In Nederland misschien niet, maar ik heb het debat in Duitsland aardig gevolgd en daar werd dit regelmatig aangehaald hoor. Niet zo zeer als argument om opvang te bieden, maar wel als rechtvaardiging waarom het economisch gunstig zou kunnen zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens zit daar wel een kern van waarheid in, maar het wordt naar mijn weten niet gebruikt als argument voor de opvang van asielzoekers.
Het gaat er inderdaad om hoe het wordt geïnterpreteerd en door wie.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:58 schreef Homey het volgende:
De beeldvorming was wel zo. Het was een van de 'argumenten' voor de ongebreidelde instroom. Het gaat allemaal om framing.
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit een grap is?
Nou het was niet grappig geformuleerd.quote:
Er is nooit sprake geweest van een 'ongebreidelde instroom'. Bovendien sprak het kabinet al snel de wens uit om de instroom in te dammen. Zoiets is echter makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:58 schreef Homey het volgende:
[..]
De beeldvorming was wel zo. Het was een van de 'argumenten' voor de ongebreidelde instroom. Het gaat allemaal om framing.
Dat is het grootste probleem inderdaad. Van politici verwacht je dat ze vergezichten hebben (behalve Rutte want die doet daar niet aan volgens eigen zeggen) omtrent de vluchtelingenproblematiek. Mensen willen een langetermijn-visie en worden bij die vraag veel te vaak in een verdachte hoek gezet waar ze niet in thuis horen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:45 schreef Rockefellow het volgende:
Het voelt voor veel mensen te lekker om zich tolerant en gastvrij op te stellen. Het is pure emotie waarop het huidige beleid gevoerd wordt.
Bezwaren en eventuele problemen worden weggewuifd tot men er zelf mee geconfronteerd wordt. En dat duurt voor veel mensen helaas nog wel even.
Ik vond het stiekem wel grappig eigenlijk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:02 schreef Harvest89 het volgende:
Nou het was niet grappig geformuleerd.
Zal wel, maar het menselijk drama is wel dat vrijwel iedereen van de migranten structureel werkloos is en blijft, met potentieel grote sociale en financiele gevolgen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is nooit sprake geweest van een 'ongebreidelde instroom'. Bovendien sprak het kabinet al snel de wens uit om de instroom in te dammen. Zoiets is echter makkelijker gezegd dan gedaan.
Met zo'n antwoord kan ik niets. Geef dan met concrete voorbeelden aan dat Merkels Wir Schaffen Das de Duitse samenleving heeft verbeterd en dat de meeste asielzoekers werkende Duitsers zijn geworden die fantastisch zijn geïntegreerd.quote:
Nu ik weet dat het niet serieus is, is het best wel grappig.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:05 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ik vond het stiekem wel grappig eigenlijk.![]()
In de media werd het (ook op de radio bij bijvoorbeeld het NOS-journaal) gebracht alsof de vluchtelingen goed waren voor de economie. Misschien geen overheidspropaganda (alhoewel; bericht DNB) maar de linkse media doet wel haar best de vluchtelingenstroom als positief af te spiegelen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dat zijn gewoon onderzoeksresultaten. Het wordt echter niet gebruikt als argument voor de opvang van asielzoekers. Ook niet door onze regering.
De term "apothekers uit Aleppo" is een uitvinding van vice-premier (en minister van sociale zaken en werkgelegenheid) Asscher.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:12 schreef Harvest89 het volgende:
Al die mensen die zeiden dat het voornamelijk artsen/medici en raketgeleerden waren?
Waaronder die (oud) tweede kamer voorzitter.
QFTquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik begrijp dat optimisme in de eerste plaats al niet. We hebben al veel moeite om de huidige groep laag opgeleiden van inkomen te voorzien omdat veel laag geschoold werk naar Azie verplaatst is. Hoe komen ze erop dat een miljoen extra laagopgeleiden dat beter zouden maken?
Precies dit natuurlijk, dat ziet een blind paard nog aankomen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het dient geen ander doel als om de druk op de arbeidsmarkt hoog te houden en op die manier de lonen laag
De officiële lezing in Duitsland is dat deze vluchtelingen omgeschoold kunnen worden tot "fachkräfte". Waarom ze de eigen werkelozen niet omscholen wordt niet vermeld, waarschijnlijk zullen ze zeggen dat ze meer potentie in vluchtelingen zien.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hoe komen ze erop dat een miljoen extra laagopgeleiden dat beter zouden maken?
Jij denkt dat de hoogopgeleide Syrische vluchteling naar West Europa gaat? hahahhahahah, die gaat naar Noord Amerika of Australie. Het is daar veel beter toeven voor de hoger opgeleide medemensquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:16 schreef Hochwinter het volgende:
Ik kan me ook nog een topic van KLB-fokster herinneren waarin gedaan werd alsof het gros van de Syrische vluchtelingen erg hoog opgeleid was. Dat geloofde ze oprecht.
Inhumaan, racisme, is zielig voor die mensen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
Trouwens; waarom wordt er niet meer werk gemaakt van de terugkeer van asielzoekers op het moment dat de situatie in eigen land verbeterd is?
Ten eerste moeten veel asielzoekers sowieso terugkeren. Naar ik begrijp zijn het op dit moment voornamelijk Albanezen die bij ons aankloppen. Die mogen niet blijven.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
Trouwens; waarom wordt er niet meer werk gemaakt van de terugkeer van asielzoekers op het moment dat de situatie in eigen land verbeterd is?
Hoe vinden de immigratiefans dit?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]![]()
![]()
Hilarisch dit.
Eigenlijk zou het om je rot te lachen zijn, als het niet zo triest was.
Ik bedoelde niet de fopasielzoekers zoals de Albanezen, maar de mensen die echt uit conflictgebieden komen. Lijkt mij dat als het Syrische conflict is opgelost, er daar weer veel mensen naar terug kunnen. Dan stel ik voort dat landen als Qatar en S-A betalen voor de heropbouw.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ten eerste moeten veel asielzoekers sowieso terugkeren. Naar ik begrijp zijn het op dit moment voornamelijk Albanezen die bij ons aankloppen. Die mogen niet blijven.
In Syrië is het nu nog te onveilig. Deze mensen terugsturen is in strijd met verdragen die wij hebben ondertekend.
Hoelang geleden was het dat de vluchtelingen in Duitsland kwamen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:11 schreef Elzies het volgende:
[..]
Met zo'n antwoord kan ik niets. Geef dan met concrete voorbeelden aan dat Merkels Wir Schaffen Das de Duitse samenleving heeft verbeterd en dat de meeste asielzoekers werkende Duitsers zijn geworden die fantastisch zijn geïntegreerd.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Concreet 54 mensen die daadwerkelijk werken en al die anderen die op kosten van de Duitse belastingbetaler moeten worden onderhouden. Vaak niet willen integreren en een nieuwe onderstroom van maatschappelijke kansarmen vormen. Dat is over tien jaar niet anders.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:26 schreef loni55 het volgende:
[..]
Hoelang geleden was het dat de vluchtelingen in Duitsland kwamen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |