Nee dat klopt.quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:57 schreef starla het volgende:
Nieuw klein ergernisje sinds ik mijn kinderen naar de crêche breng: fietsers die gebruik maken van het zebrapad om zonder te kijken over te kunnen steken denkende dat het zebrapad een onzichtbaar energieschild om zich heeft waardoor je niet doodgereden kunt worden.
Naar mijn weten verleent een zebrapad nog steeds alleen voorrang aan voetgangers (ook mensen die lopen met de fiets aan de hand) en gehandicapten in een mobiel hulpmiddel, maar géén andere weggebruikers.
Of is dat recent veranderd?
Fijn, dan zijn al die middelvingers niet voor niets geweest.quote:
Zoiets had ik vorige vrijdag aan de hand. Kom uit Roosteren naar de oprit A2 en daar heeft een Belg nét na de afslag naar de oprit ontdekt dat hij verkeerd zat..... Alarmlichten aan en kéren op een enkelbaanse weg. Húp, 20 meter spookrijden in druk verkeer.quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vanochtend bijna vol met 100+ km/h achterop een Duitse mevrouw met kinderen in de auto geknald die bezig was om achteruit over de afslag terug naar de A73 te rijden. Wat bezielt sommige mensen toch?
Het is een voetgangersoversteekplaats in ambtstaal. De naam zegt het al, fietsers hebben geen voorrang. Oftewel, ik rem niet of heel laat.quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:57 schreef starla het volgende:
Nieuw klein ergernisje sinds ik mijn kinderen naar de crêche breng: fietsers die gebruik maken van het zebrapad om zonder te kijken over te kunnen steken denkende dat het zebrapad een onzichtbaar energieschild om zich heeft waardoor je niet doodgereden kunt worden.
Naar mijn weten verleent een zebrapad nog steeds alleen voorrang aan voetgangers (ook mensen die lopen met de fiets aan de hand) en gehandicapten in een mobiel hulpmiddel, maar géén andere weggebruikers.
Of is dat recent veranderd?
Dat mag dus gewoon. Als het erg druk is (en geen voetgangers om mee te liften) doe ik dat ookquote:Op dinsdag 13 september 2016 10:36 schreef Randy_S het volgende:
wel heel irritant zijn die mensen die aan de ene kant afstappen, overlopen, en dan aan de andere kant weer op de fiets opstappen. fiets verdomme die 200 meter door en draai daar netjes zeg
Je maakt je maar druk.quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:36 schreef Randy_S het volgende:
wel heel irritant zijn die mensen die aan de ene kant afstappen, overlopen, en dan aan de andere kant weer op de fiets opstappen. fiets verdomme die 200 meter door en draai daar netjes zeg
Kleven en groot licht kan nooit door de beugel. Maar voor jou is er geen verplichting om ruimte te maken voor een invoeger. Het is netjes als de invoeger moeite heeft met invoegen omdat het druk is, om dan even ruimte te maken. Maar beter om in dat geval te versnellen of vertragen in dezelfde baan ipv in de linkerbaan gaan met aanzienlijk snelheidsverschil.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:56 schreef roos85 het volgende:
Laatst een of andere droeftoeter die vond dat ik maar moest opbokken van de linker naar de rechter rijstrook, terwijl op dat moment een auto aan het invoegen was. Compleet met kleven en groot licht
Volgens mij moet jij voorrang verlenen, als je van rijstrook wisselt. En dus moet je rekening houden met de snelheid van het achterop komende verkeer. Misschien was het seinen en handen uit het raam wel terecht. Neem aan dat je beroepschauffeur bent?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:56 schreef Ridocar het volgende:
Ik had gisterenavond in de Coentunnel (richting Zaandam) een paar racemobielen die bijna tegen m'n oplegger reden omdat het verschil 80-140+ te veel is om fatsoenlijk te reageren op vrachtauto's die voorsorteren. En dan vervolgens seinen en handen uit het raam want zo schuif je je eigen gebrek aan skills en stoerdoenerij af op die vrachtwagenchauffeur die op de middelste rijstrook rijdt. Opzouten, stelletje koekwauzen!
hoe the fuck spot je dat van een afstandje?quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:01 schreef Tango5Romeo het volgende:
Degenen die de hele zomer op winterbanden rijden. Zie er elke dag wel weer een. Levensgevaarlijk.
Aan iedere bus moet voorrang verleend worden bij het wegrijden van een bushalte binnen de bebouwde kom, als deze richting aangeeft.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
En beste buschauffeur... Je hebt alleen voorrang als je als lijnbus weg rijdt bij de halte. Als pendelbus tussen een hotel en de arrivals op Schiphol heb je dus geen voorrang als jij haaientanden hebt. Stomme zak hooi.
Idd, je kunt beter die 10 dagen dat het vriest met zomerbanden rijden, dan 200 dagen en 10+ graden met winterbanden rijden.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:01 schreef Tango5Romeo het volgende:
Degenen die de hele zomer op winterbanden rijden. Zie er elke dag wel weer een. Levensgevaarlijk.
Je moet voorrang verlenen, echter heeft een rechter bepaalt dat 40 of 50 km/h boven de limiet buiten de marges zit waarvan je nog mag verwachten dat mensen rekening met je houden. En toevallig mag je in de Coen 100 km/h.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:00 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij voorrang verlenen, als je van rijstrook wisselt. En dus moet je rekening houden met de snelheid van het achterop komende verkeer. Misschien was het seinen en handen uit het raam wel terecht. Neem aan dat je beroepschauffeur bent?
Je kunt beter geen van beide doen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:41 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Idd, je kunt beter die 10 dagen dat het vriest met zomerbanden rijden, dan 200 dagen en 10+ graden met winterbanden rijden.
Idd, je hebt gelijk. Moet de bushalte wel van het landelijke bushaltebord voorzien zijn(en niet, zoals in Limburg een tijd is geweest, van zelfbedachte borden). Overigens is dat een irritatie van mij. Buschauffeurs die hun knipper aan zetten terwijl ze al aan het stuur draaien en gas geven. Ja, dan kan niemand je überhaupt de gelegenheid geven om weg te rijden. Voorrang krijg je nog altijd.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:41 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Aan iedere bus moet voorrang verleend worden bij het wegrijden van een bushalte binnen de bebouwde kom, als deze richting aangeeft.
Vroeger gold dat alleen voor lijndiensten. Volgens mij is dat veranderd in 1990 of zo.
Mensen die je opduwen bij de werkzaamheden terwijl je al 120 rijdt ipv 90. Vervolgens laat je ze erlangs en merken ze pas de bordjes op en gaan 90 op de linkerbaan rijden.quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:07 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die je opduwen met een klein gebakje bij wegwerkzaamheden...
Rustig aan, je mag je nog 300m aan 90 houden....
Vooral als je daarna weer gas geeft om 130 te halen en die auto's nergens meer blijven.
Ik reed al links, reed netjes de maximale snelheid. Nadat ik naar rechts kon, uiteraard gegaan. Zag dat betreffende bestuurder daarna meer auto's van de linkerrijstrook probeerde te duwenquote:Op dinsdag 13 september 2016 15:55 schreef eRKa het volgende:
[..]
Kleven en groot licht kan nooit door de beugel. Maar voor jou is er geen verplichting om ruimte te maken voor een invoeger. Het is netjes als de invoeger moeite heeft met invoegen omdat het druk is, om dan even ruimte te maken. Maar beter om in dat geval te versnellen of vertragen in dezelfde baan ipv in de linkerbaan gaan met aanzienlijk snelheidsverschil.
Inderdaad, wat een k*t stuk is dat nu.quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het hele A9 stuk is nu sowieso hatelijk. Mensen die op het laatste moment toch nog ertussen willen op het 3strooks stuk waardoor het hele zooitje weer in de remmen hangt. Flikker op! En dat begint om fucking 7 uur 's ochtends gewoon al.
Dat je bij de Wijkertunnel 90 mag is vanwege de extra drukte en het feit dat de vluchtstrook tot rijstrook is gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |