Met een schuld van 550 miljardquote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Ziehier een bericht uit één van de rijkste landen van de wereld.
De tijd om terug te betalen is nog niet gekomen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kijk eens naar buiten... je zou het niet zeggen.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Is het niet raar dat senioren daar geen warme maaltijd meer krijgen in het weekend?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:23 schreef MisterCe het volgende:
[..]
De tijd om terug te betalen is nog niet gekomen.
Het is een schande. Om je kapot te schamen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Ziehier een bericht uit één van de rijkste landen van de wereld.
Ga dan ook gewoon dood, mens. Door dit soort figuren is de zorg onbetaalbaar geworden.quote:Eén van de boze bewoners is de 99-jarige mevrouw Van der Aart.
Het antwoord staat een post boven jequote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat moeten die mensen doen? Verhuizen??
Wat ik wil zeggen is 1) we zijn helemaal niet rijk, we leven op de pof en 2) een euro kun je maar 1 x uitgeven dus het is een kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Is het niet raar dat senioren daar geen warme maaltijd meer krijgen in het weekend?
Moet ik hier nog op antwoorden?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:34 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is 1) we zijn helemaal niet rijk, we leven op de pof en 2) een euro kun je maar 1 x uitgeven dus het is een kwestie van prioriteiten stellen.
Als je voor mensen zorgt die zelf niet sterk meer zijn dan moet je dubbel zo goed opletten. Want ze piepen niet zo snel of ze kunnen niet zo snel piepen.quote:
Dit maakt het toch wel anders. Ik dacht dat het echt om een bejaardentehuis ging, maar kennelijk is het een losstaand restaurant dat zich richt op de ouderen in de wijk. Als die mensen nog quasi zelfstandig wonen lijkt het me niet zo'n punt - dan kunnen ze in het weekend waarschijnlijk ook wel op een andere manier warm eten. Alleen niet allemaal samen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Even op hun site gekeken, van Palet Welzijn. Altijd schitterende namen maar de uitvoering is zo brak. Dit staat er:
De Wijkrestaurants
U heeft er ongetwijfeld van gehoord Eetcafé Meerzicht (Albrandswaard 1) en Eetcafé de Leyens, (Gondelkade 33) in Zoetermeer. Leuke en vooral gezellige gelegen eetcafés in het centrum van de wijken Meerzicht en de Leyens. Beide eetcafés vormen het kloppend hart in deze wijken. Het zijn ontmoetingsplekken voor bewoners van het aangrenzend wooncomplex. Het zijn vooral ook ontmoetingsplekken voor de wijkbewoners uit de omliggende wijken Meerzicht en de Leyens. Beide restaurants zijn te beschouwen als een soort “wijkhuiskamer”.
Hahahahaa. En dus gaan ze in het weekend dicht!
Wat heeft dat er mee te maken? Een staatsschuld druk je uit in procenten van het BBP aangezien het absolute bedrag geen fuck zegt. Nederland zit op 62% en dat is prima.quote:
Rijk, rijk , rijk, rijkquote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Een staatsschuld druk je uit in procenten van het BBP aangezien het absolute bedrag geen fuck zegt. Nederland zit op 62% en dat is prima.
Je drukt het uit in percentages omdat iemand met een schuld van 1000 euro met een inkomen van 100.000 euro er veel beter voor staat dan iemand met een schuld van 1000 en een inkomen van 10.000.
1000 euro schuld zegt vrij weinig.
Nederland doet het zelfs zo goed dat ze op kortlopende leningen geld toe krijgen. Rente op de staatsschuld kost ons minder dan Defensie, zelfs na die bezuinigingen. Wil je daar een deuk inslaan, zeg 1 miljard minder rente per jaar moet je 100 miljard aflossen.
Nederland is rijk.
Dan ga je warm etenquote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:06 schreef MisterCe het volgende:
ZOETERMEER - Bewoners van twee zorgcentra aan de Gondelkade en de Albrandswaard in Zoetermeer zijn boos omdat ze in de weekeinden geen warme maaltijden meer krijgen in het restaurant. Palet Welzijn, de organisatie die deze maaltijden bezorgt, zegt gedwongen te moeten bezuinigen op de maaltijden omdat het niet meer rendabel is.
Eén van de boze bewoners is de 99-jarige mevrouw Van der Aart. Zij woont in het zorgcentrum aan de Gondelkade en ze krijgt geen warm eten meer op zaterdag en zondag. 'Ik hoop dat ik toch weer warm eten krijg, want ik houd van warm eten', zegt ze tegen Radio 1.
Dan heb je gewoon kutkinderen, als ze het teveel gedoe is om je moeder op zondag mee te laten eten.quote:Mevrouw Van der Aart heeft het afgelopen weekend bij één van haar negen kinderen gegeten. 'Als je veel kinderen hebt en die wonen een beetje in de buurt dan is dat natuurlijk geen probleem. Maar niet iedereen heeft kinderen of kinderen die de gelegenheid hebben om hun ouders in huis te halen', vertelt haar zoon Peter van der Aart.
Dan gaan ze daar zitten en bestellen ze een pizza. Of om de hoek in de snackbar.quote:Sociale aspect
'Het wereldje van al die oudere mensen is erg klein', gaat Peter verder. 'Dat beperkt zich tot de mensen die ze kennen. En waar zie je de mensen? Dat is natuurlijk in het restaurant en niet op hun eigen kamer. Dat restaurant is voor die mensen heel belangrijk geworden.'
'Je kunt wel zeggen: we hebben gezonde magnetronmaaltijden, maar je zit dan aan je eigen keukentafel te eten. Het gaat niet alleen om de maaltijd, maar om het sociale contact. Vooral in het weekend valt dat nu dus weg.'
Restaurant wel open
Palet Welzijn laat weten dat het besluit genomen moest worden omdat de kosten voor het personeel te hoog waren en de omzet in het weekend te laag. Overigens benadrukt een woordvoerder dat alleen de keuken dicht is in het weekend. Het pand is wel open, waardoor de bewoners ook in het weekend daar kunnen afspreken.
Vroeger klaagde die lui altijd al dat we op school te luidruchtig waren. Irritant volk.quote:http://www.omroepwest.nl/(...)-meer-in-het-weekend
Maar gelukkig gaat het erg goed met Nederland. En koud eten is ook voedzaam denk ik dan maar.
Is dat nou leuk, de hele dag het internet afstruinen, op zoek naar berichten die het failliet van Nederland aan moeten tonen?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:57 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Rijk, rijk , rijk, rijk
Geen gezeik, wij zijn rijk
Oh wat zijn wij rijk
Allebei die clubs staan praktisch naast een snackbar en pizzeria...quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:24 schreef Yustice het volgende:
Wat weerhoudt die oude gierige taarten er van om 2 dagen per week zelf ergens te gaan vreten?
Ik heb het gewoon van hun site geplukt. Verder niet doorgelezen. Maar wat maakt het uit?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit maakt het toch wel anders. Ik dacht dat het echt om een bejaardentehuis ging, maar kennelijk is het een losstaand restaurant dat zich richt op de ouderen in de wijk. Als die mensen nog quasi zelfstandig wonen lijkt het me niet zo'n punt - dan kunnen ze in het weekend waarschijnlijk ook wel op een andere manier warm eten. Alleen niet allemaal samen.
Meid, donder nou op. Hele volksstammen leven op magnetronmaaltijden. Omdat je 50+ bent is dat ineens een schande? Lees de menukaart nou eens. http://eetcafedeleyens.nl(...)eek-40-periode-3.pdfquote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon van hun site geplukt. Verder niet doorgelezen. Maar wat maakt het uit?
Ouderen zijn kwetsbaar, juist zij hebben die dingen nodig. En je wenst toch geen bejaarde medemens een magnetronmaaltijd toe? Dat is emotionele armoe.
In dit ontzettend rijke land, hoe is het mogelijk dat zo'n faciliteit voor senioren gesloten wordt in het weekend omdat het niet 'rendabel' is? En dat heet dan Palet Welzijn'. Een volstrekt inhoudsloze naam! Dit is namelijk tegen het welzijn van ouderen ín.
'Niet rendabel', je zult het maar horen.
Als het je eigen keus is, prima! Maar magnetronmaaltijden zijn doorgaans niet het beste wat je je kunt wensen. Lees: nogal eens pure troep.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Meid, donder nou op. Hele volksstammen leven op magnetronmaaltijden.
Er zijn echt talloze manieren om dat geld bij elkaar te schrapen zonder de belasting te verhogenquote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:34 schreef Jigzoz het volgende:
Procentje extra belasting en het is opgelost.
Maar ja, dat willen we niet, want dat is links.
Ja. Uitkeringen verlagen bijvoorbeeld. Willen we niet, want dat is dan weer te rechts.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn echt talloze manieren om dat geld bij elkaar te schrapen zonder de belasting te verhogen
Ja joh, je kunt best nog beetje werken als je 99 bent.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:22 schreef Yustice het volgende:
Onrendabel zijn en dan klagen dat je te weinig krijgt
Bijvoorbeeld. Of wat dacht je van de achterlijke geldmolen die huur en zorgtoeslag heten.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Uitkeringen verlagen bijvoorbeeld. Willen we niet, want dat is dan weer te rechts.
Zolang er overal in het verkeer 500 paaltjes staan voor elke voetganger, fietser, bromfietser, taxi, bus etc. etc. etc. zitten we nog goed in de slappe was als land. Eén paaltje minder en vijf senioren hebben drie jaar een heerlijke warme maaltijd.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn echt talloze manieren om dat geld bij elkaar te schrapen zonder de belasting te verhogen
Ja, ik vind het best, maar ik ben bang dat er daar dan weer heel veel mensen heel boos om worden.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of wat dacht je van de achterlijke geldmolen die huur en zorgtoeslag heten.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat mensen in een zorgcentrum 7 dagen per week een warme maaltijd krijgen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zolang er overal in het verkeer 500 paaltjes staan voor elke voetganger, fietser, bromfietser, taxi, bus etc. etc. etc. zitten we nog goed in de slappe was als land. Eén paaltje minder en vijf senioren hebben drie jaar een heerlijke warme maaltijd.
Is zo. En geen magnetronmaaltijd, maar gewoon lekker gekookt. Mijn moeder kreeg ook van die bezorgmaaltijden. Het was best smakelijk maar voedzaam, nee.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan normaal dat mensen in een zorgcentrum 7 dagen per week een warme maaltijd krijgen.
Je denkt toch niet dat verzorgingstehuizen een kok in dienst hebben, die 'verse' maaltijden bereidt? Al dat soort instellingen betrekken hun maaltijden via dit soort maaltijservices en die moeten ook gewoon opgewarmd worden.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Is zo. En geen magnetronmaaltijd, maar gewoon lekker gekookt. Mijn moeder kreeg ook van die bezorgmaaltijden. Het was best smakelijk maar voedzaam, nee.
In het ziekenhuis krijg je ook van die doorgestoomde maaltijden waar geen vitamien meer in zit. Eerlijk, als ze daar gewoon de ramen twee keer per dag openzetten en een kokkin op elke etage laten koken, zijn alle patiënten drie keer zo snel beter.
Op zaterdag kookt vrijwilligster Lavenderr!quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan normaal dat mensen in een zorgcentrum 7 dagen per week een warme maaltijd krijgen.
en toen ben je zelf gaan koken voor je moeder?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Is zo. En geen magnetronmaaltijd, maar gewoon lekker gekookt. Mijn moeder kreeg ook van die bezorgmaaltijden. Het was best smakelijk maar voedzaam, nee.
In het ziekenhuis krijg je ook van die doorgestoomde maaltijden waar geen vitamien meer in zit. Eerlijk, als ze daar gewoon de ramen twee keer per dag openzetten en een kokkin op elke etage laten koken, zijn alle patiënten drie keer zo snel beter.
Straks worden ze nog boos dat ze zelf het bakje moeten weggooien...quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:31 schreef frietenstamp het volgende:
Zaterdag chinees halen, zondag 5 minuten het restant opwarmen in de magnetron. Volgende week soep uit blik met brood en friet met frikandel speciaal en het weekend erna een pizza met alle toppings laten bezorgen.
Zo moeilijk is het niet om je eigen vreten te scoren in het weekend.
Oh wacht. Ze krijgen gewoon warm eten maar moeten het zelf even opwarmen.![]()
Jazeker, de maaltijden zijn ook niet echt duur maar je moet ze wel opwarmen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:59 schreef Lavenderr het volgende:
Deze mensen betalen toch gewoon dus maaltijden elke dag zijn toch een vanzelfsprekendheid?
Deze mensen betalen zelf, neem ik aan. Weet niet wat het kost om in een zorgcentrum te wonen maar gratis is het niet. Neem aan voor 7 X24 uur per week.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:01 schreef JimmyDean het volgende:
Waarom moeten wij betalen voor het eten van anderen?
Beschaving en zo.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:01 schreef JimmyDean het volgende:
Je betaald ook voor het eten van de mensen in de gevangenisquote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:01 schreef JimmyDean het volgende:
Zolang we in dit land nog 30.000 ongeboren kinderen kapotknippen en verbranden is die beschaving ver te zoeken.quote:
En hoe is dat een tegenargument?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:06 schreef Momo... het volgende:
[..]
Je betaald ook voor het eten van de mensen in de gevangenis
Huh?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:06 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Zolang we in dit land nog 30.000 ongeboren kinderen kapotknippen en verbranden is die beschaving ver te zoeken.
Vind je? Volgens het zeer in zwang zijnde rendabiliteitsdenken scheelt dat juist een hoop geld, zuigelingen... zeker die van een ander.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:06 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Zolang we in dit land nog 30.000 ongeboren kinderen kapotknippen en verbranden is die beschaving ver te zoeken.
Ja, wat redabiliteitsdenkers vinden kan me geen hol schelen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind je? Volgens het zeer in zwang zijnde rendabiliteitsdenken scheelt dat juist een hoop geld, zuigelingen... zeker die van een ander.
Oh dus vanuit die beleving van beschaving zou jij wel betalen voor al die kinderen die ongewenst zijn en gedumpt worden?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:07 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja, wat redabiliteitsdenkers vinden kan me geen hol schelen.
Dat is niet nodig, want er zijn voldoende ouderparen die een kind willen adopteren.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh dus vanuit die beleving van beschaving zou jij wel betalen voor al die kinderen die ongewenst zijn en gedumpt worden?
Juist ja, anderen doen dat vast wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:08 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat is niet nodig, want er zijn voldoende ouderparen die een kind willen adopteren.
Ja, en wanneer dat niet zo is wil ik daar best wat voor betalen. Maar ik heb geen zin om te betalen voor mensen die zelf geld en familie hebben.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist ja, anderen doen dat vast wel.
Dat is al anders dan vragen waarom je voedsel voor anderen zou moeten kopen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:09 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja, en wanneer dat niet zo is wil ik daar best wat voor betalen. Maar ik heb geen zin om te betalen voor mensen die zelf geld en familie hebben.
Volgens mij was dat het onderwerp?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is al anders dan vragen waarom je voedsel voor anderen zou moeten kopen.
Nee, het gaat over bejaarden in een instelling. De vraag die jij stelt leest als een universele verklaring.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:10 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Volgens mij was dat het onderwerp?
Dat zou je denken, maar wie over die geldkraan gaat, heeft hele andere belangen. Dus een beetje dichtdraaien daar kraait geen bejaarde naar. Steeds een beetje.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:59 schreef Lavenderr het volgende:
Deze mensen betalen toch gewoon dus maaltijden elke dag zijn toch een vanzelfsprekendheid?
En dat moet ook het uitgangspunt zijn, van waaruit eventueel uitzonderingen voor schrijnende gevallen kunnen worden gemaakt.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het gaat over bejaarden in een instelling. De vraag die jij stelt leest als een universele verklaring.
Geef jij ook om ze?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:20 schreef Ceberut het volgende:
Als je werkelijk geeft om die ouderen dan kan je toch wel even een middagje voor ze staan koken elke zaterdag? Daarmee zijn ze tenminste geholpen.
Ik voel niet de noodzaak om een zaterdagmiddag op te offeren voor deze vreemden, dus dat zal wel meevallen.quote:
Ik ook niet, maar wil er best belasting voor betalen. Sterker nog, volgens mij doe ik dat al..quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik voel niet de noodzaak om een zaterdagmiddag op te offeren voor deze vreemden
Het gaat ze om het sociaal contact.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:31 schreef frietenstamp het volgende:
Zaterdag chinees halen, zondag 5 minuten het restant opwarmen in de magnetron. Volgende week soep uit blik met brood en friet met frikandel speciaal en het weekend erna een pizza met alle toppings laten bezorgen.
Zo moeilijk is het niet om je eigen vreten te scoren in het weekend.
Oh wacht. Ze krijgen gewoon warm eten maar moeten het zelf even opwarmen.![]()
Als ik buiten ben mis ik nooit een verkeersbord. Integendeel: overal staan ze. Soms in een woud van paaltjes. Per stuk zeker 500 euro. Het kan niet op. Maar de aardig weerloze bejaarde mag gekort worden op de broodnodige warme maaltijd. Want de keuken is niet rendabel.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:31 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar wil er best belasting voor betalen. Sterker nog, volgens mij doe ik dat al..
Laat de asielzoekers er nou buiten. Daar heb ik het helemaal niet over. En iemand van 99 vind ik best weerloos ja.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:35 schreef Yustice het volgende:
[..]
"weerloze bejaarde", wat een cliché
Het is vast ook allemaal de schuld van de asielzoekers toch? Hun (!!) krijgen alles gratis en de weerloze bejaarde moet maar in de stront zitten!!!111
Bel een van die bejaarden op en vraag of je misschien een maaltijd kan laten bezorgen op de zaterdagavond. Beschouw die paar euro's per week als een vrijwillige (belasting)bijdrage aan de maatschappij!quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:31 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar wil er best belasting voor betalen. Sterker nog, volgens mij doe ik dat al..
Het is misschien een samenleving zoals jij hem graag ziet, maar het is niet de mijne. Afwachten of een barmhartige samaritaan je op zaterdagavond een maaltijd schenkt, hoe treurig wil je het hebben? Gewoon belasting betalen, goed en efficient organiseren en dan zorgen dat het structureel goed geregeld is.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Bel een van die bejaarden op en vraag of je misschien een maaltijd kan laten bezorgen op de zaterdagavond. Beschouw die paar euro's per week als een vrijwillige (belasting)bijdrage aan de maatschappij!
Ah, het blijft dus bij klagen en wachten tot anderen het voor je oplossen. Jammer.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:43 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Het is misschien een samenleving zoals jij hem graag ziet, maar het is niet de mijne. Afwachten of een barmhartige samaritaan je op zaterdagavond een maaltijd schenkt, hoe treurig wil je het hebben? Gewoon belasting betalen, goed en efficient organiseren en dan zorgen dat het structureel goed geregeld is.
Ik voel een crowdfundingactie aankomen!quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Het gemak waarmee zoiets besloten wordt, hop, warme weekendmaaltijden weg, dat is zo denigrerend. Je gaat toch niet mensen waar je respect voor hebt, hun belangrijke ontmoetingsmomenten plus goed eten, ontnemen? Er klinkt geen enkel respect in door.
We hebben een overheid om dit soort dingen zo effectief mogelijk te regelen, dat heeft niets met afschuiven te maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ah, het blijft dus bij klagen en wachten tot anderen het voor je oplossen. Jammer.
Ik voel een huilbui aankomen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik voel een crowdfundingactie aankomen!
Wie zegt dat dat met gemak gegaan isquote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Het gemak waarmee zoiets besloten wordt, hop, warme weekendmaaltijden weg, dat is zo denigrerend. Je gaat toch niet mensen waar je respect voor hebt, hun belangrijke ontmoetingsmomenten plus goed eten, ontnemen? Er klinkt geen enkel respect in door.
En dit lijkt me dus gewoon onzin, er zijn meerdere maaltijdservices in Zoetermeer waar ze wel terecht kunnen. Alleen kunnen ze niet een vers bereide maaltijd daar op die specifieke plaats meer krijgen op die specifieke tijd.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:58 schreef SupportIceland het volgende:
Buiten alle bureaucratische zaken: dit gewoon zeer triest natuurlijk. Ik begrijp best dat je dit niet enkel vanuit emotie kan bekijken (want geldtekort en andere zaken), maar dat je je op 99 jarige leeftijd moet druk maken om zoiets banaals als warm eten s'avonds.
Precies, lopen met je kut ! al ben je 99 jaar.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En dit lijkt me dus gewoon onzin, er zijn meerdere maaltijdservices in Zoetermeer waar ze wel terecht kunnen. Alleen kunnen ze niet een vers bereide maaltijd daar op die specifieke plaats meer krijgen op die specifieke tijd.
Eigenlijk is belasting betalen crowdfunding.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik voel een crowdfundingactie aankomen!
Ik hoop het ook. En dat ook wordt uitgezocht wat de geldstromen zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:44 schreef Kijkertje het volgende:
Ergens heb ik het vermoeden dat door het artikel er wel een oplossing gevonden zal worden voor deze bejaarden
Ja dat helpt die mevrouw ontzettend.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En dit lijkt me dus gewoon onzin, er zijn meerdere maaltijdservices in Zoetermeer waar ze wel terecht kunnen. Alleen kunnen ze niet een vers bereide maaltijd daar op die specifieke plaats meer krijgen op die specifieke tijd.
quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Onthou goed: wie geen stem heeft, die moet je juist willen horen!
Dan blijft het gebit in de half gesmolten kaas hangen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:05 schreef Momo... het volgende:
Maarja ik zie bejaarden eigenlijk nooit pizza eten ofzo.
Sterker nog ze kunnen elders een maaltijd bestellen en die daar laten bezorgen. En anders delen ze een taxi busje, gaan ze wisselend de ene zondag bij de één eten en de andere zondag bij de ander.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Of andersom, je haat je kinderen zo erg dat je liever in een tehuis zit.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 01:19 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Je moet jouw ouders behoorlijk haten wil je ze in een bejaardentehuis stoppen.
quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:15 schreef NgInE het volgende:
[..]
Eigenlijk is belasting betalen crowdfunding.
Ik ga nu alvast terwijl ik nog jong ben op 50Plus stemmen, zodat ik er als een koning bij zit als ik later bejaard ben. En dan lees ik op Fok! allemaal mensen die klagen dat ouderen het te goed hebben, terwijl ik gemasseerd word en een cocktail drink. Fuck marktwerking in de zorg.
hoeft ze niet eens meer naar beneden...quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ja dat helpt die mevrouw ontzettend.
Ze gaan niet dicht. Enkel de keuken is dicht.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Even op hun site gekeken, van Palet Welzijn. Altijd schitterende namen maar de uitvoering is zo brak. Dit staat er:
De Wijkrestaurants
U heeft er ongetwijfeld van gehoord Eetcafé Meerzicht (Albrandswaard 1) en Eetcafé de Leyens, (Gondelkade 33) in Zoetermeer. Leuke en vooral gezellige gelegen eetcafés in het centrum van de wijken Meerzicht en de Leyens. Beide eetcafés vormen het kloppend hart in deze wijken. Het zijn ontmoetingsplekken voor bewoners van het aangrenzend wooncomplex. Het zijn vooral ook ontmoetingsplekken voor de wijkbewoners uit de omliggende wijken Meerzicht en de Leyens. Beide restaurants zijn te beschouwen als een soort “wijkhuiskamer”.
Hahahahaa. En dus gaan ze in het weekend dicht!
Bestaan bejaardenhuizen bij jou nog?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 01:19 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Je moet jouw ouders behoorlijk haten wil je ze in een bejaardentehuis stoppen.
Ja en wat ga jij daaraan doen dan?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 02:00 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Bestaan bejaardenhuizen bij jou nog?
Hier niet hoor.
Uitsluitend ... 'verpleeg' huizen die meer lijken op .... zsm. 'sterf' huizen![]()
1 douchebeurt per week.
2 luiers max. per dag.
Verpleegkundigen die zich de pleuris werken.
Stikt van de vrijwilligers die eigenlijk betaalde arbeid doen.
Natrium arm eten, zouter dan mijn maaltijden![]()
Suiker max 3x per week getest. Gemiddelde waarde insuline gegeven![]()
En dan te bedenken dat sommige directeuren van die 'verpleeg' huizen ... in Porsches rondrijden vanwege ...... jaja .... marktwerking in de zorg![]()
En dit. Mijn oma regelt ook haar eigen eten omdat het eten in het verzorgingshuis niet te hachelen is. Gaat prima, kost niet zoveel en kan gewoon.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 01:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Sterker nog ze kunnen elders een maaltijd bestellen en die daar laten bezorgen. En anders delen ze een taxi busje, gaan ze wisselend de ene zondag bij de één eten en de andere zondag bij de ander.
Dit hele bericht gaat om mij echt helemaal nergens over.
50 plus is alleen voor de mensen van 50+ nu. Als wij oud zijn is dat allang weer weg joh.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:15 schreef NgInE het volgende:
[..]
Eigenlijk is belasting betalen crowdfunding.
Ik ga nu alvast terwijl ik nog jong ben op 50Plus stemmen, zodat ik er als een koning bij zit als ik later bejaard ben. En dan lees ik op Fok! allemaal mensen die klagen dat ouderen het te goed hebben, terwijl ik gemasseerd word en een cocktail drink. Fuck marktwerking in de zorg.
De partijen waar mensen, hoe ontevreden ze zijn, op blijven stemmen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:02 schreef Montagui het volgende:
[..]
Welke dwaas heeft dat ooit verzonnen?
Ik zorg voor mijn oma die met een minimaal pensioentje na het overlijden van opa ook in een verzorgingshuis zit, en er is meer dan voldoende ruimte om je eigen draai aan de dagelijkse zorg te laten geven. Vooral met betrekking tot eten is er heel veel mogelijk. Daar moet je zelf wel in investeren, maar dat is dan maar zo. De maaltijden die je van het tehuis zelf krijgt zijn toch echt niet te eten, zo wil geen enkel oudje elke dag eten, dat kan ik je verzekeren.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:26 schreef Cherna het volgende:
Hoe het verhaal ook in elkaar steekt. Wat je je moet afvragen is dit:
Hoe zou jij behandeld willen worden als jij die leeftijd zou hebben(oud zou zijn). Schijnbaar zijn steeds minder mensen instaat om zich te kunnen verplaatsten in een ander.
Ga dat gewoon doenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:36 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
En in de asielzoekerscentrums zeuren ze omdat ze 2x per week hetzelfde warme eten krijgenkrijgen gevangen trouwens ook magnetron maaltijden of word hiervoor welk dagelijks gekookt?
Ik ben er sterk over aan het denken om eens in de bejaardentehuizen in de buurt te vragen of ze vrijwilligers nodig hebben in het weekend, dan natuurlijk geen zaken zoals oudjes in bad doen maar aardappelen schillen, wat poetsen, prullenbakken leegmaken, zeg maar zo'n dingen gewoon aantal uurtjes op een dag om de oudjes die het verdiend hebben te ondersteunen. Elk bericht wat ik lees over de toestand in bejaardentehuizen schaam ik mij meer en meer.
Eerste advertentie wat ik zie over vrijwilligerswerk bij mij in het dorp:quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ga dat gewoon doenSinds ik er vaak kom heb ik zoveel meer respect gekregen voor het werk wat daar gedaan wordt, maar ben ik ook veel bewuster geworden van hoe eenzaam je bestaan kan zijn als bejaarde en hoe klein je wereldje wordt. Vrijwilligers, bezoek en familie zijn voor die mensen het venster op de wereld, je maakt ze er echt gelukkiger mee.
quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:41 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Eerste advertentie wat ik zie over vrijwilligerswerk bij mij in het dorp:
"Hulp bij opwarmen (magnetron)avondmaaltijd gezocht"
voor een vrouwtje van 83
Elke woensdag is er een inloopuur voor vrijwilligers in de bibliotheek, waar je je kunt aanmelden als vrijwilliger en wat meer informatie kunt krijgen. Komende woensdag ben ik erbij, kost mij misschien een aantal uurtjes vrije tijd in de week en veranderd een persoon's leven misschien en dat heb ik er graag voor over
In veel centra koken de asielzoekers zelf, die paar opvangkampen waar er problemen met voedsel zijn staan niet symbool voor alle azc'squote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:36 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
En in de asielzoekerscentrums zeuren ze omdat ze 2x per week hetzelfde warme eten krijgen krijgen gevangen trouwens ook magnetron maaltijden of word hiervoor welk dagelijks gekookt?
Welk beleid?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:40 schreef summer2bird het volgende:
En de directeur van het hele beleid krijgt aan het eind van het jaar weer een vette bonus.
Mooi landje.
Ik denk dat dat wel meevalt. En mochten ze tegen die tijd echt niet meer bestaan dan bestaan de effecten van hun beleid nog wel.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:06 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
50 plus is alleen voor de mensen van 50+ nu. Als wij oud zijn is dat allang weer weg joh.
Alweer zo'n ondermaatse zorginstelling.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 08:59 schreef Mystikvm het volgende:
Waarom niet gewoon meer geld voor maaltijden in het weekend vragen?
[..]
En dit. Mijn oma regelt ook haar eigen eten omdat het eten in het verzorgingshuis niet te hachelen is.
Het staat niet alleen voor de maaltijd op zich. Het is voor die mensen vaak het enige punt van de dag waarop ze anderen ontmoeten. Het is een sociaal gebeuren. Als dat in één keer niet meer kan, dan hakt dat erin. Die mensen zijn niet zo flexibel als wij. Die kunnen vaak niet eens weg zonder hulp bij vervoer.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:34 schreef Copycat het volgende:
Ik heb grote sympathie voor mensen die strijden voor betere zorg, ook voor ouderen. Maar vind dit wel een beetje spijkers op laag water zoeken en zeuren om het zeuren.
Maar dat kan nog steeds, die tenten zijn namelijk nog steeds gewoon open op dezelfde momenten.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 15:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het staat niet alleen voor de maaltijd op zich. Het is voor die mensen vaak het enige punt van de dag waarop ze anderen ontmoeten. Het is een sociaal gebeuren. Als dat in één keer niet meer kan, dan hakt dat erin. Die mensen zijn niet zo flexibel als wij. Die kunnen vaak niet eens weg zonder hulp bij vervoer.
Dit inderdaad, dit gaat niet over een verzorgingstehuis, maar gewoon over een restaurant in wijk die zich richt op ouderen... gezeur op het verkeerde door velen in dit topic dus.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:47 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit hele topic gaat over een zelfstandig restaurant dat het niet langer rendabel vindt om in het werkend warm eten te serveren.
Wel treurig voor die paar bejaarden die er dagelijks komen natuurlijk.
Maar goed, het is heel wat anders dan waar de helft van het gezeik in dit topic over gaat.
Lees verdomme het topic een keer door.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:00 schreef Andromache het volgende:
Dus dit schuilt achter het hele loskoppelen van wonen en zorg.... Faciliteren dat een basisvoorziening als het zo uitkomt als commercieel omrendabel wordt gepresenteerd. Dit gaan we nog veel vaker zien in de wonen-plus-zorgconstructies. En ik vind het niet kunnen. Eten moet gegarandeerd zijn voor ouderen die niet meer zelf kunnen koken. In het ziekenhuis en in de gevangenis doen we dat ook.
Ouderen die niet meer voor zichzelf kunnen wonen, komen terecht in een verzorgingshuis. Dit lijkt te gaan om ouderen die nog quasi zelfstandig wonen, soort van aanleunwoningen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:41 schreef Andromache het volgende:
Ik heb het hele topic gelezen en ik blijf bij mijn mening dat ouderen die niet meer voor zichzelf kunnen zorgen in een woonvorm moeten wonen waar het eten inclusief is.
Dikke kans dat dit de tussenvorm is die zo populair is tegenwoordig.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Ouderen die niet meer voor zichzelf kunnen wonen, komen terecht in een verzorgingshuis. Dit lijkt te gaan om ouderen die nog quasi zelfstandig wonen, soort van aanleunwoningen.
Jij loopt ook op je 85ste kwiek een straatje verder naar een nieuw restaurant, waar je met flair binnen komt zetten, zwierig je jas uittrekt, comfortabel aan een tafel schuift terwijl je je drankje al doorgilt naar de bar?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Lees verdomme het topic een keer door.
Men kan niet meer in hun favoriet restaurant eten in het weekend, echt fucking boeiend, men kan gewoon 10 meter verderop een ander restaurant pakken.
Dus?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:45 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dikke kans dat dit de tussenvorm is die zo populair is tegenwoordig.
Ze kunnen ook iets laten bezorgen, of een goede magnetronmaaltijd halen, of een keertje naar de snackbar op de hoek. Er zijn echt wel mogelijkheden om voor 8 euro een warme maaltijd te halen, zonder zelf te koken. Ik krijg de indruk dat het grote bezwaar is dat ze dan niet samen eten, dat ze in het weekend de gezelligheid missen. Mja, dat is jammer, maar een grof schandaal? Neuh.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij loopt ook op je 85ste kwiek een straatje verder naar een nieuw restaurant, waar je met flair binnen komt zetten, zwierig je jas uittrekt, comfortabel aan een tafel schuift terwijl je je drankje al doorgilt naar de bar?
En zo heeft ieder zijn eigen manier om toe te geven dat ze fout zitten.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij loopt ook op je 85ste kwiek een straatje verder naar een nieuw restaurant, waar je met flair binnen komt zetten, zwierig je jas uittrekt, comfortabel aan een tafel schuift terwijl je je drankje al doorgilt naar de bar?
Ze kunnen zelfs tegen een ander restaurant zeggen: Hier heb je 100 Euro, bezorg ons op zondag een volle pan met stamppot. We hebben het hier over mensen die zichzelf prima kunnen verplaatsen, en niet over geestelijk gehandicapten.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Ze kunnen ook iets laten bezorgen, of een goede magnetronmaaltijd halen, of een keertje naar de snackbar op de hoek. Er zijn echt wel mogelijkheden om voor 8 euro een warme maaltijd te halen, zonder zelf te koken. Ik krijg de indruk dat het grote bezwaar is dat ze dan niet samen eten, dat ze in het weekend de gezelligheid missen. Mja, dat is jammer, maar een grof schandaal? Neuh.
Je kunt je niet verplaatsen in ouderen, dat is me wel duidelijk. Financieel niet, fysiek niet en qua belevingswereld ook niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ze kunnen zelfs tegen een ander restaurant zeggen: Hier heb je 100 Euro, bezorg ons op zondag een volle pan met stamppot. We hebben het hier over mensen die zichzelf prima kunnen verplaatsen, en niet over geestelijk gehandicapten.
Ach, muts...quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt je niet verplaatsen in ouderen, dat is me wel duidelijk. Financieel niet, fysiek niet en qua belevingswereld ook niet.
Lekker beledigend ben je. Impliciet zeg je eigenlijk dat ouderen arm zijn, zielig, niks meer kunnen, zich niet meer aan kunnen passen aan een nieuwe situatie. Die zullen er zeker zijn, maar om ze nou allemaal af te doen als kneusjes...quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt je niet verplaatsen in ouderen, dat is me wel duidelijk. Financieel niet, fysiek niet en qua belevingswereld ook niet.
Ik ben geen muts.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ach, muts...
Weet je wat, laten we alles waar 5 ouderen een binding mee hebben open houden ongeacht de kosten en het overschot aan alternatieven.
Oh en voor de goede orde, omdat je schijnbaar denkt dat alle oudjes maar zielige kneusjes zijn. Wat jij beschrijft is zo ongeveer precies wat mijn Opa met veel plezier deed tot zijn 96ste.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Klopt. Maar het zijn ook niet allemaal extroverte atleten met een vette auto en dito bankrekening.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Lekker beledigend ben je. Impliciet zeg je eigenlijk dat ouderen arm zijn, zielig, niks meer kunnen, zich niet meer aan kunnen passen aan een nieuwe situatie. Die zullen er zeker zijn, maar om ze nou allemaal af te doen als kneusjes...
Dom doen en overdreven gedrag vertonen ligt je goed in dit topic.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Klopt. Maar het zijn ook niet allemaal extroverte atleten met een vette auto en dito bankrekening.
Niet iedereen is zo geweldig als je opa...quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Oh en voor de goede orde, omdat je schijnbaar denkt dat alle oudjes maar zielige kneusjes zijn. Wat jij beschrijft is zo ongeveer precies wat mijn Opa met veel plezier deed tot zijn 96ste.
Als je 't maar snaptquote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dom doen en overdreven gedrag vertonen ligt je goed in dit topic.
Nope.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo geweldig als je opa...
Ze gooien de deur vrijdagavond heel krachtig dicht.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:43 schreef Boca_Raton het volgende:
'Kleurrijk in Kracht'... tja... dat kan op álles slaan. ??!!
Euh nee, ze zijn op Zaterdag en Zondag nog steeds openquote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ze gooien de deur vrijdagavond heel krachtig dicht.
*deur van de keukenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Euh nee, ze zijn op Zaterdag en Zondag nog steeds open
Hier ben ik het wel mee eens. Men wordt minder flexibel, routine is belangrijk. In het algemeen worden de "zekerheidjes" van die oudjes gesloopt door de moderne neoliberarische maatschappij waar werkelijk alles "rendement" moet opleveren. Zaken zoals empathie en mededogen gaan in hoog tempo verloren en binnen korte tijd weten we niet eens meer wat die begrippen betekenen. De spreadsheetmanagers nemen de macht over. En men vindt dat prima blijkbaar.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben geen muts.
Ook bij jou proef ik weinig respect voor de ouderen. 'Dan gaan ze dit toch doen' en zo. Maar dat is nogal eens een probleem als je op leeftijd bent; dat gaat allemaal niet zo makkelijk, ook financieel doorgaans niet.
Alsof je die mensen heen en weer kunt schuiven.
Dan begin jij toch lekker een restaurant met te weinig omzet, fijn voor de oudjes. Maar ik heb het idee dat je het pas een fijn idee vind als anderen hiervoor opdraaien.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Men wordt minder flexibel, routine is belangrijk. In het algemeen worden de "zekerheidjes" van die oudjes gesloopt door de moderne neoliberarische maatschappij waar werkelijk alles "rendement" moet opleveren. Zaken zoals empathie en mededogen gaan in hoog tempo verloren en binnen korte tijd weten we niet eens meer wat die begrippen betekenen. De spreadsheetmanagers nemen de macht over. En men vindt dat prima blijkbaar.
Jij hebt ook die keiharde nare egoïstische attitude van het "rendementsdenken". Dus dit antwoord was te verwachten. Jij vindt die ontwikkelingen allemaal prima. Ik niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan begin jij toch lekker een restaurant met te weinig omzet, fijn voor de oudjes. Maar ik heb het idee dat je het pas een fijn idee vind als anderen hiervoor opdraaien.
Ik zou ontzet zijn als er geen andere oplossingen mogelijk zijn, maar hier zijn zoveel oplossingen mogelijk dat deze zaak mij inderdaad een absolute rotzorg zal zijn.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij hebt ook die keiharde nare egoïstische attitude. Dus dit antwoord was te verwachten. Jij vind die ontwikkelingen allemaal prima. Ik niet.
Dat zou je niet zeggen als ik jouw aantal post's hier zie. Dan gaat het blijkbaar niet meer om "de zaak" maar om iets anders.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:23 schreef hottentot het volgende:
dat deze zaak mij inderdaad een absolute rotzorg zal zijn
quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:06 schreef MisterCe het volgende:
'Je kunt wel zeggen: we hebben gezonde magnetronmaaltijden, maar je zit dan aan je eigen keukentafel te eten. Het gaat niet alleen om de maaltijd, maar om het sociale contact. Vooral in het weekend valt dat nu dus weg.'
Stuk of 6 magnetrons neerzetten in dat zaaltje en het hele probleem is opgelost.quote:Palet Welzijn laat weten dat het besluit genomen moest worden omdat de kosten voor het personeel te hoog waren en de omzet in het weekend te laag. Overigens benadrukt een woordvoerder dat alleen de keuken dicht is in het weekend. Het pand is wel open, waardoor de bewoners ook in het weekend daar kunnen afspreken.
Jij bent als de dood dat jij er voor opdraait. Het is je belang niet, dat is wel duidelijk.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan begin jij toch lekker een restaurant met te weinig omzet, fijn voor de oudjes. Maar ik heb het idee dat je het pas een fijn idee vind als anderen hiervoor opdraaien.
heb je die menukaart nou al eens bekeken?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben geen muts.
Ook bij jou proef ik weinig respect voor de ouderen. 'Dan gaan ze dit toch doen' en zo. Maar dat is nogal eens een probleem als je op leeftijd bent; dat gaat allemaal niet zo makkelijk, ook financieel doorgaans niet.
Alsof je die mensen heen en weer kunt schuiven.
Het eten zal wel gebracht worden. Voorgekookt en al. Ik zal het wel niet goed gelezen hebben.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
heb je die menukaart nou al eens bekeken?
8¤ voor peen met ui en een koffie. Blijkbaar hebben ze poen genoeg, bellen zal ook wel lukken. Wat is dan het probleem?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het eten zal wel gebracht worden. Voorgekookt en al. Ik zal het wel niet goed gelezen hebben.
Het probleem is inmiddels aardig in kaart gebracht door onze medewerkers Hottentot c.s. Ik verwijt hen een gebrek aan respect voor ouderen. De ouderen zijn een kwetsbare groep, maar als je niet oplet dan worden ze van links naar rechts geschoven. Het liefst gelijk richting tafelrand en er overheen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
8¤ voor peen met ui en een koffie. Blijkbaar hebben ze poen genoeg, bellen zal ook wel lukken. Wat is dan het probleem?
dit is geen tehuis he? Het is gewoon een flat voor bejaarden. Het is niet zo dat weerloze oudjes niet meer te eten krijgen. Hun favo clubje is gewoon dicht.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het probleem is inmiddels aardig in kaart gebracht door onze medewerkers Hottentot c.s. Ik verwijt hen een gebrek aan respect voor ouderen. De ouderen zijn een kwetsbare groep, maar als je niet oplet dan worden ze van links naar rechts geschoven. Het liefst gelijk richting tafelrand en er overheen.
Ik snap niet dat er niet meer inlevingsvermogen is voor de senioren.
Vind ik ook. Het is vooral de toon en arrogantie die mij zo opvalt. Veel users geloven blijkbaar dat zij hun eigen boontjes wel doppen als ze straks oud zijn en dat armoede een keus is. Gelukkig is Fok! tegenwoordig een erg slechte afspiegeling van de samenleving geworden.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:40 schreef Lavenderr het volgende:
Gelukkig valt het mee en kunnen de ouderen wel wat eten in het weekend maar hoe er hier door sommigen over ouderen wordt gesproken is echt beneden alle peil.
Het is niet dat ik geen respect voor ouderen heb (hey in tegenstelling tot jou scheer ik ze niet allemaal over één kam), het echte probleem in deze is jouw gebrek aan inzicht in deze specifieke situatie en wat er nu eigenlijk gaande is, hierdoor doe je nogal overdreven rondom de door jou veronderstelde problematiek welke hierdoor zou ontstaan.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het probleem is inmiddels aardig in kaart gebracht door onze medewerkers Hottentot c.s. Ik verwijt hen een gebrek aan respect voor ouderen. De ouderen zijn een kwetsbare groep, maar als je niet oplet dan worden ze van links naar rechts geschoven. Het liefst gelijk richting tafelrand en er overheen.
Je noemt ze zelf 'oudjes'.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 21:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het is niet dat ik geen respect voor ouderen heb (hey in tegenstelling tot jou scheer ik ze niet allemaal over één kam), het echte probleem in deze is jouw gebrek aan inzicht in deze specifieke situatie en wat er nu eigenlijk gaande is, hierdoor doe je nogal overdreven rondom de door jou veronderstelde problematiek welke hierdoor zou ontstaan.
Zelf je maaltijd in de magnetron schuiven, dat pikken babyboomers niet natuurlijk.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Stuk of 6 magnetrons neerzetten in dat zaaltje en het hele probleem is opgelost.
Sinds wanneer is oudjes een denigrerende benaming?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 21:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je noemt ze zelf 'oudjes'.
Het is niet mijn gebrek aan inzicht. Het kan best zijn dat ik het allemaal erg overdrijf. Maar jij komt aardig allergisch over als ik het over zorg voor de oudere medemens heb.
Het zou in elk geval hetzelfde eten zijn, want wat deze restaurants door de week koken is voor een gedeelte bedoeld om als magnetronmaaltijd bezorgt te worden.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 21:13 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zelf je maaltijd in de magnetron schuiven, dat pikken babyboomers niet natuurlijk.
Ze kunnen kennelijk wel elke dag 8 euro uitgeven aan een maaltijd. Dat wijst niet op ernstige armoede.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Klopt. Maar het zijn ook niet allemaal extroverte atleten met een vette auto en dito bankrekening.
Laten we het hopen. Want het zou best triest zijn als iedereen zo over zijn opa's en oma's zou denken en praten. Die minachtingquote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:58 schreef NgInE het volgende:
[..]
Vind ik ook. Het is vooral de toon en arrogantie die mij zo opvalt. Veel users geloven blijkbaar dat zij hun eigen boontjes wel doppen als ze straks oud zijn en dat armoede een keus is. Gelukkig is Fok! tegenwoordig een erg slechte afspiegeling van de samenleving geworden.
Ik ga gewoon bij oma langs hoorquote:Op donderdag 6 oktober 2016 22:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Want het zou best triest zijn als iedereen zo over zijn opa's en oma's zou denken en praten. Die minachting
Ik heb alle respect voor ouderen hoor en er kan een hoop verbeterd worden in de zorg voor ouderen, daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Goede post. Dat laatste daar is een cultuuromslag voor nodig. Maar het "rendementsdenken" heeft voorlopig gewonnen. Dat maakt gebruik van de diepgewortelde puur egoïstische eigenschappen van de mens waar de mens niets aan kan doen dat ie die heeft.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 22:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb alle respect voor ouderen hoor en er kan een hoop verbeterd worden in de zorg voor ouderen, daar heb je helemaal gelijk in.
Alleen denk ik dat dit geval daar nou juist niet onder valt. Je kan je beter druk gaan maken over de echte misstanden in de zorg, zoals te weinig handen aan een bed en een overschot aan managers.
Ik begrijp best dat er bij deze suggestieve TT icm de verklaring 'het is niet rendabel' bij sommige mensen alle alarmbellen doet rinkelen. Bij mij dus ookquote:Op donderdag 6 oktober 2016 22:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Goede post. Dat laatste daar is een cultuuromslag voor nodig. Maar het "rendementsdenken" heeft voorlopig gewonnen. Dat maakt gebruik van de diepgewortelde puur egoïstische eigenschappen van de mens waar de mens niets aan kan doen dat ie die heeft.
Nou ja, dat is dus die omslag waar ik het over had. Dat kan best. Genoeg werkloze koks. "Haalbaar" is ook vaak een andere term voor "rendabel" maar betekent hetzelfde. We zouden denk ik moeten beseffen dat bepaalde zaken niet rendabel kunnen. Zoals onze geniale drinkwatervoorziening bijvoorbeeld. De hele wereld is daar jaloers op maar hij is niet rendabel in die zin dat partijen daar geld aan verdienen. Zullen we die daarom ook maar afschaffen? Voor zorg voor ouderen en andere NUTS zaken is dat ook zo. Het probleem is dat er, als wij niet oppassen, allerhande partijen tussengeschoven worden die er aan willen verdienen. Als je dat doet dan is dat automagisch het failliet van de zaak in kwestie. Omdat een kok voor een kleine groep dan niet "haalbaar" is. Want dat kost de tussenliggende partijen teveel en dat vindt de aandeelhouder niet fijn. Een cultuuromslag dus.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 23:07 schreef Kijkertje het volgende:
dat er voor ieder clubje senioren een kok aanwezig is. Dat is eenvoudig niet haalbaar
Ieder verzorgingstehuis zijn eigen koks lijkt me ook beter. Weet je precies wat de wensen van de bewoners zijn en het is een stuk lekkerder dan dat doorgekookte voedsel.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 23:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dus die omslag waar ik het over had. Dat kan best. Genoeg werkloze koks. "Haalbaar" is ook vaak een andere term voor "rendabel" maar betekent hetzelfde. We zouden denk ik moeten beseffen dat bepaalde zaken niet rendabel kunnen. Zoals onze geniale drinkwatervoorziening bijvoorbeeld. De hele wereld is daar jaloers op maar hij is niet rendabel in die zin dat partijen daar geld aan verdienen. Voor zorg voor ouderen en andere NUTS zaken is dat ook zo. Het probleem is dat er, als wij niet oppassen, allerhande partijen tussengeschoven worden die er aan willen verdienen. Als je dat doet dan is dat automagisch het failliet van de zaak in kwestie. Een cultuuromslag dus.
Ja, dat klopt. U is een verstandig mens.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 23:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ieder verzorgingstehuis zijn eigen koks lijkt me ook beter. Weet je precies wat de wensen van de bewoners zijn en het is een stuk lekkerder dan dat doorgekookte voedsel.
Bij dit geval in Zoetermeer gaat het om een beperkt clubje ouderen waarvan ik de indruk krijg dat deze in de loop van de tijd steeds kleiner geworden is en er dus geen ouderen bijgekomen zijn wat je wel zou verwachten als er zo'n behoefte aan is (vandaar de verklaring: niet meer rendabel) Hoe komt dat denk je?
Als ik zou weten wie zoietsquote:Op donderdag 6 oktober 2016 02:14 schreef Impressme het volgende:
[..]
Ja en wat ga jij daaraan doen dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |