Dat is minimaal ¤ 55quote:
Zou bijna jaloers worden.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 09:20 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb me net een frequent flyer silver kaart aan laten praten
Eindelijk erkenning lol
Ja maar dat komt omdat jullie allemaal een gezin en huisje boompje beestje hebben.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig mensen die het echt leuk vinden. Meestal is het gewoon belachelijk hard werken en je ziet maar weinig. Is natuurlijk niet altijd zo, maar bij de meeste bedrijven is reizen een kostenpost die zo efficient mogelijk dient te worden besteedt.
Reizen voor je werk wordt vaak geromantiseerd. Maar vaak zie je weinig van de omgeving en kom je gebroken thuis. En als je ook nog een gezin thuis hebt zitten wil je eigenlijk gewoon naar huis
Hihi, ik wel, 5 minuutjes lopenquote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:46 schreef heite het volgende:
[..]
Niet iedereen woont naast een treinstation.
"Aan laten praten"? Bedoel je misschien een Flying Blue AmEx creditcard?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 09:20 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb me net een frequent flyer silver kaart aan laten praten
Eindelijk erkenning lol
Fietsen is gezond knul!quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:46 schreef heite het volgende:
[..]
Niet iedereen woont naast een treinstation.
Als ik moet fietsen naar een treinstation ben ik al halverwege Schiphol. En niet omdat ik zo dicht bij Schiphol woon.quote:
Woonplaats of regio?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:58 schreef heite het volgende:
[..]
Als ik moet fietsen naar een treinstation ben ik al halverwege Schiphol. En niet omdat ik zo dicht bij Schiphol woon.
Miep dan niet zo, (bijna) overal ben je in Nederland zo bij een station tenzij je in Zeeuws-Vlaanderen woont en nog wat van die gekke eilanden daar.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 13:01 schreef heite het volgende:
Zeeland. Maar je hoeft voor mij geen goedkope reismogelijkheden naar Schiphol te zoeken hoor, ik kom daar toch wel.
Was alleen maar een observatie.
Business class is 3 keer zo duur. Dat prijsverschil is wel belachelijk groot. Moet het helaas doen met economy.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 13:06 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Valt er niet iets premiums te boeken?
Ik denk dat dat de juiste conclusie inderdaad isquote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:11 schreef Fogel het volgende:
Ik krijg een deja-vu van deze discussie.
De vorige keer was de conclusie ongeveer dat mensen die veel reizen voor hun werk vaak graag wat minder reizen en de mensen die het niet gewend zijn denken dat het ultiem tof is. Tot ze evt een baan krijgen waar ze ook veel moeten reizen en uiteindelijk waarschijnlijk ook deel gaan worden van categorie A.
Ik hoor zelf met enige regelmaat collegas dat ze graag de goudstatus willen, als degrade van hun huidige diamond status...
Kunnen we het hier nu weer wat meer gaan hebben over e-tickets, baggage, overstappen, etc
First world problems.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de juiste conclusie inderdaad is
Soort spaarkaart ofzo.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:50 schreef heite het volgende:
[..]
"Aan laten praten"? Bedoel je misschien een Flying Blue AmEx creditcard?
Want dat is iets heel anders dan een frequent flyer kaart natuurlijk.
Ik kom uit zeeuws vlaanderen en wij vlogen ALTIJD vanaf Brussel zaventem. Later, met de komst van low cost maatschappijen, ook wel eens eindhoven en brussel Charleroi. Brussel is namelijk maar een uurtje rijden. OV is overigens non existent v an zeeuws vlaanderen naar brussel. Denk dat je dan met een bus die 1x in de 2u gaat naar antwerpen moet, dan nog met de tram, en dan nog met de trein of zo. Maar met de auto is het wel snel.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 13:02 schreef MCH het volgende:
[..]
Miep dan niet zo, (bijna) overal ben je in Nederland zo bij een station tenzij je in Zeeuws-Vlaanderen woont en nog wat van die gekke eilanden daar.
En Ryanair is in Belgie vaak ook nog goedkoper heb ik de indruk.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik kom uit zeeuws vlaanderen en wij vlogen ALTIJD vanaf Brussel zaventem. Later, met de komst van low cost maatschappijen, ook wel eens eindhoven en brussel Charleroi. Brussel is namelijk maar een uurtje rijden. OV is overigens non existent v an zeeuws vlaanderen naar brussel. Denk dat je dan met een bus die 1x in de 2u gaat naar antwerpen moet, dan nog met de tram, en dan nog met de trein of zo. Maar met de auto is het wel snel.
Het is echt niet lang geleden dat ik voor het eerst op schiphol kwam.
Heeft te maken met de landingsgelden e.d.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:14 schreef MCH het volgende:
[..]
En Ryanair is in Belgie vaak ook nog goedkoper heb ik de indruk.
Bedankt voor de aanvulling Blikquote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Heeft te maken met de landingsgelden e.d.
Vanaf diezelfde bushalte kun je gewoon met de Bus naar Sint Niklaas station (direct). Voor de meer westelijk gelegen Zeeuws Vlamingen zijn er zat bussen naar Gent en Knokke. Allemaal een stuk sneller dan met de 19. Ben je wel een echte Zeeuwse Vlaming?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik kom uit zeeuws vlaanderen en wij vlogen ALTIJD vanaf Brussel zaventem. Later, met de komst van low cost maatschappijen, ook wel eens eindhoven en brussel Charleroi. Brussel is namelijk maar een uurtje rijden. OV is overigens non existent v an zeeuws vlaanderen naar brussel. Denk dat je dan met een bus die 1x in de 2u gaat naar antwerpen moet, dan nog met de tram, en dan nog met de trein of zo. Maar met de auto is het wel snel.
Het is echt niet lang geleden dat ik voor het eerst op schiphol kwam.
Ga je dat redden met 2 retours. Moet die vlucht toch wel 7500 Miles zijn. Heeft KLM die? Ik dacht dat Manilla via Taipei de langste vlucht was, of Lima misschien, maar dat is nog geen 7500 Miles toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Laatste, aangezien de vraag aan mij gericht was.
Zo moeilijk is het eigenlijk niet. 2 x intercontinentaal business class vliegen en je bent er al. Of zoals in mijn geval, 30 legs vliegen zakelijk en privé. Ik heb vorig jaar een aantal projecten gehad waarbij ik wat meer moest vliegen en iedere 2 a 3 weken in het vliegtuig zat, en daarnaast heb ik ook privé nog 2 of 3 keer met KLM gevlogen.
Dus het enige wat je als gewone man moet hebben is een baan waarbij je regelmatig wat moet reizen
Maar wat als je (als Nederlander) geen Engels kunt of nauwelijks durft te spreken?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:03 schreef Aiciu het volgende:
Ik verbaas me trouwens over het Engels hier, ik had verwacht dat het hard zou zijn om mensen te verstaan, maar heb er totaal geen moeite mee gehad.
Ik heb Australische familie, die zijn soms niet te verstaan. Ik denk dat Iers Engels wel te volgen is voor de meeste.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:46 schreef 0906 het volgende:
[..]
Maar wat als je (als Nederlander) geen Engels kunt of nauwelijks durft te spreken?
25k miles voor zilver toch? Dus 6250 miles voor een enkeltje. En met business class krijg je vaak extra punten a 125%quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ga je dat redden met 2 retours. Moet die vlucht toch wel 7500 Miles zijn. Heeft KLM die? Ik dacht dat Manilla via Taipei de langste vlucht was, of Lima misschien, maar dat is nog geen 7500 Miles toch?
Doe hier maar verder over Dublin pratenquote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:50 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik heb Australische familie, die zijn soms niet te verstaan. Ik denk dat Iers Engels wel te volgen is voor de meeste.
Zelfs 15000 miles is al genoeg voor Silver dacht ik. Maar die gast ging toch alleen voor Gold? Hij kan van mij nog wel een oud AF Petroleum Club gold kaartje krijgen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:52 schreef Blik het volgende:
[..]
25k miles voor zilver toch? Dus 6250 miles voor een enkeltje. En met business class krijg je vaak extra punten a 125%
Ik had al een vermoeden dat het niet klopte, plaats anders maar in dat andere topic als dat kan.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Doe hier maar verder over Dublin pratenTRV / Dublin #4 Doe eens gek, neem voor uw gemak de hop-on hop-off bus
Eten krijg je zoals gezegd niet meer aan boord, dat is afgeschaft, je krijgt als je niets wilt uitgeven wel een bekertje water.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:22 schreef sirdanilot het volgende:
Even een vraagje los hiervan:
Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv![]()
Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk.
Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere?
Voorbeeldje richting Kuala Lumpur, 1x retour is ruim 22k miles. Dus na 1 keer ben je silver, na 2x ben je gold en na 4x platinum.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zelfs 15000 miles is al genoeg voor Silver dacht ik. Maar die gast ging toch alleen voor Gold? Hij kan van mij nog wel een oud AF Petroleum Club gold kaartje krijgen.
Of je ook nog extra level miles boven de standaard krijgt wanneer je BC vliegt, weet ik eigenlijk niet meer. Ik keek alleen maar naar de award miles en dat waren er dan zo'n 24000 incl 100% bonus per trip naar SIN of GRU.
Ik zie het. Bij de introductie van slechts 25% van de basic miles hebben ze ook gelijk dat hele level miles systeem omgegooid. Daarvoor waren de level miles in iedere boekings klasse gelijk. Goede zaak van AF/KLM, "rijken" worden gemakkelijker nog rijker terwijl het behalen van een hogere status door level miles moeilijker wordt. Status voor aantal legs is nog steeds onveranderd.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Voorbeeldje richting Kuala Lumpur, 1x retour is ruim 22k miles. Dus na 1 keer ben je silver, na 2x ben je gold en na 4x platinum.
Lege blikjes of blikjes met een inhoud van minder dan 100ml wel.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is het eigenlijk toegestaan om bijv blikjes redbull mee te nemen in je handbagage?
Nee, maar eten en drinken aan boord is goedkoop en er is enige keuze.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:22 schreef sirdanilot het volgende:
Even een vraagje los hiervan:
Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv![]()
Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk.
Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere?
Zijn die prijzen dan zoveel hoge geworden in een jaar? Ik betaalde eind vorig jaar nog 1,50 voor een halve liter bier aan boord bij UIA, twee euro voor half liters water en frisdrank en ook twee euro voor snacks en sandwiches?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Eten krijg je zoals gezegd niet meer aan boord, dat is afgeschaft, je krijgt als je niets wilt uitgeven wel een bekertje water.
Daarnaast kan je voor 3 euro een flesje frisdrank kopen aan boord, of voor 3 euro een sandwich en dan voor een extra 1 euro een blikje pepsi. (Als je weet dat een blikje Pepsi in Oekraïne ongeveer 6 UAH, ¤ 0,20 kost dan is dat eigenlijk best prijzig).
Vol uiteraardquote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Lege blikjes of blikjes met een inhoud van minder dan 100ml wel.
Maximaal 1 liter, in verpakkingen niet groter dan 100mlquote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Vol uiteraarden mag ik er meerdere meenemen onder de 100 ml of alles bijelkaar mag maar max 100 ml zijn
Ja hoor, als ik je naam weet zou het me niet verbazen als ik je ken (al dan niet via via).quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:52 schreef XL het volgende:
[..]
Vanaf diezelfde bushalte kun je gewoon met de Bus naar Sint Niklaas station (direct). Voor de meer westelijk gelegen Zeeuws Vlamingen zijn er zat bussen naar Gent en Knokke. Allemaal een stuk sneller dan met de 19. Ben je wel een echte Zeeuwse Vlaming?
Nou ja ok prima, dat overleef ik allemaal wel denk ik.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, maar eten en drinken aan boord is goedkoop en er is enige keuze.
Belangrijkste tip is om goed te weten waar je je bonnetje van de bagageafgifte hebt, want daar vragen ze om bij de overstap in Kiev en daar krijg je ook je boardingcard voor het tweede deel van de reis.
staat op de boarden, is afhankelijk van de pier. Welke vlucht heb je?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:03 schreef Chaos-Zero het volgende:
Zeg, hoe weet ik eigenlijk welke vertrekhal ik moet zijn op Schiphol? Ik kan het niet terugvinden op mn boardingpass?
Ik heb morgen de vlucht van 11:55 met Air Canada naar Toronto. Daar moet ik overstappen naar Vancouver.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
staat op de boarden, is afhankelijk van de pier. Welke vlucht heb je?
Bovendien kan het zijn dat je moet inchecken in 3 en dan bij 1 door de securitycheck. Maakt niet heel veel uit allemaal.
Vertrek 3quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:09 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Ik heb morgen de vlucht van 11:55 met Air Canada naar Toronto. Daar moet ik overstappen naar Vancouver.
Wat ga je eigenlijk in Vancouver doen?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:09 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Ik heb morgen de vlucht van 11:55 met Air Canada naar Toronto. Daar moet ik overstappen naar Vancouver.
Goede vraag! Maar niet voor in dit topic, hier gaat het zoals Fogel ook al aangaf over vragen over vliegen. TS is voor jouw vraag van harte welkom in: TRV / Canada #10! The Great White North. of hij kan een eigen topic maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:20 schreef 0906 het volgende:
[..]
Wat ga je eigenlijk in Vancouver doen?
30 kg!quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand bevestigen dat je met garuda (AMS-Jakarta-Denpasar) 30 kg mag meenemen? Op onze reisbescheiden van reisbureau staat 20 kg namelijk maar garuda site zegt volgens mij 30 kg (Economy Class)
Waarom zou je überhaupt al bijna 20 kg willen meenemen of ga je verhuizen naar Indonesië?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand bevestigen dat je met garuda (AMS-Jakarta-Denpasar) 30 kg mag meenemen? Op onze reisbescheiden van reisbureau staat 20 kg namelijk maar garuda site zegt volgens mij 30 kg (Economy Class)
Dat begrijp ik soms ook niet, sommige mensen echt heel veel meenemen op reis.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt al bijna 20 kg willen meenemen of ga je verhuizen naar Indonesië?
ligt eraan wat er op jouw ticket van toepassing is. Meestal zou dat moeten staan aangegeven bij online inchecken oid. Het kan heel goed zijn dat het reisbureau dat zo inkoopt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand bevestigen dat je met garuda (AMS-Jakarta-Denpasar) 30 kg mag meenemen? Op onze reisbescheiden van reisbureau staat 20 kg namelijk maar garuda site zegt volgens mij 30 kg (Economy Class)
quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:48 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik soms ook niet, sommige mensen echt heel veel meenemen op reis.
dat is niet zijn vraag, od wel dan?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt al bijna 20 kg willen meenemen of ga je verhuizen naar Indonesië?
Is meer voor de terugreis qua souvenirsquote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt al bijna 20 kg willen meenemen of ga je verhuizen naar Indonesië?
Ga je iets speciaals kopen?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Is meer voor de terugreis qua souvenirs
Ga morgen maar eens bellen danquote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
ligt eraan wat er op jouw ticket van toepassing is. Meestal zou dat moeten staan aangegeven bij online inchecken oid. Het kan heel goed zijn dat het reisbureau dat zo inkoopt.
Op hout houtsnijwerk na....mijn vriendin gaat mee en die heeft een souvenir-koop-tik-ooooh-wat-leuk-voor-****quote:
geen punt. Beste wat je kan doen in deze, vooral omdat er zo'n verschil hebt. Je boekt immers niet bij garuda, dus kan er wat anders gelden.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ga morgen maar eens bellen danthanks
Ik vind jou echt behulpzaam, van mij mogen ze jou mod maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
geen punt. Beste wat je kan doen in deze, vooral omdat er zo'n verschil hebt. Je boekt immers niet bij garuda, dus kan er wat anders gelden.
Ja ga ik doen alhoewel ik toch denk dat het 30 kilo is maar wil geen verrassing al is bijbetalen niet veelquote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
geen punt. Beste wat je kan doen in deze, vooral omdat er zo'n verschil hebt. Je boekt immers niet bij garuda, dus kan er wat anders gelden.
Denk dat het een standaard regel is in de reisbescheidenquote:Bagage
Doorgaans kunt u op uw vlucht 1 koffer van maximaal 20 kilogram per persoon
meenemen. Voor actuele informatie omtrent bagage verwijzen wij u naar de
website van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Houdt u bij het aantal toegestane kilo's ook altijd rekening met eventuele binnenlandse
vluchten in uw reisprogramma. Hier kunnen andere richtlijnen van toepassing
zijn op de bagagevrijdom. FOX is niet aansprakelijk voor kosten aan
overgewicht
dan verwijzen ze weer naar garuda en moet het dan weer zijn wat die zeggenquote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja ga ik doen alhoewel ik toch denk dat het 30 kilo is maar wil geen verrassing al is bijbetalen niet veel
[..]
Denk dat het een standaard regel is in de reisbescheiden
jij had toch nog nooit gevlogen?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:03 schreef 0906 het volgende:
Ik denk dat 30 eerder standaard is dan uitzondering, steeds meer maatschappijen gaan over van 20 naar 30.
1 keer onlangs met Ryanair. Maar ik ben niet echt tevreden met de uitvoering, het voelt gewoon niet lekker als ik grotere toestellen zie prefereer ik dat boven zo'n lullige 737.quote:
easyet staat op exact dezelfde plek als ryanair op schipholquote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:08 schreef 0906 het volgende:
Die H pier is wel een aanfluiting als ik zie dat Easyjet wel aan de gate mag staan. Waarom is dat? In de kou of regen lijkt me dat echt geen pretje, vooral als je helemaal stijf net het vliegtuig uitkomt.
Wat is er mis mee dan? Zie niet echt een goede argumentatie?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:08 schreef 0906 het volgende:
Die H pier is wel een aanfluiting als ik zie dat Easyjet wel aan de gate mag staan. Waarom is dat? In de kou of regen lijkt me dat echt geen pretje, vooral als je helemaal stijf net het vliegtuig uitkomt.
Ik zag toch echt een Easyjet toestel aan een van dé grote gates staan! Wel raar dat andere vluchten van Easyjet dan weer op H worden afgehandeld.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
easyet staat op exact dezelfde plek als ryanair op schiphol
Vraag en aanbod, H-pier is te klein op de piek momenten. Plannen zijn er om van de H-pier een volwaardige terminal te maken en een losse LCC terminal te maken op Schiphol-Oost.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:11 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik zag toch echt een Easyjet toestel aan een van dé grote gates staan! Wel raar dat andere vluchten van Easyjet dan weer op H worden afgehandeld.
Steekt hand op. Ik doe het nu al een jaar of 7 en het verveeld nog steeds niet. Het haalt de sleur uit je werk en breekt de cyclus van 9 tot 5 achter je bureau te zitten.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig mensen die het echt leuk vinden.
Bier is inderdaad 2 euro voor een halve liter, en de prijzen voor frisdrank zijn wel wat gestegen, dat komt ook door de val van de UAH, eerst kon je daarmee nog betalen, nu ook nog wel, maar men heeft de prijzen in UAH derhalve maar wat hoger gemaakt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zijn die prijzen dan zoveel hoge geworden in een jaar? Ik betaalde eind vorig jaar nog 1,50 voor een halve liter bier aan boord bij UIA, twee euro voor half liters water en frisdrank en ook twee euro voor snacks en sandwiches?
Ik betrap mij er toch wel op dat op het moment van landing ik dus al weet welke trein ik zou kunnen halen, en ik toch bijzonder snel geïrriteerd raak als men de verst mogelijke gate uitkiest om te parkeren, of ik merk dat men problemen heeft met de brug en ik dan in mijn ooghoek een toestel van Easyjet voorbij zie schuiven wetende dat die mensen snel bij de paspoortcontrole kunnen zijn door de manier van uitstappen via 2 uitgangen... Of dat een vlucht van Turkish Airlines net voor jouw aan de gate staat en wetende dat in de avonduren men niet altijd de automatische paspoortscanners gebruikt en je dus achterin de rij staat met 2 balies open voor alle paspoorten met half Turkije voor je...quote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:50 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Steekt hand op. Ik doe het nu al een jaar of 7 en het verveeld nog steeds niet. Het haalt de sleur uit je werk en breekt de cyclus van 9 tot 5 achter je bureau te zitten.
De enige tripjes die ik kut vind zijn dagretouren (bijv 4.30 opstaan , vlucht van 7u en dan 's avonds om 23u weer aankomen).
Uitzonderingen zijn er altijd. En er zijn natuurlijk ook tripjes die buitengewoon veel leuker zijn dan het andere tripje. Als ik voor de zoveelste keer weer naar Helsinki moet vliegen dan zit ik al snel in de modus die ozzietukker hierboven beschrijft, en dat heeft ook mede te maken dat dergelijke tripjes meestal niet echt energieboosters zijn (Finnen zijn buitengewoon saai, procesmatig en zien overal gevaren). Maar een week naar HongKong met een aantal collega's om daar een klant te bezoeken is al iets heel andersquote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:50 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Steekt hand op. Ik doe het nu al een jaar of 7 en het verveeld nog steeds niet. Het haalt de sleur uit je werk en breekt de cyclus van 9 tot 5 achter je bureau te zitten.
De enige tripjes die ik kut vind zijn dagretouren (bijv 4.30 opstaan , vlucht van 7u en dan 's avonds om 23u weer aankomen).
Gebeld met garuda en reisorganisatie en het is inderdaad 30 kg, die 20kg waar zij naar verwijzen is een standaard regel die niet aangepast isquote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
dan verwijzen ze weer naar garuda en moet het dan weer zijn wat die zeggen
Wat een gedoe altijd. Ik zou mijn vriendin thuis laten en een schone onderbroek en tandenborstel in mijn carry-on doen
Edit: Ik zit die gewicht tabel door te bladeren maar op mijn mobiel kan ik daar helemaal niks mee
Tsja, voor Singapore, Bangkok en zelfs Hong Kong mogen ze me wakker maken. Trips binnen Europa vermijd ik zoveel mogelijk en probeer dat met Skype te regelen. Lukt veelal wel, niet altijd. Tot enige tijd geleden vond ik een trip naar Istanbul ook prima maar voorlopig maar even niet. En trips van één dag heen en weer doe ik zo wie zo niet (meer).quote:Op donderdag 13 oktober 2016 19:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd. En er zijn natuurlijk ook tripjes die buitengewoon veel leuker zijn dan het andere tripje. Als ik voor de zoveelste keer weer naar Helsinki moet vliegen dan zit ik al snel in de modus die ozzietukker hierboven beschrijft, en dat heeft ook mede te maken dat dergelijke tripjes meestal niet echt energieboosters zijn (Finnen zijn buitengewoon saai, procesmatig en zien overal gevaren). Maar een week naar HongKong met een aantal collega's om daar een klant te bezoeken is al iets heel anders
20 is de norm, maar voor deze maatschappij wijkt het af, wat ze niet hebben aangepast.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 19:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Gebeld met garuda en reisorganisatie en het is inderdaad 30 kg, die 20kg waar zij naar verwijzen is een standaard regel die niet aangepast is
Zoiets, maar voor dat specifieke reisbureau, verwijzende naar de algemene voorwaarde.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ik dacht altijd dat 23 de norm was?
ik kom 20 vaker tegen dan 23quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ik dacht altijd dat 23 de norm was?
Ligt aan de voorwaarde van je ticket. In de regel niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:49 schreef TN-FR het volgende:
Ik heb de heenreis voor mijn vlucht naar Jakarta niet gebruikt. Klopt het wel dat ik mijn terugvlucht nog wel kan gebruiken?
Nee, wordt meestal gezien als een no-show.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:49 schreef TN-FR het volgende:
Ik heb de heenreis voor mijn vlucht naar Jakarta niet gebruikt. Klopt het wel dat ik mijn terugvlucht nog wel kan gebruiken?
Waarom geloof je me niet?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 19:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Gebeld met garuda en reisorganisatie en het is inderdaad 30 kg
Die klanten die je bezoekt, waarom willen ze je dan per se op locatie zien terwijl je ook telefonisch, mail, of per Skype kunt communiceren. Jagen die bedrijven zichzelf niet onnodig op de kosten om mensen op kantoor uit te nodigen?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, voor Singapore, Bangkok en zelfs Hong Kong mogen ze me wakker maken. Trips binnen Europa vermijd ik zoveel mogelijk en probeer dat met Skype te regelen. Lukt veelal wel, niet altijd. Tot enige tijd geleden vond ik een trip naar Istanbul ook prima maar voorlopig maar even niet. En trips van één dag heen en weer doe ik zo wie zo niet (meer).
Tenzij het een ticket is van een low cost airliner, die zien de vluchten weer als aparte enkele reizen en je kan prima een heenreis niet maken en een retourvlucht dan wel. De Easyjets en de Air Asia's van deze wereld zijn zo slecht nog niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:08 schreef static het volgende:
[..]
Nee, wordt meestal gezien als een no-show.
Je kunt er zo weinig mee als je daar met een te zware tas staat hé. Dan zijn ze meestal niet echt onder de indruk als je zegt dat het volgens "0906 van FOK" wel mocht.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:08 schreef 0906 het volgende:
[..]
Waarom geloof je me niet?Ik zei toch al dat het 30 kg was.
Ik bezoek geen klanten.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:15 schreef 0906 het volgende:
[..]
Die klanten die je bezoekt, waarom willen ze je dan per se op locatie zien terwijl je ook telefonisch, mail, of per Skype kunt communiceren. Jagen die bedrijven zichzelf niet onnodig op de kosten om mensen op kantoor uit te nodigen?
Ik krijg juist het idee dat men het liefst op afstand alles doet en in het laatste geval per persoonlijk op kantoor komen. Want als bedrijf moet je natuurlijk flink betalen als je mensen uitnodigt.
quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:33 schreef heite het volgende:
[..]
Je kunt er zo weinig mee als je daar met een te zware tas staat hé. Dan zijn ze meestal niet echt onder de indruk als je zegt dat het volgens "0906 van FOK" wel mocht.
Daarnaast kom je, gezien je eerdere posts in dit topic, niet over als iemand die erg veel vliegt.
Jij kan dat ongetwijfeld. Ik niet. En wel eens aan 6 uur tijdsverschil gedacht? De tijd dat ik tot in de nachtelijke uren doorwerkte laat je op een gegeven moment in de carriere achter je en werk je nog slechts van 8 tot 5, sporadische uitzonderingen daargelaten. Maar heb je een uurtje factuurtje job, tsja.....quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:39 schreef 0906 het volgende:
[..]
Waarom dan wel bij elkaar op bezoek gaan? In principe zou je alles per pc kunnen afhandelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |