Daarom is dit ook raar. En wellicht nep nieuws. Hij zal niet de eerste en laatste politicus die liegt.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:29 schreef MichaelScott het volgende:
Je kan er veel van zeggen maar hij is tenminste wel bereid zijn beleid ook zelf uit te voeren. Het grootste deel van de politici zal dat niet doen.
Wordt de wereld ook echt beter van als dit soort idioten denken dat ze politieman, rechter en beul tegelijk kunnen zijn naast een publieke functie als burgemeester of president.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:29 schreef MichaelScott het volgende:
Je kan er veel van zeggen maar hij is tenminste wel bereid zijn beleid ook zelf uit te voeren. Het grootste deel van de politici zal dat niet doen.
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Hoeveel onschuldigen leggen niet het loodje door drugsgeweld? Het radicaal uitroeien van het drugsprobleem is het enige wat helpt. Of het legaliseren. Alles daar tussenin is dweilen met de kraan open. Duerte snapt dat.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:49 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wordt de wereld ook echt beter van als dit soort idioten denken dat ze politieman, rechter en beul tegelijk kunnen zijn naast een publieke functie als burgemeester of president.
Zag er gisteren nog een reportage over hoe ze daar drugshandelaren aanpakken. Regelmatig legt een onschuldige omstander het loodje, tot kinderen aan toe.
Je zou natuurlijk ook kunnen proberen de oorzaak van het drugsgebruik aan te pakken. Maar dat is stukken minder stoer natuurlijk. Collateral damage ftw!quote:Op woensdag 14 december 2016 10:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Hoeveel onschuldigen leggen niet het loodje door drugsgeweld? Het radicaal uitroeien van het drugsprobleem is het enige wat helpt. Of het legaliseren. Alles daar tussenin is dweilen met de kraan open. Duerte snapt dat.
Wat is die oorzaak dan? En is die zo eenvoudig aan te pakken?quote:Op woensdag 14 december 2016 10:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook kunnen proberen de oorzaak van het drugsgebruik aan te pakken. Maar dat is stukken minder stoer natuurlijk. Collateral damage ftw!
En niemand zal onder de indruk zijn.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:07 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zit echt te denken om die als tattoo te nemen, en dan de hele dag boos en bruut te gaan kijken naar iedereen.
quote:Op woensdag 14 december 2016 11:07 schreef Villas__Rubin het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn lijfspreuk!Met deze uitspraak is hij sowieso al eeuwig God!
Nee oké, maar dan heb ik het toch geprobeerd.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En niemand zal onder de indruk zijn.
Hij vindt dat de wet niet geldt voor hem. En dat is best beangstigend.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:07 schreef Villas__Rubin het volgende:
[ afbeelding ]
Ik gok dat zaken als armoede en uitzichtloosheid de oorzaken zijn. Of dat in de Filipijnen eenvoudig op te lossen weet ik niet, maar mensen om zeep helpen zal daar zeker niet bij helpen.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is die oorzaak dan? En is die zo eenvoudig aan te pakken?
Ik denk dat die problemen inderdaad de basis vormen. Dat is niet zo snel op te lossen. Door drugs radicaal uit te roeien wordt in ieder geval een stap in de goede richting gezet.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik gok dat zaken als armoede en uitzichtloosheid de oorzaken zijn. Of dat in de Filipijnen eenvoudig op te lossen weet ik niet, maar mensen om zeep helpen zal daar zeker niet bij helpen.
Het is alleen jammer dat we toch al een halve eeuw kunnen zien dat dat voor geen meter werkt. Mensen zullen toch wel drugs blijven gebruiken, of het nou mag of niet.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat die problemen inderdaad de basis vormen. Dat is niet zo snel op te lossen. Door drugs radicaal uit te roeien wordt in ieder geval een stap in de goede richting gezet.
Nog alcohol gedronken recentelijk ?quote:Op woensdag 14 december 2016 11:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat die problemen inderdaad de basis vormen. Dat is niet zo snel op te lossen. Door drugs radicaal uit te roeien wordt in ieder geval een stap in de goede richting gezet.
Jij?quote:Op woensdag 14 december 2016 11:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nog alcohol gedronken recentelijk ?
Nee. Ben dan ook voor legalisering van alle "drugs"quote:
lekker autistisch antwoord weerquote:Op woensdag 14 december 2016 11:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee. Ben dan ook voor legalisering van alle "drugs"
Ik mis de juiste interpunctie.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:20 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
lekker autistisch antwoord weer
Woehaaaaaaaquote:Op woensdag 14 december 2016 11:23 schreef jogy het volgende:
Voor het idee is op zich nog wel iets te zeggen
Wordt Ajax weer leeg gekochtquote:Op woensdag 14 december 2016 11:26 schreef LievePoetin het volgende:
Hij is bezig met een grote schoonmaak
Als je de nuance weghaalt zou ik inderdaad ook zo reageren.quote:
Jij geeft vaak antwoord op vragen zonder een vraag fatsoenlijk te lezen. Zo gericht op jezelf ben je. Egocentristje.quote:
Er zitten grenzen aan dat argument. In ieder geval als je internationaal geaccepteerd wil blijven qua handel en andere zaken. Ja in principe is een land soeverein, andere landen mogen er wel iets van vinden en er ook naar handelen omdat deze ook soeverein zijn.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:32 schreef Munktar het volgende:
Een democratisch gekozen leider, wie zijn wij om over hem te oordelen?
We moeten ophouden om ons meten andere landen te bemoeien en ons moraal op te leggen
Dit is nogal kleinerend voor een groot ego.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:30 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Jij geeft vaak antwoord op vragen zonder een vraag fatsoenlijk te lezen. Zo gericht op jezelf ben je. Egocentristje.
Als het ons niet zint moeten we alle handel stoppen, dat doen we niet wat dat kost ons geld...quote:Op woensdag 14 december 2016 11:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Er zitten grenzen aan dat argument. In ieder geval als je internationaal geaccepteerd wil blijven qua handel en andere zaken. Ja in principe is een land soeverein, andere landen mogen er wel iets van vinden en er ook naar handelen omdat deze ook soeverein zijn.
True enough, men zal terughoudend zijn maar bij alle nieuwe zaken zal de fillipijnen lager op de lijst staan van gegadigde landen en waar men kan zal ook de bestaande business verhuizen. Er is geen tekort aan lage loon landen.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:35 schreef Munktar het volgende:
[..]
Als het ons niet zint moeten we alle handel stoppen, dat doen we niet wat dat kost ons geld...
Heb JIJ een groot ego? Whaha gvd, waar is dát in hemelsnaam op gebaseerd dan?quote:Op woensdag 14 december 2016 11:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit is nogal kleinerend voor een groot ego.
Ik ben een FOK!ker. Ik mag, kan en zal over iedereen oordelen.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:32 schreef Munktar het volgende:
We moeten ophouden om ons meten andere landen te bemoeien en ons moraal op te leggen
"wel niet?"quote:Op woensdag 14 december 2016 11:39 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Heb JIJ een groot ego? Whaha gvd, waar is dát in hemelsnaam op gebaseerd dan?![]()
Als jij een groot ego hebt, laat dat maar zien wat voor een illusie het ego eigenlijk wel niet is zeg.
Ik denk dat dit de methode moet zijn om met 'schurken' staten om te gaan.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:38 schreef jogy het volgende:
[..]
True enough, men zal terughoudend zijn maar bij alle nieuwe zaken zal de fillipijnen lager op de lijst staan van gegadigde landen en waar men kan zal ook de bestaande business verhuizen. Er is geen tekort aan lage loon landen.
Mensen die nogal wat moeite hebben om voor zichzelf te denken hebben een voorliefde voor "stoere sterke mannelijke" politici.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:49 schreef Re het volgende:
je bent gewoon lichtelijk of zwaar mentaal beperkt als je voor deze man bent, waar komt die voorliefde voor megalomane narcisten vandaan. Gebrek aan volwaardig leven?
Elke drugsgebruiker/dealer heeft de kans gehad zich te melden, dat was het proces. Wel een beetje summier maar goed hij doet er in ieder geval wat aan. Hij heeft blijkbaar gezien dat de softe aanpak daar niets hielp.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:22 schreef Twiitch het volgende:
Mensen zonder proces afmaken en je bevolking ophitsen om vooral hetzelfde te doenAls je daarvoor juicht ben je echt niet goed in je hoofd. Maar ja, FOK!
Die mongool en de Filipijnen die hem adoreren komen zichzelf sowieso nog wel tegen, het land heeft geen enkele toegevoegde waarde op het wereldtoneel dus met deze koers krijg je straks een paria-staat, misschien kijkt Uncle Sam dan lekker de andere kant op wanneer China de hele zaak annexeert
Wel lief dat je hem stoer en sterk vindt.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:52 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mensen die nogal wat moeite hebben om voor zichzelf te denken hebben een voorliefde voor stoere sterke mannelijke politici.
Is die er uberhaubt geweest dan?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:05 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Elke drugsgebruiker/dealer heeft de kans gehad zich te melden, dat was het proces. Wel een beetje summier maar goed hij doet er in ieder geval wat aan. Hij heeft blijkbaar gezien dat de softe aanpak daar niets hielp.
Als je iemand die ouder is dan een jaar of 5 'stoer' noemt, is dat meestal niet positief hequote:Op woensdag 14 december 2016 12:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wel lief dat je hem stoer en sterk vindt.
Geen idee, denk het wel. Al die gebruikers en dealers ontstaan niet in 1 nacht.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is die er uberhaubt geweest dan?
Ja ik zal het even tussen aanhalingstekens zetten.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wel lief dat je hem stoer en sterk vindt.
Maar die zijn dus ontstaan dankzij een 'soft beleid'?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:09 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Geen idee, denk het wel. Al die gebruikers en dealers ontstaan niet in 1 nacht.
Nou ze zijn iig niet verdwenen door dat beleidquote:Op woensdag 14 december 2016 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar die zijn dus ontstaan dankzij een 'soft beleid'?
Wie weet hoeveel het er voor waren.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:13 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Nou ze zijn iig niet verdwenen door dat beleid
Goed punt!quote:Op woensdag 14 december 2016 10:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Hoeveel onschuldigen leggen niet het loodje door drugsgeweld? Het radicaal uitroeien van het drugsprobleem is het enige wat helpt. Of het legaliseren. Alles daar tussenin is dweilen met de kraan open. Duerte snapt dat.
Dus hij had er eerst een wet voor moeten maken? Misschien heeft hij dat wel gedaanquote:Op woensdag 14 december 2016 12:14 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Goed punt!
Maar goed, wetteloos mensen afknallen gaat wel wat ver
Ware het niet dat het nu gewoon een soort vrijbrief is voor mensen om arme niet drugsgebruikende mensen om te leggen zonder consequenties, zolang je er maar bij meldt dat het een drugsdode is. Het is een soort real life Battle Royale zonder toezicht. Een typisch geval waar het geneesmiddel meer kwaad doet dan de ziekte. Iemand met kopschurft onthoofden zodat hij geen schurft meer heeft.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:05 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Elke drugsgebruiker/dealer heeft de kans gehad zich te melden, dat was het proces. Wel een beetje summier maar goed hij doet er in ieder geval wat aan. Hij heeft blijkbaar gezien dat de softe aanpak daar niets hielp.
Het niet aanpakken van de dealers en drugsgebruikers daarom is het nu ook z'n groot probleem daar.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wie weet hoeveel het er voor waren.
Maar ik ben overigens nog steeds benieuwd over welk soft beleid je het nou had
Ja dat is het nadeel maar geloof dat dit nog wel meevalt. En vergeet niet hoeveel doden er vallen in de gehele cirkel van de drugswereld. Het is kiezen uit 2 kwaden.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Ware het niet dat het nu gewoon een soort vrijbrief is voor mensen om arme niet drugsgebruikende mensen om te leggen zonder consequenties, zolang je er maar bij meldt dat het een drugsdode is. Het is een soort real life Battle Royale zonder toezicht. Een typisch geval waar het geneesmiddel meer kwaad doet dan de ziekte. Iemand met kopschurft onthoofden zodat hij geen schurft meer heeft.
Tja, maar nee. Het valt niet te vergoelijken. Hoe erg, in cijfers, was het drugsprobleem in de Filipijnen überhaupt?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:30 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Ja dat is het nadeel maar geloof dat dit nog wel meevalt. En vergeet niet hoeveel doden er vallen in de gehele cirkel van de drugswereld. Het is kiezen uit 2 kwaden.
Een man die mensen die hij niet mot zonder enige vorm van proces omlegt verdient geen hulde.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:49 schreef LXIV het volgende:
Een man die zegt wat hij denkt en doet wat hij zegt! Hulde.
Tussen 2 kwadenquote:Op woensdag 14 december 2016 12:30 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Ja dat is het nadeel maar geloof dat dit nog wel meevalt. En vergeet niet hoeveel doden er vallen in de gehele cirkel van de drugswereld. Het is kiezen uit 2 kwaden.
Waarschijnlijk met een zooi thugs erbij die mensen in bedwang houden zodat de bugemeester ze om kan leggen. Maar dat is stukken minder stoer natuurlijk.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:41 schreef sp3c het volgende:
ja hoor ... de burgemeester scheurt op zijn brommer door de stad om criminelen te killen![]()
volgens de burgemeester
3 miljoen verslaafden. Daarnaast werkten 23 burgemeesters samen met dealers en kon de drugs eenvoudig worden ingevoerd. Toen Duarte nog burgemeester was van Davao city heeft die daar gezorgd voor meer veiligheid en een toename van het toerisme met 30%.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Tja, maar nee. Het valt niet te vergoelijken. Hoe erg, in cijfers, was het drugsprobleem in de Filipijnen überhaupt?
Van 10 naar 13 toeristen op jaar basis.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:52 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
3 miljoen verslaafden. Daarnaast werkten 23 burgemeesters samen met dealers en kon de drugs eenvoudig worden ingevoerd. Toen Duarte nog burgemeester was van Davao city heeft die daar gezorgd voor meer veiligheid en een toename van het toerisme met 30%.
In een oorlog vallen altijd onschuldige slachtoffers, daar kun je helaas niet omheen. Beste is om de war on drugs te stoppen en alle drugs te legaliseren.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:47 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hoe naïef ben je als je denkt dat er alleen drugsdealers en -verslaafden worden afgeknald zonder proces.
Mensen die het niet met jou eens zijn zijn zwaar mentaal beperkt.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:49 schreef Re het volgende:
je bent gewoon lichtelijk of zwaar mentaal beperkt als je voor deze man bent, waar komt die voorliefde voor megalomane narcisten vandaan. Gebrek aan volwaardig leven?
Die tijden zijn lang vervolgen. Ik geloof er niks van.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:58 schreef ems. het volgende:
Nouja, altijd nog beter dan iemand die het anderen laat opknappen.
of licht mentaal beperkt, dat kan ook hoor, en het is geen officiele diagnose of iets, gewoon een mening. Maar goed te horen dat je Duterte ook zwaar mentaal beperkt vindtquote:Op woensdag 14 december 2016 13:41 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Mensen die het niet met jou eens zijn zijn zwaar mentaal beperkt.
Duterte ben jij het?
Prima, maar dat werkt twee kanten op. Dan legaliseren wij alle drugs.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:32 schreef Munktar het volgende:
Precies, ik snap het ook niet helemaal. Je kan als soeverein ander land er niet mee eens zijn en zo sancties opleggen, omdat je als ander soeverein land daar ook vrij in bent, maar verder dan dit moet je niet gaan.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:32 schreef Munktar het volgende:
quote:Op woensdag 14 december 2016 11:07 schreef Villas__Rubin het volgende:
[ afbeelding ]
Dat doet hij ook. Hij moet echter een erfenis van eeuwen van machtsmisbruik, corruptie, cliëntelisme, verwaarlozing, een actieve burgeroorlog, een falende rechtstaat en ga zo maar door wegwerken en dat is niet makkelijk.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook kunnen proberen de oorzaak van het drugsgebruik aan te pakken. Maar dat is stukken minder stoer natuurlijk. Collateral damage ftw!
Wat schattig naïef.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat doet hij ook. Hij moet echter een erfenis van eeuwen van machtsmisbruik, corruptie, cliëntelisme, verwaarlozing, een actieve burgeroorlog, een falende rechtstaat en ga zo maar door wegwerken en dat is niet makkelijk.
Ik denk dat ik iets beter weet waar ik het over heb dan jij gezien ik in Davao City heb gewoond, nog regelmatig naar de Filipijnen ga en zeer veel Filipino's zowel buiten als binnen de Filipijnen ken.quote:
Ja ja, je hebt een half jaartje geëxpat op de Filipijnen, dat weten we nu wel. Laat me raden: straks zijn het de domme Nederlanders die het allemaal niet snappen. Jij gelukkig wel.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk dat ik iets beter weet waar ik het over heb dan jij gezien ik in Davao City heb gewoond, nog regelmatig naar de Filipijnen ga en zeer veel Filipino's zowel buiten als binnen de Filipijnen ken.
Er zijn ook genoeg mensen die het niet snappen. Ik ga ook geen oordeel vormen over de Chinese staat omdat ik China daar niet goed genoeg voor ken.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja ja, je hebt een half jaartje geëxpat op de Filipijnen, dat weten we nu wel. Laat me raden: straks zijn het de domme Nederlanders die het allemaal niet snappen. Jij gelukkig wel.![]()
Maar dat is het punt niet dat ik wil maken.
Dat laatste zal volkomen waar zijn. Het gaat mij er meer om dat het erg naïef is om te veronderstellen dat de Filipijnse politiemacht onder aanvoering van Dutarte nu integraal zijn beleid aan het uitvoeren is. Beleid dat op een manier uitgevoerd zou moeten worden die niet binnen de westerse maatstaven is te vatten, althans niet als je dat efficiënt en effectief zou willen uitvoeren.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:05 schreef Richestorags het volgende:
Is het nou echt zo raar om te bedenken dat het beeld wat je hier van Duterte meekrijgt op zijn minst eenzijdig is? De beste man is geen lieverdje (integendeel), hij is geen held (allesbehalve) maar hij is niet de man zoals hij wordt neergezet door onze media.
Ik denk dat jij de drugsproblemen in de Filipijnen onderschat. Ja, armoede is het onderliggende probleem, maar na tientallen jaren van verkeerd beleid is het nu een vicieuze cirkel geworden. Je kunt niet armoede uitroeien als je miljoenen Meth verslaafden hebt. Het moet allebei aangepakt worden. Zijn aanpak is misschien wreed naar Westerse maatstaven, maar het heeft gewerkt voor Davao. En 5.000 doden op een bevolking van 100 miljoen, tjah...quote:Op woensdag 14 december 2016 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat we toch al een halve eeuw kunnen zien dat dat voor geen meter werkt. Mensen zullen toch wel drugs blijven gebruiken, of het nou mag of niet.
Daarnaast zorgen de Meth verslaafden ook voor een zeer onveilige situatie op straat met gewapende overvallen en alles. Die gasten rippen iedereen voor 50 cent. Met een mes, met een pistool. Het boeit ze niet. Een jeepney in Manilla nemen kan zeer gevaarlijk zijn, je zit opgesloten in een klein busje met twintig man en je kan onmogelijk weg.quote:Op donderdag 15 december 2016 03:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de drugsproblemen in de Filipijnen onderschat. Ja, armoede is het onderliggende probleem, maar na tientallen jaren van verkeerd beleid is het nu een vicieuze cirkel geworden. Je kunt niet armoede uitroeien als je miljoenen Meth verslaafden hebt. Het moet allebei aangepakt worden. Zijn aanpak is misschien wreed naar Westerse maatstaven, maar het heeft gewerkt voor Davao. En 5.000 doden op een bevolking van 100 miljoen, tjah...
Wel schattig naïef als je denkt dat dat nog niet het geval was. De politie en rechters waren al handen op één buik met de kartels, vandaar ook de vele ontslagen onder burgemeesters en ga zo maar door. Jij kent Duterte niet als je denkt dat hij dat soort gedrag van agenten accepteert. Natuurlijk valt het nooit te voorkomen, maar hij zou ze publiekelijk en hoogstpersoonlijk uit hun functie ontheffen. Hij staat erom bekend dat hij in Davao regelmatig zelf zijn agenten controleerde.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat laatste zal volkomen waar zijn. Het gaat mij er meer om dat het erg naïef is om te veronderstellen dat de Filipijnse politiemacht onder aanvoering van Dutarte nu integraal zijn beleid aan het uitvoeren is. Beleid dat op een manier uitgevoerd zou moeten worden die niet binnen de westerse maatstaven is te vatten, althans niet als je dat efficiënt en effectief zou willen uitvoeren.
Je hebt een corrupte politiemacht en een corrupt justitieel apparaat en die twee geef je volledige carte blanche in een markt waar goud geld is te verdienen. Wie denk je nou dat nu die markt in handen heeft?
Dankzij slechts 3000 doden op 300 miljoen zitten we al 15 jaar met gezeik in de wereld, tjah.quote:Op donderdag 15 december 2016 03:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de drugsproblemen in de Filipijnen onderschat. Ja, armoede is het onderliggende probleem, maar na tientallen jaren van verkeerd beleid is het nu een vicieuze cirkel geworden. Je kunt niet armoede uitroeien als je miljoenen Meth verslaafden hebt. Het moet allebei aangepakt worden. Zijn aanpak is misschien wreed naar Westerse maatstaven, maar het heeft gewerkt voor Davao. En 5.000 doden op een bevolking van 100 miljoen, tjah...
Ga jij dan maar eens door een banlieue in parijs lopen, zuidafrika buiten de toeristen centra, sloppenwijken in zuid amerika, de buiten wijken van detroit, gangland in de VS, enz... .quote:Op donderdag 15 december 2016 08:00 schreef Richestorags het volgende:
Ik nodig iedereen hier op Fok! uit eens door een achterbuurt in Manilla en Cebu te wandelen en te kijken of ze dan nog zo'n Nederlandse ethiek ten aanzien van dit probleem hebben. Ethiek is zeer zeker niet universeel blijkt maar weer
Ik denk dat jij (en met name hijzelf) zijn span of control daarin een heel klein beetje overschat.quote:Op donderdag 15 december 2016 08:03 schreef Richestorags het volgende:
Jij kent Duterte niet als je denkt dat hij dat soort gedrag van agenten accepteert. Natuurlijk valt het nooit te voorkomen, maar hij zou ze publiekelijk en hoogstpersoonlijk uit hun functie ontheffen. Hij staat erom bekend dat hij in Davao regelmatig zelf zijn agenten controleerde.
Laat ik nou toevallig die hoek van de wereld goed kennen. Ik heb in New Mexico gewoond, en ben vaak in alle staten langs de grens geweest, en ook in de Mexicaanse grenssteden. Ik heb nog steeds veel vrienden aan beide kanten van de grens en kom er nog regelmatig. Ik spreek ook vloeiend Engels en Spaans.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die het niet snappen. Ik ga ook geen oordeel vormen over de Chinese staat omdat ik China daar niet goed genoeg voor ken.
Mijn indruk is dat Kim van Noord-Korea een mafklapper is en Noord-Korea een kutland, toch zul je daar hele andere indrukken opdoen dan wat je denkt te weten voordat je erheen gaat.
Ik ben volkomen blanco ten aanzien van de situatie in Kameroen en ga dus ook geen morele oordelen vellen over gebeurtenissen die zich daar afspelen.
Is het nou echt zo raar om te bedenken dat het beeld wat je hier van Duterte meekrijgt op zijn minst eenzijdig is? De beste man is geen lieverdje (integendeel), hij is geen held (allesbehalve) maar hij is niet de man zoals hij wordt neergezet door onze media.
Lees je in, bezoek het land en doe wat indrukken op. Tip:
Kijk eens de indrukwekkende documentaire Cartel Land, over burgers in Arizona en Mexico die gewapende milities vormen en zeer gevaarlijke en gewelddadige gevechten met de kartels voeren. Ze nemen het heft in eigen handen omdat de overheid ernstig erin faalt hen te beschermen. Indrukwekkend en het geeft inzicht in hoe het systeem faalt van alle kanten en hoe radeloos mensen hier van worden. Een zelfde soort situatie is er in de Filipijnen aan de hand.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-38275292quote:The President of Colombia, Juan Manuel Santos, has used his Nobel Peace Prize acceptance speech to call for the world to "rethink" the war on drugs.
He said the zero-tolerance policy might be "even more harmful" than all the other wars being fought worldwide.
http://www.ioangrillo.com/mexico/narco7.phpquote:Mexico's Ex-President Vicente Fox: Legalize Drugs
As Mexico drowns in drug-related bloodshed - suffering almost 12,000 murders in 2010 - it is perhaps unsurprising that government critics have turned up their screaming that the war on drugs isn't working. But it was a bit of a bombshell when former President Vicente Fox added his voice to the chorus.
Ik heb weinig met ethiek, ik heb meer met wat in de praktijk werkt. En excessief geweld in de War on drugs heeft nog nergens gewerkt. Ik ga ervan uit dat het ook in de Filippijnen niet gaat werken. De achterbuurten van Medellin of Tijuana zijn me iets te gevaarlijk om daar rond te gaan kijken, maar ik ken de ellende daar goed genoeg. Decennia van geweld hebben niet gewerkt, dat kan ik je garanderen.quote:Op donderdag 15 december 2016 08:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarnaast zorgen de Meth verslaafden ook voor een zeer onveilige situatie op straat met gewapende overvallen en alles. Die gasten rippen iedereen voor 50 cent. Met een mes, met een pistool. Het boeit ze niet. Een jeepney in Manilla nemen kan zeer gevaarlijk zijn, je zit opgesloten in een klein busje met twintig man en je kan onmogelijk weg.
Ik nodig iedereen hier op Fok! uit eens door een achterbuurt in Manilla en Cebu te wandelen en te kijken of ze dan nog zo'n Nederlandse ethiek ten aanzien van dit probleem hebben. Ethiek is zeer zeker niet universeel blijkt maar weer.
Daarnaast zijn de mensen hier niet ingelezen. Hij heeft namelijk ook een zeer goed sociaal-economisch beleid voor de Filipijnen voor ogen, net als dat hij dat in Davao op goede wijze heeft gevoerd met de nodige ontwikkeling tot gevolg. Maar in hun focus op dit ene aspect vergeten ze dat hij wel degelijk voor andere dingen staat (maar ja dat is media bias).
Een van de problemen met dit soort excessieve geweldsvormen is dat het vaak gepaard gaat met tirannie. Het is niet de staat die het geweldsmonopolie naar zich toe trekt (en wat zo hoort) maar het is Duterte die dat doet. En al zou Duterte zich beperken tot de drugsproblematiek er is geen enkele garantie dat de doodseskaders, die weinig reden nodig hebben om te doden, hun macht misbruiken. Evenmin is er een garantie dat de opvolgers van Duterte, de mensen om hem heen, of dus hijzelf deze situatie niet proberen te misbruiken.quote:Op donderdag 15 december 2016 20:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb weinig met ethiek, ik heb meer met wat in de praktijk werkt. En excessief geweld in de War on drugs heeft nog nergens gewerkt. Ik ga ervan uit dat het ook in de Filippijnen niet gaat werken. De achterbuurten van Medellin of Tijuana zijn me iets te gevaarlijk om daar rond te gaan kijken, maar ik ken de ellende daar goed genoeg. Decennia van geweld hebben niet gewerkt, dat kan ik je garanderen.
Decennia van laissez-faire ook niet. Wat je ziet is dat het huidige beleid van Duterte wel werkt. Talloze dealers en gebruikers hebben zich bij de autoriteiten aangegeven, i.t.t. in Mexico waar de kartels machtiger zijn. Wat het in Mexico moeilijk maakt is dat Amerika in de achtertuin zit te roeren en dat het land ook een doorgeefluik is voor drugs i.t.t. de Filipijnen. Mexico bedient de Amerikaanse achtermarkt (gigantisch) met thuisproductie en productie vanuit Zuid-Amerika. In de Filipijnen wordt alleen de interne markt bediend en is het probleem wat dat betreft oneindig veel makkelijker op te lossen.quote:Op donderdag 15 december 2016 20:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb weinig met ethiek, ik heb meer met wat in de praktijk werkt. En excessief geweld in de War on drugs heeft nog nergens gewerkt. Ik ga ervan uit dat het ook in de Filippijnen niet gaat werken. De achterbuurten van Medellin of Tijuana zijn me iets te gevaarlijk om daar rond te gaan kijken, maar ik ken de ellende daar goed genoeg. Decennia van geweld hebben niet gewerkt, dat kan ik je garanderen.
Op basis waarvan stel je dat? Ik gok een dikke duim en een onderbuik?quote:Op donderdag 15 december 2016 20:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een van de problemen met dit soort excessieve geweldsvormen is dat het vaak gepaard gaat met tirannie. Het is niet de staat die het geweldsmonopolie naar zich toe trekt (en wat zo hoort) maar het is Duterte die dat doet. En al zou Duterte zich beperken tot de drugsproblematiek er is geen enkele garantie dat de doodseskaders, die weinig reden nodig hebben om te doden, hun macht misbruiken. Evenmin is er een garantie dat de opvolgers van Duterte, de mensen om hem heen, of dus hijzelf deze situatie niet proberen te misbruiken.
Een ander probleem betreft de criminalisering van drugsproblematiek. Dat een land lijdt onder drugsproblemen is zelden omdat er zoveel drugs voorhanden is of omdat drugshandelaren het land als doelwit hebben, Drugsproblematiek is een sociaal probleem en is een uiting van andere meer diepliggende oorzaken. Deze worden natuurlijk niet aangepakt zover ik weet door Duterte.
Een risico die mensen in landen als Irak, Afghanistan en Syrië achteraf gezien maar al te graag hadden aanvaard. Net als op de Filippijnen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:33 schreef Re het volgende:
onder een dictatoriaal regime kan het prima vertoeven zijn ja, totdat jij aan de beurt bent
Onder een regime waar drugsbendes en corrupte magistraten de dienst uitmaken ook.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:33 schreef Re het volgende:
onder een dictatoriaal regime kan het prima vertoeven zijn ja, totdat jij aan de beurt bent
Deze man weetquote:Op zaterdag 17 december 2016 09:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een risico die mensen in landen als Irak, Afghanistan en Syrië achteraf gezien maar al te graag hadden aanvaard. Net als op de Filippijnen.
whoa, gelukkig werden er niet systematisch bepaalde bevolkingsgroepen getermineerd... maar we zullen zien wie de volgende slachtoffers zullen zijnquote:Op zaterdag 17 december 2016 09:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een risico die mensen in landen als Irak, Afghanistan en Syrië achteraf gezien maar al te graag hadden aanvaard. Net als op de Filippijnen.
Niets en niemand. Duterte is niet anti homo, niet anti moslim, niet anti communist, niet anti vrouwen, niet anti minderheden.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:41 schreef Re het volgende:
[..]
whoa, gelukkig werden er niet systematisch bepaalde bevolkingsgroepen getermineerd... maar we zullen zien wie de volgende slachtoffers zullen zijn
Dan los je als overheid dus eerst het probleem met corrupte medewerkers op. Daarna laat je politie en justitie doen waarvoor ze aangesteld zijn. Dat beleidsmakers zo kortzichtig zijn en denken dat het probleem zich oplost door de laagste laag in het criminele organigram maar vogelvrij te verklaren, vind ik nogal naief.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onder een regime waar drugsbendes en corrupte magistraten de dienst uitmaken ook.
Dat wordt ook gedaan maar is niet zo makkelijk gezegd als gedaan. Kijk bijvoorbeeld naar een Mexico waar agenten en rechters hand in hand zijn met de kartels. Wie pakt hen dan weer aan? Zo'n situatie heb je ook op de Filipijnen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan los je als overheid dus eerst het probleem met corrupte medewerkers op. Daarna laat je politie en justitie doen waarvoor ze aangesteld zijn. Dat beleidsmakers zo kortzichtig zijn en denken dat het probleem zich oplost door de laagste laag in het criminele organigram maar vogelvrij te verklaren, vind ik nogal naief.
Dan ga je als overheid met dit zwaktebod maar de onderste laag afmaken en hopen dat door deze willekeur er geen nieuwe drugscriminelen de onderste organisatielaag gaan vullen. Ook dat is uitermate naïef.quote:Op zaterdag 17 december 2016 10:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat wordt ook gedaan maar is niet zo makkelijk gezegd als gedaan. Kijk bijvoorbeeld naar een Mexico waar agenten en rechters hand in hand zijn met de kartels. Wie pakt hen dan weer aan? Zo'n situatie heb je ook op de Filipijnen.
Juist daarom moet je drugsbendes de macht ontnemen. En dat kan je op twee manieren proberen: dictatoriale terreur, of legalisatie.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onder een regime waar drugsbendes en corrupte magistraten de dienst uitmaken ook.
Helemaal niet. De kartels, de corruptie en het geweld zijn ontstaan door het verbieden van (sommige) drugs. Wil je daar van af, zal je de oorzaak weg moeten nemen. Dus eerst legaliseren, en dan de troep opruimen.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:30 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
De Filipijnen zijn geen land waarin zo pragmatisch wordt gedacht. Het geloof heeft daar een hoop mee te maken. Binnen dat gegeven is alleen de tweede optie realistisch helaas.quote:Op zaterdag 17 december 2016 11:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
Juist daarom moet je drugsbendes de macht ontnemen. En dat kan je op twee manieren proberen: dictatoriale terreur, of legalisatie.
Dictatoriale terreur leidt tot enorm veel geweld, waarin ook veel onschuldigen omkomen.
Legalisatie zorgt dat de inkomsten van drugsbendes verdwijnen.
Het is voor mij duidelijk dat ik liever de drugsbendes hun inkomsten afpak dan dat ik duizenden slachtoffers maak.
Ik heb het over het algemeen wanneer dit in het verleden is toegepast, of Duterte dit doet kan ik niet zeggen ik ben geen kenner wat betreft hem of zijn land, maar gezien zijn persoonlijkheid en hoe hij zich etaleert zou het me weinig verbazen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Op basis waarvan stel je dat? Ik gok een dikke duim en een onderbuik?
Tien punten agenda:
http://www.doh.gov.ph/node/6750
Bestrijding van armoede:
https://business.inquirer(...)overty-reduction-set
Hij is de eerste president die clasht met de KK door in te zetten op geboortebeperking.
Zijn persoonlijkheid ken je alleen uit westerse, bevooroordeelde en selectieve media. De man kent een stuk meer nuances en vooruitstrevende ideeën op sociaal-economisch gebied (niet op het gebied van drugs en aanpak van criminaliteit echter, op welk gebied ik het voor de helft eens met hem ben).quote:Op zaterdag 17 december 2016 18:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb het over het algemeen wanneer dit in het verleden is toegepast, of Duterte dit doet kan ik niet zeggen ik ben geen kenner wat betreft hem of zijn land, maar gezien zijn persoonlijkheid en hoe hij zich etaleert zou het me weinig verbazen.
Ik heb hem veelvuldig mogen zien in video's en hoe hij zich uitspreekt over andere mensen die hem niet aanstaan, het is niet de Westerse media die zijn woorden fabriceert, hij zegt ze zelf.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zijn persoonlijkheid ken je alleen uit westerse, bevooroordeelde en selectieve media. De man kent een stuk meer nuances en vooruitstrevende ideeën op sociaal-economisch gebied (niet op het gebied van drugs en aanpak van criminaliteit echter, op welk gebied ik het voor de helft eens met hem ben).
Hij zou zich meer moeten richten op targets hoog in de voedselketen bijvoorbeeld. Idealiter zou hij drugs legaliseren maar dat gaat niet in de context waarbinnen hij opereert (de Filipijnen zijn daar veel te conversatief voor, net als hij zelf). Daarnaast is het de vraag of je als overheid Meth moet aanbieden, het blijft namelijk enorme troep. Wiet, xtc, paddo's, lsd, ketamine ok. Maar meth?
Wel als je het geheel zwart wit bekijktquote:Op zondag 18 december 2016 12:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb hem veelvuldig mogen zien in video's en hoe hij zich uitspreekt over andere mensen die hem niet aanstaan, het is niet de Westerse media die zijn woorden fabriceert, hij zegt ze zelf.
Moorden is niet de oplossing voor een drugsprobleem.
Vertel.quote:Op zondag 18 december 2016 20:49 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Wel als je het geheel zwart wit bekijkt
Wanneer je de dealers en verslaafden vermoord.quote:
Als je het kleien clubje verslaafden vermoord hou je grote groepen recreatieve gebruikers over en daardoor blijven er dealers komen.quote:Op zondag 18 december 2016 22:24 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Wanneer je de dealers en verslaafden vermoord.
Vertel dan over dat grijze gebied.quote:Op zondag 18 december 2016 22:24 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Wanneer je de dealers en verslaafden vermoord.
Mwa..quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zijn persoonlijkheid ken je alleen uit westerse, bevooroordeelde en selectieve media. De man kent een stuk meer nuances en vooruitstrevende ideeën op sociaal-economisch gebied (niet op het gebied van drugs en aanpak van criminaliteit echter, op welk gebied ik het voor de helft eens met hem ben).
Hij zou zich meer moeten richten op targets hoog in de voedselketen bijvoorbeeld. Idealiter zou hij drugs legaliseren maar dat gaat niet in de context waarbinnen hij opereert (de Filipijnen zijn daar veel te conversatief voor, net als hij zelf). Daarnaast is het de vraag of je als overheid Meth moet aanbieden, het blijft namelijk enorme troep. Wiet, xtc, paddo's, lsd, ketamine ok. Maar meth?
Ja, ook meth. En cocaine, heroine en alle andere rotzooi die ze maar kunnen bedenken. Natuurlijk wel op een gecontroleerde manier, voorgeschreven door een dokter en uitgegeven door een apotheek, op dokters recept.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Och, hoeveel % van de gevangenen op Death Row is zwart, en zit daar onschuldig. Enkel en alleen om weer een zwarte af te maken? En wat doen we graag handel met de VS.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:38 schreef jogy het volgende:
[..]
True enough, men zal terughoudend zijn maar bij alle nieuwe zaken zal de fillipijnen lager op de lijst staan van gegadigde landen en waar men kan zal ook de bestaande business verhuizen. Er is geen tekort aan lage loon landen.
Die bestaat dan niet... vandaar ook zwart/wit.quote:
qua geopolitieke macht/invloed is er wel een klein verschilletje tussen de VS en de Filipijnen. Op zich. Dezelfde reden waarom Saudi Arabië nog steeds de shit kan doen die het doet. de Filipijnen mist dat allemaal en daar is dus makkelijker op af te geven.quote:Op maandag 19 december 2016 12:47 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Och, hoeveel % van de gevangenen op Death Row is zwart, en zit daar onschuldig. Enkel en alleen om weer een zwarte af te maken? En wat doen we graag handel met de VS.
Valt allemaal wel mee dus.
Dus Duterte is zelf een schurk.quote:Op maandag 19 december 2016 14:14 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Die bestaat dan niet... vandaar ook zwart/wit.
Met een beetje geluk gaat ie Prince achterna...quote:Op maandag 19 december 2016 14:27 schreef xpompompomx het volgende:
Duterte zelf schijnt nogal graag van de fentanyl (een erg sterke pijnstiller) te snoepen. Het schijnt zo ernstig te zijn dat vriend en vijand al vragen om een medisch onderzoek:
http://www.scmp.com/news/(...)is-fentanyl-drug-use
http://www.vice.com/en_au(...)-of-abusing-fentanyl
quote:Nine die in Vancouver in 24 hours from fentanyl opioid overdose
The city's coroner said that morgues had reached capacity.
In ons westers denkbeeld dan wel jaquote:
Je leeft in een wereld waarin mensen vermoorden als goed wordt gezien?quote:Op maandag 19 december 2016 16:43 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
In ons westers denkbeeld dan wel ja
Daar vinden ze het zo normaal dat vriend en vijand er vraagtekens bij beginnen te zetten.quote:Op maandag 19 december 2016 16:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je leeft in een wereld waarin mensen vermoorden als goed wordt gezien?
Wat wij er hier van vinden is niet echt relevant. Zij hebben daar ook drugs problemen en blijkbaar kiezen ze daar voor een andere oplossing dan die wij hier zouden toepassen.quote:Op maandag 19 december 2016 16:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je leeft in een wereld waarin mensen vermoorden als goed wordt gezien?
Ah, net zoals je een tijdje terug geen oordeel mocht hebben over de oplossing die Hitler had voor 'het jodenprobleem' in Duitsland!?quote:Op maandag 19 december 2016 17:00 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Wat wij er hier van vinden is niet echt relevant. Zij hebben daar ook drugs problemen en blijkbaar kiezen ze daar voor een andere oplossing dan die wij hier zouden toepassen.
Je mag er een oordeel over vormen echter wat wij er hier van vinden is niet relevant. Duterte bepaald nog altijd het beleid in zijn land daar heeft hij het westen blijkbaar niet voor nodig.quote:Op maandag 19 december 2016 18:52 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ah, net zoals je een tijdje terug geen oordeel mocht hebben over de oplossing die Hitler had voor 'het jodenprobleem' in Duitsland!?
De link met Hitler legt Duterte zelf overigens!
Zo komen er dan dadelijk ook death sqauds voor mensen die daar een VPN draaien om maar dit verbod te omzeilen.quote:Na drugs wil Filipijnse president Duterte online gokken uitbannen
Foto: AFP
Gepubliceerd: 22 december 2016 09:59
Laatste update: 22 december 2016 10:11
De president van de Filipijnen Rodrigo Duterte heeft na de drugscriminaliteit zijn vizier gericht op het online gokken. Hij wil kansspelen op internet in zijn land volledig uitbannen, zei hij donderdag.
Duterte is bezig met een hardhandige campagne tegen drugscriminaliteit. Sinds zijn aantreden in juli zouden al zo'n zesduizend vermeende drugscriminelen zijn gedood.
Of hij met dezelfde voortvarendheid de digitale gokbranche te lijf wil, is niet bekend. Hij heeft geen concrete maatregelen aangekondigd.
De Filipijnse gokindustrie is een van de levendigste in Azië en heeft de laatste tien jaar veel buitenlandse bedrijven getrokken. Die opereren internationaal vanuit dat land. In de gokindustrie en bijbehorende resorts gaan miljarden euro's om.
Onderzoek
Woensdag liet de mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties weten dat het wil dat de autoriteiten op de Filipijnen een onderzoek beginnen tegen hun president vanwege zijn strijd tegen drugscriminaliteit.
Eerder al leverde Dutertes omstreden beleid al veel kritiek op vanuit de hele wereld. Onder meer de VN, de VS, de EU en de Rooms-Katholieke kerk keerden zich tegen de Filipijnse politicus, maar hij trekt zich er weinig van aan
Hij dreigt ook nog eens om het VN hoofdkwartier plat te branden.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo komen er dan dadelijk ook death sqauds voor mensen die daar een VPN draaien om maar dit verbod te omzeilen.
https://globalnation.inqu(...)act-us-baffles-aidesquote:The President also threatened to raze the headquarters of the United Nations in New York City in response to those accusing him of human rights violations.
“You go and file a complaint in the United Nations. I will burn down the United Nations if you want. I will burn it down if I go to America,” he said.
Wat jammer is aan ANP en veel Nederlandse bronnen is dat ze melden dat Duterte iets doet maar de reden/achtergrond achter weglaten. Ook weer zo'n halfbakken artikel van nu.nl zonder volledig te zijn wat hij daarmee wil bereiken. Gelukkig is het internet groot en hoeven we ons niet te beperken tot ANP tot onze dagelijkse portie INFO. RT Is daar veel vollediger in. Het heeft allemaal te maken met meer belastinginkomsten (gaat moeilijk als men illegaal aan het gokken is en zeker omdat het een enorme markt is volgens de media) en toezicht. Duterte's idee is om plekken aan te wijzen in de Filipijnen waar ondernemers hun casino's kunnen bouwen en waarop toezicht gehouden kan worden en de juiste belastingen afgedragen gaan worden. Dat wordt lastig hey als het allemaal via het web gaat. Puike plan van de man.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo komen er dan dadelijk ook death sqauds voor mensen die daar een VPN draaien om maar dit verbod te omzeilen.
https://www.rt.com/busine(...)ing-philippines-ban/quote:In August, Duterte fired a warning shot by scrapping one firm's 13-year monopoly on gambling in licensed online cafes.
"I was mad because even the youth are gambling and there was no way of collecting the proper taxes," Duterte said at the time.
quote:Duterte vows to ban online gambling in Philippines
Populist Philippine President Rodrigo Duterte announced on Thursday he will put an end to the country’s booming online gaming industry. He said it while presenting a budget for 2017 without giving the scope or timing of the ban. "I am ordering the closure of all online gaming (firms). All of them. They have no use," local media Inquirer quoted Duterte as saying.
In August, Duterte fired a warning shot by scrapping one firm's 13-year monopoly on gambling in licensed online cafes. "I was mad because even the youth are gambling and there was no way of collecting the proper taxes," Duterte said at the time.
"I will restore online (gambling) provided taxes are correctly collected, and they are situated or placed in districts where gambling is allowed, which means to say, not close to churches or schools," he said. The gaming industry in the Philippines has been one of the most attractive in Asia up to date, attracting billions of dollars in investment.
Philippine casino mogul Enrique Razon told Bloomberg in September that Duterte’s crackdown on online gambling helps traditional casinos in the country. He is going to invest about $420 million in a casino resort in the capital Manila. Building casinos may also help the tourism business. The Philippines saw 14 percent more arrivals in the first half of the year, mostly from South Korea, the United States, and China.
Manila intends to become an Asian casino hub by luring high-rolling Chinese gamblers, who are departing Macau because of the government’s crackdown on corruption.
https://www.rt.com/busine(...)ing-philippines-ban/
Zeker weten. Maak 5000% van. Deze man heeft stijl.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:08 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Hij dreigt ook nog eens om het VN hoofdkwartier plat te branden.
[..]
https://globalnation.inqu(...)act-us-baffles-aides
Echt compleet batshit insane. Ben benieuwd of George_Zina nog steeds 100% achter hem staat.
Hoe ver moet hij gaan tot jij je steun voor hem dropt? Of zou dat bij het uitroeien van het halve land nog steeds oke zijn?quote:Op donderdag 22 december 2016 20:56 schreef George_Mattheus het volgende:
[..]
Zeker weten. Maak 5000% van. Deze man heeft stijl.
Heb je weer een nieuwe kloon aangemaakt?quote:Op donderdag 22 december 2016 20:54 schreef George_Mattheus het volgende:
[..]
Wat jammer is aan ANP en veel Nederlandse bronnen is dat ze melden dat Duterte iets doet maar de reden/achtergrond achter weglaten. Ook weer zo'n halfbakken artikel van nu.nl zonder volledig te zijn wat hij daarmee wil bereiken. Gelukkig is het internet groot en hoeven we ons niet te beperken tot ANP tot onze dagelijkse portie INFO. RT Is daar veel vollediger in. Het heeft allemaal te maken met meer belastinginkomsten (gaat moeilijk als men illegaal aan het gokken is en zeker omdat het een enorme markt is volgens de media) en toezicht. Duterte's idee is om plekken aan te wijzen in de Filipijnen waar ondernemers hun casino's kunnen bouwen en waarop toezicht gehouden kan worden en de juiste belastingen afgedragen gaan worden. Dat wordt lastig hey als het allemaal via het web gaat. Puike plan van de man.
[..]
https://www.rt.com/busine(...)ing-philippines-ban/
[..]
Op zich ben ik het wel met je eens maar wat ik al aangaf is dat dat in de Filipijnen geen haalbare kaart is. De religieuze bevolking is er niet liberaal genoeg voor en de problemen zijn zo groot dat dit soort dingen niet eens in hun scope voorkomt. Daarnaast verdwijnen de kartels niet ineens als je dit soort maatregelen invoert.quote:Op maandag 19 december 2016 12:18 schreef Viajero het volgende:
[quote]
Ja, ook meth. En cocaine, heroine en alle andere rotzooi die ze maar kunnen bedenken. Natuurlijk wel op een gecontroleerde manier, voorgeschreven door een dokter en uitgegeven door een apotheek, op dokters recept.
Stel dat ze het zouden doen, met welk geld kunnen ze miljoenen methverslaafden van drugs voorzien en al deze voorzieningen regelen? Overigens is er weinig verschil tussen Meth. De reden dat er zoveel mensen aan zitten is dat het makkelijk zelf te maken is, dus eenvoudig verkrijgbaar. Ook als de overheid het maakt is het teringzooi.quote:Om twee redenen:
1. Verslaafden krijgen dan direct ook behandelingen voor allerlei bijverschijnselen van de drugs die ze nemen, en eventueel afkicktrajecten. Ze hoeven niet meer te stelen, zich te prostitueren of wat dan ook om aan geld te komen voor drugs. Ze krijgen het gratis van de apotheek. Het is ook pure drugs in constante doseringen, niet vermengd met allerlei ander gif. Allemaal beter voor de verslaafde, en voor de maatschappij.
Die pushers gaan zich dan bijvoorbeeld op de toch al toenemende kinderhandel storten, dat ook maar legaliseren? Of gaan mensen beroven op straat. Ze zoeken makkelijke manieren om geld te verdienen in kutomstandigheden. Dan gaan ze zich richten op criminele activiteiten. Degenen die een iets eerlijker inborst hebben opereren een fietstaxi o.i.d.quote:2. Als verslaafden hun drugs op doktersrecept gewoon bij de apotheek kunnen halen zijn alle drugsdealers ineens werkeloos. En dat betekent dat het niet meer winstgevend is om mensen aan de drugs te brengen. Een groot deel van de vraag wordt gecreerd door dealers, ze worden niet voor niets ook pushers genoemd. Maar als een zwakbegaafde puber zijn heroine gewoon bij de apotheek kan halen ipv bij de dealer dan heeft het weinig zin hem verslaafd te maken.
Het verschuilen achter religie dat het geen haalbare kaart is een drogredenatie. In datzelfde geloof moet je je medemens blijven vergeven en niet afmaken, en dat kan dan opeens wel.quote:Op vrijdag 23 december 2016 08:23 schreef Richestorags het volgende:
Op zich ben ik het wel met je eens maar wat ik al aangaf is dat dat in de Filipijnen geen haalbare kaart is. De religieuze bevolking is er niet liberaal genoeg voor en de problemen zijn zo groot dat dit soort dingen niet eens in hun scope voorkomt. Daarnaast verdwijnen de kartels niet ineens als je dit soort maatregelen invoert.
Nee dat is het niet. Het is algemeen bekend dat geloof een zeer dubbele moraal predikt. Ik zie jou graag het tegendeel bewijzen, namelijk dat de zeer religieus ingestelde bevolking van de Filipijnen klaar is voor zulke liberale wetten. Je hebt als president rekening te houden met je achterban.quote:Op vrijdag 23 december 2016 09:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het verschuilen achter religie dat het geen haalbare kaart is een drogredenatie. In datzelfde geloof moet je je medemens blijven vergeven en niet afmaken, en dat kan dan opeens wel.
Het artikel van NRC zit achter een betaalgordijn. VPN en dan heeft men toegang: https://hide.me/en/proxyquote:Duterte belooft miljoenen (arme) vrouwen gratis pil
De president van de Filippijnen tart de Katholieke Kerk met de invoering van gratis voorbehoedsmiddelen. Gezinnen mogen zelf bepalen hoeveel kinderen ze willen. Als het aan Rodrigo Duterte ligt, krijgen miljoenen vrouwen op de Filippijnen voortaan anticonceptiepillen en andere voorbehoedsmiddelen gratis. De president tekende maandag een overeenkomst die dat mogelijk maakt. Naar schatting zes miljoen vrouwen hebben nu geen toegang tot anticonceptie of seksuele voorlichting.
Het besluit moet het aantal ongewenste zwangerschappen tegengaan en met name armere families de mogelijkheid geven zelf aan gezinsplanning te doen. De Filippino's moeten zelf kunnen bepalen hoeveel kinderen ze willen en hoe ze die vervolgens (financieel) gaan verzorgen, zo valt in de overeenkomst te lezen. Van de zes miljoen vrouwen die straks aanspraak maken op hulp, leven er ongeveer twee miljoen in armoede. In 2018 moeten in ieder geval de armste gezinnen voorzien zijn van hulp.
Onomstreden is het besluit niet. Naar verwachting zal de Katholieke Kerk zich fel tegen de maatregel verzetten. De Filippijnen zijn een zeer katholiek land; van de ongeveer 103 miljoen inwoners is rond de 80 procent katholiek. Dutertes voorganger, Benigno Aquino III, vocht jarenlang voor een wet die de toegang tot anticonceptie moest verbeteren, schrijft de BBC. Dat stuitte steeds op hevige weerstand.
Het is overigens nog maar de vraag of Duterte zich iets van de kritiek zal aantrekken. Vorig jaar juni nog beschuldigde hij de kerk ervan het geloof te gebruiken om mensen bang maken en hun publiek ,,in totale onwetendheid" te laten wat betreft anticonceptie. Er zijn meer onderwerpen waarop Duterte met de Katholieke Kerk botst. De president is een uitgesproken voorstander van het homohuwelijk en de LGTB-gemeenschap, daar waar de Katholieke Kerk juist fel tegenstander is. In 2015 zei president Duterte tijdens een tv-interview dat ,,iedereen het verdient om gelukkig te zijn". Ook zei hij het te accepteren als zijn zoon homoseksueel zou blijken te zijn omdat ,,alle mensen gemaakt zijn door God".
Duterte staat er om bekend dat hij geen blad voor de mond neemt. Hij kwam de afgelopen tijd vaak in het nieuws vanwege zijn controversiële uitspraken. Zo zei hij corrupte ambtenaren uit een helikopter te willen gooien, vergeleek hij zichzelf met Hitler, noemde hij Obama ,,een hoerenzoon" en beweerde hij eigenhandig drugscriminelen te hebben doodgeschoten - het is maar een kleine greep uit zijn provocaties.
Sinds Duterte vorig jaar juni aantrad als president - eerder was hij met tussenpozen 21 jaar burgemeester van de stad Davao - woedt er een drugsoorlog in zijn land. Duizenden mensen al zijn er vermoord. Wat betreft Duterte gaat dat gewoon door. Hij zei zich er op te verheugen alle drie miljoen drugsverslaafden in het land af te slachten.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)pil-6181062-a1540974
http://www.bbc.com/news/world-asia-38591581quote:Philippines' President Duterte pushes free contraceptives
The government says expanding access to family planning is an important part of its plan to reduce poverty. Government agencies in the Philippines have been ordered to offer free contraceptives to an estimated six million women who cannot obtain them. President Rodrigo Duterte says he wants to reduce the number of unwanted pregnancies, especially among the poor. His executive order is expected to face fierce opposition from the Roman Catholic Church. Mr Duterte's predecessor had to fight for years to pass a bill extending the use of contraceptives in the country.
But the Supreme Court placed a temporary ban on the distribution of contraceptive implants under the law in 2015 after complaints from anti-abortion groups. The government has appealed. More than 80% of Filipinos are Roman Catholics, according to the Pew Research Center.
The push to achieve "zero unmet need for family planning" is an important part of the Philippines' plans to cut poverty, Economic Planning Secretary Ernesto Pernia was quoted as saying by the Associated Press. The government wants to cut the poverty rate to 13% by 2022, down from 21.6% last year, he added. He said the government believed contraceptive provision was "pro-life, pro-women, pro-children, and pro-economic development". Mr Duterte's executive order prioritises getting contraceptives to two million women identified as poor by 2018.
The department of education has also been asked to provide "gender sensitive and rights-based" sex education in schools, CNN Philippines reports. The Philippines is the only country in the Asia-Pacific where the rate of teen pregnancies has risen over the last two decades, according to the UN. The country has a population of around 103 million people.
quote:Uitspraak van de man over anticonceptie en religie:
Last July, Duterte asserted the Catholic Church was keeping people "in total ignorance" on the issue of birth control and trying to scare them by telling them they will go to hell for using it.
"You tell the children that they will go to hell. You always use that to scare them. But that is not true. Hell is here," Duterte said on a TV show, speaking of the poverty-stricken conditions that often plague women and children in poor families who have no way of controlling how many children they have, the Post reported.
According to a 2013 study by the Philippine National Demographic and Health Survey, 6 million Filipinas, including 2 million living in poverty, don't have access to contraception. Duterte is ordering various government offices, including the education and health departments, to enact the new initiative. It includes sex education in schools, health insurance benefits for women, as well as education campaigns for the general public. The plan should be fully implemented by 2018 and will offer all women, regardless of economic standing, everything they need for family planning at no cost.
http://www.bbc.com/news/world-asia-38633880quote:Is the Philippines' communist insurgency nearly over?The communist insurgency is one of the region's longest running
The Philippines government is due to begin peace talks with communist rebels on 18 January which could end one of Asia's longest insurgencies. President Rodrigo Duterte has said he wants to "walk the extra mile" to achieve peace, in a conflict which has claimed an estimated 30,000 lives since the 1960s. BBC Monitoring's Mark Wilson examines the challenges ahead.
Who are the rebels?
The Communist Party of the Philippines (CPP) began its armed struggle in the late 1960s. Its aim has been to overthrow the government through guerrilla warfare. The insurgency was established by academic, author and poet Jose Maria Sison. The CPP's armed wing, the New People's Army (NPA), is believed to number around 4,000 fighters, down from a peak of 26,000 in the 1980s during the martial law era.
The NPA has engaged in killings, bombings and hostage-taking across the archipelago, collecting "revolutionary taxes" from businesses in the areas it controls. Both the CPP and NPA were designated foreign terrorist organisations by the US government in 2002
.
The rebels strongly oppose the US military presence in the Philippines and have in the past killed American service personnel stationed in the country. Since the 1980s they have entered into talks with successive governments, but a peace deal has remained elusive.
What progress has been made?
Mr Duterte wants to end the insurgency and has said he is willing to "walk the extra mile" for peace.
He has tried to revive the peace process and has already held two rounds of formal discussions with the rebels since he took office last year.The communist rebels have also called Russia and China imperialists, in statements and secret press conferences like this
The president has attempted to win the rebels' trust through a series of confidence-building measures. These include appointing rebel sympathisers to his cabinet, releasing high-ranking rebels from prison and offering land to NPA members if talks succeed. The rebels have reciprocated by releasing police officers they were holding hostage. Both sides have also separately declared a series of unilateral ceasefires, but are yet to agree a joint ceasefire deal.
What are the barriers to peace?
The ceasefires have been marred by the killings of soldiers and rebels. Government officials accused the CPP of being unable to control its armed wing after four soldiers were killed in an NPA landmine attack in July. The attack led Mr Duterte to temporarily lift the government ceasefire. Days later, an NPA rebel was killed in a battle with the military in Surigao del Norte province.The rebels are also demanding social reforms
The rebels, who say they will not give up arms even if a deal is reached, have accused the military of using Mr Duterte's drug war as a pretext to mount operations in rebel areas amid the ceasefire. A real sticking point in recent months has been the issue of freeing around 400 detained rebels. The CPP demands that the government grant a general amnesty to these rebels as part of negotiations. After Mr Duterte refused, insisting that the rebels must first agree to a joint ceasefire deal, the rebels accused him of "capriciously changing his mind" on the issue.
Since the last round of talks in October, the rebels have also taken issue with some of Mr Duterte's policies at home and abroad. They have criticised both his warming relations with Russia and China and his move to allow a hero's burial for late dictator Ferdinand Marcos.
What happens next?
At the forthcoming talks on 18 January, to be held in Rome, the two sides will aim to reach a bilateral ceasefire deal. That the talks have got this far demonstrates the desire for peace on both sides, but delays in granting amnesties to detained rebels is threatening to derail negotiations. Wide ranging rebel-proposed social and economic reforms, which the CPP has described as the core of the talks, are also still to be agreed.
7000 doden + 1 miljoen arrestaties in half jaar tijd. De hoogst geplaatste zijn een aantal burgemeesters die zijn omgelegd.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:28 schreef stalybridge het volgende:
Zijn er al mensen vermoord die rijk zijn geworden van de drugshandel en derhalve niet in de sloppenwijken wonen?
Of is dat alleen het lot van arme sloebers?
http://www.telegraaf.nl/b(...)len_IS_gedood__.htmlquote:Filipijnse troepen brengen IS slag toe
Filipijnse legereenheden hebben vijftien rebellen gedood en hun leider ernstig verwond. Hij wordt verdacht vertegenwoordiger van de Islamitische Staat te zijn. Dat heeft generaal Eduardo Ano zondag gezegd. Zijn strijdkrachten voerden in de bergachtige streek Lanao del Sur luchtaanvallen en mortierbeschietingen uit op doelen van de terreurorganisatie Abu Sayyaf, die banden heeft met IS.
Isnilon Hapilon, ook bekend als Abu Abdullah, is een van de kopstukken. Hij zou zwaargewond zijn ontkomen. „Hij heeft een bloedtransfusie nodig. Zonder de juiste medische behandeling gaat hij dood”, zei Ano, zich beroepend op onderschepte communicatie tussen de islamitische separatisten. Die worden verantwoordelijk gehouden voor onder meer tal van ontvoeringen. Op het hoofd van Hapilon staat een premie van 5 miljoen dollar.
http://www.demorgen.be/bu(...)erroristen-b813f4ed/quote:Filipijns leger doodt 15 vermoedelijke terroristen
Het Filipijns leger heeft bij een aanval op een kamp van de islamisten in de zuidelijke Filipijnen minstens 15 terroristen gedood. Zeven anderen liepen verwondingen op, aldus commandant Eduardo Ano vandaag.
Het offensief in de stad Butig begon woensdag en was gericht tegen leden van de terreurorganisatie Abu Sayyaf en de extremistische groep Maute. Beide jihadistische groeperingen hebben trouw gezworen aan Islamitische Staat (IS).
Onder de doden bevond zich ook een Indonesiër, die onder het pseudoniem "Mohisen" bekend was. "Hij kon een religieuze adviseur zijn", zei Ano. "Hij kon ook de opdracht gekregen hebben om de verschillende lokale terreurgroepen te organiseren en samen te brengen".
quote:Janjalani, who studied in Saudi Arabia, Libya and Syria, died in a gun battle with police in 1998 and his brother, Khadaffy, took control of the group. The group carried out a number of kidnappings for financial gain under his tenure, rather than for ideological reasons. Khadaffy also died in a gun battle in September 2006.
quote:100 Filipijnse agenten ontslagen om drugsgebruik | NOS
In de Filipijnen zijn sinds begin dit jaar bijna 100 politieagenten ontslagen vanwege drugsgebruik. Dat heeft de chef Interne Zaken van de politie bekendgemaakt.
De Filipijnse president Duterte heeft na zijn aanstelling vorige zomer een strijd tegen drugs ontketend, met meer dan 7700 doden tot gevolg. Ten minste 2500 mensen zijn bij politie-operaties omgekomen, van de rest loopt het onderzoek nog.
De politie leidde die oorlog, maar Duterte droeg die taak eind januari over aan het leger, omdat hij ervan overtuigd is dat de politie door en door corrupt is. Duterte werd ernstig in verlegenheid gebracht toen eind vorig jaar een Zuid-Koreaanse zakenman werd gedood door agenten.
Gisteren werd een neef van Duterte op heterdaad betrapt bij het verhandelen van drugs. Duterte zei dat hij zich schaamde voor zijn neefje en dat hij trots is op de drugseenheid van de Filipijnse politie, omdat ze geen gunst verleende aan iemand met goede contacten.
Eerdere deze week moesten 228 agenten bij Duterte persoonlijk op het matje komen, vanwege allerlei overtredingen. Op de nationale televisie werd uitgezonden hoe hij ze uitschold en hen dreigde naar een Filipijnse eiland te sturen om de strijd aan te gaan met militanten die erom bekendstaan hun gevangenen te onthoofden.
Bron: nos.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |