We moeten ook allemaal aan het werk als je onze regering mag geloven verder maak ik me vrij weinig zorgen want dat gaat toch niet lukken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan hadden al die politici en Gutmenschen hun klep dicht moeten houden toen er veel kritiek kwam. "Nee hoor, ze moeten allemaal aan het werk, geen zorgen."
Veel namen het toen al niet serieus, maar veel hebben die onzin gewoon doorgeslikt.
Een heleboel dingen. Maar zelfs als Rutte dat zou willen zou hij ook moeten vertellen hoe veel dat kost. En dat kunnen politici niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om muren te bouwen en gasten terug te sturen?
Dat kan. Ik kan niet bepalen wat zin en onzin is in een onzinnig brein want er is geen touw aan vast te knopen hoe mensen als jij denken. Het is een samenraapseltje van gedachtes waar geen enkele logica inzit.quote:
Het is vrij eenvoudig je kunt het op een normale manier vragen en ook mijn teksten lezen. Als je dat had gedaan dan had je geconstateerd dat het begin voor mij is dat mensen moeten vluchten en dus is niet iedereen een vluchteling volgens mijn opvattingen en dus hoeven we niet iedereen op te vangen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat kan. Ik kan niet bepalen wat zin en onzin is in een onzinnig brein want er is geen touw aan vast te knopen hoe mensen als jij denken. Het is een samenraapseltje van gedachtes waar geen enkele logica inzit.
Als jij niks om je familie, vrienden, buurtgenoten en landgenoten geeft of als jij evenveel om je familie, vrienden ....... als je om een onbekende 10.000 km verderop geeft dan kan jij daar zo over denken. Het probleem alleen is dat dat jou niet menselijker maakt maar dat dat jou een computer maakt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel het is wel een sociaal experiment onze hele samenleving is een groot sociaal experiment waar we steeds weer proberen het beste ervan te maken. Of je nu de grens dichtgooit en doet alsof de ellende ergens je niet raakt of die mensen probeert op te vangen en te helpen in dit land het is een groot sociaal experiment waarbij je steeds weer veranderende omstandigheden hebt en de uitkomst onzeker is. Als je IS laat begaan weet je niet wat er gebeurd en als je gaat ingrijpen ook niet, je kunt jouw best doen maar meer niet.
Wat weer een onzin. In plaats van bedenken wat een ander volgens jou denkt kun je beter gewoon vragen, wat je nu doet is ook tamelijk onbeleefd.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als jij niks om je familie, vrienden, buurtgenoten en landgenoten geeft of als jij evenveel om je familie, vrienden ....... als je om een onbekende 10.000 km verderop geeft dan kan jij daar zo over denken. Het probleem alleen is dat dat jou niet menselijker maakt maar dat dat jou een computer maakt.
Wat maakt een vluchteling specialer dan al die andere hopeloze gevallen? Vandaag sterven er misschien 25.000 kinderen door honger en dorst op de wereld. Waarom is die welgevoede Syriėr met een Iphone die heeft besloten om te bewegen ipv stil te zitten zieliger dan die kinderen die een hongersdood sterven maar toevallig uit een veilig land komen en geen recht hebben om hier asiel aan te vragen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is vrij eenvoudig je kunt het op een normale manier vragen en ook mijn teksten lezen. Als je dat had gedaan dan had je geconstateerd dat het begin voor mij is dat mensen moeten vluchten en dus is niet iedereen een vluchteling volgens mijn opvattingen en dus hoeven we niet iedereen op te vangen.
Hij bedoelt waarschijnlijk dat je totaal niet nationalistisch bent.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat weer een onzin. In plaats van bedenken wat een ander volgens jou denkt kun je beter gewoon vragen, wat je nu doet is ook tamelijk onbeleefd.
Ik vind dat in NL erger dan in Dquote:Op maandag 29 augustus 2016 12:11 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
In Duitsland is nog altijd veel discriminatie op basis van afkomst (zowel etniciteit als bijvoorbeeld de week waar je uit komt).
In Nederland speelt dat zeer zeker ook ja.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind dat in NL erger dan in D
Het ging ze er ook niet om dat ze die mensen nodig hadden, het ging erom dat meer aanbood de prijs van arbeid drukt en zo het rendement op kapitaal verhoogt. Daarvoor hoeven ze niet daadwerkelijk aan het werk, daarvoor hoeven ze er slechts te zijn. De kosten van het er zijn worden dan weer opgehoest door de werknemers die zo van 3 kanten gepakt worden: Door de lagere prijs van arbeid, door de hogere belastingen en sociale premies, en door de gestegen kosten van woningen en voorzieningen vanwege de grotere vraag.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat de grote corporaties die wat dit onderwerp betreft deel zijn van de propaganda machine van de regering (wat krijgen ze daar voor terug? Interessante vraag...) kennelijk niet daad bij woord voegen.
De 30 grootste bedrijven hebben totaal 54 "vluchtelingen" in dienst genomen van de 1,2 miljoen.
Zei ik alquote:Op maandag 29 augustus 2016 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het ging ze er ook niet om dat ze die mensen nodig hadden, het ging erom dat meer aanbood de prijs van arbeid drukt en zo het rendement op kapitaal verhoogt. Daarvoor hoeven ze niet daadwerkelijk aan het werk, daarvoor hoeven ze er slechts te zijn. De kosten van het er zijn worden dan weer opgehoest door de werknemers die zo van 3 kanten gepakt worden: Door de lagere prijs van arbeid, door de hogere belastingen en sociale premies, en door de gestegen kosten van woningen en voorzieningen vanwege de grotere vraag.
Wat de vluchteling anders maakt is dat die niet op de bescherming van machthebbers kan rekenen en niet op die plek kan blijven. Honger en dorst kun je oplossen door eten en drinken naar die plek te brengen waar het nodig is.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat maakt een vluchteling specialer dan al die andere hopeloze gevallen? Vandaag sterven er misschien 25.000 kinderen door honger en dorst op de wereld. Waarom is die welgevoede Syriėr met een Iphone die heeft besloten om te bewegen ipv stil te zitten zieliger dan die kinderen die een hongersdood sterven maar toevallig uit een veilig land komen en geen recht hebben om hier asiel aan te vragen?
Wat een naļeve redenering. Waarom gebeurt dit dan niet?quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:44 schreef Wespensteek het volgende:
Honger en dorst kun je oplossen door eten en drinken naar die plek te brengen waar het nodig is.
Het gebeurd wel maar er zijn ook vrij veel mensen die er geen geld aan willen besteden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:59 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Wat een naļeve redenering. Waarom gebeurt dit dan niet?
en je kunt je bv afvragen op welk onderzoek het artikel zich beroept, bij die claim dat alles mislukt is omdat niet alle vluchtelingen geljk een baan hebben...quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:43 schreef Re het volgende:
dat zijn er niet veel
paar vraagjes: hoe lang is de procedure om als vluchteling te mogen werken en hoeveel bedrijven zijn er in duitsland naast de 30 grootsten?
Weet je dat een groot antal problemen in Afrika juist verergert worden doordat westerse landen in grote aantallen medische verzorging en grote hoeveelheden voedsel-hulp transporteren naar enkele 'opvang-locaties' ?quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:44 schreef Wespensteek het volgende:
Honger en dorst kun je oplossen door eten en drinken naar die plek te brengen waar het nodig is.
Helemaal eens hoor maar de vraag ging over een acuut probleem en dan zul je dus snel eten en drinken moeten regelen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Weet je dat een groot antal problemen in Afrika juist verergert worden doordat westerse landen in grote aantallen medische verzorging en grote hoeveelheden voedsel-hulp transporteren naar enkele 'opvang-locaties' ?
Effectief zorgt dat er veelal voor dat juist steeds grotere hoeveelheden vluchtelingen die plekken opzoeken...
De lokale voedselmarkt daar wordt vervolgens geheel verstoord door de grote hoeveelheden gratis of iig enorm goedkoop voedsel, waardoor lokale boeren juist failliet gaan.
In zulke gebieden treed snel een grote kaalslag op; er ontstaat een lokale economie gebaserd op een enorme overbevolking, transport van voedsel van ver gelegen locaties en vernietging van lokale grondstoffen en brandstof...
Het 'opheffen' van zulke kampen blijkt vaak onmogelijk en het is regelmatig voorgekomen dat enkele tientallen jaren erna nog steeds grote sloppenwijken zich vormen, die enkel kunnen bestaan door een continue verzorging met voedsel en buitenlandse hulp van buitenaf.
( en regelmatig ontstaat een regelrechte 'hulpverlebners-industrie' waari westerse organisaties ook de grotste financile njectie in zulke gebieden geven, die echter deels ook deze in-stand-houden)
Bv tijdens de grote hoeveelheden 'noodhulp' in de vorm van voedsel en noodpakketten die vanuit het westen naar afrika gestuurd werden in de 1970s en 1980s, steeg de armoede in afrika van 11% naar 66%
http://dambisamoyo.com/pu(...)deos/books/dead-aid/
Om honger en dorst op te lossen moet je geen eten en drinken sturen, maar bv iemand helpen zn eigen voedsel te verbouwen en water te reinigen/winnen.
nee, dat is en erg dom en kortzichtig idee dat veelal de situatie op de lange termijn verergert..quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Helemaal eens hoor maar de vraag ging over een acuut probleem en dan zul je dus snel eten en drinken moeten regelen.
Als er vandaag kinderen sterven door de hongersdood lijkt het mij het beste te voorkomen door te zorgen voor eten en drinken. Je kunt ook niks doen natuurlijk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, dat is en erg dom en kortzichtig idee dat veelal de situatie op de lange termijn verergert..
en pas als de problemen daar op de lange termjn compleet kapot gemaakt zijn, de lokale economie geheel verstoord, zullen enkele uit die groepen naar europa reizen ...
Hongersnoden kunnen altijd voorkomen ..
mar het is extreem kortzichtig te denken dat je dan 'helpt' door gelijk hele vliegtuigen vol met goedkoop voedsel naar zulke gebieden te vliegen.
quote:Vandaag sterven er misschien 25.000 kinderen door honger en dorst op de wereld.
Vals dilemma.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als er vandaag kinderen sterven door de hongersdood lijkt het mij het beste te voorkomen door te zorgen voor eten en drinken. Je kunt ook niks doen natuurlijk.
[..]
Jawel. RM-rf geeft aan dat voedselhulp vaak de problemen alleen maar erger maakt. Jij komt dan met 'je kunt ook niets doen'.quote:
Op basis waarvan noem je het 'behoorlijk goed'?quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:13 schreef RM-rf het volgende:
Ik geef overigens juist Merkel momenteel absoluut gelijk met haar voorspelling: "Wir schaffen das".
Duitsland heeft de chaos van 2015 behoorlijk goed doorstaan
Slim? Zowel in Duitsland als binnen de EU is er nauwelijks draagvlak voor haar beleid. Het anti-EU sentiment is verder aangewakkerd in diverse landen én Duitsland zit opgescheept met een miljoen slecht te integreren inwoners.quote:en heel slim eraan gewerkt devluchtelingenstroom aan de europese grenzen te stoppen, et was een erg goede keuze geen antionale landsgrenzen dicht te zetten en te denken dat dan die vluchtelingen wel het probleem kunnen blijven van andere europese landen.
Die discussie zou feitelijk moeten gaan over geboortebeperking.quote:
Ik vind het een volledige onzin discussie en ga hem dan ook afsluiten, ik heb gewoon hier even een antwoord op gegeven wat ik al een vrij onzinnig iets vond:quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel. RM-rf geeft aan dat voedselhulp vaak de problemen alleen maar erger maakt. Jij komt dan met 'je kunt ook niets doen'.
het heeft geen zin te denken 25.000 kinderen te 'redden', vol met lekker emotionele 'wat-zijn-ze-toch-goed-Bezig'-borstklopperij, als je hun leefomgeving daarbij vernield en ze vroeger of later enkel verder op de vlucht geslagen worden en meer afhankelijk van continue hulpverlening.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als er vandaag kinderen sterven door de hongersdood lijkt het mij het beste te voorkomen door te zorgen voor eten en drinken. Je kunt ook niks doen natuurlijk.
[..]
Noodhulp geef je ook niet omdat het structureel helpt, je geeft het omdat het voor mensen die honger en dorst hebben op dat moment veel verschil maakt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het heeft geen zin te denken 25.000 kinderen te 'redden', vol met lekker emotionele 'wat-zijn-ze-toch-goed-Bezig'-borstklopperij, als je hun leefomgeving daarbij vernield en ze vroeger of later enkel verder op de vlucht geslagen worden en meer afhankelijk van continue hulpverlening.
Ik ben zelf absoluut voor een bewuste hulpverlening (en tegen het idee dat je wel eventjes geld kunt 'besparen' op Inernationale hulp')...
maar het idee dat zaken als Noodhulp en voedselhulp veel helpen vind ik gewoon ronduit dom en kortzichtig.
De vergelijking van de problemen die de toestroom van vluchtelingen in augustus 2015 in Duitsland opleverde, met nauwelijks voorbereide lokale opvang, enorme wachtljsten en werkachterstand, geen budget en geen personeelskracht bij de opvang.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:42 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Op basis waarvan noem je het 'behoorlijk goed'?
miljoen?quote:Slim? Zowel in Duitsland als binnen de EU is er nauwelijks draagvlak voor haar beleid. Het anti-EU sentiment is verder aangewakkerd in diverse landen én Duitsland zit opgescheept met een miljoen slecht te integreren inwoners.
In Nederland is het ook het geval maar wat heeft dat te maken met nu al conclusies trekken dat integratie bij de vluchtelingen mislukt is?quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:11 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
In Duitsland is nog altijd veel discriminatie op basis van afkomst (zowel etniciteit als bijvoorbeeld de week waar je uit komt). Ook is er sprake segregatie, wat leidt tot wijken waar nauwelijks meer Duitsers wonen, waar Duits niet meer de voertaal is etc. Dat vind ik overigens prima hoor, maar het komt de integratie niet ten goede.
Duitsland was slecht voorbereid op een grote groep mensen. Als het moet lukt het Duitsland wel om veel grotere groepen mensen op te vangen in kampen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De vergelijking van de problemen die de toestroom van vluchtelingen in augustus 2015 in Duitsland opleverde, met nauwelijks voorbereide lokale opvang, enorme wachtljsten en werkachterstand, geen budget en geen personeelskracht bij de opvang.
Ze hebben er de ervaring voor.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:37 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Duitsland was slecht voorbereid op een grote groep mensen. Als het moet lukt het Duitsland wel om veel grotere groepen mensen op te vangen in kampen.
'Wir schaffen das' impliceerde vanzelfsprekend veel meer dan dat.
Hoeveel mensen wachten nog op de mogelijkheid om een aanvraag te doen? De Duitse bureacratie loopt immers flink achter.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:54 schreef RM-rf het volgende:
miljoen?
er zijn in 2015 rond de 550.000 asielaanvragen gedaan en het blijkt ook nu dat het aantal terugkeerders groter is dan ooit.
Oh, wat 'i,pliceerde' dat dan?quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:37 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
'Wir schaffen das' impliceerde vanzelfsprekend veel meer dan dat.
Een mooi voorbeeld van het stuurloze wanbeleid, en hoe (de meeste) mensen blijkbaar schouder ophalend denken "ach komt allemaal wel goed".quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel het is wel een sociaal experiment onze hele samenleving is een groot sociaal experiment waar we steeds weer proberen het beste ervan te maken.
Het impliceerde dat ze de stromen migranten die naar Duitsland zouden komen wel even succesvol op zouden nemen in de samenleving.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Oh, wat 'i,pliceerde' dat dan?
heb je die persconferentie gezien en weet je in welke context dat werkelijk gebruikt wodt, of gqa je daarbj vooral af op wat er vervolgens door alemaal anderen aan 'betekenis' aan die ene uitspraak gehangen is... ?
De persconferentie ging gewoon om de problemen van augustus 2015, de hoge prognoses van vluchtelingen die nog zouden komen en de problemen let opvang alswel de keuzes van andere regeringen op de balkanroute (Hongarije, Kroatie, Oostenrijk .
Het is natuurlijk totale nonsens om hee andere zaken eraan te agan ophangen en nu achteraf gaqan beweren dat ,erkel daar over de integratie of het gedrag van vluchtelingen zou hebben gesproken
twitter:OnlineMagazin twitterde op maandag 29-08-2016 om 19:16:23🆘‼️Haha! Migrants in Padua should work in public parks (cleaning). Nobody came to work. But life in villa with pool! https://t.co/eNHqmC03dp reageer retweet
Die schooiers komen ook niet om te werken maar om te parasiteren op het sociale stelsel.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:33 schreef frietenstamp het volgende:
twitter:OnlineMagazin twitterde op maandag 29-08-2016 om 19:16:23🆘‼️Haha! Migrants in Padua should work in public parks (cleaning). Nobody came to work. But life in villa with pool! https://t.co/eNHqmC03dp reageer retweet
Ach, dat zijn er hier zo veel. En het erge is dat fok! niet de totale NLse maatschappij is, dus dat er nog velen meer zijn...quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:16 schreef Hochwinter het volgende:
Ik kan me ook nog een topic van KLB-fokster herinneren waarin gedaan werd alsof het gros van de Syrische vluchtelingen erg hoog opgeleid was. Dat geloofde ze oprecht.
Er was begin dit jaar of zo een uitzending vanaf een Grieks eiland waar ze aankwamen. Zei eentje doodleuk dat hij binnen 'drie weken hoopt te chillen in Amsterdam'quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die schooiers komen ook niet om te werken maar om te parasiteren op het sociale stelsel.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Om nog maar even een nieuwsbericht van begin dit jaar op te rakelen:
65% van de vluchtelingen is na 15 jaar nog werkloos.
[ afbeelding ]
Ik blijf wel vinden dat we echte mensen in nood moeten helpen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:52 schreef PalmRoyale het volgende:
Er is op het moment gewoon geen politieke wil om er iets aan te doen. Dat zal veranderen als rechts aan de macht komt, wat onvermijdelijk is. Ik voorzie grootschalige deportaties, het totaal afschaffen van ontwikkelingshulp voor landen die niet mee willen werken en zeer veel geweld tegen "asielzoekers" die naar de EU komen om te parasiteren op het sociale stelsel. Voor mij kan die dag niet snel genoeg komen. Het is tijd voor een grote schoonmaak.
Daarom blijven ze ook komen. Stop met uitkeringen en huurhuizen, maar vang vluchtelingen op in een AZC waar ze onderdak, eten, drinken en onderwijs voor de kids krijgen. Maak als internationale gemeenschap safe zones in de landen die het betreft en stuur ze zsm terug als dat enigszins kan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:06 schreef havanagila het volgende:
Tja, waarom zou je ook werk gaan zoeken als je toch bijstand een minimumloon krijgt zonder er arbeid voor te verrichten. Of waarom überhaupt de taal leren. Wie gaat je dwingen of korten op je inkomen, niemand...... En je gaat toch zeker niet al je spaarcenten aan een smokkelaar geven om de rest van je leven te werken, kom zeg.
Aldus 65 van de 100 vluchtelingen.
Hoe zie je die schoonmaak voor je?quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:52 schreef PalmRoyale het volgende:
Voor mij kan die dag niet snel genoeg komen. Het is tijd voor een grote schoonmaak.
Een paar drukke weken op Schiphol?quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:18 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Hoe zie je die schoonmaak voor je?
Illegalen worden al niet teruggestuurd, laat staan statushouders. Weinig realistisch dus.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een paar drukke weken op Schiphol?
Nou ja, zullen zat mensen tussen zitten die gewoon een baantje oppikken en keihard gaan werken. En zonder tewerkstellingsvergunning mogen ze niet eens aan de arbeid.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik blijf wel vinden dat we echte mensen in nood moeten helpen.
Maar vandaag zag ik b.v. tijdens het naar huis fietsen ook weer wat van die Afrikanen die maar gewoon wat rondhangen op straat, een beetje mensen nastaren, met een oud AH-tasje wat rondsjokken. Je hebt gewoon niks aan dat soort volk. Hoeveel taalcursussen en andere projecten je er tegenaan gooit, ze kunnen en willen gewoon niks.
Net wat ik zeg, massale deportaties. Desnoods met geweld. Het eerste wat we moeten doen is enorme detentiekampen bouwen, minsten 50 in elk EU land waar we ze allemaal in kunnen opsluiten. Als dat eenmaal geregeld is kunnen we beginnen met deporteren. En landen die niet mee willen werken moeten we dan dwingen met de dreiging van het staken van ontwikkelingshulp en desnoods militair ingrijpen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:18 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Hoe zie je die schoonmaak voor je?
Haha, dit is echt een super herkenbare situatie.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:27 schreef havanagila het volgende:
Helemaal leuk is het pas wanneer het lokale azc omgeven is door landbouw. Zie je eerst mensen met een milkshake, zonnebril en tas boodschappen chillen op de bankjes van de bushalte, en 500 meter verderop zwoegende Polen/Roemenen.
Zeg ik toch. En van mij hoeft niemand verplicht wc's te schrobben of kanalen gaan graven, maar een paar uur courgettes plukken voor de gezonde volwassenen lijkt me echt geen slecht plan. En zal de verveling/agressie binnen azc's ook verminderen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:31 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Haha, dit is echt een super herkenbare situatie.
Maar goed, dat kan je die asielzoekers niet kwalijk nemen, zij mogen immers nog niet werken, al zouden ze willen.
Waarmee autochtone mensen op een oneerlijke wijze worden weggeconcurreerd door allerlei subsidies.....quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:52 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk door de nu nog strenge regelgeving om vluchtelingen aan het werk te helpen, en het gebrek aan stimulerende maatregelen vanuit de overheid, om dit aantrekkelijker te maken.
Dit verandert als dat ook verandert.
Correct. Maar daar heeft de Duitse werkgever natuurlijk geen boodschap aan. Zij hebben de lusten, en lasten worden verspreid over alle belastingbetalers.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:47 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Waarmee autochtone mensen op een oneerlijke wijze worden weggeconcurreerd door allerlei subsidies.....
Waar wil je ze anders inzetten? Voor veel dienstverlenende en representatieve functies komen ze door de taal- en opleidingsbarriere toch niet in aanmerking en al het laaggeschoolde werk, daar hebben we al Oost-blokkers voor.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:36 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zeg ik toch. En van mij hoeft niemand verplicht wc's te schrobben of kanalen gaan graven, maar een paar uur courgettes plukken voor de gezonde volwassenen lijkt me echt geen slecht plan. En zal de verveling/agressie binnen azc's ook verminderen.
Maar ja, zeg dat maar eens als politicus, dan ben je Himmler himself.
Dat zeg ik: voor welke banen komen ze dan in aanmerking als ze mogen blijven?quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:03 schreef havanagila het volgende:
Hoezo inzetten, een beetje tijdverdrijf en een extra zakcentje tot het verkrijgen van een verblijfsvergunning is genoeg. Daarna is het aan de vluchtelingen zelf.
Crowd control en tolken voor die grootschalige deportaties van je?quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zeg ik: voor welke banen komen ze dan in aanmerking als ze mogen blijven?
Badmeester, pedagogisch medewerker kinderdagverblijf, gynaecoloog.quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zeg ik: voor welke banen komen ze dan in aanmerking als ze mogen blijven?
Ik heb nergens over deportaties geschreven.quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:30 schreef havanagila het volgende:
[..]
Crowd control en tolken voor die grootschalige deportaties van je?
Ik zie rechts in Nederland eerder het sociale stelsel afbreken om zogenaamd "asielzoekers" te ontmoedigen dan daadwerkelijk te gaan repatriėren.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:52 schreef PalmRoyale het volgende:
Er is op het moment gewoon geen politieke wil om er iets aan te doen. Dat zal veranderen als rechts aan de macht komt, wat onvermijdelijk is. Ik voorzie grootschalige deportaties, het totaal afschaffen van ontwikkelingshulp voor landen die niet mee willen werken en zeer veel geweld tegen "asielzoekers" die naar de EU komen om te parasiteren op het sociale stelsel. Voor mij kan die dag niet snel genoeg komen. Het is tijd voor een grote schoonmaak.
Met je 5-dagen oude baby de overtocht wagen. Wat voor een ouders zijn dat godverdomme?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:35 schreef frietenstamp het volgende:
Ondertussen stroomt Italiė vol. 6.500 stuks per dag. Ze willen ze nu openlijk met vliegtuigen gaan ophalen.
http://www.bbc.com/news/world-europe-37216881
Dat zijn wir-schaffen-das-ouders.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 06:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Met je 5-dagen oude baby de overtocht wagen. Wat voor een ouders zijn dat godverdomme?
Overlevingskans is zéér groot. Toekomst beter dan thuisblijven. Dan zal de afweging wel zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 06:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Met je 5-dagen oude baby de overtocht wagen. Wat voor een ouders zijn dat godverdomme?
Hoe lang zullen ze het nog volhouden? Ik dacht dat vorig jaar de limiet in Duitsland eigenlijk wel bereikt was, met meer dan een miljoen. Dit jaar komen er echter weer >300.000 (exclusief gezinshereniging) nieuwe vluchtelingen bij. En het jaar daarna? En het jaar daarna? Je zou zeggen dat op een gegeven moment de limiet bereikt is, maar hoe wordt dat bepaald?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:35 schreef frietenstamp het volgende:
Ondertussen stroomt Italiė vol. 6.500 stuks per dag. Ze willen ze nu openlijk met vliegtuigen gaan ophalen.
http://www.bbc.com/news/world-europe-37216881
probleem is dat in bepaalde delen van de wereld men rekening hield met die sterfte. In het verleden kreeg men in Afrika 8 kinderen en overleefde er 2 of 3 die dan oude dag voorziening waren. Nu houden we er 8 in leven terwijl er maar eten is voor die 2 of 3.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
Veel voormalig Joegoslaven zijn ook weer teruggegaan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:26 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet de fopasielzoekers zoals de Albanezen, maar de mensen die echt uit conflictgebieden komen. Lijkt mij dat als het Syrische conflict is opgelost, er daar weer veel mensen naar terug kunnen. Dan stel ik voort dat landen als Qatar en S-A betalen voor de heropbouw.
Heb je hier cijfers van?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Veel voormalig Joegoslaven zijn ook weer teruggegaan.
Dit is dus volslagen onzin. VVD heeft de laatste decennia altijd in de regering gezeten. Eerst met CDA (ook rechts!) en nu met PvdA (als zondebok). Juist de VVD houdt van migranten, want daarmee kunnen ze de lonen lekker laag houden......quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:52 schreef PalmRoyale het volgende:
Gelul.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Veel voormalig Joegoslaven zijn ook weer teruggegaan.
Ipv dat politici een visionair beleid voor de toekomst opstellen, zoals het belonen van mensen als ze meer dan 3 kinderen krijgen (om maar iets te noemen) hebben ze helemaal geen lange termijn visie en is alles gericht om maar weer even die korte 4 jaartjes vol te maken.quote:Germany, like most every country in Europe, has an aging workforce and a low birthrate and needs more young workers in the years to come.
Dat gebeurt in de praktijk al lang. Bijv. met een dikke vette uitkering zonder sollicitatieplicht en een batterij bijkomende sociale voordeeltjes, voor mams met d'r mokkakoters. Ook in Nederland.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:44 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Ipv dat politici een visionair beleid voor de toekomst opstellen, zoals het belonen van mensen als ze meer dan 3 kinderen krijgen
Er zouden ook meer aandacht voor moeten zijn door middel van reclame en voorlichtingsfilmpjes.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:50 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat gebeurt in de praktijk al lang. Bijv. met een dikke vette uitkering zonder sollicitatieplicht en een batterij bijkomende sociale voordeeltjes, voor mams met d'r mokkakoters. Ook in Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |