quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:03 schreef jasperve het volgende:
[..]
Nou. net berichtje van invoer gekregen....mag nog even 80 euro aftikken aan invoerrechten en btw over een bestelling van nog geen 170 euro.....regelrechte diefstal..
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:28 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Auw, dat doet wel pijn.
Heb snel een google rondje gedaan en er wordt in Europa nergens Seneca verkocht, dus dat is ook geen optie (wel een leuke kans).
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:22 schreef ciewy het volgende:
[..]
Als het heel precies moet twee mesjes (van m'n stanleymes). En als ik meerdere platen moet doen maak ik ze meestal een tikkie groter en dan met de kopieerfrees. Maar dat kost dus net effe wat meer tijd allemaal.
[..]
Wow! Da's balen zeg, wordt het toch nog een duur geintje... Kun je de order nog annuleren?
Das nog eens de overtreffende trap van 18 v gereedschap!quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:26 schreef Neftu het volgende:
van de week mijn gereedschapskist vernieuwd met oa.
knipex en gedore tangen,
wat 1000v schroevendraaiers van stanley
en een waterpas van sola?
iemand een idee waar ik format kan kopen?
ooit 1 tang van gehad super fijn ding.
haha ik bedoel 1000v geisoleerd mijn foutquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:09 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Das nog eens de overtreffende trap van 18 v gereedschap!
Tja, dan loont het zowat om een reisje naar de VS te doen en daar inkopen te gaan doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:03 schreef jasperve het volgende:
Nou. net berichtje van invoer gekregen....mag nog even 80 euro aftikken aan invoerrechten en btw over een bestelling van nog geen 170 euro.....regelrechte diefstal..
Format wordt meer verkocht door technische groothandels zoals Bus en Eriks.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:26 schreef Neftu het volgende:
Format "ken" ik alleen van grote zaagtafels, maar dat zal wel niet hetzelfde merk zijn denk ik...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:26 schreef Neftu het volgende:
van de week mijn gereedschapskist vernieuwd met oa.
knipex en gedore tangen,
wat 1000v schroevendraaiers van stanley
en een waterpas van sola?
Dat zijn nog eens ideeën jaquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:24 schreef bluemoon23 het volgende:
Tja, dan loont het zowat om een reisje naar de VS te doen en daar inkopen te gaan doen.
Als je het gewoon op Schiphol in je bagage hebt dan mag je maximaal ¤430 per persoon aan goederen invoeren uit de VS
en controle heb ik nog nooit meegemaakt op vluchten uit de VS
Even bij Home Depot langs voor het gewone spul en bij Woodcraft en Rockler voor het specifieke houtgereedschap.
facom mijn fout.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:24 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Format "ken" ik alleen van grote zaagtafels, maar dat zal wel niet hetzelfde merk zijn denk ik...
Afgelopen 2 weken ook nog vanalles gekocht.
Woodpeckers 150 en 200mm precisie winkelhaken
[ afbeelding ]
4 stuks Bessey KRV 1500mm corpusklemmen
[ afbeelding ]
Lie-Nielsen No. 042
[ afbeelding ]
Lie-Nielsen Rabbat Block Plane
[ afbeelding ]
Woodpeckers 300mm pricisie liniaal
[ afbeelding ]
12 stuks Bessey Kliklamp black edition
[ afbeelding ]
(denk dat ik alle zwarte Kliklamps die nog hen en der in de magazijnen lagen nu wel heb)
Een aantal markers, pennen en extra vullingen van Lyra
[ afbeelding ]
Verder nog houtlijm, vuller en dat soort klein grut.
Kan dus weer even vooruit. Van die Bessey klemmen "schrok" ik overigens een beetje... Wow, die zijn groot!
Facom koop ik meestal bij Klium.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:31 schreef Neftu het volgende:
facom mijn fout.
ik heb namelijk drie verschillende merken in mijn hoofd facom format en forum
Ik heb niet super veel van Knipex (en wel van Facom), maar kan niet direct zeggen dat ik Knipex minder vind. Volgens mij liggen die 2 aardig in de buurt van elkaar.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:35 schreef Neftu het volgende:
even kijken dankje!
Facom is naar mijn mening beter dan knipex
Voorbeeldje: Blokhaak 641 van Woodpeckers, ¤82 bij gereedschappro, en $59,99 (¤53) bij woodcraft http://www.woodcraft.com/(...)ith-wallmountab.aspxquote:
omdat ik van knipex 2 tangen door geknipt hebquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:37 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ik heb niet super veel van Knipex (en wel van Facom), maar kan niet direct zeggen dat ik Knipex minder vind. Volgens mij liggen die 2 aardig in de buurt van elkaar.
Waarom vind je dat?
(ik heb zelf ook liever Facom, maar das om een andere reden)
Wow, dat scheelt nogal ja...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:40 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Voorbeeldje: Blokhaak 641 van Woodpeckers, ¤82 bij gereedschappro, en $59,99 (¤53) bij woodcraft http://www.woodcraft.com/(...)ith-wallmountab.aspx
Nu zijn de prijzen in de VS op het internet en in de winkel zonder belasting, die salestax zie je pas als je het afrekent.
Maar er zijn ook een paar staten waar je helemaal geen salestax hebt, dan koop je het daar natuurlijk.....
Hmzzz, nee dat klinkt inderdaad zeker niet goed!!quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:41 schreef Neftu het volgende:
omdat ik van knipex 2 tangen door geknipt heb
1x toen ik een 5ader kabel ermee doorknipte
2e x toen ik er een dun kettinkje knipte om een verlichtingslijn mee op te hangen.
na verloop van tijd vind ik ze ook stroef worden en minder scherp,
met facom en gedore heb ik dit (nog) niet meegemaakt en werk hier nu al 2 jaar mee
Deze zaak kun je gewoon met Google Streetview doorheen lopen, https://goo.gl/maps/LFeqgUapSE82 mooi spulquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:49 schreef Atmoz het volgende:
Wow, dat scheelt nogal ja...
Nondedju, kon je dat daar maar allemaal kopen gewoon zonder in te hoeven voeren he.
Dat zou pas lucratief zijn![]()
Coolquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:55 schreef Redcoon het volgende:
In de mail het volgende!
Stanley 110 blokschaaf
[ afbeelding ]
Stanley 78 sponningschaaf
[ afbeelding ]
Stanley 5 1/2
[ afbeelding ]
EZE-LAP Diamantslijpstenen 203 x 76 mm. Korrel 250, 600 en 1200
[ afbeelding ]
Peaktool V2 spookschaaf
[ afbeelding ]
Bahco zaagvijl
[ afbeelding ]
Plus nog een heel krat met oud gereedschap uit Rotterdam. Met dank aan een tip van Usernaamvergeten!
Hmzz, eens kijken zometeenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:57 schreef bluemoon23 het volgende:
Deze zaak kun je gewoon met Google Streetview doorheen lopen, https://goo.gl/maps/LFeqgUapSE82 mooi spul![]()
http://www.highlandwoodworking.com/
Ja, zeer hugequote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:05 schreef FranticDJ het volgende:
@atmoz die corpus klemmen zijn wel huge zeker?
Je bedoeld zo'n gereedschapswagen? Nee, dat hoef ik niet.quote:
Dat is het betere werk, mooie USA schaven!quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:55 schreef Redcoon het volgende:
Stanley 78 sponningschaaf
IMG_2237-647x427.jpg
Stanley 5 1/2
221534.jpg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag gedaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:55 schreef Redcoon het volgende:
Plus nog een heel krat met oud gereedschap uit Rotterdam. Met dank aan een tip van Usernaamvergeten!Mag ik vragen waarom je juist deze schaven koopt?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:24 schreef Atmoz het volgende:
Lie-Nielsen No. 042
large_13739905493944.jpg
Lie-Nielsen Rabbat Block Plane
1-60-1-2r-n.jpg
Haha, ach, ik vind dat wel geijl staan op elke werkplek. Lekker opgeruimd en overzichtelijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:16 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Je bedoeld zo'n gereedschapswagen? Nee, dat hoef ik niet.
Dat vind ik echt iets voor automonteurs, en dat ben ik niet.
De inhoud heb ik (bijna) allemaal al
De Rabbat Block plane omdat ik die andere (60 1/2) ook heb, en hem super fijn vind, maar helaas niet helemaal tot aan de zijkant komt. En omdat The Samurai Carpenter het de beste blok schaaf ter aarde vind:quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:17 schreef usernaamvergeten het volgende:
Mag ik vragen waarom je juist deze schaven koopt?
Hehe, tja zit wat in natuurlijk. Maar ik vind het ook fijn/makkelijk (en mooiquote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:17 schreef FranticDJ het volgende:
Haha, ach, ik vind dat wel geijl staan op elke werkplek. Lekker opgeruimd en overzichtelijk.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:17 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dat is het betere werk, mooie USA schaven!
Van die 110 ben ik niet zo gecharmeerd, volgensmij is die lastig te stellen. Had je niet beter een 60 1/2 kunnen kopen?Deze was goedkoop en wellicht kan ik er redelijk mee overweg. En anders koop ik t.z.t alsnog een nieuwe 60 1/2. Is de nieuwe goed te gebruiken of moet je er eerst flink aan sleutelen zoals bij het meeste nieuwe Stanley spul?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Graag gedaan.
[..]
Mag ik vragen waarom je juist deze schaven koopt?
Wel een flinke smak geld alles zo bij elkaar! Nu ff financieel op vakantie :p
Van die rabbet blockplane zie ik eigenlijk de toegevoegde waarde niet echt, ken eigenlijk ook geen houtbewerkers die zo'n ding hebben.quote:
Haha, dacht dat ik ook toen ik een Anchor had gekocht die best wat weg heeft van de 110. Één keer gebruikt, was het toen al beu. Diepteinstelling was echt een dramaquote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:42 schreef Redcoon het volgende:
Deze was goedkoop en wellicht kan ik er redelijk mee overweg.
Vreemd dat de Samurai carpenter hem dan zo fijn vind, vind je niet?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:54 schreef usernaamvergeten het volgende:
Van die rabbet blockplane zie ik eigenlijk de toegevoegde waarde niet echt, ken eigenlijk ook geen houtbewerkers die zo'n ding hebben.
Vreemde keuze of niet, ik wilde ze echt graag hebbenquote:Die andere schaaf is vooral voor heel erg fijn werk. Dat is niet echt een schaaf voor de beginner, eerder voor iemand die dagelijks meubels maakt. Vind het dus een vreemde keuze dat dat een van je eerste schaven is![]()
Allemaal true natuurlijk, maar soms koop je ook wel eens "gewoon" wat toch?! Om eens te kijken hoe dat werkt enzo. En bovendien zijn het ultra mooie schaven om te hebben/zienquote:En nodig is relatief, goede sluitende pennen kan je ook prima zonder zo'n dure schaaf maken, met een goede zaag en beitel moet het lukken. Wel een kwestie van oefenen. Duur gereedschap maakt nog geen vakman, een echte vakman kan ook met simpel gereedschap prachtige dingen maken
Wat doe je dan met die tangen? Ik heb mijn knipextangen al jaren en zie elektriciens ook altijd met knipex lopen. Ik heb 1 knipextang gesloopt maar dat was bij het knippen van een ijzeren staafje die ik moet het puntje probeerde te knippen. Toen brak er een puntje af. Maar ja, dat is gewoon lomp omgaan met je gereedschapquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:41 schreef Neftu het volgende:
[..]
omdat ik van knipex 2 tangen door geknipt heb
1x toen ik een 5ader kabel ermee doorknipte
2e x toen ik er een dun kettinkje knipte om een verlichtingslijn mee op te hangen.
na verloop van tijd vind ik ze ook stroef worden en minder scherp,
met facom en gedore heb ik dit (nog) niet meegemaakt en werk hier nu al 2 jaar mee
Had je het tegen mij?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat doe je dan met die tangen? Ik heb mijn knipextangen al jaren en zie elektriciens ook altijd met knipex lopen. Ik heb 1 knipextang gesloopt maar dat was bij het knippen van een ijzeren staafje die ik moet het puntje probeerde te knippen. Toen brak er een puntje af. Maar ja, dat is gewoon lomp omgaan met je gereedschap.
Als je er blij mee bent en het kan betalen, waarom nietquote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:14 schreef Atmoz het volgende:
Allemaal true natuurlijk, maar soms koop je ook wel eens "gewoon" wat toch?! Om eens te kijken hoe dat werkt enzo. En bovendien zijn het ultra mooie schaven om te hebben/zien
Hoe meer je hebt, hoe meer je kunt proberen wat je fijn vind werken.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:32 schreef usernaamvergeten het volgende:
Als je er blij mee bent en het kan betalen, waarom niet
Haha, nog nooit eentje echt goed gezien/vast gehad of wat?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:47 schreef bleiblei het volgende:
Wat zijn die L-Boxxen belachelijk groot![]()
.
Daar valt toch niet mee rond te sjouwen?.
staat erbij haha een 5 ader kabel knippen en een ruk kettinkje in beiden gevallen brak de tang af bij het handvat.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat doe je dan met die tangen? Ik heb mijn knipextangen al jaren en zie elektriciens ook altijd met knipex lopen. Ik heb 1 knipextang gesloopt maar dat was bij het knippen van een ijzeren staafje die ik moet het puntje probeerde te knippen. Toen brak er een puntje af. Maar ja, dat is gewoon lomp omgaan met je gereedschap.
Nou, dat is knap dan. Dan heb je toevallig twee maandagochtend modellen hebt gehad.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 22:17 schreef Neftu het volgende:
[..]
staat erbij haha een 5 ader kabel knippen en een ruk kettinkje in beiden gevallen brak de tang af bij het handvat.
ik heb twee keer die tang op gestuurd en twee keer bericht gehad dat ze er naar zouden kijken en twee keer nooit meer wat gehoordquote:Op donderdag 11 augustus 2016 22:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou, dat is knap dan. Dan heb je toevallig twee maandagochtend modellen hebt gehad.
Kan je overigens terug sturen naar knipex. Als het aan de tang lag krijg je nml. een nieuwe.
Zal wel een gevalletje met de neus op de feiten gedrukt worden. Ach, dan gaat ie gewoon naar Marktplaats.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:00 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Haha, dacht dat ik ook toen ik een Anchor had gekocht die best wat weg heeft van de 110. Één keer gebruikt, was het toen al beu. Diepteinstelling was echt een drama![]()
Die nieuwe is opzich prima te gebruiken, 't is natuurlijk geen topklasse maar een blokschaafje is toch niet een schaaf die je het meeste zal gebruiken.
Wat wil je schuren? Want elk type heeft zijn voor en nadelen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:01 schreef ridsel het volgende:
Ik ben aan het uitkijken voor een schuurmachientje.
Voor gewoon klusgebruik, wat is het beste, een excentrisch model of een vlakschuurmachientje?
Budget dacht ik rond de ¤100.
Dat is dan wel weer bijzonder matig van die toko...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:10 schreef Neftu het volgende:
[..]
ik heb twee keer die tang op gestuurd en twee keer bericht gehad dat ze er naar zouden kijken en twee keer nooit meer wat gehoord
Oa. wat omlijstingen van ramen, om te herverven.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat wil je schuren? Want elk type heeft zijn voor en nadelen.
Zelf goede ervaring met de voorganger van die Rupes, die nieuwe is volgensmij al helemaal top met dat stofzuigsysteem. 'T is niet voor niks dat schilders bijna altijd Rupes of Festool gebruiken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:07 schreef bleiblei het volgende:
Dan zou ik voor een deltaschuurmachine gaan.
En voor jouw budget zou je kunnen kijken naar deze:
http://www.toolnation.nl/(...)i-schuurmachine.html
Maar mocht je budget op kunnen rekken zou ik zeker kijken naar dit model waar ik zeer goede ervaringen mee heb (zelfde ding, andere merken, details verschillen minimaal tussen de merken):
http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html
http://www.toolnation.nl/flex-ode100-2-deltaschuurmachine.html
http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html
http://www.toolnation.nl/(...)uurmachine-200w.html
heb dit wel vaker mee gemaakt dus geloof niet echt meer in de levens lange garantie en andere onzin dingenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer bijzonder matig van die toko...
Privé lijkt me. Anders had ie wel diesel geredenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Gewoon prive of heb je een bedrijfje/ZZP ?
Alleen wegenbelasting is geen drol zakelijk, dus ben je imo gek als je een benzine haalt...quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoeft niet altijd natuurlijk.
Het bouwbedrijf wat mijn huis heeft gebouwd deed eigenlijk alleen maar projecten in en rond het dorp, die hadden Ford Transit busjes van 8 jaar oud met maar 60.000km op de teller....
Privé inderdaad. Je wordt als particulier wel hard te grazen genomen in elk opzicht.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Gewoon prive of heb je een bedrijfje/ZZP ?
Zelf ben ik totaal niet thuis in de makita modelen maar deze set lijkt me beter geprijst of mis ik iets?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:49 schreef Zeroxxl83 het volgende:
Keuzestress... wie helpt me een goede keuze te maken bij de aanschaf van een nieuwe combo accu boormachine met een slagschroevendraaier. Merk gaat in ieder geval makita worden en bij voorkeur ook 18v door de uitwisselbaarheid met andere apparaten.
Ik heb nu een 10,8v accutol die voor de meeste van mijn klussen te kort schiet qua kracht. Ik bouw ook steeds vaker projectjes waarbij ik boor en schroef tegelijk, met 2 tollen hoef ik dus niet meer constant te wisselen.
Nu is er bij makita in het 18v segment veel keuze, brushless, verschillende amperages batterijen en aandraaimomenten met bijbehorende prijzen. En hoe oud zijn de aangeboden modellen qua releasejaar. Mij duizelt het een beetje.
Ik zie bijvoorbeeld deze set
en deze
verschilt alleen in accu capaciteit, wat is wijsheid? Wie helpt me even op weg!
Aandraaimoment van de schroefmachine ligt een stuk lager bij de duurdere is het 80/40 Nm en de goedkopere 42/27, ook verschilt de accucapaciteit.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:51 schreef bartos het volgende:
[..]
Zelf ben ik totaal niet thuis in de makita modelen maar deze set lijkt me beter geprijst of mis ik iets?
http://www.toolnation.nl/(...)Gay84CFcIK0wode5cAMg
Moet je veel zwaar schroefwerk doen dan? Als in veel 6 x 120 schroeven oid, anders Snap ik niet dat je zo'n zwaar ding wil halen..quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:49 schreef Zeroxxl83 het volgende:
Keuzestress... wie helpt me een goede keuze te maken bij de aanschaf van een nieuwe combo accu boormachine met een slagschroevendraaier. Merk gaat in ieder geval makita worden en bij voorkeur ook 18v door de uitwisselbaarheid met andere apparaten.
Ik heb nu een 10,8v accutol die voor de meeste van mijn klussen te kort schiet qua kracht. Ik bouw ook steeds vaker projectjes waarbij ik boor en schroef tegelijk, met 2 tollen hoef ik dus niet meer constant te wisselen.
Nu is er bij makita in het 18v segment veel keuze, brushless, verschillende amperages batterijen en aandraaimomenten met bijbehorende prijzen. En hoe oud zijn de aangeboden modellen qua releasejaar. Mij duizelt het een beetje.
Ik zie bijvoorbeeld deze set
en deze
verschilt alleen in accu capaciteit, wat is wijsheid? Wie helpt me even op weg!
25% van de dagwaarde, lag je je idd scheel denk ikquote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:35 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Alleen wegenbelasting is geen drol zakelijk, dus ben je imo gek als je een benzine haalt...
Wel mooi ding zon caddy! Ik heb een oude, die is wat bijtelling vriendelijker.
35 %quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
25% van de dagwaarde, lag je je idd scheel denk ik
35% van weinig is alsnog niks. Wat kost zo'n oude Caddy? Voor ¤1250 heb je een hele nette denk ik?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:03 schreef Makrolon het volgende:
[..]
35 %alsnog lach ik me scheel :p
Ik heb er een factuur bij van 500 :p maar de nette tdi's zijn nog wel wat duurder hoor... zijn nog vrij populair.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
35% van weinig is alsnog niks. Wat kost zo'n oude Caddy? Voor ¤1250 heb je een hele nette denk ik?
nieuwe boorkop erop en gaanquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:30 schreef koffielepel het volgende:
Mensen, mijn gsr 14,4 V li is stuk. Een van de 3 tandjes komt niet meer goed omhoog waardoor boren en bits scheef gaan
Waar moet ik nou beginnen met een vervanging zoeken (Ik heb nog 2 4ah accus's en een l-boxx) maar ik ben er niet zo in thuis. Iets meer kracht zou wel prettig zijn, verder bevalt hij prima en Bosch bevalt me ook goed.Ik gebruik hem heel veel.
is het reeel om onder de 200 te willen blijven en waar moet ik zoeken want je wordt nogal doodgegooid met acties en aanbiedingen.
Heb ik naar gekeken maar als ik in de kop kijk zie ik niks dat op een inbus of wat dan ook demontabels lijkt.quote:
Bosch is erg uitgebreid met de documentatie, op hun website staan complete bouwtekeningen met alle onderdeelnummers. En daar is meestal ook uit af te leiden hoe het in elkaar zit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 20:42 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Heb ik naar gekeken maar als ik in de kop kijk zie ik niks dat op een inbus of wat dan ook demontabels lijkt.
En punt twee; wat kost een boorkop ongeveer?
Dat is reëel, een GSR14,4VE (de krachtigste 14.4V) moet wel lukken volgens mij.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:30 schreef koffielepel het volgende:
is het reeel om onder de 200 te willen blijven en waar moet ik zoeken want je wordt nogal doodgegooid met acties en aanbiedingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net drie bakken met restanten uitvulblokjes gesorteerd in één sorteerbak. Nooit aan gedacht om het daarin te doen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 12:49 schreef Makrolon het volgende:
Schuurpapier tywraps en een set slangenboren van eco
En dit setje
[ afbeelding ]
Gereedschappro en Axminster ookquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:02 schreef FranticDJ het volgende:
Mooie dingen weer
Waar scoor jij titelbond?
edit: zag al dat baptist t heeft.
Ik schaaf ook alles handmatig en met een goed ingestelde schaaf kost dat weinig moeite. Enorme spierballen valt dus wel mee.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:12 schreef bleiblei het volgende:
@Atmoz, ik ben wel benieuwd naar je spierballen dadelijk. Met al dat handschaafwerk![]()
.
Ik volg hem ook op YouTube. Je moet zijn stijl van 'presenteren' wel een beetje kunnen smaken, anders kan die nogal brutaal/arrogant overkomen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:30 schreef Atmoz het volgende:
...
Verder ben ik door die filmpjes van de Samurai Carpenter "overgehaald" tot het kopen van 2 mooie Japanse zagen: Ice Bear Japanese Prof Ryoba Saw en Japanese Small Dozuki Tenon Saw. Deze moeten alleen nog binnen komen...
En een setje kleine schroevendraaiers, voor huis tuin en keuken gebruik.quote:Omschrijving
• Bij uitstek geschikt voor werkzaamheden in schakelkasten, zekeringenkasten, klemmenstroken en relais.
• SlimFix geïntegreerde isolatie, moeiteloze toegang tot diepliggende schroef- en veerklemmen
• Ergonomische Softfinish samengestelde greep
• Xeno voor plus-min klemschroeven
• Sleufkop 3,5x100mm
• VDE conform IEC 60900:2004
• Xeno (Sleufkop/Pozidriv) 2x100mm
quote:Set bevat:
• Sleufkop 1mm, 1,2mm, 1,4mm, 1,8mm, 2,4mm en 3mm
• Phillips 00, 0 en 1
• Kraspen en magneet
Die Wiha's zijn nice! Maareh, dat andere setje, heb je die eerder gehad?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Geen grootte aanschaffen hier; wel een leuk setje Wiha schroevendraaiers gekocht.![]()
[ afbeelding ]
[..]
En een setje kleine schroevendraaiers, voor huis tuin en keuken gebruik.
[ afbeelding ]
[..]
Nee, maar het wordt ook misschien maar twee keer in het jaar gebruikt om de schroefjes van de bril van mijn vrouw weer aan te draaienquote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:09 schreef bleiblei het volgende:
Ik wel nml. en vind het echt waardeloos spul. Als je er een beetje kracht mee zet, draait het zwarte (schroef) deel rond in het handvat en kan je het spul weggooien
Ideaal voor monteurs in de kastpaneelbouwquote:
Ze zijn dan ook absoluut niet bedoeld om er kracht mee te zetten.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die Wiha's zijn nice! Maareh, dat andere setje, heb je die eerder gehad?
Ik wel nml. en vind het echt waardeloos spul. Als je er een beetje kracht mee zet, draait het zwarte (schroef) deel rond in het handvat en kan je het spul weggooien.
En om niet mijn reputatie waar te maken dat alleen duur spul goed kan zijn (ja, de Wera of Wiha precisiesetjes zijn natuurlijk beter), ik heb na 2 van die setjes een goedkoop setje gehaald van Lux oid. en die werkt prima. Dat setje lijkt een beetje op deze: https://www.vivolanda.nl/(...)ecisie/5412810168927
En niet vast, vast; als in hoeft nooit meer losquote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:44 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Ze zijn dan ook absoluut niet bedoeld om er kracht mee te zetten.
Denk aan horloges, brillen etc. Ook heel geschikt voor kleine schroefjes in electronica.
Alles wat alleen maar 'vast' zit, en niet wurg-vast
Heb zelf deze tang ook, helaas heb ik te weinig elektra werkzaamheden om hem veel te kunnen gebruiken. Maar als ik hem kan gebruiken ben ik elke keer weer ontzettend blij met deze tang!😃 (Verbaasd me wel een beetje dat jij hem niet al hebt😁)quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben nog aan het twijfelen over deze knipex tang![]()
http://www.knipex.com/ind(...)ID=1324&groupID=2068
[ afbeelding ]
Je weet dat je werkgever verplicht is om jou PBM`s te verstrekken ?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Net even hier bij een plaatselijke winkel wat supplies ingekocht; mijn hevig bekrastte veiligheidsbril maar eens vervangen voor een nieuw exemplaar.
Een M-safe veiligheidsbril Tronador met heldere glazen en een grijs montuur.
Met iets meer gebogen glazen, dan diegene die ik nu heb en met anti kras en anti fog coating.
Ja, dat weet ikquote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Je weet dat je werkgever verplicht is om jou PBM`s te verstrekken ?
Je kent neem ik aan al wel de DIN 874 (voor een rei en vlakke lineaal) en de DIN 866 (voor een meetlat met maataanduiding erop) ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:50 schreef Atmoz het volgende:
Vanmorgen in alle vroegte dus maar even een mooie, rechte, 1.20 langeliniaal erbij gekocht:
Ik ben die term(en) de laatste tijd (en niet alleen hier op FOK!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:47 schreef bluemoon23 het volgende:
Je kent neem ik aan al wel de DIN 874 (voor een rei en vlakke lineaal) en de DIN 866 (voor een meetlat met maataanduiding erop) ?![]()
![]()
Aluminium http://www.egltools.com/s(...)500mm-din-866-b.html
Of van rvs (gewoon staal hebben ze ook) http://www.benedict-messtechnik.de/produkte_massstaebe.html
sowieso altijd met dezelfde rolmaat afmeten en aftekenenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:50 schreef Atmoz het volgende:
Mooi spul Vonkenboer![]()
Ik ga 's morgens, als ik toch niet meer kan slapen, geregeld wat op tools-sites kijken voor nieuwtjes of andere leuke dingen. Een van die sites is natuurlijk Gereedschappro.
Ook kon ik de vraag van m'n neefje gisteravond tijdens het klussen nog goed herinneren: "Hé Stephan, hoe zouden de pro's dit eigenlijk doen?" (we waren met een stuk "recht" *ahum*MDF iets van > 1m aan het aftekenen wat vrij secuur moest).
Vanmorgen in alle vroegte dus maar even een mooie, rechte, 1.20 langeliniaal erbij gekocht:
[ afbeelding ]
Daarbij nog 2 stuks Bollé Safety veiligheidsbrillen (thanks Vonkmaar waarom moet iemand anders mij op dit idee brengen, en werk ik nog geregeld gewoon met zo'n gare, bekraste, oude prul?!)
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
Tevens nog 2 nieuwe rolmaten:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
Iemand trouwens ervaring met die Talmeter? Zou een fijn ding moeten zijn...
Goed idee inderdaadquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:31 schreef akatar het volgende:
sowieso altijd met dezelfde rolmaat afmeten en aftekenen
Zijn die goed? Ik ben ook nog op zoek naar een goede veiligheidsbril namelijk, die ik nu heb ik echt waardeloos.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Een M-safe veiligheidsbril Tronador met heldere glazen en een grijs montuur.
Met iets meer gebogen glazen, dan diegene die ik nu heb en met anti kras en anti fog coating.
77800000.jpg
De pas vorm is voor mij primaquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:07 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Zijn die goed? Ik ben ook nog op zoek naar een goede veiligheidsbril namelijk, die ik nu heb ik echt waardeloos.
Ik fix ook m'n eigen veiligheidsbrillen hoor.. Diegenen die verschaft worden vinden ik voor geen meter zitten. helemaal niet als je nog wat earmuffs erbij op hebt. (ok ik heb otoplastieken, ook zelf geregeld)quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Je weet dat je werkgever verplicht is om jou PBM`s te verstrekken ?
Wij krijgen dan ook van die hopeloze dingen die echt helemaal nergens naar zitten; ze kosten ook niet wat, maar het is ook niet wat. Zorg w.d.b. liever voor eigen materiaalquote:Op zondag 28 augustus 2016 04:30 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ik fix ook m'n eigen veiligheidsbrillen hoor.. Diegenen die verschaft worden vinden ik voor geen meter zitten. helemaal niet als je nog wat earmuffs erbij op hebt. (ok ik heb otoplastieken, ook zelf geregeld)
Daar zal elk bedrijf weer anders in zijn. Werk jij bij een groot of klein bedrijf? Bij een klein bedrijf gaat het wat makkelijker denk ikquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Dan is het bij mij net wat beter voor elkaar, als de PBM`s niet in orde zijn dan ga ik daar over klagen bij degene die daarvoor verantwoordelijk is en dan worden er wel een paar proefexemplaren besteld.
Als het bevalt dan komen ze in het standaard assortiment.
En anders bestel ik ze zelf wel via de inkoopafdeling.
No way dat ik mijn eigen spullen ga kopen.
Maar ga je er over klagen bij de Arbo/HSE afdeling op het werk dan ? , of welke afdeling ook maar over de PBM`s gaat ?quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:36 schreef FranticDJ het volgende:
Tja ach.. Zo werkt het helaas niet overal..
Voor hun is voldoen misschien wel dat de oorkleppen zoveel demping hebben en dat de schoenen S5 zijn. Niet dat het ook nog comfortabel moet zijn ofzoquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:41 schreef bluemoon23 het volgende:
@ludolf, ik werk bij een groot bedrijf
[..]
Maar ga je er over klagen bij de Arbo/HSE afdeling op het werk dan ? , of welke afdeling ook maar over de PBM`s gaat ?
Onderling met de collega`s klagen dat het allemaal kut is, dat helpt natuurlijk niet
Als ze (HSE/arbo afdeling) van de werkvloer niet horen dat de PBM`s niet voldoen, dan denken ze dat het allemaal wel voldoet, waarom dan wat anders bestellen ?
Ik heb deze ook gekocht bij de vorige aanbiedingsgolf en ben er heel blij mee. Voornamelijk het spijkergedeelte werkt erg goed. De nietjes wel ok, ligt er een beetje aan wat je wil nieten. Bij te dunne stof heeft deze bij aanspannen de neiging te schuren omdat de kop van de nietjes niet heel breed zijn en daarmee dus ook niet veel stof vastklemmen (als je snapt wat ik bedoel).quote:
Heb er 2. Prima ding!quote:Op donderdag 1 september 2016 15:02 schreef NLjordi het volgende:
Nog niet aangeschaft maar ben al even aan t rondsnuffelen voor een voordelige hobby tacker voor de hand en span diensten waarbij schroeven niet handig is.
Het boekje van de lidl kwam op de mat en zag ik deze combi tacker instaan.
Is dit wat?
[ afbeelding ]
Dit is echt al zovaak voorbij gekomen...quote:Op donderdag 1 september 2016 16:43 schreef Miniem het volgende:
Hebben jullie ervaring met laminaatsnijders? Vraag me af of het goed werkt.
En wat is de conclusie? Werkt niet?quote:Op donderdag 1 september 2016 17:00 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Dit is echt al zovaak voorbij gekomen...
En de vraag is; werkt zoiets ?quote:Op donderdag 1 september 2016 17:00 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Dit is echt al zovaak voorbij gekomen...
Ik heb er twee van Ecotools, prima prijs/kwaliteitverhouding.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:02 schreef NLjordi het volgende:
Nog niet aangeschaft maar ben al even aan t rondsnuffelen voor een voordelige hobby tacker voor de hand en span diensten waarbij schroeven niet handig is.
Het boekje van de lidl kwam op de mat en zag ik deze combi tacker instaan.
Is dit wat?
[ afbeelding ]
Hahahahha, als dát het probleem is...quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:40 schreef FranticDJ het volgende:
Bij mij jeukt het ook weer om het een en ander te kopen.. Maar ik kan echt niks meer kwijt
quote:Kantenfrees HW S=8 D=19 x 16 x 57
Afschuinfrees HW D=24 S=8 A=45°
Groeffrees HW D=22 S=8 L=57
Kantenfrees HW S=8 D=9.5 x 25 x 68
Zwaluwstaartfrees 8° HW S=8 D=12.7 x 20.6 x 69.8
Zwaluwstaartfrees 14° HW S=8 D=12.7 x 12.7 x 52.5
Forstnerboor SP D=38 L=90 S=10
Forstnerboor SP D=50 L=90 S=10
Forstnerboor SP D=40 L=90 S=10
Forstnerboor SP D=45 L=90 S=10
Forstnerboor SP D=32 L=90 S=10
Ik moet alles op mn slaapkamer bewarenquote:Op vrijdag 2 september 2016 09:51 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hahahahha, als dát het probleem is...![]()
Andere hebben iets met "geen geld" ofzo![]()
Maareh, even uit interesse, wat wilde je kopen dan? Misschien kan ik het wel kwijt![]()
Ga je veel plezier van hebben!quote:Op vrijdag 2 september 2016 19:34 schreef Snoepje5 het volgende:
Yes! Mijn eerste gereedschap.
[ afbeelding ]
Welke kleur had die Bosch?quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:23 schreef jackass__ het volgende:
Nadat mijn bosch schroefmachine het voor de tweede keer in 5jaar begeven heeft
Alles wat voorbij komt, en poelitrekkers kan je nooit te veel hebbenquote:
Dit setje een keertje geleend/gebruiktquote:Op woensdag 7 september 2016 23:29 schreef densmee het volgende:
[..]
Alles wat voorbij komt, en poelitrekkers kan je nooit te veel hebben
Voornamelijk als dingen idd zo recht mogelijk ergens uit moeten komenquote:Op donderdag 8 september 2016 07:47 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb in mijn hele leven nog nooit een poelietrekker nodig gehad.
Wat gebruik je die dingen voor?
Om assen uit lagers te drukken toch? Dan heb je toch aan één zo een ding voldoende?
Had het gezien idd.. Hij moet ook naar EU komen in de loop van de tijd. Geef mij toch maar een 'echte' CNC portaalfreesquote:Op donderdag 8 september 2016 09:00 schreef bleiblei het volgende:
Kenden jullie deze al?
https://shapertools.com
Wat een machtig mooi ding!
Wel erg duur en alleen in de US te krijgen.
Zoals ik laatst ook al op WW had gezegd: ik vind het een super vet apparaat (echt mijn ding, beetje software, beetje hardwarequote:Op donderdag 8 september 2016 09:00 schreef bleiblei het volgende:
Kenden jullie deze al?
https://shapertools.com
Wat een machtig mooi ding!
Wel erg duur en alleen in de US te krijgen.
Denk dat de kans op menselijke fouten nog steeds groot blijft, bv met een uitschieter..quote:Op donderdag 8 september 2016 11:42 schreef bleiblei het volgende:
Technisch gezien is een portaalfrees minder fancy dan dit natuurlijk, je hebt geen last van een max formaat en je doet nog iets met de hand ipv. dat je gewoon toekijkt hoe het voor je gemaakt wordt.
Deze advertentie kwam voorbij op Woodworking http://www.woodworking.nl(...)frees&highlight=koopquote:Op donderdag 8 september 2016 11:42 schreef bleiblei het volgende:
Maar waar kwam ie voorbij op WW? Daar heb ik em namelijk niet voorbij zien komen.
Hahaha dat zou ik zelf ook willen hoorquote:Op donderdag 8 september 2016 11:51 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Deze advertentie kwam voorbij op Woodworking http://www.woodworking.nl(...)frees&highlight=koop
Daar had ik Atmoz op getipt, maar hij wil liever zelf wat maken![]()
Kloptquote:Op donderdag 8 september 2016 12:06 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat red je niet voor die prijs van die advertentie denk ik
http://www.woodworking.nl/showthread.php?18925-Draagbare-CNCquote:Op donderdag 8 september 2016 11:42 schreef bleiblei het volgende:
Technisch gezien is een portaalfrees minder fancy dan dit natuurlijk, je hebt geen last van een max formaat en je doet nog iets met de hand ipv. dat je gewoon toekijkt hoe het voor je gemaakt wordt.
Maar waar kwam ie voorbij op WW? Daar heb ik em namelijk niet voorbij zien komen.
"groot" is een groot woord vind ik!quote:Op donderdag 8 september 2016 11:49 schreef FranticDJ het volgende:
Denk dat de kans op menselijke fouten nog steeds groot blijft, bv met een uitschieter..
Staat ook nergens dat dat moet... Als ik (eindelijk) aan mijn portaalfrees ga beginnen wil ik daar best 10x zoveel tegenaan gooien om uiteindelijk een extreem vette CNC frees te hebbenquote:Op donderdag 8 september 2016 12:06 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat red je niet voor die prijs van die advertentie denk ik
Ah, zie je... zat ik een beetje in de buurt met m'n bedragquote:Op donderdag 8 september 2016 12:36 schreef FranticDJ het volgende:
KloptDegene die ik linkte heeft een prijs van 4500 om en nabij
Als je 'm zelf bouwt..
Ja dat zijn kostenramingen van CNCzone hoor.. Beetje afhankelijk van hoe goed je eBay skills zijnquote:Op donderdag 8 september 2016 12:37 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ah, zie je... zat ik een beetje in de buurt met m'n bedrag![]()
Heel goed, al zeg ik het zelfquote:Op donderdag 8 september 2016 12:43 schreef FranticDJ het volgende:
Ja dat zijn kostenramingen van CNCzone hoor.. Beetje afhankelijk van hoe goed je eBay skills zijn
Yes! Iddquote:Op donderdag 8 september 2016 12:49 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Heel goed, al zeg ik het zelf![]()
Wordt op een gegeven moment een hobby he, alles op Ebay zo goedkoop mogelijk uithalen. Is iedere week weer een wedstrijd tussen m'n broertje, neefje en mij als we spullen gaan bestellen voor de escaperoom. Vaak scheelt het gewoon enkele centen. Mooi toch haha
Mooie aankopenquote:Op vrijdag 9 september 2016 21:51 schreef jasperve het volgende:
Ter stimulatie van de economie 2 nieuwe schaven gekocht:
Lie-Nielsen beitelschaaf #97 ½
[ afbeelding ]
Lie-Nielsen sponning-blokschaaf #60 ½ -r
[ afbeelding ]
Verder vorige week nog een nieuwe bovenfrees besteld om te testen in mijn tafel. Goedkoop dingetje, maar hopelijk doet ie wat ie moet doen![]()
Vond het zonde van het geld en de frees om bijvoorbeeld een mafell permanent in een tafel te hangen.
Hitachi m12ve 3.25hp 2000 watt
[ afbeelding ]
Nice, bijzondere schaven ook. Waar voor gebruik je deze?quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:51 schreef jasperve het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder vorige week nog een nieuwe bovenfrees besteld om te testen in mijn tafel. Goedkoop dingetje, maar hopelijk doet ie wat ie moet doen![]()
Vond het zonde van het geld en de frees om bijvoorbeeld een mafell permanent in een tafel te hangen.
[ afbeelding ]
Is dat bitsetje hetzelfde als pb Swiss? Pb staat voor Paul Baumann. Ik heb daar ook bitjes van maar vind ze niet prettigquote:Op vrijdag 9 september 2016 22:03 schreef markje1 het volgende:
Hier ook weer wat nieuw spul![]()
[ afbeelding ]
Op maat gemaakte oordoppen voor iets minder lawaai.
[ afbeelding ]
En een bitset waar mijn torx schroeven vrijwel niet wiebelen.
Is inderdaad zelfde als PB Swiss, daar heb ik gewoon hand-inbussleutels van en die zijn erg fijn om mee te werken.quote:Op zaterdag 10 september 2016 16:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat bitsetje hetzelfde als pb Swiss? Pb staat voor Paul Baumann. Ik heb daar ook bitjes van maar vind ze niet prettig![]()
De schroeven wiebelen inderdaad niet in dit bitjes, maar als je een magneetbithouder gebruikt, blijven de bitjes gewoon in de schroeven zitten bij T25
Zeer nicequote:Op vrijdag 9 september 2016 21:51 schreef jasperve het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar kan je iemand goed de kop mee inslaanquote:Op maandag 12 september 2016 10:29 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Zeer nice![]()
Zojuist ook mijn laatste Lee-Nielsen aanschaf binnen gekregen:
[ afbeelding ]
Groot en zwaar zeg!!
ftfyquote:Op maandag 12 september 2016 10:29 schreef Atmoz het volgende:
Zojuist ook mijn laatste Lee-Nielsen aanschaaf binnen gekregen:
[ afbeelding ]
Groot en zwaar zeg!!
[edit]quote:Multizaag (Eclipse)
Universeel verwisselbaar zaagblad, met geharde vertanding Verstelbaar in 9 standen Geschikt voor hout, vezelplaat, zacht staal, koper, messing, rubber, plastic etc.
Gaafquote:Op dinsdag 13 september 2016 00:08 schreef _mido het volgende:
Na een avondje oude glaswolisolatie verwijderen en opruimen is het fijn als je met een bakkie koffie nog wat postpakketjes uit mag pakken. Met dank aan o.a. @ciewy en anderen uit het gereedschaps-tips-topic vandaag de Fein multitool binnen gekregen:
[ afbeelding ]
En voor de te maken boekenkast(en), bed en weet ik wat al niet meer de Festool invalzaag met geleiderail.
[ afbeelding ]
Je hebt nu toevallig 2 van mijn meest favoriete klusapparaten staan (op m'n bosch boorhamer en stofzuiger na)quote:Op dinsdag 13 september 2016 00:08 schreef _mido het volgende:
Na een avondje oude glaswolisolatie verwijderen en opruimen is het fijn als je met een bakkie koffie nog wat postpakketjes uit mag pakken. Met dank aan o.a. @ciewy en anderen uit het gereedschaps-tips-topic vandaag de Fein multitool binnen gekregen:
...
En voor de te maken boekenkast(en), bed en weet ik wat al niet meer de Festool invalzaag met geleiderail.
Dank, het eerste zaagje is inmiddels bot dus die ga ik een zwikkie bestellen. Ik hoor iedereen hier over ecotools dus daar moet ik ook maar eens een account maken...quote:Op woensdag 14 september 2016 09:26 schreef ciewy het volgende:
[..]
Je hebt nu toevallig 2 van mijn meest favoriete klusapparaten staan (op m'n bosch boorhamer en stofzuiger na)
Gefeliciteerd en veel plezier er mee!
Helaas woon ik niet in die buurt, woon in de kop van Noord-Holland anders had het wel prachtig geweest. Want denk dat de 1400 en de 1200 het zelfde zijn alleen heeft de 1400 meet vermogen als ik me niet vergist heb.quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:23 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb misschien nog wel een koffer van een POF1400 liggen. Waar woon je ergens?
Als je in de buurt van Eindhoven woont kan je langskomen om te kijken of de POF1200 daar ook in past.
Mag je em wel overnemen voor een 10tje.
Is dat die starters set? Het karton ziet er anders uit dan de mijne. In Duitsland gekocht?quote:Op dinsdag 13 september 2016 00:08 schreef _mido het volgende:
Is dat de TS55? De zaag en rail apart gekocht, of nog in een actieset waar beide inzaten?quote:Op dinsdag 13 september 2016 00:08 schreef _mido het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eén lineaal zonder foudraal inderdaad. Ik kijk het even aan hoe dit werkt en wat handige aanvullingen zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2016 03:34 schreef regmail het volgende:
Beide feine apparaten.
Maar je hebt er maar een lineaal bij?
Trouwens je kunt voor die linealen voordelig foudraals kopen. Blijven ze iets beter beschermd.
Is inderdaad de startset. Niet in Dld gekocht maar bij Mastertools.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Is dat die starters set? Het karton ziet er anders uit dan de mijne. In Duitsland gekocht?
Volledigheidshalve; Dit is de TS 55 REBQ, als set gekocht en ook bij Mastertools.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:50 schreef Jump het volgende:
[..]
Is dat de TS55? De zaag en rail apart gekocht, of nog in een actieset waar beide inzaten?
Inderdaad. Ik heb dezelfde indertijd gekocht in het pakket op Klium. Daar zat wel nog een tweede rail bij (met connector stukken), en een tweede zaagblad. Tweede rail wel al gebruikt, maar tweede zaagblad zit nog mooi steeds opgeborgen.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:27 schreef _mido het volgende:
Volledigheidshalve; Dit is de TS 55 REBQ, als set gekocht en ook bij Mastertools.
Naar aanleiding van je reactie zit ik nog even te kijken en het viel mij vanavond opeens op dat er bij de door mij gekochte set ook gesproken wordt over een 2e zaagblad. Ik heb vorige week op zoveel verschillende sites gekeken en ook heel wat verschillende pakketten bestudeerd dus ik dacht bij mezelf: "daar heb ik helemaal overheen gelezen, maar ik heb ook geen 2e zaagblad gezien?". Ik stuur dus een mailtje naar Mastertools met de vraag hoe dat zit en ik wordt een uurtje later gebeld. "Hoi, je had gemaild over een 2e zaagblad dat je niet ontvangen hebt, dat klopt want jij bestelde afgelopen donderdag en die actie met dat extra blad ging pas zaterdag online. Maar we gaan er toch eentje opsturen hoor, kan die gewoon naar hetzelfde adres?"quote:Op woensdag 14 september 2016 23:51 schreef Jump het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb dezelfde indertijd gekocht in het pakket op Klium. Daar zat wel nog een tweede rail bij (met connector stukken), en een tweede zaagblad. Tweede rail wel al gebruikt, maar tweede zaagblad zit nog mooi steeds opgeborgen.
Heb er al veel plezier aan beleefd. Stond er eerst een beetje skeptisch tegenover, tegen zo een rail. Maar werkt echt perfect.
Mooi meegenomen, is toch een zaagblad dat 70 euro in de catalogus is! Ik had nog niet van mastertools gehoord, aangezien ik liever bij een BE shop koop (woonachtig in BE). Alhoewel het meestal niet veel verschilt van prijs tussen BE en NL.quote:Op donderdag 15 september 2016 22:27 schreef _mido het volgende:
[..]
Naar aanleiding van je reactie zit ik nog even te kijken en het viel mij vanavond opeens op dat er bij de door mij gekochte set ook gesproken wordt over een 2e zaagblad. Ik heb vorige week op zoveel verschillende sites gekeken en ook heel wat verschillende pakketten bestudeerd dus ik dacht bij mezelf: "daar heb ik helemaal overheen gelezen, maar ik heb ook geen 2e zaagblad gezien?". Ik stuur dus een mailtje naar Mastertools met de vraag hoe dat zit en ik wordt een uurtje later gebeld. "Hoi, je had gemaild over een 2e zaagblad dat je niet ontvangen hebt, dat klopt want jij bestelde afgelopen donderdag en die actie met dat extra blad ging pas zaterdag online. Maar we gaan er toch eentje opsturen hoor, kan die gewoon naar hetzelfde adres?" [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik heb heus geen aandelen maar ik ben best wel een klein beetje heel erg blij met die gasten...
Ik had exact hetzelfde probleem (ook 'n airpress). Ik heb een andere koppeling op de compressor gezet. Kostte ¤8,- geloof ik. (mijn andere lucht 'gereedschap' is ook allemaal met een euro koppeling).quote:Op vrijdag 16 september 2016 11:59 schreef NLjordi het volgende:
De tacker van Lidl van de week gekocht in de aanbieding. Eerste indruk prima ding voor de hobby klusjes. Alleen een probleem het aansluitener zit een euro aansluiting op, mijn airpress heeft een Orion aansluiting. ik een snelkoppelingen gekocht voor beide aansluitingen....hup aansluiten op de slang, past het niet lekker omdat de slang te dun is, iets van 4mm binnenmaat....uitrekken werkte niet, dus nu bedenken hoe het goedkoopst op te lossen
Zit te denken om een klein stukje 8mm slang te kopen, en dan die er tussen te zetten. Denk alleen dat het niet veel voordeliger is, kan denk ik beter een 5m slang kopen van 8mm en een nieuw aansluit koppeling op m'n compressor
Dat kan, alleen blijf ik nog het probleem hebben dat de standaard geleverde slang te dun is voor de universele snelkoppeling. En als ik de koppeling vernieuw op de compressor moet ik die snelkoppeling op de slang evengoed dus veranderen.quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:05 schreef ciewy het volgende:
[..]
Ik had exact hetzelfde probleem (ook 'n airpress). Ik heb een andere koppeling op de compressor gezet. Kostte ¤8,- geloof ik. (mijn andere lucht 'gereedschap' is ook allemaal met een euro koppeling).
gr
Is dat niet sowieso een slim idee dan? Als je een te dunne slang d'r bij hebt? Die waren volgens mij ook in dezelfde aanbieding bij de Lidl toch?quote:Op vrijdag 16 september 2016 22:36 schreef NLjordi het volgende:
[..]
Dat kan, alleen blijf ik nog het probleem hebben dat de standaard geleverde slang te dun is voor de universele snelkoppeling. En als ik de koppeling vernieuw op de compressor moet ik die snelkoppeling op de slang evengoed dus veranderen.
Omdat ik wat mensen heb getrakteerdquote:
Yep. 5.quote:Zitten er ook platte schroevendraaiers bij?
Aardige jongen ben je toch hè!quote:Op zondag 18 september 2016 10:55 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Omdat ik wat mensen heb getrakteerd![]()
(dus maar één voor mezelf)
[..]
Yep. 5.
En nog één platte in de vorm van een Spanningstester.
quote:
Hehequote:Oké, dan bestel ik er nu ook een ;D
Hehe, die heeft binnenkort ook een flatgebouw aan lboxen staanquote:Op zondag 18 september 2016 11:04 schreef Atmoz het volgende:
[..]
[..]
Hehe![]()
Vanmorgen alvast eentje bij m'n pa afgegeven. Hij was er blij mee. Een aantal weken had hij al een GBH 2-28 DFV van ons (m'n broertje en mij) gekregen, dus nu kan hij ook beginnen met L-boxxen stapelen
Dat vraag ik me dus ook af... Ik flikker zo tot nu altijd in een bakje maar ik heb ze nog nooit op een praktisch nut kunnen betrappen.quote:Op zondag 18 september 2016 11:27 schreef Makrolon het volgende:
Waar zijn die irritante blokjes eigenlijk voor die altijd onderin de lboxen zitten bij levering?
Idd koopje maar heb al teveel schroevendraaiers en tangen.quote:Op zondag 18 september 2016 10:50 schreef Atmoz het volgende:
Ik kon -net zoals meerdere mensen hier- die goede aanbieding van Gereedschapcentrum niet weerstaan, dus meteen maar effe showen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg gaaf zo'n zwarte L-boxx
Misschien dat ze tijdens opslag oid niet in elkaar klikken... andere reden zou ik niet kunnen bedenken.quote:Op zondag 18 september 2016 11:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af... Ik flikker zo tot nu altijd in een bakje maar ik heb ze nog nooit op een praktisch nut kunnen betrappen.
Welke? Die witte verzegeling hoeft van mij niet, die full-colour met plaatje de inhoud vind ik juist mooi.quote:Op zondag 18 september 2016 11:39 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Misschien dat ze tijdens opslag oid niet in elkaar klikken... andere reden zou ik niet kunnen bedenken.
Net als die kut stickers die bosch er op plakt, krijg je er bijna niet af.
Klopt, ik bedoel idd die verzegeling...quote:Op zondag 18 september 2016 11:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welke? Die witte verzegeling hoeft van mij niet, die full-colour met plaatje de inhoud vind ik juist mooi.
Op mijn L-Boxxen (2 stuks) van Gereedschapcentrum zaten ze niet, heb ze zelf nog gemaild of ze die niet los hadden ofzo
Dat zal wel meevallen. Hij is meer van het voorzichtig aan doen met geld, dus zal zichzelf nooit zo'n duur gereedschap kopen. En ik ga hem dat ook niet allemaal geven, lolquote:Op zondag 18 september 2016 11:24 schreef Makrolon het volgende:
Hehe, die heeft binnenkort ook een flatgebouw aan lboxen staan
Coolquote:Ik heb er ook maar een voor mn pa besteld.Zon weggeefprijs moet je gebruik van maken he
Dat ze inderdaad niet op elkaar klikkenquote:Op zondag 18 september 2016 11:27 schreef Makrolon het volgende:
Waar zijn die irritante blokjes eigenlijk voor die altijd onderin de lboxen zitten bij levering?
Welke bedoel je voor ¤ 150,- dan?quote:Op zondag 18 september 2016 11:38 schreef regmail het volgende:
Idd koopje maar heb al teveel schroevendraaiers en tangen.
Wil ooit nog wel keer lbox als opberg voor tangen en zo.
Wil ik een lbox maken voor elektra/data.
Maar 150 euro vind ik nog ff prijzig.
Die klote "verzegel" stickers inderdaad... Niet eraf te krijgen (zonder hulpmiddelen). En als je 't met het verkeerde spul doet veeg je de hele kleur van de L-boxx erafquote:Op zondag 18 september 2016 11:45 schreef derLudolf het volgende:
Welke? Die witte verzegeling hoeft van mij niet, die full-colour met plaatje de inhoud vind ik juist mooi.
Op mijn L-Boxxen (2 stuks) van Gereedschapcentrum zaten ze niet, heb ze zelf nog gemaild of ze die niet los hadden ofzo
Die kwam ooit hier voorbij van bti.quote:Op zondag 18 september 2016 12:15 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Hij is meer van het voorzichtig aan doen met geld, dus zal zichzelf nooit zo'n duur gereedschap kopen. En ik ga hem dat ook niet allemaal geven, lolIk zie wel dat hij mijn stapel L-boxxen imposant vind
[..]
Cool
[..]
Dat ze inderdaad niet op elkaar klikken
[..]
Welke bedoel je voor ¤ 150,- dan?
[..]
Die klote "verzegel" stickers inderdaad... Niet eraf te krijgen (zonder hulpmiddelen). En als je 't met het verkeerde spul doet veeg je de hele kleur van de L-boxx erafDie andere (full-color) stickers zijn inderdaad handig en mooi
Nu was die waarschijnlijk ook duurder dan dit hele Wiha setje?quote:Op zondag 18 september 2016 14:06 schreef Makrolon het volgende:
Ik had laatst een adereindhulstang van wiha gekocht en die voelt echt super degelijk aan
Je gaat dus camera's nemen met ethernet-aansluiting. Dan zie ik het nut van dat kastje met HD erin niet zo. Een beetje fatsoenlijke NAS heeft die mogelijkheden namelijk ook. Zo'n camera-security HD recorder kastje is mijns inziens alleen nuttig (en dan ook echt nodig!) bij camera's met coax zoals dat "vroeger" ging. Nu alles op IP gebaseerd is, zou ik die stap dus overslaan, en rechtstreeks op je NAS wegschrijven.quote:Op zondag 18 september 2016 12:55 schreef regmail het volgende:
Die kwam ooit hier voorbij van bti.
Twee lades en bovenkant kon open.
Zoeken gaat kut hier. Zit met snelheid en data in Spanje.
Btw jij hebt veel verstand van techniek en beveiliging he.
Voor ons huis hier zoeken wij camerasysteem.
5 buitencameras vast. 1 dome 360 graden. Nachtzicht. 1 dome binnen 360.
Vaste bekabeling. Power over utp.
Naar kastje die schrijft naar HD. En die synced met mijn nas in nl. Alleen opnemen bij beweging. En die meldingen geeft van beweging.
Hoeft geen super kwaliteit. Mag goede Chinees zijn.
Enige tips aanraders?
Yep, wat ik tot nu toe ervan heb gemerkt welquote:Op zondag 18 september 2016 13:49 schreef derLudolf het volgende:
Hoe voelen die tangen trouwens aan, Atmoz? Vergelijkbaar met je Facom spul?
Dat is ruim 35% duurder zo even snel uit het hoofd. Dat vind ik nogal wat.quote:Op zondag 18 september 2016 14:40 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Bahco 1150D
Bij Klium dik 30 euro goedkoper dan bij toolnation
Vind ik ook.quote:Op zondag 18 september 2016 15:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is ruim 35% duurder zo even snel uit het hoofd. Dat vind ik nogal wat.
Hee, die heb ik vd week ook mogen ontvangenquote:Op zondag 18 september 2016 13:31 schreef derLudolf het volgende:
De originaliteitsprijs zal ik er allicht niet mee winnen...
[ afbeelding ]
Postbode stond er niet gister ook mee aan de deur. Mooi spulquote:Op woensdag 21 september 2016 11:53 schreef JanB het volgende:
[..]
Hee, die heb ik vd week ook mogen ontvangen
Het is dat ik al voorzien ben in de nodige tangen en sleutels; anders had ik er wellicht ook wel één besteldquote:Op woensdag 21 september 2016 12:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Postbode stond er niet gister ook mee aan de deur. Mooi spul![]()
Die inbussleutels zijn wel enorm trouwens
Een goed setje inbussleutels had ik nog niet, VDE schroevendraaiers is eigenlijk ook wel veiligquote:Op woensdag 21 september 2016 20:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het is dat ik al voorzien ben in de nodige tangen en sleutels; anders had ik er wellicht ook wel één besteld
Als je spul los koopt ben je meer kwijt. Heb alles al. Moet alleen die wihas nog hebben speciaal voor meterkast en een fluke duspolquote:Op woensdag 21 september 2016 20:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een goed setje inbussleutels had ik nog niet, VDE schroevendraaiers is eigenlijk ook wel veiligDus ja, tel dat bij elkaar op een de tangen en de L-Boxx zijn gratis. Zijknip en combitang heb ik ook wel al, maar deze voelen beter aan
Dit, mijn Knippex tangen en schroevendraaier set is al (over) kompleet. Als deze het begeven ga ik weer voor een goede set, wat een genot is dat.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het is dat ik al voorzien ben in de nodige tangen en sleutels; anders had ik er wellicht ook wel één besteld
Klopt, nu heb ik er wat leuke extra's er bij.quote:Op woensdag 21 september 2016 21:01 schreef regmail het volgende:
[..]
Als je spul los koopt ben je meer kwijt. Heb alles al. Moet alleen die wihas nog hebben speciaal voor meterkast en een fluke duspol
Tja, als het een systainer was geweest in plaats van een L-Boxx had ik het ook wel gekocht. Echt duur is het niet in ieder geval.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een goed setje inbussleutels had ik nog niet, VDE schroevendraaiers is eigenlijk ook wel veiligDus ja, tel dat bij elkaar op een de tangen en de L-Boxx zijn gratis. Zijknip en combitang heb ik ook wel al, maar deze voelen beter aan
Dit dusquote:Op donderdag 22 september 2016 08:26 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Tja, als het een systainer was geweest in plaats van een L-Boxx had ik het ook wel gekocht. Echt duur is het niet in ieder geval.
¤55,55quote:Op donderdag 22 september 2016 08:59 schreef FranticDJ het volgende:
Bij gereedschapscentrum 85 euro, de aanbieding was 50 euro in die richting?
http://www.gereedschapcen(...)boxx.html?sqr=wicht&
Al zie ik ze op eBay alleen leeg?
zou wel zorgen dat ik er meetpennen bij krijgquote:Op donderdag 22 september 2016 01:29 schreef DarkE het volgende:
Multimeter!
[ afbeelding ]
Nu nog uitvinden hoe er mee te meten....
Fuck, dacht al dat ik wat miste...quote:Op donderdag 22 september 2016 19:41 schreef akatar het volgende:
[..]
zou wel zorgen dat ik er meetpennen bij krijg
Wordt aan gewerkt. Beetje achtergrond: kort geleden een oude camper gekocht en wil straks niet voor elke kleine storing of vraag naar een garage. Heb niet heul veul electronica-kennis maar wil het dus wel leren. Aanschaf multimeter is een begin, bovendien vandaag eerste uitleg van een vriendelijk 'camper-mannetje' gehad. Zal zeker internet ook nog vaak afstruinen...quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:09 schreef akatar het volgende:
en volg ergens (op internet?) ff een basis cursus van een paar minuten
Nou... Omvormer, inverter, laders, sensoren/voelers, accu's, diverse relais, koelkast op 12V/230V/gas, controlepanelen, gas/electra boiler, zonnepanelen, electronicablok etc. Noem dat maar 'niet spannend' voor een leek!quote:Op vrijdag 23 september 2016 19:09 schreef akatar het volgende:
camper is vast alles gelijk spanning, niks spannend aan.
Omvormer van de Caravan van mijn ouders is ook stuk. Dacht ik zelf ook te vervangen... Totdat ik alle draadjes zagquote:Op zaterdag 24 september 2016 01:09 schreef DarkE het volgende:
[..]
Nou... Omvormer, inverter, laders, sensoren/voelers, accu's, diverse relais, koelkast op 12V/230V/gas, controlepanelen, gas/electra boiler, zonnepanelen, electronicablok etc. Noem dat maar 'niet spannend' voor een leek!
sorry, inderdaad. voor een leek is het natuurlijk al snel een uitdagingquote:Op zaterdag 24 september 2016 01:09 schreef DarkE het volgende:
[..]
Nou... Omvormer, inverter, laders, sensoren/voelers, accu's, diverse relais, koelkast op 12V/230V/gas, controlepanelen, gas/electra boiler, zonnepanelen, electronicablok etc. Noem dat maar 'niet spannend' voor een leek!
Nice, ik heb dezelfde. Ga je veel plezier van hebbenquote:Op zaterdag 24 september 2016 16:56 schreef Tom_ het volgende:
Vandaag een kruisstaal opgepikt![]()
[ afbeelding ]
Coolquote:Op zaterdag 24 september 2016 16:56 schreef Tom_ het volgende:
[ afbeelding ]
Pffffew, dat scheeltquote:Op zaterdag 24 september 2016 18:18 schreef FranticDJ het volgende:
Nice
Vind de spulletjes van Veritas er altijd wel gelikt uit zien
(Sorry Atmoz, ik vind Lie Nielsen iets te kitscherig)
Dat zijn koffers die ik 2e hands heb gekocht. In 3e van onderen zit een schuurmachine, en in de 4e van onderen een slijptol. De 2 kleintjes bovenin zit los spulquote:Op maandag 26 september 2016 12:30 schreef bleiblei het volgende:
Waarom heb je vijf schroef/boormachines?
Allemaal in een losse lboxx... want ik zit net te tellen en heb er ook 5, al zitten die in drie systainers.
http://www.autogereedscha(...)ekrik-assteunen-etc/quote:Op maandag 26 september 2016 15:02 schreef ridsel het volgende:
Waar heb je de krik gekocht?
Ziet er een goeie uit.
Goed uitgepakt zeg!quote:Op maandag 26 september 2016 12:25 schreef Volvoman het volgende:
Mijn aanschaffen van de laatste tijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De stapel:
[ afbeelding ]
Mooie aankopen en al een mooi stapeltje bij elkaar zo.quote:Op maandag 26 september 2016 12:25 schreef Volvoman het volgende:
Mijn aanschaffen van de laatste tijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De stapel:
[ afbeelding ]
Dat is een beste knaap !quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Stationaire bandschuurmachine gekocht op Marktplaats.
Schuurband van 150mm breed.
Motor van 4Kw![]()
Made in Germany![]()
Er zit geen leunspaan en stofopvangbak meer bij, die moet ik nog even fabriceren.
[ link | afbeelding ]
En voor vlakschuren.
[ link | afbeelding ]
Het ding weegt 120 kilo, bij de handelaar waar hij weg komt hebben ze hem met met een heftruck in mijn auto gezet (stationwagen)
Poah wat een lummel. Die overleeft jou welquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Motor van 4Kw![]()
Made in Germany![]()
Er zit geen leunspaan en stofopvangbak meer bij, die moet ik nog even fabriceren.
[ link | afbeelding ]
En voor vlakschuren.
[ link | afbeelding ]
Het ding weegt 120 kilo, bij de handelaar waar hij weg komt hebben ze hem met met een heftruck in mijn auto gezet (stationwagen)
Die heb ik ook, fijn dingquote:Op zaterdag 24 september 2016 16:56 schreef Tom_ het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is dat eigenljk voor? Om de diepte van een gat op te meten ofzo?quote:Op zaterdag 24 september 2016 16:56 schreef Tom_ het volgende:
[ afbeelding ]
Er zit nog een NEN3140 keuringssticker op van 2013, hij komt oorspronkelijk uit gevangenis de Grittenborgh weg.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is een beste knaap !![]()
Wel iets meer dan een hobby toestel ..
Schurenquote:
Grappig, die staat al even in m'n eBay wish list. Nooit geweten dat Gamma ze ook heeft. Toch maar eens kijken daar.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:28 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb deze gisteren gekocht bij de Gamma(goedkoper dan toolnation, wat duurder dan een aantal andere toko's maar toch aardig concurrerende prijs, zeker als ze 20% kortingsacties doen).
Geinig dingetje! Zitten wel toffe features op.
Maar goed, Bosch Blauw in de bouwmarkt. Ik weet niet wat ik er van moet denken...
20mm betonboor op de boormachine, rijtje gaten boren en dan haken met de beitel.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:03 schreef Glider76 het volgende:
Vandaag deze sleuevenfrees ontvangen. Nu is dit een beetje lomp zwaar ding en komt natuurlijk niet helemaal tot aan de grond.
Hoe doe je de laatste 15 centimeter sleuf maken? Haakse slijper met diamantschijf of multi tool met diamant dingetje?
Ik was Donderdag bij de Gamma, toen viel mij ook op dat ze daar Bosch blauw hadden ja.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:28 schreef bleiblei het volgende:
Maar goed, Bosch Blauw in de bouwmarkt. Ik weet niet wat ik er van moet denken...
Oh ja, klopt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 20:32 schreef RB42 het volgende:
Ik zie trouwens dat die Bosch spulletjes Altijd Extra Laag zijn, dan gelden de kortingsacties en -bonnetjes toch niet?
serieus ding, je lampen gaan zeker in de dim stand als je hem aanzetquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Motor van 4Kw![]()
Made in Germany![]()
[ link | afbeelding ]
En voor vlakschuren.
[ link | afbeelding ]
Naja, Makita ligt ook al jaren in de bouwmarkt, en de laatste tijd lijkt het alsof ze niet alleen meer de oude NiCad meuk daar dumpen en bij de Praxis kan je bijv. online naast Bosch Blauw, ook Fein en Hitachi bestellen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 21:22 schreef akatar het volgende:
blijkbaar wil bosch blauw wel in een (paar) bouwmarkten liggen,
bauhaus heeft 1 levering festool gehad, tot festool erachter kwam dat het een bouwmarkt was, nooit meer een levering gehad
klopt, online heb ik het vaker gezien, dan ligt het niet fysiek in de winkelquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 21:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, Makita ligt ook al jaren in de bouwmarkt, en de laatste tijd lijkt het alsof ze niet alleen meer de oude NiCad meuk daar dumpen en bij de Praxis kan je bijv. online naast Bosch Blauw, ook Fein en Hitachi bestellen.
Het is op krachtstroom dus dat valt nog wel mee, er loopt een aparte kabel voor de krachtstroom en een aparte voor 230V van de meterkast naar de schuur.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 21:25 schreef akatar het volgende:
serieus ding, je lampen gaan zeker in de dim stand als je hem aanzet
Jaloers! Ik zou zo graag krachtstroom willen hebben... En ruimte om dergelijke machines een mooie plek te gevenquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 21:49 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Het is op krachtstroom dus dat valt nog wel mee, er loopt een aparte kabel voor de krachtstroom en een aparte voor 230V van de meterkast naar de schuur.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Mijn ouders hebben het stopcontact wel in de schuur zitten, maar er staat helaas geen spanning op
K&W / Korte Klus Kwesties deel 7 - voor al uw kleine klusvraagjesquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 22:55 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]Nou ga eens uitzoeken waarom dat zo is
![]()
krachtstroom kan je toch gewoon aanvragen? kost paar tientjes (dacht ik)quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 22:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jaloers! Ik zou zo graag krachtstroom willen hebben... En ruimte om dergelijke machines een mooie plek te geven.
kijk een goed beginquote:Op zondag 2 oktober 2016 00:09 schreef kingjotte het volgende:
Eindelijk ook begonnen met het maken van een L-Boxx stapel:
[ afbeelding ]
Het is niet alleen de aanvraag, de kast moet ook aangepast worden.quote:Op zondag 2 oktober 2016 00:10 schreef akatar het volgende:
krachtstroom kan je toch gewoon aanvragen? kost paar tientjes (dacht ik)
Onder op die kast zit wel een 3 fasen aardlek (Hager) en een 3 fasen Installatieautomaat, als dit voor een 230V kookgroep is dan is het overkill en had anders (goedkoper) opgelost kunnen worden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 23:15 schreef derLudolf het volgende:
K&W / Korte Klus Kwesties deel 7 - voor al uw kleine klusvraagjes
Zie hier. Eigenlijk nog niet verder naar gekeken
Ik moet mijn halve huis slopen om die krachtstroom in de schuur te krijgen. Dat gaat mij te verquote:Op zondag 2 oktober 2016 00:10 schreef akatar het volgende:
[..]
krachtstroom kan je toch gewoon aanvragen? kost paar tientjes (dacht ik)
Ik heb er een zoals meerdere users hier bij deze site vandaan.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:42 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Kan iemand mij helpen? Bij de Gamma deze Bosch gezien: https://www.gamma.nl/asso(...)ithium-ion/p/B556685
Bij Amazon.de kom ik deze sets tegen: https://www.amazon.de/s/r(...)ld-keywords=gsr+10.8. Qua prijs en opties aantrekkelijker? Welke set zouden jullie kiezen gebasseerd op maximaal 129 euro die ik bij Gamma kwijt zou zijn? Een setje voor 119 euro met tasje, twee 2ah accu's en wat bitjes? https://www.amazon.de/Bos(...)ords=gsr%2B10.8&th=1 Bij Gamma krijg je maar 1 accu en geen tasje, accessoires?
Thanks! Dan is 120 euro voor 2 accu's, oplader en accessoires niet eens zo gek toch? Setje is voor mijn vader btwquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:50 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ik heb er een zoals meerdere users hier bij deze site vandaan.
Zelfde set als bij de gamma: ¤44,90 voor de body en ¤24,90 voor een 2,5Ah accu, daar komen dan uiteraard nog wel ¤12,95 aan verzendkosten bij.
edit: Op de gamma site staat 'in koffer' nog aangevinkt, als dat een L-BOXX is dan mag je er idd nog bijna ¤50 bij optellen, en ik bedenk me net dat je dan natuurlijk de lader nog mist (¤17,90).![]()
Ik had toen een set van een body met accu en lader voor ¤74,90, maar die hebben ze er dus niet meer tussen staan zonder koffer of boren.
Lijkt me idd een prima prijs ja, sta er echt van te kijken hoe lang die 2,5Ah accu meegaat bij mij dus met 2x 2Ah heb je zeker genoeg.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:16 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Thanks! Dan is 120 euro voor 2 accu's, oplader en accessoires niet eens zo gek toch? Setje is voor mijn vader btw
Mooi cadeau trouwens, gaat ie vast blij mee zijnquote:Dieser Artikel kann nicht in die Niederlande geliefert werden.
De verkoper die je ziet levert inderdaad niet in Nederland, maar Amazon zelf wel. Onhandige site soms met al die verkopers buiten Amazon om, maar bestelbevestiging is binnen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:47 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Lijkt me idd een prima prijs ja, sta er echt van te kijken hoe lang die 2,5Ah accu meegaat bij mij dus met 2x 2Ah heb je zeker genoeg.
Staat alleen wel bij dat ze niet in NL leveren, dus zou wel even mailen voor je besteld:
[..]
Mooi cadeau trouwens, gaat ie vast blij mee zijn
En die aparte groepenkast is dan weer niet handig, dat is een veelgemaakte fout.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:44 schreef FranticDJ het volgende:
Loopt 380v van de meter kast naar de garage.. Is daar onderverdeeld met een aparte groepenkast.
25A in de hoofdkast en de 380v groepen zitten met eh 21A geloof ik uit het hoofd.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:38 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
En die aparte groepenkast is dan weer niet handig, dat is een veelgemaakte fout.
Zeer waarschijnlijk zitten daar 16A zekeringen in voor de 230V stopcontacten en verlichting.
Die kabel zou dan eigenlijk met een 25A zekering beveiligd moeten zijn in de hoofdgroepenkast, meestal is dit niet zo![]()
2 aparte kabels en die allebei afzekeren in de hoofdgroepenkast is meestal goedkoper dan een losse groepenkast en daar weer 400V en 230V van aftakken.
Weet ik niet uit m'n hoofdquote:Op zondag 2 oktober 2016 14:59 schreef bluemoon23 het volgende:
Die kabel is met 25A afgezekerd ?
En wat voor hoofdzekeringen heb je dan ?
Als dat ook 25A is dan heeft het niet zoveel nut
CEE schakelmateriaal is 16 A, 25A, 32A, 63A of nog groterquote:Op zondag 2 oktober 2016 14:55 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
25A in de hoofdkast en de 380v groepen zitten met eh 21A geloof ik uit het hoofd.
Like i saidquote:Op zondag 2 oktober 2016 16:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
CEE schakelmateriaal is 16 A, 25A, 32A, 63A of nog groter
Ik was een foto aan het zoeken daarvan om hier te posten net, maar die kon ik niet vinden.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:04 schreef FranticDJ het volgende:
Ik vond het demo filmpje van die stands grappig.. 'you can also use the triton stand to create your very own volleybal field'
Waar heb je deze gekocht? Vind het niet meteen terug bij Atmoz ook.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:40 schreef Makrolon het volgende:
Na ze bij atmoz te hebben gezien, 3 van deze.
[ afbeelding ]
Een balk bovenin klemmen, plaatmateriaal er op, en met de invalzaag doorzagen. Geen gekloot met bokjes meer
Ik was bij hem.quote:Op maandag 3 oktober 2016 12:25 schreef ridsel het volgende:
[..]
Waar heb je deze gekocht? Vind het niet meteen terug bij Atmoz ook.
Welke lokale Shop?quote:Op maandag 3 oktober 2016 13:19 schreef ridsel het volgende:
Ik heb er ondertussen twee besteld in een lokale winkel. ¤35 per stuk.
http://www.capellemanmachines.be/index.htmquote:Op maandag 3 oktober 2016 14:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welke lokale Shop?Zien er idd uit als handige dingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |