Opmerkelijk dat de grote corporaties die wat dit onderwerp betreft deel zijn van de propaganda machine van de regering (wat krijgen ze daar voor terug? Interessante vraag...) kennelijk niet daad bij woord voegen.quote:Despite Early Optimism, German Companies Hire Few Refugees
A year ago, as Germany opened its borders to a surge of migrants and refugees, Chancellor Angela Merkel said,"Wir schaffen das" — "We can do it." More than a million asylum seekers arrived in Germany last year, and they're eligible to start working after three months.
Many expected that the influx of new arrivals would help Germany's economy, already the strongest in Europe. Big players in German business were enthusiastic. Dieter Zetsche, the CEO of Daimler, the big car maker, predicted a new "economic miracle." Frank Appel, the CEO of Deutsche Post, the huge courier company, praised the additional value for the labor market that the refugees would bring.
Germany, like most every country in Europe, has an aging workforce and a low birthrate and needs more young workers in the years to come.
But the miracle hasn't happened. The easy entrance to the German labor market was overestimated, especially for Syrian refugees, says Wido Geis of the Cologne Institute for Economic Research. The challenges include language skills, education, training and Germany's own bureaucracy.
One out of three German companies says it plans to hire refugees this year or next. But only 7 percent of all German firms have actually done so in the last 24 months, according to the Institute for Economic Studies in Munich, which polled managers earlier this year.
And a grand total of 54 refugees have managed to find employment with the country's biggest 30 companies, according to a survey in June by the daily Frankfurter Allgemeine Zeitung. Fifty of them are employed by Deutsche Post.
The assumption was that asylum seekers would primarily include people with relatively high education levels, comparable to German degrees. But in fact, many who arrived are unskilled and can understand neither English nor German.
http://www.npr.org/sectio(...)es-hire-few-refugees
quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef SeLang het volgende:
De 30 grootste bedrijven hebben totaal 54 "vluchtelingen" in dienst genomen van de 1,2 miljoen.
Ze spreken de taal niet en/of hebben geen (juiste/erkende) opleiding en/of hebben geen ervaring en de Duitse bureaucratie.quote:The challenges include language skills, education, training and Germany's own bureaucracy.
Net als veel migranten leven politici ook in een parallelle maatschappij. Die hebben geen idee wat Jan Modaal voor referentiekader heeft.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:47 schreef Elzies het volgende:
Het is wel een terechte constatering die benoemd mag worden. Ontkennen of ervan wegkijken lost het probleem niet op. Ook de Duitse peilingen geven aan dat de meeste Duitsers een herbenoeming van Merkel niet zien zitten. Vergelijkbaar met het AD-artikel wat aangaf dat meer dan 60% van de Nederlandse kiezers niets zien in een derde termijn van Mark Rutte.
Dit zijn politici die historische fouten hebben gemaakt met ernstige sociale en maatschappelijke gevolgen die weliswaar nog generaties lang zullen door etteren en waarvan de uitkomst nog helemaal niet vast staat. Het ergste is dat ze zo zijn verblind door hun eigen politieke macht dat ze niet meer luisteren naar kritiek en zich stoïcijns blijven vastklampen aan hun eigen mislukte idealen.
Die berichten ben ik eerlijk gezegd niet tegengekomen in de media. Linkje wellicht?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Inderdaad die bullshitberichten in de media; 'Vluchtelingenstroom goed voor werkgelegenheid' omdat het IND nieuwe mensen moest inhuren. Alsof die paar baantjes in enige vergelijking staan met de economische ramp die zo'n vluchtelingenstroom is.
Of ze weten het wel, maar geven er geen f*** om.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:49 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Net als veel migranten leven politici ook in een parallelle maatschappij. Die hebben geen idee wat Jan Modaal voor referentiekader heeft.
Dat komt natuurlijk door de nu nog strenge regelgeving om vluchtelingen aan het werk te helpen, en het gebrek aan stimulerende maatregelen vanuit de overheid, om dit aantrekkelijker te maken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef SeLang het volgende:
De 30 grootste bedrijven hebben totaal 54 "vluchtelingen" in dienst genomen van de 1,2 miljoen.
Ik heb geen linkje voor je.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die berichten ben ik eerlijk gezegd niet tegengekomen in de media. Linkje wellicht?
Ik neem aan dat de apotheker uit Aleppo inmiddels wel in een apotheek aan het werk is?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb geen linkje voor je.
Maar in praatprogramma's en interviews is door politici meerdere malen gezegd dat deze vluchtelingen gewoon aan het werk gaan. Veel mensen namen het toen al niet serieus.
Dat laatste is het geval.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:51 schreef female81 het volgende:
[..]
Of ze weten het wel, maar geven er geen f*** om.
De helft haalt hier de VERPLICHTTE inburgeringscursus niet (binnen de drie jaar die ze ervoor hebben). Lijkt me dat die dan 'iets minder' inzetbaar zijn ....quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar in praatprogramma's en interviews is door politici meerdere malen gezegd dat deze vluchtelingen gewoon aan het werk gaan. Veel mensen namen het toen al niet serieus.
( Óf ik kan niet rekenen óf dat is veel minder dan de helft; 6 000 .... en 53 000 : 3 is 17 667 dus net 34 % )quote:Van de 53.000 migranten die zich in de jaren 2013, 2014 en 2015 in Nederland vestigden, moeten nog 47.000 voldoen aan hun verplichtingen, schrijft Asscher aan de Kamer.
Ik neem aan dat dit een grap is?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:53 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de apotheker uit Aleppo inmiddels wel in een apotheek aan het werk is?
Die schijnt goede kwaliteit cocaïne te verkopen twee straten verderop. (oké, beetje flauwquote:Op maandag 29 augustus 2016 10:53 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de apotheker uit Aleppo inmiddels wel in een apotheek aan het werk is?
Lees nou eens terug.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Deze bijvoorbeeld:quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die berichten ben ik eerlijk gezegd niet tegengekomen in de media. Linkje wellicht?
Tsja, dat zijn gewoon onderzoeksresultaten. Het wordt echter niet gebruikt als argument voor de opvang van asielzoekers. Ook niet door onze regering.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Deze bijvoorbeeld:
http://www.volkskrant.nl/(...)ielzoekers~a4107440/
De beeldvorming was wel zo. Het was een van de 'argumenten' voor de ongebreidelde instroom. Het gaat allemaal om framing.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lees nou eens terug.
Ik vroeg om een linkje naar een artikel waarin wordt gesteld dat de instroom van vluchtelingen goed is voor de werkgelegenheid.
Overigens zit daar wel een kern van waarheid in, maar het wordt naar mijn weten niet gebruikt als argument voor de opvang van asielzoekers.
Oh sorry.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lees nou eens terug.
Ik vroeg om een linkje naar een artikel waarin wordt gesteld dat de instroom van vluchtelingen goed is voor de werkgelegenheid.
Overigens zit daar wel een kern van waarheid in, maar het wordt naar mijn weten niet gebruikt als argument voor de opvang van asielzoekers.
Nou nee.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:47 schreef Elzies het volgende:
Het is wel een terechte constatering die benoemd mag worden. Ontkennen of ervan wegkijken lost het probleem niet op. Ook de Duitse peilingen geven aan dat de meeste Duitsers een herbenoeming van Merkel niet zien zitten. Vergelijkbaar met het AD-artikel wat aangaf dat meer dan 60% van de Nederlandse kiezers niets zien in een derde termijn van Mark Rutte.
Dit zijn politici die historische fouten hebben gemaakt met ernstige sociale en maatschappelijke gevolgen die weliswaar nog generaties lang zullen door etteren en waarvan de uitkomst nog helemaal niet vast staat. Het ergste is dat ze zo zijn verblind door hun eigen politieke macht dat ze niet meer luisteren naar kritiek en zich stoïcijns blijven vastklampen aan hun eigen mislukte idealen.
In Nederland misschien niet, maar ik heb het debat in Duitsland aardig gevolgd en daar werd dit regelmatig aangehaald hoor. Niet zo zeer als argument om opvang te bieden, maar wel als rechtvaardiging waarom het economisch gunstig zou kunnen zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
Het gaat er inderdaad om hoe het wordt geïnterpreteerd en door wie.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:58 schreef Homey het volgende:
De beeldvorming was wel zo. Het was een van de 'argumenten' voor de ongebreidelde instroom. Het gaat allemaal om framing.
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit een grap is?
Nou het was niet grappig geformuleerd.quote:
Er is nooit sprake geweest van een 'ongebreidelde instroom'. Bovendien sprak het kabinet al snel de wens uit om de instroom in te dammen. Zoiets is echter makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:58 schreef Homey het volgende:
[..]
De beeldvorming was wel zo. Het was een van de 'argumenten' voor de ongebreidelde instroom. Het gaat allemaal om framing.
Dat is het grootste probleem inderdaad. Van politici verwacht je dat ze vergezichten hebben (behalve Rutte want die doet daar niet aan volgens eigen zeggen) omtrent de vluchtelingenproblematiek. Mensen willen een langetermijn-visie en worden bij die vraag veel te vaak in een verdachte hoek gezet waar ze niet in thuis horen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:45 schreef Rockefellow het volgende:
Het voelt voor veel mensen te lekker om zich tolerant en gastvrij op te stellen. Het is pure emotie waarop het huidige beleid gevoerd wordt.
Bezwaren en eventuele problemen worden weggewuifd tot men er zelf mee geconfronteerd wordt. En dat duurt voor veel mensen helaas nog wel even.
Ik vond het stiekem wel grappig eigenlijk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:02 schreef Harvest89 het volgende:
Nou het was niet grappig geformuleerd.
Zal wel, maar het menselijk drama is wel dat vrijwel iedereen van de migranten structureel werkloos is en blijft, met potentieel grote sociale en financiele gevolgen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is nooit sprake geweest van een 'ongebreidelde instroom'. Bovendien sprak het kabinet al snel de wens uit om de instroom in te dammen. Zoiets is echter makkelijker gezegd dan gedaan.
Met zo'n antwoord kan ik niets. Geef dan met concrete voorbeelden aan dat Merkels Wir Schaffen Das de Duitse samenleving heeft verbeterd en dat de meeste asielzoekers werkende Duitsers zijn geworden die fantastisch zijn geïntegreerd.quote:
Nu ik weet dat het niet serieus is, is het best wel grappig.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:05 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ik vond het stiekem wel grappig eigenlijk.![]()
In de media werd het (ook op de radio bij bijvoorbeeld het NOS-journaal) gebracht alsof de vluchtelingen goed waren voor de economie. Misschien geen overheidspropaganda (alhoewel; bericht DNB) maar de linkse media doet wel haar best de vluchtelingenstroom als positief af te spiegelen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dat zijn gewoon onderzoeksresultaten. Het wordt echter niet gebruikt als argument voor de opvang van asielzoekers. Ook niet door onze regering.
De term "apothekers uit Aleppo" is een uitvinding van vice-premier (en minister van sociale zaken en werkgelegenheid) Asscher.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:12 schreef Harvest89 het volgende:
Al die mensen die zeiden dat het voornamelijk artsen/medici en raketgeleerden waren?
Waaronder die (oud) tweede kamer voorzitter.
QFTquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik begrijp dat optimisme in de eerste plaats al niet. We hebben al veel moeite om de huidige groep laag opgeleiden van inkomen te voorzien omdat veel laag geschoold werk naar Azie verplaatst is. Hoe komen ze erop dat een miljoen extra laagopgeleiden dat beter zouden maken?
Precies dit natuurlijk, dat ziet een blind paard nog aankomen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het dient geen ander doel als om de druk op de arbeidsmarkt hoog te houden en op die manier de lonen laag
De officiële lezing in Duitsland is dat deze vluchtelingen omgeschoold kunnen worden tot "fachkräfte". Waarom ze de eigen werkelozen niet omscholen wordt niet vermeld, waarschijnlijk zullen ze zeggen dat ze meer potentie in vluchtelingen zien.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hoe komen ze erop dat een miljoen extra laagopgeleiden dat beter zouden maken?
Jij denkt dat de hoogopgeleide Syrische vluchteling naar West Europa gaat? hahahhahahah, die gaat naar Noord Amerika of Australie. Het is daar veel beter toeven voor de hoger opgeleide medemensquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:16 schreef Hochwinter het volgende:
Ik kan me ook nog een topic van KLB-fokster herinneren waarin gedaan werd alsof het gros van de Syrische vluchtelingen erg hoog opgeleid was. Dat geloofde ze oprecht.
Inhumaan, racisme, is zielig voor die mensen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
Trouwens; waarom wordt er niet meer werk gemaakt van de terugkeer van asielzoekers op het moment dat de situatie in eigen land verbeterd is?
Ten eerste moeten veel asielzoekers sowieso terugkeren. Naar ik begrijp zijn het op dit moment voornamelijk Albanezen die bij ons aankloppen. Die mogen niet blijven.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
Trouwens; waarom wordt er niet meer werk gemaakt van de terugkeer van asielzoekers op het moment dat de situatie in eigen land verbeterd is?
Hoe vinden de immigratiefans dit?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]![]()
![]()
Hilarisch dit.
Eigenlijk zou het om je rot te lachen zijn, als het niet zo triest was.
Ik bedoelde niet de fopasielzoekers zoals de Albanezen, maar de mensen die echt uit conflictgebieden komen. Lijkt mij dat als het Syrische conflict is opgelost, er daar weer veel mensen naar terug kunnen. Dan stel ik voort dat landen als Qatar en S-A betalen voor de heropbouw.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ten eerste moeten veel asielzoekers sowieso terugkeren. Naar ik begrijp zijn het op dit moment voornamelijk Albanezen die bij ons aankloppen. Die mogen niet blijven.
In Syrië is het nu nog te onveilig. Deze mensen terugsturen is in strijd met verdragen die wij hebben ondertekend.
Hoelang geleden was het dat de vluchtelingen in Duitsland kwamen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:11 schreef Elzies het volgende:
[..]
Met zo'n antwoord kan ik niets. Geef dan met concrete voorbeelden aan dat Merkels Wir Schaffen Das de Duitse samenleving heeft verbeterd en dat de meeste asielzoekers werkende Duitsers zijn geworden die fantastisch zijn geïntegreerd.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Concreet 54 mensen die daadwerkelijk werken en al die anderen die op kosten van de Duitse belastingbetaler moeten worden onderhouden. Vaak niet willen integreren en een nieuwe onderstroom van maatschappelijke kansarmen vormen. Dat is over tien jaar niet anders.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:26 schreef loni55 het volgende:
[..]
Hoelang geleden was het dat de vluchtelingen in Duitsland kwamen?
Je weet dat in de praktijk in Duitsland vrij weinig uitzettingen plaatsvinden?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ten eerste moeten veel asielzoekers sowieso terugkeren. Naar ik begrijp zijn het op dit moment voornamelijk Albanezen die bij ons aankloppen. Die mogen niet blijven.
Dat is het probleem van onze buurtjes.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:30 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Je weet dat in de praktijk in Duitsland vrij weinig uitzettingen plaatsvinden?
Dat is wat kort door de bocht, er zijn in Duitsland natuurlijk veel meer bedrijven dan alleen die in de OP genoemde bedrijven. Bovendien zijn de meesten er pas kort.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:29 schreef Elzies het volgende:
Concreet 54 mensen die daadwerkelijk werken en al die anderen die op kosten van de Duitse belastingbetaler moeten worden onderhouden.
Natuurlijk was het wel een ongebreidelde instroom, in augustus 2015 had de Eu net besloten om de vluchtelingen in Griekenland te verdelen over de rest van Europa. Daarbij zou Nederland er 7000 moeten opnemen.....VANWEGE HET FEIT DAT NEDERLAND ZO DICHTBEVOLKT IS! .....de volgende 3 maanden stroomden er 60.000 binnen....hoe erger ongebreideld wil je het hebben dan?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is nooit sprake geweest van een 'ongebreidelde instroom'. Bovendien sprak het kabinet al snel de wens uit om de instroom in te dammen. Zoiets is echter makkelijker gezegd dan gedaan.
Over de situatie in NL ben ik niet echt op de hoogte, maar het feit dat er bad,bed en brood regelingen zijn, doet het een en ander vermoeden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is het probleem van onze buurtjes.
En dat terwijl de meeste nederlanders geeneens ruimte voor een bad hebben!quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:34 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Over de situatie in NL ben ik niet echt op de hoogte, maar het feit dat er bad,bed en brood regelingen zijn, doet het een en ander vermoeden.
Die verdragen kloppen dan ook niet. Laat men maar met hulp van ons geld aan regionale opvang doen. Kost ons uiteindelijk veel minder geld en je hebt ook geen gezeik met mensen die niet terugkeren.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Syrië is het nu nog te onveilig. Deze mensen terugsturen is in strijd met verdragen die wij hebben ondertekend.
Blijkbaar vindt men/de politiek het wel prima zo? Ieder nuchter mens weet dat de meeste immigranten weg zullen kwijnen in de bijstand. De kinderen krijgen het ook moeilijk. De uitzonderingen worden gepropageerd, om wat voor reden dan ook.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Concreet 54 mensen die daadwerkelijk werken en al die anderen die op kosten van de Duitse belastingbetaler moeten worden onderhouden. Vaak niet willen integreren en een nieuwe onderstroom van maatschappelijke kansarmen vormen. Dat is over tien jaar niet anders.
Verdragen die niet goed zijn voor ons, moeten we opzeggen. Of correcties eisen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die verdragen kloppen dan ook niet. Laat men maar met hulp van ons geld aan regionale opvang doen. Kost ons uiteindelijk veel minder geld en je hebt ook geen gezeik met mensen die niet terugkeren.
Nee Koos, we hebben afgesproken dat alle problemen in de EU ook onze problemen zijn. Zelfs als Bulgaarse zigeuners geen melk tijdens de pauze op school krijgen dan is het ons probleem en moet er een universele Europese wet komen om dat te voorkomen. Dan mag je ook wel zeggen dat het gebrek aan uitzettingen in Duitsland een probleem voor ons is. Zeker gezien het feit dat die kansloze illegalen in Duitsland zomaar eens het idee kunnen krijgen om op niet-legale wijze hun inkomen in Nederland te verkrijgen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is het probleem van onze buurtjes.
Exact. Maar zoals gebruikelijk zijn we daar weer eens te laf voor.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Verdragen die niet goed zijn voor ons, moeten we opzeggen. Of correcties eisen.
Teveel rijken die er nog rijker door worden. Al die leegstaande caravans in de winter die nu E 800 per week opbrengen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:37 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Blijkbaar vindt men/de politiek het wel prima zo? Ieder nuchter mens weet dat de meeste immigranten weg zullen kwijnen in de bijstand. De kinderen krijgen het ook moeilijk. De uitzonderingen worden gepropageerd, om wat voor reden dan ook.
Maar wat doet men? Niks, alleen goedpraten wat krom is en blijven opnemen. Dus kennelijk vindt iedereen het wel goed zo, anders was er inmiddels echt wel harder (algemeen) beleid.
Koos heeft alleen de EU gedachte wanneer het hem uitkomt blijkt maar weer.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee Koos, we hebben afgesproken dat alle problemen in de EU ook onze problemen zijn. Zelfs als Bulgaarse zigeuners geen melk tijdens de pauze op school krijgen dan is het ons probleem en moet er een universele Europese wet komen om dat te voorkomen. Dan mag je ook wel zeggen dat het gebrek aan uitzettingen in Duitsland een probleem voor ons is. Zeker gezien het feit dat die kansloze illegalen in Duitsland zomaar eens het idee kunnen krijgen om op niet-legale wijze hun inkomen in Nederland te verkrijgen.
De ervaring met soortgelijke migrantengroepen biedt anders weinig hoop. Het is inderdaad vrij naïef om te denken dat die mensen snel een baan denken en daarom is het zeldzaam naïef om één miljoen mensen in je land op te nemen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:39 schreef Wespensteek het volgende:
Het gaat toch allemaal vrij goed als ik het zo lees, de werkloosheid daalt er. Verder is het vrij naïef om te denken dat die mensen snel een baan hebben en als dat niet lukt te denken dat de integratie is mislukt.
There are lies, bad lies and statistics:quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:39 schreef Wespensteek het volgende:
Het gaat toch allemaal vrij goed als ik het zo lees, de werkloosheid daalt er. Verder is het vrij naïef om te denken dat die mensen snel een baan hebben en als dat niet lukt te denken dat de integratie is mislukt.
Uiteraard is het veel te voorbarig om conclusies te trekken, helemaal met je eens,quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:39 schreef Wespensteek het volgende:
Het gaat toch allemaal vrij goed als ik het zo lees
Uitzetbeleid is veelal een nationale aangelegenheid. Daar gelden wel bepaalde regels voor, maar het is aan EU-lidstaten zelf om er invulling aan te geven.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee Koos, we hebben afgesproken dat alle problemen in de EU ook onze problemen zijn. Zelfs als Bulgaarse zigeuners geen melk tijdens de pauze op school krijgen dan is het ons probleem en moet er een universele Europese wet komen om dat te voorkomen. Dan mag je ook wel zeggen dat het gebrek aan uitzettingen in Duitsland een probleem voor ons is. Zeker gezien het feit dat die kansloze illegalen in Duitsland zomaar eens het idee kunnen krijgen om op niet-legale wijze hun inkomen in Nederland te verkrijgen.
Teveel conclusies zonder enkele argument.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Concreet 54 mensen die daadwerkelijk werken en al die anderen die op kosten van de Duitse belastingbetaler moeten worden onderhouden. Vaak niet willen integreren en een nieuwe onderstroom van maatschappelijke kansarmen vormen. Dat is over tien jaar niet anders.
Je neemt vluchtelingen niet op omdat ze snel werk hebben maar omdat ze hulp nodig hebben, het zijn geen arbeidsmigranten.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De ervaring met soortgelijke migrantengroepen biedt anders weinig hoop. Het is inderdaad vrij naïef om te denken dat die mensen snel een baan denken en daarom is het zeldzaam naïef om één miljoen mensen in je land op te nemen.
Als je realistisch bent, is dat wel in het verschiet ligt. Werkgevers zullen grotendeels de vluchtelingen misbruiken waar nodig, en afdanken indien niet bruikbaar. Duitsland kent een samenleving met veel discriminatie en mislukte integratie. Hoe denk jij dat die vluchtelingen, die op eens in een heel andere wereld terecht komen, zicht staande kunnen houden in deze voor hen moeilijke omstandigheden?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:47 schreef loni55 het volgende:
[..]
Teveel conclusies zonder enkele argument.
Volgens mij ziet het er allemaal best goed uit.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:44 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Uiteraard is het veel te voorbarig om conclusies te trekken, helemaal met je eens,
Maar je kan toch wel inschatten waar het toe leidt. Hoe is het destijds met de gastarbeiders uit met name Turkije gegaan? Die werden uitgebuit tot en met, hoe vergaat het hun nakomelingen nu sociaaleconomisch gezien?
Duitsland heeft destijds relatief veel Libanezen opgevangen. Hoe vergaat het hen sociaal economisch? (kijk even naar de criminaliteitscijfers en werkeloosheidscijfers)
Waarom zou het nu opeens anders gaan denk je?
Dus jij denkt dat honderdduizenden illegalen in Duitsland zich niks aantrekken van de wet, van de eis dat ze terug gaan naar hun eigen land maar dat ze wel de grens tussen Nederland en Duitsland respecteren die niet bewaakt wordt? Dat ze trots zijn op hun status als illegaal in Duitsland en voor geen goud Illegaal in Nederland willen zijn?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uitzetbeleid is veelal een nationale aangelegenheid. Daar gelden wel bepaalde regels voor, maar het is aan EU-lidstaten zelf om er invulling aan te geven.
Dus als Duitsland geen haast maakt met uitzettingen, is dat niet ons probleem.
Het lijkt mij toch dat we mogen verwachten dat ze hun eigen broek ophouden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je neemt vluchtelingen niet op omdat ze snel werk hebben maar omdat ze hulp nodig hebben, het zijn geen arbeidsmigranten.
Ik begrijp dus dat jij hoopt dat Duitsland niemand uitzet?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat honderdduizenden illegalen in Duitsland zich niks aantrekken van de wet, van de eis dat ze terug gaan naar hun eigen land maar dat ze wel de grens tussen Nederland en Duitsland respecteren die niet bewaakt wordt? Dat ze trots zijn op hun status als illegaal in Duitsland en voor geen goud Illegaal in Nederland willen zijn?
Als dat het geval zou zijn zouden ze niet eerst 7 veilige landen doorkruisen voordat ze in Duitsland zijn. Sterker nog, als het sec om opvang gaat zouden we ze in de regio met hulp van ons geld moeten opvangen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je neemt vluchtelingen niet op omdat ze snel werk hebben maar omdat ze hulp nodig hebben, het zijn geen arbeidsmigranten.
Ze zullen eindigen in 1 euro jobs, als ze al werk krijgen. Maar het gaat wel goed toch?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:51 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Als je realistisch bent, is dat wel in het verschiet ligt. Werkgevers zullen grotendeels de vluchtelingen misbruiken waar nodig, en afdanken indien niet bruikbaar. Duitsland kent een samenleving met veel discriminatie en mislukte integratie. Hoe denk jij dat die vluchtelingen, die op eens in een heel andere wereld terecht komen, zicht staande kunnen houden in deze voor hen moeilijke omstandigheden?
Dat lijkt mij niet, hoe kun je dat verwachten van mensen die hier naar toe zijn gevlucht. Ik verwacht dat de komende vijf jaar de meerderheid werkloos blijft. Er zijn ook veel Duitsers en Nederlanders werkloos dus waarom zouden vluchtelingen wel makkelijk een baan kunnen vinden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:52 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Het lijkt mij toch dat we mogen verwachten dat ze hun eigen broek ophouden.
Nogal wat cijfers, kan zo snel geen eenduidige conclusie trekken, zal het later even op mijn gemak doornemen. Het zou wel vreemd zijn als de conclusie hier opeens heel anders is dat in eerdere rapporten waaruit blijkt dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in werkeloosheid- en criminaliteitscijfers (het een hangt natuurlijk met het ander samen)quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij ziet het er allemaal best goed uit.
https://statistik.arbeits(...)/Fluchtmigration.pdf
Ik zou niet weten waarom een vluchteling moet stoppen met reizen in het eerste veilige land dat hij tegenkomt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als dat het geval zou zijn zouden ze niet eerst 7 veilige landen doorkruisen voordat ze in Duitsland zijn. Sterker nog, als het sec om opvang gaat zouden we ze in de regio met hulp van ons geld moeten opvangen.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:52 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Het lijkt mij toch dat we mogen verwachten dat ze hun eigen broek ophouden.
Als jij vindt dat oververtegenwoordiging betekent dat het slecht gaat vind ik dat vreemd, mensen zitten in totaal verschillende uitgangssituaties en het is niet realistisch te verwachten dat dat op korte termijn anders wordt. Een achterstand loopt je op hogere leeftijd niet eenvoudig meer in.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:56 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Nogal wat cijfers, kan zo snel geen eenduidige conclusie trekken, zal het later even op mijn gemak doornemen. Het zou wel vreemd zijn als de conclusie hier opeens heel anders is dat in eerdere rapporten waaruit blijkt dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in werkeloosheid- en criminaliteitscijfers (het een hangt natuurlijk met het ander samen)
Source: http://de.francais-express.com/nachrichten/finanzen/-5963-dax-konzerne-stellen-54-fluchtlinge-ein/quote:FRANKFURT, 3. Juli. Die Integration von mehr als einer Million Flüchtlingen in den deutschen Arbeitsmarkt ist eine Herkulesaufgabe - an deren Bewältigung die größten Konzerne dieses Landes bislang so gut wie gar nicht beteiligt sind. Das zeigt eine Umfrage dieser Zeitung unter den 30 wertvollsten Unternehmen im Deutschen Aktienindex (Dax), die für einen addierten Jahresumsatz von mehr als 1,1 Billionen Euro und für rund 3,5 Millionen Beschäftigte stehen. Eigenen Angaben zufolge haben diese Unternehmen, zusammen genommen, bis Anfang Juni aber gerade einmal 54 Flüchtlinge fest angestellt. Davon entfielen allein 50 auf die Deutsche Post, zwei jeweils auf den Softwarekonzern SAP und den Darmstädter Pharmahersteller Merck.
Grenzen zijn nu opeens wel een realiteit? Scheidslijnen die door alles en iedereen gerespecteerd worden? Dat is nieuws voor me want ik heb vaak genoeg gehoord dat grenzen eigenlijk niks voorstellen, niet te bewaken zijn enz. Lijkt mij dat een gedeelte van honderdduizenden illegalen in Duitsland, die alleen op criminele wijze in hun inkomen kunnen voorzien, dan ook niet zoveel moeite hebben om eens hun geluk in Nederland te zoeken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik begrijp dus dat jij hoopt dat Duitsland niemand uitzet?
Waarom zou je 2.000 km verder gaan als je al veilig bent en het je niet om economische motieven te doen is?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom een vluchteling moet stoppen met reizen in het eerste veilige land dat hij tegenkomt.
Leg eerst uit wat je met "Duitsland kent een samenleving met veel discriminatie en mislukte integratie" bedoelt?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:51 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Als je realistisch bent, is dat wel in het verschiet ligt. Werkgevers zullen grotendeels de vluchtelingen misbruiken waar nodig, en afdanken indien niet bruikbaar. Duitsland kent een samenleving met veel discriminatie en mislukte integratie. Hoe denk jij dat die vluchtelingen, die op eens in een heel andere wereld terecht komen, zicht staande kunnen houden in deze voor hen moeilijke omstandigheden?
Ik doe graag nobel op kosten van de belastingbetalerquote:Op maandag 29 augustus 2016 10:45 schreef Rockefellow het volgende:
Het voelt voor veel mensen te lekker om zich tolerant en gastvrij op te stellen. Het is pure emotie waarop het huidige beleid gevoerd wordt.
Ik begrijp nog steeds niet waarom dit is gebeurt en nog steeds gebeurt, Allemaal in het belang van een enkeling die aan de vluchtelingen verdient?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef SeLang het volgende:
Waar ik echt bezwaar tegen maak is de propaganda dat die vluchtelingen op één of andere manier goed voor de economie zouden zijn. Je moet er gewoon eerlijk over zijn dat er een ramp aan de gang is die ons bakken geld kost en dus hogere belastingdruk/ minder koopkracht, nog los van alle sociale en maatschappelijke problemen die dit veroorzaakt (wat imo een veel groter probleem is). Aantoonbare leugens over de welvaart die de vluchtelingen zouden genereren versmallen het draagvlak alleen maar.
Een mens niet, een vluchteling wel omdat zodra hij in een veilig land is niet meer vlucht.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom een vluchteling moet stoppen met reizen in het eerste veilige land dat hij tegenkomt.
Kan, maar illegaal in een land verblijven is - je raadt het al - illegaal.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Grenzen zijn nu opeens wel een realiteit? Scheidslijnen die door alles en iedereen gerespecteerd worden? Dat is nieuws voor me want ik heb vaak genoeg gehoord dat grenzen eigenlijk niks voorstellen, niet te bewaken zijn enz. Lijkt mij dat een gedeelte van honderdduizenden illegalen in Duitsland, die alleen op criminele wijze in hun inkomen kunnen voorzien, dan ook niet zoveel moeite hebben om eens hun geluk in Nederland te zoeken.
Dat zijn de officiële cijfers.quote:De 30 grootste bedrijven hebben totaal 54 "vluchtelingen" in dienst genomen van de 1,2 miljoen.
Had je mijn post eigenlijk wel gelezen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
het is niet realistisch te verwachten dat dat op korte termijn anders wordt
OK als dat de insteek is, dan sober huisvesten zoals overal ter wereld en wachten tot ze weer terug kunnen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:50 schreef Wespensteek het volgende:
Ik zeg helemaal niet at economische motieven geen rol spelen. Als mensen moeten vluchten gaan ze ook kijken wat een goede plek is om heen te vluchten, dat lijkt mij vrij normaal maar doet niets af aan het feit dat ze moesten vluchten en vluchteling zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom zou je 2.000 km verder gaan als je al veilig bent en het je niet om economische motieven te doen is?
Dan hadden ze moeten stoppen in Turkije of Griekenland.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben jij ervoor dat alle arme mensen in de wereld het recht hebben om in Nederland te mogen verblijven en een Nederlands paspoort moeten kunnen krijgen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet at economische motieven geen rol spelen. Als mensen moeten vluchten gaan ze ook kijken wat een goede plek is om heen te vluchten, dat lijkt mij vrij normaal maar doet niets af aan het feit dat ze moesten vluchten en vluchteling zijn.
Een goede plek is een plek waar je tijdelijk veilig bent. Wij kunnen niet de hele wereld opvangen. Wel een tijdelijke bijdrage leveren door ze zo dichtbij huis op te vangen als mogelijk en ze daarna terug te laten keren. Voor hen het beste, voor ons het beste.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet at economische motieven geen rol spelen. Als mensen moeten vluchten gaan ze ook kijken wat een goede plek is om heen te vluchten, dat lijkt mij vrij normaal maar doet niets af aan het feit dat ze moesten vluchten en vluchteling zijn.
Dat is die mooie spagaat waar al die voorstanders van ongebreidelde immigratie zich altijd maar in lullen inderdaad.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben jij ervoor dat alle arme mensen in de wereld het recht hebben om in Nederland te mogen verblijven en een Nederlands paspoort moeten kunnen krijgen?
In Duitsland is nog altijd veel discriminatie op basis van afkomst (zowel etniciteit als bijvoorbeeld de week waar je uit komt). Ook is er sprake segregatie, wat leidt tot wijken waar nauwelijks meer Duitsers wonen, waar Duits niet meer de voertaal is etc. Dat vind ik overigens prima hoor, maar het komt de integratie niet ten goede.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:02 schreef loni55 het volgende:
[..]
Leg eerst uit wat je met "Duitsland kent een samenleving met veel discriminatie en mislukte integratie" bedoelt?
Goedkope werkkrachten, waarom hebben we anders zoveel Turken en Marokkanen in NW Europa.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat de grote corporaties die wat dit onderwerp betreft deel zijn van de propaganda machine van de regering (wat krijgen ze daar voor terug? Interessante vraag...) kennelijk niet daad bij woord voegen.
De vluchtelingencrisis is natuurlijk geen makkelijk oplosbaar probleem. Zelfs als je er vanuit gaat dat waarschijnlijk 90% van de "vluchtelingen" pure gelukszoekers zijn dan heb je nog steeds in alleen al Duitsland een instroom van 120.000 echte vluchtelingen binnen een jaar tijd.
Waar ik echt bezwaar tegen maak is de propaganda dat die vluchtelingen op één of andere manier goed voor de economie zouden zijn. Je moet er gewoon eerlijk over zijn dat er een ramp aan de gang is die ons bakken geld kost en dus hogere belastingdruk/ minder koopkracht, nog los van alle sociale en maatschappelijke problemen die dit veroorzaakt (wat imo een veel groter probleem is). Aantoonbare leugens over de welvaart die de vluchtelingen zouden genereren versmallen het draagvlak alleen maar.
Misschien omdat het niet een enkeling betreft?quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:03 schreef Oud_student het volgende:
Allemaal in het belang van een enkeling die aan de vluchtelingen verdient?
http://www.welt.de/politi(...)rabischen-Clans.htmlquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
het is niet realistisch te verwachten dat dat op korte termijn anders wordt
Mijn tekst was duidelijk, ik verwacht niet dat dat op korte termijn ander wordt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:06 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Had je mijn post eigenlijk wel gelezen?Ik had het over o.a. de Libanezen die destijds opgevangen zijn. Dat is niet iets van de afgelopen jaren he.
Nog altijd doen ze het statisch gezien nog altijd erg slecht. Met name qua criminaliteitscijfers scoren ze bijzonder hoog. Niet alleen qua kleine criminaliteit overigens. In de georganiseerde criminaliteit zijn ze zeer succesvol, met goede georganiseerde clan structuren.
Dit is slechts één voorbeeld. Als dit allemaal in ogenschouw neemt, waarom denk je dat het nu opeens allemaal heel anders gaat lopen? Ik ben oprecht benieuwd naar je antwoord. Want behalve wishfull thinking, zie ik eerlijk gezegd weinig aanknopingspunten.
Dat begrijp ik, maar mijn vraag had betrekking op de lange termijn...quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mijn tekst was duidelijk, ik verwacht niet dat dat op korte termijn ander wordt.
De meeste mensen verliezen die naïviteit als ze een peuter zijn. Dan realiseren ze als ze hun koekje met 10 vriendjes willen delen er weinig van het koekje overblijft voor zichzelf.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is die mooie spagaat waar al die voorstanders van ongebreidelde immigratie zich altijd maar in lullen inderdaad.
Die vluchtelingen denken er blijkbaar anders over en dat zou ik ook doen als ik moest vluchten, ik zou ook willen gaan naar een plek waar een toekomst opgebouwd kan worden. Als ik moet verhuizen zoek ik ook een nieuw huis dat mij bevalt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een goede plek is een plek waar je tijdelijk veilig bent. Wij kunnen niet de hele wereld opvangen. Wel een tijdelijke bijdrage leveren door ze zo dichtbij huis op te vangen als mogelijk en ze daarna terug te laten keren. Voor hen het beste, voor ons het beste.
Wat een onzin.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben jij ervoor dat alle arme mensen in de wereld het recht hebben om in Nederland te mogen verblijven en een Nederlands paspoort moeten kunnen krijgen?
Waarmee je het land waar ze vandaan komen nog verder de vernieling in helpt, want er blijft op die manier weinig volk over dat het land kan herbouwen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die vluchtelingen denken er blijkbaar anders over en dat zou ik ook doen als ik moest vluchten, ik zou ook willen gaan naar een plek waar een toekomst opgebouwd kan worden. Als ik moet verhuizen zoek ik ook een nieuw huis dat mij bevalt.
Als je geluk hebt zijn bij de derde of vierde generatie migranten de verschillen wel vervaagd.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:21 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar mijn vraag had betrekking op de lange termijn...
Kan je dat ook beantwoorden?
Het gaat er juist om dat er geen toekomst opgebouwd moet worden. Als hun thuisland weer veilig is, ligt hun toekomst daar.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die vluchtelingen denken er blijkbaar anders over en dat zou ik ook doen als ik moest vluchten, ik zou ook willen gaan naar een plek waar een toekomst opgebouwd kan worden. Als ik moet verhuizen zoek ik ook een nieuw huis dat mij bevalt.
We hebben geen geluk. Is niet gebeurd met Turken en Marokkanen. Wat een naïviteit en wensdenken zeg. Als je geluk hebt. Het is geen sociaal experiment ffs.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je geluk hebt zijn bij de derde of vierde generatie migranten de verschillen wel vervaagd.
Persoonlijk denk ik dat terugkeer vanuit Nederland en Duitsland net zo eenvoudig is als terugkeer vanuit Turkije, als het gaat om Syriërs. Of men terug gaat om het land weer op te bouwen is nog een heel andere kwestie.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarmee je het land waar ze vandaan komen nog verder de vernieling in helpt, want er blijft op die manier weinig volk over dat het land kan herbouwen.
Hoeveel generaties zitten we nu bij bijvoorbeeld de Libanezen? (ik gebruik dit als voorbeeld, omdat zij al vrij vroeg naar Duitsland kwamen in de jaren 70 van de vorige eeuw)quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je geluk hebt zijn bij de derde of vierde generatie migranten de verschillen wel vervaagd.
Op zich ben ik het daar mee eens, maar politici die eerlijk zijn trekken geen stemmen. Politici die met beleid komen dat geld kost trekken geen stemmen. Politiek gezien is het daadwerkelijk beter om net te doen alsof het allemaal goed gaat en de rekening door te schuiven naar de volgende regering.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je moet er gewoon eerlijk over zijn dat er een ramp aan de gang is die ons bakken geld kost en dus hogere belastingdruk/ minder koopkracht, nog los van alle sociale en maatschappelijke problemen die dit veroorzaakt (wat imo een veel groter probleem is).
Dat kan het kabinet ook helemaal niet. Europa als geheel is compleet kansloos om ook maar iets te doen aan een crisis als deze. Rutte kan wel roepen dat hij de instroom wil indammen maar hij heeft er simpelweg totaal geen invloed op.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om muren te bouwen en gasten terug te sturen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat kan het kabinet ook helemaal niet. Europa als geheel is compleet kansloos om ook maar iets te doen aan een crisis als deze. Rutte kan wel roepen dat hij de instroom wil indammen maar hij heeft er simpelweg totaal geen invloed op.
Hetzelfde geldt voor Merkel. Zij moet wel roepen dat het allemaal goed komt en dat de Duitse staat haar verantwoordelijkheid draagt en dat vluchtelingen welkom zijn etcetera etcetera. Ze heeft namelijk geen keus. Die vluchtelingen komen, wat Merkel ook zegt of doet. Ze staat compleet machteloos dus heeft ze geen andere optie dan net te doen alsof wat er gebeurt met vluchtelingen onderdeel is van beleid.
Als mensen in de criminaliteit zijn gegaan denk ik dat het helemaal moeilijk is dat te veranderen, je ziet dat dat vaak ook van vader op zoon overgaat. Criminaliteitsbestrijding is nog weer een vak apart en eerlijk gezegd vind ik dat zowel Duitsland als Nederland dat vrij goed doen maar toch grote fouten maken en hebben gemaakt als het gaat om migranten gezinnen die erg kwetsbaar zijn. Dat vaak de tweede generatie het slecht doet geeft aan dat er veel speelt als je praat over migratie, integratie en criminaliteit en daar is onvoldoende aandacht voor.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:28 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Hoeveel generaties zitten we nu bij bijvoorbeeld de Libanezen? (ik gebruik dit als voorbeeld, omdat zij al vrij vroeg naar Duitsland kwamen in de jaren 70 van de vorige eeuw)
Ik zie eigenlijk weinig aanleiding dat ze dit gaan veranderen. Zoals gezegd, zijn ze eigenlijk super succesvol in wat ze doen. Ze controleren hele wijken, en steeds meer vervaagt het onderscheid tussen onderwereld en bovenwereld, omdat ze met de goede winsten die ze maken, ook legale bedrijven starten. Als dit voor hen werkt, waarom zouden generaties, die opgroeien in dit milieu dan veranderen?
Maar eigenlijk zeg je dat het met geluk nog een eeuw duurt, dat an sich, vind ik ook nogal wat, maar ik waardeer je eerlijkheid.
Jawel het is wel een sociaal experiment onze hele samenleving is een groot sociaal experiment waar we steeds weer proberen het beste ervan te maken. Of je nu de grens dichtgooit en doet alsof de ellende ergens je niet raakt of die mensen probeert op te vangen en te helpen in dit land het is een groot sociaal experiment waarbij je steeds weer veranderende omstandigheden hebt en de uitkomst onzeker is. Als je IS laat begaan weet je niet wat er gebeurd en als je gaat ingrijpen ook niet, je kunt jouw best doen maar meer niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We hebben geen geluk. Is niet gebeurd met Turken en Marokkanen. Wat een naïviteit en wensdenken zeg. Als je geluk hebt. Het is geen sociaal experiment ffs.
Dan hadden al die politici en Gutmenschen hun klep dicht moeten houden toen er veel kritiek kwam. "Nee hoor, ze moeten allemaal aan het werk, geen zorgen."quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
We moeten ook allemaal aan het werk als je onze regering mag geloven verder maak ik me vrij weinig zorgen want dat gaat toch niet lukken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan hadden al die politici en Gutmenschen hun klep dicht moeten houden toen er veel kritiek kwam. "Nee hoor, ze moeten allemaal aan het werk, geen zorgen."
Veel namen het toen al niet serieus, maar veel hebben die onzin gewoon doorgeslikt.
Een heleboel dingen. Maar zelfs als Rutte dat zou willen zou hij ook moeten vertellen hoe veel dat kost. En dat kunnen politici niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om muren te bouwen en gasten terug te sturen?
Dat kan. Ik kan niet bepalen wat zin en onzin is in een onzinnig brein want er is geen touw aan vast te knopen hoe mensen als jij denken. Het is een samenraapseltje van gedachtes waar geen enkele logica inzit.quote:
Het is vrij eenvoudig je kunt het op een normale manier vragen en ook mijn teksten lezen. Als je dat had gedaan dan had je geconstateerd dat het begin voor mij is dat mensen moeten vluchten en dus is niet iedereen een vluchteling volgens mijn opvattingen en dus hoeven we niet iedereen op te vangen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat kan. Ik kan niet bepalen wat zin en onzin is in een onzinnig brein want er is geen touw aan vast te knopen hoe mensen als jij denken. Het is een samenraapseltje van gedachtes waar geen enkele logica inzit.
Als jij niks om je familie, vrienden, buurtgenoten en landgenoten geeft of als jij evenveel om je familie, vrienden ....... als je om een onbekende 10.000 km verderop geeft dan kan jij daar zo over denken. Het probleem alleen is dat dat jou niet menselijker maakt maar dat dat jou een computer maakt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel het is wel een sociaal experiment onze hele samenleving is een groot sociaal experiment waar we steeds weer proberen het beste ervan te maken. Of je nu de grens dichtgooit en doet alsof de ellende ergens je niet raakt of die mensen probeert op te vangen en te helpen in dit land het is een groot sociaal experiment waarbij je steeds weer veranderende omstandigheden hebt en de uitkomst onzeker is. Als je IS laat begaan weet je niet wat er gebeurd en als je gaat ingrijpen ook niet, je kunt jouw best doen maar meer niet.
Wat weer een onzin. In plaats van bedenken wat een ander volgens jou denkt kun je beter gewoon vragen, wat je nu doet is ook tamelijk onbeleefd.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als jij niks om je familie, vrienden, buurtgenoten en landgenoten geeft of als jij evenveel om je familie, vrienden ....... als je om een onbekende 10.000 km verderop geeft dan kan jij daar zo over denken. Het probleem alleen is dat dat jou niet menselijker maakt maar dat dat jou een computer maakt.
Wat maakt een vluchteling specialer dan al die andere hopeloze gevallen? Vandaag sterven er misschien 25.000 kinderen door honger en dorst op de wereld. Waarom is die welgevoede Syriër met een Iphone die heeft besloten om te bewegen ipv stil te zitten zieliger dan die kinderen die een hongersdood sterven maar toevallig uit een veilig land komen en geen recht hebben om hier asiel aan te vragen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is vrij eenvoudig je kunt het op een normale manier vragen en ook mijn teksten lezen. Als je dat had gedaan dan had je geconstateerd dat het begin voor mij is dat mensen moeten vluchten en dus is niet iedereen een vluchteling volgens mijn opvattingen en dus hoeven we niet iedereen op te vangen.
Hij bedoelt waarschijnlijk dat je totaal niet nationalistisch bent.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat weer een onzin. In plaats van bedenken wat een ander volgens jou denkt kun je beter gewoon vragen, wat je nu doet is ook tamelijk onbeleefd.
Ik vind dat in NL erger dan in Dquote:Op maandag 29 augustus 2016 12:11 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
In Duitsland is nog altijd veel discriminatie op basis van afkomst (zowel etniciteit als bijvoorbeeld de week waar je uit komt).
In Nederland speelt dat zeer zeker ook ja.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind dat in NL erger dan in D
Het ging ze er ook niet om dat ze die mensen nodig hadden, het ging erom dat meer aanbood de prijs van arbeid drukt en zo het rendement op kapitaal verhoogt. Daarvoor hoeven ze niet daadwerkelijk aan het werk, daarvoor hoeven ze er slechts te zijn. De kosten van het er zijn worden dan weer opgehoest door de werknemers die zo van 3 kanten gepakt worden: Door de lagere prijs van arbeid, door de hogere belastingen en sociale premies, en door de gestegen kosten van woningen en voorzieningen vanwege de grotere vraag.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat de grote corporaties die wat dit onderwerp betreft deel zijn van de propaganda machine van de regering (wat krijgen ze daar voor terug? Interessante vraag...) kennelijk niet daad bij woord voegen.
Zei ik alquote:Op maandag 29 augustus 2016 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het ging ze er ook niet om dat ze die mensen nodig hadden, het ging erom dat meer aanbood de prijs van arbeid drukt en zo het rendement op kapitaal verhoogt. Daarvoor hoeven ze niet daadwerkelijk aan het werk, daarvoor hoeven ze er slechts te zijn. De kosten van het er zijn worden dan weer opgehoest door de werknemers die zo van 3 kanten gepakt worden: Door de lagere prijs van arbeid, door de hogere belastingen en sociale premies, en door de gestegen kosten van woningen en voorzieningen vanwege de grotere vraag.
Wat de vluchteling anders maakt is dat die niet op de bescherming van machthebbers kan rekenen en niet op die plek kan blijven. Honger en dorst kun je oplossen door eten en drinken naar die plek te brengen waar het nodig is.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat maakt een vluchteling specialer dan al die andere hopeloze gevallen? Vandaag sterven er misschien 25.000 kinderen door honger en dorst op de wereld. Waarom is die welgevoede Syriër met een Iphone die heeft besloten om te bewegen ipv stil te zitten zieliger dan die kinderen die een hongersdood sterven maar toevallig uit een veilig land komen en geen recht hebben om hier asiel aan te vragen?
Wat een naïeve redenering. Waarom gebeurt dit dan niet?quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:44 schreef Wespensteek het volgende:
Honger en dorst kun je oplossen door eten en drinken naar die plek te brengen waar het nodig is.
Het gebeurd wel maar er zijn ook vrij veel mensen die er geen geld aan willen besteden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:59 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Wat een naïeve redenering. Waarom gebeurt dit dan niet?
en je kunt je bv afvragen op welk onderzoek het artikel zich beroept, bij die claim dat alles mislukt is omdat niet alle vluchtelingen geljk een baan hebben...quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:43 schreef Re het volgende:
dat zijn er niet veel
paar vraagjes: hoe lang is de procedure om als vluchteling te mogen werken en hoeveel bedrijven zijn er in duitsland naast de 30 grootsten?
Weet je dat een groot antal problemen in Afrika juist verergert worden doordat westerse landen in grote aantallen medische verzorging en grote hoeveelheden voedsel-hulp transporteren naar enkele 'opvang-locaties' ?quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:44 schreef Wespensteek het volgende:
Honger en dorst kun je oplossen door eten en drinken naar die plek te brengen waar het nodig is.
Helemaal eens hoor maar de vraag ging over een acuut probleem en dan zul je dus snel eten en drinken moeten regelen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Weet je dat een groot antal problemen in Afrika juist verergert worden doordat westerse landen in grote aantallen medische verzorging en grote hoeveelheden voedsel-hulp transporteren naar enkele 'opvang-locaties' ?
Effectief zorgt dat er veelal voor dat juist steeds grotere hoeveelheden vluchtelingen die plekken opzoeken...
De lokale voedselmarkt daar wordt vervolgens geheel verstoord door de grote hoeveelheden gratis of iig enorm goedkoop voedsel, waardoor lokale boeren juist failliet gaan.
In zulke gebieden treed snel een grote kaalslag op; er ontstaat een lokale economie gebaserd op een enorme overbevolking, transport van voedsel van ver gelegen locaties en vernietging van lokale grondstoffen en brandstof...
Het 'opheffen' van zulke kampen blijkt vaak onmogelijk en het is regelmatig voorgekomen dat enkele tientallen jaren erna nog steeds grote sloppenwijken zich vormen, die enkel kunnen bestaan door een continue verzorging met voedsel en buitenlandse hulp van buitenaf.
( en regelmatig ontstaat een regelrechte 'hulpverlebners-industrie' waari westerse organisaties ook de grotste financile njectie in zulke gebieden geven, die echter deels ook deze in-stand-houden)
Bv tijdens de grote hoeveelheden 'noodhulp' in de vorm van voedsel en noodpakketten die vanuit het westen naar afrika gestuurd werden in de 1970s en 1980s, steeg de armoede in afrika van 11% naar 66%
http://dambisamoyo.com/pu(...)deos/books/dead-aid/
Om honger en dorst op te lossen moet je geen eten en drinken sturen, maar bv iemand helpen zn eigen voedsel te verbouwen en water te reinigen/winnen.
nee, dat is en erg dom en kortzichtig idee dat veelal de situatie op de lange termijn verergert..quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Helemaal eens hoor maar de vraag ging over een acuut probleem en dan zul je dus snel eten en drinken moeten regelen.
Als er vandaag kinderen sterven door de hongersdood lijkt het mij het beste te voorkomen door te zorgen voor eten en drinken. Je kunt ook niks doen natuurlijk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, dat is en erg dom en kortzichtig idee dat veelal de situatie op de lange termijn verergert..
en pas als de problemen daar op de lange termjn compleet kapot gemaakt zijn, de lokale economie geheel verstoord, zullen enkele uit die groepen naar europa reizen ...
Hongersnoden kunnen altijd voorkomen ..
mar het is extreem kortzichtig te denken dat je dan 'helpt' door gelijk hele vliegtuigen vol met goedkoop voedsel naar zulke gebieden te vliegen.
quote:Vandaag sterven er misschien 25.000 kinderen door honger en dorst op de wereld.
Vals dilemma.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als er vandaag kinderen sterven door de hongersdood lijkt het mij het beste te voorkomen door te zorgen voor eten en drinken. Je kunt ook niks doen natuurlijk.
[..]
Jawel. RM-rf geeft aan dat voedselhulp vaak de problemen alleen maar erger maakt. Jij komt dan met 'je kunt ook niets doen'.quote:
Op basis waarvan noem je het 'behoorlijk goed'?quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:13 schreef RM-rf het volgende:
Ik geef overigens juist Merkel momenteel absoluut gelijk met haar voorspelling: "Wir schaffen das".
Duitsland heeft de chaos van 2015 behoorlijk goed doorstaan
Slim? Zowel in Duitsland als binnen de EU is er nauwelijks draagvlak voor haar beleid. Het anti-EU sentiment is verder aangewakkerd in diverse landen én Duitsland zit opgescheept met een miljoen slecht te integreren inwoners.quote:en heel slim eraan gewerkt devluchtelingenstroom aan de europese grenzen te stoppen, et was een erg goede keuze geen antionale landsgrenzen dicht te zetten en te denken dat dan die vluchtelingen wel het probleem kunnen blijven van andere europese landen.
Die discussie zou feitelijk moeten gaan over geboortebeperking.quote:
Ik vind het een volledige onzin discussie en ga hem dan ook afsluiten, ik heb gewoon hier even een antwoord op gegeven wat ik al een vrij onzinnig iets vond:quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel. RM-rf geeft aan dat voedselhulp vaak de problemen alleen maar erger maakt. Jij komt dan met 'je kunt ook niets doen'.
het heeft geen zin te denken 25.000 kinderen te 'redden', vol met lekker emotionele 'wat-zijn-ze-toch-goed-Bezig'-borstklopperij, als je hun leefomgeving daarbij vernield en ze vroeger of later enkel verder op de vlucht geslagen worden en meer afhankelijk van continue hulpverlening.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als er vandaag kinderen sterven door de hongersdood lijkt het mij het beste te voorkomen door te zorgen voor eten en drinken. Je kunt ook niks doen natuurlijk.
[..]
Noodhulp geef je ook niet omdat het structureel helpt, je geeft het omdat het voor mensen die honger en dorst hebben op dat moment veel verschil maakt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het heeft geen zin te denken 25.000 kinderen te 'redden', vol met lekker emotionele 'wat-zijn-ze-toch-goed-Bezig'-borstklopperij, als je hun leefomgeving daarbij vernield en ze vroeger of later enkel verder op de vlucht geslagen worden en meer afhankelijk van continue hulpverlening.
Ik ben zelf absoluut voor een bewuste hulpverlening (en tegen het idee dat je wel eventjes geld kunt 'besparen' op Inernationale hulp')...
maar het idee dat zaken als Noodhulp en voedselhulp veel helpen vind ik gewoon ronduit dom en kortzichtig.
De vergelijking van de problemen die de toestroom van vluchtelingen in augustus 2015 in Duitsland opleverde, met nauwelijks voorbereide lokale opvang, enorme wachtljsten en werkachterstand, geen budget en geen personeelskracht bij de opvang.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:42 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Op basis waarvan noem je het 'behoorlijk goed'?
miljoen?quote:Slim? Zowel in Duitsland als binnen de EU is er nauwelijks draagvlak voor haar beleid. Het anti-EU sentiment is verder aangewakkerd in diverse landen én Duitsland zit opgescheept met een miljoen slecht te integreren inwoners.
In Nederland is het ook het geval maar wat heeft dat te maken met nu al conclusies trekken dat integratie bij de vluchtelingen mislukt is?quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:11 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
In Duitsland is nog altijd veel discriminatie op basis van afkomst (zowel etniciteit als bijvoorbeeld de week waar je uit komt). Ook is er sprake segregatie, wat leidt tot wijken waar nauwelijks meer Duitsers wonen, waar Duits niet meer de voertaal is etc. Dat vind ik overigens prima hoor, maar het komt de integratie niet ten goede.
Duitsland was slecht voorbereid op een grote groep mensen. Als het moet lukt het Duitsland wel om veel grotere groepen mensen op te vangen in kampen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De vergelijking van de problemen die de toestroom van vluchtelingen in augustus 2015 in Duitsland opleverde, met nauwelijks voorbereide lokale opvang, enorme wachtljsten en werkachterstand, geen budget en geen personeelskracht bij de opvang.
Ze hebben er de ervaring voor.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:37 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Duitsland was slecht voorbereid op een grote groep mensen. Als het moet lukt het Duitsland wel om veel grotere groepen mensen op te vangen in kampen.
'Wir schaffen das' impliceerde vanzelfsprekend veel meer dan dat.
Hoeveel mensen wachten nog op de mogelijkheid om een aanvraag te doen? De Duitse bureacratie loopt immers flink achter.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:54 schreef RM-rf het volgende:
miljoen?
er zijn in 2015 rond de 550.000 asielaanvragen gedaan en het blijkt ook nu dat het aantal terugkeerders groter is dan ooit.
Oh, wat 'i,pliceerde' dat dan?quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:37 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
'Wir schaffen das' impliceerde vanzelfsprekend veel meer dan dat.
Een mooi voorbeeld van het stuurloze wanbeleid, en hoe (de meeste) mensen blijkbaar schouder ophalend denken "ach komt allemaal wel goed".quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel het is wel een sociaal experiment onze hele samenleving is een groot sociaal experiment waar we steeds weer proberen het beste ervan te maken.
Het impliceerde dat ze de stromen migranten die naar Duitsland zouden komen wel even succesvol op zouden nemen in de samenleving.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Oh, wat 'i,pliceerde' dat dan?
heb je die persconferentie gezien en weet je in welke context dat werkelijk gebruikt wodt, of gqa je daarbj vooral af op wat er vervolgens door alemaal anderen aan 'betekenis' aan die ene uitspraak gehangen is... ?
De persconferentie ging gewoon om de problemen van augustus 2015, de hoge prognoses van vluchtelingen die nog zouden komen en de problemen let opvang alswel de keuzes van andere regeringen op de balkanroute (Hongarije, Kroatie, Oostenrijk .
Het is natuurlijk totale nonsens om hee andere zaken eraan te agan ophangen en nu achteraf gaqan beweren dat ,erkel daar over de integratie of het gedrag van vluchtelingen zou hebben gesproken
twitter:OnlineMagazin twitterde op maandag 29-08-2016 om 19:16:23🆘‼️Haha! Migrants in Padua should work in public parks (cleaning). Nobody came to work. But life in villa with pool! https://t.co/eNHqmC03dp reageer retweet
Die schooiers komen ook niet om te werken maar om te parasiteren op het sociale stelsel.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:33 schreef frietenstamp het volgende:
twitter:OnlineMagazin twitterde op maandag 29-08-2016 om 19:16:23🆘‼️Haha! Migrants in Padua should work in public parks (cleaning). Nobody came to work. But life in villa with pool! https://t.co/eNHqmC03dp reageer retweet
Ach, dat zijn er hier zo veel. En het erge is dat fok! niet de totale NLse maatschappij is, dus dat er nog velen meer zijn...quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:16 schreef Hochwinter het volgende:
Ik kan me ook nog een topic van KLB-fokster herinneren waarin gedaan werd alsof het gros van de Syrische vluchtelingen erg hoog opgeleid was. Dat geloofde ze oprecht.
Er was begin dit jaar of zo een uitzending vanaf een Grieks eiland waar ze aankwamen. Zei eentje doodleuk dat hij binnen 'drie weken hoopt te chillen in Amsterdam'quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die schooiers komen ook niet om te werken maar om te parasiteren op het sociale stelsel.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Om nog maar even een nieuwsbericht van begin dit jaar op te rakelen:
65% van de vluchtelingen is na 15 jaar nog werkloos.
[ afbeelding ]
Ik blijf wel vinden dat we echte mensen in nood moeten helpen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:52 schreef PalmRoyale het volgende:
Er is op het moment gewoon geen politieke wil om er iets aan te doen. Dat zal veranderen als rechts aan de macht komt, wat onvermijdelijk is. Ik voorzie grootschalige deportaties, het totaal afschaffen van ontwikkelingshulp voor landen die niet mee willen werken en zeer veel geweld tegen "asielzoekers" die naar de EU komen om te parasiteren op het sociale stelsel. Voor mij kan die dag niet snel genoeg komen. Het is tijd voor een grote schoonmaak.
Daarom blijven ze ook komen. Stop met uitkeringen en huurhuizen, maar vang vluchtelingen op in een AZC waar ze onderdak, eten, drinken en onderwijs voor de kids krijgen. Maak als internationale gemeenschap safe zones in de landen die het betreft en stuur ze zsm terug als dat enigszins kan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:06 schreef havanagila het volgende:
Tja, waarom zou je ook werk gaan zoeken als je toch bijstand een minimumloon krijgt zonder er arbeid voor te verrichten. Of waarom überhaupt de taal leren. Wie gaat je dwingen of korten op je inkomen, niemand...... En je gaat toch zeker niet al je spaarcenten aan een smokkelaar geven om de rest van je leven te werken, kom zeg.
Aldus 65 van de 100 vluchtelingen.
Hoe zie je die schoonmaak voor je?quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:52 schreef PalmRoyale het volgende:
Voor mij kan die dag niet snel genoeg komen. Het is tijd voor een grote schoonmaak.
Een paar drukke weken op Schiphol?quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:18 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Hoe zie je die schoonmaak voor je?
Illegalen worden al niet teruggestuurd, laat staan statushouders. Weinig realistisch dus.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een paar drukke weken op Schiphol?
Nou ja, zullen zat mensen tussen zitten die gewoon een baantje oppikken en keihard gaan werken. En zonder tewerkstellingsvergunning mogen ze niet eens aan de arbeid.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik blijf wel vinden dat we echte mensen in nood moeten helpen.
Maar vandaag zag ik b.v. tijdens het naar huis fietsen ook weer wat van die Afrikanen die maar gewoon wat rondhangen op straat, een beetje mensen nastaren, met een oud AH-tasje wat rondsjokken. Je hebt gewoon niks aan dat soort volk. Hoeveel taalcursussen en andere projecten je er tegenaan gooit, ze kunnen en willen gewoon niks.
Net wat ik zeg, massale deportaties. Desnoods met geweld. Het eerste wat we moeten doen is enorme detentiekampen bouwen, minsten 50 in elk EU land waar we ze allemaal in kunnen opsluiten. Als dat eenmaal geregeld is kunnen we beginnen met deporteren. En landen die niet mee willen werken moeten we dan dwingen met de dreiging van het staken van ontwikkelingshulp en desnoods militair ingrijpen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:18 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Hoe zie je die schoonmaak voor je?
Haha, dit is echt een super herkenbare situatie.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:27 schreef havanagila het volgende:
Helemaal leuk is het pas wanneer het lokale azc omgeven is door landbouw. Zie je eerst mensen met een milkshake, zonnebril en tas boodschappen chillen op de bankjes van de bushalte, en 500 meter verderop zwoegende Polen/Roemenen.
Zeg ik toch. En van mij hoeft niemand verplicht wc's te schrobben of kanalen gaan graven, maar een paar uur courgettes plukken voor de gezonde volwassenen lijkt me echt geen slecht plan. En zal de verveling/agressie binnen azc's ook verminderen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:31 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Haha, dit is echt een super herkenbare situatie.
Maar goed, dat kan je die asielzoekers niet kwalijk nemen, zij mogen immers nog niet werken, al zouden ze willen.
Waarmee autochtone mensen op een oneerlijke wijze worden weggeconcurreerd door allerlei subsidies.....quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:52 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk door de nu nog strenge regelgeving om vluchtelingen aan het werk te helpen, en het gebrek aan stimulerende maatregelen vanuit de overheid, om dit aantrekkelijker te maken.
Dit verandert als dat ook verandert.
Correct. Maar daar heeft de Duitse werkgever natuurlijk geen boodschap aan. Zij hebben de lusten, en lasten worden verspreid over alle belastingbetalers.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:47 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Waarmee autochtone mensen op een oneerlijke wijze worden weggeconcurreerd door allerlei subsidies.....
Waar wil je ze anders inzetten? Voor veel dienstverlenende en representatieve functies komen ze door de taal- en opleidingsbarriere toch niet in aanmerking en al het laaggeschoolde werk, daar hebben we al Oost-blokkers voor.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:36 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zeg ik toch. En van mij hoeft niemand verplicht wc's te schrobben of kanalen gaan graven, maar een paar uur courgettes plukken voor de gezonde volwassenen lijkt me echt geen slecht plan. En zal de verveling/agressie binnen azc's ook verminderen.
Maar ja, zeg dat maar eens als politicus, dan ben je Himmler himself.
Dat zeg ik: voor welke banen komen ze dan in aanmerking als ze mogen blijven?quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:03 schreef havanagila het volgende:
Hoezo inzetten, een beetje tijdverdrijf en een extra zakcentje tot het verkrijgen van een verblijfsvergunning is genoeg. Daarna is het aan de vluchtelingen zelf.
Crowd control en tolken voor die grootschalige deportaties van je?quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zeg ik: voor welke banen komen ze dan in aanmerking als ze mogen blijven?
Badmeester, pedagogisch medewerker kinderdagverblijf, gynaecoloog.quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zeg ik: voor welke banen komen ze dan in aanmerking als ze mogen blijven?
Ik heb nergens over deportaties geschreven.quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:30 schreef havanagila het volgende:
[..]
Crowd control en tolken voor die grootschalige deportaties van je?
Ik zie rechts in Nederland eerder het sociale stelsel afbreken om zogenaamd "asielzoekers" te ontmoedigen dan daadwerkelijk te gaan repatriëren.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:52 schreef PalmRoyale het volgende:
Er is op het moment gewoon geen politieke wil om er iets aan te doen. Dat zal veranderen als rechts aan de macht komt, wat onvermijdelijk is. Ik voorzie grootschalige deportaties, het totaal afschaffen van ontwikkelingshulp voor landen die niet mee willen werken en zeer veel geweld tegen "asielzoekers" die naar de EU komen om te parasiteren op het sociale stelsel. Voor mij kan die dag niet snel genoeg komen. Het is tijd voor een grote schoonmaak.
Met je 5-dagen oude baby de overtocht wagen. Wat voor een ouders zijn dat godverdomme?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:35 schreef frietenstamp het volgende:
Ondertussen stroomt Italië vol. 6.500 stuks per dag. Ze willen ze nu openlijk met vliegtuigen gaan ophalen.
http://www.bbc.com/news/world-europe-37216881
Dat zijn wir-schaffen-das-ouders.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 06:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Met je 5-dagen oude baby de overtocht wagen. Wat voor een ouders zijn dat godverdomme?
Overlevingskans is zéér groot. Toekomst beter dan thuisblijven. Dan zal de afweging wel zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 06:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Met je 5-dagen oude baby de overtocht wagen. Wat voor een ouders zijn dat godverdomme?
Hoe lang zullen ze het nog volhouden? Ik dacht dat vorig jaar de limiet in Duitsland eigenlijk wel bereikt was, met meer dan een miljoen. Dit jaar komen er echter weer >300.000 (exclusief gezinshereniging) nieuwe vluchtelingen bij. En het jaar daarna? En het jaar daarna? Je zou zeggen dat op een gegeven moment de limiet bereikt is, maar hoe wordt dat bepaald?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:35 schreef frietenstamp het volgende:
Ondertussen stroomt Italië vol. 6.500 stuks per dag. Ze willen ze nu openlijk met vliegtuigen gaan ophalen.
http://www.bbc.com/news/world-europe-37216881
probleem is dat in bepaalde delen van de wereld men rekening hield met die sterfte. In het verleden kreeg men in Afrika 8 kinderen en overleefde er 2 of 3 die dan oude dag voorziening waren. Nu houden we er 8 in leven terwijl er maar eten is voor die 2 of 3.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
Veel voormalig Joegoslaven zijn ook weer teruggegaan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:26 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet de fopasielzoekers zoals de Albanezen, maar de mensen die echt uit conflictgebieden komen. Lijkt mij dat als het Syrische conflict is opgelost, er daar weer veel mensen naar terug kunnen. Dan stel ik voort dat landen als Qatar en S-A betalen voor de heropbouw.
Heb je hier cijfers van?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Veel voormalig Joegoslaven zijn ook weer teruggegaan.
Dit is dus volslagen onzin. VVD heeft de laatste decennia altijd in de regering gezeten. Eerst met CDA (ook rechts!) en nu met PvdA (als zondebok). Juist de VVD houdt van migranten, want daarmee kunnen ze de lonen lekker laag houden......quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:52 schreef PalmRoyale het volgende:
Gelul.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Veel voormalig Joegoslaven zijn ook weer teruggegaan.
Ipv dat politici een visionair beleid voor de toekomst opstellen, zoals het belonen van mensen als ze meer dan 3 kinderen krijgen (om maar iets te noemen) hebben ze helemaal geen lange termijn visie en is alles gericht om maar weer even die korte 4 jaartjes vol te maken.quote:Germany, like most every country in Europe, has an aging workforce and a low birthrate and needs more young workers in the years to come.
Dat gebeurt in de praktijk al lang. Bijv. met een dikke vette uitkering zonder sollicitatieplicht en een batterij bijkomende sociale voordeeltjes, voor mams met d'r mokkakoters. Ook in Nederland.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:44 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Ipv dat politici een visionair beleid voor de toekomst opstellen, zoals het belonen van mensen als ze meer dan 3 kinderen krijgen
Er zouden ook meer aandacht voor moeten zijn door middel van reclame en voorlichtingsfilmpjes.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:50 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat gebeurt in de praktijk al lang. Bijv. met een dikke vette uitkering zonder sollicitatieplicht en een batterij bijkomende sociale voordeeltjes, voor mams met d'r mokkakoters. Ook in Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |