en toen ben je zelf gaan koken voor je moeder?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Is zo. En geen magnetronmaaltijd, maar gewoon lekker gekookt. Mijn moeder kreeg ook van die bezorgmaaltijden. Het was best smakelijk maar voedzaam, nee.
In het ziekenhuis krijg je ook van die doorgestoomde maaltijden waar geen vitamien meer in zit. Eerlijk, als ze daar gewoon de ramen twee keer per dag openzetten en een kokkin op elke etage laten koken, zijn alle patiënten drie keer zo snel beter.
Straks worden ze nog boos dat ze zelf het bakje moeten weggooien...quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:31 schreef frietenstamp het volgende:
Zaterdag chinees halen, zondag 5 minuten het restant opwarmen in de magnetron. Volgende week soep uit blik met brood en friet met frikandel speciaal en het weekend erna een pizza met alle toppings laten bezorgen.
Zo moeilijk is het niet om je eigen vreten te scoren in het weekend.
Oh wacht. Ze krijgen gewoon warm eten maar moeten het zelf even opwarmen.![]()
Jazeker, de maaltijden zijn ook niet echt duur maar je moet ze wel opwarmen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:59 schreef Lavenderr het volgende:
Deze mensen betalen toch gewoon dus maaltijden elke dag zijn toch een vanzelfsprekendheid?
Deze mensen betalen zelf, neem ik aan. Weet niet wat het kost om in een zorgcentrum te wonen maar gratis is het niet. Neem aan voor 7 X24 uur per week.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:01 schreef JimmyDean het volgende:
Waarom moeten wij betalen voor het eten van anderen?
Beschaving en zo.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:01 schreef JimmyDean het volgende:
Je betaald ook voor het eten van de mensen in de gevangenisquote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:01 schreef JimmyDean het volgende:
Zolang we in dit land nog 30.000 ongeboren kinderen kapotknippen en verbranden is die beschaving ver te zoeken.quote:
En hoe is dat een tegenargument?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:06 schreef Momo... het volgende:
[..]
Je betaald ook voor het eten van de mensen in de gevangenis
Huh?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:06 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Zolang we in dit land nog 30.000 ongeboren kinderen kapotknippen en verbranden is die beschaving ver te zoeken.
Vind je? Volgens het zeer in zwang zijnde rendabiliteitsdenken scheelt dat juist een hoop geld, zuigelingen... zeker die van een ander.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:06 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Zolang we in dit land nog 30.000 ongeboren kinderen kapotknippen en verbranden is die beschaving ver te zoeken.
Ja, wat redabiliteitsdenkers vinden kan me geen hol schelen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind je? Volgens het zeer in zwang zijnde rendabiliteitsdenken scheelt dat juist een hoop geld, zuigelingen... zeker die van een ander.
Oh dus vanuit die beleving van beschaving zou jij wel betalen voor al die kinderen die ongewenst zijn en gedumpt worden?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:07 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja, wat redabiliteitsdenkers vinden kan me geen hol schelen.
Dat is niet nodig, want er zijn voldoende ouderparen die een kind willen adopteren.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh dus vanuit die beleving van beschaving zou jij wel betalen voor al die kinderen die ongewenst zijn en gedumpt worden?
Juist ja, anderen doen dat vast wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:08 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat is niet nodig, want er zijn voldoende ouderparen die een kind willen adopteren.
Ja, en wanneer dat niet zo is wil ik daar best wat voor betalen. Maar ik heb geen zin om te betalen voor mensen die zelf geld en familie hebben.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist ja, anderen doen dat vast wel.
Dat is al anders dan vragen waarom je voedsel voor anderen zou moeten kopen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:09 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja, en wanneer dat niet zo is wil ik daar best wat voor betalen. Maar ik heb geen zin om te betalen voor mensen die zelf geld en familie hebben.
Volgens mij was dat het onderwerp?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is al anders dan vragen waarom je voedsel voor anderen zou moeten kopen.
Nee, het gaat over bejaarden in een instelling. De vraag die jij stelt leest als een universele verklaring.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:10 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Volgens mij was dat het onderwerp?
Dat zou je denken, maar wie over die geldkraan gaat, heeft hele andere belangen. Dus een beetje dichtdraaien daar kraait geen bejaarde naar. Steeds een beetje.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:59 schreef Lavenderr het volgende:
Deze mensen betalen toch gewoon dus maaltijden elke dag zijn toch een vanzelfsprekendheid?
En dat moet ook het uitgangspunt zijn, van waaruit eventueel uitzonderingen voor schrijnende gevallen kunnen worden gemaakt.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het gaat over bejaarden in een instelling. De vraag die jij stelt leest als een universele verklaring.
Geef jij ook om ze?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:20 schreef Ceberut het volgende:
Als je werkelijk geeft om die ouderen dan kan je toch wel even een middagje voor ze staan koken elke zaterdag? Daarmee zijn ze tenminste geholpen.
Ik voel niet de noodzaak om een zaterdagmiddag op te offeren voor deze vreemden, dus dat zal wel meevallen.quote:
Ik ook niet, maar wil er best belasting voor betalen. Sterker nog, volgens mij doe ik dat al..quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik voel niet de noodzaak om een zaterdagmiddag op te offeren voor deze vreemden
Het gaat ze om het sociaal contact.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:31 schreef frietenstamp het volgende:
Zaterdag chinees halen, zondag 5 minuten het restant opwarmen in de magnetron. Volgende week soep uit blik met brood en friet met frikandel speciaal en het weekend erna een pizza met alle toppings laten bezorgen.
Zo moeilijk is het niet om je eigen vreten te scoren in het weekend.
Oh wacht. Ze krijgen gewoon warm eten maar moeten het zelf even opwarmen.![]()
Als ik buiten ben mis ik nooit een verkeersbord. Integendeel: overal staan ze. Soms in een woud van paaltjes. Per stuk zeker 500 euro. Het kan niet op. Maar de aardig weerloze bejaarde mag gekort worden op de broodnodige warme maaltijd. Want de keuken is niet rendabel.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:31 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar wil er best belasting voor betalen. Sterker nog, volgens mij doe ik dat al..
Laat de asielzoekers er nou buiten. Daar heb ik het helemaal niet over. En iemand van 99 vind ik best weerloos ja.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:35 schreef Yustice het volgende:
[..]
"weerloze bejaarde", wat een cliché
Het is vast ook allemaal de schuld van de asielzoekers toch? Hun (!!) krijgen alles gratis en de weerloze bejaarde moet maar in de stront zitten!!!111
Bel een van die bejaarden op en vraag of je misschien een maaltijd kan laten bezorgen op de zaterdagavond. Beschouw die paar euro's per week als een vrijwillige (belasting)bijdrage aan de maatschappij!quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:31 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar wil er best belasting voor betalen. Sterker nog, volgens mij doe ik dat al..
Het is misschien een samenleving zoals jij hem graag ziet, maar het is niet de mijne. Afwachten of een barmhartige samaritaan je op zaterdagavond een maaltijd schenkt, hoe treurig wil je het hebben? Gewoon belasting betalen, goed en efficient organiseren en dan zorgen dat het structureel goed geregeld is.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Bel een van die bejaarden op en vraag of je misschien een maaltijd kan laten bezorgen op de zaterdagavond. Beschouw die paar euro's per week als een vrijwillige (belasting)bijdrage aan de maatschappij!
Ah, het blijft dus bij klagen en wachten tot anderen het voor je oplossen. Jammer.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:43 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Het is misschien een samenleving zoals jij hem graag ziet, maar het is niet de mijne. Afwachten of een barmhartige samaritaan je op zaterdagavond een maaltijd schenkt, hoe treurig wil je het hebben? Gewoon belasting betalen, goed en efficient organiseren en dan zorgen dat het structureel goed geregeld is.
Ik voel een crowdfundingactie aankomen!quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Het gemak waarmee zoiets besloten wordt, hop, warme weekendmaaltijden weg, dat is zo denigrerend. Je gaat toch niet mensen waar je respect voor hebt, hun belangrijke ontmoetingsmomenten plus goed eten, ontnemen? Er klinkt geen enkel respect in door.
We hebben een overheid om dit soort dingen zo effectief mogelijk te regelen, dat heeft niets met afschuiven te maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ah, het blijft dus bij klagen en wachten tot anderen het voor je oplossen. Jammer.
Ik voel een huilbui aankomen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik voel een crowdfundingactie aankomen!
Wie zegt dat dat met gemak gegaan isquote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Het gemak waarmee zoiets besloten wordt, hop, warme weekendmaaltijden weg, dat is zo denigrerend. Je gaat toch niet mensen waar je respect voor hebt, hun belangrijke ontmoetingsmomenten plus goed eten, ontnemen? Er klinkt geen enkel respect in door.
En dit lijkt me dus gewoon onzin, er zijn meerdere maaltijdservices in Zoetermeer waar ze wel terecht kunnen. Alleen kunnen ze niet een vers bereide maaltijd daar op die specifieke plaats meer krijgen op die specifieke tijd.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:58 schreef SupportIceland het volgende:
Buiten alle bureaucratische zaken: dit gewoon zeer triest natuurlijk. Ik begrijp best dat je dit niet enkel vanuit emotie kan bekijken (want geldtekort en andere zaken), maar dat je je op 99 jarige leeftijd moet druk maken om zoiets banaals als warm eten s'avonds.
Precies, lopen met je kut ! al ben je 99 jaar.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En dit lijkt me dus gewoon onzin, er zijn meerdere maaltijdservices in Zoetermeer waar ze wel terecht kunnen. Alleen kunnen ze niet een vers bereide maaltijd daar op die specifieke plaats meer krijgen op die specifieke tijd.
Eigenlijk is belasting betalen crowdfunding.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik voel een crowdfundingactie aankomen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |