quote:Marianne Vos mag komende zomer proberen om voor de derde keer olympisch kampioen te worden. Ze is door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de wegwedstrijd. Op die discipline werd ze in 2012 in Londen olympisch kampioen. In 2008 (Peking) veroverde Vos goud op de puntenkoers bij het baanwielrennen.
Het was lang onzeker of Vos op tijd fit zou zijn voor de Spelen van komende zomer, omdat ze een jaar lang uitgeschakeld was door blessures en vermoeidheid. In maart maakte ze haar rentree op de weg. In april reed Vos voor het eerst weer mee in een WorldTour-wedstrijd, ze werd negende in de Waalse Pijl.
Ook Anna van der Breggen, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk zijn door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de Olympische Spelen. Sportkoepel NOC*NSF moet de voordracht van de KNWU nog wel goedkeuren, maar dat is een formaliteit.
Lijkt dus relatief mee te vallen, maar ze zullen je ook niet zomaar op de IC houden.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:37 schreef Pino112 het volgende:
Annemiek van Vleuten, die op 10 km van de finish in de olympische wegwedstrijd zwaar ten val kwam, heeft een zware hersenschudding en drie kleine fractuurtjes in haar lumbale wervelkolom opgelopen. Ze moet nog 24 uur op de intensive care blijven.
http://nos.nl/rio2016/art(...)-in-wervelkolom.html
Volgens mij valt dat helemaal niet mee.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lijkt dus relatief mee te vallen, maar ze zullen je ook niet zomaar op de IC houden.
Ben geen arts...heb dus echt geen flauw idee.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat helemaal niet mee.
Misschien vooral vanwege die hersenschuddingquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lijkt dus relatief mee te vallen, maar ze zullen je ook niet zomaar op de IC houden.
Jij stond ook niet juichend op de banken toen de Giro Rosa werd gewonnen. Ik weet niet waar je je nou druk om maakt.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:
Jezus, wat een doorgestoken kaart
Johansson :"We doen het voor Annemiek".
Die heeft dus gewoon van der Breggen laten winnenZaten Johansson en Breggen ook niet in hetzelfde team Liv-Plantur?
Maar goed, de nationalisten hier zijn helemaal lachwekkend. Dat juichende Holland HouseZeldzaam dat ik Nederlanders zie juichen voor winst in een wielerwedstrijd. Waar waren die juichende mensen toen van Vleuten de Giro Rosa vorig jaar won? De komende 4 jaar volgt geen hond het vrouwen wielrennen verder. De kijkcijfers voor La Course zijn ook niet zo indrukwekkend.
Maar verder, wel goede wedstrijd
Vino - Uran, dat was pas doorgestoken kaartquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:
Die heeft dus gewoon van der Breggen laten winnenZaten Johansson en Breggen ook niet in hetzelfde team Liv-Plantur?
Maar goed, de nationalisten hier zijn helemaal lachwekkend. Dat juichende Holland HouseZeldzaam dat ik Nederlanders zie juichen voor winst in een wielerwedstrijd. Waar waren die juichende mensen toen van Vleuten de Giro Rosa vorig jaar won? De komende 4 jaar volgt geen hond het vrouwen wielrennen verder. De kijkcijfers voor La Course zijn ook niet zo indrukwekkend.
Het is ook vrij beperkte informatie maar breuken in de onderrug zijn zeker voor een wielrenner een behoorlijk probleem.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ben geen arts...heb dus echt geen flauw idee.
Wat loop je nou te janken joh. Is toch mooi dat er nu aandacht voor vrouwenwielrennen is? alsof mensen zonder eerdere aandacht er dan opeens niks meer over mogen zeggenquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:
nu wel maar over 4 jaar weet niemand dat meer.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:50 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Dit is wel echt zo'n wedstrijd dat je de naam van Van Vleuten beter onthoudt dan de winnaar.
Het vrouwenwielrennen is gewoon niet makkelijk te volgen, helaas. Beetje kip-en-ei-verhaal. Tv zendt het niet of maar beperkt uit, dus niet populair. Niet populair, dus niet op tv.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:
Mwa. Weet jij nog wie er goud won op 10 km in Vancouver? En wie er verkeerd wisselde? Dat was ook een zeker goud.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:53 schreef komrad het volgende:
[..]
nu wel maar over 4 jaar weet niemand dat meer.
Een zuid Koreaan.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:54 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Mwa. Weet jij nog wie er goud won op 10 km in Vancouver? En wie er verkeerd wisselde? Dat was ook een zeker goud.
Dit zijn dramatische momenten die je bijblijven
De arm uit de kom van Erben is me ook altijd bijgebleven.
Ze is bij bewustzijn en helder, dat is al positief. Nu hopen dat ze niet verlamd is e.d. Nog niemand daarover gehoord.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat helemaal niet mee.
Dat geschreeuw van Erben.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:54 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Mwa. Weet jij nog wie er goud won op 10 km in Vancouver? En wie er verkeerd wisselde? Dat was ook een zeker goud.
Dit zijn dramatische momenten die je bijblijven
De arm uit de kom van Erben is me ook altijd bijgebleven.
Ik las net ergens dat ze een hersenschudding heeft en haarscheurtjes in dr wervelsquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:57 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ze is bij bewustzijn en helder, dat is al positief. Nu hopen dat ze niet verlamd is e.d. Nog niemand daarover gehoord.
Was dat niet een Zwitser oid? Weet wel nog precies hoe het gebeurde.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:57 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat geschreeuw van Erben.![]()
En inderdaad, soms blijven dit soort gebeurtenissen langer en beter bij dan de winnaar.
Ik weet van toen zelfs nog wie Wennemars onderuit schoffelde maar zou echt niet weten wie de winnaar was o.i.d.
Grunde Njøs, een Noor.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:58 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Was dat niet een Zwitser oid? Weet wel nog precies hoe het gebeurde.
Zo'n blessure is voor een wielrenner natuurlijk dramatisch, maar eerste prioriteit is dat het je verdere functioneren niet belemmert.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is ook vrij beperkte informatie maar breuken in de onderrug zijn zeker voor een wielrenner een behoorlijk probleem.
Een Noor (Grunde Njøs).quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:58 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Was dat niet een Zwitser oid? Weet wel nog precies hoe het gebeurde.
Ik hoor hem nog steeds schreeuwenquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:57 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat geschreeuw van Erben.![]()
En inderdaad, soms blijven dit soort gebeurtenissen langer en beter bij dan de winnaar.
Ik weet van toen zelfs nog wie Wennemars onderuit schoffelde maar zou echt niet weten wie de winnaar was o.i.d.
Volgens mij is het hetzelfde als de rug breken, het zijn alleen kleine breuken maar dan wel drie stuks.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo'n blessure is voor een wielrenner natuurlijk dramatisch, maar eerste prioriteit is dat het je verdere functioneren niet belemmert.
Kleine fractuurtjes in de wervelkolom klinkt wat dat betreft minder erg dan de rug breken.
Speelde de rest van het toernooi niet meer, maar inderdaad ook een fractured vertebra.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:00 schreef maan_man het volgende:
Gezien hoe zij erbij lag, valt het mee. En de rug moeilijk te zeggen: kan ze haar verdere carrière last van hebben. Maar kan me ook herinneren dat ze zeiden dat Neymar een wervelbreuk had. Wedstrijd erna zat hij weer op de bank, en de wedstrijd daarna speelde hij volgens mij weer.
Ken er nog wel meer in die categorie:quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik hoor hem nog steeds schreeuwen...net als die val van Beloki. Die blijft je ook altijd bij.
Froome die rennend een etappe aflegtquote:Op maandag 8 augustus 2016 00:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ken er nog wel meer in die categorie:
- de val van Casartelli
- de crash van Senna
- de idioot die Vanderlei bij de marathon van Athene aan de kant duwde
Het zijn beide breuken in je rug maar de uitwerking verschilt nogal.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij is het hetzelfde als de rug breken, het zijn alleen kleine breuken maar dan wel drie stuks.
Deze greep me ook aan.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
- de val van Casartelli
- de crash van Senna
De snelwandelmevrouw in Sydney die aan de leiding lag en werd gediskwalificeerd bij het ingaan van het stadion vond ik ook wel een memorabele.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
- de val van Casartelli
- de crash van Senna
Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Ik was 10 toen, mijn eerste spelen waarvan ik echt nog dingen weet.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:01 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Wel een rood pak dan? Toen was ik 8, kun je nagaan!
Iedereen is boos op parcours en organisatiequote:Parcours schande van organisatie’
Gisteren, 22:23
RIO DE JANEIRO - De verschrikkelijke val van Annemiek van Vleuten is de schuld van de organisatie bij de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Dat zegt voormalig olympisch kampioen Chris Boardman.
Foto: Screenshot
De Brit is in Rio als commentator en analist aanwezig bij de weg- en baanwedstrijden en gaf live verslag tijdens de gouden race van Nederland. Boardman raakte volkomen in shock toen hij de in zijn ogen ‘weerzinwekkende’ val van Van Vleuten voor zijn ogen op het tv-scherm zag plaatshebben.
"Ik ben woest’’, tiert Boardman. "Ik heb hier zelf over het parcours gereden. Ik heb het verkend en ik heb met eigen ogen geconstateerd hoe gevaarlijk de randen en de bochten zijn. Bij de mannenwedstrijd hebben we 24 uur eerder ook kunnen constateren dat dit ver over de grenzen van veiligheid ging. Dit kan gewoon niet. En dat je er dan als organisatie helemaal niets aan doet voor de wedstrijd die een dag later nog volgt bij de vrouwen, vind ik verschrikkelijk.’’
Boardman werd misselijk bij het zien van de smak die Van Vleuten maakte. "Ze (de organisatoren, red.) hebben het zo gelaten! Er is niks aan gedaan sinds een dag eerder. Ik heb groot respect voor Anna van der Breggen. Zij heeft haar teamgenote daar zien liggen en vervolgens moest ze de knop weer omzetten. Ik voorspelde dat ze de Amerikaanse op de streep zou pakken. Heel knap.’’
Ja, een rood Noors pak.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:01 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Wel een rood pak dan? Toen was ik 8, kun je nagaan!
Wordt nog wel een verzekeringsdingetje hoor, zeker als Van Vleuten tijd moet herstellen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:18 schreef Acheronacis het volgende:
[..]
Iedereen is boos op parcours en organisatie
vond het wel meevallen
ben benieuwd of we het commentaar van boardman zodadelijk ook nog gaan horenquote:
nou ze hadden na gisteren wel een paar kussens neer kunnen zetten in de meest kritieke bochtenquote:Op maandag 8 augustus 2016 00:18 schreef Acheronacis het volgende:
[..]
Iedereen is boos op parcours en organisatie
vond het wel meevallen
Daar heb je een puntquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het vrouwenwielrennen is gewoon niet makkelijk te volgen, helaas. Beetje kip-en-ei-verhaal. Tv zendt het niet of maar beperkt uit, dus niet populair. Niet populair, dus niet op tv.
Ik weet nietquote:Op maandag 8 augustus 2016 00:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Wordt nog wel een verzekeringsdingetje hoor, zeker als Van Vleuten tijd moet herstellen.
En het slechtste beveiligd.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:28 schreef Acheronacis het volgende:
Boardman, zegt hetzelfde wat ik 4 uur geleden al zei
Dit was de beste parcours ooit bij een olympische spelen...
Als je op de fiets blijft zitten dan gebeurt er inderdaad niks. Maar als wij ervan uitgaan dat er niks fout gaat, dan kunnen wij ook miljoenen minder uitgeven aan de vangrail naast de autowegen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:25 schreef Acheronacis het volgende:
[..]
Ik weet niet
Ze is de enige vrouw vandaag die over de kop ging. Dit was inderdaad wel de ergste val die ik ooit heb gezien.
Maar ik denk dat fout bij haar zelf lag. Ze ging gewoon veel te hard. Veel te hard.
Je moet als wielrenner toch zelf een beetje kunnen inschatten hoe hard je ergens kan gaan? Ze ging gewoon over de rand van toelaatbare.
Dus wie zijn schuld is dit dan?
KLoptquote:Op maandag 8 augustus 2016 00:31 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als je op de fiets blijft zitten dan gebeurt er inderdaad niks. Maar als wij ervan uitgaan dat er niks fout gaat, dan kunnen wij ook miljoenen minder uitgeven aan de vangrail naast de autowegen.
Die stoepranden zijn gewoon vies. Zelfs als je ze relatief onschuldig onderuit glijdt, dan kom je ze tegen, terwijl je op een afdaling in de alpen gewoon de berm in schuift en wat schaafwonden hebt. Maar goed de stoepronden liggen er nu eenmaal. Weet niet hoe makkelijk je iets kunt doen om het veiliger te maken.
Je antwoord is wat tegenstrijdig, als iets meevalt, dan lig je niet op de IC. maar gewoon in het ziekenhuis.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Waarbij je ervan uit moet gaan dat de zorg dan men in een Nederlands ziekenhuis op een reguliere afdeling kan leveren relatief hoog is. Is dat in Brazilië ook zo? Geen idee, misschien moet je daar voor bepaalde zorg wel op de IC zijn, waar dat in Nederland niet nodig is.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:36 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je antwoord is wat tegenstrijdig, als iets meevalt, dan lig je niet op de IC. maar gewoon in het ziekenhuis.
Als je op de IC ligt dan is er heus wel wat met je aan de hand en in de vele gevallen die ik ken is er dan ook sprake van kritieke toestanden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intensieve_zorg
Zoals ik het gezien heb leek ze verkeerd in te sturen, maar ze corrigeerde dat met remmen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:25 schreef Acheronacis het volgende:
[..]
Ik weet niet
Ze is de enige vrouw vandaag die over de kop ging. Dit was inderdaad wel de ergste val die ik ooit heb gezien.
Maar ik denk dat fout bij haar zelf lag. Ze ging gewoon veel te hard. Veel te hard.
Je moet als wielrenner toch zelf een beetje kunnen inschatten hoe hard je ergens kan gaan? Ze ging gewoon over de rand van toelaatbare.
Dus wie zijn schuld is dit dan?
Ik denk niet meer dat ze dat kan herinneren gezien haar hersenschudding.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:35 schreef Acheronacis het volgende:
[..]
KLopt
Maar je kan ergens waar je maximaal 50 kan geen 70 gaan rijden als je begrijp wat ik bedoel.
Dat is wel wat er gebeurde.
Je ziet al ruim van te voren dat ze haar linkervoet al van de pedaal haalt om te gaan steunen omdat ze al weet dat ze veel te hard ging.
Ik denk dat ze zelf nog een keer uitleg moet geven wat er mis ging....
Oh damnquote:Op maandag 8 augustus 2016 00:39 schreef Tweek het volgende:
Natuurlijk stond er ook net een omstander te filmen: https://www.facebook.com/(...)eos/918206821641894/ ongeveer na 1 minuut 20.
Medisch personeel is er op zich rap bij, ze beweegt haar armen iig op een gegeven moment.
Ze zullen haar wel niet naar een straatkliniek in de favela`s hebben gebracht.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:39 schreef maan_man het volgende:
Waarbij je ervan uit moet gaan dat de zorg dan men in een Nederlands ziekenhuis op een reguliere afdeling kan leveren relatief hoog is. Is dat in Brazilië ook zo? Geen idee, misschien moet je daar voor bepaalde zorg wel op de IC zijn, waar dat in Nederland niet nodig is.
Reactie van Boardman op de BBC website:quote:
quote:'I'm quite angry'
Chris Boardman
Olympic cycling champion on BBC One
Posted at
20:20
Chris Boardman is not happy about the safety of the descent at the end of the course, where Annemiek van Vleuten had a horrible crash.
"I'm really just waiting for news, it's very hard to concentrate when you see a crash like that. I'm actually quite angry about it because I looked at the road furniture and thought nobody can crash here and get up. This was way past technical, this was dangerous, and it means people who designed the course have seen it and left it."
Brrrrr zo lang als ze daar ligt, wat een kille beelden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:39 schreef Tweek het volgende:
Natuurlijk stond er ook net een omstander te filmen: https://www.facebook.com/(...)eos/918206821641894/ ongeveer na 1 minuut 20.
Medisch personeel is er op zich rap bij, ze beweegt haar armen iig op een gegeven moment.
Damn, twee heel lange minuten.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:39 schreef Tweek het volgende:
Pffff. Wel op de een of andere manier goed dat er is gefilmd. Toch wel prettige gedachte dat er binnen 45-60 seconden medisch personeel is geweest om haar gerust te stellen en dat ze haar arm bewoog.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:39 schreef Tweek het volgende:
Hoe kom je bij 45 seconden?quote:Op maandag 8 augustus 2016 01:05 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Pffff. Wel op de een of andere manier goed dat er is gefilmd. Toch wel prettige gedachte dat er binnen 45-60 seconden medisch personeel is geweest om haar gerust te stellen en dat ze haar arm bewoog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, als ze daar levensloos ligt......quote:Op maandag 8 augustus 2016 01:20 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Dat ze ook als eerste voelen of ze nog hartslag heeft. Brrrr, daar krijg je de kriebels van.
Nou ja in die facebook video zie je haar nog duidelijk ademen en armen bewegen, maar toen die Abott voorbij kwam en ze daar nog zo lag had ik wel even flashbacks naar Wouter Weylandt. Ben gelijk maar wat huishoudelijk werk gaan doen, tot het slot.quote:Op maandag 8 augustus 2016 01:24 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tja, als ze daar levensloos ligt......![]()
Ik was laatst getuige van een motorrijder die tegen een auto aan gereden was.
Die was aan het kermen en aan het jammeren, dan zit er tenminste nog leven in
Die zaten misschien nog achter het peloton. Maar idd, normaal rijden bij dit soort koersen een aantal ambulances mee.quote:Op maandag 8 augustus 2016 01:25 schreef marcodej het volgende:
Ik vond het juist relatief lang duren voordat er medische hulp kwam. Rijden daar geen medische wagens mee?
Klopt zat net te denken wat ik zou doen. Ik zou miss haar hartslag checken (of die er nog is) als ze buiten bewustzijn is en miss haar hand vasthouden oid. Je weet niet of ze dat merkt in haar comateuze toestand. Zou haar lijf absoluut niet verplaatsen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 01:21 schreef LuckyLuQ het volgende:
Het is natuurlijk ook lastig. Ze ligt daar heel naar maar als omstander zonder medische kennis kun je je er ook maar beter niet mee bemoeien denk ik.
Je kan toch niet om de 10m een medici mee laten rijden?quote:Op maandag 8 augustus 2016 01:25 schreef marcodej het volgende:
Ik vond het juist relatief lang duren voordat er medische hulp kwam. Rijden daar geen medische wagens mee?
Het duurde net geen 2 minuten en die Nederlander in dat andere filmpje, zie je nog geen 10 seconden daarna aan komen rennen. Daarnaast zijn ze snel met het waarschuwen van andere rijders, er staan gelijk 4-5 man te fluiten om andere rensters te waarschuwen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 01:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Je kan toch niet om de 10m een medici mee laten rijden?
De Van Uhm die gepromote werd en zo'n beetje als eerste taak had het overlijden van ze zoon aan te kondigen?quote:Op maandag 8 augustus 2016 01:31 schreef V-for-Vendetta het volgende:
De hele ploeg verdient wat mij betreft een lintje, hoe ze samenwerkten en zich in dienst stelden van elkaar, blij voor en bezorgd om ploeggenoten waren. Echt een voorbeeld voor Nederland en elk team.
Doet me denken aan de toespraak van Van Uhm: Niet vanuit het ik of het zij, maar vanuit het wij ontstaan de mooie dingen.
Inderdaad, die Van Uhmquote:Op maandag 8 augustus 2016 01:36 schreef Tweek het volgende:
[..]
De Van Uhm die gepromote werd en zo'n beetje als eerste taak had het overlijden van ze zoon aan te kondigen?
Ik ben er trouwens wel voor dat alle team leden goud krijgen bij de wegrit, of nog een ploegentijdrit. Het teamwerk wat nodig is om te winnen, wordt niet echt beloond. Je kan dan de tijdrit houden voor de individuele prestatie.
Volgens mij heb ik ze Ted Talk een paar jaar geleden ook gekeken, is wel een man die goed kan spreken.quote:
Hier krijg ik ook brok van in de keelquote:Op maandag 8 augustus 2016 01:50 schreef Tweek het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ze Ted Talk een paar jaar geleden ook gekeken, is wel een man die goed kan spreken.
Denk niet dat bijvoorbeeld een Braziliaanse dat allemaal kan verstaan.quote:Op maandag 8 augustus 2016 01:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Klopt zat net te denken wat ik zou doen. Ik zou miss haar hartslag checken (of die er nog is) als ze buiten bewustzijn is en miss haar hand vasthouden oid. Je weet niet of ze dat merkt in haar comateuze toestand. Zou haar lijf absoluut niet verplaatsen.
Als ze bij bewustzijn is zou ik vragen of ze nog weet waar ze is en zeggen dat ze moet blijven liggen en dat er zo iemand aankomt om haar te helpen.
I know maar het is al goed als er iemand tegen je praat en je hand vasthoudt.quote:Op maandag 8 augustus 2016 01:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Denk niet dat bijvoorbeeld een Braziliaanse dat allemaal kan verstaan.
Dat lijkt mij niet, IC is volgens mij internationaal overal hetzelfde, de apparatuur kan anders zijn maar noem het dan niet IC, maar gewoon in het ziekenhuis. Daarbij speelt zich dit af in de enorme stad Rio wat natuurlijk ook rijkdom kent, die ziekenhuizen zijn net zo modern als hier.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Waarbij je ervan uit moet gaan dat de zorg dan men in een Nederlands ziekenhuis op een reguliere afdeling kan leveren relatief hoog is. Is dat in Brazilië ook zo? Geen idee, misschien moet je daar voor bepaalde zorg wel op de IC zijn, waar dat in Nederland niet nodig is.
En anders de Olympische Organisatie wel, De allergrootste topatleten zijn in Brazilië op bezoek waarvan sommige miljonair zijn, OS organisatie wil dan echt niet het risico lopen op allerlei rechtszaken door medische blunders.quote:Op maandag 8 augustus 2016 02:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ome Maurits heeft van te voren allang bekeken welke ziekenhuis ze terecht moeten, dat is allemaal tot in puntjes geregeld
Een zware hersenschudding is al reden om iemand ter observatie te houden. En kan ook een reden zijn dat de carrière van Annemieke voorbij is. Bij de NFL moet je een week of twee testen doorlopen bij een normale hersenschudding wil je gecleared worden voor een volgende wedstrijd.quote:Op maandag 8 augustus 2016 02:19 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En anders de Olympische Organisatie wel, De allergrootste topatleten zijn in Brazilië op bezoek waarvan sommige miljonair zijn, OS organisatie wil dan echt niet het risico lopen op allerlei rechtszaken door medische blunders.
twitter:AvVleuten twitterde op maandag 08-08-2016 om 03:48:40I am now in the hospital with some injuries and fractures, but will be fine. Most of all super disappointed after best race of my career. reageer retweet
Goed nieuws!quote:Op maandag 8 augustus 2016 03:57 schreef marcodej het volgende:
twitter:AvVleuten twitterde op maandag 08-08-2016 om 03:48:40I am now in the hospital with some injuries and fractures, but will be fine. Most of all super disappointed after best race of my career. reageer retweet
Kan je alleen maar respect voor hebben.twitter:AvVleuten twitterde op maandag 08-08-2016 om 03:46:24Thanks for all the messages! Congrats to @AnnavdBreggen! We were a super strong team today with @ellenvdijk and @marianne_vos. reageer retweet
Wielrenners blijven toch de helden van de sport vind ik altijd als ik dit soort dingen leesquote:Op maandag 8 augustus 2016 03:57 schreef marcodej het volgende:
Zeker!quote:Op maandag 8 augustus 2016 05:10 schreef Remzz het volgende:
[..]
Wielrenners blijven toch de helden van de sport vind ik altijd als ik dit soort dingen lees
Net geen 2 minuten in een afdaling, vond het nog best snel. Nederlandse dokter was er ook snel bij.quote:Op maandag 8 augustus 2016 05:28 schreef Fokker89 het volgende:
Hier nog dat ene filmpje voor mensen zonder Facebook.
Tering, die lijkt er echt voor dood bij te liggen, en uj vind de hulp nog best lang op zich wachten eigenlijk. .
twitter:peterheerschop twitterde op maandag 08-08-2016 om 05:24:21@AvVleuten Beterschap en ja, je was super in de koers. reageer retweet
twitter:mcewenrobbie twitterde op maandag 08-08-2016 om 05:27:00@AvVleuten blij te horen dat alles goed komt. Sterkte 💪🏽 reageer retweet
Je checkt niet de hartslag maar de ademhaling.. Die is duidelijk nog aanwezig, dus wil je haar zo min mogelijk aanraken omdat je niet weet of ze wat heeft gebrokenquote:Op maandag 8 augustus 2016 01:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Klopt zat net te denken wat ik zou doen. Ik zou miss haar hartslag checken (of die er nog is) als ze buiten bewustzijn is en miss haar hand vasthouden oid. Je weet niet of ze dat merkt in haar comateuze toestand. Zou haar lijf absoluut niet verplaatsen.
Als ze bij bewustzijn is zou ik vragen of ze nog weet waar ze is en zeggen dat ze moet blijven liggen en dat er zo iemand aankomt om haar te helpen.
Boardman heeft wel een punt. Dat een afdaling technisch en lastig is, is nog niet een probleem, maar die stoepranden maken het wel echt gevaarlijk. Volgens mij zijn er 'maar' 5 renners gevallen in deze afdaling (Nibali, Henao, Porte, Thomas en Van Vleuten). Drie daarvan hebben flinke schade en zijn afgevoerd naar het ziekenhuis. Van Porte weet ik het niet wat die heeft, maar die is ook niet gefinished volgens mij.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:50 schreef bluemoon23 het volgende:
Reactie van Boardman op de BBC website:
[..]
Denk het niet, een wielrenner wil juist instinctief verder.quote:Op maandag 8 augustus 2016 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
Denk dat het naast een gevalletje shock en pijn ook een stuk voorzorg geweest kan (!!!!) zijn dat ze niet bewoog. Zo'n rijder weet wat er allemaal mis kan gaan bij en na zo'n val en dat je liever hebt dat pro's je lichaam om gaan draaien dan dat je zelf probeert en misschien nog meer ergere schade oploopt.
Gebroken schouderbladquote:Op maandag 8 augustus 2016 08:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Van Porte weet ik het niet wat die heeft, maar die is ook niet gefinished volgens mij.
Aangezien ze echt totaal niet beweegt, lijkt het er meer op dat ze buiten bewustzijn was. Anders beweegt er iig nog wel een hand of voet.quote:Op maandag 8 augustus 2016 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
Denk dat het naast een gevalletje shock en pijn ook een stuk voorzorg geweest kan (!!!!) zijn dat ze niet bewoog. Zo'n rijder weet wat er allemaal mis kan gaan bij en na zo'n val en dat je liever hebt dat pro's je lichaam om gaan draaien dan dat je zelf probeert en misschien nog meer ergere schade oploopt.
in eerste instantie wel ja, daarna lichte beweging als hulp er is. Denk dat er naast strijdlust ook wel wat behoud bij komt kijken bij dit soort klappers. Maargoed, fijn dat ze zelf heeft laten weten naar omstandigheden in orde te zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2016 08:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aangezien ze echt totaal niet beweegt, lijkt het er meer op dat ze buiten bewustzijn was. Anders beweegt er iig nog wel een hand of voet.
Van Vleuten won de Giro vorig jaar niet hoorquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:
ze reden na de afdeling vooral om voor het groepje Arminstead te blijven. Pas later kwam goud in zichtquote:Op maandag 8 augustus 2016 09:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Van Vleuten won de Giro vorig jaar niet hoor![]()
En natuurlijk heeft Johansson vd Breggen niet laten winnen. Johansson wist ook dat haar enige kans op goud was als ze met 3 volle bak samen zouden werken om Abbott terug te pakken en er dan samen voor zouden sprinten (en normaal gesproken is Johansson dan de snellere van de 2). Net als dat Longo-Borghini maar voor 1 ding reed aan het einde en dat was een medaille, waarbij ze ook wel wist dat brons het hoogst haalbare was, maar als ze Abbott niet terug zouden halen, had ze helemaal geen medaille gewonnen..
Ja, bedoelde op het moment dat van Vleuten gevallen was en die opmerking van Johansson richting vd Breggen kwam. Al was de kans groot dat ze toen alsnog voor zilver reden omdat Abbott wel heel ver voor lag uiteraard.quote:Op maandag 8 augustus 2016 09:22 schreef komrad het volgende:
[..]
ze reden na de afdeling vooral om voor het groepje Arminstead te blijven. Pas later kwam goud in zicht
Soort van vrouwelijke Sagan dus?quote:Op maandag 8 augustus 2016 10:08 schreef Mykonos het volgende:
Het blijft bijzonder dat Johansson zich dan in de sprint laat kloppen door Van der Breggen. Hoe vaak Johansson in haar carrière al niet tweede of derde is geworden, is werkelijk ongelooflijk. Als je zelfs Van der Breggen niet kan kloppen in de sprint![]()
Gelukkig lijkt alles goed te komen met Van Vleuten. Zoals ze zelf aangaf op Twitter, dit was misschien wel de beste wedstrijd uit haar carrière, als je op zo'n klim mee kan met Abbott en iedereen verder lost, was de mooiste overwinning uit haar loopbaan geweest, dus de teleurstelling zal wel heel groot zijn voor haar.
Met Sagan bedoel je de wereldkampioen van 2015 die ook al vele ritten won waarvan drie touretappes afgelopen tour?quote:
Sagan en Greg van Avermaet zijn de bekende renners die zo vaak ereplaatsen hebben bereikt, toevallig hebben ze beiden dit jaar mooie resultaten gehaald, maar het is echt ongelofelijk hoeveel keer Sagan in top-3 is geeindigdquote:Op maandag 8 augustus 2016 11:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met Sagan bedoel je de wereldkampioen van 2015 die ook al vele ritten won waarvan drie touretappes afgelopen tour?
Maar het is een enorm verschil dat Sagan al regelmatig grote wedstrijden heeft gewonnen (7 touretappes) terwijl Sagan 7 jaar jonger is dan Johansson, de vergelijking slaat helemaal nergens op.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sagan en Greg van Avermaet zijn de bekende renners die zo vaak ereplaatsen hebben bereikt, toevallig hebben ze beiden dit jaar mooie resultaten gehaald, maar het is echt ongelofelijk hoeveel keer Sagan in top-3 is geeindigd
En hoeveel koersen rijden de vrouwen? Veel minder.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar het is een enorm verschil dat Sagan al regelmatig grote wedstrijden heeft gewonnen (7 touretappes) terwijl Sagan 7 jaar jonger is dan Johansson, de vergelijking slaat helemaal nergens op.
Hoezo een andere renner die geen grote wedstrijden heeft gewonnen? Het is toch duidelijk dat Sagan hele grote wedstrijden heeft gewonnen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En hoeveel koersen rijden de vrouwen? Veel minder.
Het is een best goede vergelijking, noem jij eens even een andere renner op die heel veel ereplaatsen heeft gehaald en geen grote wedstrijden gewonnen heeft?
quote:Het in deze dagen meest besproken lichaamsdeel van sportminnend Nederland blijft hem in de greep houden. „Het is even slikken wanneer je in Rio opnieuw een pas op de plaats moet maken. Het was een zware domper dat ik woensdag en donderdag gedwongen werd om alleen op de rollen te trainen. Ik had me juist veel van de wegrit voorgesteld. In mijn Tourvorm had ik op dit parcours voor de prijzen kunnen mee doen. Maar de keuze is begrijpelijk.”
„Ik had waarschijnlijk wel 250 kilometer met pijnstillers kunnen rijden en mijn pols zo lang kunnen belasten. Maar die spieren zijn nog altijd niet sterk. Dan krijg ik na de wegrit waarschijnlijk echt een klap. Dat ik echt niet meer kan trainen, dat ik een week niks kan doen. Het zou doodzonde zijn wanneer ik voor een 33ste plaats in de wegrit een dikke streep door mijn tijdrit moet zetten. Het risico was gewoon te groot.”
Off the record zeggen de doktoren nog altijd dat Dumoulin zijn kunstje in de individuele beproeving in het natuurreservaat Grumari succesvol gaat voltooien. Tot dusver heeft de Maastrichtenaar nog geen pijnstiller gebruikt. Woensdag zal hij normaal wel verdoofd worden, zodat hij zeker door de pijngrens heen kan trappen.
Fysiek kan het misschien wel, maar mentaal moet de Maastrichtenaar er zelf ook weer in gaan geloven. Logischerwijs overheerst de onzekerheid. „De doktoren hebben inderdaad heel veel vertrouwen, maar ik maak me wel zorgen. Ik heb de laatste dagen wel geen pijn, maar ik kan met die hand nog altijd niet echt knijpen. Met iedere beweging die ik maak probeer ik mijn pols te ontlasten. Ik heb mijn fiets nog niet in de afdaling gesmeten of volle bak geremd in bochten. Dat zorgt voor twijfels."
Jij zegt dat de vergelijking mank gaat omdat Sagan grote wedstrijden heeft gewonnen. Ik vind het een goede vergelijking dus daag ik je uit om een wielrenner te noemen die veel ereplaatsen heeft gepakt maar geen grote wedstrijden heeft gewonnen zoals Johansson volgens jouquote:Op maandag 8 augustus 2016 12:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoezo een andere renner die geen grote wedstrijden heeft gewonnen? Het is toch duidelijk dat Sagan hele grote wedstrijden heeft gewonnen.
Vreemd dus omdat ik zeg dat Sagan en Johansson niet vergelijkbaar zijn moet ik een man noemen die wel vergelijkbaar is? Mogelijk zijn er geen vergelijkingen, dan heb ik nog steeds gelijk dat Sagan en Johansson niet vergelijkbaar zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij zegt dat de vergelijking mank gaat omdat Sagan grote wedstrijden heeft gewonnen. Ik vind het een goede vergelijking dus daag ik je uit om een wielrenner te noemen die veel ereplaatsen heeft gepakt maar geen grote wedstrijden heeft gewonnen zoals Johansson volgens jou
Ik vind het vrij positief dat hij tot nu toe zonder pijnstillers rond kan rijden. Zijn concurrentie is ook niet optimaal in vorm lijkt het, Froome is niet meer zo goed als in de tour, Oliviera is gevallen, Thomas is ook gevallen. Cancellara lijkt wel goed te zijn, van Dennis weet ik het niet. Het is afwachten, maar goud is nog steeds mogelijk.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:18 schreef Syntix het volgende:
[..]
Ziet er nog niet echt best uit dus voor hem.
Nee, goud is niet meer mogelijk die is namelijk al voor Froome. Froome laat namelijk Tim Kerrison (coach bij team Sky) overvliegen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het vrij positief dat hij tot nu toe zonder pijnstillers rond kan rijden. Zijn concurrentie is ook niet optimaal in vorm lijkt het, Froome is niet meer zo goed als in de tour, Oliviera is gevallen, Thomas is ook gevallen. Cancellara lijkt wel goed te zijn, van Dennis weet ik het niet. Het is afwachten, maar goud is nog steeds mogelijk.
Froome was matig in de wegrit, geen goed voorteken.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:30 schreef Syntix het volgende:
[..]
Nee, goud is niet meer mogelijk die is namelijk al voor Froome. Froome laat namelijk Tim Kerrison (coach bij team Sky) overvliegen.
Nee, was blijkbaar verward met van der Breggen zelfquote:Op maandag 8 augustus 2016 09:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Van Vleuten won de Giro vorig jaar niet hoor![]()
twitter:BaukeMollema twitterde op maandag 08-08-2016 om 12:19:21Vanaf onze top plaatsen bij de finish @AnnavdBreggen: zo gaaf!! #Goud #TeamNL https://t.co/9QzpbRKjgo reageer retweet
Genre Nizzolo ofzo..quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij zegt dat de vergelijking mank gaat omdat Sagan grote wedstrijden heeft gewonnen. Ik vind het een goede vergelijking dus daag ik je uit om een wielrenner te noemen die veel ereplaatsen heeft gepakt maar geen grote wedstrijden heeft gewonnen zoals Johansson volgens jou
twitter:AvVleuten twitterde op maandag 08-08-2016 om 14:00:12Still in the hospital. Waiting for some research&hope I can leave today. Knowing that this chance is 1 in 4 years, doesn't make it easy. reageer retweet
Het is toch duidelijk dat Sagan heel veel tweede plaats heeft gereden en daar grappen over heeft gemaakt? Zelfs dit jaar bij de tour heeft hij er grappen over gemaakt.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is een best goede vergelijking, noem jij eens even een andere renner op die heel veel ereplaatsen heeft gehaald en geen grote wedstrijden gewonnen heeft?
De opmerking over ploegen is best wel onzinnig aangezien Johansson (en Longo Borghini) dit jaar ploeggenoten zijn van Abbott bij Wiggle.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:
Johansson heeft vooral veel ereplaatsen bij kampioenschappen. Voor de rest heeft ze wel hier en daar eens een grote en/of belangrijke dameskoers gewonnen (ook al zijn die niet zo bekend en is er niet altijd een equivalent bij de heren).quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zou er ook wel mee kunnen lachen, als ik iedereen op een hoop rij in de Tour en weer de groene trui win. En ik ook nog eens weet dat ik nog tien jaar heb om de RvV 4 maal te winnen te winnen, en MS, LBL en RvL op mijn palmares bij te schrijven...quote:Op maandag 8 augustus 2016 14:32 schreef Andyy het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk dat Sagan heel veel tweede plaats heeft gereden en daar grappen over heeft gemaakt? Zelfs dit jaar bij de tour heeft hij er grappen over gemaakt.
twitter:DavidHasselhoff twitterde op maandag 08-08-2016 om 06:04:20Glad you are ok !! You'll be back!! Lotsa love you are a winner !! David H https://t.co/LhOPFbR0jI reageer retweet
quote:Op maandag 8 augustus 2016 15:38 schreef Tourniquet het volgende:
Toch nog even een tweetje hoor:twitter:DavidHasselhoff twitterde op maandag 08-08-2016 om 06:04:20Glad you are ok !! You'll be back!! Lotsa love you are a winner !! David H https://t.co/LhOPFbR0jI reageer retweet
![]()
Cancellara leek heel goed, testte zich nog even bergop en kwam over de finish alsof hij een oefenrondje had gedaan.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het vrij positief dat hij tot nu toe zonder pijnstillers rond kan rijden. Zijn concurrentie is ook niet optimaal in vorm lijkt het, Froome is niet meer zo goed als in de tour, Oliviera is gevallen, Thomas is ook gevallen. Cancellara lijkt wel goed te zijn, van Dennis weet ik het niet. Het is afwachten, maar goud is nog steeds mogelijk.
quote:Op maandag 8 augustus 2016 16:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Cancellara leek heel goed, testte zich nog even bergop en kwam over de finish alsof hij een oefenrondje had gedaan.
quote:Op maandag 8 augustus 2016 16:12 schreef Felagund het volgende:
[..], als Dumoulin niet wint mag hij het wel worden.
Lulverhaal. Hij kon in de wegwedstrijd al na tien kilometer goed in de remmen knijpen, dus ik maak me geen zorgen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:24 schreef Marcoss het volgende:
Fysiek kan het misschien wel, maar mentaal moet de Maastrichtenaar er zelf ook weer in gaan geloven. Logischerwijs overheerst de onzekerheid. „De doktoren hebben inderdaad heel veel vertrouwen, maar ik maak me wel zorgen. Ik heb de laatste dagen wel geen pijn, maar ik kan met die hand nog altijd niet echt knijpen.
En dan meteen stoppen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 16:12 schreef Felagund het volgende:
[..], als Dumoulin niet wint mag hij het wel worden.
Ze nam dus bewust risico omdat ze dacht dat ze een relatief kleine voorsprong had op de achtervolgers. Met oortjes was dit dus mogelijk te voorkomen geweest.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Interview met Van Vleuten op Omroep Gelderland http://www.omroepgelderla(...)-teleurgesteld-audio
ik denk dat het vooral de media zijn die alles willen wetenquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:46 schreef groenen het volgende:
Ik word een beetje moe van Tom Dumoulin. Jammer, was een van de enige leuke Nederlandse renners.
Het klinkt misschien cru maar dankzij dat oortjesverbod krijg je wel spannendere koersen die minder worden gecontroleerd. Heb zowel van de mannen- als vrouwenkoers genoten.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ze nam dus bewust risico omdat ze dacht dat ze een relatief kleine voorsprong had op de achtervolgers. Met oortjes was dit dus mogelijk te voorkomen geweest.
Denk dat dat meer aan de 4/5 renners factor lag.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het klinkt misschien cru maar dankzij dat oortjesverbod krijg je wel spannendere koersen die minder worden gecontroleerd. Heb zowel van de mannen- als vrouwenkoers genoten.
Dat uiteraard ook, maar nu ze zelf moeten nadenken en improviseren is de kans op een leuke koers wel vergroot.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Denk dat dat meer aan de 4/5 renners factor lag.
Wellicht moet dan toch de optie met 'neutrale' oortjes waarbij gevaarlijke situaties en tijdverschillen door worden gegeven.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat uiteraard ook, maar nu ze zelf moeten nadenken en improviseren is de kans op een leuke koers wel vergroot.
Denk dat het geen toeval is dat juist renners als GvA en Fuglsang vooraan terecht kwamen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
quote:Froome grapt: "Olympische grote ronde van 3 weken zou leuk zijn"
Chris Froome rijdt woensdag de olympische tijdrit. In afwachting laat hij op Twitter weten dat hij een grote ronde van 3 weken wel ziet zitten als olympische discipline. Maar de Tourwinnaar wil naar eigen zeggen ook rugby sevens wel eens proberen.
Chris Froome werd zaterdag 12e in de olympische wegrit. Woensdag verschijnt hij aan de start van de tijdrit, maar in de tussentijd heeft de Brit wat tijd te doden. Dat zette hem blijkbaar aan het denken. "Als je een olympisch atleet kon zijn, welke sport zou je dan kiezen", vroeg hij zijn volgers op Twitter.
Iemand kaatste de bal terug en wilde wel eens weten welke sport Froome zelf zou kiezen als hij geen wielrenner was. "Moeilijke keuze, maar ik zou voor rugby sevens gaan. Ik hou van die sport, al heb ik er niet de juiste lichaamsbouw voor", klonk het.
Een andere volger vroeg zich af welke sport Froome graag op het programma van de Spelen zou zien. "Een olympische grote ronde van 3 weken zou leuk zijn", grapte de Brit.
Klopt. Omloop Het Nieuwsblad vorig jaar is een mooi voorbeeld van een koers die zeker anders was verlopen met oortjes.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het klinkt misschien cru maar dankzij dat oortjesverbod krijg je wel spannendere koersen die minder worden gecontroleerd. Heb zowel van de mannen- als vrouwenkoers genoten.
idd, zo komen de favorieten veel sneller zelf aan de bak. Veel rapper man tegen man, en dus veel leuker voor de kijkers.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het is geen opmerking, het is iets dat ik mij afvroeg. Ik stelde het niet als feitquote:Op maandag 8 augustus 2016 15:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
De opmerking over ploegen is best wel onzinnig aangezien Johansson (en Longo Borghini) dit jaar ploeggenoten zijn van Abbott bij Wiggle.
Het is een suggestieve post, inclucief huillach, die met die argumentatie nergens op slaat.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:25 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het is geen opmerking, het is iets dat ik mij afvroeg. Ik stelde het niet als feit
Die huillach was vanwege de opmerking van Johansson, dat ze ervoor moesten gaan voor Annemiek.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het is een suggestieve post, inclucief huillach, die met die argumentatie nergens op slaat.
Waarom is dat een must? Ik vind het prima zo.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:02 schreef Beregd het volgende:
[..]
Een rittenwedstrijd van een week is een must wmb. In het zeilen kan het wel.
Nou ja, must, ik zou het gewoon graag zien gebeuren. Wielrennen op de weg is zo'n sport met een enorm rijke geschiedenis en erg internationaal en in dat opzicht wat onderbelicht op de spelen met zn twee medailles. Een ploegentijdrit met kleine ploegen kan ook.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom is dat een must? Ik vind het prima zo.
Uh, oké.twitter:raykerckhoffs twitterde op maandag 08-08-2016 om 21:39:41Anna Van der Breggen zal uit respect voor Annemiek Van Vleuten in haar nabijheid gouden medaille niet omhangen. #TeamNL #Rio2016 reageer retweet
In deze vorm wel. In tourvorm maakt het geen reet uit.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En dan met dezelfde teamgrootte en zonder oortjes. Froomie is dan nergens.
Dat wil ik nog wel eens zien. En qua teams ook gewoon landenteams he.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
In deze vorm wel. In tourvorm maakt het geen reet uit.
Ik zie zo voor me dat Ray die meid een microfoon onder de neus duwt en dan begint met "ik vond je wel veel lachen daar op het podium nadat je teamgenoot net zo'n horrorcrash heeft meegemaakt", "je gaat die medaille toch niet in haar nabijheid dragen he? He??".quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:25 schreef Pino112 het volgende:
Uh, oké.twitter:raykerckhoffs twitterde op maandag 08-08-2016 om 21:39:41Anna Van der Breggen zal uit respect voor Annemiek Van Vleuten in haar nabijheid gouden medaille niet omhangen. #TeamNL #Rio2016 reageer retweet
Ik vond het vooral mooi om te zien dat de (vooraf besproken) tactiek van Italië juist zonder oortjes zo mooi uit de verf komt. Men schoot pas een beetje wakker toen de vogel (Caruso, Aru en Nibali) allang gevlogen was. Zag ook dat er na de koers wat gegrapt werd over de Astana renners in de top 10 op dit forum. Ik denk dat alles vooraf al netjes doorgebriefd was.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat uiteraard ook, maar nu ze zelf moeten nadenken en improviseren is de kans op een leuke koers wel vergroot.
Geen winnaarsmentaliteit of doorzettingsvermogen bij die Skybazen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:32 schreef Max23 het volgende:
Geen Poels in de tijdrit, heeft zich afgemeld
Mag dat? (niet dat het veel zin heeft)quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gaat Mollema of Kruiswijk hem vervangen?
Pfff. Had liever Gesink, Clement of Kelderman meegezien dan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:32 schreef Max23 het volgende:
Geen Poels in de tijdrit, heeft zich afgemeld
Geen ideequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:32 schreef noodgang het volgende:
[..]
Mag dat? (niet dat het veel zin heeft)
Die hadden hier ook weinig klaargespeeld. Kelderman misschien met een heeeeel goede dagquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:33 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Pfff. Had liever Gesink, Clement of Kelderman meegezien dan.
Ja maar doelde meer op wegrit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:34 schreef noodgang het volgende:
[..]
Die hadden hier ook weinig klaargespeeld. Kelderman misschien met een heeeeel goede dag
Op papier was dit het ideale parcours voor Poels. LBL gewonnen, sterk in lange beklimmingen en een goede sprint in de benen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:35 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ja maar doelde meer op wegrit.
Klopt, hoop alleen niet dat hij na Tour al voelde dat t m niet meer ging worden. Gesink was graag in zn plaats gegaan. Topfit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op papier was dit het ideale parcours voor Poels. LBL gewonnen, sterke in lange beklimmingen en een goede sprint in de benen.
Gesink heeft 0 wedstrijdritme. Je ziet hoever Kruijswijk kwamquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Klopt, hoop alleen niet dat hij na Tour al voelde dat t m niet meer ging worden. Gesink was graag in zn plaats gegaan. Topfit.
Wat een gelul joh weer. Weet je überhaupt waar je het over hebt? Iedereen had wat verwacht van Poels. Gesink totaal niet in vorm.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Klopt, hoop alleen niet dat hij na Tour al voelde dat t m niet meer ging worden. Gesink was graag in zn plaats gegaan. Topfit.
Eén koers uitgereden sinds Luik: een proloog van 6,5 kilometer. Mee naar Rio!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:41 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat een gelul joh weer. Weet je überhaupt waar je het over hebt? Iedereen had wat verwacht van Poels. Gesink totaal niet in vorm.
Ten Dam had ook wel meegekund. Lekker kunnen tanken in Amerika. Topfit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:42 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Eén koers uitgereden sinds Luik: een proloog van 6,5 kilometer. Mee naar Rio!
Ik weet wel dat iedereen wat van hem verwachtte, maar als je zelf voelt dat het er niet inzit moet je niet meegaan wat mij betreft, vandaar mn opmerking.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:41 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat een gelul joh weer. Weet je überhaupt waar je het over hebt? Iedereen had wat verwacht van Poels. Gesink totaal niet in vorm.
De Gees gaat vlammen in de Vuelta.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:42 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Eén koers uitgereden sinds Luik: een proloog van 6,5 kilometer. Mee naar Rio!
Ze nemen zelfs een geblesseerde wielrenner mee die meteen afstapt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:41 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Mollema gaat idd vandaag of morgen naar huisquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Geen ideeLijkt me wel een leuke ervaring voor hun. Maar het zou me niks verbazen als beide renners al zijn terug gevlogen.
Ik denk dat hij het stukken beter gaat doen dan Kruijswijk.quote:
Maar hij voelde niet zelf dat het er niet in zatquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:45 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik weet wel dat iedereen wat van hem verwachtte, maar als je zelf voelt dat het er niet inzit moet je niet meegaan wat mij betreft, vandaar mn opmerking.
In het verleden heeft hij in ieder geval al laten zien dat koersen in Spanje hem wel ligt en Kruijswijk heb ik buiten de Giro weinig leuks zien doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:47 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het stukken beter gaat doen dan Kruijswijk.
LOL, geen van beiden heeft een tijdritfiets meegenomen. Gaat lekker daar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gaat Mollema of Kruiswijk hem vervangen?
Wat een amateurs heyquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
LOL, geen van beiden heeft een tijdritfiets meegenomen. Gaat lekker daar.
Hou me hart vast voor Tom aankomende woensdag.
Als je echt wilt, kun je nog een fiets laten invliegen. Niet dat het zin heeft...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
LOL, geen van beiden heeft een tijdritfiets meegenomen. Gaat lekker daar.
Hou me hart vast voor Tom aankomende woensdag.
Precies, non excuus. Een fiets is daar in 12 uur als het moet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je echt wilt, kun je nog een fiets laten invliegen. Niet dat het zin heeft...
Nah, er zouden wellicht meer crisissituaties ontstaan voor Froome. Je kan hoe dan ook niet overal op reageren als je alleen zit. Het is nog wat afwachten hoe Froome met crisissituaties zou omgaan. Dat hij in blinde paniek een berg oprent bij een mankement aan zijn fiets is bijvoorbeeld geen goed tekenquote:Op maandag 8 augustus 2016 22:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
In deze vorm wel. In tourvorm maakt het geen reet uit.
Hij kan lekker met de vrouwen trainenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:55 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ook leuk voor Tom dat ie in zn eentje mag gaan voorbereiden op de tijdrit
Zijn van Dijk en van der Breggen ook echt de 2 topfavorieten?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:00 schreef Marcoss het volgende:
Dumoulin zal een stuk gemotiveerder zijn door het goud en zilver dat wordt gehaald door vd Breggen en van Dijk vlak voor zijn tijdrit
Vd Breggen wordt gezien als 1 van de favorieten ja. Van Dijk minder, vooral door het parcours, maar die deed het zondag bergop ook niet slecht, dus misschien dat ze ook voor een medaille kan gaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:01 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Zijn van Dijk en van der Breggen ook echt de 2 topfavorieten?
Dames starten om 13.30quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:12 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dames is morgenmiddag/ Heren 's avonds begrijp ik?
Op basis van dit jaar zeer zeker niet. Op basis van de wegrit misschien wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:01 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Zijn van Dijk en van der Breggen ook echt de 2 topfavorieten?
Ze rijden het rondje met de kasseien (alleen dan zonder de kasseien). Dus niet de afdaling waar nog steeds stukjes Annemiek liggen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:49 schreef Slobeend het volgende:
Zit DE afdaling in de tijdrit? Ja toch? Dan hoop ik dat ze inmiddels kussens hebben geplaatst oid.
Dat is niet lekker voor Dumoulin, lijkt me dat hij minder risico durft te nemen dan Dennis bij regen.quote:
Die pols is toch al gebroken, dan kun je net zo goed vol gas gaanquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:03 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Dat is niet lekker voor Dumoulin, lijkt me dat hij minder risico durft te nemen dan Dennis bij regen.
Daar was die asfaltstrook toch voor, die nu achter hekken lag, zodat de renners over de kasseien moesten?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef Evertjan het volgende:
Tijdritparkoers gaat geloof ik over de 1e omloop van de wegrace. Maar ze gaan geloof ik niet over de kasseienstrook maar erlangs
Tijdens de tijdrit gaan ze idd over de asfaltstrook.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:18 schreef noodgang het volgende:
[..]
Daar was die asfaltstrook toch voor, die nu achter hekken lag, zodat de renners over de kasseien moesten?
Sep.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:30 schreef TLC het volgende:
Beetje veel offtopic maar rijdt Tom ook de Vuelta ?
Wie weet start Tom wel als 5e als het nog net droog is.quote:
Tom zit sowieso bij de laatste starters.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wie weet start Tom wel als 5e als het nog net droog is.
De dames nog eerder dan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:47 schreef Marcoss het volgende:
Weet niet precies hoe het exacte schema is, maar ze starten wel al om 10.00 bij de heren natuurlijk.
Is dat al bekend?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:46 schreef showtimer het volgende:
[..]
Tom zit sowieso bij de laatste starters.
Dat zijn toch geen tijdenquote:
Zit een soort puntensysteem achter volgens mij, iedereen die de laatste jaren op het WK een rol speelde zit normaal in de laatste startgroep.quote:
Ah ok. Ik was al benieuwd hoe ze eigenlijk tot zo'n tijdenschema zouden komen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:53 schreef showtimer het volgende:
[..]
Zit een soort puntensysteem achter volgens mij, iedereen die de laatste jaren op het WK een rol speelde zit normaal in de laatste startgroep.
Zijn ze wel mooi vroeg klaar.quote:
'Heb je wat aan je dag'quote:
Staat niet op voorlopige lijstquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:30 schreef TLC het volgende:
Beetje veel offtopic maar rijdt Tom ook de Vuelta ?
Van Dijk reed dit jaar twee tijdritten en die won ze allebei met overmacht. Dat klimwerk hier is echt niet onoverkomelijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Op basis van dit jaar zeer zeker niet. Op basis van de wegrit misschien wel.
twitter:AvVleuten twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 14:42:32Thanks for all the messages. Hard to deal with my disappointment but also proud about our performance #teamNL https://t.co/9uRaRniFV6 reageer retweet
Ze krijgen het deelnemersveld niet meer vol.twitter:DanFromNam twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 15:52:20I've just been asked if I'd race the #OlympicTimeTrial tomorrow (so many crashes in road race..). No TT bike etc. What do you guys reckon? 😂 reageer retweet
Goed om te zien!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:03 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:AvVleuten twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 14:42:32Thanks for all the messages. Hard to deal with my disappointment but also proud about our performance #teamNL https://t.co/9uRaRniFV6 reageer retweet
Is al gemeld dat Thomas de TT ook mag rijden?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:54 schreef showtimer het volgende:
Ze krijgen het deelnemersveld niet meer vol.twitter:DanFromNam twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 15:52:20I've just been asked if I'd race the #OlympicTimeTrial tomorrow (so many crashes in road race..). No TT bike etc. What do you guys reckon? 😂 reageer retweet
Natte vinger werkquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoe wordt de volgorde bepaald? UCI ranking is het niet.
En te bedenken dat ze 2 rondjes doen dus zullen er genoeg renners elkaar passerenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:53 schreef showtimer het volgende:
Marges van 90 seconden is best weinig.![]()
Hopelijk geen Mendrisio toestanden, dat was walgelijk.
Michael Boogerd staat ook niet aan de start verneem ik net.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:17 schreef Evertjan het volgende:
geen Sablikova bij de dames aan de start btw
Bah.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En te bedenken dat ze 2 rondjes doen dus zullen er genoeg renners elkaar passeren
Daarom starten ze in 2 groepenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En te bedenken dat ze 2 rondjes doen dus zullen er genoeg renners elkaar passeren
De eerste groep zal al ver klaar zijn als de tweede groep startquote:
Beetje laten afzakken als je met 2 start.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:31 schreef franklop het volgende:
[..]
De eerste groep zal al ver klaar zijn als de tweede groep start
Froome die Dumoulin naar zilver sleurt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:53 schreef showtimer het volgende:
Marges van 90 seconden is best weinig.![]()
Hopelijk geen Mendrisio toestanden, dat was walgelijk.
Vrouwen starten niet in meerdere blokken toch? Zit maar 36 minuten tussen 1ste en laatste starterquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het zijn op zich wel allemaal specialisten en het niet zoals in een grote ronde dat de tijdrijders tussen de klimmertjes staan, dus ik denk niet dat die 90 seconden een heel groot probleem zullen vormen.
Verder zowel bij de vrouwen als bij de mannen niet echt een grote naam in het eerste blok. Daardoor zou de regen een iets kleinere invloed moeten hebben.
zijn idd al beide terug, zaten in zelfde vliegtuig als yuri v gelderquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Geen ideeLijkt me wel een leuke ervaring voor hun. Maar het zou me niks verbazen als beide renners al zijn terug gevlogen.
Je moet de wegrit rijden om ook de tijdrit te mogen rijdenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 02:22 schreef Nober het volgende:
Alleen Dumoulin in de tijdrit!? Had ook Clement verwacht.
Vrouwen (29.86km)
[ afbeelding ]
Vanaf 13:30
13:57 Ellen van Dijk
14:03 Anna van der Breggen
https://www.rio2016.com/e(...)ndividual-time-trial
Mannen (54.56km)
[ afbeelding ]
Vanaf 15:00
16:39 Tom Dumoulin
https://www.rio2016.com/e(...)ndividual-time-trial
[ afbeelding ]
Goud, zilver en goud is mijn voorspelling.
Waarom mag je als pistier niet aan de TT meedoen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 02:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je moet de wegrit rijden om ook de tijdrit te mogen rijden
Volgens mij mag dat gewoon, denk alleen dat die er helemaal geen zin in hebbenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 02:47 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Waarom mag je als pistier niet aan de TT meedoen?
Ja, allebei medaillekandidaten en vd Breggen wordt gezien als de topfavoriete.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:03 schreef ShaoliN het volgende:
Hebben de vrouwen een serieuze kans?
Nou ja topfavorietequote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, allebei medaillekandidaten en vd Breggen wordt gezien als de topfavoriete.
Topfavoriete, kijk maar bij de bookmakers.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:29 schreef Max23 het volgende:
[..]
Nou ja topfavoriete
ze heeft dit jaar geen tijdrit gewonnen. Medaillekandidaat is ze zeker maar niet meer dan dat
Waarom? Hopelijk niet. Froomegod voor de winquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 21:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Hopelijk eindigt Tom met 2 minuten voorsprong op de beide Skybots.
alle zwemmers bij de estafette moeten meedoen, dus ook de reserves/extra zwemmersquote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:41 schreef Syntix het volgende:
Wat een bullshit trouwens dat je de wegrit moet rijden om ook de tijdrit te mogen rijdenZijn er ook zulke belachelijke regels bij andere disciplines?
Bij Unibet is ze in ieder geval veruit de topfavorietequote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:29 schreef Max23 het volgende:
[..]
Nou ja topfavoriete
ze heeft dit jaar geen tijdrit gewonnen. Medaillekandidaat is ze zeker maar niet meer dan dat
Hopelijk niet? Je wordt al onzeker.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:38 schreef Syntix het volgende:
[..]
Waarom? Hopelijk niet. Froomegod voor de win
Niet echt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Hopelijk niet? Je wordt al onzeker.
quote:Tom Dumoulin kende een goede laatste training voor de tijdrit. De Limburger verkende gisteren nog eens het 54 kilometer lange traject met start en finish in Pontal. "De laatste dagen verlopen prima”, aldus bondscoach Johan Lammerts. "Wij gaan er van uit dat Tom optimaal kan presteren.”
Uit voorzorg stapte Dumoulin zaterdag al na 13 kilometer uit de wegrit om zijn gebroken linkerpols niet te forceren. Volgens de medische staf zal hij in de tijdrit nauwelijks last hebben van deze blessure. Zelf kende Dumoulin nog de nodige twijfels.
"Hoe houdt de pols zich onder de extreme omstandigheden tijdens een tijdrit? Ik heb de laatste week in al mijn trainingen die pols vooral ontzien. Het is duidelijk dat mijn voorbereiding behoorlijk in de war is geschopt”, bleef de Maastrichtenaar voorzichtig.
Turnen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:41 schreef Syntix het volgende:
Wat een bullshit trouwens dat je de wegrit moet rijden om ook de tijdrit te mogen rijdenZijn er ook zulke belachelijke regels bij andere disciplines?
Ik verwacht dat Ellen van Dijk stiekem wel eens het goud zou kunnen pakken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik verwacht van Tom geen medaille. En van de dames heb ik eigenlijk totaal geen idee hoe goed zij kunnen tijdrijden. Dus daar kan ik niet over oordelen of het daar realistisch is om daar een medaille te verwachten.
Dat zou heel mooi zijn. Ik ga in ieder geval kijken vanmiddag.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Ellen van Dijk stiekem wel eens het goud zou kunnen pakken.
Ik ook niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Tom heeft zich niet optimaal kunnen voorbereiden, heeft niet optimaal kunnen trainen en heeft z'n pols nog niet maximaal kunnen belasten. Ik geloof niet dat je in die omstandigheden dan een topprestatie kunt neerzetten.
Dit dus.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Tom heeft zich niet optimaal kunnen voorbereiden, heeft niet optimaal kunnen trainen en heeft z'n pols nog niet maximaal kunnen belasten. Ik geloof niet dat je in die omstandigheden dan een topprestatie kunt neerzetten.
Heb eigenlijk meer vertrouwen in de vrouwen dan in Dumoulin.
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Na de Tour hoef je niet meer veel te trainen. Zolang de benen goed zijn zal hij van de pols ook niet veel last hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Heb eigenlijk meer vertrouwen in de vrouwen dan in Dumoulin.
Froome heeft een zware wegwedstrijd in de benen, weet niet of dat nou zo ideaal is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:35 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Na de Tour hoef je niet meer veel te trainen. Zolang de benen goed zijn zal hij van de pols ook niet veel last hebben.
het is wel zo dat een froome natuurlijk een vlekkeloze voorbereiding heeft. Voordelig is het dus niet.
Even op Kelderman en poels inzettenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:47 schreef Felagund het volgende:
Froome was matig in de wegrit, zijn conditie lijkt mij niet optimaal. Bij Tom is dat natuurlijk ook de vraag.
Hij is overigens wel weer favoriet bij de bookies:
http://www.oddschecker.co(...)ns-time-trial/winner
Bij de vrouwen heeft Van der Breggen meer kans dan Van Dijk hoor, gezien de klimmen in het parcours.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Froome was juist super in de wegrit. Ik ben benieuwd hoe Dumoulin zich gaat houden vandaag en vooral ook wie de andere medailles gaat pakken. Vasil/Dennis/Thomas mss zelfs wel zijn ook wel kanshebbers voor Brons.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:47 schreef Felagund het volgende:
Froome was matig in de wegrit, zijn conditie lijkt mij niet optimaal. Bij Tom is dat natuurlijk ook de vraag.
Hij is overigens wel weer favoriet bij de bookies:
http://www.oddschecker.co(...)ns-time-trial/winner
Kiryienka haha.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:32 schreef Syntix het volgende:
[..]
Froome was juist super in de wegrit. Ik ben benieuwd hoe Dumoulin zich gaat houden vandaag en vooral ook wie de andere medailles gaat pakken. Vasil/Dennis/Thomas mss zelfs wel zijn ook wel kanshebbers voor Brons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |