abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165316709
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_165317100
N-weg, 70km/h, linkerrijstrook voor voertuigen max 2 mtr breed, Deutsch frau die met witte knokkels van het knijpen in het stuur 60km/h rijdt op de linkerrijstrook en hem amper tussen de lijnen kan houden, omdat ze over anderhalve kilometer linksaf moet....

*zucht*

[ Bericht 0% gewijzigd door Tango5Romeo op 14-09-2016 15:47:13 ]
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165317122
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je kunt beter geen van beide doen.

Als het vriest kun je prima op normale banden rijden. Winterbanden doen het alleen in de sneeuw aantoonbaar beter dan normale banden.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165319001
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:59 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Als het vriest kun je prima op normale banden rijden. Winterbanden doen het alleen in de sneeuw aantoonbaar beter dan normale banden.
Maar het is hier op Fok! een doodzonde als je met je zomerbanden de winter in gaat.
Het maakt niet uit of je abs hebt, of een airbag. Of dat je van "doorrijden" houdt. Dat schijnt helemaal niet te boeien. U heeft een oldtimer zonder gordels? Uw ruitenwissers hadden twee jaar geleden vervangen moeten worden? U heeft geen dodehoekdetectie of achteruitrijsensoren. Geen probleem.

Maar in december zonder winterbanden? Moordenaar! Schaam je! Heb je geen fatsoen? Ik hoop dat je tegen een boom glijdt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 14-09-2016 15:50:56 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165319081
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar het is hier op Fok! een doodzonde als je met je zomerbanden de winter in gaat.
Het maakt niet uit of je abs hebt, of een airbag. Of dat je van "doorrijden" houdt. Dat schijnt helemaal niet te boeien. U heeft een okdtimer zonder gordels? Uw ruitenwissers hadden twee jaar geleden vervangen moeten worden? U heeft geen dodehoekdetectie of achteruitrijsensoren. Geen probleem.

Maar in december zonder winterbanden? Moordenaar! Schaam je! Heb je geen fatsoen? Ik hoop dat je tegen een boom glijdt...
Ik ben nieuw hier, maar kan nu al niet wachten op de aankomende winterbandendiscussie. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165319128
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:00 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij voorrang verlenen, als je van rijstrook wisselt. En dus moet je rekening houden met de snelheid van het achterop komende verkeer. Misschien was het seinen en handen uit het raam wel terecht. Neem aan dat je beroepschauffeur bent?
Ik ben idd beroepschauffeur, maar ik heb nog steeds geen glazen bol. Op verkeer met hoge sneheden kan niemand anticiperen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165319223
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:50 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik ben idd beroepschauffeur, maar ik heb nog steeds geen glazen bol. Op verkeer met hoge sneheden kan niemand anticiperen.
Uitzonderlijke omstandigheden daar gelaten, in 90% van de gevallen kun je heel goed de snelheid van achteropkomend verkeer inschatten als je 2 of 3 keer kijkt alvorens naar links te gaan. Doe ik in ieder geval wel. Minstens twee keer spiegel en een keer over mijn schouder. Bij elke rijbaanwissel.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165319362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:54 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Uitzonderlijke omstandigheden daar gelaten, in 90% van de gevallen kun je heel goed de snelheid van achteropkomend verkeer inschatten als je 2 of 3 keer kijkt alvorens naar links te gaan. Doe ik in ieder geval wel. Minstens twee keer spiegel en een keer over mijn schouder. Bij elke rijbaanwissel.
Ik ook. Eigenlijk kijk ik continu, zover het oog of de horizon reikt, maar op het moment dat ik instuur en halverwege ben ga ik niet nog even terug omdat ik voor zo'n stuk gemotoriseerd tupperware in de weg rij. Daar is die combi te lomp voor.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:48 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ik ben nieuw hier, maar kan nu al niet wachten op de aankomende winterbandendiscussie. :)
Die discussie staat ergens in een apart topic in PTA. Misschien wordt die wel naar boven geschopt op het moment dat het wat kouder wordt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165319510
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik ook. Eigenlijk kijk ik continu, zover het oog of de horizon reikt, maar op het moment dat ik instuur en halverwege ben ga ik niet nog even terug omdat ik voor zo'n stuk gemotoriseerd tupperware in de weg rij. Daar is die combi te lomp voor.

Ben niet bekend genoeg met de Coentunnel om in te kunnen schatten hoe goed overzicht je hebt.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165319962
Het was me weer het ritje gisteravond.

Dus. Ik rij op de E314 richting Nederland. Slechts twee rijvakken, ik rijd mooi 123 rechts, zie een treintje vrachtwagens voor me, spiegeltje spiegeltje, pinker, naar links. Ik zie wel dat er in de verte iets wits jeepachtigs zit aan te komen, maar sja, is nog ver, ik rij snel genoeg en hij heeft uiteindelijk ook een rem natuurlijk.

Ben ik de eerste vijf vrachtwagens voorbij, hangt de witte bmw x7 (zoiets?) bumperklevend en seinend achter me. Mja, pech, nog drie vrachtwagens te gaan. (En het was echt een treintje, niet dat er 200 meter tussen zat). Na de laatste vrachtwagen wil ik naar rechts gaan, maar zie daar een motorrijder zonder licht, dus ik blijf links, om hem nog voorbij te gaan. Bmw is echter geagiteerd, gaat naar rechts, moet daar uiteraard een halve noodstop doen en weer uitwijken, want motors lossen nu eenmaal niet gewoon op in de lucht omdat je een witte bmw hebt.

Ondertussen ben ik al voor de motor en weer naar rechts, komt hij weer achter me hangen. Omdat ik er stilaan genoeg van krijg, sla ik af naar een tankstation, maar hij slaat ook af. Ik rij door naar de parking, hij volgt, ik rij de parking af, hij blijft volgen. Aangezien ik toch wel bang begin te worden, wil ik de politie bellen, maar om een of andere reden heeft mijn gsm zich niet verbonden met de carkit en de gsm zit in mijn tas in de koffer. Merde. Blijven rijden dan maar.

Dan valt me te binnen dat in Houthalen een bureau is van de wegpolitie, dus ik rij daarheen, rij de parking daar op tot vlak aan het bureau en stap uit. Bmw stopt ook, ziet dan blijkbaar waar we zijn, en rijdt door. Twee flikken stappen buiten, vragen wat ik kom doen, uitleg gedaan. Signalement doorgegeven van de wagen, pv opgemaakt. Waarschijnlijk gaat er geen gevolg komen, maar dat was ook niet per se de bedoeling. Ik wou gewoon die creepy gast weg. :X

Vanaf nu blijft gsm ergens binnen handbereik. :X
pi_165320486
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:32 schreef MarieAlice het volgende:
Het was me weer het ritje gisteravond.

Dus. Ik rij op de E314 richting Nederland. Slechts twee rijvakken, ik rijd mooi 123 rechts, zie een treintje vrachtwagens voor me, spiegeltje spiegeltje, pinker, naar links. Ik zie wel dat er in de verte iets wits jeepachtigs zit aan te komen, maar sja, is nog ver, ik rij snel genoeg en hij heeft uiteindelijk ook een rem natuurlijk.

Ben ik de eerste vijf vrachtwagens voorbij, hangt de witte bmw x7 (zoiets?) bumperklevend en seinend achter me. Mja, pech, nog drie vrachtwagens te gaan. (En het was echt een treintje, niet dat er 200 meter tussen zat). Na de laatste vrachtwagen wil ik naar rechts gaan, maar zie daar een motorrijder zonder licht, dus ik blijf links, om hem nog voorbij te gaan. Bmw is echter geagiteerd, gaat naar rechts, moet daar uiteraard een halve noodstop doen en weer uitwijken, want motors lossen nu eenmaal niet gewoon op in de lucht omdat je een witte bmw hebt.

Ondertussen ben ik al voor de motor en weer naar rechts, komt hij weer achter me hangen. Omdat ik er stilaan genoeg van krijg, sla ik af naar een tankstation, maar hij slaat ook af. Ik rij door naar de parking, hij volgt, ik rij de parking af, hij blijft volgen. Aangezien ik toch wel bang begin te worden, wil ik de politie bellen, maar om een of andere reden heeft mijn gsm zich niet verbonden met de carkit en de gsm zit in mijn tas in de koffer. Merde. Blijven rijden dan maar.

Dan valt me te binnen dat in Houthalen een bureau is van de wegpolitie, dus ik rij daarheen, rij de parking daar op tot vlak aan het bureau en stap uit. Bmw stopt ook, ziet dan blijkbaar waar we zijn, en rijdt door. Twee flikken stappen buiten, vragen wat ik kom doen, uitleg gedaan. Signalement doorgegeven van de wagen, pv opgemaakt. Waarschijnlijk gaat er geen gevolg komen, maar dat was ook niet per se de bedoeling. Ik wou gewoon die creepy gast weg. :X

Vanaf nu blijft gsm ergens binnen handbereik. :X
Als je je telefoon wel binnen handbereik had gehad had je dan 112 gebeld of het normale (geen spoed) nummer?
pi_165320549
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:55 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Als je je telefoon wel binnen handbereik had gehad had je dan 112 gebeld of het normale (geen spoed) nummer?
Eum, 112?
Ik ken niet bepaald de telefoonnummers van elke lokale politiedienst of van elke wegpolitiezone van buiten...
  woensdag 14 september 2016 @ 18:19:35 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_165322007
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:55 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Als je je telefoon wel binnen handbereik had gehad had je dan 112 gebeld of het normale (geen spoed) nummer?
112 lijkt me ook meer dan terecht als je wordt achtervolgd.
pi_165322217
- weg -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sounddragon op 14-09-2016 18:32:21 ]
.
pi_165322424
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:57 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Eum, 112?
Ik ken niet bepaald de telefoonnummers van elke lokale politiedienst of van elke wegpolitiezone van buiten...
0900-8844, eenvoudig te onthouden.
pi_165322578
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:32 schreef MarieAlice het volgende:
Het was me weer het ritje gisteravond.

Dus. Ik rij op de E314 richting Nederland. Slechts twee rijvakken, ik rijd mooi 123 rechts, zie een treintje vrachtwagens voor me, spiegeltje spiegeltje, pinker, naar links. Ik zie wel dat er in de verte iets wits jeepachtigs zit aan te komen, maar sja, is nog ver, ik rij snel genoeg en hij heeft uiteindelijk ook een rem natuurlijk.

Ben ik de eerste vijf vrachtwagens voorbij, hangt de witte bmw x7 (zoiets?) bumperklevend en seinend achter me. Mja, pech, nog drie vrachtwagens te gaan. (En het was echt een treintje, niet dat er 200 meter tussen zat). Na de laatste vrachtwagen wil ik naar rechts gaan, maar zie daar een motorrijder zonder licht, dus ik blijf links, om hem nog voorbij te gaan. Bmw is echter geagiteerd, gaat naar rechts, moet daar uiteraard een halve noodstop doen en weer uitwijken, want motors lossen nu eenmaal niet gewoon op in de lucht omdat je een witte bmw hebt.

Ondertussen ben ik al voor de motor en weer naar rechts, komt hij weer achter me hangen. Omdat ik er stilaan genoeg van krijg, sla ik af naar een tankstation, maar hij slaat ook af. Ik rij door naar de parking, hij volgt, ik rij de parking af, hij blijft volgen. Aangezien ik toch wel bang begin te worden, wil ik de politie bellen, maar om een of andere reden heeft mijn gsm zich niet verbonden met de carkit en de gsm zit in mijn tas in de koffer. Merde. Blijven rijden dan maar.

Dan valt me te binnen dat in Houthalen een bureau is van de wegpolitie, dus ik rij daarheen, rij de parking daar op tot vlak aan het bureau en stap uit. Bmw stopt ook, ziet dan blijkbaar waar we zijn, en rijdt door. Twee flikken stappen buiten, vragen wat ik kom doen, uitleg gedaan. Signalement doorgegeven van de wagen, pv opgemaakt. Waarschijnlijk gaat er geen gevolg komen, maar dat was ook niet per se de bedoeling. Ik wou gewoon die creepy gast weg. :X

Vanaf nu blijft gsm ergens binnen handbereik. :X
Lekker avontuur. :X

Dat soort mensen zouden de weg niet meer op mogen en liever wat jaartjes de cel in.
Misschien dat de snelweghelden dan wat relaxter blijven doen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_165322638
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

0900-8844, eenvoudig te onthouden.
In Nederland, ja. Maar ook in België?
  woensdag 14 september 2016 @ 19:32:28 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165323751
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:47 schreef Light het volgende:

[..]

In Nederland, ja. Maar ook in België?
in België doet google het ook hoor ;) zeker in geval van nood keil je gewoon je dataverkeer aan en zoek je dat nummer effe op, kom op heej, tis 2016, hoe moeilijk kan iets zijn? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 14 september 2016 @ 19:37:25 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165323864
Heb trouwens ooit ook wel eens zo'n sufferd in een zwarte 3-serie touring gehad die blijkbaar tijd over had en graag mee naar huis wilde ofzo.. Bleef keurig 100 meter achter me rijden, harder, zachter, bleef waar hij was.. Net voor de afrit die ik moest hebben reed een treintje vrachtspul, die haal ik in, hij volgt netjes, en toen hij halverwege was, reed ik al 25 meter voor de voorste en voegde ik uit :W

Pissig dattie was :D _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165323970
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

in België doet google het ook hoor ;) zeker in geval van nood keil je gewoon je dataverkeer aan en zoek je dat nummer effe op, kom op heej, tis 2016, hoe moeilijk kan iets zijn? :P
Al rijdend?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 14 september 2016 @ 19:55:54 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165324277
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Al rijdend?
zie jij ergens 'in geval van nood' staan? Ja he? ;)

In België is dat trouwens een stuk goedkoper ook. Sowieso, word je achtervolgd in België, je belt de popo, en tijdens dat belletje word je van de weg geplukt omdat je zit te bellen, snelle service wa? ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165328276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:08 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ben niet bekend genoeg met de Coentunnel om in te kunnen schatten hoe goed overzicht je hebt.
Sowieso, hoe groter het snelheidsverschil, hoe lastiger het is om dat in een spiegel in te schatten. En als je graag 140 ipv 100 wilt rijden en je nadert een punt waar men moet voorsorteren, moet je er extra rekening mee houden dat mensen naar links kunnen komen. Iemand die naar links wil, moet nog steeds kijken of dat veilig kan. Maar altijd maar naar de vrachtwagenchauffeur wijzen is te makkelijk.
  woensdag 14 september 2016 @ 22:57:47 #23
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_165329693
Figuren die totaal niet kijken bij het invoegen en hun bakje gewoon de rijbaan op gooien... :N
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_165329931
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

0900-8844, eenvoudig te onthouden.
In België heeft helaas elk politiecommissariaat en elk bureau van de wegpolitie een ander nummer. Er is geen algemeen politienummer voor niet-urgente zaken.
pi_165330025
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

in België doet google het ook hoor ;) zeker in geval van nood keil je gewoon je dataverkeer aan en zoek je dat nummer effe op, kom op heej, tis 2016, hoe moeilijk kan iets zijn? :P
Helaas, mijn gsm is niet zo smart, dus gaat ook niet werken.. :N anders zou ik uiteraard hollywoodachtervolgingsgewijs met een hand zitten googlen, terwijl ik af en toe opkijkend vrachtwagens en dergelijke zou weten te ontwijken. :s) :P
  FOK!fotograaf woensdag 14 september 2016 @ 23:11:08 #26
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165330090
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:11 schreef Light het volgende:

[..]

Sowieso, hoe groter het snelheidsverschil, hoe lastiger het is om dat in een spiegel in te schatten. En als je graag 140 ipv 100 wilt rijden en je nadert een punt waar men moet voorsorteren, moet je er extra rekening mee houden dat mensen naar links kunnen komen. Iemand die naar links wil, moet nog steeds kijken of dat veilig kan. Maar altijd maar naar de vrachtwagenchauffeur wijzen is te makkelijk.
En zoals ik al aanhaalde in het vorige topic, er is een rechter die op zijn Duits heeft geoordeeld. Rijd je meer dan 40/50 te hard, dan is het niet aannemelijk meer dat een ander daarop nog kan anticiperen.

Zo reken ik zelf ook: Ik rijd graag door, maar als ik 160 of hoger doe (bij 130 vmax) op de Nederlandse snelweg (dan moet het sowieso al aardig rustig zijn, anders is het niet verantwoord) dan houd ik er rekening mee dat ik ook fors in de ankers zal moeten en laat ik ver voor ik bij vrachtwagens kom al het gas terug en zak ik naar 140 terug om te zorgen dat het mogelijke verschil al kleiner is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 september 2016 @ 06:48:59 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_165333386
Algemene ergernis: geen constante snelheid rijden }:|

Als je dan per se geen 80 wil rijden op een weg waar je niet kunt/mag inhalen, rij dan in elk geval constant en niet voortdurend wisselend tussen de 63 en 79 km/u.

Ik vind het echt geen probleem om achter iemand te rijden die wat langzamer rijdt als ik er toch niet langs kan. Maar dit soort figuren zijn gewoon gevaarlijk. Zeker als er een treintje achter hangt en je dus om de haverklap remlichten ziet omdat de figuur vooraan zijn snelheid weer laat zakken. Vijf tellen later weer gas bij en herhalen maar :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_165349373

Mafkees
  donderdag 15 september 2016 @ 21:33:44 #29
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_165350502
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

Mafkees
Je reed door rood!
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_165350707
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

Mafkees
Waarom ga je (als jij dat bent) door rood?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 15 september 2016 @ 23:54:33 #31
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_165356286
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

Mafkees
Maar eerst afremmen en daarna alsnog door rood... :? Of wordt het verkeer geregeld door het mannetje verderop?

[ Bericht 3% gewijzigd door n0sferat2 op 16-09-2016 00:01:20 ]
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_165356910
Ik zie twee mafkezen in dat filmpje. Het begint natuurlijk met die grapjas die ernaast komt staan maar vervolgens doet de filmer zo ongeveer alles fout wat je fout kunt doen. Je op laten naaien, de ander proberen te blokkeren, voor eigen rechter spelen en ten slotte vol door rood.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2016 00:20:21 ]
pi_165358931
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:11 schreef Light het volgende:

[..]

.... en je nadert een punt waar men moet voorsorteren....
Dat is nogal een vage omschrijving. Ik sorteer voor daar waar de vierkante blokken beginnen, maar andere weggebruikers doen dat tussen de 1,5 en 5,0 km voordat de witte blokken beginnen. En als je denkt dat dat onzin is, dan mag je een keer met me meerijden. Ik zie dat dagelijks.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165359608
Verkeer werd inderdaad geregeld. Ik heb gewoon mn baan gehouden. Als zo'n aso hem op het gras er naast parkeert terwijl het niet kan, dan wacht ie maar effe.
pi_165360221
Heilige boontjes :') Ik zou zo'n hufter er ook niet tussen laten, als je er zo achterlijk langs komt wacht je maar mooi.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_165360294
Ik had hem er ook niet tussen gelaten :{w.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Verkeer werd inderdaad geregeld.
Daar geloof ik dan weer niks van; er staan geen mannetjes op de weg, het verkeer te regelen.
Dat mannetje tegenover het kruispunt kan echt het verkeer daar niet regelen in zijn uppie.

Je reed gewoon door rood :6. Foei.
pi_165361906
En dat alleen maar om een ander terug te pakken. De aso versus de kleuter...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2016 11:44:50 ]
pi_165363067
Waarom kunnen mensen gewoon niet meer invoegen tegenwoordig?

Net op de A12 bij Zoetermeer, ik rijd 110@cc op de rechterbaan. 100m voor en achter me reed niemand, niks aan de hand dus. Tot een meneer in een qashqai in wil voegen en gas geeft tot ie precies met zijn achterwiel tvh mijn voorwiel is(mij dus inhaalt!!) en komt vervolgens naar links.

En als reactie op mijn toeter en grootlicht krijg ik nog eventjes een remmentest en 2 tellen later een middelvinger.

Ik snap t gewoon niet, echt niet... Wat is er moeilijk aan gewoon je snelheid aanpassen en invoegen zonder daarbij iemand lastig te vallen?
pi_165363252
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 06:48 schreef Rewimo het volgende:
Algemene ergernis: geen constante snelheid rijden }:|

Als je dan per se geen 80 wil rijden op een weg waar je niet kunt/mag inhalen, rij dan in elk geval constant en niet voortdurend wisselend tussen de 63 en 79 km/u.

Ik vind het echt geen probleem om achter iemand te rijden die wat langzamer rijdt als ik er toch niet langs kan. Maar dit soort figuren zijn gewoon gevaarlijk. Zeker als er een treintje achter hangt en je dus om de haverklap remlichten ziet omdat de figuur vooraan zijn snelheid weer laat zakken. Vijf tellen later weer gas bij en herhalen maar :')
Dit is zo typisch inderdaad :')
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 16 september 2016 @ 12:44:04 #40
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_165363306
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Verkeer werd inderdaad geregeld. Ik heb gewoon mn baan gehouden. Als zo'n aso hem op het gras er naast parkeert terwijl het niet kan, dan wacht ie maar effe.
Ik kon niet goed zien of dat mannetje stond te gebaren of iets, vandaar. Ik had die aso er overigens ook niet tussen gelaten. Doei. :{w
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_165363328
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:33 schreef Bouke-p het volgende:
Tot een meneer in een qashqai in wil voegen en gas geeft tot ie precies met zijn achterwiel tvh mijn voorwiel is(mij dus inhaalt!!) en komt vervolgens naar links.
Ben het eens met je hele reactie maar wil even het volgende kwijt: zolang hij op de invoegstrook rijdt, rijdt hij op een 'andere weg'. Hij mag jou daar dus ook gewoon rechts passeren. Zelfde geldt voor een uitvoegstrook. Dus met je opmerking (mij dus inhaalt!!) laat je alleen maar zien dat je de verkeersregels niet kent.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165363366
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:44 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ben het eens met je hele reactie maar wil even het volgende kwijt: zolang hij op de invoegstrook rijdt, rijdt hij op een 'andere weg'. Hij mag jou daar dus ook gewoon rechts passeren. Zelfde geldt voor een uitvoegstrook. Dus met je opmerking (mij dus inhaalt!!) laat je alleen maar zien dat je de verkeersregels niet kent.
Ja dat snap ik dat dat mag, wat ik ermee bedoel is dat die lamlul mij dus EN heeft gezien En achter me kon invoegen OF nog meer gas kon geven zodat ik geen last van hem had.

Kortom dat er dus geen enkele reden is geweest om in te gaan voegen op het moment dat zijn achterwiel thv mijn voorwiel was.
pi_165363419
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:46 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Ja dat snap ik dat dat mag, wat ik ermee bedoel is dat die lamlul mij dus EN heeft gezien En achter me kon invoegen OF nog meer gas kon geven zodat ik geen last van hem had.

Kortom dat er dus geen enkele reden is geweest om in te gaan voegen op het moment dat zijn achterwiel thv mijn voorwiel was.
Daar ben ik het dan ook helemaal mee eens.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165363436
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:44 schreef k_man het volgende:
En dat alleen maar om een ander terug te pakken. De aso versus de kleuter...
Jankerd. Al in je dagboek geschreven?
pi_165363529
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:44 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik kon niet goed zien of dat mannetje stond te gebaren of iets, vandaar. Ik had die aso er overigens ook niet tussen gelaten. Doei. :{w
Ik zou niks gedaan hebben om 'm er tussen te laten, maar ik zou ook niet extra m'n best gaan doen om 'm er niet tussen te laten. En al helemaal niet als dat betekent dat je moet afremmen voor groen en vervolgens vol door rood rijdt.
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:00:06 #46
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_165363620
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

Mafkees
^O^ netjes gedaan.
Maar wat deed de aso hierna? Linksaf of achter jouw aan, ook door rood?
pi_165364217
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:00 schreef butz0rs het volgende:

[..]

^O^ netjes gedaan.
Maar wat deed de aso hierna? Linksaf of achter jouw aan, ook door rood?
HIj ging echt linksaf, toen ik naast hem kwam heb ik hem nog even een duim gegeven.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 september 2016 @ 13:39:13 #48
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165364494
Gister achter een tweetal tractoren. Inhalen mag. Alleen jammer dat de eerste 3 auto's zo'n beetje tegen de tractor aan reden en de auto daarna een gat liet vallen waardoor je eigenlijk niet meer aan inhalen toe kwam. Fucking 10 kilometer 30 gereden
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:00 schreef butz0rs het volgende:
^O^ netjes gedaan.
Maar wat deed de aso hierna? Linksaf of achter jouw aan, ook door rood?
Ik zie verkeersregelaars staan...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165364598
Wielrenner op een 80km weg. :')
Gescheiden fietspaden zijn blijkbaar voor watjes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165364914
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gister achter een tweetal tractoren. Inhalen mag. Alleen jammer dat de eerste 3 auto's zo'n beetje tegen de tractor aan reden en de auto daarna een gat liet vallen waardoor je eigenlijk niet meer aan inhalen toe kwam. Fucking 10 kilometer 30 gereden

[..]

Ik zie verkeersregelaars staan...
Ik maar Anne weet altijd alles beter ondanks dat hij er niet eens bij was.
  Moderator vrijdag 16 september 2016 @ 14:07:22 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165365129
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gister achter een tweetal tractoren. Inhalen mag. Alleen jammer dat de eerste 3 auto's zo'n beetje tegen de tractor aan reden en de auto daarna een gat liet vallen waardoor je eigenlijk niet meer aan inhalen toe kwam. Fucking 10 kilometer 30 gereden

Misschien wou die vierde auto ook wel inhalen?

30 is wel langzaam trouwens voor een trekker tegenwoordig trouwens.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165365482
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik maar Anne weet altijd alles beter ondanks dat hij er niet eens bij was.
Ik ben ten eerste een zij. En ten tweede is dit de eerste keer dat ik op je bijdehante filmpjes reageer, met je altijd.
En ik zie ze nog steeds niet nee.

pi_165365502
Áls er verkeersregelaars staan is het wel slordig/gevaarlijk dat de VRI niet op geel-knipper staat...
pi_165365663
De voorruit is een beetje schmutzig, dus ik kan er niet heel veel van maken. Maar ik ben toch benieuwd hoe dit kruispunt geregeld is. Ik zie ook geen regelaars staan. Een verkeersregelaar dat het volledige kruispunt zou moeten regelen had in het midden moeten staan.

Aso in z'n golfje mag dan wel een enorme zak zijn, maar dat stukje vergelding had ook niet gehoeven.
Lekker laten doen. Althans, dat zou ik hebben gedaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165365934
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:38 schreef Ridocar het volgende:
De voorruit is een beetje schmutzig, dus ik kan er niet heel veel van maken. Maar ik ben toch benieuwd hoe dit kruispunt geregeld is. Ik zie ook geen regelaars staan. Een verkeersregelaar dat het volledige kruispunt zou moeten regelen had in het midden moeten staan.

Aso in z'n golfje mag dan wel een enorme zak zijn, maar dat stukje vergelding had ook niet gehoeven.
Lekker laten doen. Althans, dat zou ik hebben gedaan.
En zo nemen en krijgen dat soort lui hun zin en daar steek ik graag effe een stokkie voor.
pi_165366036
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:27 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik ben ten eerste een zij. En ten tweede is dit de eerste keer dat ik op je bijdehante filmpjes reageer, met je altijd.
En ik zie ze nog steeds niet nee.

[ afbeelding ]


Als je filmpje laat lopen is hij duidelijk te zien. Tenminste ik neem aan dat dit hem is.
pi_165366058
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:54 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als je filmpje laat lopen is hij duidelijk te zien.
Ja. Bedankt, maarre:

quote:
3s.gif Op vrijdag 16 september 2016 10:18 schreef Anne het volgende:
Dat mannetje tegenover het kruispunt kan echt het verkeer daar niet regelen in zijn uppie.
pi_165366273
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:55 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja. Bedankt, maarre:

[..]

oh, ja die opmerking had ik even gemist.
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:49:21 #59
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_165371133
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik zou niks gedaan hebben om 'm er tussen te laten, maar ik zou ook niet extra m'n best gaan doen om 'm er niet tussen te laten. En al helemaal niet als dat betekent dat je moet afremmen voor groen en vervolgens vol door rood rijdt.
Nee, helemaal mee eens. Ik zou daar ook zeker niet extra mijn best voor doen en zelf rare acties uithalen. Maar dat vol door rood rijden is dus iets genuanceerder, daar de poster aangaf dat het verkeer geregeld werd. Maar daar is nu ook al een discussie over, zie ik. :P
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_165371746
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:49 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

En zo nemen en krijgen dat soort lui hun zin en daar steek ik graag effe een stokkie voor.
Voor mij heeft het niet eens te doen met zin krijgen, of eerder zijn. Ik vind dit ikke-ikke-gedrag wel behoorlijk kinderachtig, maar daarin ga ik niet mee. Wat ik eerder zei, lekker laten doen. Het is hetzelfde typische gedrag bij files en invoegend verkeer van afgesloten rijstroken op snelwegen. Hoe dichter bij het rode kruis, hoe minder tolerant men is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 17 september 2016 @ 00:52:33 #61
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165377474
Best schrikken hè, zo'n XC90 naast je Saxotje als je half op mijn rijstrook komt terwijl je zit te bellen en ik behoorlijk gas geef en dan ook nog op de toeter ga hangen. Ga de volgende keer lekker ergens op een parkeerplaats stilstaan om te bellen, knurft.
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Misschien wou die vierde auto ook wel inhalen?

30 is wel langzaam trouwens voor een trekker tegenwoordig trouwens.
30 is toegestane vmax. Heb ik geen probleem mee, ben je er vlot voorbij. En als die 4e had willen inhalen, had ie dat moeten doen, meerdere mogelijkheden voor geweest (voor hem), wellicht trekt ie de rest dan mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Boom op 17-09-2016 01:00:54 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165378040
Mensen die niet fatsoenlijk file (langzaam rijdend verkeer in dit geval) kunnen rijden, brrrr....

Gas geven, remmen, gas geven, remmen, te veel gas geven en daardoor heel hard moeten remmen en bijna op de voorligger zitten...

Potvolkoffie man, probeer de snelheid een beetje in te schatten a.u.b.

Ik snap dat het in sommige files best lastig is, maar vandaag was het bijvoorbeeld prima te doen, want ik toucheerde nauwelijks mijn rempedaal door gewoon de auto vaak uit te laten rollen, terwijl die griet voor mij ELKE keer als het verkeer ook maar iets langzamer ging rijden, besloot te remmen. Het was een haast stroboscopisch effect dat haar remlichten afgaven.
I feel kinda Locrian today
pi_165382591
Klinkt naar iemand die nog niet zo lang haar rijbewijs heeft. Toen ik dat papiertje net had kon ik het spelletje van snelheid, uitrollen, koppeling op laten komen en afstand inschatten ook niet zo goed en ging een file ook van VROEM PIIIIEEEPPP VROEM PIIIIEEEEP :@
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_165382770
Of iemand die drukker met telefoon is dan met opletten. Die rijden ook zo.
  zaterdag 17 september 2016 @ 14:35:56 #65
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_165382887
130? Dan gooien we toch gewoon onze auto ervoor en gaan inhalen met 90-100. |:(

Idioten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:25 schreef Piles het volgende:
Of iemand die drukker met telefoon is dan met opletten. Die rijden ook zo.
Nog een tegen gekomen gisterenavond, ook met smartphone bezig, 2e baan van links op de A2 :')
pi_165383515
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:54 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als je filmpje laat lopen is hij duidelijk te zien. Tenminste ik neem aan dat dit hem is.
Ik zie alleen een geplette vlieg op het raam.
pi_165384572
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:25 schreef Rode_banaan het volgende:

[..]

Ik zie alleen een geplette vlieg op het raam.
Daarom moet je het filmpje even laten lopen, dan zie je hem duidelijk.
pi_165399455
Mensen in een vw up die met hun groot licht gaan seinen en hem.zelfs aan houden omdat ik links rijd en autos inhaal en hij niet eens dichterbij komt :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_165407922
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 11:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen in een vw up die met hun groot licht gaan seinen en hem.zelfs aan houden omdat ik links rijd en autos inhaal en hij niet eens dichterbij komt :')
Dat was geen grootlicht, hij had even zijn iPad op de achterbank gelegd. :-)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165408204
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 12:08 schreef MarieAlice het volgende:
Gisteren was mijn irritatie een of andere idioot die ineens zonder meer naar links ging op de snelweg, niet beseffend dat ik daar wel reed. Dus maar heel hard remmen (want nog auto links van mij) en claxonneren.

Had meneer een reden om naar links te gaan? Neen, de weg lag voor hem open zo ver hij kon zien. Had meneer door dat hij wat fout deed? Neen, niet echt. Hij bleef gewoon een tijd keurig tussen de twee rijvakken rijden en ging dna weer naar rechts. Dus rijd ik hem even later voorbij met een duidelijk zichtbare 'what the fuck, dude?'-blik. Bleek meneer zijn tablet aan de voorruit te hebben hangen en een film met Julia Roberts aan het kijken te zijn...

o|O o|O o|O

Ik dacht dat dit niet bestond, maar blijkbaar dus wel...
Wtf.
pi_165408516
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 01:55 schreef starla het volgende:
Mensen die niet fatsoenlijk file (langzaam rijdend verkeer in dit geval) kunnen rijden, brrrr....

Gas geven, remmen, gas geven, remmen, te veel gas geven en daardoor heel hard moeten remmen en bijna op de voorligger zitten...

Potvolkoffie man, probeer de snelheid een beetje in te schatten a.u.b.

Ik snap dat het in sommige files best lastig is, maar vandaag was het bijvoorbeeld prima te doen, want ik toucheerde nauwelijks mijn rempedaal door gewoon de auto vaak uit te laten rollen, terwijl die griet voor mij ELKE keer als het verkeer ook maar iets langzamer ging rijden, besloot te remmen. Het was een haast stroboscopisch effect dat haar remlichten afgaven.
Extreem hatelijk in een vrachtauto, die mensen die dan wel angstig tussen de vrachtauto's blijven rijden maar gewoon niet 1 tempo (door te spelen met de koppeling, als het echt langzaam is) kunnen rijden.
pi_165410876
Toeristen in Amsterdam mogen ze allemaal de zee in gooien.

Die op een fiets mogen meteen standrechtelijk geëxecuteerd worden.

Niet kijken, verkeerde rijbaan, niet kijken, verkeerde richting, niet kijken, geen flauw benul of concept van enige vorm van verkeersregels, niet kijken en dan ook nog verontwaardig reageren...
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_165410903
Vandaar de term Suïcide Bikes. Die zijn herkenbaar voor andere weggebruikers :P
pi_165410906
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 11:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen in een vw up die met hun groot licht gaan seinen en hem.zelfs aan houden omdat ik links rijd en autos inhaal en hij niet eens dichterbij komt :')
Met een Up als leasebak heb je toch wel hard gefaald, laat die arme man erlangs, hij heeft al genoeg te lijden.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_165410929
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Toeristen in Amsterdam mogen ze allemaal de zee in gooien.

Die op een fiets mogen meteen standrechtelijk geëxecuteerd worden.

Niet kijken, verkeerde rijbaan, niet kijken, verkeerde richting, niet kijken, geen flauw benul of concept van enige vorm van verkeersregels, niet kijken en dan ook nog verontwaardig reageren...
_O- Weten zij veel. Verhuur die fiets want dan zie je echt wat van de stad. Het is vreselijk. Ik durf zelf niet eens meer te fietsen
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_165411043
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:54 schreef Piles het volgende:
Vandaar de term Suïcide Bikes. Die zijn herkenbaar voor andere weggebruikers :P
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:56 schreef Soury het volgende:

[..]

_O- Weten zij veel. Verhuur die fiets want dan zie je echt wat van de stad. Het is vreselijk. Ik durf zelf niet eens meer te fietsen
Het is echt afschuwelijk, ik heb toch het idee dat het vroeger veel minder erg was en het iets is van de laatste paar jaren en dan vooral maanden. Vroeger zag je ook enkel die rode huur fietsen maar nu heeft ieder hotel wel een VanMoofje of 500 of zo.

Ik heb er vandaag bijna echt een stuk of 10 bijna op de motorkap gehad.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_165411086
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 19:01 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

[..]

Het is echt afschuwelijk, ik heb toch het idee dat het vroeger veel minder erg was en het iets is van de laatste paar jaren en dan vooral maanden. Vroeger zag je ook enkel die rode huur fietsen maar nu heeft ieder hotel wel een VanMoofje of 500 of zo.

Ik heb er vandaag bijna echt een stuk of 10 bijna op de motorkap gehad.
Ik weet het. Links rechts ogen in je achterhoofd moet je hebben
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_165420138
Als je je met je auto in het centrum van Amsterdam begeeft ben je zelf natuurlijk ook niet helemaal goed bij je hoofd...
  FOK!fotograaf maandag 19 september 2016 @ 00:35:43 #79
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165420632
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:54 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Met een Up als leasebak heb je toch wel hard gefaald, laat die arme man erlangs, hij heeft al genoeg te lijden.
Oneens. Ken een aantal starters op de markt die het eerst mogen proberen met een standaard Up. Heb je niet gefaald, maar goed gestart, alleen logisch dat het bedrijf eerst even de kat uit de boom kijkt voordat er een auto e.d. speciaal voor jou gaat worden besteld. Ken ook mensen die een functie hebben waarbij een auto helemaal niet hoort. Gewoon een normale modale uitvoerende functie. In plaats van kilometervergoeding, besluit een werkgever daar om een auto van de zaak te doen, een Upje ofzo, waarmee men alleen woon/werk mag doen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator maandag 19 september 2016 @ 11:04:34 #80
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_165424505
Misschien een beetje flauw om dit als ergernis neer te zetten... maar: de drukte tegenwoordig op de wegen. 8)7

Sinds we een beetje uit de crisis zijn geraakt valt het me op dat het echt al-tijd me-ga druk is op de weg. Spits of geen spits, het is druk druk druk....

Ik reed gister begin middag terug van Maastricht naar Utrecht en een jaar of wat geleden was het dan op de zondag best wel vaker leeg op de weg. Nu was het gewoon van begin tot eind in een trein auto's rijden. Op geen enkel moment van de twee uur durende rit was het ook maar een klein beetje 'rustig' op de weg..... :{
pi_165439997
Vandaag was ik zelf (weer eens) de irritatie op de weg... :@

Autootje binnen voor onderhoud, kreeg ik een vervangwagen, zo'n Ford Ecosport. Kennisgemaakt met het nieuwe controlesysteem op de demowagens: Identiteitskaart in lezer in handschoenenkastje steken en onmiddellijk start-stopknop induwen om de auto te starten. En na stilgelegde motor telkens opnieuw doen.

Nou, mooi. Tot ik aan een verkeerslicht stond te wachten (heel lang, de echte lichten waren kapot en de tijdelijke waren helaas zo afgesteld dat iedereen tegelijk groen had :') only in Belgium...) en het start-stop-systeem eens wou uitproberen. Neutraal, handrem, pedalen los, auto valt stil, nou mooi. Groen, okee, handrem los, ontkoppelen en in eerste en... de auto start niet. *claxon* Ja, man, geef me nu toch effe. Gas geven? Nope.*claxon, claxon, claxon, flikkerende lichtjes* potverdekke, laat me nu toch eens nadenken allemaal... eum. Nog eens op de knop duwen? Nope. *ondertussen is het ongeveer een claxonsymfonie met bijhorend lichtspectakel en grommende motoren achter mij* Djiez, dudes, la ferme quoi! Ow. Juist. Als de auto stilgelegd is, moet de idkaart weer ingelezen worden om te kunnen rijden. Wanneer ik dan zo gemanoeuvreerd had, dat ik eindelijk die idkaart niet alleen uit de lezer, maar er dan weer in had gekregen, was het uiteraard al weer rood :@ en de hele straat aan het claxoneren. Ik was even rood als dat verkeerslicht.

Maar serieus. Hoe kan je het ecologisch verantwoorde start-stop-systeem van de ECOsport nu testen als je telkens je idkaart opnieuw moet inlezen... :X
pi_165440788
Waarom doe je de handrem er dan ook op?
Ik heb alleen in een VW Polo gereden met start-stopsysteem, maar daar is het voldoende om de versnelling in de vrij te zetten en de koppeling los te laten (gewoon voet op de rem).
Zodra je de koppeling weer intrapt start die gelijk weer.
pi_165441136
Even de voeten losschudden. :)

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 00:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Oneens. Ken een aantal starters op de markt die het eerst mogen proberen met een standaard Up. Heb je niet gefaald, maar goed gestart, alleen logisch dat het bedrijf eerst even de kat uit de boom kijkt voordat er een auto e.d. speciaal voor jou gaat worden besteld. Ken ook mensen die een functie hebben waarbij een auto helemaal niet hoort. Gewoon een normale modale uitvoerende functie. In plaats van kilometervergoeding, besluit een werkgever daar om een auto van de zaak te doen, een Upje ofzo, waarmee men alleen woon/werk mag doen.
Het is maar mijn mening, ik vind persoonlijk een Up niks meer dan "ik moet per se een volkswagen rijden" en een klein koekblikje (met verassend veel ruimte, dat wel). Het zou nooit mijn keus zijn. Het uitroepteken is ook ergerlijk. En wat ik van vrienden hoor zijn ze onbetrouwbaar als de pest.
De Golf is alle auto die je nodig hebt. De up probeert daarop mee te liften zonder te overtuigen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  maandag 19 september 2016 @ 23:00:22 #84
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_165441442
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef MarieAlice het volgende:
Vandaag was ik zelf (weer eens) de irritatie op de weg... :@

Autootje binnen voor onderhoud, kreeg ik een vervangwagen, zo'n Ford Ecosport. Kennisgemaakt met het nieuwe controlesysteem op de demowagens: Identiteitskaart in lezer in handschoenenkastje steken en onmiddellijk start-stopknop induwen om de auto te starten. En na stilgelegde motor telkens opnieuw doen.

Nou, mooi. Tot ik aan een verkeerslicht stond te wachten (heel lang, de echte lichten waren kapot en de tijdelijke waren helaas zo afgesteld dat iedereen tegelijk groen had :') only in Belgium...) en het start-stop-systeem eens wou uitproberen. Neutraal, handrem, pedalen los, auto valt stil, nou mooi. Groen, okee, handrem los, ontkoppelen en in eerste en... de auto start niet. *claxon* Ja, man, geef me nu toch effe. Gas geven? Nope.*claxon, claxon, claxon, flikkerende lichtjes* potverdekke, laat me nu toch eens nadenken allemaal... eum. Nog eens op de knop duwen? Nope. *ondertussen is het ongeveer een claxonsymfonie met bijhorend lichtspectakel en grommende motoren achter mij* Djiez, dudes, la ferme quoi! Ow. Juist. Als de auto stilgelegd is, moet de idkaart weer ingelezen worden om te kunnen rijden. Wanneer ik dan zo gemanoeuvreerd had, dat ik eindelijk die idkaart niet alleen uit de lezer, maar er dan weer in had gekregen, was het uiteraard al weer rood :@ en de hele straat aan het claxoneren. Ik was even rood als dat verkeerslicht.

Maar serieus. Hoe kan je het ecologisch verantwoorde start-stop-systeem van de ECOsport nu testen als je telkens je idkaart opnieuw moet inlezen... :X
Ik voel me echt heel idioot dat ik hier werkelijk nog nooit eerder over had gehoord, starten met een idkaart. :@ Ik heb je verhaal met verbazing zitten lezen in ieder geval.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_165441601
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 22:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waarom doe je de handrem er dan ook op?
Ik heb alleen in een VW Polo gereden met start-stopsysteem, maar daar is het voldoende om de versnelling in de vrij te zetten en de koppeling los te laten (gewoon voet op de rem).
Zodra je de koppeling weer intrapt start die gelijk weer.
Twee redenen:
1) omdat er was gezegd door de mechanieker die met de wagen kwam aanrijden dat ik daarvoor alle pedalen los moest laten, OOK de rem.
2) omdat na 35 minuten stop, 5cm vooruit, stop, 30 cm vooruit,... mijn voet kramp had en ik iets anders moest verzinnen om mijn wagen op die bergaf niet tegen de voorligger te laten botsen.

Volgens de garage had dat er ook geen enkele invloed op, die start-stop wordt normaal alleen gestopt als je portier van de bestuurder opent. Of als je een extra systeem met een identiteitskaart in een demowagen hebt.

Maar het was een lompe actie van me, I know :')
pi_165441640
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 23:00 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik voel me echt heel idioot dat ik hier werkelijk nog nooit eerder over had gehoord, starten met een idkaart. :@ Ik heb je verhaal met verbazing zitten lezen in ieder geval.
Dat is iets voor demowagens en vervangwagens (tijdens een onderhoud, niet voor langere tijd). Op die manier kunnen ze tracken wie wanneer waar heeft gereden als er een boete in de bus valt. :)
  maandag 19 september 2016 @ 23:08:27 #87
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_165441711
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 23:06 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dat is iets voor demowagens en vervangwagens (tijdens een onderhoud, niet voor langere tijd). Op die manier kunnen ze tracken wie wanneer waar heeft gereden als er een boete in de bus valt. :)
Ah, thanks! ^O^

Je verhaal blijft evengoed zeer bijzonder, ik zou ook echt door de grond willen zakken...
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  FOK!fotograaf maandag 19 september 2016 @ 23:58:56 #88
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165443043
Gister iemand voor mij die werkelijkwaar iedere voetganger voorrang ging geven. Oversteekplaats (geen zebra), tussen auto's, werkelijk overal werd voor geremd. :(
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 23:05 schreef MarieAlice het volgende:
Volgens de garage had dat er ook geen enkele invloed op, die start-stop wordt normaal alleen gestopt als je portier van de bestuurder opent. Of als je een extra systeem met een identiteitskaart in een demowagen hebt.
Oh, VW heeft ook dat debiele systeem dat zodra je de deur open doet, bijvoorbeeld om te tanken, je motor weer start?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165443468
Nee, dan zegt ie dat je zelf moet starten met de sleutel.
.
pi_165444221
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 23:06 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dat is iets voor demowagens en vervangwagens (tijdens een onderhoud, niet voor langere tijd). Op die manier kunnen ze tracken wie wanneer waar heeft gereden als er een boete in de bus valt. :)
Je echte id-kaart? Dat ding van de overheid? Dan hadden ze aan mij een slechte gehad, ik steek mijn kaart nevernooit in een apparaat dat mijn identiteit moet vaststellen bij een commercieel bedrijf.

Dan maar geen proefrit, hallo concurrent!

--edit-- Net even gegoogled, het schijnt nogal een ding te zijn in België. Daat wordt die eID voor zo'n beetje alles gebruikt. Van digitale handtekeningen in documenten tot toegang (zoals van demoauto's).

De pest is dat ik de toekomst weer een stukje zwarter zie. Als in, een toekomstbeeld dat iedere auto is uitgerust met een eID-reader met startblokkering. In de vrachtauto moet ik al met een chauffeurskaart rijden. Straks dus ook in m'n luxe wagen. :X :N :X

[ Bericht 28% gewijzigd door Ridocar op 20-09-2016 06:21:41 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_165444332
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef MarieAlice het volgende:
Vandaag was ik zelf (weer eens) de irritatie op de weg... :@

Autootje binnen voor onderhoud, kreeg ik een vervangwagen, zo'n Ford Ecosport. Kennisgemaakt met het nieuwe controlesysteem op de demowagens: Identiteitskaart in lezer in handschoenenkastje steken en onmiddellijk start-stopknop induwen om de auto te starten. En na stilgelegde motor telkens opnieuw doen.

Nou, mooi. Tot ik aan een verkeerslicht stond te wachten (heel lang, de echte lichten waren kapot en de tijdelijke waren helaas zo afgesteld dat iedereen tegelijk groen had :') only in Belgium...) en het start-stop-systeem eens wou uitproberen. Neutraal, handrem, pedalen los, auto valt stil, nou mooi. Groen, okee, handrem los, ontkoppelen en in eerste en... de auto start niet. *claxon* Ja, man, geef me nu toch effe. Gas geven? Nope.*claxon, claxon, claxon, flikkerende lichtjes* potverdekke, laat me nu toch eens nadenken allemaal... eum. Nog eens op de knop duwen? Nope. *ondertussen is het ongeveer een claxonsymfonie met bijhorend lichtspectakel en grommende motoren achter mij* Djiez, dudes, la ferme quoi! Ow. Juist. Als de auto stilgelegd is, moet de idkaart weer ingelezen worden om te kunnen rijden. Wanneer ik dan zo gemanoeuvreerd had, dat ik eindelijk die idkaart niet alleen uit de lezer, maar er dan weer in had gekregen, was het uiteraard al weer rood :@ en de hele straat aan het claxoneren. Ik was even rood als dat verkeerslicht.

Maar serieus. Hoe kan je het ecologisch verantwoorde start-stop-systeem van de ECOsport nu testen als je telkens je idkaart opnieuw moet inlezen... :X
wat? id kaart in je auto voor je kan rijden? dat is nog ingewikkelder dan een bestuurderskaart daar rijdt de wagen tenminste nog zonder kaart
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_165444862
Wauw, geen idee dat dat in Nederland zo vreemd was... :X

Er zijn ook garages waarbij het anders werkt, die geen idlezer in hun demowagens hebben. Maar dan moet je nog altijd je idkaart laten inlezen of laten kopiëren vooraleer je een auto meekrijgt, en bij veel garages rijdt er dan zelfs iemand van de garage mee tijdens je testrit. Dat vind ik dan weer een irritatie in de wagen.
pi_165448929
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 08:49 schreef MarieAlice het volgende:
Wauw, geen idee dat dat in Nederland zo vreemd was... :X

Er zijn ook garages waarbij het anders werkt, die geen idlezer in hun demowagens hebben. Maar dan moet je nog altijd je idkaart laten inlezen of laten kopiëren vooraleer je een auto meekrijgt, en bij veel garages rijdt er dan zelfs iemand van de garage mee tijdens je testrit. Dat vind ik dan weer een irritatie in de wagen.
naja dat 2e is wel logisch maar vraag me meer af hoe dat apparaat werkt is dat gewoon optisch lezen of zit er in jullie id kaart ook een chip zoals in een bestuurderskaart?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_165449018
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:59 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

naja dat 2e is wel logisch maar vraag me meer af hoe dat apparaat werkt is dat gewoon optisch lezen of zit er in jullie id kaart ook een chip zoals in een bestuurderskaart?
Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt...
pi_165449062
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:03 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt...
ik vind het logisch dat je bij de dealer een kopie van je legitimatie moet achterlaten wist alleen niet dat er een apparaat bestond in de auto die een id kaart kan lezen i.p.v. alleen een bestuurderskaart.
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_165450600
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:17 schreef Chai het volgende:

Op donderdag 25 augustus 2016 12:08 schreef MarieAlice het volgende:

Gisteren was mijn irritatie een of andere idioot die ineens zonder meer naar links ging op de snelweg, niet beseffend dat ik daar wel reed. Dus maar heel hard remmen (want nog auto links van mij) en claxonneren.

Had meneer een reden om naar links te gaan? Neen, de weg lag voor hem open zo ver hij kon zien. Had meneer door dat hij wat fout deed? Neen, niet echt. Hij bleef gewoon een tijd keurig tussen de twee rijvakken rijden en ging dna weer naar rechts. Dus rijd ik hem even later voorbij met een duidelijk zichtbare 'what the fuck, dude?'-blik. Bleek meneer zijn tablet aan de voorruit te hebben hangen en een film met Julia Roberts aan het kijken te zijn...

o|O o|O o|O

Ik dacht dat dit niet bestond, maar blijkbaar dus wel...

Wtf.
Mensen blijven mij steeds meer verbazen met wat zich allemaal aan dat voorraam bevindt.
TomTom's precies in het midden van het raam, 15 knuffelberen aan de binnenspiegel, en dan nog 2 hondjes met knikkende hoofden op het dashboard.
Vooral die TomTom daar hangen moet toch gewoon minstens een boete opleveren?

Ik weet van vroeger nog dat de jeugd een boete kreeg met zo een 'rally-stijl' ruitenwisser die in het midden van het raam stond.
  woensdag 21 september 2016 @ 08:38:18 #97
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_165465727
Dat van die tablet.. zo'n dude zag ik vorige week op de A28 ook rijden... bizar..

Wat is dat trouwens met die vrachtwagens die steeds seinen? Alle respect voor vrachtwagen chauffeurs maar dit is wel irritant. Meestal seinen ze naar collega's die aan de ander kant van de snelweg rijden maar vaak is daar niemand. Ik ga direct kijken of er iets is met mijn auto of dat ik iets verkeerd deed. -O-
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_165465761
Vanmorgen weer zo'n figuur meegemaakt: een tokkie met petje halverwege achterop zijn hoofd en voorzien van blonde snol op de bijrijdersstoel in een achtstehands Suzuki Swift, ik zag al wat aparte capriolen in mijn binnenspiegel en dan zit hij achter me... Ik rijd op de linkerbaan, al zo'n 20km (op de teller) boven de maximum snelheid en rechts rijden auto's. Die Suzuki nadert me tot zo'n 2 meter of minder, dus ik gooi maar even mijn mistachterlicht aan dat ik daar niet van gediend ben. Ik had geen zin om mijn auto in de puin te (laten) rijden, dus bij de eerstvolgende mogelijkheid schuif ik naar rechts. Is dat kereltje druk aan het gebaren naar mij, dus tik maar een paar keer op mijn voorhoofd. Maar goed, kereltje had haast volgens mij, want hij stoof (voor zover mogelijk in een oude Suzuki Swift) weer verder om bij de personen voor me hetzelfde uit te halen. Bij de eerstvolgende BMW op de linkerbaan zat hij er volgens mij niet meer dan meter achter... 8)7 Hij ging mensen rechts voorbij, over de uitvoegstrook enz. Om vervolgens de eerste afslag te nemen. Op die manier hoop ik dat hij zich om de eerstvolgende boom vouwt met zijn Suzuki.
Don't let my username fool you...
  woensdag 21 september 2016 @ 08:43:20 #99
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_165465764
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:38 schreef Pizzahut het volgende:
Wat is dat trouwens met die vrachtwagens die steeds seinen?
Zie het vaak als ze zijn ingehaald door een andere vrachtwagen, even een seintje geven dat ze er helemaal voorbij zijn en er dus voor passen.
pi_165465956
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:43 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zie het vaak als ze zijn ingehaald door een andere vrachtwagen, even een seintje geven dat ze er helemaal voorbij zijn en er dus voor passen.
Maar ook vaak "OMG!!! OMG!!! OMG!!! WAT LEUK EEN COLLEGA OH DAT HEB IK NOG NOOIT MEEGEMAAKT!!! WAUW!!! WAT GEWELDIG!!!! DIE KANS KRIJG IK ECHT NOOIT MEER!! NU MOET IK ECHT ALLE VERLICHTING DIE IK ANDERS TOCH NOOIT MAG GEBRUIKEN AANZETTEN!!!! WOW DIT IS ECHT DE BESTE DAG VAN MIJN LEVEN!! " :{
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')