alleen vorig jaar jaren 60 en 70, volgens mij. Het is nogal veel werkquote:Op vrijdag 30 september 2016 09:32 schreef ranja het volgende:
[..]niet? alleen de singles dan zeker. Wordt wel tijd dan
quote:
Ach ja, misschien draai ik ze nog wel een keer om.quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:01 schreef methodmich het volgende:
Lekkere inzending weer cafca, zoals altijd. Alleen vind ik het nog steeds opvallend dat de soloplaat van Ben Folds bij jou zo hoog scoort en boven de bandplaten staat.
welke bedoel je hier, de eerste?quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
90 X X X X X Led Zeppelin - Led Zeppelin
Ja.quote:
Heb je ook een paar favoriete nummers? Lang geleden zette ik die band voor het eerst op en vond het niks, maar ik weet dat ik random zomaar iets draaide. Als jij deze op 1 zet, dan ga ik het absoluut nog een keertje opzetten.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
1 1 1 4 6 77 Sonic Youth - Daydream Nation
Goed zeg. Verkocht binnen de eerste 40 seconden. Dit laat ik aan staan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:39 schreef cafca het volgende:
1.Jackson C. Frank - Jackson C. Frank (1965)
Allereerst: Als je niet van de zangstijl van Gordon (en dan bedoel ik niet die nicht die TV-programma's op RTL 4 maakt) houdt ben ik bang dat het heel moeilijk is om echt in Sonic Youth the komen. Ik zal bovendien geen nummers van voor de Daydream Nation periode aandragen, die zijn vaak wat vlakker qua gitaarpartijen, wat je dan vermoedelijk nog het interessantst kunt vinden als het je in eerste insantie niet heel erg fijn vond, dan denk ik aan:quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Heb je ook een paar favoriete nummers? Lang geleden zette ik die band voor het eerst op en vond het niks, maar ik weet dat ik random zomaar iets draaide. Als jij deze op 1 zet, dan ga ik het absoluut nog een keertje opzetten.
Zoiets?quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Goed zeg. Verkocht binnen de eerste 40 seconden. Dit laat ik aan staan.
Nummer 1 is misschien iets te overdreven, maar dat heb ik ook met sommige noteringen in mijn top25
Jammer dat hij geen rockband heeft gehad. Nummer2 is er perfect voor.
Okee, dan snap ik hem wel. Herkenbaar hoor, het is vaak ook gewoon een beetje op gevoel of een momentopname.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Ach ja, misschien draai ik ze nog wel een keer om.
Volgorde is sowieso redelijk willekeurig. Eigenlijk heb ik 2 nummers één, ongeveer 50 nummers 3 en ongeveer 100 nummers 53....
Thanksquote:Op zondag 2 oktober 2016 16:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Allereerst: Als je niet van de zangstijl van Gordon (en dan bedoel ik niet die nicht die TV-programma's op RTL 4 maakt) houdt ben ik bang dat het heel moeilijk is om echt in Sonic Youth the komen. Ik zal bovendien geen nummers van voor de Daydream Nation periode aandragen, die zijn vaak wat vlakker qua gitaarpartijen, wat je dan vermoedelijk nog het interessantst kunt vinden als het je in eerste insantie niet heel erg fijn vond, dan denk ik aan:
100%
Cross the Breeze
Kissability
Disappearer
Dirty Boots
Maar alsnog, misschien is het niks voor je. Het heeft een heel typerende sound en als je die saai en vervelend vindt wordt het lastig. En random nummers kun je inderdaad precies het materiaal hebben gehad waarbij dat wat sterker naar voren komt. (zeker de oudere albums, dus)
Ik laat het je nog weten. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd gezien de toetsenist van the Verve en het hele verhaal erbij.quote:
Maar 2 van die 5 nummers staan op het album Daydream Nationquote:Op zondag 2 oktober 2016 19:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Maar zal wanneer ik het zat ben, jouw Sonic Youth nummers aanzetten. Natuurlijk kan het niet mijn ding zijn. Toch ben ik benieuwd naar dé Sonic Youth nummers volgens de Sonic Youth liefhebber.
je zet het niet voor niets op 1
Jup, ik heb gewoon wat nummers genoemd die ik goed vind. Overigens zijn de beste nummers van die plaat als je het mij vraagt Cross the Breeze, Trilogy en The Sprawlquote:Op zondag 2 oktober 2016 20:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar 2 van die 5 nummers staan op het album Daydream Nation
Van dat album zou ik in elk geval Teenage Riot als beginnummer aanraden, als je die niet trekt heeft de rest weinig zin. Qua representativiteit zou ik Silver Rocket, ook van dat album,proberen.
Die eerste 2 ben ik het wel mee eens maar zijn - vind ik - niet direct 'instap nummers'quote:Op zondag 2 oktober 2016 20:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jup, ik heb gewoon wat nummers genoemd die ik goed vind. Overigens zijn de beste nummers van die plaat als je het mij vraagt Cross the Breeze, Trilogy en The Sprawl
Dat vind ik Silver Rocket ook niet echt eigenlijk. Teen Age Riot wel inderdaad.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Die eerste 2 ben ik het wel mee eens maar zijn - vind ik - niet direct 'instap nummers'
Dat zei ik ook nietquote:Op zondag 2 oktober 2016 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat vind ik Silver Rocket ook niet echt eigenlijk. Teen Age Riot wel inderdaad.
Mooie lijst.quote:Op maandag 3 oktober 2016 17:36 schreef methodmich het volgende:
Nou, dit moet hem dan worden voor dit jaar.
1 The Beatles – Rubber Soul
2 dEUS – In A Bar, Under The Sea
3 The Beatles – The Beatles (The White Album)
4 Prince – Parade
5 Elliott Smith – XO
6 Nick Cave & The Bad Seeds – The Boatman’s Call
7 David Bowie – The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars
8 The Beatles – Revolver
9 Prince – Sign ‘O’ The Times
10 Ryan Adams – Heartbreaker
11 Love – Forever Changes
12 Zita Swoon – I Paint Pictures On A Wedding Dress
13 The Afghan Whigs - Gentlemen
14 Daryll-Ann – Weeps
15 Pavement – Crooked Rain Crooked Rain
16 CocoRosie – La Maison De Mon Rêve
17 Whiskeytown – Faithless Street
18 Wilco – Yankee Hotel Foxtrot
19 The Kinks – The Kinks Are The Village Green Preservation Society
20 Prince – Around The World In A Day
21 Joanna Newsom – Ys
22 Ben Folds Five – Ben Folds Five
23 The Beatles – Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band
24 dEUS – Worst Case Scenario
25 Nathalie Merchant – Ophelia
26 De Artsen – Conny Waves With A Shell
27 Belle & Sebastian – If You’re Feeling Sinister
28 Antony & The Johnsons – I Am A Bird Now
29 Gorki – Gorky
30 Leonard Cohen – Songs Of Leonard Cohen
31 PJ Harvey – To Bring You My Love
32 Pulp – This Is Hardcore
33 The Band – The Last Waltz
34 Dusty Springfield – Dusty In Memphis
35 Big Star - #1 Record
36 Elliott Smith – Elliott Smith
37 Prince – Purple Rain
38 The Zombies – Odessey And Oracle
39 CocoRosie – Noah’s Ark
40 dEUS – The Ideal Crash
41 The Clash – London Calling
42 The Beatles – Abbey Road
43 Fleetwood Mac – Rumours
44 Otis Redding – Otis Blue: Otis Redding Sings Soul
45 Lucinda Williams – Car Wheels On A Gravel Road
46 Moondog Jr. – Everyday I Wear A Greasy Black Feather On My Hat
47 Beck – Mutations
48 Bob Dylan – Blood On The Tracks
49 Jolie Holland – The Living And The Dead
50 Nick Cave & The Bad Seeds – The Good Son
51 The Traveling Wilburys – Traveling Wilburys Volume 1
52 Joanna Newsom – The Milk-eyed Mender
53 David Bowie – Hunky Dory
54 The Mountain Goats – Tallahassee
55 The Jayhawks – Hollywood Town Hall
56 The White Stripes – White Blood Cells
57 Tegan And Sara – If It Was You
58 Hothouse Flowers – People
59 Prince – 1999
60 Mercury Rev – Deserter’s Songs
61 Dan Penn – Do Right Man
62 Nick Cave & The Bad Seeds – Let Love In
63 CocoRosie – The Adventures Of Ghosthorse And Stillborn
64 The 13th Floor Elevators – The Psychedelic Sounds Of The 13th Floor Elevators
65 Pixies – Doolittle
66 Bonnie ‘Prince’ Billy – I See A Darkness
67 Antony & The Johnsons – Antony & The Johnsons
68 The Thermals – More Parts Per Million
69 Bright Eyes – Fevers And Mirrors
70 The Strokes – Is This It
71 John Lennon – John Lennon / Plastic Ono Band
72 Pulp – His ‘n’ Hers
73 Lou Reed – Berlin
74 Ellen Schoenaerts Kwartet – Feiten.
75 The Police – Outlandos d’Amour
76 Gorki – Ik Ben Aanwezig
77 Mitsoobishy Jacson – Boys Together Out Rageously
78 Young Fathers - Dead
79 Sixteen Horsepower – Sackcloth ‘n’ Ashes
80 Portishead – Dummy
81 Talking Heads – Talking Heads: 77
82 The Bees – Free The Bees
83 Roxy Music – Roxy Music
84 Daryll-Ann – Happy Traum
85 Suede – Coming Up
86 Seedling - Let's Play Boys & Girls
87 King Creosote – KC Rules OK
88 Blur - Parklife
89 The Velvet Underground – The Velvet Underground & Nico
90 Ron Sexsmith – Other Songs
91 Wendy & Lisa – Fruit At The Bottom
92 De Jeugd Van Tegenwoordig – De Machine
93 The Twilight Singers – Blackberry Belle
94 Buffalo Tom – Big Red Letter Day
95 Talking Heads – Remain In Light
96 Drive-By Truckers – Decoration Day
97 Cotton Mather - Kontiki
98 Dexy’s Midnight Runners – Too-Rye-Ay
99 Ben Harper – Welcome To The Cruel World
100 Spoon - Ga Ga Ga Ga Ga
Op het einde pasquote:Op maandag 3 oktober 2016 17:47 schreef 6star6lord6 het volgende:
Is er ook een tussen stand of wordt dat op het einde gedaan?
quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:15 schreef belsen het volgende:
Nu ook op de FP: http://frontpage.fok.nl/s(...)k-album-top-100.html
quote:Op maandag 3 oktober 2016 23:44 schreef MauroPicotto het volgende:
Ik heb mij echt verheugd op de komst van dit topic! De albumlijst heb ik al klaar, ook al is de lijst continu onderhevig aan veranderingen. Het is echter even wachten op een computer met internet, aangezien ik niet van plan ben dit ook met mijn smartphone te plaatsen.
dat is best knap, zo dicht bij elkaar dubbelquote:Op maandag 3 oktober 2016 20:00 schreef IAmKloot het volgende:
hoppatee
25 Eels - Beautiful Freak
27 Eels - Beautiful Freak
stom...eentje moest electro shock blues zijnquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 00:12 schreef ranja het volgende:
[..]
dat is best knap, zo dicht bij elkaar dubbel
mooi britpoplijstje trouwens.
Ik heb er helemaal niks mee.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Paste niet in mijn top25, maar deze hoort in de top 100 van iedereen voor te komen.
Haha ja, dat laatste is altijd wel traditioneel bij onze lijsten.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:09 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst methodmich! Een hoop uit mijn #101-200. En als vanouds weer een hoop dezelfde artiesten, andere titels
Mooie lijst. Ook Kontiki lekker hoog!quote:Op maandag 3 oktober 2016 20:00 schreef IAmKloot het volgende:
hoppatee
30 Simmer - Mothertongue
45 Gomez - Bring It On
60 Riley Walker - Primrose Green
63 Ryan Adams & The Cardinals - Cold Roses
75 Badly Drawn Boy - The Hour Of Bewilderbeast
76 The Beta Band - 3 Ep's
95 The Stands - All Years Leaving
Dat is geen verrassing, mocht het zo zijnquote:Op maandag 3 oktober 2016 10:10 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Mooi lijstje weerWe gaan we weer veel overlappen denk ik
Bizar goede lijst, maar dit wist je natuurlijk al.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:25 schreef Geluiden het volgende:
Zowel het wachtwoord als het e-mail adres van mijn oude account (On) doet het niet meer, dus met dit lijstje trap ik dit nieuwe account maar af.
Het is lastig om uit te leggen, maar ik voel mezelf erg verbonden met Phils werk, ook bij Mount Eerie. Het heeft vooral te maken hoe hij humor en clichés afwisselt met obscure referenties (denk aan Tibetaanse filosofie of Scandinavische folklore) en zware thema's als sterfelijkheid. Het is een album van vlees en bloed, maar ook creatief sonisch landschap. Phil is een echte 'recording artist' die met tape recorders en audiomanipulatie de meest interessante geluiden creëert. Zo heb je de intens versnelde drums van Samurai Sword of de lange drones tussen de nummers door, verwijzingen naar de misthoorn die je vaak in Twin Peaks hoort. Ik ontdek elke luisterbeurt wel weer een nieuw detail dat mijn kijk op zijn muziek een beetje beïnvloedt.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is geen verrassing, mocht het zo zijn
[..]
Bizar goede lijst, maar dit wist je natuurlijk al.
Kan je mij uitleggen wat er zo goed is aan The Glow Pt II? Heb die plaat nooit echt.. begrepen ofzo. Niet dat ik hem slecht vind, maar het doet me.. weinig, denk ik? Maar ik heb altijd het idee dat ik iets mis.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:25 schreef Geluiden het volgende:
Zowel het wachtwoord als het e-mail adres van mijn oude account (On) doet het niet meer, dus met dit lijstje trap ik dit nieuwe account maar af.
Nee hier ook nietquote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is geen verrassing, mocht het zo zijn
Duurde hier ook even voordat ik begon te waarderen. Ik vond 'm namelijk altijd amateuristisch overkomen. Maar zo ineens viel toch het kwartje hier (volgens mij nadat ik de laatste Mount Eerie erg waardeerde). Veel ideeën erop zijn toch wel erg uniek en creatief, terwijl ze ook nog eens bijdragen om alle nummers als één geheel te laten klinken. Zit gewoon een hele vreemde, maar (inmiddels) fijne vibe op dat albumquote:Kan je mij uitleggen wat er zo goed is aan The Glow Pt II? Heb die plaat nooit echt.. begrepen ofzo. Niet dat ik hem slecht vind, maar het doet me.. weinig, denk ik? Maar ik heb altijd het idee dat ik iets mis.
Leuk om te zien inderdaad.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:12 schreef Beregd het volgende:
Overigens al heel veel leuke lijsten gezien (cafca, i am kloot, mich, on, gorro, mexicanobakker)
Leuk om te merken dat er op veel lijsten overlap is met mijn lijst (zelfde albums/artiesten/genres), maar de lijsten dan toch weer een heel eigen karakter hebben.
Ik kan me voorstellen dat z'n andere albums je minder liggen, maar a ghost is born zou ik toch nog een kans geven. Zeg nu zelf, een album die zo begintquote:Op donderdag 6 oktober 2016 21:53 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Leuk om te zien inderdaad.Als je mijn elektronische en jazz platen weg zou strepen, waren er nog wel een paar van jouw lijst bijgekomen, zoals My Morning Jacket en Bonnie 'Prince' Billy. Wilco wil alleen bij mij nooit echt aanslaan.
Hehe ik zat je lijstje te lezen en dacht zou dit een kloon van On zijnquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:25 schreef Geluiden het volgende:
Mooie lijstquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:57 schreef Cikx het volgende:
Aangezien ik normaal gesproken losse nummers beluister in plaats van hele albums kan ik niet anders dan er een top 10 van maken:
1. TOOL - Ænima (1996)
2. Opeth - Still Life (1999)
3. Mastodon - Crack the Skye (2009)
4. Megadeth - Rust in Peace (1990)
5. Metallica - Ride the Lightning (1984)
6. Led Zeppelin – Physical Graffiti (1975)
7. FKA Twigs - LP1 (2014)
8. Eminem - The Marshall Mathers LP (2000)
9. Queens of the Stone Age – Songs for the Deaf (2002)
10. Nirvana – Nevermind (1991)
En Europe, Phil Collins, Prince, The Prodigy, Toto et cetera.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 02:04 schreef MauroPicotto het volgende:
Ik zie dat ik tot nu toe met niemand overlap. De enige overlap-muziekartiesten die ik in het verleden had waren - voor zover ik weet - DJ Tiësto, Enigma, Jean-Michel Jarre, Moby, Rammstein en Vangelis. Over smaak en wansmaak valt niet te twisten.
Thanks! In mijn tienerjaren voornamelijk naar metal geluisterd en dat werpt nog steeds zijn vruchten af.quote:
Ah, mooi man! Met zoals altijd weer de 'rijtjes artiesten', daaraan herken ik altijd dat het jouw lijst is.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:09 schreef Beregd het volgende:
Als Mich en Cafca al gepost hebben, kan ik niet lang achterblijven natuurlijk. Mijn top twee zal wel nooit meer veranderen, denk ik. Bij de rest is er best veel geschoven. Dit jaar had ik het echt moeilijk om in te perken tot 100.
[ afbeelding ]
.
Stom verhaal. Ik heb geen idee meer wat mijn wachtwoord was. Die kun je normaal gesproken met wat gedoe via je e-mail veranderen, ware het niet dat het adres waar On aan gekoppeld was (een of ander .live adres waar ik nooit op kwam) niet meer bestaat. Maar ach, 't is maar een naam.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 08:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hehe ik zat je lijstje te lezen en dacht zou dit een kloon van On zijnGoede username wel
En welkom terug. (waarom doet je oude account het niet meer?)
Het is maar net wie zin heeft een lijst te maken, traditiegetrouw zitten daar (helaas) weinig pop/danceliefhebbers bij. Maar Prince en Prodigy zullen vast meer stemmers krijgen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 16:08 schreef MauroPicotto het volgende:
[..]
En Europe, Phil Collins, Prince, The Prodigy, Toto et cetera.
Ik vind dat er nog maar weinig lijsten zijn ingeleverd, maar mogelijk komt daar nog wel verandering in, aan het einde van de rit.
Het valt op dat ik de enige ben met eurodanceartiesten?
Tja, losse nummers luisteren is (net als het relatief onbelangrijk vinden van songteksten) door m'n dancewortels - dance is grotendeels track-gebaseerd - in m'n muzikale dna gaan zitten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 18:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Het is maar net wie zin heeft een lijst te maken, traditiegetrouw zitten daar (helaas) weinig pop/danceliefhebbers bij. Maar Prince en Prodigy zullen vast meer stemmers krijgen.
Klopt, snap ik. Ik denk ook dat het in de toekomst alleen maar meer wordt, aangezien je nu makkelijk op youtube en spotify playlists kunt maken van losse nummers en daarmee het album min of meer genegeerd wordt. Of kan worden in elk geval.Er zullen altijd wel albummensen blijven die in termen van albums ipv nummers denken maar dat is misschien wel een uitstervend ras.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 16:13 schreef female81 het volgende:
[..]
Tja, losse nummers luisteren is (net als het relatief onbelangrijk vinden van songteksten) door m'n dancewortels - dance is grotendeels track-gebaseerd - in m'n muzikale dna gaan zitten.
Toen dance een decennium terug gewoon één van de dingen werd die ik luister ipv heel dominant, bleef dat zo. Dat is in een topic als dit niet handig.
O.k., het zijn er wel íets meer dan vroeger, reguliere albums die ik in z'n geheel draai. Dit jaar nog heeft The New Breed van Jeff Parker (geen dance maar alsnog zeer weinig tekst) behoorlijk vaak op gestaan. Maar het totaal is voor dit topic nog steeds te weinig.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 15:11 schreef chansadres het volgende:
Joe Jackson - Night And Day - ( 1982 )
Na pakweg 2000 zijn singles natuurlijk ook veel minder belangrijk geworden, doordat de invloed van de hitlijsten is afgenomen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 17:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt, snap ik. Ik denk ook dat het in de toekomst alleen maar meer wordt, aangezien je nu makkelijk op youtube en spotify playlists kunt maken van losse nummers en daarmee het album min of meer genegeerd wordt. Of kan worden in elk geval.Er zullen altijd wel albummensen blijven die in termen van albums ipv nummers denken maar dat is misschien wel een uitstervend ras.
Voor mezelf zit ik best wel in een hybride situatie - als ik naar m'n singleslijst kijk staan daar vooral nummers in van voor 2000 aangezien ik vanaf ca 2000 meer in albums dan in losse nummers ben gaan denken. Ik draai albums vaak helemaal en dan heb ik weinig verschil in de losse nummers. Van voor die tijd zijn het juist vaak de hits of nummers die op radio/tv zijn geweest die me het meest aanspreken. Daarom noem ik het ook een singleslijst en staan er heel weinig albumtracks in wat ik bij een hoop anderen wel zie.
Voor exposure zijn singles nog altijd essentieel anders. In de rockmuziek ligt dat wel iets anders, daar is het de laatste 5 jaar zeker afgenomen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:14 schreef cafca het volgende:
[..]
Na pakweg 2000 zijn singles natuurlijk ook veel minder belangrijk geworden, doordat de invloed van de hitlijsten is afgenomen.
Kraftwerk matcht vast wel ergens.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 02:04 schreef MauroPicotto het volgende:
Ik zie dat ik tot nu toe met niemand overlap. De enige overlap-muziekartiesten die ik in het verleden had waren - voor zover ik weet - DJ Tiësto, Enigma, Jean-Michel Jarre, Moby, Rammstein en Vangelis. Over smaak en wansmaak valt niet te twisten.
Dat denk ik ook, gezien mijn nieuwe lijst met veel nieuwe binnenkomers!quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Kraftwerk matcht vast wel ergens.
Sehnsucht is een leuke bland van metal en house, wat een vrij unieke combinatie is. Hun eerste studioalbum Herzeleid klinkt het zelfde, maar daar is de singwriting minder.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 01:23 schreef MauroPicotto het volgende:
Het valt op dat als er een studioalbum wordt genoemd van Rammstein het dan bijna altijd 'Sehnsucht' (1997) betreft. Vanwaar toch de keuze voor specifiek dit album van Rammstein? (Ik heb 'Sehnsucht' nog niet in mijn collectie en hoop deze nog wel te vinden, weliswaar voor een schappelijke prijs). Ik kan mij niet voorstellen dat de andere albums onderdoen aan?
Thanks man, leuk om te lezenquote:Op donderdag 13 oktober 2016 07:02 schreef cafca het volgende:
Mooie afwisselende lijst, Sfeermaker! Ik kan niet zeggen dat ik alles mooi vind wat er in staat, maar er staan toch zeker een hoop gave albums in.
Ik had de clip van 'Du Hast' in het verleden gezien, en inderdaad een unieke mix met (acid) house en industrial metal. Maar ik wist niet dat 'Sehnsucht' doorspekt is met de genoemde genres? Heb ik nog meer om naar uit te kijken (in dit geval luisteren).quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 08:42 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Sehnsucht is een leuke bland van metal en house, wat een vrij unieke combinatie is. Hun eerste studioalbum Herzeleid klinkt het zelfde, maar daar is de singwriting minder.
Veertien (14) lijsten is wat schaars. Ik hoop toch wel dat het aantal gestaag zal oplopen. We zijn nu ruim twee weken verder.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 14:32 schreef ranja het volgende:
14 lijstjes nu.
Ik ben van plan zelf ook m'n lijst te maken dit weekend maar ik verwacht wel meer natuurlijk
Ik ben ook nog wat in elkaar aan het knutselen ...quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 14:32 schreef ranja het volgende:
14 lijstjes nu.
Ik ben van plan zelf ook m'n lijst te maken dit weekend maar ik verwacht wel meer natuurlijk
Ja, ik vind de eerste 2 duidelijk het best. Daarna is het allemaal wat anders geworden. Ik heb Midnight Boom nog wel maar die daarna niet eens meer.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:57 schreef methodmich het volgende:
Mooie weer ranja. Twee keer The Kills zelfs, maar dan niet mijn favoriet Midnight Boom. Maar die vond jij net wat minder geloof ik toch?
Okee. Ik vind Midnight Boom heel sterk. Lekker broeierig sfeertje, Alison hitsig als de pest. Maar die twee daarvoor zijn ook meer dan prima. Wel met je eens dat het daarna net wat minder werd. Hoewel de plaat van dit jaar ook nog wel wat moois bevat!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, ik vind de eerste 2 duidelijk het best. Daarna is het allemaal wat anders geworden. Ik heb Midnight Boom nog wel maar die daarna niet eens meer.
Wel wat, ja, inderdaad, dat is het probleem. De eerste 2 vind ik van begin tot eind goed, daarna moeten ze het van wat hoogtepunten hebben maar is het geheel minder.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Okee. Ik vind Midnight Boom heel sterk. Lekker broeierig sfeertje, Alison hitsig als de pest. Maar die twee daarvoor zijn ook meer dan prima. Wel met je eens dat het daarna net wat minder werd. Hoewel de plaat van dit jaar ook nog wel wat moois bevat!
Okee, zit wat in. Al vind ik de songs op Midnight Boom ook stuk voor stuk sterk, misschien op één na.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Wel wat, ja, inderdaad, dat is het probleem. De eerste 2 vind ik van begin tot eind goed, daarna moeten ze het van wat hoogtepunten hebben maar is het geheel minder.
Ik merk juist dat het niveau op Midnight Boom voor mij heel vlak is. What New York Used To Be en Sour Cherry (en misschien nog Last Day of Magic) zijn wel hoogtepunten, maar niet in de zin van "die zijn goed en de rest niet", meer met het idee van 'oh ja die vind ik wel iets fijner'. Maar mijn top 500 op liedjesniveau zouden ze niet halen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Wel wat, ja, inderdaad, dat is het probleem. De eerste 2 vind ik van begin tot eind goed, daarna moeten ze het van wat hoogtepunten hebben maar is het geheel minder.
Leuke lijst. Veel dezelfde smaak. Hoe kom je bij die hoge nieuwkomers: The Deer Hunters?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:11 schreef cleany het volgende:
Zoiets denk ik:
1 1 The Smashing Pumpkins Siamese Dream 1993
2 -- The Dear Hunter Act IV: Rebirth in Reprise 2015
3 2 Placebo Without You I'm Nothing 1998
4 3 Tool Lateralus 2001
5 4 Manic Street Preachers Everything Must Go 1996
6 -- The Dear Hunter Act III: Life and Death 2009
7 5 Radiohead OK Computer 1997
8 6 Alice In Chains MTV Unplugged 1996
9 7 Beastie Boys Ill Communication 1994
10 9 Linkin Park Hybrid Theory 2001
11 11 The Smashing Pumpkins Mellon Collie and the Infinite Sadness 1996
12 10 Mansun Six 1998
13 8 Coheed And Cambria In Keeping Secrets of Silent Earth: 3 2003
14 12 Faith No More Angel Dust 1992
15 13 Sonic Youth Dirty 1992
16 14 Therapy? Troublegum 1994
17 15 Boys Night Out Trainwreck 2005
18 16 Rage Against the Machine Rage Against the Machine 1992
19 75 Babymetal Babymetal 2014
20 49 Defeater Empty Days & Sleepless Nights 2011
21 18 Linkin Park Meteora 2003
22 20 Foo Fighters The Colour And The Shape 1997
23 26 Machine Head The Blackening 2007
24 21 dEUS Worst Case Scenario 1994
25 22 Kent Isola 1998
26 23 Green Day American Idiot 2004
27 24 Reel Big Fish Cheer Up! 2002
28 17 Eminem The Slim Shady LP 1999
29 19 Gallows Grey Britain 2009
30 25 Guns N' Roses Use Your Illusion I 1991
31 33 Guns N' Roses Appetite for Destruction 1987
32 27 Live Throwing Copper 1994
33 34 Underoath Define The Great Line 2006
34 -- Enter Shikari A Flash Flood Of Colour 2012
35 29 Jimmy Eat World Bleed American 2001
36 30 Deftones Around The Fur 1997
37 31 Pantera Vulgar Display Of Power 1992
38 45 Propagandhi Supporting Caste 2009
39 32 Eminem The Marshall Mathers LP 2000
40 35 Roni Size & Reprazent New Forms 1997
41 37 Pearl Jam Ten 1991
42 39 Silverstein Discovering The Waterfront 2006
43 40 Bring Me The Horizon There Is A Hell, Believe Me I've Seen It. There Is A Heaven, Let's Keep It A Secret 2010
44 41 A Perfect Circle Mer de Noms 2000
45 42 Nirvana Nevermind 1991
46 48 NOFX Punk In Drublic 1994
47 36 Muse Black Holes and Revelations 2006
48 46 Green Day Dookie 1994
49 47 The Get Up Kids Something to Write Home About 1999
50 52 Counterparts The Difference Between Hell And Home 2013
51 54 Jimmy Eat World Clarity 1999
52 50 Metallica ...And Justice For All 1988
53 53 A Wilhelm Scream Ruiner 2005
54 55 Funeral For A Friend Hours 2005
55 -- The Ataris So Long Astoria 2003
56 57 Pennywise Straight Ahead 1999
57 77 Lagwagon Let's Talk About Feelings 1998
58 59 Therapy? Infernal Love 1995
59 60 Satanic Surfers Going Nowhere Fast 1999
60 61 Slipknot Slipknot 1999
61 76 Yellowcard Ocean Avenue 2003
62 63 Deftones White Pony 2000
63 51 The Dear Hunter The Color Spectrum 2011
64 64 Rise Against Revolutions per Minute 2003
65 67 Megadeth Countdown to Extinction 1992
66 65 At The Drive-In Relationship of Command 2001
67 66 Guns N' Roses Use Your Illusion II 1991
68 68 30 Seconds To Mars A Beautiful Lie 2007
69 -- Hotel Books Run Wild, Young Beauty 2015
70 58 Metallica Master Of Puppets 1986
71 70 Silver Sun Silver Sun 1997
72 71 Korn Life Is Peachy 1996
73 73 Radiohead The Bends 1995
74 94 No Bragging Rights The Concrete Flower 2014
75 74 Weezer Weezer 1994
76 87 Millencolin Pennybridge Pioneers 2000
77 72 Sepultura Roots 1994
78 78 Alexisonfire Old Crows / Young Cardinals 2009
79 82 The Offspring Smash 1994
80 84 The Carrier One Year Later 2007
81 84 The Starting Line Say It Like You Mean It 2002
82 81 Bad Religion The Process Of Belief 2002
83 98 Killing The Dream Fractures 2008
84 -- Blink-182 Enema Of The State 1999
85 85 Goo Goo Dolls Dizzy Up The Girl 1998
86 -- Atreyu Long Live 2015
87 88 No Use For A Name More Betterness! 1999
88 83 Michael Jackson Dangerous 1991
89 44 The Cranberries No Need To Argue 1994
90 90 The Prodigy The Fat Of The Land 1997
91 80 Placebo Sleeping with Ghosts 2003
92 -- Manic Street Preachers This Is My Truth Tell Me Yours 1998
93 91 Nirvana MTV Unplugged in New York 1994
94 56 The Ataris Blue Skies Broken Hearts Next 12 Exits 1999
95 96 System of a Down Toxicity 2001
96 -- Bullet For My Valentine The Poison 2005
97 92 New Found Glory Sticks And Stones 2002
98 -- Our Last Night The Ghosts Among Us 2008
99 62 Foo Fighters There Is Nothing Left To Lose 1998
100 93 Blink-182 Dude Ranch 1997
Een van de beste lijstjes.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 22:28 schreef ok01 het volgende:
1 The Beatles - Abbey Road
2 The Isley Brothers - 3+3
3 Gil Scott Heron - Winter In America
4 The Beatles - Revolver
5 Queen - Innuendo
6 Michael Jackson - Off The Wall
7 Curtis Mayfield - Superfly
8 Anderson Paak - Malibu
9 U2 - The Unforgetable Fire
10 Stevie Wonder - Songs In The Key Of Life
11 Bob Marley - Legend
12 The Who - Who's Next
13 Earth Wind & Fire- I Am
14 Jimi Hendrix - Electric Ladyland
15 Foo Fighters- The Colour And The Shake
16 Daft Punk - Random Acces Memories
17 Prince - Sign O The Times
18 Michael Kiwanuka - Love & Hate
19 George Harrison - All Things Must Pass
20 NWA - Straight Outta Compton
Malibu ook, begin januari uitgekomen geloof ik.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 23:10 schreef cafca het volgende:
Ook een leuke lijst, ok01. Alleen.... Love & Hate is uit 2016, toch?
Ik verander mijn lijst vanavond welquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 23:10 schreef cafca het volgende:
Ook een leuke lijst, ok01. Alleen.... Love & Hate is uit 2016, toch?
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 22:32 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst. Alleen die rage, die is maar tegen één machine, hè?
Waarom de 4e? En een solo walker is niet wat iedereen luistert. Ik ken het nog niet, maar wil het nog gaan luisteren. Of ik 4 de beste zal vinden, weet ik niet, maar iemand ander in ieder geval wel.quote:
Ik kan nooit makkelijk kiezen Scott 3 of Scott 4. Beide platen staan vol meeslepende orchestrale arrangementen. Het is wel duidelijk waar The Last Shadow Puppets hun inspiratie vandaan halen. Het avant-garde werk dat daarna komt is natuurlijk helemaal leuk. Donald Duck imitaties, op lappen vlees staan als percussie, gekkigheid.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 01:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Waarom de 4e? En een solo walker is niet wat iedereen luistert. Ik ken het nog niet, maar wil het nog gaan luisteren. Of ik 4 de beste zal vinden, weet ik niet, maar iemand ander in ieder geval wel.
3 en 4 worden over het algemeen uit die periode wel als het beste beschouwd. Niet dat dat altijd iets zegt, maar het kan een richtlijn zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 01:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Waarom de 4e? En een solo walker is niet wat iedereen luistert. Ik ken het nog niet, maar wil het nog gaan luisteren. Of ik 4 de beste zal vinden, weet ik niet, maar iemand ander in ieder geval wel.
Je hebt honderden platen maar je vindt er maar 10 noemenswaardig? Zonde van je geld. Wel een mooie lijst verder.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:37 schreef -Hildr- het volgende:
Ik heb honderden LP's/cd's maar er zijn er weinig die ik top-50 waardig vindt. Vandaar een lijstje met mijn tien favoriete albums:
1. Motörhead - No Sleep 'til Hammersmith
2. Uriah Heep - The Magician's Birthday
3. Gospel of the Horns - Eve of the Conquerer
4. Deströyer 666 - Phoenix Rising
5. Mütiilation - Remains of a Ruined, Dead, Cursed Soul
6. Peste Noire - La Sanie des Siècles - Panégyrique de la dégénérescence
7. Galgeras - Reliekrover
8. Gorgoroth - Pentagram
9. Blut Aus Nord - Memoria Vetusta I: Fathers of the Icy Age
10. Deathspell Omega - Drought
I know what I like and I like what I know
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 07:45 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Ik kan nooit makkelijk kiezen Scott 3 of Scott 4. Beide platen staan vol meeslepende orchestrale arrangementen. Het is wel duidelijk waar The Last Shadow Puppets hun inspiratie vandaan halen. Het avant-garde werk dat daarna komt is natuurlijk helemaal leuk. Donald Duck imitaties, op lappen vlees staan als percussie, gekkigheid.
Goed dat ik het weet, wanneer ik chronologisch kennis ga maken met thé Walker Brother.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 07:52 schreef cafca het volgende:
[..]
3 en 4 worden over het algemeen uit die periode wel als het beste beschouwd. Niet dat dat altijd iets zegt, maar het kan een richtlijn zijn.
Al zijn platen zijn de moeite waard. Maar uit zijn vroege ( non-experimentele ) periode steekt 4 er wmb toch wel met kop en schouders bovenuit.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 23:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Goed dat ik het weet, wanneer ik chronologisch kennis ga maken met thé Walker Brother.
Ojee, nu kan het alleen nog maar teleurstellen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:13 schreef DO2 het volgende:
[..]
Al zijn platen zijn de moeite waard. Maar uit zijn vroege ( non-experimentele ) periode steekt 4 er wmb toch wel met kop en schouders bovenuit.
Ik heb er jaren geleden honderden gekregen van familieleden en kennissen. Nog voordat de grote vinyl hype begon.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 22:07 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Je hebt honderden platen maar je vindt er maar 10 noemenswaardig? Zonde van je geld. Wel een mooie lijst verder.
nou, als je er echt vanaf wil, dan kom ik wel eens langsquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:31 schreef -Hildr- het volgende:
[..]
Ik heb er jaren geleden honderden gekregen van familieleden en kennissen. Nog voordat de grote vinyl hype begon.Allemaal dingen als The Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin enz. Allemaal niet mijn ding.
O, allemaal van die nietszeggende bandjes, dus. Jammer, ja.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:31 schreef -Hildr- het volgende:
[..]
Ik heb er jaren geleden honderden gekregen van familieleden en kennissen. Nog voordat de grote vinyl hype begon.Allemaal dingen als The Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin enz. Allemaal niet mijn ding.
Waar blijft jouw fantastische lijst?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 21:51 schreef DO2 het volgende:
O, allemaal van die nietszeggende bandjes, dus. Jammer, ja.
Geen zin in, eerlijk gezegd. Kom er toch niet uit. Heb er vaak genoeg over nagedacht, maar er zijn zo 200 albums te bedenken die in de top 10 moeten staan. - Dat gevecht ga je dus nooit winnen. Zelfs de nr 1 bedenken is al n onmogelijke opgave. - Closer wint dan ( bv ) van Abbey Road omdat de albumtitel mooier is. Of OK Computer wint nipt omdat de albumhoes van Hunky Dory me niet zoveel doet. - Meh.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:45 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Waar blijft jouw fantastische lijst?
Je moet zo'n lijst ook gewoon zien als een momentopname, niet als een objectieve lijst. Bij mij staan elk jaar m'n vaste favorieten wel ergens bovenaan, maar de rest is meer afhankelijk van hoe m'n stemming is, waar ik voor in ben, welk album ik eerder op zou pakken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:18 schreef DO2 het volgende:
Geen zin in, eerlijk gezegd. Kom er toch niet uit. Heb er vaak genoeg over nagedacht, maar er zijn zo 200 albums te bedenken die in de top 10 moeten staan. - Dat gevecht ga je dus nooit winnen. Zelfs de nr 1 bedenken is al n onmogelijke opgave. - Closer wint dan ( bv ) van Abbey Road omdat de albumtitel mooier is. Of OK Computer wint nipt omdat de albumhoes van Hunky Dory me niet zoveel doet. - Meh.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik mijn Beatles en Led Zeppelin LP's vorig jaar al aan een meisje heb weggegeven.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:58 schreef Beregd het volgende:
[..]
nou, als je er echt vanaf wil, dan kom ik wel eens langs
Ken jij die bandnamen dan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 21:51 schreef DO2 het volgende:
[..]
O, allemaal van die nietszeggende bandjes, dus. Jammer, ja.
HIJ KOMT ECHT NOG HOOR. Ik probeer morgenavond.quote:Op zondag 30 oktober 2016 13:16 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat ik woensdag 2-11 de uitslag zal geven tenzij er nog mensen zijn die heel erg bezig zijn met een lijst en die niet voor woensdag kunnen posten.
Aansluitend dan meteen de song-top 100 zodat die hopelijk ook afgerond kan worden voor iedereen in de eindejaarssfeer komt met jaarlijstjes en top 2000
Wow, meteen aan het begin zo'n fout, dat is wel knap.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:38 schreef BoerBert het volgende:
Ik zag Fake Empire en wist 'dat is Rellende'. Daarna dacht ik 'zo heet het album niet'.
Ik had het omgekeerde.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:38 schreef BoerBert het volgende:
Ik zag Fake Empire en wist 'dat is Rellende'. Daarna dacht ik 'zo heet het album niet'.
Money for Nothing bestaat wel, verzamelaar,quote:Op maandag 31 oktober 2016 18:42 schreef cafca het volgende:
Als je toch aan het editten bent: bedoel je op 84 niet Brothers in Arms?
Oja, dat kan ook natuurlijkquote:Op maandag 31 oktober 2016 18:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Money for Nothing bestaat wel, verzamelaar,
Zal ik daar maar Nevermind van maken?quote:Op dinsdag 1 november 2016 20:52 schreef AgeEll het volgende:
Dit is m voor dit jaar. Ik had er dit jaar wat minder tijd voor dus maar op gevoel de lijst van vorig jaar aangevuld met wat recente albums.
67 . Nirvana - Smell Like Teen Spirit ( 1991 )
Of is dat een verzamelaar?quote:Op dinsdag 1 november 2016 21:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Zal ik daar maar Nevermind van maken?
Ben nog bezig.quote:Op dinsdag 1 november 2016 21:37 schreef ranja het volgende:
26 lijsten nu trouwens, zou mooi zijn als we in elk geval de 30 zouden halen. Dat is dan nog wel een laagterecord overigens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan overigens zijn dat er nog foutjes in jaartallen e.d. zitten (net kwam Wish You Were Here nog uit 2011) .
1950s: 1
1960s: 7
1970s: 13
1980s: 7
1990s: 23
2000s: 35
2010s: 14
Vrij veel uit de laatste 30 jaar dus.
[ Bericht 1% gewijzigd door Felagund op 02-11-2016 00:17:50 ]You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Die stem van haar.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:47 schreef Beregd het volgende:
Twee erg mooie lijsten op de valreep
Happenstance
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EruitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar nog flink gerenoveerd in mijn lijst, dit jaar voornamelijk geschoven.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 02-11-2016 11:49:09 ]
IK hou voor mezelf een shortlist bij die ik tot ca 200 nummers probeer te beperken. Dus komen er dingen bij dan kunnen er ook weer andere af die het toch niet gaan halen. Het is niet dat ik elk jaar vanaf niks begin. En na een aantal jaar zo'n lijst maken weet ik ook wel dat er op die shortlist nummers staan die het al 5 of meer jaar niet gehaald hebben, die kunnen dan best een keer vervangen worden.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:16 schreef female81 het volgende:
Zijn er al mensen aan het broeden op de losse-nummers-versie?
Naarmate ik meer nummers ontdek wordt het steeds meer een hoofdpijndossier, terwijl het toch leuk is om er eentje in te leveren. De longlist (die voor mezelf eenvoudig op te zoeken is door op m'n website de 'topfavorieten'-lijsten per decennium te kopieren en in een Word-bestandje samen te voegen) overschrijdt onderhand de 600 nummers.
De titel is wel verschillend maar volgens mij bedoel je toch echt hetzelfde album, dubbel dus.quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:41 schreef richolio het volgende:
Snel maar iets gemaakt, in een uurtje ofzo, dus ik zal er morgen wel ongetwijfeld anders tegenaan kijken![]()
34. The War on Drugs - Lost in the Dream
44. The War On Drugs - Lost In A Dream
Er zullen ook wel eens wat uit die lijst van 600 wegvallen toch? En misschien kun je nog een soort elite lijst maken met de aller-allerbeste van die 600quote:Op woensdag 2 november 2016 10:48 schreef female81 het volgende:
Ik heb hetgene wat ik zoal mooi vind al in vier categoriën ingedeeld, in die archieven op m'n site (die ik echt nodig heb om door de bomen het bos te kunnen blijven zien, wat na +2 decennia muziek luisteren lastig kan zijn):
-topfavorieten deel 1; de absolute bovenkant
-topfavorieten deel 2; die in waardering maar een paar tiende punten zullen verschillen van de eerste, het spul wat nét geen kans maakt op een notering in een all time favorites-lijst
-subtoppers
-eervolle vermeldingen.
Wat dat betreft zijn de potentiële noteringen al gescheiden van wat ik verder nog luister.
Maar ja, dan zijn het er in de eerste categorie dus nog steeds +600.
En elk jaar natuurlijk weer wat meer.
Oh inderdaad! Aangepast.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:54 schreef ranja het volgende:
[..]
De titel is wel verschillend maar volgens mij bedoel je toch echt hetzelfde album, dubbel dus.
sorry, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 21:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Zal ik daar maar Nevermind van maken?
lijkt wel elk jaar iets minder te worden he......quote:Op dinsdag 1 november 2016 21:37 schreef ranja het volgende:
26 lijsten nu trouwens, zou mooi zijn als we in elk geval de 30 zouden halen. Dat is dan nog wel een laagterecord overigens.
die kan ik als album niet vinden, is dat The Stooges - The Stooges (1969)?quote:Op woensdag 2 november 2016 00:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
18 Iggy and the Stooges - 1969 (1969)
Je hebt gelijk 1969 is alleen het openingsnummerquote:Op woensdag 2 november 2016 11:17 schreef ranja het volgende:
[..]
die kan ik als album niet vinden, is dat The Stooges - The Stooges (1969)?
Gaat het nog lukken?quote:Op woensdag 2 november 2016 09:11 schreef HPLC het volgende:
Weinig tijd gehad, misschien vanavond nog een top 25 of 50, heb ik in ieder geval een opzet voor volgend jaar
Oei, dat weet ik zo niet. 2000 nietquote:Op woensdag 2 november 2016 22:58 schreef Felagund het volgende:
Leuk lijstje wel.![]()
Bedankt weer Ranja voor de organisatie.Hoeveel verschillende albums hebben we in totaal ingevuld, genoeg voor een top 1000/2000?
Zelfs ik heb 4 platen uit mijn top 10 in de Fok-top 10quote:Op woensdag 2 november 2016 23:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik voel me weer lekker standaard en geijkt
Valt mee, alleen hadden jij en ik ze niet hoog genoeg staan om de top 100 te halenquote:Op donderdag 3 november 2016 00:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik deel 11 platen met de top 100 toch geen slechte score.
The Kills hadden hun stemmen zeker verspreid over te veel albums?
Hoe heb je dan ooit je PhD kunnen plannen.quote:Op donderdag 3 november 2016 11:03 schreef Norrage het volgende:
Jezus! Voor de eerste keer in 10 jaar dat ik geen lijstje heb ingestuurd. Kan iemand me voortaan een PB sturen dat ik nog niet heb ingezonden??![]()
![]()
Maar mooi eindlijstje hoor
Ik merk dat ik het elk jaar bijna vergeet omdat het een los topic is en het nooit (of niet genoeg) in het Indietopic wordt genoemd....dit keer is het helemaal misgegaanquote:Op donderdag 3 november 2016 11:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe heb je dan ooit je PhD kunnen plannen.Het is niet geheel verrassend dat dit topic in oktober wordt geopend.
Maar zou er dan veel zijn veranderd aan je lijstje t.o.v. vorig jaar?
Hey! Wil je er meer over weten of waarom ik het zo hoog heb staan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:08 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Leuke lijst. Veel dezelfde smaak. Hoe kom je bij die hoge nieuwkomers: The Deer Hunters?
Nou inderdaad zeg! Jij hebt een aantal albums die mijn lijst echt net niet hebben gehaald. Eigenlijk vind ik ze ook bijna allemaal goedquote:Op dinsdag 1 november 2016 20:52 schreef AgeEll het volgende:
Dit is m voor dit jaar. Ik had er dit jaar wat minder tijd voor dus maar op gevoel de lijst van vorig jaar aangevuld met wat recente albums.
[ afbeelding ]
1 . Metallica - Master of Puppets ( 1986 )
2 . Slipknot - Slipknot ( 1999 )
3 . Guns n' Roses - Appetite for Destruction ( 1987 )
4 . U2 - The Joshua Tree ( 1987 )
5 . Michael Jackson - Thriller ( 1982 )
6 . Green Day - Dookie ( 1994 )
7 . U2 - Achtung Baby ( 1991 )
8 . Metallica - Metallica ( 1991 )
9 . Stone Sour - Come What(ever) May ( 2006 )
10 . Michael Jackson - Off the Wall ( 1979 )
11 . Linkin Park - Hybrid Theory ( 2000 )
12 . Rammstein - Mutter ( 2001 )
13 . System of a Down - Toxicy ( 2001 )
14 . Eminem - The Marshall Mathers LP ( 2000 )
15 . KoRn - KoRn ( 1994 )
16 . R. Kelly - Write me Back ( 2012 )
17 . Dr. Dre - 2001 ( 1999 )
18 . Bring Me the Horizon - Sempiternal ( 2013 )
19 . Pearl Jam - Ten ( 1991 )
20 . Linkin Park - Meteora ( 2003 )
21 . Red Hot Chili Peppers - Californication ( 1999 )
22 . Bob Marley - Exodus ( 1977 )
23 . Metallica - Ride The Lightning ( 1985 )
24 . Green Day - American Idiot ( 2004 )
25 . Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city ( 2012 )
26 . Paramore - Paramore ( 2013 )
27 . Black Sabbath - Black Sabbath ( 1970 )
28 . Eminem - Recovery ( 2010 )
29 . Michael Jackson - Dangerous ( 1992 )
30 . Avenged Sevenfold - Avenged Sevenfold ( 2007 )
31 . KoRn - Issues ( 1999 )
32 . The Prodigy - The Fat of the Land ( 1997 )
33 . Rammstein - Herzeleid ( 1995 )
34 . Stone Sour - House of Gold & Bones Part I ( 2012 )
35 . Bad Meets Evil - Hell: The Sequel ( 2011 )
36 . Hozier - Hozier ( 2014 )
37 . Avenged Sevenfold - Nightmare ( 2010 )
38 . Kings of Leon - Mechanical Bull ( 2013 )
39 . Deftones - Koi No Yokan ( 2012 )
40 . Slipknot - .5 The Gray Chapter ( 2014 )
41 . Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy ( 2010 )
42 . Paramore - Brand New Eyes ( 2009 )
43 . Eminem - The Eminem Show ( 2002 )
44 . Machine Head - The Blackening ( 2007 )
45 . Queen - Made in Heaven ( 1995 )
46 . Metallica - And Justice for All ( 1988 )
47 . Black Sabbath - Paranoid ( 1970 )
48 . N.E.R.D. - In Search Off ( 2002 )
49 . The Roots - Undun ( 2011 )
50 . Alter Bridge - Blackbird ( 2007 )
51 . The Prodigy - Invaders Must Die ( 2009 )
52 . Daft Punk - Discovery ( 2001 )
53 . Michael Jackson - Bad ( 1987 )
54 . Enter Shikari - A Flesh Flood of Colour ( 2012 )
55 . The Offspring - No Americana ( 1998 )
56 . Wu-Tang Clan - Wu-Tang Forever ( 1997 )
57 . Volbeat - Guitar Gangsters & Cadillac Blood ( 2008 )
58 . Deichkind - Befehl Von Ganz Unten ( 2012 )
59 . Gesaffelstein - Aleph ( 2013 )
60 . Black Stone Cherry - Between the Devil & The Deep Blue Sea ( 2011 )
61 . Eminem - Slim Shady LP ( 1999 )
62 . Justin Timberlake - FutureSex/LoveSounds ( 2006 )
63 . Kanye West - Graduation ( 2007 )
64 . Acda en De Munnik - Acda en De Munnik ( 1997 )
65 . Mastodon - The Hunter ( 2011 )
66 . Muse - Black Holes & Revelations ( 2006 )
67 . Nirvana - Smell Like Teen Spirit ( 1991 )
68 . Lamb of God - VII: Sturm Und Drang ( 2015 )
69 . Editors - The Weight of Your Love ( 2013 )
70 . Acda en De Munnik - t Heerst ( 2012 )
71 . Green Lizard - Identity ( 2000 )
72 . Deichkind - Niveau Weshalb Warum ( 2015 )
73 . My Chemical Romance - The Black Parade ( 2006 )
74 . Tremonti - All I Was ( 2012 )
75 . Karnivool - Asymmetry ( 2013 )
76 . Disturbed - The Sickness ( 2000 )
77 . Muse - Drones ( 2015 )
78 . De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine ( 2008 )
79 . Godsmack - 1000Hp ( 2014 )
80 . Bon Jovi - Keep the Faith ( 1992 )
81 . Placebo - Sleeping With Ghots ( 2003 )
82 . Slayer - Reign in Blood ( 1986 )
83 . 2pac - Me Against the World ( 1995 )
84 . Marilyn Manson - The Pale Emperor ( 2015 )
85 . Flyleaf - Flyleaf ( 2007 )
86 . The Killers - Hot Fuss ( 2004 )
87 . Papa Roach - Infest ( 2000 )
88 . Bruno Mars - Unorthodox Jukebox ( 2012 )
89 . Queens of the Stone Age - …Like Clockwork ( 2013 )
90 . Paul Kalkbrenner - Berlin Calling: The Soundtrack ( 2009 )
91 . Five Finger Death Punch - The Way of the Fist ( 2007 )
92 . Oasis - (Whats the Story) Morning Glory ( 1995 )
93 . Slash - Slash ( 2010 )
94 . Rob Zombie - Hellbilly Deluxe ( 1998 )
95 . Robbie Williams - Escapology ( 2002 )
96 . Bullet for My Valentine - The Poison ( 2005 )
97 . Tool - Ænima ( 1996 )
98 . The Weeknd - Beauty Behind The Madness ( 2015 )
99 . Ugly Kid Joe - Uglier Than They Used Ta Be ( 2015 )
100 . Golden Earring - The Hague ( 2015 )
Die verdienen wel wat extra aandacht.quote:Op vrijdag 4 november 2016 11:03 schreef Gehenna het volgende:
Ik zag dat ik vorig jaar ook al niets in had geleverddus dit jaar - hoewel te laat - toch maar even iets in elkaar gedrukt:
01 - Steve Reich - Music for 18 Musicians - 1978
02 - My Bloody Valentine - Loveless - 1991
03 - Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 - 1992
04 - Kraftwerk - Die Mensch-Machine - 1978
05 - Arvo Pärt - Tabula Rasa - 1984
06 - Can - Tago Mago - 1971
07 - Coil - The Ape of Naples - 2005
08 - Boris - Boris at Last - Feedbacker - 2003
09 - Godspeed you Black Emperor! - F#A#∞ - 1998
10 - Joy Division - Unknown pleasures - 1979
11 - Radiohead - Kid A - 2000
12 - Faust - Faust IV - 1974
13 - Miles Davis - Tribute to Jack Johnson - 1971
14 - Black Sabbath - Vol. 4 - 1972
15 - Comus - First Utterance - 1971
16 - Slint - Spiderland - 1991
17 - The Cure - Disintegration - 1989
18 - Wire - Pink Flag - 1977
19 - Autechre - Tri Repetae - 1995
20 - Coil - Music to Play in the Dark - 1999
21 - Electric Wizard - Dopethrone - 2000
22 - Moondog - Moondog [1969] - 1969
23 - Godspeed you Black Emperor! - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven - 2000
24 - Sun Kil Moon - Ghosts of the Great Highway - 2003
25 - Stars of the Lid - The Tired Sounds of.. - 2001
26 - John Coltrane - Olé Coltrane - 1961
27 - The Cure - Faith - 1981
28 - Natural Snow Buildings - Dance of the Moon and the Sun - 2006
29 - Amon Düül 2 - Yeti - 1969
30 - Neu! - Neu - 1972
31 - Caspar Brötzmann Massaker - Der Abend Der Schwarze Folklore - 1992
32 - Klaus Schulze - X - 1978
33 - Tim Buckley - Happy Sad - 1969
34 - Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun - 1987
35 - Slowdive - Souvlaki - 1993
36 - Alice Coltrane - Ptah, the El Daoud - 1970
37 - Mike Oldfield - Ommadawn - 1975
38 - Popol Vuh - Hosianna Mantra - 1972
39 - The Beach Boys - Smile - (1967) 2011
40 - Serge Gainsbourgh - Histoire de Melody Nelson - 1971
41 - Cocteau Twins - Heaven or Las Vegas - 1990
42 - Sun Ra - Sleeping Beauty - 1979
43 - Ulver - Bergtatt - Et Eeventyr i 5 Capitler - 1994
44 - Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane over the Sea - 1998
45 - Boards of Canada - Music had the Right to Children - 1998
46 - Isaac Hayes - Hot Buttered Soul - 1969
47 - The Beatles - Revolver - 1966
48 - Bob Dylan - The Bootleg Series Volume 1 - (1961) 1991
49 - Mazzy Star - So Tonight I Might See - 1993
50 - Robert Johnson - The Complete Recordings - 1937
51 - Pharoah Sanders - Karma - 1969
52 - Sigur Rós - Ágætis Byrjun - 1999
53 - Nas - Illmatic - 1994
54 - Guided by Voices - Propeller - 1992
55 - Burial - Burial - 2006
56 - Jaqcues Brel - N˚ 4 - 1959
57 - Portishead - Dummy - 1994
58 - Joanna Newsom - Ys - 2006
59 - Sol Invcictus - In the Rain - 1995
60 - Bardo Pond - Lapsed - 1996
61 - William Bisinski - Disintegration Loops IV - 2003
62 - Cluster - Cluster II - 1972
63 - Biosphere - Subtrata - 1997
64 - Led Zeppelin - Led Zeppelin II - 1969
65 - Nico - Desertshore - 1970
66 - Current 93 - Sleep Has His House - 2000
67 - John Fahey - Vol. II: Death Chants, Breakdowns and Military Waltzes - 1963
68 - King Crimson - Red - 1974
69 - White Hills - Heads on Fire - 2007
70 - The White Stripes - The White Stripes - 1999
71 - Nine Inch Nails - Pretty Hate Machine - 1989
72 - Emperor - Anthems to The Welkin at Dusk - 1997
73 - Ahab - The Call of the Wretched Sea - 2006
74 - Eefje de Visser - Het is - 2013
75 - Fugazi - In on the Kill Taker - 1993
76 - Captain Beefheart - Safe As Milk - 1967
77 - Earth - Earth 2: special low frequency version - 1993
78 - Loop - Fade Out - 1988
79 - Gas - Köningsfort - 1999
80 - Charles Mingus - Let my Children Hear Music - 1972
81 - Hash Jar Tempo - Well Oiled - 1997
82 - Melvins - Bullhead - 1991
83 - Bar Kokhba - Lucifer: Book of Angels Volume 10 - 2008
84 - Burzum - Filosofem - 1996
85 - Future Sound of London - Lifeforms - 1994
86 - Patti Smith - Horses - 1975
87 - Beck - Mellow Gold - 1994
88 - Nusrat Fateh Ali Khan - Devotional Songs - 1992
89 - Tim Hecker - Radio Amor - 2003
90 - Glenn Branca - The Ascension - 1987
91 - Genius/GZA - Liquid Swords - 1995
92 - The Knife - Silent Shout - 2009
93 - Louis Andriessen - De Staat - 1976
94 - Warpaint - The Fool - 2010
95 - Urfaust - Der Freiwillige Bettler - 2010
96 - Siekiera - Nowa Aleksandria - 1986
97 - Susanne Sundfør - Ten Love Songs - 2015
98 - Dead Moon - Unknown Passage - 1989
99 - Gorki - Eindelijk Vakantie! - 1998
100 - Ved Buens Ende - Written in Waters - 1995
Superlijst inderdaad. Jammer dat hij te laat was want we hadden veel dubbel.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lijst van Gehenna
Ik merk dat ik iets mis in Heaven or Las Vegas, als On en Gehenna hem allebei zo hoog zetten en ik m niet bepaald top 100-waardig vind.
Ik word sowieso niet snel nerveus van muziek (Vandaar dat ik ook zonder al te veel moeite van de Sugababes naar Swans kan schakelen), dus misschien scheelt dat wel in mijn beleving. Sowieso vind ik Treasure iets fijner. Onderin mijn top 100 zou die niet misstaan wellicht. Maar ondanks het enorme belang van Cocteau Twins voor veel van de muziek die ik luister doen ze me minder dan je misschien zou verwachten.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:33 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Superlijst inderdaad. Jammer dat hij te laat was want we hadden veel dubbel.
Heaven or Las Vegas is gewoon een warm deken. Het perfecte dream pop album wat mij betreft. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit stress ervaar als ik ernaar luister.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |