abonnement Unibet Coolblue
pi_165316709
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_165317100
N-weg, 70km/h, linkerrijstrook voor voertuigen max 2 mtr breed, Deutsch frau die met witte knokkels van het knijpen in het stuur 60km/h rijdt op de linkerrijstrook en hem amper tussen de lijnen kan houden, omdat ze over anderhalve kilometer linksaf moet....

*zucht*

[ Bericht 0% gewijzigd door Tango5Romeo op 14-09-2016 15:47:13 ]
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165317122
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je kunt beter geen van beide doen.

Als het vriest kun je prima op normale banden rijden. Winterbanden doen het alleen in de sneeuw aantoonbaar beter dan normale banden.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165319001
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:59 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Als het vriest kun je prima op normale banden rijden. Winterbanden doen het alleen in de sneeuw aantoonbaar beter dan normale banden.
Maar het is hier op Fok! een doodzonde als je met je zomerbanden de winter in gaat.
Het maakt niet uit of je abs hebt, of een airbag. Of dat je van "doorrijden" houdt. Dat schijnt helemaal niet te boeien. U heeft een oldtimer zonder gordels? Uw ruitenwissers hadden twee jaar geleden vervangen moeten worden? U heeft geen dodehoekdetectie of achteruitrijsensoren. Geen probleem.

Maar in december zonder winterbanden? Moordenaar! Schaam je! Heb je geen fatsoen? Ik hoop dat je tegen een boom glijdt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 14-09-2016 15:50:56 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165319081
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar het is hier op Fok! een doodzonde als je met je zomerbanden de winter in gaat.
Het maakt niet uit of je abs hebt, of een airbag. Of dat je van "doorrijden" houdt. Dat schijnt helemaal niet te boeien. U heeft een okdtimer zonder gordels? Uw ruitenwissers hadden twee jaar geleden vervangen moeten worden? U heeft geen dodehoekdetectie of achteruitrijsensoren. Geen probleem.

Maar in december zonder winterbanden? Moordenaar! Schaam je! Heb je geen fatsoen? Ik hoop dat je tegen een boom glijdt...
Ik ben nieuw hier, maar kan nu al niet wachten op de aankomende winterbandendiscussie. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165319128
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:00 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij voorrang verlenen, als je van rijstrook wisselt. En dus moet je rekening houden met de snelheid van het achterop komende verkeer. Misschien was het seinen en handen uit het raam wel terecht. Neem aan dat je beroepschauffeur bent?
Ik ben idd beroepschauffeur, maar ik heb nog steeds geen glazen bol. Op verkeer met hoge sneheden kan niemand anticiperen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165319223
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:50 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik ben idd beroepschauffeur, maar ik heb nog steeds geen glazen bol. Op verkeer met hoge sneheden kan niemand anticiperen.
Uitzonderlijke omstandigheden daar gelaten, in 90% van de gevallen kun je heel goed de snelheid van achteropkomend verkeer inschatten als je 2 of 3 keer kijkt alvorens naar links te gaan. Doe ik in ieder geval wel. Minstens twee keer spiegel en een keer over mijn schouder. Bij elke rijbaanwissel.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165319362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:54 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Uitzonderlijke omstandigheden daar gelaten, in 90% van de gevallen kun je heel goed de snelheid van achteropkomend verkeer inschatten als je 2 of 3 keer kijkt alvorens naar links te gaan. Doe ik in ieder geval wel. Minstens twee keer spiegel en een keer over mijn schouder. Bij elke rijbaanwissel.
Ik ook. Eigenlijk kijk ik continu, zover het oog of de horizon reikt, maar op het moment dat ik instuur en halverwege ben ga ik niet nog even terug omdat ik voor zo'n stuk gemotoriseerd tupperware in de weg rij. Daar is die combi te lomp voor.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:48 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ik ben nieuw hier, maar kan nu al niet wachten op de aankomende winterbandendiscussie. :)
Die discussie staat ergens in een apart topic in PTA. Misschien wordt die wel naar boven geschopt op het moment dat het wat kouder wordt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165319510
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik ook. Eigenlijk kijk ik continu, zover het oog of de horizon reikt, maar op het moment dat ik instuur en halverwege ben ga ik niet nog even terug omdat ik voor zo'n stuk gemotoriseerd tupperware in de weg rij. Daar is die combi te lomp voor.

Ben niet bekend genoeg met de Coentunnel om in te kunnen schatten hoe goed overzicht je hebt.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165319962
Het was me weer het ritje gisteravond.

Dus. Ik rij op de E314 richting Nederland. Slechts twee rijvakken, ik rijd mooi 123 rechts, zie een treintje vrachtwagens voor me, spiegeltje spiegeltje, pinker, naar links. Ik zie wel dat er in de verte iets wits jeepachtigs zit aan te komen, maar sja, is nog ver, ik rij snel genoeg en hij heeft uiteindelijk ook een rem natuurlijk.

Ben ik de eerste vijf vrachtwagens voorbij, hangt de witte bmw x7 (zoiets?) bumperklevend en seinend achter me. Mja, pech, nog drie vrachtwagens te gaan. (En het was echt een treintje, niet dat er 200 meter tussen zat). Na de laatste vrachtwagen wil ik naar rechts gaan, maar zie daar een motorrijder zonder licht, dus ik blijf links, om hem nog voorbij te gaan. Bmw is echter geagiteerd, gaat naar rechts, moet daar uiteraard een halve noodstop doen en weer uitwijken, want motors lossen nu eenmaal niet gewoon op in de lucht omdat je een witte bmw hebt.

Ondertussen ben ik al voor de motor en weer naar rechts, komt hij weer achter me hangen. Omdat ik er stilaan genoeg van krijg, sla ik af naar een tankstation, maar hij slaat ook af. Ik rij door naar de parking, hij volgt, ik rij de parking af, hij blijft volgen. Aangezien ik toch wel bang begin te worden, wil ik de politie bellen, maar om een of andere reden heeft mijn gsm zich niet verbonden met de carkit en de gsm zit in mijn tas in de koffer. Merde. Blijven rijden dan maar.

Dan valt me te binnen dat in Houthalen een bureau is van de wegpolitie, dus ik rij daarheen, rij de parking daar op tot vlak aan het bureau en stap uit. Bmw stopt ook, ziet dan blijkbaar waar we zijn, en rijdt door. Twee flikken stappen buiten, vragen wat ik kom doen, uitleg gedaan. Signalement doorgegeven van de wagen, pv opgemaakt. Waarschijnlijk gaat er geen gevolg komen, maar dat was ook niet per se de bedoeling. Ik wou gewoon die creepy gast weg. :X

Vanaf nu blijft gsm ergens binnen handbereik. :X
pi_165320486
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:32 schreef MarieAlice het volgende:
Het was me weer het ritje gisteravond.

Dus. Ik rij op de E314 richting Nederland. Slechts twee rijvakken, ik rijd mooi 123 rechts, zie een treintje vrachtwagens voor me, spiegeltje spiegeltje, pinker, naar links. Ik zie wel dat er in de verte iets wits jeepachtigs zit aan te komen, maar sja, is nog ver, ik rij snel genoeg en hij heeft uiteindelijk ook een rem natuurlijk.

Ben ik de eerste vijf vrachtwagens voorbij, hangt de witte bmw x7 (zoiets?) bumperklevend en seinend achter me. Mja, pech, nog drie vrachtwagens te gaan. (En het was echt een treintje, niet dat er 200 meter tussen zat). Na de laatste vrachtwagen wil ik naar rechts gaan, maar zie daar een motorrijder zonder licht, dus ik blijf links, om hem nog voorbij te gaan. Bmw is echter geagiteerd, gaat naar rechts, moet daar uiteraard een halve noodstop doen en weer uitwijken, want motors lossen nu eenmaal niet gewoon op in de lucht omdat je een witte bmw hebt.

Ondertussen ben ik al voor de motor en weer naar rechts, komt hij weer achter me hangen. Omdat ik er stilaan genoeg van krijg, sla ik af naar een tankstation, maar hij slaat ook af. Ik rij door naar de parking, hij volgt, ik rij de parking af, hij blijft volgen. Aangezien ik toch wel bang begin te worden, wil ik de politie bellen, maar om een of andere reden heeft mijn gsm zich niet verbonden met de carkit en de gsm zit in mijn tas in de koffer. Merde. Blijven rijden dan maar.

Dan valt me te binnen dat in Houthalen een bureau is van de wegpolitie, dus ik rij daarheen, rij de parking daar op tot vlak aan het bureau en stap uit. Bmw stopt ook, ziet dan blijkbaar waar we zijn, en rijdt door. Twee flikken stappen buiten, vragen wat ik kom doen, uitleg gedaan. Signalement doorgegeven van de wagen, pv opgemaakt. Waarschijnlijk gaat er geen gevolg komen, maar dat was ook niet per se de bedoeling. Ik wou gewoon die creepy gast weg. :X

Vanaf nu blijft gsm ergens binnen handbereik. :X
Als je je telefoon wel binnen handbereik had gehad had je dan 112 gebeld of het normale (geen spoed) nummer?
pi_165320549
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:55 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Als je je telefoon wel binnen handbereik had gehad had je dan 112 gebeld of het normale (geen spoed) nummer?
Eum, 112?
Ik ken niet bepaald de telefoonnummers van elke lokale politiedienst of van elke wegpolitiezone van buiten...
  woensdag 14 september 2016 @ 18:19:35 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_165322007
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:55 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Als je je telefoon wel binnen handbereik had gehad had je dan 112 gebeld of het normale (geen spoed) nummer?
112 lijkt me ook meer dan terecht als je wordt achtervolgd.
pi_165322217
- weg -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sounddragon op 14-09-2016 18:32:21 ]
.
pi_165322424
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:57 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Eum, 112?
Ik ken niet bepaald de telefoonnummers van elke lokale politiedienst of van elke wegpolitiezone van buiten...
0900-8844, eenvoudig te onthouden.
pi_165322578
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:32 schreef MarieAlice het volgende:
Het was me weer het ritje gisteravond.

Dus. Ik rij op de E314 richting Nederland. Slechts twee rijvakken, ik rijd mooi 123 rechts, zie een treintje vrachtwagens voor me, spiegeltje spiegeltje, pinker, naar links. Ik zie wel dat er in de verte iets wits jeepachtigs zit aan te komen, maar sja, is nog ver, ik rij snel genoeg en hij heeft uiteindelijk ook een rem natuurlijk.

Ben ik de eerste vijf vrachtwagens voorbij, hangt de witte bmw x7 (zoiets?) bumperklevend en seinend achter me. Mja, pech, nog drie vrachtwagens te gaan. (En het was echt een treintje, niet dat er 200 meter tussen zat). Na de laatste vrachtwagen wil ik naar rechts gaan, maar zie daar een motorrijder zonder licht, dus ik blijf links, om hem nog voorbij te gaan. Bmw is echter geagiteerd, gaat naar rechts, moet daar uiteraard een halve noodstop doen en weer uitwijken, want motors lossen nu eenmaal niet gewoon op in de lucht omdat je een witte bmw hebt.

Ondertussen ben ik al voor de motor en weer naar rechts, komt hij weer achter me hangen. Omdat ik er stilaan genoeg van krijg, sla ik af naar een tankstation, maar hij slaat ook af. Ik rij door naar de parking, hij volgt, ik rij de parking af, hij blijft volgen. Aangezien ik toch wel bang begin te worden, wil ik de politie bellen, maar om een of andere reden heeft mijn gsm zich niet verbonden met de carkit en de gsm zit in mijn tas in de koffer. Merde. Blijven rijden dan maar.

Dan valt me te binnen dat in Houthalen een bureau is van de wegpolitie, dus ik rij daarheen, rij de parking daar op tot vlak aan het bureau en stap uit. Bmw stopt ook, ziet dan blijkbaar waar we zijn, en rijdt door. Twee flikken stappen buiten, vragen wat ik kom doen, uitleg gedaan. Signalement doorgegeven van de wagen, pv opgemaakt. Waarschijnlijk gaat er geen gevolg komen, maar dat was ook niet per se de bedoeling. Ik wou gewoon die creepy gast weg. :X

Vanaf nu blijft gsm ergens binnen handbereik. :X
Lekker avontuur. :X

Dat soort mensen zouden de weg niet meer op mogen en liever wat jaartjes de cel in.
Misschien dat de snelweghelden dan wat relaxter blijven doen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_165322638
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

0900-8844, eenvoudig te onthouden.
In Nederland, ja. Maar ook in België?
  woensdag 14 september 2016 @ 19:32:28 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165323751
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:47 schreef Light het volgende:

[..]

In Nederland, ja. Maar ook in België?
in België doet google het ook hoor ;) zeker in geval van nood keil je gewoon je dataverkeer aan en zoek je dat nummer effe op, kom op heej, tis 2016, hoe moeilijk kan iets zijn? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 14 september 2016 @ 19:37:25 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165323864
Heb trouwens ooit ook wel eens zo'n sufferd in een zwarte 3-serie touring gehad die blijkbaar tijd over had en graag mee naar huis wilde ofzo.. Bleef keurig 100 meter achter me rijden, harder, zachter, bleef waar hij was.. Net voor de afrit die ik moest hebben reed een treintje vrachtspul, die haal ik in, hij volgt netjes, en toen hij halverwege was, reed ik al 25 meter voor de voorste en voegde ik uit :W

Pissig dattie was :D _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165323970
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

in België doet google het ook hoor ;) zeker in geval van nood keil je gewoon je dataverkeer aan en zoek je dat nummer effe op, kom op heej, tis 2016, hoe moeilijk kan iets zijn? :P
Al rijdend?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 14 september 2016 @ 19:55:54 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165324277
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Al rijdend?
zie jij ergens 'in geval van nood' staan? Ja he? ;)

In België is dat trouwens een stuk goedkoper ook. Sowieso, word je achtervolgd in België, je belt de popo, en tijdens dat belletje word je van de weg geplukt omdat je zit te bellen, snelle service wa? ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165328276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:08 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ben niet bekend genoeg met de Coentunnel om in te kunnen schatten hoe goed overzicht je hebt.
Sowieso, hoe groter het snelheidsverschil, hoe lastiger het is om dat in een spiegel in te schatten. En als je graag 140 ipv 100 wilt rijden en je nadert een punt waar men moet voorsorteren, moet je er extra rekening mee houden dat mensen naar links kunnen komen. Iemand die naar links wil, moet nog steeds kijken of dat veilig kan. Maar altijd maar naar de vrachtwagenchauffeur wijzen is te makkelijk.
  woensdag 14 september 2016 @ 22:57:47 #23
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165329693
Figuren die totaal niet kijken bij het invoegen en hun bakje gewoon de rijbaan op gooien... :N
pi_165329931
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

0900-8844, eenvoudig te onthouden.
In België heeft helaas elk politiecommissariaat en elk bureau van de wegpolitie een ander nummer. Er is geen algemeen politienummer voor niet-urgente zaken.
pi_165330025
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

in België doet google het ook hoor ;) zeker in geval van nood keil je gewoon je dataverkeer aan en zoek je dat nummer effe op, kom op heej, tis 2016, hoe moeilijk kan iets zijn? :P
Helaas, mijn gsm is niet zo smart, dus gaat ook niet werken.. :N anders zou ik uiteraard hollywoodachtervolgingsgewijs met een hand zitten googlen, terwijl ik af en toe opkijkend vrachtwagens en dergelijke zou weten te ontwijken. :s) :P
  FOK!fotograaf woensdag 14 september 2016 @ 23:11:08 #26
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165330090
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:11 schreef Light het volgende:

[..]

Sowieso, hoe groter het snelheidsverschil, hoe lastiger het is om dat in een spiegel in te schatten. En als je graag 140 ipv 100 wilt rijden en je nadert een punt waar men moet voorsorteren, moet je er extra rekening mee houden dat mensen naar links kunnen komen. Iemand die naar links wil, moet nog steeds kijken of dat veilig kan. Maar altijd maar naar de vrachtwagenchauffeur wijzen is te makkelijk.
En zoals ik al aanhaalde in het vorige topic, er is een rechter die op zijn Duits heeft geoordeeld. Rijd je meer dan 40/50 te hard, dan is het niet aannemelijk meer dat een ander daarop nog kan anticiperen.

Zo reken ik zelf ook: Ik rijd graag door, maar als ik 160 of hoger doe (bij 130 vmax) op de Nederlandse snelweg (dan moet het sowieso al aardig rustig zijn, anders is het niet verantwoord) dan houd ik er rekening mee dat ik ook fors in de ankers zal moeten en laat ik ver voor ik bij vrachtwagens kom al het gas terug en zak ik naar 140 terug om te zorgen dat het mogelijke verschil al kleiner is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 september 2016 @ 06:48:59 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_165333386
Algemene ergernis: geen constante snelheid rijden }:|

Als je dan per se geen 80 wil rijden op een weg waar je niet kunt/mag inhalen, rij dan in elk geval constant en niet voortdurend wisselend tussen de 63 en 79 km/u.

Ik vind het echt geen probleem om achter iemand te rijden die wat langzamer rijdt als ik er toch niet langs kan. Maar dit soort figuren zijn gewoon gevaarlijk. Zeker als er een treintje achter hangt en je dus om de haverklap remlichten ziet omdat de figuur vooraan zijn snelheid weer laat zakken. Vijf tellen later weer gas bij en herhalen maar :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_165349373

Mafkees
  donderdag 15 september 2016 @ 21:33:44 #29
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_165350502
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

Mafkees
Je reed door rood!
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_165350707
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

Mafkees
Waarom ga je (als jij dat bent) door rood?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 15 september 2016 @ 23:54:33 #31
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165356286
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

Mafkees
Maar eerst afremmen en daarna alsnog door rood... :? Of wordt het verkeer geregeld door het mannetje verderop?

[ Bericht 3% gewijzigd door niepleuje op 16-09-2016 00:01:20 ]
pi_165356910
Ik zie twee mafkezen in dat filmpje. Het begint natuurlijk met die grapjas die ernaast komt staan maar vervolgens doet de filmer zo ongeveer alles fout wat je fout kunt doen. Je op laten naaien, de ander proberen te blokkeren, voor eigen rechter spelen en ten slotte vol door rood.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2016 00:20:21 ]
pi_165358931
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:11 schreef Light het volgende:

[..]

.... en je nadert een punt waar men moet voorsorteren....
Dat is nogal een vage omschrijving. Ik sorteer voor daar waar de vierkante blokken beginnen, maar andere weggebruikers doen dat tussen de 1,5 en 5,0 km voordat de witte blokken beginnen. En als je denkt dat dat onzin is, dan mag je een keer met me meerijden. Ik zie dat dagelijks.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165359608
Verkeer werd inderdaad geregeld. Ik heb gewoon mn baan gehouden. Als zo'n aso hem op het gras er naast parkeert terwijl het niet kan, dan wacht ie maar effe.
pi_165360221
Heilige boontjes :') Ik zou zo'n hufter er ook niet tussen laten, als je er zo achterlijk langs komt wacht je maar mooi.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_165360294
Ik had hem er ook niet tussen gelaten :{w.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Verkeer werd inderdaad geregeld.
Daar geloof ik dan weer niks van; er staan geen mannetjes op de weg, het verkeer te regelen.
Dat mannetje tegenover het kruispunt kan echt het verkeer daar niet regelen in zijn uppie.

Je reed gewoon door rood :6. Foei.
pi_165361906
En dat alleen maar om een ander terug te pakken. De aso versus de kleuter...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2016 11:44:50 ]
pi_165363067
Waarom kunnen mensen gewoon niet meer invoegen tegenwoordig?

Net op de A12 bij Zoetermeer, ik rijd 110@cc op de rechterbaan. 100m voor en achter me reed niemand, niks aan de hand dus. Tot een meneer in een qashqai in wil voegen en gas geeft tot ie precies met zijn achterwiel tvh mijn voorwiel is(mij dus inhaalt!!) en komt vervolgens naar links.

En als reactie op mijn toeter en grootlicht krijg ik nog eventjes een remmentest en 2 tellen later een middelvinger.

Ik snap t gewoon niet, echt niet... Wat is er moeilijk aan gewoon je snelheid aanpassen en invoegen zonder daarbij iemand lastig te vallen?
pi_165363252
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 06:48 schreef Rewimo het volgende:
Algemene ergernis: geen constante snelheid rijden }:|

Als je dan per se geen 80 wil rijden op een weg waar je niet kunt/mag inhalen, rij dan in elk geval constant en niet voortdurend wisselend tussen de 63 en 79 km/u.

Ik vind het echt geen probleem om achter iemand te rijden die wat langzamer rijdt als ik er toch niet langs kan. Maar dit soort figuren zijn gewoon gevaarlijk. Zeker als er een treintje achter hangt en je dus om de haverklap remlichten ziet omdat de figuur vooraan zijn snelheid weer laat zakken. Vijf tellen later weer gas bij en herhalen maar :')
Dit is zo typisch inderdaad :')
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 16 september 2016 @ 12:44:04 #40
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165363306
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Verkeer werd inderdaad geregeld. Ik heb gewoon mn baan gehouden. Als zo'n aso hem op het gras er naast parkeert terwijl het niet kan, dan wacht ie maar effe.
Ik kon niet goed zien of dat mannetje stond te gebaren of iets, vandaar. Ik had die aso er overigens ook niet tussen gelaten. Doei. :{w
pi_165363328
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:33 schreef Bouke-p het volgende:
Tot een meneer in een qashqai in wil voegen en gas geeft tot ie precies met zijn achterwiel tvh mijn voorwiel is(mij dus inhaalt!!) en komt vervolgens naar links.
Ben het eens met je hele reactie maar wil even het volgende kwijt: zolang hij op de invoegstrook rijdt, rijdt hij op een 'andere weg'. Hij mag jou daar dus ook gewoon rechts passeren. Zelfde geldt voor een uitvoegstrook. Dus met je opmerking (mij dus inhaalt!!) laat je alleen maar zien dat je de verkeersregels niet kent.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165363366
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:44 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ben het eens met je hele reactie maar wil even het volgende kwijt: zolang hij op de invoegstrook rijdt, rijdt hij op een 'andere weg'. Hij mag jou daar dus ook gewoon rechts passeren. Zelfde geldt voor een uitvoegstrook. Dus met je opmerking (mij dus inhaalt!!) laat je alleen maar zien dat je de verkeersregels niet kent.
Ja dat snap ik dat dat mag, wat ik ermee bedoel is dat die lamlul mij dus EN heeft gezien En achter me kon invoegen OF nog meer gas kon geven zodat ik geen last van hem had.

Kortom dat er dus geen enkele reden is geweest om in te gaan voegen op het moment dat zijn achterwiel thv mijn voorwiel was.
pi_165363419
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:46 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Ja dat snap ik dat dat mag, wat ik ermee bedoel is dat die lamlul mij dus EN heeft gezien En achter me kon invoegen OF nog meer gas kon geven zodat ik geen last van hem had.

Kortom dat er dus geen enkele reden is geweest om in te gaan voegen op het moment dat zijn achterwiel thv mijn voorwiel was.
Daar ben ik het dan ook helemaal mee eens.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165363436
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:44 schreef k_man het volgende:
En dat alleen maar om een ander terug te pakken. De aso versus de kleuter...
Jankerd. Al in je dagboek geschreven?
pi_165363529
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:44 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik kon niet goed zien of dat mannetje stond te gebaren of iets, vandaar. Ik had die aso er overigens ook niet tussen gelaten. Doei. :{w
Ik zou niks gedaan hebben om 'm er tussen te laten, maar ik zou ook niet extra m'n best gaan doen om 'm er niet tussen te laten. En al helemaal niet als dat betekent dat je moet afremmen voor groen en vervolgens vol door rood rijdt.
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:00:06 #46
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_165363620
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

Mafkees
^O^ netjes gedaan.
Maar wat deed de aso hierna? Linksaf of achter jouw aan, ook door rood?
pi_165364217
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:00 schreef butz0rs het volgende:

[..]

^O^ netjes gedaan.
Maar wat deed de aso hierna? Linksaf of achter jouw aan, ook door rood?
HIj ging echt linksaf, toen ik naast hem kwam heb ik hem nog even een duim gegeven.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 september 2016 @ 13:39:13 #48
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165364494
Gister achter een tweetal tractoren. Inhalen mag. Alleen jammer dat de eerste 3 auto's zo'n beetje tegen de tractor aan reden en de auto daarna een gat liet vallen waardoor je eigenlijk niet meer aan inhalen toe kwam. Fucking 10 kilometer 30 gereden
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:00 schreef butz0rs het volgende:
^O^ netjes gedaan.
Maar wat deed de aso hierna? Linksaf of achter jouw aan, ook door rood?
Ik zie verkeersregelaars staan...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165364598
Wielrenner op een 80km weg. :')
Gescheiden fietspaden zijn blijkbaar voor watjes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165364914
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gister achter een tweetal tractoren. Inhalen mag. Alleen jammer dat de eerste 3 auto's zo'n beetje tegen de tractor aan reden en de auto daarna een gat liet vallen waardoor je eigenlijk niet meer aan inhalen toe kwam. Fucking 10 kilometer 30 gereden

[..]

Ik zie verkeersregelaars staan...
Ik maar Anne weet altijd alles beter ondanks dat hij er niet eens bij was.
  Moderator vrijdag 16 september 2016 @ 14:07:22 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165365129
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gister achter een tweetal tractoren. Inhalen mag. Alleen jammer dat de eerste 3 auto's zo'n beetje tegen de tractor aan reden en de auto daarna een gat liet vallen waardoor je eigenlijk niet meer aan inhalen toe kwam. Fucking 10 kilometer 30 gereden

Misschien wou die vierde auto ook wel inhalen?

30 is wel langzaam trouwens voor een trekker tegenwoordig trouwens.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165365482
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik maar Anne weet altijd alles beter ondanks dat hij er niet eens bij was.
Ik ben ten eerste een zij. En ten tweede is dit de eerste keer dat ik op je bijdehante filmpjes reageer, met je altijd.
En ik zie ze nog steeds niet nee.

pi_165365502
Áls er verkeersregelaars staan is het wel slordig/gevaarlijk dat de VRI niet op geel-knipper staat...
pi_165365663
De voorruit is een beetje schmutzig, dus ik kan er niet heel veel van maken. Maar ik ben toch benieuwd hoe dit kruispunt geregeld is. Ik zie ook geen regelaars staan. Een verkeersregelaar dat het volledige kruispunt zou moeten regelen had in het midden moeten staan.

Aso in z'n golfje mag dan wel een enorme zak zijn, maar dat stukje vergelding had ook niet gehoeven.
Lekker laten doen. Althans, dat zou ik hebben gedaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165365934
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:38 schreef Ridocar het volgende:
De voorruit is een beetje schmutzig, dus ik kan er niet heel veel van maken. Maar ik ben toch benieuwd hoe dit kruispunt geregeld is. Ik zie ook geen regelaars staan. Een verkeersregelaar dat het volledige kruispunt zou moeten regelen had in het midden moeten staan.

Aso in z'n golfje mag dan wel een enorme zak zijn, maar dat stukje vergelding had ook niet gehoeven.
Lekker laten doen. Althans, dat zou ik hebben gedaan.
En zo nemen en krijgen dat soort lui hun zin en daar steek ik graag effe een stokkie voor.
pi_165366036
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:27 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik ben ten eerste een zij. En ten tweede is dit de eerste keer dat ik op je bijdehante filmpjes reageer, met je altijd.
En ik zie ze nog steeds niet nee.

[ afbeelding ]


Als je filmpje laat lopen is hij duidelijk te zien. Tenminste ik neem aan dat dit hem is.
pi_165366058
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:54 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als je filmpje laat lopen is hij duidelijk te zien.
Ja. Bedankt, maarre:

quote:
3s.gif Op vrijdag 16 september 2016 10:18 schreef Anne het volgende:
Dat mannetje tegenover het kruispunt kan echt het verkeer daar niet regelen in zijn uppie.
pi_165366273
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:55 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja. Bedankt, maarre:

[..]

oh, ja die opmerking had ik even gemist.
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:49:21 #59
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165371133
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik zou niks gedaan hebben om 'm er tussen te laten, maar ik zou ook niet extra m'n best gaan doen om 'm er niet tussen te laten. En al helemaal niet als dat betekent dat je moet afremmen voor groen en vervolgens vol door rood rijdt.
Nee, helemaal mee eens. Ik zou daar ook zeker niet extra mijn best voor doen en zelf rare acties uithalen. Maar dat vol door rood rijden is dus iets genuanceerder, daar de poster aangaf dat het verkeer geregeld werd. Maar daar is nu ook al een discussie over, zie ik. :P
pi_165371746
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:49 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

En zo nemen en krijgen dat soort lui hun zin en daar steek ik graag effe een stokkie voor.
Voor mij heeft het niet eens te doen met zin krijgen, of eerder zijn. Ik vind dit ikke-ikke-gedrag wel behoorlijk kinderachtig, maar daarin ga ik niet mee. Wat ik eerder zei, lekker laten doen. Het is hetzelfde typische gedrag bij files en invoegend verkeer van afgesloten rijstroken op snelwegen. Hoe dichter bij het rode kruis, hoe minder tolerant men is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 17 september 2016 @ 00:52:33 #61
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165377474
Best schrikken hè, zo'n XC90 naast je Saxotje als je half op mijn rijstrook komt terwijl je zit te bellen en ik behoorlijk gas geef en dan ook nog op de toeter ga hangen. Ga de volgende keer lekker ergens op een parkeerplaats stilstaan om te bellen, knurft.
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Misschien wou die vierde auto ook wel inhalen?

30 is wel langzaam trouwens voor een trekker tegenwoordig trouwens.
30 is toegestane vmax. Heb ik geen probleem mee, ben je er vlot voorbij. En als die 4e had willen inhalen, had ie dat moeten doen, meerdere mogelijkheden voor geweest (voor hem), wellicht trekt ie de rest dan mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Boom op 17-09-2016 01:00:54 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165378040
Mensen die niet fatsoenlijk file (langzaam rijdend verkeer in dit geval) kunnen rijden, brrrr....

Gas geven, remmen, gas geven, remmen, te veel gas geven en daardoor heel hard moeten remmen en bijna op de voorligger zitten...

Potvolkoffie man, probeer de snelheid een beetje in te schatten a.u.b.

Ik snap dat het in sommige files best lastig is, maar vandaag was het bijvoorbeeld prima te doen, want ik toucheerde nauwelijks mijn rempedaal door gewoon de auto vaak uit te laten rollen, terwijl die griet voor mij ELKE keer als het verkeer ook maar iets langzamer ging rijden, besloot te remmen. Het was een haast stroboscopisch effect dat haar remlichten afgaven.
I feel kinda Locrian today
pi_165382591
Klinkt naar iemand die nog niet zo lang haar rijbewijs heeft. Toen ik dat papiertje net had kon ik het spelletje van snelheid, uitrollen, koppeling op laten komen en afstand inschatten ook niet zo goed en ging een file ook van VROEM PIIIIEEEPPP VROEM PIIIIEEEEP :@
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_165382770
Of iemand die drukker met telefoon is dan met opletten. Die rijden ook zo.
  zaterdag 17 september 2016 @ 14:35:56 #65
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_165382887
130? Dan gooien we toch gewoon onze auto ervoor en gaan inhalen met 90-100. |:(

Idioten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:25 schreef Piles het volgende:
Of iemand die drukker met telefoon is dan met opletten. Die rijden ook zo.
Nog een tegen gekomen gisterenavond, ook met smartphone bezig, 2e baan van links op de A2 :')
pi_165383515
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:54 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als je filmpje laat lopen is hij duidelijk te zien. Tenminste ik neem aan dat dit hem is.
Ik zie alleen een geplette vlieg op het raam.
pi_165384572
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:25 schreef Rode_banaan het volgende:

[..]

Ik zie alleen een geplette vlieg op het raam.
Daarom moet je het filmpje even laten lopen, dan zie je hem duidelijk.
pi_165399455
Mensen in een vw up die met hun groot licht gaan seinen en hem.zelfs aan houden omdat ik links rijd en autos inhaal en hij niet eens dichterbij komt :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_165407922
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 11:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen in een vw up die met hun groot licht gaan seinen en hem.zelfs aan houden omdat ik links rijd en autos inhaal en hij niet eens dichterbij komt :')
Dat was geen grootlicht, hij had even zijn iPad op de achterbank gelegd. :-)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165408204
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 12:08 schreef MarieAlice het volgende:
Gisteren was mijn irritatie een of andere idioot die ineens zonder meer naar links ging op de snelweg, niet beseffend dat ik daar wel reed. Dus maar heel hard remmen (want nog auto links van mij) en claxonneren.

Had meneer een reden om naar links te gaan? Neen, de weg lag voor hem open zo ver hij kon zien. Had meneer door dat hij wat fout deed? Neen, niet echt. Hij bleef gewoon een tijd keurig tussen de twee rijvakken rijden en ging dna weer naar rechts. Dus rijd ik hem even later voorbij met een duidelijk zichtbare 'what the fuck, dude?'-blik. Bleek meneer zijn tablet aan de voorruit te hebben hangen en een film met Julia Roberts aan het kijken te zijn...

o|O o|O o|O

Ik dacht dat dit niet bestond, maar blijkbaar dus wel...
Wtf.
pi_165408516
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 01:55 schreef starla het volgende:
Mensen die niet fatsoenlijk file (langzaam rijdend verkeer in dit geval) kunnen rijden, brrrr....

Gas geven, remmen, gas geven, remmen, te veel gas geven en daardoor heel hard moeten remmen en bijna op de voorligger zitten...

Potvolkoffie man, probeer de snelheid een beetje in te schatten a.u.b.

Ik snap dat het in sommige files best lastig is, maar vandaag was het bijvoorbeeld prima te doen, want ik toucheerde nauwelijks mijn rempedaal door gewoon de auto vaak uit te laten rollen, terwijl die griet voor mij ELKE keer als het verkeer ook maar iets langzamer ging rijden, besloot te remmen. Het was een haast stroboscopisch effect dat haar remlichten afgaven.
Extreem hatelijk in een vrachtauto, die mensen die dan wel angstig tussen de vrachtauto's blijven rijden maar gewoon niet 1 tempo (door te spelen met de koppeling, als het echt langzaam is) kunnen rijden.
pi_165410876
Toeristen in Amsterdam mogen ze allemaal de zee in gooien.

Die op een fiets mogen meteen standrechtelijk geëxecuteerd worden.

Niet kijken, verkeerde rijbaan, niet kijken, verkeerde richting, niet kijken, geen flauw benul of concept van enige vorm van verkeersregels, niet kijken en dan ook nog verontwaardig reageren...
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_165410903
Vandaar de term Suïcide Bikes. Die zijn herkenbaar voor andere weggebruikers :P
pi_165410906
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 11:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen in een vw up die met hun groot licht gaan seinen en hem.zelfs aan houden omdat ik links rijd en autos inhaal en hij niet eens dichterbij komt :')
Met een Up als leasebak heb je toch wel hard gefaald, laat die arme man erlangs, hij heeft al genoeg te lijden.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_165410929
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Toeristen in Amsterdam mogen ze allemaal de zee in gooien.

Die op een fiets mogen meteen standrechtelijk geëxecuteerd worden.

Niet kijken, verkeerde rijbaan, niet kijken, verkeerde richting, niet kijken, geen flauw benul of concept van enige vorm van verkeersregels, niet kijken en dan ook nog verontwaardig reageren...
_O- Weten zij veel. Verhuur die fiets want dan zie je echt wat van de stad. Het is vreselijk. Ik durf zelf niet eens meer te fietsen
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_165411043
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:54 schreef Piles het volgende:
Vandaar de term Suïcide Bikes. Die zijn herkenbaar voor andere weggebruikers :P
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:56 schreef Soury het volgende:

[..]

_O- Weten zij veel. Verhuur die fiets want dan zie je echt wat van de stad. Het is vreselijk. Ik durf zelf niet eens meer te fietsen
Het is echt afschuwelijk, ik heb toch het idee dat het vroeger veel minder erg was en het iets is van de laatste paar jaren en dan vooral maanden. Vroeger zag je ook enkel die rode huur fietsen maar nu heeft ieder hotel wel een VanMoofje of 500 of zo.

Ik heb er vandaag bijna echt een stuk of 10 bijna op de motorkap gehad.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_165411086
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 19:01 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

[..]

Het is echt afschuwelijk, ik heb toch het idee dat het vroeger veel minder erg was en het iets is van de laatste paar jaren en dan vooral maanden. Vroeger zag je ook enkel die rode huur fietsen maar nu heeft ieder hotel wel een VanMoofje of 500 of zo.

Ik heb er vandaag bijna echt een stuk of 10 bijna op de motorkap gehad.
Ik weet het. Links rechts ogen in je achterhoofd moet je hebben
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_165420138
Als je je met je auto in het centrum van Amsterdam begeeft ben je zelf natuurlijk ook niet helemaal goed bij je hoofd...
  FOK!fotograaf maandag 19 september 2016 @ 00:35:43 #79
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165420632
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:54 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Met een Up als leasebak heb je toch wel hard gefaald, laat die arme man erlangs, hij heeft al genoeg te lijden.
Oneens. Ken een aantal starters op de markt die het eerst mogen proberen met een standaard Up. Heb je niet gefaald, maar goed gestart, alleen logisch dat het bedrijf eerst even de kat uit de boom kijkt voordat er een auto e.d. speciaal voor jou gaat worden besteld. Ken ook mensen die een functie hebben waarbij een auto helemaal niet hoort. Gewoon een normale modale uitvoerende functie. In plaats van kilometervergoeding, besluit een werkgever daar om een auto van de zaak te doen, een Upje ofzo, waarmee men alleen woon/werk mag doen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator maandag 19 september 2016 @ 11:04:34 #80
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_165424505
Misschien een beetje flauw om dit als ergernis neer te zetten... maar: de drukte tegenwoordig op de wegen. 8)7

Sinds we een beetje uit de crisis zijn geraakt valt het me op dat het echt al-tijd me-ga druk is op de weg. Spits of geen spits, het is druk druk druk....

Ik reed gister begin middag terug van Maastricht naar Utrecht en een jaar of wat geleden was het dan op de zondag best wel vaker leeg op de weg. Nu was het gewoon van begin tot eind in een trein auto's rijden. Op geen enkel moment van de twee uur durende rit was het ook maar een klein beetje 'rustig' op de weg..... :{
pi_165439997
Vandaag was ik zelf (weer eens) de irritatie op de weg... :@

Autootje binnen voor onderhoud, kreeg ik een vervangwagen, zo'n Ford Ecosport. Kennisgemaakt met het nieuwe controlesysteem op de demowagens: Identiteitskaart in lezer in handschoenenkastje steken en onmiddellijk start-stopknop induwen om de auto te starten. En na stilgelegde motor telkens opnieuw doen.

Nou, mooi. Tot ik aan een verkeerslicht stond te wachten (heel lang, de echte lichten waren kapot en de tijdelijke waren helaas zo afgesteld dat iedereen tegelijk groen had :') only in Belgium...) en het start-stop-systeem eens wou uitproberen. Neutraal, handrem, pedalen los, auto valt stil, nou mooi. Groen, okee, handrem los, ontkoppelen en in eerste en... de auto start niet. *claxon* Ja, man, geef me nu toch effe. Gas geven? Nope.*claxon, claxon, claxon, flikkerende lichtjes* potverdekke, laat me nu toch eens nadenken allemaal... eum. Nog eens op de knop duwen? Nope. *ondertussen is het ongeveer een claxonsymfonie met bijhorend lichtspectakel en grommende motoren achter mij* Djiez, dudes, la ferme quoi! Ow. Juist. Als de auto stilgelegd is, moet de idkaart weer ingelezen worden om te kunnen rijden. Wanneer ik dan zo gemanoeuvreerd had, dat ik eindelijk die idkaart niet alleen uit de lezer, maar er dan weer in had gekregen, was het uiteraard al weer rood :@ en de hele straat aan het claxoneren. Ik was even rood als dat verkeerslicht.

Maar serieus. Hoe kan je het ecologisch verantwoorde start-stop-systeem van de ECOsport nu testen als je telkens je idkaart opnieuw moet inlezen... :X
pi_165440788
Waarom doe je de handrem er dan ook op?
Ik heb alleen in een VW Polo gereden met start-stopsysteem, maar daar is het voldoende om de versnelling in de vrij te zetten en de koppeling los te laten (gewoon voet op de rem).
Zodra je de koppeling weer intrapt start die gelijk weer.
pi_165441136
Even de voeten losschudden. :)

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 00:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Oneens. Ken een aantal starters op de markt die het eerst mogen proberen met een standaard Up. Heb je niet gefaald, maar goed gestart, alleen logisch dat het bedrijf eerst even de kat uit de boom kijkt voordat er een auto e.d. speciaal voor jou gaat worden besteld. Ken ook mensen die een functie hebben waarbij een auto helemaal niet hoort. Gewoon een normale modale uitvoerende functie. In plaats van kilometervergoeding, besluit een werkgever daar om een auto van de zaak te doen, een Upje ofzo, waarmee men alleen woon/werk mag doen.
Het is maar mijn mening, ik vind persoonlijk een Up niks meer dan "ik moet per se een volkswagen rijden" en een klein koekblikje (met verassend veel ruimte, dat wel). Het zou nooit mijn keus zijn. Het uitroepteken is ook ergerlijk. En wat ik van vrienden hoor zijn ze onbetrouwbaar als de pest.
De Golf is alle auto die je nodig hebt. De up probeert daarop mee te liften zonder te overtuigen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  maandag 19 september 2016 @ 23:00:22 #84
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165441442
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef MarieAlice het volgende:
Vandaag was ik zelf (weer eens) de irritatie op de weg... :@

Autootje binnen voor onderhoud, kreeg ik een vervangwagen, zo'n Ford Ecosport. Kennisgemaakt met het nieuwe controlesysteem op de demowagens: Identiteitskaart in lezer in handschoenenkastje steken en onmiddellijk start-stopknop induwen om de auto te starten. En na stilgelegde motor telkens opnieuw doen.

Nou, mooi. Tot ik aan een verkeerslicht stond te wachten (heel lang, de echte lichten waren kapot en de tijdelijke waren helaas zo afgesteld dat iedereen tegelijk groen had :') only in Belgium...) en het start-stop-systeem eens wou uitproberen. Neutraal, handrem, pedalen los, auto valt stil, nou mooi. Groen, okee, handrem los, ontkoppelen en in eerste en... de auto start niet. *claxon* Ja, man, geef me nu toch effe. Gas geven? Nope.*claxon, claxon, claxon, flikkerende lichtjes* potverdekke, laat me nu toch eens nadenken allemaal... eum. Nog eens op de knop duwen? Nope. *ondertussen is het ongeveer een claxonsymfonie met bijhorend lichtspectakel en grommende motoren achter mij* Djiez, dudes, la ferme quoi! Ow. Juist. Als de auto stilgelegd is, moet de idkaart weer ingelezen worden om te kunnen rijden. Wanneer ik dan zo gemanoeuvreerd had, dat ik eindelijk die idkaart niet alleen uit de lezer, maar er dan weer in had gekregen, was het uiteraard al weer rood :@ en de hele straat aan het claxoneren. Ik was even rood als dat verkeerslicht.

Maar serieus. Hoe kan je het ecologisch verantwoorde start-stop-systeem van de ECOsport nu testen als je telkens je idkaart opnieuw moet inlezen... :X
Ik voel me echt heel idioot dat ik hier werkelijk nog nooit eerder over had gehoord, starten met een idkaart. :@ Ik heb je verhaal met verbazing zitten lezen in ieder geval.
pi_165441601
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 22:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waarom doe je de handrem er dan ook op?
Ik heb alleen in een VW Polo gereden met start-stopsysteem, maar daar is het voldoende om de versnelling in de vrij te zetten en de koppeling los te laten (gewoon voet op de rem).
Zodra je de koppeling weer intrapt start die gelijk weer.
Twee redenen:
1) omdat er was gezegd door de mechanieker die met de wagen kwam aanrijden dat ik daarvoor alle pedalen los moest laten, OOK de rem.
2) omdat na 35 minuten stop, 5cm vooruit, stop, 30 cm vooruit,... mijn voet kramp had en ik iets anders moest verzinnen om mijn wagen op die bergaf niet tegen de voorligger te laten botsen.

Volgens de garage had dat er ook geen enkele invloed op, die start-stop wordt normaal alleen gestopt als je portier van de bestuurder opent. Of als je een extra systeem met een identiteitskaart in een demowagen hebt.

Maar het was een lompe actie van me, I know :')
pi_165441640
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 23:00 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik voel me echt heel idioot dat ik hier werkelijk nog nooit eerder over had gehoord, starten met een idkaart. :@ Ik heb je verhaal met verbazing zitten lezen in ieder geval.
Dat is iets voor demowagens en vervangwagens (tijdens een onderhoud, niet voor langere tijd). Op die manier kunnen ze tracken wie wanneer waar heeft gereden als er een boete in de bus valt. :)
  maandag 19 september 2016 @ 23:08:27 #87
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165441711
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 23:06 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dat is iets voor demowagens en vervangwagens (tijdens een onderhoud, niet voor langere tijd). Op die manier kunnen ze tracken wie wanneer waar heeft gereden als er een boete in de bus valt. :)
Ah, thanks! ^O^

Je verhaal blijft evengoed zeer bijzonder, ik zou ook echt door de grond willen zakken...
  FOK!fotograaf maandag 19 september 2016 @ 23:58:56 #88
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165443043
Gister iemand voor mij die werkelijkwaar iedere voetganger voorrang ging geven. Oversteekplaats (geen zebra), tussen auto's, werkelijk overal werd voor geremd. :(
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 23:05 schreef MarieAlice het volgende:
Volgens de garage had dat er ook geen enkele invloed op, die start-stop wordt normaal alleen gestopt als je portier van de bestuurder opent. Of als je een extra systeem met een identiteitskaart in een demowagen hebt.
Oh, VW heeft ook dat debiele systeem dat zodra je de deur open doet, bijvoorbeeld om te tanken, je motor weer start?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165443468
Nee, dan zegt ie dat je zelf moet starten met de sleutel.
.
pi_165444221
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 23:06 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dat is iets voor demowagens en vervangwagens (tijdens een onderhoud, niet voor langere tijd). Op die manier kunnen ze tracken wie wanneer waar heeft gereden als er een boete in de bus valt. :)
Je echte id-kaart? Dat ding van de overheid? Dan hadden ze aan mij een slechte gehad, ik steek mijn kaart nevernooit in een apparaat dat mijn identiteit moet vaststellen bij een commercieel bedrijf.

Dan maar geen proefrit, hallo concurrent!

--edit-- Net even gegoogled, het schijnt nogal een ding te zijn in België. Daat wordt die eID voor zo'n beetje alles gebruikt. Van digitale handtekeningen in documenten tot toegang (zoals van demoauto's).

De pest is dat ik de toekomst weer een stukje zwarter zie. Als in, een toekomstbeeld dat iedere auto is uitgerust met een eID-reader met startblokkering. In de vrachtauto moet ik al met een chauffeurskaart rijden. Straks dus ook in m'n luxe wagen. :X :N :X

[ Bericht 28% gewijzigd door Ridocar op 20-09-2016 06:21:41 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165444332
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef MarieAlice het volgende:
Vandaag was ik zelf (weer eens) de irritatie op de weg... :@

Autootje binnen voor onderhoud, kreeg ik een vervangwagen, zo'n Ford Ecosport. Kennisgemaakt met het nieuwe controlesysteem op de demowagens: Identiteitskaart in lezer in handschoenenkastje steken en onmiddellijk start-stopknop induwen om de auto te starten. En na stilgelegde motor telkens opnieuw doen.

Nou, mooi. Tot ik aan een verkeerslicht stond te wachten (heel lang, de echte lichten waren kapot en de tijdelijke waren helaas zo afgesteld dat iedereen tegelijk groen had :') only in Belgium...) en het start-stop-systeem eens wou uitproberen. Neutraal, handrem, pedalen los, auto valt stil, nou mooi. Groen, okee, handrem los, ontkoppelen en in eerste en... de auto start niet. *claxon* Ja, man, geef me nu toch effe. Gas geven? Nope.*claxon, claxon, claxon, flikkerende lichtjes* potverdekke, laat me nu toch eens nadenken allemaal... eum. Nog eens op de knop duwen? Nope. *ondertussen is het ongeveer een claxonsymfonie met bijhorend lichtspectakel en grommende motoren achter mij* Djiez, dudes, la ferme quoi! Ow. Juist. Als de auto stilgelegd is, moet de idkaart weer ingelezen worden om te kunnen rijden. Wanneer ik dan zo gemanoeuvreerd had, dat ik eindelijk die idkaart niet alleen uit de lezer, maar er dan weer in had gekregen, was het uiteraard al weer rood :@ en de hele straat aan het claxoneren. Ik was even rood als dat verkeerslicht.

Maar serieus. Hoe kan je het ecologisch verantwoorde start-stop-systeem van de ECOsport nu testen als je telkens je idkaart opnieuw moet inlezen... :X
wat? id kaart in je auto voor je kan rijden? dat is nog ingewikkelder dan een bestuurderskaart daar rijdt de wagen tenminste nog zonder kaart
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_165444862
Wauw, geen idee dat dat in Nederland zo vreemd was... :X

Er zijn ook garages waarbij het anders werkt, die geen idlezer in hun demowagens hebben. Maar dan moet je nog altijd je idkaart laten inlezen of laten kopiëren vooraleer je een auto meekrijgt, en bij veel garages rijdt er dan zelfs iemand van de garage mee tijdens je testrit. Dat vind ik dan weer een irritatie in de wagen.
pi_165448929
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 08:49 schreef MarieAlice het volgende:
Wauw, geen idee dat dat in Nederland zo vreemd was... :X

Er zijn ook garages waarbij het anders werkt, die geen idlezer in hun demowagens hebben. Maar dan moet je nog altijd je idkaart laten inlezen of laten kopiëren vooraleer je een auto meekrijgt, en bij veel garages rijdt er dan zelfs iemand van de garage mee tijdens je testrit. Dat vind ik dan weer een irritatie in de wagen.
naja dat 2e is wel logisch maar vraag me meer af hoe dat apparaat werkt is dat gewoon optisch lezen of zit er in jullie id kaart ook een chip zoals in een bestuurderskaart?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_165449018
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:59 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

naja dat 2e is wel logisch maar vraag me meer af hoe dat apparaat werkt is dat gewoon optisch lezen of zit er in jullie id kaart ook een chip zoals in een bestuurderskaart?
Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt...
pi_165449062
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:03 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt...
ik vind het logisch dat je bij de dealer een kopie van je legitimatie moet achterlaten wist alleen niet dat er een apparaat bestond in de auto die een id kaart kan lezen i.p.v. alleen een bestuurderskaart.
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_165450600
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:17 schreef Chai het volgende:

Op donderdag 25 augustus 2016 12:08 schreef MarieAlice het volgende:

Gisteren was mijn irritatie een of andere idioot die ineens zonder meer naar links ging op de snelweg, niet beseffend dat ik daar wel reed. Dus maar heel hard remmen (want nog auto links van mij) en claxonneren.

Had meneer een reden om naar links te gaan? Neen, de weg lag voor hem open zo ver hij kon zien. Had meneer door dat hij wat fout deed? Neen, niet echt. Hij bleef gewoon een tijd keurig tussen de twee rijvakken rijden en ging dna weer naar rechts. Dus rijd ik hem even later voorbij met een duidelijk zichtbare 'what the fuck, dude?'-blik. Bleek meneer zijn tablet aan de voorruit te hebben hangen en een film met Julia Roberts aan het kijken te zijn...

o|O o|O o|O

Ik dacht dat dit niet bestond, maar blijkbaar dus wel...

Wtf.
Mensen blijven mij steeds meer verbazen met wat zich allemaal aan dat voorraam bevindt.
TomTom's precies in het midden van het raam, 15 knuffelberen aan de binnenspiegel, en dan nog 2 hondjes met knikkende hoofden op het dashboard.
Vooral die TomTom daar hangen moet toch gewoon minstens een boete opleveren?

Ik weet van vroeger nog dat de jeugd een boete kreeg met zo een 'rally-stijl' ruitenwisser die in het midden van het raam stond.
  woensdag 21 september 2016 @ 08:38:18 #97
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_165465727
Dat van die tablet.. zo'n dude zag ik vorige week op de A28 ook rijden... bizar..

Wat is dat trouwens met die vrachtwagens die steeds seinen? Alle respect voor vrachtwagen chauffeurs maar dit is wel irritant. Meestal seinen ze naar collega's die aan de ander kant van de snelweg rijden maar vaak is daar niemand. Ik ga direct kijken of er iets is met mijn auto of dat ik iets verkeerd deed. -O-
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_165465761
Vanmorgen weer zo'n figuur meegemaakt: een tokkie met petje halverwege achterop zijn hoofd en voorzien van blonde snol op de bijrijdersstoel in een achtstehands Suzuki Swift, ik zag al wat aparte capriolen in mijn binnenspiegel en dan zit hij achter me... Ik rijd op de linkerbaan, al zo'n 20km (op de teller) boven de maximum snelheid en rechts rijden auto's. Die Suzuki nadert me tot zo'n 2 meter of minder, dus ik gooi maar even mijn mistachterlicht aan dat ik daar niet van gediend ben. Ik had geen zin om mijn auto in de puin te (laten) rijden, dus bij de eerstvolgende mogelijkheid schuif ik naar rechts. Is dat kereltje druk aan het gebaren naar mij, dus tik maar een paar keer op mijn voorhoofd. Maar goed, kereltje had haast volgens mij, want hij stoof (voor zover mogelijk in een oude Suzuki Swift) weer verder om bij de personen voor me hetzelfde uit te halen. Bij de eerstvolgende BMW op de linkerbaan zat hij er volgens mij niet meer dan meter achter... 8)7 Hij ging mensen rechts voorbij, over de uitvoegstrook enz. Om vervolgens de eerste afslag te nemen. Op die manier hoop ik dat hij zich om de eerstvolgende boom vouwt met zijn Suzuki.
Don't let my username fool you...
  woensdag 21 september 2016 @ 08:43:20 #99
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_165465764
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:38 schreef Pizzahut het volgende:
Wat is dat trouwens met die vrachtwagens die steeds seinen?
Zie het vaak als ze zijn ingehaald door een andere vrachtwagen, even een seintje geven dat ze er helemaal voorbij zijn en er dus voor passen.
pi_165465956
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:43 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zie het vaak als ze zijn ingehaald door een andere vrachtwagen, even een seintje geven dat ze er helemaal voorbij zijn en er dus voor passen.
Maar ook vaak "OMG!!! OMG!!! OMG!!! WAT LEUK EEN COLLEGA OH DAT HEB IK NOG NOOIT MEEGEMAAKT!!! WAUW!!! WAT GEWELDIG!!!! DIE KANS KRIJG IK ECHT NOOIT MEER!! NU MOET IK ECHT ALLE VERLICHTING DIE IK ANDERS TOCH NOOIT MAG GEBRUIKEN AANZETTEN!!!! WOW DIT IS ECHT DE BESTE DAG VAN MIJN LEVEN!! " :{
Don't let my username fool you...
pi_165468400
snelwegirritatie: richting aangeven terwijl je al (veilig) aan het uitvoegen bent.
Die knipper is toch echt om de intentie tot uitvoegen aan te geven en die zet je aan VOORDAT je mijn weghelft op komt schuiven. Als je al halverwege bent heb ik dat lampje echt niet nodig om te zien wat je van plan bent. :')

Gelukkig laten ze de knipper dan ter compensatie aanstaan tot ze hebben ingehaald en weer ruim op hun weghelft terug zijn O+ :') Maar dat schijnt in Duitsland (?) vrij gebruikelijk te zijn dus tja.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 21 september 2016 @ 13:40:33 #102
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165470171
Op de snelweg: Vrachtwagens die zo hun gevaarte ervoor gooien om de vrachtwagen voor hen in te halen. :'(
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 13:55:44 #103
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_165470469
Irritatie van vamorgen, een enorme aso die gewoon rechts een zijstraat uit komt rijden en vol de weg op knalt terwijl ik op een voorrangsweg rijd, waardoor ik dus vol in de remmen moet om een aanrijding te voorkomen.

En dan terwijl hij voor me langs gaat nog wel effe met het handje omhoog zo van 'joo' ..... alsof ik hem een plezier had gedaan door te remmen. :')
Nee bosjosti, ik remde omdat ik geen andere keus had en geen aanrijding wilde :(
pi_165474787
Vanochtend weer een auto die steeds langzaam van zijn koers afweek en dan met een klein rukje terug op de rijbaan werd gemaand. Erg fijn op dat klaverblad, twintig auto's erachter die er niet langs durfden, allemaal op de rem.

En ja hoor, toen ik eindelijk langszij kwam (toen ze ineens merkte dat haar afslag er al was en abrupt naar rechts zwiepte) zag ik dat volgens verwachting de kudt achter het stuur lekker zat te appen. Echt, meteen dat rijbewijs afpakken dat soort debielen. :(
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  woensdag 21 september 2016 @ 17:40:58 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165474819
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:39 schreef Jihawti het volgende:
Vanochtend weer een auto die steeds langzaam van zijn koers afweek en dan met een klein rukje terug op de rijbaan werd gemaand. Erg fijn op dat klaverblad, twintig auto's erachter die er niet langs durfden, allemaal op de rem.

En ja hoor, toen ik eindelijk langszij kwam (toen ze ineens merkte dat haar afslag er al was en abrupt naar rechts zwiepte) zag ik dat volgens verwachting de kudt achter het stuur lekker zat te appen. Echt, meteen dat rijbewijs afpakken dat soort debielen. :(
Idd, je herkent het zo; geen stabiele snelheid (tenzij cruise control, maar dat is echt link) en regelmatig in de buurt van de strepen komen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 september 2016 @ 18:10:17 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_165475362
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:40 schreef Leandra het volgende:
Idd, je herkent het zo; geen stabiele snelheid (tenzij cruise control, maar dat is echt link) en regelmatig in de buurt van de strepen komen...
Yep, gisteren op de A325 ook een Belg in een PC Hoofttractor. Slingeren, onregelmatige snelheid en bij het inhalen zag ik dat ie een telefoon voor zijn snufferd had :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_165475605
Vanmiddag op de N33. Ik word ingehaald met ongeveer 1 kmh snelheidsverschil, dat duurt dus even. Geen probleem want het was erg rustig. Gaat die idioot een halve meter voor mij weer naar rechts omdat hij de afslag moest hebben. Haal dan niet in man.
pi_165496650
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:22 schreef grimselman het volgende:
Vanmiddag op de N33. Ik word ingehaald met ongeveer 1 kmh snelheidsverschil, dat duurt dus even. Geen probleem want het was erg rustig. Gaat die idioot een halve meter voor mij weer naar rechts omdat hij de afslag moest hebben. Haal dan niet in man.
Hoe vaak ik dat meemaak (soms zelfs ver over de puntstukken) kan ik niet meer op twee handen tellen... Ik zou er zo een compilatievideo van kunnen maken als ik die video's met "inhalen en meteen afrit pakken" allemaal zou bewaren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 22 september 2016 @ 18:23:00 #109
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165497541
Irritaties in de straat: Kindertjes van een jaartje of 12 die chillend tegen m'n auto hangen. :{w
  donderdag 22 september 2016 @ 18:26:32 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165497594
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 17:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hoe vaak ik dat meemaak (soms zelfs ver over de puntstukken) kan ik niet meer op twee handen tellen... Ik zou er zo een compilatievideo van kunnen maken als ik die video's met "inhalen en meteen afrit pakken" allemaal zou bewaren.
en dan krijgen ze het vaak ook nog voor elkaar om hard in de ankers te gaan op een zodanige manier dat jij ook effe mag meedoen.

Eigenlijk zou je ze gewoon een tikkie moeten geven onder het motto 'niet op te reageren', maja, instinctief stamp je toch vaak op de rem.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165497709
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
Irritatie van vamorgen, een enorme aso die gewoon rechts een zijstraat uit komt rijden en vol de weg op knalt terwijl ik op een voorrangsweg rijd, waardoor ik dus vol in de remmen moet om een aanrijding te voorkomen.

En dan terwijl hij voor me langs gaat nog wel effe met het handje omhoog zo van 'joo' ..... alsof ik hem een plezier had gedaan door te remmen. :')
Nee bosjosti, ik remde omdat ik geen andere keus had en geen aanrijding wilde :(
Handje omhoog kan ook sorry betekenen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 september 2016 @ 18:38:04 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165497842
Levensgevaarlijke fietsers op de Rijnsburgerweg bij Leiden CS... Ze zijn daar bezig met wegwerkzaamheden waardoor fietsers en scooters om moeten rijden.

Natuurlijk gaan alle kinderen van de drie scholen in de buurt aan de andere kant van de weg tegen het verkeer in op een heel smal fietspad rijden (subklacht als ik daar fiets). Probleem: daarvoor moeten ze twee keer de redelijk drukke weg oversteken zonder dat ze voorrang hebben.

Echt, hoe vaak ik het daar al net goed heb zien gaan, met als dieptepunt iemand die tot twee keer toe bijna op een motorkap lag. Zelfs leswagens vol toeterend in de ankers zien gaan voor die zelfmoordscholieren.

Durf er zelf ook niet meer op een normaal tempo te rijden als het druk is. Alles wat richting de oversteek rijdt wantrouw ik.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_165518045
Gisteren tien minuten vlakbij een rotonde op iemand staan wachten. De score:

1) Één op de tien fietsers steekt zijn klauw uit
2) Één op de drie auto's knippert niet bij het afslaan
3) Twee harakiri-ebike-bejaarden die rücksichtslos op volle snelheid bijkans rechtdoor over die rotonde ramden
4) Twee joggende oetlullen die op het fietspad sjokten en onverwacht de rijbaan oprenden
5) Diezelfde oetlullen die vervolgens bij het zebrapad auto's voor wilden laten gaan zodat nu helemaal niemand meer wist wat de bedoeling was.

Puur entertainment daaro. Ik ga de volgende keer in de snackbar op die hoek zitten als ik weer es niks te doen heb. Smullen van frustratie!
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 23 september 2016 @ 22:11:57 #114
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_165525052
Bij ons in Leeuwarden hebben ze sinds kort een zogenaamde groene golf ingevoerd (50km weg). Werkt voor geen meter.

Waar iedereen voorheen relaxed 60/65 op de rechterbaan tufte, is het nu iedere keer vechten om het groen bij het volgende kruispunt te halen. Als je vanuit stilstand als 4e of 5e in de rij achter het stoplicht vertrekt, dan moet je wel naar links en gas geven om het volgende kruispunt te halen. Zorgt voor onnodig veel wisselen van baan.
pi_165532112
Ligt dat niet gewoon aan de mensen vooraan die denken dat 40 ook snel genoeg is bij een groene golf 50?
pi_165535966


Tsjongejongejonge
Flesje bier
pi_165535993
Hoe wil je zoeits in een vak proberen te krijgen dan? Of het past net, kom je terug kun je niet meer instappen.
.
pi_165536007
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:43 schreef Fer het volgende:
Hoe wil je zoeits in een vak proberen te krijgen dan? Of het past net, kom je terug kun je niet meer instappen.
Dat is niet mijn probleem maar dat van de eigenaar, moet je maar niet zo'n vrachtwagen kopen. Dit is gewoon vet aso op de parkeerplaats bij een druk winkelcentrum op zaterdagmiddag.

Oh en nog een irritatie van vandaag waren de fietsers (op leeftijd, natuurlijk) die me links gaan inhalen terwijl ik duidelijk sta te wachten om voorrang te verlenen aan een tegemoetkomende auto op een smalle weg waar ik een obstructie op mijn weghelft had.

[ Bericht 16% gewijzigd door Gezicht op 24-09-2016 15:57:32 ]
Flesje bier
pi_165537062
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:43 schreef Fer het volgende:
Hoe wil je zoeits in een vak proberen te krijgen dan? Of het past net, kom je terug kun je niet meer instappen.
Tsja, keuzes en consequenties. Maar als je hem wel gewoon in het vak parkeert en er komen twee smallere auto's naast je staan, dan kunnen in ieder geval alle vakken gebruikt worden. Nu niet. ik zou misschien wel, uit pure hufterigheid, mijn auto er strak tegenaan zetten.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  FOK!fotograaf zaterdag 24 september 2016 @ 19:26:22 #120
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165539067
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 11:09 schreef Light het volgende:
Ligt dat niet gewoon aan de mensen vooraan die denken dat 40 ook snel genoeg is bij een groene golf 50?
En niet weten waar hun gaspedaal zit... En niet opletten. En 50 meter gat laten vallen voordat ze een keertje optrekken. En de ontwerpers denken dat je meteen 50 rijdt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:43 schreef Fer het volgende:
Hoe wil je zoeits in een vak proberen te krijgen dan? Of het past net, kom je terug kun je niet meer instappen.
Enerzijds snap ik je punt, anderzijds, iedereen weet dat zo'n wagen niet geschikt is voor het West Europa. De gemiddelde station is al krap met parkeren, een MPV wordt al feest en een SUV of busje past helemaal niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165539570
quote:
8s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:40 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]

Tsjongejongejonge
:') Wat een parkeerskills.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 24 september 2016 @ 21:02:30 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165541257
Van die fucking kutschijnheilen die eerst 65 door de bebouwde kom rijden en dan ping ping, van flitsmeister een melding krijgen van een paal die al jaren geleden is afgefikt, en dan 35-40 gaan rijden :(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 25 september 2016 @ 16:59:57 #123
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165556521
Nee joh, gewoon niet kijken bij het invoegen. Gooi 'm er maar voor, ik rem wel. |:(
pi_165556566
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:59 schreef Voszje het volgende:
Nee joh, gewoon niet kijken bij het invoegen. Gooi 'm er maar voor, ik rem wel. |:(
Dit is zooo herkenbaar. :r Ik vraag me af of dit niet beboetbaar is. Ooit gaat het toch een keer helemaal mis? :(
pi_165556608
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 18:38 schreef Nattekat het volgende:
Levensgevaarlijke fietsers op de Rijnsburgerweg bij Leiden CS... Ze zijn daar bezig met wegwerkzaamheden waardoor fietsers en scooters om moeten rijden.

Natuurlijk gaan alle kinderen van de drie scholen in de buurt aan de andere kant van de weg tegen het verkeer in op een heel smal fietspad rijden (subklacht als ik daar fiets). Probleem: daarvoor moeten ze twee keer de redelijk drukke weg oversteken zonder dat ze voorrang hebben.

Echt, hoe vaak ik het daar al net goed heb zien gaan, met als dieptepunt iemand die tot twee keer toe bijna op een motorkap lag. Zelfs leswagens vol toeterend in de ankers zien gaan voor die zelfmoordscholieren.

Durf er zelf ook niet meer op een normaal tempo te rijden als het druk is. Alles wat richting de oversteek rijdt wantrouw ik.
Drie scholen? Het zijn volgens mij drie basisscholen en acht middelbare scholen. _O-
En dan reken ik de kinderen uit Leiden niet mee die op Rijnlands of Teylingen zitten en dus eigenlijk op die alternatieve route langs het poortegebouw moeten fietsen maar daar te lui voor zijn. :r
  zondag 25 september 2016 @ 17:05:55 #126
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165556625
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 17:02 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Dit is zooo herkenbaar. :r Ik vraag me af of dit niet beboetbaar is. Ooit gaat het toch een keer helemaal mis? :(
Van mij mogen ze het zwaar beboeten. Echt druk was het niet, achter mij was meer dan genoeg ruimte. Ik kom met een hogere snelheid aan én toch eventjes voor mij invoegen. Ik toeteren, maar zelfs dan niet even versnellen. }:|
pi_165556839
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 17:02 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Dit is zooo herkenbaar. :r Ik vraag me af of dit niet beboetbaar is. Ooit gaat het toch een keer helemaal mis? :(
Natuurlijk is dat beboetbaar, er wordt immers geen voorrang verleend waar dat wel moet. Desnoods het algemene artikel over 'hinderen van medeweggebruikers'.
Alleen de handhaving ontbreekt volledig.
pi_165556918
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 17:17 schreef Piles het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat beboetbaar, er wordt immers geen voorrang verleend waar dat wel moet. Desnoods het algemene artikel over 'hinderen van medeweggebruikers'.
Alleen de handhaving ontbreekt volledig.
Laatste is sowieso waar. Onbegrijpelijk dat er geen actie wordt ondernomen, heb dit al zo vaak gehad.
  zondag 25 september 2016 @ 17:20:55 #129
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_165556921
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 17:17 schreef Piles het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat beboetbaar, er wordt immers geen voorrang verleend waar dat wel moet. Desnoods het algemene artikel over 'hinderen van medeweggebruikers'.
Alleen de handhaving ontbreekt volledig.
Zoiets valt ook niet te handhaven. Je kunt moeilijk bij iedere invoegstrook een agent zetten.
pi_165557986
Ik heb zo'n idee dat ze zulke acties ook op een artikeltje 5 kunnen gooien.
  FOK!fotograaf maandag 26 september 2016 @ 03:02:11 #131
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165567895
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 18:16 schreef Carlos93 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ze zulke acties ook op een artikeltje 5 kunnen gooien.
Wel meerdere:
- Belemmering doorstroming verkeer
- Veroorzaken gevaar
- Niet verlenen van voorrang

Ik denk dat, als je het echt goed doet, een art. 5 met invordering rijbewijs en eventuele aanmelding onderzoek rijgeschiktheid nog wel mogelijk moet zijn. Je zou namelijk kunnen betogen, als je de vragen op de juiste manier stelt, dat iemand die het niet gezien heeft, dus blijkbaar niet meer over voldoende lichamelijk vermogen beschikt om nog deel te kunnen nemen aan het verkeer op een veilige manier. En als iemand te kennen geeft een ander wel gezien te hebben, is het hufterigheid waarop men je ook graag pakt.
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 17:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Zoiets valt ook niet te handhaven. Je kunt moeilijk bij iedere invoegstrook een agent zetten.
Je kunt er wel eens op gaan letten. Maargoed, als ik dan laatst weer lees, op een ander forum, dat er iemand aan de kant gezet wordt die een linksplakker na kilometers eens rechts voorbij gaat, waarbij de zonder blikken of blozen agent toegeeft dat die ander al kilometers lang onnodig links zat, 20-30 km/h onder de limiet, dan is het beboeten van mensen die met 60 invoegen zonder te kijken nog heel ver weg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165570617
Gisteravond rond de schemering begonnen aan een ritje Rotterdam - Enschede.
Wat mij het meest opviel was de grote hoeveelheid zondagsrijders met fietsendragers achterop met geen of niet werkende verlichting achterop!

Echt, wel een stuk of vijf auto's gezien waarbij de verlichting op de fietsendrager niet werkte, of waarbij überhaubt geen verlichting aanwezig was, maar de fietsen nog steeds wel het zicht op de auto-verlichting 99% blokkeerden. :N
pi_165571692
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:59 schreef Voszje het volgende:
Nee joh, gewoon niet kijken bij het invoegen. Gooi 'm er maar voor, ik rem wel. |:(
Kan ook anders:
https://twitter.com/PA_Rijopleiding/status/779629113627860992
pi_165572904
Tja. In beide filmpjes zijn de filmers zelf de grootste idioten.
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 september 2016 @ 12:35:30 #136
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165572939
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 12:34 schreef k_man het volgende:
Tja. In beide filmpjes zijn de filmers zelf de grootste idioten.
:')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_165573277
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 12:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:')
Neem dat eerste filmpje. Geeft goed aan waarom er 'treintjes' ontstaan op de linkerbaan. Mensen die netjes naar rechts gaan waar het kan, worden er vervolgens niet meer tussen gelaten. Dus die blijft volgende keer ook maar lekker links plakken. Bovendien is het inhalen van de filmert ook nogal irritant, met 2 km.u verschil. Ga er dan gewoon vlot voorbij, als je 'm zo nodig achter je wilt laten.

Tweede filmpje: onnodig links rijden, rechts inhalen. De filmert rijdt minstens net zo achterlijk als degene waaraan-ie zich ergert.
pi_165574233
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:45 schreef k_man het volgende:
Neem dat eerste filmpje. Geeft goed aan waarom er 'treintjes' ontstaan op de linkerbaan. Mensen die netjes naar rechts gaan waar het kan, worden er vervolgens niet meer tussen gelaten
Tussen gelaten? Eehhhh nee, waarom gaat die naar links dan heeft daar niks te zoeken.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:45 schreef k_man het volgende:

Tweede filmpje: onnodig links rijden, rechts inhalen.
Onnodig links? Ik zie een voorsorteerbord op 0:24. Rechts inhalen, ja dat is dus dat sarcasme, kan het me wel voorstellen.
pi_165574327
Dat is ook het grootste probleem van de meeste dashcammers. Ze menen recht te hebben op voorrang.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165574355
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 13:18 schreef Ridocar het volgende:
Ze menen recht te hebben op voorrang.
Is dat niet gewoon in het RVV geregeld?
pi_165574709
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:19 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon in het RVV geregeld?
Bij mijn weten is het aan de ander de plicht om voorrang te verlenen. Deze verwachting wordt al snel opgevat als het recht op vrije ongehinderde doorgang.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165575038
Dat is precies wat er in de definitie van voorrang verlenen staat:
quote:
voorrang verlenen: het de betrokken bestuurders in staat stellen ongehinderd hun weg te vervolgen;
Leuke catchphrase voor rijles ja, "voorrang heb je niet maar krijg je"

Maar dergelijke taal grapjes werken in het recht natuurlijk niet. Als de ene bestuurder de plicht heeft voorrang te verlenen dan heeft de ander daar automatisch recht op.
pi_165577331
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:15 schreef ambertje90 het volgende:
Onnodig links? Ik zie een voorsorteerbord op 0:24.
Die had ik in eerste instantie inderdaad gemist. Ik zag het bord op 0:40.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2016 15:00:33 ]
pi_165577350
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:39 schreef ambertje90 het volgende:
Dat is precies wat er in de definitie van voorrang verlenen staat:

[..]

Leuke catchphrase voor rijles ja, "voorrang heb je niet maar krijg je"

Maar dergelijke taal grapjes werken in het recht natuurlijk niet. Als de ene bestuurder de plicht heeft voorrang te verlenen dan heeft de ander daar automatisch recht op.
Heb ik er nog eentje voor je: 'je hebt geen recht op een aanrijding.' En waarom denk je dat voorrang voor rijscholen anders werkt? Natuurlijk weet je als ervaren bestuurder waar je normaal gesproken gewoon door kunt rijden, maar als je daarin gehinderd wordt zou je gewoon moeten afremmen (misschien zelfs stoppen) en niet gaan zitten toeteren en de veroorzaker half lafjes ontwijken zonder van het gas te gaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165577435
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 14:57 schreef k_man het volgende:

Ja, hoe lang rijdt de filmer al onnodig links voordat dat bord verschijnt?
Geen idee, moet eerst de amerikaan voorbij toch?
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 14:57 schreef k_man het volgende:
Nu bedoel je de filmer, neem ik aan? Ik had het over de ander.
Nee, degene die invoeghulp probeert te geven.
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 14:58 schreef Ridocar het volgende:
En waarom denk je dat voorrang voor rijscholen anders werkt?
Dat denk ik niet, ik ben me alleen bewust van de trucjes die rijinstructeurs gebruiken.
pi_165577607
Oh wacht, ik zie nu pas op wie ik reageerde. Amber, die het altijd beter weet. Die de regels altijd zo letterlijk mogelijk neemt, ongeacht de situatie. Waarschijnlijk gedraagt Amber zich in het verkeer net zo als de 'fietsautist' - gewoon tegen mensen oprijden, 'want ik heb voorrang'. Uh-huh. :P

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2016 15:08:47 ]
pi_165577754
Jup! Ik linkte overigens niet voor niets de twitteraccount van de rijopleiding van de politieacademie erbij. Misschien geloof je hen wel?

Maar nu even terug naar de invoeghulp. Wie doet dat allemaal, en waarom? En vind je dat anderen dat ook bij jou moeten doen?
Hoe vaak ben je al op gelijke wijze teruggetoeterd? En hoevaak was de invoeghulp nutteloos?
pi_165577882
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:13 schreef ambertje90 het volgende:
Maar nu even terug naar de invoeghulp. Wie doet dat allemaal, en waarom? En vind je dat anderen dat ook bij jou moeten doen?
Hoe vaak ben je al op gelijke wijze teruggetoeterd? En hoevaak was de invoeghulp nutteloos?
Begin er een topic over of zo. :{w
pi_165577986
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:13 schreef ambertje90 het volgende:
Jup! Ik linkte overigens niet voor niets de twitteraccount van de rijopleiding van de politieacademie erbij. Misschien geloof je hen wel?

Maar nu even terug naar de invoeghulp. Wie doet dat allemaal, en waarom? En vind je dat anderen dat ook bij jou moeten doen?
Hoe vaak ben je al op gelijke wijze teruggetoeterd? En hoevaak was de invoeghulp nutteloos?
Nooit. Nouja, bijna nooit. Als het voor de invoeger gevaarlijk wordt (bv door een vluchtstrook dat ophoudt) dan zorg ik wel dat diegene voorrang krijgt. Meestal door af te remmen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165578158
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:39 schreef ambertje90 het volgende:
Dat is precies wat er in de definitie van voorrang verlenen staat:

[..]

Leuke catchphrase voor rijles ja, "voorrang heb je niet maar krijg je"

Maar dergelijke taal grapjes werken in het recht natuurlijk niet. Als de ene bestuurder de plicht heeft voorrang te verlenen dan heeft de ander daar automatisch recht op.
Weet je wat, neem jij lekker voorrang, dan zetten wij 'Maar ik had voorrang!' op je grafsteen wanneer iemand je overhoop rijdt omdat je voorrang neemt.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  maandag 26 september 2016 @ 15:39:58 #151
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165578418
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2016 15:29 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Weet je wat, neem jij lekker voorrang, dan zetten wij 'Maar ik had voorrang!' op je grafsteen wanneer iemand je overhoop rijdt omdat je voorrang neemt.
:o _O-
  maandag 26 september 2016 @ 15:45:41 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165578597
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 15:22 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nooit. Nouja, bijna nooit. Als het voor de invoeger gevaarlijk wordt (bv door een vluchtstrook dat ophoudt) dan zorg ik wel dat diegene voorrang krijgt. Meestal door af te remmen.
Bij erg korte invoegstroken (en dan vaak ook nog met betonnen randen, en waar geen vluchtstrook is (zoals op knooppunt Hoevelaken als je van de A1 uit de richting van Apeldoorn komt en dan over de A28 naar Utrecht moet) is het gewoon echt waardeloos als mensen maar stug rechts blijven rijden.
Bij drukte staan de matrixborden op het doorgaande deel van de A28 dan ook wel eens aan met een rood kruis boven de rechterbaan zodat mensen normaal kunnen invoegen.

Op zulke punten zal ik altijd op voorhand al naar de linkerbaan gaan, gewoon zodat de invoegers probleemloos kunnen invoegen en niet in de problemen komen bij een betonnen rand.
Nou kan het natuurlijk best zijn dat je de situatie niet kent, maar als je daar een rijtje invoegers ziet en er is ruimte links, waarom dan rechts blijven hangen? Laat die mensen dan even invoegen.
Je hebt er zelf ook baat bij als het verkeer soepel doorloopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!fotograaf maandag 26 september 2016 @ 15:57:30 #153
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165579000
Bij verreweg de meeste, zo niet alle invoegstroken is het gewoon een kwestie van gas geven. Zelfs bij Oosterhout, de kortste van Nederland, is het prima mogelijk. De invoegstrook is namelijk wel kort, maar je hebt een behoorlijke helling voor de invoegstrook waar je ook gewoon gas op moet geven en eventueel bovenaan dan wat bij moet remmen. Met een personenauto prima te doen. Maar nee, dat is eng, we gaan pas gas geven als we ingevoegd zijn en vooral vroeg schakelen, want gas geven en toeren zijn eng.

Op de A9 en A7 ben ik heel stoïcijns. De invoegstroken daar zijn lang tot zeer lang en hebben, als ze geen bocht hebben liggen en dus wat korter zijn, een flinke aanloop liggen. De kortste, die wel tricky is, ligt bij knooppunt Rotterpolderplein. De A8 heeft een paar korte rotdingen, net als de A27, maar ook niet ondoenelijk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165579017
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij erg korte invoegstroken (en dan vaak ook nog met betonnen randen, en waar geen vluchtstrook is (zoals op knooppunt Hoevelaken als je van de A1 uit de richting van Apeldoorn komt en dan over de A28 naar Utrecht moet) is het gewoon echt waardeloos als mensen maar stug rechts blijven rijden.
Bij drukte staan de matrixborden op het doorgaande deel van de A28 dan ook wel eens aan met een rood kruis boven de rechterbaan zodat mensen normaal kunnen invoegen.

Op zulke punten zal ik altijd op voorhand al naar de linkerbaan gaan, gewoon zodat de invoegers probleemloos kunnen invoegen en niet in de problemen komen bij een betonnen rand.
Nou kan het natuurlijk best zijn dat je de situatie niet kent, maar als je daar een rijtje invoegers ziet en er is ruimte links, waarom dan rechts blijven hangen? Laat die mensen dan even invoegen.
Je hebt er zelf ook baat bij als het verkeer soepel doorloopt.
Dat idd, leven en laten leven. Kan ik even naar links zodat iemand makkelijk in kan voegen, waarom zou ik dat dan niet doen? Kan ik niet naar links dan houdt het op.
Ik ga er niet vanuit dat anderen naar links ga als ik wil invoegen. Doen ze het wel dan is dat mooi, maar zo niet dan niet. Dan gewoon gas bij geven en er voor invoegen of even wachten en erachter invoegen. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
A mind with a heart of it's own
pi_165579309
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 15:58 schreef DrMarten het volgende:
Dat idd, leven en laten leven. Kan ik even naar links zodat iemand makkelijk in kan voegen, waarom zou ik dat dan niet doen? Kan ik niet naar links dan houdt het op.
En als je wel rechts blijft moet je vervolgens vaak alsnog naar links, omdat de net ingevoegde auto langzamer rijdt dan jij. Dan kun je dus net zo goed meteen al naar links gaan.
  maandag 26 september 2016 @ 16:14:26 #156
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165579392
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 16:11 schreef k_man het volgende:

[..]

En als je wel rechts blijft moet je vervolgens vaak alsnog naar links, omdat de net ingevoegde auto langzamer rijdt dan jij. Dan kun je dus net zo goed meteen al naar links gaan.
Dit. Dat is ook eigenlijk vaak de reden dat ik naar links ga, niet zozeer met het idee 'ik help de invoegende auto even'. :P
pi_165579637
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 15:58 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dat idd, leven en laten leven. Kan ik even naar links zodat iemand makkelijk in kan voegen, waarom zou ik dat dan niet doen? Kan ik niet naar links dan houdt het op.
Ik ga er niet vanuit dat anderen naar links ga als ik wil invoegen.
Dat doen anderen dus wel.
pi_165580331
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2016 15:29 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Weet je wat, neem jij lekker voorrang, dan zetten wij 'Maar ik had voorrang!' op je grafsteen wanneer iemand je overhoop rijdt omdat je voorrang neemt.
Jij bent er ook zo één die remt voor groen omdat er wellicht nog iemand door het rood kan rijden?
pindazakje
pi_165580553
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Jij bent er ook zo één die remt voor groen omdat er wellicht nog iemand door het rood kan rijden?
Even naar de andere richtingen kijken als je een kruispunt nadert kan geen kwaad. Ik kan al het groene licht van de wereld hebben, maar als anderen zich daar niet aan houden en me omver rijden heb ik er weinig aan.

Maargoed, het is blijkbaar niet stoer om een beetje op te letten wat anderen doen, je kunt beter gewoon met je botte kop door blijven karren omdat je toch wel gelijk hebt. :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_165581024
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 17:11 schreef Tunafish het volgende:

[..]
Maargoed, het is blijkbaar niet stoer om een beetje op te letten wat anderen doen, je kunt beter gewoon met je botte kop door blijven karren omdat je toch wel gelijk hebt. :')
Heeft niets met stoer te maken, maar het rijdt gewoon ontzettend ruk als je lekker aan het gas hangt en bij iedere kruising in de remmen moet omdat in 1 op de 300 gevallen weleens een sufkut over kan steken.
pindazakje
pi_165581187
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:25 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Dat doen anderen dus wel.
Dit wordt altijd zo zwaar overdreven.

1000e keer dat deze discussie hier oplaait trouwens.
Flesje bier
pi_165581911
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 17:45 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dit wordt altijd zo zwaar overdreven.

1000e keer dat deze discussie hier oplaait trouwens.
Alles wordt hier zwaar overdreven, zoals altijd :')
Nuance is weer ver te zoeken.
pi_165582021
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 17:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Heeft niets met stoer te maken, maar het rijdt gewoon ontzettend ruk als je lekker aan het gas hangt en bij iedere kruising in de remmen moet omdat in 1 op de 300 gevallen weleens een sufkut over kan steken.
Ga eens in een grote stad rijden, dan leer je wel af om erop te vertrouwen dat mensen voor rood stoppen.
pi_165582120
quote:
3s.gif Op maandag 26 september 2016 18:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Ga eens in een grote stad rijden, dan leer je wel af om erop te vertrouwen dat mensen voor rood stoppen.
Een stad is wel het laatste waar ik voor de lol rond ga rijden, laat staan een grote.
pindazakje
pi_165582137
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 18:40 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Een stad is wel het laatste waar ik voor de lol rond ga rijden, laat staan een grote.
Het leven kan niet altijd alleen maar lol zijn.
pi_165582486
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 17:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Heeft niets met stoer te maken, maar het rijdt gewoon ontzettend ruk als je lekker aan het gas hangt en bij iedere kruising in de remmen moet omdat in 1 op de 300 gevallen weleens een sufkut over kan steken.
Het rijdt nog kutter als een van die sufkutten zich in je boort. Er zit natuurlijk ook een verschil tussen gaan remmen voor een groen licht, en kort gas terugnemen om even te kunnen kijken wat het andere verkeer allemaal uitspookt. Het is gewoon even uitkijken, zelfde wat je ook doet wanneer je bij een onoverzichtelijk kruispunt aankomt.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 september 2016 @ 18:57:28 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165582496
quote:
3s.gif Op maandag 26 september 2016 18:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Ga eens in een grote stad rijden, dan leer je wel af om erop te vertrouwen dat mensen voor rood stoppen.
Fietsers zoals ik in alle soorten en maten *O*

Maar ik ben weer niet zo'n kneus die vlak voor wachtende auto's langs rijdt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_165584286
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Jij bent er ook zo één die remt voor groen omdat er wellicht nog iemand door het rood kan rijden?
Ik ben er wel een die remt op het moment dat ik iemand door rood zie gaan, in tegenstelling tot sommige figuren (en zeker diendashcammers) die gewoon stug door blijven rijden, daarna vol in de remmen proberen te ontwijken en vervolgens zich helemaal suftoereren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165584757
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2016 15:29 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Weet je wat, neem jij lekker voorrang, dan zetten wij 'Maar ik had voorrang!' op je grafsteen wanneer iemand je overhoop rijdt omdat je voorrang neemt.
_O-
Quote van mijn moeder zaliger: "Je hebt niet zoveel aan voorrang als je bloed uit je oortjes hebt..."
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_165586121
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 17:45 schreef Gezicht het volgende:
Dit wordt altijd zo zwaar overdreven.

Filmpje 2 niet gezien?
  maandag 26 september 2016 @ 21:14:55 #171
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_165586511
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Neem dat eerste filmpje. Geeft goed aan waarom er 'treintjes' ontstaan op de linkerbaan. Mensen die netjes naar rechts gaan waar het kan, worden er vervolgens niet meer tussen gelaten. Dus die blijft volgende keer ook maar lekker links plakken. Bovendien is het inhalen van de filmert ook nogal irritant, met 2 km.u verschil. Ga er dan gewoon vlot voorbij, als je 'm zo nodig achter je wilt laten.

Tweede filmpje: onnodig links rijden, rechts inhalen. De filmert rijdt minstens net zo achterlijk als degene waaraan-ie zich ergert.
Bij het eerste filmpje drukt de invoeghulper z'n auto er gewoon voor waar er geen plek voor is. Daarnaast was het helemaal niet nodig omdat de auto's op de invoegstrook hun plekje ook zonder invoeghulp konden vinden.
Ik snap wel dat je dan even het gas intrapt, zodat je niet nog een keer achter een trage onnodig links rijdende sukkel zit.
Als mensen eens snelheid maken en dan pas hun auto naar links gooien, dan heb je dit hele probleem niet. Daarnaast is het dus niet nodig om op een normale invoegstrook naar links te gaan voor de invoeger. Die invoeger vindt z'n plekje zelf wel ook wel. En al helemáál niet zonder te kijken in blinde paniek je auto naar links gooien omdat je iemand op de invoegstrook ziet.

Bij het tweede filmpje zie ik de filmer niet onnodig links rijden. Er komt alleen een rijstrook bij, waarop de amerikaan rijdt. De amerikaan hoeft niet eens in te voegen en kan gewoon blijven rijden waar 'ie rijdt. Het is niet te zien of de filmer de amerikaan voldoende voorbij is om naar rechts te kunnen gaan, aangezien de amerikaan op een gegeven moment versnelt en weer rechts voorbij komt. Waarna de amerikaan onnodig links rijdt en de filmer in dat geval inderdaad de fout in gaat en rechts inhaalt. Maar in deze situatie toont het rechts inhalen juist aan hoe onnodig het naar links gaan voor de invoegers is.
pi_165587096
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:14 schreef AdoraBelle het volgende:
Bij het eerste filmpje drukt de invoeghulper z'n auto er gewoon voor waar er geen plek voor is. Daarnaast was het helemaal niet nodig omdat de auto's op de invoegstrook hun plekje ook zonder invoeghulp konden vinden.
Ik snap wel dat je dan even het gas intrapt, zodat je niet nog een keer achter een trage onnodig links rijdende sukkel zit.
Dat invoeghulp niet nodig is, is helemaal geen punt van discussie. Dat betekent echter niet dat je je dan meteen als een lul moet gaan gedragen. Had-ie inderdaad maar even het gas ingetrapt, was-ie er maar snel voorbij gegaan, dan was er niks aan de hand geweest. Maar dat is nou juist wat-ie niet doet. Hij haalt in met een miniem snelheidsverschil, maar wel zo dat er nét geen plek meer is voor de ander.
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 21:31:59 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165587188
Fietsers die met oortjes midden op een smalle weg fietsen. Duurde zeker 200m/40s voordat hij me hoorde.

En ik reed niet in een Toyota Prius ofzo :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165587406
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:03 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Filmpje 2 niet gezien?
Filmert moet zich niet zo aanstellen. Dat kan gewoon een keer gebeuren, iedereen maakt wel eens een fout.
Flesje bier
  maandag 26 september 2016 @ 23:35:32 #176
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165591384
quote:
Tja, als alles altijd zo zou gaan als in het boekje was er natuurlijk ook geen content voor die dashcam video's.
pi_165591837
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:36 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Filmert moet zich niet zo aanstellen. Dat kan gewoon een keer gebeuren, iedereen maakt wel eens een fout.
Amen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165592462
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:55 schreef ambertje90 het volgende:
Hahahahah!!! _O_ _O-
Ik kan me zo verschrikkelijk ergeren aan die gast in dat kut hok van hem. Echt wat een klootzak. Maak auto rijden gezellig voor elkaar en doe eens rustig. Geven en nemen...

Ik zit altijd met een big smile achter het stuur en geef vaak genoeg ruimte en laat mensen voor maar deze gast haalt het bloed onder mijn nagels vandaan :r :r :r :(
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_165594810
Gisteren een anti-irritatie. Op de oprit naar de A1 kom ik al in de file terecht. Achter me zitten twee stereotype bontkraagjes te spelen in een ouwe grijze Peugeot: beetje zigzaggen, uitstappen ( :? ) en weer instappen, helemaal rechts of links gaan rijden en doen alsof ze gaan inhalen.

Het verkeer kruipt voort, en na een kwartier kan ik zowaar in gaan voegen. Peugeootje doet dit ook achter mij en we rollen met horten en stoten verder. Totdat er een lichtgroene Opel geen zin meer in de file heeft blijkbaar en over de vluchtstrook langs komt zoeven.

Achter me zie ik de jochies loeren, giechelen en dan besluiten ook lekker stout over de vluchtstrook te gaan. Ik kijk ze na en denk "Ach ja, waar is de politie als je ze nodig hebt?"

Nou ja, iets van twee kilometer verderop dus. Daar blijken ze aan de kant gezet door zwaailichtjes als ik erlangs kom. Saillant detail: daar reed het weer. Wij wel, zij niet meer :W
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_165604757
Ligt het aan mij of is het de laatste tijd alleen maar drukker aan het worden op de weg? Er lijkt geen doorkomen meer aan (afgezien van de seizoensdrukte)
pi_165609003
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 15:22 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nooit. Nouja, bijna nooit. Als het voor de invoeger gevaarlijk wordt (bv door een vluchtstrook dat ophoudt) dan zorg ik wel dat diegene voorrang krijgt. Meestal door af te remmen.
Of als de invoeger meent dat jij voor hem opzij moet. Remmen om een botsing te voorkomen.
Dat is het nadeel van iedereen die maar gelijk naar links schiet, invoegers gaan daar op vertrouwen, of erger, denken dat ze voorrang hebben.
  FOK!fotograaf woensdag 28 september 2016 @ 01:06:15 #182
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165617216
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2016 00:26 schreef DieselTank het volgende:
Ik zit altijd met een big smile achter het stuur en geef vaak genoeg ruimte en laat mensen voor maar deze gast haalt het bloed onder mijn nagels vandaan :r :r :r :(
Ben jij er zoëen als ik vorige week zondag voor mij neus had? Iedere voetganger die je ziet en ook maar in de buurt van de weg staat voorrang geven en dus halve noodstops maken?

Grootste probleem imho is dat mensen die niets moeten nemen, maar moeten geven, alles maar nemen en van hun probleem het probleem van een ander maken. Geven en nemen is key, fouten oplossen ook, maar als mensen maar constant bewust de randjes opzoeken en zelf de oorzaak zijn van debiel gedrag (en dus niet de filmer), moet je dan maar blijven geven of net als bij een vervelend kind gewoon eens de teugels nemen en deze eens kort houden?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165617552
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Verkeer werd inderdaad geregeld. Ik heb gewoon mn baan gehouden. Als zo'n aso hem op het gras er naast parkeert terwijl het niet kan, dan wacht ie maar effe.
Een mens kan zich vergissen of de situatie fout inschatten.
Is het zoveel moeite of hem/haar er tussen te laten zodat ieder zijn weg kan vervolgen??
Egoïsme in het verkeer :r
5 Ferrari's op videoband!
pi_165617644
quote:
8s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:40 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]

Tsjongejongejonge
Kijk naar die lijntjes man, als je zo'n grote wagen naast die andere zet, kan je niet meer uitstappen!

Echt zielig van je, want oh oh oh die auto staat fout!
Gun elkaar toch wat ipv naar de lijnen te kijken.
5 Ferrari's op videoband!
pi_165618521
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 02:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Kijk naar die lijntjes man, als je zo'n grote wagen naast die andere zet, kan je niet meer uitstappen!

Echt zielig van je, want oh oh oh die auto staat fout!
Gun elkaar toch wat ipv naar de lijnen te kijken.
Wat :')
Flesje bier
pi_165618888
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 01:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Egoïsme in het verkeer :r
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 02:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Echt zielig van je, want oh oh oh die auto staat fout!
Gun elkaar toch wat ipv naar de lijnen te kijken.
Opvallend, ik zou zeggen dat twee vakken inpikken juist egoïstisch is.
pi_165619062
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:00 schreef ambertje90 het volgende:

[..]


[..]

Opvallend, ik zou zeggen dat twee vakken inpikken juist egoïstisch is.
Je bent weer lekker op dreef. Twee verschillende quotes van verschillende situaties aan elkaar plakken in een poging inconsequent gedrag aan te tonen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 09:27:52 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165619232
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2016 00:26 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Ik kan me zo verschrikkelijk ergeren aan die gast in dat kut hok van hem. Echt wat een klootzak. Maak auto rijden gezellig voor elkaar en doe eens rustig. Geven en nemen...

Ik zit altijd met een big smile achter het stuur en geef vaak genoeg ruimte en laat mensen voor maar deze gast haalt het bloed onder mijn nagels vandaan :r :r :r :(
Ik snap het ook niet zo goed, ruimte zat, ga even naar links ofzo
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165619278
Volk dat bij het invoegen direct doorknalt naar links omdat er iemand voor ze rijdt :r Ook vooral niet een beetje doorrijden dan, lekker met 70 op de linkerstrook en er een kilometer of twee voor nodig hebben om de 120 te halen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_165620141
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 01:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Een mens kan zich vergissen of de situatie fout inschatten.
Is het zoveel moeite of hem/haar er tussen te laten zodat ieder zijn weg kan vervolgen??
Egoïsme in het verkeer :r
Whahaha ja hoor deze man reed per ongeluk doordat hij de weg niet kent op de middenberm en probeerde ertussen te komen :')
pi_165621292
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:14 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je bent weer lekker op dreef. Twee verschillende quotes van verschillende situaties aan elkaar plakken in een poging inconsequent gedrag aan te tonen.
Ja, lukt het?
pi_165621492
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet zo goed, ruimte zat, ga even naar links ofzo
Waarom moet deze bestuurder het probleem van de invoegende bestuurder oplossen?
pi_165621529
Dat snap ik ook niet helemaal, te meer nog omdat de invoegende bestuurder niet eens een probleem heeft. De amerikaan laat nota bene, door zelf alsnog rechts in te halen, zelf zien dat ie nog een kilometer over heeft voor hij naar links moet.
pi_165621881
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:00 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

[..]

Opvallend, ik zou zeggen dat twee vakken inpikken juist egoïstisch is.
Omdat die lijnen zo staan?
Als 'ze' die vakken breder hadden gemaakt was het wel goed? :')
Zelf nadenken is moeilijk.
5 Ferrari's op videoband!
pi_165622229
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:47 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ja, lukt het?
Doe eens een gok.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165622559
Ik denk het wel, als jij het al begreep.
pi_165622587
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:19 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Omdat die lijnen zo staan?
Als 'ze' die vakken breder hadden gemaakt was het wel goed? :')
Zelf nadenken is moeilijk.
Heb jij een oranje volvo?
http://www.geenstijl.nl/m(...)keerplaats_niet.html
  woensdag 28 september 2016 @ 13:02:23 #198
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165622604
Kunnen we weer nokken met op de man/vrouw spelen en gewoon lekker irritaties posten?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165622698
Ok, Paardenhaters!
Beetje een niet bestaand bord overbodig neerplempen
pi_165622735
Je foto doet het niet.
pi_165623190
quote:
Is wel de breedte van parkeerplaatsen zoals het hoort.
5 Ferrari's op videoband!
pi_165623283
Nee, parkeren is een vak,

niet twee.
pi_165625043
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:49 schreef Cat22 het volgende:
snelwegirritatie: richting aangeven terwijl je al (veilig) aan het uitvoegen bent.
Die knipper is toch echt om de intentie tot uitvoegen aan te geven en die zet je aan VOORDAT je mijn weghelft op komt schuiven. Als je al halverwege bent heb ik dat lampje echt niet nodig om te zien wat je van plan bent. :')

Gelukkig laten ze de knipper dan ter compensatie aanstaan tot ze hebben ingehaald en weer ruim op hun weghelft terug zijn O+ :') Maar dat schijnt in Duitsland (?) vrij gebruikelijk te zijn dus tja.
Geen idee hoe oud jij bent maar ik heb het zo wel geleerd. Tot aan de afrit laat ik hem aan staan. Zeker handig bij in/uitvoegstroken. En kan het kwaad?

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 28-09-2016 15:16:24 ]
pi_165626239
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:01 schreef alpeko het volgende:
Geen idee hoe oud jij bent maar ik heb het zo wel geleerd.
Zo staat het wel in de rijprocedure B ja.
Niet dat dat heilig is natuurlijk.
pi_165626343
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:32 schreef ambertje90 het volgende:
Nee, parkeren is een vak,

niet twee.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:32 schreef ambertje90 het volgende:
Nee, parkeren is een vak,

niet twee.
Probleem is soms ook dat iemand anders al raar staat. Dan heb je geen keus. En dan sta jij op de foto omdat auto nr.1 al weg is ;(
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_165626369
Jaja, Toevallig 5 keer bij die Volvo zeker?
pi_165627007
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:13 schreef Soury het volgende:

[..]

[..]

Probleem is soms ook dat iemand anders al raar staat. Dan heb je geen keus. En dan sta jij op de foto omdat auto nr.1 al weg is ;(
Op de foto die ik zelf op de pagina drie heb gepost was dat niet het geval, Mazda MX-5 rechts is de mijne. Toen ik heb geparkeerd (ben amper vijf minuten weggeweest) stond iedereen netjes binnen de vakken dus geen aanleiding van de eigenaar van die vrachtwagen (iets met grote auto's en grootte van geslachtsdelen) om zo te parkeren.
Flesje bier
pi_165627018
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:14 schreef ambertje90 het volgende:
Jaja, Toevallig 5 keer bij die Volvo zeker?
Het is niet de eerste keer dat je een willekeurig gevonden "nieuwsbericht" koppelt aan een willekeurige user, met een onderschrift als 'ben jij dit zeker?'. Net als wat ik je een paar posts eerder duidelijk heb proberen te maken.
Wat dat betreft ben je een waardeloze detective. Je legt verbanden die er niet zijn. Maar waarschijnlijker is dat je ook nu weer zit te trollen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165627626
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:44 schreef Ridocar het volgende:
Wat dat betreft ben je een waardeloze detective.
Beaam ik direct!

Maar jij dacht werkelijk dat ik dacht dat Ferrari_Tape de Volvoeigenaar was? Ik gaf een mooi voorbeeld van asociaal dubbelparkeren aan iemand die het blijkbaar acceptabel vindt.
pi_165628263
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:15 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Beaam ik direct!

Maar jij dacht werkelijk dat ik dacht dat Ferrari_Tape de Volvoeigenaar was? Ik gaf een mooi voorbeeld van asociaal dubbelparkeren aan iemand die het blijkbaar acceptabel vindt.
En vervolgens vind jij er ook iets van en probeer je irrelevante uitspraken van anderen om te buigen tot een tekstgedrocht dat in jouw voordeel kan worden betwist.

Stop er eens mee, het zou schelen voor iedereen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 28 september 2016 @ 17:41:10 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165628272
Dubbel parkeren is het parkeren op de rijbaan naast een filegeparkeerde auto.

Toen ik nog oversized Yankenbakken reed moest ik hem ook wel eens noodgedwongen wat 'minder sociaal' neergooien. Parkeervakken worden steeds kleiner, en niet elke auto is een ecobarrel.

Als hij die pickup IN een vak zet is de auto naast hem fucked, met wellicht als resultaat dat de eigenaar een mooie sleutelkras achterlaat om zijn ongenoegen kenbaar te maken, of zijn deur ertegenaan keilt, en dan is de bestuurder van de pickup ook een klootzak. Voor sommige mensen kun je het gewoon nooit goed doen.

Misschien was hij wel binnen 3 minuten terug, en was het effe neergooien en ergens naar binnen lopen voor een boodschappie en weer wegwezen. Sowieso; misschien was de rest van de parkeerplaats wel helemaal leeg en was het geen enkel probleem dat hij daar zo stond..

Oordelen is makkelijk; jezelf verplaatsen in een ander voor velen een groot probleem.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 28 september 2016 @ 17:43:12 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165628307
En ik had gezegd

NOKKEN MET DAT GEBITCH.

Zijn jullie leesblind of wordt het weer tijd voor een slotje?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165628373
quote:
3s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:41 schreef Sounddragon het volgende:
Dubbel parkeren is het parkeren op de rijbaan naast een filegeparkeerde auto.

Toen ik nog oversized Yankenbakken reed moest ik hem ook wel eens noodgedwongen wat 'minder sociaal' neergooien. Parkeervakken worden steeds kleiner, en niet elke auto is een ecobarrel.

Als hij die pickup IN een vak zet is de auto naast hem fucked, met wellicht als resultaat dat de eigenaar een mooie sleutelkras achterlaat om zijn ongenoegen kenbaar te maken, of zijn deur ertegenaan keilt, en dan is de bestuurder van de pickup ook een klootzak. Voor sommige mensen kun je het gewoon nooit goed doen.

Misschien was hij wel binnen 3 minuten terug, en was het effe neergooien en ergens naar binnen lopen voor een boodschappie en weer wegwezen. Sowieso; misschien was de rest van de parkeerplaats wel helemaal leeg en was het geen enkel probleem dat hij daar zo stond..

Oordelen is makkelijk; jezelf verplaatsen in een ander voor velen een groot probleem.
Ik heb ook wel eens zeven parkeerplaatsen in beslag genomen omdat de vrachtautoparkeerplaatsen in beslag genomen werden door personenauto's. Dat was bij McDonalds langs de A58 bij Tilburg. Drie vakken van 19 bij 3 meter, bezet gehouden door vijf auto's. Dan ben ik ook niet meer zo kieskeurig.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165628401
- Doei -

[ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 28-09-2016 18:06:09 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165628422
- Ook weg -

[ Bericht 49% gewijzigd door Sounddragon op 28-09-2016 18:07:37 ]
pi_165628459
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:01 schreef alpeko het volgende:

[..]

Geen idee hoe oud jij bent maar ik heb het zo wel geleerd. Tot aan de afrit laat ik hem aan staan. Zeker handig bij in/uitvoegstroken. En kan het kwaad?
Ik heb het over inhalen op de snelweg. Dus dat je zelf aan het inhalen bent en je voor je uit opeens een auto van de rechter naar de linker weghelft ziet gaan. En dat, zo ongeveer als hij op de middenstreep is, ook nog eens een knipper aangaat. Dat irriteert. Auto op middenstreep is me dan echt al opgevallen, heb ik die knipper dan niet meer voor nodig.
En in die irritatie verbaast het me dan dat de knipper vervolgens wel aanblijft tot hij (vanzelf) uitgaat als ze hun inhaalactie hebben voltooid en weer op de rechter weghelft zijn.

Ik heb nooit geleerd dat dit moet en zie het zelden. Dus ik ben niet de enige 'onwetende'.

Knipper aanlaten bij uitvoegen van een snelweg: jazeker. Aanlaten tot je voorbij de pijl bent die tussen de splitsing snelweg-uitvoegstrook staat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 28 september 2016 @ 18:14:49 #217
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165629048
In- en uitvoegen is stomsimpel, maar voor sommige mensen idd een hele onderneming.

Invoegen; je past je snelheid aan aan het verkeer links van je op de rijbaan op een zodanige manier dat je met dezelfde snelheid rijdt en juist naast vrije ruimte tussen 2 andere voertuigen. Als je dat helemaal voor elkaar hebt, geef je richting aan naar links, voeg je in en knippertje weer uit.

Uitvoegen; je zorgt dat je 200 meter voordat de uitvoegstrook begint rechts zit. Ergens 50 meter voordat het dubbele lijntje van de uitvoegstrook begint zet je je knippertje aan naar rechts ten teken dat je de hoofdrijbaan gaat verlaten, en je rijdt de uitvoegstrook op. IK heb geleerd om die knipper aan te laten staan tot het moment dat je niet meer terug de hoofdrijbaan op kunt, dus hetzij een doorgetrokken streep, hetzij het verdrijvingsvlak je scheidt van het verkeer op de hoofdrijbaan. Daarna zet je hem uit, of je laat hem knipperen als je aan het einde rechts gaat, of je zet links aan als dat je vervolgrichting is.

Duidelijkheid, het is soms zo simpel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 28-09-2016 19:21:28 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165629310
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:43 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Op de foto die ik zelf op de pagina drie heb gepost was dat niet het geval, Mazda MX-5 rechts is de mijne. Toen ik heb geparkeerd (ben amper vijf minuten weggeweest) stond iedereen netjes binnen de vakken dus geen aanleiding van de eigenaar van die vrachtwagen (iets met grote auto's en grootte van geslachtsdelen) om zo te parkeren.
Het is niet persoonlijk. Ik woon in Amsterdam. Die streepjes gelden niet. Dat bedoel ik ik heb wel eens een briefje onder de wisser gehad dat ik een aso was. Tja ik klom er aan de rechter kant uit omdat ik plek had.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_165634526
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:14 schreef Sounddragon het volgende:
IK heb geleerd om die knipper aan te laten staan tot het moment dat je niet meer terug de hoofdrijbaan op kunt, dus hetzij een doorgetrokken streep, hetzij het verdrijvingsvlak je scheidt van het verkeer op de hoofdrijbaan.
Vanaf het moment dat er pijlen staan kan je niet meer terug. (maar dat is pas sinds 2009 geloof ik)
pi_165635191
Hf

[ Bericht 99% gewijzigd door opgebaarde op 28-09-2016 21:56:13 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 september 2016 @ 22:16:54 #221
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_165636178
Vanmiddag op de A325. Ik rijd rechts, een meter of 30 achter een vrachtwagen. Links naast de vrachtwagen een rijtje inhalende auto's. Ik wil ook naar links maar zie achter me een auto naar rechts schuiven met een Audi erachter die zich zo ongeveer in de middenvangrail perste om er maar langs te kunnen. Ik denk, ik wacht maar even... Audi geeft een straal gas en schiet op het linkerrijtje af. Net als ik denk: hij knalt er bovenop, schiet hij voor me ineens tussen mij en de vrachtauto door, over de linkeruitvoegstrook in één keer de rechteruitvoegstrook op. En moet daar vol in de remmen omdat het daar niet echt hard reed :')

Een paar honderd meter verder zakte mijn hartslag wel weer wat :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_165636231
In hoeverre heeft de politie de bevoegheid je van de weg te plukken bij verdenking op 'vul maar iets futiels in'.

Ik reed vandaag op de A20 toen een motoragent opvallend lang naast mij begon rijden. Ik denken: gordel om 'check', hands free bellen 'check', rechts rijden waar het kan 'check', richting aangeven 'check', juiste snelheid 'check'. Nou zal wel...

Gaat ie gebaren dat ik eraf moet met hem...

'Hoi agent, wat is de reden waarom u mij ten staande houdt?'
'Geen tijd voor spelletjes mevrouw, dat weet u maar al te goed'
'Nou sorry agent, maar ik weet het echt niet'
'Dus u vindt het normaal om achter het stuur te blowen?'
'Wat de fuk lul je nou kuttekop (dacht ik), ik rook een sigaret (jaja, asociaal en blabla maar soms rook ik in de auto als ik al laat ben en gewoon zin heb om te roken)'

Moet ik de sigaret aan hem overhandigen en gaat ie eraan ruiken en zegt hij ook nog eens dat het ruikt naar wiet!

Ik hem uitleggen dat het uit het pakje Winston komt dat naast mij lag en ik er helemaal niets in had gestopt.

Gaat hij de resterende halve sigaret openpulken om te kijken of er geen 'groen materiaal' in zit om er vervolgens nog een keer flink aan te ruiken :')

'U snapt dat u niet mag blowen als u deelneemt aan het verkeer?'

No shit man...en ik mocht weer verder nadat hij ook eerst het pakje Winston wilde zien :D

Dit is toch triest of niet? Amerikaanse taferelen man.

Ik heb zijn ID-gegevens. Is wat hij deed volledig kuis en geoorloofd en kan ik nog stappen ondernemen (niet dat het echt de moeite waard is overigens)? Want ik voelde me zwaar ongemakkelijk en zelfs alsof hij me aan het trollen was, met die lelijke kutsnor van hem.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
I feel kinda Locrian today
  woensdag 28 september 2016 @ 22:29:47 #223
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165636600
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:18 schreef starla het volgende:
In hoeverre heeft de politie de bevoegheid je van de weg te plukken bij verdenking op 'vul maar iets futiels in'.

Ik reed vandaag op de A20 toen een motoragent opvallend lang naast mij begon rijden. Ik denken: gordel om 'check', hands free bellen 'check', rechts rijden waar het kan 'check', richting aangeven 'check', juiste snelheid 'check'. Nou zal wel...

Gaat ie gebaren dat ik eraf moet met hem...

'Hoi agent, wat is de reden waarom u mij ten staande houdt?'
'Geen tijd voor spelletjes mevrouw, dat weet u maar al te goed'
'Nou sorry agent, maar ik weet het echt niet'
'Dus u vindt het normaal om achter het stuur te blowen?'
'Wat de fuk lul je nou kuttekop (dacht ik), ik rook een sigaret (jaja, asociaal en blabla maar soms rook ik in de auto als ik al laat ben en gewoon zin heb om te roken)'

Moet ik de sigaret aan hem overhandigen en gaat ie eraan ruiken en zegt hij ook nog eens dat het ruikt naar wiet!

Ik hem uitleggen dat het uit het pakje Winston komt dat naast mij lag en ik er helemaal niets in had gestopt.

Gaat hij de resterende halve sigaret openpulken om te kijken of er geen 'groen materiaal' in zit om er vervolgens nog een keer flink aan te ruiken :')

'U snapt dat u niet mag blowen als u deelneemt aan het verkeer?'

No shit man...en ik mocht weer verder nadat hij ook eerst het pakje Winston wilde zien :D

Dit is toch triest of niet? Amerikaanse taferelen man.

Ik heb zijn ID-gegevens. Is wat hij deed volledig kuis en geoorloofd en kan ik nog stappen ondernemen (niet dat het echt de moeite waard is overigens)? Want ik voelde me zwaar ongemakkelijk en zelfs alsof hij me aan het trollen was, met die lelijke kutsnor van hem.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
_O- Wat een lulhannes.

Nee, nooit zoiets meegemaakt... Ik rook niets. :P
pi_165637213
Ja, door de Belgische politie. Maar dat was rond 4 uur in de ochtend. In een BMW E30. Dan ben je als Hollander automatisch fout. Zeker als je bijdehand bent ("Wat doet u hier?" "-Rijden") Kofferbak overhoop gehaald, waarschuwing gehad "Als u hier vaker rijdt kunt u er zeker van zijn dat u vaker aan de kant gehaald zult worden", en ik mocht daarna gewoon doorrijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165638348
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 01:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ben jij er zoëen als ik vorige week zondag voor mij neus had? Iedere voetganger die je ziet en ook maar in de buurt van de weg staat voorrang geven en dus halve noodstops maken?

Grootste probleem imho is dat mensen die niets moeten nemen, maar moeten geven, alles maar nemen en van hun probleem het probleem van een ander maken. Geven en nemen is key, fouten oplossen ook, maar als mensen maar constant bewust de randjes opzoeken en zelf de oorzaak zijn van debiel gedrag (en dus niet de filmer), moet je dan maar blijven geven of net als bij een vervelend kind gewoon eens de teugels nemen en deze eens kort houden?
Nee dat gelukkig niet :) Ik rijdt ook vlot door. Maar ik heb (vind ik zelf) erg snel overzicht en controle over de situatie op de weg en laat dan wel eens mensen voor zoals als er aan de andere kant 1 auto staat geparkeerd en er staan 5 wachtende achter die bijna het kruispunt blokkeren bijvoorbeeld. Dan laat ik ze voor zodat ik zeker weet dat ik links af kan gaan.

Ja het is een beetje moeilijk uit te leggen maar ik zorg er wel voor dat de autos achter me niet geïrriteerd kunnen raken :)
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  FOK!fotograaf donderdag 29 september 2016 @ 02:41:28 #226
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165639921
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:14 schreef Sounddragon het volgende:
Uitvoegen; je zorgt dat je 200 meter voordat de uitvoegstrook begint rechts zit. Ergens 50 meter voordat het dubbele lijntje van de uitvoegstrook begint zet je je knippertje aan naar rechts ten teken dat je de hoofdrijbaan gaat verlaten, en je rijdt de uitvoegstrook op. IK heb geleerd om die knipper aan te laten staan tot het moment dat je niet meer terug de hoofdrijbaan op kunt, dus hetzij een doorgetrokken streep, hetzij het verdrijvingsvlak je scheidt van het verkeer op de hoofdrijbaan. Daarna zet je hem uit, of je laat hem knipperen als je aan het einde rechts gaat, of je zet links aan als dat je vervolgrichting is.
Dat mag al eerder uit, vanaf de dwangpijlen mag je officieel gezien al niet meer een andere richting op. En je vergeet nog wat: Niet vol in de ankers hangen aan het begin van de uitvoegstrook, maar gewoon rustig rollen en pas aan het einde van de uitvoegstrook echt gaan remmen. Zeker als het drukker is.

quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:39 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Nee dat gelukkig niet :) Ik rijdt ook vlot door. Maar ik heb (vind ik zelf) erg snel overzicht en controle over de situatie op de weg en laat dan wel eens mensen voor zoals als er aan de andere kant 1 auto staat geparkeerd en er staan 5 wachtende achter die bijna het kruispunt blokkeren bijvoorbeeld. Dan laat ik ze voor zodat ik zeker weet dat ik links af kan gaan.

Ja het is een beetje moeilijk uit te leggen maar ik zorg er wel voor dat de autos achter me niet geïrriteerd kunnen raken :)
Ah, op die fiets. Ik verwacht bij mensen die zeggen sociaal te zijn en veel te geven van die personen die voor iedere mogelijke oversteker o.i.d. meteen in de ankers hang. Zoals jij doe ik ook wel. Of zoals laatst, achter een tractor een gaatje laten vallen zodat ze bij de kruising over kunnen steken. Knippertje erbij en dan hopen dat ze gaan. Zitten te slapen. |:(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165640221
Sowieso even een klacht over de A4 tussen Amsterdam en Den Haag

Wat een verschrikkelijk drama is dat altijd zeg. Met name bij Leiden staat het echt altijd vast
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  donderdag 29 september 2016 @ 09:52:51 #228
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_165641414
Wat zijn de mensen de laatste tijd tot agressief op de weg of ligt dat aan mij?

Ook erg defensief als het gaat om hun plekje op de weg. Zo dicht op hun voorganger rijden en niemand ertussen laten. Gister ook, rood kruis boven de baan en mensen moeten dus van baan wisselen. Nee hoor, je komt er niet tussen :{w :N... En dan ook maar gewoon strak voor hun blijven kijken..
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_165643030
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:52 schreef Pizzahut het volgende:
Wat zijn de mensen de laatste tijd tot agressief op de weg of ligt dat aan mij?

Ook erg defensief als het gaat om hun plekje op de weg. Zo dicht op hun voorganger rijden en niemand ertussen laten. Gister ook, rood kruis boven de baan en mensen moeten dus van baan wisselen. Nee hoor, je komt er niet tussen :{w :N... En dan ook maar gewoon strak voor hun blijven kijken..
Klopt. Er zijn maar weinig mensen die wel nadenken en mensen er tussen laten, in plaats van te denken "dat doet een ander wel/niet mijn probleem/flikker op want ik rijd hier".
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  FOK!fotograaf donderdag 29 september 2016 @ 11:55:01 #230
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165643316
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:52 schreef Pizzahut het volgende:
Wat zijn de mensen de laatste tijd tot agressief op de weg of ligt dat aan mij?

Ook erg defensief als het gaat om hun plekje op de weg. Zo dicht op hun voorganger rijden en niemand ertussen laten. Gister ook, rood kruis boven de baan en mensen moeten dus van baan wisselen. Nee hoor, je komt er niet tussen :{w :N... En dan ook maar gewoon strak voor hun blijven kijken..
Ik ben met kruizen, ritsen e.d. erg tussenlaterig, zeker bij file, maar ik merk dat het minder wordt. Waarom? Zit je nog 20 meter voor het kruis, laat je iemand ertussen en terwijl diegene er nog tussen aan het gaan is, komen er nog 3 die hem er voorbij trappen en ervoor ertussen drukken en nog eentje die hem er ook bij jou en degene die net al ingevoegd is tussen drukken. Hee, hallo, zo werkt een rits niet. En het irriteert mij niet dat ze doorrijden naar het kruis en als iemand 300 meter voor het invoegen al ritst, tsja, jammer, haal maar in, maar als je zo dicht ervoor zit en dus echt rustig aan het ritsen bent en er dan weer mensen hem er voorbij knallen. Ja, dat irriteert wel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 29 september 2016 @ 12:01:42 #231
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_165643470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik ben met kruizen, ritsen e.d. erg tussenlaterig, zeker bij file, maar ik merk dat het minder wordt. Waarom? Zit je nog 20 meter voor het kruis, laat je iemand ertussen en terwijl diegene er nog tussen aan het gaan is, komen er nog 3 die hem er voorbij trappen en ervoor ertussen drukken en nog eentje die hem er ook bij jou en degene die net al ingevoegd is tussen drukken. Hee, hallo, zo werkt een rits niet. En het irriteert mij niet dat ze doorrijden naar het kruis en als iemand 300 meter voor het invoegen al ritst, tsja, jammer, haal maar in, maar als je zo dicht ervoor zit en dus echt rustig aan het ritsen bent en er dan weer mensen hem er voorbij knallen. Ja, dat irriteert wel.
Snap ik, ik irriteer mij ook aan het ritsgedrag. Echter bij een rood kruis weet ik niet wat er verderop aan de hand is. Dan heb ik liever dat ik drie extra voertuigen voorlaat zodat de hulpdiensten er goed bij kunnen en er geen verdere ongelukken gebeuren.

Leuke naam trouwens ;)

Waar ik mij met name aan irriteer is ook het invoegen/van baan wisselen zonder richting aan te geven en dan boos op mij worden. Ik kan toch niet ruiken wat diegene gaat doen -O-
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_165646204
Dat is vooral leuk bij kruispunten waar je de linkerstrook moet invoegen op de strook rechts daarvan. Niet alleen heb je altijd een treuzel vooraan staan waardoor je al drie voertuigen rechts voorbij hebt zien komen voordat je überhaupt zelf vooruit bent gekomen, maar bij het einde van de linkerstrook zijn er altijd mensen die dan nog net even die ene auto moeten inhalen, vol gas geven en dan hard in de ankers omdat ze te hard in de rechtersstrook komen, waardoor alles stil komt te staan.

Als ik 's avonds naar huis rijd kom ik zo'n kruispunt tegen met drie stroken die dan naar twee gaan; de laatste tijd ga ik lekker op de meest rechterstrook rijden, want die rijdt wel, terwijl de twee stroken links van me stil staan en moeilijk doen. Paar kilometer later kom je dan al die druktemakers weer tegen als ze je met 30km/u te hard voorbij scheuren omdat ze 'tijd hebben verloren met invoegen' :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 29 september 2016 @ 17:55:46 #233
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165650759
Het heet 'ritsen', dus ik laat er ééntje voor, en mochten er briljantjes bij zijn die me daarna nog inhalen en ertussen willen, kunnen die mooi de pot op.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 september 2016 @ 18:05:54 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165650947
Mensen die standaard rechts gaan staan om niet te hoeven ritsen zijn ook wel klachtwaardig.

Ik zwaai nog net niet als ik ze allemaal voorbij rij. Als ik er al voorbij kan rijden, omdat ze soms zelfs tot voorbij het 1->2 punt nog in de rechterrij gaan staan terwijl er hooguit 5 auto's links staan.

En dan heb ik het over een rij van 200m.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 29 september 2016 @ 19:58:52 #235
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165653614
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 18:05 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die standaard rechts gaan staan om niet te hoeven ritsen zijn ook wel klachtwaardig.

Ik zwaai nog net niet als ik ze allemaal voorbij rij. Als ik er al voorbij kan rijden, omdat ze soms zelfs tot voorbij het 1->2 punt nog in de rechterrij gaan staan terwijl er hooguit 5 auto's links staan.

En dan heb ik het over een rij van 200m.
veelgemaakte voudt; ritsen doe je niet alleen als je links staat. Ritsen doe je met zijn allen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 29 september 2016 @ 20:27:42 #236
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_165654520
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:52 schreef Pizzahut het volgende:
Wat zijn de mensen de laatste tijd tot agressief op de weg of ligt dat aan mij?

Ook erg defensief als het gaat om hun plekje op de weg. Zo dicht op hun voorganger rijden en niemand ertussen laten. Gister ook, rood kruis boven de baan en mensen moeten dus van baan wisselen. Nee hoor, je komt er niet tussen :{w :N... En dan ook maar gewoon strak voor hun blijven kijken..
Ligt niet aan jou. De reden waarom ik een dashcam wil/heb. Ben klaar met dat klote lease/werkbus volk.
Kwestie van tijd voor dat ik in een greppel,tegen een pijler of wat dan ook kus/lig.
Rij dagelijks in een werkbus een paar honderd km,vertrek op tijd en nog kom ik genoeg kloothommels tegen.

Geloof me op m'n bruine ogen,ik ben een nette rijder en dan nog doe je het nooit goed.
Zo fucking klaar er mee.
Graag verwijderen.
pi_165655037
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:55 schreef Sounddragon het volgende:
Het heet 'ritsen', dus ik laat er ééntje voor, en mochten er briljantjes bij zijn die me daarna nog inhalen en ertussen willen, kunnen die mooi de pot op.
ehhh, ook als er nog 400 meter asfalt over is? De welbekende vroegritser dus.
pi_165656355
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik ben met kruizen, ritsen e.d. erg tussenlaterig, zeker bij file, maar ik merk dat het minder wordt. Waarom? Zit je nog 20 meter voor het kruis, laat je iemand ertussen en terwijl diegene er nog tussen aan het gaan is, komen er nog 3 die hem er voorbij trappen en ervoor ertussen drukken en nog eentje die hem er ook bij jou en degene die net al ingevoegd is tussen drukken. Hee, hallo, zo werkt een rits niet. En het irriteert mij niet dat ze doorrijden naar het kruis en als iemand 300 meter voor het invoegen al ritst, tsja, jammer, haal maar in, maar als je zo dicht ervoor zit en dus echt rustig aan het ritsen bent en er dan weer mensen hem er voorbij knallen. Ja, dat irriteert wel.
Hear hear...je hebt vaak bitter weinig smaken tussen "stoïcijnse aso" en "goeiige schlemiel". Laat je er één tussen, dan laat je er vijf tussen en wordt ook nog gehinderd en ben jij de schlemiel. Laat je er niemand tussen, dan krijg je agressief gedoe en bijna-ongelukken door aso-wederkerigheid.

Ik ben altijd maar de schlemiel, merkte dat ik anders boos ging worden in de auto, leek me ook niet de bedoeling.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 september 2016 @ 21:25:12 #239
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165656547
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:43 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

ehhh, ook als er nog 400 meter asfalt over is? De welbekende vroegritser dus.
Wat is er mis met vroegritsen als er ruimte voor is :?

Als het deel erna ruimte heeft voor x auto's per minuut, dan kunnen er ook maar x auto's per minuut passeren. Dat ze voor dat punt vroeg of laat ritsen heeft daar geen invloed op. De enige reden waarom je je ruimte moet gebruiken is om zo soepel mogelijk te kunnen ritsen als het daarvoor niet lukt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_165658106
Of om zoveel mogelijk verkeer door een groencyclus te krijgen. Dan is vroegritsen echt desastreus, temeer omdat de vroegritsers dat doen omdat ze niet overdreven rijvaardig zijn en het ritsen daardoor ook al niet soepel loopt. Gevolg, rechterstrook stagneert, linker strook leeg, en ritsblokkeerders die vinden dat 1 auto voorgelaten hebben betekent dat ze maar over twee stroken mogen rijden om de rest tegen te houden.
  FOK!fotograaf donderdag 29 september 2016 @ 22:18:33 #241
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165658920
Grmbl... Ik ga nog eens een grote plaat voorop mijn auto zetten en alles dat langzaam rijdt opduwen. 60 weg en eentje voor mij die het presteert om tussen de 25 en 55 te schommelen... Normaal rijd ik daar rustig 60 in zijn 5, nu had ik soms al last van bokken in zijn 3. Uiteindelijk maar de dubbele doorgetrokken streep genegeerd (landbouwvoertuigen mag je dan weer wel inhalen, reed net zo snel als een landbouwvoertuig) en er voorbij getrapt.

Bocht? Eng! Remmen. Remmen. Tegenligger? Eng! Remmen. Bijna de berm in rijden. Paniek! Nog meer remmen. Nog meer naar de berm sturen. Want je C3 is natuurlijk ook zooooo breed dat je op een normale weg met middenstreep niet fatsoenlijk kan blijven rijden als er een anders auto tegemoet komt. Schijtvolk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165659715
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grmbl...

Bocht? Eng! Remmen. Remmen. Tegenligger? Eng! Remmen. Bijna de berm in rijden. Paniek! Nog meer remmen. Nog meer naar de berm sturen. Want je C3 is natuurlijk ook zooooo breed dat je op een normale weg met middenstreep niet fatsoenlijk kan blijven rijden als er een anders auto tegemoet komt. Schijtvolk.
En dan tijdens bingo op woensdag vertellen dat jij zo gevaarlijk reed omdat je daar niet mocht inhalen :p
  FOK!fotograaf vrijdag 30 september 2016 @ 01:03:10 #243
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165662636
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:41 schreef Henkerbedenker het volgende:

[..]

En dan tijdens bingo op woensdag vertellen dat jij zo gevaarlijk reed omdat je daar niet mocht inhalen :p
Zoiets inderdaad. Viel mij nog mee dat ie niet ging seinen. Mja, ook slim gedaan, vind ik, kon de bocht al flink doorzien en daarna langer recht stuk. Dus gat laten vallen en bijna op het rechte stuk gas geven, gat dicht rijden en doorstampen. Gevolg is dat je al over de 80 zit als je naar links gaat. En dat verwachten dit soort figuren niet + zo'n C3 heeft het vermogen niet om mee te komen.

Wilde al eerder, maar had een auto achter mij die ik niet goed kon zien. Bleef precies uit het licht rijden, dus zekere voor het onzekere genomen. Geen zin in een prent, want jou pakken ze dan omdat je, volstrekt op een veilige manier, over de doorgetrokken streep gaat wat niet mag (behalve als het een landbouwvoertuig was, die rijden net zo hard en zijn breder, dan mag het wel) en zo'n idioot die alles maar eng vindt mag door blijven rijden. Maar die achter mij sloeg uiteindelijk af.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165662672
Mijn irritatie puntje is mensen die niet naar rechts gaan.
Als je rechts kan rijdne ookal is het maar voor 1 km doe dat gewoon. Dan kunnen mensen er gewoon langs
pi_165662994
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:52 schreef Pizzahut het volgende:
Wat zijn de mensen de laatste tijd tot agressief op de weg of ligt dat aan mij?

Ook erg defensief als het gaat om hun plekje op de weg. Zo dicht op hun voorganger rijden en niemand ertussen laten. Gister ook, rood kruis boven de baan en mensen moeten dus van baan wisselen. Nee hoor, je komt er niet tussen :{w :N... En dan ook maar gewoon strak voor hun blijven kijken..
Dat strak vooruit kijken is een lachwekkend ding. Wel stoer genoeg zijn om je plekje op te eisen, maar als het aankomt op communicatie geven ze niet thuis. Mensen die strak voor hun uit blijven kijken hebben sowieso niet juist gehandeld, omdat ze hun beslissingen niet goed kunnen praten.

Wat ik ook beslis, ik heb er altijd een goede reden voor. Ook al is een ander het niet met mij eens.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165663366
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 01:10 schreef tailfox het volgende:
Mijn irritatie puntje is mensen die niet naar rechts gaan.
Als je rechts kan rijdne ookal is het maar voor 1 km doe dat gewoon. Dan kunnen mensen er gewoon langs
MAAR VOOR 1 KM? MAAR?
pi_165664480
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 07:29 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

MAAR VOOR 1 KM? MAAR?
Doe je ook zo achter het stuur? :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:28:48 #248
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165664547
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:23 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Doe je ook zo achter het stuur? :P


:P
pi_165664548
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 02:19 schreef Ridocar het volgende:
Dat strak vooruit kijken is een lachwekkend ding. Wel stoer genoeg zijn om je plekje op te eisen, maar als het aankomt op communicatie geven ze niet thuis. Mensen die strak voor hun uit blijven kijken hebben sowieso niet juist gehandeld, omdat ze hun beslissingen niet goed kunnen praten.
Heeft het niks mee te maken. Je moet je ogen op de weg voor je houden, niet opzij gaan zitten loeren. Autorijden is al eng genoeg zonder dat je opzij kijkt. Als je dat doet zie je niet meer wat er voor je gebeurt, ga je slingeren en dan gebeuren er ongelukken. :Y
pi_165664876
Zoals de meesten hier ben ik zéér gul als het aankomt op mensen ertussen laten.

Waar ik me persoonlijk mateloos aan erger is dat je zo'n gozer ziet komen aanrijden die ertussen moet, je hem de ruimte geeft door een gat van 10m te laten vallen, maar hij niet in dat gat wil duiken maar net dat kleine gaatje van 2m een auto verder...

Jezus, echt álles willen doen om maar die 0.00002 seconde eerder op het werk te zijn...
I feel kinda Locrian today
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 september 2016 @ 10:02:05 #251
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_165664912
Sommige idioten zijn ook echt lachwekkend :')

De afgelopen tijd 's morgens bij Kranenburg (D). Je hebt daar een grote rotonde, het "tennisracket", waar een weg naar Kleef gepland is (die er zo lijkt het nooit gaat komen).

Op de weg mag je 100, op het tennisracket zelf 50. Ik laat mijn auto dus rustig uitlopen naar pakweg 55 en achter me komt een Alfa zo'n beetje mijn achterkant in. Ik rij rustig het tennisracket rond tot aan de andere kant (er is maar 1 afslag, het ding is een tikkeltje overbodig vanwege die ontbrekende weg :P ). Daar mag je weer 100 dus ik meerder vaart en zet de cc op 105. Alfa scheurt er uiteraard langs zodra het kan en verdwijnt uit het zicht. Ik kar rustig door, ga een eind verder terug naar cc@75 tot de grens en daarna ben ik in NL en kan de cc naar 85.

Dan komt het eerste stoplicht. Hee wie staat er voor me? :W Alfa!

En dat dus al 3 keer de afgelopen twee weken 8)7
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_165664959
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:58 schreef starla het volgende:
Zoals de meesten hier ben ik zéér gul als het aankomt op mensen ertussen laten.

Waar ik me persoonlijk mateloos aan erger is dat je zo'n gozer ziet komen aanrijden die ertussen moet, je hem de ruimte geeft door een gat van 10m te laten vallen, maar hij niet in dat gat wil duiken maar net dat kleine gaatje van 2m een auto verder...

Jezus, echt álles willen doen om maar die 0.00002 seconde eerder op het werk te zijn...
Heel herkenbaar... Gisteren gebeurde dit bijna achter mij. Auto achter mij waar die Audi (het zou ook eens niet...) per se tussen wilde moest heel hard remmen.

Vervolgens zat ik met die Audi bijkans in mijn kont de hele oprit, waarna hij meteen naar links moest natuurlijk (hele linkerbaan in de ijzers dit keer). Uiteindelijk stonden we gewoon naast elkaar in de stad hoor dus die tijdwinst bestaat ook vooral in de beleving :')
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_165665831
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Heeft het niks mee te maken. Je moet je ogen op de weg voor je houden, niet opzij gaan zitten loeren. Autorijden is al eng genoeg zonder dat je opzij kijkt. Als je dat doet zie je niet meer wat er voor je gebeurt, ga je slingeren en dan gebeuren er ongelukken. :Y
Moet je eens opletten als je in de weg rijdt. Dan proberen ze met alle macht je aandacht te trekken. Dan is het opeens niet meer "recht vooruit blijven kijken".
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165666286
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 07:29 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

MAAR VOOR 1 KM? MAAR?
https://goo.gl/maps/EQW11yxv7fs

dit is de A16, ik kom bijna dagelijks hier langs. Waar de wegen bij elkaar komen rij ik op rijstrook 2. Daar blijf ik ook tot de weg (900 meter verderop, afwijkende belijning) weer splitst, Zodat ik weer rechts rij op dit weggedeelte.

Het is 900 meter, maar ik ga niet eerst twee rijstroken naar rechts en daarna weer twee rijstroken naar links omdat "het zo hoort".
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165666560
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:58 schreef starla het volgende:
Zoals de meesten hier ben ik zéér gul als het aankomt op mensen ertussen laten.

Waar ik me persoonlijk mateloos aan erger is dat je zo'n gozer ziet komen aanrijden die ertussen moet, je hem de ruimte geeft door een gat van 10m te laten vallen, maar hij niet in dat gat wil duiken maar net dat kleine gaatje van 2m een auto verder...

Jezus, echt álles willen doen om maar die 0.00002 seconde eerder op het werk te zijn...
Oh dat ja. Vaak meegemaakt. Dan ga ik het gat weer dichten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_165666569
Waar ik me ook de laatste tijd aan begin te ergeren is waar snelwegen samenvoegen dat mensen die van de rechter snelweg komen dat ze echt nog 120 rijden op een 100 weg of zo en ze je dan rechts inhalen zodat je niet kan invoegen. En zelf hou je je gewoon lekker chill aan de snelheid.

Stelletje ongeduldigen :(
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_165666609
En de korte tijden dat de stoplichten op groen staan in Nederland :') Zeker als er een bus aankomt dan kan er serieus soms maar 1 auto door. En bij normaal groen trekken mensen zo langzaam op dat de tijd dat we groen hebben alweer halverwege is als de eerste auto het kruispunt over is.

Dat schiet toch niet op man sta je in een rij en dan zie je het gewoon 3 keer groen worden. Is dat in elk land zo?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_165666689
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:49 schreef Baas_bas het volgende:
En de korte tijden dat de stoplichten op groen staan in Nederland :') Zeker als er een bus aankomt dan kan er serieus soms maar 1 auto door. En bij normaal groen trekken mensen zo langzaam op dat de tijd dat we groen hebben alweer halverwege is als de eerste auto het kruispunt over is.

Dat schiet toch niet op man sta je in een rij en dan zie je het gewoon 3 keer groen worden. Is dat in elk land zo?
Geen idee. Waar ik me aan erger is dat mensen niet eens op zitten te letten als het bij zo'n stoplicht groen is. Dan gebruik ik even de claxon, en dan hobbelen ze alsnog door maar het kwaad is dan al geschied. En in de meeste gevallen zijn het van die domme dozen die:

- Met hun telefoon bezig zijn.
- Met hun kind bezig zijn.
- Zich aan het opmaken ( :') ) zijn

Let maar gewoon op de weg, dan kom je nog eens heel op je bestemming.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_165666709
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:52 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Geen idee. Waar ik me aan erger is dat mensen niet eens op zitten te letten als het bij zo'n stoplicht groen is. Dan gebruik ik even de claxon, en dan hobbelen ze alsnog door maar het kwaad is dan al geschied. En in de meeste gevallen zijn het van die domme dozen die:

- Met hun telefoon bezig zijn.
- Met hun kind bezig zijn.
- Zich aan het opmaken ( :') ) zijn

Let maar gewoon op de weg, dan kom je nog eens heel op je bestemming.
ook wel eens gehad dat iemand boos werd omdat je toeterde omdat die al een paar seconde voor groen stil stond :') en t was niet eens hard toeteren gewoon een tik op de toeter weetje wel

Je doet t zelf toch fout :')
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_165666730
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:53 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

ook wel eens gehad dat iemand boos werd omdat je toeterde omdat die al een paar seconde voor groen stil stond :') en t was niet eens hard toeteren gewoon een tik op de toeter weetje wel

Je doet t zelf toch fout :')
Ja dat dus. Maar tegenwoordig is het geluid van de claxon synoniem voor het ontlokken van een geweldadige reactie :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_165668842
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:30 schreef Ridocar het volgende:

Het is 900 meter, maar ik ga niet eerst twee rijstroken naar rechts en daarna weer twee rijstroken naar links omdat "het zo hoort".
Je gooit het op voorsorteren om onder het vierde lid van artikel 43 uit te komen?
pi_165669455
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:53 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

ook wel eens gehad dat iemand boos werd omdat je toeterde omdat die al een paar seconde voor groen stil stond :') en t was niet eens hard toeteren gewoon een tik op de toeter weetje wel

Je doet t zelf toch fout :')
Heb ik ook wel eens achter me gehoord... Getoeter omdat ik volgens die blinde chauffeur achter me door zou moeten rijden. Maarja, aan de overkant van het kruispunt staat het vol, dus ik blijf voor het stoplicht staan omdat ik anders het kruispunt blokkeer... :N
pi_165669682
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:53 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

ook wel eens gehad dat iemand boos werd omdat je toeterde omdat die al een paar seconde voor groen stil stond :') en t was niet eens hard toeteren gewoon een tik op de toeter weetje wel

Je doet t zelf toch fout :')
Heb ik ook wel eens gehad, Nou ja dat iemand achter je begint te toeteren omdat je niet doorrijdt bij groen. Dat ze niet inzien dat het verkeer aan de overkant stilstaat en je op de kruising zou komen te staan als je door zou rijden vind ik dan wel een reden om er extra lang over te doen. O~)
pi_165669696
Oh, nou, dat wat dragonfly zei dus....
pi_165670071
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:55 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Je gooit het op voorsorteren om onder het vierde lid van artikel 43 uit te komen?
Nee, ik gooi het op gezond verstand.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165670571
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:47 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Oh dat ja. Vaak meegemaakt. Dan ga ik het gat weer dichten.
Dit idd. Dan gebeurt het ook nog regelmatig dat de auto voor mij hem dus géén ruimte geeft en dat hij moet terugvallen, maar geen haar op m'n hoofd dat er dan aan denkt om hem nog een keer ruimte te geven. Dan kun je het echt wel vergeten.

Uiteindelijk doe ik dit niet voor m'n lol, maar voor een snelle en subtiele doorstroming. Hoe eerder die strebers ertussen zitten, hoe beter het verkeer doorstroomt en ik uiteindelijk ook sneller op m'n werk ben.

Anders krijg je zo'n heerlijk typische doorstroom waarbij de hele linker strook vaststaat terwijl je op de rechter strook praktisch op je CC 80 kunt rijden :')
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 30 september 2016 @ 16:17:52 #267
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_165671371
Wat is dat toch met mensen die de linkerbaan niet willen benutten? Situatie: 3-strooks, ik rij rechts, 500 meter verder twee vrachtwagens achter elkaar. Het is rustig op de weg. Ik heb net twee auto's ingehaald die op de middelste strook reden naast een vrachtwagen via de linkerstrook en ben teruggevoegd. Ik rij 105 op de CC. Voorste van de twee auto's die ik inhaalde voegt achter mij, auto daarachter geeft gas en haalt mij langzaam weer in. Vrachtwagen voor mij gaat andere vrachtwagen inhalen. Auto die mij inhaalt en al bijna voorbij was laat gas los en rijdt mij dus een soort van klem. Ik rem, voeg in één keer naar de linkerbaan (geen ander verkeer), ga weer naar 105 op de CC en voeg na de vrachtwagens terug naar de rechterstrook. Vervolgens voegt de inhalende vrachtwagen dus ook terug, waar die eppo nog steeds achter rijdt. Wat denk je? Herhaling van zetten, hij geeft weer gas, en rijdt me wéér bijna klem op de volgende twee auto's die langzamer rijden naast elkaar, omdat ie a. niet constant rijdt en b. niet naar de linkerbaan durft ofzo. Toen was ik er klaar mee en was ik hem na een minuutje 130 kwijt. Echt. Wat denkt zo iemand? :')
pi_165676415
Vanavond op de A50 een paar eencelligen tegengekomen. Ik reed samen met drie automobilisten op de oprit, de snelweg zelf stond redelijk vol en het verkeer reed met zo'n 20km/u. Op de rechterstrook wat vrachtwagens in een treintje die blijkbaar zagen dat er een invoegstrook aan kwam en dus wat ruimte lieten vallen. Je raadt het al, figuren op de middelste strook gaan dan naar rechts terwijl wij proberen in te voegen, want er is daar even ruimte dus kunnen ze weer 10 meter opschieten. 50 meter verderop uiteraard weer een strook naar links, want toen reed het daar.

Idioten.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  vrijdag 30 september 2016 @ 21:42:23 #269
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165677928
Vandaag een mevrouw die de parkeerplaats af kwam en dus geen voorrang had. Staat ze eerst stil, maar wanneer ik eraan kom gaat mevrouw rijden. Gaf verder totaal geen sjoege op mijn handgebaren toen ze me passeerde. :')
pi_165678863
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:30 schreef Ridocar het volgende:

[..]

https://goo.gl/maps/EQW11yxv7fs

dit is de A16, ik kom bijna dagelijks hier langs. Waar de wegen bij elkaar komen rij ik op rijstrook 2. Daar blijf ik ook tot de weg (900 meter verderop, afwijkende belijning) weer splitst, Zodat ik weer rechts rij op dit weggedeelte.

Het is 900 meter, maar ik ga niet eerst twee rijstroken naar rechts en daarna weer twee rijstroken naar links omdat "het zo hoort".
Ik wel. Maar ik kom er alleen in de weekenden nog wel eens.
Andere kant bij HI Ambacht is ook altijd raak. 5 banen. En gewoon lekker met net geen 100 op strook 3 of 4 of zelfs 5 blijven rijden. Mensen die daar alvast voor de linker tunnelbuis 5 km verderop willen voorsorteren.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 september 2016 @ 23:31:39 #271
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165680628
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens achter me gehoord... Getoeter omdat ik volgens die blinde chauffeur achter me door zou moeten rijden. Maarja, aan de overkant van het kruispunt staat het vol, dus ik blijf voor het stoplicht staan omdat ik anders het kruispunt blokkeer... :N
Ook gehad, getoeter, uiteindelijk bij rood nog om mij heen en vervolgens bijna geschept worden door een vrachtwagen die met 50-60 de kruising over komt omdat die groen heeft. 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165683924
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:22 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik wel. Maar ik kom er alleen in de weekenden nog wel eens.
Dan ben je de enige (of een van de weinigen) die zo rijdt.
quote:
Andere kant bij HI Ambacht is ook altijd raak. 5 banen. En gewoon lekker met net geen 100 op strook 3 of 4 of zelfs 5 blijven rijden. Mensen die daar alvast voor de linker tunnelbuis 5 km verderop willen voorsorteren.
Herkenbaar. Ik zie ze vanaf de invoegstrook gewoon ongezien drie rijstroken oversteken omdat het blijkbaar in hun hoofd zit. Moet! Links! Tunnel!

Het nummeren van de rijstroken gaat trouwens van links naar rechts. Je bedoelde dus "...(rij)strook 3 of 2 of zelfs 1 ...".
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165684143
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 06:15 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dan ben je de enige (of een van de weinigen) die zo rijdt.

[..]

Herkenbaar. Ik zie ze vanaf de invoegstrook gewoon ongezien drie rijstroken oversteken omdat het blijkbaar in hun hoofd zit. Moet! Links! Tunnel!

Het nummeren van de rijstroken gaat trouwens van links naar rechts. Je bedoelde dus "...(rij)strook 3 of 2 of zelfs 1 ...".
Leuke regel die laatste maar daar doe ik niet aan mee. Koos Spee hoorde ik dat ook al zeggen alsof dat de logischste zaak van de wereld is. We rijden rechts. Je komt als je invoegt wat mij betreft dus eerst op strook 1.
pi_165684284
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 08:05 schreef alpeko het volgende:

[..]

Leuke regel die laatste maar daar doe ik niet aan mee. Koos Spee hoorde ik dat ook al zeggen alsof dat de logischste zaak van de wereld is. We rijden rechts. Je komt als je invoegt wat mij betreft dus eerst op strook 1.
Gelukkig telt de rest van de wereld wel goed, en alleen jij niet. Maakt je verhalen vast duidelijker ^O^
pi_165684522
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:02 schreef Rewimo het volgende:
Sommige idioten zijn ook echt lachwekkend :')

De afgelopen tijd 's morgens bij Kranenburg (D). Je hebt daar een grote rotonde, het "tennisracket", waar een weg naar Kleef gepland is (die er zo lijkt het nooit gaat komen).

Op de weg mag je 100, op het tennisracket zelf 50. Ik laat mijn auto dus rustig uitlopen naar pakweg 55 en achter me komt een Alfa zo'n beetje mijn achterkant in. Ik rij rustig het tennisracket rond tot aan de andere kant (er is maar 1 afslag, het ding is een tikkeltje overbodig vanwege die ontbrekende weg :P ). Daar mag je weer 100 dus ik meerder vaart en zet de cc op 105. Alfa scheurt er uiteraard langs zodra het kan en verdwijnt uit het zicht. Ik kar rustig door, ga een eind verder terug naar cc@75 tot de grens en daarna ben ik in NL en kan de cc naar 85.

Dan komt het eerste stoplicht. Hee wie staat er voor me? :W Alfa!

En dat dus al 3 keer de afgelopen twee weken 8)7
Bloed-irritant als mensen langzaam over een rotonde gaan, helaas doet dat bijna iedereen.
Daarnaast, voor hetzelfde geld stond het stoplicht op groen en kon hij doorrijden.
pindazakje
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:15:03 #276
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_165684526
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:22 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik wel. Maar ik kom er alleen in de weekenden nog wel eens.
Andere kant bij HI Ambacht is ook altijd raak. 5 banen. En gewoon lekker met net geen 100 op strook 3 of 4 of zelfs 5 blijven rijden. Mensen die daar alvast voor de linker tunnelbuis 5 km verderop willen voorsorteren.
In de spits moet je dat daar niet willen met vrachtverkeer en alles. In het weekend zou ik het misschien ook wel doen overigens.

Dat voorsorteren is inderdaad echt krankzinnig. Komt omdat er navigatiesystemen zijn die vanaf het stuk waar het van 5 naar 4 gaat al aangeven dat je de twee linkse stroken moet hebben verderop. Niemand die kijkt dat dat pas 5-6 kilometer verderop is. Oh en Belgen doen het. Maar da's niets nieuws. :')
pi_165685500
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 08:35 schreef Piles het volgende:

[..]

Gelukkig telt de rest van de wereld wel goed, en alleen jij niet. Maakt je verhalen vast duidelijker ^O^
In Groot-Brittanië ja. Daar doen ze het goed.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:43:36 #278
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165686356
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 10:34 schreef alpeko het volgende:

[..]

In Groot-Brittanië ja. Daar doen ze het goed.
in Australië tellen ze zelfs ondersteboven

Rijstroken worden genummerd vanaf de middenberm, deal with it, or gtfo.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165686506
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

in Australië tellen ze zelfs ondersteboven

Rijstroken worden genummerd vanaf de middenberm, deal with it, or gtfo.
Gtfo? En je bent blauw. Oké. :D
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 12:02:55 #280
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165686701
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:53 schreef alpeko het volgende:

[..]

Gtfo? En je bent blauw. Oké. :D
ik ben niet blauw, ik ben gewoon menskleurig, de lichte variant.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165686876
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

in Australië tellen ze zelfs ondersteboven

Rijstroken worden genummerd vanaf de middenberm, deal with it, or gtfo.
In België wordt dit algemeen wel omgekeerd gedaan. Derde vak is het vak aan de middenberm, eerste vak is het vak naast de pechstrook. :X

Irritatie van de dag: mensen die achterwaarts een inrit van een parkeergarage komen uitgesjeesd terwijl er zoveel auto's geparkeerd staan langs de kant van de weg, dat ze meteen op de verkeerde baanhelft terecht komen en die dan niet snappen dat je gaat claxonneren als ze bijna met hun koffer in je auto zitten en uitstappen om verhaal te komen halen.

Tegenirritatie: dan de zoon van de chauffeur die dan aan chauffeurs mouw gaat trekken 'pa, alstublieft, ik heb daar les van :@ :@ '
pi_165687305
Ritsen kunnen echt veel mensen niet.

1 om 1, 1 voor 1.

Mensen die er dus "meerdere" tussenlaten, zijn ook gewoon klachtwaardig, daardoor stroomt het allemaal ook niet beter door.
pi_165690394
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 12:43 schreef Pap89 het volgende:
Ritsen kunnen echt veel mensen niet.

1 om 1, 1 voor 1.

Mensen die er dus "meerdere" tussenlaten, zijn ook gewoon klachtwaardig, daardoor stroomt het allemaal ook niet beter door.
Het is vaak niet echt een kwestie van "laten". Je geeft voor je genoeg ruimte waar normaliter één auto tussen past, en dan drukken ineens drie hengstjes hun hok ertussen, jou en passant afsnijdend.

Enige remedie soms is dicht proberen te rijden, maar dat is ook weer zo kleinzielig, opgefokt en gevaarlijk...
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 16:12:33 #284
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165690457
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 12:13 schreef MarieAlice het volgende:

Tegenirritatie: dan de zoon van de chauffeur die dan aan chauffeurs mouw gaat trekken 'pa, alstublieft, ik heb daar les van :@ :@ '
_O-
pi_165694262
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 16:08 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Het is vaak niet echt een kwestie van "laten". Je geeft voor je genoeg ruimte waar normaliter één auto tussen past, en dan drukken ineens drie hengstjes hun hok ertussen, jou en passant afsnijdend.

Enige remedie soms is dicht proberen te rijden, maar dat is ook weer zo kleinzielig, opgefokt en gevaarlijk...
Ik ga mijn auto niet schade rijden omdat er iemand niet voor mag hoor.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_165696802
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:05 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Ik ga mijn auto niet schade rijden omdat er iemand niet voor mag hoor.
Nee ik ook niet natuurlijk, dat is juist mijn punt :)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:57:50 #287
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165697689
Vandaag een of andere golfer. In een ouwe Xantia. Neemt eerst bij het indraaien van de weg richting parkeerterrein voorrang op mijn voorligger (die de normale weg vervolgde). Vervolgens bij de eerste de beste golfer vol op de remmen op een praatje te maken. Daarna doorrijden, ik hield enige afstand, vol op de rem bij een parkeerplaats tussen 2 busjes, achteruit komen en van mij verwachten dat ik ook nog even naar achter ga. Ik blijf staan, want auto's achter mij (bovendien, wie zet hem, op een stuk waar veel kinderen langs lopen, nou vooruit tussen 2 busjes). Stopt, wijst nog een keer met zijn vingertje in de lucht en rijdt weer naar achter. Bijna tegen mij aan, ik op de toeter. Weer dat vingertje uit het raam. Wat verwacht je nou vent, dat ik de auto achter mij weg ga duwen omdat jij te weinig verkeersinzicht hebt een auto achteruit in te parkeren?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 2 oktober 2016 @ 18:44:45 #288
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165713154
Lekker de kruising blokkeren. Ik moet naar links de straat in, niemand die even bedenkt dat het misschien slim is om de kruising vrij te houden. :O
pi_165713217
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:44 schreef Voszje het volgende:
Lekker de kruising blokkeren. Ik moet naar links de straat in, niemand die even bedenkt dat het misschien slim is om de kruising vrij te houden. :O
Hier ook elke avond het geval. En als je dan zelf wzl de kruising openhoudt, dan staan ze als een malle te toeteren achter je. :|W
pi_165713463
Vriendin en ik gingen lekker uit eten. Wij aangekomen bij het restaurant: parkeerplaats voor was al vol, dus moest naar achter. Alleen er stonden 4 personen met elkaar te babbelen midden op het pad. (Afscheid nemen na een avondje uit eten, alsof ze elkaar jaaaren niet meer gaan zien, je kent het wel.) En totaal niet doorhebben hè dat ik er met m'n Aygo'tje door wil...
  zondag 2 oktober 2016 @ 19:23:58 #291
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165713973
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:48 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Hier ook elke avond het geval. En als je dan zelf wzl de kruising openhoudt, dan staan ze als een malle te toeteren achter je. :|W
Precies ja. :')
  FOK!fotograaf zondag 2 oktober 2016 @ 19:50:47 #292
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165714622
Net bijna getuige van een ongeluk op de A7. Asfalt vrachtwagen met aanhanger waarop een asfalteermachine stond, daar strak achter een Dacia Logan. Ik laat een gat vallen en op het rechte stuk start ik met gas geven. Op het moment dat ik ca. 65 rijd op mijn teller en duidelijk inloop op de Dacia én de vrachtwagen, besluit de Dacia in te voegen... Naar rijstrook 1. Daar mag je 130, verkeer van rechts ging al naar links, invoeghulp geven, maar de Dacia besloot dus de vrachtwagen nog maar eens te invoeghulpen met een eigen snelheid van 60 a 70 km/h. Flinke noodstoppen erin, vrachtwagen die maar op de invoegstrook/vluchtstrook bleef om de mensen ruimte tot uitwijken te geven... En die vrouw in die Dacia? Die had niets door. |:( |:( 8)7 8)7

Verdere irritatie: Volk zonder licht in een donkere of grijze auto terwijl je een zicht hebt naar de zijkanten van 300-500 meter en op de weg constant in een spray rijdt door de regen.

quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:44 schreef Voszje het volgende:
Lekker de kruising blokkeren. Ik moet naar links de straat in, niemand die even bedenkt dat het misschien slim is om de kruising vrij te houden. :O
Op gegeven moment gewoon langzaam ertussen drukken... Net als bij ritsen in de file. Ook wel eens gehad, toen ik achter een graafmachine stond. Na enige tijd was ie het zat, bewoog ie de giek wat en hing hem zo boven de motorkap van eentje die nog de kruising op moest rijden... Goh, toen kwam de boodschap wel aan. })
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:02:17 #293
340341 Blester
Membre très utile
pi_165714916
Bij het uitvoegen met +- 110 KM/u, de auto voor mijn voorligger uit het niets vol op de rem (afzakking naar 40-50 KM/u binnen enkele meters). Auto voor me vol in de remmen en de vluchtstrook op om uit te wijken, waar blijkbaar een andere auto met pech stond met ANWB (dit zicht werd geblokkeerd). Scheelde voor die auto voor me nauwelijks een meter of hij was daar vol op geklapt. Als hij dat echter niet had gedaan was ik en de auto achter me op hem ingereden. Scheelde nu enkele meters met de eerste auto.

Wat sommige mensen denken, ongelooflijk :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_165715509
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:48 schreef MarieAlice het volgende:
Hier ook elke avond het geval. En als je dan zelf wzl de kruising openhoudt, dan staan ze als een malle te toeteren achter je.
Maar dat is wel goed voor mijn geduld hoor. Dan blijf ik graag nog wat langer staan.
pi_165715949
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:22 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Maar dat is wel goed voor mijn geduld hoor. Dan blijf ik graag nog wat langer staan.
Dat is natuurlijk ook weer weinig productief :)
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:43:25 #296
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165716177
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

Op gegeven moment gewoon langzaam ertussen drukken... Net als bij ritsen in de file. Ook wel eens gehad, toen ik achter een graafmachine stond. Na enige tijd was ie het zat, bewoog ie de giek wat en hing hem zo boven de motorkap van eentje die nog de kruising op moest rijden... Goh, toen kwam de boodschap wel aan. })
_O-
  zondag 2 oktober 2016 @ 21:42:10 #297
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165718229
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
Net bijna getuige van een ongeluk op de A7. Asfalt vrachtwagen met aanhanger waarop een asfalteermachine stond, daar strak achter een Dacia Logan. Ik laat een gat vallen en op het rechte stuk start ik met gas geven. Op het moment dat ik ca. 65 rijd op mijn teller en duidelijk inloop op de Dacia én de vrachtwagen, besluit de Dacia in te voegen... Naar rijstrook 1. Daar mag je 130, verkeer van rechts ging al naar links, invoeghulp geven, maar de Dacia besloot dus de vrachtwagen nog maar eens te invoeghulpen met een eigen snelheid van 60 a 70 km/h. Flinke noodstoppen erin, vrachtwagen die maar op de invoegstrook/vluchtstrook bleef om de mensen ruimte tot uitwijken te geven... En die vrouw in die Dacia? Die had niets door. |:( |:( 8)7 8)7

Verdere irritatie: Volk zonder licht in een donkere of grijze auto terwijl je een zicht hebt naar de zijkanten van 300-500 meter en op de weg constant in een spray rijdt door de regen.

[..]

Op gegeven moment gewoon langzaam ertussen drukken... Net als bij ritsen in de file. Ook wel eens gehad, toen ik achter een graafmachine stond. Na enige tijd was ie het zat, bewoog ie de giek wat en hing hem zo boven de motorkap van eentje die nog de kruising op moest rijden... Goh, toen kwam de boodschap wel aan. })
Zo heb ik wel eens een stempeltje van de kraan uitgeschoven op de snelweg toen ik een beetje flauw werd van die figuren die de file voorbijreden over de vluchtstrook. Bloedlink natuurlijk; als er eentje op vlamt ben je zwaar de lul, maar kon het toch effe niet laten. Werkte ook heel prima uiteraard :7

Soms is een beetje machtsmisbruik best leuk om even een asootje op zijn plaats te zetten. Net als van die joehoe's die hem onderweg bij een zwaartransport langs de begeleider frommelen terwijl er 3 of 4 van die bakbeesten voor rijden.. Die werden dan gewoon ingeblokt; eentje ervoor, eentje ernaast en eentje erachter. Mensen die niet snappen dat dat spul continu communiceert via porto's en nogal de schijt krijgt van zulke eikeltjes. Het oponthoud duurt alleen maar langer als je in de weg gaat rijden :N

Leven en laten leven. Seconden willen winnen is gewoon kansloos, zeker als je daarvoor een ander in gevaar of problemen gaat brengen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator maandag 3 oktober 2016 @ 10:23:41 #298
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_165724032
Wauw. Vanmorgen. Schrik me kapot momentje.

Vrouw die vanaf rechts opeens tussen geparkeerde auto's door komt gelopen, overstekend...terwijl ze naar de GROND kijkt :o |:( :X

Het is dat ik heul snel reageerde, uitweek op mijn fiets, en tegelijk meteen HEY! riep...waardoor de "idioot" in kwestie opschrok en haar pas nog nét inhield, waardoor ik echt ra-ke-lings langs haar scheerde. Want anders was een flinke botsing niet te voorkomen geweest.

Echt wat bezielt mensen om zo freaking dom te zijn dat ze denken dat ze gewoon kunnen oversteken op zo'n manier zonder dat het bijna zelfmoord is??
Heb het nog even uitgetekend. Zodat ik de frustratie van me af kon tekenen :P

  maandag 3 oktober 2016 @ 11:02:02 #299
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165724673
Goeden paint.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 oktober 2016 @ 11:05:26 #300
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165724721
En die auto was toevalig een grote SUV?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_165724958
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 21:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zo heb ik wel eens een stempeltje van de kraan uitgeschoven op de snelweg toen ik een beetje flauw werd van die figuren die de file voorbijreden over de vluchtstrook. Bloedlink natuurlijk; als er eentje op vlamt ben je zwaar de lul, maar kon het toch effe niet laten. Werkte ook heel prima uiteraard :7
Lekker bezig man :') Straks wil de ambulance met een familielid erin erlangs en dan zorg jij lekker voor oponthoud omdat je zo nodig mede-weggebruikers (opzich terecht) terugpest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')