abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166952079
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

Omdat nu het individu telt en collectiviteit compleet ontbreekt. Ook dat is door een neo-liberaal beleid ontstaan.
Ik ben opgegroeid in een sociaal democratie waar je door een collectief veel kunt bereiken als je elkander iets gunt. Ik kan dat wel met voorbeelden gaan aangeven maar dat heeft weinig zin omdat dit persoonlijke ervaringen zijn.
Ik snap wel wat je bedoelt, herken er ook wel wat van. Zelf denk ik wel dat het eerder om moraliteit gaat, en niet om zelfzuchtig, door de portemonnee ingegeven denkbeelden. Wat ik zie is dat mensen bepleiten dat transgenders niet zo moeten janken en gewoon hun piemeltje moeten houden, dat homo's niet langer moeten zeuren om dezelfde rechten, dat abortus een slecht ding is en dat vaccineren autisme veroorzaakt. Neoliberaal beleid of niet, je hebt in elk geval nog veel vrijheden al burger. Maar op het moment dat het gevoel gaat leven dat bepaalde opvattingen niet politiek correct zijn geweest moet dat altijd beantwoord worden met een soort morele inquisitie waarin alles gezuiverd moet worden van zaken waar per saldo niemand last van heeft.

Ging het maar om enkel de economie en de sociale voorzieningen. Maar het gaat juist ook heel veel om zaken die geen enkele invloed hebben op je eigen leefomstandigheden. Het gaat om moraliteit, en dat is beangstigend.
pi_166952262
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:52 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt, herken er ook wel wat van. Zelf denk ik wel dat het eerder om moraliteit gaat, en niet om zelfzuchtig, door de portemonnee ingegeven denkbeelden. Wat ik zie is dat mensen bepleiten dat transgenders niet zo moeten janken en gewoon hun piemeltje moeten houden, dat homo's niet langer moeten zeuren om dezelfde rechten, dat abortus een slecht ding is en dat vaccineren autisme veroorzaakt. Neoliberaal beleid of niet, je hebt in elk geval nog veel vrijheden al burger. Maar op het moment dat het gevoel gaat leven dat bepaalde opvattingen niet politiek correct zijn geweest moet dat altijd beantwoord worden met een soort morele inquisitie waarin alles gezuiverd moet worden van zaken waar per saldo niemand last van heeft.

Ging het maar om enkel de economie en de sociale voorzieningen. Maar het gaat juist ook heel veel om zaken die geen enkele invloed hebben op je eigen leefomstandigheden. Het gaat om moraliteit, en dat is beangstigend.
Moraliteit is een publieke zaak. Als burger kun je als groep daarover bakkeleien en beslissen. Dan moet een wel een publieke ruimte bestaan. Als alles privaat is, heb je weinig invloed meer.

De belangrijkste morele kwestie is egoisme. De rest zijn marginale kwesties, iets om je mee op te kunnen fokken. Kijk eens naar de politiek in de VS en hoe zij telkens met morele thema's de politieke macht naar zich toe proberen te trekken in de verkiezingen.

Hoeveel transgenders zijn er? Waarom zou dat op de voorgrond staan? Een kwestie van hoofd en bijzaken onderscheiden.
The view from nowhere.
  maandag 28 november 2016 @ 12:05:58 #203
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166952326
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:35 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben het eens met dat politiek te eenzijdige belangen heeft gediend. Maar ik snap niet zo goed waarom het altijd uit moet draaien op "om mijn zin te krijgen moet ik andere mensen dingen afnemen".
Het is niet groot in het nieuws geweest (de MSM kijkt wel uit) maar het grootschalig afpakken van bezit is nu net wat o.a. de banken hebben gedaan. Lees je maar in over MERS. Dat was pure kadasterfraude. Ook de veranderingen van de wetgeving omtrent (persoonlijk) faillisement in zowel Amerika als Nederland rond 2005 kun je gerust zien als het afpakken van bezit en verdienpotentieel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166952384
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Moraliteit is een publieke zaak. Als burger kun je als groep daarover bakkeleien en beslissen. Dan moet een wel een publieke ruimte bestaan. Als alles privaat is, heb je weinig invloed meer.

De belangrijkste morele kwestie is egoisme. De rest zijn marginale kwesties, iets om je mee op te kunnen fokken. Kijk eens naar de politiek in de VS en hoe zij telkens met morele thema's de politieke macht naar zich toe proberen te trekken in de verkiezingen.
Het is wel opvallend dat de Republikeinen altijd de grootste voorstander zijn van zo min mogelijk overheid, maar dat over zaken als seksualiteit en burgerlijke vrijheden er wat hun betreft niet genoeg overheidsbemoeienis kan zijn.
  maandag 28 november 2016 @ 12:10:39 #205
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166952433
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik postte die brief om te laten zien waarom veel mensen boos zijn. Het stukje wat jij aanhaalt is maar een klein onbelangrijk onderdeel en of het nou waar is of niet; dat maakt niet uit.
Ik denk dat het wel degelijk wat uit maakt. Dat 'links' zo historisch laag staat in de peilingen komt ook doordat sommigen het idee hebben dat PVV sociaal-economisch linkse standpunten heeft, en zich daar hard voor maakt. Het neemt een dilemma weg. De mythe bestaat dat PVV de zorg beschermt en dergelijke.

Sommigen hebben er belang bij om dit frame eindeloos te herhalen. Terwijl analyse van stemgedrag en partijprogramma's het tegendeel laat zien.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166952468
@Mystikvm

Heb je wel eens overwogen dat ook jij bespeeld kan worden met propaganda. Voorbeelden van propaganda:
- Politiekcorrect geleuter
- Linkse elite geleuter
- Transgender geleuter
- Boerka geleuter
- Zwarte Piet geleuter

Dat gaat eigenlijk nergens over.
The view from nowhere.
  maandag 28 november 2016 @ 12:13:00 #207
321876 Cherna
Fuck the System
pi_166952495
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:52 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo, maar dat heeft te maken met het feit dat men daar te veel aandacht aan geeft. Neem het zwarte Piet geneuzel. Als mensen zich daar druk om gaan maken dan weet je hoe laat het is. Maar mensen gaan zich daar druk om maken omdat het steeds in de media als een speerpunt word gebruikt. Homo's, ik heb er totaal geen problemen mee. Leven en laten leven zou ik zeggen. Maar als het dagelijks in de media verschijnt dan vraag ik me af hebben we niets anders te doen? Dan gaan mensen zich ergeren. Och daar is het alweer. Roken idem. Och daar heb je die zeikers weer die er ook iets van vinden. Het gaat je ergeren.

Moraal bereik je door het te accepteren en ermee te leren leven maar niet om het steeds in de media te brengen als een drukmiddel. Het zet juist mensen aan tot polarisatie
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_166952577
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:12 schreef deelnemer het volgende:
@Mystikvm

Heb je wel eens overwogen dat ook jij bespeeld kan worden met propaganda. Voorbeelden van propaganda:
- Politiekcorrect geleuter
- Linkse elite geleuter
- Transgender geleuter
- Boerka geleuter
- Zwarte Piet geleuter

Dat gaat eigenlijk nergens over.
Zeker. Maar dan nog snap ik de allergische reactie niet waarom je dingen zou willen verbieden waar je helemaal geen last van (hoeft) te hebben. Dat lost de problemen van de onderklasse niet op.
pi_166952786
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zeker. Maar dan nog snap ik de allergische reactie niet waarom je dingen zou willen verbieden waar je helemaal geen last van (hoeft) te hebben.
Laat het dan ook lopen.

quote:
Dat lost de problemen van de onderklasse niet op.
Klopt. Maar belangrijker, het is niet alleen een probleem van de onderklasse, tenzij je jezelf ook tot de onderklasse rekent.
The view from nowhere.
pi_166952796
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo, maar dat heeft te maken met het feit dat men daar te veel aandacht aan geeft. Neem het zwarte Piet geneuzel. Als mensen zich daar druk om gaan maken dan weet je hoe laat het is. Maar mensen gaan zich daar druk om maken omdat het steeds in de media als een speerpunt word gebruikt. Homo's, ik heb er totaal geen problemen mee. Leven en laten leven zou ik zeggen. Maar als het dagelijks in de media verschijnt dan vraag ik me af hebben we niets anders te doen? Dan gaan mensen zich ergeren. Och daar is het alweer. Roken idem. Och daar heb je die zeikers weer die er ook iets van vinden. Het gaat je ergeren.

Moraal bereik je door het te accepteren en ermee te leren leven maar niet om het steeds in de media te brengen als een drukmiddel. Het zet juist mensen aan tot polarisatie
De media worden natuurlijk gezien als spreekbuis van de elite en de media spreekt vaak vol schande over aanvallen op zwarten, homo's en klimaatwetenschappers. Ik heb zelf erg sterk het idee dat de progressieve stokpaardjes van de elite daarom uit een soort rancune worden aangevallen. Zo van: "we gaan het ze lekker allemaal afpakken, dat zal ze leren!". Weg met de experts, weg met de logica, weg met de waarheid want alles wat de elite deed is slecht.

Uiteindelijk blijven we gewoon achter met dezelfde economische waarheid als eerst, maar zitten we wel met een repressieve moraal. Terwijl de progressieve moraal niets te maken heeft met de economische kansen van de boze arbeider.
pi_166952898
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 09:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dit beangstigd mij ergens wel. Leiders zijn maar leiders. Maar blijkbaar is er een een getal toenemende groep die vindt dat mensen die "linkse" en "progressieve" ideeën met geweld onderdrukt moeten worden.
Helemaal als de leiders die emoties aanwakkeren. En precies dat doet Trump.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_166953069
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De media worden natuurlijk gezien als spreekbuis van de elite en de media spreekt vaak vol schande over aanvallen op zwarten, homo's en klimaatwetenschappers. Ik heb zelf erg sterk het idee dat de progressieve stokpaardjes van de elite daarom uit een soort rancune worden aangevallen. Zo van: "we gaan het ze lekker allemaal afpakken, dat zal ze leren!". Weg met de experts, weg met de logica, weg met de waarheid want alles wat de elite deed is slecht.

Uiteindelijk blijven we gewoon achter met dezelfde economische waarheid als eerst, maar zitten we wel met een repressieve moraal. Terwijl de progressieve moraal niets te maken heeft met de economische kansen van de boze arbeider.
Klopt. De linkse elite probeert de minderheden wat meer rechten te geven. Dat is een front dat zich nu afspeelt rond de kleinere minderheidsgroepen (na de emancipatie van grote groepen, als de gewone man en arbeider, de vrouw en racisme). Het probleem daarmee is vooral, dat het belangrijkere thema's overwoekert, sociaal economische thema's.

Met name het machtsprobleem wordt vermeden. Een beetje herverdelen laat de overheveling van beslissingsbevoegdheden en onderhandelingsposities ongemoeid (die loopt via individualisering, privatisering en flexibilisering van de arbeidsmarkt, fusies tot er maar enkele grote marktspeler overblijven, private knooppunten in economie (enkele mega banken) en publieke ruimte (enkele grote media concerns of bemiddelaars als Google, Uber).

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 28-11-2016 12:45:13 ]
The view from nowhere.
pi_166955611
Het zou moeten gaan over het neo-liberale beleid, zoals ook aangegeven in de uitzending van tegenlicht, gisterenavond.
POL / Een eerbetoon aan Howard Zinn #2
The view from nowhere.
pi_166957642
Best wel goed artikel maar de boosheid gaat over zoveel meer dan geld of de economie. Natuurlijk is het van de zotte dat het hoogopgeleide gedeelte in de westerse landen alle rijkdommen (en macht) naar zich toe hebben getrokken. En dat er inkomens en zelfs vermogensgrenzen moet worden getrokken om het kapitalisme een stuk eerlijker te maken lijkt me ook wel duidelijk. Maar net zo belangrijk is de nimmer aflatende massa immigratie die gehele wijken omturnen in een soort Gazastrook zoals mijn eigen wijk. Dat zie je natuurlijk niet in de wijken waar de elite woont. Zij halen ze binnen maar wij zitten met de ellende. Ook het ondemocratische karakter van de EU speelt een grote rol. Alle belangrijke beslissingen worden genomen door benoemde figuren zoals commissarissen, commissies en het EU hof. Deze elite neemt steeds vaker beslissingen die lijnrecht tegen de wil van de burger ingaan. En dan spelen ook nog een hoop kleine irritaties mee zoals de gekozen burgemeester of Zwarte Piet die inmiddels symbool staat voor de vervreemding en het verlies van eigenheid en identiteit.
We worden door de elite behandeld als het ongevoelige meubilair van dit land waar je zeer zeker geen rekening mee hoeft te houden. En dat gaat al decennia lang zo. Ik zie net als velen nog maar een oplossing. We moeten ons ten koste wat het kost ontdoen van die elite want ze gedragen zich als een agressieve tumor en schaden het volk en onze toekomst. Zij hebben kansen genoeg gehad en ze hebben alles verspeeld.

quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 23:19 schreef deelnemer het volgende:
OP van Euribob:
Ik merk zelf dat er veel onbegrip bestaat wat betreft de boosheid van deze groep blanke autochtonen woonachtig in het ontwikkelde Westen. Dat roepen ze gedeeltelijk over zichzelf af omdat het vaak niet de meest genuanceerde types zijn, en ze moeite hebben om aan anderen precies te duiden wat hen nu eigenlijk dwarszit.
Nuance zat maar je moet het wel weten te vinden. En dat betekent dus verder kijken dan de NOS, Pauw, de Volkskrant etc. Die weten ook wel wie ze in de spotlight moeten zetten om de patriottische beweging in diskrediet te brengen.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_166959625
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:02 schreef .Alektorophobia. het volgende:
Best wel goed artikel maar de boosheid gaat over zoveel meer dan geld of de economie. Natuurlijk is het van de zotte dat het hoogopgeleide gedeelte in de westerse landen alle rijkdommen (en macht) naar zich toe hebben getrokken. En dat er inkomens en zelfs vermogensgrenzen moet worden getrokken om het kapitalisme een stuk eerlijker te maken lijkt me ook wel duidelijk. Maar net zo belangrijk is de nimmer aflatende massa immigratie die gehele wijken omturnen in een soort Gazastrook zoals mijn eigen wijk. Dat zie je natuurlijk niet in de wijken waar de elite woont. Zij halen ze binnen maar wij zitten met de ellende. Ook het ondemocratische karakter van de EU speelt een grote rol. Alle belangrijke beslissingen worden genomen door benoemde figuren zoals commissarissen, commissies en het EU hof. Deze elite neemt steeds vaker beslissingen die lijnrecht tegen de wil van de burger ingaan. En dan spelen ook nog een hoop kleine irritaties mee zoals de gekozen burgemeester of Zwarte Piet die inmiddels symbool staat voor de vervreemding en het verlies van eigenheid en identiteit.
We worden door de elite behandeld als het ongevoelige meubilair van dit land waar je zeer zeker geen rekening mee hoeft te houden. En dat gaat al decennia lang zo. Ik zie net als velen nog maar een oplossing. We moeten ons ten koste wat het kost ontdoen van die elite want ze gedragen zich als een agressieve tumor en schaden het volk en onze toekomst. Zij hebben kansen genoeg gehad en ze hebben alles verspeeld.

[..]

Nuance zat maar je moet het wel weten te vinden. En dat betekent dus verder kijken dan de NOS, Pauw, de Volkskrant etc. Die weten ook wel wie ze in de spotlight moeten zetten om de patriottische beweging in diskrediet te brengen.
Waar komen deze mensen vandaan en hoe is dat zo gekomen? Ik onderscheid een aantal grote groepen:
1. In de jaren 60 en 70 hebben werkgevers actief mensen hierheen gehaald, uit Turkije en Marokko.
2. In 1980 is Suriname onafhankelijk geworden. De bevolking kon kiezen tussen een Surinaams en een Nederlands paspoort. Ongeveer de helft (een half miljoen) koos voor een Nederlands paspoort en kwamen massaal naar Nederland. Dit is niet de oorspronkelijke bevolking van Suriname, maar de nazaten van slaven en Indonesiers die entrepreneurs naar hun plantages hebben gehaald.
3. De arbeidsmigratie uit Oost-Europa is het gevolg van het beleid van de EU (vrij verkeer van goederen en personen, één arbeidsmarkt) en werkgevers zoeken daar naar werknemers.
4. Mensen die als asielzoekers naar Nederland zijn gekomen. Die komen uit zichzelf, komen niet zo makkelijk binnen en velen gaan na enige tijd ook weer terug. Er is geen grote netto migratie, behalve in tijden van grote conflicten (oorlogen). Deze groep is heel divers.

Het is dus wederom het marktdenken dat de boventoon voert in dit verhaal.

Is er mee te leven? Ik woon in een wijk met veel allochtonen en een moskee (en ben zelf atheist). Daar heb ik geen problemen mee. Ik heb veel gereisd, ook in islamitische landen, en daarom doen ze me vooral denken aan die landen. Er een praatje mee maken, gaat prima. Neem nu deze post:
POL / De boosheid van de blanke arbeider; een verklaring en een oplossing #4
Dat lijkt mij iemand, die weinig contact heeft met allochtonen. Alleen als anderen met hem contact zoeken, zeg maar: mot zoeken (opgeschoten jongens). Als mensen gemengd opgroeien, vermoed ik dat het wel losloopt.

Ik wil terug naar de sociaal democratie, waarin we meen een gemeenschap vormen en bevolking meer btrokken wordt in de besluitvorming. Dat begint bij een eerlijker publiek debat, waar de werkelijk belangrijke kwestie op tafel komen, en ook eerlijk besproken worden.

Bij de bestuurelite in Nederland denk ik aan de werkgeversorganisatie VNO-NCW, de SER, de grote multinationals en banken, partijkaders, netwerk van commissarissen, topambtenaren, en de centrale bank.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 28-11-2016 19:20:42 ]
The view from nowhere.
  maandag 28 november 2016 @ 19:18:21 #216
321876 Cherna
Fuck the System
pi_166960590
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:41 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Waar komen deze mensen vandaan en hoe is dat zo gekomen? Ik onderscheid een aantal grote groepen:
1. In de jaren 60 en 70 hebben werkgevers actief mensen hierheen gehaald, uit Turkije en Marokko.
2. In 1980 is Suriname onafhankelijk geworden. De bevolking kon kiezen tussen een Surinaams en een Nederlands paspoort. Ongeveer de helft (een half miljoen) koos voor een Nederlands paspoort en kwamen massaal naar Nederland. Dit is niet de oorspronkelijke bevolking van Suriname, maar de nazaten van slaven en Indonesiers die entrepreneurs naar hun plantages hebben gehaald.
3. De arbeidsmigratie uit Oost-Europa is het gevolg van het beleid van de EU (vrij verkeer van goederen en personen, één arbeidsmarkt) en werkgevers zoeken daar naar werknemers.
4. Mensen die als asielzoekers naar Nederland zijn gekomen. Die komen uit zichzelf, komen niet zo makkelijk binnen en velen gaan na enige tijd ook weer terug. Er is geen grote netto migratie, behalve in tijden van grote conflicten (oorlogen). Deze groep is heel divers.

Is er mee te leven? Ik woon in een wijk met veel allochtonen en een moskee (en ben zelf atheist). Daar heb ik geen problemen mee. Ik heb veel gereisd, ook in islamitische landen, en daarom doen ze me vooral denken aan die landen. Er een praatje mee maken, gaat prima. Neem nu deze post:
Dat lijkt mij iemand, die weinig contact heeft met allochtonen. Alleen als anderen met hem contact zoeken, zeg maar: mot zoeken (opgeschote jongens). Als mensen gemengd opgroeien, vermoed ik dat het wel losloopt.

Ik wil terug naar de sociaal democratie, waarin we meen een gemeenschap vormen en bevolking meer btrokken wordt in de besluitvorming. Dat begint bij een eerlijker publiek debat, waar de werkelijk belangrijke kwestie op tafel komen, en ook eerlijk besproken worden.

Bij de bestuurelite in Nederland denk ik aan de werkgeversorganisatie VNO-NCW, de SER, de grote multinationals en banken, partijkaders, netwerk van commissarissen, topambtenaren, en de centrale bank.
Prima stuk
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_166960723
quote:

[..]

Dat lijkt mij iemand, die weinig contact heeft met allochtonen. Alleen als anderen met hem contact zoeken, zeg maar: mot zoeken (opgeschoten jongens). Als mensen gemengd opgroeien, vermoed ik dat het wel losloopt.

Ik wil terug naar de sociaal democratie, waarin we meer een gemeenschap vormen en de bevolking meer betrokken wordt bij de besluitvorming. Dat begint bij een eerlijker publiek debat, waar de werkelijk belangrijke kwestie op tafel komen, en ook eerlijk besproken worden (en niet allemaal kleine brokjes zonder analyse).

Bij de bestuurselite in Nederland denk ik aan de werkgeversorganisatie VNO-NCW, de SER, de grote multinationals en banken, partijkaders, netwerk van commissarissen, topambtenaren, en de centrale bank.
The view from nowhere.
pi_166960818
quote:

[..]

^O^ Goed stuk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166961113
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2016 19:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar je vergeet te kankeren op de 'linkse elite' en omdat je veel gereisd heb hoor je zelf ook bij de elite!!
Als backpacker, low budget. De manier om in contact te komen met de bevolking.
The view from nowhere.
pi_166961394
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:37 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als backpacker, low budget. De manier om in contact te komen met de bevolking.
Niks mis mee hoor. Ik doe dat graag op de fiets :)
pi_166961925
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

Omdat nu het individu telt en collectiviteit compleet ontbreekt. Ook dat is door een neo-liberaal beleid ontstaan.
Ik ben opgegroeid in een sociaal democratie waar je door een collectief veel kunt bereiken als je elkander iets gunt. Ik kan dat wel met voorbeelden gaan aangeven maar dat heeft weinig zin omdat dit persoonlijke ervaringen zijn.
Ron Meyer zei het in Buitenhof denk ik best treffend. In een geïndividualiseerde cultuur zullen mensen als ze het slecht hebben of denken te gaan hebben sneller voor hun eigen hachje kiezen dan voor solidariteit. Dan misgunt men snel al de ander wat, bijvoorbeeld als ze horen dat vluchtelingen worden opgevangen.

Is een interessante uitzending om te kijken trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2016 20:06:59 ]
pi_166966035
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ron Meyer zei het in Buitenhof denk ik best treffend. In een geïndividualiseerde cultuur zullen mensen als ze het slecht hebben of denken te gaan hebben sneller voor hun eigen hachje kiezen dan voor solidariteit. Dan misgunt men snel al de ander wat, bijvoorbeeld als ze horen dat vluchtelingen worden opgevangen.

Is een interessante uitzending om te kijken trouwens.
Dat is een erg vreemde stelling. De geindivualiseerde cultuur of samenleving zorgt er juist voor dat zowel kiezer als partijen geen affiniteit meer hebben met elkaar, waar de directe belangen van de burger niet meer op betrouwbare wijze worden vertegenwoordigd op politiek niveau omdat de kloof te groot is, iedereen opereert immers op basis van individueel belang zelfs binnen een partij. Het verklaart waarom de grote lijnen vervagen en plaatsmaken voor een politiek die zich vooral bezighoudt met micro-management en andere niet vertegenwoordigbare standpunten al dan niet beleid. De kiezer en diens belangen is in de loop der jaren helemaal niet zo veranderd, alsof Nederland 50 jaar geleden veel vriendelijker stond tegenover massa-immigratie, dat is vreemd om te veronderstellen.
pi_166970457
Ach jee, haalt deze gezelllige somalische backpacker die een man of 9 heeft gestoken uit naam van zijn god de policor fabeltjes onderuit. De 'boze witte man' blijkt inzage de radicale Islam voor 1392942942 keer gelijk te krijgen.

pi_166971036
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 00:45 schreef Nintex het volgende:
Ach jee, haalt deze gezelllige somalische backpacker die een man of 9 heeft gestoken uit naam van zijn god de policor fabeltjes onderuit. De 'boze witte man' blijkt inzage de radicale Islam voor 1392942942 keer gelijk te krijgen.

[ afbeelding ]
Mensen zijn tegen misdrijven (want wie wil het slachtoffer zijn).

Als je mensen indeelt in hokjes (etnisch, religieus etc ... ) dan kun je ook de daders van misdrijven is deze hokje plaatsen. Wat blijkt, misdrijven zijn niet altijd evenredig verdeeld over de hokjes. Bijvoorbeeld, mannen plegen meer misdrijven dan vrouwen. Sociologen en psychologen zoeken naar verklaringen voor ongelijke verdelingen. En daar is reden toe.

Mensen die een hekel hebben aan de mensen uit een bepaald hokje, zijn er als de kippen bij als er een misdrijf gepleegd is door iemand uit dat hokje.

Mensen die geen hekel hebben aan mensen uit een specifiek hokje, staan voor een dilemma. Moeten ze meer aandacht besteden aan:
1. het feit dat sommige misdrijven vaker voorkomen in een bepaalde groep.of
2. aan de demonisering van een bevolkingsgroep, en mogelijke dempende verklaringen voor feit 1 naar voren schuiven.

De tweede optie lijkt beste, omdat deze verklaringen een aanknopingspunt bieden voor preventie en het demoniseren van een bevolkingsgroep averechts werkt. Maar dit gooit olie op het vuur, als we kijken naar de mensen die willen benadrukken welke groep de meeste misdrijven pleegt (en zich niet gehoord of genegeerd voelen).

Ik ga ervan uit dat de verantwoordelijke instanties de nodige gegevens bijgehouden, nagaan welke problemen er spelen, en zoeken naar oplossingen. Het is volgens mij niet nodig om deze instanties uit te leggen dat deze problemen bestaan. Dat weten ze vast beter dan ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 29-11-2016 02:04:40 ]
The view from nowhere.
pi_166971868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 01:24 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Mensen zijn tegen misdrijven (want wie wil het slachtoffer zijn).

Als je mensen indeelt in hokjes (etnisch, religieus etc ... ) dan kun je ook de daders van misdrijven is deze hokje plaatsen. Wat blijkt, misdrijven zijn niet altijd evenredig verdeeld over de hokjes. Bijvoorbeeld, mannen plegen meer misdrijven dan vrouwen. Sociologen en psychologen zoeken naar verklaringen voor ongelijke verdelingen. En daar is reden toe.

Mensen die een hekel hebben aan de mensen uit een bepaald hokje, zijn er als de kippen bij als er een misdrijf gepleegd is door iemand uit dat hokje.

Mensen die geen hekel hebben aan mensen uit een specifiek hokje, staan voor een dilemma. Moeten ze meer aandacht besteden aan:
1. het feit dat sommige misdrijven vaker voorkomen in een bepaalde groep.of
2. aan de demonisering van een bevolkingsgroep, en mogelijke dempende verklaringen voor feit 1 naar voren schuiven.

De tweede optie lijkt beste, omdat deze verklaringen een aanknopingspunt bieden voor preventie en het demoniseren van een bevolkingsgroep averechts werkt. Maar dit gooit olie op het vuur, als we kijken naar de mensen die willen benadrukken welke groep de meeste misdrijven pleegt (en zich niet gehoord of genegeerd voelen).

Ik ga ervan uit dat de verantwoordelijke instanties de nodige gegevens bijgehouden, nagaan welke problemen er spelen, en zoeken naar oplossingen. Het is volgens mij niet nodig om deze instanties uit te leggen dat deze problemen bestaan. Dat weten ze vast beter dan ik.
Wat jij wilt. Het kaf van de koren scheiden onder Moslims. Is een haast onmogelijke taak. Kies. Je doet een Moslim stop. Heel logisch. Of je neemt terreur ongevallen op de koop toe. En probeert daar overheen te kijken met je roze bril op.

Maar voor een stop is het al te laat. De potentiele teringlijers zijn al binnen. En niet met zo'n kleine groep ook. Waar ik op focus zijn de teringlijers in de politiek die de toestroom decennia lang beleidsmatig en via onmogelijke bochten en excuses (en dan noem je het geen toeval meer). In stand hebben gehouden. Die moeten hangen.
  dinsdag 29 november 2016 @ 07:16:30 #226
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166972012
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 05:01 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Wat jij wilt. Het kaf van de koren scheiden onder Moslims. Is een haast onmogelijke taak. Kies. Je doet een Moslim stop. Heel logisch. Of je neemt terreur ongevallen op de koop toe. En probeert daar overheen te kijken met je roze bril op.

Maar voor een stop is het al te laat. De potentiele teringlijers zijn al binnen. En niet met zo'n kleine groep ook. Waar ik op focus zijn de teringlijers in de politiek die de toestroom decennia lang beleidsmatig en via onmogelijke bochten en excuses (en dan noem je het geen toeval meer). In stand hebben gehouden. Die moeten hangen.
Hoe wil je een Moslim stop gaan uitvoeren :')
Troll
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  dinsdag 29 november 2016 @ 07:42:16 #227
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166972111
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 november 2016 07:16 schreef corehype het volgende:

[..]

Troll
Er zijn wel mogelijkheden natuurlijk. :') Maar iets roepen zonder uitleg over hoe dat dan in de praktijk te willen uitvoeren is natuurlijk gemeengoed tegenwoordig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_166972259
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 november 2016 07:16 schreef corehype het volgende:

[..]

Troll
Gewoon stoppen. Klaar. Per wet per beleid. Nederland heeft vroeger ook een stopgezet op de immigratie van andere volkeren zoals de Chinezen. Die de Zeedijk in Amsterdam kwamen vervuilen met hun gemajohng en opium-gebruik. Waarom kon dat wel?

Er is geen onmacht. Er is onwil.

En waarom bestond decennialang deze onwil. Want dat is dan bewust beleid geweest. Geen toeval of onmacht. Dat kan niet. Dat is de hamvraag!

Maar dan gaan autisten roepen om topic-schopjes naar BNW :')
  dinsdag 29 november 2016 @ 08:24:02 #229
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166972301
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:14 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Gewoon stoppen. Klaar. Per wet per beleid. Nederland heeft vroeger ook een stopgezet op de immigratie van andere volkeren zoals de Chinezen. Die de Zeedijk in Amsterdam kwamen vervuilen met hun gemajohng en opium-gebruik. Waarom kon dat wel?

En waarom bestond decennialang deze onwil. Want dat is dan bewust beleid geweest. Geen toeval of onmacht. Dat kan niet. Dat is de hamvraag!

En met welk beleid en welke wetgeving heb je dan precies in gedachte? Weer roepen zonder inhoud. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 29-11-2016 08:43:09 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 29 november 2016 @ 08:48:26 #230
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_166972459
quote:
Dit is een probleem, omdat de overheid een van de weinige instituten is die de burger/arbeider op directe, laagdrempelige wijze kan beïnvloeden om zijn omgeving aan te passen aan zijn wensen. De macht van dit instituut is nu ingedampt, doordat de overheid in de onderhandelingen met het (internationale) bedrijfsleven nu ook te luisteren heeft naar dat bedrijfsleven. De overheid is als democratisch instituut in feite geïnfiltreerd door grote bedrijven die nu hun eigen voorwaarden stellen, en de democratie heeft daarmee aan waarde verloren. Dat maakt dat veel mensen het vertrouwen in de politiek en politici verliezen. De burger die voor veel van zijn sociaaleconomische positie afhankelijk is van de sociale voorzieningen ziet deze worden afgebroken. En wanneer de burger stemt op politici die deze trend beloven om te keren komt hij/zij van een koude kermis thuis, omdat ook die politici gebonden zijn aan de tucht van de internationale handel en zo nooit hun beleid door kunnen voeren. De onvrede die door deze tanende macht van de democratie ontstaat is volgens mij de oorzaak van de opkomst van populistische partijen in het Westen. En het gelijktrekken van deze machtsverhoudingen is volgens mij de enige mogelijkheid om die trend te stoppen.
Een mogelijke uitweg zou kunnen zijn door totaal nieuwe 'humanitaire' pijlers of 'first principals' in te voeren binnen politieke/bedrijfsmatige en maatschappelijke besluitvoeringen, wat zoveel wil zeggen als: zorg dat elke inwoner afdoende voorzien is in zijn sociaal-economische positie binnen de samenleving.

Ergens zou dat kunnen betekenen dat er geen bodem meer is binnen schaarste modellen en marktwerkingen? De economische positie is reeds verzekerd namelijk. Noem het communicerende vaten tussen bedrijfsleven en gemeenschap. Voornamelijk economisch vanwaaruit het meeste uitvloeit.

Daarbij blijft het bedrijfsleven nog steeds de motor van vooruitgang en competitief waar van belang, maar is de onzekerheid voor wat betreft het geheel van de samenleving geen punt meer in die zin.
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_166972584
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 07:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er zijn wel mogelijkheden natuurlijk. :') Maar iets roepen zonder uitleg over hoe dat dan in de praktijk te willen uitvoeren is natuurlijk gemeengoed tegenwoordig.
Een soort gedachtenpolitie denk ik.
Ik ben ook al zo benieuwd hoe onze messias zijne Grote Geertheid het verbod op de Koran gaat doorvoeren als hij eindelijk aan de macht is. _O_
  dinsdag 29 november 2016 @ 09:00:53 #232
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166972601
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Een soort gedachtenpolitie denk ik.
Ik ben ook al zo benieuwd hoe onze messias zijne Grote Geertheid het verbod op de Koran gaat doorvoeren als hij eindelijk aan de macht is. _O_
Een grote verbrandingsoven voor boeken bouwen? :')
  dinsdag 29 november 2016 @ 10:13:25 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_166973663
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:14 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

het is onmogelijk om de tsunami van moslims te stoppen

Naar Australie en Japan kan dat wel en naar de USA ook

Naar Europa is dat godsonmogelijk , ten eerste omdat we 30 verschillende landen en meningen hebben en aan alle kanten open grenzen en de onwil om die tsunami te stoppen

Zijn ze eenmaal hier dan gaan ze ook nooit meer terug en gelijk hebben ze

Dit jaar 200.000 uit Afrika en 100.000 uit Syrie en Afghanistan en Irak

Dat gaat ieder jaar meer worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_166973718
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het is onmogelijk om de tsunami van moslims te stoppen

Naar Australie en Japan kan dat wel en naar de USA ook

Naar Europa is dat godsonmogelijk , ten eerste omdat we 30 verschillende landen en meningen hebben en aan alle kanten open grenzen en de onwil om die tsunami te stoppen

Zijn ze eenmaal hier dan gaan ze ook nooit meer terug en gelijk hebben ze

Dit jaar 200.000 uit Afrika en 100.000 uit Syrie en Afghanistan en Irak

Dat gaat ieder jaar meer worden
Op een bevolking van iets van 500 miljoen. Echt vreselijk ja. Oftewel 0.06%. _O- _O-
  dinsdag 29 november 2016 @ 10:48:53 #235
323876 michaelmoore
pi_166974251
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Op een bevolking van iets van 500 miljoen. Echt vreselijk ja. Oftewel 0.06%. _O- _O-
kennelijk heeft al veel problemen tot gevolg en heeft opkomst van superrechts tot gevolg

laat staan als het de komende jaren vertienvoudigd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_166978046
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kennelijk heeft al veel problemen tot gevolg en heeft opkomst van superrechts tot gevolg

laat staan als het de komende jaren vertienvoudigd
In dit tempo wordt het over een eeuwtje of twee misschien net zo'n groot probleem als verkeersdoden of de griep.
  dinsdag 29 november 2016 @ 14:44:00 #237
323876 michaelmoore
pi_166979546
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

In dit tempo wordt het over een eeuwtje of twee misschien net zo'n groot probleem als verkeersdoden of de griep.
als er twee keer zoveel binnenkomen?
Het is nu al een probleem dat men anders gaat stemmen om het te laten stoppen

laat staan als er 10 keer zoveel hierheen komen uit africa
pi_166980400
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ach ja, dat stemmen, wellicht lost dat "probleem" zichzelf op wanneer de desbetreffende partijen aan de macht komen en beloofde oplossingen niet kunnen uitvoeren.
pi_166980489
quote:

[..]

Misschien is dit stukje (en dan voornamelijk de alinea onder het kopje Technocratie) wel goed leesvoer voor je:

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-gevoel-hebben.dhtml
  dinsdag 29 november 2016 @ 15:39:51 #240
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166980524
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het veranderde stemgedrag heeft mijns inziens ook heel veel te maken met de economische crisis en dat mensen zien dat ze zelf er minder van worden en de veroorzakers (banken) er niks op achter uit gaan en gewoon weer verder gaan.

Dan gevoel van onrecht is ook een duidelijke motivatie voor mensen.
Feyenoord!
  dinsdag 29 november 2016 @ 15:43:29 #241
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166980845
quote:

[..]

De overheid verdelen ze ook zo eerlijk over het land he. maar niet in de rycken wycken!
pi_166980880
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 15:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het veranderde stemgedrag heeft mijns inziens ook heel veel te maken met de economische crisis en dat mensen zien dat ze zelf er minder van worden en de veroorzakers (banken) er niks op achter uit gaan en gewoon weer verder gaan.

Gevoel? Het is gewoon zo!
pi_166980918
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 15:59 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

De overheid verdelen ze ook zo eerlijk over het land he. maar niet in de rycken wycken!
Redelijke onzin. Zelfs Dijkhoff heeft een AZC om de hoek gehad.
pi_166980995
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 16:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Redelijke onzin. Zelfs Dijkhoff heeft een AZC om de hoek gehad.
SCHANDE DAT ASIELZOEKER SIN DURE WIJKEN WORDEN GEZET TERWIJL DE GEWONE MAN KAN KREPEREN!!111!!!
pi_166981140
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 november 2016 16:05 schreef Igen het volgende:

[..]

SCHANDE DAT ASIELZOEKER SIN DURE WIJKEN WORDEN GEZET TERWIJL DE GEWONE MAN KAN KREPEREN!!111!!!
  dinsdag 29 november 2016 @ 17:06:41 #247
323876 michaelmoore
pi_166982149
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 15:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

heeft hoofdzakelijk met de huren te maken van 4.000.000 huurders en ZZP ers die in de klem zitten tussen bijstand en eigen werk, werklozen, oudere mensen met hoge huur en alleen AOW en zieken die veel zorgkosten hebben

Daaarnaast komen er veel mensen nooit meer aan het werk, echt nooit meer , dus van de school in de bijstand , de wraakstemmers

en dat worden er steeds meer

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 29-11-2016 17:25:27 ]
  dinsdag 29 november 2016 @ 18:22:51 #248
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166983360
quote:
The elite’s Marie Antoinette moment

Right response is to focus on the financial sector and inequality

Some revolutions could have been avoided if the old guard had only refrained from provocation. There is no proof of a “let them eat cake” incident. But this is the kind of thing Marie Antoinette could have said. It rings true. The Bourbons were hard to beat as the quintessential out-of-touch establishment.

They have competition now.

Our global liberal democratic establishment is behaving in much the same way. At a time when Britain has voted to leave the EU, when Donald Trump has been elected US president, and Marine Le Pen is marching towards the Elysée Palace, we — the gatekeepers of the global liberal order — keep on doubling down.

The campaign by Tony Blair, former UK prime minister, to undo Brexit is probably the quaintest example of all. A more serious incident was the forecast by the Office for Budget Responsibility in the UK, which said last week that Brexit would have severe economic consequences. Coming only a few months after the economics profession discredited itself with a doomy forecast about the consequences of Brexit, this is an astonishing reminder of the inadequacy of economic forecasting models.

The truth about the impact of Brexit is that it is uncertain, beyond the ability of any human being to forecast and almost entirely dependent on how the process will be managed. “Don’t know” is the technically correct answer. Before the referendum, Project Fear was merely a monumental tactical miscalculation. Today it is stupidity. One of the debates was whether people should be listening to experts. We have moved beyond that. Because of a tendency to exaggerate, macroeconomists are no longer considered experts on the macroeconomy.

Out-of-touch former leaders and the economic establishment are not unique. In Italy, the political establishment is considering amending recently modified electoral law solely to keep Beppe Grillo’s rebellious Five Star Movement from power. This is intertwined in a complex way with next Sunday’s referendum on constitutional reform.

The electoral law that came into force in July gives the strongest party quasi-dictatorial powers. It was a stitch-up agreed in 2014 between Prime Minister Matteo Renzi’s Democratic party and former prime minister Silvio Berlusconi’s Forza Italia. Neither man then believed the Five Star Movement would ever be in a position to shake the cosy duopoly. No matter how the referendum on constitutional reforms ends, expect to see one of the most glaring efforts of gerrymandering in modern politics. But Mr Renzi’s problem is not the Five Star Movement. It is the voters.

The EU itself, too, is doubling down whenever it can. The trade agreement with Canada, and the yet to be concluded Transatlantic Trade and Investment Partnership, are about as popular today as the stationing of medium-range nuclear missiles in the 1980s. A popular insurrection is under way against them because people fear a reduction in consumer protection and a power grab by multinationals.

Why is this happening? Macroeconomists thought no one would dare challenge their authority. Italian politicians have been playing power games forever. And the job of EU civil servants is to find ingenious ways of spiriting politically tricky legislation and treaties past national legislatures. Even as the likes of Ms Le Pen, Mr Grillo and Geert Wilders of the far-right Dutch Freedom party head towards power, the establishment keeps acting this way. A Bourbon regent, in an uncharacteristic moment of reflection, would have backed off. Our liberal capitalist order, with its competing institutions, is constitutionally incapable of doing that. Doubling down is what it is programmed to do.

The correct course of action would be to stop insulting voters and, more importantly, to solve the problems of an out-of-control financial sector, uncontrolled flows of people and capital, and unequal income distribution. In the eurozone, political leaders found it expedient to muddle through the banking crisis and then a sovereign debt crisis — only to find Greek debt is unsustainable and the Italian banking system is in serious trouble. Eight years on, there are still investors out there betting on a collapse of the eurozone as we know it.

Mr Renzi could have used his ample political capital to reform the Italian economy instead of trying to cement his power. And imagine what would have been possible if Chancellor Angela Merkel had spent her even larger political capital on finding a solution to the eurozone’s multiple crises, or on reducing Germany’s excessive current account surpluses. If you want to fight extremism, solve the problem.

But it is not happening for the same reason it did not happen in revolutionary France. The gatekeepers of western capitalism, like the Bourbons before them, have learnt nothing and forgotten nothing.
https://www.google.nl/amp(...)1f1b0fa1%3F0p19G%3De

Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 29 november 2016 @ 18:50:07 #249
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166983745
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 16:00 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Gevoel? Het is gewoon zo!
Ja dat is ook zo alleen weet denk ik Jan met de pet niet precies de vinger erop te leggen. En daarom laten ze zich meeslepen door de haat tegen buitenlanders. Dat vind ik jammer.
Feyenoord!
  dinsdag 29 november 2016 @ 18:55:34 #250
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166983882
quote:
Ze lijken het te begrijpen.
The view from nowhere.
pi_166983901
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 18:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ze lijken het te begrijpen.
Doe dan even iets wat wij ook kunnen lezen. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_166996760
Aardig opiniestuk over dit onderwerp van prof. dr. Albert Meijer in Trouw van 19/11: "Zet niet alle kaarten op de boze witte man"

Hij betoogt dat het gevaarlijk is om als politiek alleen de boze, blanke burger te bedienen, omdat andere groepen zich dan niet gehoord voelen in de politiek.

[ Bericht 13% gewijzigd door tomatenrood op 30-11-2016 12:24:36 ]
pi_166997411
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 november 2016 16:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Asielzoekers mag je rustig vervangen door Economische vluchteling/profiteur hoor. Het overgrote deel is geen vluchteling en heeft derhalve geen asiel nodig.

En ja zij krijgen woningen in redelijke buurten/straten. Waar de eigen woningzoekenden jarenlang gefrustreerd de krotten krijgen toegewezen voor een maandelijkse hoofdprijs. Dan gaan mensen nadenken dit klopt niet.
pi_166997446
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 18:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo alleen weet denk ik Jan met de pet niet precies de vinger erop te leggen. En daarom laten ze zich meeslepen door de haat tegen buitenlanders. Dat vind ik jammer.
Je ziet bij oa. Pauw. Hij nodigt 'de gewone man/vrouw' uit om ze direkt te kakken te zetten.
  woensdag 30 november 2016 @ 13:27:32 #256
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166998555
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
pi_166998619
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 11:52 schreef tomatenrood het volgende:
Aardig opiniestuk over dit onderwerp van prof. dr. Albert Meijer in Trouw van 19/11: "Zet niet alle kaarten op de boze witte man"

Hij betoogt dat het gevaarlijk is om als politiek alleen de boze, blanke burger te bedienen, omdat andere groepen zich dan niet gehoord voelen in de politiek.
Dat klopt wel. Het zijn toch net boos stampende kleutertjes die toch nooit het idee hebben dat ze hun zin krijgen. Dan kan je je afvragen of het de schade waard is om ze te bedienen.
pi_166998645
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:26 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Asielzoekers mag je rustig vervangen door Economische vluchteling/profiteur hoor. Het overgrote deel is geen vluchteling en heeft derhalve geen asiel nodig.

En ja zij krijgen woningen in redelijke buurten/straten. Waar de eigen woningzoekenden jarenlang gefrustreerd de krotten krijgen toegewezen voor een maandelijkse hoofdprijs. Dan gaan mensen nadenken dit klopt niet.
Als je niet als vluchteling wordt aangemerkt dan krijg je niet die woning in een redelijke buurt hoor. Dan zit je gewoon in de opvang tot je wordt uitgezet.

Dus wat je roeptoetert klopt inderdaad niet. Maar geloof niet dat je daar over nagedacht hebt...
pi_166998660
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:28 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Je ziet bij oa. Pauw. Hij nodigt 'de gewone man/vrouw' uit om ze direkt te kakken te zetten.
Maar waar zijn dan die gewone man en vrouw die wel uit hun woorden kunnen komen? Of bestaan die gewoon niet?
pi_166998855
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar waar zijn dan die gewone man en vrouw die wel uit hun woorden kunnen komen? Of bestaan die gewoon niet?
Het verschil is dat deze mensen dus niet gerepresenteerd worden, of nauwelijks, een politicus die hun frustraties vertegenwoordigt maakt politiek begrijpelijk voor deze groep in herkenbare termen en maakt andersom hun belangen kenbaar voor het publieke bestuur door woorden in daden om te zetten met behulp van zijn ambtenarenapparaat en ministers. Dat Henk en Ingrid zelf moeten aanschuiven bij Pauw wijst er alleen maar op dat deze politici er niet zijn, ja Wilders, maar dat zegt al voldoende over het gemis van een representatieve politiek.
pi_166998977
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:40 schreef Slaro het volgende:

[..]

Het verschil is dat deze mensen dus niet gerepresenteerd worden, of nauwelijks, een politicus die hun frustraties vertegenwoordigt maakt politiek begrijpelijk voor deze groep in herkenbare termen en maakt andersom hun belangen kenbaar voor het publieke bestuur door woorden in daden om te zetten met behulp van zijn ambtenarenapparaat en ministers. Dat Henk en Ingrid zelf moeten aanschuiven bij Pauw wijst er alleen maar op dat deze politici er niet zijn, ja Wilders, maar dat zegt al voldoende over het gemis van een representatieve politiek.
Hoezo? We hebben diverse partijen die zich specifiek op deze groep richten en die zitten nu al met tientallen zetels in de kamer en dat zal na maart nog meer worden. Die vertegenwoordiging is er dus gewoon. Kwalitatief wellicht niet echt op peil maar dat hangt samen met de standpunten die ze moeten verkondigen. Daar willen verstandige mensen zich niet aan verbinden...

Zou dat dan ook de reden zijn dat er geen welbespraakte en intelligente mensen zijn in deze groep? Stoot het ze inhoudelijk gewoon te zeer af?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2016 13:48:28 ]
pi_166999378
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoezo? We hebben diverse partijen die zich specifiek op deze groep richten en die zitten nu al met tientallen zetels in de kamer en dat zal na maart nog meer worden. Die vertegenwoordiging is er dus gewoon. Kwalitatief wellicht niet echt op peil maar dat hangt samen met de standpunten die ze moeten verkondigen. Daar willen verstandige mensen zich niet aan verbinden...

Zou dat dan ook de reden zijn dat er geen welbespraakte en intelligente mensen zijn in deze groep? Stoot het ze inhoudelijk gewoon te zeer af?
Over welke partijen heb je het dan? De versplintering van het Parlement en de Nederlandse politiek is er niet een van luxe, een gevolg van dat iedereen zich daadwerkelijk vertegenwoordigd voelt nu met al die kleine partijen en eenmansfracties erbij, het is een gevolg van armoede waarbij sommige politici menen met een nieuwe start alsnog die vertegenwoordiging te kunnen zijn. Wanneer mensen zich daadwerkelijk vertegenwoordigt voelen dan zou die versplintering juist gestopt worden.

Ik denk dat heel erg veel intelligente mensen zich evenmin vertegenwoordigd voelen maar eerder uit angst, terughoudendheid, of andere beweegredenen nog bij een van de traditionele partijen blijven.
pi_167001882
quote:
Ik geloof niet, dat er maar 1 verklaring is voor de overwinning van Trump.

De spreker negeert de sociaal-economische issues, die door Sanders wel, maar door Hillary niet geloofwaardig vertegenwoordigd werden.

4:54 Men begon voor het eerst in de zomer 2016 te twijfelen aan de media en het establishment (come on, in VS is wantrouwen jegens Washington normaal).

8:54 Hij roept anderen op om al hun standpunten te heroverwegen omdat Trump gewonnen heeft. Hij zou dat doen als het omgekeerd was. Maar Clinton won 'the popular vote'.

11:40 Het verhaal over "Who knows what's gonna happen". Dat komt uit het Taoisme, ook import dus (heeft hij van Allan Watts, typisch iets voor lefties).

Beide partijen, aan weerskanten van deze kwestie, mogen hun standpunt verwoorden. Maar begrijp wel dat het explosief is. Mensen willen niet weggedrukt worden door migranten, en mensen voor wie de identiteitspolitiek opkomt voor hun rechten, zullen dit ook zwaar opvatten. Dan is een gematigd woordkeuze verstandig. Dat doet deze spreker overigens zelf wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 30-11-2016 16:05:12 ]
The view from nowhere.
pi_167002229
Voor degenen die niet kunnen geloven dat complotten bestaan. Denken jullie nu werkelijk dat de banken-crisis (pluriel) door heel Europa. Dat de elite die niet zagen aankomen. Dat Griekenland en Italie maar toeval waren geweest. Over zo een lange tijdspanne? Het is allemaal opzet!

Zo ook de vluchtelingencrisis.
pi_167002371
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik geloof niet, dat er maar 1 verklaring is voor de overwinning van Trump.

De spreker negeert de sociaal-economische issues, die door Sanders wel, maar door Hillary niet geloofwaardig vertegenwoordigd werden.

4:54 Men begon voor het eerst in de zomer 2016 te twijfelen aan de media en het establishment (come on, in VS is wantrouwen jegens Washington normaal).

8:54 Hij roept anderen op om al hun standpunten te heroverwegen omdat Trump gewonnen heeft. Hij zou dat doen als het omgekeerd was. Maar Clinton won 'the popular vote'.

11:40 Het verhaal over "Who knows what's gonna happen". Dat komt uit het Taoisme, ook import dus (heeft hij van Allan Watts, typisch iets voor lefties).

Beide partijen, aan weerskanten van deze kwestie, mogen hun standpunt verwoorden. Maar begrijp wel dat het explosief is. Mensen willen niet weggedrukt worden door migranten, en mensen voor wie de identiteitspolitiek opkomt voor hun rechten, zullen dit ook zwaar opvatten. Dan is een gematigd woordkeuze verstandig. Dat doet deze spreker overigens zelf wel.
In de VS krijg je twee keuzen bij de verkiezingen. Vantevoren zijn beide kampen bought and paid for. Maakt het wat uit op wie je dan nog stemt.

Wanneer gemoederen naderhand zo oplaaien dat er opstanden komen tussen links en rechts. Valt dit alleen te verwijten aan de elite en media die olie op het vuur gooien. Maanden lang. Jaren. Decennia..
  donderdag 1 december 2016 @ 08:42:24 #266
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_167017128
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 16:15 schreef Tamabralski het volgende:

Voor degenen die niet kunnen geloven dat complotten bestaan. Denken jullie nu werkelijk dat de banken-crisis (pluriel) door heel Europa. Dat de elite die niet zagen aankomen. Dat Griekenland en Italie maar toeval waren geweest. Over zo een lange tijdspanne? Het is allemaal opzet!

Zo ook de vluchtelingencrisis.
O nee, niet weer een alt right gekkie die gelooft in cultureel marxisme complotten :N
pi_167017228
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 08:42 schreef corehype het volgende:

[..]

O nee, niet weer een alt right gekkie die gelooft in cultureel marxisme complotten :N
En altijd die wonderlijke 'elite' ook, geen mens weet wie of wat het zijn, maar je kan ze wel altijd overal de schuld van geven. :')
pi_167017359
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2016 08:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En altijd die wonderlijke 'elite' ook, geen mens weet wie of wat het zijn, maar je kan ze wel altijd overal de schuld van geven. :')
De consumptiemaatschappij kan je de illusie geven dat er geen elitie is, dat iedereen erbij hoort omdat iedereen zogenaamd toegang heeft tot alles, maar dat betekent niet dat die elite er niet is. Het zou vrij naief zijn om te denken dat een elite in de 21e eeuw er precies hetzelfde uitziet als de elite van voorgaande eeuwen. Feitelijk wordt onze massa verblindt door consumptiegedrag in deze.
  donderdag 1 december 2016 @ 09:19:44 #269
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_167017439
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:11 schreef Slaro het volgende:

[..]

De consumptiemaatschappij kan je de illusie geven dat er geen elitie is, dat iedereen erbij hoort omdat iedereen zogenaamd toegang heeft tot alles, maar dat betekent niet dat die elite er niet is. Het zou vrij naief zijn om te denken dat een elite in de 21e eeuw er precies hetzelfde uitziet als de elite van voorgaande eeuwen. Feitelijk wordt onze massa verblindt door consumptiegedrag in deze.
Wat en wie is deze elite dan?
De protocollen van Zion?
Illuminati?
Rotschilds (kan nog plausible zijn, ik weet dat partij DENK als enige Kamervragen stelt over de 80 miljoen (!!!!!) die NL aan ze doneert (voor welk gebruik?) )?
pi_167017554
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:19 schreef corehype het volgende:

[..]

Wat en wie is deze elite dan?
De protocollen van Zion?
Illuminati?
Rotschilds (kan nog plausible zijn, ik weet dat partij DENK als enige Kamervragen stelt over de 80 miljoen (!!!!!) die NL aan ze doneert (voor welk gebruik?) )?
Onzin. De elite is gewoon de relatief kleine groep die profiteert van onze samenleving, dat hoeft helemaal niet een groep te zijn die dat met sinistere motieven en op duistere wijze doet, het is puur zelfverrijking ten koste van de rest van de samenleving op basis van hoe onze maatschappij opereert, het enige wat ze trachten is die bron van macht (in dit geval dus inkomsten vooral), te kunnen behouden.
  donderdag 1 december 2016 @ 09:33:15 #271
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167017606
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jouw gewone mannen en vrouwen in actie.

pi_167017610
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:33 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Plaatjes van het internet, dus waarheid.
  donderdag 1 december 2016 @ 09:38:20 #273
452947 frietenstamp
pi_167017671
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Plaatjes van het internet, dus waarheid.
Hoogstaande communicatie weer. Doet de pvv'ers bij Pauw verbleken.

Oh nee, toch niet.
  donderdag 1 december 2016 @ 09:38:33 #274
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_167017674
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:33 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kunnen we hetzelfde doen met videobeelden van Trump supporters die 'all niggers back to Africa' schreeuwen.

Wat is je punt?
pi_167017688
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:38 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Hoogstaande communicatie weer.
Jij begon! :P
  donderdag 1 december 2016 @ 09:40:18 #276
452947 frietenstamp
pi_167017699
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:38 schreef corehype het volgende:
Wat is je punt?
Goed dat je erkent dat dit een gaslighting topic is. ^O^
  donderdag 1 december 2016 @ 09:52:17 #277
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_167017814
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:40 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Goed dat je erkent dat dit een gaslighting topic is. ^O^
Ik denk eerder een gaslighting post.
  donderdag 1 december 2016 @ 09:55:25 #278
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_167017849
Four main reasons Hilary lost:

1) This was a lost election from the moment Hilary was rigged to become the Dem Party's candidate. She was losing in every respectable research / survey / polls against Berny and Trump handily, so did she in the actual election.

2) America is a country who elected Bush Jn. twice in to power - a guy who is almost illiterate; the guy who brought them to the brink of total meltdown. They have a long history of doing such choices in their leaders.

3) Obama had 8 years to deliver on the important issues: he failed on almost all of them. He broke his promises. He showed that no matter how pretty they may look or sound, Obama/Clinton clique is only interested in maintaining status quo. Last brazen example being Native American burial site incident

4) There is a terrifying swing to ultra-conservative, neo-nazi politics across the world, thanks to incessant media frenzy about immigrants, terrorism and progressives. When people are scared, they usually do the stupid thing. We found out very recently that American government (Obama administration) have paid over half a billion dollars to a PR firm to produce fake terrorist campaign videos...

Trump is a despicable creature, so is she. More so because, her colours have been consistent throughout her life and career against Muslims, women, blacks, hispanics, poor and those with integrity. Americans were put in a horrible situation of 'being between a rock and hard place'.
They chose the unknown & unpredictable one.
They chose the seeming 'anti-establishment' candidate. Bernie Sanders would have won the election but establishment rigged the primaries so disenchanted masses showed the middle finger to all. Also, there are so many racist, homophobic, misogynistic and religious Americans too. They aren't the majority but they loud, organised, motivated and rolling in money.
  donderdag 1 december 2016 @ 10:00:31 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167017890
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 09:55 schreef corehype het volgende:

2) America is a country who elected Bush Jn. twice in to power - a guy who is almost illiterate; the guy who brought them to the brink of total meltdown. They have a long history of doing such choices in their leaders.

Hij had een Bachelor van Yale, een MBA van Harvard en was straaljager piloot.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167017899
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En de zoon van een President al dan niet geboren in een meer dan zeer invloedrijke familie.
pi_167018034
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Feiten doen er niet toe. Dat snap je toch wel?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_167021669
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2016 08:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Bestuurselite. Degenen met de beslissingsbevoegdheden. Het is geen complot. Het zijn de overtuigingen van de groep die het beleid sturen. Dat staat nu, met globale vrijhandel, vooral in het teken van marktdenken. Macht en geld spelen daarin een rol, omdat mensen erop uit zijn invloed te verwerven en/of er zelf van te profiteren. Het hele samenspel daarvan is moeilijk te overzien of doorgronden. Maar de sterkere partijen bevoordelen zich ten koste van de zwakkere partijen, tenzij men sociaal zou zijn. Dat gaat van kwaad tot erger. Als de bevolking daar last van krijgt, begrijpen ze er meestal niets van, en geloven ze in eenvoudige directe verklaringen (zondebokken). De bestuurselite is onverantwoordelijk omgegaan met de globalisatie, is zich te buiten gedaan aan marktdenken, en faciliteert de groeiende ongelijkheid. De gewone bevolking is ook onverantwoordelijk geweest, door hun desinteresse. Alleen hun eigen straatje interesseert ze. Alleen als ze merken dat ze het zelf minder krijgen, nou, nou, nou, dan worden ze gewoon echt boos. Andere dingen gaan ze boven de pet, en dat verhullen ze door zoveel mogelijk te lijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door deelnemer op 01-12-2016 13:44:24 ]
The view from nowhere.
pi_167022594
LVogelpoel twitterde op maandag 28-11-2016 om 22:10:28 Dit zorgstelsel zou de kosten indammen..? Resultaat:Minder zorg tegen meer kosten...#nieuwsuur https://t.co/TEtSq9ouU2 reageer retweet
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_167022711
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:33 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Bestuurselite. Degenen met de beslissingsbevoegdheden. Het is geen complot. Het zijn de overtuigingen van de groep die het beleid sturen. Dat staat nu, met globale vrijhandel, vooral in het teken van marktdenken. Macht en geld spelen daarin een rol, omdat mensen erop uit zijn invloed te verwerven en/of er zelf van te profiteren. Het hele samenspel daarvan is moeilijk te overzien of doorgronden. Maar de sterkere partijen bevoordelen zich ten koste van de zwakkere partijen, tenzij men sociaal zou zijn. Dat gaat van kwaad tot erger. Als de bevolking daar last van krijgt, begrijpen ze er meestal niets van, en geloven ze in eenvoudige directe verklaringen (zondebokken). De bestuurselite is onverantwoordelijk omgegaan met de globalisatie, is zich te buiten gedaan aan marktdenken, en faciliteert de groeiende ongelijkheid. De gewone bevolking is ook onverantwoordelijk geweest, door hun desinteresse. Alleen hun eigen straatje interesseert ze. Alleen als ze merken dat ze het zelf minder krijgen, nou, nou, nou, dan worden ze gewoon echt boos. Andere dingen gaan ze boven de pet, en dat verhullen ze door zoveel mogelijk te lijken.
De bestuurselite maar tegelijkertijd ook een academische en marktelite maar veel minder duidelijk te onderscheiden als een specifieke groep dan in de jaren voorheen net zo zeer als de massa minder makkelijk te onderscheiden is, ik verwijt dit de consumptiemaatschappij, het verblindt enigszins wat gescheiden is in onze moderne maatschappij.
pi_167022814
Het hele idee dat het gaat om 'boze blanke arbeiders' is regelrechte media propoganda zonder feitelijk bewijs.

De zieke onthullingen omtrent het clinton kamp en haar verbindingen mbt corruptie, pedofilie, grote banken, racisme en nog een aantal zaken zijn zo wijd verbreid dat het niet moeilijk is info hierover te vinden, en daarmee nog duidelijker word hoe de massa media actief informatie achter houdt.

Ik heb zojuist mijn account aangemaakt en mag geen 'reclame' maken zodoende kan ik niet linken.
Maar ik heb zojuist een filmpje op genomen mbt tot de presidentiele verkiezingen in US waarin ik het een en ander benoem wat, naar mijn idee, vrijwel totaal genegeerd word door de massa media.
Om de lengte te beperken heb ik de snelheid wat verhoogd.
De titel van het filmpje op youtube is:
Gewone man spreekt zich uit over US verkiezingen, large info dump
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it.<br />- Aristoteles
pi_167023407
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 14:28 schreef AngarusTheMessenger het volgende:
Het hele idee dat het gaat om 'boze blanke arbeiders' is regelrechte media propoganda zonder feitelijk bewijs.

De zieke onthullingen omtrent het clinton kamp en haar verbindingen mbt corruptie, pedofilie, grote banken, racisme en nog een aantal zaken zijn zo wijd verbreid dat het niet moeilijk is info hierover te vinden, en daarmee nog duidelijker word hoe de massa media actief informatie achter houdt.

Ik heb zojuist mijn account aangemaakt en mag geen 'reclame' maken zodoende kan ik niet linken.
Maar ik heb zojuist een filmpje op genomen mbt tot de presidentiele verkiezingen in US waarin ik het een en ander benoem wat, naar mijn idee, vrijwel totaal genegeerd word door de massa media.
Om de lengte te beperken heb ik de snelheid wat verhoogd.
De titel van het filmpje op youtube is:
Gewone man spreekt zich uit over US verkiezingen, large info dump
Ik zit ernaar te kijken. Het is een voorbeeld van een belangrijk punt. Je kunt als gewone burger er nooit uitkomen wat er gaande is. Je hebt gelijk, dat als de main-steam media hun rol niet goed spelen, weinig inhoud hebben, en iedereen verzuipt in de informatie chaos. Er is veel machtsspel gaande, en het is eenvoudig om burgers te manipuleren.

RT is overigens ook geen betrouwbare nieuwsbron. Dat is niet vreemd als je kijkt naar de politieke situatie in Rusland. Trump vertrouw ik ook niet. Zijn track record is beroerd. Met jouw fragmentjes kan ik ook niets. Het is niet voldoende om stukjes data aan elkaar te plakken, want niemand kan het valideren. Het is mij teveel een aaneenrijging van smerige dingen, karakter moord, met een hoge emotionele lading. Daarom ben ik ook gestopt met kijken. Het werd me te gortig. Zo moet het niet. Grote lijnen en onderbouwde analyses zijn belangrijker.

Het belangrijkste dat burgers kunnen doen, volgens mij, is ons richten op het publieke debat. We moeten eisen dat dingen duidelijker gemaakt worden. Dat zou een goed onderwerp zijn voor een massale demonstratie.

Zie ook: F&L / De codetaal van het machtspel

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 01-12-2016 15:30:04 ]
The view from nowhere.
  donderdag 1 december 2016 @ 15:37:18 #287
45206 Pietverdriet
pi_167024095
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:13 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Feiten doen er niet toe. Dat snap je toch wel?
Natuurlijk snap ik dat, echter, als je met de feiten komt ben je een trump fan, een extreem rechts goedprater, etc.
Zo is het idee dat de aanhang van de populisten uit boze blanke arbeiders bestaat ook onzinnig, het bestaat volgens mij uit veel meer lagen van de bevolking.
Wat politiek beleid is in NL bv wordt voor een niet verhoudingsgewijs groot deel in de Randstad en Amsterdam op de agenda gezet. Rest van Nederland voelt dat goed aan en heeft het daarmee gehad.
  donderdag 1 december 2016 @ 15:43:21 #288
323876 michaelmoore
pi_167024220
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Natuurlijk snap ik dat, echter, als je met de feiten komt ben je een trump fan, een extreem rechts goedprater, etc.
Zo is het idee dat de aanhang van de populisten uit boze blanke arbeiders bestaat ook onzinnig, het bestaat volgens mij uit veel meer lagen van de bevolking.
Wat politiek beleid is in NL bv wordt voor een niet verhoudingsgewijs groot deel in de Randstad en Amsterdam op de agenda gezet. Rest van Nederland voelt dat goed aan en heeft het daarmee gehad.
klopt,

uitgeknepen huurders,
mensen die rechts zijn,
afvalligen van links,
teleurgestelde PVDA mensen ,
ZZP ers die het moeilijk hebben,
bijstanders ,
zieken
mensen die gewoon boos zijn op de politieke elite zoals Samsom e
overige politici die het contact met de kiezers kwijt zijn.

Wat Obama ook viel te verwijten overigens

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 01-12-2016 17:15:33 ]
pi_167024314
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eens. Al is men er in de randstad er ook wel klaar mee.

Grote steden als Utrecht worden gegijzeld door haar studenten.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  donderdag 1 december 2016 @ 17:13:42 #290
323876 michaelmoore
pi_167025874
http://www.telegraaf.nl/b(...)tandpunt_MiND__.html

wesdtrijdjje corect doen van onze volstrekt nutteloze pluche zittende politici

quote:
DEN HAAG - In de Tweede Kamer wordt met afschuw gereageerd op een standpunt van het Meldpunt Internet Discriminatie (MiND).

MiND vindt dat negatieve uitingen over homo's door moslims in de context van het geloof moeten worden gezien.
  donderdag 1 december 2016 @ 17:57:47 #291
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_167026636
Kleine aanvulling. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Als je zelf geen 'boze blanke burger' bent, straal dat dan ook uit en treed in contact met hen die dat misschien wel zijn. Luister naar hen maar zorg dat ze ook naar jou luisteren. Spreek mensen in het openbaar aan op verkeerd gedrag en geef complimenten voor goed gedrag. Accepteer kritiek. Let er ook op dat je zelf niet net zo boos bent (maar alleen over andere onderwerpen) als degenen op wie je kritiek hebt. Doe gewoon niet mee met de Nederlandse klaagcultuur. Gedraag jezelf goed en wees een voorbeeld voor anderen. Veel succes, FOK!ers, alle anderen en mezelf!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaji op 01-12-2016 18:33:10 ]
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  donderdag 1 december 2016 @ 18:15:29 #292
323876 michaelmoore
pi_167026944
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:57 schreef Kaji het volgende:
Kleine aanvulling. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Als je zelf geen 'boze blanke burger' bent, straal dat dan ook uit en treed in contact met hen die dat misschien wel zijn. Luister naar hen maar zorg dat ze ook naar jou luisteren. Spreek mensen in het openbaar aan op verkeerd gedrag en geef complimenten voor goed gedrag. Accepteer kritiek. Let er ook op dat je zelf niet net zo boos bent (maar alleen over andere onderwerpen) als degenen op wie je kritiek hebt. Doe gewoon niet mee met de Nederlandse klaagcultuur. Gedraag jezelf goed en wees een voorbeeld voor anderen. Veel succes, FOK!ers en alle anderen!
kiezers zijn boos op de politici van de graaicultuur

de woningbouwvereniging directies, de verzekeraars , de pensioenfondsbazen, enz

maar vooral op de politici
Kiezers hebben nog maar een recht , het kiesrecht

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 01-12-2016 22:28:10 ]
pi_167037686
Het probleem van de EU:

Gefaald economisch beleid is ook waar de USSR aan onderdoor ging. Zodra men met 10 jaren plannen komt (het Juncker plan) kun je beter de stekker eruit trekken. Landen als Griekenland moeten gewoon failliet kunnen gaan en devalueren en dan vervolgens voor een prikkie zich met export er weer bovenop helpen.

Het idee dat Griekenland en Italie naar bundesbank standaarden kunnen luisteren is op zijn zachtst gezegd krankjorem en dan ook nog eens met zijn allen verbaasd zijn als blijkt dat ze de boel hebben geflest.

Zeg wat je wilt over de populisten de EU heeft zichzelf volledig overbodig gemaakt door de 3 grote crisissen van deze tijd compleet te verkloten

- Oekraine 'revolutie' : uitkomst een verdeeld Europa, MH17 ramp en de slechtste betrekkingen met Rusland sinds de Koude Oorlog

- Economische crisis: uitkomst, Griekenland en de rest van de EU compleet uitgeknepen en de nek omgedraaid om de IMF en EU baasjes te pleasen.

- Vluchtelingen crisis: uitkomst, geroepen tegen half afrika en het midden oosten 'wir schaffen das' zonder enige voorbereiding en de sociale cohesie van de samenleving verder afgebroken en de kans op Islamitische terreur verder vergroot.

De EU heeft het feitelijk gezien gewoon compleet verneukt. Met figuren als Hollande als de zielige boegbeelden.
pi_167039923
Feiten zijn niet echt je ding, of wel :)?
  vrijdag 2 december 2016 @ 07:58:56 #295
323876 michaelmoore
pi_167039993
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 23:58 schreef Nintex het volgende:
Het probleem van de EU:
[ afbeelding ]

Gefaald economisch beleid is ook waar de USSR aan onderdoor ging. Zodra men met 10 jaren plannen komt (het Juncker plan) kun je beter de stekker eruit trekken. Landen als Griekenland moeten gewoon failliet kunnen gaan en devalueren en dan vervolgens voor een prikkie zich met export er weer bovenop helpen.

Het idee dat Griekenland en Italie naar bundesbank standaarden kunnen luisteren is op zijn zachtst gezegd krankjorem en dan ook nog eens met zijn allen verbaasd zijn als blijkt dat ze de boel hebben geflest.

Zeg wat je wilt over de populisten de EU heeft zichzelf volledig overbodig gemaakt door de 3 grote crisissen van deze tijd compleet te verkloten

- Oekraine 'revolutie' : uitkomst een verdeeld Europa, MH17 ramp en de slechtste betrekkingen met Rusland sinds de Koude Oorlog

- Economische crisis: uitkomst, Griekenland en de rest van de EU compleet uitgeknepen en de nek omgedraaid om de IMF en EU baasjes te pleasen.

- Vluchtelingen crisis: uitkomst, geroepen tegen half afrika en het midden oosten 'wir schaffen das' zonder enige voorbereiding en de sociale cohesie van de samenleving verder afgebroken en de kans op Islamitische terreur verder vergroot.

De EU heeft het feitelijk gezien gewoon compleet verneukt. Met figuren als Hollande als de zielige boegbeelden.
klopt hele maal

De grootste fout was het invoeren van een eenheidsmunt voor totaal verschillende landen zonder een dwingend plan vooraf om samenvoeging af te dwingen, men dacht, ach dat komt later wel .

Het Noorden heeft nu een lekker goedkope munt en het Zuiden een munt die voor hen veel te duur is geworden, een een transferunie gaat niet lukken , geen geldstromen van Noord naar Zuid
pi_167040062
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 07:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt hele maal

De grootste fout was het invoeren van een eenheidsmunt voor totaal verschillende landen zonder een dwingend plan vooraf om samenvoeging af te dwingen, men dacht, ach dat komt later wel .

Het Noorden heeft nu een lekker goedkope munt en het Zuiden een munt die voor hen veel te duur is geworden, een een transferunie gaat niet lukken , geen geldstromen van Noord naar Zuid
Wanneer gaat die euro volgens jou nu eindelijk eens klappen? Tot nu toe zat je immes elke keer fout met je voorspellingen. Maar ik gun je een herkansing.
  vrijdag 2 december 2016 @ 08:13:35 #297
323876 michaelmoore
pi_167040084
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wanneer gaat die euro volgens jou nu eindelijk eens klappen? Tot nu toe zat je immes elke keer fout met je voorspellingen. Maar ik gun je een herkansing.
Bolkestein, Soros en Duisenberg en ik zijn het erover eens dat het volgend jaar zal gaan gebeuren

Koop maar aandelen Newmont Mining van je spaargeld, in dollars genoteerd
http://www.newmont.com/in(...)rmation/default.aspx
  vrijdag 2 december 2016 @ 08:16:31 #298
45206 Pietverdriet
pi_167040107
De euro leeft! Zo ongeveer als een coma patiënt met beademing, kunstmatige voeding en een pace maker
pi_167040110
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 23:58 schreef Nintex het volgende:
Het probleem van de EU:
[ afbeelding ]

En dat allemaal dankzij eurosceptici zoals jij die geen slagvaardige manier van Europese samenwerking willen, maar per se en Europa willen van landen die "vrijwillig samenwerken" oftewel het nooit eens worden met elkaar en zich tegen elkaar laten uitspelen door Rusland en Amerika.
pi_167040111
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Bolkestein, Soros en Duisenberg en ik zijn het erover eens dat het volgend jaar zal gaan gebeuren

Koop maar aandelen Newmont Mining van je spaargeld, in dollars genoteerd
http://www.newmont.com/in(...)rmation/default.aspx
Volgend jaar? Wat wil je daar op inzetten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')