abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166537872
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:59 schreef Infection het volgende:

[..]

Die excuses mogen vooral van de media komen. Die heeft ons de hele campagne-periode voorgelogen.
Nou ja, ik zou niet willen stellen dat het stemvee daar geheel onschuldig in is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166537877
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah
Een polling agency quoten??

Onverbeterlijk..
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_166537883
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:59 schreef Infection het volgende:

[..]

Die excuses mogen vooral van de media komen. Die heeft ons de hele campagne-periode voorgelogen.
DNC mag ook een hand in eigen boezem steken zoals hier al voorbij kwam.
Flesje bier
pi_166537884
5 uur naar bed gisteren, heb er nog geen woorden voor. Een ding: die Kellyanne Conway heeft een fantastische prestatie geleverd. Verder is het natuurlijk volkomen kut.
pi_166537887
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Amerikanen in de red states willen banen en zekerheid.
Oh, wat dat betreft kan ik mij de woede en zorgen van die mensen ook goed voorstellen. Zij hebben fabrieken zien vertrekken en hun dorpen zien verpauperen. Dat stemt somber en zorgt voor een gevoel van uitzichtloosheid. Het is dan ook logisch dat de boodschap van Trump deze mensen aanspreekt.

Maar Trump belooft dat de situatie weer wordt zoals vroeger, dat fabrieken en bedrijfstakken terugkeren naar de binnenlanden van de VS. Dat zijn valse beloftes die praktisch niet waar zijn te maken. Het is goed dat de problemen serieus worden genomen, maar ik denk dat het weinig zin heeft om terug te verlangen naar een tijd die lang en breed achter ons ligt. Veel beter is om met een plan te komen voor de ontwikkeling van nieuwe bedrijfssectoren in de binnenlanden. In Twente wordt toch ook niet meer gejankt vanwege het verdwijnen van de weverijen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166537888
Wie zal mvd worden denken jullie onder Trump? :P
pi_166537891
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:58 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Alsof Clinton verantwoordelijk is voor de Arabische Lente en het feit dat al-Baghdadi IS heeft kunnen stichten vanuit Irak.
Nee, maar wel voor de invasie van Irak en de gevolgen daarvan waardoor die zooi is ontstaan, zoals Irak en Afghanistan weer het gevolg waren van andere neconservatieve oorlogjes van de USA. The Untold History of the United States van Oliver stone. Kijk er naar, je leert er veel van. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166537901
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:55 schreef Infection het volgende:
Om 16:30 uur de speech van Hillary las ik net ergens. Iemand enig idee waar het te volgen is? Ben wel benieuwd wat ze te zeggen heeft na de nederlaag.
Felicitaties, dank aan haar supporters, en een oproep richting haar aanhang tot verzoening en samenwerking.

Gr gr
pi_166537908
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Onverbeterlijk..
Blijft toch schrijnend hoe weinig jij als wetenschapper van kwantitief versus kwaliteit iets snapt. Zoals ik al eerder uitlegde zat FiveThirtyEight gewoon redelijk in de buurt qua percentages stemmen.
Maar goed, jij geeft doorgaans de voorkeur aan je eigen onderbuik omdat die beter strookt met je wereldbeeld dan de realiteit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166537910
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:58 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Alsof Clinton verantwoordelijk is voor de Arabische Lente en het feit dat al-Baghdadi IS heeft kunnen stichten vanuit Irak.
Het terughalen van troepen uit Irak en het steunen van rebellen in Syrië, heeft IS en andere terreurclubs natuurlijk goed geholpen.

Nu komt er tenminste een koerswijziging, hopelijk met een einde aan het conflict, met Clinton was het een herhaling van zetten geweest.
pi_166537919
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, maar wel voor de invasie van Irak en de gevolgen daarvan waardoor die zooi is ontstaan, zoals Irak en Afghanistan weer het gevolg waren van andere neconservatieve oorlogjes van de USA. The Untold History of the United States van Oliver stone. Kijk er naar, je leert er veel van. ;)
En die neocons krijgen nu alle macht zoals het er nu uitziet
  woensdag 9 november 2016 @ 16:02:29 #212
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166537920
Weer een topic vol met de woorden huilen, zuur en mad :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_166537925
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Onverbeterlijk..
_O-
Ik wacht in spanning op de verdediging van 538. Je kan nog roepen dat ze Trump een kans van 1 op 3 gaf maar een landslide victory...
Dit soort systemen zijn gewoon veel te moeilijk te modelleren maar daar weet jij alles van. ;)
#NoDAPL
pi_166537930
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is volgens mij eerder iets waar GW Bush, Powell en Rice voor verantwoordelijk kunnen worden gehouden, maar ik snap je punt.
Flesje bier
pi_166537931
RT zegt net dat zij de Clinton speech zullen uitzenden zodra het gebeurt.

https://www.rt.com/on-air/rt-america-air/
pi_166537934
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, wat dat betreft kan ik mij de woede en zorgen van die mensen ook goed voorstellen. Zij hebben fabrieken zien vertrekken en hun dorpen zien verpauperen. Dat stemt somber en zorgt voor een gevoel van uitzichtloosheid. Het is dan ook logisch dat de boodschap van Trump deze mensen aanspreekt.

Maar Trump belooft dat de situatie weer wordt zoals vroeger, dat fabrieken en bedrijfstakken terugkeren naar de binnenlanden van de VS. Dat zijn valse beloftes die praktisch niet waar zijn te maken. Het is goed dat de problemen serieus worden genomen, maar ik denk dat het weinig zin heeft om terug te verlangen naar een tijd die lang en breed achter ons ligt. Veel beter is om met een plan te komen voor de ontwikkeling van nieuwe bedrijfssectoren in de binnenlanden. In Twente wordt toch ook niet meer gejankt vanwege het verdwijnen van de weverijen?
Trump is een charlatan. Ik heb die verpauperde stadjes in zuidelijk Indiana en Kentucky gezien, en daar valt weinig aan te redden.

De grote steden hebben de toekomst. Scholing is belangrijk. De macht van de Amerikaanse vakbonden, die er voor zorgen dat Amerikaanse scholen slecht zijn, kan nu gebroken worden.

Beter laat dan nooit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 9 november 2016 @ 16:04:07 #217
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166537946
A Lincoln, J. Garfield, W. McKinley, JF Kennedy, Malcolm X, M. L. King jr., R. Kennedy, D. Trump?
are we infinite or am I alone
pi_166537956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

_O-
Ik wacht in spanning op de verdediging van 538. Je kan nog roepen dat ze Trump een kans van 1 op 3 gaf maar een landslide victory...
Dit soort systemen zijn gewoon veel te moeilijk te modelleren maar daar weet jij alles van. ;)
Sterker nog, dat heb ik al gedaan.
pi_166537961
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:03 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dat is volgens mij eerder iets waar GW Bush, Powell en Rice voor verantwoordelijk kunnen worden gehouden, maar ik snap je punt.
Precies, dat zij het volmondig steunde. Dat MWD-verhaaltje was erg doorzichtig als je naar die beelden kijkt, het liegen stond op het gezicht gedrukt (niet bij Powell, maar wel bij anderen en die presentatie was nogal verdacht).
#NoDAPL
pi_166537964
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Blijft toch schrijnend hoe weinig jij als wetenschapper van kwantitief versus kwaliteit iets snapt. Zoals ik al eerder uitlegde zat FiveThirtyEight gewoon redelijk in de buurt qua percentages stemmen.
Maar goed, jij geeft doorgaans de voorkeur aan je eigen onderbuik omdat die beter strookt met je wereldbeeld dan de realiteit.
Net als een wetenschapper weet jij de gevaren van steekproeven: representativiteit.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:06:00 #221
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_166537989
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:03 schreef Refragmental het volgende:

Ook gewoon hier op CNN

http://edition.cnn.com/
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 9 november 2016 @ 16:06:34 #222
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
  woensdag 9 november 2016 @ 16:06:57 #223
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_166538004
Clinton staat overigens voor in de popular vote nu...
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:07:26 #224
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_166538011
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:06 schreef Kaji het volgende:
/care
pi_166538015
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Net als een wetenschapper weet jij de gevaren van steekproeven: representativiteit.
Natuurlijk en die was hier grotendeels in orde. Zoals ik al aangaf was de uitslag prima binnen de foutmarge. De onzekerheid van third party candidates zoals FiveThirtyEight die modelleerde bleek terecht, want het verschil zit hem met name in Johnson vs Trump.
De electoral college nekt Clinton gewoon, net als het staatje dat ik gisteren aanhaalde over de impact van demografische kiezersgroepen.
pi_166538019
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:06 schreef Kaji het volgende:
De campagne is niet door beide kandidaten gevoerd om de popular vote te winnen.
pi_166538029
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_166538031
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

net als het staatje dat ik gisteren aanhaalde over de impact van demografische kiezersgroepen.
Ja, jij gaf het allemaal precies goed aan.
pi_166538037
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah, het infantiele stalkertje is er ook weer.
Mad dat je statistische onderbouwing geen drol waard blijkt. Quantificering is doorgeschoten, bepaalde dingen zijn niet te quantificeren, net als die beursaap die betere rendementen haalde dan institutionele belegger.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:08:53 #230
289141 Kaji
pi_166538038
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:07 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

De campagne is niet door beide kandidaten gevoerd om de popular vote te winnen.
Joh. Ik geef alleen aan dat landslide niet echt een gepast woord is hier.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:09:01 #231
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166538040
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Felicitaties, dank aan haar supporters, en een oproep richting haar aanhang tot verzoening en samenwerking.

Gr gr
Mede dankzij mij zitten we nu met vier jaar Trump, grgr.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166538046
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, je zit er gewoon hartstikke naast, en het staat allemaal zwart op wit wie de juiste voorspellingen gedaan heeft.
pi_166538049
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, jij gaf het allemaal precies goed aan.
Correct. Ik liep hier gisteren nota bene nog de hogere kans van Trump in de FiveThirtyEight-modellen versus die van b.v. Princeton te verdedigen.
pi_166538055
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:08 schreef Kaji het volgende:

[..]

Joh. Ik geef alleen aan dat landslide niet echt een gepast woord is hier.
Zeker wel. Een landslide in het electoraal college, wat telt.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:10:39 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166538067
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Gr gr
Achterbakse heks!
The End Times are wild
pi_166538073
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, je zit er gewoon hartstikke naast, en het staat allemaal zwart op wit wie de juiste voorspellingen gedaan heeft.
Ik geloof dat ik nou al meermaals heb uitgelegd waarom dat niet het geval is. Wellicht kun je daar inhoudelijk op in gaan.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:11:07 #237
289141 Kaji
pi_166538077
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:09 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Zeker wel. Een landslide in het electoraal college, wat telt.
quote:
A landslide victory is an electoral victory in a political system, when one candidate or party receives an overwhelming majority of the votes or seats in the elected body
pi_166538079
Gaan nu al geluiden dat Trump snel een special prosecutor gaat aanwijzen om achter de Clinton Foundation aan te gaan.

Hopen dat het waar is. Wat een mooie dag dit *O* _O_
  PR en moderator woensdag 9 november 2016 @ 16:12:07 #239
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_166538088
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:10 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Droge ogen van al het mee lezen en streams kijken :P

Wat een gebeuren at the moment was dit.
Dit ja _O-

Ik ben vies anti-Trump (ook anti-Clinton trouwens) maar ik vind wel dat ze dit volledig aan zichzelf te danken hebben :D
Fuck the EBU.
pi_166538090
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:03 schreef Refragmental het volgende:

Elke nieuwszender gaat het uitzenden. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_166538091
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Correct. Ik liep hier gisteren nota bene nog de hogere kans van Trump in de FiveThirtyEight-modellen versus die van b.v. Princeton te verdedigen.
Hoeveel kans had Trump in dat model? 25%

Dan was de kans voor winst van Hillary drie maal hoger.

Maar jij hebt het prima gedaan.
pi_166538093
quote:

[..]

Natuurlijk en die was hier grotendeels in orde. Zoals ik al aangaf was de uitslag prima binnen de foutmarge. De onzekerheid van third party candidates zoals FiveThirtyEight die modelleerde bleek terecht, want het verschil zit hem met name in Johnson vs Trump.
De electoral college nekt Clinton gewoon, net als het staatje dat ik gisteren aanhaalde over de impact van demografische kiezersgroepen.
Het electoral college nekt Clinton niet, want dat EC is er al een tijdje. Je blindstaren op de popular vote is niet erg praktisch, want daarmee worden geen presidenten gekozen.
pi_166538094
Wat is dat toch ook met die 'lock her up' fetisjisten :')
Flesje bier
  PR en moderator woensdag 9 november 2016 @ 16:12:34 #244
288245 crew  Moira
pi_166538097
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:11 schreef Kaji het volgende:

[..]

[..]

233 versus 305 is toch wel een overwhelming majority?
Fuck the EBU.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:12:51 #245
289141 Kaji
pi_166538103
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:12 schreef Gezicht het volgende:
Wat is dat toch ook met die 'lock her up' fetisjisten :')
Enge gekken.
pi_166538109
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:11 schreef Refragmental het volgende:
Gaan nu al geluiden dat Trump snel een special prosecutor gaat aanwijzen om achter de Clinton Foundation aan te gaan.

Dat is vrij knap aangezien dat in de VS een verantwoordelijkheid van het congres is.
pi_166538111
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het electoral college nekt Clinton niet, want dat EC is er al een tijdje. Je blindstaren op de popular vote is niet erg praktisch, want daarmee worden geen presidenten gekozen.
Mono zit er dik naast. Heeft anderen op de vingers getikt omdat ze Trump een te hoge kans toedichtten.

En nu heeft hij het prima voorspeld.
pi_166538112
Meh, ik zou een oud dametje niet in een cel stoppen. Vind het maar een raar idee :P
pi_166538124
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is vrij knap aangezien dat in de VS een verantwoordelijkheid van het congres is.
Dan zijn ze bij CNN dus zoals gewoonlijk weer uit hun nek aan het lullen.
pi_166538127
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:13 schreef vigen98 het volgende:
Meh, ik zou een oud dametje niet in een cel stoppen. Vind het maar een raar idee :P
Hillary's rol is uitgespeeld. Dus gewoon laten voor wat het is.
pi_166538128
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit dus, Trump supporters werden hier structureel weggezet als rare bnw'ers en mono vergeleek Trumpsupporters met Rand Paul 2012 supporters die niet realistisch zijn , uiteraard onderbouwd met fivethirteight polls. Eerst zou Trump vroeg uit the race stappen en zou Bush of Rubio republican candidat worden, toen ie de nominatie binnen had zou Clinton zogenaamd met een landslide winnen, toen bepaalde personen Brexit aanhaalde argument dt trump kan winnen zou dat zogenaamd niet te vergelijken zijn. Geen goede verliezer die Clinton-adept.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:14:53 #252
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166538132
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:13 schreef vigen98 het volgende:
Mwa, gebeurde in Oekraine toch ook? Al was die jonger dan Clinton...
are we infinite or am I alone
  woensdag 9 november 2016 @ 16:15:05 #253
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_166538136
Is monolith al wakker? _O- _O- _O- _O-
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:15:57 #254
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_166538151
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:14 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Dit dus, Trump supporters werden hier structureel weggezet als rare bnw'ers en mono vergeleek Trumpsupporters met Rand Paul 2012 supporters die niet realistisch zijn , uiteraard onderbouwd met fivethirteight polls. Eerst zou Trump vroeg uit the race stappen en zou Bush of Dubio republican candidat worden, toen ie de nominatie binnen had zou Clinton zogenaamd met een landslide winnen, toen bepaalde personen Brexit aanhaalde argument dt trump kan winnen zou dat zogenaamd niet te vergelijken zijn. Geen goede verliezer die Clinton-adept.
Qft
pi_166538153
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:15 schreef martijnde3de het volgende:
Je kunt toch wel een beetje de moeite nemen om dit topic te lezen toch?
pi_166538154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:02 schreef Parafernalia het volgende:
Weer een topic vol met de woorden huilen, zuur en mad :')
Het was erg gezellig totdat Monolith weer hoogdravend kwam doen. ;)
#NoDAPL
  woensdag 9 november 2016 @ 16:16:45 #257
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_166538164
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je kunt toch wel een beetje de moeite nemen om dit topic te lezen toch?
Heb van 1 uur tot 9 uur alles gelezen, ging toen slapen :P
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_166538198
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:15 schreef martijnde3de het volgende:
toont zich geen goede verliezer maar goed wat wil je van iemand die Clinton support en alle schandalen goedpraat en trumps schandalen zogenaamd niet president waardig zijn.
pi_166538200
mattklewis twitterde op woensdag 09-11-2016 om 16:16:35 Remember that college professor who is always right and predicted Trump would win? reageer retweet
pi_166538201
Naast zure verliezers bestaan er dus ook nog zure winnaars
pi_166538227
quote:

[..]

Hoe dan ook, als je iemand 72% kans op de overwinning geeft, en de ander wint, en alles valt prima binnen de foutmarge, en je hebt Staten verkeerd die je nog zekerder wist, dan kan je misschien een heel dun vraagtekentje zetten bij de relevantie.

Misschien deed 538 dat wel goed hoor, maar wat ik miste in veel polls was dat de foutmarge geïntegreerd werd in de voorspelling, en dan bedoel ik de dominant gepresenteerde statistiek - niet na doorklikken. Hillary 200-350 versus Trump 150-300. Zoiets.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:20:07 #262
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_166538229
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:19 schreef Chewie het volgende:
Mensen die eerst als halve gekken worden weggezet en dan toch winnen mogen dat er best even inwrijven.
pi_166538235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was erg gezellig totdat Monolith weer hoogdravend kwam doen. ;)
Het was gezellig? Het is één grote flamewar hier. Ik reageer ook slechts op wat me voor de voeten wordt geworpen. Alleen heb ik iets meer incasseringsvermogen dan de meeste mensen hier.
pi_166538237
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:20 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Mensen die eerst als halve gekken worden weggezet en dan toch winnen mogen dat er best even inwrijven.
Steun voor Trump maakt ze niet minder gek omdat hij heeft gewonnen ;)
pi_166538247
quote:

[..]

Nou ja, tja... Degene die het over satanistische pedo kindoffers hadden mag je best wegzetten als halve gekken....
Degene die dat niet deden niet, daar geef ik je dan wel gelijk in.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:22:00 #266
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166538252
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_166538253
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hoe dan ook, als je iemand 72% kans op de overwinning geeft, en de ander wint, en alles valt prima binnen de foutmarge, en je hebt Staten verkeerd die je nog zekerder wist, dan kan je misschien een heel dun vraagtekentje zetten bij de relevantie.

Misschien deed 538 dat wel goed hoor, maar wat ik miste in veel polls was dat de foutmarge geïntegreerd werd in de voorspelling, en dan bedoel ik de dominant gepresenteerde statistiek - niet na doorklikken. Hillary 200-350 versus Trump 150-300. Zoiets.
Ik roep hier al praktisch vanaf het begin dat het niet zozeer de platgeslagen kansen in de modellen zijn die interessant zijn, maar de betrouwbaarheidsintervallen. Maar goed, dat scoort niet lekker natuurlijk dus richten media zich voornamelijk op de platgeslagen cijfertjes.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:22:12 #268
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_166538256
quote:
11s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Steun voor Trump maakt ze niet minder gek omdat hij heeft gewonnen ;)
Mensen niet serieus nemen is precies de reden waarom Trump heeft gewonnen.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:22:47 #269
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_166538270
Zou Clinton straks een Dwyer doen?
pi_166538273
quote:

Dan kan die speech van vanochtend direct weer de prullenbak in, blijkbaar :D .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 9 november 2016 @ 16:23:28 #271
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_166538279
quote:

Dat kan hij toch pas als hij president is?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_166538280
quote:
Build a wall, en de Amerikanen gaan ervoor betalen.
pi_166538289
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:23 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat kan hij toch pas als hij president is?
Zelfs dan niet.
pi_166538294
Iemand een linkje voor een livestream naar Clinton's speech zometeen?
Flesje bier
  woensdag 9 november 2016 @ 16:24:32 #275
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_166538295
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_166538298
quote:

[..]

qft, dat deden bepaalde personen structureel hier en alle critiec werd weggewuifd terwijl al die snobs helemaal niet goed hadden, Brexit zelfde verhaaL.
pi_166538299
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik roep hier al praktisch vanaf het begin dat het niet zozeer de platgeslagen kansen in de modellen zijn die interessant zijn, maar de betrouwbaarheidsintervallen. Maar goed, dat scoort niet lekker natuurlijk dus richten media zich voornamelijk op de platgeslagen cijfertjes.
Maar laten we eerlijk zijn, zelfs met margin of error etc allemaal in het voordeel van Trump was Clinton nog favoriet. IK kan me verder geen polls herinneren waarin Trump het beter deed dan clinton, over policies, debates, wat dan ook.

Ik kan nog steeds niet geloven hoe dit heeft kunnen gebeuren en alles en iedereen er zo naast zat, ben net wakker dus heb nog niet echt kunnen kijken of er al iets duidelijk is hoe de demographics hebben gevote maar.... jij al een verklaring?
pi_166538309
Van_Loon is the Gandi van dit topic.
pi_166538313
quote:
:') Alsof die domme kut tieners geld hebben om te verhuizen etc. Ze kunnen hun studieschuld niet betalen laat staan verhuizen naar een ander continent.
pi_166538322
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:25 schreef Ashqelon het volgende:
Van_Loon is the Gandi van dit topic.
Wie is Gandi?
pi_166538329
Over een paar minuten dan eindelijk de speech van Clinton. Opvallend dat ze dit vanochtend (vannacht Amerikaanse tijd) al niet heeft gedaan. Toen wist ze al dat ze verloren had, had met Trump gebeld, maar stuurde haar eigen achterban weg met het excuus dat er nog lang geen duidelijkheid zou zijn.

Even later ook de speech van Obama.
pi_166538331
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Maar laten we eerlijk zijn, zelfs met margin of error etc allemaal in het voordeel van Trump was Clinton nog favoriet. IK kan me verder geen polls herinneren waarin Trump het beter deed dan clinton, over policies, debates, wat dan ook.

Ik kan nog steeds niet geloven hoe dit heeft kunnen gebeuren en alles en iedereen er zo naast zat, ben net wakker dus heb nog niet echt kunnen kijken of er al iets duidelijk is hoe de demographics hebben gevote maar.... jij al een verklaring?
Zoals ik al eerder aangaf lijkt het met name op een verschuiving Johnson -> Trump.
pi_166538332
quote:

[..]

Hij is blijkbaar toch niet de racist die de Democraten zeiden dat hij was. Hoger percentage afro-Amerikanen en latino's (!) dan Romney. _O-
  woensdag 9 november 2016 @ 16:26:08 #284
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_166538333
quote:

[..]

Ga naar buiten en praat met normale mensen. Voel de sfeer in de samenleving en laat je mening niet vormen door (alleen) de media en polls.
pi_166538338
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:25 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') Alsof die domme kut tieners geld hebben om te verhuizen etc. Ze kunnen hun studieschuld niet betalen laat staan verhuizen naar een ander continent.
Misschien kunnen ze asiel aanvragen, anders desnoods in een rubberbootje de oceaan oversteken.
pi_166538346
pi_166538352
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:26 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ga naar buiten en praat met normale mensen. Voel de sfeer in de samenleving en laat je mening niet vormen door (alleen) de media en polls.
Maar dat is feitelijk wat sommige polls dus ook doen en die kwamen dan op een ander resultaat uit. Ook polls met republikeinse bias etc.
pi_166538357
quote:
4s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:24 schreef Gezicht het volgende:
Iemand een linkje voor een livestream naar Clinton's speech zometeen?
Flesje bier
pi_166538362
quote:

[..]

Dit dus, Trump supporters werden hier structureel weggezet als rare bnw'ers en mono vergeleek Trumpsupporters met Rand Paul 2012 supporters die niet realistisch zijn , uiteraard onderbouwd met fivethirteight polls. Eerst zou Trump vroeg uit the race stappen en zou Bush of Rubio republican candidat worden, toen ie de nominatie binnen had zou Clinton zogenaamd met een landslide winnen, toen bepaalde personen Brexit aanhaalde argument dt trump kan winnen zou dat zogenaamd niet te vergelijken zijn. Geen goede verliezer die Clinton-adept.
Er zaten niet alleen Trump-supporters tussen, ook Sanders/Stein-supporters die waarschuwden dat dit niet een gemakkelijk overwinning zou worden voor HC en die op de vele schandalen, votersuppression, samenspannende media en DNC en rigged primary's wezen. Dit alles werd naara de BNW-hoek verwezen terwijl het gewoon zwart op wit staat.
#NoDAPL
pi_166538372
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:26 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Hij is blijkbaar toch niet de racist die de Democraten zeiden dat hij was. Hoger percentage afro-Amerikanen en latino's (!) dan Romney. _O-
Dat sluit niet uit dat het een racist is, me dunkt.
pi_166538376
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:19 schreef Chewie het volgende:
En moet je je dan eens voorstellen dat bleek dat Trump heeft gewonnen door:
- te sjoemelen met campagnegeld
- allerlei lijntjes had met de pers om hem in the picture te houden
- al jaren samenspannen met een partij die neutraal zou moeten zijn
- aantoonbaar heeft samengewerkt met zijn Super-PACs

Dan zouden we pagina's klaagzang daarover lezen, en verdomme terecht. Maar dan zouden wij met behulp van een moderator vragen om het daar niet over te hebben. We zouden zeggen dat Trump toch meer kiesmannen heeft en zo is het en niet anders en wie anders zegt moet eens in touch komen met de werkelijkheid. Voor de rest moet het afgelopen zijn met dat geklaag en praat maar verder over je conspiracy in BNW.

Dan zouden mensen zich genaaid voelen en dan zouden ze zuur zijn. En ja ik ben zuur. Want zo heeft Clinton haar kandidaatschap verkregen, en zulke reacties kregen wij als we dat benoemden.
pi_166538377
quote:

[..]

Die redenering gaat natuurlijk mank. Dat hij relatief veel steun krijgt van latino's, betekent niet dat Trump geen racist kan zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 november 2016 @ 16:28:30 #293
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166538378
quote:

Ik kan nog steeds niet geloven hoe dit heeft kunnen gebeuren en alles en iedereen er zo naast zat,
Het zal toch een combinatie van factoren zijn, vermoed ik. Ik denk dat sommige groepen helemaal niet bereikt zijn door de pollsters, maar ook dat er sprake is geweest van 'shy voters' en dat men resultaten geschrapt heeft die 'te afwijkend' waren, maar uiteindelijk de waarheid bleken te zijn.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 9 november 2016 @ 16:28:32 #294
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_166538381
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat sluit niet uit dat het een racist is, me dunkt.
Hij is zobiezo racist, want wit en man.
pi_166538383
quote:
Geen goede verliezer die Clinton-adept.
Het doet me een beetje aan de nasleep van het associatieverdrag (Oekr) en de Brexit denken.
#NoDAPL
pi_166538387
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

538 voorspelt daarom juist toch per staat?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_166538390
quote:

[..]

Scheelt 1% of 2%. en of dat nou komt omdat er meer op hem hebben gestemd dan op Romney of omdat er überhaupt minder zijn gaan stemmen is mij niet bekend.
pi_166538392
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die redenering gaat natuurlijk mank. Dat hij relatief veel steun krijgt van latino's, betekent niet dat Trump geen racist kan zijn.
"Veel negers vinden Wilders aardig dus Wilders is geen racist."
pi_166538395
quote:
Je weet dat Ghandi eigenlijk een nare man was?
Sliep naakt tussen jonge meisjes enzo en was gewelddadig naar zijn vrouw.

Ik raad je Penn&Tellers Bullshit aflevering mbt Ghandi aan. Staat op Youtube.
  PR en moderator woensdag 9 november 2016 @ 16:29:19 #300
288245 crew  Moira
pi_166538398
Heb ik nou Hillary's speech gemist? 15:30 onze tijd toch?
Ik kan niks vinden
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')