alleen vorig jaar jaren 60 en 70, volgens mij. Het is nogal veel werkquote:Op vrijdag 30 september 2016 09:32 schreef ranja het volgende:
[..]niet? alleen de singles dan zeker. Wordt wel tijd dan
quote:
Ach ja, misschien draai ik ze nog wel een keer om.quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:01 schreef methodmich het volgende:
Lekkere inzending weer cafca, zoals altijd. Alleen vind ik het nog steeds opvallend dat de soloplaat van Ben Folds bij jou zo hoog scoort en boven de bandplaten staat.
welke bedoel je hier, de eerste?quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
90 X X X X X Led Zeppelin - Led Zeppelin
Ja.quote:
Heb je ook een paar favoriete nummers? Lang geleden zette ik die band voor het eerst op en vond het niks, maar ik weet dat ik random zomaar iets draaide. Als jij deze op 1 zet, dan ga ik het absoluut nog een keertje opzetten.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
1 1 1 4 6 77 Sonic Youth - Daydream Nation
Goed zeg. Verkocht binnen de eerste 40 seconden. Dit laat ik aan staan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:39 schreef cafca het volgende:
1.Jackson C. Frank - Jackson C. Frank (1965)
Allereerst: Als je niet van de zangstijl van Gordon (en dan bedoel ik niet die nicht die TV-programma's op RTL 4 maakt) houdt ben ik bang dat het heel moeilijk is om echt in Sonic Youth the komen. Ik zal bovendien geen nummers van voor de Daydream Nation periode aandragen, die zijn vaak wat vlakker qua gitaarpartijen, wat je dan vermoedelijk nog het interessantst kunt vinden als het je in eerste insantie niet heel erg fijn vond, dan denk ik aan:quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Heb je ook een paar favoriete nummers? Lang geleden zette ik die band voor het eerst op en vond het niks, maar ik weet dat ik random zomaar iets draaide. Als jij deze op 1 zet, dan ga ik het absoluut nog een keertje opzetten.
Zoiets?quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Goed zeg. Verkocht binnen de eerste 40 seconden. Dit laat ik aan staan.
Nummer 1 is misschien iets te overdreven, maar dat heb ik ook met sommige noteringen in mijn top25
Jammer dat hij geen rockband heeft gehad. Nummer2 is er perfect voor.
Okee, dan snap ik hem wel. Herkenbaar hoor, het is vaak ook gewoon een beetje op gevoel of een momentopname.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Ach ja, misschien draai ik ze nog wel een keer om.
Volgorde is sowieso redelijk willekeurig. Eigenlijk heb ik 2 nummers één, ongeveer 50 nummers 3 en ongeveer 100 nummers 53....
Thanksquote:Op zondag 2 oktober 2016 16:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Allereerst: Als je niet van de zangstijl van Gordon (en dan bedoel ik niet die nicht die TV-programma's op RTL 4 maakt) houdt ben ik bang dat het heel moeilijk is om echt in Sonic Youth the komen. Ik zal bovendien geen nummers van voor de Daydream Nation periode aandragen, die zijn vaak wat vlakker qua gitaarpartijen, wat je dan vermoedelijk nog het interessantst kunt vinden als het je in eerste insantie niet heel erg fijn vond, dan denk ik aan:
100%
Cross the Breeze
Kissability
Disappearer
Dirty Boots
Maar alsnog, misschien is het niks voor je. Het heeft een heel typerende sound en als je die saai en vervelend vindt wordt het lastig. En random nummers kun je inderdaad precies het materiaal hebben gehad waarbij dat wat sterker naar voren komt. (zeker de oudere albums, dus)
Ik laat het je nog weten. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd gezien de toetsenist van the Verve en het hele verhaal erbij.quote:
Maar 2 van die 5 nummers staan op het album Daydream Nationquote:Op zondag 2 oktober 2016 19:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Maar zal wanneer ik het zat ben, jouw Sonic Youth nummers aanzetten. Natuurlijk kan het niet mijn ding zijn. Toch ben ik benieuwd naar dé Sonic Youth nummers volgens de Sonic Youth liefhebber.
je zet het niet voor niets op 1
Jup, ik heb gewoon wat nummers genoemd die ik goed vind. Overigens zijn de beste nummers van die plaat als je het mij vraagt Cross the Breeze, Trilogy en The Sprawlquote:Op zondag 2 oktober 2016 20:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar 2 van die 5 nummers staan op het album Daydream Nation
Van dat album zou ik in elk geval Teenage Riot als beginnummer aanraden, als je die niet trekt heeft de rest weinig zin. Qua representativiteit zou ik Silver Rocket, ook van dat album,proberen.
Die eerste 2 ben ik het wel mee eens maar zijn - vind ik - niet direct 'instap nummers'quote:Op zondag 2 oktober 2016 20:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jup, ik heb gewoon wat nummers genoemd die ik goed vind. Overigens zijn de beste nummers van die plaat als je het mij vraagt Cross the Breeze, Trilogy en The Sprawl
Dat vind ik Silver Rocket ook niet echt eigenlijk. Teen Age Riot wel inderdaad.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Die eerste 2 ben ik het wel mee eens maar zijn - vind ik - niet direct 'instap nummers'
Dat zei ik ook nietquote:Op zondag 2 oktober 2016 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat vind ik Silver Rocket ook niet echt eigenlijk. Teen Age Riot wel inderdaad.
Mooie lijst.quote:Op maandag 3 oktober 2016 17:36 schreef methodmich het volgende:
Nou, dit moet hem dan worden voor dit jaar.
1 The Beatles – Rubber Soul
2 dEUS – In A Bar, Under The Sea
3 The Beatles – The Beatles (The White Album)
4 Prince – Parade
5 Elliott Smith – XO
6 Nick Cave & The Bad Seeds – The Boatman’s Call
7 David Bowie – The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars
8 The Beatles – Revolver
9 Prince – Sign ‘O’ The Times
10 Ryan Adams – Heartbreaker
11 Love – Forever Changes
12 Zita Swoon – I Paint Pictures On A Wedding Dress
13 The Afghan Whigs - Gentlemen
14 Daryll-Ann – Weeps
15 Pavement – Crooked Rain Crooked Rain
16 CocoRosie – La Maison De Mon Rêve
17 Whiskeytown – Faithless Street
18 Wilco – Yankee Hotel Foxtrot
19 The Kinks – The Kinks Are The Village Green Preservation Society
20 Prince – Around The World In A Day
21 Joanna Newsom – Ys
22 Ben Folds Five – Ben Folds Five
23 The Beatles – Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band
24 dEUS – Worst Case Scenario
25 Nathalie Merchant – Ophelia
26 De Artsen – Conny Waves With A Shell
27 Belle & Sebastian – If You’re Feeling Sinister
28 Antony & The Johnsons – I Am A Bird Now
29 Gorki – Gorky
30 Leonard Cohen – Songs Of Leonard Cohen
31 PJ Harvey – To Bring You My Love
32 Pulp – This Is Hardcore
33 The Band – The Last Waltz
34 Dusty Springfield – Dusty In Memphis
35 Big Star - #1 Record
36 Elliott Smith – Elliott Smith
37 Prince – Purple Rain
38 The Zombies – Odessey And Oracle
39 CocoRosie – Noah’s Ark
40 dEUS – The Ideal Crash
41 The Clash – London Calling
42 The Beatles – Abbey Road
43 Fleetwood Mac – Rumours
44 Otis Redding – Otis Blue: Otis Redding Sings Soul
45 Lucinda Williams – Car Wheels On A Gravel Road
46 Moondog Jr. – Everyday I Wear A Greasy Black Feather On My Hat
47 Beck – Mutations
48 Bob Dylan – Blood On The Tracks
49 Jolie Holland – The Living And The Dead
50 Nick Cave & The Bad Seeds – The Good Son
51 The Traveling Wilburys – Traveling Wilburys Volume 1
52 Joanna Newsom – The Milk-eyed Mender
53 David Bowie – Hunky Dory
54 The Mountain Goats – Tallahassee
55 The Jayhawks – Hollywood Town Hall
56 The White Stripes – White Blood Cells
57 Tegan And Sara – If It Was You
58 Hothouse Flowers – People
59 Prince – 1999
60 Mercury Rev – Deserter’s Songs
61 Dan Penn – Do Right Man
62 Nick Cave & The Bad Seeds – Let Love In
63 CocoRosie – The Adventures Of Ghosthorse And Stillborn
64 The 13th Floor Elevators – The Psychedelic Sounds Of The 13th Floor Elevators
65 Pixies – Doolittle
66 Bonnie ‘Prince’ Billy – I See A Darkness
67 Antony & The Johnsons – Antony & The Johnsons
68 The Thermals – More Parts Per Million
69 Bright Eyes – Fevers And Mirrors
70 The Strokes – Is This It
71 John Lennon – John Lennon / Plastic Ono Band
72 Pulp – His ‘n’ Hers
73 Lou Reed – Berlin
74 Ellen Schoenaerts Kwartet – Feiten.
75 The Police – Outlandos d’Amour
76 Gorki – Ik Ben Aanwezig
77 Mitsoobishy Jacson – Boys Together Out Rageously
78 Young Fathers - Dead
79 Sixteen Horsepower – Sackcloth ‘n’ Ashes
80 Portishead – Dummy
81 Talking Heads – Talking Heads: 77
82 The Bees – Free The Bees
83 Roxy Music – Roxy Music
84 Daryll-Ann – Happy Traum
85 Suede – Coming Up
86 Seedling - Let's Play Boys & Girls
87 King Creosote – KC Rules OK
88 Blur - Parklife
89 The Velvet Underground – The Velvet Underground & Nico
90 Ron Sexsmith – Other Songs
91 Wendy & Lisa – Fruit At The Bottom
92 De Jeugd Van Tegenwoordig – De Machine
93 The Twilight Singers – Blackberry Belle
94 Buffalo Tom – Big Red Letter Day
95 Talking Heads – Remain In Light
96 Drive-By Truckers – Decoration Day
97 Cotton Mather - Kontiki
98 Dexy’s Midnight Runners – Too-Rye-Ay
99 Ben Harper – Welcome To The Cruel World
100 Spoon - Ga Ga Ga Ga Ga
Op het einde pasquote:Op maandag 3 oktober 2016 17:47 schreef 6star6lord6 het volgende:
Is er ook een tussen stand of wordt dat op het einde gedaan?
quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:15 schreef belsen het volgende:
Nu ook op de FP: http://frontpage.fok.nl/s(...)k-album-top-100.html
quote:Op maandag 3 oktober 2016 23:44 schreef MauroPicotto het volgende:
Ik heb mij echt verheugd op de komst van dit topic! De albumlijst heb ik al klaar, ook al is de lijst continu onderhevig aan veranderingen. Het is echter even wachten op een computer met internet, aangezien ik niet van plan ben dit ook met mijn smartphone te plaatsen.
dat is best knap, zo dicht bij elkaar dubbelquote:Op maandag 3 oktober 2016 20:00 schreef IAmKloot het volgende:
hoppatee
25 Eels - Beautiful Freak
27 Eels - Beautiful Freak
stom...eentje moest electro shock blues zijnquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 00:12 schreef ranja het volgende:
[..]
dat is best knap, zo dicht bij elkaar dubbel
mooi britpoplijstje trouwens.
Ik heb er helemaal niks mee.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Paste niet in mijn top25, maar deze hoort in de top 100 van iedereen voor te komen.
Haha ja, dat laatste is altijd wel traditioneel bij onze lijsten.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:09 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst methodmich! Een hoop uit mijn #101-200. En als vanouds weer een hoop dezelfde artiesten, andere titels
Mooie lijst. Ook Kontiki lekker hoog!quote:Op maandag 3 oktober 2016 20:00 schreef IAmKloot het volgende:
hoppatee
30 Simmer - Mothertongue
45 Gomez - Bring It On
60 Riley Walker - Primrose Green
63 Ryan Adams & The Cardinals - Cold Roses
75 Badly Drawn Boy - The Hour Of Bewilderbeast
76 The Beta Band - 3 Ep's
95 The Stands - All Years Leaving
Dat is geen verrassing, mocht het zo zijnquote:Op maandag 3 oktober 2016 10:10 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Mooi lijstje weerWe gaan we weer veel overlappen denk ik
Bizar goede lijst, maar dit wist je natuurlijk al.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:25 schreef Geluiden het volgende:
Zowel het wachtwoord als het e-mail adres van mijn oude account (On) doet het niet meer, dus met dit lijstje trap ik dit nieuwe account maar af.
Het is lastig om uit te leggen, maar ik voel mezelf erg verbonden met Phils werk, ook bij Mount Eerie. Het heeft vooral te maken hoe hij humor en clichés afwisselt met obscure referenties (denk aan Tibetaanse filosofie of Scandinavische folklore) en zware thema's als sterfelijkheid. Het is een album van vlees en bloed, maar ook creatief sonisch landschap. Phil is een echte 'recording artist' die met tape recorders en audiomanipulatie de meest interessante geluiden creëert. Zo heb je de intens versnelde drums van Samurai Sword of de lange drones tussen de nummers door, verwijzingen naar de misthoorn die je vaak in Twin Peaks hoort. Ik ontdek elke luisterbeurt wel weer een nieuw detail dat mijn kijk op zijn muziek een beetje beïnvloedt.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is geen verrassing, mocht het zo zijn
[..]
Bizar goede lijst, maar dit wist je natuurlijk al.
Kan je mij uitleggen wat er zo goed is aan The Glow Pt II? Heb die plaat nooit echt.. begrepen ofzo. Niet dat ik hem slecht vind, maar het doet me.. weinig, denk ik? Maar ik heb altijd het idee dat ik iets mis.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:25 schreef Geluiden het volgende:
Zowel het wachtwoord als het e-mail adres van mijn oude account (On) doet het niet meer, dus met dit lijstje trap ik dit nieuwe account maar af.
Nee hier ook nietquote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is geen verrassing, mocht het zo zijn
Duurde hier ook even voordat ik begon te waarderen. Ik vond 'm namelijk altijd amateuristisch overkomen. Maar zo ineens viel toch het kwartje hier (volgens mij nadat ik de laatste Mount Eerie erg waardeerde). Veel ideeën erop zijn toch wel erg uniek en creatief, terwijl ze ook nog eens bijdragen om alle nummers als één geheel te laten klinken. Zit gewoon een hele vreemde, maar (inmiddels) fijne vibe op dat albumquote:Kan je mij uitleggen wat er zo goed is aan The Glow Pt II? Heb die plaat nooit echt.. begrepen ofzo. Niet dat ik hem slecht vind, maar het doet me.. weinig, denk ik? Maar ik heb altijd het idee dat ik iets mis.
Leuk om te zien inderdaad.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:12 schreef Beregd het volgende:
Overigens al heel veel leuke lijsten gezien (cafca, i am kloot, mich, on, gorro, mexicanobakker)
Leuk om te merken dat er op veel lijsten overlap is met mijn lijst (zelfde albums/artiesten/genres), maar de lijsten dan toch weer een heel eigen karakter hebben.
Ik kan me voorstellen dat z'n andere albums je minder liggen, maar a ghost is born zou ik toch nog een kans geven. Zeg nu zelf, een album die zo begintquote:Op donderdag 6 oktober 2016 21:53 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Leuk om te zien inderdaad.Als je mijn elektronische en jazz platen weg zou strepen, waren er nog wel een paar van jouw lijst bijgekomen, zoals My Morning Jacket en Bonnie 'Prince' Billy. Wilco wil alleen bij mij nooit echt aanslaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |