Oh, ik had deze maar van de Hoefslag geplukt. Ik snapte je nietquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:17 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ja, precies zoals ik het hierboven beknopt had beschreven
Op de Engelse wikipedia had ik mijn info gehaaldquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:19 schreef xcachet het volgende:
[..]
Oh, ik had deze maar van de Hoefslag geplukt. Ik snapte je niet
Wikipediaquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:21 schreef Max23 het volgende:
[..]
Op de Engelse wikipedia had ik mijn info gehaald
15 uur NL tijd, maar hoe laat ongeveer... Geen flauw idee. Ligt aan de tijd die per manche staat.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:06 schreef xcachet het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook hoe laat het begint en hoe laat ze ongeveer starten?
Heldquote:Op zondag 14 augustus 2016 12:15 schreef xcachet het volgende:
Zojuist deze informatie gevonden. Moet duidelijk zijn lijkt me zo
Rob Ehrens gaf al aan dat de wedstrijd voor het Nederlandse team wat hun betreft wel eens mag beginnen en vandaag is het dan zover. Maar liefst 75 combinaties uit 27 verschillende landen hebben zich voor de afsluitende discipline van de paardensport geplaatst. Deze 75 combinaties bestaan uit vijftien landenteams van vier combinaties en ook nog vijftien individuele combinaties.
Het format:
Vandaag vindt het eerste onderdeel plaats. Dit is een kwalificatieronde, direct op tijd, met een maximale hoogte van 1,60 meter. Deze rubriek telt mee voor het individuele klassement, niet voor de landenwedstrijd. Wel bepalen de resultaten in deze rubriek de startvolgorde van de teams in de eerste manche van het landenklassement.
De landenwedstrijd vindt aanstaande dinsdag en woensdag plaats en bestaat uit twee rondes. In de eerste ronde gaan alle landenteams van start, net als de individuele ruiters die vandaag in de top 60 zijn geëindigd. Een dag later mogen de beste acht landen van de eerste ronde nogmaals terugkomen voor de tweede, vaak zwaardere, ronde. Ook de individuele ruiters die in het tussenklassement in de top 45 staan mogen terugkomen. Na deze ronde worden de medailles in het landenklassement verdeeld.
Het laatste onderdeel is de individuele finale. Voor de eerste ronde plaatsen zich de beste 35 combinaties uit het klassement na de eerste drie omlopen, met een maximum van drie combinaties per land. De strafpuntenteller gaat voor iedereen weer op nul en na de eerste ronde blijven er nog 20 combinaties over. In de tweede omloop wordt er gestreden om de medailles.
Programma*
Zondag 14 augustus, 15:00-18:45 uur: eerste kwalificatie
Dinsdag 16 augustus, 15:00-18:30 uur: landenwedstrijd, eerste ronde
Woensdag 17 augustus, 15:00-17:45 uur: landenwedstrijd, tweede ronde
Vrijdag 19 augustus, 15:00-19:45 uur: individuele finale
(*) Nederlandse tijd.
De startvolgorde voor de Nederlandse combinaties vandaag is als volgt:
7. Jeroen Dubbeldam – Zenith
25. Maikel van der Vleuten – Verdi
45. Jur Vrieling – Zirocco Blue (foto)
63. Harrie Smolders – Emerald
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:40 schreef Jane het volgende:
Voor een paardensportleek als ik ben, is het springen toch altijd nog het best te volgen onderdeel.
Bovendien loop ik hier de afgelopen dagen al te verkondigen dat onze springruiters wellicht nog voor een medaille kunnen gaan zorgen, dus het zou leuk zijn als het ook zou gebeuren. Dan kan ik me daarna gelijk tot paardensportkenner bombarderen.![]()
Dus, hup springruiters!
Hij wilde zelf als eerste van het team starten.quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:48 schreef Snowbomb het volgende:
Wat zit Dubbeldam vroeg? Jammer dat ze geen starttijden kunnen geven. Gaat de NOS dit grotendeels uitzenden? Weinig andere sporten met Nederlanders vanmiddag.
Dat siert hem weer.quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij wilde zelf als eerste van het team starten.
En waarschijnlijk niet.
Volgens de NOS zenden ze wel wat uit. Maar ik zou m'n hoop er niet op vestigenquote:Op zondag 14 augustus 2016 14:58 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Dat siert hem weer.
Dan pakken we er zo een stream bij.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, drie dagen kwalificatie weer dus hoe werkt het allemaal? Gaat iedereen maar één keer? Hoeveel gaan er door? Beginnen we voor de finale op 0?quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:18 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit is kwalificatie dus eerste xx gaan door?
quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, drie dagen kwalificatie weer dus hoe werkt het allemaal? Gaat iedereen maar één keer? Hoeveel gaan er door? Beginnen we voor de finale op 0?
quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:15 schreef xcachet het volgende:
Rob Ehrens gaf al aan dat de wedstrijd voor het Nederlandse team wat hun betreft wel eens mag beginnen en vandaag is het dan zover. Maar liefst 75 combinaties uit 27 verschillende landen hebben zich voor de afsluitende discipline van de paardensport geplaatst. Deze 75 combinaties bestaan uit vijftien landenteams van vier combinaties en ook nog vijftien individuele combinaties.
Het format:
Vandaag vindt het eerste onderdeel plaats. Dit is een kwalificatieronde, direct op tijd, met een maximale hoogte van 1,60 meter. Deze rubriek telt mee voor het individuele klassement, niet voor de landenwedstrijd. Wel bepalen de resultaten in deze rubriek de startvolgorde van de teams in de eerste manche van het landenklassement.
De landenwedstrijd vindt aanstaande dinsdag en woensdag plaats en bestaat uit twee rondes. In de eerste ronde gaan alle landenteams van start, net als de individuele ruiters die vandaag in de top 60 zijn geëindigd. Een dag later mogen de beste acht landen van de eerste ronde nogmaals terugkomen voor de tweede, vaak zwaardere, ronde. Ook de individuele ruiters die in het tussenklassement in de top 45 staan mogen terugkomen. Na deze ronde worden de medailles in het landenklassement verdeeld.
Het laatste onderdeel is de individuele finale. Voor de eerste ronde plaatsen zich de beste 35 combinaties uit het klassement na de eerste drie omlopen, met een maximum van drie combinaties per land. De strafpuntenteller gaat voor iedereen weer op nul en na de eerste ronde blijven er nog 20 combinaties over. In de tweede omloop wordt er gestreden om de medailles.
Programma*
(*) Nederlandse tijd.
quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, drie dagen kwalificatie weer dus hoe werkt het allemaal? Gaat iedereen maar één keer? Hoeveel gaan er door? Beginnen we voor de finale op 0?
Maakt het niet echt duidelijk waar het vandaag over gaat (behalve volgorde bij teams).quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:15 schreef xcachet het volgende:
Het format:
Programma*
(*) Nederlandse tijd.
Nee maar foutloos is beter en die breedtesprong was erg goed te doen...quote:
Telt dus vooral mee voor het individuele klassement.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Maakt het niet echt duidelijk waar het vandaag over gaat (behalve volgorde bij teams).
Dus om de finale te halen moet je bij de beste 35 zitten en de eerste en tweede landenomloop zijn tegelijk de tweede en derde individuele kwalificatieomloop?quote:
De lijn oxer naar waterbak is wel lastig geloof ik.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:21 schreef alors het volgende:
[..]
Nee maar foutloos is beter en die breedtesprong was erg goed te doen...
Correctquote:Op zondag 14 augustus 2016 15:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus om de finale te halen moet je bij de beste 35 zitten en de eerste en tweede landenomloop zijn tegelijk de tweede en derde individuele kwalificatieomloop?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |