abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164935406
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat de grote corporaties die wat dit onderwerp betreft deel zijn van de propaganda machine van de regering (wat krijgen ze daar voor terug? Interessante vraag...) kennelijk niet daad bij woord voegen.

De 30 grootste bedrijven hebben totaal 54 "vluchtelingen" in dienst genomen van de 1,2 miljoen.

De vluchtelingencrisis is natuurlijk geen makkelijk oplosbaar probleem. Zelfs als je er vanuit gaat dat waarschijnlijk 90% van de "vluchtelingen" pure gelukszoekers zijn dan heb je nog steeds in alleen al Duitsland een instroom van 120.000 echte vluchtelingen binnen een jaar tijd.

Waar ik echt bezwaar tegen maak is de propaganda dat die vluchtelingen op één of andere manier goed voor de economie zouden zijn. Je moet er gewoon eerlijk over zijn dat er een ramp aan de gang is die ons bakken geld kost en dus hogere belastingdruk/ minder koopkracht, nog los van alle sociale en maatschappelijke problemen die dit veroorzaakt (wat imo een veel groter probleem is). Aantoonbare leugens over de welvaart die de vluchtelingen zouden genereren versmallen het draagvlak alleen maar.
Goedkope werkkrachten, waarom hebben we anders zoveel Turken en Marokkanen in NW Europa.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164935421
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:03 schreef Oud_student het volgende:
Allemaal in het belang van een enkeling die aan de vluchtelingen verdient?
Misschien omdat het niet een enkeling betreft?
Kijk eens naar de situatie met de gastarbeiders destijds. Zie je geen parallellen?
pi_164935487
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
het is niet realistisch te verwachten dat dat op korte termijn anders wordt
http://www.welt.de/politi(...)rabischen-Clans.html

Lees dit artikel ook eens door. Dit gaat dus over mensen die in de jaren 70 al naar Duitsland kwamen, hier mag je het woord korte termijn dus niet meer gebruiken.
pi_164935513
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:06 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Had je mijn post eigenlijk wel gelezen? -O- Ik had het over o.a. de Libanezen die destijds opgevangen zijn. Dat is niet iets van de afgelopen jaren he.

Nog altijd doen ze het statisch gezien nog altijd erg slecht. Met name qua criminaliteitscijfers scoren ze bijzonder hoog. Niet alleen qua kleine criminaliteit overigens. In de georganiseerde criminaliteit zijn ze zeer succesvol, met goede georganiseerde clan structuren.

Dit is slechts één voorbeeld. Als dit allemaal in ogenschouw neemt, waarom denk je dat het nu opeens allemaal heel anders gaat lopen? Ik ben oprecht benieuwd naar je antwoord. Want behalve wishfull thinking, zie ik eerlijk gezegd weinig aanknopingspunten.
Mijn tekst was duidelijk, ik verwacht niet dat dat op korte termijn ander wordt.
pi_164935534
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Mijn tekst was duidelijk, ik verwacht niet dat dat op korte termijn ander wordt.
Dat begrijp ik, maar mijn vraag had betrekking op de lange termijn...
Kan je dat ook beantwoorden?
pi_164935549
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is die mooie spagaat waar al die voorstanders van ongebreidelde immigratie zich altijd maar in lullen inderdaad.
De meeste mensen verliezen die naïviteit als ze een peuter zijn. Dan realiseren ze als ze hun koekje met 10 vriendjes willen delen er weinig van het koekje overblijft voor zichzelf.
pi_164935554
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een goede plek is een plek waar je tijdelijk veilig bent. Wij kunnen niet de hele wereld opvangen. Wel een tijdelijke bijdrage leveren door ze zo dichtbij huis op te vangen als mogelijk en ze daarna terug te laten keren. Voor hen het beste, voor ons het beste.
Die vluchtelingen denken er blijkbaar anders over en dat zou ik ook doen als ik moest vluchten, ik zou ook willen gaan naar een plek waar een toekomst opgebouwd kan worden. Als ik moet verhuizen zoek ik ook een nieuw huis dat mij bevalt.
pi_164935569
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk ben jij ervoor dat alle arme mensen in de wereld het recht hebben om in Nederland te mogen verblijven en een Nederlands paspoort moeten kunnen krijgen?
Wat een onzin.
  Forum Admin maandag 29 augustus 2016 @ 12:23:58 #109
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164935584
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die vluchtelingen denken er blijkbaar anders over en dat zou ik ook doen als ik moest vluchten, ik zou ook willen gaan naar een plek waar een toekomst opgebouwd kan worden. Als ik moet verhuizen zoek ik ook een nieuw huis dat mij bevalt.
Waarmee je het land waar ze vandaan komen nog verder de vernieling in helpt, want er blijft op die manier weinig volk over dat het land kan herbouwen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164935592
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:21 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar mijn vraag had betrekking op de lange termijn...
Kan je dat ook beantwoorden?
Als je geluk hebt zijn bij de derde of vierde generatie migranten de verschillen wel vervaagd.
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:24:54 #111
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_164935599
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het gaat er juist om dat er geen toekomst opgebouwd moet worden. Als hun thuisland weer veilig is, ligt hun toekomst daar.
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:25:17 #112
396550 Richestorags
pi_164935607
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je geluk hebt zijn bij de derde of vierde generatie migranten de verschillen wel vervaagd.
We hebben geen geluk. Is niet gebeurd met Turken en Marokkanen. Wat een naïviteit en wensdenken zeg. Als je geluk hebt. Het is geen sociaal experiment ffs.
pi_164935648
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Waarmee je het land waar ze vandaan komen nog verder de vernieling in helpt, want er blijft op die manier weinig volk over dat het land kan herbouwen.
Persoonlijk denk ik dat terugkeer vanuit Nederland en Duitsland net zo eenvoudig is als terugkeer vanuit Turkije, als het gaat om Syriërs. Of men terug gaat om het land weer op te bouwen is nog een heel andere kwestie.
pi_164935676
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoeveel generaties zitten we nu bij bijvoorbeeld de Libanezen? (ik gebruik dit als voorbeeld, omdat zij al vrij vroeg naar Duitsland kwamen in de jaren 70 van de vorige eeuw)

Ik zie eigenlijk weinig aanleiding dat ze dit gaan veranderen. Zoals gezegd, zijn ze eigenlijk super succesvol in wat ze doen. Ze controleren hele wijken, en steeds meer vervaagt het onderscheid tussen onderwereld en bovenwereld, omdat ze met de goede winsten die ze maken, ook legale bedrijven starten. Als dit voor hen werkt, waarom zouden generaties, die opgroeien in dit milieu dan veranderen?

Maar eigenlijk zeg je dat het met geluk nog een eeuw duurt, dat an sich, vind ik ook nogal wat, maar ik waardeer je eerlijkheid.
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:34:43 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164935811
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je moet er gewoon eerlijk over zijn dat er een ramp aan de gang is die ons bakken geld kost en dus hogere belastingdruk/ minder koopkracht, nog los van alle sociale en maatschappelijke problemen die dit veroorzaakt (wat imo een veel groter probleem is).
Op zich ben ik het daar mee eens, maar politici die eerlijk zijn trekken geen stemmen. Politici die met beleid komen dat geld kost trekken geen stemmen. Politiek gezien is het daadwerkelijk beter om net te doen alsof het allemaal goed gaat en de rekening door te schuiven naar de volgende regering.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:37:59 #116
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164935893
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is nooit sprake geweest van een 'ongebreidelde instroom'. Bovendien sprak het kabinet al snel de wens uit om de instroom in te dammen. Zoiets is echter makkelijker gezegd dan gedaan.
Dat kan het kabinet ook helemaal niet. Europa als geheel is compleet kansloos om ook maar iets te doen aan een crisis als deze. Rutte kan wel roepen dat hij de instroom wil indammen maar hij heeft er simpelweg totaal geen invloed op.

Hetzelfde geldt voor Merkel. Zij moet wel roepen dat het allemaal goed komt en dat de Duitse staat haar verantwoordelijkheid draagt en dat vluchtelingen welkom zijn etcetera etcetera. Ze heeft namelijk geen keus. Die vluchtelingen komen, wat Merkel ook zegt of doet. Ze staat compleet machteloos dus heeft ze geen andere optie dan net te doen alsof wat er gebeurt met vluchtelingen onderdeel is van beleid.
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:39:09 #117
396550 Richestorags
pi_164935926
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat kan het kabinet ook helemaal niet. Europa als geheel is compleet kansloos om ook maar iets te doen aan een crisis als deze. Rutte kan wel roepen dat hij de instroom wil indammen maar hij heeft er simpelweg totaal geen invloed op.

Hetzelfde geldt voor Merkel. Zij moet wel roepen dat het allemaal goed komt en dat de Duitse staat haar verantwoordelijkheid draagt en dat vluchtelingen welkom zijn etcetera etcetera. Ze heeft namelijk geen keus. Die vluchtelingen komen, wat Merkel ook zegt of doet. Ze staat compleet machteloos dus heeft ze geen andere optie dan net te doen alsof wat er gebeurt met vluchtelingen onderdeel is van beleid.
Wat houdt je tegen om muren te bouwen en gasten terug te sturen?
pi_164935927
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:28 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Hoeveel generaties zitten we nu bij bijvoorbeeld de Libanezen? (ik gebruik dit als voorbeeld, omdat zij al vrij vroeg naar Duitsland kwamen in de jaren 70 van de vorige eeuw)

Ik zie eigenlijk weinig aanleiding dat ze dit gaan veranderen. Zoals gezegd, zijn ze eigenlijk super succesvol in wat ze doen. Ze controleren hele wijken, en steeds meer vervaagt het onderscheid tussen onderwereld en bovenwereld, omdat ze met de goede winsten die ze maken, ook legale bedrijven starten. Als dit voor hen werkt, waarom zouden generaties, die opgroeien in dit milieu dan veranderen?

Maar eigenlijk zeg je dat het met geluk nog een eeuw duurt, dat an sich, vind ik ook nogal wat, maar ik waardeer je eerlijkheid.
Als mensen in de criminaliteit zijn gegaan denk ik dat het helemaal moeilijk is dat te veranderen, je ziet dat dat vaak ook van vader op zoon overgaat. Criminaliteitsbestrijding is nog weer een vak apart en eerlijk gezegd vind ik dat zowel Duitsland als Nederland dat vrij goed doen maar toch grote fouten maken en hebben gemaakt als het gaat om migranten gezinnen die erg kwetsbaar zijn. Dat vaak de tweede generatie het slecht doet geeft aan dat er veel speelt als je praat over migratie, integratie en criminaliteit en daar is onvoldoende aandacht voor.
pi_164936001
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

We hebben geen geluk. Is niet gebeurd met Turken en Marokkanen. Wat een naïviteit en wensdenken zeg. Als je geluk hebt. Het is geen sociaal experiment ffs.
Jawel het is wel een sociaal experiment onze hele samenleving is een groot sociaal experiment waar we steeds weer proberen het beste ervan te maken. Of je nu de grens dichtgooit en doet alsof de ellende ergens je niet raakt of die mensen probeert op te vangen en te helpen in dit land het is een groot sociaal experiment waarbij je steeds weer veranderende omstandigheden hebt en de uitkomst onzeker is. Als je IS laat begaan weet je niet wat er gebeurd en als je gaat ingrijpen ook niet, je kunt jouw best doen maar meer niet.
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:43:06 #120
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164936011
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je neemt vluchtelingen niet op omdat ze snel werk hebben maar omdat ze hulp nodig hebben, het zijn geen arbeidsmigranten.
Dan hadden al die politici en Gutmenschen hun klep dicht moeten houden toen er veel kritiek kwam. "Nee hoor, ze moeten allemaal aan het werk, geen zorgen."

Veel namen het toen al niet serieus, maar veel hebben die onzin gewoon doorgeslikt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:43:35 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_164936024
dat zijn er niet veel

paar vraagjes: hoe lang is de procedure om als vluchteling te mogen werken en hoeveel bedrijven zijn er in duitsland naast de 30 grootsten?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_164936042
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dan hadden al die politici en Gutmenschen hun klep dicht moeten houden toen er veel kritiek kwam. "Nee hoor, ze moeten allemaal aan het werk, geen zorgen."

Veel namen het toen al niet serieus, maar veel hebben die onzin gewoon doorgeslikt.
We moeten ook allemaal aan het werk als je onze regering mag geloven verder maak ik me vrij weinig zorgen want dat gaat toch niet lukken.
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:44:50 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164936046
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat houdt je tegen om muren te bouwen en gasten terug te sturen?
Een heleboel dingen. Maar zelfs als Rutte dat zou willen zou hij ook moeten vertellen hoe veel dat kost. En dat kunnen politici niet.
pi_164936052
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Dat kan. Ik kan niet bepalen wat zin en onzin is in een onzinnig brein want er is geen touw aan vast te knopen hoe mensen als jij denken. Het is een samenraapseltje van gedachtes waar geen enkele logica inzit.
pi_164936169
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat kan. Ik kan niet bepalen wat zin en onzin is in een onzinnig brein want er is geen touw aan vast te knopen hoe mensen als jij denken. Het is een samenraapseltje van gedachtes waar geen enkele logica inzit.
Het is vrij eenvoudig je kunt het op een normale manier vragen en ook mijn teksten lezen. Als je dat had gedaan dan had je geconstateerd dat het begin voor mij is dat mensen moeten vluchten en dus is niet iedereen een vluchteling volgens mijn opvattingen en dus hoeven we niet iedereen op te vangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')