Het klinkt misschien cru maar dankzij dat oortjesverbod krijg je wel spannendere koersen die minder worden gecontroleerd. Heb zowel van de mannen- als vrouwenkoers genoten.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ze nam dus bewust risico omdat ze dacht dat ze een relatief kleine voorsprong had op de achtervolgers. Met oortjes was dit dus mogelijk te voorkomen geweest.
Denk dat dat meer aan de 4/5 renners factor lag.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het klinkt misschien cru maar dankzij dat oortjesverbod krijg je wel spannendere koersen die minder worden gecontroleerd. Heb zowel van de mannen- als vrouwenkoers genoten.
Dat uiteraard ook, maar nu ze zelf moeten nadenken en improviseren is de kans op een leuke koers wel vergroot.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Denk dat dat meer aan de 4/5 renners factor lag.
Wellicht moet dan toch de optie met 'neutrale' oortjes waarbij gevaarlijke situaties en tijdverschillen door worden gegeven.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat uiteraard ook, maar nu ze zelf moeten nadenken en improviseren is de kans op een leuke koers wel vergroot.
Denk dat het geen toeval is dat juist renners als GvA en Fuglsang vooraan terecht kwamen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
quote:Froome grapt: "Olympische grote ronde van 3 weken zou leuk zijn"
Chris Froome rijdt woensdag de olympische tijdrit. In afwachting laat hij op Twitter weten dat hij een grote ronde van 3 weken wel ziet zitten als olympische discipline. Maar de Tourwinnaar wil naar eigen zeggen ook rugby sevens wel eens proberen.
Chris Froome werd zaterdag 12e in de olympische wegrit. Woensdag verschijnt hij aan de start van de tijdrit, maar in de tussentijd heeft de Brit wat tijd te doden. Dat zette hem blijkbaar aan het denken. "Als je een olympisch atleet kon zijn, welke sport zou je dan kiezen", vroeg hij zijn volgers op Twitter.
Iemand kaatste de bal terug en wilde wel eens weten welke sport Froome zelf zou kiezen als hij geen wielrenner was. "Moeilijke keuze, maar ik zou voor rugby sevens gaan. Ik hou van die sport, al heb ik er niet de juiste lichaamsbouw voor", klonk het.
Een andere volger vroeg zich af welke sport Froome graag op het programma van de Spelen zou zien. "Een olympische grote ronde van 3 weken zou leuk zijn", grapte de Brit.
Klopt. Omloop Het Nieuwsblad vorig jaar is een mooi voorbeeld van een koers die zeker anders was verlopen met oortjes.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het klinkt misschien cru maar dankzij dat oortjesverbod krijg je wel spannendere koersen die minder worden gecontroleerd. Heb zowel van de mannen- als vrouwenkoers genoten.
idd, zo komen de favorieten veel sneller zelf aan de bak. Veel rapper man tegen man, en dus veel leuker voor de kijkers.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het is geen opmerking, het is iets dat ik mij afvroeg. Ik stelde het niet als feitquote:Op maandag 8 augustus 2016 15:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
De opmerking over ploegen is best wel onzinnig aangezien Johansson (en Longo Borghini) dit jaar ploeggenoten zijn van Abbott bij Wiggle.
Het is een suggestieve post, inclucief huillach, die met die argumentatie nergens op slaat.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:25 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het is geen opmerking, het is iets dat ik mij afvroeg. Ik stelde het niet als feit
Die huillach was vanwege de opmerking van Johansson, dat ze ervoor moesten gaan voor Annemiek.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het is een suggestieve post, inclucief huillach, die met die argumentatie nergens op slaat.
Waarom is dat een must? Ik vind het prima zo.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:02 schreef Beregd het volgende:
[..]
Een rittenwedstrijd van een week is een must wmb. In het zeilen kan het wel.
Nou ja, must, ik zou het gewoon graag zien gebeuren. Wielrennen op de weg is zo'n sport met een enorm rijke geschiedenis en erg internationaal en in dat opzicht wat onderbelicht op de spelen met zn twee medailles. Een ploegentijdrit met kleine ploegen kan ook.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom is dat een must? Ik vind het prima zo.
Uh, oké.twitter:raykerckhoffs twitterde op maandag 08-08-2016 om 21:39:41Anna Van der Breggen zal uit respect voor Annemiek Van Vleuten in haar nabijheid gouden medaille niet omhangen. #TeamNL #Rio2016 reageer retweet
In deze vorm wel. In tourvorm maakt het geen reet uit.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En dan met dezelfde teamgrootte en zonder oortjes. Froomie is dan nergens.
Dat wil ik nog wel eens zien. En qua teams ook gewoon landenteams he.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
In deze vorm wel. In tourvorm maakt het geen reet uit.
Ik zie zo voor me dat Ray die meid een microfoon onder de neus duwt en dan begint met "ik vond je wel veel lachen daar op het podium nadat je teamgenoot net zo'n horrorcrash heeft meegemaakt", "je gaat die medaille toch niet in haar nabijheid dragen he? He??".quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:25 schreef Pino112 het volgende:
Uh, oké.twitter:raykerckhoffs twitterde op maandag 08-08-2016 om 21:39:41Anna Van der Breggen zal uit respect voor Annemiek Van Vleuten in haar nabijheid gouden medaille niet omhangen. #TeamNL #Rio2016 reageer retweet
Ik vond het vooral mooi om te zien dat de (vooraf besproken) tactiek van Italië juist zonder oortjes zo mooi uit de verf komt. Men schoot pas een beetje wakker toen de vogel (Caruso, Aru en Nibali) allang gevlogen was. Zag ook dat er na de koers wat gegrapt werd over de Astana renners in de top 10 op dit forum. Ik denk dat alles vooraf al netjes doorgebriefd was.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat uiteraard ook, maar nu ze zelf moeten nadenken en improviseren is de kans op een leuke koers wel vergroot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |