quote:Op zondag 18 september 2016 18:54 schreef Piles het volgende:
Vandaar de term Suļcide Bikes. Die zijn herkenbaar voor andere weggebruikers
Het is echt afschuwelijk, ik heb toch het idee dat het vroeger veel minder erg was en het iets is van de laatste paar jaren en dan vooral maanden. Vroeger zag je ook enkel die rode huur fietsen maar nu heeft ieder hotel wel een VanMoofje of 500 of zo.quote:Op zondag 18 september 2016 18:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Weten zij veel. Verhuur die fiets want dan zie je echt wat van de stad. Het is vreselijk. Ik durf zelf niet eens meer te fietsen
Ik weet het. Links rechts ogen in je achterhoofd moet je hebbenquote:Op zondag 18 september 2016 19:01 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[..]
Het is echt afschuwelijk, ik heb toch het idee dat het vroeger veel minder erg was en het iets is van de laatste paar jaren en dan vooral maanden. Vroeger zag je ook enkel die rode huur fietsen maar nu heeft ieder hotel wel een VanMoofje of 500 of zo.
Ik heb er vandaag bijna echt een stuk of 10 bijna op de motorkap gehad.
Oneens. Ken een aantal starters op de markt die het eerst mogen proberen met een standaard Up. Heb je niet gefaald, maar goed gestart, alleen logisch dat het bedrijf eerst even de kat uit de boom kijkt voordat er een auto e.d. speciaal voor jou gaat worden besteld. Ken ook mensen die een functie hebben waarbij een auto helemaal niet hoort. Gewoon een normale modale uitvoerende functie. In plaats van kilometervergoeding, besluit een werkgever daar om een auto van de zaak te doen, een Upje ofzo, waarmee men alleen woon/werk mag doen.quote:Op zondag 18 september 2016 18:54 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Met een Up als leasebak heb je toch wel hard gefaald, laat die arme man erlangs, hij heeft al genoeg te lijden.
Het is maar mijn mening, ik vind persoonlijk een Up niks meer dan "ik moet per se een volkswagen rijden" en een klein koekblikje (met verassend veel ruimte, dat wel). Het zou nooit mijn keus zijn. Het uitroepteken is ook ergerlijk. En wat ik van vrienden hoor zijn ze onbetrouwbaar als de pest.quote:Op maandag 19 september 2016 00:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oneens. Ken een aantal starters op de markt die het eerst mogen proberen met een standaard Up. Heb je niet gefaald, maar goed gestart, alleen logisch dat het bedrijf eerst even de kat uit de boom kijkt voordat er een auto e.d. speciaal voor jou gaat worden besteld. Ken ook mensen die een functie hebben waarbij een auto helemaal niet hoort. Gewoon een normale modale uitvoerende functie. In plaats van kilometervergoeding, besluit een werkgever daar om een auto van de zaak te doen, een Upje ofzo, waarmee men alleen woon/werk mag doen.
Ik voel me echt heel idioot dat ik hier werkelijk nog nooit eerder over had gehoord, starten met een idkaart. Ik heb je verhaal met verbazing zitten lezen in ieder geval.quote:Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef MarieAlice het volgende:
Vandaag was ik zelf (weer eens) de irritatie op de weg...
Autootje binnen voor onderhoud, kreeg ik een vervangwagen, zo'n Ford Ecosport. Kennisgemaakt met het nieuwe controlesysteem op de demowagens: Identiteitskaart in lezer in handschoenenkastje steken en onmiddellijk start-stopknop induwen om de auto te starten. En na stilgelegde motor telkens opnieuw doen.
Nou, mooi. Tot ik aan een verkeerslicht stond te wachten (heel lang, de echte lichten waren kapot en de tijdelijke waren helaas zo afgesteld dat iedereen tegelijk groen had only in Belgium...) en het start-stop-systeem eens wou uitproberen. Neutraal, handrem, pedalen los, auto valt stil, nou mooi. Groen, okee, handrem los, ontkoppelen en in eerste en... de auto start niet. *claxon* Ja, man, geef me nu toch effe. Gas geven? Nope.*claxon, claxon, claxon, flikkerende lichtjes* potverdekke, laat me nu toch eens nadenken allemaal... eum. Nog eens op de knop duwen? Nope. *ondertussen is het ongeveer een claxonsymfonie met bijhorend lichtspectakel en grommende motoren achter mij* Djiez, dudes, la ferme quoi! Ow. Juist. Als de auto stilgelegd is, moet de idkaart weer ingelezen worden om te kunnen rijden. Wanneer ik dan zo gemanoeuvreerd had, dat ik eindelijk die idkaart niet alleen uit de lezer, maar er dan weer in had gekregen, was het uiteraard al weer rood en de hele straat aan het claxoneren. Ik was even rood als dat verkeerslicht.
Maar serieus. Hoe kan je het ecologisch verantwoorde start-stop-systeem van de ECOsport nu testen als je telkens je idkaart opnieuw moet inlezen...
Twee redenen:quote:Op maandag 19 september 2016 22:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waarom doe je de handrem er dan ook op?
Ik heb alleen in een VW Polo gereden met start-stopsysteem, maar daar is het voldoende om de versnelling in de vrij te zetten en de koppeling los te laten (gewoon voet op de rem).
Zodra je de koppeling weer intrapt start die gelijk weer.
Dat is iets voor demowagens en vervangwagens (tijdens een onderhoud, niet voor langere tijd). Op die manier kunnen ze tracken wie wanneer waar heeft gereden als er een boete in de bus valt.quote:Op maandag 19 september 2016 23:00 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik voel me echt heel idioot dat ik hier werkelijk nog nooit eerder over had gehoord, starten met een idkaart. Ik heb je verhaal met verbazing zitten lezen in ieder geval.
Ah, thanks!quote:Op maandag 19 september 2016 23:06 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Dat is iets voor demowagens en vervangwagens (tijdens een onderhoud, niet voor langere tijd). Op die manier kunnen ze tracken wie wanneer waar heeft gereden als er een boete in de bus valt.
Oh, VW heeft ook dat debiele systeem dat zodra je de deur open doet, bijvoorbeeld om te tanken, je motor weer start?quote:Op maandag 19 september 2016 23:05 schreef MarieAlice het volgende:
Volgens de garage had dat er ook geen enkele invloed op, die start-stop wordt normaal alleen gestopt als je portier van de bestuurder opent. Of als je een extra systeem met een identiteitskaart in een demowagen hebt.
Je echte id-kaart? Dat ding van de overheid? Dan hadden ze aan mij een slechte gehad, ik steek mijn kaart nevernooit in een apparaat dat mijn identiteit moet vaststellen bij een commercieel bedrijf.quote:Op maandag 19 september 2016 23:06 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Dat is iets voor demowagens en vervangwagens (tijdens een onderhoud, niet voor langere tijd). Op die manier kunnen ze tracken wie wanneer waar heeft gereden als er een boete in de bus valt.
wat? id kaart in je auto voor je kan rijden? dat is nog ingewikkelder dan een bestuurderskaart daar rijdt de wagen tenminste nog zonder kaartquote:Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef MarieAlice het volgende:
Vandaag was ik zelf (weer eens) de irritatie op de weg...
Autootje binnen voor onderhoud, kreeg ik een vervangwagen, zo'n Ford Ecosport. Kennisgemaakt met het nieuwe controlesysteem op de demowagens: Identiteitskaart in lezer in handschoenenkastje steken en onmiddellijk start-stopknop induwen om de auto te starten. En na stilgelegde motor telkens opnieuw doen.
Nou, mooi. Tot ik aan een verkeerslicht stond te wachten (heel lang, de echte lichten waren kapot en de tijdelijke waren helaas zo afgesteld dat iedereen tegelijk groen had only in Belgium...) en het start-stop-systeem eens wou uitproberen. Neutraal, handrem, pedalen los, auto valt stil, nou mooi. Groen, okee, handrem los, ontkoppelen en in eerste en... de auto start niet. *claxon* Ja, man, geef me nu toch effe. Gas geven? Nope.*claxon, claxon, claxon, flikkerende lichtjes* potverdekke, laat me nu toch eens nadenken allemaal... eum. Nog eens op de knop duwen? Nope. *ondertussen is het ongeveer een claxonsymfonie met bijhorend lichtspectakel en grommende motoren achter mij* Djiez, dudes, la ferme quoi! Ow. Juist. Als de auto stilgelegd is, moet de idkaart weer ingelezen worden om te kunnen rijden. Wanneer ik dan zo gemanoeuvreerd had, dat ik eindelijk die idkaart niet alleen uit de lezer, maar er dan weer in had gekregen, was het uiteraard al weer rood en de hele straat aan het claxoneren. Ik was even rood als dat verkeerslicht.
Maar serieus. Hoe kan je het ecologisch verantwoorde start-stop-systeem van de ECOsport nu testen als je telkens je idkaart opnieuw moet inlezen...
naja dat 2e is wel logisch maar vraag me meer af hoe dat apparaat werkt is dat gewoon optisch lezen of zit er in jullie id kaart ook een chip zoals in een bestuurderskaart?quote:Op dinsdag 20 september 2016 08:49 schreef MarieAlice het volgende:
Wauw, geen idee dat dat in Nederland zo vreemd was...
Er zijn ook garages waarbij het anders werkt, die geen idlezer in hun demowagens hebben. Maar dan moet je nog altijd je idkaart laten inlezen of laten kopiėren vooraleer je een auto meekrijgt, en bij veel garages rijdt er dan zelfs iemand van de garage mee tijdens je testrit. Dat vind ik dan weer een irritatie in de wagen.
Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt...quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:59 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
naja dat 2e is wel logisch maar vraag me meer af hoe dat apparaat werkt is dat gewoon optisch lezen of zit er in jullie id kaart ook een chip zoals in een bestuurderskaart?
ik vind het logisch dat je bij de dealer een kopie van je legitimatie moet achterlaten wist alleen niet dat er een apparaat bestond in de auto die een id kaart kan lezen i.p.v. alleen een bestuurderskaart.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:03 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt...
Mensen blijven mij steeds meer verbazen met wat zich allemaal aan dat voorraam bevindt.quote:Op zondag 18 september 2016 17:17 schreef Chai het volgende:
Op donderdag 25 augustus 2016 12:08 schreef MarieAlice het volgende:
Gisteren was mijn irritatie een of andere idioot die ineens zonder meer naar links ging op de snelweg, niet beseffend dat ik daar wel reed. Dus maar heel hard remmen (want nog auto links van mij) en claxonneren.
Had meneer een reden om naar links te gaan? Neen, de weg lag voor hem open zo ver hij kon zien. Had meneer door dat hij wat fout deed? Neen, niet echt. Hij bleef gewoon een tijd keurig tussen de twee rijvakken rijden en ging dna weer naar rechts. Dus rijd ik hem even later voorbij met een duidelijk zichtbare 'what the fuck, dude?'-blik. Bleek meneer zijn tablet aan de voorruit te hebben hangen en een film met Julia Roberts aan het kijken te zijn...
Ik dacht dat dit niet bestond, maar blijkbaar dus wel...
Wtf.
Zie het vaak als ze zijn ingehaald door een andere vrachtwagen, even een seintje geven dat ze er helemaal voorbij zijn en er dus voor passen.quote:Op woensdag 21 september 2016 08:38 schreef Pizzahut het volgende:
Wat is dat trouwens met die vrachtwagens die steeds seinen?
Maar ook vaak "OMG!!! OMG!!! OMG!!! WAT LEUK EEN COLLEGA OH DAT HEB IK NOG NOOIT MEEGEMAAKT!!! WAUW!!! WAT GEWELDIG!!!! DIE KANS KRIJG IK ECHT NOOIT MEER!! NU MOET IK ECHT ALLE VERLICHTING DIE IK ANDERS TOCH NOOIT MAG GEBRUIKEN AANZETTEN!!!! WOW DIT IS ECHT DE BESTE DAG VAN MIJN LEVEN!! "quote:Op woensdag 21 september 2016 08:43 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zie het vaak als ze zijn ingehaald door een andere vrachtwagen, even een seintje geven dat ze er helemaal voorbij zijn en er dus voor passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |