SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk"
- Johan Cruijff![]()
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:26 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Niet heel creatief. Past dus wel.![]()
![]()
Je hebt nu een ploeg vol angst en onzekerheid, ben erg benieuwd hoe Bosz dit gaat aanpakken.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Jagen op de TT, en dan met zoiets komen![]()
![]()
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Wat zou jouw TT zijn geweest?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:29 schreef mokkiemok het volgende:
Jagen op de TT, en dan met zoiets komen![]()
![]()
![]()
''Volgende keer beter''quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:30 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Wat zou jouw TT zijn geweest?RED ONS HENNIEGOD![]()
"Incident"quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:30 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Wat zou jouw TT zijn geweest?Oh.![]()
Ik proef hier toch wel veel Ajax haat van uwe zijde.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:31 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
De volgende keer is het weer shit.'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300![]()
Zolang het bedrijf maar winst maaktquote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:31 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
De volgende keer is het weer shit.RED ONS HENNIEGOD![]()
Link in topicalert doet niet.... Over wie ging het?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2016 16:35:24 ]![]()
Nee hoor, het is realisme.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:33 schreef Abed het volgende:
[..]
Ik proef hier toch wel veel Ajax haat van uwe zijde.![]()
Ziyechquote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:35 schreef Doublepain het volgende:
Link in topicalert doet niet.... Over wie ging het?![]()
![]()
Ook de spelers moeten even door de zure appel heen. Hebben gisteren prima kunnen zien hoe het niet moet.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:28 schreef TheVulture het volgende:
Je hebt nu een ploeg vol angst en onzekerheid, ben erg benieuwd hoe Bosz dit gaat aanpakken.Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
"Elf verwarde jongemannen"quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Mwah eerste helft vrij solide verdedigend, aanvallend drama en niks gecreëerd. Toch de knullige 1-0 tegen door een verloren kopduel. Rust en de 2e helft daar loop je door een spelhervatting snel tegen de 2-0 aan. Bosz gaat vervolgens va banque spelen en wisselt o.a Bazoer voor Dolberg en gaat 4-2-4 spelen en het volgende ogenblik loop je tegen de 3-0 aan door nog een spelhervattingquote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:08 schreef Ramboetan het volgende:
Ik heb de wedstrijd van gisteren niet gezien. Ik ben ook niet heel erg benieuwd eigenlijk.
Toen gingen de koppies enorm hangen en wordt men finaal overlopen door het weggebte geloof en de alles of niets speelstijl.Charlie: How's it going in there?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
Huh? Je wordt op alle fronten afgetroefd door een beter, sterker, slimmer, sneller en tactisch beter voetballende ploeg. Je hebt geen kans gecreëerd en je mag god op je blote knieën danken dat het geen 7 of 8-1 is geworden, want dat had ook gewoon gekund.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mwah eerste helft vrij solide verdedigend, aanvallend drama en niks gecreëerd. Toch de knullige 1-0 tegen door een verloren kopduel. Rust en de 2e helft daar loop je door een spelhervatting snel tegen de 2-0 aan. Bosz gaat vervolgens va banque spelen en wisselt o.a Bazoer voor Dolberg en gaat 4-2-4 spelen en het volgende ogenblik loop je tegen de 3-0 aan door nog een spelhervatting
Toen gingen de koppies enorm hangen en wordt men finaal overlopen door het weggebte geloof en de alles of niets speelstijl.Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Ze scoren 3 keer in 10 minuten ofzo. 8-1 was het natuurlijk nooit geworden beetje overdreven.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:21 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Huh? Je wordt op alle fronten afgetroefd door een beter, sterker, slimmer, sneller en tactisch beter voetballende ploeg. Je hebt geen kans gecreëerd en je mag god op je blote knieën danken dat het geen 7 of 8-1 is geworden, want dat had ook gewoon gekund.Charlie: How's it going in there?
Welke pot heb jij gezien ?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze scoren 3 keer in 10 minuten ofzo. 8-1 was het natuurlijk nooit geworden beetje overdreven.ga je nou serieus die wanvertoning van gisteren bagetaliseren ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
zal de hitte zijnquote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Welke pot heb jij gezien ?ga je nou serieus die wanvertoning van gisteren bagetaliseren ?
![]()
![]()
Natuurlijk niet. Schandelijke vertoning. Dat kan niet vaak genoeg gezegd worden.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Welke pot heb jij gezien ?ga je nou serieus die wanvertoning van gisteren bagetaliseren ?
Een totaal gebrek aan inzet en essentiële benodigdheden voor een resultaat.
Maar ik beschrijf alleen de wedstrijdbeleving
Charlie: How's it going in there?
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Schandelijke vertoning. Dat kan niet vaak genoeg gezegd worden.
Een totaal gebrek aan inzet en essentiële benodigdheden voor een resultaat.
Maar ik beschrijf alleen de wedstrijdbeleving
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.![]()
In de derde minuut al een joekel van een kans voor Rostov.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze scoren 3 keer in 10 minuten ofzo. 8-1 was het natuurlijk nooit geworden beetje overdreven.![]()
Ja traore had die bal die hij nog net kon aanraken ook wel binnen kunnen leggen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
In de derde minuut al een joekel van een kans voor Rostov.Charlie: How's it going in there?
Was ook gelijk de enige(!) kans die ze hebben gecreëerd. Die vrije trap die daar aan voorafging btwquote:Op donderdag 25 augustus 2016 18:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja traore had die bal die hij nog net kon aanraken ook wel binnen kunnen leggen..
Zelfs nog wat gevaarlijke afstandsschoten van Rostov, ook dat heb ik van Ajax niet gezien.
Echt door de ondergrens gisteren.Amen.![]()
"Halve finale EL in zicht."quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:30 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Wat zou jouw TT zijn geweest?Ik ben inmiddels overleden.![]()
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mwah eerste helft vrij solide verdedigend, aanvallend drama en niks gecreëerd. Toch de knullige 1-0 tegen door een verloren kopduel. Rust en de 2e helft daar loop je door een spelhervatting snel tegen de 2-0 aan. Bosz gaat vervolgens va banque spelen en wisselt o.a Bazoer voor Dolberg en gaat 4-2-4 spelen en het volgende ogenblik loop je tegen de 3-0 aan door nog een spelhervatting
Toen gingen de koppies enorm hangen en wordt men finaal overlopen door het weggebte geloof en de alles of niets speelstijl.
Wtf. Je werd op alle fronten overklast.![]()
inslagenreuring trolltquote:Op donderdag 25 augustus 2016 19:00 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Wtf. Je werd op alle fronten overklast.Oh.![]()
Die kans acht ik vrij groot.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 18:55 schreef Dj_Day-V het volgende:
We zullen Rostov terug pakken jongens!!!1![]()
terugpakken.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 18:55 schreef Dj_Day-V het volgende:
We zullen Rostov terug pakken jongens!!!1'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300![]()
Hier ben ik gestopt met lezen en begonnen met lachen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mwah eerste helft vrij solide verdedigendVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hahahaquote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Toen gingen de koppies enorm hangen en wordt men finaal overlopen door het weggebte geloof en de alles of niets speelstijl.![]()
![]()
We speelden helemaal geen 4-2-4 na de Dolberg wissel. Middenveld was toen Schone Klaassen Gudelj. Aanval Cassiera/Younes Dolberg Traore.![]()
De topic banner met El Ghazi, Klaassen en Bazoer mag ook wel even weg trouwens. De 3 slechtste spelers gisteren.
El Ghazi kon en wilde niks.
Klaassen speelde verstoppertje en heeft maar 1!! keer gevraagd om de bal in 90 minuten. Vooral dat sukkeldrafje waarmee hij rond liep was tenenkrommend om te zien. En owja... een penalty slecht ingeschoten.
Bazoer bood zich nooit aan. Stond niet op het veld.
Tja dan speel je met 8 tegen 11...
Enige die er zin in leken te hebben waren Traore, Younes, Tete en Gudelj.
Onze jongens hebben een cursus zelfvertrouwen nodig. Ze kunnen het wel maar durven het niet.![]()
twitter:NUFC twitterde op donderdag 25-08-2016 om 21:01:01CONFIRMED: @TimKrul moves on season-long loan to @AFCAjax after extending #NUFC contract👉🏽 https://t.co/M3cj9ZEz1V https://t.co/udJoTHb7GR reageer retweet
![]()
nee ze kunnen er ook geen kut vanquote:Op donderdag 25 augustus 2016 19:47 schreef Mavcovic het volgende:
De topic banner met El Ghazi, Klaassen en Bazoer mag ook wel even weg trouwens. De 3 slechtste spelers gisteren.
El Ghazi kon en wilde niks.
Klaassen speelde verstoppertje en heeft maar 1!! keer gevraagd om de bal in 90 minuten. Vooral dat sukkeldrafje waarmee hij rond liep was tenenkrommend om te zien. En owja... een penalty slecht ingeschoten.
Bazoer bood zich nooit aan. Stond niet op het veld.
Tja dan speel je met 8 tegen 11...
Enige die er zin in leken te hebben waren Traore, Younes, Tete en Gudelj.
Onze jongens hebben een cursus zelfvertrouwen nodig. Ze kunnen het wel maar durven het niet.![]()
Voor wat het waard is, en neem het met een korreltje zout want geen idee of het serieus zo is of niet. Maar een maat van mij die in Dronten woont en ook wel eens de broer van Ziyech spreekt is Ajax op dit moment met hem bezig, let wel alleen het praten. Wie weet horen we over paar dagen meer.
Nogmaals neem het met een korreltje zout, wil geen zogenaamde insider zijn want dat ben ik niet 😂![]()
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:57 schreef Simmertje het volgende:
Voor wat het waard is, en neem het met een korreltje zout want geen idee of het serieus zo is of niet. Maar een maat van mij die in Dronten woont en ook wel eens de broer van Ziyech spreekt is Ajax op dit moment met hem bezig, let wel alleen het praten. Wie weet horen we over paar dagen meer.
Nogmaals neem het met een korreltje zout, wil geen zogenaamde insider zijn want dat ben ik niet 😂![]()
![]()
#transferjostiquote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:57 schreef Simmertje het volgende:
![]()
Volgens de moeder van mijn zus is Ziyech gister in het AMC gezien.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Jij hebt helemaal geen maat.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:57 schreef Simmertje het volgende:
Jij hebt me weer hoop gegeven. Bedankt daarvoor.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:07 schreef Simmertje het volgende:
klopt, koos vriendloos. Heb al spijt dat ik wat gezegd heb.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Op de EHBO hulpverleners aan het lastig vallen zeker.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:05 schreef Mani89 het volgende:
Volgens de moeder van mijn zus is Ziyech gister in het AMC gezien.![]()
Ziyech is al een week geleden medisch gekeurd hoorquote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:57 schreef Simmertje het volgende:
Ziyech is al vier keer gekeurd toch?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:17 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Ziyech is al een week geleden medisch gekeurd hoorFuck today, it's tomorrow.![]()
Voor z'n verblijfsvergunning?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:17 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Ziyech is al een week geleden medisch gekeurd hoor![]()
Nee man! Dik 65% balbezit!quote:Op donderdag 25 augustus 2016 19:00 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Wtf. Je werd op alle fronten overklast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W![]()
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:26 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Voor z'n verblijfsvergunning?
AFCA
Qui audet adipiscitur![]()
Denk ik ook inderdaad.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:43 schreef Bronson_ het volgende:
[..]
Het is Verhoeven met een masker.![]()
Nogmaals neem het met een korreltje zout, wil geen zogenaamde insider zijn want dat ben ik niet 😂_!
![]()
Het zou mij echt niet verbazen als ze na deze flaterweek toch nog bij Ziyech uitkomen. Meest creatieve speler in NL en hij loopt de jonkies niet echt in de weg omdat hij toch binnen 2 jaar weer weg is.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Standard, Austria Wien, Dundalk oid.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 23:41 schreef Brammess het volgende:
Dus jongens, wie hopen we te loten morgen?![]()
Dundalk zou echt genot zijnquote:Op donderdag 25 augustus 2016 23:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Standard, Austria Wien, Dundalk oid.
Hoop ook iets in die richting, geen oostblok en niet al te sterk.![]()
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:28 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Nee man! Dik 65% balbezit!Ajax heeft gedomineerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden.![]()
We gaan er toch wel af.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:26 schreef PowerLoungen het volgende:
Kan me vrij weinig schelen wie we gaan loten met dit grafteam
Dus doe maar beetje leuke tegenstanders, jammer dat we Man Utd niet kunnen loten.Oh.![]()
Zou graag nog eens Totti live in actie zien .quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
We gaan er toch wel af.
Dus doe maar beetje leuke tegenstanders, jammer dat we Man Utd niet kunnen loten.RED ONS HENNIEGOD![]()
Ik heb nog meer vertrouwen in Ajax tegen dat soort clubs dan weer zo'n vage Oostblokker.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:30 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Zou graag nog eens Totti live in actie zien .Oh.![]()
Ik heb vooral vertrouwen in de zoveelste pupillenfout van Veltman of de zoveelste kutpass van die Joegoslaafquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb nog meer vertrouwen in Ajax tegen dat soort clubs dan weer zo'n vage Oostblokker.RED ONS HENNIEGOD![]()
Las weer een interview van Gudelj in dat Voetbal Inside blaadje, waarin hij weer opschepte over zijn mentaliteit en dat hij een strijder is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:33 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ik heb vooral vertrouwen in de zoveelste pupillenfout van Veltman of de zoveelste kutpass van die Joegoslaaf
Kotsend in de wc pot gehangen daarna.Oh.![]()
Heeft ie eigenlijk ook eens gezegd wie zijn voorbeelden zijn (op zijn pa na) ?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Las weer een interview van Gudelj in dat Voetbal Inside blaadje, waarin hij weer opschepte over zijn mentaliteit en dat hij een strijder is.
Kotsend in de wc pot gehangen daarna.RED ONS HENNIEGOD![]()
Z'n broertjequote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:37 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heeft ie eigenlijk ook eens gezegd wie zijn voorbeelden zijn (op zijn pa na) ?
edit; Kunnen we de wedstrijd van gisteren nog herkansen maar dan met Jong Ajaxhttp://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-![]()
Mladic.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:37 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heeft ie eigenlijk ook eens gezegd wie zijn voorbeelden zijn (op zijn pa na) ?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ze trekken zich niks aan van de buitenwereld, 0,0 zelfkritiek.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:37 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heeft ie eigenlijk ook eens gezegd wie zijn voorbeelden zijn (op zijn pa na) ?
KutgudeljOh.![]()
In die zin past die wel bij het huidige Ajax en dan vooral de leidingquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ze trekken zich niks aan van de buitenwereld, 0,0 zelfkritiek.
KutgudeljRED ONS HENNIEGOD![]()
Transferperiode zit er weer op voor Marc.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:43 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
In die zin past die wel bij het huidige Ajax en dan vooral de leiding
Nu Bailey ook gezien heeft dat er aan dit Ajax geen eer te behalen valt.Oh.![]()
Een welverdiende bonus voor hem , lekker veel winst gemaakt . Enige wat telt daarquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Transferperiode zit er weer op voor Marc.
Nu Bailey ook gezien heeft dat er aan dit Ajax geen eer te behalen valt.RED ONS HENNIEGOD![]()
"We gaan alles van de transfersom van Milik herinvesteren"quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Een welverdiende bonus voor hem , lekker veel winst gemaakt . Enige wat telt daar
Alleen een huurspeler ervoor terug. En als vervanger van de keeper wéér een huurspeler. Comedy capers
Oh.![]()
Ik ben benieuwd of hij weer eens in een kritisch voetbalprogramma komt te zitten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:45 schreef Brammess het volgende:
Over een week is de deadline al, ik kan niet wachten om te zien wat Marc uit de hoed gaat toveren!
Ben bang van niet, want dan word het hem te heet onder de voeten.Oh.![]()
Het is een lachwekkende club geworden . Naja club.. spaarbank .quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
"We gaan alles van de transfersom van Milik herinvesteren"
Alleen een huurspeler ervoor terug. En als vervanger van de keeper wéér een huurspeler. Comedy capers
Krul gaat er ook niet op vooruit als je ziet wat voor centrale verdedigers we hebben op Sanchez naRED ONS HENNIEGOD![]()
Benieuwd of er protesten komen richting Overmars en het bestuur.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:50 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het is een lachwekkende club geworden . Naja club.. spaarbank .
Krul gaat er ook niet op vooruit als je ziet wat voor centrale verdedigers we hebben op Sanchez na
Zal wel niet.Oh.![]()
Bosz is de kakkerlak dus die moet oprotten, aldus de F-sidequote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Benieuwd of er protesten komen richting Overmars en het bestuur.
Zal wel niet.RED ONS HENNIEGOD![]()
http://www.transfermarkt.co.uk/statistik/vertragslosespielerquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:45 schreef Brammess het volgende:
Over een week is de deadline al, ik kan niet wachten om te zien wat Marc uit de hoed gaat toveren!
genoeg keuzeRED ONS HENNIEGOD![]()
Bret Holman en Royston Drenthe naar Ajaxquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:53 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
http://www.transfermarkt.co.uk/statistik/vertragslosespieler
genoeg keuze
Oh.![]()
Ook als Overmars en deze directie eruit gaan word het niks meer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:52 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Bosz is de kakkerlak dus die moet oprotten, aldus de F-side
Dan komen er wel weer andere figuren die er alleen zitten voor de macht, en niks doen in het belang van Ajax.Oh.![]()
Samba halen, dan is Vd Gijp ook weer een tijdje lyrisch over Ajaxquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:53 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
http://www.transfermarkt.co.uk/statistik/vertragslosespieler
genoeg keuze![]()
Dan gaat Dolf het zelf doen met Martin Sturkenboom en Henri van der Aatquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ook als Overmars en deze directie eruit gaan word het niks meer.
Dan komen er wel weer andere figuren die er alleen zitten voor de macht, en niks doen in het belang van Ajax.RED ONS HENNIEGOD![]()
Die komt alleen een jaartje omdat hij anders in de 2e divisie speelt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:50 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het is een lachwekkende club geworden . Naja club.. spaarbank .
Krul gaat er ook niet op vooruit als je ziet wat voor centrale verdedigers we hebben op Sanchez na![]()
Niks mis met een grote sterke lange negertquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:55 schreef Brammess het volgende:
[..]
Samba halen, dan is Vd Gijp ook weer een tijdje lyrisch over AjaxRED ONS HENNIEGOD![]()
Komt om in een jaar fit te worden en dan mag die daarna in de 2e divisie spelen want ik zie Newcastle niet promoverenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:58 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Die komt alleen een jaartje omdat hij anders in de 2e divisie speelt.RED ONS HENNIEGOD![]()
Dan mag Ajax hem toch kopen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:00 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Komt om in een jaar fit te worden en dan mag die daarna in de 2e divisie spelen want ik zie Newcastle niet promoverenOh.![]()
Best grappig dat Overmars die Krul benaderde met een sms'je, hoor je wel vaker van hem
Volgens mij durft hij niet eens te bellen.Oh.![]()
Wat zal hij zoal verdienen bij Newcastle? 3/4 miljoen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:05 schreef hafcfan het volgende:
[..]
alsof Krul dat wil man. Die verdient veel te veel.Oh.![]()
Misschien wat roddels over Gordonquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:08 schreef Brammess het volgende:
Staat er trouwens iets in de Telegraaf morgen?Oh.![]()
Joh.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:11 schreef Smoofie het volgende:
Dit is allemaal de schuld van de RvC en netto.Fuck today, it's tomorrow.![]()
Dat zat hij dus te doen tijdens Ajax - Willem II. Marcgodquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
Best grappig dat Overmars die Krul benaderde met een sms'je
Ik ben inmiddels overleden.![]()
Daarom willen al die spelers niet komen natuurlijk, krijgen alleen een onpersoonlijk sms'je.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:24 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Dat zat hij dus te doen tijdens Ajax - Willem II. Marcgod
Sowieso: nog sms'en in deze tijd
Oh.![]()
Ditquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daarom willen al die spelers niet komen natuurlijk, krijgen alleen een onpersoonlijk sms'je.
Sowieso: nog sms'en in deze tijd
Rooksignalen
Ik ben inmiddels overleden![]()
Als je dit leest, word je niet vrolijk. Uit Catenaccio.
Ajax wordt geleid door amateurs (en dat is een structureel probleem)
PIETER ZWART
Dit is geen verhaal over de falende tactiek van Peter Bosz. Geen betoog om Marc Overmars de laan uit te sturen. Zelfs geen veeg uit de pan richting de conservatieve koers van de raad van commissarissen. En ook geen vurig pleidooi voor het aantrekken van Hakim Ziyech (of een andere peperdure redder in nood). In plaats daarvan ga ik het hebben over het feit dat Ajax gekaapt wordt door een groep van circa zevenhonderd leden, die werken volgens een systeem waar de communistische partij in China jaloers op is.
Eerst een persoonlijke ontboezeming. Een aantal jaar geleden dacht ik nog dat Ajax een club was die professioneel geleid werd. Wist ik veel. Een club met een enorme historie, een beursnotering en een paar honderd man personeel; daar werd vast over dingen nagedacht.
Toen ik in gesprek raakte met werknemers ontdekte ik al snel dat dit niet het geval was. Trek bij Ajax een willekeurige kast open en er vallen lijken uit. Scouting? Ajax dwong meesterscout Urbain Haesaert, de ontdekker van Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen en Toby Alderweireld, naar de uitgang door structureel zijn tips te negeren. Zo deed Ajax niets met het advies om Kevin De Bruyne, Eden Hazard of Dennis Praet aan te trekken. Bij de jeugd was het nog een tandje erger. Daar stonden spelers op de scoutingslijsten die al tijden gestopt waren met voetbal, of reeds de overstap naar een andere club gemaakt hadden. Aankoopbeleid? Vergaderingen daarover werden tot voor kort niet eens genotuleerd. Niet zelden worden spelers aangetrokken zonder ook maar één scoutingsrapport. Financieel? Er wordt gewerkt met sterk verouderde software, waardoor om technische redenen het opmaken van de begroting ieder jaar een uitdaging is. Commercieel? De Ajax Experience is een flop gebleken die Ajax ongeveer net zoveel gekost heeft als de peperdure miskoop Miralem Sulejmani. De fameuze jeugdopleiding? Een groot deel van de spelers traint buiten de deur, omdat ze de begeleiding van Ajax tekort vinden schieten.
Trainer Peter Bosz krijgt de schuld van de matige seizoenstart van Ajax.
(Rapport Ling en Rapport Coronel staan vol met vergelijkbare voorbeelden, zoals ook uit de rechtszaken rondom de voorgenomen aanstelling van Louis van Gaal en het voorgenomen ontslag van Hans van der Zee een onthutsend beeld van de club naar voren kwam.)
Overigens ben ik niet de enige die zo zijn twijfels heeft bij het gevoerde beleid in Amsterdam. In november verleende de beleggersvereniging VEB voor de zoveelste keer in de afgelopen jaren geen decharge aan de directie en de raad van commissarissen. De VEB was geschokt over de gang van zaken en sprak over een ‘tekort schietende verantwoording in de aandeelhoudersvergadering’. Bij de meeste beursgenoteerde ondernemingen zou een dergelijk snoeihard oordeel het bestuur op zijn minst dwingen tot hervormingen. Maar niet bij Ajax, want daar doet alleen de stem van de vereniging – grootaandeelhouder met 73 procent van de aandelen – ertoe.
Eliteclubje
Dat is waar de schoen wringt. Over de toekomst van de club die vier keer de beste van Europa was, wordt beslist door een eliteclubje van circa zevenhonderd man. Maar hoe word je lid van dat gezelschap? Dat gaat via een incestueuze regeling. Slechts de zittende leden kunnen namelijk nieuwe leden voordragen. Uiteindelijk bepaalt de bestuursraad of je lid wordt. Datzelfde bestuur wordt vervolgens verkozen door de leden die het zelf heeft toegelaten.
De meeste leden van Ajax zijn letterlijk amateurs. Wie in het veteranenelftal van de zaterdagamateurs speelt, wordt namelijk lid en mag vervolgens meestemmen over de koers die het eerste elftal moet volgen. Voor spelers die schitteren in De Arena geldt dat overigens niet, want het betaald voetbal speelt onder een aparte licentie. Daarnaast kunnen mensen toetreden die zich volgens het bestuur nuttig hebben gemaakt voor Ajax. Zo worden BN’ers als Ron Brandsteder, Jack Spijkerman, Jack Wouterse en Freek de Jonge lid nadat ze hun diensten hebben aangeboden bij een feestje. Voor vaste vrijwilligers en fanatieke supporters is het een stuk lastiger om binnen te dringen in het bastion dat Ajax heet. De deuren naar het centrum van de macht openen zich vaak pas als iemand zich neerlegt bij de status quo. Dat proces duurt vaak vele jaren. Zo worden kritische buitenstaanders zorgvuldig buiten de deur gehouden.
Het is dan ook geen toeval dat het ledenbestand van Ajax niet bepaald een dwarsdoorsnede is van de fans die wekelijks op de tribune zitten. Vrouwen en allochtonen zijn bijna op de vingers van een hand te tellen. Bij Ajax regeert de angry white male. Uit een inventarisatie in 2013 blijkt dat het gemiddelde Ajax-lid 57 jaar oud is. Daar wordt de voorspelling aan toegevoegd dat in 2023 driekwart van die vergrijsde club overleden is. De meeste leden maken overigens geen gebruik van hun spreekrecht. Bij een gemiddelde algemene ledenvergadering is een kleine honderd man aanwezig. Vaak hetzelfde clubje.
Dit clubje levert al jarenlang het leeuwendeel van de beleidsbepalers bij Ajax. Op dit moment zijn drie van de vijf commissarissen (Theo van Duivenbode, Ernst Ligthart en Leo van Wijk) lid van de club, evenals drie van de vier directieleden (Jeroen Slop, Edwin van der Sar en Marc Overmars). De voortdurende bestuursproblemen in Amsterdam zijn weinig verwonderlijk als je weet dat vooral uit deze zeer beperkte vijver gevist wordt in de zoektocht naar nieuwe leiders.
Deze situatie was niet veel anders in de gloriedagen van de club. Destijds kon er alsnog succes geboekt worden door een autoritaire leider het gehele technische beleid te laten bepalen. Trainers als Rinus Michels, Johan Cruijff en Louis van Gaal konden Ajax zo naar grote hoogtes stuwen. De bestuursleden konden vervolgens proberen het sportieve succes te vermarkten, met wisselende resultaten.
Voor Ajax-fans valt er op dit moment weinig te lachen.
De tijden zijn inmiddels veranderd. Allereerst zijn er bij Ajax door de beursnotering een aantal bestuurslagen toegevoegd. De bestuursraad besluit via de aandeelhoudersvergadering over de raad van commissarissen, die op zijn beurt toezicht houdt op de directie. Al deze mensen willen graag wat in de melk te brokkelen hebben, wat de kwaliteit van de besluitvorming over het algemeen niet ten goede komt. Ten tweede is de tijd voorbij dat één leider over alle informatie kan beschikken. Voetbal is sterk geprofessionaliseerd. Bij iedere topclub lopen talloze specialistische stafleden rond, die ondersteund worden door een omvangrijk scoutingsapparaat. In de jaren negentig kon je een international van Nigeria nog scouten op een groot toernooi en vervolgens weken op proef laten komen. Tegenwoordig wordt al fel om diens handtekening gestreden nog voor hij de leeftijd van achttien jaar bereikt heeft.
Clubcultuur
Het is niet zo dat de Ajax-leden het slecht met de club voor hebben. Het diepere probleem zit hem niet in de poppetjes, maar in de structuur. Nergens in het verenigingssysteem draait het namelijk om kwaliteit. Als jij een select groepje privileges geeft in combinatie met machtsmiddelen om die te verdedigen, dan ligt het in de menselijke aard om daar gebruik van te maken. Denk aan het beroemde Stanford-gevangenisexperiment, waarin twaalf studenten een rol van gevangene kregen toegewezen en twaalf anderen die van gevangenisbewaarder. Na zes dagen was het machtsmisbruik van de bewaarders zo heftig geworden dat het experiment vroegtijdig werd stilgezet.
Ajax-bestuurders blijven op het pluche door traditionele verdeel-en-heers-tactieken toe te passen. Zij kunnen Ajax-jassen uitdelen aan vrijwilligers, wedstrijdkaarten cadeau geven voor de mooiste plekken in het stadion en feestjes geven op jeugdcomplex De Toekomst. Dat leidt tot een cultuur waarin de status quo verdedigd wordt en buitenstaanders op wantrouwen kunnen rekenen. Succesvolle bestuurders die overkwamen van elders liepen zich bij Ajax stuk voor stuk vast in dat politieke moeras. ‘Ajax is omgekeerde wasmachine voor bestuurders: je gaat er schoon in, maar komt er besmeurd en beschadigd uit’, stelde D66-prominent Roger van Boxtel ooit treffend vast.
Een werknemer vatte tegenover mij het probleem van Ajax kernachtig samen: ‘Ajax is een heerlijke club om bij te werken, zolang je maar niets probeert te veranderen.’ Voor een topsportorganisatie is een dergelijke oerconservatieve clubcultuur de nagel aan de doodskist.
De enige manier waarop Ajax de negatieve sportieve spiraal kan doorbreken, is het moderniseren van de clubstructuur. Bijvoorbeeld door zoals Barcelona en Bayern München iedere supporter de kans te geven om lid te worden en zo transparante beleidscontrole te organiseren. Dat was een optie die in 2011 op tafel lag toen de club onder handen genomen werd. Mark Geestman legde vorig jaar uit waarom dit niet gebeurd is: ‘Het was onmogelijk om de leden hun privileges in te laten leveren. Het lidmaatschap van Ajax is eigenlijk een instrument van het bestuur. Zij bepalen wie er lid wordt en kunnen dat als wisselgeld gebruiken. Het is een systeem dat zichzelf in stand houdt.’
Tot het opheffen van de privileges van de leden zal het ook deze keer niet komen. Als de prestaties tegenvallen, dan wordt maar weer eens een trainer geslachtofferd. Of desnoods een groot aantal beleidsbepalers. Om de opvolgers vervolgens weer te werven vanuit het vertrouwde netwerk van de actieve leden. Zo blijft Ajax ronddraaien in cirkels, terwijl de Europese top (en inmiddels ook PSV) steeds verder afstand neemt. En dat is eigenlijk helemaal niet zo vreemd, als je bedenkt dat Ajax letterlijk bestuurd wordt door amateurs.![]()
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 07:24 schreef Tarado het volgende:
hij heeft wel veel woorden nodig om niks te zeggen![]()
dit dus.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 07:24 schreef Tarado het volgende:
hij heeft wel veel woorden nodig om niks te zeggen
Punt is wat wij al lang wisten. Gaat niks veranderen.
Marc zit er over 5 jaar nogFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Als die voorbeelden kloppen is Ajax echt amateuristisch qua beleid.Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Leef je uitquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 07:15 schreef PowerLoungen het volgende:
Misschien inderdaad tijd voor een variant op United FC en Wimbledon
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum10/1221.phpWie niet dom is moet slim zijn!![]()
Loot PSV nou Rostov, lees ik dat nou goed?![]()
![]()
quote:'Peter Bosz heeft zeker nog twee of drie spelers nodig voor zijn Ajax'
Ajax heeft een groot probleem, denkt Huub Stevens. De voormalig trainer van onder meer Schalke 04, PSV en Roda JC denkt dat het Nederlandse voetbal is doorgeslagen. Hij stelt zelfs dat de manschappen van Peter Bosz angstig waren.
"Als je zelf niet kunt koppen, zorg dan in elk geval dat je tegenstander dat ook niet kan. Dat leerden wij vroeger", begint Stevens in het NRC Handelsblad. "Zag je de 2-0 van Rostov? Het gemak waarmee die jongen de bal binnen kopte, was zo veelzeggend voor Ajax. Zoals Peter Bosz al terecht opmerkte: je zag de angst. En angst is een slechte raadgever. Ze waren weerloos."
"De wedstrijd bevestigde wat ik jaren geleden al zag aankomen. Dat we zijn doorgeslagen in het aspect balbezit. Net als bij het Nederlands elftal", foetert Stevens vervolgens. De coach stelt dat vergeten wordt dat er ook andere belangrijke aspecten zijn bij voetbal. "Fysiek en mentale hardheid." En dan nog het aankoopbeleid van Marc Overmars, directeur spelersbeleid in Amsterdam.
"Het is moeilijk te zeggen of Ajax niet goed heeft ingekocht. Feit is dat Peter voor zijn aanvallende spel zeker nog twee of drie nieuwe spelers nodig heeft", zegt Stevens, die spelers met creativiteit wil zien bij Ajax. "Ik kan niet in de keuken kijken bij Ajax en weet niet wat de markt aanbiedt, maar het wordt misschien wel tijd dat directeur Marc Overmars meer centen investeert."FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
6 punten alvast binnen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 08:56 schreef mokkiemok het volgende:
Loot PSV nou Rostov, lees ik dat nou goed?![]()
![]()
![]()
![]()
Wilden ze je in het psv topic weer even niet meer, jammerquote:
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300![]()
Wat een genot om te lezenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 08:51 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Leef je uit
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum10/1221.php![]()
Het gaat even niet zoals het moet gaan dus we gaan maar zelf een club oprichten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.![]()
Mwah, ik denk dat PSV in Eindhoven best wel een puntje kan halen.quote:Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Natuurlijk is die structuur bij Ajax een beetje vreemd en is de besluitvorming log maar dit is echt zo'n trek uit de koelkast verhaal als het een keer wat minder gaatquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 08:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee?![]()
Volledig eens.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk is die structuur bij Ajax een beetje vreemd en is de besluitvorming log maar dit is echt zo'n trek uit de koelkast verhaal als het een keer wat minder gaat![]()
Dat lijkt me gelet op de verhoudingen de terechte verwachting.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
en misschien nog een puntje erbij en dat was het dan wel![]()
Krul komt alleen maar omdat hij weet dat hij na een jaartje weer weg is, ff lekker fit worden en volgend jaar keihard lachen over het amateurisme bij Ajax.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:07 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ook al zou het mogen , gaan ze toch nooit doenSnelle Egel![]()
ik zie geen probleem, profiteren wij toch ook gewoon van.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 10:05 schreef S0nic het volgende:
[..]
Krul komt alleen maar omdat hij weet dat hij na een jaartje weer weg is, ff lekker fit worden en volgend jaar keihard lachen over het amateurisme bij Ajax.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Dit is echt geniaalquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 08:51 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Leef je uit
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum10/1221.php![]()
![]()
- Verkeerde topic. Bedankt Hans -[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Verkeerde topic Hans.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 10:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
Lekker driften met Max.
https://streamable.com/nh2m![]()
Bedankt. Hans.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Misschien moeten we Ajax een helpende hand bieden.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Dat zou ik graag doen, maar mijn beroepsethiek verzet zich er tegen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 10:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Misschien moeten we Ajax een helpende hand bieden.![]()
Dit is echt heel triest zeg..quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 03:53 schreef wackmack het volgende:
Als je dit leest, word je niet vrolijk. Uit Catenaccio.
Ajax wordt geleid door amateurs (en dat is een structureel probleem)
PIETER ZWART
Dit is geen verhaal over de falende tactiek van Peter Bosz. Geen betoog om Marc Overmars de laan uit te sturen. Zelfs geen veeg uit de pan richting de conservatieve koers van de raad van commissarissen. En ook geen vurig pleidooi voor het aantrekken van Hakim Ziyech (of een andere peperdure redder in nood). In plaats daarvan ga ik het hebben over het feit dat Ajax gekaapt wordt door een groep van circa zevenhonderd leden, die werken volgens een systeem waar de communistische partij in China jaloers op is.
Eerst een persoonlijke ontboezeming. Een aantal jaar geleden dacht ik nog dat Ajax een club was die professioneel geleid werd. Wist ik veel. Een club met een enorme historie, een beursnotering en een paar honderd man personeel; daar werd vast over dingen nagedacht.
Toen ik in gesprek raakte met werknemers ontdekte ik al snel dat dit niet het geval was. Trek bij Ajax een willekeurige kast open en er vallen lijken uit. Scouting? Ajax dwong meesterscout Urbain Haesaert, de ontdekker van Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen en Toby Alderweireld, naar de uitgang door structureel zijn tips te negeren. Zo deed Ajax niets met het advies om Kevin De Bruyne, Eden Hazard of Dennis Praet aan te trekken. Bij de jeugd was het nog een tandje erger. Daar stonden spelers op de scoutingslijsten die al tijden gestopt waren met voetbal, of reeds de overstap naar een andere club gemaakt hadden. Aankoopbeleid? Vergaderingen daarover werden tot voor kort niet eens genotuleerd. Niet zelden worden spelers aangetrokken zonder ook maar één scoutingsrapport. Financieel? Er wordt gewerkt met sterk verouderde software, waardoor om technische redenen het opmaken van de begroting ieder jaar een uitdaging is. Commercieel? De Ajax Experience is een flop gebleken die Ajax ongeveer net zoveel gekost heeft als de peperdure miskoop Miralem Sulejmani. De fameuze jeugdopleiding? Een groot deel van de spelers traint buiten de deur, omdat ze de begeleiding van Ajax tekort vinden schieten.
Trainer Peter Bosz krijgt de schuld van de matige seizoenstart van Ajax.
(Rapport Ling en Rapport Coronel staan vol met vergelijkbare voorbeelden, zoals ook uit de rechtszaken rondom de voorgenomen aanstelling van Louis van Gaal en het voorgenomen ontslag van Hans van der Zee een onthutsend beeld van de club naar voren kwam.)
Overigens ben ik niet de enige die zo zijn twijfels heeft bij het gevoerde beleid in Amsterdam. In november verleende de beleggersvereniging VEB voor de zoveelste keer in de afgelopen jaren geen decharge aan de directie en de raad van commissarissen. De VEB was geschokt over de gang van zaken en sprak over een ‘tekort schietende verantwoording in de aandeelhoudersvergadering’. Bij de meeste beursgenoteerde ondernemingen zou een dergelijk snoeihard oordeel het bestuur op zijn minst dwingen tot hervormingen. Maar niet bij Ajax, want daar doet alleen de stem van de vereniging – grootaandeelhouder met 73 procent van de aandelen – ertoe.
Eliteclubje
Dat is waar de schoen wringt. Over de toekomst van de club die vier keer de beste van Europa was, wordt beslist door een eliteclubje van circa zevenhonderd man. Maar hoe word je lid van dat gezelschap? Dat gaat via een incestueuze regeling. Slechts de zittende leden kunnen namelijk nieuwe leden voordragen. Uiteindelijk bepaalt de bestuursraad of je lid wordt. Datzelfde bestuur wordt vervolgens verkozen door de leden die het zelf heeft toegelaten.
De meeste leden van Ajax zijn letterlijk amateurs. Wie in het veteranenelftal van de zaterdagamateurs speelt, wordt namelijk lid en mag vervolgens meestemmen over de koers die het eerste elftal moet volgen. Voor spelers die schitteren in De Arena geldt dat overigens niet, want het betaald voetbal speelt onder een aparte licentie. Daarnaast kunnen mensen toetreden die zich volgens het bestuur nuttig hebben gemaakt voor Ajax. Zo worden BN’ers als Ron Brandsteder, Jack Spijkerman, Jack Wouterse en Freek de Jonge lid nadat ze hun diensten hebben aangeboden bij een feestje. Voor vaste vrijwilligers en fanatieke supporters is het een stuk lastiger om binnen te dringen in het bastion dat Ajax heet. De deuren naar het centrum van de macht openen zich vaak pas als iemand zich neerlegt bij de status quo. Dat proces duurt vaak vele jaren. Zo worden kritische buitenstaanders zorgvuldig buiten de deur gehouden.
Het is dan ook geen toeval dat het ledenbestand van Ajax niet bepaald een dwarsdoorsnede is van de fans die wekelijks op de tribune zitten. Vrouwen en allochtonen zijn bijna op de vingers van een hand te tellen. Bij Ajax regeert de angry white male. Uit een inventarisatie in 2013 blijkt dat het gemiddelde Ajax-lid 57 jaar oud is. Daar wordt de voorspelling aan toegevoegd dat in 2023 driekwart van die vergrijsde club overleden is. De meeste leden maken overigens geen gebruik van hun spreekrecht. Bij een gemiddelde algemene ledenvergadering is een kleine honderd man aanwezig. Vaak hetzelfde clubje.
Dit clubje levert al jarenlang het leeuwendeel van de beleidsbepalers bij Ajax. Op dit moment zijn drie van de vijf commissarissen (Theo van Duivenbode, Ernst Ligthart en Leo van Wijk) lid van de club, evenals drie van de vier directieleden (Jeroen Slop, Edwin van der Sar en Marc Overmars). De voortdurende bestuursproblemen in Amsterdam zijn weinig verwonderlijk als je weet dat vooral uit deze zeer beperkte vijver gevist wordt in de zoektocht naar nieuwe leiders.
Deze situatie was niet veel anders in de gloriedagen van de club. Destijds kon er alsnog succes geboekt worden door een autoritaire leider het gehele technische beleid te laten bepalen. Trainers als Rinus Michels, Johan Cruijff en Louis van Gaal konden Ajax zo naar grote hoogtes stuwen. De bestuursleden konden vervolgens proberen het sportieve succes te vermarkten, met wisselende resultaten.
Voor Ajax-fans valt er op dit moment weinig te lachen.
De tijden zijn inmiddels veranderd. Allereerst zijn er bij Ajax door de beursnotering een aantal bestuurslagen toegevoegd. De bestuursraad besluit via de aandeelhoudersvergadering over de raad van commissarissen, die op zijn beurt toezicht houdt op de directie. Al deze mensen willen graag wat in de melk te brokkelen hebben, wat de kwaliteit van de besluitvorming over het algemeen niet ten goede komt. Ten tweede is de tijd voorbij dat één leider over alle informatie kan beschikken. Voetbal is sterk geprofessionaliseerd. Bij iedere topclub lopen talloze specialistische stafleden rond, die ondersteund worden door een omvangrijk scoutingsapparaat. In de jaren negentig kon je een international van Nigeria nog scouten op een groot toernooi en vervolgens weken op proef laten komen. Tegenwoordig wordt al fel om diens handtekening gestreden nog voor hij de leeftijd van achttien jaar bereikt heeft.
Clubcultuur
Het is niet zo dat de Ajax-leden het slecht met de club voor hebben. Het diepere probleem zit hem niet in de poppetjes, maar in de structuur. Nergens in het verenigingssysteem draait het namelijk om kwaliteit. Als jij een select groepje privileges geeft in combinatie met machtsmiddelen om die te verdedigen, dan ligt het in de menselijke aard om daar gebruik van te maken. Denk aan het beroemde Stanford-gevangenisexperiment, waarin twaalf studenten een rol van gevangene kregen toegewezen en twaalf anderen die van gevangenisbewaarder. Na zes dagen was het machtsmisbruik van de bewaarders zo heftig geworden dat het experiment vroegtijdig werd stilgezet.
Ajax-bestuurders blijven op het pluche door traditionele verdeel-en-heers-tactieken toe te passen. Zij kunnen Ajax-jassen uitdelen aan vrijwilligers, wedstrijdkaarten cadeau geven voor de mooiste plekken in het stadion en feestjes geven op jeugdcomplex De Toekomst. Dat leidt tot een cultuur waarin de status quo verdedigd wordt en buitenstaanders op wantrouwen kunnen rekenen. Succesvolle bestuurders die overkwamen van elders liepen zich bij Ajax stuk voor stuk vast in dat politieke moeras. ‘Ajax is omgekeerde wasmachine voor bestuurders: je gaat er schoon in, maar komt er besmeurd en beschadigd uit’, stelde D66-prominent Roger van Boxtel ooit treffend vast.
Een werknemer vatte tegenover mij het probleem van Ajax kernachtig samen: ‘Ajax is een heerlijke club om bij te werken, zolang je maar niets probeert te veranderen.’ Voor een topsportorganisatie is een dergelijke oerconservatieve clubcultuur de nagel aan de doodskist.
De enige manier waarop Ajax de negatieve sportieve spiraal kan doorbreken, is het moderniseren van de clubstructuur. Bijvoorbeeld door zoals Barcelona en Bayern München iedere supporter de kans te geven om lid te worden en zo transparante beleidscontrole te organiseren. Dat was een optie die in 2011 op tafel lag toen de club onder handen genomen werd. Mark Geestman legde vorig jaar uit waarom dit niet gebeurd is: ‘Het was onmogelijk om de leden hun privileges in te laten leveren. Het lidmaatschap van Ajax is eigenlijk een instrument van het bestuur. Zij bepalen wie er lid wordt en kunnen dat als wisselgeld gebruiken. Het is een systeem dat zichzelf in stand houdt.’
Tot het opheffen van de privileges van de leden zal het ook deze keer niet komen. Als de prestaties tegenvallen, dan wordt maar weer eens een trainer geslachtofferd. Of desnoods een groot aantal beleidsbepalers. Om de opvolgers vervolgens weer te werven vanuit het vertrouwde netwerk van de actieve leden. Zo blijft Ajax ronddraaien in cirkels, terwijl de Europese top (en inmiddels ook PSV) steeds verder afstand neemt. En dat is eigenlijk helemaal niet zo vreemd, als je bedenkt dat Ajax letterlijk bestuurd wordt door amateurs.Uitvinder van de biersmiley.![]()
Klaassen zit er ook bij, maar ergens snap ik het wel ondanks zijn treurige seizoen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En Bazoer wel die totaal niet in vorm is.
Blindgod![]()
En Veltman, maar dat zal ook vooral voor de rechtsbackpositie zijn als ik de rest van die selectie zie.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Klaassen zit er ook bij, maar ergens snap ik het wel ondanks zijn treurige seizoen.
Zeker voorin is het trouwens om te janken
Oh.![]()
dus Tete en Veltman in selectie als RB?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En Veltman, maar dat zal ook vooral voor de rechtsbackpositie zijn als ik de rest van die selectie zie.
Zeker voorin is het trouwens om te jankenFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Blind, Bruma, van Dijk & Vlaar zijn mee als de centrale verdedigers lijkt me.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:21 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dus Tete en Veltman in selectie als RB?Oh.![]()
kquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Blind, Bruma, van Dijk & Vlaar zijn mee als de centrale verdedigers lijkt me.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Dat zijn teksten.twitter:jmbartomeu twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 12:39:53Welkom bij FC Barcelona, Jasper. Wij zijn ervan overtuigd dat je veel succes zult hebben in het doel van Barça. https://t.co/6YOXlVxKyD reageer retweet
![]()
nou daar gaan we. De loting. Tegen wie gaan we er dit maal kansloos uit.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Wel knap dat hij gewoon Nederlands kan!quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Dat zijn teksten.twitter:jmbartomeu twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 12:39:53Welkom bij FC Barcelona, Jasper. Wij zijn ervan overtuigd dat je veel succes zult hebben in het doel van Barça. https://t.co/6YOXlVxKyD reageer retweet
![]()
kom allemaal door Cruijff, spreken gewoon Nederlands bij Barca nu.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:57 schreef Tyron het volgende:
[..]
Wel knap dat hij gewoon Nederlands kan!FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Pot 1: Schalke 04, Zenit Sint-Petersburg, Manchester United, Shakhtar Donetsk, Athletic Bilbao, Olympiakos Piraeus, Villarreal, Ajax, Internazionale, Fiorentina, Anderlecht en Viktoria Plzen.
Pot 2: AZ, Sporting Braga, Red Bull Salzburg, AS Roma, Fenerbahçe, Sparta Praag, PAOK Saloniki, Steaua Boekarest, Racing Genk, APOEL Nicosia, Standard Luik en Saint-Etienne.
Pot 3: AA Gent, Young Boys, Krasnodar, Rapid Wien, Slovan Liberec, Celta de Vigo, Maccabi Tel-Aviv, Feyenoord, Austria Wien, 1. FSV Mainz, FC Zürich, Southampton.
Pot 4: Panathinaikos, Sassuolo, FK Qarabag, Astana, OGC Nice, Zorya Luhansk, Astra Giurgiu, Konyaspor, Osmanlispor, Gabala FK, Hapoel Beer-Sheva, Dundalk.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Onanananana, lijkt me.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:02 schreef KingRadler het volgende:
wie gaat er nu in het doel bij Ajax zondag ?![]()
Allemaal ploegen die jullie gaan afslachten. Zonder probleem.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:02 schreef mokkiemok het volgende:
Pot 1: Schalke 04, Zenit Sint-Petersburg, Manchester United, Shakhtar Donetsk, Athletic Bilbao, Olympiakos Piraeus, Villarreal, Ajax, Internazionale, Fiorentina, Anderlecht en Viktoria Plzen.
Pot 2: AZ, Sporting Braga, Red Bull Salzburg, AS Roma, Fenerbahçe, Sparta Praag, PAOK Saloniki, Steaua Boekarest, Racing Genk, APOEL Nicosia, Standard Luik en Saint-Etienne.
Pot 3: AA Gent, Young Boys, Krasnodar, Rapid Wien, Slovan Liberec, Celta de Vigo, Maccabi Tel-Aviv, Feyenoord, Austria Wien, 1. FSV Mainz, FC Zürich, Southampton.
Pot 4: Panathinaikos, Sassuolo, FK Qarabag, Astana, OGC Nice, Zorya Luhansk, Astra Giurgiu, Konyaspor, Osmanlispor, Gabala FK, Hapoel Beer-Sheva, Dundalk.![]()
we gaan ze inderdaad allemaal afslachten. Ik hoop het in ieder geval wel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:06 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Allemaal ploegen die jullie gaan afslachten. Zonder probleem.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Poultje met Red Bull Salzburg (uit pot 2) en Rapid Wien (pot 3) lijkt me wel wat. Aangevuld met Astana ofzo en we kunnen de volgende ronde alvast boeken.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
AS Romaquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:13 schreef Pedroso het volgende:
Poultje met Red Bull Salzburg (uit pot 2) en Rapid Wien (pot 3) lijkt me wel wat. Aangevuld met Astana ofzo en we kunnen de volgende ronde alvast boeken.
SouthamptonFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Misplaatste arrogantie, altijd mooi.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:13 schreef Pedroso het volgende:
Poultje met Red Bull Salzburg (uit pot 2) en Rapid Wien (pot 3) lijkt me wel wat. Aangevuld met Astana ofzo en we kunnen de volgende ronde alvast boeken.![]()
Jij bent geen helder licht, of wel?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:15 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Misplaatste arrogantie, altijd mooi.![]()
Wij zijn Ajax, wij zijn de beste !quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:15 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Misplaatste arrogantie, altijd mooi.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Als je iets afslacht dan gaat dat meestal zonder probleem inderdaad. Heldere analyse BadderHaring. Bedankt!quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:06 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Allemaal ploegen die jullie gaan afslachten. Zonder probleem.![]()
Euh, sommige dingen zijn best moeilijk af te slachten hoor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:17 schreef Tyron het volgende:
[..]
Als je iets afslacht dan gaat dat meestal zonder probleem inderdaad. Heldere analyse BadderHaring. Bedankt!![]()
groep GFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Dan ben jij gewoon niet zo goed in het afslachten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:17 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Euh, sommige dingen zijn best moeilijk af te slachten hoor.![]()
Ze spelen ook een soort G-voetbal, dus dat komt goed uitquote:Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius![]()
geen fenerquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:22 schreef BobW het volgende:
Pot 2 nu, even de bovenste helft van de ploegen ontwijken
[ afbeelding ]FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
De bovenste elf bedoel je?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:22 schreef BobW het volgende:
[ afbeelding ]![]()
AZ bij ZenitFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
doe m ff van pot 3 en 4 ook aubquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:22 schreef BobW het volgende:
[ afbeelding ]FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Pot 3:quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:25 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
doe m ff van pot 3 en 4 ook aub
Pot 4:![]()
![]()
fey bij manU en fenerFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
aaaaaiii Celta de vigoFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Gaat nooit veranderenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
Daarom is Ajax dus doodziek.
We hebben zoveel meer potentie als clubzeker met ons geld.
.
Af en toe is er een klein groepje mensen met kwaliteit dat wat macht verwerft en dan kan het een tijdje goed gaan. Die worden er weer vakkundig uitgewerkt en dan zit je waar je nu zit, en daar blijf je ook nog wel even zitten. Daarom ben ik ook tegen het uitgeven van vele miljoenen aan spelers op dit moment, heb niet echt het vertrouwen dat die goed besteed worden. Dan zie ik liever wat meer duurzame investeringen.![]()
komen de groepsfase niet door zoals het nu gaat.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:34 schreef Vjenne12345 het volgende:
Maakt niet uit, gaat er anders toch uit volgende rond.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Group A
Man. United(ENG)
Fenerbahçe(TUR)
Feyenoord(NED)
Zorya(UKR)FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Group G
Ajax(NED)
Standard Liège(BEL)
Celta(ESP)
Panathinaikos(GRE)FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Dik eerste dus.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:37 schreef mokkiemok het volgende:
Group G
Ajax(NED)
Standard Liège(BEL)
Celta(ESP)
Panathinaikos(GRE)![]()
Nou prima pot lijkt me
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Group D
Zenit(RUS)
AZ(NED)
M. Tel-Aviv(ISR)
Dundalk(IRL)FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Beste loting mogelijk. Toch nog laatste.Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
al kregen ze een wildcard waren ze nog niet door.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:40 schreef Catch22- het volgende:
Beste loting mogelijk. Toch nog laatste.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Je kan nog beter naar de maan vliegen dan al die kut reisjes qua afstandquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:39 schreef mokkiemok het volgende:
Group D
Zenit(RUS)
AZ(NED)
M. Tel-Aviv(ISR)
Dundalk(IRL)![]()
![]()
We gaan nog een paar dikke aankopen doen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die ploegjes komen bibberend van angst naar de Arena.![]()
Dit moet te doen zijn. Strijden met Crlta om de koppositie.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
Leuke poule
Zal wel weer afgang worden
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.![]()
Dit moet wel te doen zijn toch? Als Enoh bij Standard een vaste basisplaats heeft, dan weet je het wel. 2e plaats voor Ajax.![]()
Enoh = Godquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:42 schreef tompsv18 het volgende:
Dit moet wel te doen zijn toch? Als Enoh bij Standard een vaste basisplaats heeft, dan weet je het wel. 2e plaats voor Ajax.![]()
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:42 schreef tompsv18 het volgende:
Dit moet wel te doen zijn toch? Als Enoh bij Standard een vaste basisplaats heeft, dan weet je het wel. 2e plaats voor Ajax.Inderdaad. We zien jullie in de kwartfinalequote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:41 schreef Lange_Lans het volgende:
Dit moet te doen zijn. Strijden met Crlta om de koppositie.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:41 schreef Lange_Lans het volgende:
Dit moet te doen zijn. Strijden met Crlta om de koppositie.![]()
![]()
Wel warm en strand. Toch?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:43 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Vigo is echt een tering lelijke stad helaas![]()
![]()
Mooie poule, ook allemaal redelijk dichtbij huis. Geen vervelende oostblokploegen in ieder geval.
Eindigen bij de eerste 2 moet haalbaar zijn, ik ga er tenminste vanuit dat Ajax zich nog wel herpakt na een dramatisch begin.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
makkelijke poule, moet te doen zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:46 schreef Smoofie het volgende:
Is ziyech er al? En een LB en winger?
we gaan het met deze groep doen
gr MarcFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ziyech zou een paniekaankoop zijn, laten we dat maar niet doen. En zeker niet voor 15 miljoen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:46 schreef Smoofie het volgende:
Is ziyech er al? En een LB en winger?Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Verder is het wel precies wat we nodig hebben. Maar dat is mijn mening.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:48 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ziyech zou een paniekaankoop zijn, laten we dat maar niet doen. En zeker niet voor 15 miljoen.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Dan zal je vroeg in het jaar tegen ze moeten spelen want het noordoosten van Spanje aan de atlantische kust en zo'n beetje de natste stad van het Iberisch schiereiland. Drie keer zo veel regen als in NLquote:
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Overigens is dit een groep wat past bij het niveau van Ajax, je moet er niet aan denken dat ze in de CL gespeeld hadden (muv de poule van Leicester / Porto / Brugge misschien).Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Het wordt zo langzamerhand ook wel een beetje panisch wat er gaande is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:48 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ziyech zou een paniekaankoop zijn, laten we dat maar niet doen. En zeker niet voor 15 miljoen.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Het voordeel van deze poule is wel, mochten ze er nu uitvliegen weet je zeker dat je nergens meer op hoeft te hopen.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
quote:
Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
Daarom, ik had dit Ajax niet tegen Bayern willen zien. Dan wordt het 10-0 verliezen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:49 schreef Pedroso het volgende:
Overigens is dit een groep wat past bij het niveau van Ajax, je moet er niet aan denken dat ze in de CL gespeeld hadden (muv de poule van Leicester / Porto / Brugge misschien).Oh.![]()
Ajax heeft overigens wel een lastig programma na de midweekse Europese wedstrijden: Heracles-uit, Utrecht-thuis, Feyenoord-uit, AZ-uit, Heerenveen-uit en Twente-uit.![]()
Precies. Paar leuke oefenwedstrijdjes gespeeld, nu voor het echie.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:49 schreef Pedroso het volgende:
Overigens is dit een groep wat past bij het niveau van Ajax, je moet er niet aan denken dat ze in de CL gespeeld hadden (muv de poule van Leicester / Porto / Brugge misschien).![]()
Ach Feyenoord en AZ hebben dan ook EL achter de rug, dus dat boeit niet. Twente kan er niks van.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:58 schreef tompsv18 het volgende:
Ajax heeft overigens wel een lastig programma na de midweekse Europese wedstrijden: Heracles-uit, Utrecht-thuis, Feyenoord-uit, AZ-uit, Heerenveen-uit en Twente-uit.
Maar als Ajax het al lastig heeft tegen Willem II thuis kan je alles wel als lastig omschrijven helaas
Oh.![]()
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:58 schreef tompsv18 het volgende:
Ajax heeft overigens wel een lastig programma na de midweekse Europese wedstrijden: Heracles-uit, Utrecht-thuis, Feyenoord-uit, AZ-uit, Heerenveen-uit en Twente-uit.. Na EL ook nog eens extra zwaar, met slechts twee dagen rust.
Gelukkig was het kampioenschap toch al onhaalbaar.![]()
Alles van milik en Cil herinvesteren..not. Wtf doen ze daar in het bestuur? Beetje secretaressen neuken ofzo?
AFCA
Qui audet adipiscitur![]()
NOEM DAN EENS EEN NAAMquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:02 schreef Smoofie het volgende:
Alles van milik en Cil herinvesteren..not. Wtf doen ze daar in het bestuur? Beetje secretaressen neuken ofzo?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Locatie zoeken voor het geldpakhuisquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:02 schreef Smoofie het volgende:
Oh.![]()
Alleen geld investeren aan echte aanwinsten (en dan ook op posities waar dat het meest noodzakelijk is). Nu zinloos een bak met geld gaan uitgeven om het publiek tevreden te stellen is zinloos en werkt contra productief.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Hakim "Ik doe niet aan extra training want ik ben al een ziek beest" Ziyechquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:46 schreef Smoofie het volgende:
Is ziyech er al? En een LB en winger?![]()
![]()
Dit hele seizoen gaat een lastig programma worden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:58 schreef tompsv18 het volgende:
Ajax heeft overigens wel een lastig programma na de midweekse Europese wedstrijden: Heracles-uit, Utrecht-thuis, Feyenoord-uit, AZ-uit, Heerenveen-uit en Twente-uit.Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Jiskefet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
https://vimeo.com/180292014
Video analyse van Rostov-Ajax van iemand op Ajax Netwerk.Dit, dus.![]()
gelijk heeft hij.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hakim "Ik doe niet aan extra training want ik ben al een ziek beest" Ziyech![]()
Ik heb het gevoel dat er hier veel mensen zijn die denken dat met een komst van Ziyech alle problemen zijn opgelost.![]()
Ik krijg bij jou vaak het gevoel dat het erg diep zit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:22 schreef tompsv18 het volgende:
Ik heb het gevoel dat er hier veel mensen zijn die denken dat met een komst van Ziyech alle problemen zijn opgelost.'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300![]()
Denk je dat? De problemen zijn structureel en zijn niet zomaar opgelost.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:22 schreef tompsv18 het volgende:
Ik heb het gevoel dat er hier veel mensen zijn die denken dat met een komst van Ziyech alle problemen zijn opgelost.What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
dat gevoel is verkeerd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:22 schreef tompsv18 het volgende:
Ik heb het gevoel dat er hier veel mensen zijn die denken dat met een komst van Ziyech alle problemen zijn opgelost.
Maar het zou een stap in de goede richting zijn als hij gehaald wordt op de plek van gudeljFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Wat? De 2 kampioenschappen op rij?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:23 schreef Abed het volgende:
[..]
Ik krijg bij jou vaak het gevoel dat het erg diep zit.![]()
Dat maakt in de praktijk veel uit he.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Punt naar achteren > punt naar voren![]()
Het zou een stap in de goede richting zijn als Riedewald op 6 komt te staan, en Nouri/Sinkgraven op linkshalf wordt gezet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:24 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dat gevoel is verkeerd.
Maar het zou een stap in de goede richting zijn als hij gehaald wordt op de plek van gudeljOh.![]()
Ja.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat maakt in de praktijk veel uit he.
Kijk die analyse maar, dat diep staan van Klaassen man man man. Dan kan je toch niet aan voetballen toe komen.Oh.![]()
twitter:superguidetti twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 14:08:48Can't wait to play against PANATHINAIKOS STANDARD LIEGE AND 020 ! #halacelta https://t.co/GB2BatVmxn reageer retweet
![]()
Wat een vreselijke tokkie is dat toch ook hèquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:34 schreef Brammess het volgende:
twitter:superguidetti twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 14:08:48Can't wait to play against PANATHINAIKOS STANDARD LIEGE AND 020 ! #halacelta https://t.co/GB2BatVmxn reageer retweet
Oh.![]()
begrijp mij niet verkeerd. Ik heb er totaal geen problemen mee om nouri op links te zetten. Maar dan moet dat wel gebeuren. Probleem is dat ik het niet zie gebeuren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het zou een stap in de goede richting zijn als Riedewald op 6 komt te staan, en Nouri/Sinkgraven op linkshalf wordt gezet.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Is gewoon een gemiddelde feyenoord hooligan, maar dan met een beetje voetbal talent. Die jongen verdient geen aandacht.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:34 schreef Brammess het volgende:
![]()
Moet je ook niet meteen nu doen waarschijnlijk, als de rest van het team niet draait.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:36 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
begrijp mij niet verkeerd. Ik heb er totaal geen problemen mee om nouri op links te zetten. Maar dan moet dat wel gebeuren. Probleem is dat ik het niet zie gebeuren.
Probeer het maar met Sinkgraven.Oh.![]()
Je kunt wel je caps lock aanzetten, maar er zijn mensen in dienst voor duizenden euro's per maand die met namen dienen te komen. Misschien moet je eens bij de Arena gaan staan schreeuwen. Ik ken ook geen namen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat er niemand bij moet.quote:![]()
Mooi tochquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:34 schreef Brammess het volgende:
![]()
lekker aanvoer ook om überhaupt een kans te creëren en/of af te maken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:37 schreef TheJanitor het volgende:
Jammer dat die Traore nooit scoort. Ik mis Milik.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Bij Vitesse waren ook maar 11.25% van zijn schoten een doelpunt. Schrikbarend laag. Gaat echt niet ineens veel hoger worden bij Ajax.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:39 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
lekker aanvoer ook om überhaupt een kans te creëren en/of af te maken.![]()
zijn er geen driequote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:28 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Wat? De 2 kampioenschappen op rij?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Dat worden weer zes kutpotjes met verlies dus.Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Ik lees even op Reddit, en volgens de supporters van in elk geval Celta en Panathinaikos spelen ze aanvallend voetbal.
Dus in elk geval RUIMTEOh.![]()
Panathinaikos heeft Marcus Berg als spitsquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik lees even op Reddit, en volgens de supporters van in elk geval Celta en Panathinaikos spelen ze aanvallend voetbal.
Dus in elk geval RUIMTE
Die het daar overigens wel aardig doet.![]()
Dan kunnen onze creatieve spelers daar mooi gebruik van maken!quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dus in elk geval RUIMTE![]()
Gommetje moet zelf eens normaal doen, waardeloze kut troll.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Abed, ga eens normaal in op Tommetje. Je kunt het wel.![]()
Celta speelt nog aanvallend tegen Madrid en Barcelona, de idiotenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dus in elk geval RUIMTE![]()
Sink huilt nu al tegen het fysieke geweld.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:48 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dan kunnen onze creatieve spelers daar mooi gebruik van maken!![]()
Sorryquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Abed, ga eens normaal in op Tommetje. Je kunt het wel.![]()
Waar ging het ook alweer over?'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300![]()
Ik denk dat Celta het wel serieus gaat nemen, dus Guidetti verheugt zich op invalbeurtjes.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:49 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Celta speelt nog aanvallend tegen Madrid en Barcelona, idioten![]()
PSV speelde 2 jaar terug nog tegen ze toch?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:48 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Panathinaikos heeft Marcus Berg als spits
Die het daar overigens wel aardig doet.Oh.![]()
Daarom stellen we ook mooi Gudelj op. Hadden we maar 10 meer Gudelj's.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:49 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Sink huilt nu al tegen het fysieke geweld.![]()
Mist een type Poulsen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:50 schreef Tyron het volgende:
[..]
Daarom stellen we ook mooi Gudelj op. Hadden we maar 10 meer Gudelj's.![]()
Nouriquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:48 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dan kunnen onze creatieve spelers daar mooi gebruik van maken!Sinkgraven
![]()
Best erg dat ik toch weer uitkijk naar die potjes van Ajax na afgelopen woensdagTerwijl het gewoon weer blamages worden maar goed
Dat worden 6-4 en 4-6 wedstrijden dus.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:49 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Celta speelt nog aanvallend tegen Madrid en Barcelona, de idiotenOh.![]()
Ja, 2-3 winst in Griekenland en 1-1 thuis door een treffer van de Grieken net voor het einde.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
PSV speelde 2 jaar terug nog tegen ze toch?![]()
Het erge is dat je dit nog serieus meent ook.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:49 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Sink huilt nu al tegen het fysieke geweld.Oh.![]()
Ajax gaat niet meer dan 2x scoren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
NouriSinkgraven
![]()
Best erg dat ik toch weer uitkijk naar die potjes van Ajax na afgelopen woensdagTerwijl het gewoon weer blamages worden maar goed
[..]
Dat worden 6-4 en 4-6 wedstrijden dus.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: