Van mij mogen ze het zwaar beboeten. Echt druk was het niet, achter mij was meer dan genoeg ruimte. Ik kom met een hogere snelheid aan én toch eventjes voor mij invoegen. Ik toeteren, maar zelfs dan niet even versnellen.quote:Op zondag 25 september 2016 17:02 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Dit is zooo herkenbaar. Ik vraag me af of dit niet beboetbaar is. Ooit gaat het toch een keer helemaal mis?
Natuurlijk is dat beboetbaar, er wordt immers geen voorrang verleend waar dat wel moet. Desnoods het algemene artikel over 'hinderen van medeweggebruikers'.quote:Op zondag 25 september 2016 17:02 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Dit is zooo herkenbaar. Ik vraag me af of dit niet beboetbaar is. Ooit gaat het toch een keer helemaal mis?
Laatste is sowieso waar. Onbegrijpelijk dat er geen actie wordt ondernomen, heb dit al zo vaak gehad.quote:Op zondag 25 september 2016 17:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat beboetbaar, er wordt immers geen voorrang verleend waar dat wel moet. Desnoods het algemene artikel over 'hinderen van medeweggebruikers'.
Alleen de handhaving ontbreekt volledig.
Zoiets valt ook niet te handhaven. Je kunt moeilijk bij iedere invoegstrook een agent zetten.quote:Op zondag 25 september 2016 17:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat beboetbaar, er wordt immers geen voorrang verleend waar dat wel moet. Desnoods het algemene artikel over 'hinderen van medeweggebruikers'.
Alleen de handhaving ontbreekt volledig.
Wel meerdere:quote:Op zondag 25 september 2016 18:16 schreef Carlos93 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ze zulke acties ook op een artikeltje 5 kunnen gooien.
Je kunt er wel eens op gaan letten. Maargoed, als ik dan laatst weer lees, op een ander forum, dat er iemand aan de kant gezet wordt die een linksplakker na kilometers eens rechts voorbij gaat, waarbij de zonder blikken of blozen agent toegeeft dat die ander al kilometers lang onnodig links zat, 20-30 km/h onder de limiet, dan is het beboeten van mensen die met 60 invoegen zonder te kijken nog heel ver weg.quote:Op zondag 25 september 2016 17:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Zoiets valt ook niet te handhaven. Je kunt moeilijk bij iedere invoegstrook een agent zetten.
Kan ook anders:quote:Op zondag 25 september 2016 16:59 schreef Voszje het volgende:
Nee joh, gewoon niet kijken bij het invoegen. Gooi 'm er maar voor, ik rem wel.
quote:Op maandag 26 september 2016 12:34 schreef k_man het volgende:
Tja. In beide filmpjes zijn de filmers zelf de grootste idioten.
Neem dat eerste filmpje. Geeft goed aan waarom er 'treintjes' ontstaan op de linkerbaan. Mensen die netjes naar rechts gaan waar het kan, worden er vervolgens niet meer tussen gelaten. Dus die blijft volgende keer ook maar lekker links plakken. Bovendien is het inhalen van de filmert ook nogal irritant, met 2 km.u verschil. Ga er dan gewoon vlot voorbij, als je 'm zo nodig achter je wilt laten.quote:
Tussen gelaten? Eehhhh nee, waarom gaat die naar links dan heeft daar niks te zoeken.quote:Op maandag 26 september 2016 12:45 schreef k_man het volgende:
Neem dat eerste filmpje. Geeft goed aan waarom er 'treintjes' ontstaan op de linkerbaan. Mensen die netjes naar rechts gaan waar het kan, worden er vervolgens niet meer tussen gelaten
Onnodig links? Ik zie een voorsorteerbord op 0:24. Rechts inhalen, ja dat is dus dat sarcasme, kan het me wel voorstellen.quote:Op maandag 26 september 2016 12:45 schreef k_man het volgende:
Tweede filmpje: onnodig links rijden, rechts inhalen.
Is dat niet gewoon in het RVV geregeld?quote:Op maandag 26 september 2016 13:18 schreef Ridocar het volgende:
Ze menen recht te hebben op voorrang.
Bij mijn weten is het aan de ander de plicht om voorrang te verlenen. Deze verwachting wordt al snel opgevat als het recht op vrije ongehinderde doorgang.quote:Op maandag 26 september 2016 13:19 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon in het RVV geregeld?
Leuke catchphrase voor rijles ja, "voorrang heb je niet maar krijg je"quote:voorrang verlenen: het de betrokken bestuurders in staat stellen ongehinderd hun weg te vervolgen;
Die had ik in eerste instantie inderdaad gemist. Ik zag het bord op 0:40.quote:Op maandag 26 september 2016 13:15 schreef ambertje90 het volgende:
Onnodig links? Ik zie een voorsorteerbord op 0:24.
Heb ik er nog eentje voor je: 'je hebt geen recht op een aanrijding.' En waarom denk je dat voorrang voor rijscholen anders werkt? Natuurlijk weet je als ervaren bestuurder waar je normaal gesproken gewoon door kunt rijden, maar als je daarin gehinderd wordt zou je gewoon moeten afremmen (misschien zelfs stoppen) en niet gaan zitten toeteren en de veroorzaker half lafjes ontwijken zonder van het gas te gaan.quote:Op maandag 26 september 2016 13:39 schreef ambertje90 het volgende:
Dat is precies wat er in de definitie van voorrang verlenen staat:
[..]
Leuke catchphrase voor rijles ja, "voorrang heb je niet maar krijg je"
Maar dergelijke taal grapjes werken in het recht natuurlijk niet. Als de ene bestuurder de plicht heeft voorrang te verlenen dan heeft de ander daar automatisch recht op.
Geen idee, moet eerst de amerikaan voorbij toch?quote:Op maandag 26 september 2016 14:57 schreef k_man het volgende:
Ja, hoe lang rijdt de filmer al onnodig links voordat dat bord verschijnt?
Nee, degene die invoeghulp probeert te geven.quote:Op maandag 26 september 2016 14:57 schreef k_man het volgende:
Nu bedoel je de filmer, neem ik aan? Ik had het over de ander.
Dat denk ik niet, ik ben me alleen bewust van de trucjes die rijinstructeurs gebruiken.quote:Op maandag 26 september 2016 14:58 schreef Ridocar het volgende:
En waarom denk je dat voorrang voor rijscholen anders werkt?
Begin er een topic over of zo.quote:Op maandag 26 september 2016 15:13 schreef ambertje90 het volgende:
Maar nu even terug naar de invoeghulp. Wie doet dat allemaal, en waarom? En vind je dat anderen dat ook bij jou moeten doen?
Hoe vaak ben je al op gelijke wijze teruggetoeterd? En hoevaak was de invoeghulp nutteloos?
Nooit. Nouja, bijna nooit. Als het voor de invoeger gevaarlijk wordt (bv door een vluchtstrook dat ophoudt) dan zorg ik wel dat diegene voorrang krijgt. Meestal door af te remmen.quote:Op maandag 26 september 2016 15:13 schreef ambertje90 het volgende:
Jup! Ik linkte overigens niet voor niets de twitteraccount van de rijopleiding van de politieacademie erbij. Misschien geloof je hen wel?
Maar nu even terug naar de invoeghulp. Wie doet dat allemaal, en waarom? En vind je dat anderen dat ook bij jou moeten doen?
Hoe vaak ben je al op gelijke wijze teruggetoeterd? En hoevaak was de invoeghulp nutteloos?
Weet je wat, neem jij lekker voorrang, dan zetten wij 'Maar ik had voorrang!' op je grafsteen wanneer iemand je overhoop rijdt omdat je voorrang neemt.quote:Op maandag 26 september 2016 13:39 schreef ambertje90 het volgende:
Dat is precies wat er in de definitie van voorrang verlenen staat:
[..]
Leuke catchphrase voor rijles ja, "voorrang heb je niet maar krijg je"
Maar dergelijke taal grapjes werken in het recht natuurlijk niet. Als de ene bestuurder de plicht heeft voorrang te verlenen dan heeft de ander daar automatisch recht op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |