Deze man weetquote:Op zaterdag 17 december 2016 09:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een risico die mensen in landen als Irak, Afghanistan en Syrië achteraf gezien maar al te graag hadden aanvaard. Net als op de Filippijnen.
whoa, gelukkig werden er niet systematisch bepaalde bevolkingsgroepen getermineerd... maar we zullen zien wie de volgende slachtoffers zullen zijnquote:Op zaterdag 17 december 2016 09:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een risico die mensen in landen als Irak, Afghanistan en Syrië achteraf gezien maar al te graag hadden aanvaard. Net als op de Filippijnen.
Niets en niemand. Duterte is niet anti homo, niet anti moslim, niet anti communist, niet anti vrouwen, niet anti minderheden.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:41 schreef Re het volgende:
[..]
whoa, gelukkig werden er niet systematisch bepaalde bevolkingsgroepen getermineerd... maar we zullen zien wie de volgende slachtoffers zullen zijn
Dan los je als overheid dus eerst het probleem met corrupte medewerkers op. Daarna laat je politie en justitie doen waarvoor ze aangesteld zijn. Dat beleidsmakers zo kortzichtig zijn en denken dat het probleem zich oplost door de laagste laag in het criminele organigram maar vogelvrij te verklaren, vind ik nogal naief.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onder een regime waar drugsbendes en corrupte magistraten de dienst uitmaken ook.
Dat wordt ook gedaan maar is niet zo makkelijk gezegd als gedaan. Kijk bijvoorbeeld naar een Mexico waar agenten en rechters hand in hand zijn met de kartels. Wie pakt hen dan weer aan? Zo'n situatie heb je ook op de Filipijnen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan los je als overheid dus eerst het probleem met corrupte medewerkers op. Daarna laat je politie en justitie doen waarvoor ze aangesteld zijn. Dat beleidsmakers zo kortzichtig zijn en denken dat het probleem zich oplost door de laagste laag in het criminele organigram maar vogelvrij te verklaren, vind ik nogal naief.
Dan ga je als overheid met dit zwaktebod maar de onderste laag afmaken en hopen dat door deze willekeur er geen nieuwe drugscriminelen de onderste organisatielaag gaan vullen. Ook dat is uitermate naïef.quote:Op zaterdag 17 december 2016 10:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat wordt ook gedaan maar is niet zo makkelijk gezegd als gedaan. Kijk bijvoorbeeld naar een Mexico waar agenten en rechters hand in hand zijn met de kartels. Wie pakt hen dan weer aan? Zo'n situatie heb je ook op de Filipijnen.
Juist daarom moet je drugsbendes de macht ontnemen. En dat kan je op twee manieren proberen: dictatoriale terreur, of legalisatie.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onder een regime waar drugsbendes en corrupte magistraten de dienst uitmaken ook.
Helemaal niet. De kartels, de corruptie en het geweld zijn ontstaan door het verbieden van (sommige) drugs. Wil je daar van af, zal je de oorzaak weg moeten nemen. Dus eerst legaliseren, en dan de troep opruimen.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:30 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Ja dat is het nadeel maar geloof dat dit nog wel meevalt. En vergeet niet hoeveel doden er vallen in de gehele cirkel van de drugswereld. Het is kiezen uit 2 kwaden.
De Filipijnen zijn geen land waarin zo pragmatisch wordt gedacht. Het geloof heeft daar een hoop mee te maken. Binnen dat gegeven is alleen de tweede optie realistisch helaas.quote:Op zaterdag 17 december 2016 11:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
Juist daarom moet je drugsbendes de macht ontnemen. En dat kan je op twee manieren proberen: dictatoriale terreur, of legalisatie.
Dictatoriale terreur leidt tot enorm veel geweld, waarin ook veel onschuldigen omkomen.
Legalisatie zorgt dat de inkomsten van drugsbendes verdwijnen.
Het is voor mij duidelijk dat ik liever de drugsbendes hun inkomsten afpak dan dat ik duizenden slachtoffers maak.
Ik heb het over het algemeen wanneer dit in het verleden is toegepast, of Duterte dit doet kan ik niet zeggen ik ben geen kenner wat betreft hem of zijn land, maar gezien zijn persoonlijkheid en hoe hij zich etaleert zou het me weinig verbazen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Op basis waarvan stel je dat? Ik gok een dikke duim en een onderbuik?
Tien punten agenda:
http://www.doh.gov.ph/node/6750
Bestrijding van armoede:
https://business.inquirer(...)overty-reduction-set
Hij is de eerste president die clasht met de KK door in te zetten op geboortebeperking.
Zijn persoonlijkheid ken je alleen uit westerse, bevooroordeelde en selectieve media. De man kent een stuk meer nuances en vooruitstrevende ideeën op sociaal-economisch gebied (niet op het gebied van drugs en aanpak van criminaliteit echter, op welk gebied ik het voor de helft eens met hem ben).quote:Op zaterdag 17 december 2016 18:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb het over het algemeen wanneer dit in het verleden is toegepast, of Duterte dit doet kan ik niet zeggen ik ben geen kenner wat betreft hem of zijn land, maar gezien zijn persoonlijkheid en hoe hij zich etaleert zou het me weinig verbazen.
Ik heb hem veelvuldig mogen zien in video's en hoe hij zich uitspreekt over andere mensen die hem niet aanstaan, het is niet de Westerse media die zijn woorden fabriceert, hij zegt ze zelf.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zijn persoonlijkheid ken je alleen uit westerse, bevooroordeelde en selectieve media. De man kent een stuk meer nuances en vooruitstrevende ideeën op sociaal-economisch gebied (niet op het gebied van drugs en aanpak van criminaliteit echter, op welk gebied ik het voor de helft eens met hem ben).
Hij zou zich meer moeten richten op targets hoog in de voedselketen bijvoorbeeld. Idealiter zou hij drugs legaliseren maar dat gaat niet in de context waarbinnen hij opereert (de Filipijnen zijn daar veel te conversatief voor, net als hij zelf). Daarnaast is het de vraag of je als overheid Meth moet aanbieden, het blijft namelijk enorme troep. Wiet, xtc, paddo's, lsd, ketamine ok. Maar meth?
Wel als je het geheel zwart wit bekijktquote:Op zondag 18 december 2016 12:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb hem veelvuldig mogen zien in video's en hoe hij zich uitspreekt over andere mensen die hem niet aanstaan, het is niet de Westerse media die zijn woorden fabriceert, hij zegt ze zelf.
Moorden is niet de oplossing voor een drugsprobleem.
Vertel.quote:Op zondag 18 december 2016 20:49 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Wel als je het geheel zwart wit bekijkt
Wanneer je de dealers en verslaafden vermoord.quote:
Als je het kleien clubje verslaafden vermoord hou je grote groepen recreatieve gebruikers over en daardoor blijven er dealers komen.quote:Op zondag 18 december 2016 22:24 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Wanneer je de dealers en verslaafden vermoord.
Vertel dan over dat grijze gebied.quote:Op zondag 18 december 2016 22:24 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Wanneer je de dealers en verslaafden vermoord.
Mwa..quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zijn persoonlijkheid ken je alleen uit westerse, bevooroordeelde en selectieve media. De man kent een stuk meer nuances en vooruitstrevende ideeën op sociaal-economisch gebied (niet op het gebied van drugs en aanpak van criminaliteit echter, op welk gebied ik het voor de helft eens met hem ben).
Hij zou zich meer moeten richten op targets hoog in de voedselketen bijvoorbeeld. Idealiter zou hij drugs legaliseren maar dat gaat niet in de context waarbinnen hij opereert (de Filipijnen zijn daar veel te conversatief voor, net als hij zelf). Daarnaast is het de vraag of je als overheid Meth moet aanbieden, het blijft namelijk enorme troep. Wiet, xtc, paddo's, lsd, ketamine ok. Maar meth?
Ja, ook meth. En cocaine, heroine en alle andere rotzooi die ze maar kunnen bedenken. Natuurlijk wel op een gecontroleerde manier, voorgeschreven door een dokter en uitgegeven door een apotheek, op dokters recept.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Och, hoeveel % van de gevangenen op Death Row is zwart, en zit daar onschuldig. Enkel en alleen om weer een zwarte af te maken? En wat doen we graag handel met de VS.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:38 schreef jogy het volgende:
[..]
True enough, men zal terughoudend zijn maar bij alle nieuwe zaken zal de fillipijnen lager op de lijst staan van gegadigde landen en waar men kan zal ook de bestaande business verhuizen. Er is geen tekort aan lage loon landen.
Die bestaat dan niet... vandaar ook zwart/wit.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |