Je hebt honderden platen maar je vindt er maar 10 noemenswaardig? Zonde van je geld. Wel een mooie lijst verder.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:37 schreef -Hildr- het volgende:
Ik heb honderden LP's/cd's maar er zijn er weinig die ik top-50 waardig vindt. Vandaar een lijstje met mijn tien favoriete albums:
1. Motörhead - No Sleep 'til Hammersmith
2. Uriah Heep - The Magician's Birthday
3. Gospel of the Horns - Eve of the Conquerer
4. Deströyer 666 - Phoenix Rising
5. Mütiilation - Remains of a Ruined, Dead, Cursed Soul
6. Peste Noire - La Sanie des Siècles - Panégyrique de la dégénérescence
7. Galgeras - Reliekrover
8. Gorgoroth - Pentagram
9. Blut Aus Nord - Memoria Vetusta I: Fathers of the Icy Age
10. Deathspell Omega - Drought
I know what I like and I like what I know
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 07:45 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Ik kan nooit makkelijk kiezen Scott 3 of Scott 4. Beide platen staan vol meeslepende orchestrale arrangementen. Het is wel duidelijk waar The Last Shadow Puppets hun inspiratie vandaan halen. Het avant-garde werk dat daarna komt is natuurlijk helemaal leuk. Donald Duck imitaties, op lappen vlees staan als percussie, gekkigheid.
Goed dat ik het weet, wanneer ik chronologisch kennis ga maken met thé Walker Brother.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 07:52 schreef cafca het volgende:
[..]
3 en 4 worden over het algemeen uit die periode wel als het beste beschouwd. Niet dat dat altijd iets zegt, maar het kan een richtlijn zijn.
Al zijn platen zijn de moeite waard. Maar uit zijn vroege ( non-experimentele ) periode steekt 4 er wmb toch wel met kop en schouders bovenuit.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 23:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Goed dat ik het weet, wanneer ik chronologisch kennis ga maken met thé Walker Brother.
Ojee, nu kan het alleen nog maar teleurstellen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:13 schreef DO2 het volgende:
[..]
Al zijn platen zijn de moeite waard. Maar uit zijn vroege ( non-experimentele ) periode steekt 4 er wmb toch wel met kop en schouders bovenuit.
Ik heb er jaren geleden honderden gekregen van familieleden en kennissen. Nog voordat de grote vinyl hype begon.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 22:07 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Je hebt honderden platen maar je vindt er maar 10 noemenswaardig? Zonde van je geld. Wel een mooie lijst verder.
nou, als je er echt vanaf wil, dan kom ik wel eens langsquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:31 schreef -Hildr- het volgende:
[..]
Ik heb er jaren geleden honderden gekregen van familieleden en kennissen. Nog voordat de grote vinyl hype begon.Allemaal dingen als The Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin enz. Allemaal niet mijn ding.
O, allemaal van die nietszeggende bandjes, dus. Jammer, ja.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:31 schreef -Hildr- het volgende:
[..]
Ik heb er jaren geleden honderden gekregen van familieleden en kennissen. Nog voordat de grote vinyl hype begon.Allemaal dingen als The Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin enz. Allemaal niet mijn ding.
Waar blijft jouw fantastische lijst?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 21:51 schreef DO2 het volgende:
O, allemaal van die nietszeggende bandjes, dus. Jammer, ja.
Geen zin in, eerlijk gezegd. Kom er toch niet uit. Heb er vaak genoeg over nagedacht, maar er zijn zo 200 albums te bedenken die in de top 10 moeten staan. - Dat gevecht ga je dus nooit winnen. Zelfs de nr 1 bedenken is al n onmogelijke opgave. - Closer wint dan ( bv ) van Abbey Road omdat de albumtitel mooier is. Of OK Computer wint nipt omdat de albumhoes van Hunky Dory me niet zoveel doet. - Meh.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:45 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Waar blijft jouw fantastische lijst?
Je moet zo'n lijst ook gewoon zien als een momentopname, niet als een objectieve lijst. Bij mij staan elk jaar m'n vaste favorieten wel ergens bovenaan, maar de rest is meer afhankelijk van hoe m'n stemming is, waar ik voor in ben, welk album ik eerder op zou pakken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:18 schreef DO2 het volgende:
Geen zin in, eerlijk gezegd. Kom er toch niet uit. Heb er vaak genoeg over nagedacht, maar er zijn zo 200 albums te bedenken die in de top 10 moeten staan. - Dat gevecht ga je dus nooit winnen. Zelfs de nr 1 bedenken is al n onmogelijke opgave. - Closer wint dan ( bv ) van Abbey Road omdat de albumtitel mooier is. Of OK Computer wint nipt omdat de albumhoes van Hunky Dory me niet zoveel doet. - Meh.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik mijn Beatles en Led Zeppelin LP's vorig jaar al aan een meisje heb weggegeven.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:58 schreef Beregd het volgende:
[..]
nou, als je er echt vanaf wil, dan kom ik wel eens langs
Ken jij die bandnamen dan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 21:51 schreef DO2 het volgende:
[..]
O, allemaal van die nietszeggende bandjes, dus. Jammer, ja.
HIJ KOMT ECHT NOG HOOR. Ik probeer morgenavond.quote:Op zondag 30 oktober 2016 13:16 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat ik woensdag 2-11 de uitslag zal geven tenzij er nog mensen zijn die heel erg bezig zijn met een lijst en die niet voor woensdag kunnen posten.
Aansluitend dan meteen de song-top 100 zodat die hopelijk ook afgerond kan worden voor iedereen in de eindejaarssfeer komt met jaarlijstjes en top 2000
Wow, meteen aan het begin zo'n fout, dat is wel knap.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:38 schreef BoerBert het volgende:
Ik zag Fake Empire en wist 'dat is Rellende'. Daarna dacht ik 'zo heet het album niet'.
Ik had het omgekeerde.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:38 schreef BoerBert het volgende:
Ik zag Fake Empire en wist 'dat is Rellende'. Daarna dacht ik 'zo heet het album niet'.
Money for Nothing bestaat wel, verzamelaar,quote:Op maandag 31 oktober 2016 18:42 schreef cafca het volgende:
Als je toch aan het editten bent: bedoel je op 84 niet Brothers in Arms?
Oja, dat kan ook natuurlijkquote:Op maandag 31 oktober 2016 18:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Money for Nothing bestaat wel, verzamelaar,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |