Air Regional in Frankrijk met Embrear 135 in een lederen zetel 1-2 opstelling of een Jetstream 31 van Netherlines waar de koffers op het toilet werden opgeslagen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:35 schreef MCH het volgende:
Ik vind zo'n 2 by 2 stoelopstelling wel lekker knus, zeker als er ook nog een lager plafond inzit. Geef toch een andere impressie als vliegen met Ryanair eenheidswurst.
Weet je wat het punt is met dit soort maatschappijen:quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Air Regional in Frankrijk met Embrear 135 in een lederen zetel 1-2 opstelling of een Jetstream 31 van Netherlines waar de koffers op het toilet werden opgeslagen.
Ik dacht dat ze al gestopt waren met Fokker bij klm?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
De fokkers van KLM lijken me heel leuk, maar als ik naar parijs of zo moet pak ik een transavia of de trein of bus want KLM is voor mij simpelweg meestal niet te betalen.
retourtjes city gaan weg vanaf 90¤ joh. Flybe enkeltjes voor 35¤. Goedkoper dan voor 60¤ op standsted vliegen na je transfer.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Weet je wat het punt is met dit soort maatschappijen:
-of ze vliegen niet naar NL
-of wel (b.v. kleine BA vliegtuigjes vanuit london city etc.) maar zijn geen budgetmaatschappijen en voor mij als student dus vééééél te duur.
Had wel de kans op een embraer 195 bij mijn vlucht naar de oekraiene maar volgens mij is het nu een saaie 737. Hopelijk wisselen ze die nog om. Maar ook een embraer 195 is niet zo super bijzonder.
90 euro retour naar london vind ik niet goedkoop. Dat is vlakbij man. Voor 50 euro meer zit ik in Israel.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
retourtjes city gaan weg vanaf 90¤ joh. Flybe enkeltjes voor 35¤. Goedkoper dan voor 60¤ op standsted vliegen na je transfer.
Volgens mij vliegt de fokker 70 nog gewoon. Maar het gaat niet lang meer duren idd.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:45 schreef XL het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze al gestopt waren met Fokker bij klm?
Ik zag onlangs nog een Fokker 50 op LCY
Bij KLM heb ik destijds nog wel de 75 gevlogen. De 50 heb ik ook op de lijst, maar niet van KLM
Qua baggagebeleid begint KLM steeds meer op een low cost carrier te lijken, dus verwacht geen coulance.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
Is KLM heel streng met handbagage? Mijn vriendin wilt graag een kneedmachine uit Nederland en die wil ik dus best meenemen, maar ja... handbagage.
Als het qua afmetingen en gewicht aan de eisen voldoed zal het verder prima zijn. Echter vraag ik mij af of er geen messen of dat soort onderdelen aan zo'n ding zitten, want in dat geval kom je er niet mee door de beveiliging.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
Is KLM heel streng met handbagage? Mijn vriendin wilt graag een kneedmachine uit Nederland en die wil ik dus best meenemen, maar ja... handbagage.
Ah, ok! Jammer. Mijn vriendin wilt het zo graag.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Qua baggagebeleid begint KLM steeds meer op een low cost carrier te lijken, dus verwacht geen coulance.
Betaal 25 euro (ofzo) om het in te checken, dan weet je zeker dat je het meekrijgt. Want wat DeeBee zegt moet je inderdaad ook nog eens mee opletten. De boel wel goed inpakken.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ah, ok! Jammer. Mijn vriendin wilt het zo graag.
Thanks voor de info!quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Als het qua afmetingen en gewicht aan de eisen voldoed zal het verder prima zijn. Echter vraag ik mij af of er geen messen of dat soort onderdelen aan zo'n ding zitten, want in dat geval kom je er niet mee door de beveiliging.
Thanks! Ga dat maar doen inderdaad of gewoon niet ( gezien messen).quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Betaal 25 euro (ofzo) om het in te checken, dan weet je zeker dat je het meekrijgt. Want wat DeeBee zegt moet je inderdaad ook nog eens mee opletten. De boel wel goed inpakken.
Soms denk ik gewoon dat jij een of andere verzonnen persoon bent van een teringgrappige regular op Fok! die ons allemaal in de maling neemt.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:09 schreef 0906 het volgende:
Toen ik laatst met Ryanair vloog zat ik naast een klef koppeltje dat steeds met elkaar bezig was, zoenen, handjes vasthoudenDan voel je je wel erg ongemakkelijk als single zijnde.
Denk maar lekker door. Ik ben serieus. Maar misschien overdrijf ik ook een beetje?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 23:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Soms denk ik gewoon dat jij een of andere verzonnen persoon bent van een teringgrappige regular op Fok! die ons allemaal in de maling neemt.
Van beide een beetje.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 23:59 schreef 0906 het volgende:
[..]
Denk maar lekker door. Ik ben serieus. Maar misschien overdrijf ik ook een beetje?
Wat een onzin.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Qua baggagebeleid begint KLM steeds meer op een low cost carrier te lijken, dus verwacht geen coulance.
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...quote:
20 kg is standaard hoor! Als je met zo'n dure maatschappij vliegt moeten ze wel een beetje coulant zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...
Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is?
Wel goed gekeken? Want elke stoel heeft een stroompunt + USB bij Garuda..quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben paar dagen geleden aangekomen op Bali met Garuda Indonesia (777-300ER) maar het voelde als veevervoer zo weinig beenruimte dat er wasen zo groot ben ik niet 1.84
En nergens 230 volt of usb punten wat volgens guruseats wel zo zou zijn![]()
ja, maar dat is het nietquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:33 schreef 0906 het volgende:
[..]
20 kg is standaard hoor! Als je met zo'n dure maatschappij vliegt moeten ze wel een beetje coulant zijn.
Ik heb nog nooit 230 volt aansluitingen gezien in een vliegtuig.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:11 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Wel goed gekeken? Want elke stoel heeft een stroompunt + USB bij Garuda..
jij hebt dan ook hoevaak in een vliegtuig gezeten?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:45 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit 230 volt aansluitingen gezien in een vliegtuig.
1 keer, 737 Ryanair, geen aansluiting gezien.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
jij hebt dan ook hoevaak in een vliegtuig gezeten?
nee als ryanair iets niet heeft, dan zal het wel niet kunnen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:53 schreef 0906 het volgende:
[..]
1 keer, 737 Ryanair, geen aansluiting gezien.
Hangt er een beetje vanaf. Als je een wat duurdere koffer hebt dat snel beschadigd kan raken dan zeker wel. Ik heb voor de zomer een prijzige koffer aangeschaft. Aangekomen in Marokko zat deze onder de vlekken en strepen. Op de terugvlucht naar toch maar een beschermfolie overheen gedaan en dat was top!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:31 schreef 0906 het volgende:
In de vertrekhal staat een grote machine waar je koffers kunt voorzien van een laag plastic bescherm folie. Is het aan te raden om hiervan gebruik te maken?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf. Als je een wat duurdere koffer hebt dat snel beschadigd kan raken dan zeker wel. Ik heb voor de zomer een prijzige koffer aangeschaft. Aangekomen in Marokko zat deze onder de vlekken en strepen. Op de terugvlucht toch maar een beschermfolie overheen gedaan en dat was top!
Nee, ook het cabinepersoneel wist niks te melden daaroverquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:11 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Wel goed gekeken? Want elke stoel heeft een stroompunt + USB bij Garuda..
Uh nee!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:33 schreef 0906 het volgende:
[..]
20 kg is standaard hoor! Als je met zo'n dure maatschappij vliegt moeten ze wel een beetje coulant zijn.
Werkelijk nooit last van gehad.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...
Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is?
Op welke economy KLM vlucht binnen Europa en zonder ff status?quote:
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemenquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen...
Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is?
Ik vloog een paar weken geleden met BA en te grote koffers werden gewoon geweigerdquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen
Die werden de vorige keer -twee weken geleden- dat ik KLM vloog (een embraer) er gewoon uitgepikt en kregen een roze tag zodat ze bij de trap achtergelaten moesten worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen
Misschien lag het gewoon aan SAS, waar ik vorige week mee vloogquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die werden de vorige keer -twee weken geleden- dat ik KLM vloog (een embraer) er gewoon uitgepikt en kregen een roze tag zodat ze bij de trap achtergelaten moesten worden.
Wat een ballenclub is dat zeg. Het is verdomme easyjet met een gratis kopje koffie.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Misschien lag het gewoon aan SAS, waar ik vorige week mee vloogde bakken zaten zo vol dat ze niet meer dichtgingen
SAS is geen partij voor KLM, ons kikkerlandje met een maatschappij dat 5x groter is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 14:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een ballenclub is dat zeg. Het is verdomme easyjet met een gratis kopje koffie.
Inderdaad. In plaats daarvan vragen ze altijd aan mensen die een rugzak meenemen of ze die onder de stoel voor zich willen leggen. Ik zeg dan altijd beleefd: "nee, dank je" waarop ik altijd raar wordt aangekeken. "uhh wat hoezo niet? deze mevrouw moet haar hutkoffer in de overhead locker leggen en jouw rugzak ligt in de weg".quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen
Moest je maar zorgen dat je eerder in het toestel bent, wie het eerst komt die het eerst maalt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inderdaad. In plaats daarvan vragen ze altijd aan mensen die een rugzak meenemen of ze die onder de stoel voor zich willen leggen. Ik zeg dan altijd beleefd: "nee, dank je" waarop ik altijd raar wordt aangekeken. "uhh wat hoezo niet? deze mevrouw moet haar hutkoffer in de overhead locker leggen en jouw rugzak ligt in de weg".
Dan leg ik rustig uit dat dat niet mijn probleem is en dat ze die hutkoffer maar gewoon in het ruim hadden moeten stoppen. Ik zit vaak al krap met m'n 1.95 en ga m'n voetruimte niet opgeven omdat iemand zonodig zo'n bakbeest van een koffer als handbagage mee moet/mag nemen. Heb ook wel eens een klacht ingediend over zo'n verzoek met de vraag of ik mijn rugzak dan volgende keer maar in een trolley moest doen.
Zegt de user met enorm veel vliegervaringquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:03 schreef 0906 het volgende:
[..]
Moest je maar zorgen dat je eerder in het toestel bent, wie het eerst komt die het eerst maalt.
Nee kerel, zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:03 schreef 0906 het volgende:
[..]
Moest je maar zorgen dat je eerder in het toestel bent, wie het eerst komt die het eerst maalt.
Bij BA nog nooit meegemaakt dit, lijkt me wel enorm kut. Irritante trolkoffers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee kerel, zo werkt het niet.
Ik kom als eerste binnen (nouja niet letterlijk, maar op tijd), leg m'n rugzak in de overhead locker en ga zitten. Als het hele vliegtuig dan al bijna vol zit raken een paar slome mensen in paniek omdat ze nergens hun hutkoffers in die overhead lockers kunnen stouwen. Dan komt het personeel in actie; op zoek naar rugzakken zoals die van mij met de vraag of ik die uit de overhead locker wil halen en onder de stoel voor me neer wil leggen zodat die hutkoffer erin kan. Nee dus, dat wil ik niet. Dat stond er net toch ook al vrij duidelijk dacht ik zo, dus misschien moet je beter lezen.
Nee hoor, bij Qatar airways mag je 30 kg bagage meenemen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 01:53 schreef MartijnUK het volgende:
23kg is de standaard limiet als het op internationale bagage aankomt, en 32kg tegen bijbetaling.
Iedere maatschappij die daaronder zit loopt de kantjes er af
De enige overtreffende trap zijn de mensen die dat doen en daarna bij het uitstappen tegen de stroom in gaan om hun koffer op te halen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:27 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Bij BA nog nooit meegemaakt dit, lijkt me wel enorm kut. Irritante trolkoffers.
Maar bij BA zit ik zo goed als altijd bij de nooduitgang waar je niks onder de stoel voor je leggen mag überhaupt. En om die reden houden ze de overheads boven de uitgang ook dicht (behalve voor passagiers die er zitten) tegen de schlemielen die instappen, hun kutkoffer zo gauw mogelijk wegstoppen (boven iemand anders' stoel) en dan pas hun eigen plek opzoeken. De ergste soort.
Misschien meer dan jij. Dat maakt toch niks uit, heb reeds 1 keer gevlogen, met Ryanair. Heb helaas het geld niet om meer te vliegen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee kerel, zo werkt het niet.
En jij hebt 0 keer gevlogen toch? En hebt allerlei vragen over hoe WC's in vliegtuigen eruit zien? Wat weet je ervan?
Hoe ben je dan terug gegaan, met de bus?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:55 schreef 0906 het volgende:
[..]
Misschien meer dan jij. Dat maakt toch niks uit, heb reeds 1 keer gevlogen, met Ryanair. Heb helaas het geld niet om meer te vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |