Als het vriest kun je prima op normale banden rijden. Winterbanden doen het alleen in de sneeuw aantoonbaar beter dan normale banden.quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kunt beter geen van beide doen.
Maar het is hier op Fok! een doodzonde als je met je zomerbanden de winter in gaat.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:59 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Als het vriest kun je prima op normale banden rijden. Winterbanden doen het alleen in de sneeuw aantoonbaar beter dan normale banden.
Ik ben nieuw hier, maar kan nu al niet wachten op de aankomende winterbandendiscussie.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar het is hier op Fok! een doodzonde als je met je zomerbanden de winter in gaat.
Het maakt niet uit of je abs hebt, of een airbag. Of dat je van "doorrijden" houdt. Dat schijnt helemaal niet te boeien. U heeft een okdtimer zonder gordels? Uw ruitenwissers hadden twee jaar geleden vervangen moeten worden? U heeft geen dodehoekdetectie of achteruitrijsensoren. Geen probleem.
Maar in december zonder winterbanden? Moordenaar! Schaam je! Heb je geen fatsoen? Ik hoop dat je tegen een boom glijdt...
Ik ben idd beroepschauffeur, maar ik heb nog steeds geen glazen bol. Op verkeer met hoge sneheden kan niemand anticiperen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:00 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij voorrang verlenen, als je van rijstrook wisselt. En dus moet je rekening houden met de snelheid van het achterop komende verkeer. Misschien was het seinen en handen uit het raam wel terecht. Neem aan dat je beroepschauffeur bent?
Uitzonderlijke omstandigheden daar gelaten, in 90% van de gevallen kun je heel goed de snelheid van achteropkomend verkeer inschatten als je 2 of 3 keer kijkt alvorens naar links te gaan. Doe ik in ieder geval wel. Minstens twee keer spiegel en een keer over mijn schouder. Bij elke rijbaanwissel.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben idd beroepschauffeur, maar ik heb nog steeds geen glazen bol. Op verkeer met hoge sneheden kan niemand anticiperen.
Ik ook. Eigenlijk kijk ik continu, zover het oog of de horizon reikt, maar op het moment dat ik instuur en halverwege ben ga ik niet nog even terug omdat ik voor zo'n stuk gemotoriseerd tupperware in de weg rij. Daar is die combi te lomp voor.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:54 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Uitzonderlijke omstandigheden daar gelaten, in 90% van de gevallen kun je heel goed de snelheid van achteropkomend verkeer inschatten als je 2 of 3 keer kijkt alvorens naar links te gaan. Doe ik in ieder geval wel. Minstens twee keer spiegel en een keer over mijn schouder. Bij elke rijbaanwissel.
Die discussie staat ergens in een apart topic in PTA. Misschien wordt die wel naar boven geschopt op het moment dat het wat kouder wordt.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:48 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ik ben nieuw hier, maar kan nu al niet wachten op de aankomende winterbandendiscussie.
Ben niet bekend genoeg met de Coentunnel om in te kunnen schatten hoe goed overzicht je hebt.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ook. Eigenlijk kijk ik continu, zover het oog of de horizon reikt, maar op het moment dat ik instuur en halverwege ben ga ik niet nog even terug omdat ik voor zo'n stuk gemotoriseerd tupperware in de weg rij. Daar is die combi te lomp voor.
Als je je telefoon wel binnen handbereik had gehad had je dan 112 gebeld of het normale (geen spoed) nummer?quote:Op woensdag 14 september 2016 16:32 schreef MarieAlice het volgende:
Het was me weer het ritje gisteravond.
Dus. Ik rij op de E314 richting Nederland. Slechts twee rijvakken, ik rijd mooi 123 rechts, zie een treintje vrachtwagens voor me, spiegeltje spiegeltje, pinker, naar links. Ik zie wel dat er in de verte iets wits jeepachtigs zit aan te komen, maar sja, is nog ver, ik rij snel genoeg en hij heeft uiteindelijk ook een rem natuurlijk.
Ben ik de eerste vijf vrachtwagens voorbij, hangt de witte bmw x7 (zoiets?) bumperklevend en seinend achter me. Mja, pech, nog drie vrachtwagens te gaan. (En het was echt een treintje, niet dat er 200 meter tussen zat). Na de laatste vrachtwagen wil ik naar rechts gaan, maar zie daar een motorrijder zonder licht, dus ik blijf links, om hem nog voorbij te gaan. Bmw is echter geagiteerd, gaat naar rechts, moet daar uiteraard een halve noodstop doen en weer uitwijken, want motors lossen nu eenmaal niet gewoon op in de lucht omdat je een witte bmw hebt.
Ondertussen ben ik al voor de motor en weer naar rechts, komt hij weer achter me hangen. Omdat ik er stilaan genoeg van krijg, sla ik af naar een tankstation, maar hij slaat ook af. Ik rij door naar de parking, hij volgt, ik rij de parking af, hij blijft volgen. Aangezien ik toch wel bang begin te worden, wil ik de politie bellen, maar om een of andere reden heeft mijn gsm zich niet verbonden met de carkit en de gsm zit in mijn tas in de koffer. Merde. Blijven rijden dan maar.
Dan valt me te binnen dat in Houthalen een bureau is van de wegpolitie, dus ik rij daarheen, rij de parking daar op tot vlak aan het bureau en stap uit. Bmw stopt ook, ziet dan blijkbaar waar we zijn, en rijdt door. Twee flikken stappen buiten, vragen wat ik kom doen, uitleg gedaan. Signalement doorgegeven van de wagen, pv opgemaakt. Waarschijnlijk gaat er geen gevolg komen, maar dat was ook niet per se de bedoeling. Ik wou gewoon die creepy gast weg.![]()
Vanaf nu blijft gsm ergens binnen handbereik.
Eum, 112?quote:Op woensdag 14 september 2016 16:55 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Als je je telefoon wel binnen handbereik had gehad had je dan 112 gebeld of het normale (geen spoed) nummer?
112 lijkt me ook meer dan terecht als je wordt achtervolgd.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:55 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Als je je telefoon wel binnen handbereik had gehad had je dan 112 gebeld of het normale (geen spoed) nummer?
0900-8844, eenvoudig te onthouden.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:57 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Eum, 112?
Ik ken niet bepaald de telefoonnummers van elke lokale politiedienst of van elke wegpolitiezone van buiten...
Lekker avontuur.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:32 schreef MarieAlice het volgende:
Het was me weer het ritje gisteravond.
Dus. Ik rij op de E314 richting Nederland. Slechts twee rijvakken, ik rijd mooi 123 rechts, zie een treintje vrachtwagens voor me, spiegeltje spiegeltje, pinker, naar links. Ik zie wel dat er in de verte iets wits jeepachtigs zit aan te komen, maar sja, is nog ver, ik rij snel genoeg en hij heeft uiteindelijk ook een rem natuurlijk.
Ben ik de eerste vijf vrachtwagens voorbij, hangt de witte bmw x7 (zoiets?) bumperklevend en seinend achter me. Mja, pech, nog drie vrachtwagens te gaan. (En het was echt een treintje, niet dat er 200 meter tussen zat). Na de laatste vrachtwagen wil ik naar rechts gaan, maar zie daar een motorrijder zonder licht, dus ik blijf links, om hem nog voorbij te gaan. Bmw is echter geagiteerd, gaat naar rechts, moet daar uiteraard een halve noodstop doen en weer uitwijken, want motors lossen nu eenmaal niet gewoon op in de lucht omdat je een witte bmw hebt.
Ondertussen ben ik al voor de motor en weer naar rechts, komt hij weer achter me hangen. Omdat ik er stilaan genoeg van krijg, sla ik af naar een tankstation, maar hij slaat ook af. Ik rij door naar de parking, hij volgt, ik rij de parking af, hij blijft volgen. Aangezien ik toch wel bang begin te worden, wil ik de politie bellen, maar om een of andere reden heeft mijn gsm zich niet verbonden met de carkit en de gsm zit in mijn tas in de koffer. Merde. Blijven rijden dan maar.
Dan valt me te binnen dat in Houthalen een bureau is van de wegpolitie, dus ik rij daarheen, rij de parking daar op tot vlak aan het bureau en stap uit. Bmw stopt ook, ziet dan blijkbaar waar we zijn, en rijdt door. Twee flikken stappen buiten, vragen wat ik kom doen, uitleg gedaan. Signalement doorgegeven van de wagen, pv opgemaakt. Waarschijnlijk gaat er geen gevolg komen, maar dat was ook niet per se de bedoeling. Ik wou gewoon die creepy gast weg.![]()
Vanaf nu blijft gsm ergens binnen handbereik.
In Nederland, ja. Maar ook in België?quote:Op woensdag 14 september 2016 18:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
0900-8844, eenvoudig te onthouden.
in België doet google het ook hoorquote:Op woensdag 14 september 2016 18:47 schreef Light het volgende:
[..]
In Nederland, ja. Maar ook in België?
Al rijdend?quote:Op woensdag 14 september 2016 19:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in België doet google het ook hoorzeker in geval van nood keil je gewoon je dataverkeer aan en zoek je dat nummer effe op, kom op heej, tis 2016, hoe moeilijk kan iets zijn?
zie jij ergens 'in geval van nood' staan? Ja he?quote:
Sowieso, hoe groter het snelheidsverschil, hoe lastiger het is om dat in een spiegel in te schatten. En als je graag 140 ipv 100 wilt rijden en je nadert een punt waar men moet voorsorteren, moet je er extra rekening mee houden dat mensen naar links kunnen komen. Iemand die naar links wil, moet nog steeds kijken of dat veilig kan. Maar altijd maar naar de vrachtwagenchauffeur wijzen is te makkelijk.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:08 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ben niet bekend genoeg met de Coentunnel om in te kunnen schatten hoe goed overzicht je hebt.
In België heeft helaas elk politiecommissariaat en elk bureau van de wegpolitie een ander nummer. Er is geen algemeen politienummer voor niet-urgente zaken.quote:Op woensdag 14 september 2016 18:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
0900-8844, eenvoudig te onthouden.
Helaas, mijn gsm is niet zo smart, dus gaat ook niet werken..quote:Op woensdag 14 september 2016 19:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in België doet google het ook hoorzeker in geval van nood keil je gewoon je dataverkeer aan en zoek je dat nummer effe op, kom op heej, tis 2016, hoe moeilijk kan iets zijn?
En zoals ik al aanhaalde in het vorige topic, er is een rechter die op zijn Duits heeft geoordeeld. Rijd je meer dan 40/50 te hard, dan is het niet aannemelijk meer dat een ander daarop nog kan anticiperen.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:11 schreef Light het volgende:
[..]
Sowieso, hoe groter het snelheidsverschil, hoe lastiger het is om dat in een spiegel in te schatten. En als je graag 140 ipv 100 wilt rijden en je nadert een punt waar men moet voorsorteren, moet je er extra rekening mee houden dat mensen naar links kunnen komen. Iemand die naar links wil, moet nog steeds kijken of dat veilig kan. Maar altijd maar naar de vrachtwagenchauffeur wijzen is te makkelijk.
Je reed door rood!quote:
Waarom ga je (als jij dat bent) door rood?quote:
Maar eerst afremmen en daarna alsnog door rood...quote:
Dat is nogal een vage omschrijving. Ik sorteer voor daar waar de vierkante blokken beginnen, maar andere weggebruikers doen dat tussen de 1,5 en 5,0 km voordat de witte blokken beginnen. En als je denkt dat dat onzin is, dan mag je een keer met me meerijden. Ik zie dat dagelijks.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:11 schreef Light het volgende:
[..]
.... en je nadert een punt waar men moet voorsorteren....
Daar geloof ik dan weer niks van; er staan geen mannetjes op de weg, het verkeer te regelen.quote:
Dit is zo typisch inderdaadquote:Op donderdag 15 september 2016 06:48 schreef Rewimo het volgende:
Algemene ergernis: geen constante snelheid rijden![]()
Als je dan per se geen 80 wil rijden op een weg waar je niet kunt/mag inhalen, rij dan in elk geval constant en niet voortdurend wisselend tussen de 63 en 79 km/u.
Ik vind het echt geen probleem om achter iemand te rijden die wat langzamer rijdt als ik er toch niet langs kan. Maar dit soort figuren zijn gewoon gevaarlijk. Zeker als er een treintje achter hangt en je dus om de haverklap remlichten ziet omdat de figuur vooraan zijn snelheid weer laat zakken. Vijf tellen later weer gas bij en herhalen maar
Ik kon niet goed zien of dat mannetje stond te gebaren of iets, vandaar. Ik had die aso er overigens ook niet tussen gelaten. Doei.quote:Op vrijdag 16 september 2016 09:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Verkeer werd inderdaad geregeld. Ik heb gewoon mn baan gehouden. Als zo'n aso hem op het gras er naast parkeert terwijl het niet kan, dan wacht ie maar effe.
Ben het eens met je hele reactie maar wil even het volgende kwijt: zolang hij op de invoegstrook rijdt, rijdt hij op een 'andere weg'. Hij mag jou daar dus ook gewoon rechts passeren. Zelfde geldt voor een uitvoegstrook. Dus met je opmerking (mij dus inhaalt!!) laat je alleen maar zien dat je de verkeersregels niet kent.quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:33 schreef Bouke-p het volgende:
Tot een meneer in een qashqai in wil voegen en gas geeft tot ie precies met zijn achterwiel tvh mijn voorwiel is(mij dus inhaalt!!) en komt vervolgens naar links.
Ja dat snap ik dat dat mag, wat ik ermee bedoel is dat die lamlul mij dus EN heeft gezien En achter me kon invoegen OF nog meer gas kon geven zodat ik geen last van hem had.quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:44 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ben het eens met je hele reactie maar wil even het volgende kwijt: zolang hij op de invoegstrook rijdt, rijdt hij op een 'andere weg'. Hij mag jou daar dus ook gewoon rechts passeren. Zelfde geldt voor een uitvoegstrook. Dus met je opmerking (mij dus inhaalt!!) laat je alleen maar zien dat je de verkeersregels niet kent.
Daar ben ik het dan ook helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:46 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ja dat snap ik dat dat mag, wat ik ermee bedoel is dat die lamlul mij dus EN heeft gezien En achter me kon invoegen OF nog meer gas kon geven zodat ik geen last van hem had.
Kortom dat er dus geen enkele reden is geweest om in te gaan voegen op het moment dat zijn achterwiel thv mijn voorwiel was.
Jankerd. Al in je dagboek geschreven?quote:Op vrijdag 16 september 2016 11:44 schreef k_man het volgende:
En dat alleen maar om een ander terug te pakken. De aso versus de kleuter...
Ik zou niks gedaan hebben om 'm er tussen te laten, maar ik zou ook niet extra m'n best gaan doen om 'm er niet tussen te laten. En al helemaal niet als dat betekent dat je moet afremmen voor groen en vervolgens vol door rood rijdt.quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:44 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik kon niet goed zien of dat mannetje stond te gebaren of iets, vandaar. Ik had die aso er overigens ook niet tussen gelaten. Doei.
HIj ging echt linksaf, toen ik naast hem kwam heb ik hem nog even een duim gegeven.quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:00 schreef butz0rs het volgende:
[..]netjes gedaan.
Maar wat deed de aso hierna? Linksaf of achter jouw aan, ook door rood?
Ik zie verkeersregelaars staan...quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:00 schreef butz0rs het volgende:
netjes gedaan.
Maar wat deed de aso hierna? Linksaf of achter jouw aan, ook door rood?
Ik maar Anne weet altijd alles beter ondanks dat hij er niet eens bij was.quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gister achter een tweetal tractoren. Inhalen mag. Alleen jammer dat de eerste 3 auto's zo'n beetje tegen de tractor aan reden en de auto daarna een gat liet vallen waardoor je eigenlijk niet meer aan inhalen toe kwam. Fucking 10 kilometer 30 gereden
[..]
Ik zie verkeersregelaars staan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |