Airberlin zijn meestal enkele tickets, maar soms als er een codeshare in het spel is niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:30 schreef TN-FR het volgende:
Het is met air berlin. Het is nogal gecompliceerd daar ik was ingecheckt en klaar stond om te boarden. Toen was er een noodgeval waardoor ik besloot de vlucht niet te nemen. Dus mijn bagage werd uit het ruim gehaald
Ik denk dat ik even contact opneem met air berlin.
Er staan 1001 manieren op hun website om contact op te nemen met KLM.. Probeer het nog eens te vinden zou ik zeggen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:34 schreef 0906 het volgende:
Heeft er iemand een mailadres van KLM? Staat niks over op hun website namelijk.
Ja dat gaat niet als je geen social media hebt. Kan telefonisch proberen maar waarom hebben ze niet gewoon een mail adres op hun site staan?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:48 schreef heite het volgende:
[..]
Er staan 1001 manieren op hun website om contact op te nemen met KLM.. Probeer het nog eens te vinden zou ik zeggen.
Omdat ze een concactformulier hebben, waarschijnlijk om zo bergen met onnodige spam tegen te gaan. Je kan daar gewoon je ei kwijt, ook zonder social media.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:50 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ja dat gaat niet als je geen social media hebt. Kan telefonisch proberen maar waarom hebben ze niet gewoon een mail adres op hun site staan?
Leg met airberlin is idd nog geldig, dus moet even contact opnemen met etihad voor cgk-auh. En ik denk dat dat niet gaat lukken daar ik de leg auh-cgk niet heb gemaaktquote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:39 schreef XL het volgende:
[..]
Airberlin zijn meestal enkele tickets, maar soms als er een codeshare in het spel is niet.
De oude 3-3-3 stoel opstelling van een 777-200, wat een ouder toestel is dan een 777-300 was ruimer dan de 3-4-3 stoelopstelling in een 777-300. In de refurbished 777-200 zitten perfecte nieuwe stoelen in een 3-4-3 opstelling.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 23:59 schreef 0906 het volgende:
Ik zie dus dat ik nu vlieg met de KLM 777 300 terwijl ik tijdens het boeken ervan de 777 200 had, heb daarvoor ook een stoel gekozen. Nu is die keuze dus verloren gegaan omdat ze gaan vliegen met de 300.
kan ik dit nog veranderen?
Hoe zijn die 777 300 toestellen? Volgens mij zijn die een stukje ouder dan de 200 waarvan de stoelen pas vervangen zijn. Is dat een voor of nadeel?
Dit zijn exact de soort vragen waarom mensen niet naar jouw advies luisteren.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:34 schreef 0906 het volgende:
Heeft er iemand een mailadres van KLM? Staat niks over op hun website namelijk.
Want?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:43 schreef JAOC het volgende:
[..]
Dit zijn exact de soort vragen waarom mensen niet naar jouw advies luisteren.
en wat vroegen ze je?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 17:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nou jongens, ik ben veilig aangekomen in Vancouver en het is allemaal goed gegaan met de bagageBedankt voor de hulp!
Ja? Hmm ik vlieg over het algemeen vanuit de VS dus misschien daarom.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:46 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik kom 20 vaker tegen dan 23
Eigenlijk niks bijzonders. Wanneer ik weer terug ga, wat voor werk ik doe en waar ik verblijf en kom doen.quote:
Was toch echt een 777-200 toestel. Zijn die goed voor lange vluchten?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
De oude 3-3-3 stoel opstelling van een 777-200, wat een ouder toestel is dan een 777-300 was ruimer dan de 3-4-3 stoelopstelling in een 777-300. In de refurbished 777-200 zitten perfecte nieuwe stoelen in een 3-4-3 opstelling.
Maar je vloog toch naar BKK. Ik heb al een paar jaar geen KLM vluchten op die route gezien met een 777-200 toestel .
Dus gewoon 10 uurtjes je kak ophouden en dan hopen dat de immigration officer op Suvarnabhumi je het land binnen laat. Wel een beetje beter gedragen dan hier hé!
Als je zeker weet dat je anderhalfuur voor vertrek op de luchthaven kan zijn dan is dat vast genoeg.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:41 schreef Kansenjongere het volgende:
Heeft iemand ervaring met Trapani airport, het liefst in combinatie met de bus van Ast vanuit Trapani naar het vliegveld. Ik kan kiezen uit een hele vroege bus waarmee ik (volgens planning) twee uur en een kwartier voor vertrek op de luchthaven ben of een bus op een iets Christelijker tijdstip waarmee ik (wederom volgens planning) anderhalf uur voor vertrek op de luchthaven ben. Ik neem aan dat dat laatste ruim op tijd is (ik vlieg met Ryanair en moet een koffer inchecken) mits de bus enigszins betrouwbaar is?
(ik ben zo iemand die normaal altijd ruim twee uur van tevoren op de luchthaven is)
Gebeurt vaker bij vluchten naar de US, gewoon iets eerder aankomen op het vliegveld.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:15 schreef Coelho het volgende:
Morgen met UA naar de USA. Netjes een ESTA aangevraagd/ingevuld ene paar weken geleden. Wil ik inchecken via de website van UA, verwijzen ze me naar een app omdat ik dan mijn paspoort kan scannen.
App gedownload, alle gegevens ingevuld (verblijfadres, paspoortscan gemaakt), 10 minuten verder, wil ik voor de laatste keer op CONTINUE of iets dergelijks klikken, krijg ik een pop-up dat het niet lukt om mijn check in te completeren, dat ze mijn reisdocument eerst willen zien op het vliegveld en ik dus nog geen boardingpas krijg![]()
Nou ja, dat zal dan wel aan mij liggen, op de pagina waar ik een ESTA moest aanvragen ben ik doorgeklikt, omdat ik er tenslotte al een heb. Nog maar een keer het hele proces door en gelukkig heeft het systeem niks onthouden. Kom ik weer op de pagina waar ik naar de ESTA site kan, klik ik er op, error in het ESTA systeem![]()
Al met al lijkt het dus gewoon niet mogelijk te zijn om vooraf in te checken bij UA. Gelukkig slechts drie kwartier mee bezig geweest![]()
Of... doe ik iets verkeerd en kunnen jullie mij vertellen hoe ik wel het hele proces kan doorlopen?
Ik hoopte dat ik mijn koffer in zo'n apparaat kon stoppen ipv langs de balie te moeten. We vliegen om 9.15, dus om 6.15 op het vliegveld vind ik vroeg genoegquote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gebeurt vaker bij vluchten naar de US, gewoon iets eerder aankomen op het vliegveld.
Als je toch al een koffer in moest checken moest je sowieso al naar de incheckbalie.
De self service drop wordt niet door United gebruikt!quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:09 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik hoopte dat ik mijn koffer in zo'n apparaat kon stoppen ipv langs de balie te moeten. We vliegen om 9.15, dus om 6.15 op het vliegveld vind ik vroeg genoeg![]()
Dank voor de info!quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:23 schreef airportmadness het volgende:
[..]
De self service drop wordt niet door United gebruikt!
In een 777 zitten grotere toiletten PUNT! Maar laat het lekker over je heen komen en wil niet alles vantevoren bedacht en uitgetekend te hebben.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:38 schreef 0906 het volgende:
[..]
Was toch echt een 777-200 toestel. Zijn die goed voor lange vluchten?
Wat is jou ervaring met toiletbezoek tijdens een vlucht? Als het goed is zijn beide toiletten even groot, of je nou in een 777 of 737 zit.
Check online in, en ga vervolgens ook in baggage drop off rij staan. Dat scheelt vaak lange rijen.quote:
United heeft zover ik weet in Amsterdam alleen een premier access ingang en een economy. Maakt niks uit of je al een online checkin doet.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:29 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Check online in, en ga vervolgens ook in baggage drop off rij staan. Dat scheelt vaak lange rijen.
Maak je je serieus druk over de plee in het vliegtuig? Kerel als ik jou was zou ik gewoon thuisblijven want dit gaat gewoon niet werken...quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:38 schreef 0906 het volgende:
[..]
Was toch echt een 777-200 toestel. Zijn die goed voor lange vluchten?
Wat is jou ervaring met toiletbezoek tijdens een vlucht? Als het goed is zijn beide toiletten even groot, of je nou in een 777 of 737 zit.
42.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:14 schreef 0906 het volgende:
Als jullie moeten kiezen:
A330
777
787
Wat heeft je voorkeur?
Zie TRV / Vragen over vliegen #47 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:29 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Check online in, en ga vervolgens ook in baggage drop off rij staan. Dat scheelt vaak lange rijen.
Toch nog even inhakend...quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In een 777 zitten grotere toiletten PUNT! Maar laat het lekker over je heen komen en wil niet alles vantevoren bedacht en uitgetekend te hebben.
Maar eigenlijk dit.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:38 schreef Nielsch het volgende:
Maak je je serieus druk over de plee in het vliegtuig? Kerel als ik jou was zou ik gewoon thuisblijven want dit gaat gewoon niet werken...
Helemaal mee eens! Het vervelende van dit soort autisten is dat ze de meest onzinnige vragen hebben maar op het moment dat ze lucht in gaan, je nooit meer wat van ze hoort. Dan wil ik ook de horror verhalen achteraf wel horen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maak je je serieus druk over de plee in het vliegtuig? Kerel als ik jou was zou ik gewoon thuisblijven want dit gaat gewoon niet werken...
hij zou maar een stewardes pakken. Moet je wel ruimte hebben he...quote:Op woensdag 19 oktober 2016 22:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Het vervelende van dit soort autisten is dat ze de meest onzinnige vragen hebben maar op het moment dat ze lucht in gaan, je nooit meer wat van ze hoort. Dan wil ik ook de horror verhalen achteraf wel horen.
Volgens mij vliegt 0906 niet met Transaviaquote:Op woensdag 19 oktober 2016 22:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
hij zou maar een stewardes pakken. Moet je wel ruimte hebben he...
ziek veel respect als het je lukt om een stewardess vol te blaffen op de plee van een 737quote:Op woensdag 19 oktober 2016 22:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Volgens mij vliegt 0906 niet met Transavia
In een 777-300 kan ik niet eens normaal zitten. Moet eerst mijn ballen tussen mijn benen doen want als ik zit dan klemmen mijn knieën tegen elkaarquote:Op woensdag 19 oktober 2016 23:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
ziek veel respect als het je lukt om een stewardess vol te blaffen op de plee van een 737
Mijn hemel, ik kan er niet eens rechtop staan
A330 is op Europese bodem gemaaktquote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:14 schreef 0906 het volgende:
Als jullie moeten kiezen:
A330
777
787
Wat heeft je voorkeur?
Ja dat gaat nu dus niet he.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:09 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik hoopte dat ik mijn koffer in zo'n apparaat kon stoppen ipv langs de balie te moeten. We vliegen om 9.15, dus om 6.15 op het vliegveld vind ik vroeg genoeg![]()
Zelfs de aantallen toiletten zijn compleet onbelangrijk. Dan sta je maar even te wachten, is goed voor de bloedsomloop.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 21:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Toch nog even inhakend...
De grote van het toilet is niet eens het belangrijkste, hoewel de KLM inderdaad een relatief groot toilet heeft in het midden waar je ook met een rolstoel uit de voeten kan, hoe je in de gangpaden daar heen kan rijden weet ik weer niet, maar gaat om het idee denk ik...
Het gaat vooral om de aantallen toiletten die aanwezig zijn, want in een 737-800 zitten wel 3 toiletten, 2 daarvan kunnen door economy passagiers gebruikt worden, en dat is dus 2 voor circa 170 passagiers, in een 777 kunnen zo'n 340 economy passagiers met zo'n 9 toiletten, dat zijn er dus 2x zoveel. Naast het feit dat ze door het vliegtuig verspreid zitten waardoor je deze altijd wel kan bereiken.
Op een vlucht in een 737 is het toilet de eerste minuten van een vlucht voor iedereen wel bereikbaar, maar aangezien een luchthaven ook toiletten heeft is het gebruik dan minimaal, echt ik snap niet dat je 10 minuten na het opstijgen naar de WC zou moeten, maar dat ligt vast aan mij, echter tijdens een boordservice kan je niet omdat die kar in het ene gangpad staat en je niet naar achteren kunt, en na de boordservice wil het complete toestel de versnapering eruit gooien.
[..]
Maar eigenlijk dit.
dan knal je even naar londen met dat kekke proppelorvliegtuigje van flybe.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:11 schreef sirdanilot het volgende:
Volgens mij heb ik alleen heel veel 737s en A320s gehad en voor long haul de 747, 777 en A330. Ik merkte eigenlijk weinig verschil behalve dat de 747 natuurlijk een stukkie groter is.
Oh ja en van london naar schiphol een keer een piepkleine A319.
Ik heb nou nooit eens een leuk zeldzamer toestel
Ik zou eerder aanraden op een lokaal vliegveldje te kijken of je ergens mee mag vliegen. Voor een euro of 60 heb je een rondvlucht van een half uurtje boven je eigen woonplaats. Dat kost het tenminste hier waar ik woon. Zo'n cessna vanaf een grasveld is ook een andere ervaring. De propellorvliegtuigjes op schiphol etc niet echt.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 13:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
dan knal je even naar londen met dat kekke proppelorvliegtuigje van flybe.
A350 natuurlijk!quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:14 schreef 0906 het volgende:
Als jullie moeten kiezen:
A330
777
787
Wat heeft je voorkeur?
uiteraard, dan kan je niet in een middelseat eindigenquote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
A350 natuurlijk!
Maar uit bovenstaande lijst toch 787 denk ik, op de voet gevolgd door 777 en op ruime afstand A330. Ik mis alleen nog een A340 dit jaar voor de complete Airbus collectie.
777 dit jaar veruit het meeste gevlogen, in de regel prima toestellen. Cabine van de 787 is mooier, stoelopstellingen soms wat ongelukkig. A330 weinig bijzonders, al zweren sommige mensen bij de 2-seats aan de ramen.
Het gaat mij ook niet om die toiletten, wou gewoon weten of het toestel een beetje comfortabel is omdat ik mensen hoor zeiken over lange vluchten met een 737.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 22:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Het vervelende van dit soort autisten is dat ze de meest onzinnige vragen hebben maar op het moment dat ze lucht in gaan, je nooit meer wat van ze hoort. Dan wil ik ook de horror verhalen achteraf wel horen.
KLM 777-300ER, lekker brullen met die motoren.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 22:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Volgens mij vliegt 0906 niet met Transavia
Stel we zouden jou vertellen dat er geen WC zit in die toestellen en je het lekker op mag houden, dat de stoelen vreselijk zitten en de motoren lawaaierig brullen. Wat ging je dan doen? Want je hebt (gezien je andere posts) geen geld om je vlucht om te boeken.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:09 schreef 0906 het volgende:
[..]
Het gaat mij ook niet om die toiletten, wou gewoon weten of het toestel een beetje comfortabel is omdat ik mensen hoor zeiken over lange vluchten met een 737.
Air Regional in Frankrijk met Embrear 135 in een lederen zetel 1-2 opstelling of een Jetstream 31 van Netherlines waar de koffers op het toilet werden opgeslagen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:35 schreef MCH het volgende:
Ik vind zo'n 2 by 2 stoelopstelling wel lekker knus, zeker als er ook nog een lager plafond inzit. Geef toch een andere impressie als vliegen met Ryanair eenheidswurst.
Weet je wat het punt is met dit soort maatschappijen:quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Air Regional in Frankrijk met Embrear 135 in een lederen zetel 1-2 opstelling of een Jetstream 31 van Netherlines waar de koffers op het toilet werden opgeslagen.
Ik dacht dat ze al gestopt waren met Fokker bij klm?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
De fokkers van KLM lijken me heel leuk, maar als ik naar parijs of zo moet pak ik een transavia of de trein of bus want KLM is voor mij simpelweg meestal niet te betalen.
retourtjes city gaan weg vanaf 90¤ joh. Flybe enkeltjes voor 35¤. Goedkoper dan voor 60¤ op standsted vliegen na je transfer.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Weet je wat het punt is met dit soort maatschappijen:
-of ze vliegen niet naar NL
-of wel (b.v. kleine BA vliegtuigjes vanuit london city etc.) maar zijn geen budgetmaatschappijen en voor mij als student dus vééééél te duur.
Had wel de kans op een embraer 195 bij mijn vlucht naar de oekraiene maar volgens mij is het nu een saaie 737. Hopelijk wisselen ze die nog om. Maar ook een embraer 195 is niet zo super bijzonder.
90 euro retour naar london vind ik niet goedkoop. Dat is vlakbij man. Voor 50 euro meer zit ik in Israel.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
retourtjes city gaan weg vanaf 90¤ joh. Flybe enkeltjes voor 35¤. Goedkoper dan voor 60¤ op standsted vliegen na je transfer.
Volgens mij vliegt de fokker 70 nog gewoon. Maar het gaat niet lang meer duren idd.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:45 schreef XL het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze al gestopt waren met Fokker bij klm?
Ik zag onlangs nog een Fokker 50 op LCY
Bij KLM heb ik destijds nog wel de 75 gevlogen. De 50 heb ik ook op de lijst, maar niet van KLM
Qua baggagebeleid begint KLM steeds meer op een low cost carrier te lijken, dus verwacht geen coulance.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
Is KLM heel streng met handbagage? Mijn vriendin wilt graag een kneedmachine uit Nederland en die wil ik dus best meenemen, maar ja... handbagage.
Als het qua afmetingen en gewicht aan de eisen voldoed zal het verder prima zijn. Echter vraag ik mij af of er geen messen of dat soort onderdelen aan zo'n ding zitten, want in dat geval kom je er niet mee door de beveiliging.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
Is KLM heel streng met handbagage? Mijn vriendin wilt graag een kneedmachine uit Nederland en die wil ik dus best meenemen, maar ja... handbagage.
Ah, ok! Jammer. Mijn vriendin wilt het zo graag.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Qua baggagebeleid begint KLM steeds meer op een low cost carrier te lijken, dus verwacht geen coulance.
Betaal 25 euro (ofzo) om het in te checken, dan weet je zeker dat je het meekrijgt. Want wat DeeBee zegt moet je inderdaad ook nog eens mee opletten. De boel wel goed inpakken.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ah, ok! Jammer. Mijn vriendin wilt het zo graag.
Thanks voor de info!quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Als het qua afmetingen en gewicht aan de eisen voldoed zal het verder prima zijn. Echter vraag ik mij af of er geen messen of dat soort onderdelen aan zo'n ding zitten, want in dat geval kom je er niet mee door de beveiliging.
Thanks! Ga dat maar doen inderdaad of gewoon niet ( gezien messen).quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Betaal 25 euro (ofzo) om het in te checken, dan weet je zeker dat je het meekrijgt. Want wat DeeBee zegt moet je inderdaad ook nog eens mee opletten. De boel wel goed inpakken.
Soms denk ik gewoon dat jij een of andere verzonnen persoon bent van een teringgrappige regular op Fok! die ons allemaal in de maling neemt.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:09 schreef 0906 het volgende:
Toen ik laatst met Ryanair vloog zat ik naast een klef koppeltje dat steeds met elkaar bezig was, zoenen, handjes vasthoudenDan voel je je wel erg ongemakkelijk als single zijnde.
Denk maar lekker door. Ik ben serieus. Maar misschien overdrijf ik ook een beetje?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 23:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Soms denk ik gewoon dat jij een of andere verzonnen persoon bent van een teringgrappige regular op Fok! die ons allemaal in de maling neemt.
Van beide een beetje.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 23:59 schreef 0906 het volgende:
[..]
Denk maar lekker door. Ik ben serieus. Maar misschien overdrijf ik ook een beetje?
Wat een onzin.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Qua baggagebeleid begint KLM steeds meer op een low cost carrier te lijken, dus verwacht geen coulance.
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...quote:
20 kg is standaard hoor! Als je met zo'n dure maatschappij vliegt moeten ze wel een beetje coulant zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...
Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is?
Wel goed gekeken? Want elke stoel heeft een stroompunt + USB bij Garuda..quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben paar dagen geleden aangekomen op Bali met Garuda Indonesia (777-300ER) maar het voelde als veevervoer zo weinig beenruimte dat er wasen zo groot ben ik niet 1.84
En nergens 230 volt of usb punten wat volgens guruseats wel zo zou zijn![]()
ja, maar dat is het nietquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:33 schreef 0906 het volgende:
[..]
20 kg is standaard hoor! Als je met zo'n dure maatschappij vliegt moeten ze wel een beetje coulant zijn.
Ik heb nog nooit 230 volt aansluitingen gezien in een vliegtuig.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:11 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Wel goed gekeken? Want elke stoel heeft een stroompunt + USB bij Garuda..
jij hebt dan ook hoevaak in een vliegtuig gezeten?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:45 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit 230 volt aansluitingen gezien in een vliegtuig.
1 keer, 737 Ryanair, geen aansluiting gezien.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
jij hebt dan ook hoevaak in een vliegtuig gezeten?
nee als ryanair iets niet heeft, dan zal het wel niet kunnen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:53 schreef 0906 het volgende:
[..]
1 keer, 737 Ryanair, geen aansluiting gezien.
Hangt er een beetje vanaf. Als je een wat duurdere koffer hebt dat snel beschadigd kan raken dan zeker wel. Ik heb voor de zomer een prijzige koffer aangeschaft. Aangekomen in Marokko zat deze onder de vlekken en strepen. Op de terugvlucht naar toch maar een beschermfolie overheen gedaan en dat was top!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:31 schreef 0906 het volgende:
In de vertrekhal staat een grote machine waar je koffers kunt voorzien van een laag plastic bescherm folie. Is het aan te raden om hiervan gebruik te maken?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf. Als je een wat duurdere koffer hebt dat snel beschadigd kan raken dan zeker wel. Ik heb voor de zomer een prijzige koffer aangeschaft. Aangekomen in Marokko zat deze onder de vlekken en strepen. Op de terugvlucht toch maar een beschermfolie overheen gedaan en dat was top!
Nee, ook het cabinepersoneel wist niks te melden daaroverquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:11 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Wel goed gekeken? Want elke stoel heeft een stroompunt + USB bij Garuda..
Uh nee!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:33 schreef 0906 het volgende:
[..]
20 kg is standaard hoor! Als je met zo'n dure maatschappij vliegt moeten ze wel een beetje coulant zijn.
Werkelijk nooit last van gehad.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...
Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is?
Op welke economy KLM vlucht binnen Europa en zonder ff status?quote:
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemenquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...
Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is?
Ik vloog een paar weken geleden met BA en te grote koffers werden gewoon geweigerdquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen
Die werden de vorige keer -twee weken geleden- dat ik KLM vloog (een embraer) er gewoon uitgepikt en kregen een roze tag zodat ze bij de trap achtergelaten moesten worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen
Misschien lag het gewoon aan SAS, waar ik vorige week mee vloogquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die werden de vorige keer -twee weken geleden- dat ik KLM vloog (een embraer) er gewoon uitgepikt en kregen een roze tag zodat ze bij de trap achtergelaten moesten worden.
Wat een ballenclub is dat zeg. Het is verdomme easyjet met een gratis kopje koffie.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Misschien lag het gewoon aan SAS, waar ik vorige week mee vloogde bakken zaten zo vol dat ze niet meer dichtgingen
SAS is geen partij voor KLM, ons kikkerlandje met een maatschappij dat 5x groter is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 14:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een ballenclub is dat zeg. Het is verdomme easyjet met een gratis kopje koffie.
Inderdaad. In plaats daarvan vragen ze altijd aan mensen die een rugzak meenemen of ze die onder de stoel voor zich willen leggen. Ik zeg dan altijd beleefd: "nee, dank je" waarop ik altijd raar wordt aangekeken. "uhh wat hoezo niet? deze mevrouw moet haar hutkoffer in de overhead locker leggen en jouw rugzak ligt in de weg".quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen
Moest je maar zorgen dat je eerder in het toestel bent, wie het eerst komt die het eerst maalt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inderdaad. In plaats daarvan vragen ze altijd aan mensen die een rugzak meenemen of ze die onder de stoel voor zich willen leggen. Ik zeg dan altijd beleefd: "nee, dank je" waarop ik altijd raar wordt aangekeken. "uhh wat hoezo niet? deze mevrouw moet haar hutkoffer in de overhead locker leggen en jouw rugzak ligt in de weg".
Dan leg ik rustig uit dat dat niet mijn probleem is en dat ze die hutkoffer maar gewoon in het ruim hadden moeten stoppen. Ik zit vaak al krap met m'n 1.95 en ga m'n voetruimte niet opgeven omdat iemand zonodig zo'n bakbeest van een koffer als handbagage mee moet/mag nemen. Heb ook wel eens een klacht ingediend over zo'n verzoek met de vraag of ik mijn rugzak dan volgende keer maar in een trolley moest doen.
Zegt de user met enorm veel vliegervaringquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:03 schreef 0906 het volgende:
[..]
Moest je maar zorgen dat je eerder in het toestel bent, wie het eerst komt die het eerst maalt.
Nee kerel, zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:03 schreef 0906 het volgende:
[..]
Moest je maar zorgen dat je eerder in het toestel bent, wie het eerst komt die het eerst maalt.
Bij BA nog nooit meegemaakt dit, lijkt me wel enorm kut. Irritante trolkoffers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee kerel, zo werkt het niet.
Ik kom als eerste binnen (nouja niet letterlijk, maar op tijd), leg m'n rugzak in de overhead locker en ga zitten. Als het hele vliegtuig dan al bijna vol zit raken een paar slome mensen in paniek omdat ze nergens hun hutkoffers in die overhead lockers kunnen stouwen. Dan komt het personeel in actie; op zoek naar rugzakken zoals die van mij met de vraag of ik die uit de overhead locker wil halen en onder de stoel voor me neer wil leggen zodat die hutkoffer erin kan. Nee dus, dat wil ik niet. Dat stond er net toch ook al vrij duidelijk dacht ik zo, dus misschien moet je beter lezen.
Nee hoor, bij Qatar airways mag je 30 kg bagage meenemen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:53 schreef MartijnUK het volgende:
23kg is de standaard limiet als het op internationale bagage aankomt, en 32kg tegen bijbetaling.
Iedere maatschappij die daaronder zit loopt de kantjes er af
De enige overtreffende trap zijn de mensen die dat doen en daarna bij het uitstappen tegen de stroom in gaan om hun koffer op te halen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:27 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Bij BA nog nooit meegemaakt dit, lijkt me wel enorm kut. Irritante trolkoffers.
Maar bij BA zit ik zo goed als altijd bij de nooduitgang waar je niks onder de stoel voor je leggen mag überhaupt. En om die reden houden ze de overheads boven de uitgang ook dicht (behalve voor passagiers die er zitten) tegen de schlemielen die instappen, hun kutkoffer zo gauw mogelijk wegstoppen (boven iemand anders' stoel) en dan pas hun eigen plek opzoeken. De ergste soort.
Misschien meer dan jij. Dat maakt toch niks uit, heb reeds 1 keer gevlogen, met Ryanair. Heb helaas het geld niet om meer te vliegen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee kerel, zo werkt het niet.
En jij hebt 0 keer gevlogen toch? En hebt allerlei vragen over hoe WC's in vliegtuigen eruit zien? Wat weet je ervan?
Hoe ben je dan terug gegaan, met de bus?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:55 schreef 0906 het volgende:
[..]
Misschien meer dan jij. Dat maakt toch niks uit, heb reeds 1 keer gevlogen, met Ryanair. Heb helaas het geld niet om meer te vliegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |