Ik kan nooit makkelijk kiezen Scott 3 of Scott 4. Beide platen staan vol meeslepende orchestrale arrangementen. Het is wel duidelijk waar The Last Shadow Puppets hun inspiratie vandaan halen. Het avant-garde werk dat daarna komt is natuurlijk helemaal leuk. Donald Duck imitaties, op lappen vlees staan als percussie, gekkigheid.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 01:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Waarom de 4e? En een solo walker is niet wat iedereen luistert. Ik ken het nog niet, maar wil het nog gaan luisteren. Of ik 4 de beste zal vinden, weet ik niet, maar iemand ander in ieder geval wel.
3 en 4 worden over het algemeen uit die periode wel als het beste beschouwd. Niet dat dat altijd iets zegt, maar het kan een richtlijn zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 01:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Waarom de 4e? En een solo walker is niet wat iedereen luistert. Ik ken het nog niet, maar wil het nog gaan luisteren. Of ik 4 de beste zal vinden, weet ik niet, maar iemand ander in ieder geval wel.
Je hebt honderden platen maar je vindt er maar 10 noemenswaardig? Zonde van je geld. Wel een mooie lijst verder.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:37 schreef -Hildr- het volgende:
Ik heb honderden LP's/cd's maar er zijn er weinig die ik top-50 waardig vindt. Vandaar een lijstje met mijn tien favoriete albums:
1. Motörhead - No Sleep 'til Hammersmith
2. Uriah Heep - The Magician's Birthday
3. Gospel of the Horns - Eve of the Conquerer
4. Deströyer 666 - Phoenix Rising
5. Mütiilation - Remains of a Ruined, Dead, Cursed Soul
6. Peste Noire - La Sanie des Siècles - Panégyrique de la dégénérescence
7. Galgeras - Reliekrover
8. Gorgoroth - Pentagram
9. Blut Aus Nord - Memoria Vetusta I: Fathers of the Icy Age
10. Deathspell Omega - Drought
I know what I like and I like what I know
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 07:45 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Ik kan nooit makkelijk kiezen Scott 3 of Scott 4. Beide platen staan vol meeslepende orchestrale arrangementen. Het is wel duidelijk waar The Last Shadow Puppets hun inspiratie vandaan halen. Het avant-garde werk dat daarna komt is natuurlijk helemaal leuk. Donald Duck imitaties, op lappen vlees staan als percussie, gekkigheid.
Goed dat ik het weet, wanneer ik chronologisch kennis ga maken met thé Walker Brother.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 07:52 schreef cafca het volgende:
[..]
3 en 4 worden over het algemeen uit die periode wel als het beste beschouwd. Niet dat dat altijd iets zegt, maar het kan een richtlijn zijn.
Al zijn platen zijn de moeite waard. Maar uit zijn vroege ( non-experimentele ) periode steekt 4 er wmb toch wel met kop en schouders bovenuit.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 23:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Goed dat ik het weet, wanneer ik chronologisch kennis ga maken met thé Walker Brother.
Ojee, nu kan het alleen nog maar teleurstellen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:13 schreef DO2 het volgende:
[..]
Al zijn platen zijn de moeite waard. Maar uit zijn vroege ( non-experimentele ) periode steekt 4 er wmb toch wel met kop en schouders bovenuit.
Ik heb er jaren geleden honderden gekregen van familieleden en kennissen. Nog voordat de grote vinyl hype begon.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 22:07 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Je hebt honderden platen maar je vindt er maar 10 noemenswaardig? Zonde van je geld. Wel een mooie lijst verder.
nou, als je er echt vanaf wil, dan kom ik wel eens langsquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:31 schreef -Hildr- het volgende:
[..]
Ik heb er jaren geleden honderden gekregen van familieleden en kennissen. Nog voordat de grote vinyl hype begon.Allemaal dingen als The Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin enz. Allemaal niet mijn ding.
O, allemaal van die nietszeggende bandjes, dus. Jammer, ja.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:31 schreef -Hildr- het volgende:
[..]
Ik heb er jaren geleden honderden gekregen van familieleden en kennissen. Nog voordat de grote vinyl hype begon.Allemaal dingen als The Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin enz. Allemaal niet mijn ding.
Waar blijft jouw fantastische lijst?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 21:51 schreef DO2 het volgende:
O, allemaal van die nietszeggende bandjes, dus. Jammer, ja.
Geen zin in, eerlijk gezegd. Kom er toch niet uit. Heb er vaak genoeg over nagedacht, maar er zijn zo 200 albums te bedenken die in de top 10 moeten staan. - Dat gevecht ga je dus nooit winnen. Zelfs de nr 1 bedenken is al n onmogelijke opgave. - Closer wint dan ( bv ) van Abbey Road omdat de albumtitel mooier is. Of OK Computer wint nipt omdat de albumhoes van Hunky Dory me niet zoveel doet. - Meh.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:45 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Waar blijft jouw fantastische lijst?
Je moet zo'n lijst ook gewoon zien als een momentopname, niet als een objectieve lijst. Bij mij staan elk jaar m'n vaste favorieten wel ergens bovenaan, maar de rest is meer afhankelijk van hoe m'n stemming is, waar ik voor in ben, welk album ik eerder op zou pakken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:18 schreef DO2 het volgende:
Geen zin in, eerlijk gezegd. Kom er toch niet uit. Heb er vaak genoeg over nagedacht, maar er zijn zo 200 albums te bedenken die in de top 10 moeten staan. - Dat gevecht ga je dus nooit winnen. Zelfs de nr 1 bedenken is al n onmogelijke opgave. - Closer wint dan ( bv ) van Abbey Road omdat de albumtitel mooier is. Of OK Computer wint nipt omdat de albumhoes van Hunky Dory me niet zoveel doet. - Meh.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik mijn Beatles en Led Zeppelin LP's vorig jaar al aan een meisje heb weggegeven.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:58 schreef Beregd het volgende:
[..]
nou, als je er echt vanaf wil, dan kom ik wel eens langs
Ken jij die bandnamen dan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 21:51 schreef DO2 het volgende:
[..]
O, allemaal van die nietszeggende bandjes, dus. Jammer, ja.
HIJ KOMT ECHT NOG HOOR. Ik probeer morgenavond.quote:Op zondag 30 oktober 2016 13:16 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat ik woensdag 2-11 de uitslag zal geven tenzij er nog mensen zijn die heel erg bezig zijn met een lijst en die niet voor woensdag kunnen posten.
Aansluitend dan meteen de song-top 100 zodat die hopelijk ook afgerond kan worden voor iedereen in de eindejaarssfeer komt met jaarlijstjes en top 2000
Wow, meteen aan het begin zo'n fout, dat is wel knap.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:38 schreef BoerBert het volgende:
Ik zag Fake Empire en wist 'dat is Rellende'. Daarna dacht ik 'zo heet het album niet'.
Ik had het omgekeerde.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:38 schreef BoerBert het volgende:
Ik zag Fake Empire en wist 'dat is Rellende'. Daarna dacht ik 'zo heet het album niet'.
Money for Nothing bestaat wel, verzamelaar,quote:Op maandag 31 oktober 2016 18:42 schreef cafca het volgende:
Als je toch aan het editten bent: bedoel je op 84 niet Brothers in Arms?
Oja, dat kan ook natuurlijkquote:Op maandag 31 oktober 2016 18:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Money for Nothing bestaat wel, verzamelaar,
Zal ik daar maar Nevermind van maken?quote:Op dinsdag 1 november 2016 20:52 schreef AgeEll het volgende:
Dit is m voor dit jaar. Ik had er dit jaar wat minder tijd voor dus maar op gevoel de lijst van vorig jaar aangevuld met wat recente albums.
67 . Nirvana - Smell Like Teen Spirit ( 1991 )
Of is dat een verzamelaar?quote:Op dinsdag 1 november 2016 21:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Zal ik daar maar Nevermind van maken?
Ben nog bezig.quote:Op dinsdag 1 november 2016 21:37 schreef ranja het volgende:
26 lijsten nu trouwens, zou mooi zijn als we in elk geval de 30 zouden halen. Dat is dan nog wel een laagterecord overigens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan overigens zijn dat er nog foutjes in jaartallen e.d. zitten (net kwam Wish You Were Here nog uit 2011) .
1950s: 1
1960s: 7
1970s: 13
1980s: 7
1990s: 23
2000s: 35
2010s: 14
Vrij veel uit de laatste 30 jaar dus.
[ Bericht 1% gewijzigd door Felagund op 02-11-2016 00:17:50 ]You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Die stem van haar.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:47 schreef Beregd het volgende:
Twee erg mooie lijsten op de valreep
Happenstance
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EruitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar nog flink gerenoveerd in mijn lijst, dit jaar voornamelijk geschoven.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 02-11-2016 11:49:09 ]
IK hou voor mezelf een shortlist bij die ik tot ca 200 nummers probeer te beperken. Dus komen er dingen bij dan kunnen er ook weer andere af die het toch niet gaan halen. Het is niet dat ik elk jaar vanaf niks begin. En na een aantal jaar zo'n lijst maken weet ik ook wel dat er op die shortlist nummers staan die het al 5 of meer jaar niet gehaald hebben, die kunnen dan best een keer vervangen worden.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:16 schreef female81 het volgende:
Zijn er al mensen aan het broeden op de losse-nummers-versie?
Naarmate ik meer nummers ontdek wordt het steeds meer een hoofdpijndossier, terwijl het toch leuk is om er eentje in te leveren. De longlist (die voor mezelf eenvoudig op te zoeken is door op m'n website de 'topfavorieten'-lijsten per decennium te kopieren en in een Word-bestandje samen te voegen) overschrijdt onderhand de 600 nummers.
De titel is wel verschillend maar volgens mij bedoel je toch echt hetzelfde album, dubbel dus.quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:41 schreef richolio het volgende:
Snel maar iets gemaakt, in een uurtje ofzo, dus ik zal er morgen wel ongetwijfeld anders tegenaan kijken![]()
34. The War on Drugs - Lost in the Dream
44. The War On Drugs - Lost In A Dream
Er zullen ook wel eens wat uit die lijst van 600 wegvallen toch? En misschien kun je nog een soort elite lijst maken met de aller-allerbeste van die 600quote:Op woensdag 2 november 2016 10:48 schreef female81 het volgende:
Ik heb hetgene wat ik zoal mooi vind al in vier categoriën ingedeeld, in die archieven op m'n site (die ik echt nodig heb om door de bomen het bos te kunnen blijven zien, wat na +2 decennia muziek luisteren lastig kan zijn):
-topfavorieten deel 1; de absolute bovenkant
-topfavorieten deel 2; die in waardering maar een paar tiende punten zullen verschillen van de eerste, het spul wat nét geen kans maakt op een notering in een all time favorites-lijst
-subtoppers
-eervolle vermeldingen.
Wat dat betreft zijn de potentiële noteringen al gescheiden van wat ik verder nog luister.
Maar ja, dan zijn het er in de eerste categorie dus nog steeds +600.
En elk jaar natuurlijk weer wat meer.
Oh inderdaad! Aangepast.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:54 schreef ranja het volgende:
[..]
De titel is wel verschillend maar volgens mij bedoel je toch echt hetzelfde album, dubbel dus.
sorry, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 21:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Zal ik daar maar Nevermind van maken?
lijkt wel elk jaar iets minder te worden he......quote:Op dinsdag 1 november 2016 21:37 schreef ranja het volgende:
26 lijsten nu trouwens, zou mooi zijn als we in elk geval de 30 zouden halen. Dat is dan nog wel een laagterecord overigens.
die kan ik als album niet vinden, is dat The Stooges - The Stooges (1969)?quote:Op woensdag 2 november 2016 00:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
18 Iggy and the Stooges - 1969 (1969)
Je hebt gelijk 1969 is alleen het openingsnummerquote:Op woensdag 2 november 2016 11:17 schreef ranja het volgende:
[..]
die kan ik als album niet vinden, is dat The Stooges - The Stooges (1969)?
Gaat het nog lukken?quote:Op woensdag 2 november 2016 09:11 schreef HPLC het volgende:
Weinig tijd gehad, misschien vanavond nog een top 25 of 50, heb ik in ieder geval een opzet voor volgend jaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |