Van Vleuten won de Giro vorig jaar niet hoorquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:
Jezus, wat een doorgestoken kaart
Johansson :"We doen het voor Annemiek".
Die heeft dus gewoon van der Breggen laten winnenZaten Johansson en Breggen ook niet in hetzelfde team Liv-Plantur?
Maar goed, de nationalisten hier zijn helemaal lachwekkend. Dat juichende Holland HouseZeldzaam dat ik Nederlanders zie juichen voor winst in een wielerwedstrijd. Waar waren die juichende mensen toen van Vleuten de Giro Rosa vorig jaar won? De komende 4 jaar volgt geen hond het vrouwen wielrennen verder. De kijkcijfers voor La Course zijn ook niet zo indrukwekkend.
Maar verder, wel goede wedstrijd
ze reden na de afdeling vooral om voor het groepje Arminstead te blijven. Pas later kwam goud in zichtquote:Op maandag 8 augustus 2016 09:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Van Vleuten won de Giro vorig jaar niet hoor![]()
En natuurlijk heeft Johansson vd Breggen niet laten winnen. Johansson wist ook dat haar enige kans op goud was als ze met 3 volle bak samen zouden werken om Abbott terug te pakken en er dan samen voor zouden sprinten (en normaal gesproken is Johansson dan de snellere van de 2). Net als dat Longo-Borghini maar voor 1 ding reed aan het einde en dat was een medaille, waarbij ze ook wel wist dat brons het hoogst haalbare was, maar als ze Abbott niet terug zouden halen, had ze helemaal geen medaille gewonnen..
Ja, bedoelde op het moment dat van Vleuten gevallen was en die opmerking van Johansson richting vd Breggen kwam. Al was de kans groot dat ze toen alsnog voor zilver reden omdat Abbott wel heel ver voor lag uiteraard.quote:Op maandag 8 augustus 2016 09:22 schreef komrad het volgende:
[..]
ze reden na de afdeling vooral om voor het groepje Arminstead te blijven. Pas later kwam goud in zicht
Soort van vrouwelijke Sagan dus?quote:Op maandag 8 augustus 2016 10:08 schreef Mykonos het volgende:
Het blijft bijzonder dat Johansson zich dan in de sprint laat kloppen door Van der Breggen. Hoe vaak Johansson in haar carrière al niet tweede of derde is geworden, is werkelijk ongelooflijk. Als je zelfs Van der Breggen niet kan kloppen in de sprint![]()
Gelukkig lijkt alles goed te komen met Van Vleuten. Zoals ze zelf aangaf op Twitter, dit was misschien wel de beste wedstrijd uit haar carrière, als je op zo'n klim mee kan met Abbott en iedereen verder lost, was de mooiste overwinning uit haar loopbaan geweest, dus de teleurstelling zal wel heel groot zijn voor haar.
Met Sagan bedoel je de wereldkampioen van 2015 die ook al vele ritten won waarvan drie touretappes afgelopen tour?quote:
Sagan en Greg van Avermaet zijn de bekende renners die zo vaak ereplaatsen hebben bereikt, toevallig hebben ze beiden dit jaar mooie resultaten gehaald, maar het is echt ongelofelijk hoeveel keer Sagan in top-3 is geeindigdquote:Op maandag 8 augustus 2016 11:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met Sagan bedoel je de wereldkampioen van 2015 die ook al vele ritten won waarvan drie touretappes afgelopen tour?
Maar het is een enorm verschil dat Sagan al regelmatig grote wedstrijden heeft gewonnen (7 touretappes) terwijl Sagan 7 jaar jonger is dan Johansson, de vergelijking slaat helemaal nergens op.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sagan en Greg van Avermaet zijn de bekende renners die zo vaak ereplaatsen hebben bereikt, toevallig hebben ze beiden dit jaar mooie resultaten gehaald, maar het is echt ongelofelijk hoeveel keer Sagan in top-3 is geeindigd
En hoeveel koersen rijden de vrouwen? Veel minder.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar het is een enorm verschil dat Sagan al regelmatig grote wedstrijden heeft gewonnen (7 touretappes) terwijl Sagan 7 jaar jonger is dan Johansson, de vergelijking slaat helemaal nergens op.
Hoezo een andere renner die geen grote wedstrijden heeft gewonnen? Het is toch duidelijk dat Sagan hele grote wedstrijden heeft gewonnen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En hoeveel koersen rijden de vrouwen? Veel minder.
Het is een best goede vergelijking, noem jij eens even een andere renner op die heel veel ereplaatsen heeft gehaald en geen grote wedstrijden gewonnen heeft?
quote:Het in deze dagen meest besproken lichaamsdeel van sportminnend Nederland blijft hem in de greep houden. „Het is even slikken wanneer je in Rio opnieuw een pas op de plaats moet maken. Het was een zware domper dat ik woensdag en donderdag gedwongen werd om alleen op de rollen te trainen. Ik had me juist veel van de wegrit voorgesteld. In mijn Tourvorm had ik op dit parcours voor de prijzen kunnen mee doen. Maar de keuze is begrijpelijk.”
„Ik had waarschijnlijk wel 250 kilometer met pijnstillers kunnen rijden en mijn pols zo lang kunnen belasten. Maar die spieren zijn nog altijd niet sterk. Dan krijg ik na de wegrit waarschijnlijk echt een klap. Dat ik echt niet meer kan trainen, dat ik een week niks kan doen. Het zou doodzonde zijn wanneer ik voor een 33ste plaats in de wegrit een dikke streep door mijn tijdrit moet zetten. Het risico was gewoon te groot.”
Off the record zeggen de doktoren nog altijd dat Dumoulin zijn kunstje in de individuele beproeving in het natuurreservaat Grumari succesvol gaat voltooien. Tot dusver heeft de Maastrichtenaar nog geen pijnstiller gebruikt. Woensdag zal hij normaal wel verdoofd worden, zodat hij zeker door de pijngrens heen kan trappen.
Fysiek kan het misschien wel, maar mentaal moet de Maastrichtenaar er zelf ook weer in gaan geloven. Logischerwijs overheerst de onzekerheid. „De doktoren hebben inderdaad heel veel vertrouwen, maar ik maak me wel zorgen. Ik heb de laatste dagen wel geen pijn, maar ik kan met die hand nog altijd niet echt knijpen. Met iedere beweging die ik maak probeer ik mijn pols te ontlasten. Ik heb mijn fiets nog niet in de afdaling gesmeten of volle bak geremd in bochten. Dat zorgt voor twijfels."
Jij zegt dat de vergelijking mank gaat omdat Sagan grote wedstrijden heeft gewonnen. Ik vind het een goede vergelijking dus daag ik je uit om een wielrenner te noemen die veel ereplaatsen heeft gepakt maar geen grote wedstrijden heeft gewonnen zoals Johansson volgens jouquote:Op maandag 8 augustus 2016 12:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoezo een andere renner die geen grote wedstrijden heeft gewonnen? Het is toch duidelijk dat Sagan hele grote wedstrijden heeft gewonnen.
Vreemd dus omdat ik zeg dat Sagan en Johansson niet vergelijkbaar zijn moet ik een man noemen die wel vergelijkbaar is? Mogelijk zijn er geen vergelijkingen, dan heb ik nog steeds gelijk dat Sagan en Johansson niet vergelijkbaar zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij zegt dat de vergelijking mank gaat omdat Sagan grote wedstrijden heeft gewonnen. Ik vind het een goede vergelijking dus daag ik je uit om een wielrenner te noemen die veel ereplaatsen heeft gepakt maar geen grote wedstrijden heeft gewonnen zoals Johansson volgens jou
Ik vind het vrij positief dat hij tot nu toe zonder pijnstillers rond kan rijden. Zijn concurrentie is ook niet optimaal in vorm lijkt het, Froome is niet meer zo goed als in de tour, Oliviera is gevallen, Thomas is ook gevallen. Cancellara lijkt wel goed te zijn, van Dennis weet ik het niet. Het is afwachten, maar goud is nog steeds mogelijk.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:18 schreef Syntix het volgende:
[..]
Ziet er nog niet echt best uit dus voor hem.
Nee, goud is niet meer mogelijk die is namelijk al voor Froome. Froome laat namelijk Tim Kerrison (coach bij team Sky) overvliegen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het vrij positief dat hij tot nu toe zonder pijnstillers rond kan rijden. Zijn concurrentie is ook niet optimaal in vorm lijkt het, Froome is niet meer zo goed als in de tour, Oliviera is gevallen, Thomas is ook gevallen. Cancellara lijkt wel goed te zijn, van Dennis weet ik het niet. Het is afwachten, maar goud is nog steeds mogelijk.
Froome was matig in de wegrit, geen goed voorteken.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:30 schreef Syntix het volgende:
[..]
Nee, goud is niet meer mogelijk die is namelijk al voor Froome. Froome laat namelijk Tim Kerrison (coach bij team Sky) overvliegen.
Nee, was blijkbaar verward met van der Breggen zelfquote:Op maandag 8 augustus 2016 09:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Van Vleuten won de Giro vorig jaar niet hoor![]()
twitter:BaukeMollema twitterde op maandag 08-08-2016 om 12:19:21Vanaf onze top plaatsen bij de finish @AnnavdBreggen: zo gaaf!! #Goud #TeamNL https://t.co/9QzpbRKjgo reageer retweet
Genre Nizzolo ofzo..quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij zegt dat de vergelijking mank gaat omdat Sagan grote wedstrijden heeft gewonnen. Ik vind het een goede vergelijking dus daag ik je uit om een wielrenner te noemen die veel ereplaatsen heeft gepakt maar geen grote wedstrijden heeft gewonnen zoals Johansson volgens jou
twitter:AvVleuten twitterde op maandag 08-08-2016 om 14:00:12Still in the hospital. Waiting for some research&hope I can leave today. Knowing that this chance is 1 in 4 years, doesn't make it easy. reageer retweet
Het is toch duidelijk dat Sagan heel veel tweede plaats heeft gereden en daar grappen over heeft gemaakt? Zelfs dit jaar bij de tour heeft hij er grappen over gemaakt.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En hoeveel koersen rijden de vrouwen? Veel minder.
Het is een best goede vergelijking, noem jij eens even een andere renner op die heel veel ereplaatsen heeft gehaald en geen grote wedstrijden gewonnen heeft?
De opmerking over ploegen is best wel onzinnig aangezien Johansson (en Longo Borghini) dit jaar ploeggenoten zijn van Abbott bij Wiggle.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:
Jezus, wat een doorgestoken kaart
Johansson :"We doen het voor Annemiek".
Die heeft dus gewoon van der Breggen laten winnenZaten Johansson en Breggen ook niet in hetzelfde team Liv-Plantur?
Johansson heeft vooral veel ereplaatsen bij kampioenschappen. Voor de rest heeft ze wel hier en daar eens een grote en/of belangrijke dameskoers gewonnen (ook al zijn die niet zo bekend en is er niet altijd een equivalent bij de heren).quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zou er ook wel mee kunnen lachen, als ik iedereen op een hoop rij in de Tour en weer de groene trui win. En ik ook nog eens weet dat ik nog tien jaar heb om de RvV 4 maal te winnen te winnen, en MS, LBL en RvL op mijn palmares bij te schrijven...quote:Op maandag 8 augustus 2016 14:32 schreef Andyy het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk dat Sagan heel veel tweede plaats heeft gereden en daar grappen over heeft gemaakt? Zelfs dit jaar bij de tour heeft hij er grappen over gemaakt.
twitter:DavidHasselhoff twitterde op maandag 08-08-2016 om 06:04:20Glad you are ok !! You'll be back!! Lotsa love you are a winner !! David H https://t.co/LhOPFbR0jI reageer retweet
quote:Op maandag 8 augustus 2016 15:38 schreef Tourniquet het volgende:
Toch nog even een tweetje hoor:twitter:DavidHasselhoff twitterde op maandag 08-08-2016 om 06:04:20Glad you are ok !! You'll be back!! Lotsa love you are a winner !! David H https://t.co/LhOPFbR0jI reageer retweet
![]()
Cancellara leek heel goed, testte zich nog even bergop en kwam over de finish alsof hij een oefenrondje had gedaan.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het vrij positief dat hij tot nu toe zonder pijnstillers rond kan rijden. Zijn concurrentie is ook niet optimaal in vorm lijkt het, Froome is niet meer zo goed als in de tour, Oliviera is gevallen, Thomas is ook gevallen. Cancellara lijkt wel goed te zijn, van Dennis weet ik het niet. Het is afwachten, maar goud is nog steeds mogelijk.
quote:Op maandag 8 augustus 2016 16:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Cancellara leek heel goed, testte zich nog even bergop en kwam over de finish alsof hij een oefenrondje had gedaan.
quote:Op maandag 8 augustus 2016 16:12 schreef Felagund het volgende:
[..], als Dumoulin niet wint mag hij het wel worden.
Lulverhaal. Hij kon in de wegwedstrijd al na tien kilometer goed in de remmen knijpen, dus ik maak me geen zorgen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:24 schreef Marcoss het volgende:
Fysiek kan het misschien wel, maar mentaal moet de Maastrichtenaar er zelf ook weer in gaan geloven. Logischerwijs overheerst de onzekerheid. „De doktoren hebben inderdaad heel veel vertrouwen, maar ik maak me wel zorgen. Ik heb de laatste dagen wel geen pijn, maar ik kan met die hand nog altijd niet echt knijpen.
En dan meteen stoppen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 16:12 schreef Felagund het volgende:
[..], als Dumoulin niet wint mag hij het wel worden.
Ze nam dus bewust risico omdat ze dacht dat ze een relatief kleine voorsprong had op de achtervolgers. Met oortjes was dit dus mogelijk te voorkomen geweest.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Interview met Van Vleuten op Omroep Gelderland http://www.omroepgelderla(...)-teleurgesteld-audio
ik denk dat het vooral de media zijn die alles willen wetenquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:46 schreef groenen het volgende:
Ik word een beetje moe van Tom Dumoulin. Jammer, was een van de enige leuke Nederlandse renners.
Het klinkt misschien cru maar dankzij dat oortjesverbod krijg je wel spannendere koersen die minder worden gecontroleerd. Heb zowel van de mannen- als vrouwenkoers genoten.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ze nam dus bewust risico omdat ze dacht dat ze een relatief kleine voorsprong had op de achtervolgers. Met oortjes was dit dus mogelijk te voorkomen geweest.
Denk dat dat meer aan de 4/5 renners factor lag.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het klinkt misschien cru maar dankzij dat oortjesverbod krijg je wel spannendere koersen die minder worden gecontroleerd. Heb zowel van de mannen- als vrouwenkoers genoten.
Dat uiteraard ook, maar nu ze zelf moeten nadenken en improviseren is de kans op een leuke koers wel vergroot.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Denk dat dat meer aan de 4/5 renners factor lag.
Wellicht moet dan toch de optie met 'neutrale' oortjes waarbij gevaarlijke situaties en tijdverschillen door worden gegeven.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat uiteraard ook, maar nu ze zelf moeten nadenken en improviseren is de kans op een leuke koers wel vergroot.
Denk dat het geen toeval is dat juist renners als GvA en Fuglsang vooraan terecht kwamen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
quote:Froome grapt: "Olympische grote ronde van 3 weken zou leuk zijn"
Chris Froome rijdt woensdag de olympische tijdrit. In afwachting laat hij op Twitter weten dat hij een grote ronde van 3 weken wel ziet zitten als olympische discipline. Maar de Tourwinnaar wil naar eigen zeggen ook rugby sevens wel eens proberen.
Chris Froome werd zaterdag 12e in de olympische wegrit. Woensdag verschijnt hij aan de start van de tijdrit, maar in de tussentijd heeft de Brit wat tijd te doden. Dat zette hem blijkbaar aan het denken. "Als je een olympisch atleet kon zijn, welke sport zou je dan kiezen", vroeg hij zijn volgers op Twitter.
Iemand kaatste de bal terug en wilde wel eens weten welke sport Froome zelf zou kiezen als hij geen wielrenner was. "Moeilijke keuze, maar ik zou voor rugby sevens gaan. Ik hou van die sport, al heb ik er niet de juiste lichaamsbouw voor", klonk het.
Een andere volger vroeg zich af welke sport Froome graag op het programma van de Spelen zou zien. "Een olympische grote ronde van 3 weken zou leuk zijn", grapte de Brit.
Klopt. Omloop Het Nieuwsblad vorig jaar is een mooi voorbeeld van een koers die zeker anders was verlopen met oortjes.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het klinkt misschien cru maar dankzij dat oortjesverbod krijg je wel spannendere koersen die minder worden gecontroleerd. Heb zowel van de mannen- als vrouwenkoers genoten.
idd, zo komen de favorieten veel sneller zelf aan de bak. Veel rapper man tegen man, en dus veel leuker voor de kijkers.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het is geen opmerking, het is iets dat ik mij afvroeg. Ik stelde het niet als feitquote:Op maandag 8 augustus 2016 15:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
De opmerking over ploegen is best wel onzinnig aangezien Johansson (en Longo Borghini) dit jaar ploeggenoten zijn van Abbott bij Wiggle.
Het is een suggestieve post, inclucief huillach, die met die argumentatie nergens op slaat.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:25 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het is geen opmerking, het is iets dat ik mij afvroeg. Ik stelde het niet als feit
Die huillach was vanwege de opmerking van Johansson, dat ze ervoor moesten gaan voor Annemiek.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het is een suggestieve post, inclucief huillach, die met die argumentatie nergens op slaat.
Waarom is dat een must? Ik vind het prima zo.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:02 schreef Beregd het volgende:
[..]
Een rittenwedstrijd van een week is een must wmb. In het zeilen kan het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |