Paar keerquote:
Dit zag eruit alsof hij dacht 'Godverdomme teringkutklereknol, spring, kutbeest!'.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:13 schreef alors het volgende:
[..]
Alsof dat een vrijbrief is om maar te slaan. Ik ben echt niet zo'n penny die nergens tegen kan, paarden zijn onderling hard, maar een zweep kan wel pijn doen als je er mee tekeergaat.
En ik heb dit net niet gezien, maar een zweep is niet bedoelt om je frustratie richting een paard mee te uiten.
Het is niet zozeer frustratie. Het is meer dat het paard de focus terug moet vinden (die weg was vandaar die 2de weigering). Je kan wel roepen naar het paard, maar dat krijgt hij echt niet mee in zo'n arena. Dan moet je hem corrigeren en zoals ik zei lijkt zo'n klap harder dan het werkelijk is.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:13 schreef alors het volgende:
[..]
Alsof dat een vrijbrief is om maar te slaan. Ik ben echt niet zo'n penny die nergens tegen kan, paarden zijn onderling hard, maar een zweep kan wel pijn doen als je er mee tekeergaat.
En ik heb dit net niet gezien, maar een zweep is niet bedoelt om je frustratie richting een paard mee te uiten.
Het is ook meer dat sommige die zweep meer uit frustratie gebruiken. Dáár is ie niet voor bedoeld. Ik heb dat dele bij Vrieling overigens niet gezien, dus daar kan ik weinig over zeggen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
True maar wij rijden er ook wedstrijden enz mee dus heb wel een aardig idee hoor.
Vond t zelf in dit geval wel terecht, paard weigert, Jur herpakt zich en tikt m een paar keer.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:13 schreef alors het volgende:
[..]
Aha okay, nouja ik heb het zelf niet gezien. Zag wel dat paard idd vervelend was en niet bij de les, dus bij een tik of een paar kan ik me alles voorstellen. Bij dat andere niet.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Vond t zelf in dit geval wel terecht, paard weigert, Jur herpakt zich en tikt m een paar keer.
Hij weigerde, Jur herpakt zich, Zir bleef terug, dus een paar tikken om m naar voren te laten gaan.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:17 schreef alors het volgende:
[..]
Aha okay, nouja ik heb het zelf niet gezien. Zag wel dat paard idd vervelend was en niet bij de les, dus bij een tik of een paar kan ik me alles voorstellen. Bij dat andere niet.
Hij gaf die tikken niet om m te laten springen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:16 schreef Wespensteek het volgende:
Eigenlijk een volledig asociale sport als je een paard met een zweep moet dwingen om te springen, afschaffen die hap.
Als hij het voor de lol deed is het alleen maar erger.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij gaf die tikken niet om m te laten springen.
Als ie de finale haalt gaan die weer weg, dus maakt niet uit voor nu. Zolang het er in de volgende 2 ronden maar niet veel meer worden.quote:
Hij deed het als correctie. Paardentaal.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als hij het voor de lol deed is het alleen maar erger.
Kloptquote:Op zondag 14 augustus 2016 17:21 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Als ie de finale haalt gaan die weer weg, dus maakt niet uit voor nu. Zolang het er in de volgende 2 ronden maar niet veel meer worden.
Dus om hem goed te laten springen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij deed het als correctie. Paardentaal.
Nee. Om hem voorwaarts te laten gaan. Paard was constant terug.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus om hem goed te laten springen.
Voorwaarts gaan was ook alleen nodig om hem te laten springen, het hele doel van de wedstrijd is dat paard te laten springen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee. Om hem voorwaarts te laten gaan. Paard was constant terug.
Nah, dat ie niet voorwaarts hoeft te zijn om te springen bewees deze ronde wel, sjonge.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Voorwaarts gaan was ook alleen nodig om hem te laten springen, het hele doel van de wedstrijd is dat paard te laten springen.
Precies volgens de mens was het beestje stout en dus moest hij klappen krijgen, het gaat alleen maar om de mens en dat beest moet maar lijden. Idioterie.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:27 schreef Samzz het volgende:
Zirocco was stout, zag je aan de hele houding van t paard.
Alsof dat beest direct lijdt hieronder. Dat is een aanname van ons, niet paardenkenners.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Precies volgens de mens was het beestje stout en dus moest hij klappen krijgen, het gaat alleen maar om de mens en dat beest moet maar lijden. Idioterie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |