Als het vriest kun je prima op normale banden rijden. Winterbanden doen het alleen in de sneeuw aantoonbaar beter dan normale banden.quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kunt beter geen van beide doen.
Maar het is hier op Fok! een doodzonde als je met je zomerbanden de winter in gaat.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:59 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Als het vriest kun je prima op normale banden rijden. Winterbanden doen het alleen in de sneeuw aantoonbaar beter dan normale banden.
Ik ben nieuw hier, maar kan nu al niet wachten op de aankomende winterbandendiscussie.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar het is hier op Fok! een doodzonde als je met je zomerbanden de winter in gaat.
Het maakt niet uit of je abs hebt, of een airbag. Of dat je van "doorrijden" houdt. Dat schijnt helemaal niet te boeien. U heeft een okdtimer zonder gordels? Uw ruitenwissers hadden twee jaar geleden vervangen moeten worden? U heeft geen dodehoekdetectie of achteruitrijsensoren. Geen probleem.
Maar in december zonder winterbanden? Moordenaar! Schaam je! Heb je geen fatsoen? Ik hoop dat je tegen een boom glijdt...
Ik ben idd beroepschauffeur, maar ik heb nog steeds geen glazen bol. Op verkeer met hoge sneheden kan niemand anticiperen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:00 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij voorrang verlenen, als je van rijstrook wisselt. En dus moet je rekening houden met de snelheid van het achterop komende verkeer. Misschien was het seinen en handen uit het raam wel terecht. Neem aan dat je beroepschauffeur bent?
Uitzonderlijke omstandigheden daar gelaten, in 90% van de gevallen kun je heel goed de snelheid van achteropkomend verkeer inschatten als je 2 of 3 keer kijkt alvorens naar links te gaan. Doe ik in ieder geval wel. Minstens twee keer spiegel en een keer over mijn schouder. Bij elke rijbaanwissel.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben idd beroepschauffeur, maar ik heb nog steeds geen glazen bol. Op verkeer met hoge sneheden kan niemand anticiperen.
Ik ook. Eigenlijk kijk ik continu, zover het oog of de horizon reikt, maar op het moment dat ik instuur en halverwege ben ga ik niet nog even terug omdat ik voor zo'n stuk gemotoriseerd tupperware in de weg rij. Daar is die combi te lomp voor.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:54 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Uitzonderlijke omstandigheden daar gelaten, in 90% van de gevallen kun je heel goed de snelheid van achteropkomend verkeer inschatten als je 2 of 3 keer kijkt alvorens naar links te gaan. Doe ik in ieder geval wel. Minstens twee keer spiegel en een keer over mijn schouder. Bij elke rijbaanwissel.
Die discussie staat ergens in een apart topic in PTA. Misschien wordt die wel naar boven geschopt op het moment dat het wat kouder wordt.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:48 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ik ben nieuw hier, maar kan nu al niet wachten op de aankomende winterbandendiscussie.
Ben niet bekend genoeg met de Coentunnel om in te kunnen schatten hoe goed overzicht je hebt.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ook. Eigenlijk kijk ik continu, zover het oog of de horizon reikt, maar op het moment dat ik instuur en halverwege ben ga ik niet nog even terug omdat ik voor zo'n stuk gemotoriseerd tupperware in de weg rij. Daar is die combi te lomp voor.
Als je je telefoon wel binnen handbereik had gehad had je dan 112 gebeld of het normale (geen spoed) nummer?quote:Op woensdag 14 september 2016 16:32 schreef MarieAlice het volgende:
Het was me weer het ritje gisteravond.
Dus. Ik rij op de E314 richting Nederland. Slechts twee rijvakken, ik rijd mooi 123 rechts, zie een treintje vrachtwagens voor me, spiegeltje spiegeltje, pinker, naar links. Ik zie wel dat er in de verte iets wits jeepachtigs zit aan te komen, maar sja, is nog ver, ik rij snel genoeg en hij heeft uiteindelijk ook een rem natuurlijk.
Ben ik de eerste vijf vrachtwagens voorbij, hangt de witte bmw x7 (zoiets?) bumperklevend en seinend achter me. Mja, pech, nog drie vrachtwagens te gaan. (En het was echt een treintje, niet dat er 200 meter tussen zat). Na de laatste vrachtwagen wil ik naar rechts gaan, maar zie daar een motorrijder zonder licht, dus ik blijf links, om hem nog voorbij te gaan. Bmw is echter geagiteerd, gaat naar rechts, moet daar uiteraard een halve noodstop doen en weer uitwijken, want motors lossen nu eenmaal niet gewoon op in de lucht omdat je een witte bmw hebt.
Ondertussen ben ik al voor de motor en weer naar rechts, komt hij weer achter me hangen. Omdat ik er stilaan genoeg van krijg, sla ik af naar een tankstation, maar hij slaat ook af. Ik rij door naar de parking, hij volgt, ik rij de parking af, hij blijft volgen. Aangezien ik toch wel bang begin te worden, wil ik de politie bellen, maar om een of andere reden heeft mijn gsm zich niet verbonden met de carkit en de gsm zit in mijn tas in de koffer. Merde. Blijven rijden dan maar.
Dan valt me te binnen dat in Houthalen een bureau is van de wegpolitie, dus ik rij daarheen, rij de parking daar op tot vlak aan het bureau en stap uit. Bmw stopt ook, ziet dan blijkbaar waar we zijn, en rijdt door. Twee flikken stappen buiten, vragen wat ik kom doen, uitleg gedaan. Signalement doorgegeven van de wagen, pv opgemaakt. Waarschijnlijk gaat er geen gevolg komen, maar dat was ook niet per se de bedoeling. Ik wou gewoon die creepy gast weg.![]()
Vanaf nu blijft gsm ergens binnen handbereik.
Eum, 112?quote:Op woensdag 14 september 2016 16:55 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Als je je telefoon wel binnen handbereik had gehad had je dan 112 gebeld of het normale (geen spoed) nummer?
112 lijkt me ook meer dan terecht als je wordt achtervolgd.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:55 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Als je je telefoon wel binnen handbereik had gehad had je dan 112 gebeld of het normale (geen spoed) nummer?
0900-8844, eenvoudig te onthouden.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:57 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Eum, 112?
Ik ken niet bepaald de telefoonnummers van elke lokale politiedienst of van elke wegpolitiezone van buiten...
Lekker avontuur.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:32 schreef MarieAlice het volgende:
Het was me weer het ritje gisteravond.
Dus. Ik rij op de E314 richting Nederland. Slechts twee rijvakken, ik rijd mooi 123 rechts, zie een treintje vrachtwagens voor me, spiegeltje spiegeltje, pinker, naar links. Ik zie wel dat er in de verte iets wits jeepachtigs zit aan te komen, maar sja, is nog ver, ik rij snel genoeg en hij heeft uiteindelijk ook een rem natuurlijk.
Ben ik de eerste vijf vrachtwagens voorbij, hangt de witte bmw x7 (zoiets?) bumperklevend en seinend achter me. Mja, pech, nog drie vrachtwagens te gaan. (En het was echt een treintje, niet dat er 200 meter tussen zat). Na de laatste vrachtwagen wil ik naar rechts gaan, maar zie daar een motorrijder zonder licht, dus ik blijf links, om hem nog voorbij te gaan. Bmw is echter geagiteerd, gaat naar rechts, moet daar uiteraard een halve noodstop doen en weer uitwijken, want motors lossen nu eenmaal niet gewoon op in de lucht omdat je een witte bmw hebt.
Ondertussen ben ik al voor de motor en weer naar rechts, komt hij weer achter me hangen. Omdat ik er stilaan genoeg van krijg, sla ik af naar een tankstation, maar hij slaat ook af. Ik rij door naar de parking, hij volgt, ik rij de parking af, hij blijft volgen. Aangezien ik toch wel bang begin te worden, wil ik de politie bellen, maar om een of andere reden heeft mijn gsm zich niet verbonden met de carkit en de gsm zit in mijn tas in de koffer. Merde. Blijven rijden dan maar.
Dan valt me te binnen dat in Houthalen een bureau is van de wegpolitie, dus ik rij daarheen, rij de parking daar op tot vlak aan het bureau en stap uit. Bmw stopt ook, ziet dan blijkbaar waar we zijn, en rijdt door. Twee flikken stappen buiten, vragen wat ik kom doen, uitleg gedaan. Signalement doorgegeven van de wagen, pv opgemaakt. Waarschijnlijk gaat er geen gevolg komen, maar dat was ook niet per se de bedoeling. Ik wou gewoon die creepy gast weg.![]()
Vanaf nu blijft gsm ergens binnen handbereik.
In Nederland, ja. Maar ook in België?quote:Op woensdag 14 september 2016 18:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
0900-8844, eenvoudig te onthouden.
in België doet google het ook hoorquote:Op woensdag 14 september 2016 18:47 schreef Light het volgende:
[..]
In Nederland, ja. Maar ook in België?
Al rijdend?quote:Op woensdag 14 september 2016 19:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in België doet google het ook hoorzeker in geval van nood keil je gewoon je dataverkeer aan en zoek je dat nummer effe op, kom op heej, tis 2016, hoe moeilijk kan iets zijn?
zie jij ergens 'in geval van nood' staan? Ja he?quote:
Sowieso, hoe groter het snelheidsverschil, hoe lastiger het is om dat in een spiegel in te schatten. En als je graag 140 ipv 100 wilt rijden en je nadert een punt waar men moet voorsorteren, moet je er extra rekening mee houden dat mensen naar links kunnen komen. Iemand die naar links wil, moet nog steeds kijken of dat veilig kan. Maar altijd maar naar de vrachtwagenchauffeur wijzen is te makkelijk.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:08 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ben niet bekend genoeg met de Coentunnel om in te kunnen schatten hoe goed overzicht je hebt.
In België heeft helaas elk politiecommissariaat en elk bureau van de wegpolitie een ander nummer. Er is geen algemeen politienummer voor niet-urgente zaken.quote:Op woensdag 14 september 2016 18:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
0900-8844, eenvoudig te onthouden.
Helaas, mijn gsm is niet zo smart, dus gaat ook niet werken..quote:Op woensdag 14 september 2016 19:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in België doet google het ook hoorzeker in geval van nood keil je gewoon je dataverkeer aan en zoek je dat nummer effe op, kom op heej, tis 2016, hoe moeilijk kan iets zijn?
En zoals ik al aanhaalde in het vorige topic, er is een rechter die op zijn Duits heeft geoordeeld. Rijd je meer dan 40/50 te hard, dan is het niet aannemelijk meer dat een ander daarop nog kan anticiperen.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:11 schreef Light het volgende:
[..]
Sowieso, hoe groter het snelheidsverschil, hoe lastiger het is om dat in een spiegel in te schatten. En als je graag 140 ipv 100 wilt rijden en je nadert een punt waar men moet voorsorteren, moet je er extra rekening mee houden dat mensen naar links kunnen komen. Iemand die naar links wil, moet nog steeds kijken of dat veilig kan. Maar altijd maar naar de vrachtwagenchauffeur wijzen is te makkelijk.
Je reed door rood!quote:
Waarom ga je (als jij dat bent) door rood?quote:
Maar eerst afremmen en daarna alsnog door rood...quote:
Dat is nogal een vage omschrijving. Ik sorteer voor daar waar de vierkante blokken beginnen, maar andere weggebruikers doen dat tussen de 1,5 en 5,0 km voordat de witte blokken beginnen. En als je denkt dat dat onzin is, dan mag je een keer met me meerijden. Ik zie dat dagelijks.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:11 schreef Light het volgende:
[..]
.... en je nadert een punt waar men moet voorsorteren....
Daar geloof ik dan weer niks van; er staan geen mannetjes op de weg, het verkeer te regelen.quote:
Dit is zo typisch inderdaadquote:Op donderdag 15 september 2016 06:48 schreef Rewimo het volgende:
Algemene ergernis: geen constante snelheid rijden![]()
Als je dan per se geen 80 wil rijden op een weg waar je niet kunt/mag inhalen, rij dan in elk geval constant en niet voortdurend wisselend tussen de 63 en 79 km/u.
Ik vind het echt geen probleem om achter iemand te rijden die wat langzamer rijdt als ik er toch niet langs kan. Maar dit soort figuren zijn gewoon gevaarlijk. Zeker als er een treintje achter hangt en je dus om de haverklap remlichten ziet omdat de figuur vooraan zijn snelheid weer laat zakken. Vijf tellen later weer gas bij en herhalen maar
Ik kon niet goed zien of dat mannetje stond te gebaren of iets, vandaar. Ik had die aso er overigens ook niet tussen gelaten. Doei.quote:Op vrijdag 16 september 2016 09:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Verkeer werd inderdaad geregeld. Ik heb gewoon mn baan gehouden. Als zo'n aso hem op het gras er naast parkeert terwijl het niet kan, dan wacht ie maar effe.
Ben het eens met je hele reactie maar wil even het volgende kwijt: zolang hij op de invoegstrook rijdt, rijdt hij op een 'andere weg'. Hij mag jou daar dus ook gewoon rechts passeren. Zelfde geldt voor een uitvoegstrook. Dus met je opmerking (mij dus inhaalt!!) laat je alleen maar zien dat je de verkeersregels niet kent.quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:33 schreef Bouke-p het volgende:
Tot een meneer in een qashqai in wil voegen en gas geeft tot ie precies met zijn achterwiel tvh mijn voorwiel is(mij dus inhaalt!!) en komt vervolgens naar links.
Ja dat snap ik dat dat mag, wat ik ermee bedoel is dat die lamlul mij dus EN heeft gezien En achter me kon invoegen OF nog meer gas kon geven zodat ik geen last van hem had.quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:44 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ben het eens met je hele reactie maar wil even het volgende kwijt: zolang hij op de invoegstrook rijdt, rijdt hij op een 'andere weg'. Hij mag jou daar dus ook gewoon rechts passeren. Zelfde geldt voor een uitvoegstrook. Dus met je opmerking (mij dus inhaalt!!) laat je alleen maar zien dat je de verkeersregels niet kent.
Daar ben ik het dan ook helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:46 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ja dat snap ik dat dat mag, wat ik ermee bedoel is dat die lamlul mij dus EN heeft gezien En achter me kon invoegen OF nog meer gas kon geven zodat ik geen last van hem had.
Kortom dat er dus geen enkele reden is geweest om in te gaan voegen op het moment dat zijn achterwiel thv mijn voorwiel was.
Jankerd. Al in je dagboek geschreven?quote:Op vrijdag 16 september 2016 11:44 schreef k_man het volgende:
En dat alleen maar om een ander terug te pakken. De aso versus de kleuter...
Ik zou niks gedaan hebben om 'm er tussen te laten, maar ik zou ook niet extra m'n best gaan doen om 'm er niet tussen te laten. En al helemaal niet als dat betekent dat je moet afremmen voor groen en vervolgens vol door rood rijdt.quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:44 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik kon niet goed zien of dat mannetje stond te gebaren of iets, vandaar. Ik had die aso er overigens ook niet tussen gelaten. Doei.
HIj ging echt linksaf, toen ik naast hem kwam heb ik hem nog even een duim gegeven.quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:00 schreef butz0rs het volgende:
[..]netjes gedaan.
Maar wat deed de aso hierna? Linksaf of achter jouw aan, ook door rood?
Ik zie verkeersregelaars staan...quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:00 schreef butz0rs het volgende:
netjes gedaan.
Maar wat deed de aso hierna? Linksaf of achter jouw aan, ook door rood?
Ik maar Anne weet altijd alles beter ondanks dat hij er niet eens bij was.quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gister achter een tweetal tractoren. Inhalen mag. Alleen jammer dat de eerste 3 auto's zo'n beetje tegen de tractor aan reden en de auto daarna een gat liet vallen waardoor je eigenlijk niet meer aan inhalen toe kwam. Fucking 10 kilometer 30 gereden
[..]
Ik zie verkeersregelaars staan...
Misschien wou die vierde auto ook wel inhalen?quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gister achter een tweetal tractoren. Inhalen mag. Alleen jammer dat de eerste 3 auto's zo'n beetje tegen de tractor aan reden en de auto daarna een gat liet vallen waardoor je eigenlijk niet meer aan inhalen toe kwam. Fucking 10 kilometer 30 gereden
Ik ben ten eerste een zij. En ten tweede is dit de eerste keer dat ik op je bijdehante filmpjes reageer, met je altijd.quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik maar Anne weet altijd alles beter ondanks dat hij er niet eens bij was.
En zo nemen en krijgen dat soort lui hun zin en daar steek ik graag effe een stokkie voor.quote:Op vrijdag 16 september 2016 14:38 schreef Ridocar het volgende:
De voorruit is een beetje schmutzig, dus ik kan er niet heel veel van maken. Maar ik ben toch benieuwd hoe dit kruispunt geregeld is. Ik zie ook geen regelaars staan. Een verkeersregelaar dat het volledige kruispunt zou moeten regelen had in het midden moeten staan.
Aso in z'n golfje mag dan wel een enorme zak zijn, maar dat stukje vergelding had ook niet gehoeven.
Lekker laten doen. Althans, dat zou ik hebben gedaan.
quote:Op vrijdag 16 september 2016 14:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik ben ten eerste een zij. En ten tweede is dit de eerste keer dat ik op je bijdehante filmpjes reageer, met je altijd.
En ik zie ze nog steeds niet nee.
[ afbeelding ]
Ja. Bedankt, maarre:quote:Op vrijdag 16 september 2016 14:54 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je filmpje laat lopen is hij duidelijk te zien.
quote:Op vrijdag 16 september 2016 10:18 schreef Anne het volgende:
Dat mannetje tegenover het kruispunt kan echt het verkeer daar niet regelen in zijn uppie.
Nee, helemaal mee eens. Ik zou daar ook zeker niet extra mijn best voor doen en zelf rare acties uithalen. Maar dat vol door rood rijden is dus iets genuanceerder, daar de poster aangaf dat het verkeer geregeld werd. Maar daar is nu ook al een discussie over, zie ik.quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zou niks gedaan hebben om 'm er tussen te laten, maar ik zou ook niet extra m'n best gaan doen om 'm er niet tussen te laten. En al helemaal niet als dat betekent dat je moet afremmen voor groen en vervolgens vol door rood rijdt.
Voor mij heeft het niet eens te doen met zin krijgen, of eerder zijn. Ik vind dit ikke-ikke-gedrag wel behoorlijk kinderachtig, maar daarin ga ik niet mee. Wat ik eerder zei, lekker laten doen. Het is hetzelfde typische gedrag bij files en invoegend verkeer van afgesloten rijstroken op snelwegen. Hoe dichter bij het rode kruis, hoe minder tolerant men is.quote:Op vrijdag 16 september 2016 14:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En zo nemen en krijgen dat soort lui hun zin en daar steek ik graag effe een stokkie voor.
30 is toegestane vmax. Heb ik geen probleem mee, ben je er vlot voorbij. En als die 4e had willen inhalen, had ie dat moeten doen, meerdere mogelijkheden voor geweest (voor hem), wellicht trekt ie de rest dan mee.quote:Op vrijdag 16 september 2016 14:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien wou die vierde auto ook wel inhalen?
30 is wel langzaam trouwens voor een trekker tegenwoordig trouwens.
Nog een tegen gekomen gisterenavond, ook met smartphone bezig, 2e baan van links op de A2quote:Op zaterdag 17 september 2016 14:25 schreef Piles het volgende:
Of iemand die drukker met telefoon is dan met opletten. Die rijden ook zo.
Ik zie alleen een geplette vlieg op het raam.quote:Op vrijdag 16 september 2016 14:54 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je filmpje laat lopen is hij duidelijk te zien. Tenminste ik neem aan dat dit hem is.
Daarom moet je het filmpje even laten lopen, dan zie je hem duidelijk.quote:Op zaterdag 17 september 2016 15:25 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Ik zie alleen een geplette vlieg op het raam.
Dat was geen grootlicht, hij had even zijn iPad op de achterbank gelegd. :-)quote:Op zondag 18 september 2016 11:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen in een vw up die met hun groot licht gaan seinen en hem.zelfs aan houden omdat ik links rijd en autos inhaal en hij niet eens dichterbij komt
Wtf.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:08 schreef MarieAlice het volgende:
Gisteren was mijn irritatie een of andere idioot die ineens zonder meer naar links ging op de snelweg, niet beseffend dat ik daar wel reed. Dus maar heel hard remmen (want nog auto links van mij) en claxonneren.
Had meneer een reden om naar links te gaan? Neen, de weg lag voor hem open zo ver hij kon zien. Had meneer door dat hij wat fout deed? Neen, niet echt. Hij bleef gewoon een tijd keurig tussen de twee rijvakken rijden en ging dna weer naar rechts. Dus rijd ik hem even later voorbij met een duidelijk zichtbare 'what the fuck, dude?'-blik. Bleek meneer zijn tablet aan de voorruit te hebben hangen en een film met Julia Roberts aan het kijken te zijn...
![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat dit niet bestond, maar blijkbaar dus wel...
Extreem hatelijk in een vrachtauto, die mensen die dan wel angstig tussen de vrachtauto's blijven rijden maar gewoon niet 1 tempo (door te spelen met de koppeling, als het echt langzaam is) kunnen rijden.quote:Op zaterdag 17 september 2016 01:55 schreef starla het volgende:
Mensen die niet fatsoenlijk file (langzaam rijdend verkeer in dit geval) kunnen rijden, brrrr....
Gas geven, remmen, gas geven, remmen, te veel gas geven en daardoor heel hard moeten remmen en bijna op de voorligger zitten...
Potvolkoffie man, probeer de snelheid een beetje in te schatten a.u.b.
Ik snap dat het in sommige files best lastig is, maar vandaag was het bijvoorbeeld prima te doen, want ik toucheerde nauwelijks mijn rempedaal door gewoon de auto vaak uit te laten rollen, terwijl die griet voor mij ELKE keer als het verkeer ook maar iets langzamer ging rijden, besloot te remmen. Het was een haast stroboscopisch effect dat haar remlichten afgaven.
Met een Up als leasebak heb je toch wel hard gefaald, laat die arme man erlangs, hij heeft al genoeg te lijden.quote:Op zondag 18 september 2016 11:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen in een vw up die met hun groot licht gaan seinen en hem.zelfs aan houden omdat ik links rijd en autos inhaal en hij niet eens dichterbij komt
quote:Op zondag 18 september 2016 18:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Toeristen in Amsterdam mogen ze allemaal de zee in gooien.
Die op een fiets mogen meteen standrechtelijk geëxecuteerd worden.
Niet kijken, verkeerde rijbaan, niet kijken, verkeerde richting, niet kijken, geen flauw benul of concept van enige vorm van verkeersregels, niet kijken en dan ook nog verontwaardig reageren...
quote:Op zondag 18 september 2016 18:54 schreef Piles het volgende:
Vandaar de term Suïcide Bikes. Die zijn herkenbaar voor andere weggebruikers
Het is echt afschuwelijk, ik heb toch het idee dat het vroeger veel minder erg was en het iets is van de laatste paar jaren en dan vooral maanden. Vroeger zag je ook enkel die rode huur fietsen maar nu heeft ieder hotel wel een VanMoofje of 500 of zo.quote:Op zondag 18 september 2016 18:56 schreef Soury het volgende:
[..]Weten zij veel. Verhuur die fiets want dan zie je echt wat van de stad. Het is vreselijk. Ik durf zelf niet eens meer te fietsen
Ik weet het. Links rechts ogen in je achterhoofd moet je hebbenquote:Op zondag 18 september 2016 19:01 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[..]
Het is echt afschuwelijk, ik heb toch het idee dat het vroeger veel minder erg was en het iets is van de laatste paar jaren en dan vooral maanden. Vroeger zag je ook enkel die rode huur fietsen maar nu heeft ieder hotel wel een VanMoofje of 500 of zo.
Ik heb er vandaag bijna echt een stuk of 10 bijna op de motorkap gehad.
Oneens. Ken een aantal starters op de markt die het eerst mogen proberen met een standaard Up. Heb je niet gefaald, maar goed gestart, alleen logisch dat het bedrijf eerst even de kat uit de boom kijkt voordat er een auto e.d. speciaal voor jou gaat worden besteld. Ken ook mensen die een functie hebben waarbij een auto helemaal niet hoort. Gewoon een normale modale uitvoerende functie. In plaats van kilometervergoeding, besluit een werkgever daar om een auto van de zaak te doen, een Upje ofzo, waarmee men alleen woon/werk mag doen.quote:Op zondag 18 september 2016 18:54 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Met een Up als leasebak heb je toch wel hard gefaald, laat die arme man erlangs, hij heeft al genoeg te lijden.
Het is maar mijn mening, ik vind persoonlijk een Up niks meer dan "ik moet per se een volkswagen rijden" en een klein koekblikje (met verassend veel ruimte, dat wel). Het zou nooit mijn keus zijn. Het uitroepteken is ook ergerlijk. En wat ik van vrienden hoor zijn ze onbetrouwbaar als de pest.quote:Op maandag 19 september 2016 00:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oneens. Ken een aantal starters op de markt die het eerst mogen proberen met een standaard Up. Heb je niet gefaald, maar goed gestart, alleen logisch dat het bedrijf eerst even de kat uit de boom kijkt voordat er een auto e.d. speciaal voor jou gaat worden besteld. Ken ook mensen die een functie hebben waarbij een auto helemaal niet hoort. Gewoon een normale modale uitvoerende functie. In plaats van kilometervergoeding, besluit een werkgever daar om een auto van de zaak te doen, een Upje ofzo, waarmee men alleen woon/werk mag doen.
Ik voel me echt heel idioot dat ik hier werkelijk nog nooit eerder over had gehoord, starten met een idkaart.quote:Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef MarieAlice het volgende:
Vandaag was ik zelf (weer eens) de irritatie op de weg...![]()
Autootje binnen voor onderhoud, kreeg ik een vervangwagen, zo'n Ford Ecosport. Kennisgemaakt met het nieuwe controlesysteem op de demowagens: Identiteitskaart in lezer in handschoenenkastje steken en onmiddellijk start-stopknop induwen om de auto te starten. En na stilgelegde motor telkens opnieuw doen.
Nou, mooi. Tot ik aan een verkeerslicht stond te wachten (heel lang, de echte lichten waren kapot en de tijdelijke waren helaas zo afgesteld dat iedereen tegelijk groen hadonly in Belgium...) en het start-stop-systeem eens wou uitproberen. Neutraal, handrem, pedalen los, auto valt stil, nou mooi. Groen, okee, handrem los, ontkoppelen en in eerste en... de auto start niet. *claxon* Ja, man, geef me nu toch effe. Gas geven? Nope.*claxon, claxon, claxon, flikkerende lichtjes* potverdekke, laat me nu toch eens nadenken allemaal... eum. Nog eens op de knop duwen? Nope. *ondertussen is het ongeveer een claxonsymfonie met bijhorend lichtspectakel en grommende motoren achter mij* Djiez, dudes, la ferme quoi! Ow. Juist. Als de auto stilgelegd is, moet de idkaart weer ingelezen worden om te kunnen rijden. Wanneer ik dan zo gemanoeuvreerd had, dat ik eindelijk die idkaart niet alleen uit de lezer, maar er dan weer in had gekregen, was het uiteraard al weer rood
en de hele straat aan het claxoneren. Ik was even rood als dat verkeerslicht.
Maar serieus. Hoe kan je het ecologisch verantwoorde start-stop-systeem van de ECOsport nu testen als je telkens je idkaart opnieuw moet inlezen...
Twee redenen:quote:Op maandag 19 september 2016 22:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waarom doe je de handrem er dan ook op?
Ik heb alleen in een VW Polo gereden met start-stopsysteem, maar daar is het voldoende om de versnelling in de vrij te zetten en de koppeling los te laten (gewoon voet op de rem).
Zodra je de koppeling weer intrapt start die gelijk weer.
Dat is iets voor demowagens en vervangwagens (tijdens een onderhoud, niet voor langere tijd). Op die manier kunnen ze tracken wie wanneer waar heeft gereden als er een boete in de bus valt.quote:Op maandag 19 september 2016 23:00 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik voel me echt heel idioot dat ik hier werkelijk nog nooit eerder over had gehoord, starten met een idkaart.Ik heb je verhaal met verbazing zitten lezen in ieder geval.
Ah, thanks!quote:Op maandag 19 september 2016 23:06 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Dat is iets voor demowagens en vervangwagens (tijdens een onderhoud, niet voor langere tijd). Op die manier kunnen ze tracken wie wanneer waar heeft gereden als er een boete in de bus valt.
Oh, VW heeft ook dat debiele systeem dat zodra je de deur open doet, bijvoorbeeld om te tanken, je motor weer start?quote:Op maandag 19 september 2016 23:05 schreef MarieAlice het volgende:
Volgens de garage had dat er ook geen enkele invloed op, die start-stop wordt normaal alleen gestopt als je portier van de bestuurder opent. Of als je een extra systeem met een identiteitskaart in een demowagen hebt.
Je echte id-kaart? Dat ding van de overheid? Dan hadden ze aan mij een slechte gehad, ik steek mijn kaart nevernooit in een apparaat dat mijn identiteit moet vaststellen bij een commercieel bedrijf.quote:Op maandag 19 september 2016 23:06 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Dat is iets voor demowagens en vervangwagens (tijdens een onderhoud, niet voor langere tijd). Op die manier kunnen ze tracken wie wanneer waar heeft gereden als er een boete in de bus valt.
wat? id kaart in je auto voor je kan rijden? dat is nog ingewikkelder dan een bestuurderskaart daar rijdt de wagen tenminste nog zonder kaartquote:Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef MarieAlice het volgende:
Vandaag was ik zelf (weer eens) de irritatie op de weg...![]()
Autootje binnen voor onderhoud, kreeg ik een vervangwagen, zo'n Ford Ecosport. Kennisgemaakt met het nieuwe controlesysteem op de demowagens: Identiteitskaart in lezer in handschoenenkastje steken en onmiddellijk start-stopknop induwen om de auto te starten. En na stilgelegde motor telkens opnieuw doen.
Nou, mooi. Tot ik aan een verkeerslicht stond te wachten (heel lang, de echte lichten waren kapot en de tijdelijke waren helaas zo afgesteld dat iedereen tegelijk groen hadonly in Belgium...) en het start-stop-systeem eens wou uitproberen. Neutraal, handrem, pedalen los, auto valt stil, nou mooi. Groen, okee, handrem los, ontkoppelen en in eerste en... de auto start niet. *claxon* Ja, man, geef me nu toch effe. Gas geven? Nope.*claxon, claxon, claxon, flikkerende lichtjes* potverdekke, laat me nu toch eens nadenken allemaal... eum. Nog eens op de knop duwen? Nope. *ondertussen is het ongeveer een claxonsymfonie met bijhorend lichtspectakel en grommende motoren achter mij* Djiez, dudes, la ferme quoi! Ow. Juist. Als de auto stilgelegd is, moet de idkaart weer ingelezen worden om te kunnen rijden. Wanneer ik dan zo gemanoeuvreerd had, dat ik eindelijk die idkaart niet alleen uit de lezer, maar er dan weer in had gekregen, was het uiteraard al weer rood
en de hele straat aan het claxoneren. Ik was even rood als dat verkeerslicht.
Maar serieus. Hoe kan je het ecologisch verantwoorde start-stop-systeem van de ECOsport nu testen als je telkens je idkaart opnieuw moet inlezen...
naja dat 2e is wel logisch maar vraag me meer af hoe dat apparaat werkt is dat gewoon optisch lezen of zit er in jullie id kaart ook een chip zoals in een bestuurderskaart?quote:Op dinsdag 20 september 2016 08:49 schreef MarieAlice het volgende:
Wauw, geen idee dat dat in Nederland zo vreemd was...![]()
Er zijn ook garages waarbij het anders werkt, die geen idlezer in hun demowagens hebben. Maar dan moet je nog altijd je idkaart laten inlezen of laten kopiëren vooraleer je een auto meekrijgt, en bij veel garages rijdt er dan zelfs iemand van de garage mee tijdens je testrit. Dat vind ik dan weer een irritatie in de wagen.
Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt...quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:59 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
naja dat 2e is wel logisch maar vraag me meer af hoe dat apparaat werkt is dat gewoon optisch lezen of zit er in jullie id kaart ook een chip zoals in een bestuurderskaart?
ik vind het logisch dat je bij de dealer een kopie van je legitimatie moet achterlaten wist alleen niet dat er een apparaat bestond in de auto die een id kaart kan lezen i.p.v. alleen een bestuurderskaart.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:03 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt...
Mensen blijven mij steeds meer verbazen met wat zich allemaal aan dat voorraam bevindt.quote:Op zondag 18 september 2016 17:17 schreef Chai het volgende:
Op donderdag 25 augustus 2016 12:08 schreef MarieAlice het volgende:
Gisteren was mijn irritatie een of andere idioot die ineens zonder meer naar links ging op de snelweg, niet beseffend dat ik daar wel reed. Dus maar heel hard remmen (want nog auto links van mij) en claxonneren.
Had meneer een reden om naar links te gaan? Neen, de weg lag voor hem open zo ver hij kon zien. Had meneer door dat hij wat fout deed? Neen, niet echt. Hij bleef gewoon een tijd keurig tussen de twee rijvakken rijden en ging dna weer naar rechts. Dus rijd ik hem even later voorbij met een duidelijk zichtbare 'what the fuck, dude?'-blik. Bleek meneer zijn tablet aan de voorruit te hebben hangen en een film met Julia Roberts aan het kijken te zijn...![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat dit niet bestond, maar blijkbaar dus wel...
Wtf.
Zie het vaak als ze zijn ingehaald door een andere vrachtwagen, even een seintje geven dat ze er helemaal voorbij zijn en er dus voor passen.quote:Op woensdag 21 september 2016 08:38 schreef Pizzahut het volgende:
Wat is dat trouwens met die vrachtwagens die steeds seinen?
Maar ook vaak "OMG!!! OMG!!! OMG!!! WAT LEUK EEN COLLEGA OH DAT HEB IK NOG NOOIT MEEGEMAAKT!!! WAUW!!! WAT GEWELDIG!!!! DIE KANS KRIJG IK ECHT NOOIT MEER!! NU MOET IK ECHT ALLE VERLICHTING DIE IK ANDERS TOCH NOOIT MAG GEBRUIKEN AANZETTEN!!!! WOW DIT IS ECHT DE BESTE DAG VAN MIJN LEVEN!! "quote:Op woensdag 21 september 2016 08:43 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zie het vaak als ze zijn ingehaald door een andere vrachtwagen, even een seintje geven dat ze er helemaal voorbij zijn en er dus voor passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |