abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2016 @ 09:47:10 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165847139

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio
Ted Cruz
John Kasich

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley
Bernie Sanders

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016

SPOILER: Voorverkiezingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
  zondag 9 oktober 2016 @ 09:50:29 #2
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165847175
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:39 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Elke politici neemt af en toe een loopje met de waarheid, dat is het punt niet. Waar het om gaat is dat wat Trump doet met niemand te vergelijken is, hij opereert op een totaal andere schaal als het gaat om onzin uitslaan. En als jij dan Trump steunt omdat Clinton "structureel liegt" is dat, cru gezegd, volslagen kolder. Ik hoop dat dat duidelijk is.

En als je echt wil weten wat Clinton heeft gepresteerd zou je het ook gewoon op google in kunnen tikken, misschien handig om sowieso eerst wat onderzoek te doen voor je dingen gaat roepen: http://www.politico.com/m(...)ccomplishment-213157 Clinton was bijvoorbeeld de drijvende kracht achter SCHIP, wat verantwoordelijk is voor health coverage van acht miljoen arme kinderen. Hoor je weinig over, om de een of andere reden.
Wat mij meer zorgen baart is dat Clinton gewoon oproept om iemand te vermoorden als deze dreigt met openbaarheid of inzage in enge wikileaks documenten.
Dus dat er nogal wat onopgeloste zaken zijn rondom medewerkers en zaken partners van Clinton, die opeens een ongeluk overkwam of verdwenen, is nu beter te begrijpen wat mij betreft.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 oktober 2016 @ 09:55:17 #3
862 Arcee
Look closer
pi_165847213
Dit is #103. TS kan het zelf aanpassen. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 9 oktober 2016 @ 09:55:39 #4
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_165847219
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:18 schreef Gambetta het volgende:
Zit je nou Clinton te beschuldigen van "structureel liegen" terwijl Trump het begrip fact-free politics een totaal nieuwe dimensie heeft gegeven? Kijk eens hoeveel leugens Politico vond toen ze zijn uitspraken een week bijhielden. Ze deden hetzelfde bij Clinton, en ik kan je vertellen dat dat een stuk minder het geval was. Allemachtig, dit spreekt toch voor zich?
Clinton liegt opzettelijk, terwijl Trump gewoon maar wat roept omdat hij er geen verstand van heeft.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_165847224
Hoe laat Nederlandse tijd is het debat? :P
pi_165847253
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Clinton liegt opzettelijk, terwijl Trump gewoon maar wat roept omdat hij er geen verstand van heeft.
Moet dat mensen geruststellen? Is trouwens ook niet waar, Trump wordt vaak genoeg gewezen op zijn leugens en blijft het gewoon herhalen Kijk bijvoorbeeld maar naar het laatste debat waar hij stug bleef volhouden tegen de Irakoorlog te zijn geweest terwijl elke publicatie al maandenlang bericht dat daar niks van klopt. Zijn talloze voorbeelden van te vinden.
  zondag 9 oktober 2016 @ 09:59:36 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165847254
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:55 schreef Arcee het volgende:
Dit is #103. TS kan het zelf aanpassen. :Y)
Gedaan
  zondag 9 oktober 2016 @ 10:03:07 #8
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_165847292
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:59 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Moet dat mensen geruststellen? Is trouwens ook niet waar, Trump wordt vaak genoeg gewezen op zijn leugens en blijft het gewoon herhalen Kijk bijvoorbeeld maar naar het laatste debat waar hij stug bleef volhouden tegen de Irakoorlog te zijn geweest terwijl elke publicatie al maandenlang bericht dat daar niks van klopt. Zijn talloze voorbeelden van te vinden.
Ja allicht, niet alles valt onder die categorie.

Net als Clinton met het scherpschuttersvuurgevecht, heeft ook Trump last van een selectief geheugen. Als we de komende verkiezingen doorgaan met dit niveau kandidaten dan geef ik Kanye West best een kans, mits hij rond die tijd wat populaire nummers produceert uiteraard.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_165847452
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat mij meer zorgen baart is dat Clinton gewoon oproept om iemand te vermoorden als deze dreigt met openbaarheid of inzage in enge wikileaks documenten.
Dus dat er nogal wat onopgeloste zaken zijn rondom medewerkers en zaken partners van Clinton, die opeens een ongeluk overkwam of verdwenen, is nu beter te begrijpen wat mij betreft.
Apart. Toen Trump de second amendment people opriep om wat aan CLinton te doen snapte ik dat het een grapje was en de Trump fans legden dat zo ook uit. Onhandig gekozen, maar niet serieus bedoeld. Clinton was ook niet serieus. Je dronestriket geen ambassade midden in Londen. Volstrekte onzin. Maar blijf je wel over doorzagen. Raar.
En ook nog eens die conspiracytheorietjes. Clinton is een politiek beest met een gebrek aan charisma. Alles waar de GOP wanhopig heeft geprobeerd haar mee te framen is gefaald. Duizenden uren onderzoek. Duizenden amateurjournalisten die 24/7 achter de smoking gun aanzitten. Urenlange verhoren. Niets nada noppes. Alleen maar verdachtmakingen. Misschien moet je eens gewoon toegeven dat het allemaal wel meevalt. Maar goed, voor Trump is het onmogelijk om iemand ooit gelijk te geven of sorry te zeggen. Ik ga er vanuit dat het voor een anonieme fokkert ook niet mogelijk is ooit iets toe te geven op een publiek forum. Niet-bestaand gezichtsverlies enzo.

Wentel je maar lekker van 't ene alt-right-siteje naar het ander :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 9 oktober 2016 @ 10:18:33 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_165847467
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:59 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Trump dan bewust liegt. Volgens mij kan die het conceptueel niet bevatten dat hij iets heeft gezegd wat niet klopte. Zijn woord is gospel.

Zoals die onzin met één of andere misdaad waar Trump decennia terug zat te smeken om de doodstraf voor wat jongeren. Ondertussen is gebleken dat die gastjes onschuldig waren, heeft er een ander bekend (inclusief DNA bewijs), zijn die beschuldigden vrijgelaten en hebben ze tientallen miljoenen schadevergoeding gekregen. En wat zegt Trump dan als ze 'm nu vragen of hij al die jaren terug dus verkeerd zat? Die zegt gewoon dat hij gelijk had en dat ze toch schuldig zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_165848017
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:56 schreef 6star6lord6 het volgende:
Hoe laat Nederlandse tijd is het debat? :P
03.00
pi_165848471
quote:
99s.gif Op zondag 9 oktober 2016 10:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Trump dan bewust liegt. Volgens mij kan die het conceptueel niet bevatten dat hij iets heeft gezegd wat niet klopte. Zijn woord is gospel.

Zoals die onzin met één of andere misdaad waar Trump decennia terug zat te smeken om de doodstraf voor wat jongeren. Ondertussen is gebleken dat die gastjes onschuldig waren, heeft er een ander bekend (inclusief DNA bewijs), zijn die beschuldigden vrijgelaten en hebben ze tientallen miljoenen schadevergoeding gekregen. En wat zegt Trump dan als ze 'm nu vragen of hij al die jaren terug dus verkeerd zat? Die zegt gewoon dat hij gelijk had en dat ze toch schuldig zijn.
Trump is gewoon psychisch niet in orde, als je op 60 jarige leeftijd een kick krijgt van vrouwen in het kruis grijpen, zo geniet van een machtspositie en jouw eigen leugens gaat geloven ben je een beetje in de war.
  zondag 9 oktober 2016 @ 11:33:28 #13
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165848480
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 10:17 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Maar goed, voor Trump is het onmogelijk om iemand ooit gelijk te geven of sorry te zeggen. [...]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 9 oktober 2016 @ 11:37:56 #14
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165848545
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Trump is gewoon psychisch niet in orde, als je op 60 jarige leeftijd een kick krijgt van vrouwen in het kruis grijpen, zo geniet van een machtspositie en jouw eigen leugens gaat geloven ben je een beetje in de war.
Ik denk dat veel van die alfamannen op die manier over vrouwen praten. En ik denk niet dat ze daar mee stoppen als ze 60 worden. Mijn manier van praten is het ook niet. Maar het was een privégesprek. Vind het treuriger van degene die dit naar buiten heeft gebracht. En daar dan elf jaar mee heeft gewacht, tot een maand voor de verkiezingen.

Vind het netjes dat hij er sorry voor heeft gezegd. Hij had ook kunnen zeggen dat de geluidsopname vervalst was.

Hillary kan er trouwens ook wat van.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_165848577
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:37 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Vind het netjes dat hij er sorry voor heeft gezegd. Hij had ook kunnen zeggen dat de geluidsopname vervalst was.
Het fragment is zo duidelijk dat iedereen direct kan horen dat hij het is. Als je daar dan ook nog over gaat liegen verlies je nog meer kiezers lijkt me.
  zondag 9 oktober 2016 @ 11:42:58 #16
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165848613
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:40 schreef Genesisfan het volgende:

[..]

Het fragment is zo duidelijk dat iedereen direct kan horen dat hij het is. Als je daar dan ook nog over gaat liegen verlies je nog meer kiezers lijkt me.
Ze zijn tegenwoordig vast wel in staat om op basis van opnames van iemands stem een tekst te maken waarin diegene alles zegt wat ze willen.
pi_165848623
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgensmij ben je dan gewoon een man en niet in de war
pi_165848654
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Volgens mij is vrouwen aanranden niet echt gewoon gedrag.
pi_165848674
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:42 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ze zijn tegenwoordig vast wel in staat om op basis van opnames van iemands stem een tekst te maken waarin diegene alles zegt wat ze willen.
Er waren natuurlijk ook meer mensen in die bus die het verhaal kunnen bevestigen.
pi_165848682
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij is vrouwen aanranden niet echt gewoon gedrag.
alfa mannetje gedrag
pi_165848700
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Een man die vrouwen ongewenst betast, dan wel dat goedpraat en misbruik maakt van zijn 'stardom'
En dit in de context van meer vrouwonvriendelijke uitspraken is Trump een soort man die weldenkende mensen niet willen als president
  Moderator zondag 9 oktober 2016 @ 11:49:10 #22
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165848701
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:47 schreef Doublepain het volgende:

[..]

alfa mannetje gedrag
Ook normale alfa mannetjes pakken vrouwen niet ongevraagd in hun kruis. Het is echt bizar dat er mensen in dit topic dat gedrag goed praten. :') 'Ja, zo praten mannen onderling toch?' Eh, nee? Dan is er iets niet normaal aan je vriendenkring.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_165848723
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een man die vrouwen ongewenst betast en misbruik maakt van zijn 'stardom'
En dit in de context van meer vrouwonvriendelijke uitspraken is Trump een soort man die weldenkende mensen niet willen als president
Ik denk eerder dat ie gewoon aan het opscheppen was tegenover zijn vriendjes maar jij schijnt het al helemaal te weten
pi_165848728
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:49 schreef Mike het volgende:

[..]

Ook normale alfa mannetjes pakken vrouwen niet ongevraagd in hun kruis. Het is echt bizar dat er mensen in dit topic dat gedrag goed praten. :') 'Ja, zo praten mannen onderling toch?' Eh, nee? Dan is er iets niet normaal aan je vriendenkring.
Uh ik zeg alleen dat ie niet in de war is
  Moderator zondag 9 oktober 2016 @ 11:51:59 #25
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165848740
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:51 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Uh ik zeg alleen dat ie niet in de war is
Ik heb het niet specifiek over jou. Types als Refragmental en Braindead komen daar mee aan.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_165848743
Ik vind de vrouw die verkracht is bedreigen eerder zorgwekkender dan iemand met losse handjes...
pi_165848814
Hillary mag echt in haar handjes knijpen met zo'n tegenkandidaat. Als je naar de peilingen kijkt had ze verloren van elke kandidaat die géén randdebiel is.
pi_165848843
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:56 schreef The_Temp het volgende:
Hillary mag echt in haar handjes knijpen met zo'n tegenkandidaat. Als je naar de peilingen kijkt had ze verloren van elke kandidaat die géén randdebiel is.
Aan de andere kant waren er uit die laatste categorie ook niet veel die het namens de republikeinen hebben geprobeerd deze cyclus.
pi_165848848
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:50 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat ie gewoon aan het opscheppen was tegenover zijn vriendjes maar jij schijnt het al helemaal te weten
Jip...... net als honderden miljoenen mensen, vooral in Amerika.
Jij wilt het allemaal niet weten
  Moderator zondag 9 oktober 2016 @ 11:59:46 #30
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165848854
Ik vind het verschil per staat soms zo opvallend. West-Virginia ligt tussen Pennsylvania en Virginia, twee staten die Clinton vrij makkelijk lijkt te gaan winnen. Maar in WV loopt Trump zo'n 30 punten voor. Is de samenstelling van die staat zoveel anders dan de buurstaten?
  Moderator zondag 9 oktober 2016 @ 12:01:29 #31
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165848881
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind het vooral tragisch dat dit dan de doorslag heeft gegeven bij z'n eigen partijgenoten, terwijl hij zoveel ergere dingen gezegd en gedaan heeft.

Wat dat betreft alle credits voor Mitt Romney, die het wel meteen doorhad en daar geen jaar van ellende voor nodig had.
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:07:18 #32
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165848971
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Honderden miljoenen mensen in Amerika? Dat is meer dan alle stemgerechtigden bij elkaar.
pi_165849055
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:50 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Zelfs als dat zo zou zijn is hij nog niet goed wijs als hij dat opscheppen vindt, wat voor zielig figuur ben je als je als 60 jarige moet opscheppen dat je vrouwen in het kruis grijpt omdat het kan.
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:13:11 #34
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165849057
Wat vinden de mensen hier die zo'n schande spreken van Trumps uitspraken van Trump van deze citaten van Hillary?
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:13:47 #35
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_165849068
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:59 schreef Mike het volgende:
Ik vind het verschil per staat soms zo opvallend. West-Virginia ligt tussen Pennsylvania en Virginia, twee staten die Clinton vrij makkelijk lijkt te gaan winnen. Maar in WV loopt Trump zo'n 30 punten voor. Is de samenstelling van die staat zoveel anders dan de buurstaten?
WV ligt midden in de rust-belt, heeft geen grote steden met een educated class en was oorspronkelijk een echte arbeidersstaat, die trouw op de Democraten stemden. Na al die jaren zijn ze teleurgesteld omdat na 30 à 40 jaar blijkt dat Democraten niet veel verschillen van Republikeinen qua beleid. Het blijft kommer en kwel en daardoor voelen ze zich aangetrokken tot een anti-establissement persoon. Het is een beetje dus zoals in NL waarbij de traditionele PvdA-stemmer zich nu wendt tot de PVV.

Ik kan je de indrukwekkende documentaire Harlan County USA uit 1976 aanraden. Deze speelt zich weliswaar in buurstaat Kentucky af, maar ook hier gaat het om arbeiders die zich in de steek gelaten voelen door de overheid, vakbonden, werkgevers, etc. Ik vermoed dat het 40 jaar later het niet echt veel veranderd is.
Het is dan ook logisch dat Trump in deze regionen nog veel support weet te vergaren. Zeker met de belofte om weer werkgelegenheid te scheppen voor deze mensen. Wat ie echter vergeet is dat de Rust Belt niet heel Amerika vertegenwoordigt en dat in staten als Michigan (met min of meer dezelfde ellende) er genoeg mensen zijn die inzien dat Trump niet de oplossing is.

Ik hoop wel dat er structurele verbetering komt voor de mensen die in de Rust Belt wonen en nu bijv. werkloos zijn. Maar ik vrees het ergste voor hen. Ik zie Clinton ook niet wezenlijk iets veranderen voor hen en mocht door een wonder Trump toch nog winnen, dan zou ie zijn trouwste supporters ook in de steek laten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:14:12 #36
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165849073
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zelfs als dat zo zou zijn is hij nog niet goed wijs als hij dat opscheppen vindt, wat voor zielig figuur ben je als je als 60 jarige moet opscheppen dat je vrouwen in het kruis grijpt omdat het kan.
Ik heb het idee dat Trump er vooral me bedoelt dat ze het toelaten.
pi_165849093
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:13 schreef Federer-fan het volgende:
Wat vinden de mensen hier die zo'n schande spreken van Trumps uitspraken van Trump van deze citaten van Hillary?
Als je wil trollen, doe het dan a.u.b. iets minder doorzichtig, je bijdragen worden tamelijk irritant.
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:16:16 #38
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165849098
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:13 schreef Falco het volgende:

[..]

die inzien dat Trump niet de oplossing is.

[...]
Dat kunnen we toch pas achteraf bepalen? Ik denk dat Trump en Hillary beiden de oplossing niet zijn, maar liever Trump dan Hillary. Aan de andere kant, je weet nu al dat 90% van de mensen die tegen Trump zijn na drie jaar Trump als president gaan zeggen dat hij de slechtste president ooit was, wat hij ook presteert.
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:17:10 #39
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165849111
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je wil trollen, doe het dan a.u.b. iets minder doorzichtig, je bijdragen worden tamelijk irritant.
Waar heb je het over? Ik probeer gewoon wat evenwicht te brengen in de discussie. Ik snap dat de meeste mensen het hier met elkaar eens zijn maar dat is volgens mij geen voorwaarde om hier te posten.
pi_165849112
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:14 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat Trump er vooral me bedoelt dat ze het toelaten.
Nadat hij het ongevraagd heeft gedaan, grab geeft niet aan dat er toestemming is maar dat je plotseling en onverwacht iemand in het kruis grijpt.
pi_165849116
quote:
Het heeft voor een deel met demografie te maken, het aandeel blanken in West Virginia is 94%, veel hoger dan in Pennsylvania en Virginia. Het is alleen niet zo dat er veel verschil zit tussen West Virginia en het westen van Virginia en 80% van Pennsylvania. Het verschil wordt enkel gemaakt door de aanwezigheid van grote steden waar de achterban van de Democraten wonen. De Democraten halen in Philadelphia zoveel stemmen dat ze het rurale voordeel van de Republikeinen ongedaan kunnen maken en hetzelfde geldt voor de Washington D.C. suburbs in Virginia. De grootste stad van West Virginia heeft ~50,000 inwoners.
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:17:36 #42
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_165849118
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat Clinton over Assange gezegd zou hebben "Can't we just drone this guy" is totaal niet bewezen. De bron van deze claim is een obscuur complotblogje dat verder ook geen enkele bewijzen aandraagt en vooral een heleboel bij elkaar speculeert.
http://www.snopes.com/julian-assange-drone-strike/

Over dat er allerlei mensen rondom de Clinton's in zogenaamd verdachte omstandigheden overleden zouden zijn is nog dommer BNW gelul, van het niveau Obama is geboren in Kenia.
pi_165849123
Dit is perfect _O_

_O-
pi_165849134
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Ik probeer gewoon wat evenwicht te brengen in de discussie. Ik snap dat de meeste mensen het hier met elkaar eens zijn maar dat is volgens mij geen voorwaarde om hier te posten.
Nee, dat probeer je helemaal niet.
Je mag best met vergelijkingen komen, maar als ze te idioot voor woorden zijn, zit je mijns inziens alleen maar te trollen.
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:19:11 #45
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165849144
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:17 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat Clinton over Assange gezegd zou hebben "Can't we just drone this guy" is totaal niet bewezen. De bron van deze claim is een obscuur complotblogje dat verder ook geen enkele bewijzen aandraagt en vooral een heleboel bij elkaar speculeert.
http://www.snopes.com/julian-assange-drone-strike/

[...]
Ik hoop dat Assange nog veel naar buiten brengt, zodat er een goed beeld ontstaat van wat ze wel en niet heeft gezegd. Als het allemaal zo goed is gegaan als Hillary en haar aanhangers beweren hoeft ze zich nergens zorgen om te maken.
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:20:22 #46
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_165849163
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat kunnen we toch pas achteraf bepalen? Ik denk dat Trump en Hillary beiden de oplossing niet zijn, maar liever Trump dan Hillary. Aan de andere kant, je weet nu al dat 90% van de mensen die tegen Trump zijn na drie jaar Trump als president gaan zeggen dat hij de slechtste president ooit was, wat hij ook presteert.
Dat je hem nog probeert te verdedigen :') Hij blijkt een fout, wansmakelijk en geestesziek persoon te zijn. Als Trump vanavond niet de schade weet te beperken, is het gedaan met hem.

Ik verwacht nu een reply hoe kut Hillary is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:20:48 #47
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_165849172
quote:
Als ik het me goed herinner was West-Virginia een geval apart. De Democratische partij heeft daar ten tijde van de jaren zestig (toen veel staten stuivertje wisselden wat betreft politieke partij) een sterke ruk naar rechts gemaakt om te voorkomen dat de Republikeinen er de overhand zouden krijgen. Dat is ze toen gelukt, Democraten hebben daar ondanks de (voor conservatieve gunstige) bevolkingssamenstelling nog altijd de touwtjes in handen.

Veel koolmijnen ook, waarbij Trump het desondanks goed schijnt te doen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:21:00 #48
67640 SaintOfKillers
pi_165849175
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

De grootste invloed die beiden kunnen hebben op hoe de VS evolueert de komende decennia, is wie ze gaan benoemen voor de supreme court, de rest van hun beleid wordt gewoon meer van hetzelfde. Doe dan maar Clinton.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:21:14 #49
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165849179
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, dat probeer je helemaal niet.
Ik denk dat ik toch beter weet wat ik probeer dan jij. Mensen nagelen Trump hier aan de schandpaal, maar laten Hillary behoorlijk buiten schot. Ik vind kritiek prima, maar dan dan wel beide kanten op en niet waar het toevallig zo uitkomt.
quote:
Je mag best met vergelijkingen komen, maar als ze te idioot voor woorden zijn, zit je mijns inziens alleen maar te trollen.
Wat is er mis met die vergelijking? Ik wijs op een aantal schandalige citaten van Hillary, om aan te geven dat Trump niet het monopolie heeft op kansloze uitspraken. En die van hem was privé, die van Hillary zo te zien niet.
pi_165849180
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:13 schreef Falco het volgende:

[..]

WV ligt midden in de rust-belt, heeft geen grote steden met een educated class en was oorspronkelijk een echte arbeidersstaat, die trouw op de Democraten stemden. Na al die jaren zijn ze teleurgesteld omdat na 30 à 40 jaar blijkt dat Democraten niet veel verschillen van Republikeinen qua beleid. Het blijft kommer en kwel en daardoor voelen ze zich aangetrokken tot een anti-establissement persoon. Het is een beetje dus zoals in NL waarbij de traditionele PvdA-stemmer zich nu wendt tot de PVV.

Nou, dit heeft er niet echt veel mee te maken, Appalachia heeft zich voornamelijk afgekeerd van de Democraten omdat milieubescherming voor de Democraten de afgelopen twintig jaar een belangrijk dingetje is geworden. De Republikeinen beschuldigden de Democraten er sindsdien van een "war on coal" te voeren en de kolenindustrie is nog altijd zeer belangrijk in de regio. Dat is ook de reden dat de Democraten op statelijk niveau wel aan de macht blijven in West Virginia, daar zijn ze net zo pro-coal en anti-milieu als de Republikeinen.
pi_165849193
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:19 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik hoop dat Assange nog veel naar buiten brengt, zodat er een goed beeld ontstaat van wat ze wel en niet heeft gezegd. Als het allemaal zo goed is gegaan als Hillary en haar aanhangers beweren hoeft ze zich nergens zorgen om te maken.
Dat blijkt ook wel. Assange kondigde meerdere malen publicaties aan die Clinton totaal kapot zouden maken. Maar er komt niets van terecht. Daarover hoeft ze zich dus inderdaad geen zorgen te maken.
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:22:59 #52
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165849214
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat je hem nog probeert te verdedigen :') Hij blijkt een fout, wansmakelijk en geestesziek persoon te zijn. Als Trump vanavond niet de schade weet te beperken, is het gedaan met hem.

Ik verwacht nu een reply hoe kut Hillary is.
Het is geen verdediging van Trump. Het gaat me erom dat mensen er niet zo heel neutraal inzitten en dat een misstap van Trump wordt afgestraft terwijl een misstap van Cliton wordt genegeerd of goedgepraat.
pi_165849222
Het is sowieso makkelijk om Trump zijn uitspraken van decennia geleden aan te halen. Destijds was hij geen politicus en Hilary wel en dat is nogal een verschil qua uitspraken. De een kan makkelijker praten dan de ander.
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:24:13 #54
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165849237
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat blijkt ook wel. Assange kondigde meerdere malen publicaties aan die Clinton totaal kapot zouden maken. Maar er komt niets van terecht. Daarover hoeft ze zich dus inderdaad geen zorgen te maken.
Er zijn ook weinig nieuwszenders die er aandacht aan besteden, dus dat begrijp ik wel. Als Assange stukken over Trump naar buiten zou brengen zouden CNN en de andere nieuwszenders er bovenop zitten.
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:24:54 #55
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_165849247
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:19 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Van mij maakt Assange het allemaal openbaar. Dat Assange nu al tijden zegt dat de volgende leak het einde van Clinton betekent en dat telkens reuze meevalt, is al een teken aan de wand dat-ie niets beschadigend over Clinton heeft. Assange wordt een beetje een Alex Jones typ onderhand. Keer op keer het einde der tijden verkondigen alleen komt het er nooit van.
pi_165849256
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:22 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Het is geen verdediging van Trump. Het gaat me erom dat mensen er niet zo heel neutraal inzitten en dat een misstap van Trump wordt afgestraft terwijl een misstap van Cliton wordt genegeerd of goedgepraat.
Er zijn in deze reeks meer berichten van figuren die Clinton haten dan die haar steunen.
pi_165849269
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:24 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Er zijn ook weinig nieuwszenders die er aandacht aan besteden, dus dat begrijp ik wel. Als Assange stukken over Trump naar buiten zou brengen zouden CNN en de andere nieuwszenders er bovenop zitten.
Of hij heeft niet echt nieuws te melden.
pi_165849292
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Wat is er mis met die vergelijking?
Als je dat echt niet begrijpt, dan leef je volgens mij in je eigen wereldje.
Wellicht is het je ontgaan, maar de afgelopen dagen heeft de ene na de andere partijgenoot van Trump zijn vertrouwen in hem opgezegd en/of hem opgeroepen een stap terug te doen. Dan kun jij wel steeds fanatieker blijven roepen "Ja, maar hullie doen het ook", maar blijkbaar doen hullie het niet ook als alleen Trump erin slaagt om dit soort reacties op te roepen, zelfs bij degenen die hem tot voor kort steunden.
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:27:24 #59
67640 SaintOfKillers
pi_165849300
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:24 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat roept Trump over zichzelf af. Hij gebruikt en bespeelt de media om zoveel mogelijk aandacht te krijgen, wat uiteindelijk zijn grootste talent is. Ze spelen zijn spelletje gewoon mee omdat ze weten dat Trump-schandalen hogere kijkcijfers (of meer lezers of whatever) betekenen.
pi_165849326
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:13 schreef Federer-fan het volgende:
Slik jij nou werkelijk alles wat je leest maar voor zoete koek? Je leest een infantiel, dom-rechts roddelblogje en dan heb je niet die tegenwoordigheid van geest om je af te vragen of hier ergens misschien audio-opnames van te horen zijn voor je het weer als een papegaai begint na te tetteren? Ik denk niet dat je een troll bent maar je bent wel bijna kinderlijk naïef.

Staat trouwens nog los van het feit dat er wel een verschil zit tussen vloeken en schelden en opscheppen over het aanranden van vrouwen :')
pi_165849329
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wellicht is het je ontgaan, maar de afgelopen dagen heeft de ene na de andere partijgenoot van Trump zijn vertrouwen in hem opgezegd en/of hem opgeroepen een stap terug te doen. Dan kun jij wel steeds fanatieker blijven roepen "Ja, maar hullie doen het ook", maar blijkbaar doen hullie het niet ook als alleen Trump erin slaagt om dit soort reacties op te roepen, zelfs bij degenen die hem tot voor kort steunden.
Die partijgenoten zijn alleen bang dat als Hilary wint dat het einde carriere is, maar als Trump wint dan draaien ze wel bij..
pi_165849346
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:28 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Die partijgenoten zijn alleen bang dat als Hilary wint dat het einde carriere is, maar als Trump wint dan draaien ze wel bij..
Met andere woorden: ze verwachten dat Trump nu echt definitief zijn glazen heeft ingegooid en FUBAR is.
pi_165849431
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:23 schreef Doublepain het volgende:
Het is sowieso makkelijk om Trump zijn uitspraken van decennia geleden aan te halen. Destijds was hij geen politicus en Hilary wel en dat is nogal een verschil qua uitspraken. De een kan makkelijker praten dan de ander.
Dat klopt natuurlijk, een Amerikaanse politicus zou nooit zulke uitspraken doen als er een microfoon of camera in de buurt is.

Maar ja, dat doet allemaal niet zo ter zake. De Amerikaanse politiek is nu eenmaal sterk op de persoon gericht. En Trump heeft zelf ook sterk de nadruk op zijn eigen persoon gelegd in zijn campagne. Nu blijkt steeds duidelijker dat het gewoon een hele nare man is en heeft hij een probleem.
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:35:12 #64
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165849432
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er zijn in deze reeks meer berichten van figuren die Clinton haten dan die haar steunen.
Dat is me niet opgevallen. Ik zie voor 90% anti-Trumpposts.
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of hij heeft niet echt nieuws te melden.
Ja, kan ook. We zullen het zien.
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel erg triest dat zo veel mensen hem laten vallen voor een privégesprek van meer dan tien jar geleden ja. Waar was hun steun dan op gebaseerd?
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:28 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Slik jij nou werkelijk alles wat je leest maar voor zoete koek? Je leest een infantiel, dom-rechts roddelblogje en dan heb je niet die tegenwoordigheid van geest om je af te vragen of hier ergens misschien audio-opnames van te horen zijn voor je het weer als een papegaai begint na te tetteren? Ik denk niet dat je een troll bent maar je bent wel bijna kinderlijk naïef.

[...]
Er staan toch gewoon verwijzingen naar boeken bij? Of kloppen die niet?

En je kunt je ook gewoon tot de inhoud van wat ik zeg beperken. Je hoeft mensen niet persoonlijk aan te vallen om je punt te maken. Vind ik altijd zo'n zwaktebod.
pi_165849507
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:35 schreef Federer-fan het volgende:

Er staan toch gewoon verwijzingen naar boeken bij? Of kloppen die niet?
Het lijkt me heel lastig te verifieren of Hillary nare dingen tegen de secret service heeft gezegd. Kan waar zijn, kan ook compleet uit de duim gezogen zijn.

Wel is bekend dat het voor de verkoop van zulke boeken vaak wel nuttig is als er een paar sappige quotes in staan. Gossip sells.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')