abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166391442
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat ik hier begrepen heb zou hij dat voor 8 november doen.
Ik zag zijn PR-afdeling op FOK! inderdaad zoiets roepen. Want The Donald zou daar natuurlijk niet over liegen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166391456
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:27 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Denk het niet.
Lekker belangrijk ook.... :N
Het zal mij verder ook een zorg zijn, maar het kan natuurlijk wel invloed hebben op het verloop van de verkiezingen.
pi_166391469
quote:

[..]

Best wel ja, je wilt toch weten waar mogelijke belangenverstrengelingen kunnen zitten voor een president.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166391474
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:20 schreef Mike het volgende:
Ik snap het model bij Florida niet zo goed: de laatste drie polls geven juist een voorsprong van Clinton aan, maar haar kansen namen af.
Trends spelen ook een rol. Stel pollster A heeft Clinton op +10 in de vorige poll en de gemiddelde stand is nu +1 voor Trump. Wanneer die pollster dan met een nieuwe poll komt met Clinton +5, dan is dat positief ten opzichte van het gemiddelde, maar de trend is negatief.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166391515
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zag zijn PR-afdeling op FOK! inderdaad zoiets roepen. Want The Donald zou daar natuurlijk niet over liegen.
Ja een serieuze bron kan ik er ook verder niet over vinden.

Krijg het idee dat het campagneteam dit zoveel mogelijk wil uitstellen/afstellen, in de hoop dat de aandacht ergens anders op word gericht (met succes lijkt wel), en dat mocht het openbaar worden dit een gigantische bombshell zou zijn. Andere reden voor het niet openbaren zo vlak voor de verkiezingen kan ik niet verzinnen.
pi_166391531
quote:

[..]

Denk het niet.
En waar die 100 miljoen van de Clintons vandaan komt, is dat belanglijk?
pi_166391539
quote:

[..]

Denk het niet.
Zie je nu werkelijk niet de dubbele moraal die je constant hanteert met de betrekking tot de kandidaten?
pi_166391578
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Krijg het idee dat het campagneteam dit zoveel mogelijk wil uitstellen/afstellen, in de hoop dat de aandacht ergens anders op word gericht (met succes lijkt wel), en dat mocht het openbaar worden dit een gigantische bombshell zou zijn. Andere reden voor het niet openbaren zo vlak voor de verkiezingen kan ik niet verzinnen.
Een Democratische senaat stuurt als eerste een subpoena naar een Trump Witte Huis om die gegevens boven water te krijgen.

En dat kan hij dan moeilijk weigeren.
pi_166391627
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik denk dat interessant is hoeveel Trump precies aan goede doelen geeft en aan wie hij nog geld schuldig is, maar belangrijker, vanuit tax returns kun je ook serieus gaan kijken naar ontwijking- en ontduiking van belastingen.

Wellicht dat er tijdens een audit wat naar voren komt, maar dan kan hij dat gewoon weerleggen in een gesprek met de onderzoekers. Als ze openbaar worden en het hele internet mag er random op los gaan heeft hij geen enkele controle meer over hoe zijn gegevens geïnterpreteerd worden, daar zal hij vrij huiverig voor zijn, en omdat hij als hij verliest gewoon doorgaan met zaken doen zal hij ook zijn concurrentie niet wijzer willen maken dan ze al zijn met betrekking tot zijn financiële positie.
pi_166391644
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Een Democratische senaat stuurt als eerste een subpoena naar een Trump Witte Huis om die gegevens boven water te krijgen.

En dat kan hij dan moeilijk weigeren.
Jawel hoor, want hij is dat niet verplicht. Alleen de financial disclosure forms zijn wettelijk verplicht.
  donderdag 3 november 2016 @ 14:40:46 #111
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166391701
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:32 schreef Ulx het volgende:

[..]

En waar die 100 miljoen van de Clintons vandaan komt, is dat belanglijk?
Ja temeer dat de Clintons FAILLIET waren toen Billy President af was.
Binnen no time zijn ze miljonair geworden mede dankzij hun foundation. (wat stinkt aan alle kanten)
Trump is al stinkend rijk vanaf zijn geboorte. Verschilletje.
pi_166391706
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat interessant is hoeveel Trump precies aan goede doelen geeft en aan wie hij nog geld schuldig is, maar belangrijker, vanuit tax returns kun je ook serieus gaan kijken naar ontwijking- en ontduiking van belastingen.

Wellicht dat er tijdens een audit wat naar voren komt, maar dan kan hij dat gewoon weerleggen in een gesprek met de onderzoekers. Als ze openbaar worden en het hele internet mag er random op los gaan heeft hij geen enkele controle meer over hoe zijn gegevens geïnterpreteerd worden, daar zal hij vrij huiverig voor zijn, en omdat hij als hij verliest gewoon doorgaan met zaken doen zal hij ook zijn concurrentie niet wijzer willen maken dan ze al zijn met betrekking tot zijn financiële positie.
Eventuele strafbare feiten zijn natuurlijk niet zijn enigste angst, denk zelf dat zijn campagneteam meer bang is voor de publieke opinie als bijvoorbeeld blijkt dat hij geen cent betaald ook al zou dat volledig legaal gebeurt zijn.
pi_166391713
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jawel hoor, want hij is dat niet verplicht. Alleen de financial disclosure forms zijn wettelijk verplicht.
Als de senaat hem iets opdraagt zal hij wel moeten.
pi_166391738
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Binnen no time zijn ze miljonair geworden mede dankzij hun foundation. (wat stinkt aan alle kanten)
Je kunt het allemaal prima terugvinden in de geopenbaarde belastingaangiftes.

Maar dat vind je blijkbaar niet zo interessant aangezien je die van Trump ook niet hoeft te zien
pi_166391767
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Eventuele strafbare feiten zijn natuurlijk niet zijn enigste angst, denk zelf dat zijn campagneteam meer bang is voor de publieke opinie als bijvoorbeeld blijkt dat hij geen cent betaald ook al zou dat volledig legaal gebeurt zijn.
Belangenverstrengeling is denk ik het grootste gevaar. Dat maakt het makkelijk hem te chanteren.
pi_166391779
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als de senaat hem iets opdraagt zal hij wel moeten.
Waarom zouden ze hem iets opdragen dat hij helemaal niet verplicht is volgens de wet? Ze gaan hem ook niet opdragen een dansje te doen.
pi_166391790
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat hij zo min mogelijk belasting betaalt is al lang bekend, dus daar kan het niet echt om gaan denk ik. Hij is ook gewoon in het openbaar trots op zijn trucje met zijn verliezen waardoor hij jarenlang helemaal geen belasting betaalde.
pi_166391803
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zouden ze hem iets opdragen dat hij helemaal niet verplicht is volgens de wet? Ze gaan hem ook niet opdragen een dansje te doen.
Bill Clinton werd verplicht te vertellen waar hij zijn leuter in hing. Dat staat ook nergens in de wet.
pi_166391809
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik wil graag over twee zaken meer uitleg:

1. Waarom waren ze precies failliet?
2. Hoe heeft de foundation ze precies miljonair gemaakt?
pi_166391834
quote:
5s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zijn 6 huizen gebouwd in Haïti na die beving in 2010, de rest van het opgehaalde geld is op miraculeuze wijze verdwenen. Tientallen, zoniet honderden miljoenen. Om op je 2e vraag te reageren.
Lambo of Rekt
pi_166391855
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Bill Clinton werd verplicht te vertellen waar hij zijn leuter in hing. Dat staat ook nergens in de wet.
Ja, vanwege een onderzoek naar meineed :D . Dat is wel weer even wat anders.
pi_166391935
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:50 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Er zijn 6 huizen gebouwd in Haïti na die beving in 2010, de rest van het opgehaalde geld is op miraculeuze wijze verdwenen. Tientallen, zoniet honderden miljoenen. Om op je 2e vraag te reageren.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je daar een bron voor?
pi_166391940
http://www.politico.com/m(...)s-bust-canada-214412

quote:
The failure this week of Trump Toronto showcased a familiar scenario: big promises, glitzy image, a Russian-born financier, aggrieved smaller investors – but few losses for the mogul himself.

Read more: http://www.politico.com/m(...)214412#ixzz4OxD8bUm7
Follow us: @politico on Twitter | Politico on Facebook
Typisch Trump. Veel beloven, dan falen, en de rekening gaat naar de kleine mensen.

Wat een oplichter.
pi_166391955
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Verder is het vanzelfsprekend dat je ontslagen wordt, als je het met een stagiaire doet, die in een afhankelijke positie zit.

Althans, zo is dat nu (bij mijn werkgever in ieder geval wel, en terecht). Eind jaren 90 lag dat misschien wat anders, maar het is nog steeds niet kies.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_166391962
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

I did not have sex with that woman.

Waarom wilde de Senaat dat überhaupt weten?
pi_166391975
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Verder is het vanzelfsprekend dat je ontslagen wordt, als je het met een stagiaire doet, die in een afhankelijke positie zit.

Althans, zo is dat nu (bij mijn werkgever in ieder geval wel, en terecht). Eind jaren 90 lag dat misschien wat anders, maar het is nog steeds niet kies.
Bij mijn werkgever zijn daar verder geen regels voor. Of dat is omdat de werkgelegenheid dusdanig is dat je je niet naar binnen hoeft te pijpen of omdat er toch nauwelijks vrouwen in de IT werken zou ik niet durven zeggen.
pi_166392013
quote:
11s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je daar een bron voor?
Ja maar hoeveel zin heeft het? Dat wordt hier, en in NWS altijd afgeschilderd als onbetrouwbaar/onzin/aluhoedje enz. Dus daar ben ik mee gestopt, google staat er vol mee, kies je eigen bron zou ik zeggen.

Vooruit 1tje omdat jij t bent
Lambo of Rekt
pi_166392036
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:02 schreef Ulx het volgende:

[..]

I did not have sex with that woman.

Waarom wilde de Senaat dat überhaupt weten?
Dat zei hij niet tegen de Senaat pikkepijp, dat zei hij op een persconferentie.

Er liep een (civiele) zaak tegen Clinton van Paula Jones. Daarin heeft Clinton gezegd dat hij geen sex had met Lewinsky, en dat heeft hij daarna bevestigd in een persconferentie. Toen kwam Lewinsky echter opeens met een jurk vol zaad, waardoor bewezen werd dat hij wel degelijk sex had gehad met Lewinsky.

Vanaf dat moment kwam het Congres erbij, want toen had hij meineed gepleegd. Tot die tijd had zowel het Congres als de Senaat hier helemaal niks mee te maken.
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 15:12:18 #129
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166392041
quote:
5s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

1. Geen idee.
2. Rothschild
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_166392045
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:10 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja maar hoeveel zin heeft het? Dat wordt hier, en in NWS altijd afgeschilderd als onbetrouwbaar/onzin/aluhoedje enz. Dus daar ben ik mee gestopt, google staat er vol mee, kies je eigen bron zou ik zeggen.
Ik ben ook wel benieuwd naar een bron die daadwerkelijk het verband tussen op miraculeuze wijze verdwenen miljoenen en het miljonair zijn van de Clinton linkt. Maar goed, dat ben ik.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 15:13:24 #131
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166392055
quote:

[..]

BNW is een paar deuren verderop.
4045
onlogisch
pi_166392062
quote:

[..]

Daar gaat het zelfs over 3.9 miljard waar de Clintons zeggenschap over hadden, en waarvan ze er 2 hebben gestolen. Slechte investeringen gedaan, denk ik dan, als ze nog maar 100 miljoen overhebben.
  donderdag 3 november 2016 @ 15:14:14 #133
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166392063
zijn er lijstjes met absoluut onweerlegbare feiten over wat Trump heeft misdaan en wat Hillary heeft misdaan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 15:15:22 #134
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166392074
quote:
3s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:14 schreef Re het volgende:
zijn er lijstjes met absoluut onweerlegbare feiten over wat Trump heeft misdaan en wat Hillary heeft misdaan?
Denk het niet. Daarom moet ze ook de gevangenis in.

#DRAINTHESWAMP
4045
onlogisch
pi_166392084
quote:
6s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]

BNW is een paar deuren verderop.
Ja, elke bron hier is BNW materiaal, want het zal vast op CNN komen als ze wat verkeerd doen... oh wacht, ze beheersen de media :'(
Lambo of Rekt
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 15:16:38 #136
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166392088
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:16 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja, elke bron hier is BNW materiaal, want het zal vast op CNN komen als ze wat verkeerd doen... oh wacht, ze beheersen de media :'(
De Rothschilds ja.
4045
onlogisch
pi_166392090
quote:

[..]

Je eigen bron ondersteunt je eerdere claim niet eens, hoe serieus moeten we dat dan nog nemen?
pi_166392100
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je eigen bron ondersteunt je eerdere claim niet eens, hoe serieus moeten we dat dan nog nemen?
Welke claims?
Lambo of Rekt
pi_166392118
quote:

[..]

Als een 'nieuwssite' een rubriek 'brave new world' heeft is dat doorgaans wel een redelijke hint in ieder geval.
pi_166392134
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als een 'nieuwssite' een rubriek 'brave new world' heeft is dat doorgaans wel een redelijke hint in ieder geval.
Wat is betrouwbaar nieuws dan? Iets wat van de mainstream media af komt? Of hoe moet ik dat zien, moet ik er zelf bij geweest zijn? Of zelf opnames gemaakt hebben? Of RTL4?

Ik ben benieuwd.
Lambo of Rekt
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 15:22:15 #141
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166392147
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:20 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wat is betrouwbaar nieuws dan? Iets wat van de mainstream media af komt? Of hoe moet ik dat zien, moet ik er zelf bij geweest zijn? Of zelf opnames gemaakt hebben? Of RTL4?

Ik ben benieuwd.
https://www.rt.com/
4045
onlogisch
  donderdag 3 november 2016 @ 15:22:22 #142
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166392176
quote:
Uit je laatste bron:

quote:
Hillary Clinton said she and Bill were in debt and dead broke when they left the White House. The public record shows that they possibly had more liabilities than assets, but it doesn’t show that conclusively. More important, a balance sheet does not tell the full story and the experts we reached said the Clintons’ earning potential had a real economic value that the financial sector traditionally acknowledges and is willing to bank on.

A few weeks before they left the White House, the Clintons were able to muster a cash down payment of $855,000 and secure a $1.995 million mortgage. This hardly fits the common meaning of "dead broke."

We rate the claim Mostly False.
Ik zou toch proberen je eigen stukken wat beter te lezen voor je doet alsof ze je claim ondersteunen.
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 15:26:03 #144
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166392189
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Uit je laatste bron:

[..]

Ik zou toch proberen je eigen stukken wat beter te lezen voor je doet alsof ze je claim ondersteunen.
4045
onlogisch
pi_166392197
En waar blijkt precies uit dat de Foundation de Clintons miljonairs heeft gemaakt?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166392200
quote:

[..]

Ik ben benieuwd.
Het gebruiken van de term 'mainstreammedia' is an sich nogal BNW-erig natuurlijk.
Grote plaatjes, schreeuwende koppen en weinig tekst zijn al eerste aanwijzingen dat een medium niet al te serieus te nemen zijn. Als een site 'artikelen' heeft met titels als 'JFK TO 911 EVERYTHING IS A RICH MAN’S TRICK', dan kun je er redelijkerwijs wel vanuit gaan dat je aan die bron niet al te veel waarde hoeft te hechten.
pi_166392202
quote:
quote:
Ah, eindelijk een betrouwbare site.

Wie bepaalt dat overigens? de betrouwbaarheid? als maar genoeg mensen het hier aannemelijk genoeg vinden ofzo? :D
Lambo of Rekt
pi_166392209
quote:

[..]

Ik ben benieuwd.
Nou, de claim van jouw website komt oorspronkelijk uit deze bron:

http://www.nationalreview(...)a-clinton-foundation

Wat je merkt is dat er daar geen enkele onderbouwing wordt gegeven voor de claims, geen bronnen, geen links. Niks is zelf te verifiëren, dus je moet maar geloven dat het zo is. Dan gaan er bij serieuze onderzoeksjournalistiek wel wat belletjes rinkelen.
pi_166392221
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gebruiken van de term 'mainstreammedia' is an sich nogal BNW-erig natuurlijk.
Grote plaatjes, schreeuwende koppen en weinig tekst zijn al eerste aanwijzingen dat een medium niet al te serieus te nemen zijn. Als een site 'artikelen' heeft met titels als 'JFK TO 911 EVERYTHING IS A RICH MAN’S TRICK', dan kun je er redelijkerwijs wel vanuit gaan dat je aan die bron niet al te veel waarde hoeft te hechten.
Nouja iedereen weet dat de media vol propaganda zit, en één ieder die dat BNW achtig vind heeft zn kop nogal ver in het zand :D Er zijn talloze voorbeelden van te vinden, zoals bijvoorbeeld het Poetin stuk van de NOS.
Lambo of Rekt
pi_166392237
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, de claim van jouw website komt oorspronkelijk uit deze bron:

http://www.nationalreview(...)a-clinton-foundation

Wat je merkt is dat er daar geen enkele onderbouwing wordt gegeven voor de claims, geen bronnen, geen links. Niks is zelf te verifiëren, dus je moet maar geloven dat het zo is. Dan gaan er bij serieuze onderzoeksjournalistiek wel wat belletjes rinkelen.
Ja, dat moet je van elke site, ookal staan er bron verwijzingen, dan moet je ook maar die bronnen op het blote oog vertrouwen. Wat je eigenlijk zegt met deze post is dus; als je er niet zelf bij was moet je het gewoon niet geloven. Nou, dan kunnen we alle nieuws sites opdoeken. Want wat is wel betrouwbaar dan?
Lambo of Rekt
pi_166392268
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:29 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja, dat moet je van elke site, ookal staan er bron verwijzingen, dan moet je ook maar die bronnen op het blote oog vertrouwen. Wat je eigenlijk zegt met deze post is dus; als je er niet zelf bij was moet je het gewoon niet geloven. Nou, dan kunnen we alle nieuws sites opdoeken. Want wat is wel betrouwbaar dan?
Je weet wat het verschil is tussen een bron en een stuk dat de bronnen interpreteert, toch?
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 15:31:28 #152
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166392269
Russia Today heb ik nog nooit op een leugen kunnen betrappen.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 15:31:41 #153
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166392275
Louter kwaliteit.
4045
onlogisch
pi_166392288
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:28 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nouja iedereen weet dat de media vol propaganda zit, en één ieder die dat BNW achtig vind heeft zn kop nogal ver in het zand :D Er zijn talloze voorbeelden van te vinden, zoals bijvoorbeeld het Poetin stuk van de NOS.
De misvatting is allereerst al dat er zoiets is als 'de media'. Er is een vrij pluralistisch landschap aan media op papier, tv en online. Geen centraal gecoordineerd waarheidscentrum dat dicteert wat alle media mogen schrijven, behalve in Noord-Korea en in mindere mate in landen als Rusland.
Een artikel kritisch lezen kan nooit kwaad, ongeacht de bron. Dat betekent echter niet dat elke bron even waardevol is. Er zijn genoeg baggerbronnen zoals het idiote siteje dat jij aanhaalt die je bij voorbaat al wel kunt negeren.
pi_166392309
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:29 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Een bron is controleerbaar. Dus ook al een site een externe bron aanvoert die zelf weer een bron heeft, dan moet die bron ook controleerbaar zijn.

In het geval van wetenschappelijke artikelen zit de controleerbaarheid in het uitleggen van onderzoeksmethodieken en herhaalbaarheid van experimenten. In het geval van journalistiek zit de controleerbaarheid in citaten en publicaties die te herleiden zijn naar de bron, je kunt desgewenst deze bronnen zelf opbellen om te vragen of het echt zo gegaan is.

Controleerbaarheid is de belangrijkste factor. Dit leer je al op de middelbare school. Dat je deze vragen nu nog stelt verbaast me dan ook, volgens mij weet je zelf heel goed wanneer een bron betrouwbaar is en wanneer niet.
  donderdag 3 november 2016 @ 15:33:16 #156
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166392313
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Uit je laatste bron:

[..]

Je weet toch wel wat een hypotheek is? Dat is geld van de bank en niet van je zelf.
En 800.000 is peanuts in rich USA
pi_166392318
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je weet wat het verschil is tussen een bron en een stuk dat de bronnen interpreteert, toch?
Ja. En jij weet dat elk stuk door een mens geschreven is en dat ieder mens er een eigen draai aan kan geven? Je weet ook dat bijvoorbeeld een CNN niet betrouwbaarder is dan een random website omdat propaganda?
Lambo of Rekt
pi_166392338
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:33 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Een bron is controleerbaar. Dus ook al een site een externe bron aanvoert die zelf weer een bron heeft, dan moet die bron ook controleerbaar zijn.

In het geval van wetenschappelijke artikelen zit de controleerbaarheid in het uitleggen van onderzoeksmethodieken en herhaalbaarheid van experimenten. In het geval van journalistiek zit de controleerbaarheid in citaten en publicaties die te herleiden zijn naar de bron, je kunt desgevraagd deze bronnen zelf opbellen om te vragen of het echt zo gegaan is.

Controleerbaarheid is de belangrijkste factor. Dit leer je al op de middelbare school. Dat je deze vragen nu nog stelt verbaast me dan ook, volgens mij weet je zelf heel goed wanneer een bron betrouwbaar is en wanneer niet.
Nouja, de vraag is hoe vaak die controle uitgevoerd wordt want ik krijg het idee dat hier gewoon alleen de "bekende websites" geloofd worden (CNN, NOS journaal enz), en dat is al een grote fout an sich.
Lambo of Rekt
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 15:35:18 #159
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166392351
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:33 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

In het geval van wetenschappelijke artikelen zit de controleerbaarheid in het uitleggen van onderzoeksmethodieken en herhaalbaarheid van experimenten. In het geval van journalistiek zit de controleerbaarheid in citaten en publicaties die te herleiden zijn naar de bron, je kunt desgewenst deze bronnen zelf opbellen om te vragen of het echt zo gegaan is.

Dus Clinton kunnen we wel afschrijven als bron?
4045
onlogisch
pi_166392352
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je weet toch wel wat een hypotheek is? Dat is geld van de bank en niet van je zelf.
En 800.000 is peanuts in rich USA
Je stelde dat ze failliet waren. Ze leggen $800.000 cash neer.

'Ja, maar dat is peanuts in Amerika'.

Doe alsjeblieft gewoon eens even je best op je argumenten, want dit is werkelijk waar om te janken.
pi_166392368
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja. En jij weet dat elk stuk door een mens geschreven is en dat ieder mens er een eigen draai aan kan geven? Je weet ook dat bijvoorbeeld een CNN niet betrouwbaarder is dan een random website omdat propaganda?
Dat klopt, daarom is het dus belangrijk om de bronnen te kunnen controleren zodat je het stuk zelf op waarde kan schatten.
  donderdag 3 november 2016 @ 15:36:19 #162
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166392372
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je stelde dat ze failliet waren. Ze leggen $800.000 cash neer.

'Ja, maar dat is peanuts in Amerika'.

Doe alsjeblieft gewoon eens even je best op je argumenten, want dit is werkelijk waar om te janken.
Ze claimen anders zelf dat ze failliet waren.
Dus wie liegt er nu? :Y
pi_166392384
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:36 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ze claimen anders zelf dat ze failliet waren.
Dus wie liegt er nu? :Y
Zij, want ze hadden 8 ton cash.
  donderdag 3 november 2016 @ 15:37:35 #164
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166392406
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom is het dus belangrijk om de bronnen te kunnen controleren zodat je het stuk zelf op waarde kan schatten.
Ach ja en dan kom je met een bron aan bijv. Fox en dan krijg je die jankerige berichtjes van " Ja maar deze bron kan ik niet serieus nemen hoor".

Waar je ook mee aankomt, je kunt alles wel onderuit gaan halen op deze manier.
  donderdag 3 november 2016 @ 15:38:04 #165
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166392410
quote:

[..]

Dus is de leugenachtigheid van de Clintons bewezen. Dank U. O-) *O* *O* *O* *O* *O*
pi_166392420
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ach ja en dan kom je met een bron aan bijv. Fox en dan krijg je die jankerige berichtjes van " Ja maar deze bron kan ik niet serieus nemen hoor".

Ook voor jou is het verschil tussen een bron en een stuk dat de bron interpreteert niet helemaal duidelijk, denk ik.
pi_166392422
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:31 schreef onlogisch het volgende:
In de Pravda vroeger ook niet. Dat kan ook niet, want Pravda betent Waarheid. Dus kunnen er geen leugens in staan.
pi_166392428
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Precies waarom ik dat in mn post al zei.
Lambo of Rekt
pi_166392435
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:34 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nouja, de vraag is hoe vaak die controle uitgevoerd wordt want ik krijg het idee dat hier gewoon alleen de "bekende websites" geloofd worden (CNN, NOS journaal enz), en dat is al een grote fout an sich.
Ik heb geleerd overal vraagtekens bij te stellen. Maar je kunt wel een snelle check doen of een bron juist lijkt of niet. Ten eerste "extrordinary claims require extraordinary proof". Dus als er iets heel schokkends wordt gemeld, dan moet je wel Edward Snowden vs. NSA levels van bewijs hebben om je punt te maken. In dat voorbeeld werd er precies voldaan aan die eis.

Ten tweede: hoe vaak heeft de nieuwsbron het eerder bij het juiste eind gehad, wie is de journalist? Iedereen kan er wel eens naast zitten, maar iemand die vaak gelijk heeft gehad mag je eerder geloven dan iemand waarvan vaak bewezen is dat hij een bepaald belang dient.

Ten derde: Bronnen kun je vaak zelf checken. Als iemand iets zegt, dan kun je die quote door Google heen trekken, als er een onderzoek geciteerd wordt, check dan even dat onderzoek en waar het vandaan komt.

En als laatste, maar niet onbelangrijk: als een nieuwsbericht jou niet bevestigt in jouw wereldbeeld, is het niet per definitie onwaar. Soms zijn er ongemakkelijke waarheden. Dat wordt iedereen wel eens mee geconfronteerd.

En nee, natuurlijk ga ik niet elke bron tot in den treure checken. Maar als je alarmbellen afgaan over het waarheidsgehalte, dan is het goed om eens wat nader onderzoek te doen.
  donderdag 3 november 2016 @ 15:40:21 #170
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166392450
quote:

[..]

Failliet zijn betekent niet dat je geen geld meer achter de hand hebt. Het betekent alleen dat je niet meer in staat bent om je kortlopende schulden te betalen.

Je kunt prima nog 5 miljoen achter de hand hebben, maar als je zo'n 10 miljoen aan schulden af moet betalen binnen een paar weken, dan ben je dus failliet.

Waarom denk je dat Trump zo vaak failliet gegaan is maar toch gewoon weer nieuwe bedrijven op heeft kunnen zetten?
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 15:41:05 #171
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166392467
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:40 schreef Belabor het volgende:

[..]

Failliet zijn betekent niet dat je geen geld meer achter de hand hebt. Het betekent alleen dat je niet meer in staat bent om je kortlopende schulden te betalen.

Je kunt prima nog 5 miljoen achter de hand hebben, maar als je zo'n 10 miljoen aan schulden af moet betalen binnen een paar weken, dan ben je dus failliet.

Waarom denk je dat Trump zo vaak failliet gegaan is maar toch gewoon weer nieuwe bedrijven op heeft kunnen zetten?
#Trumpgod

LOCK HER UP LOCK HER UP!!!!
4045
onlogisch
pi_166392476
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:39 schreef Mystikvm het volgende:

En nee, natuurlijk ga ik niet elke bron tot in den treure checken. Maar als je alarmbellen afgaan over het waarheidsgehalte, dan is het goed om eens wat nader onderzoek te doen.
Ja, en al zou je elke bron in den treure checken, je was er niet zelf bij dus blijft het onbetrouwbaar. Zo kan je eeuwig doorgaan.
Lambo of Rekt
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 15:44:45 #173
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166392534
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:41 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja, en al zou je elke bron in den treure checken, je was er niet zelf bij dus blijft het onbetrouwbaar. Zo kan je eeuwig doorgaan.
Zo kan je ook eeuwig doorgaan dat geen enkele bron te vertrouwen is. Daarmee stel je dus steeds vraagtekens. En op de antwoorden van die vraagtekens stel je weer vraagtekens.

Altijd maar overal wat achter zoeken. Eén grote conspiracy _O_
4045
onlogisch
  donderdag 3 november 2016 @ 15:45:05 #174
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_166392540
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:35 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dus Clinton kunnen we wel afschrijven als bron?
Als ze iets mailt is het controleerbaar op wikileaks :o
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 15:45:22 #175
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166392546
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:45 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Als ze iets mailt is het controleerbaar op wikileaks :o
8/10
4045
onlogisch
  donderdag 3 november 2016 @ 15:45:25 #176
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166392548
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ook voor jou is het verschil tussen een bron en een stuk dat de bron interpreteert niet helemaal duidelijk, denk ik.
Jazeker wel, maar wat wil je nu zeggen?
Dat we alleen kunnen discussieren op bewezen bronnen? Dan kunnen we net zo goed met deze draad gaan stoppen...
pi_166392550
quote:

[..]

Niet echt, maar dat is geen discussie voor hier. Open er één in WFL zou ik zeggen.
pi_166392571
quote:

[..]

Onzin. Ik zal het je proberen duidelijk te maken.

Als Fox een artikel schrijft en daarin roept "Clinton verdiende 100 miljard aan de Clinton Foundation!", dan is dat een secundaire of tertiare bron.

De primaire bron zit er in verpakt. Dat is de daadwerkelijke bron van dit verhaal. Die kun je gewoon controleren, en dan zal je zien dat er een totaal inkomen van $ 10 miljoen was. Dan kun je vervolgens vraagtekens stellen bij het verhaal van Fox.

Niet dat alle secundaire bronnen per definitie waardeloos zijn, natuurlijk niet, maar een secundaire bron die geen verdere verwijzingen heeft naar andere bronnen zodat je de claims kan controleren is wél verdacht.
pi_166392577
Hebben Ulx/Stewie/OMG al gezien wat de trump campaign heeft gedaan voor die in de hens gezette afro amerikaanse kerk?
pi_166392599
quote:

[..]

Ik was niet bij de ontdekking van Amerika. Toch ben ik er vrij zeker van dat het heeft plaatsgevonden.

Ik was ook niet bij de atoombom op Hiroshima. Ook dat is toch echt gebeurd.

Uit betrouwbare bronnen weten jij en ik hoe die gebeurtenissen zich grofweg af hebben gespeeld en ik geloof niet dat jij en ik vraagtekens hoeven te zetten bij die twee voorbeelden.
  donderdag 3 november 2016 @ 15:49:08 #181
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166392612
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:47 schreef skysherrif het volgende:
Hebben Ulx/Stewie/OMG al gezien wat de trump campaign heeft gedaan voor die in de hens gezette afro amerikaanse kerk?
Dat heb ik dan ook gemist, wat was de reactie daarop?
pi_166392618
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat ik hier begrepen heb zou hij dat voor 8 november doen.
Heeft hij ook een jaartal genoemd?
pi_166392643
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heeft hij ook een jaartal genoemd?
Was niet van Trump afkomstig maar van zijn PR bureau op Fok!
pi_166392652
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:40 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat was hier niet het geval. Ze hadden wel schulden, maar de inkomsten (en de verwachtte inkomsten) waren nog van dusdanig niveau dat ze die konden betalen. Ze zijn immers overduidelijk niet failliet gegaan.
pi_166392683
quote:
:') En is Trump nu heilig

Wat een argumentatie ook, behalve dan dat iemand een foto van die afgebrande kerk had geplaatst is er ook helemaal niks over gezegd.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2016 15:52:37 ]
pi_166392695
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:49 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dat heb ik dan ook gemist, wat was de reactie daarop?
Zon fund pagina opgericht en ipv vragen te stellen wie er echt verantwoordelijk is, meteen al 150k opgehaald om hem te herbouwen.
  donderdag 3 november 2016 @ 15:53:02 #187
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166392703
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat was hier niet het geval. Ze hadden wel schulden, maar de inkomsten (en de verwachtte inkomsten) waren nog van dusdanig niveau dat ze die konden betalen. Ze zijn immers overduidelijk niet failliet gegaan.
Je bent pas officieel failliet als je failliet verklaard wordt door een rechtbank of bij notariële akte.

Als dat niet gebeurt is dan was het inderdaad gelogen.
pi_166392708
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat een argumentatie ook, behalve dan dat iemand een foto van die afgebrande kerk had geplaatst is er ook helemaal niks over gezegd.
Dat betekent dat Trump meer van Afro-Amerikanen houdt dan wie dan ook.
pi_166392716
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik wil best de quote terugzoeken om je ongelijk te bewijzen, maar bij die foto werd zeker wel verwezen naar Trump supporters. Ik meen als reactie op dat kantoor in North Carolina.
pi_166392724
quote:
Schuldgevoel afgekocht?
pi_166392737
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik wil best de quote terugzoeken om je ongelijk te bewijzen, maar bij die foto werd zeker wel verwezen naar Trump supporters. Ik meen als reactie op dat kantoor in North Carolina.
Ja dat stond bij die foto, ook de meest logische daders gezien de tekst die er op gekalkt was.

Maar wat wil je hier nu mee zeggen? Trump supporters zijn natuurlijk niet gelijk aan Trump, al zijn de meeste hier op Fok! wel net zo idioot als hun held.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2016 15:55:20 ]
pi_166392740
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Schuldgevoel afgekocht?
Nee, gewoon het goede gedaan.
pi_166392756
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik was niet bij de ontdekking van Amerika. Toch ben ik er vrij zeker van dat het heeft plaatsgevonden.

Ik was ook niet bij de atoombom op Hiroshima. Ook dat is toch echt gebeurd.

Uit betrouwbare bronnen weten jij en ik hoe die gebeurtenissen zich grofweg af hebben gespeeld en ik geloof niet dat jij en ik vraagtekens hoeven te zetten bij die twee voorbeelden.
Ja, omdat beiden tastbaar zijn op dit moment nog steeds. Amerika omdat het land is waar nu mensen wonen en op de kaart staat, dat moet ooit ontdekt zijn ja. Dat is een feit. Hoewel ik er zelf nooit ben geweest geloof ik dat het bestaat. Maar dit is van heel andere orde dan "nieuws zenders" of sites.

Ook Hiroshima is tastbaar, je kan daar nu nog terug zien wat het aangericht heeft bij kinderen die geboren worden.

quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Onzin. Ik zal het je proberen duidelijk te maken.

Als Fox een artikel schrijft en daarin roept "Clinton verdiende 100 miljard aan de Clinton Foundation!", dan is dat een secundaire of tertiare bron.

De primaire bron zit er in verpakt. Dat is de daadwerkelijke bron van dit verhaal. Die kun je gewoon controleren, en dan zal je zien dat er een totaal inkomen van $ 10 miljoen was. Dan kun je vervolgens vraagtekens stellen bij het verhaal van Fox.

Niet dat alle secundaire bronnen per definitie waardeloos zijn, natuurlijk niet, maar een secundaire bron die geen verdere verwijzingen heeft naar andere bronnen zodat je de claims kan controleren is wél verdacht.
Waar kan ik die controleren? hebben we bankafschriften? En zo ja, hoe betrouwbaar is dat, zijn dat niet gewoon geprintte photoshops? enz. Je kan eeuwig doorgaan over betrouwbaarheid.

Kijk, wat ik me afvraag is in hoeverre de media beinvloed wordt om dingen te zeggen. Er zijn zaken die goedgekeurd moeten worden voordat het op TV mag. En degenen die goedkeuring geven daarvoor,... dáár zit t m in. Hoe erg is dat beinvloed? dat weten we geen van allen hier, en gezien propaganda uit het verleden, wat overal ter wereld plaats vindt, massamanipulatie, zet ik m'n vraagtekens bij dat soort "bronnen".
Lambo of Rekt
pi_166392757
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:31 schreef onlogisch het volgende:
Dan zal je er nog nooit wat van gezien hebben.
pi_166392761
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Schuldgevoel afgekocht?
Ja, nee, dit bewijst het. Trump is de meest niet racistische persoon ooit. Echt. Goeie geloofwaardige neutrale achterban ook. Totaal niet twijfelachtig. Lock her up en zo. Toch?
  donderdag 3 november 2016 @ 15:56:57 #196
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166392768
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:52 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Zon fund pagina opgericht en ipv vragen te stellen wie er echt verantwoordelijk is, meteen al 150k opgehaald om hem te herbouwen.
Volgens mij was dat echter een burgerinitiatief en niet opgericht door de Trump campagne.

Kan wel zijn dat ze mensen er op wijzen vanuit de campagne en het initiatief promoten.
pi_166392769
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja dat stond bij die foto, ook de meest logische daders gezien de tekst die er op gekalkt was.

Maar wat wil je hier nu mee zeggen? Trump supporters zijn natuurlijk niet gelijk aan Trump, al zijn de meeste hier op Fok! wel net zo idioot als hun held.
Waarom zou ik er iets mee willen zeggen? Trump is een verkeerde man, maar elke Trump supporter wordt hier ook door velen door het slijk gehaald... in mijn ogen onterecht.
pi_166392777
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:56 schreef Belabor het volgende:

[..]

Volgens mij was dat echter een burgerinitiatief en niet opgericht door de Trump campagne.

Kan wel zijn dat ze mensen er op wijzen vanuit de campagne en het initiatief promoten.
Nee, Trump Campaign was inderdaad een ongelukkige woordkeuze, zijn achterban in ieder geval.
pi_166392824
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:52 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dat heeft de Trump campaign niet gedaan hoor, die pagina is gestart door een of andere J. Blair Reeves Jr. .
pi_166392845
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nee, Trump Campaign was inderdaad een ongelukkige woordkeuze, zijn achterban in ieder geval.
Ik hoop niet dat je hiermee een vrijbrief geeft om de achterban van Trump gelijk te stellen aan zijn campagne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')