Boardman heeft wel een punt. Dat een afdaling technisch en lastig is, is nog niet een probleem, maar die stoepranden maken het wel echt gevaarlijk. Volgens mij zijn er 'maar' 5 renners gevallen in deze afdaling (Nibali, Henao, Porte, Thomas en Van Vleuten). Drie daarvan hebben flinke schade en zijn afgevoerd naar het ziekenhuis. Van Porte weet ik het niet wat die heeft, maar die is ook niet gefinished volgens mij.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:50 schreef bluemoon23 het volgende:
Reactie van Boardman op de BBC website:
[..]
Denk het niet, een wielrenner wil juist instinctief verder.quote:Op maandag 8 augustus 2016 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
Denk dat het naast een gevalletje shock en pijn ook een stuk voorzorg geweest kan (!!!!) zijn dat ze niet bewoog. Zo'n rijder weet wat er allemaal mis kan gaan bij en na zo'n val en dat je liever hebt dat pro's je lichaam om gaan draaien dan dat je zelf probeert en misschien nog meer ergere schade oploopt.
Gebroken schouderbladquote:Op maandag 8 augustus 2016 08:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Van Porte weet ik het niet wat die heeft, maar die is ook niet gefinished volgens mij.
Aangezien ze echt totaal niet beweegt, lijkt het er meer op dat ze buiten bewustzijn was. Anders beweegt er iig nog wel een hand of voet.quote:Op maandag 8 augustus 2016 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
Denk dat het naast een gevalletje shock en pijn ook een stuk voorzorg geweest kan (!!!!) zijn dat ze niet bewoog. Zo'n rijder weet wat er allemaal mis kan gaan bij en na zo'n val en dat je liever hebt dat pro's je lichaam om gaan draaien dan dat je zelf probeert en misschien nog meer ergere schade oploopt.
in eerste instantie wel ja, daarna lichte beweging als hulp er is. Denk dat er naast strijdlust ook wel wat behoud bij komt kijken bij dit soort klappers. Maargoed, fijn dat ze zelf heeft laten weten naar omstandigheden in orde te zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2016 08:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aangezien ze echt totaal niet beweegt, lijkt het er meer op dat ze buiten bewustzijn was. Anders beweegt er iig nog wel een hand of voet.
Van Vleuten won de Giro vorig jaar niet hoorquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:
Jezus, wat een doorgestoken kaart
Johansson :"We doen het voor Annemiek".
Die heeft dus gewoon van der Breggen laten winnenZaten Johansson en Breggen ook niet in hetzelfde team Liv-Plantur?
Maar goed, de nationalisten hier zijn helemaal lachwekkend. Dat juichende Holland HouseZeldzaam dat ik Nederlanders zie juichen voor winst in een wielerwedstrijd. Waar waren die juichende mensen toen van Vleuten de Giro Rosa vorig jaar won? De komende 4 jaar volgt geen hond het vrouwen wielrennen verder. De kijkcijfers voor La Course zijn ook niet zo indrukwekkend.
Maar verder, wel goede wedstrijd
ze reden na de afdeling vooral om voor het groepje Arminstead te blijven. Pas later kwam goud in zichtquote:Op maandag 8 augustus 2016 09:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Van Vleuten won de Giro vorig jaar niet hoor![]()
En natuurlijk heeft Johansson vd Breggen niet laten winnen. Johansson wist ook dat haar enige kans op goud was als ze met 3 volle bak samen zouden werken om Abbott terug te pakken en er dan samen voor zouden sprinten (en normaal gesproken is Johansson dan de snellere van de 2). Net als dat Longo-Borghini maar voor 1 ding reed aan het einde en dat was een medaille, waarbij ze ook wel wist dat brons het hoogst haalbare was, maar als ze Abbott niet terug zouden halen, had ze helemaal geen medaille gewonnen..
Ja, bedoelde op het moment dat van Vleuten gevallen was en die opmerking van Johansson richting vd Breggen kwam. Al was de kans groot dat ze toen alsnog voor zilver reden omdat Abbott wel heel ver voor lag uiteraard.quote:Op maandag 8 augustus 2016 09:22 schreef komrad het volgende:
[..]
ze reden na de afdeling vooral om voor het groepje Arminstead te blijven. Pas later kwam goud in zicht
Soort van vrouwelijke Sagan dus?quote:Op maandag 8 augustus 2016 10:08 schreef Mykonos het volgende:
Het blijft bijzonder dat Johansson zich dan in de sprint laat kloppen door Van der Breggen. Hoe vaak Johansson in haar carričre al niet tweede of derde is geworden, is werkelijk ongelooflijk. Als je zelfs Van der Breggen niet kan kloppen in de sprint![]()
Gelukkig lijkt alles goed te komen met Van Vleuten. Zoals ze zelf aangaf op Twitter, dit was misschien wel de beste wedstrijd uit haar carričre, als je op zo'n klim mee kan met Abbott en iedereen verder lost, was de mooiste overwinning uit haar loopbaan geweest, dus de teleurstelling zal wel heel groot zijn voor haar.
Met Sagan bedoel je de wereldkampioen van 2015 die ook al vele ritten won waarvan drie touretappes afgelopen tour?quote:
Sagan en Greg van Avermaet zijn de bekende renners die zo vaak ereplaatsen hebben bereikt, toevallig hebben ze beiden dit jaar mooie resultaten gehaald, maar het is echt ongelofelijk hoeveel keer Sagan in top-3 is geeindigdquote:Op maandag 8 augustus 2016 11:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met Sagan bedoel je de wereldkampioen van 2015 die ook al vele ritten won waarvan drie touretappes afgelopen tour?
Maar het is een enorm verschil dat Sagan al regelmatig grote wedstrijden heeft gewonnen (7 touretappes) terwijl Sagan 7 jaar jonger is dan Johansson, de vergelijking slaat helemaal nergens op.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sagan en Greg van Avermaet zijn de bekende renners die zo vaak ereplaatsen hebben bereikt, toevallig hebben ze beiden dit jaar mooie resultaten gehaald, maar het is echt ongelofelijk hoeveel keer Sagan in top-3 is geeindigd
En hoeveel koersen rijden de vrouwen? Veel minder.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar het is een enorm verschil dat Sagan al regelmatig grote wedstrijden heeft gewonnen (7 touretappes) terwijl Sagan 7 jaar jonger is dan Johansson, de vergelijking slaat helemaal nergens op.
Hoezo een andere renner die geen grote wedstrijden heeft gewonnen? Het is toch duidelijk dat Sagan hele grote wedstrijden heeft gewonnen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En hoeveel koersen rijden de vrouwen? Veel minder.
Het is een best goede vergelijking, noem jij eens even een andere renner op die heel veel ereplaatsen heeft gehaald en geen grote wedstrijden gewonnen heeft?
quote:Het in deze dagen meest besproken lichaamsdeel van sportminnend Nederland blijft hem in de greep houden. „Het is even slikken wanneer je in Rio opnieuw een pas op de plaats moet maken. Het was een zware domper dat ik woensdag en donderdag gedwongen werd om alleen op de rollen te trainen. Ik had me juist veel van de wegrit voorgesteld. In mijn Tourvorm had ik op dit parcours voor de prijzen kunnen mee doen. Maar de keuze is begrijpelijk.”
„Ik had waarschijnlijk wel 250 kilometer met pijnstillers kunnen rijden en mijn pols zo lang kunnen belasten. Maar die spieren zijn nog altijd niet sterk. Dan krijg ik na de wegrit waarschijnlijk echt een klap. Dat ik echt niet meer kan trainen, dat ik een week niks kan doen. Het zou doodzonde zijn wanneer ik voor een 33ste plaats in de wegrit een dikke streep door mijn tijdrit moet zetten. Het risico was gewoon te groot.”
Off the record zeggen de doktoren nog altijd dat Dumoulin zijn kunstje in de individuele beproeving in het natuurreservaat Grumari succesvol gaat voltooien. Tot dusver heeft de Maastrichtenaar nog geen pijnstiller gebruikt. Woensdag zal hij normaal wel verdoofd worden, zodat hij zeker door de pijngrens heen kan trappen.
Fysiek kan het misschien wel, maar mentaal moet de Maastrichtenaar er zelf ook weer in gaan geloven. Logischerwijs overheerst de onzekerheid. „De doktoren hebben inderdaad heel veel vertrouwen, maar ik maak me wel zorgen. Ik heb de laatste dagen wel geen pijn, maar ik kan met die hand nog altijd niet echt knijpen. Met iedere beweging die ik maak probeer ik mijn pols te ontlasten. Ik heb mijn fiets nog niet in de afdaling gesmeten of volle bak geremd in bochten. Dat zorgt voor twijfels."
Jij zegt dat de vergelijking mank gaat omdat Sagan grote wedstrijden heeft gewonnen. Ik vind het een goede vergelijking dus daag ik je uit om een wielrenner te noemen die veel ereplaatsen heeft gepakt maar geen grote wedstrijden heeft gewonnen zoals Johansson volgens jouquote:Op maandag 8 augustus 2016 12:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoezo een andere renner die geen grote wedstrijden heeft gewonnen? Het is toch duidelijk dat Sagan hele grote wedstrijden heeft gewonnen.
Vreemd dus omdat ik zeg dat Sagan en Johansson niet vergelijkbaar zijn moet ik een man noemen die wel vergelijkbaar is? Mogelijk zijn er geen vergelijkingen, dan heb ik nog steeds gelijk dat Sagan en Johansson niet vergelijkbaar zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij zegt dat de vergelijking mank gaat omdat Sagan grote wedstrijden heeft gewonnen. Ik vind het een goede vergelijking dus daag ik je uit om een wielrenner te noemen die veel ereplaatsen heeft gepakt maar geen grote wedstrijden heeft gewonnen zoals Johansson volgens jou
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |