abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_164797242
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:12 schreef bleiblei het volgende:
@Atmoz, ik ben wel benieuwd naar je spierballen dadelijk. Met al dat handschaafwerk :D :P .
Ik schaaf ook alles handmatig en met een goed ingestelde schaaf kost dat weinig moeite. Enorme spierballen valt dus wel mee.
  Lieve Belg dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:51:33 #77
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_164797757
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:30 schreef Atmoz het volgende:
...

Verder ben ik door die filmpjes van de Samurai Carpenter "overgehaald" tot het kopen van 2 mooie Japanse zagen: Ice Bear Japanese Prof Ryoba Saw en Japanese Small Dozuki Tenon Saw. Deze moeten alleen nog binnen komen...

Ik volg hem ook op YouTube. Je moet zijn stijl van 'presenteren' wel een beetje kunnen smaken, anders kan die nogal brutaal/arrogant overkomen.

Maar wel altijd zijn mooi en fijn resultaat!

Zo wat extra houtbewerkings materiaal staat ook mijn verlanglijst (en die is nog groot). Maar vanaf het eindejaar in de grote verbouwingen, daar eerst nieuw materiaal voor kopen :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 09:46:11 #78
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164806286
Geen grootte aanschaffen hier; wel een leuk setje Wiha schroevendraaiers gekocht. ^O^



quote:
Omschrijving

• Bij uitstek geschikt voor werkzaamheden in schakelkasten, zekeringenkasten, klemmenstroken en relais.
• SlimFix geïntegreerde isolatie, moeiteloze toegang tot diepliggende schroef- en veerklemmen
• Ergonomische Softfinish samengestelde greep
• Xeno voor plus-min klemschroeven
• Sleufkop 3,5x100mm
• VDE conform IEC 60900:2004
• Xeno (Sleufkop/Pozidriv) 2x100mm
En een setje kleine schroevendraaiers, voor huis tuin en keuken gebruik.



quote:
Set bevat:
• Sleufkop 1mm, 1,2mm, 1,4mm, 1,8mm, 2,4mm en 3mm
• Phillips 00, 0 en 1
• Kraspen en magneet
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:09:44 #79
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_164806751
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Geen grootte aanschaffen hier; wel een leuk setje Wiha schroevendraaiers gekocht. ^O^

[ afbeelding ]

[..]

En een setje kleine schroevendraaiers, voor huis tuin en keuken gebruik.

[ afbeelding ]

[..]

Die Wiha's zijn nice! Maareh, dat andere setje, heb je die eerder gehad?
Ik wel nml. en vind het echt waardeloos spul. Als je er een beetje kracht mee zet, draait het zwarte (schroef) deel rond in het handvat en kan je het spul weggooien.

En om niet mijn reputatie waar te maken dat alleen duur spul goed kan zijn (ja, de Wera of Wiha precisiesetjes zijn natuurlijk beter ;) ), ik heb na 2 van die setjes een goedkoop setje gehaald van Lux oid. en die werkt prima. Dat setje lijkt een beetje op deze: https://www.vivolanda.nl/(...)ecisie/5412810168927
  Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 10:21:59 #80
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164806993
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:09 schreef bleiblei het volgende:
Ik wel nml. en vind het echt waardeloos spul. Als je er een beetje kracht mee zet, draait het zwarte (schroef) deel rond in het handvat en kan je het spul weggooien
Nee, maar het wordt ook misschien maar twee keer in het jaar gebruikt om de schroefjes van de bril van mijn vrouw weer aan te draaien :P

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:09 schreef bleiblei het volgende:
Die Wiha's zijn nice!
Ideaal voor monteurs in de kastpaneelbouw ;) waaronder mijzelf !
pi_164816435
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die Wiha's zijn nice! Maareh, dat andere setje, heb je die eerder gehad?
Ik wel nml. en vind het echt waardeloos spul. Als je er een beetje kracht mee zet, draait het zwarte (schroef) deel rond in het handvat en kan je het spul weggooien.

En om niet mijn reputatie waar te maken dat alleen duur spul goed kan zijn (ja, de Wera of Wiha precisiesetjes zijn natuurlijk beter ;) ), ik heb na 2 van die setjes een goedkoop setje gehaald van Lux oid. en die werkt prima. Dat setje lijkt een beetje op deze: https://www.vivolanda.nl/(...)ecisie/5412810168927
Ze zijn dan ook absoluut niet bedoeld om er kracht mee te zetten.
Denk aan horloges, brillen etc. Ook heel geschikt voor kleine schroefjes in electronica.
Alles wat alleen maar 'vast' zit, en niet wurg-vast :D
  Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 18:23:15 #82
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164818651
quote:
12s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:44 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Ze zijn dan ook absoluut niet bedoeld om er kracht mee te zetten.
Denk aan horloges, brillen etc. Ook heel geschikt voor kleine schroefjes in electronica.
Alles wat alleen maar 'vast' zit, en niet wurg-vast :D
En niet vast, vast; als in hoeft nooit meer los :P
  Moderator donderdag 25 augustus 2016 @ 17:28:53 #83
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164845686
Net even hier bij een plaatselijke winkel wat supplies ingekocht; mijn hevig bekrastte veiligheidsbril maar eens vervangen voor een nieuw exemplaar.

Een M-safe veiligheidsbril Tronador met heldere glazen en een grijs montuur.
Met iets meer gebogen glazen, dan diegene die ik nu heb en met anti kras en anti fog coating.



Een merkstift Pentel N50, zwart.



En nog wat losse zaagbladen voor een beugelzaag :)

Ben nog aan het twijfelen over deze knipex tang :P
http://www.knipex.com/ind(...)ID=1324&groupID=2068

pi_164849421
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 17:28 schreef Vonkenboer het volgende:

Ben nog aan het twijfelen over deze knipex tang :P
http://www.knipex.com/ind(...)ID=1324&groupID=2068

[ afbeelding ]
Heb zelf deze tang ook, helaas heb ik te weinig elektra werkzaamheden om hem veel te kunnen gebruiken. Maar als ik hem kan gebruiken ben ik elke keer weer ontzettend blij met deze tang!😃 (Verbaasd me wel een beetje dat jij hem niet al hebt😁)

Net zoals de Bosch 10,8 serie en de Gsr 18VE-2-li, wat een fijne machine's!! 👍

Bestel hem alleen even bij de oosterburen dan ben je met verzenden nog goedkoper uit dan hier in NL.😉
https://www.werkzeugstore(...)1386-200mm-8470.html

[ Bericht 0% gewijzigd door PasopA op 26-08-2016 06:31:15 ]
pi_164853081
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 17:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Net even hier bij een plaatselijke winkel wat supplies ingekocht; mijn hevig bekrastte veiligheidsbril maar eens vervangen voor een nieuw exemplaar.

Een M-safe veiligheidsbril Tronador met heldere glazen en een grijs montuur.
Met iets meer gebogen glazen, dan diegene die ik nu heb en met anti kras en anti fog coating.
Je weet dat je werkgever verplicht is om jou PBM`s te verstrekken ?
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:15:19 #86
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164857994
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je weet dat je werkgever verplicht is om jou PBM`s te verstrekken ?
Ja, dat weet ik :)
  Knikkerking zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:50:01 #87
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_164895156
Mooi spul Vonkenboer ^O^

Ik ga 's morgens, als ik toch niet meer kan slapen, geregeld wat op tools-sites kijken voor nieuwtjes of andere leuke dingen. Een van die sites is natuurlijk Gereedschappro.

Ook kon ik de vraag van m'n neefje gisteravond tijdens het klussen nog goed herinneren: "Hé Stephan, hoe zouden de pro's dit eigenlijk doen?" (we waren met een stuk "recht" *ahum* O-) MDF iets van > 1m aan het aftekenen wat vrij secuur moest).

Vanmorgen in alle vroegte dus maar even een mooie, rechte, 1.20 lange :9 liniaal erbij gekocht:



Daarbij nog 2 stuks Bollé Safety veiligheidsbrillen (thanks Vonk :Y) maar waarom moet iemand anders mij op dit idee brengen, en werk ik nog geregeld gewoon met zo'n gare, bekraste, oude prul?!)



+



Tevens nog 2 nieuwe rolmaten:



+



Iemand trouwens ervaring met die Talmeter? Zou een fijn ding moeten zijn... 8-)
pi_164896090
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 18:50 schreef Atmoz het volgende:
Vanmorgen in alle vroegte dus maar even een mooie, rechte, 1.20 lange :9 liniaal erbij gekocht:
Je kent neem ik aan al wel de DIN 874 (voor een rei en vlakke lineaal) en de DIN 866 (voor een meetlat met maataanduiding erop) ? O-) :Y
Aluminium http://www.egltools.com/s(...)500mm-din-866-b.html
Of van rvs (gewoon staal hebben ze ook) http://www.benedict-messtechnik.de/produkte_massstaebe.html

Nederlandsche waar http://www.vogelmeetgereedschap.nl/?page_id=186
  Knikkerking zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:51:30 #89
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_164896170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:47 schreef bluemoon23 het volgende:

Je kent neem ik aan al wel de DIN 874 (voor een rei en vlakke lineaal) en de DIN 866 (voor een meetlat met maataanduiding erop) ? O-) :Y
Aluminium http://www.egltools.com/s(...)500mm-din-866-b.html
Of van rvs (gewoon staal hebben ze ook) http://www.benedict-messtechnik.de/produkte_massstaebe.html
Ik ben die term(en) de laatste tijd (en niet alleen hier op FOK! ;)) wel vaker tegen gekomen inderdaad. Maar zó goed hoeft 't ook weer niet he ;) Een stuk MDF is wat te "slecht", Woodpeckers is (veel) te goed, maar wel ook super mooi dus perfect voor mij :P Wat een professional doet moet hij zelf weten, maar ik heb hier genoeg aan :Y)
pi_164897109
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 18:50 schreef Atmoz het volgende:
Mooi spul Vonkenboer ^O^

Ik ga 's morgens, als ik toch niet meer kan slapen, geregeld wat op tools-sites kijken voor nieuwtjes of andere leuke dingen. Een van die sites is natuurlijk Gereedschappro.

Ook kon ik de vraag van m'n neefje gisteravond tijdens het klussen nog goed herinneren: "Hé Stephan, hoe zouden de pro's dit eigenlijk doen?" (we waren met een stuk "recht" *ahum* O-) MDF iets van > 1m aan het aftekenen wat vrij secuur moest).

Vanmorgen in alle vroegte dus maar even een mooie, rechte, 1.20 lange :9 liniaal erbij gekocht:

[ afbeelding ]

Daarbij nog 2 stuks Bollé Safety veiligheidsbrillen (thanks Vonk :Y) maar waarom moet iemand anders mij op dit idee brengen, en werk ik nog geregeld gewoon met zo'n gare, bekraste, oude prul?!)

[ afbeelding ]

+

[ afbeelding ]

Tevens nog 2 nieuwe rolmaten:

[ afbeelding ]

+

[ afbeelding ]

Iemand trouwens ervaring met die Talmeter? Zou een fijn ding moeten zijn... 8-)
sowieso altijd met dezelfde rolmaat afmeten en aftekenen :)
  Knikkerking zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:42:44 #91
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_164897370
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:31 schreef akatar het volgende:

sowieso altijd met dezelfde rolmaat afmeten en aftekenen :)
Goed idee inderdaad :Y

Zelfde geld voor het meten (en aftekenen trouwens ook) door dezelfde persoon.
Ik werk de laatste maanden zeer veel met m'n broertje en neefje samen, en dan merk je (soms op hele grappige manieren, want dan klopt het totaal niet) vaak dat je net iets anders meet/aftekent dan de ander. Daar komen dan geregeld scheve platen of niet even lange balken uit :P
pi_164898001
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 17:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Een M-safe veiligheidsbril Tronador met heldere glazen en een grijs montuur.
Met iets meer gebogen glazen, dan diegene die ik nu heb en met anti kras en anti fog coating.

77800000.jpg
Zijn die goed? Ik ben ook nog op zoek naar een goede veiligheidsbril namelijk, die ik nu heb ik echt waardeloos.
  Moderator zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:09:32 #93
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164898065
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 21:07 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Zijn die goed? Ik ben ook nog op zoek naar een goede veiligheidsbril namelijk, die ik nu heb ik echt waardeloos.
De pas vorm is voor mij prima :)
pi_164904817
Oude Makita NiMh machine eindelijk maar eens vervangen door
een DHP482

pi_164905208
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je weet dat je werkgever verplicht is om jou PBM`s te verstrekken ?
Ik fix ook m'n eigen veiligheidsbrillen hoor.. Diegenen die verschaft worden vinden ik voor geen meter zitten. helemaal niet als je nog wat earmuffs erbij op hebt. (ok ik heb otoplastieken, ook zelf geregeld)
  Moderator zondag 28 augustus 2016 @ 11:19:59 #96
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164907410
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 04:30 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ik fix ook m'n eigen veiligheidsbrillen hoor.. Diegenen die verschaft worden vinden ik voor geen meter zitten. helemaal niet als je nog wat earmuffs erbij op hebt. (ok ik heb otoplastieken, ook zelf geregeld)
Wij krijgen dan ook van die hopeloze dingen die echt helemaal nergens naar zitten; ze kosten ook niet wat, maar het is ook niet wat. Zorg w.d.b. liever voor eigen materiaal ;)
pi_164908876
Dan is het bij mij net wat beter voor elkaar, als de PBM`s niet in orde zijn dan ga ik daar over klagen bij degene die daarvoor verantwoordelijk is en dan worden er wel een paar proefexemplaren besteld.
Als het bevalt dan komen ze in het standaard assortiment.
En anders bestel ik ze zelf wel via de inkoopafdeling.

No way dat ik mijn eigen spullen ga kopen.
pi_164908938
Tja ach.. Zo werkt het helaas niet overal..
  Moderator zondag 28 augustus 2016 @ 12:39:58 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164909013
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Dan is het bij mij net wat beter voor elkaar, als de PBM`s niet in orde zijn dan ga ik daar over klagen bij degene die daarvoor verantwoordelijk is en dan worden er wel een paar proefexemplaren besteld.
Als het bevalt dan komen ze in het standaard assortiment.
En anders bestel ik ze zelf wel via de inkoopafdeling.

No way dat ik mijn eigen spullen ga kopen.
Daar zal elk bedrijf weer anders in zijn. Werk jij bij een groot of klein bedrijf? Bij een klein bedrijf gaat het wat makkelijker denk ik :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_164909071
@ludolf, ik werk bij een groot bedrijf ;)
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:36 schreef FranticDJ het volgende:
Tja ach.. Zo werkt het helaas niet overal..
Maar ga je er over klagen bij de Arbo/HSE afdeling op het werk dan ? , of welke afdeling ook maar over de PBM`s gaat ?

Onderling met de collega`s klagen dat het allemaal kut is, dat helpt natuurlijk niet ;)
Als ze (HSE/arbo afdeling) van de werkvloer niet horen dat de PBM`s niet voldoen, dan denken ze dat het allemaal wel voldoet, waarom dan wat anders bestellen ?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')