abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164934566
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ten eerste moeten veel asielzoekers sowieso terugkeren. Naar ik begrijp zijn het op dit moment voornamelijk Albanezen die bij ons aankloppen. Die mogen niet blijven.

Je weet dat in de praktijk in Duitsland vrij weinig uitzettingen plaatsvinden?
pi_164934590
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:30 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Je weet dat in de praktijk in Duitsland vrij weinig uitzettingen plaatsvinden?
Dat is het probleem van onze buurtjes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164934618
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:29 schreef Elzies het volgende:
Concreet 54 mensen die daadwerkelijk werken en al die anderen die op kosten van de Duitse belastingbetaler moeten worden onderhouden.
Dat is wat kort door de bocht, er zijn in Duitsland natuurlijk veel meer bedrijven dan alleen die in de OP genoemde bedrijven. Bovendien zijn de meesten er pas kort.
pi_164934630
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is nooit sprake geweest van een 'ongebreidelde instroom'. Bovendien sprak het kabinet al snel de wens uit om de instroom in te dammen. Zoiets is echter makkelijker gezegd dan gedaan.
Natuurlijk was het wel een ongebreidelde instroom, in augustus 2015 had de Eu net besloten om de vluchtelingen in Griekenland te verdelen over de rest van Europa. Daarbij zou Nederland er 7000 moeten opnemen.....VANWEGE HET FEIT DAT NEDERLAND ZO DICHTBEVOLKT IS! .....de volgende 3 maanden stroomden er 60.000 binnen....hoe erger ongebreideld wil je het hebben dan?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_164934634
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Over de situatie in NL ben ik niet echt op de hoogte, maar het feit dat er bad,bed en brood regelingen zijn, doet het een en ander vermoeden.
pi_164934653
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:34 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Over de situatie in NL ben ik niet echt op de hoogte, maar het feit dat er bad,bed en brood regelingen zijn, doet het een en ander vermoeden.
En dat terwijl de meeste nederlanders geeneens ruimte voor een bad hebben!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 29 augustus 2016 @ 11:36:42 #57
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_164934686
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ten eerste moeten veel asielzoekers sowieso terugkeren. Naar ik begrijp zijn het op dit moment voornamelijk Albanezen die bij ons aankloppen. Die mogen niet blijven.

In Syrië is het nu nog te onveilig. Deze mensen terugsturen is in strijd met verdragen die wij hebben ondertekend.
Die verdragen kloppen dan ook niet. Laat men maar met hulp van ons geld aan regionale opvang doen. Kost ons uiteindelijk veel minder geld en je hebt ook geen gezeik met mensen die niet terugkeren.
pi_164934697
quote:

[..]

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Concreet 54 mensen die daadwerkelijk werken en al die anderen die op kosten van de Duitse belastingbetaler moeten worden onderhouden. Vaak niet willen integreren en een nieuwe onderstroom van maatschappelijke kansarmen vormen. Dat is over tien jaar niet anders.
Blijkbaar vindt men/de politiek het wel prima zo? Ieder nuchter mens weet dat de meeste immigranten weg zullen kwijnen in de bijstand. De kinderen krijgen het ook moeilijk. De uitzonderingen worden gepropageerd, om wat voor reden dan ook.

Maar wat doet men? Niks, alleen goedpraten wat krom is en blijven opnemen. Dus kennelijk vindt iedereen het wel goed zo, anders was er inmiddels echt wel harder (algemeen) beleid.
Why stay small, if you can grow big..
  maandag 29 augustus 2016 @ 11:37:27 #59
451005 Grems
Clown World
pi_164934709
En iedereen die dit bij voorbaat wist was een laagopgeleide xenofobe totaalracist.
  maandag 29 augustus 2016 @ 11:38:11 #60
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_164934724
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die verdragen kloppen dan ook niet. Laat men maar met hulp van ons geld aan regionale opvang doen. Kost ons uiteindelijk veel minder geld en je hebt ook geen gezeik met mensen die niet terugkeren.
Verdragen die niet goed zijn voor ons, moeten we opzeggen. Of correcties eisen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_164934732
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee Koos, we hebben afgesproken dat alle problemen in de EU ook onze problemen zijn. Zelfs als Bulgaarse zigeuners geen melk tijdens de pauze op school krijgen dan is het ons probleem en moet er een universele Europese wet komen om dat te voorkomen. Dan mag je ook wel zeggen dat het gebrek aan uitzettingen in Duitsland een probleem voor ons is. Zeker gezien het feit dat die kansloze illegalen in Duitsland zomaar eens het idee kunnen krijgen om op niet-legale wijze hun inkomen in Nederland te verkrijgen.
  maandag 29 augustus 2016 @ 11:38:41 #62
396550 Richestorags
pi_164934735
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:38 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Verdragen die niet goed zijn voor ons, moeten we opzeggen. Of correcties eisen.
Exact. Maar zoals gebruikelijk zijn we daar weer eens te laf voor.
pi_164934748
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:37 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Blijkbaar vindt men/de politiek het wel prima zo? Ieder nuchter mens weet dat de meeste immigranten weg zullen kwijnen in de bijstand. De kinderen krijgen het ook moeilijk. De uitzonderingen worden gepropageerd, om wat voor reden dan ook.

Maar wat doet men? Niks, alleen goedpraten wat krom is en blijven opnemen. Dus kennelijk vindt iedereen het wel goed zo, anders was er inmiddels echt wel harder (algemeen) beleid.
Teveel rijken die er nog rijker door worden. Al die leegstaande caravans in de winter die nu E 800 per week opbrengen.
(Nietzsche)
  maandag 29 augustus 2016 @ 11:39:21 #64
396550 Richestorags
pi_164934756
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee Koos, we hebben afgesproken dat alle problemen in de EU ook onze problemen zijn. Zelfs als Bulgaarse zigeuners geen melk tijdens de pauze op school krijgen dan is het ons probleem en moet er een universele Europese wet komen om dat te voorkomen. Dan mag je ook wel zeggen dat het gebrek aan uitzettingen in Duitsland een probleem voor ons is. Zeker gezien het feit dat die kansloze illegalen in Duitsland zomaar eens het idee kunnen krijgen om op niet-legale wijze hun inkomen in Nederland te verkrijgen.
Koos heeft alleen de EU gedachte wanneer het hem uitkomt blijkt maar weer.
pi_164934764
Het gaat toch allemaal vrij goed als ik het zo lees, de werkloosheid daalt er. Verder is het vrij naïef om te denken dat die mensen snel een baan hebben en als dat niet lukt te denken dat de integratie is mislukt.
  maandag 29 augustus 2016 @ 11:41:54 #66
396550 Richestorags
pi_164934801
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:39 schreef Wespensteek het volgende:
Het gaat toch allemaal vrij goed als ik het zo lees, de werkloosheid daalt er. Verder is het vrij naïef om te denken dat die mensen snel een baan hebben en als dat niet lukt te denken dat de integratie is mislukt.
De ervaring met soortgelijke migrantengroepen biedt anders weinig hoop. Het is inderdaad vrij naïef om te denken dat die mensen snel een baan denken en daarom is het zeldzaam naïef om één miljoen mensen in je land op te nemen.
pi_164934816
quote:
There are lies, bad lies and statistics:

Iemand die slechts één dag in de week werkt, maar graag een volle werkweek zou maken is feitelijk meer werkloos dan werkend. Toch behoort die persoon binnenkort niet langer tot de werklozen, maar tot de werkenden. Dat is het gevolg van de verandering van de definitie van werkloosheid die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) per 1 januari doorvoert.

Het CBS doet dat met tegenzin, na jarenlang tegenstribbelen. Het bureau had echter geen keus meer. Met de oude definitie van het CBS was en is beslist niets mis, maar deze is internationaal ongebruikelijk. Daardoor waren de cijfers over de werkloosheid in Nederland niet te vergelijken met die van de andere Europese landen.

En zo kun je beter liegen over het economisch herstel natuurlijk!
(Nietzsche)
pi_164934835
quote:
Het gaat toch allemaal vrij goed als ik het zo lees
Uiteraard is het veel te voorbarig om conclusies te trekken, helemaal met je eens,

Maar je kan toch wel inschatten waar het toe leidt. Hoe is het destijds met de gastarbeiders uit met name Turkije gegaan? Die werden uitgebuit tot en met, hoe vergaat het hun nakomelingen nu sociaaleconomisch gezien?

Duitsland heeft destijds relatief veel Libanezen opgevangen. Hoe vergaat het hen sociaal economisch? (kijk even naar de criminaliteitscijfers en werkeloosheidscijfers)

Waarom zou het nu opeens anders gaan denk je?
pi_164934871
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Uitzetbeleid is veelal een nationale aangelegenheid. Daar gelden wel bepaalde regels voor, maar het is aan EU-lidstaten zelf om er invulling aan te geven.

Dus als Duitsland geen haast maakt met uitzettingen, is dat niet ons probleem.
pi_164934903
quote:

[..]

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Concreet 54 mensen die daadwerkelijk werken en al die anderen die op kosten van de Duitse belastingbetaler moeten worden onderhouden. Vaak niet willen integreren en een nieuwe onderstroom van maatschappelijke kansarmen vormen. Dat is over tien jaar niet anders.
Teveel conclusies zonder enkele argument.
pi_164934951
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De ervaring met soortgelijke migrantengroepen biedt anders weinig hoop. Het is inderdaad vrij naïef om te denken dat die mensen snel een baan denken en daarom is het zeldzaam naïef om één miljoen mensen in je land op te nemen.
Je neemt vluchtelingen niet op omdat ze snel werk hebben maar omdat ze hulp nodig hebben, het zijn geen arbeidsmigranten.
pi_164934967
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:47 schreef loni55 het volgende:

[..]

Teveel conclusies zonder enkele argument.
Als je realistisch bent, is dat wel in het verschiet ligt. Werkgevers zullen grotendeels de vluchtelingen misbruiken waar nodig, en afdanken indien niet bruikbaar. Duitsland kent een samenleving met veel discriminatie en mislukte integratie. Hoe denk jij dat die vluchtelingen, die op eens in een heel andere wereld terecht komen, zicht staande kunnen houden in deze voor hen moeilijke omstandigheden?
pi_164934975
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:44 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Uiteraard is het veel te voorbarig om conclusies te trekken, helemaal met je eens,

Maar je kan toch wel inschatten waar het toe leidt. Hoe is het destijds met de gastarbeiders uit met name Turkije gegaan? Die werden uitgebuit tot en met, hoe vergaat het hun nakomelingen nu sociaaleconomisch gezien?

Duitsland heeft destijds relatief veel Libanezen opgevangen. Hoe vergaat het hen sociaal economisch? (kijk even naar de criminaliteitscijfers en werkeloosheidscijfers)

Waarom zou het nu opeens anders gaan denk je?
Volgens mij ziet het er allemaal best goed uit.
https://statistik.arbeits(...)/Fluchtmigration.pdf
pi_164934978
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uitzetbeleid is veelal een nationale aangelegenheid. Daar gelden wel bepaalde regels voor, maar het is aan EU-lidstaten zelf om er invulling aan te geven.

Dus als Duitsland geen haast maakt met uitzettingen, is dat niet ons probleem.
Dus jij denkt dat honderdduizenden illegalen in Duitsland zich niks aantrekken van de wet, van de eis dat ze terug gaan naar hun eigen land maar dat ze wel de grens tussen Nederland en Duitsland respecteren die niet bewaakt wordt? Dat ze trots zijn op hun status als illegaal in Duitsland en voor geen goud Illegaal in Nederland willen zijn?
pi_164934986
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je neemt vluchtelingen niet op omdat ze snel werk hebben maar omdat ze hulp nodig hebben, het zijn geen arbeidsmigranten.
Het lijkt mij toch dat we mogen verwachten dat ze hun eigen broek ophouden.
(Nietzsche)
pi_164935021
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat honderdduizenden illegalen in Duitsland zich niks aantrekken van de wet, van de eis dat ze terug gaan naar hun eigen land maar dat ze wel de grens tussen Nederland en Duitsland respecteren die niet bewaakt wordt? Dat ze trots zijn op hun status als illegaal in Duitsland en voor geen goud Illegaal in Nederland willen zijn?
Ik begrijp dus dat jij hoopt dat Duitsland niemand uitzet?
  maandag 29 augustus 2016 @ 11:54:19 #77
396550 Richestorags
pi_164935029
quote:

[..]

Als dat het geval zou zijn zouden ze niet eerst 7 veilige landen doorkruisen voordat ze in Duitsland zijn. Sterker nog, als het sec om opvang gaat zouden we ze in de regio met hulp van ons geld moeten opvangen.
  maandag 29 augustus 2016 @ 11:55:03 #78
396550 Richestorags
pi_164935041
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:51 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Als je realistisch bent, is dat wel in het verschiet ligt. Werkgevers zullen grotendeels de vluchtelingen misbruiken waar nodig, en afdanken indien niet bruikbaar. Duitsland kent een samenleving met veel discriminatie en mislukte integratie. Hoe denk jij dat die vluchtelingen, die op eens in een heel andere wereld terecht komen, zicht staande kunnen houden in deze voor hen moeilijke omstandigheden?
Ze zullen eindigen in 1 euro jobs, als ze al werk krijgen. Maar het gaat wel goed toch?
pi_164935043
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:52 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet, hoe kun je dat verwachten van mensen die hier naar toe zijn gevlucht. Ik verwacht dat de komende vijf jaar de meerderheid werkloos blijft. Er zijn ook veel Duitsers en Nederlanders werkloos dus waarom zouden vluchtelingen wel makkelijk een baan kunnen vinden.
pi_164935061
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij ziet het er allemaal best goed uit.
https://statistik.arbeits(...)/Fluchtmigration.pdf
Nogal wat cijfers, kan zo snel geen eenduidige conclusie trekken, zal het later even op mijn gemak doornemen. Het zou wel vreemd zijn als de conclusie hier opeens heel anders is dat in eerdere rapporten waaruit blijkt dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in werkeloosheid- en criminaliteitscijfers (het een hangt natuurlijk met het ander samen)
pi_164935065
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Als dat het geval zou zijn zouden ze niet eerst 7 veilige landen doorkruisen voordat ze in Duitsland zijn. Sterker nog, als het sec om opvang gaat zouden we ze in de regio met hulp van ons geld moeten opvangen.
Ik zou niet weten waarom een vluchteling moet stoppen met reizen in het eerste veilige land dat hij tegenkomt.
pi_164935078
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:52 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

:')

Zullen we jou eens in Syrië droppen, en dan kijken of je je eigen broek op kunt houden?
pi_164935104
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:56 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Nogal wat cijfers, kan zo snel geen eenduidige conclusie trekken, zal het later even op mijn gemak doornemen. Het zou wel vreemd zijn als de conclusie hier opeens heel anders is dat in eerdere rapporten waaruit blijkt dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in werkeloosheid- en criminaliteitscijfers (het een hangt natuurlijk met het ander samen)
Als jij vindt dat oververtegenwoordiging betekent dat het slecht gaat vind ik dat vreemd, mensen zitten in totaal verschillende uitgangssituaties en het is niet realistisch te verwachten dat dat op korte termijn anders wordt. Een achterstand loopt je op hogere leeftijd niet eenvoudig meer in.
pi_164935144
Die 54 "banen" moet je natuurlijk wel relatieveren

quote:
FRANKFURT, 3. Juli. Die Integration von mehr als einer Million Flüchtlingen in den deutschen Arbeitsmarkt ist eine Herkulesaufgabe - an deren Bewältigung die größten Konzerne dieses Landes bislang so gut wie gar nicht beteiligt sind. Das zeigt eine Umfrage dieser Zeitung unter den 30 wertvollsten Unternehmen im Deutschen Aktienindex (Dax), die für einen addierten Jahresumsatz von mehr als 1,1 Billionen Euro und für rund 3,5 Millionen Beschäftigte stehen. Eigenen Angaben zufolge haben diese Unternehmen, zusammen genommen, bis Anfang Juni aber gerade einmal 54 Flüchtlinge fest angestellt. Davon entfielen allein 50 auf die Deutsche Post, zwei jeweils auf den Softwarekonzern SAP und den Darmstädter Pharmahersteller Merck.

Source: http://de.francais-express.com/nachrichten/finanzen/-5963-dax-konzerne-stellen-54-fluchtlinge-ein/

50 "banen" waren er bij de Deutsche post, dat zullen wel allemaal hoogwaardige jobs zijn voor onze apothekers en raketgeleerden :N :X
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_164935162
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik begrijp dus dat jij hoopt dat Duitsland niemand uitzet?
Grenzen zijn nu opeens wel een realiteit? Scheidslijnen die door alles en iedereen gerespecteerd worden? Dat is nieuws voor me want ik heb vaak genoeg gehoord dat grenzen eigenlijk niks voorstellen, niet te bewaken zijn enz. Lijkt mij dat een gedeelte van honderdduizenden illegalen in Duitsland, die alleen op criminele wijze in hun inkomen kunnen voorzien, dan ook niet zoveel moeite hebben om eens hun geluk in Nederland te zoeken.
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:01:16 #86
396550 Richestorags
pi_164935166
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom een vluchteling moet stoppen met reizen in het eerste veilige land dat hij tegenkomt.
Waarom zou je 2.000 km verder gaan als je al veilig bent en het je niet om economische motieven te doen is?
pi_164935185
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:51 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Leg eerst uit wat je met "Duitsland kent een samenleving met veel discriminatie en mislukte integratie" bedoelt?
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:03:41 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_164935204
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:45 schreef Rockefellow het volgende:
Het voelt voor veel mensen te lekker om zich tolerant en gastvrij op te stellen. Het is pure emotie waarop het huidige beleid gevoerd wordt.
Ik doe graag nobel op kosten van de belastingbetaler O-)
pi_164935210
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef SeLang het volgende:

Waar ik echt bezwaar tegen maak is de propaganda dat die vluchtelingen op één of andere manier goed voor de economie zouden zijn. Je moet er gewoon eerlijk over zijn dat er een ramp aan de gang is die ons bakken geld kost en dus hogere belastingdruk/ minder koopkracht, nog los van alle sociale en maatschappelijke problemen die dit veroorzaakt (wat imo een veel groter probleem is). Aantoonbare leugens over de welvaart die de vluchtelingen zouden genereren versmallen het draagvlak alleen maar.
Ik begrijp nog steeds niet waarom dit is gebeurt en nog steeds gebeurt, Allemaal in het belang van een enkeling die aan de vluchtelingen verdient?
Wanneer komen de verantwoordelijken tot inzicht?
(Antwoord: wrs nooit, maar hopelijk worden ze weggestemd of de pleuris breekt uit)
Exaudi orationem meam
pi_164935225
quote:

[..]

Een mens niet, een vluchteling wel omdat zodra hij in een veilig land is niet meer vlucht.
pi_164935227
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Grenzen zijn nu opeens wel een realiteit? Scheidslijnen die door alles en iedereen gerespecteerd worden? Dat is nieuws voor me want ik heb vaak genoeg gehoord dat grenzen eigenlijk niks voorstellen, niet te bewaken zijn enz. Lijkt mij dat een gedeelte van honderdduizenden illegalen in Duitsland, die alleen op criminele wijze in hun inkomen kunnen voorzien, dan ook niet zoveel moeite hebben om eens hun geluk in Nederland te zoeken.
Kan, maar illegaal in een land verblijven is - je raadt het al - illegaal.
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:05:43 #92
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164935244
quote:
De 30 grootste bedrijven hebben totaal 54 "vluchtelingen" in dienst genomen van de 1,2 miljoen.
Dat zijn de officiële cijfers.

De illegalen zijn allemaal aan het werk.
pi_164935251
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
het is niet realistisch te verwachten dat dat op korte termijn anders wordt
Had je mijn post eigenlijk wel gelezen? -O- Ik had het over o.a. de Libanezen die destijds opgevangen zijn. Dat is niet iets van de afgelopen jaren he.

Nog altijd doen ze het statisch gezien nog altijd erg slecht. Met name qua criminaliteitscijfers scoren ze bijzonder hoog. Niet alleen qua kleine criminaliteit overigens. In de georganiseerde criminaliteit zijn ze zeer succesvol, met goede georganiseerde clan structuren.

Dit is slechts één voorbeeld. Als dit allemaal in ogenschouw neemt, waarom denk je dat het nu opeens allemaal heel anders gaat lopen? Ik ben oprecht benieuwd naar je antwoord. Want behalve wishfull thinking, zie ik eerlijk gezegd weinig aanknopingspunten.
pi_164935255
quote:

OK als dat de insteek is, dan sober huisvesten zoals overal ter wereld en wachten tot ze weer terug kunnen.
Exaudi orationem meam
pi_164935266
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waarom zou je 2.000 km verder gaan als je al veilig bent en het je niet om economische motieven te doen is?
Ik zeg helemaal niet at economische motieven geen rol spelen. Als mensen moeten vluchten gaan ze ook kijken wat een goede plek is om heen te vluchten, dat lijkt mij vrij normaal maar doet niets af aan het feit dat ze moesten vluchten en vluchteling zijn.
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:08:57 #96
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164935305
quote:

[..]

Dan hadden ze moeten stoppen in Turkije of Griekenland.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_164935312
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet at economische motieven geen rol spelen. Als mensen moeten vluchten gaan ze ook kijken wat een goede plek is om heen te vluchten, dat lijkt mij vrij normaal maar doet niets af aan het feit dat ze moesten vluchten en vluchteling zijn.
Dus eigenlijk ben jij ervoor dat alle arme mensen in de wereld het recht hebben om in Nederland te mogen verblijven en een Nederlands paspoort moeten kunnen krijgen?
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:09:55 #98
396550 Richestorags
pi_164935323
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Een goede plek is een plek waar je tijdelijk veilig bent. Wij kunnen niet de hele wereld opvangen. Wel een tijdelijke bijdrage leveren door ze zo dichtbij huis op te vangen als mogelijk en ze daarna terug te laten keren. Voor hen het beste, voor ons het beste.
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:10:32 #99
396550 Richestorags
pi_164935331
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk ben jij ervoor dat alle arme mensen in de wereld het recht hebben om in Nederland te mogen verblijven en een Nederlands paspoort moeten kunnen krijgen?
Dat is die mooie spagaat waar al die voorstanders van ongebreidelde immigratie zich altijd maar in lullen inderdaad.
pi_164935347
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:02 schreef loni55 het volgende:

[..]

Leg eerst uit wat je met "Duitsland kent een samenleving met veel discriminatie en mislukte integratie" bedoelt?
In Duitsland is nog altijd veel discriminatie op basis van afkomst (zowel etniciteit als bijvoorbeeld de week waar je uit komt). Ook is er sprake segregatie, wat leidt tot wijken waar nauwelijks meer Duitsers wonen, waar Duits niet meer de voertaal is etc. Dat vind ik overigens prima hoor, maar het komt de integratie niet ten goede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')