Dat is een verrassend luxe lounge, althans twee jaar geleden toen ik ook nog Gold status had. Een beter assortiment hapjes dan in de Crown lounge. Maar tegenwoordig ga ik op LHR terminal 4 lekker libanees eten in dat leuke eettentje na de security rechts uit de flank.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:35 schreef Blik het volgende:
Komende week vlieg ik op en neer naar Heathrow, en waarschijnlijk op de terugweg heb ik wat meer tijd op de luchthaven (congres is al om 16:30 afgelopen en vliegtuig gaat pas om 21:00). Is er een beetje fatsoenlijke lounge op Terminal 4? (vlieg KLM, gold-status)
Bij mijn airline krijg je gold status als je 50.000 euro omzet per jaar op je kredietkaart hebt. Zonder ook maar 1 vlucht.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:15 schreef sirdanilot het volgende:
@ De troluser die gold status wil zonder veel te vliegen:
Dat kan simpelweg niet. Je hebt gewoon een minimaal aantal segments (een segment is 1 vlucht van a naar b) of een minimaal aantal qualifying miles nodig voor gold status. En die krijg je echt alleen door te vliegen. Als je niet veel in het vliegtuig wil zitten, kun je business class tickets kopen, daar krijg je meer miles voor. Maar dat kost natuurlijk absurd veel geld.
welke cc geeft er tier milles dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:20 schreef XL het volgende:
[..]
Bij mijn airline krijg je gold status als je 50.000 euro omzet per jaar op je kredietkaart hebt. Zonder ook maar 1 vlucht.
De vraag is, wat heb je aan status als je toch amper vliegt. Als je gewoon een platinum hangertje voor je koffer wil kan ik je er wel eentje sturen.
Airberlinquote:
Er is ook nog een manier om zonder te vliegen FB level segmenten gratis en voor niks te krijgenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:15 schreef sirdanilot het volgende:
@ De troluser die gold status wil zonder veel te vliegen:
Dat kan simpelweg niet. Je hebt gewoon een minimaal aantal segments (een segment is 1 vlucht van a naar b) of een minimaal aantal qualifying miles nodig voor gold status. En die krijg je echt alleen door te vliegen. Als je niet veel in het vliegtuig wil zitten, kun je business class tickets kopen, daar krijg je meer miles voor. Maar dat kost natuurlijk absurd veel geld.
OK, als allerlaatste dan, American Express. Niet dat je die kaart wil hebben gezien de schofterig hoge jaarlijkse kaartbijdrage en het feit dat je er in Europa en Azie zeer beperkt mee kunt betalen. Maar het levert wel tot 8 level segmenten per jaar op.quote:
Lijkt me sowieso lastig om 50.000 omzet per jaar te halen, tenzij je louche trucjes gaat uitvoeren (manufactured spend) die op het randje van legaal/illegaal zitten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:20 schreef XL het volgende:
[..]
Bij mijn airline krijg je gold status als je 50.000 euro omzet per jaar op je kredietkaart hebt. Zonder ook maar 1 vlucht.
De vraag is, wat heb je aan status als je toch amper vliegt. Als je gewoon een platinum hangertje voor je koffer wil kan ik je er wel eentje sturen.
Hub in Düsseldorf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Lijkt me sowieso lastig om 50.000 omzet per jaar te halen, tenzij je louche trucjes gaat uitvoeren (manufactured spend) die op het randje van legaal/illegaal zitten.
En airberlin is toch niet erg nuttig als je in nederland woont?
Ja ok maar niet voor mensen die in de bewoonde wereld wonen dus (randstad).quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:08 schreef XL het volgende:
[..]
Hub in Düsseldorf.
Als je zakelijk veel reist heb je makkelijk een paar duizend euro per maand.
Is vanuit Brabant, Gelderland, Limburg een prima vliegveld.
Laatste, aangezien de vraag aan mij gericht was.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:48 schreef 0906 het volgende:
[..]
Hoe kom je als gewone man eigenlijk aan een gold-status?
Okey, nooit mee gevlogen.quote:
Hehe, goed geregeld allemaal.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Laatste, aangezien de vraag aan mij gericht was.
Zo moeilijk is het eigenlijk niet. 2 x intercontinentaal business class vliegen en je bent er al. Of zoals in mijn geval, 30 legs vliegen zakelijk en privé. Ik heb vorig jaar een aantal projecten gehad waarbij ik wat meer moest vliegen en iedere 2 a 3 weken in het vliegtuig zat, en daarnaast heb ik ook privé nog 2 of 3 keer met KLM gevlogen.
Dus het enige wat je als gewone man moet hebben is een baan waarbij je regelmatig wat moet reizen
Ukraine airlines heeft eten recent afgeschaft. Maar je gaat dus voor dat tientje voor een koffer via kiev vliegen? Was jij niet degene die mensen aansprak op de hoeveelheid bagage die ze mee wilde nemen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:22 schreef sirdanilot het volgende:
Even een vraagje los hiervan:
Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv
Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk.
Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere?
Dat is wel mooi kut voor de mensen die voor hun werk niet of nauwelijks vliegen. Als je een uitkering hebt en thuiszit heb je gewoon geen geld (en geen doel ) om vliegreisjes te maken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Laatste, aangezien de vraag aan mij gericht was.
Zo moeilijk is het eigenlijk niet. 2 x intercontinentaal business class vliegen en je bent er al. Of zoals in mijn geval, 30 legs vliegen zakelijk en privé. Ik heb vorig jaar een aantal projecten gehad waarbij ik wat meer moest vliegen en iedere 2 a 3 weken in het vliegtuig zat, en daarnaast heb ik ook privé nog 2 of 3 keer met KLM gevlogen.
Dus het enige wat je als gewone man moet hebben is een baan waarbij je regelmatig wat moet reizen
Dan heb je dus geen flikker aan een status.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:07 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat is wel mooi kut voor de mensen die voor hun werk niet of nauwelijks vliegen.
Juist wel, pasje = status.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:09 schreef static het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen flikker aan een status.
Onlangs AMS-KBP-IST gevlogen met PS, behalve een bekertje water krig je niks gratis. Twee euro voor een halve liter Oekraïens bier aan boord viel dan ook wel weer meequote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:22 schreef sirdanilot het volgende:
Even een vraagje los hiervan:
Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv
Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk.
Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere?
Wat een armoede zeg, waarom vloog je niet met één van de vele Turkse cheap ass maatschappijen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:13 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Onlangs AMS-KBP-IST gevlogen met PS, behalve een bekertje water krig je niks gratis. Twee euro voor een halve liter Oekraïens bier aan boord viel dan ook wel weer mee
Je meent dit serieus he?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:09 schreef 0906 het volgende:
[..]
Juist wel, pasje = status.
Ben je er niet trots op? Normaliter is dit enkel en alleen voor de elite weggelegd. Reizen, vooral vliegen is eigenlijk nog altijd iets voor de rijken onder ons.
Alsnog duur voor iemand met een minimumloontje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je meent dit serieus he?
En je tweede opmerking klopt niet. Voor 100 euro kun je binnen Europa een flink eind komen. Ligt eraan wat je wil qua dingen zien en accomodatie, want dat kost natuurlijk ook gled, net als bij iedere andere vakantie.
Maar vliegen naar bij voorbeeld Frankrijk is vaak een stuk goedkoper dan de auto nemen in je eentje.
Slaat nergens op, ik bedoel het serieus hoor. Ik ken niemand die zo'n kaart heeft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:19 schreef Yreal het volgende:
Had ik al vertelt dat 0906 een trol is trouwens?
Ik heb het gevoel dat je mij kent en me af loopt te zeiken omdat ik dat pasje heel erg lollig vind.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:19 schreef 0906 het volgende:
[..]
Alsnog duur voor iemand met een minimumloontje.
[..]
Slaat nergens op, ik bedoel het serieus hoor. Ik ken niemand die zo'n kaart heeft.
Ik ben niet vies van vliegen, het is niet alleen dat pasje hoor. Alleen weet ik niet welk beroep ik moet kiezen, heb ook geen zin om 12 maanden op een bureaustoel op kantoor te gaan zitten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je mij kent en me af loopt te zeiken omdat ik dat pasje heel erg lollig vind.
Wat wil je daarmee zeggen? Ik kom weleens buiten... maar wat moet ik daar doen als het me op dit moment alleen maar geld kost.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ga eens wat vaker naar buiten 0906, misschien zie je dan hoe de maatschappij veranderd is laatste 20 jaar
Dat vliegen allang niet meer voor de rijken is, zelfs een student kan prima weekendje tussendoor weg naar een ander land met vliegtuig. Als die maar beetje oppast met geld. Je kan prima retourtje Engeland vinden voor 40 euro.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:27 schreef 0906 het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Ik kom weleens buiten... maar wat moet ik daar doen als het me op dit moment alleen maar geld kost.
Ja maar daarmee krijg je geen Gold of Platinum status bij KLM.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat vliegen allang niet meer voor de rijken is, zelfs een student kan prima weekendje tussendoor weg naar een ander land met vliegtuig. Als die maar beetje oppast met geld. Je kan prima retourtje Engeland vinden voor 40 euro.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:30 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ja maar daarmee krijg je geen Gold of Platinum status bij KLM.
Ik weet niet... Ik wil niet.... Ik heb geen zin om... En zo blijf je op je kamer zitten en niet meer cashen dan je uitkering.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:26 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik ben niet vies van vliegen, het is niet alleen dat pasje hoor. Alleen weet ik niet welk beroep ik moet kiezen, heb ook geen zin om 12 maanden op een bureaustoel op kantoor te gaan zitten.
Nee dat is om een andere reden, heeft hier niks mee te maken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik weet niet... Ik wil niet.... Ik heb geen zin om... En zo blijf je op je kamer zitten en niet meer cashen dan je uitkering.
Maar dat is offtopic. Meer ontopic: hoe staat het met de voorbereidingen voor je verre reis van een week of vier? Want ik neem aan dat je daarvóór graag dat pasje wilde scoren.
Ok, maar hoe staat het met je voorbereidingen voor die reis?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:32 schreef 0906 het volgende:
[..]
Nee dat is om een andere reden, heeft hier niks mee te maken.
Pilootquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:32 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik wil wel werk waarbij je moet reizen. Iemand suggesties?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:32 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik wil wel werk waarbij je moet reizen. Iemand suggesties?
Stewardes, Tik em aaanquote:
Elk ander optie valt af omdat je niet met mensen kan communiceren buiten je deurquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:35 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dure lening + nauwelijks werk beschikbaar.
Nee, dit is vragen over vliegen. Ik zou wel meer willen vliegen maar hoe pak ik dat aan?quote:
1. Je gaat naar skyscanner.comquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:39 schreef 0906 het volgende:
[..]
Nee, dit is vragen over vliegen. Ik zou wel meer willen vliegen maar hoe pak ik dat aan?
Iemand die mij écht serieuze tips kan geven en niet die lollige onzin als de personen boven mij.
1: je gaat naar skyscanner en typt in van : NL naar : Overalquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:39 schreef 0906 het volgende:
[..]
Nee, dit is vragen over vliegen. Ik zou wel meer willen vliegen maar hoe pak ik dat aan?
Iemand die mij écht serieuze tips kan geven en niet die lollige onzin als de personen boven mij.
Salto ook goed?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als in, boks omdat we een makkelijk 1-2tje doen
Heb je mijn post wel gelezen? Ik zoek werk waar je voor moet reizen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
1. Je gaat naar skyscanner.com
2. Je kiest een vlucht
3. Je betaalt
4. Je gaat vliegen
wauwquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
1. Je gaat naar skyscanner.com
2. Je kiest een vlucht
3. Je betaalt
4. Je gaat vliegen
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
1: je gaat naar skyscanner en typt in van : NL naar : Overal
2: je klikt de goedkoopste bestemming aan en rekent hem af
3: je checkt in en gaat naar het vliegveld
4: profit !
Herhaal zo vaak als gewenst.
Alsof ik daar niet eerder op was gekomenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
1. Je gaat naar skyscanner.com
2. Je kiest een vlucht
3. Je betaalt
4. Je gaat vliegen
Dus WGR.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:42 schreef 0906 het volgende:
[..]
Salto ook goed?
[..]
Heb je mijn post wel gelezen? Ik zoek werk waar je voor moet reizen.
Doe het dan. Man, alsof je zomaar effe een baan krijgt om betaald in het vliegtuig te zitten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:43 schreef 0906 het volgende:
[..]
Alsof ik daar niet eerder op was gekomen
Weet iemand hoe de self check in (met baggage!) werkt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:43 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En natuurlijk ook met vragen over vliegen als je op vakantie gaat.
Noem eens een aantal banen? Tips zijn welkom.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Doe het dan. Man, alsof je zomaar effe een baan krijgt om betaald in het vliegtuig te zitten.
Ja. Je scant je boarding pass en volgt de instructies.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:47 schreef 0906 het volgende:
[..]
Weet iemand hoe de self check in (met baggage!) werkt?
Kastje zoeken, paspoort ervoor houden, instructies opvolgen, boarding pass scoren die eruit komt rollen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:47 schreef 0906 het volgende:
[..]
Weet iemand hoe de self check in (met baggage!) werkt?
Hou op. Je vervuilt dit topic.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:48 schreef 0906 het volgende:
[..]
Noem eens een aantal banen? Tips zijn welkom.
Alleen KLM?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja. Je scant je boarding pass en volgt de instructies.
Tas op de band, label erom en weg is ie.
Nee. Diverse airlines. Kan niet bij alle maar wij weten niet waarmee je vliegt.quote:
KLM en partners, TUI en Cathay op Schiphol.quote:
Waar slaat die opmerking op?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ben je toevallig ontsnapt uit een inrichting? Beetje aandachtsdrang geloof ik?
Hij komt van Zeeuws-Vlaanderen, daar zijn de mensen gewoon een beetje disconnected en wereldvreemd (of Vlaams)quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ben je toevallig ontsnapt uit een inrichting? Beetje aandachtsdrang geloof ik?
Op de heenweg: LH6842 en LH6764quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:21 schreef Yreal het volgende:
De Lufthansa vraag.
Welke vluchten zijn het? Binnen alliances krijgen de vluchten ook nummers van de partners.
Werk jij toevallig op Schiphol?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:52 schreef airportmadness het volgende:
[..]
KLM en partners, TUI en Cathay op Schiphol.
Maar dat zullen er snel meer worden!
bied jezelf aan als mystery-traveller bij luchtvaart-maatschappijen om de kwaliteit van hun service te waarborgen. Kun je als freelancer misschien nog dik geld voor vragen ook .quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:48 schreef 0906 het volgende:
[..]
Noem eens een aantal banen? Tips zijn welkom.
LH = Air Canada code sharequote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:54 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Op de heenweg: LH6842 en LH6764
Op de terugweg: AC9100 en AC9073
Ac zal wel voor Air Canada staan gok ik zo, maar die andere weet ik niet..
Ah, je vliegt gewoon vanaf schiphol. LH is Lufthansa. Je vliegt is met air canada, die zitten in hetzelfde team als Lufthansa, waardoor zo goed als alle vluchten ook nummers krijgen van elkaar. Je vlucht is van Lufthansa, uitgevoerd door Air cananada.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:54 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Op de heenweg: LH6842 en LH6764
Op de terugweg: AC9100 en AC9073
Ac zal wel voor Air Canada staan gok ik zo, maar die andere weet ik niet..
Star geloof ik?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ah, je vliegt gewoon vanaf schiphol. LH is Lufthansa. Je vliegt is met air canada, die zitten in hetzelfde team als Lufthansa, waardoor zo goed als alle vluchten ook nummers krijgen van elkaar. Je vlucht is van Lufthansa, uitgevoerd door Air cananada.
Top! Bedankt! Voor de zekerheid vraag ik het oo Schiphol nog wel over de bagage.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ah, je vliegt gewoon vanaf schiphol. LH is Lufthansa. Je vliegt is met air canada, die zitten in hetzelfde team als Lufthansa, waardoor zo goed als alle vluchten ook nummers krijgen van elkaar. Je vlucht is van Lufthansa, uitgevoerd door Air cananada.
Nee is volgens mij 1 pass per vlucht. Althans dat was wel bij Ryan.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 00:15 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
En de Boardingpass die ik morgen uitprint, geldt die ook voor de overstap vlucht?
Oke maar die kan ik morgenochtend ook uitprinten tegelijkertijd met de eerste of moet daar ook 24 uur tussen zitten?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 00:19 schreef 0906 het volgende:
[..]
Nee is volgens mij 1 pass per vlucht. Althans dat was wel bij Ryan.
Op sites als deze kan je flightnummers zoeken, en dan toont hij ook al aan dat het een code-share is en air canada de vlucht uitvoert. Ook logisch, duitse maatschappijen zullen in de regel niet long haul vliegen vanuit schiphol. https://www.flightradar24.com/0,0/7quote:Op woensdag 12 oktober 2016 00:15 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Top! Bedankt! Voor de zekerheid vraag ik het oo Schiphol nog wel over de bagage.
Wat voor vragen kan ik verwachten van de douane in Canada? Krijg ik deze al bij de overstap of pas in Vancouver?
En de Boardingpass die ik morgen uitprint, geldt die ook voor de overstap vlucht?
Niet op die knul letten. In de regel krijg je meteen voor de hele rit boardingpassen, al dan niet in 1 boarding pass.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 00:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Oke maar die kan ik morgenochtend ook uitprinten tegelijkertijd met de eerste of moet daar ook 24 uur tussen zitten?
Het was effe zoeken, maar hier is ie dan.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 00:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Oke maar die kan ik morgenochtend ook uitprinten tegelijkertijd met de eerste of moet daar ook 24 uur tussen zitten?
In principe kun je 24 uur voor vertrek online inchecken en meteen je boarding pass uitprinten.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 00:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Oke maar die kan ik morgenochtend ook uitprinten tegelijkertijd met de eerste of moet daar ook 24 uur tussen zitten?
Voor 1 week neem ik alleen handbaggage mee.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ukraine airlines heeft eten recent afgeschaft. Maar je gaat dus voor dat tientje voor een koffer via kiev vliegen? Was jij niet degene die mensen aansprak op de hoeveelheid bagage die ze mee wilde nemen?
LH6764 wordt geoperate door air canada.lh6842 is wél echt lufthansa. Air canada is inderdaad AC, maarac9073 wordt geoperate door lufthansa.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:54 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Op de heenweg: LH6842 en LH6764
Op de terugweg: AC9100 en AC9073
Ac zal wel voor Air Canada staan gok ik zo, maar die andere weet ik niet..
Alsof reizen voor je werk zo ontzettend leuk is. Zwaar overrated wat mij betreft. De mensen die voor tripjes naar leuke mooie bestemmingen gaan zijn er niet zoveel. Mijn bestemming is meestal Helsinki, dat is de eerste 2x leuk maar dan heb je het ook gezien en het enige wat je ziet is je hotel, werk, restaurant en een bar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:07 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat is wel mooi kut voor de mensen die voor hun werk niet of nauwelijks vliegen. Als je een uitkering hebt en thuiszit heb je gewoon geen geld (en geen doel ) om vliegreisjes te maken.
Ben je een consultant of andere hoge pief, CEO of bestuurder?
Ik ken ik mijn omgeving niemand die regelmatig met het vliegtuig voor z'n werk naar het buitenland moet, behalve 1 oude kennis die bij klanten langs moet om meuk te verkopen.
Ik wil toch die Platinum status! Want ja, ik zie het toch als een stukje status om trots op te zijn.
Tsja, het kan best zijn dat jij het niet meer leuk vindt, maar mij lijkt het wel leuk. Behalve idd als het continu precies dezelfde bestemming is (dan is het meer pendelen dan reizen).quote:Op woensdag 12 oktober 2016 09:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Alsof reizen voor je werk zo ontzettend leuk is. Zwaar overrated wat mij betreft. De mensen die voor tripjes naar leuke mooie bestemmingen gaan zijn er niet zoveel. Mijn bestemming is meestal Helsinki, dat is de eerste 2x leuk maar dan heb je het ook gezien en het enige wat je ziet is je hotel, werk, restaurant en een bar.
Ik ben gewoon een simpele project manager, en dat betekent wel eens dat je moet reizen als je voor een bedrijf werkt dat internationaal is.
Verder boeit dat pasje echt niks, een lounge is ook maar een verzameling stoelen, bankjes en de mogelijkheid om gratis te eten/drinken.
Ik ken maar weinig mensen die het echt leuk vinden. Meestal is het gewoon belachelijk hard werken en je ziet maar weinig. Is natuurlijk niet altijd zo, maar bij de meeste bedrijven is reizen een kostenpost die zo efficient mogelijk dient te worden besteedt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 09:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Tsja, het kan best zijn dat jij het niet meer leuk vindt, maar mij lijkt het wel leuk. Behalve idd als het continu precies dezelfde bestemming is (dan is het meer pendelen dan reizen).
En als ik ergens zo'n functie zou kunnen krijgen dan zou ik dat zeker doen.
Als je aan de uni werkt (b.v. een phd) kun je bij ons overigens ook wel redelijk wat reizen (conferenties, projecten etc.), maar zeker niet zo veel dat je een gold status of zo zou kunnen behalen (laat staan dat je business class zou mogen, daar is al helemaal geen geld voor en terecht). Maar het is al beter dan niks. Zelf heb ik al een project gedaan in brazilie, en ik ken mensen die naar ethiopie gaan, tanzania, papoea nieuw guinea etc.
Voor ¤ 20,00 ook wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je meent dit serieus he?
En je tweede opmerking klopt niet. Voor 100 euro kun je binnen Europa een flink eind komen.
Stewardquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:48 schreef 0906 het volgende:
[..]
Noem eens een aantal banen? Tips zijn welkom.
Haten op Zeeuws-Vlaanderenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:54 schreef MCH het volgende:
[..]
Hij komt van Zeeuws-Vlaanderen, daar zijn de mensen gewoon een beetje disconnected en wereldvreemd (of Vlaams)
Hap hap hapquote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:33 schreef XL het volgende:
[..]
Haten op Zeeuws-Vlaanderen
Hier een trotse Zeeuws Vlaming met platinum status
De credit card bedoel je?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 09:20 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb me net een frequent flyer silver kaart aan laten praten
Eindelijk erkenning lol
Ik heb er voor alle eerlijkheid het transport van en naar het vliegveld bij opgeteld.quote:
Kost in Nederland max 7 euro enkele reis.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb er voor alle eerlijkheid het transport van en naar het vliegveld bij opgeteld.
Hoe?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:08 schreef MCH het volgende:
[..]
Kost in Nederland max 7 euro enkele reis.
Dat is minimaal ¤ 55quote:
Zou bijna jaloers worden.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 09:20 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb me net een frequent flyer silver kaart aan laten praten
Eindelijk erkenning lol
Ja maar dat komt omdat jullie allemaal een gezin en huisje boompje beestje hebben.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig mensen die het echt leuk vinden. Meestal is het gewoon belachelijk hard werken en je ziet maar weinig. Is natuurlijk niet altijd zo, maar bij de meeste bedrijven is reizen een kostenpost die zo efficient mogelijk dient te worden besteedt.
Reizen voor je werk wordt vaak geromantiseerd. Maar vaak zie je weinig van de omgeving en kom je gebroken thuis. En als je ook nog een gezin thuis hebt zitten wil je eigenlijk gewoon naar huis
Hihi, ik wel, 5 minuutjes lopenquote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:46 schreef heite het volgende:
[..]
Niet iedereen woont naast een treinstation.
"Aan laten praten"? Bedoel je misschien een Flying Blue AmEx creditcard?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 09:20 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb me net een frequent flyer silver kaart aan laten praten
Eindelijk erkenning lol
Fietsen is gezond knul!quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:46 schreef heite het volgende:
[..]
Niet iedereen woont naast een treinstation.
Als ik moet fietsen naar een treinstation ben ik al halverwege Schiphol. En niet omdat ik zo dicht bij Schiphol woon.quote:
Woonplaats of regio?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:58 schreef heite het volgende:
[..]
Als ik moet fietsen naar een treinstation ben ik al halverwege Schiphol. En niet omdat ik zo dicht bij Schiphol woon.
Miep dan niet zo, (bijna) overal ben je in Nederland zo bij een station tenzij je in Zeeuws-Vlaanderen woont en nog wat van die gekke eilanden daar.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 13:01 schreef heite het volgende:
Zeeland. Maar je hoeft voor mij geen goedkope reismogelijkheden naar Schiphol te zoeken hoor, ik kom daar toch wel.
Was alleen maar een observatie.
Business class is 3 keer zo duur. Dat prijsverschil is wel belachelijk groot. Moet het helaas doen met economy.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 13:06 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Valt er niet iets premiums te boeken?
Ik denk dat dat de juiste conclusie inderdaad isquote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:11 schreef Fogel het volgende:
Ik krijg een deja-vu van deze discussie.
De vorige keer was de conclusie ongeveer dat mensen die veel reizen voor hun werk vaak graag wat minder reizen en de mensen die het niet gewend zijn denken dat het ultiem tof is. Tot ze evt een baan krijgen waar ze ook veel moeten reizen en uiteindelijk waarschijnlijk ook deel gaan worden van categorie A.
Ik hoor zelf met enige regelmaat collegas dat ze graag de goudstatus willen, als degrade van hun huidige diamond status...
Kunnen we het hier nu weer wat meer gaan hebben over e-tickets, baggage, overstappen, etc
First world problems. Dit werk is wel een stuk beter dan ergens schoffelen of schoonmaakwerk verrichten. Lekker zitten, eten en drinken en een prachtig uitzicht.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de juiste conclusie inderdaad is
Soort spaarkaart ofzo.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:50 schreef heite het volgende:
[..]
"Aan laten praten"? Bedoel je misschien een Flying Blue AmEx creditcard?
Want dat is iets heel anders dan een frequent flyer kaart natuurlijk.
Ik kom uit zeeuws vlaanderen en wij vlogen ALTIJD vanaf Brussel zaventem. Later, met de komst van low cost maatschappijen, ook wel eens eindhoven en brussel Charleroi. Brussel is namelijk maar een uurtje rijden. OV is overigens non existent v an zeeuws vlaanderen naar brussel. Denk dat je dan met een bus die 1x in de 2u gaat naar antwerpen moet, dan nog met de tram, en dan nog met de trein of zo. Maar met de auto is het wel snel.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 13:02 schreef MCH het volgende:
[..]
Miep dan niet zo, (bijna) overal ben je in Nederland zo bij een station tenzij je in Zeeuws-Vlaanderen woont en nog wat van die gekke eilanden daar.
En Ryanair is in Belgie vaak ook nog goedkoper heb ik de indruk.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik kom uit zeeuws vlaanderen en wij vlogen ALTIJD vanaf Brussel zaventem. Later, met de komst van low cost maatschappijen, ook wel eens eindhoven en brussel Charleroi. Brussel is namelijk maar een uurtje rijden. OV is overigens non existent v an zeeuws vlaanderen naar brussel. Denk dat je dan met een bus die 1x in de 2u gaat naar antwerpen moet, dan nog met de tram, en dan nog met de trein of zo. Maar met de auto is het wel snel.
Het is echt niet lang geleden dat ik voor het eerst op schiphol kwam.
Heeft te maken met de landingsgelden e.d.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:14 schreef MCH het volgende:
[..]
En Ryanair is in Belgie vaak ook nog goedkoper heb ik de indruk.
Bedankt voor de aanvulling Blikquote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Heeft te maken met de landingsgelden e.d.
Vanaf diezelfde bushalte kun je gewoon met de Bus naar Sint Niklaas station (direct). Voor de meer westelijk gelegen Zeeuws Vlamingen zijn er zat bussen naar Gent en Knokke. Allemaal een stuk sneller dan met de 19. Ben je wel een echte Zeeuwse Vlaming?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik kom uit zeeuws vlaanderen en wij vlogen ALTIJD vanaf Brussel zaventem. Later, met de komst van low cost maatschappijen, ook wel eens eindhoven en brussel Charleroi. Brussel is namelijk maar een uurtje rijden. OV is overigens non existent v an zeeuws vlaanderen naar brussel. Denk dat je dan met een bus die 1x in de 2u gaat naar antwerpen moet, dan nog met de tram, en dan nog met de trein of zo. Maar met de auto is het wel snel.
Het is echt niet lang geleden dat ik voor het eerst op schiphol kwam.
Ga je dat redden met 2 retours. Moet die vlucht toch wel 7500 Miles zijn. Heeft KLM die? Ik dacht dat Manilla via Taipei de langste vlucht was, of Lima misschien, maar dat is nog geen 7500 Miles toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Laatste, aangezien de vraag aan mij gericht was.
Zo moeilijk is het eigenlijk niet. 2 x intercontinentaal business class vliegen en je bent er al. Of zoals in mijn geval, 30 legs vliegen zakelijk en privé. Ik heb vorig jaar een aantal projecten gehad waarbij ik wat meer moest vliegen en iedere 2 a 3 weken in het vliegtuig zat, en daarnaast heb ik ook privé nog 2 of 3 keer met KLM gevlogen.
Dus het enige wat je als gewone man moet hebben is een baan waarbij je regelmatig wat moet reizen
Maar wat als je (als Nederlander) geen Engels kunt of nauwelijks durft te spreken?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:03 schreef Aiciu het volgende:
Ik verbaas me trouwens over het Engels hier, ik had verwacht dat het hard zou zijn om mensen te verstaan, maar heb er totaal geen moeite mee gehad.
Ik heb Australische familie, die zijn soms niet te verstaan. Ik denk dat Iers Engels wel te volgen is voor de meeste.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:46 schreef 0906 het volgende:
[..]
Maar wat als je (als Nederlander) geen Engels kunt of nauwelijks durft te spreken?
25k miles voor zilver toch? Dus 6250 miles voor een enkeltje. En met business class krijg je vaak extra punten a 125%quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ga je dat redden met 2 retours. Moet die vlucht toch wel 7500 Miles zijn. Heeft KLM die? Ik dacht dat Manilla via Taipei de langste vlucht was, of Lima misschien, maar dat is nog geen 7500 Miles toch?
Doe hier maar verder over Dublin praten TRV / Dublin #4 Doe eens gek, neem voor uw gemak de hop-on hop-off busquote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:50 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik heb Australische familie, die zijn soms niet te verstaan. Ik denk dat Iers Engels wel te volgen is voor de meeste.
Zelfs 15000 miles is al genoeg voor Silver dacht ik. Maar die gast ging toch alleen voor Gold? Hij kan van mij nog wel een oud AF Petroleum Club gold kaartje krijgen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:52 schreef Blik het volgende:
[..]
25k miles voor zilver toch? Dus 6250 miles voor een enkeltje. En met business class krijg je vaak extra punten a 125%
Ik had al een vermoeden dat het niet klopte, plaats anders maar in dat andere topic als dat kan.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Doe hier maar verder over Dublin praten TRV / Dublin #4 Doe eens gek, neem voor uw gemak de hop-on hop-off bus
Eten krijg je zoals gezegd niet meer aan boord, dat is afgeschaft, je krijgt als je niets wilt uitgeven wel een bekertje water.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:22 schreef sirdanilot het volgende:
Even een vraagje los hiervan:
Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv
Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk.
Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere?
Voorbeeldje richting Kuala Lumpur, 1x retour is ruim 22k miles. Dus na 1 keer ben je silver, na 2x ben je gold en na 4x platinum.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zelfs 15000 miles is al genoeg voor Silver dacht ik. Maar die gast ging toch alleen voor Gold? Hij kan van mij nog wel een oud AF Petroleum Club gold kaartje krijgen.
Of je ook nog extra level miles boven de standaard krijgt wanneer je BC vliegt, weet ik eigenlijk niet meer. Ik keek alleen maar naar de award miles en dat waren er dan zo'n 24000 incl 100% bonus per trip naar SIN of GRU.
Ik zie het. Bij de introductie van slechts 25% van de basic miles hebben ze ook gelijk dat hele level miles systeem omgegooid. Daarvoor waren de level miles in iedere boekings klasse gelijk. Goede zaak van AF/KLM, "rijken" worden gemakkelijker nog rijker terwijl het behalen van een hogere status door level miles moeilijker wordt. Status voor aantal legs is nog steeds onveranderd.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Voorbeeldje richting Kuala Lumpur, 1x retour is ruim 22k miles. Dus na 1 keer ben je silver, na 2x ben je gold en na 4x platinum.
Lege blikjes of blikjes met een inhoud van minder dan 100ml wel.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is het eigenlijk toegestaan om bijv blikjes redbull mee te nemen in je handbagage?
Nee, maar eten en drinken aan boord is goedkoop en er is enige keuze.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:22 schreef sirdanilot het volgende:
Even een vraagje los hiervan:
Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv
Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk.
Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere?
Zijn die prijzen dan zoveel hoge geworden in een jaar? Ik betaalde eind vorig jaar nog 1,50 voor een halve liter bier aan boord bij UIA, twee euro voor half liters water en frisdrank en ook twee euro voor snacks en sandwiches?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Eten krijg je zoals gezegd niet meer aan boord, dat is afgeschaft, je krijgt als je niets wilt uitgeven wel een bekertje water.
Daarnaast kan je voor 3 euro een flesje frisdrank kopen aan boord, of voor 3 euro een sandwich en dan voor een extra 1 euro een blikje pepsi. (Als je weet dat een blikje Pepsi in Oekraïne ongeveer 6 UAH, ¤ 0,20 kost dan is dat eigenlijk best prijzig).
Vol uiteraard en mag ik er meerdere meenemen onder de 100 ml of alles bijelkaar mag maar max 100 ml zijnquote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Lege blikjes of blikjes met een inhoud van minder dan 100ml wel.
Maximaal 1 liter, in verpakkingen niet groter dan 100mlquote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Vol uiteraard en mag ik er meerdere meenemen onder de 100 ml of alles bijelkaar mag maar max 100 ml zijn
Ja hoor, als ik je naam weet zou het me niet verbazen als ik je ken (al dan niet via via).quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:52 schreef XL het volgende:
[..]
Vanaf diezelfde bushalte kun je gewoon met de Bus naar Sint Niklaas station (direct). Voor de meer westelijk gelegen Zeeuws Vlamingen zijn er zat bussen naar Gent en Knokke. Allemaal een stuk sneller dan met de 19. Ben je wel een echte Zeeuwse Vlaming?
Nou ja ok prima, dat overleef ik allemaal wel denk ik.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, maar eten en drinken aan boord is goedkoop en er is enige keuze.
Belangrijkste tip is om goed te weten waar je je bonnetje van de bagageafgifte hebt, want daar vragen ze om bij de overstap in Kiev en daar krijg je ook je boardingcard voor het tweede deel van de reis.
staat op de boarden, is afhankelijk van de pier. Welke vlucht heb je?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:03 schreef Chaos-Zero het volgende:
Zeg, hoe weet ik eigenlijk welke vertrekhal ik moet zijn op Schiphol? Ik kan het niet terugvinden op mn boardingpass?
Ik heb morgen de vlucht van 11:55 met Air Canada naar Toronto. Daar moet ik overstappen naar Vancouver.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
staat op de boarden, is afhankelijk van de pier. Welke vlucht heb je?
Bovendien kan het zijn dat je moet inchecken in 3 en dan bij 1 door de securitycheck. Maakt niet heel veel uit allemaal.
Vertrek 3quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:09 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Ik heb morgen de vlucht van 11:55 met Air Canada naar Toronto. Daar moet ik overstappen naar Vancouver.
Wat ga je eigenlijk in Vancouver doen?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:09 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Ik heb morgen de vlucht van 11:55 met Air Canada naar Toronto. Daar moet ik overstappen naar Vancouver.
Goede vraag! Maar niet voor in dit topic, hier gaat het zoals Fogel ook al aangaf over vragen over vliegen. TS is voor jouw vraag van harte welkom in: TRV / Canada #10! The Great White North. of hij kan een eigen topic maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:20 schreef 0906 het volgende:
[..]
Wat ga je eigenlijk in Vancouver doen?
30 kg!quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand bevestigen dat je met garuda (AMS-Jakarta-Denpasar) 30 kg mag meenemen? Op onze reisbescheiden van reisbureau staat 20 kg namelijk maar garuda site zegt volgens mij 30 kg (Economy Class)
Waarom zou je überhaupt al bijna 20 kg willen meenemen of ga je verhuizen naar Indonesië?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand bevestigen dat je met garuda (AMS-Jakarta-Denpasar) 30 kg mag meenemen? Op onze reisbescheiden van reisbureau staat 20 kg namelijk maar garuda site zegt volgens mij 30 kg (Economy Class)
Dat begrijp ik soms ook niet, sommige mensen echt heel veel meenemen op reis.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt al bijna 20 kg willen meenemen of ga je verhuizen naar Indonesië?
ligt eraan wat er op jouw ticket van toepassing is. Meestal zou dat moeten staan aangegeven bij online inchecken oid. Het kan heel goed zijn dat het reisbureau dat zo inkoopt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand bevestigen dat je met garuda (AMS-Jakarta-Denpasar) 30 kg mag meenemen? Op onze reisbescheiden van reisbureau staat 20 kg namelijk maar garuda site zegt volgens mij 30 kg (Economy Class)
quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:48 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik soms ook niet, sommige mensen echt heel veel meenemen op reis.
dat is niet zijn vraag, od wel dan?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt al bijna 20 kg willen meenemen of ga je verhuizen naar Indonesië?
Is meer voor de terugreis qua souvenirsquote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt al bijna 20 kg willen meenemen of ga je verhuizen naar Indonesië?
Ga je iets speciaals kopen?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Is meer voor de terugreis qua souvenirs
Ga morgen maar eens bellen dan thanksquote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
ligt eraan wat er op jouw ticket van toepassing is. Meestal zou dat moeten staan aangegeven bij online inchecken oid. Het kan heel goed zijn dat het reisbureau dat zo inkoopt.
Op hout houtsnijwerk na....mijn vriendin gaat mee en die heeft een souvenir-koop-tik-ooooh-wat-leuk-voor-****quote:
geen punt. Beste wat je kan doen in deze, vooral omdat er zo'n verschil hebt. Je boekt immers niet bij garuda, dus kan er wat anders gelden.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ga morgen maar eens bellen dan thanks
Ik vind jou echt behulpzaam, van mij mogen ze jou mod maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
geen punt. Beste wat je kan doen in deze, vooral omdat er zo'n verschil hebt. Je boekt immers niet bij garuda, dus kan er wat anders gelden.
Ja ga ik doen alhoewel ik toch denk dat het 30 kilo is maar wil geen verrassing al is bijbetalen niet veelquote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
geen punt. Beste wat je kan doen in deze, vooral omdat er zo'n verschil hebt. Je boekt immers niet bij garuda, dus kan er wat anders gelden.
Denk dat het een standaard regel is in de reisbescheidenquote:Bagage
Doorgaans kunt u op uw vlucht 1 koffer van maximaal 20 kilogram per persoon
meenemen. Voor actuele informatie omtrent bagage verwijzen wij u naar de
website van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Houdt u bij het aantal toegestane kilo's ook altijd rekening met eventuele binnenlandse
vluchten in uw reisprogramma. Hier kunnen andere richtlijnen van toepassing
zijn op de bagagevrijdom. FOX is niet aansprakelijk voor kosten aan
overgewicht
dan verwijzen ze weer naar garuda en moet het dan weer zijn wat die zeggenquote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja ga ik doen alhoewel ik toch denk dat het 30 kilo is maar wil geen verrassing al is bijbetalen niet veel
[..]
Denk dat het een standaard regel is in de reisbescheiden
jij had toch nog nooit gevlogen?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:03 schreef 0906 het volgende:
Ik denk dat 30 eerder standaard is dan uitzondering, steeds meer maatschappijen gaan over van 20 naar 30.
1 keer onlangs met Ryanair. Maar ik ben niet echt tevreden met de uitvoering, het voelt gewoon niet lekker als ik grotere toestellen zie prefereer ik dat boven zo'n lullige 737.quote:
easyet staat op exact dezelfde plek als ryanair op schipholquote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:08 schreef 0906 het volgende:
Die H pier is wel een aanfluiting als ik zie dat Easyjet wel aan de gate mag staan. Waarom is dat? In de kou of regen lijkt me dat echt geen pretje, vooral als je helemaal stijf net het vliegtuig uitkomt.
Wat is er mis mee dan? Zie niet echt een goede argumentatie?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:08 schreef 0906 het volgende:
Die H pier is wel een aanfluiting als ik zie dat Easyjet wel aan de gate mag staan. Waarom is dat? In de kou of regen lijkt me dat echt geen pretje, vooral als je helemaal stijf net het vliegtuig uitkomt.
Ik zag toch echt een Easyjet toestel aan een van dé grote gates staan! Wel raar dat andere vluchten van Easyjet dan weer op H worden afgehandeld.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
easyet staat op exact dezelfde plek als ryanair op schiphol
Vraag en aanbod, H-pier is te klein op de piek momenten. Plannen zijn er om van de H-pier een volwaardige terminal te maken en een losse LCC terminal te maken op Schiphol-Oost.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:11 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik zag toch echt een Easyjet toestel aan een van dé grote gates staan! Wel raar dat andere vluchten van Easyjet dan weer op H worden afgehandeld.
Steekt hand op. Ik doe het nu al een jaar of 7 en het verveeld nog steeds niet. Het haalt de sleur uit je werk en breekt de cyclus van 9 tot 5 achter je bureau te zitten.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig mensen die het echt leuk vinden.
Bier is inderdaad 2 euro voor een halve liter, en de prijzen voor frisdrank zijn wel wat gestegen, dat komt ook door de val van de UAH, eerst kon je daarmee nog betalen, nu ook nog wel, maar men heeft de prijzen in UAH derhalve maar wat hoger gemaakt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zijn die prijzen dan zoveel hoge geworden in een jaar? Ik betaalde eind vorig jaar nog 1,50 voor een halve liter bier aan boord bij UIA, twee euro voor half liters water en frisdrank en ook twee euro voor snacks en sandwiches?
Ik betrap mij er toch wel op dat op het moment van landing ik dus al weet welke trein ik zou kunnen halen, en ik toch bijzonder snel geïrriteerd raak als men de verst mogelijke gate uitkiest om te parkeren, of ik merk dat men problemen heeft met de brug en ik dan in mijn ooghoek een toestel van Easyjet voorbij zie schuiven wetende dat die mensen snel bij de paspoortcontrole kunnen zijn door de manier van uitstappen via 2 uitgangen... Of dat een vlucht van Turkish Airlines net voor jouw aan de gate staat en wetende dat in de avonduren men niet altijd de automatische paspoortscanners gebruikt en je dus achterin de rij staat met 2 balies open voor alle paspoorten met half Turkije voor je...quote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:50 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Steekt hand op. Ik doe het nu al een jaar of 7 en het verveeld nog steeds niet. Het haalt de sleur uit je werk en breekt de cyclus van 9 tot 5 achter je bureau te zitten.
De enige tripjes die ik kut vind zijn dagretouren (bijv 4.30 opstaan , vlucht van 7u en dan 's avonds om 23u weer aankomen).
Uitzonderingen zijn er altijd. En er zijn natuurlijk ook tripjes die buitengewoon veel leuker zijn dan het andere tripje. Als ik voor de zoveelste keer weer naar Helsinki moet vliegen dan zit ik al snel in de modus die ozzietukker hierboven beschrijft, en dat heeft ook mede te maken dat dergelijke tripjes meestal niet echt energieboosters zijn (Finnen zijn buitengewoon saai, procesmatig en zien overal gevaren). Maar een week naar HongKong met een aantal collega's om daar een klant te bezoeken is al iets heel andersquote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:50 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Steekt hand op. Ik doe het nu al een jaar of 7 en het verveeld nog steeds niet. Het haalt de sleur uit je werk en breekt de cyclus van 9 tot 5 achter je bureau te zitten.
De enige tripjes die ik kut vind zijn dagretouren (bijv 4.30 opstaan , vlucht van 7u en dan 's avonds om 23u weer aankomen).
Gebeld met garuda en reisorganisatie en het is inderdaad 30 kg, die 20kg waar zij naar verwijzen is een standaard regel die niet aangepast isquote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
dan verwijzen ze weer naar garuda en moet het dan weer zijn wat die zeggen
Wat een gedoe altijd. Ik zou mijn vriendin thuis laten en een schone onderbroek en tandenborstel in mijn carry-on doen
Edit: Ik zit die gewicht tabel door te bladeren maar op mijn mobiel kan ik daar helemaal niks mee
Tsja, voor Singapore, Bangkok en zelfs Hong Kong mogen ze me wakker maken. Trips binnen Europa vermijd ik zoveel mogelijk en probeer dat met Skype te regelen. Lukt veelal wel, niet altijd. Tot enige tijd geleden vond ik een trip naar Istanbul ook prima maar voorlopig maar even niet. En trips van één dag heen en weer doe ik zo wie zo niet (meer).quote:Op donderdag 13 oktober 2016 19:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd. En er zijn natuurlijk ook tripjes die buitengewoon veel leuker zijn dan het andere tripje. Als ik voor de zoveelste keer weer naar Helsinki moet vliegen dan zit ik al snel in de modus die ozzietukker hierboven beschrijft, en dat heeft ook mede te maken dat dergelijke tripjes meestal niet echt energieboosters zijn (Finnen zijn buitengewoon saai, procesmatig en zien overal gevaren). Maar een week naar HongKong met een aantal collega's om daar een klant te bezoeken is al iets heel anders
20 is de norm, maar voor deze maatschappij wijkt het af, wat ze niet hebben aangepast.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 19:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Gebeld met garuda en reisorganisatie en het is inderdaad 30 kg, die 20kg waar zij naar verwijzen is een standaard regel die niet aangepast is
Zoiets, maar voor dat specifieke reisbureau, verwijzende naar de algemene voorwaarde.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ik dacht altijd dat 23 de norm was?
ik kom 20 vaker tegen dan 23quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ik dacht altijd dat 23 de norm was?
Ligt aan de voorwaarde van je ticket. In de regel niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:49 schreef TN-FR het volgende:
Ik heb de heenreis voor mijn vlucht naar Jakarta niet gebruikt. Klopt het wel dat ik mijn terugvlucht nog wel kan gebruiken?
Nee, wordt meestal gezien als een no-show.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:49 schreef TN-FR het volgende:
Ik heb de heenreis voor mijn vlucht naar Jakarta niet gebruikt. Klopt het wel dat ik mijn terugvlucht nog wel kan gebruiken?
Waarom geloof je me niet? Ik zei toch al dat het 30 kg was.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 19:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Gebeld met garuda en reisorganisatie en het is inderdaad 30 kg
Die klanten die je bezoekt, waarom willen ze je dan per se op locatie zien terwijl je ook telefonisch, mail, of per Skype kunt communiceren. Jagen die bedrijven zichzelf niet onnodig op de kosten om mensen op kantoor uit te nodigen?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, voor Singapore, Bangkok en zelfs Hong Kong mogen ze me wakker maken. Trips binnen Europa vermijd ik zoveel mogelijk en probeer dat met Skype te regelen. Lukt veelal wel, niet altijd. Tot enige tijd geleden vond ik een trip naar Istanbul ook prima maar voorlopig maar even niet. En trips van één dag heen en weer doe ik zo wie zo niet (meer).
Tenzij het een ticket is van een low cost airliner, die zien de vluchten weer als aparte enkele reizen en je kan prima een heenreis niet maken en een retourvlucht dan wel. De Easyjets en de Air Asia's van deze wereld zijn zo slecht nog niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:08 schreef static het volgende:
[..]
Nee, wordt meestal gezien als een no-show.
Je kunt er zo weinig mee als je daar met een te zware tas staat hé. Dan zijn ze meestal niet echt onder de indruk als je zegt dat het volgens "0906 van FOK" wel mocht.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:08 schreef 0906 het volgende:
[..]
Waarom geloof je me niet? Ik zei toch al dat het 30 kg was.
Ik bezoek geen klanten.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:15 schreef 0906 het volgende:
[..]
Die klanten die je bezoekt, waarom willen ze je dan per se op locatie zien terwijl je ook telefonisch, mail, of per Skype kunt communiceren. Jagen die bedrijven zichzelf niet onnodig op de kosten om mensen op kantoor uit te nodigen?
Ik krijg juist het idee dat men het liefst op afstand alles doet en in het laatste geval per persoonlijk op kantoor komen. Want als bedrijf moet je natuurlijk flink betalen als je mensen uitnodigt.
Waarom dan wel bij elkaar op bezoek gaan? In principe zou je alles per pc kunnen afhandelen.quote:
quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:33 schreef heite het volgende:
[..]
Je kunt er zo weinig mee als je daar met een te zware tas staat hé. Dan zijn ze meestal niet echt onder de indruk als je zegt dat het volgens "0906 van FOK" wel mocht.
Daarnaast kom je, gezien je eerdere posts in dit topic, niet over als iemand die erg veel vliegt.
Jij kan dat ongetwijfeld. Ik niet. En wel eens aan 6 uur tijdsverschil gedacht? De tijd dat ik tot in de nachtelijke uren doorwerkte laat je op een gegeven moment in de carriere achter je en werk je nog slechts van 8 tot 5, sporadische uitzonderingen daargelaten. Maar heb je een uurtje factuurtje job, tsja.....quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:39 schreef 0906 het volgende:
[..]
Waarom dan wel bij elkaar op bezoek gaan? In principe zou je alles per pc kunnen afhandelen.
Airberlin zijn meestal enkele tickets, maar soms als er een codeshare in het spel is niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:30 schreef TN-FR het volgende:
Het is met air berlin. Het is nogal gecompliceerd daar ik was ingecheckt en klaar stond om te boarden. Toen was er een noodgeval waardoor ik besloot de vlucht niet te nemen. Dus mijn bagage werd uit het ruim gehaald
Ik denk dat ik even contact opneem met air berlin.
Er staan 1001 manieren op hun website om contact op te nemen met KLM.. Probeer het nog eens te vinden zou ik zeggen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:34 schreef 0906 het volgende:
Heeft er iemand een mailadres van KLM? Staat niks over op hun website namelijk.
Ja dat gaat niet als je geen social media hebt. Kan telefonisch proberen maar waarom hebben ze niet gewoon een mail adres op hun site staan?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:48 schreef heite het volgende:
[..]
Er staan 1001 manieren op hun website om contact op te nemen met KLM.. Probeer het nog eens te vinden zou ik zeggen.
Omdat ze een concactformulier hebben, waarschijnlijk om zo bergen met onnodige spam tegen te gaan. Je kan daar gewoon je ei kwijt, ook zonder social media.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:50 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ja dat gaat niet als je geen social media hebt. Kan telefonisch proberen maar waarom hebben ze niet gewoon een mail adres op hun site staan?
Leg met airberlin is idd nog geldig, dus moet even contact opnemen met etihad voor cgk-auh. En ik denk dat dat niet gaat lukken daar ik de leg auh-cgk niet heb gemaaktquote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:39 schreef XL het volgende:
[..]
Airberlin zijn meestal enkele tickets, maar soms als er een codeshare in het spel is niet.
De oude 3-3-3 stoel opstelling van een 777-200, wat een ouder toestel is dan een 777-300 was ruimer dan de 3-4-3 stoelopstelling in een 777-300. In de refurbished 777-200 zitten perfecte nieuwe stoelen in een 3-4-3 opstelling.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 23:59 schreef 0906 het volgende:
Ik zie dus dat ik nu vlieg met de KLM 777 300 terwijl ik tijdens het boeken ervan de 777 200 had, heb daarvoor ook een stoel gekozen. Nu is die keuze dus verloren gegaan omdat ze gaan vliegen met de 300.
kan ik dit nog veranderen?
Hoe zijn die 777 300 toestellen? Volgens mij zijn die een stukje ouder dan de 200 waarvan de stoelen pas vervangen zijn. Is dat een voor of nadeel?
Dit zijn exact de soort vragen waarom mensen niet naar jouw advies luisteren.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:34 schreef 0906 het volgende:
Heeft er iemand een mailadres van KLM? Staat niks over op hun website namelijk.
Want?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:43 schreef JAOC het volgende:
[..]
Dit zijn exact de soort vragen waarom mensen niet naar jouw advies luisteren.
en wat vroegen ze je?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 17:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nou jongens, ik ben veilig aangekomen in Vancouver en het is allemaal goed gegaan met de bagage Bedankt voor de hulp!
Ja? Hmm ik vlieg over het algemeen vanuit de VS dus misschien daarom.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:46 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik kom 20 vaker tegen dan 23
Eigenlijk niks bijzonders. Wanneer ik weer terug ga, wat voor werk ik doe en waar ik verblijf en kom doen.quote:
Was toch echt een 777-200 toestel. Zijn die goed voor lange vluchten?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
De oude 3-3-3 stoel opstelling van een 777-200, wat een ouder toestel is dan een 777-300 was ruimer dan de 3-4-3 stoelopstelling in een 777-300. In de refurbished 777-200 zitten perfecte nieuwe stoelen in een 3-4-3 opstelling.
Maar je vloog toch naar BKK. Ik heb al een paar jaar geen KLM vluchten op die route gezien met een 777-200 toestel .
Dus gewoon 10 uurtjes je kak ophouden en dan hopen dat de immigration officer op Suvarnabhumi je het land binnen laat. Wel een beetje beter gedragen dan hier hé!
Als je zeker weet dat je anderhalfuur voor vertrek op de luchthaven kan zijn dan is dat vast genoeg.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:41 schreef Kansenjongere het volgende:
Heeft iemand ervaring met Trapani airport, het liefst in combinatie met de bus van Ast vanuit Trapani naar het vliegveld. Ik kan kiezen uit een hele vroege bus waarmee ik (volgens planning) twee uur en een kwartier voor vertrek op de luchthaven ben of een bus op een iets Christelijker tijdstip waarmee ik (wederom volgens planning) anderhalf uur voor vertrek op de luchthaven ben. Ik neem aan dat dat laatste ruim op tijd is (ik vlieg met Ryanair en moet een koffer inchecken) mits de bus enigszins betrouwbaar is?
(ik ben zo iemand die normaal altijd ruim twee uur van tevoren op de luchthaven is)
Gebeurt vaker bij vluchten naar de US, gewoon iets eerder aankomen op het vliegveld.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:15 schreef Coelho het volgende:
Morgen met UA naar de USA. Netjes een ESTA aangevraagd/ingevuld ene paar weken geleden. Wil ik inchecken via de website van UA, verwijzen ze me naar een app omdat ik dan mijn paspoort kan scannen.
App gedownload, alle gegevens ingevuld (verblijfadres, paspoortscan gemaakt), 10 minuten verder, wil ik voor de laatste keer op CONTINUE of iets dergelijks klikken, krijg ik een pop-up dat het niet lukt om mijn check in te completeren, dat ze mijn reisdocument eerst willen zien op het vliegveld en ik dus nog geen boardingpas krijg
Nou ja, dat zal dan wel aan mij liggen, op de pagina waar ik een ESTA moest aanvragen ben ik doorgeklikt, omdat ik er tenslotte al een heb. Nog maar een keer het hele proces door en gelukkig heeft het systeem niks onthouden. Kom ik weer op de pagina waar ik naar de ESTA site kan, klik ik er op, error in het ESTA systeem
Al met al lijkt het dus gewoon niet mogelijk te zijn om vooraf in te checken bij UA. Gelukkig slechts drie kwartier mee bezig geweest
Of... doe ik iets verkeerd en kunnen jullie mij vertellen hoe ik wel het hele proces kan doorlopen?
Ik hoopte dat ik mijn koffer in zo'n apparaat kon stoppen ipv langs de balie te moeten. We vliegen om 9.15, dus om 6.15 op het vliegveld vind ik vroeg genoegquote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gebeurt vaker bij vluchten naar de US, gewoon iets eerder aankomen op het vliegveld.
Als je toch al een koffer in moest checken moest je sowieso al naar de incheckbalie.
De self service drop wordt niet door United gebruikt!quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:09 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik hoopte dat ik mijn koffer in zo'n apparaat kon stoppen ipv langs de balie te moeten. We vliegen om 9.15, dus om 6.15 op het vliegveld vind ik vroeg genoeg
Dank voor de info!quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:23 schreef airportmadness het volgende:
[..]
De self service drop wordt niet door United gebruikt!
In een 777 zitten grotere toiletten PUNT! Maar laat het lekker over je heen komen en wil niet alles vantevoren bedacht en uitgetekend te hebben.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:38 schreef 0906 het volgende:
[..]
Was toch echt een 777-200 toestel. Zijn die goed voor lange vluchten?
Wat is jou ervaring met toiletbezoek tijdens een vlucht? Als het goed is zijn beide toiletten even groot, of je nou in een 777 of 737 zit.
Check online in, en ga vervolgens ook in baggage drop off rij staan. Dat scheelt vaak lange rijen.quote:
United heeft zover ik weet in Amsterdam alleen een premier access ingang en een economy. Maakt niks uit of je al een online checkin doet.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:29 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Check online in, en ga vervolgens ook in baggage drop off rij staan. Dat scheelt vaak lange rijen.
Maak je je serieus druk over de plee in het vliegtuig? Kerel als ik jou was zou ik gewoon thuisblijven want dit gaat gewoon niet werken...quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:38 schreef 0906 het volgende:
[..]
Was toch echt een 777-200 toestel. Zijn die goed voor lange vluchten?
Wat is jou ervaring met toiletbezoek tijdens een vlucht? Als het goed is zijn beide toiletten even groot, of je nou in een 777 of 737 zit.
42.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:14 schreef 0906 het volgende:
Als jullie moeten kiezen:
A330
777
787
Wat heeft je voorkeur?
Zie TRV / Vragen over vliegen #47 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:29 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Check online in, en ga vervolgens ook in baggage drop off rij staan. Dat scheelt vaak lange rijen.
Toch nog even inhakend...quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In een 777 zitten grotere toiletten PUNT! Maar laat het lekker over je heen komen en wil niet alles vantevoren bedacht en uitgetekend te hebben.
Maar eigenlijk dit.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:38 schreef Nielsch het volgende:
Maak je je serieus druk over de plee in het vliegtuig? Kerel als ik jou was zou ik gewoon thuisblijven want dit gaat gewoon niet werken...
Helemaal mee eens! Het vervelende van dit soort autisten is dat ze de meest onzinnige vragen hebben maar op het moment dat ze lucht in gaan, je nooit meer wat van ze hoort. Dan wil ik ook de horror verhalen achteraf wel horen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maak je je serieus druk over de plee in het vliegtuig? Kerel als ik jou was zou ik gewoon thuisblijven want dit gaat gewoon niet werken...
hij zou maar een stewardes pakken. Moet je wel ruimte hebben he...quote:Op woensdag 19 oktober 2016 22:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Het vervelende van dit soort autisten is dat ze de meest onzinnige vragen hebben maar op het moment dat ze lucht in gaan, je nooit meer wat van ze hoort. Dan wil ik ook de horror verhalen achteraf wel horen.
Volgens mij vliegt 0906 niet met Transaviaquote:Op woensdag 19 oktober 2016 22:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
hij zou maar een stewardes pakken. Moet je wel ruimte hebben he...
ziek veel respect als het je lukt om een stewardess vol te blaffen op de plee van een 737quote:Op woensdag 19 oktober 2016 22:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Volgens mij vliegt 0906 niet met Transavia
In een 777-300 kan ik niet eens normaal zitten. Moet eerst mijn ballen tussen mijn benen doen want als ik zit dan klemmen mijn knieën tegen elkaarquote:Op woensdag 19 oktober 2016 23:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
ziek veel respect als het je lukt om een stewardess vol te blaffen op de plee van een 737
Mijn hemel, ik kan er niet eens rechtop staan
A330 is op Europese bodem gemaaktquote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:14 schreef 0906 het volgende:
Als jullie moeten kiezen:
A330
777
787
Wat heeft je voorkeur?
Ja dat gaat nu dus niet he.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:09 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik hoopte dat ik mijn koffer in zo'n apparaat kon stoppen ipv langs de balie te moeten. We vliegen om 9.15, dus om 6.15 op het vliegveld vind ik vroeg genoeg
Zelfs de aantallen toiletten zijn compleet onbelangrijk. Dan sta je maar even te wachten, is goed voor de bloedsomloop.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 21:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Toch nog even inhakend...
De grote van het toilet is niet eens het belangrijkste, hoewel de KLM inderdaad een relatief groot toilet heeft in het midden waar je ook met een rolstoel uit de voeten kan, hoe je in de gangpaden daar heen kan rijden weet ik weer niet, maar gaat om het idee denk ik...
Het gaat vooral om de aantallen toiletten die aanwezig zijn, want in een 737-800 zitten wel 3 toiletten, 2 daarvan kunnen door economy passagiers gebruikt worden, en dat is dus 2 voor circa 170 passagiers, in een 777 kunnen zo'n 340 economy passagiers met zo'n 9 toiletten, dat zijn er dus 2x zoveel. Naast het feit dat ze door het vliegtuig verspreid zitten waardoor je deze altijd wel kan bereiken.
Op een vlucht in een 737 is het toilet de eerste minuten van een vlucht voor iedereen wel bereikbaar, maar aangezien een luchthaven ook toiletten heeft is het gebruik dan minimaal, echt ik snap niet dat je 10 minuten na het opstijgen naar de WC zou moeten, maar dat ligt vast aan mij, echter tijdens een boordservice kan je niet omdat die kar in het ene gangpad staat en je niet naar achteren kunt, en na de boordservice wil het complete toestel de versnapering eruit gooien.
[..]
Maar eigenlijk dit.
dan knal je even naar londen met dat kekke proppelorvliegtuigje van flybe.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:11 schreef sirdanilot het volgende:
Volgens mij heb ik alleen heel veel 737s en A320s gehad en voor long haul de 747, 777 en A330. Ik merkte eigenlijk weinig verschil behalve dat de 747 natuurlijk een stukkie groter is.
Oh ja en van london naar schiphol een keer een piepkleine A319.
Ik heb nou nooit eens een leuk zeldzamer toestel
Ik zou eerder aanraden op een lokaal vliegveldje te kijken of je ergens mee mag vliegen. Voor een euro of 60 heb je een rondvlucht van een half uurtje boven je eigen woonplaats. Dat kost het tenminste hier waar ik woon. Zo'n cessna vanaf een grasveld is ook een andere ervaring. De propellorvliegtuigjes op schiphol etc niet echt.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 13:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
dan knal je even naar londen met dat kekke proppelorvliegtuigje van flybe.
A350 natuurlijk!quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:14 schreef 0906 het volgende:
Als jullie moeten kiezen:
A330
777
787
Wat heeft je voorkeur?
uiteraard, dan kan je niet in een middelseat eindigenquote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
A350 natuurlijk!
Maar uit bovenstaande lijst toch 787 denk ik, op de voet gevolgd door 777 en op ruime afstand A330. Ik mis alleen nog een A340 dit jaar voor de complete Airbus collectie.
777 dit jaar veruit het meeste gevlogen, in de regel prima toestellen. Cabine van de 787 is mooier, stoelopstellingen soms wat ongelukkig. A330 weinig bijzonders, al zweren sommige mensen bij de 2-seats aan de ramen.
Het gaat mij ook niet om die toiletten, wou gewoon weten of het toestel een beetje comfortabel is omdat ik mensen hoor zeiken over lange vluchten met een 737.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 22:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Het vervelende van dit soort autisten is dat ze de meest onzinnige vragen hebben maar op het moment dat ze lucht in gaan, je nooit meer wat van ze hoort. Dan wil ik ook de horror verhalen achteraf wel horen.
KLM 777-300ER, lekker brullen met die motoren.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 22:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Volgens mij vliegt 0906 niet met Transavia
Stel we zouden jou vertellen dat er geen WC zit in die toestellen en je het lekker op mag houden, dat de stoelen vreselijk zitten en de motoren lawaaierig brullen. Wat ging je dan doen? Want je hebt (gezien je andere posts) geen geld om je vlucht om te boeken.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:09 schreef 0906 het volgende:
[..]
Het gaat mij ook niet om die toiletten, wou gewoon weten of het toestel een beetje comfortabel is omdat ik mensen hoor zeiken over lange vluchten met een 737.
Air Regional in Frankrijk met Embrear 135 in een lederen zetel 1-2 opstelling of een Jetstream 31 van Netherlines waar de koffers op het toilet werden opgeslagen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:35 schreef MCH het volgende:
Ik vind zo'n 2 by 2 stoelopstelling wel lekker knus, zeker als er ook nog een lager plafond inzit. Geef toch een andere impressie als vliegen met Ryanair eenheidswurst.
Weet je wat het punt is met dit soort maatschappijen:quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Air Regional in Frankrijk met Embrear 135 in een lederen zetel 1-2 opstelling of een Jetstream 31 van Netherlines waar de koffers op het toilet werden opgeslagen.
Ik dacht dat ze al gestopt waren met Fokker bij klm?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
De fokkers van KLM lijken me heel leuk, maar als ik naar parijs of zo moet pak ik een transavia of de trein of bus want KLM is voor mij simpelweg meestal niet te betalen.
retourtjes city gaan weg vanaf 90¤ joh. Flybe enkeltjes voor 35¤. Goedkoper dan voor 60¤ op standsted vliegen na je transfer.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Weet je wat het punt is met dit soort maatschappijen:
-of ze vliegen niet naar NL
-of wel (b.v. kleine BA vliegtuigjes vanuit london city etc.) maar zijn geen budgetmaatschappijen en voor mij als student dus vééééél te duur.
Had wel de kans op een embraer 195 bij mijn vlucht naar de oekraiene maar volgens mij is het nu een saaie 737. Hopelijk wisselen ze die nog om. Maar ook een embraer 195 is niet zo super bijzonder.
90 euro retour naar london vind ik niet goedkoop. Dat is vlakbij man. Voor 50 euro meer zit ik in Israel.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
retourtjes city gaan weg vanaf 90¤ joh. Flybe enkeltjes voor 35¤. Goedkoper dan voor 60¤ op standsted vliegen na je transfer.
Volgens mij vliegt de fokker 70 nog gewoon. Maar het gaat niet lang meer duren idd.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:45 schreef XL het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze al gestopt waren met Fokker bij klm?
Ik zag onlangs nog een Fokker 50 op LCY
Bij KLM heb ik destijds nog wel de 75 gevlogen. De 50 heb ik ook op de lijst, maar niet van KLM
Qua baggagebeleid begint KLM steeds meer op een low cost carrier te lijken, dus verwacht geen coulance.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
Is KLM heel streng met handbagage? Mijn vriendin wilt graag een kneedmachine uit Nederland en die wil ik dus best meenemen, maar ja... handbagage.
Als het qua afmetingen en gewicht aan de eisen voldoed zal het verder prima zijn. Echter vraag ik mij af of er geen messen of dat soort onderdelen aan zo'n ding zitten, want in dat geval kom je er niet mee door de beveiliging.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
Is KLM heel streng met handbagage? Mijn vriendin wilt graag een kneedmachine uit Nederland en die wil ik dus best meenemen, maar ja... handbagage.
Ah, ok! Jammer. Mijn vriendin wilt het zo graag.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Qua baggagebeleid begint KLM steeds meer op een low cost carrier te lijken, dus verwacht geen coulance.
Betaal 25 euro (ofzo) om het in te checken, dan weet je zeker dat je het meekrijgt. Want wat DeeBee zegt moet je inderdaad ook nog eens mee opletten. De boel wel goed inpakken.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ah, ok! Jammer. Mijn vriendin wilt het zo graag.
Thanks voor de info!quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Als het qua afmetingen en gewicht aan de eisen voldoed zal het verder prima zijn. Echter vraag ik mij af of er geen messen of dat soort onderdelen aan zo'n ding zitten, want in dat geval kom je er niet mee door de beveiliging.
Thanks! Ga dat maar doen inderdaad of gewoon niet ( gezien messen).quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Betaal 25 euro (ofzo) om het in te checken, dan weet je zeker dat je het meekrijgt. Want wat DeeBee zegt moet je inderdaad ook nog eens mee opletten. De boel wel goed inpakken.
Soms denk ik gewoon dat jij een of andere verzonnen persoon bent van een teringgrappige regular op Fok! die ons allemaal in de maling neemt.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:09 schreef 0906 het volgende:
Toen ik laatst met Ryanair vloog zat ik naast een klef koppeltje dat steeds met elkaar bezig was, zoenen, handjes vasthouden Dan voel je je wel erg ongemakkelijk als single zijnde.
Denk maar lekker door. Ik ben serieus. Maar misschien overdrijf ik ook een beetje?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 23:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Soms denk ik gewoon dat jij een of andere verzonnen persoon bent van een teringgrappige regular op Fok! die ons allemaal in de maling neemt.
Van beide een beetje.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 23:59 schreef 0906 het volgende:
[..]
Denk maar lekker door. Ik ben serieus. Maar misschien overdrijf ik ook een beetje?
Wat een onzin.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Qua baggagebeleid begint KLM steeds meer op een low cost carrier te lijken, dus verwacht geen coulance.
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...quote:
20 kg is standaard hoor! Als je met zo'n dure maatschappij vliegt moeten ze wel een beetje coulant zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...
Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is?
Wel goed gekeken? Want elke stoel heeft een stroompunt + USB bij Garuda..quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben paar dagen geleden aangekomen op Bali met Garuda Indonesia (777-300ER) maar het voelde als veevervoer zo weinig beenruimte dat er was en zo groot ben ik niet 1.84
En nergens 230 volt of usb punten wat volgens guruseats wel zo zou zijn
ja, maar dat is het nietquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:33 schreef 0906 het volgende:
[..]
20 kg is standaard hoor! Als je met zo'n dure maatschappij vliegt moeten ze wel een beetje coulant zijn.
Ik heb nog nooit 230 volt aansluitingen gezien in een vliegtuig.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:11 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Wel goed gekeken? Want elke stoel heeft een stroompunt + USB bij Garuda..
jij hebt dan ook hoevaak in een vliegtuig gezeten?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:45 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit 230 volt aansluitingen gezien in een vliegtuig.
1 keer, 737 Ryanair, geen aansluiting gezien.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
jij hebt dan ook hoevaak in een vliegtuig gezeten?
nee als ryanair iets niet heeft, dan zal het wel niet kunnen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:53 schreef 0906 het volgende:
[..]
1 keer, 737 Ryanair, geen aansluiting gezien.
Hangt er een beetje vanaf. Als je een wat duurdere koffer hebt dat snel beschadigd kan raken dan zeker wel. Ik heb voor de zomer een prijzige koffer aangeschaft. Aangekomen in Marokko zat deze onder de vlekken en strepen. Op de terugvlucht naar toch maar een beschermfolie overheen gedaan en dat was top!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:31 schreef 0906 het volgende:
In de vertrekhal staat een grote machine waar je koffers kunt voorzien van een laag plastic bescherm folie. Is het aan te raden om hiervan gebruik te maken?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf. Als je een wat duurdere koffer hebt dat snel beschadigd kan raken dan zeker wel. Ik heb voor de zomer een prijzige koffer aangeschaft. Aangekomen in Marokko zat deze onder de vlekken en strepen. Op de terugvlucht toch maar een beschermfolie overheen gedaan en dat was top!
Nee, ook het cabinepersoneel wist niks te melden daaroverquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:11 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Wel goed gekeken? Want elke stoel heeft een stroompunt + USB bij Garuda..
Uh nee!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:33 schreef 0906 het volgende:
[..]
20 kg is standaard hoor! Als je met zo'n dure maatschappij vliegt moeten ze wel een beetje coulant zijn.
Werkelijk nooit last van gehad.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...
Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is?
Op welke economy KLM vlucht binnen Europa en zonder ff status? je snapt zelf ook wel dat ze bij business class passagiers en ff plat niet zo moeilijk doen. Maar de werkelijkheid voor het gros van de passagiers is dat het beleid een stuk minder flexibel is dan voorheen.quote:
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemenquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...
Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is?
Ik vloog een paar weken geleden met BA en te grote koffers werden gewoon geweigerdquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen
Die werden de vorige keer -twee weken geleden- dat ik KLM vloog (een embraer) er gewoon uitgepikt en kregen een roze tag zodat ze bij de trap achtergelaten moesten worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen
Misschien lag het gewoon aan SAS, waar ik vorige week mee vloog de bakken zaten zo vol dat ze niet meer dichtgingenquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die werden de vorige keer -twee weken geleden- dat ik KLM vloog (een embraer) er gewoon uitgepikt en kregen een roze tag zodat ze bij de trap achtergelaten moesten worden.
Wat een ballenclub is dat zeg. Het is verdomme easyjet met een gratis kopje koffie.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Misschien lag het gewoon aan SAS, waar ik vorige week mee vloog de bakken zaten zo vol dat ze niet meer dichtgingen
SAS is geen partij voor KLM, ons kikkerlandje met een maatschappij dat 5x groter is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 14:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een ballenclub is dat zeg. Het is verdomme easyjet met een gratis kopje koffie.
Inderdaad. In plaats daarvan vragen ze altijd aan mensen die een rugzak meenemen of ze die onder de stoel voor zich willen leggen. Ik zeg dan altijd beleefd: "nee, dank je" waarop ik altijd raar wordt aangekeken. "uhh wat hoezo niet? deze mevrouw moet haar hutkoffer in de overhead locker leggen en jouw rugzak ligt in de weg".quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen
Moest je maar zorgen dat je eerder in het toestel bent, wie het eerst komt die het eerst maalt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inderdaad. In plaats daarvan vragen ze altijd aan mensen die een rugzak meenemen of ze die onder de stoel voor zich willen leggen. Ik zeg dan altijd beleefd: "nee, dank je" waarop ik altijd raar wordt aangekeken. "uhh wat hoezo niet? deze mevrouw moet haar hutkoffer in de overhead locker leggen en jouw rugzak ligt in de weg".
Dan leg ik rustig uit dat dat niet mijn probleem is en dat ze die hutkoffer maar gewoon in het ruim hadden moeten stoppen. Ik zit vaak al krap met m'n 1.95 en ga m'n voetruimte niet opgeven omdat iemand zonodig zo'n bakbeest van een koffer als handbagage mee moet/mag nemen. Heb ook wel eens een klacht ingediend over zo'n verzoek met de vraag of ik mijn rugzak dan volgende keer maar in een trolley moest doen.
Zegt de user met enorm veel vliegervaringquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:03 schreef 0906 het volgende:
[..]
Moest je maar zorgen dat je eerder in het toestel bent, wie het eerst komt die het eerst maalt.
Nee kerel, zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:03 schreef 0906 het volgende:
[..]
Moest je maar zorgen dat je eerder in het toestel bent, wie het eerst komt die het eerst maalt.
Bij BA nog nooit meegemaakt dit, lijkt me wel enorm kut. Irritante trolkoffers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee kerel, zo werkt het niet.
Ik kom als eerste binnen (nouja niet letterlijk, maar op tijd), leg m'n rugzak in de overhead locker en ga zitten. Als het hele vliegtuig dan al bijna vol zit raken een paar slome mensen in paniek omdat ze nergens hun hutkoffers in die overhead lockers kunnen stouwen. Dan komt het personeel in actie; op zoek naar rugzakken zoals die van mij met de vraag of ik die uit de overhead locker wil halen en onder de stoel voor me neer wil leggen zodat die hutkoffer erin kan. Nee dus, dat wil ik niet. Dat stond er net toch ook al vrij duidelijk dacht ik zo, dus misschien moet je beter lezen.
Nee hoor, bij Qatar airways mag je 30 kg bagage meenemen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:53 schreef MartijnUK het volgende:
23kg is de standaard limiet als het op internationale bagage aankomt, en 32kg tegen bijbetaling.
Iedere maatschappij die daaronder zit loopt de kantjes er af
De enige overtreffende trap zijn de mensen die dat doen en daarna bij het uitstappen tegen de stroom in gaan om hun koffer op te halen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:27 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Bij BA nog nooit meegemaakt dit, lijkt me wel enorm kut. Irritante trolkoffers.
Maar bij BA zit ik zo goed als altijd bij de nooduitgang waar je niks onder de stoel voor je leggen mag überhaupt. En om die reden houden ze de overheads boven de uitgang ook dicht (behalve voor passagiers die er zitten) tegen de schlemielen die instappen, hun kutkoffer zo gauw mogelijk wegstoppen (boven iemand anders' stoel) en dan pas hun eigen plek opzoeken. De ergste soort.
Misschien meer dan jij. Dat maakt toch niks uit, heb reeds 1 keer gevlogen, met Ryanair. Heb helaas het geld niet om meer te vliegen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee kerel, zo werkt het niet.
En jij hebt 0 keer gevlogen toch? En hebt allerlei vragen over hoe WC's in vliegtuigen eruit zien? Wat weet je ervan?
Hoe ben je dan terug gegaan, met de bus?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:55 schreef 0906 het volgende:
[..]
Misschien meer dan jij. Dat maakt toch niks uit, heb reeds 1 keer gevlogen, met Ryanair. Heb helaas het geld niet om meer te vliegen.
Bij TAM Brazilie kreeg ik 2x 23 kilo koffers mee. En dat voor een super goedkoop ticket.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:52 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee hoor, bij Qatar airways mag je 30 kg bagage meenemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |