abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165832359
Kijken jullie ook zo uit naar de concession speech van Trump?
pi_165832502
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:12 schreef fliert het volgende:
die heeft hij allang geschreven:

- "Iedereen was tegen me, alle media en alle elite-politici"
- "de stembussen zijn gemanipuleerd"
- "ik heb me ingehouden, ik had heel veel donkere zaken over Clinton kunnen publiceren, maar heb dat niet gedaan omdat dat immoreel was"
- "Ik wilde eigenlijk geen president worden, heb wel wat beters te doen, ik deed dit enkel om mn TV-shows te promoten"

en als uitsmijter:
- "ik heb zelf ook een paar miljoen aan Hillary's campagne geschonken en hoop hieruit een paar goede zakendeals te halen nu ze president is (vermoedelijk met chinese financiers erbij, gericht op het outsourcen van amerikaanse Jobs)"
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:26:44 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_165832519
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:12 schreef fliert het volgende:
Dat wordt een tweet vermoed ik.

Wel typisch overigens dat na alle woorden over buitenlanders, minderheden, vrouwen, betaald worden door de vijand, etc., het een opmerking over seks is die Republikeinen pas doet walgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:31:38 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165832566
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 13:16 schreef skysherrif het volgende:
Denk trouwens dat we Ivanka ook niet meer zo snel zullen zien in deze campaign. Kan me niet voorstellen dat ze hier geen ruzie binnen de familie over hebben gehad
Die is wel wat gewend.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165832595
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Die is wel wat gewend.
[ afbeelding ]
Matig.
pi_165832635
https://twitter.com/PapaW(...)540770267136/video/1

Moeten we ons zorgen maken over Trump als machtigste man van de mensheid ?
Of moeten we ons meer zorgen maken over dat mogelijk een meerderheid van de Amerikanen achter die populistische clown aanholt ?
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:45:06 #72
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165832713
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:37 schreef Bluesdude het volgende:
https://twitter.com/PapaW(...)540770267136/video/1

Moeten we ons zorgen maken over Trump als machtigste man van de mensheid ?
Of moeten we ons meer zorgen maken over dat mogelijk een meerderheid van de Amerikanen achter die populistische clown aanholt ?
Dat laatste. Het is schokkend om te zien dat er zoveel Amerikanen achter Trump aanlopen. Je gaat dan toch twijfelen aan hun verstandelijke vermogens en/of de mate en manier waarop ze informatie binnen krijgen. In Nederland zou ook een deel voor zo'n figuur kunnen stemmen, maar dat zou zeker nooit 50% van de bevolking zijn.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_165832831
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:45 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat laatste. Het is schokkend om te zien dat er zoveel Amerikanen achter Trump aanlopen. Je gaat dan toch twijfelen aan hun verstandelijke vermogens en/of de mate en manier waarop ze informatie binnen krijgen. In Nederland zou ook een deel voor zo'n figuur kunnen stemmen, maar dat zou zeker nooit 50% van de bevolking zijn.
The Brainwashing of My Dad is wel een goeie docu om te zien wat sommige talk radio en TV zenders als FOX met mensen doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165832992
quote:

[..]

Trump won dit gewoon omdat hij het imago heeft (ik heb het hier dus niet over imago, discussie of hij het wel of niet is doet niet ter zake) van een succesvol zakenman en dus verwacht een groot deel van mensen die er op achteruit zijn gegaan dat hij dat ook met hun land gaat doen. Zijn hele message van nostalgie en make america great again slaat gewoon aan. Zeker in deze tijden waar polarisatie hoogtij viert. Echt schokkend is het niet vind ik
pi_165833038
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat wordt een tweet vermoed ik.

Wel typisch overigens dat na alle woorden over buitenlanders, minderheden, vrouwen, betaald worden door de vijand, etc., het een opmerking over seks is die Republikeinen pas doet walgen.
Getrouwde vrouw. Was het een of ander crackhoertje geweest dan hadden ze het waarschijnlijk niet eens erg gevonden.
pi_165833056
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Getrouwde vrouw. Was het een of ander crackhoertje geweest dan hadden ze het waarschijnlijk niet eens erg gevonden.
Denk dat het zwaarder meeweegt dat hij zelf ook getrouwd was op dat moment, maar nog belangrijker, dat hij denkt dat hij door zijn status zich kan opdringen aan vrouwen.

Vandaag een artikel in de NY Times verschenen waarin een vrouw haar verhaal doet over hoe Trump zich aan haar vergreep:
http://www.nytimes.com/20(...)l?smid=tw-share&_r=0

Mocht dit echt waar zijn, schaam ik me dood dat ik ooit deze man hier heb verdedigd.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:13:54 #77
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165833066
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 14:49 schreef Nintex het volgende:
TheFix twitterde op zaterdag 08-10-2016 om 03:50:07 Republicans I talk to tonight are sort of stunned. They knew Trump was dangerous for the party. They didn't know he was this dangerous. reageer retweet
Dan zijn het achterlijke gladiolen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:15:45 #78
426493 crew  PippenScottie
pi_165833087
Hoe zouden Republikeinen eigenlijk reageren als Obama deze uitspraken had gedaan?
My friends all drive horses
pi_165833096
Dat dit überhaupt nog een race is, is wel het failliet van het twee partijen stelsel
pi_165833106
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:15 schreef PippenScottie het volgende:
Hoe zouden Republikeinen eigenlijk reageren als Obama deze uitspraken had gedaan?
Geen idee, meeste republikeinen reageren ook heel erg boos en geschokt op dit nieuws. Behalve degene die je eigenlijk sowieso al niet serieus kon nemen.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:17:31 #81
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165833109
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:15 schreef PippenScottie het volgende:
Ze zouden hem een 'national disgrace' en 'utterly unfit to be president' noemen. Naast een Islamitische Keniaan, natuurlijk.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:19:41 #82
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_165833129
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:12 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Denk dat het zwaarder meeweegt dat hij zelf ook getrouwd was op dat moment, maar nog belangrijker, dat hij denkt dat hij door zijn status zich kan opdringen aan vrouwen.

Vandaag een artikel in de NY Times verschenen waarin een vrouw haar verhaal doet over hoe Trump zich aan haar vergreep:

Mocht dit echt waar zijn, schaam ik me dood dat ik ooit deze man hier heb verdedigd.
Niks mis met voortschrijdend inzicht ;)
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_165833164
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:17 schreef Mike het volgende:

[..]

Ze zouden hem een 'national disgrace' en 'utterly unfit to be president' noemen. Naast een Islamitische Keniaan, natuurlijk.
Ze zouden onmiddelijk een muur op de grens tussen Kenia en de VS bouwen zodat niet nog meer moslims naar amerika konden komen, aangezien die in Kenia vooral hun verkrachters, moordenaars en presidentskandidaten sturen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_165833173
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Trump won dit gewoon omdat hij het imago heeft (ik heb het hier dus niet over imago, discussie of hij het wel of niet is doet niet ter zake) van een succesvol zakenman en dus verwacht een groot deel van mensen die er op achteruit zijn gegaan dat hij dat ook met hun land gaat doen. Zijn hele message van nostalgie en make america great again slaat gewoon aan. Zeker in deze tijden waar polarisatie hoogtij viert. Echt schokkend is het niet vind ik
Tja, veel van Trump's ideetjes zijn zo slecht nog niet. Echter ben je gewoon niet geschikt als president als je zo over vrouwen denkt en er nog over opschept ook. Daarbij is een video als deze een campagne killer. De 'grap' is er vanaf op het moment dat het over aanranding en in het verlengde verkrachtingen gaat.

Bij grenzen dicht, trade deals en/of geen migranten gaat het (ook al ben je het grondig oneens met zijn standpunten) nog altijd over beleid.

Zijn uitspraken zijn niet verdedigbaar en kunnen niet door de beugel. Het is ook niet zo dat het uitspraken zijn uit zijn college tijd o.i.d. . Hij was inmiddels voor de 3e keer getrouwd en was 59.
pi_165833178
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Als je het over de primaries hebt, die won ie voornamelijk vanwege een afkeer van een groot deel van de achterban jegens de partij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:25:06 #86
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_165833183
Wat heeft hij nou eigenlijk gezegd? Als je een ster bent zeggen vrouwen geen nee en kun je veel meer maken dan als je een arme loser bent. Elke rijke man of celeb zal dit bevestigen. Hij trasht niet de vrouwen maar de paupers die geen kans maken bij ze. De losers onderaan de succesladder zijn nu beledigd en gekwetst. _O-
pi_165833203
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:16 schreef VacaLoca het volgende:
Dat dit überhaupt nog een race is, is wel het failliet van het twee partijen stelsel
Valt wel mee. Het toont vooral aan dat er geen fatsoenlijke andere partijen zijn.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:27:59 #88
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_165833207
quote:

[..]

Denk dat het zwaarder meeweegt dat hij zelf ook getrouwd was op dat moment

Binnen het eerste jaar van het huwelijk zelfs en ten tijde van haar zwangerschap.
Géén kloon van tvlxd!
pi_165833210
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:25 schreef frietenstamp het volgende:
De losers onderaan de succesladder zijn nu beledigd en gekwetst. _O-
Daar bedoel je dus de republikeinen mee?
pi_165833216
quote:
Wat heeft hij nou eigenlijk gezegd? Als je een ster bent zeggen vrouwen geen nee en kun je veel meer maken dan als je een arme loser bent. Elke rijke man of celeb zal dit bevestigen. Hij trasht niet de vrouwen maar de paupers die geen kans maken bij ze. De losers onderaan de succesladder zijn nu beledigd en gekwetst. _O-
Obvious troll...
pi_165833245
quote:
De context van de zin er voor is het cruciale in wat hij gezegd heeft. Hij zegt namelijk niet dat ze geen nee zeggen, hij zegt dat hij het gewoon doet (zonder consent dus) en er mee weg kan komen omdat hij beroemd is.

Dat "kleine" verschil (ze zeggen geen nee van te voren, vs. er zijn geen gevolgen achteraf) is het verschil tussen consent en aanranding.

Nou kan hij best dat eerste bedoeld hebben, who knows, maar wat hij letterlijk zegt is dat hij vrouwen aan rand. Dat is dan ook de reden dat er zo veel mensen over vallen (en dat ie het woord pussy gebruikt want dat is een evil woord of zo).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_165833250
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Obvious troll...
Ugh, ik ben pas net wakker :P
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:31:49 #93
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_165833255
quote:
De Republikeinse familieman, die houdt van z'n vrouw en 35% belasting betaalt voelt zich denk ik niet al te fijn met Trump.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:31:58 #94
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_165833257
quote:
Precies, de big phony tits uitspraak was een compliment. Jij kan je heel goed inleven bij het gevoel van vrouwen om tot jouw conclusie te komen. Die inbreng is duidelijk een meerwaarde in dit topic.
Géén kloon van tvlxd!
pi_165833266
Al die zwakzinnige trolletjes in dit topic worden sowieso een beetje vermoeiend.
pi_165833267
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:31 schreef monkyyy het volgende:

[..]

De Republikeinse familieman, die houdt van z'n vrouw en 35% belasting betaalt voelt zich denk ik niet al te fijn met Trump.
35%????

Dat haal je maar moeilijk in de VS hoor :P
pi_165833344
quote:

[..]

Er valt een hele sterke zaak voor Trump te maken. Het gros van de anti-Trumpers in dit topic hebben tot nu toe vooral de volgende punten tegen Trump gemaakt:

1) Hij zegt gemene woordjes;
2) Hij betaalde minder belasting dan dat ik vind dat hij moet betalen;
3) Hij is geen succesvolle zakenman (zie ook hoe dit intern niet goed samenhangt met punt 2);
4) Hij is de volgende Hitler.

Nu zijn we de diepe minachting en intolerantie dat een groot deel van politiek links jegens haar tegenstanders handhaaft wel gewend, maar de meeste gewone mensen zijn het op veel punten gewoon met hem eens. Dat heeft niet zo veel met defecte informatievoorziening of mediamanipulatie te maken (de meeste mainstream media zijn overigens anti-Trump).

Strenger immigratiebeleid (inclusief moslimban), het politieke bestel hervormen, handelsverdragen herzien, landen daadwerkelijk aanpakken als ze handelsafspraken niet nakomen, politiemensen zijn goede mensen met een paar rotte appels, enzovoort, zijn allemaal punten waar ~100 miljoen+ Amerikanen het mee eens zijn.

Het feit dat Clinton een aantal punten heeft gekopieerd (TPP-verdrag niet in huidige vorm goedkeuren, China aanpakken op muntmanipulatie en andere handelsschendingen, bedrijven een boete geven als ze het land verlaten en producten willen exporteren naar Amerika) geeft ook wel aan dat veel posities van Trump op instemming bij veel Amerikanen kunnen rekenen.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:38:46 #98
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_165833357
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je het over de primaries hebt, die won ie voornamelijk vanwege een afkeer van een groot deel van de achterban jegens de partij.
Wat zou er, bij een nederlaag van Trump, gebeuren met republikeinen die duidelijk het kamp van Trump hebben gekozen? Zou zo'n Christie het dan gewoon helemaal kunnen vergeten binnen de partij?

Nu is Christie misschien een slecht voorbeeld, want ik denk dat die het sowieso wel kan vergeten, wat er ook gebeurt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_165833394
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:37 schreef KrappeAuto het volgende:
Het gros van de anti-Trumpers in dit topic hebben tot nu toe vooral de volgende punten tegen Trump gemaakt:

Show me the quotes.....
pi_165833447
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:38 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Wat zou er, bij een nederlaag van Trump, gebeuren met republikeinen die duidelijk het kamp van Trump hebben gekozen? Zou zo'n Christie het dan gewoon helemaal kunnen vergeten binnen de partij?

Nu is Christie misschien een slecht voorbeeld, want ik denk dat die het sowieso wel kan vergeten, wat er ook gebeurt.
Christie was inderdaad sowieso al wel aardig besmet. Verder zijn er niet echt hele prominente figuren binnen de partij die uitgesproken voorstander waren van Trump. Guiliani nog enigszins wellicht, maar die is ook alweer 72.

Sessions wellicht nog, maar ook die is 70 en had verder volgens mij ook geen grootse ambities.

Voor 2020 kun je in mijn ogen wellicht Cruz, Rubio en Ryan weer verwachten of Ayotte, Ernst of Haley. Allen niet echt besmet verder.
pi_165833458
Het was toch Trump die Mexicanen verkrachters noemde, bedoelde hij dat als compliment of was dat kritiek?
pi_165833468
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Christie was inderdaad sowieso al wel aardig besmet. Verder zijn er niet echt hele prominente figuren binnen de partij die uitgesproken voorstander waren van Trump. Guiliani nog enigszins wellicht, maar die is ook alweer 72.

Sessions wellicht nog, maar ook die is 70 en had verder volgens mij ook geen grootse ambities.

Voor 2020 kun je in mijn ogen wellicht Cruz, Rubio en Ryan weer verwachten of Ayotte, Ernst of Haley. Allen niet echt besmet verder.
Kasich en Pence niet? Of denk je dat Trump nu Pence meesleept in zijn val.
pi_165833472
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Show me the quotes.....
Deze topicreeks is al veel langer gaande. Er zijn in het begin genoeg referenties gemaakt naar Duitsland in de jaren '30.

Ik bedoel, het was op een gegeven heel mainstream om Trump te vergelijken met Hitler. Welke verkiezing heb jij zitten volgen? Is dit echt iets waar je over twijfelt?
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:52:23 #104
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165833507
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:37 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Er valt een hele sterke zaak voor Trump te maken. Het gros van de anti-Trumpers in dit topic hebben tot nu toe vooral de volgende punten tegen Trump gemaakt:

1) Hij zegt gemene woordjes;
2) Hij betaalde minder belasting dan dat ik vind dat hij moet betalen;
3) Hij is geen succesvolle zakenman (zie ook hoe dit intern niet goed samenhangt met punt 2);

Nu zijn we de diepe minachting en intolerantie dat een groot deel van politiek links jegens haar tegenstanders handhaaft wel gewend, maar de meeste gewone mensen zijn het op veel punten gewoon met hem eens. Dat heeft niet zo veel met defecte informatievoorziening of mediamanipulatie te maken (de meeste mainstream media zijn overigens anti-Trump).

Strenger immigratiebeleid (inclusief moslimban), het politieke bestel hervormen, handelsverdragen herzien, landen daadwerkelijk aanpakken als ze handelsafspraken niet nakomen, politiemensen zijn goede mensen met een paar rotte appels, enzovoort, zijn allemaal punten waar ~100 miljoen+ Amerikanen het mee eens zijn.
Ja, 'gemene woordjes'...de man is gewoon een racist, een narcist, een seksist, heeft geen kennis van zaken en krijgt het voor elkaar om meerdere keren binnen een zin te liegen en dat dan een hele speech achter elkaar. Het is gewoon de minst geschikte kandidaat voor het presidentschap die de VS ooit gehad hebben.

Dat niet iedereen dit doorheeft, ligt wel degelijk aan de slechte informatievoorziening. Leek het er in het begin op dat het zo geweldig was dat het internet informatie naar alle lagen van de bevolking bracht, nu blijkt dat er net zoveel desinformatie over je uitgespuugd wordt. Zie bv deze poll van PPP waaruit blijkt dat 65% van de Trumaanhangers denkt dat Obama een moslim is en dat 59% denkt dat Obama niet in de VS geboren is: http://www.publicpolicypo(...)has-modest-lead.html Om nog maar te zwijgen van alle nepschandalen rondom Clinton die je kunt vinden op het internet, tot moord aan toe.

Natuurlijk helpt het ook nog als je bang en ontevreden bent dat Trump roept dat buitenlanders je baan afpakken of je komen vermoorden en dat hij de enige is die het land daarvoor kan behoeden.

Had er een echte conservatief gestaan tegenover Clinton, dan was ik ook niet voor de republikein geweest, maar dan vanwege de traditionele standpunten, niet omdat ik zat te kijken naar een freakshow.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mike op 08-10-2016 16:57:59 ]
pi_165833509
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:49 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Deze topicreeks is al veel langer gaande. Er zijn in het begin genoeg referenties gemaakt naar Duitsland in de jaren '30.

Ik bedoel, het was op een gegeven heel mainstream om Trump te vergelijken met Hitler. Welke verkiezing heb jij zitten volgen? Is dit echt iets waar je over twijfelt?
Ik volg dit topic al een tijdje, maar vergelijkingen met de nazi's ben ik nauwelijks tegengekomen. Hou je het bij algemeenheden of laat je ook iets aan bewijs zien?
pi_165833528
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Kasich en Pence niet? Of denk je dat Trump nu Pence meesleept in zijn val.
Kasich zijn appeal is in mijn ogen niet breed genoeg. Denk dat die het ook wel gezien heeft.
Met Pence stappen de Republikeinen weer in de oude valkuil. Die wordt nu ook nogal overschat omdat hij aardig afsteekt bij Trump, maar ik vind hem niet zo bijzonder.
Ze moeten in mijn ogen de demografische problemen die de partij steeds meer parten gaan spelen zien te verhelpen.
pi_165833549
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:53 schreef Monolith het volgende:

Ze moeten in mijn ogen de demografische problemen die de partij steeds meer parten gaan spelen zien te verhelpen.
Dan riskeren ze een scheuring in de partij.
pi_165833560
quote:
Hij probeerde een getrouwde vrouw neuken terwijl hij zelf net getrouwd was en klonk nogal teleurgesteld dat het hem niet was gelukt. Denk dat zoiets het ook niet goed doet bij gelovige Republikeinse kiezers.
NEE!
pi_165833562
Trump isgewoon een incompetente clown. Zijn presidentschap zou op zich leuke TV op kunnen leveren, maar het voornaamste probleem met Trump is dat de Republikeinen dan ook nog het witte huis in handen krijgen en daarmee ook gelijk nog weer de SC.
pi_165833575
Amerikaanse verkiezingen worden gewonnen op opkomst, dus dit soort dingen kunnen er voor zorgen dat er minder Republikeinen de moeite gaan nemen om te gaan stemmen.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:57:53 #111
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_165833597
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:49 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Laat gewoon de quotes zien.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_165833612
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:48 schreef Wespensteek het volgende:
Het was toch Trump die Mexicanen verkrachters noemde, bedoelde hij dat als compliment of was dat kritiek?
80% van vrouwen uit Centraal-Amerika die de tocht wagen naar Amerika worden verkracht. (bron is linkse, anti-Trump Huffington Post)

Een groot deel van de verkrachters zijn Mexicanen. Dit is wat Trump gezegd heeft. In plaats van dat links, feministen en de media zich zorgen zouden maken over deze absurde cijfers hebben ze het over gemene woordjes van Trump.

Het doet me erg denken aan de kwestie in Keulen (duizenden vrouwen massaal aangerand door niet-westerse allochtonen in één nacht, niet alleen in Keulen maar op talloze andere plekken in Europa): een betoginkje en een vrouw met de blote barst op het plein in Keulen die een bord vasthoudt met de tekst ''blijf van ons lijf af''. Verder hoor je er niks over. Maar als Boudewijn en Jan-Pieter een vervelend lijstje maken bij Vindicat? Die gaan we helemaal kapot maken. Dat is echt het symbool voor de vrouwonterende cultuur die wij hebben en moeten we koste wat kost verpulveren.

''Mexicanen'' en ''vrouwen'' zijn heilige koeien van links. Als een blanke man één van deze groepen aanvalt breekt de hel los. Als veel Mexicanen vrouwen misbruiken tijdens hun reis naar de VS (en ín de VS), tja, dan wordt het lastig. Het geeft blijk van een wijdverspreide morele verwarring bij de Democraten. Ik denk dat dit één van de grootste redenen is waarom politiek links het in de hele westerse wereld moeilijk heeft.
pi_165833615
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan riskeren ze een scheuring in de partij.
Ik denk dat dat wel meevalt. Je moet in de Amerikaanse politiek altijd een coalitie van groeperingen aan zien te spreken om kans te maken.
De groep boze Trumpstemmers zitten redelijk klem, die gaan toch niet op die vreselijke Democraten stemmen.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:01:06 #114
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_165833637
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:47 schreef Monolith het volgende:
Ernst
Joni Ernst is de vrouwelijke Trump-light :P
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_165833648
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. Je moet in de Amerikaanse politiek altijd een coalitie van groeperingen aan zien te spreken om kans te maken.
De groep boze Trumpstemmers zitten redelijk klem, die gaan toch niet op die vreselijke Democraten stemmen.
Is het uberhaubt wel eens voorgekomen dat een partij het langer dan 3 termijnen achter elkaar volhield (midden 19e eeuw dan niet meegerekend). Het zou natuurlijk best kunnen dat Clinton een zeer gehate president wordt en daarmee ook de kansen voor de volgende DNC kandidaat schaadt. Zie ook wel weer problemen tussen de progressieve en toch meer rechtse kanten binnen de Democraten in 2020.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:04:02 #116
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165833679
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:59 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

80% van vrouwen uit Centraal-Amerika die de tocht wagen naar Amerika worden verkracht. (bron is linkse, anti-Trump Huffington Post)

Een groot deel van de verkrachters zijn Mexicanen. Dit is wat Trump gezegd heeft.

Nee, dat heeft Trump niet gezegd. Ik wil de quote er nog wel even bij pakken voor je: “When Mexico sends its people, they’re not sending their best. They’re not sending you. They’re not sending you. They’re sending people that have lots of problems, and they’re bringing those problems with us. They’re bringing drugs. They’re bringing crime. They’re rapists. And some, I assume, are good people.”

Het is dus andersom, niet 'een groot deel van de verkrachters zijn Mexicanen', maar 'een groot deel van de Mexicanen zijn verkrachters'...een wezenlijk verschil.

Het is ook aantoonbaar niet waar: https://www.washingtonpos(...)mmigrants-and-crime/
pi_165833683
quote:

[..]

En anders niet, zeg maar?
pi_165833703
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:01 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Joni Ernst is de vrouwelijke Trump-light :P
Niet echt, zit eerder op de lijn van Rubio en in mindere mate Cruz.
Ik vel ook geen oordeel over geschiktheid, ik gok enkel dat het mensen zijn die in 2020 een gooi naar de nominatie zullen doen.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:06:03 #119
344884 monkyyy
pi_165833712
Wat vinden we van Trump zijn plan om de Parijs overeenkomst teniet te doen. Obama heeft flinke slagen gemaakt wat betreft duurzame energie opwekking. Ik zou graag willen dat dit voortgezet werd. Clinton is hier ook voorstander van.

Barack Obama says wind power cheaper in Texas than power from 'dirty fossil fuels'

quote:
Meantime, an American Wind Energy Association blog post talking up Obama’s Iowa-Texas SOTU claim noted a 2015 study by Lazard LLC, a financial services firm, stating the cost of wind production in Texas, not counting government subsidies, runs from $36 to $51 per megawatt-hour while an average national cost for coal-fired electricity ranges from $65 to $150 per MWh and for gas, depending on the type of plant, from $52/MWh to $218/MWh.
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 06-11-2012 om 20:15:52 The concept of global warming was created by and for the Chinese in order to make U.S. manufacturing non-competitive. reageer retweet
Donald Trump would 'cancel' Paris climate deal
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:08:23 #120
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_165833728
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:55 schreef Monolith het volgende:
Trump isgewoon een incompetente clown. Zijn presidentschap zou op zich leuke TV op kunnen leveren, maar het voornaamste probleem met Trump is dat de Republikeinen dan ook nog het witte huis in handen krijgen en daarmee ook gelijk nog weer de SC.
Dat is ook de reden dat de republikeinen hem blijven steunen.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_165833734
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:59 schreef Monolith het volgende:

Klopt, maar om die mensen aan te spreken moet je een soort Trump hebben. Volgens mij wint hij ook niet en jaag je daarmee weer normale republikeinen weg. Dus wat dan?
pi_165833736
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:04 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, dat heeft Trump niet gezegd. Ik wil de quote er nog wel even bij pakken voor je: “When Mexico sends its people, they’re not sending their best. They’re not sending you. They’re not sending you. They’re sending people that have lots of problems, and they’re bringing those problems with us. They’re bringing drugs. They’re bringing crime. They’re rapists. And some, I assume, are good people.”

Het is dus andersom, niet 'een groot deel van de verkrachters zijn Mexicanen', maar 'een groot deel van de Mexicanen zijn verkrachters'...een wezenlijk verschil.
Niet letterlijk, nee. Maar iedereen die niet op bizarre manier communiceert begrijpt dat Trump niet alle Mexicanen verkrachters heeft genoemd.

Als je een semantisch spelletje wil spelen over de quote hierboven ga je ook verliezen. Hij heeft het in de quote volgens mij namelijk vrij duidelijk over de mensen die problemen met zich meebrengen. Één daarvan is misbruik van vrouwen. Nogmaals, kijk naar de cijfers dat 80% van de vrouwen misbruikt zijn tijdens hun reis en kijk dan naar de absurde verdeling van tijd en moeite die je steekt in het aanvallen Trump versus het oplossen van het probleem van vrouwenmisbruik (of in ieder geval het probleem benoemen).

Nergens heeft hij ook gezegd dat 'een groot deel van de Mexicanen verkrachters zijn', alhoewel dat relatief gezien een correcte uitspraak zou zijn.
pi_165833749
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:04 schreef Kaas- het volgende:

[..]

En anders niet, zeg maar?
Ik was/ben gewoon erg tegen Clinton en vindt het veel interessanter om iets te volgen als ik duidelijk partij kies, hier koos ik erg snel al voor Trump, dan ben je soms wat blind voor bepaalde flaws. Bovendien nam ik het ook niet zo serieus, ik hoef immers toch niet echt te stemmen. Had ik moeten kiezen was ik net als elfletterig waarschijnlijk voor O'malley gegaan van de democraten.

Nu stapelt zich echter schandaal op schandaal, ik was al een tijdje meer aan het kijken naar kansen over de verkiezingen en proberen alles wat meer neutraal te zien, daar ga ik nu maar mee door. Er komt iig een president waar ik me totaal niet in kan vinden (inhoudelijk met clinton misschien nog wel, maar als persoon dan niet)
pi_165833764
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:06 schreef monkyyy het volgende:
Wat vinden we van Trump zijn plan om de Parijs overeenkomst teniet te doen. Obama heeft flinke slagen gemaakt wat betreft duurzame energie opwekking. Ik zou graag willen dat dit voortgezet werd. Clinton is hier ook voorstander van.

Barack Obama says wind power cheaper in Texas than power from 'dirty fossil fuels'

[..]

realDonaldTrump twitterde op dinsdag 06-11-2012 om 20:15:52 The concept of global warming was created by and for the Chinese in order to make U.S. manufacturing non-competitive. reageer retweet
Donald Trump would 'cancel' Paris climate deal
Dit is ook in de tijd dat ik nog Trump hier verdedigde een van zijn standpunten geweest waarvan ik zei, hierdoor zal ik uiteindelijk niet op hem stemmen. Dit is namelijk iets wat niet alleen Amerikanen aangaat, maar heel de wereld. Desastreus voor het klimaat en in tegenstelling tot hem wil Clinton juist een van de meest progressieve klimaatsplannen voeren ooit. Dat kan ik alleen maar toejuichen.
pi_165833795
The madman

realDonaldTrump twitterde op zaterdag 08-10-2016 om 16:48:22 Certainly has been an interesting 24 hours! reageer retweet
pi_165833799
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Klopt, maar om die mensen aan te spreken moet je een soort Trump hebben. Volgens mij wint hij ook niet en jaag je daarmee weer normale republikeinen weg. Dus wat dan?
Ik weet niet of je die groep niet hebt zonder Trump. We moeten überhaupt nog gaan zien wat de opkomst zal zijn en hoe de verschillende groepen gestemd hebben.
De cijfers zullen hier tzt wel verschijnen:
http://ropercenter.cornel(...)ns/how-groups-voted/
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:17:14 #127
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165833834
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:09 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Niet letterlijk, nee. Maar iedereen die niet op bizarre manier communiceert begrijpt dat Trump niet alle Mexicanen verkrachters heeft genoemd.

Als je een semantisch spelletje wil spelen over de quote hierboven ga je ook verliezen. Hij heeft het in de quote volgens mij namelijk vrij duidelijk over de mensen die problemen met zich meebrengen. Één daarvan is misbruik van vrouwen. Nogmaals, kijk naar de cijfers dat 80% van de vrouwen misbruikt zijn tijdens hun reis en kijk dan naar de absurde verdeling van tijd en moeite die je steekt in het aanvallen Trump versus het oplossen van het probleem van vrouwenmisbruik (of in ieder geval het probleem benoemen).

Nergens heeft hij ook gezegd dat 'een groot deel van de Mexicanen verkrachters zijn', alhoewel dat relatief gezien een correcte uitspraak zou zijn.
Dat laatste is niet alleen niet waar, dat is ook niet waar het om draaide. Het ging om de Mexicanen die het land illegaal zijn binnen komen. Er zijn nu ongeveer 11 miljoen illegalen in de VS (52% daarvan is Mexicaans). Niet alleen komen zij veel minder in aanraking met justitie dan Amerikanen, ze zijn vaak ook de nanny's, tuinmannen etc van rijke Amerikanen. Ze knappen allerlei vuil werk op en houden zich gedeisd want zodra de politie op de stoep staat, ben je de sjaak natuurlijk.

En deze lui noemde Trump dus drugsdealers en verkrachters. Het komt nog niet eens dicht bij de waarheid en is alleen maar bedoeld om in te spelen op het sluimerende racisme in de VS.

Overigens belachelijk dat je je geen zorgen over Trump zou mogen maken omdat er andere problemen op de wereld zijn. :')
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:20:17 #128
344884 monkyyy
pi_165833870
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:12 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dit is ook in de tijd dat ik nog Trump hier verdedigde een van zijn standpunten geweest waarvan ik zei, hierdoor zal ik uiteindelijk niet op hem stemmen. Dit is namelijk iets wat niet alleen Amerikanen aangaat, maar heel de wereld. Desastreus voor het klimaat en in tegenstelling tot hem wil Clinton juist een van de meest progressieve klimaatsplannen voeren ooit. Dat kan ik alleen maar toejuichen.
Eens. Dit standpunt + zijn standpunt waarbij hij vaccinaties linkt met autisme maakt me dat ik niet op Trump zou kunnen stemmen als ik Amerikaan was.

Niet dat ik Clinton geweldig vind. Ze is de ultieme insider. Ene schandaal na het andere. Omkoopbaar, eerst tegen TPP, daarna krijgt haar foundation donaties van multinationals en vervolgens voor TPP. Miljarden van Wallstreet gekregen via speeches en donaties en superpacs. :{w

Bernie Sanders zijn opmerking "We need to see climate change as a world war threat" sloeg wel de spijker op de kop.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:22:45 #129
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_165833900
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:09 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Kun je je niet beter bezig houden met het zoeken naar quotes op FOK! waarin gesteld wordt dat Trump de nieuwe Hitler is?
pi_165833930
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Kun je je niet beter bezig houden met het zoeken naar quotes op FOK! waarin gesteld wordt dat Trump de nieuwe Hitler is?
Hitler WON de verkiezingen. Dus het lijkt me lastig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')