Springen overzichtquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar het duurt nog heel lang voordat anderen in actie komen?
Hans Peter is om 17:03quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:46 schreef alors het volgende:
Oh laatste 2 sec meegekregen, wist niet dat hij nu al was, zit overal de tijden te zoeken
Hij moet echt heel veel been geven voor die piaffe.. En dat hapert het nog...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:12 schreef xcachet het volgende:
Passage prachtig, piaffe echt een gestuntel..
Ja, iets teveel. De passage er naartoe is heel rustig en mooi.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:13 schreef alors het volgende:
[..]
Hij moet echt heel veel been geven voor die piaffe.. En dat hapert het nog...
Ja idd, zonde.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:14 schreef xcachet het volgende:
[..]
Ja, iets teveel. De passage er naartoe is heel rustig en mooi.
tja het is levende have he .. er kan nog van alles misgaanquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nog kans op brons of is het wel klaar?
Arlando in ieder geval wel. Gal komt met een ander paard dan, Zonik. En HP weet ik zo niet wat die gaat doen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:17 schreef TheVulture het volgende:
Gaat helaas wel een 4e plek worden, toch een kleine tegenvaller...
Zijn dit wel allemaal paarden minus Parzival waarmee we nog even vooruit kunnen voor Tokyo
Is Anky eigenlijk definitief gestopt? Zie dat ze maar 2 jaar ouder is dan Gal.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Arlando in ieder geval wel. Gal komt met een ander paard dan, Zonik. En HP weet ik zo niet wat die gaat doen.
Blijft altijd afwachten, wanneer hoog bod komt zijn ze meestal verkocht.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:17 schreef TheVulture het volgende:
Gaat helaas wel een 4e plek worden, toch een kleine tegenvaller...
Zijn dit wel allemaal paarden minus Parzival waarmee we nog even vooruit kunnen voor Tokyo
Moeder.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:27 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Is Anky eigenlijk definitief gestopt? Zie dat ze maar 2 jaar ouder is dan Gal.
Heeft (ook) met haar huidige paard te maken las ik.quote:
quote:Veel zal afhangen van de vorderingen van haar huidige paard, Bon Bravour. Een tienjarige hengst met veel mogelijkheden, maar nog niet zo ver om al in de voetsporen van illustere voorgangers als Bonfire en Salinero te treden. Van Grunsven: "Het is een fantastisch paard, waar ik heel blij mee ben. Maar we zijn er nog niet klaar voor." Dus Rio 2016? Nee. Tokio 2020? Wellicht.
Ja moeder was ze in 2004, 2008 en 2012 ook al.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:31 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Heeft (ook) met haar huidige paard te maken las ik.
[..]
Ze is tegenwoordig ook druk hiermee: http://www.dressuur.nl/be(...)n-van-anky-sjef/281/quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:35 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Ja moeder was ze in 2004, 2008 en 2012 ook al.
Maar ze sluit Tokyo dus niet uit. Interessant.
Je hoeft niet te chauvinistisch te zijn maar dit is wel erg laagquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:21 schreef xcachet het volgende:
Nederlandse jurylid zat bij Edward op 70%.
De toekomst...ook prima!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze is tegenwoordig ook druk hiermee: http://www.dressuur.nl/be(...)n-van-anky-sjef/281/
Is deze man er op een vervelende manier uitgewerkt bij de KNHS ofzo?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je hoeft niet te chauvinistisch te zijn maar dit is wel erg laag
Nog 3 zelfs.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:19 schreef Felagund het volgende:
Nederland staat nog wel in derde in de tussenstand (er vanuit gaande dat Duitsland en GB er nog overheen gaan), of moet er nog iemand voor de VS in actie komen?
Het was even zoeken, maar ik zag het, dan wordt het idd heel lastig.quote:
Voor de VS moeten nog 3 combinaties in actie komen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:19 schreef Felagund het volgende:
Nederland staat nog wel in derde in de tussenstand (er vanuit gaande dat Duitsland en GB er nog overheen gaan), of moet er nog iemand voor de VS in actie komen?
Echt?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Nog geen gejuich hier? We hebben zeker een medaille.
De Amerikanen zijn nog niet klaarquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:41 schreef Da_Sandman het volgende:
. Amerikanen komen 0.126 te kort op NL.
Ze mogen nog een resultaat wegstrepen he...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:41 schreef Da_Sandman het volgende:
. Amerikanen komen 0.126 te kort op NL.
Ik werd door een tweet op het verkeerde been gezetquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:41 schreef zorro28 het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn nog niet klaar
Die andere 3 ook zo'n score en NL heeft brons.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik werd door een tweet op het verkeerde been gezet.
Ja die tweep had ff niet door dat er nog van alles moest komen en ik nam dat weer klakkeloos overquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die andere 3 ook zo'n score en NL heeft brons.
yupquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:22 schreef kilon het volgende:
Dus nog 1 paard die beslist of we brons hebben of 4e worden?
Nee. Laatste EK deed ze mee aan het Reiningquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
Is Anky eigenlijk officieel gestopt?
Wanneer ruiter niet wil is paard vlak voor de reis ineens kreupel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:27 schreef Snowbomb het volgende:
Anky boos omdat reserves niet naar Rio wilden. Daar heeft ze wel een punt.
Denk ik ook, kende hem niet, behalve van naam, maar zag er heel goed uit.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:10 schreef Samzz het volgende:
Van de drie NL'ers vond ik Diederik absoluut de beste. Mooi ontspannen, die gaat over een poosje nog een heel eind hoger scoren.
Ja dat dacht ik idd ook nog, hoe zit het daar mee? Maar die zijn gewoon niet gegaan dusquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:27 schreef Snowbomb het volgende:
Anky boos omdat reserves niet naar Rio wilden. Daar heeft ze wel een punt.
Of heeft het paard de avond voor de wedstrijd de hele tijd in het HHH rondgehangenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer ruiter niet wil is paard vlak voor de reis ineens kreupel.
Aan de jeneverbessen gezeten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Of heeft het paard de avond voor de wedstrijd de hele tijd in het HHH rondgehangen
Nee ze heeft geen goed paard momenteelquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
Is Anky eigenlijk officieel gestopt?
Die ligt op koers voor top 10 individueel, bij de 1e vijf is prima prestatie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:35 schreef alors het volgende:
[..]
Denk ik ook, kende hem niet, behalve van naam, maar zag er heel goed uit.
Mooizo en hij is nog jong ook (had hem wel ouder geschatquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die ligt op koers voor top 10 individueel, bij de 1e vijf is prima prestatie.
Hopelijk redden de springruiters de eer.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:57 schreef Snowbomb het volgende:
Ik had toch ook wel op een dressuurmedaille gerekend. Jammer.
Ja daar mogen we toch wel op 2 medailles rekenen toch? Individueel en Team.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:00 schreef alors het volgende:
[..]
Hopelijk redden de springruiters de eer.
Als het een beetje normaal gaat, dan zou je zeggen van wel ja, maar ik durf nergens meer op te rekenenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:02 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Ja daar mogen we toch wel op 2 medailles rekenen toch? Individueel en Team.
Nee klopt, je hebt altijd verrassingen. Maar dan zouden ze toch wel enigszins teleurstellen toch?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:08 schreef alors het volgende:
[..]
Als het een beetje normaal gaat, dan zou je zeggen van wel ja, maar ik durf nergens meer op te rekenen
1 balk en het kan anders lopen...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:02 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Ja zeker als er echt niks gehaald wordt...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:14 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Nee klopt, je hebt altijd verrassingen. Maar dan zouden ze toch wel enigszins teleurstellen toch?
Zeker wel. Die is alleen nog niet klaar voor t grote werkquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:40 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nee ze heeft geen goed paard momenteel
Hopen op, maak er maar vanquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:02 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook hoe laat het begint en hoe laat ze ongeveer starten?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:46 schreef Samzz het volgende:
Startvolgorde NL: Jeroen, Maikel, Jur en dan Harrie.
Als ik het goed begrijp, mag de top35 van de eerste drie ronden, door naar de vierde ronde. Daar wordt alles weer op 0 gezet. Vervolgens mag de top-20 door naar ronde 5 en worden de medailles verdeeld. Rondes 4 en 5 worden wel bij elkaar opgeteld.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:03 schreef TheVulture het volgende:
Telt die kwalificatie bij het springen nu wel of niet mee voor het uiteindelijke resultaat? of gaan de tellers weer naar 0 vandeweek?
Thanks, maar ik neem aan dat we enkel met de top 12 of top 8 landen naar de teamfinale gaan?quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:08 schreef Max23 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, mag de top35 van de eerste drie ronden, door naar de vierde ronde. Daar wordt alles weer op 0 gezet. Vervolgens mag de top-20 door naar ronde 5 en worden de de medailles verdeeld. Rondes 4 en 5 worden wel bij elkaar opgeteld.
Voor de teamwedstrijd telt alleen ronde 2 en 3, die bij elkaar geteld worden.
Ja, precies zoals ik het hierboven beknopt had beschrevenquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:15 schreef xcachet het volgende:
Zojuist deze informatie gevonden. Moet duidelijk zijn lijkt me zo
Rob Ehrens gaf al aan dat de wedstrijd voor het Nederlandse team wat hun betreft wel eens mag beginnen en vandaag is het dan zover. Maar liefst 75 combinaties uit 27 verschillende landen hebben zich voor de afsluitende discipline van de paardensport geplaatst. Deze 75 combinaties bestaan uit vijftien landenteams van vier combinaties en ook nog vijftien individuele combinaties.
Het format:
Vandaag vindt het eerste onderdeel plaats. Dit is een kwalificatieronde, direct op tijd, met een maximale hoogte van 1,60 meter. Deze rubriek telt mee voor het individuele klassement, niet voor de landenwedstrijd. Wel bepalen de resultaten in deze rubriek de startvolgorde van de teams in de eerste manche van het landenklassement.
De landenwedstrijd vindt aanstaande dinsdag en woensdag plaats en bestaat uit twee rondes. In de eerste ronde gaan alle landenteams van start, net als de individuele ruiters die vandaag in de top 60 zijn geëindigd. Een dag later mogen de beste acht landen van de eerste ronde nogmaals terugkomen voor de tweede, vaak zwaardere, ronde. Ook de individuele ruiters die in het tussenklassement in de top 45 staan mogen terugkomen. Na deze ronde worden de medailles in het landenklassement verdeeld.
Het laatste onderdeel is de individuele finale. Voor de eerste ronde plaatsen zich de beste 35 combinaties uit het klassement na de eerste drie omlopen, met een maximum van drie combinaties per land. De strafpuntenteller gaat voor iedereen weer op nul en na de eerste ronde blijven er nog 20 combinaties over. In de tweede omloop wordt er gestreden om de medailles.
Programma*
Zondag 14 augustus, 15:00-18:45 uur: eerste kwalificatie
Dinsdag 16 augustus, 15:00-18:30 uur: landenwedstrijd, eerste ronde
Woensdag 17 augustus, 15:00-17:45 uur: landenwedstrijd, tweede ronde
Vrijdag 19 augustus, 15:00-19:45 uur: individuele finale
(*) Nederlandse tijd.
De startvolgorde voor de Nederlandse combinaties vandaag is als volgt:
7. Jeroen Dubbeldam – Zenith
25. Maikel van der Vleuten – Verdi
45. Jur Vrieling – Zirocco Blue (foto)
63. Harrie Smolders – Emerald
Oh, ik had deze maar van de Hoefslag geplukt. Ik snapte je nietquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:17 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ja, precies zoals ik het hierboven beknopt had beschreven
Op de Engelse wikipedia had ik mijn info gehaaldquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:19 schreef xcachet het volgende:
[..]
Oh, ik had deze maar van de Hoefslag geplukt. Ik snapte je niet
Wikipediaquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:21 schreef Max23 het volgende:
[..]
Op de Engelse wikipedia had ik mijn info gehaald
15 uur NL tijd, maar hoe laat ongeveer... Geen flauw idee. Ligt aan de tijd die per manche staat.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:06 schreef xcachet het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook hoe laat het begint en hoe laat ze ongeveer starten?
Heldquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:15 schreef xcachet het volgende:
Rob Ehrens gaf al aan dat de wedstrijd voor het Nederlandse team wat hun betreft wel eens mag beginnen en vandaag is het dan zover. Maar liefst 75 combinaties uit 27 verschillende landen hebben zich voor de afsluitende discipline van de paardensport geplaatst. Deze 75 combinaties bestaan uit vijftien landenteams van vier combinaties en ook nog vijftien individuele combinaties.
Het format:
Vandaag vindt het eerste onderdeel plaats. Dit is een kwalificatieronde, direct op tijd, met een maximale hoogte van 1,60 meter. Deze rubriek telt mee voor het individuele klassement, niet voor de landenwedstrijd. Wel bepalen de resultaten in deze rubriek de startvolgorde van de teams in de eerste manche van het landenklassement.
De landenwedstrijd vindt aanstaande dinsdag en woensdag plaats en bestaat uit twee rondes. In de eerste ronde gaan alle landenteams van start, net als de individuele ruiters die vandaag in de top 60 zijn geëindigd. Een dag later mogen de beste acht landen van de eerste ronde nogmaals terugkomen voor de tweede, vaak zwaardere, ronde. Ook de individuele ruiters die in het tussenklassement in de top 45 staan mogen terugkomen. Na deze ronde worden de medailles in het landenklassement verdeeld.
Het laatste onderdeel is de individuele finale. Voor de eerste ronde plaatsen zich de beste 35 combinaties uit het klassement na de eerste drie omlopen, met een maximum van drie combinaties per land. De strafpuntenteller gaat voor iedereen weer op nul en na de eerste ronde blijven er nog 20 combinaties over. In de tweede omloop wordt er gestreden om de medailles.
Programma*
(*) Nederlandse tijd.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:40 schreef Jane het volgende:
Voor een paardensportleek als ik ben, is het springen toch altijd nog het best te volgen onderdeel.
Bovendien loop ik hier de afgelopen dagen al te verkondigen dat onze springruiters wellicht nog voor een medaille kunnen gaan zorgen, dus het zou leuk zijn als het ook zou gebeuren. Dan kan ik me daarna gelijk tot paardensportkenner bombarderen.![]()
Dus, hup springruiters!
Hij wilde zelf als eerste van het team starten.quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:48 schreef Snowbomb het volgende:
Wat zit Dubbeldam vroeg? Jammer dat ze geen starttijden kunnen geven. Gaat de NOS dit grotendeels uitzenden? Weinig andere sporten met Nederlanders vanmiddag.
Dat siert hem weer.quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij wilde zelf als eerste van het team starten.
En waarschijnlijk niet.
Volgens de NOS zenden ze wel wat uit. Maar ik zou m'n hoop er niet op vestigenquote:Op zondag 14 augustus 2016 14:58 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Dat siert hem weer.
Dan pakken we er zo een stream bij.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, drie dagen kwalificatie weer dus hoe werkt het allemaal? Gaat iedereen maar één keer? Hoeveel gaan er door? Beginnen we voor de finale op 0?quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:18 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit is kwalificatie dus eerste xx gaan door?
quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, drie dagen kwalificatie weer dus hoe werkt het allemaal? Gaat iedereen maar één keer? Hoeveel gaan er door? Beginnen we voor de finale op 0?
quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:15 schreef xcachet het volgende:
Het format:
Programma*
(*) Nederlandse tijd.
quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, drie dagen kwalificatie weer dus hoe werkt het allemaal? Gaat iedereen maar één keer? Hoeveel gaan er door? Beginnen we voor de finale op 0?
Maakt het niet echt duidelijk waar het vandaag over gaat (behalve volgorde bij teams).quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:15 schreef xcachet het volgende:
Het format:
Programma*
(*) Nederlandse tijd.
Nee maar foutloos is beter en die breedtesprong was erg goed te doen...quote:
Telt dus vooral mee voor het individuele klassement.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Maakt het niet echt duidelijk waar het vandaag over gaat (behalve volgorde bij teams).
Dus om de finale te halen moet je bij de beste 35 zitten en de eerste en tweede landenomloop zijn tegelijk de tweede en derde individuele kwalificatieomloop?quote:
De lijn oxer naar waterbak is wel lastig geloof ik.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:21 schreef alors het volgende:
[..]
Nee maar foutloos is beter en die breedtesprong was erg goed te doen...
Correctquote:Op zondag 14 augustus 2016 15:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus om de finale te halen moet je bij de beste 35 zitten en de eerste en tweede landenomloop zijn tegelijk de tweede en derde individuele kwalificatieomloop?
Jupquote:Op zondag 14 augustus 2016 15:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus om de finale te halen moet je bij de beste 35 zitten en de eerste en tweede landenomloop zijn tegelijk de tweede en derde individuele kwalificatieomloop?
Is niet op de OS.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:26 schreef Irrem het volgende:
Ik ben absoluut geen paardensportkenner en misschien is dit een heel stomme vraag. Maar gaan ze op dit onderdeel op het eind ook met elkaars paarden rijden? Of is dat niet met de OS?
Ik vind de waterbak wel goed te doen. De laatste hindernis voor de waterbak staat er niet erg dicht op. Al kan de bocht het lastig maken. Er ontbrak bij Jeroen denk ik wat vaart, want afzetpunt was perfect. Foutje van Jeroen. Was niet nodig geweest. Had wat mij betreft iets gewaagder (maar wel safe) gereden mogen worden.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
De lijn oxer naar waterbak is wel lastig geloof ik.
Toch wel een nette ronde. En op safe rijden is helemaal niet verkeerd.
Gaat dan ook om de bochtquote:Op zondag 14 augustus 2016 15:27 schreef xcachet het volgende:
[..]
Ik vind de waterbak wel goed te doen. De laatste hindernis voor de waterbak staat er niet erg dicht op. Al kan de bocht het lastig maken. Er ontbrak bij Jeroen denk ik wat vaart, want afzetpunt was perfect. Foutje van Jeroen. Was niet nodig geweest. Had wat mij betreft iets gewaagder (maar wel safe) gereden mogen worden.
Nee, alleen tijdens de wereldruiterspelen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:26 schreef Irrem het volgende:
Ik ben absoluut geen paardensportkenner en misschien is dit een heel stomme vraag. Maar gaan ze op dit onderdeel op het eind ook met elkaars paarden rijden? Of is dat niet met de OS?
Hoeveel galopsprongen zijn er nog voor de waterbak?quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Gaat dan ook om de bocht. Van wat ik zo zag zat ie er juist bij de afzet wat te ver af.
Ik heb geen flauw idee. Ik heb het parcours niet grondig bestudeerdquote:Op zondag 14 augustus 2016 15:30 schreef xcachet het volgende:
[..]
Hoeveel galopsprongen zijn er nog voor de waterbak?
Kan ook zijn dat ik er naast zit hoorquote:Op zondag 14 augustus 2016 15:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Ik heb het parcours niet grondig bestudeerd. Misschien heb ik het mis, hoor. Maar een makkelijke sprong is die waterbak imo niet.
Ik kijk inmiddels niet meer, de stream haperde heel erg.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:34 schreef xcachet het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ik er naast zit hoor
Heb nu pas 2 over de waterbak zien gaan. Zal eens tellen.
Ben ik het mee eensquote:Op zondag 14 augustus 2016 15:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik kijk inmiddels niet meer, de stream haperde heel erg.
Ik vind het wel een mooi parcours verder.
Fouten zijn het belangrijkste, tijd komt daarna. Dus 1 is de meest foutloze en de snelste van de foutlozen. Daarna de foutloze die daarna het snelste is. En daarna degene met 4 strafpunten op volgorde van tijd.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:38 schreef Wyand het volgende:
Gaat dit op tijd of op punten?
Tijd met strafpunten voor foutjes?
Wel veel paarden gezien al die door de hindernis heel zakken. Zal wel aan de moeilijkheidsgraad liggen.quote:
Dat is alleen bij de moderne vijfkamp.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:26 schreef Irrem het volgende:
Nee, ook in de finale op de Wereldruiterspelen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat is alleen bij de moderne vijfkamp.
Ja idd, kon nou ook niet goed zien wat er gebeurde, paard leek veel te vroeg te willen landen... Misschien is ie niet goed zichtbaar voor een paard?quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:48 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Wel veel paarden gezien al die door de hindernis heel zakken. Zal wel aan de moeilijkheidsgraad liggen.
Dacht dat het over de OS gingquote:Op zondag 14 augustus 2016 15:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, ook in de finale op de Wereldruiterspelen.
Zal eens opletten of ik ergens een goed shot van voren zie.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:49 schreef alors het volgende:
[..]
Ja idd, kon nou ook niet goed zien wat er gebeurde, paard leek veel te vroeg te willen landen... Misschien is ie niet goed zichtbaar voor een paard?
Niet?quote:Op zondag 14 augustus 2016 16:02 schreef TheVulture het volgende:
Dat de Belgen hier geen team hebben verbaast me wel
Als je zo meer kansen hebt dan voor je eigen land, mwa, snap dat welquote:Op zondag 14 augustus 2016 16:44 schreef alors het volgende:
Al die Duitsers die voor Oekraïne rijden
De eerste Oekrainer heette Rivetti, ook al zoietsquote:Op zondag 14 augustus 2016 16:44 schreef alors het volgende:
De laatste lijn is lastig, kort, breed, kortquote:Op zondag 14 augustus 2016 16:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
gaan er behoorlijk wat in de fout bij de laatste
En Bart Veldkampquote:Op zondag 14 augustus 2016 16:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als je zo meer kansen hebt dan voor je eigen land, mwa, snap dat wel.
Jos Lansink deed t zelfde maar dan voor België.
Oekraïne is hier met 2 geboren Duitsers, 1 Hongaar en een Braziliaanquote:Op zondag 14 augustus 2016 16:44 schreef alors het volgende:
Nou... Wat een publiek, dacht even dat ik voetbal aan t kijken wasquote:Op zondag 14 augustus 2016 16:51 schreef alors het volgende:
Volgens mij komt er een Braziliaan de baan in...
Die maken een goede indruk ja...quote:
Dat is wel heel pessimistischquote:Op zondag 14 augustus 2016 17:02 schreef franklop het volgende:
Jan Roelfs brengt het alsof Dubbeldam al bijna klaar is
Allemaal kans op een medaille.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:06 schreef truedestiny het volgende:
Wat waren de verwachtingen van Vrieling?
Hoezo was dat eigen schuld en hoe zie je dat?quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:07 schreef Samzz het volgende:
Die eerste weigering was eigen schuld, maar Zirocco was ook wel ondeugend, zeg.
Mijn vriendin weigert ook wel eens.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:08 schreef Poepz0r het volgende:
Weigering is behoorlijk gevaarlijk. Mn vriendin had dat 2-3 jaar terug ook, pols gebroken en toestanden![]()
Vind ik zelf iig nietquote:Op zondag 14 augustus 2016 17:09 schreef mootie het volgende:
Is dat normaal dat je dan zo gefrustreerd met de zweep losgaat?
Lijkt meer dan dat het is. Hij tikt het paard aan zo van let eens op. Paarden zijn hele slimme dieren maar hebben soms zoals je ziet hun eigen wil.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:09 schreef mootie het volgende:
Is dat normaal dat je dan zo gefrustreerd met de zweep losgaat?
Sla jij dan ook?quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mijn vriendin weigert ook wel eens.
Hij mag van geluk spreken dat ie niet de de frituur in gaatquote:
Een keer of 8?quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Lijkt meer dan dat het is. Hij tikt het paard aan zo van let eens op. Paarden zijn hele slimme dieren maar hebben soms zoals je ziet hun eigen wil.
quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:10 schreef Szura het volgende:
[..]
Hij mag van geluk spreken dat ie niet de de frituur in gaat
Ja hoor. Net als die Braziliaan bij het eventing die z'n paard deed bloeden zekerquote:Op zondag 14 augustus 2016 17:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Lijkt meer dan dat het is. Hij tikt het paard aan zo van let eens op. Paarden zijn hele slimme dieren maar hebben soms zoals je ziet hun eigen wil.
Ja is heel normaal hoor. Paard voelt het niet als een klap ofzo, meer als een tik zo van ey pay attention. Paard is een immens dier he dus ja die moet je wat harder corrigeren.quote:
Wij hebben zelf een springpaard. Ik zal toch wel weten waar ik over spreek zeker?quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:11 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ja hoor. Net als die Braziliaan bij het eventing die z'n paard deed bloeden zeker
Dat je een paard hebt hoeft niet te betekenen dat je er verstand van hebt. Dan zou dierenmishandeling per definitie niet bestaan.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wij hebben zelf een springpaard. Ik zal toch wel weten waar ik over spreek zeker?
Door de manier waarop die uit de eerste sprong van de triple kwam. Volledig uit balans.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoezo was dat eigen schuld en hoe zie je dat?
Alsof dat een vrijbrief is om maar te slaan. Ik ben echt niet zo'n penny die nergens tegen kan, paarden zijn onderling hard, maar een zweep kan wel pijn doen als je er mee tekeergaat.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wij hebben zelf een springpaard. Ik zal toch wel weten waar ik over spreek zeker?
True maar wij rijden er ook wedstrijden enz mee dus heb wel een aardig idee hoor.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:13 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Dat je een paard hebt hoeft niet te betekenen dat je er verstand van hebt.
Paar keerquote:
Dit zag eruit alsof hij dacht 'Godverdomme teringkutklereknol, spring, kutbeest!'.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:13 schreef alors het volgende:
[..]
Alsof dat een vrijbrief is om maar te slaan. Ik ben echt niet zo'n penny die nergens tegen kan, paarden zijn onderling hard, maar een zweep kan wel pijn doen als je er mee tekeergaat.
En ik heb dit net niet gezien, maar een zweep is niet bedoelt om je frustratie richting een paard mee te uiten.
Het is niet zozeer frustratie. Het is meer dat het paard de focus terug moet vinden (die weg was vandaar die 2de weigering). Je kan wel roepen naar het paard, maar dat krijgt hij echt niet mee in zo'n arena. Dan moet je hem corrigeren en zoals ik zei lijkt zo'n klap harder dan het werkelijk is.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:13 schreef alors het volgende:
[..]
Alsof dat een vrijbrief is om maar te slaan. Ik ben echt niet zo'n penny die nergens tegen kan, paarden zijn onderling hard, maar een zweep kan wel pijn doen als je er mee tekeergaat.
En ik heb dit net niet gezien, maar een zweep is niet bedoelt om je frustratie richting een paard mee te uiten.
Het is ook meer dat sommige die zweep meer uit frustratie gebruiken. Dáár is ie niet voor bedoeld. Ik heb dat dele bij Vrieling overigens niet gezien, dus daar kan ik weinig over zeggen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
True maar wij rijden er ook wedstrijden enz mee dus heb wel een aardig idee hoor.
Vond t zelf in dit geval wel terecht, paard weigert, Jur herpakt zich en tikt m een paar keer.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:13 schreef alors het volgende:
[..]
Aha okay, nouja ik heb het zelf niet gezien. Zag wel dat paard idd vervelend was en niet bij de les, dus bij een tik of een paar kan ik me alles voorstellen. Bij dat andere niet.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Vond t zelf in dit geval wel terecht, paard weigert, Jur herpakt zich en tikt m een paar keer.
Hij weigerde, Jur herpakt zich, Zir bleef terug, dus een paar tikken om m naar voren te laten gaan.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:17 schreef alors het volgende:
[..]
Aha okay, nouja ik heb het zelf niet gezien. Zag wel dat paard idd vervelend was en niet bij de les, dus bij een tik of een paar kan ik me alles voorstellen. Bij dat andere niet.
Hij gaf die tikken niet om m te laten springen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:16 schreef Wespensteek het volgende:
Eigenlijk een volledig asociale sport als je een paard met een zweep moet dwingen om te springen, afschaffen die hap.
Als hij het voor de lol deed is het alleen maar erger.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij gaf die tikken niet om m te laten springen.
Als ie de finale haalt gaan die weer weg, dus maakt niet uit voor nu. Zolang het er in de volgende 2 ronden maar niet veel meer worden.quote:
Hij deed het als correctie. Paardentaal.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als hij het voor de lol deed is het alleen maar erger.
Kloptquote:Op zondag 14 augustus 2016 17:21 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Als ie de finale haalt gaan die weer weg, dus maakt niet uit voor nu. Zolang het er in de volgende 2 ronden maar niet veel meer worden.
Dus om hem goed te laten springen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij deed het als correctie. Paardentaal.
Nee. Om hem voorwaarts te laten gaan. Paard was constant terug.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus om hem goed te laten springen.
Voorwaarts gaan was ook alleen nodig om hem te laten springen, het hele doel van de wedstrijd is dat paard te laten springen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee. Om hem voorwaarts te laten gaan. Paard was constant terug.
Nah, dat ie niet voorwaarts hoeft te zijn om te springen bewees deze ronde wel, sjonge.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Voorwaarts gaan was ook alleen nodig om hem te laten springen, het hele doel van de wedstrijd is dat paard te laten springen.
Precies volgens de mens was het beestje stout en dus moest hij klappen krijgen, het gaat alleen maar om de mens en dat beest moet maar lijden. Idioterie.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:27 schreef Samzz het volgende:
Zirocco was stout, zag je aan de hele houding van t paard.
Alsof dat beest direct lijdt hieronder. Dat is een aanname van ons, niet paardenkenners.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Precies volgens de mens was het beestje stout en dus moest hij klappen krijgen, het gaat alleen maar om de mens en dat beest moet maar lijden. Idioterie.
Hij was stout, ja. Had er geen zin in. Kan, maar als ie op een hulp niet luistert, dan krijgt ie een correctiequote:Op zondag 14 augustus 2016 17:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Precies volgens de mens was het beestje stout en dus moest hij klappen krijgen, het gaat alleen maar om de mens en dat beest moet maar lijden. Idioterie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |