abonnement Unibet Coolblue
pi_165899084
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:01:42 #2
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165899089
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:35 schreef Blik het volgende:
Komende week vlieg ik op en neer naar Heathrow, en waarschijnlijk op de terugweg heb ik wat meer tijd op de luchthaven (congres is al om 16:30 afgelopen en vliegtuig gaat pas om 21:00). Is er een beetje fatsoenlijke lounge op Terminal 4? (vlieg KLM, gold-status)
Dat is een verrassend luxe lounge, althans twee jaar geleden toen ik ook nog Gold status had. Een beter assortiment hapjes dan in de Crown lounge. Maar tegenwoordig ga ik op LHR terminal 4 lekker libanees eten in dat leuke eettentje na de security rechts uit de flank.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:15:40 #3
414785 sirdanilot
pi_165899388
@ De troluser die gold status wil zonder veel te vliegen:

Dat kan simpelweg niet. Je hebt gewoon een minimaal aantal segments (een segment is 1 vlucht van a naar b) of een minimaal aantal qualifying miles nodig voor gold status. En die krijg je echt alleen door te vliegen. Als je niet veel in het vliegtuig wil zitten, kun je business class tickets kopen, daar krijg je meer miles voor. Maar dat kost natuurlijk absurd veel geld.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:20:49 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165899504
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:15 schreef sirdanilot het volgende:
@ De troluser die gold status wil zonder veel te vliegen:

Dat kan simpelweg niet. Je hebt gewoon een minimaal aantal segments (een segment is 1 vlucht van a naar b) of een minimaal aantal qualifying miles nodig voor gold status. En die krijg je echt alleen door te vliegen. Als je niet veel in het vliegtuig wil zitten, kun je business class tickets kopen, daar krijg je meer miles voor. Maar dat kost natuurlijk absurd veel geld.
Bij mijn airline krijg je gold status als je 50.000 euro omzet per jaar op je kredietkaart hebt. Zonder ook maar 1 vlucht.

De vraag is, wat heb je aan status als je toch amper vliegt. Als je gewoon een platinum hangertje voor je koffer wil kan ik je er wel eentje sturen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165899535
De Lufthansa vraag.

Welke vluchten zijn het? Binnen alliances krijgen de vluchten ook nummers van de partners.
pi_165899564
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:20 schreef XL het volgende:

[..]

Bij mijn airline krijg je gold status als je 50.000 euro omzet per jaar op je kredietkaart hebt. Zonder ook maar 1 vlucht.

De vraag is, wat heb je aan status als je toch amper vliegt. Als je gewoon een platinum hangertje voor je koffer wil kan ik je er wel eentje sturen.
welke cc geeft er tier milles dan?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:43:05 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165900134
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

welke cc geeft er tier milles dan?
Airberlin
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:48:36 #8
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165900267
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:15 schreef sirdanilot het volgende:
@ De troluser die gold status wil zonder veel te vliegen:

Dat kan simpelweg niet. Je hebt gewoon een minimaal aantal segments (een segment is 1 vlucht van a naar b) of een minimaal aantal qualifying miles nodig voor gold status. En die krijg je echt alleen door te vliegen. Als je niet veel in het vliegtuig wil zitten, kun je business class tickets kopen, daar krijg je meer miles voor. Maar dat kost natuurlijk absurd veel geld.
Er is ook nog een manier om zonder te vliegen FB level segmenten gratis en voor niks te krijgen ;)

Maar laten we deze discussie hier stoppen voordat Fogel wakker wordt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:52:18 #9
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165900358
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

welke cc geeft er tier milles dan?
OK, als allerlaatste dan, American Express. Niet dat je die kaart wil hebben gezien de schofterig hoge jaarlijkse kaartbijdrage en het feit dat je er in Europa en Azie zeer beperkt mee kunt betalen. Maar het levert wel tot 8 level segmenten per jaar op.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:02:45 #10
414785 sirdanilot
pi_165900647
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:20 schreef XL het volgende:

[..]

Bij mijn airline krijg je gold status als je 50.000 euro omzet per jaar op je kredietkaart hebt. Zonder ook maar 1 vlucht.

De vraag is, wat heb je aan status als je toch amper vliegt. Als je gewoon een platinum hangertje voor je koffer wil kan ik je er wel eentje sturen.
Lijkt me sowieso lastig om 50.000 omzet per jaar te halen, tenzij je louche trucjes gaat uitvoeren (manufactured spend) die op het randje van legaal/illegaal zitten.

En airberlin is toch niet erg nuttig als je in nederland woont?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:08:43 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165900817
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 21:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Lijkt me sowieso lastig om 50.000 omzet per jaar te halen, tenzij je louche trucjes gaat uitvoeren (manufactured spend) die op het randje van legaal/illegaal zitten.

En airberlin is toch niet erg nuttig als je in nederland woont?
Hub in Düsseldorf.

Als je zakelijk veel reist heb je makkelijk een paar duizend euro per maand.

Is vanuit Brabant, Gelderland, Limburg een prima vliegveld.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:17:46 #12
414785 sirdanilot
pi_165901055
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 21:08 schreef XL het volgende:

[..]

Hub in Düsseldorf.

Als je zakelijk veel reist heb je makkelijk een paar duizend euro per maand.

Is vanuit Brabant, Gelderland, Limburg een prima vliegveld.
Ja ok maar niet voor mensen die in de bewoonde wereld wonen dus (randstad).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:22:26 #13
414785 sirdanilot
pi_165901200
Even een vraagje los hiervan:

Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv *O*
Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk.

Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:24:52 #14
414785 sirdanilot
pi_165901270
Super goedkoop trouwens, naar tel aviv. Dacht altijd dat dat super duur was, maar is onder de 150 euro.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:40:38 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165901702
Je moet je koffer vaak langer van tevoren inchecken voor Israel. Door de overstap zal het wel niet relevant zijn. Security is 'normaal'. Gewoon gedragen en normaal antwoorden en je krijgt een stempel op een briefje, zodat je je paspoort ook nog elders kunt gebruiken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:22:48 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_165902682
Ik ken nog wel een manier om Gold te krijgen zonder ook maar 1 vlucht te vliegen. Verantwoordelijk zijn voor de inkoop van Travel binnen je bedrijf, en dus ook verantwoordelijk zijn voor het KLM contract.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:37:53 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_165903141
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:48 schreef 0906 het volgende:

[..]

Hoe kom je als gewone man eigenlijk aan een gold-status?
Laatste, aangezien de vraag aan mij gericht was.

Zo moeilijk is het eigenlijk niet. 2 x intercontinentaal business class vliegen en je bent er al. Of zoals in mijn geval, 30 legs vliegen zakelijk en privé. Ik heb vorig jaar een aantal projecten gehad waarbij ik wat meer moest vliegen en iedere 2 a 3 weken in het vliegtuig zat, en daarnaast heb ik ook privé nog 2 of 3 keer met KLM gevlogen.

Dus het enige wat je als gewone man moet hebben is een baan waarbij je regelmatig wat moet reizen
pi_165903556
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:43 schreef XL het volgende:

[..]

Airberlin
Okey, nooit mee gevlogen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 22:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Laatste, aangezien de vraag aan mij gericht was.

Zo moeilijk is het eigenlijk niet. 2 x intercontinentaal business class vliegen en je bent er al. Of zoals in mijn geval, 30 legs vliegen zakelijk en privé. Ik heb vorig jaar een aantal projecten gehad waarbij ik wat meer moest vliegen en iedere 2 a 3 weken in het vliegtuig zat, en daarnaast heb ik ook privé nog 2 of 3 keer met KLM gevlogen.

Dus het enige wat je als gewone man moet hebben is een baan waarbij je regelmatig wat moet reizen
Hehe, goed geregeld allemaal.
pi_165903637
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 21:22 schreef sirdanilot het volgende:
Even een vraagje los hiervan:

Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv *O*
Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk.

Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere?
Ukraine airlines heeft eten recent afgeschaft. Maar je gaat dus voor dat tientje voor een koffer via kiev vliegen? Was jij niet degene die mensen aansprak op de hoeveelheid bagage die ze mee wilde nemen?
pi_165903919
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 22:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Laatste, aangezien de vraag aan mij gericht was.

Zo moeilijk is het eigenlijk niet. 2 x intercontinentaal business class vliegen en je bent er al. Of zoals in mijn geval, 30 legs vliegen zakelijk en privé. Ik heb vorig jaar een aantal projecten gehad waarbij ik wat meer moest vliegen en iedere 2 a 3 weken in het vliegtuig zat, en daarnaast heb ik ook privé nog 2 of 3 keer met KLM gevlogen.

Dus het enige wat je als gewone man moet hebben is een baan waarbij je regelmatig wat moet reizen
Dat is wel mooi kut voor de mensen die voor hun werk niet of nauwelijks vliegen. Als je een uitkering hebt en thuiszit heb je gewoon geen geld (en geen doel :')) om vliegreisjes te maken.

Ben je een consultant of andere hoge pief, CEO of bestuurder?

Ik ken ik mijn omgeving niemand die regelmatig met het vliegtuig voor z'n werk naar het buitenland moet, behalve 1 oude kennis die bij klanten langs moet om meuk te verkopen.

Ik wil toch die Platinum status! Want ja, ik zie het toch als een stukje status om trots op te zijn.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:09:16 #21
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165903949
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:07 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dat is wel mooi kut voor de mensen die voor hun werk niet of nauwelijks vliegen.
Dan heb je dus geen flikker aan een status.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_165903952
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:09 schreef static het volgende:

[..]

Dan heb je dus geen flikker aan een status.
Juist wel, pasje = status.

Ben je er niet trots op? Normaliter is dit enkel en alleen voor de elite weggelegd. Reizen, vooral vliegen is eigenlijk nog altijd iets voor de rijken onder ons.
pi_165904011
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 21:22 schreef sirdanilot het volgende:
Even een vraagje los hiervan:

Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv *O*
Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk.

Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere?
Onlangs AMS-KBP-IST gevlogen met PS, behalve een bekertje water krig je niks gratis. Twee euro voor een halve liter Oekraïens bier aan boord viel dan ook wel weer mee :)
pi_165904028
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:13 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Onlangs AMS-KBP-IST gevlogen met PS, behalve een bekertje water krig je niks gratis. Twee euro voor een halve liter Oekraïens bier aan boord viel dan ook wel weer mee :)
Wat een armoede zeg, waarom vloog je niet met één van de vele Turkse cheap ass maatschappijen?
pi_165904055
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:09 schreef 0906 het volgende:

[..]

Juist wel, pasje = status.

Ben je er niet trots op? Normaliter is dit enkel en alleen voor de elite weggelegd. Reizen, vooral vliegen is eigenlijk nog altijd iets voor de rijken onder ons.
Je meent dit serieus he? -O-

En je tweede opmerking klopt niet. Voor 100 euro kun je binnen Europa een flink eind komen. Ligt eraan wat je wil qua dingen zien en accomodatie, want dat kost natuurlijk ook geld, net als bij iedere andere vakantie.
Maar vliegen naar bij voorbeeld Frankrijk is vaak een stuk goedkoper dan de auto nemen in je eentje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165904089
Had ik al vertelt dat 0906 een trol is trouwens?
pi_165904092
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:16 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je meent dit serieus he? -O-

En je tweede opmerking klopt niet. Voor 100 euro kun je binnen Europa een flink eind komen. Ligt eraan wat je wil qua dingen zien en accomodatie, want dat kost natuurlijk ook gled, net als bij iedere andere vakantie.
Maar vliegen naar bij voorbeeld Frankrijk is vaak een stuk goedkoper dan de auto nemen in je eentje.
Alsnog duur voor iemand met een minimumloontje.

quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:19 schreef Yreal het volgende:
Had ik al vertelt dat 0906 een trol is trouwens?
Slaat nergens op, ik bedoel het serieus hoor. Ik ken niemand die zo'n kaart heeft.
pi_165904140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:19 schreef 0906 het volgende:

[..]

Alsnog duur voor iemand met een minimumloontje.

[..]

Slaat nergens op, ik bedoel het serieus hoor. Ik ken niemand die zo'n kaart heeft.
Ik heb het gevoel dat je mij kent en me af loopt te zeiken omdat ik dat pasje heel erg lollig vind.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:25:59 #29
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_165904185
Ga eens wat vaker naar buiten 0906, misschien zie je dan hoe de maatschappij veranderd is laatste 20 jaar
pi_165904196
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat je mij kent en me af loopt te zeiken omdat ik dat pasje heel erg lollig vind.
Ik ben niet vies van vliegen, het is niet alleen dat pasje hoor. Alleen weet ik niet welk beroep ik moet kiezen, heb ook geen zin om 12 maanden op een bureaustoel op kantoor te gaan zitten.
pi_165904212
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ga eens wat vaker naar buiten 0906, misschien zie je dan hoe de maatschappij veranderd is laatste 20 jaar
Wat wil je daarmee zeggen? Ik kom weleens buiten... maar wat moet ik daar doen als het me op dit moment alleen maar geld kost.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:28:59 #32
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_165904231
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:27 schreef 0906 het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen? Ik kom weleens buiten... maar wat moet ik daar doen als het me op dit moment alleen maar geld kost.
Dat vliegen allang niet meer voor de rijken is, zelfs een student kan prima weekendje tussendoor weg naar een ander land met vliegtuig. Als die maar beetje oppast met geld. Je kan prima retourtje Engeland vinden voor 40 euro.

Maar goed, je hebt niet voor niets eigen topic in R&P waar je toch ook nooit luistert naar anderen
pi_165904250
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat vliegen allang niet meer voor de rijken is, zelfs een student kan prima weekendje tussendoor weg naar een ander land met vliegtuig. Als die maar beetje oppast met geld. Je kan prima retourtje Engeland vinden voor 40 euro.
Ja maar daarmee krijg je geen Gold of Platinum status bij KLM.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:30:56 #34
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_165904263
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:30 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ja maar daarmee krijg je geen Gold of Platinum status bij KLM.
:')

Leuk hoor zo'n pasje.
pi_165904265
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:26 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik ben niet vies van vliegen, het is niet alleen dat pasje hoor. Alleen weet ik niet welk beroep ik moet kiezen, heb ook geen zin om 12 maanden op een bureaustoel op kantoor te gaan zitten.
Ik weet niet... Ik wil niet.... Ik heb geen zin om... En zo blijf je op je kamer zitten en niet meer cashen dan je uitkering.

Maar dat is offtopic. Meer ontopic: hoe staat het met de voorbereidingen voor je verre reis van een week of vier? Want ik neem aan dat je daarvóór graag dat pasje wilde scoren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165904287
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

:')

Leuk hoor zo'n pasje.
Ik wil wel werk waarbij je moet reizen. Iemand suggesties?
pi_165904296
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:31 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik weet niet... Ik wil niet.... Ik heb geen zin om... En zo blijf je op je kamer zitten en niet meer cashen dan je uitkering.

Maar dat is offtopic. Meer ontopic: hoe staat het met de voorbereidingen voor je verre reis van een week of vier? Want ik neem aan dat je daarvóór graag dat pasje wilde scoren.
Nee dat is om een andere reden, heeft hier niks mee te maken.
pi_165904311
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:32 schreef 0906 het volgende:

[..]

Nee dat is om een andere reden, heeft hier niks mee te maken.
Ok, maar hoe staat het met je voorbereidingen voor die reis?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:34:19 #39
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_165904314
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:32 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik wil wel werk waarbij je moet reizen. Iemand suggesties?
Piloot
pi_165904331
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Piloot
Dure lening + nauwelijks werk beschikbaar.
pi_165904341
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:32 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik wil wel werk waarbij je moet reizen. Iemand suggesties?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Piloot
Stewardes, Tik em aaan
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:36:20 #42
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_165904342
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:35 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dure lening + nauwelijks werk beschikbaar.
Elk ander optie valt af omdat je niet met mensen kan communiceren buiten je deur
pi_165904350
Ah, dit wordt een WGR topic ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165904353
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Stewardes, Tik em aaan
Wat moet ik aantikken? :D
pi_165904373
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:37 schreef 0906 het volgende:

[..]

Wat moet ik aantikken? :D
Als in, boks omdat we een makkelijk 1-2tje doen
pi_165904379
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:37 schreef Cat22 het volgende:
Ah, dit wordt een WGR topic ^O^
Nee, dit is vragen over vliegen. Ik zou wel meer willen vliegen maar hoe pak ik dat aan?

Iemand die mij écht serieuze tips kan geven en niet die lollige onzin als de personen boven mij. :')
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:40:48 #47
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_165904399
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:39 schreef 0906 het volgende:

[..]

Nee, dit is vragen over vliegen. Ik zou wel meer willen vliegen maar hoe pak ik dat aan?

Iemand die mij écht serieuze tips kan geven en niet die lollige onzin als de personen boven mij. :')
1. Je gaat naar skyscanner.com
2. Je kiest een vlucht
3. Je betaalt
4. Je gaat vliegen
pi_165904408
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:39 schreef 0906 het volgende:

[..]

Nee, dit is vragen over vliegen. Ik zou wel meer willen vliegen maar hoe pak ik dat aan?

Iemand die mij écht serieuze tips kan geven en niet die lollige onzin als de personen boven mij. :')
1: je gaat naar skyscanner en typt in van : NL naar : Overal
2: je klikt de goedkoopste bestemming aan en rekent hem af
3: je checkt in en gaat naar het vliegveld
4: profit !

Herhaal zo vaak als gewenst.
pi_165904409
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als in, boks omdat we een makkelijk 1-2tje doen
Salto ook goed? *)

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

1. Je gaat naar skyscanner.com
2. Je kiest een vlucht
3. Je betaalt
4. Je gaat vliegen
Heb je mijn post wel gelezen? Ik zoek werk waar je voor moet reizen. ;)
pi_165904415
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

1. Je gaat naar skyscanner.com
2. Je kiest een vlucht
3. Je betaalt
4. Je gaat vliegen
wauw
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:42:45 #51
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_165904421
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

1: je gaat naar skyscanner en typt in van : NL naar : Overal
2: je klikt de goedkoopste bestemming aan en rekent hem af
3: je checkt in en gaat naar het vliegveld
4: profit !

Herhaal zo vaak als gewenst.
:D
pi_165904425
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

1. Je gaat naar skyscanner.com
2. Je kiest een vlucht
3. Je betaalt
4. Je gaat vliegen
Alsof ik daar niet eerder op was gekomen :')
pi_165904444
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:42 schreef 0906 het volgende:

[..]

Salto ook goed? *)

[..]

Heb je mijn post wel gelezen? Ik zoek werk waar je voor moet reizen. ;)
Dus WGR.
Dit topic gaat over vragen over vliegtuigen, tickets, vliegvelden etc.

Als je je droombaan hebt gevonden en zakenreizen gaat maken, dat is het moment waarop je hier weer terecht kunt.

En natuurlijk ook met vragen over vliegen als je op vakantie gaat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165904484
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dus WGR.
Daar zitten niet de mensen die daadwerkelijk dit soort werk doen.
pi_165904489
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:43 schreef 0906 het volgende:

[..]

Alsof ik daar niet eerder op was gekomen :')
Doe het dan. Man, alsof je zomaar effe een baan krijgt om betaald in het vliegtuig te zitten.
pi_165904500
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En natuurlijk ook met vragen over vliegen als je op vakantie gaat.
Weet iemand hoe de self check in (met baggage!) werkt?
pi_165904511
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Doe het dan. Man, alsof je zomaar effe een baan krijgt om betaald in het vliegtuig te zitten.
Noem eens een aantal banen? Tips zijn welkom. :)
pi_165904524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:47 schreef 0906 het volgende:

[..]

Weet iemand hoe de self check in (met baggage!) werkt?
Ja. Je scant je boarding pass en volgt de instructies.

Tas op de band, label erom en weg is ie.
pi_165904530
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:47 schreef 0906 het volgende:

[..]

Weet iemand hoe de self check in (met baggage!) werkt?
Kastje zoeken, paspoort ervoor houden, instructies opvolgen, boarding pass scoren die eruit komt rollen.
Dan naar de apparaten waar je je koffer kunt droppen. Ook daar paspoort voorhouden en instructies volgen. En vrijwel altijd staat daar personeel bij om je op weg te helpen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165904538
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:48 schreef 0906 het volgende:

[..]

Noem eens een aantal banen? Tips zijn welkom. :)
Hou op. Je vervuilt dit topic.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165904540
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja. Je scant je boarding pass en volgt de instructies.

Tas op de band, label erom en weg is ie.
Alleen KLM?
pi_165904562
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:50 schreef 0906 het volgende:

[..]

Alleen KLM?
Ben je toevallig ontsnapt uit een inrichting? Beetje aandachtsdrang geloof ik?
pi_165904563
Bij Ryanair kon je gelijk doorlopen als je thuis je boarding pass al had uitgeprint. Blijft wel jammer dat een hoop andere maatschappijen wel achterblijven. Grootste deel had nog een 'papieren kaart'.
pi_165904564
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:50 schreef 0906 het volgende:

[..]

Alleen KLM?
Nee. Diverse airlines. Kan niet bij alle maar wij weten niet waarmee je vliegt.

En als je nu eens leerde om alle info meteen in je posts te zetten bespaarde je flink wat serverruimte.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:52:59 #65
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_165904567
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:50 schreef 0906 het volgende:

[..]

Alleen KLM?
KLM en partners, TUI en Cathay op Schiphol.
Maar dat zullen er snel meer worden!
pi_165904569
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ben je toevallig ontsnapt uit een inrichting? Beetje aandachtsdrang geloof ik?
Waar slaat die opmerking op? :?
pi_165904572
De struggles van 0906. :')
pi_165904579
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ben je toevallig ontsnapt uit een inrichting? Beetje aandachtsdrang geloof ik?
Hij komt van Zeeuws-Vlaanderen, daar zijn de mensen gewoon een beetje disconnected en wereldvreemd (of Vlaams)
pi_165904586
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:21 schreef Yreal het volgende:
De Lufthansa vraag.

Welke vluchten zijn het? Binnen alliances krijgen de vluchten ook nummers van de partners.
Op de heenweg: LH6842 en LH6764
Op de terugweg: AC9100 en AC9073

Ac zal wel voor Air Canada staan gok ik zo, maar die andere weet ik niet..
pi_165904587
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:52 schreef airportmadness het volgende:

[..]

KLM en partners, TUI en Cathay op Schiphol.
Maar dat zullen er snel meer worden!
Werk jij toevallig op Schiphol? :@
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:55:24 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165904594
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:48 schreef 0906 het volgende:

[..]

Noem eens een aantal banen? Tips zijn welkom. :)
bied jezelf aan als mystery-traveller bij luchtvaart-maatschappijen om de kwaliteit van hun service te waarborgen. Kun je als freelancer misschien nog dik geld voor vragen ook :Y).

Ik vlieg ook voor mijn werk, maar ik vlieg, werk daar een bepaalde tijd (dagen, weken) en vlieg dan weer terug. Als je een vliegbaantje wilt, wil je natuurlijk doorlopend vliegen. Al denk ik dat de leut er rap vanaf is als het een 'moetje' is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165904599
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:54 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Op de heenweg: LH6842 en LH6764
Op de terugweg: AC9100 en AC9073

Ac zal wel voor Air Canada staan gok ik zo, maar die andere weet ik niet..
LH = Air Canada code share
pi_165904617
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:54 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Op de heenweg: LH6842 en LH6764
Op de terugweg: AC9100 en AC9073

Ac zal wel voor Air Canada staan gok ik zo, maar die andere weet ik niet..
Ah, je vliegt gewoon vanaf schiphol. LH is Lufthansa. Je vliegt is met air canada, die zitten in hetzelfde team als Lufthansa, waardoor zo goed als alle vluchten ook nummers krijgen van elkaar. Je vlucht is van Lufthansa, uitgevoerd door Air cananada.
pi_165904626
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ah, je vliegt gewoon vanaf schiphol. LH is Lufthansa. Je vliegt is met air canada, die zitten in hetzelfde team als Lufthansa, waardoor zo goed als alle vluchten ook nummers krijgen van elkaar. Je vlucht is van Lufthansa, uitgevoerd door Air cananada.
Star geloof ik?
pi_165904672
Ik vlieg over een paar weken vanaf Zaventem. Weet iemand waar je voor een redelijke prijs je auto veilig kan parkeren? Is voor een duur van 9 dagen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_165904780
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ah, je vliegt gewoon vanaf schiphol. LH is Lufthansa. Je vliegt is met air canada, die zitten in hetzelfde team als Lufthansa, waardoor zo goed als alle vluchten ook nummers krijgen van elkaar. Je vlucht is van Lufthansa, uitgevoerd door Air cananada.
Top! Bedankt! Voor de zekerheid vraag ik het oo Schiphol nog wel over de bagage.
Wat voor vragen kan ik verwachten van de douane in Canada? Krijg ik deze al bij de overstap of pas in Vancouver?

En de Boardingpass die ik morgen uitprint, geldt die ook voor de overstap vlucht?
pi_165904805
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 00:15 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

En de Boardingpass die ik morgen uitprint, geldt die ook voor de overstap vlucht?
Nee is volgens mij 1 pass per vlucht. Althans dat was wel bij Ryan.
pi_165904848
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 00:19 schreef 0906 het volgende:

[..]

Nee is volgens mij 1 pass per vlucht. Althans dat was wel bij Ryan.
Oke maar die kan ik morgenochtend ook uitprinten tegelijkertijd met de eerste of moet daar ook 24 uur tussen zitten?
pi_165904873
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 00:15 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Top! Bedankt! Voor de zekerheid vraag ik het oo Schiphol nog wel over de bagage.
Wat voor vragen kan ik verwachten van de douane in Canada? Krijg ik deze al bij de overstap of pas in Vancouver?

En de Boardingpass die ik morgen uitprint, geldt die ook voor de overstap vlucht?
Op sites als deze kan je flightnummers zoeken, en dan toont hij ook al aan dat het een code-share is en air canada de vlucht uitvoert. Ook logisch, duitse maatschappijen zullen in de regel niet long haul vliegen vanuit schiphol. https://www.flightradar24.com/0,0/7

Of je op vancouver al langs de douane moet weet ik niet, maar ik dacht van wel? Je boarding pass is geldig voor wat erop staat, maar dat vertellen ze je bij de checkin wel.
pi_165904878
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 00:23 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Oke maar die kan ik morgenochtend ook uitprinten tegelijkertijd met de eerste of moet daar ook 24 uur tussen zitten?
Niet op die knul letten. In de regel krijg je meteen voor de hele rit boardingpassen, al dan niet in 1 boarding pass.
pi_165904962
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 00:23 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Oke maar die kan ik morgenochtend ook uitprinten tegelijkertijd met de eerste of moet daar ook 24 uur tussen zitten?
Het was effe zoeken, maar hier is ie dan.

International -> domestic op vancouver. https://beta.aircanada.co(...)-airport/int-ca.html

Douane, bagage ophalen, opnieuw inchecken en weer door.

http://www.aircanada.com/(...)ckin/index_test.html

En als ik het goed begrijp krijg je 24 uur voor vertrek van de connectie ook al de optie om die vlucht in te checken. En dus een boarding pass.
pi_165905153
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 00:23 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Oke maar die kan ik morgenochtend ook uitprinten tegelijkertijd met de eerste of moet daar ook 24 uur tussen zitten?
In principe kun je 24 uur voor vertrek online inchecken en meteen je boarding pass uitprinten.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 01:16:45 #83
414785 sirdanilot
pi_165905306
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 22:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ukraine airlines heeft eten recent afgeschaft. Maar je gaat dus voor dat tientje voor een koffer via kiev vliegen? Was jij niet degene die mensen aansprak op de hoeveelheid bagage die ze mee wilde nemen?
Voor 1 week neem ik alleen handbaggage mee.

Maar voor 2 weken vind ik het toch wel fijn om b.v. een grote backpack of zo mee te nemen ja. En het is vooral handig dat je dan vloeistoffen mee kunt nemen en mee terug nemen, zoals een fles wijn of zo.
De overstap in kiev is kort dus ik ben in totaal maar een paar uur meer tijd kwijt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 01:24:07 #84
414785 sirdanilot
pi_165905349
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:54 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Op de heenweg: LH6842 en LH6764
Op de terugweg: AC9100 en AC9073

Ac zal wel voor Air Canada staan gok ik zo, maar die andere weet ik niet..
LH6764 wordt geoperate door air canada.lh6842 is wél echt lufthansa. Air canada is inderdaad AC, maarac9073 wordt geoperate door lufthansa.

is code share
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 12 oktober 2016 @ 09:19:48 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_165906696
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:07 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dat is wel mooi kut voor de mensen die voor hun werk niet of nauwelijks vliegen. Als je een uitkering hebt en thuiszit heb je gewoon geen geld (en geen doel :')) om vliegreisjes te maken.

Ben je een consultant of andere hoge pief, CEO of bestuurder?

Ik ken ik mijn omgeving niemand die regelmatig met het vliegtuig voor z'n werk naar het buitenland moet, behalve 1 oude kennis die bij klanten langs moet om meuk te verkopen.

Ik wil toch die Platinum status! Want ja, ik zie het toch als een stukje status om trots op te zijn.
Alsof reizen voor je werk zo ontzettend leuk is. Zwaar overrated wat mij betreft. De mensen die voor tripjes naar leuke mooie bestemmingen gaan zijn er niet zoveel. Mijn bestemming is meestal Helsinki, dat is de eerste 2x leuk maar dan heb je het ook gezien en het enige wat je ziet is je hotel, werk, restaurant en een bar.

Ik ben gewoon een simpele project manager, en dat betekent wel eens dat je moet reizen als je voor een bedrijf werkt dat internationaal is.

Verder boeit dat pasje echt niks, een lounge is ook maar een verzameling stoelen, bankjes en de mogelijkheid om gratis te eten/drinken.
pi_165906700
Ik heb me net een frequent flyer silver kaart aan laten praten _O_

Eindelijk erkenning lol
N A P O L I
C A M P A N I A
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 09:26:28 #87
414785 sirdanilot
pi_165906753
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Alsof reizen voor je werk zo ontzettend leuk is. Zwaar overrated wat mij betreft. De mensen die voor tripjes naar leuke mooie bestemmingen gaan zijn er niet zoveel. Mijn bestemming is meestal Helsinki, dat is de eerste 2x leuk maar dan heb je het ook gezien en het enige wat je ziet is je hotel, werk, restaurant en een bar.

Ik ben gewoon een simpele project manager, en dat betekent wel eens dat je moet reizen als je voor een bedrijf werkt dat internationaal is.

Verder boeit dat pasje echt niks, een lounge is ook maar een verzameling stoelen, bankjes en de mogelijkheid om gratis te eten/drinken.
Tsja, het kan best zijn dat jij het niet meer leuk vindt, maar mij lijkt het wel leuk. Behalve idd als het continu precies dezelfde bestemming is (dan is het meer pendelen dan reizen).
En als ik ergens zo'n functie zou kunnen krijgen dan zou ik dat zeker doen.

Als je aan de uni werkt (b.v. een phd) kun je bij ons overigens ook wel redelijk wat reizen (conferenties, projecten etc.), maar zeker niet zo veel dat je een gold status of zo zou kunnen behalen (laat staan dat je business class zou mogen, daar is al helemaal geen geld voor en terecht). Maar het is al beter dan niks. Zelf heb ik al een project gedaan in brazilie, en ik ken mensen die naar ethiopie gaan, tanzania, papoea nieuw guinea etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165906917
Wordt gewoon field service engineer dan, is ook vaak internationaal. Kom je ook in allerlei exotische bestemmingen waar jouw bedrijf op dat moment een machine/machinelijn/fabriek heeft neergeplant. Houdt er wel rekening mee dat je minimaal 12 uur per dag aan het werk bent, als je daar op locatie in het buitenland bent. Waarschijnlijk 6 dagen per week, misschien zondag vrij.

Tenminste, zo werkt het bij de meeste bedrijven. Tijd in het buitenland is duur, dus er moet zo veel en vaak zo snel mogelijk gewerkt worden. Anders zouden er wel lokale bedrijven het werk doen.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 10:01:00 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_165907224
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tsja, het kan best zijn dat jij het niet meer leuk vindt, maar mij lijkt het wel leuk. Behalve idd als het continu precies dezelfde bestemming is (dan is het meer pendelen dan reizen).
En als ik ergens zo'n functie zou kunnen krijgen dan zou ik dat zeker doen.

Als je aan de uni werkt (b.v. een phd) kun je bij ons overigens ook wel redelijk wat reizen (conferenties, projecten etc.), maar zeker niet zo veel dat je een gold status of zo zou kunnen behalen (laat staan dat je business class zou mogen, daar is al helemaal geen geld voor en terecht). Maar het is al beter dan niks. Zelf heb ik al een project gedaan in brazilie, en ik ken mensen die naar ethiopie gaan, tanzania, papoea nieuw guinea etc.
Ik ken maar weinig mensen die het echt leuk vinden. Meestal is het gewoon belachelijk hard werken en je ziet maar weinig. Is natuurlijk niet altijd zo, maar bij de meeste bedrijven is reizen een kostenpost die zo efficient mogelijk dient te worden besteedt.

Reizen voor je werk wordt vaak geromantiseerd. Maar vaak zie je weinig van de omgeving en kom je gebroken thuis. En als je ook nog een gezin thuis hebt zitten wil je eigenlijk gewoon naar huis
  Moderator woensdag 12 oktober 2016 @ 10:11:36 #90
45833 crew  Fogel
pi_165907406
Ik krijg een deja-vu van deze discussie.

De vorige keer was de conclusie ongeveer dat mensen die veel reizen voor hun werk vaak graag wat minder reizen en de mensen die het niet gewend zijn denken dat het ultiem tof is. Tot ze evt een baan krijgen waar ze ook veel moeten reizen en uiteindelijk waarschijnlijk ook deel gaan worden van categorie A.

Ik hoor zelf met enige regelmaat collegas dat ze graag de goudstatus willen, als degrade van hun huidige diamond status...

Kunnen we het hier nu weer wat meer gaan hebben over e-tickets, baggage, overstappen, etc :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165907665
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:16 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je meent dit serieus he? -O-

En je tweede opmerking klopt niet. Voor 100 euro kun je binnen Europa een flink eind komen.
Voor ¤ 20,00 ook wel.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 10:32:10 #92
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165907744
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:48 schreef 0906 het volgende:

[..]

Noem eens een aantal banen? Tips zijn welkom. :)
Steward
Piloot
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 12 oktober 2016 @ 10:33:14 #93
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165907758
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:54 schreef MCH het volgende:

[..]

Hij komt van Zeeuws-Vlaanderen, daar zijn de mensen gewoon een beetje disconnected en wereldvreemd (of Vlaams)
Haten op Zeeuws-Vlaanderen :')

Hier een trotse Zeeuws Vlaming met platinum status B-)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165907767
quote:
99s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 10:33 schreef XL het volgende:

[..]

Haten op Zeeuws-Vlaanderen :')

Hier een trotse Zeeuws Vlaming met platinum status B-)
Hap hap hap
pi_165908889
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 01:24 schreef sirdanilot het volgende:
LH6842
LH6842 is echt wel Air canada. Amsterdam - toronto man.
pi_165908914
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:20 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb me net een frequent flyer silver kaart aan laten praten _O_

Eindelijk erkenning lol
De credit card bedoel je?
pi_165908967
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 10:25 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Voor ¤ 20,00 ook wel.
Ik heb er voor alle eerlijkheid het transport van en naar het vliegveld bij opgeteld. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165909394
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 11:48 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik heb er voor alle eerlijkheid het transport van en naar het vliegveld bij opgeteld. :P
Kost in Nederland max 7 euro enkele reis.
pi_165909765
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:08 schreef MCH het volgende:

[..]

Kost in Nederland max 7 euro enkele reis.
Hoe?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_165909774
quote:
11s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:30 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Hoe?
NS Groepsretour
pi_165909806
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:31 schreef MCH het volgende:

[..]

NS Groepsretour
Dat is minimaal ¤ 55 :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_165909825
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:33 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dat is minimaal ¤ 55 :{
Facebook sadiq, zoek een groep en regel daar 9 broeders
pi_165910009
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:31 schreef MCH het volgende:

[..]

NS Groepsretour
Niet iedereen woont naast een treinstation.
pi_165910025
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:20 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb me net een frequent flyer silver kaart aan laten praten _O_

Eindelijk erkenning lol
Zou bijna jaloers worden. ;(
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 12:47:58 #105
414785 sirdanilot
pi_165910027
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 10:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ken maar weinig mensen die het echt leuk vinden. Meestal is het gewoon belachelijk hard werken en je ziet maar weinig. Is natuurlijk niet altijd zo, maar bij de meeste bedrijven is reizen een kostenpost die zo efficient mogelijk dient te worden besteedt.

Reizen voor je werk wordt vaak geromantiseerd. Maar vaak zie je weinig van de omgeving en kom je gebroken thuis. En als je ook nog een gezin thuis hebt zitten wil je eigenlijk gewoon naar huis
Ja maar dat komt omdat jullie allemaal een gezin en huisje boompje beestje hebben.

Ik heb dat niet dus reizen lijkt me juist leuk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 12:49:29 #106
414785 sirdanilot
pi_165910050
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:46 schreef heite het volgende:

[..]

Niet iedereen woont naast een treinstation.
Hihi, ik wel, 5 minuutjes lopen *O*

Maar helaas niet bij centraal dus er komt hier maar 2x per uur een trein buiten de spits en snachts he-le-maal niks.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165910064
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:20 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb me net een frequent flyer silver kaart aan laten praten _O_

Eindelijk erkenning lol
"Aan laten praten"? Bedoel je misschien een Flying Blue AmEx creditcard?

Want dat is iets heel anders dan een frequent flyer kaart natuurlijk.
pi_165910138
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:46 schreef heite het volgende:

[..]

Niet iedereen woont naast een treinstation.
Fietsen is gezond knul!
pi_165910192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:54 schreef MCH het volgende:

[..]

Fietsen is gezond knul!
Als ik moet fietsen naar een treinstation ben ik al halverwege Schiphol. En niet omdat ik zo dicht bij Schiphol woon. :+
pi_165910221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:58 schreef heite het volgende:

[..]

Als ik moet fietsen naar een treinstation ben ik al halverwege Schiphol. En niet omdat ik zo dicht bij Schiphol woon. :+
Woonplaats of regio?
pi_165910257
Zeeland. Maar je hoeft voor mij geen goedkope reismogelijkheden naar Schiphol te zoeken hoor, ik kom daar toch wel. :D

Was alleen maar een observatie.
pi_165910284
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:01 schreef heite het volgende:
Zeeland. Maar je hoeft voor mij geen goedkope reismogelijkheden naar Schiphol te zoeken hoor, ik kom daar toch wel. :D

Was alleen maar een observatie.
Miep dan niet zo, (bijna) overal ben je in Nederland zo bij een station tenzij je in Zeeuws-Vlaanderen woont en nog wat van die gekke eilanden daar.
pi_165910349
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:47 schreef 0906 het volgende:

[..]

Zou bijna jaloers worden. ;(
Valt er niet iets premiums te boeken?
pi_165910370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:06 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Valt er niet iets premiums te boeken?
Business class is 3 keer zo duur. Dat prijsverschil is wel belachelijk groot. Moet het helaas doen met economy.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 14:02:14 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_165911310
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 10:11 schreef Fogel het volgende:
Ik krijg een deja-vu van deze discussie.

De vorige keer was de conclusie ongeveer dat mensen die veel reizen voor hun werk vaak graag wat minder reizen en de mensen die het niet gewend zijn denken dat het ultiem tof is. Tot ze evt een baan krijgen waar ze ook veel moeten reizen en uiteindelijk waarschijnlijk ook deel gaan worden van categorie A.

Ik hoor zelf met enige regelmaat collegas dat ze graag de goudstatus willen, als degrade van hun huidige diamond status...

Kunnen we het hier nu weer wat meer gaan hebben over e-tickets, baggage, overstappen, etc :)
Ik denk dat dat de juiste conclusie inderdaad is :)
pi_165911689
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat dat de juiste conclusie inderdaad is :)
First world problems. :') Dit werk is wel een stuk beter dan ergens schoffelen of schoonmaakwerk verrichten. Lekker zitten, eten en drinken en een prachtig uitzicht.
pi_165913068
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:50 schreef heite het volgende:

[..]

"Aan laten praten"? Bedoel je misschien een Flying Blue AmEx creditcard?

Want dat is iets heel anders dan een frequent flyer kaart natuurlijk.
Soort spaarkaart ofzo.
N A P O L I
C A M P A N I A
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 15:37:07 #118
414785 sirdanilot
pi_165913292
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Miep dan niet zo, (bijna) overal ben je in Nederland zo bij een station tenzij je in Zeeuws-Vlaanderen woont en nog wat van die gekke eilanden daar.
Ik kom uit zeeuws vlaanderen en wij vlogen ALTIJD vanaf Brussel zaventem. Later, met de komst van low cost maatschappijen, ook wel eens eindhoven en brussel Charleroi. Brussel is namelijk maar een uurtje rijden. OV is overigens non existent v an zeeuws vlaanderen naar brussel. Denk dat je dan met een bus die 1x in de 2u gaat naar antwerpen moet, dan nog met de tram, en dan nog met de trein of zo. Maar met de auto is het wel snel.

Het is echt niet lang geleden dat ik voor het eerst op schiphol kwam.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 15:39:09 #119
414785 sirdanilot
pi_165913342
Tegenwoordig kan je ook antwerpen of zelfs Lille pakken, maar daar gaan niet zo veel vluchten vandaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165913414
Toch ben ik wel blij dat ik vlakbij Schiphol woon.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_165914010
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 15:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik kom uit zeeuws vlaanderen en wij vlogen ALTIJD vanaf Brussel zaventem. Later, met de komst van low cost maatschappijen, ook wel eens eindhoven en brussel Charleroi. Brussel is namelijk maar een uurtje rijden. OV is overigens non existent v an zeeuws vlaanderen naar brussel. Denk dat je dan met een bus die 1x in de 2u gaat naar antwerpen moet, dan nog met de tram, en dan nog met de trein of zo. Maar met de auto is het wel snel.

Het is echt niet lang geleden dat ik voor het eerst op schiphol kwam.
En Ryanair is in Belgie vaak ook nog goedkoper heb ik de indruk.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 16:42:28 #122
62913 Blik
The one and Only!
pi_165914517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 16:14 schreef MCH het volgende:

[..]

En Ryanair is in Belgie vaak ook nog goedkoper heb ik de indruk.
Heeft te maken met de landingsgelden e.d.
pi_165914532
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 16:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Heeft te maken met de landingsgelden e.d.
Bedankt voor de aanvulling Blik _O_
  woensdag 12 oktober 2016 @ 16:52:53 #124
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165914679
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 15:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik kom uit zeeuws vlaanderen en wij vlogen ALTIJD vanaf Brussel zaventem. Later, met de komst van low cost maatschappijen, ook wel eens eindhoven en brussel Charleroi. Brussel is namelijk maar een uurtje rijden. OV is overigens non existent v an zeeuws vlaanderen naar brussel. Denk dat je dan met een bus die 1x in de 2u gaat naar antwerpen moet, dan nog met de tram, en dan nog met de trein of zo. Maar met de auto is het wel snel.

Het is echt niet lang geleden dat ik voor het eerst op schiphol kwam.
Vanaf diezelfde bushalte kun je gewoon met de Bus naar Sint Niklaas station (direct). Voor de meer westelijk gelegen Zeeuws Vlamingen zijn er zat bussen naar Gent en Knokke. Allemaal een stuk sneller dan met de 19. Ben je wel een echte Zeeuwse Vlaming?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165916108
Voor de mensen die twijfelen om naar Dublin te gaan zou ik zeggen gewoon gaan, leuke stad, mooie gebouwen, goede winkels, goed bier.

Maar 1 dag op en neer is wel kut, ben wel gaar nu en die aircoach is best gaar duurt vet lang voor ze er zijn, en ryanair is ook kut met hun reclame de hele tijd.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_165916132
Ik verbaas me trouwens over het Engels hier, ik had verwacht dat het hard zou zijn om mensen te verstaan, maar heb er totaal geen moeite mee gehad.
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 12 oktober 2016 @ 18:09:46 #127
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165916284
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 22:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Laatste, aangezien de vraag aan mij gericht was.

Zo moeilijk is het eigenlijk niet. 2 x intercontinentaal business class vliegen en je bent er al. Of zoals in mijn geval, 30 legs vliegen zakelijk en privé. Ik heb vorig jaar een aantal projecten gehad waarbij ik wat meer moest vliegen en iedere 2 a 3 weken in het vliegtuig zat, en daarnaast heb ik ook privé nog 2 of 3 keer met KLM gevlogen.

Dus het enige wat je als gewone man moet hebben is een baan waarbij je regelmatig wat moet reizen
Ga je dat redden met 2 retours. Moet die vlucht toch wel 7500 Miles zijn. Heeft KLM die? Ik dacht dat Manilla via Taipei de langste vlucht was, of Lima misschien, maar dat is nog geen 7500 Miles toch?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165916907
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:03 schreef Aiciu het volgende:
Ik verbaas me trouwens over het Engels hier, ik had verwacht dat het hard zou zijn om mensen te verstaan, maar heb er totaal geen moeite mee gehad.
Maar wat als je (als Nederlander) geen Engels kunt of nauwelijks durft te spreken?
pi_165916986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:46 schreef 0906 het volgende:

[..]

Maar wat als je (als Nederlander) geen Engels kunt of nauwelijks durft te spreken?
Ik heb Australische familie, die zijn soms niet te verstaan. Ik denk dat Iers Engels wel te volgen is voor de meeste.
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 12 oktober 2016 @ 18:52:14 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_165917025
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ga je dat redden met 2 retours. Moet die vlucht toch wel 7500 Miles zijn. Heeft KLM die? Ik dacht dat Manilla via Taipei de langste vlucht was, of Lima misschien, maar dat is nog geen 7500 Miles toch?
25k miles voor zilver toch? Dus 6250 miles voor een enkeltje. En met business class krijg je vaak extra punten a 125%
  Moderator woensdag 12 oktober 2016 @ 18:53:36 #131
45833 crew  Fogel
pi_165917042
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:50 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik heb Australische familie, die zijn soms niet te verstaan. Ik denk dat Iers Engels wel te volgen is voor de meeste.
Doe hier maar verder over Dublin praten ;) TRV / Dublin #4 Doe eens gek, neem voor uw gemak de hop-on hop-off bus
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 12 oktober 2016 @ 18:58:57 #132
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165917133
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:52 schreef Blik het volgende:

[..]

25k miles voor zilver toch? Dus 6250 miles voor een enkeltje. En met business class krijg je vaak extra punten a 125%
Zelfs 15000 miles is al genoeg voor Silver dacht ik. Maar die gast ging toch alleen voor Gold? Hij kan van mij nog wel een oud AF Petroleum Club gold kaartje krijgen.

Of je ook nog extra level miles boven de standaard krijgt wanneer je BC vliegt, weet ik eigenlijk niet meer. Ik keek alleen maar naar de award miles en dat waren er dan zo'n 24000 incl 100% bonus per trip naar SIN of GRU.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165917499
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

Doe hier maar verder over Dublin praten ;) TRV / Dublin #4 Doe eens gek, neem voor uw gemak de hop-on hop-off bus
Ik had al een vermoeden dat het niet klopte, plaats anders maar in dat andere topic als dat kan.
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 12 oktober 2016 @ 19:28:58 #134
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165917670
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 21:22 schreef sirdanilot het volgende:
Even een vraagje los hiervan:

Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv *O*
Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk.

Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere?
Eten krijg je zoals gezegd niet meer aan boord, dat is afgeschaft, je krijgt als je niets wilt uitgeven wel een bekertje water.
Daarnaast kan je voor 3 euro een flesje frisdrank kopen aan boord, of voor 3 euro een sandwich en dan voor een extra 1 euro een blikje pepsi. (Als je weet dat een blikje Pepsi in Oekraïne ongeveer 6 UAH, ¤ 0,20 kost dan is dat eigenlijk best prijzig).

Als je niet met El Al naar Israël vliegt dan wordt je bij aankomst in Tel Aviv nog voor de paspoortcontrole opgewacht door medewerkers van de veiligheidsdienst welke door je paspoort kijken en wat vragen stellen, afhankelijk van de bestemmingen in je paspoort kan je overigens ook daar wat vragen over krijgen.
Dit staat los van de latere immigratie waar de medewerker alleen maar kijkt of je aan de voorwaarden van toelating tot Israel zelf voldoet en bij mij standaard de stempel op een apart blaadje geeft en nooit in mijn paspoort zet. (In principe moet je dat aangeven als je geen stempel in je paspoort wilt, want dat kan namelijk gevolgen hebben voor andere landen die je bezoekt, al doen ze dat bij mij dus automatisch).

Op Amsterdam zijn er verder geen aanvullende maatregelen van kracht, op Kiev zijn er wel wat extra maatregelen bij het boarding proces van toepassing, maar deze zijn veelal onzichtbaar en zal je er over het algemeen geen last van hebben.

Mocht je nog wat willen kopen bij de overstap in Kiev, men heeft geen geldautomaten of wisselkantoortjes airside, ik heb er nooit last van want ik heb voldoende UAH in mijn bezit, zorg dat je dan relatief kleine eurobiljetten hebt of eventueel dollarbiljetten. Flesje frisdrank is dacht ik ongeveer 35 tot 40 UAH, wat neerkomt op 1,20-1,50 euro. Broodje ongeveer 70-90 UAH wa neerkomt op 2,50 - 3,50 euro.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 19:36:48 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_165917847
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zelfs 15000 miles is al genoeg voor Silver dacht ik. Maar die gast ging toch alleen voor Gold? Hij kan van mij nog wel een oud AF Petroleum Club gold kaartje krijgen.

Of je ook nog extra level miles boven de standaard krijgt wanneer je BC vliegt, weet ik eigenlijk niet meer. Ik keek alleen maar naar de award miles en dat waren er dan zo'n 24000 incl 100% bonus per trip naar SIN of GRU.
Voorbeeldje richting Kuala Lumpur, 1x retour is ruim 22k miles. Dus na 1 keer ben je silver, na 2x ben je gold en na 4x platinum.
pi_165918015
Wist niet dat dit hele topic vol zat met mensen uit Zeeuws-Vlaanderen. Beperkte mogelijkheden qua OV inderdaad, regelmatig wel met het busje naar Brugge en de trein naar Brussel geweest overigens toen ik daar nog woonde. Ben blij dat ik er weg ben nu want er is een wereld voor me open gegaan op het gebied van vervoer en mogelijkheden.

Sorry voor de off topic shizzle ik houd mijn klep weer. :)
  woensdag 12 oktober 2016 @ 20:47:45 #137
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165919312
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Voorbeeldje richting Kuala Lumpur, 1x retour is ruim 22k miles. Dus na 1 keer ben je silver, na 2x ben je gold en na 4x platinum.
Ik zie het. Bij de introductie van slechts 25% van de basic miles hebben ze ook gelijk dat hele level miles systeem omgegooid. Daarvoor waren de level miles in iedere boekings klasse gelijk. Goede zaak van AF/KLM, "rijken" worden gemakkelijker nog rijker terwijl het behalen van een hogere status door level miles moeilijker wordt. Status voor aantal legs is nog steeds onveranderd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165920972
Is het eigenlijk toegestaan om bijv blikjes redbull mee te nemen in je handbagage?
pi_165921150
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is het eigenlijk toegestaan om bijv blikjes redbull mee te nemen in je handbagage?
Lege blikjes of blikjes met een inhoud van minder dan 100ml wel.
pi_165921234
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 21:22 schreef sirdanilot het volgende:
Even een vraagje los hiervan:

Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv *O*
Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk.

Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere?
Nee, maar eten en drinken aan boord is goedkoop en er is enige keuze.

Belangrijkste tip is om goed te weten waar je je bonnetje van de bagageafgifte hebt, want daar vragen ze om bij de overstap in Kiev en daar krijg je ook je boardingcard voor het tweede deel van de reis.
pi_165921329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Eten krijg je zoals gezegd niet meer aan boord, dat is afgeschaft, je krijgt als je niets wilt uitgeven wel een bekertje water.
Daarnaast kan je voor 3 euro een flesje frisdrank kopen aan boord, of voor 3 euro een sandwich en dan voor een extra 1 euro een blikje pepsi. (Als je weet dat een blikje Pepsi in Oekraïne ongeveer 6 UAH, ¤ 0,20 kost dan is dat eigenlijk best prijzig).
Zijn die prijzen dan zoveel hoge geworden in een jaar? Ik betaalde eind vorig jaar nog 1,50 voor een halve liter bier aan boord bij UIA, twee euro voor half liters water en frisdrank en ook twee euro voor snacks en sandwiches?
pi_165921400
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 22:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Lege blikjes of blikjes met een inhoud van minder dan 100ml wel.
Vol uiteraard :P en mag ik er meerdere meenemen onder de 100 ml of alles bijelkaar mag maar max 100 ml zijn
pi_165921423
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 22:15 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Vol uiteraard :P en mag ik er meerdere meenemen onder de 100 ml of alles bijelkaar mag maar max 100 ml zijn
Maximaal 1 liter, in verpakkingen niet groter dan 100ml

Althans dat mag door de security check. Daarna kan je natuurlijk alles kopen wat je wil en meenemen, totdat je door de volgende security check moet
  woensdag 12 oktober 2016 @ 22:34:29 #144
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_165921800
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:54 schreef 0906 het volgende:

[..]

Werk jij toevallig op Schiphol? :@
Toevallig wel!
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 22:38:11 #145
414785 sirdanilot
pi_165921893
quote:
99s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 16:52 schreef XL het volgende:

[..]

Vanaf diezelfde bushalte kun je gewoon met de Bus naar Sint Niklaas station (direct). Voor de meer westelijk gelegen Zeeuws Vlamingen zijn er zat bussen naar Gent en Knokke. Allemaal een stuk sneller dan met de 19. Ben je wel een echte Zeeuwse Vlaming?
Ja hoor, als ik je naam weet zou het me niet verbazen als ik je ken (al dan niet via via).

Maar ik kom er al jaren eigenlijk vrijwel niet meer, dus hoe de bussen tegenwoordig rijden, geen idee. Toen ik er nog kwam was het in ieder geval niet best. Van Terneuzen naar Gent was er niet eens een rechtstreekse bus, behalve in het weekend een paar per dag. Naar brussel helemaal niks. en naar antwerpen alleen vanaf hulst en die ging ook niet vaak.

Ben wel een keer met de bus naar brugge geweest maar dat ding ging langs allerlei gehuchten en het duurde echt bijna 2 uur of zo. Op de terugweg heb ik me maar laten ophalen :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 22:44:18 #146
414785 sirdanilot
pi_165922074
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 22:07 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, maar eten en drinken aan boord is goedkoop en er is enige keuze.

Belangrijkste tip is om goed te weten waar je je bonnetje van de bagageafgifte hebt, want daar vragen ze om bij de overstap in Kiev en daar krijg je ook je boardingcard voor het tweede deel van de reis.
Nou ja ok prima, dat overleef ik allemaal wel denk ik.

Ik heb wel een blikje bier nodig aan boord want anders kan ik niet slapen namelijk. Vlucht vertrekt om half zes s ochtends vanaf schiphol :( Klotetijd maar ik kan er gelukkig wel komen want nachtnet
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165922562
Zeg, hoe weet ik eigenlijk welke vertrekhal ik moet zijn op Schiphol? Ik kan het niet terugvinden op mn boardingpass?
pi_165922664
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:03 schreef Chaos-Zero het volgende:
Zeg, hoe weet ik eigenlijk welke vertrekhal ik moet zijn op Schiphol? Ik kan het niet terugvinden op mn boardingpass?
staat op de boarden, is afhankelijk van de pier. Welke vlucht heb je?

Bovendien kan het zijn dat je moet inchecken in 3 en dan bij 1 door de securitycheck. Maakt niet heel veel uit allemaal.
pi_165922756
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

staat op de boarden, is afhankelijk van de pier. Welke vlucht heb je?

Bovendien kan het zijn dat je moet inchecken in 3 en dan bij 1 door de securitycheck. Maakt niet heel veel uit allemaal.
Ik heb morgen de vlucht van 11:55 met Air Canada naar Toronto. Daar moet ik overstappen naar Vancouver.
pi_165922825
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:09 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Ik heb morgen de vlucht van 11:55 met Air Canada naar Toronto. Daar moet ik overstappen naar Vancouver.
Vertrek 3


Is iets wat je gewoon kan opzoeken op de site van Schiphol (of de app, krijg je ook biepjes als er vertraging is).

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2016 23:14:50 ]
pi_165923001
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:09 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Ik heb morgen de vlucht van 11:55 met Air Canada naar Toronto. Daar moet ik overstappen naar Vancouver.
Wat ga je eigenlijk in Vancouver doen?
pi_165923308
Kan iemand bevestigen dat je met garuda (AMS-Jakarta-Denpasar) 30 kg mag meenemen? Op onze reisbescheiden van reisbureau staat 20 kg namelijk maar garuda site zegt volgens mij 30 kg (Economy Class)
  One tough cookie woensdag 12 oktober 2016 @ 23:38:53 #153
169210 liesje1979
pi_165923327
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:20 schreef 0906 het volgende:

[..]

Wat ga je eigenlijk in Vancouver doen?
Goede vraag! Maar niet voor in dit topic, hier gaat het zoals Fogel ook al aangaf over vragen over vliegen. TS is voor jouw vraag van harte welkom in: TRV / Canada #10! The Great White North. of hij kan een eigen topic maken. *O*
pi_165923358
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand bevestigen dat je met garuda (AMS-Jakarta-Denpasar) 30 kg mag meenemen? Op onze reisbescheiden van reisbureau staat 20 kg namelijk maar garuda site zegt volgens mij 30 kg (Economy Class)
30 kg!
pi_165923409
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand bevestigen dat je met garuda (AMS-Jakarta-Denpasar) 30 kg mag meenemen? Op onze reisbescheiden van reisbureau staat 20 kg namelijk maar garuda site zegt volgens mij 30 kg (Economy Class)
Waarom zou je überhaupt al bijna 20 kg willen meenemen of ga je verhuizen naar Indonesië?
pi_165923486
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt al bijna 20 kg willen meenemen of ga je verhuizen naar Indonesië?
Dat begrijp ik soms ook niet, sommige mensen echt heel veel meenemen op reis. :o
pi_165923490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand bevestigen dat je met garuda (AMS-Jakarta-Denpasar) 30 kg mag meenemen? Op onze reisbescheiden van reisbureau staat 20 kg namelijk maar garuda site zegt volgens mij 30 kg (Economy Class)
ligt eraan wat er op jouw ticket van toepassing is. Meestal zou dat moeten staan aangegeven bij online inchecken oid. Het kan heel goed zijn dat het reisbureau dat zo inkoopt.
pi_165923516
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:48 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik soms ook niet, sommige mensen echt heel veel meenemen op reis. :o
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt al bijna 20 kg willen meenemen of ga je verhuizen naar Indonesië?
dat is niet zijn vraag, od wel dan?
pi_165923545
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt al bijna 20 kg willen meenemen of ga je verhuizen naar Indonesië?
Is meer voor de terugreis qua souvenirs :@
pi_165923561
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:52 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Is meer voor de terugreis qua souvenirs :@
Ga je iets speciaals kopen? O-)
pi_165923564
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

ligt eraan wat er op jouw ticket van toepassing is. Meestal zou dat moeten staan aangegeven bij online inchecken oid. Het kan heel goed zijn dat het reisbureau dat zo inkoopt.
Ga morgen maar eens bellen dan ^O^ thanks
pi_165923593
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Ga je iets speciaals kopen? O-)
Op hout houtsnijwerk na....mijn vriendin gaat mee en die heeft een souvenir-koop-tik-ooooh-wat-leuk-voor-**** :')
pi_165923595
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:53 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ga morgen maar eens bellen dan ^O^ thanks
geen punt. Beste wat je kan doen in deze, vooral omdat er zo'n verschil hebt. Je boekt immers niet bij garuda, dus kan er wat anders gelden.
pi_165923621
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

geen punt. Beste wat je kan doen in deze, vooral omdat er zo'n verschil hebt. Je boekt immers niet bij garuda, dus kan er wat anders gelden.
Ik vind jou echt behulpzaam, van mij mogen ze jou mod maken.
pi_165923676
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

geen punt. Beste wat je kan doen in deze, vooral omdat er zo'n verschil hebt. Je boekt immers niet bij garuda, dus kan er wat anders gelden.
Ja ga ik doen alhoewel ik toch denk dat het 30 kilo is maar wil geen verrassing al is bijbetalen niet veel

quote:
Bagage
Doorgaans kunt u op uw vlucht 1 koffer van maximaal 20 kilogram per persoon
meenemen. Voor actuele informatie omtrent bagage verwijzen wij u naar de
website van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Houdt u bij het aantal toegestane kilo's ook altijd rekening met eventuele binnenlandse
vluchten in uw reisprogramma. Hier kunnen andere richtlijnen van toepassing
zijn op de bagagevrijdom. FOX is niet aansprakelijk voor kosten aan
overgewicht
Denk dat het een standaard regel is in de reisbescheiden
pi_165923699
Ik denk dat 30 eerder standaard is dan uitzondering, steeds meer maatschappijen gaan over van 20 naar 30.
pi_165923703
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 00:01 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ja ga ik doen alhoewel ik toch denk dat het 30 kilo is maar wil geen verrassing al is bijbetalen niet veel

[..]

Denk dat het een standaard regel is in de reisbescheiden
dan verwijzen ze weer naar garuda en moet het dan weer zijn wat die zeggen :P

Wat een gedoe altijd. Ik zou mijn vriendin thuis laten en een schone onderbroek en tandenborstel in mijn carry-on doen :P

Edit: Ik zit die gewicht tabel door te bladeren maar op mijn mobiel kan ik daar helemaal niks mee :D
pi_165923715
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 00:03 schreef 0906 het volgende:
Ik denk dat 30 eerder standaard is dan uitzondering, steeds meer maatschappijen gaan over van 20 naar 30.
jij had toch nog nooit gevlogen? :')
pi_165923733
quote:
15s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 00:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

jij had toch nog nooit gevlogen? :')
1 keer onlangs met Ryanair. Maar ik ben niet echt tevreden met de uitvoering, het voelt gewoon niet lekker als ik grotere toestellen zie prefereer ik dat boven zo'n lullige 737.
pi_165923765
Die H pier is wel een aanfluiting als ik zie dat Easyjet wel aan de gate mag staan. Waarom is dat? In de kou of regen lijkt me dat echt geen pretje, vooral als je helemaal stijf net het vliegtuig uitkomt.
pi_165923776
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 00:08 schreef 0906 het volgende:
Die H pier is wel een aanfluiting als ik zie dat Easyjet wel aan de gate mag staan. Waarom is dat? In de kou of regen lijkt me dat echt geen pretje, vooral als je helemaal stijf net het vliegtuig uitkomt.
easyet staat op exact dezelfde plek als ryanair op schiphol
  donderdag 13 oktober 2016 @ 00:10:03 #172
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_165923785
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 00:08 schreef 0906 het volgende:
Die H pier is wel een aanfluiting als ik zie dat Easyjet wel aan de gate mag staan. Waarom is dat? In de kou of regen lijkt me dat echt geen pretje, vooral als je helemaal stijf net het vliegtuig uitkomt.
Wat is er mis mee dan? Zie niet echt een goede argumentatie?
pi_165923802
quote:
15s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 00:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

easyet staat op exact dezelfde plek als ryanair op schiphol
Ik zag toch echt een Easyjet toestel aan een van dé grote gates staan! Wel raar dat andere vluchten van Easyjet dan weer op H worden afgehandeld.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 00:12:53 #174
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_165923822
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 00:11 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik zag toch echt een Easyjet toestel aan een van dé grote gates staan! Wel raar dat andere vluchten van Easyjet dan weer op H worden afgehandeld.
Vraag en aanbod, H-pier is te klein op de piek momenten. Plannen zijn er om van de H-pier een volwaardige terminal te maken en een losse LCC terminal te maken op Schiphol-Oost.
pi_165923860


[ Bericht 32% gewijzigd door 0906 op 13-10-2016 00:26:25 ]
  donderdag 13 oktober 2016 @ 00:50:39 #176
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_165924144
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 10:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ken maar weinig mensen die het echt leuk vinden.
Steekt hand op. Ik doe het nu al een jaar of 7 en het verveeld nog steeds niet. Het haalt de sleur uit je werk en breekt de cyclus van 9 tot 5 achter je bureau te zitten.

De enige tripjes die ik kut vind zijn dagretouren (bijv 4.30 opstaan , vlucht van 7u en dan 's avonds om 23u weer aankomen).
  donderdag 13 oktober 2016 @ 18:51:24 #177
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165935720
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 22:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zijn die prijzen dan zoveel hoge geworden in een jaar? Ik betaalde eind vorig jaar nog 1,50 voor een halve liter bier aan boord bij UIA, twee euro voor half liters water en frisdrank en ook twee euro voor snacks en sandwiches?
Bier is inderdaad 2 euro voor een halve liter, en de prijzen voor frisdrank zijn wel wat gestegen, dat komt ook door de val van de UAH, eerst kon je daarmee nog betalen, nu ook nog wel, maar men heeft de prijzen in UAH derhalve maar wat hoger gemaakt.
Ik koop eigenlijk nooit wat aan boord want ik kan vooraf gratis wat eten en drinken meenemen uit de lounges voor vertrek als ik daar behoefte aan zou hebben. Maar op zich is 4 euro voor een broodje en een blikje Pepsi niet onoverkoombaar natuurlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 18:56:30 #178
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165935836
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 00:50 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Steekt hand op. Ik doe het nu al een jaar of 7 en het verveeld nog steeds niet. Het haalt de sleur uit je werk en breekt de cyclus van 9 tot 5 achter je bureau te zitten.

De enige tripjes die ik kut vind zijn dagretouren (bijv 4.30 opstaan , vlucht van 7u en dan 's avonds om 23u weer aankomen).
Ik betrap mij er toch wel op dat op het moment van landing ik dus al weet welke trein ik zou kunnen halen, en ik toch bijzonder snel geïrriteerd raak als men de verst mogelijke gate uitkiest om te parkeren, of ik merk dat men problemen heeft met de brug en ik dan in mijn ooghoek een toestel van Easyjet voorbij zie schuiven wetende dat die mensen snel bij de paspoortcontrole kunnen zijn door de manier van uitstappen via 2 uitgangen... Of dat een vlucht van Turkish Airlines net voor jouw aan de gate staat en wetende dat in de avonduren men niet altijd de automatische paspoortscanners gebruikt en je dus achterin de rij staat met 2 balies open voor alle paspoorten met half Turkije voor je...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:42:07 #179
62913 Blik
The one and Only!
pi_165937104
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 00:50 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Steekt hand op. Ik doe het nu al een jaar of 7 en het verveeld nog steeds niet. Het haalt de sleur uit je werk en breekt de cyclus van 9 tot 5 achter je bureau te zitten.

De enige tripjes die ik kut vind zijn dagretouren (bijv 4.30 opstaan , vlucht van 7u en dan 's avonds om 23u weer aankomen).
Uitzonderingen zijn er altijd. En er zijn natuurlijk ook tripjes die buitengewoon veel leuker zijn dan het andere tripje. Als ik voor de zoveelste keer weer naar Helsinki moet vliegen dan zit ik al snel in de modus die ozzietukker hierboven beschrijft, en dat heeft ook mede te maken dat dergelijke tripjes meestal niet echt energieboosters zijn (Finnen zijn buitengewoon saai, procesmatig en zien overal gevaren). Maar een week naar HongKong met een aantal collega's om daar een klant te bezoeken is al iets heel anders
pi_165937436
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 00:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

dan verwijzen ze weer naar garuda en moet het dan weer zijn wat die zeggen :P

Wat een gedoe altijd. Ik zou mijn vriendin thuis laten en een schone onderbroek en tandenborstel in mijn carry-on doen :P

Edit: Ik zit die gewicht tabel door te bladeren maar op mijn mobiel kan ik daar helemaal niks mee :D
Gebeld met garuda en reisorganisatie en het is inderdaad 30 kg, die 20kg waar zij naar verwijzen is een standaard regel die niet aangepast is :?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:22:04 #181
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165938279
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Uitzonderingen zijn er altijd. En er zijn natuurlijk ook tripjes die buitengewoon veel leuker zijn dan het andere tripje. Als ik voor de zoveelste keer weer naar Helsinki moet vliegen dan zit ik al snel in de modus die ozzietukker hierboven beschrijft, en dat heeft ook mede te maken dat dergelijke tripjes meestal niet echt energieboosters zijn (Finnen zijn buitengewoon saai, procesmatig en zien overal gevaren). Maar een week naar HongKong met een aantal collega's om daar een klant te bezoeken is al iets heel anders
Tsja, voor Singapore, Bangkok en zelfs Hong Kong mogen ze me wakker maken. Trips binnen Europa vermijd ik zoveel mogelijk en probeer dat met Skype te regelen. Lukt veelal wel, niet altijd. Tot enige tijd geleden vond ik een trip naar Istanbul ook prima maar voorlopig maar even niet. En trips van één dag heen en weer doe ik zo wie zo niet (meer).

Ik denk zelf dat ik het onbewust voor een groot deel toch afgemeet aan de kwaliteit van de accomodatie ter plekke en het voer wat er te verkrijgen is. Shenzhen b.v. vind ik verschrikkelijk en Shanghai maar so so.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165938319
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Gebeld met garuda en reisorganisatie en het is inderdaad 30 kg, die 20kg waar zij naar verwijzen is een standaard regel die niet aangepast is :?
20 is de norm, maar voor deze maatschappij wijkt het af, wat ze niet hebben aangepast.
pi_165938615
Ik dacht altijd dat 23 de norm was?
pi_165938996
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ik dacht altijd dat 23 de norm was?
Zoiets, maar voor dat specifieke reisbureau, verwijzende naar de algemene voorwaarde.
  Eindredactie Games donderdag 13 oktober 2016 @ 20:46:32 #185
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_165939005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ik dacht altijd dat 23 de norm was?
ik kom 20 vaker tegen dan 23
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_165939118
Ik heb de heenreis voor mijn vlucht naar Jakarta niet gebruikt. Klopt het wel dat ik mijn terugvlucht nog wel kan gebruiken?
pi_165939220
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:49 schreef TN-FR het volgende:
Ik heb de heenreis voor mijn vlucht naar Jakarta niet gebruikt. Klopt het wel dat ik mijn terugvlucht nog wel kan gebruiken?
Ligt aan de voorwaarde van je ticket. In de regel niet.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 21:08:08 #188
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165939976
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:49 schreef TN-FR het volgende:
Ik heb de heenreis voor mijn vlucht naar Jakarta niet gebruikt. Klopt het wel dat ik mijn terugvlucht nog wel kan gebruiken?
Nee, wordt meestal gezien als een no-show.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_165939983
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Gebeld met garuda en reisorganisatie en het is inderdaad 30 kg
Waarom geloof je me niet? :( Ik zei toch al dat het 30 kg was.
pi_165940362
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:22 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tsja, voor Singapore, Bangkok en zelfs Hong Kong mogen ze me wakker maken. Trips binnen Europa vermijd ik zoveel mogelijk en probeer dat met Skype te regelen. Lukt veelal wel, niet altijd. Tot enige tijd geleden vond ik een trip naar Istanbul ook prima maar voorlopig maar even niet. En trips van één dag heen en weer doe ik zo wie zo niet (meer).
Die klanten die je bezoekt, waarom willen ze je dan per se op locatie zien terwijl je ook telefonisch, mail, of per Skype kunt communiceren. Jagen die bedrijven zichzelf niet onnodig op de kosten om mensen op kantoor uit te nodigen?

Ik krijg juist het idee dat men het liefst op afstand alles doet en in het laatste geval per persoonlijk op kantoor komen. Want als bedrijf moet je natuurlijk flink betalen als je mensen uitnodigt.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 21:25:37 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165940796
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 21:08 schreef static het volgende:

[..]

Nee, wordt meestal gezien als een no-show.
Tenzij het een ticket is van een low cost airliner, die zien de vluchten weer als aparte enkele reizen en je kan prima een heenreis niet maken en een retourvlucht dan wel. De Easyjets en de Air Asia's van deze wereld zijn zo slecht nog niet.

Bij een maatschappij zoals KLM, Lufthansa etc niet, als je de heenvlucht niet hebt gemaakt annuleert men de retourvlucht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165940873
Ik vind het bij Ryanair wel kut dat ze extra geld vragen voor het kiezen van een stoel. Zoiets hoort gewoon vanzelfsprekend te zijn.
pi_165940985
Het is met air berlin. Het is nogal gecompliceerd daar ik was ingecheckt en klaar stond om te boarden. Toen was er een noodgeval waardoor ik besloot de vlucht niet te nemen. Dus mijn bagage werd uit het ruim gehaald

Ik denk dat ik even contact opneem met air berlin.
pi_165941121
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 21:08 schreef 0906 het volgende:

[..]

Waarom geloof je me niet? :( Ik zei toch al dat het 30 kg was.
Je kunt er zo weinig mee als je daar met een te zware tas staat hé. Dan zijn ze meestal niet echt onder de indruk als je zegt dat het volgens "0906 van FOK" wel mocht.

Daarnaast kom je, gezien je eerdere posts in dit topic, niet over als iemand die erg veel vliegt.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 21:37:59 #195
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165941298
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 21:15 schreef 0906 het volgende:

[..]

Die klanten die je bezoekt, waarom willen ze je dan per se op locatie zien terwijl je ook telefonisch, mail, of per Skype kunt communiceren. Jagen die bedrijven zichzelf niet onnodig op de kosten om mensen op kantoor uit te nodigen?

Ik krijg juist het idee dat men het liefst op afstand alles doet en in het laatste geval per persoonlijk op kantoor komen. Want als bedrijf moet je natuurlijk flink betalen als je mensen uitnodigt.
Ik bezoek geen klanten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165941339
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 21:37 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik bezoek geen klanten.
Waarom dan wel bij elkaar op bezoek gaan? In principe zou je alles per pc kunnen afhandelen.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 21:39:28 #197
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165941353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 21:33 schreef heite het volgende:

[..]

Je kunt er zo weinig mee als je daar met een te zware tas staat hé. Dan zijn ze meestal niet echt onder de indruk als je zegt dat het volgens "0906 van FOK" wel mocht.

Daarnaast kom je, gezien je eerdere posts in dit topic, niet over als iemand die erg veel vliegt.
^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 13 oktober 2016 @ 21:49:37 #198
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165941793
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 21:39 schreef 0906 het volgende:

[..]

Waarom dan wel bij elkaar op bezoek gaan? In principe zou je alles per pc kunnen afhandelen.
Jij kan dat ongetwijfeld. Ik niet. En wel eens aan 6 uur tijdsverschil gedacht? De tijd dat ik tot in de nachtelijke uren doorwerkte laat je op een gegeven moment in de carriere achter je en werk je nog slechts van 8 tot 5, sporadische uitzonderingen daargelaten. Maar heb je een uurtje factuurtje job, tsja.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165942008
offtopic

[ Bericht 99% gewijzigd door 0906 op 13-10-2016 22:02:51 ]
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 22:00:50 #200
45833 crew  Fogel
pi_165942223
Ik zie weer een hoop offtopic. Hou daar eens mee op aub.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165943436
Heeft er iemand een mailadres van KLM? Staat niks over op hun website namelijk.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 22:39:37 #202
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165943582
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 21:30 schreef TN-FR het volgende:
Het is met air berlin. Het is nogal gecompliceerd daar ik was ingecheckt en klaar stond om te boarden. Toen was er een noodgeval waardoor ik besloot de vlucht niet te nemen. Dus mijn bagage werd uit het ruim gehaald

Ik denk dat ik even contact opneem met air berlin.
Airberlin zijn meestal enkele tickets, maar soms als er een codeshare in het spel is niet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165943847
quote:
13s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:34 schreef 0906 het volgende:
Heeft er iemand een mailadres van KLM? Staat niks over op hun website namelijk.
Er staan 1001 manieren op hun website om contact op te nemen met KLM.. Probeer het nog eens te vinden zou ik zeggen.

Kun je nu stoppen met het maken van stompzinnige posts?
pi_165943889
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:48 schreef heite het volgende:

[..]

Er staan 1001 manieren op hun website om contact op te nemen met KLM.. Probeer het nog eens te vinden zou ik zeggen.
Ja dat gaat niet als je geen social media hebt. Kan telefonisch proberen maar waarom hebben ze niet gewoon een mail adres op hun site staan?
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 22:51:55 #205
45833 crew  Fogel
pi_165943922
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:50 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ja dat gaat niet als je geen social media hebt. Kan telefonisch proberen maar waarom hebben ze niet gewoon een mail adres op hun site staan?
Omdat ze een concactformulier hebben, waarschijnlijk om zo bergen met onnodige spam tegen te gaan. Je kan daar gewoon je ei kwijt, ook zonder social media.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165944266
quote:
99s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:39 schreef XL het volgende:

[..]

Airberlin zijn meestal enkele tickets, maar soms als er een codeshare in het spel is niet.
Leg met airberlin is idd nog geldig, dus moet even contact opnemen met etihad voor cgk-auh. En ik denk dat dat niet gaat lukken daar ik de leg auh-cgk niet heb gemaakt
pi_165945356
Ik zie dus dat ik nu vlieg met de KLM 777 300 terwijl ik tijdens het boeken ervan de 777 200 had, heb daarvoor ook een stoel gekozen. Nu is die keuze dus verloren gegaan omdat ze gaan vliegen met de 300.

kan ik dit nog veranderen?

Hoe zijn die 777 300 toestellen? Volgens mij zijn die een stukje ouder dan de 200 waarvan de stoelen pas vervangen zijn. Is dat een voor of nadeel?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:02:26 #208
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165950944
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 23:59 schreef 0906 het volgende:
Ik zie dus dat ik nu vlieg met de KLM 777 300 terwijl ik tijdens het boeken ervan de 777 200 had, heb daarvoor ook een stoel gekozen. Nu is die keuze dus verloren gegaan omdat ze gaan vliegen met de 300.

kan ik dit nog veranderen?

Hoe zijn die 777 300 toestellen? Volgens mij zijn die een stukje ouder dan de 200 waarvan de stoelen pas vervangen zijn. Is dat een voor of nadeel?
De oude 3-3-3 stoel opstelling van een 777-200, wat een ouder toestel is dan een 777-300 was ruimer dan de 3-4-3 stoelopstelling in een 777-300. In de refurbished 777-200 zitten perfecte nieuwe stoelen in een 3-4-3 opstelling.

Maar je vloog toch naar BKK. Ik heb al een paar jaar geen KLM vluchten op die route gezien met een 777-200 toestel .

Dus gewoon 10 uurtjes je kak ophouden en dan hopen dat de immigration officer op Suvarnabhumi je het land binnen laat. Wel een beetje beter gedragen dan hier hé!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165953757
quote:
13s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:34 schreef 0906 het volgende:
Heeft er iemand een mailadres van KLM? Staat niks over op hun website namelijk.
Dit zijn exact de soort vragen waarom mensen niet naar jouw advies luisteren. :')
pi_165955308
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:43 schreef JAOC het volgende:

[..]

Dit zijn exact de soort vragen waarom mensen niet naar jouw advies luisteren. :')
Want?
pi_165955694
Nou jongens, ik ben veilig aangekomen in Vancouver en het is allemaal goed gegaan met de bagage ;) Bedankt voor de hulp!
pi_165962694
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nou jongens, ik ben veilig aangekomen in Vancouver en het is allemaal goed gegaan met de bagage ;) Bedankt voor de hulp!
en wat vroegen ze je?
pi_165973960
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:46 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik kom 20 vaker tegen dan 23
Ja? Hmm ik vlieg over het algemeen vanuit de VS dus misschien daarom.
pi_165980806
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

en wat vroegen ze je?
Eigenlijk niks bijzonders. Wanneer ik weer terug ga, wat voor werk ik doe en waar ik verblijf en kom doen.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 16:15:07 #215
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_166059772
Morgen met UA naar de USA. Netjes een ESTA aangevraagd/ingevuld ene paar weken geleden. Wil ik inchecken via de website van UA, verwijzen ze me naar een app omdat ik dan mijn paspoort kan scannen.

App gedownload, alle gegevens ingevuld (verblijfadres, paspoortscan gemaakt), 10 minuten verder, wil ik voor de laatste keer op CONTINUE of iets dergelijks klikken, krijg ik een pop-up dat het niet lukt om mijn check in te completeren, dat ze mijn reisdocument eerst willen zien op het vliegveld en ik dus nog geen boardingpas krijg :?

Nou ja, dat zal dan wel aan mij liggen, op de pagina waar ik een ESTA moest aanvragen ben ik doorgeklikt, omdat ik er tenslotte al een heb. Nog maar een keer het hele proces door en gelukkig heeft het systeem niks onthouden. Kom ik weer op de pagina waar ik naar de ESTA site kan, klik ik er op, error in het ESTA systeem |:(

Al met al lijkt het dus gewoon niet mogelijk te zijn om vooraf in te checken bij UA. Gelukkig slechts drie kwartier mee bezig geweest :(

Of... doe ik iets verkeerd en kunnen jullie mij vertellen hoe ik wel het hele proces kan doorlopen?
pi_166060352
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De oude 3-3-3 stoel opstelling van een 777-200, wat een ouder toestel is dan een 777-300 was ruimer dan de 3-4-3 stoelopstelling in een 777-300. In de refurbished 777-200 zitten perfecte nieuwe stoelen in een 3-4-3 opstelling.

Maar je vloog toch naar BKK. Ik heb al een paar jaar geen KLM vluchten op die route gezien met een 777-200 toestel .

Dus gewoon 10 uurtjes je kak ophouden en dan hopen dat de immigration officer op Suvarnabhumi je het land binnen laat. Wel een beetje beter gedragen dan hier hé!
Was toch echt een 777-200 toestel. Zijn die goed voor lange vluchten?

Wat is jou ervaring met toiletbezoek tijdens een vlucht? Als het goed is zijn beide toiletten even groot, of je nou in een 777 of 737 zit.
pi_166061820
Heeft iemand ervaring met Trapani airport, het liefst in combinatie met de bus van Ast vanuit Trapani naar het vliegveld. Ik kan kiezen uit een hele vroege bus waarmee ik (volgens planning) twee uur en een kwartier voor vertrek op de luchthaven ben of een bus op een iets Christelijker tijdstip waarmee ik (wederom volgens planning) anderhalf uur voor vertrek op de luchthaven ben. Ik neem aan dat dat laatste ruim op tijd is (ik vlieg met Ryanair en moet een koffer inchecken) mits de bus enigszins betrouwbaar is?
(ik ben zo iemand die normaal altijd ruim twee uur van tevoren op de luchthaven is)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 19 oktober 2016 @ 18:02:19 #218
414785 sirdanilot
pi_166062212
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:41 schreef Kansenjongere het volgende:
Heeft iemand ervaring met Trapani airport, het liefst in combinatie met de bus van Ast vanuit Trapani naar het vliegveld. Ik kan kiezen uit een hele vroege bus waarmee ik (volgens planning) twee uur en een kwartier voor vertrek op de luchthaven ben of een bus op een iets Christelijker tijdstip waarmee ik (wederom volgens planning) anderhalf uur voor vertrek op de luchthaven ben. Ik neem aan dat dat laatste ruim op tijd is (ik vlieg met Ryanair en moet een koffer inchecken) mits de bus enigszins betrouwbaar is?
(ik ben zo iemand die normaal altijd ruim twee uur van tevoren op de luchthaven is)
Als je zeker weet dat je anderhalfuur voor vertrek op de luchthaven kan zijn dan is dat vast genoeg.

Maar ja sicilië he, of je daar zo feilloos op de bus kan vertrouwen... beter eentje eerder nemen dan. wel vervelend.

Maar misschien heeft er iemand meer ervaring hier met die bus.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 19 oktober 2016 @ 18:03:36 #219
414785 sirdanilot
pi_166062238
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:15 schreef Coelho het volgende:
Morgen met UA naar de USA. Netjes een ESTA aangevraagd/ingevuld ene paar weken geleden. Wil ik inchecken via de website van UA, verwijzen ze me naar een app omdat ik dan mijn paspoort kan scannen.

App gedownload, alle gegevens ingevuld (verblijfadres, paspoortscan gemaakt), 10 minuten verder, wil ik voor de laatste keer op CONTINUE of iets dergelijks klikken, krijg ik een pop-up dat het niet lukt om mijn check in te completeren, dat ze mijn reisdocument eerst willen zien op het vliegveld en ik dus nog geen boardingpas krijg :?

Nou ja, dat zal dan wel aan mij liggen, op de pagina waar ik een ESTA moest aanvragen ben ik doorgeklikt, omdat ik er tenslotte al een heb. Nog maar een keer het hele proces door en gelukkig heeft het systeem niks onthouden. Kom ik weer op de pagina waar ik naar de ESTA site kan, klik ik er op, error in het ESTA systeem |:(

Al met al lijkt het dus gewoon niet mogelijk te zijn om vooraf in te checken bij UA. Gelukkig slechts drie kwartier mee bezig geweest :(

Of... doe ik iets verkeerd en kunnen jullie mij vertellen hoe ik wel het hele proces kan doorlopen?
Gebeurt vaker bij vluchten naar de US, gewoon iets eerder aankomen op het vliegveld.

Als je toch al een koffer in moest checken moest je sowieso al naar de incheckbalie.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 19 oktober 2016 @ 18:09:56 #220
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_166062379
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 18:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Gebeurt vaker bij vluchten naar de US, gewoon iets eerder aankomen op het vliegveld.

Als je toch al een koffer in moest checken moest je sowieso al naar de incheckbalie.
Ik hoopte dat ik mijn koffer in zo'n apparaat kon stoppen ipv langs de balie te moeten. We vliegen om 9.15, dus om 6.15 op het vliegveld vind ik vroeg genoeg :')
  woensdag 19 oktober 2016 @ 18:23:21 #221
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_166062639
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 18:09 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik hoopte dat ik mijn koffer in zo'n apparaat kon stoppen ipv langs de balie te moeten. We vliegen om 9.15, dus om 6.15 op het vliegveld vind ik vroeg genoeg :')
De self service drop wordt niet door United gebruikt!
  woensdag 19 oktober 2016 @ 18:27:46 #222
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_166062732
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 18:23 schreef airportmadness het volgende:

[..]

De self service drop wordt niet door United gebruikt!
Dank voor de info!
pi_166062822
Ben paar dagen geleden aangekomen op Bali met Garuda Indonesia (777-300ER) maar het voelde als veevervoer zo weinig beenruimte dat er was :{ en zo groot ben ik niet 1.84

En nergens 230 volt of usb punten wat volgens guruseats wel zo zou zijn :?
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:11:25 #224
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166065809
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:38 schreef 0906 het volgende:

[..]

Was toch echt een 777-200 toestel. Zijn die goed voor lange vluchten?

Wat is jou ervaring met toiletbezoek tijdens een vlucht? Als het goed is zijn beide toiletten even groot, of je nou in een 777 of 737 zit.
In een 777 zitten grotere toiletten PUNT! Maar laat het lekker over je heen komen en wil niet alles vantevoren bedacht en uitgetekend te hebben.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166065887
Als jullie moeten kiezen:

A330
777
787

Wat heeft je voorkeur?
pi_166066357
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 18:27 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dank voor de info!
Check online in, en ga vervolgens ook in baggage drop off rij staan. Dat scheelt vaak lange rijen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:35:30 #227
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_166066539
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:29 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Check online in, en ga vervolgens ook in baggage drop off rij staan. Dat scheelt vaak lange rijen.
United heeft zover ik weet in Amsterdam alleen een premier access ingang en een economy. Maakt niks uit of je al een online checkin doet.
pi_166066634
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:38 schreef 0906 het volgende:

[..]

Was toch echt een 777-200 toestel. Zijn die goed voor lange vluchten?

Wat is jou ervaring met toiletbezoek tijdens een vlucht? Als het goed is zijn beide toiletten even groot, of je nou in een 777 of 737 zit.
Maak je je serieus druk over de plee in het vliegtuig? Kerel als ik jou was zou ik gewoon thuisblijven want dit gaat gewoon niet werken...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166066782
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:14 schreef 0906 het volgende:
Als jullie moeten kiezen:

A330
777
787

Wat heeft je voorkeur?
42.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 19 oktober 2016 @ 21:03:23 #230
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_166067632
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:29 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Check online in, en ga vervolgens ook in baggage drop off rij staan. Dat scheelt vaak lange rijen.
Zie TRV / Vragen over vliegen #47 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
  woensdag 19 oktober 2016 @ 21:22:53 #231
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166068441
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

In een 777 zitten grotere toiletten PUNT! Maar laat het lekker over je heen komen en wil niet alles vantevoren bedacht en uitgetekend te hebben.
Toch nog even inhakend...

De grote van het toilet is niet eens het belangrijkste, hoewel de KLM inderdaad een relatief groot toilet heeft in het midden waar je ook met een rolstoel uit de voeten kan, hoe je in de gangpaden daar heen kan rijden weet ik weer niet, maar gaat om het idee denk ik...

Het gaat vooral om de aantallen toiletten die aanwezig zijn, want in een 737-800 zitten wel 3 toiletten, 2 daarvan kunnen door economy passagiers gebruikt worden, en dat is dus 2 voor circa 170 passagiers, in een 777 kunnen zo'n 340 economy passagiers met zo'n 9 toiletten, dat zijn er dus 2x zoveel. Naast het feit dat ze door het vliegtuig verspreid zitten waardoor je deze altijd wel kan bereiken.
Op een vlucht in een 737 is het toilet de eerste minuten van een vlucht voor iedereen wel bereikbaar, maar aangezien een luchthaven ook toiletten heeft is het gebruik dan minimaal, echt ik snap niet dat je 10 minuten na het opstijgen naar de WC zou moeten, maar dat ligt vast aan mij, echter tijdens een boordservice kan je niet omdat die kar in het ene gangpad staat en je niet naar achteren kunt, en na de boordservice wil het complete toestel de versnapering eruit gooien.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:38 schreef Nielsch het volgende:
Maak je je serieus druk over de plee in het vliegtuig? Kerel als ik jou was zou ik gewoon thuisblijven want dit gaat gewoon niet werken...
Maar eigenlijk dit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_166069064
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

42.
_O_

Tevens a321 _O_
  woensdag 19 oktober 2016 @ 22:35:40 #233
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166071430
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maak je je serieus druk over de plee in het vliegtuig? Kerel als ik jou was zou ik gewoon thuisblijven want dit gaat gewoon niet werken...
Helemaal mee eens! Het vervelende van dit soort autisten is dat ze de meest onzinnige vragen hebben maar op het moment dat ze lucht in gaan, je nooit meer wat van ze hoort. Dan wil ik ook de horror verhalen achteraf wel horen. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166071794
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Het vervelende van dit soort autisten is dat ze de meest onzinnige vragen hebben maar op het moment dat ze lucht in gaan, je nooit meer wat van ze hoort. Dan wil ik ook de horror verhalen achteraf wel horen. ;)
hij zou maar een stewardes pakken. Moet je wel ruimte hebben he...
pi_166071821
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

hij zou maar een stewardes pakken. Moet je wel ruimte hebben he...
Volgens mij vliegt 0906 niet met Transavia :P
pi_166072652
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:52 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Volgens mij vliegt 0906 niet met Transavia :P
ziek veel respect als het je lukt om een stewardess vol te blaffen op de plee van een 737 _O_

Mijn hemel, ik kan er niet eens rechtop staan
pi_166074780
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 23:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

ziek veel respect als het je lukt om een stewardess vol te blaffen op de plee van een 737 _O_

Mijn hemel, ik kan er niet eens rechtop staan
In een 777-300 kan ik niet eens normaal zitten. Moet eerst mijn ballen tussen mijn benen doen want als ik zit dan klemmen mijn knieën tegen elkaar _O- _O-
pi_166074959
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:14 schreef 0906 het volgende:
Als jullie moeten kiezen:

A330
777
787

Wat heeft je voorkeur?
A330 is op Europese bodem gemaakt *O*
777 heeft een brullende motor waar veel mensen van houden
787 is lekker nieuw en volgens Boeing's claims een fijner klimaat binnen - warmer en minder drukverschil met begane grond.

Maar je zal ws net zo veel om de maatschappij en hoe ze hun kabines uitgerust hebben geven.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 oktober 2016 @ 12:06:18 #239
414785 sirdanilot
pi_166078607
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 18:09 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik hoopte dat ik mijn koffer in zo'n apparaat kon stoppen ipv langs de balie te moeten. We vliegen om 9.15, dus om 6.15 op het vliegveld vind ik vroeg genoeg :')
Ja dat gaat nu dus niet he.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 oktober 2016 @ 12:11:56 #240
414785 sirdanilot
pi_166078709
Volgens mij heb ik alleen heel veel 737s en A320s gehad en voor long haul de 747, 777 en A330. Ik merkte eigenlijk weinig verschil behalve dat de 747 natuurlijk een stukkie groter is.

Oh ja en van london naar schiphol een keer een piepkleine A319.

Ik heb nou nooit eens een leuk zeldzamer toestel :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 20 oktober 2016 @ 12:17:06 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_166078797
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Toch nog even inhakend...

De grote van het toilet is niet eens het belangrijkste, hoewel de KLM inderdaad een relatief groot toilet heeft in het midden waar je ook met een rolstoel uit de voeten kan, hoe je in de gangpaden daar heen kan rijden weet ik weer niet, maar gaat om het idee denk ik...

Het gaat vooral om de aantallen toiletten die aanwezig zijn, want in een 737-800 zitten wel 3 toiletten, 2 daarvan kunnen door economy passagiers gebruikt worden, en dat is dus 2 voor circa 170 passagiers, in een 777 kunnen zo'n 340 economy passagiers met zo'n 9 toiletten, dat zijn er dus 2x zoveel. Naast het feit dat ze door het vliegtuig verspreid zitten waardoor je deze altijd wel kan bereiken.
Op een vlucht in een 737 is het toilet de eerste minuten van een vlucht voor iedereen wel bereikbaar, maar aangezien een luchthaven ook toiletten heeft is het gebruik dan minimaal, echt ik snap niet dat je 10 minuten na het opstijgen naar de WC zou moeten, maar dat ligt vast aan mij, echter tijdens een boordservice kan je niet omdat die kar in het ene gangpad staat en je niet naar achteren kunt, en na de boordservice wil het complete toestel de versnapering eruit gooien.

[..]

Maar eigenlijk dit.
Zelfs de aantallen toiletten zijn compleet onbelangrijk. Dan sta je maar even te wachten, is goed voor de bloedsomloop.
pi_166080510
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:11 schreef sirdanilot het volgende:
Volgens mij heb ik alleen heel veel 737s en A320s gehad en voor long haul de 747, 777 en A330. Ik merkte eigenlijk weinig verschil behalve dat de 747 natuurlijk een stukkie groter is.

Oh ja en van london naar schiphol een keer een piepkleine A319.

Ik heb nou nooit eens een leuk zeldzamer toestel :(
dan knal je even naar londen met dat kekke proppelorvliegtuigje van flybe.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 14:04:35 #243
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166080987
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

dan knal je even naar londen met dat kekke proppelorvliegtuigje van flybe.
Ik zou eerder aanraden op een lokaal vliegveldje te kijken of je ergens mee mag vliegen. Voor een euro of 60 heb je een rondvlucht van een half uurtje boven je eigen woonplaats. Dat kost het tenminste hier waar ik woon. Zo'n cessna vanaf een grasveld is ook een andere ervaring. De propellorvliegtuigjes op schiphol etc niet echt.

Schiphol ken ik niet echt goed meer, ben al een tijd uit Nederland weg.
In Düsseldorf heb je de volgende lijnvluchten:

Saab 2000 regelmatig naar London City


Bombardier Q400 naar vele bestemming. O.a. Stuttgart, Hamburg, Nürnberg, Florence, London City


Fairchild 328 naar Billund


BAe146 naar London City
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166081518
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:14 schreef 0906 het volgende:
Als jullie moeten kiezen:

A330
777
787

Wat heeft je voorkeur?
A350 natuurlijk! 8-)

Maar uit bovenstaande lijst toch 787 denk ik, op de voet gevolgd door 777 en op ruime afstand A330. Ik mis alleen nog een A340 dit jaar voor de complete Airbus collectie. :P

777 dit jaar veruit het meeste gevlogen, in de regel prima toestellen. Cabine van de 787 is mooier, stoelopstellingen soms wat ongelukkig. A330 weinig bijzonders, al zweren sommige mensen bij de 2-seats aan de ramen. :)
Jack does it in real time...
pi_166081777
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:32 schreef DeeBee het volgende:

[..]

A350 natuurlijk! 8-)

Maar uit bovenstaande lijst toch 787 denk ik, op de voet gevolgd door 777 en op ruime afstand A330. Ik mis alleen nog een A340 dit jaar voor de complete Airbus collectie. :P

777 dit jaar veruit het meeste gevlogen, in de regel prima toestellen. Cabine van de 787 is mooier, stoelopstellingen soms wat ongelukkig. A330 weinig bijzonders, al zweren sommige mensen bij de 2-seats aan de ramen. :)
uiteraard, dan kan je niet in een middelseat eindigen :P
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 oktober 2016 @ 16:25:19 #246
414785 sirdanilot
pi_166083908
Ik zat eens achterin een A330 waar er maar 2 stoelen zijn ipv 3, links van me tussen stoel en raam was er een enorme ruimte waar ik mn spullen kwijt kon. Prima. Wel jammer dat de leuning links niet omhoog kon.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166084149
Ik vind zo'n 2 by 2 stoelopstelling wel lekker knus, zeker als er ook nog een lager plafond inzit. Geef toch een andere impressie als vliegen met Ryanair eenheidswurst. :@
pi_166084850
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Het vervelende van dit soort autisten is dat ze de meest onzinnige vragen hebben maar op het moment dat ze lucht in gaan, je nooit meer wat van ze hoort. Dan wil ik ook de horror verhalen achteraf wel horen. ;)
Het gaat mij ook niet om die toiletten, wou gewoon weten of het toestel een beetje comfortabel is omdat ik mensen hoor zeiken over lange vluchten met een 737.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:52 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Volgens mij vliegt 0906 niet met Transavia :P
KLM 777-300ER, lekker brullen met die motoren.

Ik baal wel van de 3-4-3 stoelopstelling. Toen ik laatst met Ryanair vloog zat ik naast een klef koppeltje dat steeds met elkaar bezig was, zoenen, handjes vasthouden :r Dan voel je je wel erg ongemakkelijk als single zijnde.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 oktober 2016 @ 17:27:55 #249
414785 sirdanilot
pi_166085275
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:09 schreef 0906 het volgende:

[..]

Het gaat mij ook niet om die toiletten, wou gewoon weten of het toestel een beetje comfortabel is omdat ik mensen hoor zeiken over lange vluchten met een 737.
Stel we zouden jou vertellen dat er geen WC zit in die toestellen en je het lekker op mag houden, dat de stoelen vreselijk zitten en de motoren lawaaierig brullen. Wat ging je dan doen? Want je hebt (gezien je andere posts) geen geld om je vlucht om te boeken.

Relax en zie gewoon wat er op je af komt, in plaats van alles van te voren te willen wete
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166085761
Maar niemand deelt mijn mening wat betreft de 777-300ER van Garuda Indonesia dus ;(
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:53:15 #251
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166085794
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:35 schreef MCH het volgende:
Ik vind zo'n 2 by 2 stoelopstelling wel lekker knus, zeker als er ook nog een lager plafond inzit. Geef toch een andere impressie als vliegen met Ryanair eenheidswurst. :@
Air Regional in Frankrijk met Embrear 135 in een lederen zetel 1-2 opstelling of een Jetstream 31 van Netherlines waar de koffers op het toilet werden opgeslagen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 oktober 2016 @ 18:04:19 #252
414785 sirdanilot
pi_166086042
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Air Regional in Frankrijk met Embrear 135 in een lederen zetel 1-2 opstelling of een Jetstream 31 van Netherlines waar de koffers op het toilet werden opgeslagen.
Weet je wat het punt is met dit soort maatschappijen:

-of ze vliegen niet naar NL

-of wel (b.v. kleine BA vliegtuigjes vanuit london city etc.) maar zijn geen budgetmaatschappijen en voor mij als student dus vééééél te duur.

Had wel de kans op een embraer 195 bij mijn vlucht naar de oekraiene maar volgens mij is het nu een saaie 737. Hopelijk wisselen ze die nog om. Maar ook een embraer 195 is niet zo super bijzonder.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 oktober 2016 @ 18:04:58 #253
414785 sirdanilot
pi_166086053
De fokkers van KLM lijken me heel leuk, maar als ik naar parijs of zo moet pak ik een transavia of de trein of bus want KLM is voor mij simpelweg meestal niet te betalen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166086432
Weet iemand of je bij wowair een paspoortnummer nodig hebt bij het boeken of alleen bij het inchecken? Moet nog een paspoort aanvragen nml
  donderdag 20 oktober 2016 @ 18:45:08 #255
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166086964
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
De fokkers van KLM lijken me heel leuk, maar als ik naar parijs of zo moet pak ik een transavia of de trein of bus want KLM is voor mij simpelweg meestal niet te betalen.
Ik dacht dat ze al gestopt waren met Fokker bij klm?
Ik zag onlangs nog een Fokker 50 op LCY

Bij KLM heb ik destijds nog wel de 75 gevlogen. De 50 heb ik ook op de lijst, maar niet van KLM
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166087020
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Weet je wat het punt is met dit soort maatschappijen:

-of ze vliegen niet naar NL

-of wel (b.v. kleine BA vliegtuigjes vanuit london city etc.) maar zijn geen budgetmaatschappijen en voor mij als student dus vééééél te duur.

Had wel de kans op een embraer 195 bij mijn vlucht naar de oekraiene maar volgens mij is het nu een saaie 737. Hopelijk wisselen ze die nog om. Maar ook een embraer 195 is niet zo super bijzonder.
retourtjes city gaan weg vanaf 90¤ joh. Flybe enkeltjes voor 35¤. Goedkoper dan voor 60¤ op standsted vliegen na je transfer.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 oktober 2016 @ 19:11:41 #257
414785 sirdanilot
pi_166087752
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

retourtjes city gaan weg vanaf 90¤ joh. Flybe enkeltjes voor 35¤. Goedkoper dan voor 60¤ op standsted vliegen na je transfer.
90 euro retour naar london vind ik niet goedkoop. Dat is vlakbij man. Voor 50 euro meer zit ik in Israel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 oktober 2016 @ 19:12:07 #258
414785 sirdanilot
pi_166087762
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:45 schreef XL het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze al gestopt waren met Fokker bij klm?
Ik zag onlangs nog een Fokker 50 op LCY

Bij KLM heb ik destijds nog wel de 75 gevlogen. De 50 heb ik ook op de lijst, maar niet van KLM
Volgens mij vliegt de fokker 70 nog gewoon. Maar het gaat niet lang meer duren idd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166088361
Is KLM heel streng met handbagage? Mijn vriendin wilt graag een kneedmachine uit Nederland en die wil ik dus best meenemen, maar ja... handbagage.
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 20:14:45 #260
45833 crew  Fogel
pi_166089642
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
Is KLM heel streng met handbagage? Mijn vriendin wilt graag een kneedmachine uit Nederland en die wil ik dus best meenemen, maar ja... handbagage.
Qua baggagebeleid begint KLM steeds meer op een low cost carrier te lijken, dus verwacht geen coulance.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_166089666
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
Is KLM heel streng met handbagage? Mijn vriendin wilt graag een kneedmachine uit Nederland en die wil ik dus best meenemen, maar ja... handbagage.
Als het qua afmetingen en gewicht aan de eisen voldoed zal het verder prima zijn. Echter vraag ik mij af of er geen messen of dat soort onderdelen aan zo'n ding zitten, want in dat geval kom je er niet mee door de beveiliging.
Jack does it in real time...
pi_166089775
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

Qua baggagebeleid begint KLM steeds meer op een low cost carrier te lijken, dus verwacht geen coulance.
Ah, ok! Jammer. Mijn vriendin wilt het zo graag.
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 20:23:43 #263
45833 crew  Fogel
pi_166089856
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:19 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ah, ok! Jammer. Mijn vriendin wilt het zo graag.
Betaal 25 euro (ofzo) om het in te checken, dan weet je zeker dat je het meekrijgt. Want wat DeeBee zegt moet je inderdaad ook nog eens mee opletten. De boel wel goed inpakken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_166094457
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:15 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Als het qua afmetingen en gewicht aan de eisen voldoed zal het verder prima zijn. Echter vraag ik mij af of er geen messen of dat soort onderdelen aan zo'n ding zitten, want in dat geval kom je er niet mee door de beveiliging.
Thanks voor de info!
pi_166094474
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

Betaal 25 euro (ofzo) om het in te checken, dan weet je zeker dat je het meekrijgt. Want wat DeeBee zegt moet je inderdaad ook nog eens mee opletten. De boel wel goed inpakken.
Thanks! Ga dat maar doen inderdaad of gewoon niet ( gezien messen).
pi_166096638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:09 schreef 0906 het volgende:
Toen ik laatst met Ryanair vloog zat ik naast een klef koppeltje dat steeds met elkaar bezig was, zoenen, handjes vasthouden :r Dan voel je je wel erg ongemakkelijk als single zijnde.
Soms denk ik gewoon dat jij een of andere verzonnen persoon bent van een teringgrappige regular op Fok! die ons allemaal in de maling neemt.
pi_166097571
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Soms denk ik gewoon dat jij een of andere verzonnen persoon bent van een teringgrappige regular op Fok! die ons allemaal in de maling neemt.
Denk maar lekker door. Ik ben serieus. Maar misschien overdrijf ik ook een beetje? :P
pi_166097582
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:59 schreef 0906 het volgende:

[..]

Denk maar lekker door. Ik ben serieus. Maar misschien overdrijf ik ook een beetje? :P
Van beide een beetje.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:29:23 #269
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_166098227
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

Qua baggagebeleid begint KLM steeds meer op een low cost carrier te lijken, dus verwacht geen coulance.
Wat een onzin.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_166098266
In de vertrekhal staat een grote machine waar je koffers kunt voorzien van een laag plastic bescherm folie. Is het aan te raden om hiervan gebruik te maken?
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:32:26 #271
45833 crew  Fogel
pi_166098282
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:29 schreef static het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...
Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_166098318
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...
Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is?
20 kg is standaard hoor! Als je met zo'n dure maatschappij vliegt moeten ze wel een beetje coulant zijn.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:11:24 #273
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_166099040
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 18:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben paar dagen geleden aangekomen op Bali met Garuda Indonesia (777-300ER) maar het voelde als veevervoer zo weinig beenruimte dat er was :{ en zo groot ben ik niet 1.84

En nergens 230 volt of usb punten wat volgens guruseats wel zo zou zijn :?
Wel goed gekeken? Want elke stoel heeft een stroompunt + USB bij Garuda..
pi_166099083
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:33 schreef 0906 het volgende:

[..]

20 kg is standaard hoor! Als je met zo'n dure maatschappij vliegt moeten ze wel een beetje coulant zijn.
ja, maar dat is het niet
pi_166099438
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:11 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Wel goed gekeken? Want elke stoel heeft een stroompunt + USB bij Garuda..
Ik heb nog nooit 230 volt aansluitingen gezien in een vliegtuig.
pi_166099501
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:45 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit 230 volt aansluitingen gezien in een vliegtuig.
jij hebt dan ook hoevaak in een vliegtuig gezeten?
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:53:00 #277
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_166099504
23kg is de standaard limiet als het op internationale bagage aankomt, en 32kg tegen bijbetaling.
Iedere maatschappij die daaronder zit loopt de kantjes er af
pi_166099511
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

jij hebt dan ook hoevaak in een vliegtuig gezeten?
1 keer, 737 Ryanair, geen aansluiting gezien.
pi_166099528
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:53 schreef 0906 het volgende:

[..]

1 keer, 737 Ryanair, geen aansluiting gezien.
nee als ryanair iets niet heeft, dan zal het wel niet kunnen.
pi_166099542
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:31 schreef 0906 het volgende:
In de vertrekhal staat een grote machine waar je koffers kunt voorzien van een laag plastic bescherm folie. Is het aan te raden om hiervan gebruik te maken?
Hangt er een beetje vanaf. Als je een wat duurdere koffer hebt dat snel beschadigd kan raken dan zeker wel. Ik heb voor de zomer een prijzige koffer aangeschaft. Aangekomen in Marokko zat deze onder de vlekken en strepen. Op de terugvlucht naar toch maar een beschermfolie overheen gedaan en dat was top!
pi_166099545
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:57 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hangt er een beetje vanaf. Als je een wat duurdere koffer hebt dat snel beschadigd kan raken dan zeker wel. Ik heb voor de zomer een prijzige koffer aangeschaft. Aangekomen in Marokko zat deze onder de vlekken en strepen. Op de terugvlucht toch maar een beschermfolie overheen gedaan en dat was top!


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2016 01:57:55 ]
pi_166099892
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:11 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Wel goed gekeken? Want elke stoel heeft een stroompunt + USB bij Garuda..
Nee, ook het cabinepersoneel wist niks te melden daarover ;(
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:30:48 #283
45833 crew  Fogel
pi_166100156
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:33 schreef 0906 het volgende:

[..]

20 kg is standaard hoor! Als je met zo'n dure maatschappij vliegt moeten ze wel een beetje coulant zijn.
Uh nee!
Economy KLM binnen Europa is 0 kg standaard als ruimbaggage tegenwoordig. Als je voor een ruimkoffer betaalt mag die 23 kg wegen.
En ze moeten helemaal niks qua coulance.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:34:48 #284
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_166100171
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...
Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is?
Werkelijk nooit last van gehad.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:39:53 #285
45833 crew  Fogel
pi_166100200
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 07:34 schreef static het volgende:

[..]

Werkelijk nooit last van gehad.
Op welke economy KLM vlucht binnen Europa en zonder ff status? ;) je snapt zelf ook wel dat ze bij business class passagiers en ff plat niet zo moeilijk doen. Maar de werkelijkheid voor het gros van de passagiers is dat het beleid een stuk minder flexibel is dan voorheen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:48:54 #286
155227 crew  Guppy
dus
pi_166100635
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 00:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...
Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is?
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_166100691
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:48 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen :')
Ik vloog een paar weken geleden met BA en te grote koffers werden gewoon geweigerd _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:55:47 #288
45833 crew  Fogel
pi_166100703
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:48 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen :')
Die werden de vorige keer -twee weken geleden- dat ik KLM vloog (een embraer) er gewoon uitgepikt en kregen een roze tag zodat ze bij de trap achtergelaten moesten worden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:03:43 #289
155227 crew  Guppy
dus
pi_166100786
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Die werden de vorige keer -twee weken geleden- dat ik KLM vloog (een embraer) er gewoon uitgepikt en kregen een roze tag zodat ze bij de trap achtergelaten moesten worden.
Misschien lag het gewoon aan SAS, waar ik vorige week mee vloog :+ de bakken zaten zo vol dat ze niet meer dichtgingen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_166106294
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Misschien lag het gewoon aan SAS, waar ik vorige week mee vloog :+ de bakken zaten zo vol dat ze niet meer dichtgingen :')
Wat een ballenclub is dat zeg. Het is verdomme easyjet met een gratis kopje koffie.
pi_166106421
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat een ballenclub is dat zeg. Het is verdomme easyjet met een gratis kopje koffie.
SAS is geen partij voor KLM, ons kikkerlandje met een maatschappij dat 5x groter is. :D
pi_166106538
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:48 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen :')
Inderdaad. In plaats daarvan vragen ze altijd aan mensen die een rugzak meenemen of ze die onder de stoel voor zich willen leggen. Ik zeg dan altijd beleefd: "nee, dank je" waarop ik altijd raar wordt aangekeken. "uhh wat hoezo niet? deze mevrouw moet haar hutkoffer in de overhead locker leggen en jouw rugzak ligt in de weg".

Dan leg ik rustig uit dat dat niet mijn probleem is en dat ze die hutkoffer maar gewoon in het ruim hadden moeten stoppen. Ik zit vaak al krap met m'n 1.95 en ga m'n voetruimte niet opgeven omdat iemand zonodig zo'n bakbeest van een koffer als handbagage mee moet/mag nemen. Heb ook wel eens een klacht ingediend over zo'n verzoek met de vraag of ik mijn rugzak dan volgende keer maar in een trolley moest doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166106564
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inderdaad. In plaats daarvan vragen ze altijd aan mensen die een rugzak meenemen of ze die onder de stoel voor zich willen leggen. Ik zeg dan altijd beleefd: "nee, dank je" waarop ik altijd raar wordt aangekeken. "uhh wat hoezo niet? deze mevrouw moet haar hutkoffer in de overhead locker leggen en jouw rugzak ligt in de weg".

Dan leg ik rustig uit dat dat niet mijn probleem is en dat ze die hutkoffer maar gewoon in het ruim hadden moeten stoppen. Ik zit vaak al krap met m'n 1.95 en ga m'n voetruimte niet opgeven omdat iemand zonodig zo'n bakbeest van een koffer als handbagage mee moet/mag nemen. Heb ook wel eens een klacht ingediend over zo'n verzoek met de vraag of ik mijn rugzak dan volgende keer maar in een trolley moest doen.
Moest je maar zorgen dat je eerder in het toestel bent, wie het eerst komt die het eerst maalt.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:05:50 #294
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_166106613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:03 schreef 0906 het volgende:

[..]

Moest je maar zorgen dat je eerder in het toestel bent, wie het eerst komt die het eerst maalt.
Zegt de user met enorm veel vliegervaring _O_
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_166106620
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:03 schreef 0906 het volgende:

[..]

Moest je maar zorgen dat je eerder in het toestel bent, wie het eerst komt die het eerst maalt.
Nee kerel, zo werkt het niet.

Ik kom als eerste binnen (nouja niet letterlijk, maar op tijd), leg m'n rugzak in de overhead locker en ga zitten. Als het hele vliegtuig dan al bijna vol zit raken een paar slome mensen in paniek omdat ze nergens hun hutkoffers in die overhead lockers kunnen stouwen. Dan komt het personeel in actie; op zoek naar rugzakken zoals die van mij met de vraag of ik die uit de overhead locker wil halen en onder de stoel voor me neer wil leggen zodat die hutkoffer erin kan. Nee dus, dat wil ik niet. Dat stond er net toch ook al vrij duidelijk dacht ik zo, dus misschien moet je beter lezen.

En jij hebt 0 keer gevlogen toch? En hebt allerlei vragen over hoe WC's in vliegtuigen eruit zien? Wat weet je ervan?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166107030
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee kerel, zo werkt het niet.

Ik kom als eerste binnen (nouja niet letterlijk, maar op tijd), leg m'n rugzak in de overhead locker en ga zitten. Als het hele vliegtuig dan al bijna vol zit raken een paar slome mensen in paniek omdat ze nergens hun hutkoffers in die overhead lockers kunnen stouwen. Dan komt het personeel in actie; op zoek naar rugzakken zoals die van mij met de vraag of ik die uit de overhead locker wil halen en onder de stoel voor me neer wil leggen zodat die hutkoffer erin kan. Nee dus, dat wil ik niet. Dat stond er net toch ook al vrij duidelijk dacht ik zo, dus misschien moet je beter lezen.
Bij BA nog nooit meegemaakt dit, lijkt me wel enorm kut. Irritante trolkoffers. :r

Maar bij BA zit ik zo goed als altijd bij de nooduitgang waar je niks onder de stoel voor je leggen mag überhaupt. En om die reden houden ze de overheads boven de uitgang ook dicht (behalve voor passagiers die er zitten) tegen de schlemielen die instappen, hun kutkoffer zo gauw mogelijk wegstoppen (boven iemand anders' stoel) en dan pas hun eigen plek opzoeken. De ergste soort.

Leuk hoor, die extra inkomsten voor de maatschappij door mensen voor hun koffers te laten betalen. Hoeveel daarvan verliezen ze weer doordat dit het boarding proces vertraagt? :r
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_166107451
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:53 schreef MartijnUK het volgende:
23kg is de standaard limiet als het op internationale bagage aankomt, en 32kg tegen bijbetaling.
Iedere maatschappij die daaronder zit loopt de kantjes er af
Nee hoor, bij Qatar airways mag je 30 kg bagage meenemen.
pi_166108341
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:27 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Bij BA nog nooit meegemaakt dit, lijkt me wel enorm kut. Irritante trolkoffers. :r

Maar bij BA zit ik zo goed als altijd bij de nooduitgang waar je niks onder de stoel voor je leggen mag überhaupt. En om die reden houden ze de overheads boven de uitgang ook dicht (behalve voor passagiers die er zitten) tegen de schlemielen die instappen, hun kutkoffer zo gauw mogelijk wegstoppen (boven iemand anders' stoel) en dan pas hun eigen plek opzoeken. De ergste soort.
De enige overtreffende trap zijn de mensen die dat doen en daarna bij het uitstappen tegen de stroom in gaan om hun koffer op te halen. :X
pi_166108416
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee kerel, zo werkt het niet.

En jij hebt 0 keer gevlogen toch? En hebt allerlei vragen over hoe WC's in vliegtuigen eruit zien? Wat weet je ervan?
Misschien meer dan jij. Dat maakt toch niks uit, heb reeds 1 keer gevlogen, met Ryanair. Heb helaas het geld niet om meer te vliegen.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:23:31 #300
414785 sirdanilot
pi_166108815
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:55 schreef 0906 het volgende:

[..]

Misschien meer dan jij. Dat maakt toch niks uit, heb reeds 1 keer gevlogen, met Ryanair. Heb helaas het geld niet om meer te vliegen.
Hoe ben je dan terug gegaan, met de bus?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:24:30 #301
414785 sirdanilot
pi_166108828
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:52 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee hoor, bij Qatar airways mag je 30 kg bagage meenemen.
Bij TAM Brazilie kreeg ik 2x 23 kilo koffers mee. En dat voor een super goedkoop ticket.

Het kan dus nog wel, service.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')