zou wel zorgen dat ik er meetpennen bij krijgquote:Op donderdag 22 september 2016 01:29 schreef DarkE het volgende:
Multimeter!
[ afbeelding ]
Nu nog uitvinden hoe er mee te meten....
Fuck, dacht al dat ik wat miste...quote:Op donderdag 22 september 2016 19:41 schreef akatar het volgende:
[..]
zou wel zorgen dat ik er meetpennen bij krijg
Wordt aan gewerkt. Beetje achtergrond: kort geleden een oude camper gekocht en wil straks niet voor elke kleine storing of vraag naar een garage. Heb niet heul veul electronica-kennis maar wil het dus wel leren. Aanschaf multimeter is een begin, bovendien vandaag eerste uitleg van een vriendelijk 'camper-mannetje' gehad. Zal zeker internet ook nog vaak afstruinen...quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:09 schreef akatar het volgende:
en volg ergens (op internet?) ff een basis cursus van een paar minuten
Nou... Omvormer, inverter, laders, sensoren/voelers, accu's, diverse relais, koelkast op 12V/230V/gas, controlepanelen, gas/electra boiler, zonnepanelen, electronicablok etc. Noem dat maar 'niet spannend' voor een leek!quote:Op vrijdag 23 september 2016 19:09 schreef akatar het volgende:
camper is vast alles gelijk spanning, niks spannend aan.
Omvormer van de Caravan van mijn ouders is ook stuk. Dacht ik zelf ook te vervangen... Totdat ik alle draadjes zagquote:Op zaterdag 24 september 2016 01:09 schreef DarkE het volgende:
[..]
Nou... Omvormer, inverter, laders, sensoren/voelers, accu's, diverse relais, koelkast op 12V/230V/gas, controlepanelen, gas/electra boiler, zonnepanelen, electronicablok etc. Noem dat maar 'niet spannend' voor een leek!
sorry, inderdaad. voor een leek is het natuurlijk al snel een uitdagingquote:Op zaterdag 24 september 2016 01:09 schreef DarkE het volgende:
[..]
Nou... Omvormer, inverter, laders, sensoren/voelers, accu's, diverse relais, koelkast op 12V/230V/gas, controlepanelen, gas/electra boiler, zonnepanelen, electronicablok etc. Noem dat maar 'niet spannend' voor een leek!
Nice, ik heb dezelfde. Ga je veel plezier van hebbenquote:Op zaterdag 24 september 2016 16:56 schreef Tom_ het volgende:
Vandaag een kruisstaal opgepikt![]()
[ afbeelding ]
Coolquote:Op zaterdag 24 september 2016 16:56 schreef Tom_ het volgende:
[ afbeelding ]
Pffffew, dat scheeltquote:Op zaterdag 24 september 2016 18:18 schreef FranticDJ het volgende:
Nice
Vind de spulletjes van Veritas er altijd wel gelikt uit zien
(Sorry Atmoz, ik vind Lie Nielsen iets te kitscherig)
Dat zijn koffers die ik 2e hands heb gekocht. In 3e van onderen zit een schuurmachine, en in de 4e van onderen een slijptol. De 2 kleintjes bovenin zit los spulquote:Op maandag 26 september 2016 12:30 schreef bleiblei het volgende:
Waarom heb je vijf schroef/boormachines?
Allemaal in een losse lboxx... want ik zit net te tellen en heb er ook 5, al zitten die in drie systainers.
http://www.autogereedscha(...)ekrik-assteunen-etc/quote:Op maandag 26 september 2016 15:02 schreef ridsel het volgende:
Waar heb je de krik gekocht?
Ziet er een goeie uit.
Goed uitgepakt zeg!quote:Op maandag 26 september 2016 12:25 schreef Volvoman het volgende:
Mijn aanschaffen van de laatste tijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De stapel:
[ afbeelding ]
Mooie aankopen en al een mooi stapeltje bij elkaar zo.quote:Op maandag 26 september 2016 12:25 schreef Volvoman het volgende:
Mijn aanschaffen van de laatste tijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De stapel:
[ afbeelding ]
Dat is een beste knaap !quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Stationaire bandschuurmachine gekocht op Marktplaats.
Schuurband van 150mm breed.
Motor van 4Kw![]()
Made in Germany![]()
Er zit geen leunspaan en stofopvangbak meer bij, die moet ik nog even fabriceren.
[ link | afbeelding ]
En voor vlakschuren.
[ link | afbeelding ]
Het ding weegt 120 kilo, bij de handelaar waar hij weg komt hebben ze hem met met een heftruck in mijn auto gezet (stationwagen)
Poah wat een lummel. Die overleeft jou welquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Motor van 4Kw![]()
Made in Germany![]()
Er zit geen leunspaan en stofopvangbak meer bij, die moet ik nog even fabriceren.
[ link | afbeelding ]
En voor vlakschuren.
[ link | afbeelding ]
Het ding weegt 120 kilo, bij de handelaar waar hij weg komt hebben ze hem met met een heftruck in mijn auto gezet (stationwagen)
Die heb ik ook, fijn dingquote:Op zaterdag 24 september 2016 16:56 schreef Tom_ het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is dat eigenljk voor? Om de diepte van een gat op te meten ofzo?quote:Op zaterdag 24 september 2016 16:56 schreef Tom_ het volgende:
[ afbeelding ]
Er zit nog een NEN3140 keuringssticker op van 2013, hij komt oorspronkelijk uit gevangenis de Grittenborgh weg.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is een beste knaap !![]()
Wel iets meer dan een hobby toestel ..
Schurenquote:
Grappig, die staat al even in m'n eBay wish list. Nooit geweten dat Gamma ze ook heeft. Toch maar eens kijken daar.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:28 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb deze gisteren gekocht bij de Gamma(goedkoper dan toolnation, wat duurder dan een aantal andere toko's maar toch aardig concurrerende prijs, zeker als ze 20% kortingsacties doen).
Geinig dingetje! Zitten wel toffe features op.
Maar goed, Bosch Blauw in de bouwmarkt. Ik weet niet wat ik er van moet denken...
20mm betonboor op de boormachine, rijtje gaten boren en dan haken met de beitel.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:03 schreef Glider76 het volgende:
Vandaag deze sleuevenfrees ontvangen. Nu is dit een beetje lomp zwaar ding en komt natuurlijk niet helemaal tot aan de grond.
Hoe doe je de laatste 15 centimeter sleuf maken? Haakse slijper met diamantschijf of multi tool met diamant dingetje?
Ik was Donderdag bij de Gamma, toen viel mij ook op dat ze daar Bosch blauw hadden ja.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:28 schreef bleiblei het volgende:
Maar goed, Bosch Blauw in de bouwmarkt. Ik weet niet wat ik er van moet denken...
Op zaterdag 1 oktober 2016 20:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Oh ja, klopt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 20:32 schreef RB42 het volgende:
Ik zie trouwens dat die Bosch spulletjes Altijd Extra Laag zijn, dan gelden de kortingsacties en -bonnetjes toch niet?
serieus ding, je lampen gaan zeker in de dim stand als je hem aanzetquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Motor van 4Kw![]()
Made in Germany![]()
[ link | afbeelding ]
En voor vlakschuren.
[ link | afbeelding ]
Naja, Makita ligt ook al jaren in de bouwmarkt, en de laatste tijd lijkt het alsof ze niet alleen meer de oude NiCad meuk daar dumpen en bij de Praxis kan je bijv. online naast Bosch Blauw, ook Fein en Hitachi bestellen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 21:22 schreef akatar het volgende:
blijkbaar wil bosch blauw wel in een (paar) bouwmarkten liggen,
bauhaus heeft 1 levering festool gehad, tot festool erachter kwam dat het een bouwmarkt was, nooit meer een levering gehad
klopt, online heb ik het vaker gezien, dan ligt het niet fysiek in de winkelquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 21:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, Makita ligt ook al jaren in de bouwmarkt, en de laatste tijd lijkt het alsof ze niet alleen meer de oude NiCad meuk daar dumpen en bij de Praxis kan je bijv. online naast Bosch Blauw, ook Fein en Hitachi bestellen.
Het is op krachtstroom dus dat valt nog wel mee, er loopt een aparte kabel voor de krachtstroom en een aparte voor 230V van de meterkast naar de schuur.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 21:25 schreef akatar het volgende:
serieus ding, je lampen gaan zeker in de dim stand als je hem aanzet
Jaloers! Ik zou zo graag krachtstroom willen hebben... En ruimte om dergelijke machines een mooie plek te gevenquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 21:49 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Het is op krachtstroom dus dat valt nog wel mee, er loopt een aparte kabel voor de krachtstroom en een aparte voor 230V van de meterkast naar de schuur.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Mijn ouders hebben het stopcontact wel in de schuur zitten, maar er staat helaas geen spanning op
K&W / Korte Klus Kwesties deel 7 - voor al uw kleine klusvraagjesquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 22:55 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]Nou ga eens uitzoeken waarom dat zo is
![]()
krachtstroom kan je toch gewoon aanvragen? kost paar tientjes (dacht ik)quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 22:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jaloers! Ik zou zo graag krachtstroom willen hebben... En ruimte om dergelijke machines een mooie plek te geven.
kijk een goed beginquote:Op zondag 2 oktober 2016 00:09 schreef kingjotte het volgende:
Eindelijk ook begonnen met het maken van een L-Boxx stapel:
[ afbeelding ]
Het is niet alleen de aanvraag, de kast moet ook aangepast worden.quote:Op zondag 2 oktober 2016 00:10 schreef akatar het volgende:
krachtstroom kan je toch gewoon aanvragen? kost paar tientjes (dacht ik)
Onder op die kast zit wel een 3 fasen aardlek (Hager) en een 3 fasen Installatieautomaat, als dit voor een 230V kookgroep is dan is het overkill en had anders (goedkoper) opgelost kunnen worden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 23:15 schreef derLudolf het volgende:
K&W / Korte Klus Kwesties deel 7 - voor al uw kleine klusvraagjes
Zie hier. Eigenlijk nog niet verder naar gekeken
Ik moet mijn halve huis slopen om die krachtstroom in de schuur te krijgen. Dat gaat mij te verquote:Op zondag 2 oktober 2016 00:10 schreef akatar het volgende:
[..]
krachtstroom kan je toch gewoon aanvragen? kost paar tientjes (dacht ik)
Ik heb er een zoals meerdere users hier bij deze site vandaan.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:42 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Kan iemand mij helpen? Bij de Gamma deze Bosch gezien: https://www.gamma.nl/asso(...)ithium-ion/p/B556685
Bij Amazon.de kom ik deze sets tegen: https://www.amazon.de/s/r(...)ld-keywords=gsr+10.8. Qua prijs en opties aantrekkelijker? Welke set zouden jullie kiezen gebasseerd op maximaal 129 euro die ik bij Gamma kwijt zou zijn? Een setje voor 119 euro met tasje, twee 2ah accu's en wat bitjes? https://www.amazon.de/Bos(...)ords=gsr%2B10.8&th=1 Bij Gamma krijg je maar 1 accu en geen tasje, accessoires?
Thanks! Dan is 120 euro voor 2 accu's, oplader en accessoires niet eens zo gek toch? Setje is voor mijn vader btwquote:Op zondag 2 oktober 2016 12:50 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ik heb er een zoals meerdere users hier bij deze site vandaan.
Zelfde set als bij de gamma: ¤44,90 voor de body en ¤24,90 voor een 2,5Ah accu, daar komen dan uiteraard nog wel ¤12,95 aan verzendkosten bij.
edit: Op de gamma site staat 'in koffer' nog aangevinkt, als dat een L-BOXX is dan mag je er idd nog bijna ¤50 bij optellen, en ik bedenk me net dat je dan natuurlijk de lader nog mist (¤17,90).![]()
Ik had toen een set van een body met accu en lader voor ¤74,90, maar die hebben ze er dus niet meer tussen staan zonder koffer of boren.
Lijkt me idd een prima prijs ja, sta er echt van te kijken hoe lang die 2,5Ah accu meegaat bij mij dus met 2x 2Ah heb je zeker genoeg.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:16 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Thanks! Dan is 120 euro voor 2 accu's, oplader en accessoires niet eens zo gek toch? Setje is voor mijn vader btw
Mooi cadeau trouwens, gaat ie vast blij mee zijnquote:Dieser Artikel kann nicht in die Niederlande geliefert werden.
De verkoper die je ziet levert inderdaad niet in Nederland, maar Amazon zelf wel. Onhandige site soms met al die verkopers buiten Amazon om, maar bestelbevestiging is binnen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:47 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Lijkt me idd een prima prijs ja, sta er echt van te kijken hoe lang die 2,5Ah accu meegaat bij mij dus met 2x 2Ah heb je zeker genoeg.
Staat alleen wel bij dat ze niet in NL leveren, dus zou wel even mailen voor je besteld:
[..]
Mooi cadeau trouwens, gaat ie vast blij mee zijn
En die aparte groepenkast is dan weer niet handig, dat is een veelgemaakte fout.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:44 schreef FranticDJ het volgende:
Loopt 380v van de meter kast naar de garage.. Is daar onderverdeeld met een aparte groepenkast.
25A in de hoofdkast en de 380v groepen zitten met eh 21A geloof ik uit het hoofd.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:38 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
En die aparte groepenkast is dan weer niet handig, dat is een veelgemaakte fout.
Zeer waarschijnlijk zitten daar 16A zekeringen in voor de 230V stopcontacten en verlichting.
Die kabel zou dan eigenlijk met een 25A zekering beveiligd moeten zijn in de hoofdgroepenkast, meestal is dit niet zo![]()
2 aparte kabels en die allebei afzekeren in de hoofdgroepenkast is meestal goedkoper dan een losse groepenkast en daar weer 400V en 230V van aftakken.
Weet ik niet uit m'n hoofdquote:Op zondag 2 oktober 2016 14:59 schreef bluemoon23 het volgende:
Die kabel is met 25A afgezekerd ?
En wat voor hoofdzekeringen heb je dan ?
Als dat ook 25A is dan heeft het niet zoveel nut
CEE schakelmateriaal is 16 A, 25A, 32A, 63A of nog groterquote:Op zondag 2 oktober 2016 14:55 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
25A in de hoofdkast en de 380v groepen zitten met eh 21A geloof ik uit het hoofd.
Like i saidquote:Op zondag 2 oktober 2016 16:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
CEE schakelmateriaal is 16 A, 25A, 32A, 63A of nog groter
Ik was een foto aan het zoeken daarvan om hier te posten net, maar die kon ik niet vinden.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:04 schreef FranticDJ het volgende:
Ik vond het demo filmpje van die stands grappig.. 'you can also use the triton stand to create your very own volleybal field'
Waar heb je deze gekocht? Vind het niet meteen terug bij Atmoz ook.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:40 schreef Makrolon het volgende:
Na ze bij atmoz te hebben gezien, 3 van deze.
[ afbeelding ]
Een balk bovenin klemmen, plaatmateriaal er op, en met de invalzaag doorzagen. Geen gekloot met bokjes meer
Ik was bij hem.quote:Op maandag 3 oktober 2016 12:25 schreef ridsel het volgende:
[..]
Waar heb je deze gekocht? Vind het niet meteen terug bij Atmoz ook.
Welke lokale Shop?quote:Op maandag 3 oktober 2016 13:19 schreef ridsel het volgende:
Ik heb er ondertussen twee besteld in een lokale winkel. ¤35 per stuk.
http://www.capellemanmachines.be/index.htmquote:Op maandag 3 oktober 2016 14:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welke lokale Shop?Zien er idd uit als handige dingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |