ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op donderdag 25 augustus 2016 19:31 schreef greavy het volgende: Rijdt de Velaro D als Eurostar nou al eens tussen Brussel en Londen in reizigersdienst?
Die Marciedinges slaat de spijker goed op z'n kop. De SLT is alweer zo oud dat het mij niet zou verbazen als er simpelweg geen reservecomputers meer zijn.
Een gevalletje: 'Het blauwe draadje had aan het gele draadje vastgemaakt moeten worden, maar is per ongeluk aan het groene draadje vastgemaakt. En toen BOEM! Foutje moet kunnen baas!'
Je zou bijna denken dat deze man tegenwoordig bij NedTrain werkt:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
12 stellen die meerdere maanden niet inzetbaar zijn terwijl de drukste periode van het jaar op 5 september begint (start nieuwe collegejaar), dat zijn toch 2200 zitplaatsen die wegvallen.
Op vrijdag 26 augustus 2016 01:02 schreef ReisT het volgende: Wat was er eigenlijk zo bijzonder aan die SW31 dat die update zo hard nodig gevonden werd?
Volgens mij was het idee van SW31 om de hoeveelheid nutteloze informatie die de machinist krijgt wat te verminderen ("Reisinfoscherm 17 heeft het te warm") en waren er ook nog wat wijzigingen die al een tijdje op de plank stonden.
De update is al een paar maanden getest met SLTs die reden tussen Den Haag en Roosendaal/Breda, en dat ging prima. Hoe het met de uitrol naar de rest van de vloot zo fout heeft kunnen gaan is mij een raadsel.
Op vrijdag 26 augustus 2016 01:02 schreef ReisT het volgende: Wat was er eigenlijk zo bijzonder aan die SW31 dat die update zo hard nodig gevonden werd?
O.a. het verhelpen van onnodig aan de machinist getoonde diagnosemeldingen dacht ik. En het was (succesvol) getest op een aantal stellen gedurende een maand of twee. Daarom is de uitrol ook gestart.
quote:
En hoe staat het er ondertussen voor met die 11 DDM1-stammen die in september in dienst moeten zijn?
Dat rijdt meer niet dan wel volgens mij...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ben echt een complete nitwit maar bij een softwareupdate denk ik niet aan iets waarbij draadjes verwisseld moeten worden en de hele boel naar de tering kan gaan, of denk ik nou te simpel?
Op vrijdag 26 augustus 2016 01:16 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben echt een complete nitwit maar bij een softwareupdate denk ik niet aan iets waarbij draadjes verwisseld moeten worden en de hele boel naar de tering kan gaan, of denk ik nou te simpel?
In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
O.a. het verhelpen van onnodig aan de machinist getoonde diagnosemeldingen dacht ik. En het was (succesvol) getest op een aantal stellen gedurende een maand of twee. Daarom is de uitrol ook gestart.
[..]
Dat rijdt meer niet dan wel volgens mij...
Ga ook zo slapen, maar kun je dan in de ochtend ook iets meer vertellen over de DDM? Goeienacht!
@deadsock Nog geen tien jaar oud en nu al geen reservecomputers? Sowieso, hoe kan zoiets onherstelbaar stuk gaan?
Stel dat er van de 100'en computers aan boord van die dingen er één kapotgaat. Dat is een printplaat die ontworpen is in 2000 ofzo. Denk je dat dat nog verkrijgbaar is? Daar heeft gewoon niemand over nagedacht.
In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe.
Stel dat er van de 100'en computers aan boord van die dingen er één kapotgaat. Dat is een printplaat die ontworpen is in 2000 ofzo. Denk je dat dat nog verkrijgbaar is? Daar heeft gewoon niemand over nagedacht.
Off the shelf niet, maar de bouwtekeningen zal Bombardier nog wel hebben.
Op vrijdag 26 augustus 2016 01:00 schreef James1988 het volgende: 12 stellen die meerdere maanden niet inzetbaar zijn terwijl de drukste periode van het jaar op 5 september begint (start nieuwe collegejaar), dat zijn toch 2200 zitplaatsen die wegvallen.
Dat noem ik geen foutje meer
Nee dan ben je gewoon zwaar incapabel #jehadeentaak
In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe.
Op vrijdag 26 augustus 2016 20:49 schreef greavy het volgende: Vandaag reed er al vervangend materieel tussen Apeldoorn en Enschede. Toch niet vanwege die SLT problemen? Er werd DM90 ingezet.
Werd er ergens DDAR ingezet waar er normaal SLT rijdt?
Op vrijdag 26 augustus 2016 20:49 schreef greavy het volgende: Vandaag reed er al vervangend materieel tussen Apeldoorn en Enschede. Toch niet vanwege die SLT problemen? Er werd DM90 ingezet.
is wel eens vaker gebeurd. Is er in het oosten even niets anders voorhanden geweest. Nadeel is wel dat de rijtijden net niet gehaald worden
Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston).
Op vrijdag 26 augustus 2016 22:27 schreef James1988 het volgende: Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston).
Vanavond op de terugweg naar huis even getankt in Bad Bentheim. Natuurlijk even op het station gekeken, maar naast de 1700 van NS stond er alleen een grijze Traxx op een niet te fotograferen plek.Bij het verder rijden naar huis zag ik ineens in een flits wat achter de bosjes staan: het was de 193 219 van de Salzburger Eisenbahn Transportlogistik GmbH, beter bekend als SETG. Op kopspoortje 19 staat de Vectron te genieten van zijn rust.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Toffe plaat, mooie lucht ook Nog even op het perron gekeken trouwens? Voor wie het in de laatste posts van het vorige topic gemist had: faalhazerij op station Bad Bentheim waar de perrons de laatste tijd zijn opgehoogd van 35 naar 76 cm, maar waardoor de deuren van het stationsgebouw niet meer open kunnen. Je kunt nu dus alleen van de stationshal naar het perron door om te lopen, of.... http://www.ardmediathek.d(...)&documentId=37332274
Ja, dat is al maanden zo Op spoor 2/3 is een flink wachthok verschenen meende ik te zien. Niet opgelet of er inmiddels al een nieuwe lift geplaatst is.
Vorige maand maakte ik deze foto van deze idiote situatie:
Overigens wordt ik de praktijk niet van het raam gebruikgemaakt volgens mij en loopt iedereen gewoon om.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 26 augustus 2016 22:27 schreef James1988 het volgende: Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston).
Technisch gezien geen probleem. Stroomrail op de dwarsliggers schroeven, paar kabeltjes leggen, klein dingetje met het beveiligingssysteem, blabla met een safety case en gaan.
"Het begint met ambitie."
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 27 augustus 2016 00:00 schreef dennistd het volgende: Ja, dat is al maanden zo Op spoor 2/3 is een flink wachthok verschenen meende ik te zien. Niet opgelet of er inmiddels al een nieuwe lift geplaatst is.
Vorige maand maakte ik deze foto van deze idiote situatie: [ afbeelding ]
Overigens wordt ik de praktijk niet van het raam gebruikgemaakt volgens mij en loopt iedereen gewoon om.
Extra3 is dan ook een satire programma geloof ik. Dat liedje van Erdowie Erdowo Erdogan is ook afkomstig uit die show
Op zaterdag 27 augustus 2016 01:13 schreef dennistd het volgende: Theoretisch zou het blok natuurlijk niet direct achter het sein hoeven te beginnen (maar 300m verderop of zo). Al zal dat vast niet zo zijn
Dat is niet gebruikelijk en ook niet gewenst. Een sein beveiligt een blok en theoretisch kun je nu een bezet blok binnenrijden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik meen ook eens gelezen te hebben dat het vroeger gebruikelijk was dat de sectiegrens niet direct bij het sein lag, omdat bij stoomtreinen de cabine verder naar achteren is en het ongewenst is dat de machinist het sein voor z'n neus op rood ziet springen.
Op zaterdag 27 augustus 2016 13:33 schreef Igen het volgende: omdat bij stoomtreinen de cabine verder naar achteren is en het ongewenst is dat de machinist het sein voor z'n neus op rood ziet springen.
dat is niet alleen bij stoomtreinen ongewenst hoor.
Tussen de 0 en 30 meter, bij voorkeur langer dan 10 meter en niet veel langer dan nodig. In de praktijk dus meestal tussen de 10 en 15 meters met uitschieters wanneer dat nodig is. Korter als het perron- of opstelspoor anders te kort wordt. Langer als dat beter uitkomt met sectielengtes, plaatsing van lassen e.d.
Oh, klantvriendelijkheid ten top. Omdat mensen een defecte TBP melden aan de webcare van NS, maar de code van de bak niet hebben, kan er geen melding van het defect gemaakt worden. Want alleen aangeven op welk station en spoor/perron kan niet volgens de webcare. "Daarmee weten wij de locatie nog niet"
Op zaterdag 27 augustus 2016 22:46 schreef greavy het volgende: Jullie raden nooit wat ik aan mijn verzameling gereedschap voor de hobby toegevoegd heb
Op zaterdag 27 augustus 2016 22:46 schreef greavy het volgende: Jullie raden nooit wat ik aan mijn verzameling gereedschap voor de hobby toegevoegd heb
Heute geht's für mich wahrscheinlich das letzte Mal für längere Zeit im Nachtzug nach Amsterdam. Die ÖBB werden zwar die Verbindung von München nach Düsseldorf anbieten, aber Amsterdam ist vom Nachtreiseverkehr erst einmal abgehängt. Gute Nacht!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Onmisbaar als je foto's wilt maken in Polen waarschijnlijk.
Echt, in het het Oostblok zijn ze helemaal wild van stempels. Wij moesten ooit een deel van een subsidie aanvraag invullen voor een uitwisseling in Litouwen, er moest en zou een stempel op. Nja die hebben we niet, dus toen maar een stempel van de lokale loonwerker d'r op gedrukt
Op zondag 28 augustus 2016 07:50 schreef greavy het volgende: De ideeën zijn groots bij de posters lees ik. Maar het is het allen niet. Komt wel in de buurt van de bosmaaier, maar is een stuk kleiner
Napalm. Of Agent Orange.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 28 augustus 2016 08:59 schreef greavy het volgende: Heggenschaar had ik al. Heb er nu één die aangedreven is met een accu voor de grotere oppervlakten
Op zondag 28 augustus 2016 08:59 schreef greavy het volgende: Heggenschaar had ik al. Heb er nu één die aangedreven is met een accu voor de grotere oppervlakten
Fck fck fck eerst had ik ipv die schaar een elektrische heggeschaar met accu willen raden, maar nu gelooft niemand dat meer natuurlijk.
Fck fck fck eerst had ik ipv die schaar een elektrische heggeschaar met accu willen raden, maar nu gelooft niemand dat meer natuurlijk.
Heb nu in de verzameling: - Heggeschaar (met de hand bedienen) - Grasschaar - Takkenschaar - Accu heggenschaar - 4x3 tredes klapladder - 2 tredes keukentrapje
Heb nu in de verzameling: - Heggeschaar (met de hand bedienen) - Grasschaar - Takkenschaar - Accu heggenschaar - 4x3 tredes klapladder - 2 tredes keukentrapje
Na zes dagen in Kazachstan te hebben gezeten ben ik inmiddels aanbeland in Tasjkent, de hoofdstad van Oezbekistan. In Kazachstan heb ik de nachttrein genomen van Almaty naar Turkistan, en tot mijn stomme verbazing kwam daar een moderne (Turpan-)Talgo trein voorrijden van de Kazachse spoorwegen, wel met een locomotief ervoor.
Morgen gaat de reis verder in wederom een Spaans product, de Oezbeekse hogesnelheidstrein Afrosiyob rijdt tussen Tasjkent en Samarkand en wordt gereden met Talgo 250 treinstellen. De Oezbeekse spoorwegen bezitten twee exemplaren en ze hebben er nog twee besteld, ze leggen de afstand van 344 kilometer in een dikke twee uur af. Foto's zullen later volgen aangezien het internet in Oezbekistan bepaald niet snel is.
Nu is het meer dan zat. Maar een kennis van me had die accu heggenschaar over, sinds hij in een flat woont. En ja, dat is nét wat makkelijker als met de hand wat gras/riet/onkruid bijknippen.
Jup, hindernisjes om naar Utrecht te gaan. Trein van 6.46 uit Enschede om 6.51 opgeheven, maar alweer als extra trein om 6.54 ingelegd naar Almelo, daar weer door als Extra Trein naar Amersfoort en nu is het wachten op dat ze door gaan naar Utrecht. En dan is het nog de vraag of ze doorgaan naar Gouda/Den Haag/Rotterdam.
Op zondag 28 augustus 2016 15:13 schreef J.B. het volgende: Na zes dagen in Kazachstan te hebben gezeten ben ik inmiddels aanbeland in Tasjkent, de hoofdstad van Oezbekistan. In Kazachstan heb ik de nachttrein genomen van Almaty naar Turkistan, en tot mijn stomme verbazing kwam daar een moderne (Turpan-)Talgo trein voorrijden van de Kazachse spoorwegen, wel met een locomotief ervoor.
Morgen gaat de reis verder in wederom een Spaans product, de Oezbeekse hogesnelheidstrein Afrosiyob rijdt tussen Tasjkent en Samarkand en wordt gereden met Talgo 250 treinstellen. De Oezbeekse spoorwegen bezitten twee exemplaren en ze hebben er nog twee besteld, ze leggen de afstand van 344 kilometer in een dikke twee uur af. Foto's zullen later volgen aangezien het internet in Oezbekistan bepaald niet snel is.
Baas!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb eens nagevraagd bij NMBS waarom een treinbegeleider per sé een Belg moet zijn: hij/zij heeft politionele bevoegdheden. Dat geldt niet voor een treinbestuurder.
First world problems. Door DSSU komen de treinen structureel te vroeg aan waardoor ik eerder van mijn werkplek weg moet om voor aankomst van de trein op perron te zijn en een knappe zitplek te vinden.
Inmiddels een ruime anderhalfuur onderweg met Amtrak Cascades van Vancouver naar Seattle. Geheel in stijl zijn we ruim een halfuur te laat vertrokken, gezien de politie van Vancouver aanwezig moet zijn bij de douanecontrole en die zich hadden verslapen. Ook moet er bij elke overweg, beveiligd of niet, even getoeterd worden. De Business Class in deze Amtrak heeft een fijne 1+2 opstelling, waardoor ik niet naast een Amerikaan met veel welvaart hoef te zitten, aangezien er daar er genoeg van zijn (trein is compleet gevuld). Enige jammere is dat het heel mistig (+- 100m zicht) is, waardoor de zee, waarlangs gereden wordt, bijna niet zichtbaar is. Over 5 minuten even kijken welke vragen de Amerikaanse Douane heeft, aangezien deze zo een rondje door de trein gaan lopen.
Op maandag 29 augustus 2016 16:54 schreef b2py het volgende: First world problems. Door DSSU komen de treinen structureel te vroeg aan waardoor ik eerder van mijn werkplek weg moet om voor aankomst van de trein op perron te zijn en een knappe zitplek te vinden.
Kunnen de machinisten EZR toepassen, doen ze het niet ...
Handige sjaken bij Arriva. Sturen ze twee treinstellen naar Polen om verlengd te worden, komen ze terug met hun oude nummer, terwijl binnenin wel het nieuwe nummer staat
Er stond in treinstel 336 aan de buitenzijde nog het nummer dat bij een GTW 2/6 hoort, namelijk 236.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 29 augustus 2016 16:54 schreef b2py het volgende: First world problems. Door DSSU komen de treinen structureel te vroeg aan waardoor ik eerder van mijn werkplek weg moet om voor aankomst van de trein op perron te zijn en een knappe zitplek te vinden.
Nou.. 40 en 80 km/h scheelt hooguit een minuutje. Het is dus gewoon een ruime dienstregeling.
Heb zelf in Utrecht al eens de overstap van de trein Nijmegen - Den Helder naar de trein Alkmaar - Maastricht gehaald. Gewoon omdat het kon
Pak nu regelmatig de trein van Tilburg naar Utrecht met ic Zwolle en dan in Den Bosch ic schiphol/adam en het is erg frustrerend om elke keer de ic naar Schiphol te zien wegrijden (cross platform!) als je aankomt in Den Bosch , waarom????
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Pak nu regelmatig de trein van Tilburg naar Utrecht met ic Zwolle en dan in Den Bosch ic schiphol/adam en het is erg frustrerend om elke keer de ic naar Schiphol te zien wegrijden (cross platform!) als je aankomt in Den Bosch , waarom????
Dat zal wel met de stoppers te maken hebben die ingehaald moeten worden in Geldermalsen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat zal wel met de stoppers te maken hebben die ingehaald moeten worden in Geldermalsen.
Ja dat is ook zoiets fraais, mooie dive-unders bij Lunetten 4 sporen t/m Castellum en dan hoor je: beste reizigers u merkt dat we langzamer rijden dit komt i.v.m. een stoptrein die voor ons zit, na Geldermalsen kunnen we weer ons gewone tempo aanhouden, onze excuses voor het ongemak.
Get real, wie verzint dit, zo blij dat ik niet elke dag hoef met de trein, gek wordt je ervan, incompetent zooitje daar bij de NS. Als ze bij IS zaten mochten ze niet eens een zelfmoordaanslag plegen, zou weleens fout kunnen gaan met de planning .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat zal wel met de stoppers te maken hebben die ingehaald moeten worden in Geldermalsen.
Als DSSU gereed is kunnen ze die inhalingen ook verplaatsen naar het gedeelte Houten Castellum - Utrecht Centraal, waardoor de sprinters veel sneller worden en de IC's niet te veel meer gehinderd worden.
Op donderdag 25 augustus 2016 17:10 schreef Prins_Pils het volgende: Realer Irrsin in Bad Bentheim De perrons zijn daar de afgelopen tijd verhoogd van 35 naar 76 cm. Alleen, nu kunnen de deuren van het stationsgebouw niet meer open. Je kunt nu dus alleen maar van de stationshal naar het perron door om te lopen, of.... kijk zelf maar http://www.ardmediathek.d(...)&documentId=37332274
Op maandag 29 augustus 2016 17:07 schreef boriq het volgende: Inmiddels een ruime anderhalfuur onderweg met Amtrak Cascades van Vancouver naar Seattle. Geheel in stijl zijn we ruim een halfuur te laat vertrokken, gezien de politie van Vancouver aanwezig moet zijn bij de douanecontrole en die zich hadden verslapen. Ook moet er bij elke overweg, beveiligd of niet, even getoeterd worden. De Business Class in deze Amtrak heeft een fijne 1+2 opstelling, waardoor ik niet naast een Amerikaan met veel welvaart hoef te zitten, aangezien er daar er genoeg van zijn (trein is compleet gevuld). Enige jammere is dat het heel mistig (+- 100m zicht) is, waardoor de zee, waarlangs gereden wordt, bijna niet zichtbaar is. Over 5 minuten even kijken welke vragen de Amerikaanse Douane heeft, aangezien deze zo een rondje door de trein gaan lopen.
Had je de eerste trein? DAT IS FUCKING VROEG DAAR ZIJN WTF. En die vogelkooi ook kunnen bewonderen dus? En je krijgt toch gewoon een formuliertje? Dat is niet meer dan een formaliteit. Heb er nog nooit iemand uitgeplukt zien worden.
Welk hotel had je in Van?
Edit: Ik bedoelde met iemand natuurlijk een blank iemand.
lekker toch? Ik was laatst 2 minuten te vroeg in Utrecht vanaf Schiphol terwijl ik voor Maarssen al tractie had uitgeschakeld. De machinist die mij af moest lossen was er nog niet eens omdat die trein al standaard x aantal minuten overstaat in Utrecht
Als DSSU gereed is kunnen ze die inhalingen ook verplaatsen naar het gedeelte Houten Castellum - Utrecht Centraal, waardoor de sprinters veel sneller worden en de IC's niet te veel meer gehinderd worden.
Die vier sporen heb je in PHS nodig om zowel daar als in Geldermalsen in te kunnen halen
Op maandag 29 augustus 2016 23:22 schreef Dr_Flash het volgende: Gewoon niet zo zeiken en heel Utrecht - Eindhoven viersporig maken. Ja er ligt water, boeiend, ja het is nodig. Doe het.
Op Oldenzaal-Hengelo is het veel harder nodig met de vertragingen van de Pimpel uit Duitsland. Wel moet je dan in Hengelo even een extra perron aanleggen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 29 augustus 2016 23:44 schreef Dr_Flash het volgende: Allemaal tegelijk! Anders hebben we de komende dertig jaar nog steeds elk weekend werkzaamheden
Vergeten we Breda - Tilburg niet? En de viersporigheid op Den Bosch - Vught, zodat er daar een fatsoenlijke knoop kan worden aangeboden tussen de 3500 (Schiphol - Eindhoven) en 3600 (Roosendaal - Eindhoven)?
Op dinsdag 30 augustus 2016 00:10 schreef James1988 het volgende: Vergeten we Breda - Tilburg niet? En de viersporigheid op Den Bosch - Vught, zodat er daar een fatsoenlijke knoop kan worden aangeboden tussen de 3500 (Schiphol - Eindhoven) en 3600 (Roosendaal - Eindhoven)?
Gewoon goed doen HSL vanaf Breda via Venlo en Gladbach naar Düsseldorf naast het bestaande spoor dan los je iets op, not in our lifetime
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Afmaken met HSL Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Maastricht-Luik, dan kan je even vooruit. Niet al die halve oplossingen die nu worden aangedragen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Had je de eerste trein? DAT IS FUCKING VROEG DAAR ZIJN WTF. En die vogelkooi ook kunnen bewonderen dus? En je krijgt toch gewoon een formuliertje? Dat is niet meer dan een formaliteit. Heb er nog nooit iemand uitgeplukt zien worden.
Welk hotel had je in Van?
Edit: Ik bedoelde met iemand natuurlijk een blank iemand.
Ja, die van 6:30 en dus 5:30 er zijn Gaf wel fantastisch mooi uitzicht over de oceaan in de ochtendmist. En ja, ook de vogelkooi kunnen bewonderen, deed mij heel erg denken aan de Eurostar-situatie in Brussel. Je krijgt een formuliertje voor NAW (min of meer) en overal "no" aankruizen en that's it, er werd vanochtend toevallig inderdaad een zuid-oost aziatische dame even meegenomen. Ik zat in een, hele mooie, AirBnB in Vancouver (wat trouwens echt een aanrader is, als iemand eens aan de westkust van Noord-Amerika is).
Op dinsdag 30 augustus 2016 00:10 schreef James1988 het volgende: Vergeten we Breda - Tilburg niet? En de viersporigheid op Den Bosch - Vught, zodat er daar een fatsoenlijke knoop kan worden aangeboden tussen de 3500 (Schiphol - Eindhoven) en 3600 (Roosendaal - Eindhoven)?
Den Bosch - Vught wordt binnenkort een variant gekozen
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 30-08-2016 07:11:55 ]
Op uw traject kunnen wij op dit moment helaas geen langere of meerdere treinen inzetten. De belangrijkste reden hiervoor is de verbouwing op station Utrecht Centraal. Hierdoor zijn niet alle perrons beschikbaar. Diverse spitstreinen kunnen daardoor op dit moment niet worden verlengd. Vanaf december 2016 stroomt geleidelijk nieuw materieel in en worden er met ingang van de nieuwe dienstregeling meerdere verbeteringen doorgevoerd.
Interessante route neem ik dan van Diemen naar Sloterdijk via Utrecht.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Onderweg in de Frecciarossa 1000 van Turijn naar Milaan. Gelijk met vliegende start uit Turijn vertrokken. Het liefst was ik met de Italo gereisd, maar die miste ik op 1 minuut
Een van de hoogtepunten van de hobbytrip afgelopen week was het bezoek aan twee niet-elektrificeerde spoorlijnen ten zuidoosten van Praag waar anno 2016 in het weekend nog diesellokomotieven met rijtuigen rijden.
Geheel onverwacht bleek er op zaterdag 27 augustus 2016 ook een stoomtrein te rijden. ČD Nostalgia rijdt ongeveer 1x per maand ritten vanuit Praag-Braník naar diverse bestemmingen. Deze dag werd er gereden via het prachtige dal van de Sázava, een river die verderop uitmondt in de Moldau. Rondom Petrov u Prahy is het landschap met name door de fraaie rotspartijen erg mooi.
De 434 2186 passeert hier met trein 9080 naar Čerčany, Bene¨ov, Postupice en eindbestemming Vla¨im. De reizigers konden onderweg uitstappen en onder andere een bezoek brengen aan de lokale bierbrouwerij Ferdinand in Bene¨ov of de plaatselijke dierentuin in Vla¨im.
Op dinsdag 30 augustus 2016 19:47 schreef 0906 het volgende: Veel slaaptreinen worden uitgefaseerd, weten jullie nog waar ze van die moderne slaaptreinen hebben?
Van Kazachstan, Rusland en Azerbeidzjan weet ik zeker dat ze modern materieel voor slaaptreinen hebben.
Op dinsdag 30 augustus 2016 19:47 schreef 0906 het volgende: Veel slaaptreinen worden uitgefaseerd, weten jullie nog waar ze van die moderne slaaptreinen hebben?
- RZD (Rusland), o.a. Nice - Moskou - ÖBB rijdt vanaf december ook naar Duitsland - Verenigd Koninkrijk: de GWR Night Riviera rijdt van Londen naar Penzance, en Caledonian Sleeper rijdt van Londen naar Schotland. CS heeft zelfs een gloednieuwe vloot besteld bij CAF. - Scandinavië: NSB en SJ rijden meerdere nachttreinen in Noorwegen en Zweden.
Vandaag is er in Tsjechië op een smalspoorlijntje (JHMD) een ongeluk gebeurd. 2 treintjes frontaal tegen elkaar gereden in Tschernowitz, net onder Wobratein. De baas van de zooi daar geeft de provincie de schuld, door het weinige geld dat ze krijgen kan de veiligheid niet gewaarborgd worden. De provincie legt de schuld bij menselijk falen, de ene trein zou de kruising niet hebben afgewacht. Inmiddels is daar dus een materieeltekort, zelfs bussen kunnen ze niet betalen, het personeel rijdt de passagiers in hun eigen auto's. Zou dit dan eindelijk de nekslag zijn voor dit lijntje? http://www.dicr.cz/srazka-vlaku-na-pelhrimovsku-9-zranenych
Geen idee of het al bekend is hier maar ben per toeval gestuit op een gave youtubekanaal genaamd Real Train Driver's View Dutch Railways met camera op de machinist geplakt ipv de trein
ISRAEL’s minister of transport Mr Yisrael Katz took an inaugural trip on August 29 on the 60km Jezreel Valley line linking Haifa and Beit Shee’an ahead of the start of scheduled services on October 16.
Tot 4 november mag je gratis mee!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Na een botsing met een auto in Twello hebben honderden inzittenden van de internationale trein van Amsterdam naar Berlijn anderhalf uur vastgezeten voor ze de trein uit konden.De bestuurder van de auto,een man van 34 uit Twello, ligt zwaargewond in het ziekenhuis.
Rond 14.30 uur botste de auto door nog onbekende oorzaak tegen de zijkant van de trein.Die reed nog een stuk door, omdat de machinist niets had gemerkt. Een passagier trok aan de noodrem.
De trein kwam tot stilstand op de brug over de IJssel bij Deventer. Een aparte evacuatietrein moest eraan te pas komen om de passagiers te ontzetten.
Zo zo, een aparte evacuatietrein. Alsof dat niet gewoon de standaardoptie is.
Ik hoorde vanochtend op de radio dat de dubbeldeks IC's die deze dienstregeling voor het eerst reden op de lijn Emden-Köln (IC2200) binnenkort alweer verdwijnen en dat de 'gewone' rijtuigen weer zullen verschijnen
Ik werd vandaag helemaal de tering in gescholden door een oud wijf dat mij een associale teringlijer vond omdat ik tussen laan v noi en cs nog even naar de wc ging. En dat ontaarde in een mooi momentje in de stationshal. Benieuwd of ze nog een bosje bloemen gaat krijgen van de ns.
Op woensdag 31 augustus 2016 20:06 schreef derLudolf het volgende: Ik hoorde vanochtend op de radio dat de dubbeldeks IC's die deze dienstregeling voor het eerst reden op de lijn Emden-Köln (IC2200) binnenkort alweer verdwijnen en dat de 'gewone' rijtuigen weer zullen verschijnen
Zo zo, een aparte evacuatietrein. Alsof dat niet gewoon de standaardoptie is.
quote:
De treinreiziger trok onmiddellijk aan de noodrem na de botsing met de auto van een 34-jarige man uit Twello. Door de aanrijding werkte het remmechanisme van de trein niet meer, waardoor de noodrem het laatste redmiddel was om de trein snel tot stilstand te brengen.
„Daarmee wist de passagier mogelijk ernstige gevolgen te voorkomen”, aldus de politie. Als er niet aan de noodrem was getrokken, had het mogelijk slecht kunnen aflopen voor de circa 400 reizigers. De machinist zou niets van de aanrijding hebben gemerkt.
Totale lulkoek dit verhaal. Als er remmen beschadigd zijn, dan zijn ze niet over de totale lengte van de trein beschadigd en kan er dus gewoon geremd worden. Of er ontstaat een luchtlekkage, waardoor de remmen direct aanslaan.
Overigens valt het wel mee hoe adequaat er aan de noodrem is getrokken, want de trein stond een goede drie tot vier kilometer verder pas stil.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik was om 21:15 een vriend wegbrengen naar het station en volgens de omroep reden er toen nog stééds geen treinen terwijl het om 14:30 gebeurde... dat duurde wel érg lang. Toch wat goed stuk gegaan?
Op donderdag 1 september 2016 01:45 schreef Prins_Pils het volgende: Ik was om 21:15 een vriend wegbrengen naar het station en volgens de omroep reden er toen nog stééds geen treinen terwijl het om 14:30 gebeurde... dat duurde wel érg lang. Toch wat goed stuk gegaan?
Er moest inderdaad wat infra worden gerepareerd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
De Max Verstappen van het spoor. Zo wordt Jos ook wel grappend door zijn collega's genoemd. ,,Soms word ik wel aangekeken als ik in uniform loop. Maar ik krijg altijd positieve reacties'', zegt hij.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zonder gekheid: veel regelgeving, maar vooral ook leren om de regels in de praktijk toe te passen. Ook leer je de algehele werking van het spoorsysteem/veiligheidssystemen en nog meer. Daarnaast is de tweejarige opleiding een ROC opleiding, dus daarnaast heb je ook gewoon de algemene vakken als Nederlands, Engels (ook vaktaal), Duits (ook vaktaal), maatschappijleer of hoe het tegenwoordig ook heet, rekenen, elektrotechniek/mechanika (toegespitst op gebruik door machinisten), etc.
Vandaag is "Van rit naar reis" ingevoerd door NS zonder dat er enige ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Zal gezellig worden bij de klantenservice als reizigers ontdekken dat ze voor Jan met de korte achternaam hun reis hebben onderbroken.
Op woensdag 31 augustus 2016 21:05 schreef Yreal het volgende: Ik werd vandaag helemaal de tering in gescholden door een oud wijf dat mij een associale teringlijer vond omdat ik tussen laan v noi en cs nog even naar de wc ging. En dat ontaarde in een mooi momentje in de stationshal. Benieuwd of ze nog een bosje bloemen gaat krijgen van de ns.
Een enkeltje 6 plankjes is soms echt een betere oplossing (niet gedwongen uiteraard)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Totale lulkoek dit verhaal. Als er remmen beschadigd zijn, dan zijn ze niet over de totale lengte van de trein beschadigd en kan er dus gewoon geremd worden. Of er ontstaat een luchtlekkage, waardoor de remmen direct aanslaan.
Overigens valt het wel mee hoe adequaat er aan de noodrem is getrokken, want de trein stond een goede drie tot vier kilometer verder pas stil.
Ja, fail-safe heb je voor dit soort dingen En hoezo het voor de 400 passagiers "slecht zou aflopen" Tsja, er had wel van alles kunnen gebeuren. Gore kutkrant
Op donderdag 1 september 2016 12:14 schreef Kansenjongere het volgende: Vandaag is "Van rit naar reis" ingevoerd door NS zonder dat er enige ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Zal gezellig worden bij de klantenservice als reizigers ontdekken dat ze voor Jan met de korte achternaam hun reis hebben onderbroken.
We waren altijd al reizigers en nooit rittigers. Dus wat verandert er echt?
We waren altijd al reizigers en nooit rittigers. Dus wat verandert er echt?
Als ik met Traject Vrij in de spits begin te reizen op mijn afgekochte traject en ik wil in de daluren verder reizen dan kan ik, als ik braaf heb ingecheckt, op geen enkele mogelijkheid meer voorkomen dat NS me het spitstarief in rekening brengt. Dit omdat NS zogenaamd het gehele traject als reis beschouwt in plaats van als losse ritten. Tot het om het toepassen van langeafstandskorting gaat, dan zijn het opeens wel weer afzonderlijke ritten...
Zonder gekheid: veel regelgeving, maar vooral ook leren om de regels in de praktijk toe te passen. Ook leer je de algehele werking van het spoorsysteem/veiligheidssystemen en nog meer. Daarnaast is de tweejarige opleiding een ROC opleiding, dus daarnaast heb je ook gewoon de algemene vakken als Nederlands, Engels (ook vaktaal), Duits (ook vaktaal), maatschappijleer of hoe het tegenwoordig ook heet, rekenen, elektrotechniek/mechanika (toegespitst op gebruik door machinisten), etc.
Niet vergeten, jezelf aanleren om alles te doen zoals voorgeschreven, eigen kunde is er niet bij.
Als een normaal bedrijf tussentijds de spelregels van haar abonnementen wijzigt, zou het niet wegkomen met een melding ergens diep weggestopt op de website. Bovendien wordt daar nauwelijks ingegaan op de groep reizigers die het hardst gedupeerd wordt door deze wijziging (iets met geen slapende honden wakker maken in combinatie met het niet willen bieden van een oplossing).
Als een normaal bedrijf tussentijds de spelregels van haar abonnementen wijzigt, zou het niet wegkomen met een melding ergens diep weggestopt op de website. Bovendien wordt daar nauwelijks ingegaan op de groep reizigers die het hardst gedupeerd wordt door deze wijziging (iets met geen slapende honden wakker maken in combinatie met het niet willen bieden van een oplossing).
Hoe hard worden die daadwerkelijk gedupeerd ? Ik vond het maar irritant dat mijn reis die begon in dal, ineens spitstarief werd als ik koffie haalde. Je kan natuurlijk altijd 35 min wachten, dan heb je alsnog een nieuwe reis.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Hoe hard worden die daadwerkelijk gedupeerd ? Ik vond het maar irritant dat mijn reis die begon in dal, ineens spitstarief werd als ik koffie haalde. Je kan natuurlijk altijd 35 min wachten, dan heb je alsnog een nieuwe reis.
Precies zoals ik hierboven al aangaf. Ik reis in de spits met Traject Vrij (anders loont dat abonnement überhaupt niet). Als ik in de daluren verder reis brengt NS een losse reis in rekening, dan is het absurd om naar de initiële check-in te blijven kijken, zelfs bij tussentijds omchecken. Ik ga nu dus 67 procent te veel betalen voor die reizen of ik zie mijn reistijd met meer dan 35 minuten verlengd...
Ehm, dit is toch om er voor te zorgen dat de werkelijkheid wel aansluit bij de voorwaarden van de abonnementen? Of heb jij in de voorwaarden staan dat het tarief wijzigt bij overstappen?
Op donderdag 1 september 2016 12:41 schreef dcm360 het volgende: Ehm, dit is toch om er voor te zorgen dat de werkelijkheid wel aansluit bij de voorwaarden van de abonnementen? Of heb jij in de voorwaarden staan dat het tarief wijzigt bij overstappen?
Bij overstappen naar andere vervoerders wijzigt het tarief nog steeds (ook al beweren sommige NS-medewerkers het tegendeel).
Op donderdag 1 september 2016 12:44 schreef dcm360 het volgende: Dan moeten de andere vervoerders het probleem wellicht ook oplossen toch? Dat ligt niet aan de NS.
Waarom moeten andere vervoerders een nieuw probleem creëren om een ander door NS gecreëerd probleem op te lossen?
Waarom moeten andere vervoerders een nieuw probleem creëren om een ander door NS gecreëerd probleem op te lossen?
Je verward jouw probleem met het probleem van de NS. Het probleem van de NS was dat de poortjes niet werkten zoals verwacht mocht worden met de voorwaarden van de kaartjes/abo's. Jouw probleem is dat de NS hun probleem nu opgelost heeft (en dat je nu meer gaat betalen). Het gedrag van de poortjes van de andere vervoerders matcht echter nog steeds niet met de voorwaarden van de kaartjes (denk ik?).
Overigens, heeft iemand wellicht een link naar de algemene voorwaarden voor abo's van voor september 2016?
Daarnaast viel me op in de voorwaarden dat als ik nog bij mijn ouders zou wonen, mijn ouders volgens de algemene voorwaarden van de NS geen gezinsleden zijn als ik een abo aanschaf. Andersom zou ik wel gezinslid zijn als een van mijn ouders een abo zou aanschaffen...
[ Bericht 9% gewijzigd door dcm360 op 01-09-2016 13:02:38 ]
Je verward jouw probleem met het probleem van de NS. Het probleem van de NS was dat de poortjes niet werkten zoals verwacht mocht worden met de voorwaarden van de kaartjes/abo's. Jouw probleem is dat de NS hun probleem nu opgelost heeft (en dat je nu meer gaat betalen). Het gedrag van de poortjes van de andere vervoerders matcht echter nog steeds niet met de voorwaarden van de kaartjes (denk ik?).
Het probleem van de NS was dat ze een aantal poortjes dusdanig dom hadden geplaatst dat mensen onterecht op extra kosten werden getrakteerd. Een fatsoenlijk bedrijf zou dat probleem eerst oplossen en dan pas de poortjes sluiten, zo niet NS. Blijkbaar is het NS na anderhalf jaar nog steeds niet gelukt om een echte oplossing te vinden voor dat probleem, waardoor ze nu met dit gedrocht komen.
Hoe hard worden die daadwerkelijk gedupeerd ? Ik vond het maar irritant dat mijn reis die begon in dal, ineens spitstarief werd als ik koffie haalde. Je kan natuurlijk altijd 35 min wachten, dan heb je alsnog een nieuwe reis.
Het probleem van de NS was dat ze een aantal poortjes dusdanig dom hadden geplaatst dat mensen onterecht op extra kosten werden getrakteerd. Een fatsoenlijk bedrijf zou dat probleem eerst oplossen en dan pas de poortjes sluiten, zo niet NS. Blijkbaar is het NS na anderhalf jaar nog steeds niet gelukt om een echte oplossing te vinden voor dat probleem, waardoor ze nu met dit gedrocht komen.
Dit is natuurlijk de oplossing voor dat probleem he. Dat hele her-inchecken om 9.00/18.30 zal nooit de bedoeling geweest zijn.
Dit is natuurlijk de oplossing voor dat probleem he. Dat hele her-inchecken om 9.00/18.30 zal nooit de bedoeling geweest zijn.
Ooit was de bedoeling van dalurenkorting (toen nog voordeelurenkorting) het REIZEN in daluren te stimuleren, vanuit dat oogpunt was het herchecken dus wel de bedoeling (vergelijkbaar met de oude situatie waarin je met twee kaartjes reisde, 1 met en 1 zonder korting). De huidige werkwijze is enkel door de techniek ingegeven, niet uit beleid.
Ooit was de bedoeling van dalurenkorting (toen nog voordeelurenkorting) het REIZEN in daluren te stimuleren, vanuit dat oogpunt was het herchecken dus wel de bedoeling (vergelijkbaar met de oude situatie waarin je met twee kaartjes reisde, 1 met en 1 zonder korting). De huidige werkwijze is enkel door de techniek ingegeven, niet uit beleid.
Ja precies. 2 kaartjes was toen ook al een workarround (of wil je beweren dat het de bedoeling was dat mensen een kaartje Rotterdam - utrecht kochten en dan een ticket utrecht - zwolle met korting). Het idee is dat je echt wacht tot het 9 uur is natuurlijk.
Ja precies. 2 kaartjes was toen ook al een workarround (of wil je beweren dat het de bedoeling was dat mensen een kaartje Rotterdam - utrecht kochten en dan een ticket utrecht - zwolle met korting). Het idee is dat je echt wacht tot het 9 uur is natuurlijk.
Het idee is dat je reizen in de daluren stimuleerde door het goedkoper te maken. Mensen die toch in de spits wilden reizen betaalden meer. Daar werd mijns inziens met die twee kaartjes aan voldaan. En als ik het even op mijn eigen situatie betrek: met een jaartrajectkaart waarmee je buiten je traject verder reisde, reisde je dan gewoon met 1 kaartje, wel met korting uiteraard.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun het de mensen met hun goedkope vervoersbewijzen van harte dat ze optimaal ge/misbruik maken van deze situatie door er in de spits mee te reizen (al vind ik het wat jammer dat ik ondertussen de hoofdprijs betaal en moet staan). Ik vind het alleen pertinent onjuist wanneer ik het spitstarief betaal voor een reis die ik in de daluren maak. Nog even afgezien van het feit dat mijn abonnement hiermee nog verder wordt uitgekleed (maar allicht wel weer in prijs is gestegen).
Het idee is dat je reizen in de daluren stimuleerde door het goedkoper te maken. Mensen die toch in de spits wilden reizen betaalden meer. Daar werd mijns inziens met die twee kaartjes aan voldaan. En als ik het even op mijn eigen situatie betrek: met een jaartrajectkaart waarmee je buiten je traject verder reisde, reisde je dan gewoon met 1 kaartje, wel met korting uiteraard.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun het de mensen met hun goedkope vervoersbewijzen van harte dat ze optimaal ge/misbruik maken van deze situatie door er in de spits mee te reizen (al vind ik het wat jammer dat ik ondertussen de hoofdprijs betaal en moet staan). Ik vind het alleen pertinent onjuist wanneer ik het spitstarief betaal voor een reis die ik in de daluren maak. Nog even afgezien van het feit dat mijn abonnement hiermee nog verder wordt uitgekleed (maar allicht wel weer in prijs is gestegen).
Maar het is natuurlijk raar om dat soort reizen los van elkaar te gaan zien. Je reist niet Rotterdam - utrecht en dan Utrecht Zwolle. Je reist Rotterdam - Zwolle.
Maar goed, Ik zou Yreal niet zijn als je daar niet omheen kan klote. Je koopt simpelweg een anonieme kaart waarmee je dan die hopjes op saldo maakt zodat je om 9/18.30 gewoon weer met je abbo kan inchecken.
Zonder gekheid: veel regelgeving, maar vooral ook leren om de regels in de praktijk toe te passen. Ook leer je de algehele werking van het spoorsysteem/veiligheidssystemen en nog meer.
Betekent 'in de praktijk toepassen' veel buitenspelen, of zit je eerst maanden in een klaslokaal?
En wegbekendheid komt er nog eens bovenop?
quote:
Daarnaast is de tweejarige opleiding een ROC opleiding, dus daarnaast heb je ook gewoon de algemene vakken als Nederlands, Engels (ook vaktaal), Duits (ook vaktaal), maatschappijleer of hoe het tegenwoordig ook heet, rekenen, elektrotechniek/mechanika (toegespitst op gebruik door machinisten), etc.
Ah ok, dat verklaart wel wat inderdaad. Hoe lang duurt de opleiding voor iemand die al een diploma op zak heeft?
Maar het is natuurlijk raar om dat soort reizen los van elkaar te gaan zien. Je reist niet Rotterdam - utrecht en dan Utrecht Zwolle. Je reist Rotterdam - Zwolle.
Maar goed, Ik zou Yreal niet zijn als je daar niet omheen kan klote. Je koopt simpelweg een anonieme kaart waarmee je dan die hopjes op saldo maakt zodat je om 9/18.30 gewoon weer met je abbo kan inchecken.
Ik heb Traject Vrij, dus die anonieme kaart gaat me niet helpen (tenzij ik er samenreiskorting op zet en een vriendelijke conducteur tref), dan zou ik nogmaals vol tarief betalen voor een reis waarvoor ik al heb betaald. Dal Voordeel aanschaffen zou dat wel doen, maar ik ga niet nogmaals betalen voor een recht op korting dat ik op basis van mijn huidige abonnement al heb. Voorlopig zit er weinig anders op dan "vergeten" in te checken.
Op donderdag 1 september 2016 13:32 schreef James1988 het volgende: Ah ok, dat verklaart wel wat inderdaad. Hoe lang duurt de opleiding voor iemand die al een diploma op zak heeft?
Ik heb de opleiding niet af kunnen maken (toch net te slecht zicht links) maar je moet gewoon met alle lessen meedoen, ook met Engels en Duits op Jip-en-Jannekeniveau (begint nog net niet met 'hello my name is..' en zowat iedereen haalde bij de eerste toetsen een 10 voor Duits). Het rekenen is ook bedroevend en ik haalde die 9.8 alleen door een tikfout Ik weet niet of je een HBO hebt gedaan maar wen er maar aan dat je weer flink gepamperd wordt of je een kleuter bent, het is wel MBO...
Ik heb Traject Vrij, dus die anonieme kaart gaat me niet helpen (tenzij ik er samenreiskorting op zet en een vriendelijke conducteur tref), dan zou ik nogmaals vol tarief betalen voor een reis waarvoor ik al heb betaald. Dal Voordeel aanschaffen zou dat wel doen, maar ik ga niet nogmaals betalen voor een recht op korting dat ik op basis van mijn huidige abonnement al heb. Voorlopig zit er weinig anders op dan "vergeten" in te checken.
Wacht, ik snap dan even niet meer waar je nou precies mee zit.
Ik ben persoonlijk blij met deze verandering. Als ik dan in de spits uitcheckte halverwege moest ik gaan lopen bedelen bij de conducteur. Mooie verandering. Dubbele ov truc was sowieso al goedkoper dan herinchecken
Wacht, ik snap dan even niet meer waar je nou precies mee zit.
Ik begin met reizen om 08:30 van A naar B (afgekocht met Traject Vrij). Vervolgens reis ik, na 09:00, verder naar station C (niet afgekocht). Oude situatie met Jaartrajectkaart: ik koop vooraf een vervoersbewijs met korting voor B - C. Geen extra reistijd, geen extra kosten. Situatie tot gisteren: ik moet op station B uitchecken en opnieuw inchecken. Dit kost me dus extra ongemak (en mogelijk extra reistijd), maar ik betaal in ieder geval wel de juiste prijs. Situatie per vandaag: pas als ik minimaal 35 minuten duimen draai in station B kom ik in aanmerking voor korting, anders betaal ik vol tarief voor B - C ook al maak ik die reis in de daluren.
Ik begin met reizen om 08:30 van A naar B (afgekocht met Traject Vrij). Vervolgens reis ik, na 09:00, verder naar station C (niet afgekocht). Oude situatie met Jaartrajectkaart: ik koop vooraf een vervoersbewijs met korting voor B - C. Geen extra reistijd, geen extra kosten. Situatie tot gisteren: ik moet op station B uitchecken en opnieuw inchecken. Dit kost me dus extra ongemak (en mogelijk extra reistijd), maar ik betaal in ieder geval wel de juiste prijs. Situatie per vandaag: pas als ik minimaal 35 minuten duimen draai in station B kom ik in aanmerking voor korting, anders betaal ik vol tarief voor B - C ook al maak ik die reis in de daluren.
Dit soort zaken proberen ze dus juist aan te pakken. Maar goed, waarom niet gewoon trajectvrij A-C dan?
Betekent 'in de praktijk toepassen' veel buitenspelen, of zit je eerst maanden in een klaslokaal?
En wegbekendheid komt er nog eens bovenop?
[..]
Ah ok, dat verklaart wel wat inderdaad. Hoe lang duurt de opleiding voor iemand die al een diploma op zak heeft?
Bij het ROC is het inmiddels geloof ik opgedeeld in stageblokken, dus bijvoorbeeld acht weken in de schoolbanken, één of twee weken stage. Tussendoor heb je wel nog uitstapjes, bijvoorbeeld naar NedTrain om te zien hoe nu eigenlijk die draaistellen of stroomafnemers etc. in elkaar zitten, of de lokale lokaalbahn om te zien hoe dingen historisch gegroeid zijn. Aan het einde van de twee jaar ben je machinist volledig bevoegd (reizigers en/of goederen), maar heb je nog geen wegbekendheid, materieelbekendheid, en ook nog niet de '60-dagen'-periode. Dus als je dan wordt aangenomen bij een vervoerder, moet je eerst materieel- en wegbekendheid opdoen en dan op een beperkt aantal trajecten (ik geloof maximaal 250 kilometer totaal) 60 dagen zelfstandig rijden. Pas daarna ben je echt 'machinist' en kan je weg- en matbekenheid uit gaan breiden.
Als je al een diploma op zak hebt kan je beter gewoon solliciteren bij een vervoerder. Ik heb zelf de opleiding via het ROC gedaan, maar ik kreeg voor een heleboel vakken vrijstelling voor de lessen, dus het was vaak dat ik maar voor een paar uurtjes naar school moest. Dat is even leuk, maar omdat er toen nog geen opleiding bij mij in de buurt werd aangeboden, had ik een reistijd van een kleine twee uur. Dus dan had ik liever een hele dag van 8:15 uur tot 17:00, dan dat ik alweer om 10 uur naar huis kon Zeker als je al gewoon HBO of zo hebt is het weer even 'terug naar school'. Cijfers van een diploma zijn schijnbaar maar een jaar geldig, dus je mag, als je al een paar jaar gewerkt hebt of zoiets, gewoon weer opnieuw examen doen. Gelukkig mocht dat ook op een hoger niveau dan MBO3/4, maar goed, dat is enkel voor jezelf leuk omdat je er hooguit een extra certificaat bij krijgt dat je een vak op een bepaald niveau hebt afgerond (en zelfs dan haal je nog met twee vingers in de neus tienen).
Intern bij NS is de opleiding 1 jaar. Daarna krijg je hetzelfde, dus 60 dagen/mat/wegbekendheid, dus totaal ben je daar ook anderhalf jaar bezig. Voordeel: je wordt er gewoon voor betaald en je krijgt een hoop praktijkdagen. Bij een Arriva of Syntus is de opleiding geloof ik 3 of 4 maanden.
[ Bericht 5% gewijzigd door MTL op 01-09-2016 14:02:02 ]
Ik heb Traject Vrij voor mijn woon/werk-verkeer (vast traject). Ik wil 's avonds nog wel eens doorreizen naar een andere bestemming. Ik vind het absurd dat het gedeelte van mijn reis waarvoor ik reeds (het spitstarief) heb betaald, dan in de daluren plaats moet vinden om korting te krijgen op het niet-afgekochte gedeelte van mijn reis. (Nota bene, toen mijn Traject Vrij nog een jaartrajectkaart heette en een stuk goedkoper was, bestond er niet eens een spitstarief in de avond).
Ik heb Traject Vrij voor mijn woon/werk-verkeer (vast traject). Ik wil 's avonds nog wel eens doorreizen naar een andere bestemming. Ik vind het absurd dat het gedeelte van mijn reis waarvoor ik reeds (het spitstarief) heb betaald, dan in de daluren plaats moet vinden om korting te krijgen op het niet-afgekochte gedeelte van mijn reis. (Nota bene, toen mijn Traject Vrij nog een jaartrajectkaart heette en een stuk goedkoper was, bestond er niet eens een spitstarief in de avond).
Dus dan reis je vanaf A weer naar C? Verwarrende toestanden dit. Maar goed, er worden inderdaad steeds dingen duurder, en andere goedkoper. Ik werd ook lekker in mijn aars gebeukt bij de afschaffing van de via kaartjes.
Ik snap er geen kut van. Volgens mij wordt hiermee voor veel meer reizigers een veel nadeligere situatie gecreëerd dan tot op heden het geval was, en dat wordt dan gepresenteerd als "oplossing" voor een probleem dat op vier van de 370 stations speelt, en dat OOK AL door NS zelf veroorzaakt is.
Wat kunnen abonnementhouders doen die een deel van hun reis in de ochtendspits afleggen en na 9 uur verder willen reizen tegen daltarief? Voor het deel van de reis dat deze reizigers afleggen in de ochtendspits kunnen ze: 1. een e-ticket kopen (zonder korting) 2. een eenmalige chipkaart ( + ¤ 1,- toeslag) kopen bij de NS-kaartautomaat 3. inchecken met een OV-chipkaart zonder abonnement erop Wanneer de trein stopt na 9 uur, kunnen ze uit de trein stappen om in te checken met hun OVchipkaart waarmee ze tegen daltarief verder kunnen reizen naar hun eindbestemming (en voor het geval ze gebruik maken van optie 3 moeten ze uitchecken met hun OV-chipkaart waarmee ze voor 9 uur zijn ingecheckt).
Lees: "We hebben eindelijk in de gaten dat er nu last ontstaat aan tienduizend dingen tegelijk waar we niet over nagedacht hebben. Camping McGyver biedt u een drietal oplossingen. Hier heb je een kluitje, daar is riet, doei! "
Huu huu wij vinden de klanttevredenheid ZOOO belangrijk
Ik snap er geen kut van. Volgens mij wordt hiermee voor veel meer reizigers een veel nadeligere situatie gecreëerd dan tot op heden het geval was, en dat wordt dan gepresenteerd als "oplossing" voor een probleem dat op vier van de 370 stations speelt, en dat OOK AL door NS zelf veroorzaakt is.
En dat terwijl ze aan LOCOV (dat hen eveneens heeft gewezen op de bezwaren die aan deze aanpassing kleven) hadden toegezegd helder te communiceren over deze aanpassing. Blijkbaar denkt NS dat als ze er zo min mogelijk over zeggen de informatie ook niet als onduidelijk kan worden ervaren...
Lees: "We hebben eindelijk in de gaten dat er nu last ontstaat aan tienduizend dingen tegelijk waar we niet over nagedacht hebben. Camping McGyver biedt u een drietal oplossingen. Hier heb je een kluitje, daar is riet, doei! "
Huu huu wij vinden de klanttevredenheid ZOOO belangrijk
stakkers
Is het nou niet gewoon overduidelijk dat de NS daar uberhaupt geen zin in had? Op het zelfde moment lossen ze wel het probleem op dat je sommige overstappen niet kon maken tijdens de spits zonder je korting te verliezen omdat je moet in en uitchecken.
Op donderdag 1 september 2016 13:55 schreef MTL het volgende: Intern bij NS is de opleiding 1 jaar. Daarna krijg je hetzelfde, dus 60 dagen/mat/wegbekendheid, dus totaal ben je daar ook anderhalf jaar bezig. Voordeel: je wordt er gewoon voor betaald en je krijgt een hoop praktijkdagen. Bij een Arriva of Syntus is de opleiding geloof ik 3 of 4 maanden.
Matinstructie en wegleren deed ik gewoon in de 40 dagen periode. daarom kon ik na praktijkexamen gehaald te hebben gelijk alleen de baan op
Oh ja, dat is waar ook Je ziet, het is alweer te lang geleden. Een aantal matmodules had ik ook al voor mijn praktijkexamen gedaan, samen met de wegexamens voor de trajecten van mijn 60-dagenperiode. Maar ik was toen al, onder voorbehoud, aangenomen bij NS, dus toen durfde NS wel al wat geld te investeren Twee weken na mijn indiensttreding had ik alles gehad wat ik moest hebben qua materieel en wegkennis en kon ik zelfstandig de baan op: traditioneel beginnen met een slagje Hoek
Wat me wel opvalt is dat je bij NS een jaar bezit bent, maar dat de privaten je na 4 maanden al op weg durven te sturen. Leer je bij NS dan zoveel meer, of vinden de privaten dat je genoeg weet als je weet hoe je de trein in beweging krijgt en dat je niet door rood mag?
Dat kunnen collega's van de private ondernemingen vast beter vertellen, maar het grote verschil zit volgens mij in de hoeveelheid aangeboden lesstof. Als je puur de regelgeving krijgt (handboek in je kop stampen), ben je natuurlijk zo klaar. Dan theorie examen doen, en daarna 40 dagen rijden onder begeleiding van een mentor, waarna je praktijkexamen doet. Wat dat betreft krijg je, denk ik (!), bij NS en het ROC ook meer de achterliggende werking van systemen te leren. Collega's die van buitenaf bij NS solliciteren, krijgen dan ook een extra cursus voor ze het spoor op mogen van NS, naast natuurlijk de matmodules en wegbekendheid. Die duurt toch nog een aantal weken, waarin extra specifieke NS regelgeving behandeld wordt en ook nog een extra stukje achtergrondinformatie gegeven wordt.
Op donderdag 1 september 2016 15:23 schreef James1988 het volgende: Vinden de privaten dat je genoeg weet als je weet hoe je de trein in beweging krijgt en dat je niet door rood mag?
Spijker, kop In mijn klasje van 6 daarom ook 1tje die in 3 maanden 2x een STS meepakte...
Op donderdag 1 september 2016 15:36 schreef Duvel het volgende: Ik zie weer lekker veel argumenten die de alom geroemde stelling dat de OV-chipkaart verwoest moet worden, onderbouwen.
Ik ben er nog steeds niet uit of het kansloze incompetentie is, of outright keiharde kontenaaierij.
Op donderdag 1 september 2016 13:55 schreef MTL het volgende: Ik heb zelf de opleiding via het ROC gedaan, maar ik kreeg voor een heleboel vakken vrijstelling voor de lessen, dus het was vaak dat ik maar voor een paar uurtjes naar school moest. Dat is even leuk, maar omdat er toen nog geen opleiding bij mij in de buurt werd aangeboden, had ik een reistijd van een kleine twee uur. Dus dan had ik liever een hele dag van 8:15 uur tot 17:00, dan dat ik alweer om 10 uur naar huis kon
Hadden we op een gegeven moment niet nog maar 2 dagen in de week over dat we naar school moesten?
Op donderdag 1 september 2016 18:30 schreef dennistd het volgende: Om 17.31u was er een melding van een aangereden viaduct Hengelo-Oldenzaal, en om 17.50u stond er al een treinvervangende bus klaar
Dat is rap. Heb wel eens meegemaakt dat er binnen het half uur een vervangende bus reed, maar binnen 20 minuten ...
So, die engine voor TS2017 van hun is ook wel verouderd zegt Zo te zien is dat ding sinds die eerste Rail Simulator eigenlijk niet meer geüpdatet. En daar nog 45 euro voor durven te vragen ook
Die UE4 versie ziet er wel strak uit, maar alsnog is dit nog niet de belachelijk mooie content die je met UE4 zou kunnen maken. Nu lijkt het alsof ze een hoop content geïmporteerd hebben vanuit de oude versie, en daarna de locs grafisch wat opgepoetst hebben. Als de developertools voor die UE4 versie uitkomen, hoop ik dat er wel wat mooiers gemaakt gaat worden
Op donderdag 1 september 2016 18:30 schreef dennistd het volgende: Om 17.31u was er een melding van een aangereden viaduct Hengelo-Oldenzaal, en om 17.50u stond er al een treinvervangende bus klaar
Op donderdag 1 september 2016 20:34 schreef MTL het volgende: So, die engine voor TS2017 van hun is ook wel verouderd zegt Zo te zien is dat ding sinds die eerste Rail Simulator eigenlijk niet meer geüpdatet. En daar nog 45 euro voor durven te vragen ook
TS komt met enige regelmaat voorbij tijdens Steam sales. Ik heb TS2016 inclusief vier routes gekocht voor iets van ¤ 8,- en dat is best leuk.
Niet alle routes vind ik even interessant (stoom boeit me geen ene ruk), maar op Keulen - Koblenz heb ik me uitstekend kunnen vermaken.
quote:
Die UE4 versie ziet er wel strak uit, maar alsnog is dit nog niet de belachelijk mooie content die je met UE4 zou kunnen maken. Nu lijkt het alsof ze een hoop content geïmporteerd hebben vanuit de oude versie, en daarna de locs grafisch wat opgepoetst hebben. Als de developertools voor die UE4 versie uitkomen, hoop ik dat er wel wat mooiers gemaakt gaat worden
Waar ik me het meeste aan stoor in TS is de dispatcher. Het ding is traag met het uitrekenen van paden, en is ook niet al te slim in de keuzes die uiteindelijk gemaakt worden. Ik hoop dat ze dat goed aanpakken.
En er komt dus multiplayer! Het lijkt me leuk als er straks routes zijn waar je een conducteur nodig hebt bij het vertrekproces.
Nee, ik was al een normale dienst aan het rijden, had net even kort pauze. Was een MVP'er (Medewerker Veiligheid & Productie, combifunctie van controleur, reserve, haltedienst en wat er verder te doen is) die erop zat.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ben er nog steeds niet uit of het kansloze incompetentie is, of outright keiharde kontenaaierij.
Ik weet het ook niet, maar het is gewoon vanaf het begin kut, dus waarschijnlijk gestart met verkeerde uitgangspunten. Gaat ook niet meer goedkomen. Ergo: vernietigen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Waar ik me het meeste aan stoor in TS is de dispatcher. Het ding is traag met het uitrekenen van paden, en is ook niet al te slim in de keuzes die uiteindelijk gemaakt worden. Ik hoop dat ze dat goed aanpakken.
Dat zou wel fijn zijn, ook dat je wat meer gekke dingen kunt doen, zoals achter een stopper terecht komen met je IC als je echt een rukker bent in op tijd rijden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dat zou wel fijn zijn, ook dat je wat meer gekke dingen kunt doen, zoals achter een stopper terecht komen met je IC als je echt een rukker bent in op tijd rijden.
"Dames en heren, omdat onze machinist een absolute rukker is qua op tijd rijden zal deze trein in het volgende station worden opgeheven. Reizigers naar X, Y en Z kunnen gebruik maken van de eerstvolgende S1 naar Lindau, die 5 minuten na onze aankomst zal vertrekken vanaf het tegenovergelegen perron. Onze excuses voor het ongemak."
"Dames en heren, omdat onze machinist een absolute rukker is qua op tijd rijden zal deze trein in het volgende station worden opgeheven. Reizigers naar X, Y en Z kunnen gebruik maken van de eerstvolgende S1 naar Lindau, die 5 minuten na onze aankomst zal vertrekken vanaf het tegenovergelegen perron. Onze excuses voor het ongemak."
Lijkt me leuk als dat óók kan
Of willekeurige wisselstoringen, seinstoringen, dat je die auto's die vlak voor je trein de overweg oversteken ook gewoon kunt aanrijden, bovenleiding slopen met brakke stroomafnemers, snelschakelaars eruit trekken als je teveel stroom vraagt, sowieso functionele voltmeters op basis van een elektrisch netwerk.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Of willekeurige wisselstoringen, seinstoringen, dat je die auto's die vlak voor je trein de overweg oversteken ook gewoon kunt aanrijden, bovenleiding slopen met brakke stroomafnemers, snelschakelaars eruit trekken als je teveel stroom vraagt, sowieso functionele voltmeters op basis van een elektrisch netwerk.
Als ik dat allemaal wil meemaken kan ik beter bij NS (of NMBS) solliciteren denk ik
TS komt met enige regelmaat voorbij tijdens Steam sales. Ik heb TS2016 inclusief vier routes gekocht voor iets van ¤ 8,- en dat is best leuk.
Niet alle routes vind ik even interessant (stoom boeit me geen ene ruk), maar op Keulen - Koblenz heb ik me uitstekend kunnen vermaken.
[..]
Waar ik me het meeste aan stoor in TS is de dispatcher. Het ding is traag met het uitrekenen van paden, en is ook niet al te slim in de keuzes die uiteindelijk gemaakt worden. Ik hoop dat ze dat goed aanpakken.
En er komt dus multiplayer! Het lijkt me leuk als er straks routes zijn waar je een conducteur nodig hebt bij het vertrekproces.
Zelf dispatchen lijkt me ook wel aardig. Van mijn werk mijn hobby maken, zeg maar.
Overigens is mijn favoriet de Class 90 op de GEML London-Ipswich. Al is de Class 86(?) met die tap charger ook een fijne uitdaging.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Zelf dispatchen lijkt me ook wel aardig. Van mijn werk mijn hobby maken, zeg maar.
Dat lijkt mij ook leuk
In een ideale simulator zou je elke rol kunnen spelen, of je nou treindienstleider, machinist, conducteur, perronmedewerker, of zelfs passagier wil zijn.
quote:
Overigens is mijn favoriet de Class 90 op de GEML London-Ipswich. Al is de Class 86(?) met die tap charger ook een fijne uitdaging.
Ik heb onlangs de Vectron Advance gekocht van RSSLO. Wat een beest van een machine is dat
Op donderdag 1 september 2016 18:19 schreef MTL het volgende: Jep, op een geven moment waren de lessen allemaal perfect op twee dagen gepland Gaat dat nog steeds zo?
Voor wat ik weet van het nieuwe rooster starten we met drie dagen, hier moeten nog wel vrijstellingen van af. Plus dat het merendeel nog voor de kerstvakantie alweer af wordt gesloten, dus zal vast niet veel van die drie dagen overblijven...
Wij begonnen met vier, ofja 3 1/2 beter. Vroeg beginnen (6:00 weg uit Zwolle naar Rotje Knor) maar ook bijtijds klaar. Parallelklas begon later maar was ook vet laat klaar, dan is vroeg toch wel beter.