Geen idee, meeste republikeinen reageren ook heel erg boos en geschokt op dit nieuws. Behalve degene die je eigenlijk sowieso al niet serieus kon nemen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:15 schreef PippenScottie het volgende:
Hoe zouden Republikeinen eigenlijk reageren als Obama deze uitspraken had gedaan?
Ze zouden hem een 'national disgrace' en 'utterly unfit to be president' noemen. Naast een Islamitische Keniaan, natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:15 schreef PippenScottie het volgende:
Hoe zouden Republikeinen eigenlijk reageren als Obama deze uitspraken had gedaan?
Niks mis met voortschrijdend inzichtquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Denk dat het zwaarder meeweegt dat hij zelf ook getrouwd was op dat moment, maar nog belangrijker, dat hij denkt dat hij door zijn status zich kan opdringen aan vrouwen.
Vandaag een artikel in de NY Times verschenen waarin een vrouw haar verhaal doet over hoe Trump zich aan haar vergreep:
http://www.nytimes.com/20(...)l?smid=tw-share&_r=0
Mocht dit echt waar zijn, schaam ik me dood dat ik ooit deze man hier heb verdedigd.
Ze zouden onmiddelijk een muur op de grens tussen Kenia en de VS bouwen zodat niet nog meer moslims naar amerika konden komen, aangezien die in Kenia vooral hun verkrachters, moordenaars en presidentskandidaten sturenquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Ze zouden hem een 'national disgrace' en 'utterly unfit to be president' noemen. Naast een Islamitische Keniaan, natuurlijk.
Tja, veel van Trump's ideetjes zijn zo slecht nog niet. Echter ben je gewoon niet geschikt als president als je zo over vrouwen denkt en er nog over opschept ook. Daarbij is een video als deze een campagne killer. De 'grap' is er vanaf op het moment dat het over aanranding en in het verlengde verkrachtingen gaat.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Trump won dit gewoon omdat hij het imago heeft (ik heb het hier dus niet over imago, discussie of hij het wel of niet is doet niet ter zake) van een succesvol zakenman en dus verwacht een groot deel van mensen die er op achteruit zijn gegaan dat hij dat ook met hun land gaat doen. Zijn hele message van nostalgie en make america great again slaat gewoon aan. Zeker in deze tijden waar polarisatie hoogtij viert. Echt schokkend is het niet vind ik
Als je het over de primaries hebt, die won ie voornamelijk vanwege een afkeer van een groot deel van de achterban jegens de partij.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Trump won dit gewoon omdat hij het imago heeft (ik heb het hier dus niet over imago, discussie of hij het wel of niet is doet niet ter zake) van een succesvol zakenman en dus verwacht een groot deel van mensen die er op achteruit zijn gegaan dat hij dat ook met hun land gaat doen. Zijn hele message van nostalgie en make america great again slaat gewoon aan. Zeker in deze tijden waar polarisatie hoogtij viert. Echt schokkend is het niet vind ik
Valt wel mee. Het toont vooral aan dat er geen fatsoenlijke andere partijen zijn.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:16 schreef VacaLoca het volgende:
Dat dit überhaupt nog een race is, is wel het failliet van het twee partijen stelsel
Binnen het eerste jaar van het huwelijk zelfs en ten tijde van haar zwangerschap.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Denk dat het zwaarder meeweegt dat hij zelf ook getrouwd was op dat moment
Daar bedoel je dus de republikeinen mee?quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:25 schreef frietenstamp het volgende:
De losers onderaan de succesladder zijn nu beledigd en gekwetst.
Obvious troll...quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:25 schreef frietenstamp het volgende:
Wat heeft hij nou eigenlijk gezegd? Als je een ster bent zeggen vrouwen geen nee en kun je veel meer maken dan als je een arme loser bent. Elke rijke man of celeb zal dit bevestigen. Hij trasht niet de vrouwen maar de paupers die geen kans maken bij ze. De losers onderaan de succesladder zijn nu beledigd en gekwetst.
De context van de zin er voor is het cruciale in wat hij gezegd heeft. Hij zegt namelijk niet dat ze geen nee zeggen, hij zegt dat hij het gewoon doet (zonder consent dus) en er mee weg kan komen omdat hij beroemd is.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:25 schreef frietenstamp het volgende:
Wat heeft hij nou eigenlijk gezegd? Als je een ster bent zeggen vrouwen geen nee en kun je veel meer maken dan als je een arme loser bent. Elke rijke man of celeb zal dit bevestigen. Hij trasht niet de vrouwen maar de paupers die geen kans maken bij ze. De losers onderaan de succesladder zijn nu beledigd en gekwetst.
Ugh, ik ben pas net wakkerquote:
De Republikeinse familieman, die houdt van z'n vrouw en 35% belasting betaalt voelt zich denk ik niet al te fijn met Trump.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:25 schreef frietenstamp het volgende:
Precies, de big phony tits uitspraak was een compliment. Jij kan je heel goed inleven bij het gevoel van vrouwen om tot jouw conclusie te komen. Die inbreng is duidelijk een meerwaarde in dit topic.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:25 schreef frietenstamp het volgende:
35%????quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:31 schreef monkyyy het volgende:
[..]
De Republikeinse familieman, die houdt van z'n vrouw en 35% belasting betaalt voelt zich denk ik niet al te fijn met Trump.
Er valt een hele sterke zaak voor Trump te maken. Het gros van de anti-Trumpers in dit topic hebben tot nu toe vooral de volgende punten tegen Trump gemaakt:quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 15:45 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat laatste. Het is schokkend om te zien dat er zoveel Amerikanen achter Trump aanlopen. Je gaat dan toch twijfelen aan hun verstandelijke vermogens en/of de mate en manier waarop ze informatie binnen krijgen. In Nederland zou ook een deel voor zo'n figuur kunnen stemmen, maar dat zou zeker nooit 50% van de bevolking zijn.
Wat zou er, bij een nederlaag van Trump, gebeuren met republikeinen die duidelijk het kamp van Trump hebben gekozen? Zou zo'n Christie het dan gewoon helemaal kunnen vergeten binnen de partij?quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je het over de primaries hebt, die won ie voornamelijk vanwege een afkeer van een groot deel van de achterban jegens de partij.
Show me the quotes.....quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:37 schreef KrappeAuto het volgende:
Het gros van de anti-Trumpers in dit topic hebben tot nu toe vooral de volgende punten tegen Trump gemaakt:
4) Hij is de volgende Hitler.
Christie was inderdaad sowieso al wel aardig besmet. Verder zijn er niet echt hele prominente figuren binnen de partij die uitgesproken voorstander waren van Trump. Guiliani nog enigszins wellicht, maar die is ook alweer 72.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wat zou er, bij een nederlaag van Trump, gebeuren met republikeinen die duidelijk het kamp van Trump hebben gekozen? Zou zo'n Christie het dan gewoon helemaal kunnen vergeten binnen de partij?
Nu is Christie misschien een slecht voorbeeld, want ik denk dat die het sowieso wel kan vergeten, wat er ook gebeurt.
Kasich en Pence niet? Of denk je dat Trump nu Pence meesleept in zijn val.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Christie was inderdaad sowieso al wel aardig besmet. Verder zijn er niet echt hele prominente figuren binnen de partij die uitgesproken voorstander waren van Trump. Guiliani nog enigszins wellicht, maar die is ook alweer 72.
Sessions wellicht nog, maar ook die is 70 en had verder volgens mij ook geen grootse ambities.
Voor 2020 kun je in mijn ogen wellicht Cruz, Rubio en Ryan weer verwachten of Ayotte, Ernst of Haley. Allen niet echt besmet verder.
Deze topicreeks is al veel langer gaande. Er zijn in het begin genoeg referenties gemaakt naar Duitsland in de jaren '30.quote:
Ja, 'gemene woordjes'...de man is gewoon een racist, een narcist, een seksist, heeft geen kennis van zaken en krijgt het voor elkaar om meerdere keren binnen een zin te liegen en dat dan een hele speech achter elkaar. Het is gewoon de minst geschikte kandidaat voor het presidentschap die de VS ooit gehad hebben.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:37 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Er valt een hele sterke zaak voor Trump te maken. Het gros van de anti-Trumpers in dit topic hebben tot nu toe vooral de volgende punten tegen Trump gemaakt:
1) Hij zegt gemene woordjes;
2) Hij betaalde minder belasting dan dat ik vind dat hij moet betalen;
3) Hij is geen succesvolle zakenman (zie ook hoe dit intern niet goed samenhangt met punt 2);
4) Hij is de volgende Hitler.
Nu zijn we de diepe minachting en intolerantie dat een groot deel van politiek links jegens haar tegenstanders handhaaft wel gewend, maar de meeste gewone mensen zijn het op veel punten gewoon met hem eens. Dat heeft niet zo veel met defecte informatievoorziening of mediamanipulatie te maken (de meeste mainstream media zijn overigens anti-Trump).
Strenger immigratiebeleid (inclusief moslimban), het politieke bestel hervormen, handelsverdragen herzien, landen daadwerkelijk aanpakken als ze handelsafspraken niet nakomen, politiemensen zijn goede mensen met een paar rotte appels, enzovoort, zijn allemaal punten waar ~100 miljoen+ Amerikanen het mee eens zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |