Wel een origineel statement moet ik zeggenquote:Op maandag 14 november 2016 16:49 schreef Ludachrist het volgende:
Dus eigenlijk zou je pleiten voor een type Sanders als kandidaat, als ik het goed begrijp?
Wacht, heb je de illusie dat er iemand voor die plek in aanmerking komt die geen loopjongen voor het grootkapitaal is?quote:Op maandag 14 november 2016 15:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Obama was a pretty package with ugly contents. De posterboy voor een loopjongen van het grootkapitaal in de politiek. De akkoorden met Iran en Cuba kunnen hier weinig afbreuk aan doen, helaas.
Sanders! Als de primary's niet waren gestolen.quote:Op maandag 14 november 2016 16:58 schreef Manono het volgende:
[..]
Wacht, heb je de illusie dat er iemand voor die plek in aanmerking komt die geen loopjongen voor het grootkapitaal is?
Dat is Bram, hij blijft je verrassen met originele inzichten.quote:Op maandag 14 november 2016 16:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wel een origineel statement moet ik zeggen
D'uh, maar het punt nu is dat HRC juist nu zo'n beetje de minst geschikte kandidaat is die je maar kon hebben terwijl Sanders gehakt zou hebben gemaakt van Trump, zonder enige twijfel.quote:Op maandag 14 november 2016 16:49 schreef Ludachrist het volgende:
Dus eigenlijk zou je pleiten voor een type Sanders als kandidaat, als ik het goed begrijp?
Jij mist weer eens compleet het punt, ik duidde waarom HRC zo enorm op haar bek is gegaan en waarom iedereen die een beetje politiek inzicht heeft zag aankomen dat ze het lastig zou krijgen tijdens deze GE.quote:Op maandag 14 november 2016 16:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is Bram, hij blijft je verrassen met originele inzichten.
Ja, maar dat 79678628423 keer herhalen voegt ook niet veel toequote:Op maandag 14 november 2016 17:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij mist weer eens compleet het punt, ik duidde waarom HRC zo enorm op haar bek is gegaan.
Uit zijn reactie bleek dat hij nog steeds niet begrijpt waarom ze op haar bek is gegaan. Je kan je inderdaad afvragen hoe het mogelijk is dat mensen het nog steeds niet zien na al die herhalingen en nadat mensen er al een half jaar lang voor waarschuwden.quote:Op maandag 14 november 2016 17:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, maar dat 79678628423 keer herhalen voegt ook niet veel toe
Voor 25 cent in een uur, nou ik dacht het niet.... Al Bundy all over again hahaquote:Op maandag 14 november 2016 15:43 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Alle werkloze rustbelt staalarbeiders kunnen dan als tuinman of afwasser aan de slag in Texas. Twee vliegen in één klap, #MAGA!
Weet je, misschien hebben anderen gewoon andere inzichten. En aangezien veel gebaseerd is op "wat als" is het ook niet erg nuttig om jouw inzicht maar tot in den treure te gaan doordrammen en iedere gelegenheid aan te grijpen om die grammofoonplaat opnieuw op te zetten.quote:Op maandag 14 november 2016 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uit zijn reactie bleek dat hij nog steeds niet begrijpt waarom ze op haar bek is gegaan. Je kan je inderdaad afvragen hoe het mogelijk is dat mensen het nog steeds niet zien na al die herhalingen en nadat mensen er al een half jaar lang voor waarschuwden.![]()
Dat tweedequote:Op maandag 14 november 2016 17:14 schreef monkyyy het volgende:
Hoe zit het trouwens met de grond waar die muur op moet komen. Is dat in publieke handen of moet de overheid gaan onderhandelen met duizenden private grondeigenaren?
Ik denk dat Trump 'm gewoon aan de Mexicaanse kant van de grens zet.quote:Op maandag 14 november 2016 17:14 schreef monkyyy het volgende:
Hoe zit het trouwens met de grond waar die muur op moet komen. Is dat in publieke handen of moet de overheid gaan onderhandelen met duizenden private grondeigenaren?
Er is geloof ik al een tribe waar een gat van 75 mijl in de muur zou komen vanwege hun land. Daarnaast heb je ook obstakels als de Rio Grande rivier die wat problemen opleveren met een muur.quote:Op maandag 14 november 2016 17:14 schreef monkyyy het volgende:
Dat wordt een grote bende. Doet me denken aan al die mensen waar in de buurt gefracked wordt.quote:Op maandag 14 november 2016 17:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat tweede
En voor grondspeculanten is dit natuurlijk kassa.
Dat wordt een zaak voor de rijdende rechter en het Mexicaanse kadaster.quote:Op maandag 14 november 2016 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat Trump 'm gewoon aan de Mexicaanse kant van de grens zet.
Dus wat je in feite zegt is dat je "inzichten" voorrang hebben op feiten?quote:Op maandag 14 november 2016 17:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Weet je, misschien hebben anderen gewoon andere inzichten.
Mijn voorspelling wat betreft TPP en Trump: Hij tweaked een paar dingetjes, het blijft in feite hetzelfde, hij roept "tremendous, believe me, let me just tell you, I make the best deals" en duwt het erdoorheen.quote:Op zondag 13 november 2016 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat hij braaf is wil niet zeggen dat hij niet met ratten (TPP en zo) kan komen aanzetten.
Komt nog eens bij dat veel grond langs de grens helemaal niet geschikt is om op te bouwen (wel om op te verbouwen!).quote:Op maandag 14 november 2016 17:27 schreef monkyyy het volgende:
Dat wordt een grote bende. Doet me denken aan al die mensen waar in de buurt gefracked wordt.Nou ja, hopelijk heeft iedereen met grensgrond Trump gestemd.
Maar als je met de grensbeqaking zoals die nu is alsnog 11 miljoen illegalen hebt... dan werkt het toch duidelijk niet.quote:Op maandag 14 november 2016 17:42 schreef Belabor het volgende:
[..]
Op strategische plekken is al sinds jaar en dag extra grensbewaking en alsnog komen illegalen het land binnen. Het is geen oplossing voor het probleem, het is puur populisme.
Hij zei dat er op bepaalde plekken gewoon een hek komt. Ook wil hij meer bewaking.quote:Op maandag 14 november 2016 17:42 schreef Belabor het volgende:
[..]
Komt nog eens bij dat veel grond langs de grens helemaal niet geschikt is om op te bouwen (wel om op te verbouwen!).
Er stromen rivieren, er liggen bergen, het is zwaar bebost of anders begroeid etc. Er wonen daarnaast ook nog best een aantal mensen langs die grens.
Zo'n muurtje neerzetten is een logistieke puinhoop, zeker als hij, volgens Trump, "de beste en grootste muur wordt, zoals de wereld die nog nooit gezien heeft".
Op strategische plekken is al sinds jaar en dag extra grensbewaking en alsnog komen illegalen het land binnen. Het is geen oplossing voor het probleem, het is puur populisme.
LOLquote:Op maandag 14 november 2016 17:45 schreef skysherrif het volgende:
Hij heeft ook al gezegd in zijn interview dat er niet overal een muur komt omdat dat inderdaad niet haalbaar is, hekken kunnen ook
Er zijn geen feiten aangezien er geen alternatieve realiteit tegenover staat waar Bernie de kandidaat was.quote:Op maandag 14 november 2016 17:41 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Dus wat je in feite zegt is dat je "inzichten" voorrang hebben op feiten?
Wij komen met cijfers en feiten die ondersteunen waarom Bernie een sterkere kandidaat zou zijn.
Alleen afgaan op eigen "inzichten" en niet kijken naar feiten zoals velen in dit topic doen en dan krijg je in dit topic ook van die beschamende voorspellingen zoals een landslide voor Hillary. Terwijl er 1000 en 1 feiten waren waardoor je kon zien dat het in ieder geval geen landslide zou zijn. Nja ik hoop dat je ooit uit je bubbel komt.
twitter:piersmorgan twitterde op maandag 14-11-2016 om 14:42:06Not now mate, I'm on the phone to the President-elect. https://t.co/r3y8N3aBEd reageer retweet
Bovendien komen de meeste mensen die illegaal verblijven volgens mij ook nog eens legaal het land binnen.quote:Op maandag 14 november 2016 17:42 schreef Belabor het volgende:
geen oplossing voor het probleem, het is puur populisme.
twitter:piersmorgan twitterde op maandag 14-11-2016 om 10:36:35Melania's a beautiful, glamorous woman & none of you ludicrous feminazis will stop me saying so. https://t.co/GLdPGaxGsg reageer retweet
Ik heb het niet over feiten die zeggen dat Bernie gewonnen had. Die zijn er inderdaad per definitie niet.quote:Op maandag 14 november 2016 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn geen feiten aangezien er geen alternatieve realiteit tegenover staat waar Bernie de kandidaat was.
Het kan zijn dat Bernie wel gewonnen had maar hij had ook evengoed mis kunnen grijpen. Dat zullen we nooit weten. Zodoende blijft het de ene speculatie tegen de andere.
Meer inzetten op technologische ontwikkeling van de apparatuur die de douane en immigratieinstanties hebben (röntgenapparatuur, betere internationale databases).quote:Op maandag 14 november 2016 17:45 schreef studentje7 het volgende:
Maar als je met de grensbeqaking zoals die nu is alsnog 11 miljoen illegalen hebt... dan werkt het toch duidelijk niet.
Wat denk je dat er zou werken om de grens te beveiligen? Leger inzetten?
Ze vergaten alleen wel eventjes dat als enkel millennials zouden stemmen dat dan Sanders de nominatie had gekregen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 22:14 schreef Arcee het volgende:
Here's what the Electoral College map would look like if only millennials voted
A real-time Electoral College tracking map suggests not only a disappointing Election Day for presidential hopeful Donald Trump, but potential trouble down the road for the Republican Party he represents.
Wachttorens met automatische machinegeweren, mijnenvelden. Er zijn prima oplossingen te bedenke met "oude" en nieuwe technieken. Zoveel mankraxht is daar niet voor nodig.quote:Op maandag 14 november 2016 17:53 schreef Belabor het volgende:
[..]
Meer inzetten op technologische ontwikkeling van de apparatuur die de douane en immigratieinstanties hebben (röntgenapparatuur, betere internationale databases).
Het werken bij bijv. de douane promoten om het personele bestand uit te breiden en effectiever te worden.
Meer focussen op onderzoek naar motivaties van illegalen om de VS stiekem binnen te dringen om knelpunten en risicofactoren beter te herkennen.
De kustwacht en marine uitbreiden en hun takenpakket wat betreft illegale immigratie uitbreiden.
Of zelfs simpelweg het aannemen van illegalen bij werkgevers strafbaar maken en de voorwaarden voor werken als legale immigrant verbeteren zodat illegalen een stimulus krijgen om legaal het land binnenkomen omdat daarmee hun kansen verbeteren. Win-win voor de VS en de immigranten.
Zo zijn er nog wel heel wat maatregelen te bedenken die effectiever zijn en ook nog eens veel minder kosten dan zo'n muurtje.
Wat een betere kandidaat is dat is puur politiek en deels ook nog gebaseerd op palingen.quote:Op maandag 14 november 2016 17:52 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over feiten die zeggen dat Bernie gewonnen had. Die zijn er inderdaad per definitie niet.
Ik heb het over feiten die zeggen dat hij een veel betere kandidaat zou zijn. En wanneer we zien dat Trump nipt heeft gewonnen kun je dus bedenken dat er een dikke kans was dat Bernie als betere kandidaat (waar er genoeg feiten voor zijn) wel had gewonnen.
We hebben al ongeveer een jaar lang uitgelegd aan de hand van feiten waarom Bernie beter was. Wat we kregen was... ja maar de polls maken niet uit, ja maar dat hij stadions met 20.000 man vult maakt niet uit, ja maar dat independents 80% op hem stemmen in de primaries maakt niet uit.... geen enkel feit maakt uit want JULLIE hadden inzichten.
Waar zijn die mysterieuze inzichten nu? Misschien een beter idee om af te gaan op feiten i.p.v. inzichten?
Als in op een toeristenvisum binnenkomen en dan je vestigen in de VS? Dat komt ook veelvuldig voor ja.quote:Op maandag 14 november 2016 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bovendien komen de meeste mensen die illegaal verblijven volgens mij ook nog eens legaal het land binnen.
Tja, Jordan Chariton, de mensen van Democracy Now, TYT, JImmy Dore, RT, allemaal roepen ze dat het een feit is dat Sanders de betere kandidaat zou zijn geweest. Hexagon denkt het vanuit Nederland beter te weten dan hen. Wat moet ik zeggen?quote:Op maandag 14 november 2016 17:52 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over feiten die zeggen dat Bernie gewonnen had. Die zijn er inderdaad per definitie niet.
Ik heb het over feiten die zeggen dat hij een veel betere kandidaat zou zijn. En wanneer we zien dat Trump nipt heeft gewonnen kun je dus bedenken dat er een dikke kans was dat Bernie als betere kandidaat (waar er genoeg feiten voor zijn) wel had gewonnen.
We hebben al ongeveer een jaar lang uitgelegd aan de hand van feiten waarom Bernie beter was. Wat we kregen was... ja maar de polls maken niet uit, ja maar dat hij stadions met 20.000 man vult maakt niet uit, ja maar dat independents 80% op hem stemmen in de primaries maakt niet uit.... geen enkel feit maakt uit want JULLIE hadden inzichten.
Waar zijn die mysterieuze inzichten nu? Misschien een beter idee om af te gaan op feiten i.p.v. inzichten?
Nee niet per definitie... aan de hand van alle cijfers en feiten had Bernie het beter gedaan.quote:Op maandag 14 november 2016 17:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een betere kandidaat is dat is puur politiek en deels ook nog gebaseerd op palingen.
En mijn inzicht dat Hillary dit ging winnen was fout. Maar dat betekent nog niet dat Bernie het per definitie beter had gedaan.
Automatische machinegeweren en mijnenvelden. Wil je dat de VS openlijk de oorlog verklaart aan Mexico of zo?quote:Op maandag 14 november 2016 17:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Wachttorens met automatische machinegeweren, mijnenvelden. Er zijn prima oplossingen te bedenke met "oude" en nieuwe technieken. Zoveel mankraxht is daar niet voor nodig.
Wetje schrijven, onteigenen. En bedankt voor die bloeme.quote:Op maandag 14 november 2016 17:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat tweede
En voor grondspeculanten is dit natuurlijk kassa.
1. Pollsquote:Op maandag 14 november 2016 17:57 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou niet weten hoe je op feiten kan baseren dat de ene politicus beter is dan de andere, eigenlijk.
Allemaal gebaseerd op het gevoel van de kiezers. Dat zijn geen feiten die maken dat het een goed politicus is.quote:Op maandag 14 november 2016 18:02 schreef studentje7 het volgende:
[..]
1. Polls
2. Hoveelheid onafhankelijke stemmers in de primaries.
3. Hoeveelheid kleine donaties.
4. Hoeveel mensne krijgt de politicus op de been.
Op deze punten was het niet even close tussen Bernie en Hillary.
Uhm het aantal donaties is een feit.quote:Op maandag 14 november 2016 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allemaal gebaseerd op het gevoel van de kiezers. Dat zijn geen feiten.
Nee!!!quote:Op maandag 14 november 2016 17:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Wachttorens met automatische machinegeweren, mijnenvelden.
Geen feit dat als argument kan dienen waarom iemand een beter politicus is. Hooguit waarom ie een populairdere kandidaat is, maar dat maakt hem nog niet beter.quote:Op maandag 14 november 2016 18:04 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Uhm het aantal donaties is een feit.
Het aantal mensen op een rally is een feit.
Het is waarneembaar en kan gedefinieerd worden. Dan is het een feit.
Noord Korea heeft dat ook en zelfs daar kunnen nog mensen doorheen komen.quote:Op maandag 14 november 2016 17:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Wachttorens met automatische machinegeweren, mijnenvelden. Er zijn prima oplossingen te bedenke met "oude" en nieuwe technieken. Zoveel mankraxht is daar niet voor nodig.
Ben je aan het trollen?quote:Op maandag 14 november 2016 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen feit dat als argument kan dienen waarom iemand een beter politicus is. Hooguit waarom ie een populairdere kandidaat is, maar dat maakt hem nog niet beter.
Ze ontsnappen door de spleetjes!quote:Op maandag 14 november 2016 18:06 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Noord Korea heeft dat ook en zelfs daar kunnen nog mensen doorheen komen.
Nee, ik probeer je duidelijk te maken dat je redenering niet klopt. Maar zoals met wel meer Sandersadepten in dit topic is dat volkomen kansloos.quote:Op maandag 14 november 2016 18:07 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ben je aan het trollen?
Ja beter en populairder kan je als hetzelfde lezen in deze context.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |