Volgens mij is het hetzelfde als de rug breken, het zijn alleen kleine breuken maar dan wel drie stuks.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo'n blessure is voor een wielrenner natuurlijk dramatisch, maar eerste prioriteit is dat het je verdere functioneren niet belemmert.
Kleine fractuurtjes in de wervelkolom klinkt wat dat betreft minder erg dan de rug breken.
Speelde de rest van het toernooi niet meer, maar inderdaad ook een fractured vertebra.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:00 schreef maan_man het volgende:
Gezien hoe zij erbij lag, valt het mee. En de rug moeilijk te zeggen: kan ze haar verdere carrière last van hebben. Maar kan me ook herinneren dat ze zeiden dat Neymar een wervelbreuk had. Wedstrijd erna zat hij weer op de bank, en de wedstrijd daarna speelde hij volgens mij weer.
Ken er nog wel meer in die categorie:quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik hoor hem nog steeds schreeuwen...net als die val van Beloki. Die blijft je ook altijd bij.
Froome die rennend een etappe aflegtquote:Op maandag 8 augustus 2016 00:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ken er nog wel meer in die categorie:
- de val van Casartelli
- de crash van Senna
- de idioot die Vanderlei bij de marathon van Athene aan de kant duwde
Het zijn beide breuken in je rug maar de uitwerking verschilt nogal.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij is het hetzelfde als de rug breken, het zijn alleen kleine breuken maar dan wel drie stuks.
Deze greep me ook aan.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
- de val van Casartelli
- de crash van Senna
De snelwandelmevrouw in Sydney die aan de leiding lag en werd gediskwalificeerd bij het ingaan van het stadion vond ik ook wel een memorabele.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
- de val van Casartelli
- de crash van Senna
Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Ik was 10 toen, mijn eerste spelen waarvan ik echt nog dingen weet.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:01 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Wel een rood pak dan? Toen was ik 8, kun je nagaan!
Iedereen is boos op parcours en organisatiequote:Parcours schande van organisatie’
Gisteren, 22:23
RIO DE JANEIRO - De verschrikkelijke val van Annemiek van Vleuten is de schuld van de organisatie bij de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Dat zegt voormalig olympisch kampioen Chris Boardman.
Foto: Screenshot
De Brit is in Rio als commentator en analist aanwezig bij de weg- en baanwedstrijden en gaf live verslag tijdens de gouden race van Nederland. Boardman raakte volkomen in shock toen hij de in zijn ogen ‘weerzinwekkende’ val van Van Vleuten voor zijn ogen op het tv-scherm zag plaatshebben.
"Ik ben woest’’, tiert Boardman. "Ik heb hier zelf over het parcours gereden. Ik heb het verkend en ik heb met eigen ogen geconstateerd hoe gevaarlijk de randen en de bochten zijn. Bij de mannenwedstrijd hebben we 24 uur eerder ook kunnen constateren dat dit ver over de grenzen van veiligheid ging. Dit kan gewoon niet. En dat je er dan als organisatie helemaal niets aan doet voor de wedstrijd die een dag later nog volgt bij de vrouwen, vind ik verschrikkelijk.’’
Boardman werd misselijk bij het zien van de smak die Van Vleuten maakte. "Ze (de organisatoren, red.) hebben het zo gelaten! Er is niks aan gedaan sinds een dag eerder. Ik heb groot respect voor Anna van der Breggen. Zij heeft haar teamgenote daar zien liggen en vervolgens moest ze de knop weer omzetten. Ik voorspelde dat ze de Amerikaanse op de streep zou pakken. Heel knap.’’
Ja, een rood Noors pak.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:01 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Wel een rood pak dan? Toen was ik 8, kun je nagaan!
Wordt nog wel een verzekeringsdingetje hoor, zeker als Van Vleuten tijd moet herstellen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:18 schreef Acheronacis het volgende:
[..]
Iedereen is boos op parcours en organisatie
vond het wel meevallen
ben benieuwd of we het commentaar van boardman zodadelijk ook nog gaan horenquote:
nou ze hadden na gisteren wel een paar kussens neer kunnen zetten in de meest kritieke bochtenquote:Op maandag 8 augustus 2016 00:18 schreef Acheronacis het volgende:
[..]
Iedereen is boos op parcours en organisatie
vond het wel meevallen
Daar heb je een puntquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het vrouwenwielrennen is gewoon niet makkelijk te volgen, helaas. Beetje kip-en-ei-verhaal. Tv zendt het niet of maar beperkt uit, dus niet populair. Niet populair, dus niet op tv.
Ik weet nietquote:Op maandag 8 augustus 2016 00:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Wordt nog wel een verzekeringsdingetje hoor, zeker als Van Vleuten tijd moet herstellen.
En het slechtste beveiligd.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:28 schreef Acheronacis het volgende:
Boardman, zegt hetzelfde wat ik 4 uur geleden al zei
Dit was de beste parcours ooit bij een olympische spelen...
Als je op de fiets blijft zitten dan gebeurt er inderdaad niks. Maar als wij ervan uitgaan dat er niks fout gaat, dan kunnen wij ook miljoenen minder uitgeven aan de vangrail naast de autowegen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:25 schreef Acheronacis het volgende:
[..]
Ik weet niet
Ze is de enige vrouw vandaag die over de kop ging. Dit was inderdaad wel de ergste val die ik ooit heb gezien.
Maar ik denk dat fout bij haar zelf lag. Ze ging gewoon veel te hard. Veel te hard.
Je moet als wielrenner toch zelf een beetje kunnen inschatten hoe hard je ergens kan gaan? Ze ging gewoon over de rand van toelaatbare.
Dus wie zijn schuld is dit dan?
KLoptquote:Op maandag 8 augustus 2016 00:31 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als je op de fiets blijft zitten dan gebeurt er inderdaad niks. Maar als wij ervan uitgaan dat er niks fout gaat, dan kunnen wij ook miljoenen minder uitgeven aan de vangrail naast de autowegen.
Die stoepranden zijn gewoon vies. Zelfs als je ze relatief onschuldig onderuit glijdt, dan kom je ze tegen, terwijl je op een afdaling in de alpen gewoon de berm in schuift en wat schaafwonden hebt. Maar goed de stoepronden liggen er nu eenmaal. Weet niet hoe makkelijk je iets kunt doen om het veiliger te maken.
Je antwoord is wat tegenstrijdig, als iets meevalt, dan lig je niet op de IC. maar gewoon in het ziekenhuis.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lijkt dus relatief mee te vallen, maar ze zullen je ook niet zomaar op de IC houden.
Waarbij je ervan uit moet gaan dat de zorg dan men in een Nederlands ziekenhuis op een reguliere afdeling kan leveren relatief hoog is. Is dat in Brazilië ook zo? Geen idee, misschien moet je daar voor bepaalde zorg wel op de IC zijn, waar dat in Nederland niet nodig is.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:36 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je antwoord is wat tegenstrijdig, als iets meevalt, dan lig je niet op de IC. maar gewoon in het ziekenhuis.
Als je op de IC ligt dan is er heus wel wat met je aan de hand en in de vele gevallen die ik ken is er dan ook sprake van kritieke toestanden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intensieve_zorg
Zoals ik het gezien heb leek ze verkeerd in te sturen, maar ze corrigeerde dat met remmen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:25 schreef Acheronacis het volgende:
[..]
Ik weet niet
Ze is de enige vrouw vandaag die over de kop ging. Dit was inderdaad wel de ergste val die ik ooit heb gezien.
Maar ik denk dat fout bij haar zelf lag. Ze ging gewoon veel te hard. Veel te hard.
Je moet als wielrenner toch zelf een beetje kunnen inschatten hoe hard je ergens kan gaan? Ze ging gewoon over de rand van toelaatbare.
Dus wie zijn schuld is dit dan?
Ik denk niet meer dat ze dat kan herinneren gezien haar hersenschudding.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:35 schreef Acheronacis het volgende:
[..]
KLopt
Maar je kan ergens waar je maximaal 50 kan geen 70 gaan rijden als je begrijp wat ik bedoel.
Dat is wel wat er gebeurde.
Je ziet al ruim van te voren dat ze haar linkervoet al van de pedaal haalt om te gaan steunen omdat ze al weet dat ze veel te hard ging.
Ik denk dat ze zelf nog een keer uitleg moet geven wat er mis ging....
Oh damnquote:Op maandag 8 augustus 2016 00:39 schreef Tweek het volgende:
Natuurlijk stond er ook net een omstander te filmen: https://www.facebook.com/(...)eos/918206821641894/ ongeveer na 1 minuut 20.
Medisch personeel is er op zich rap bij, ze beweegt haar armen iig op een gegeven moment.
Ze zullen haar wel niet naar een straatkliniek in de favela`s hebben gebracht.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:39 schreef maan_man het volgende:
Waarbij je ervan uit moet gaan dat de zorg dan men in een Nederlands ziekenhuis op een reguliere afdeling kan leveren relatief hoog is. Is dat in Brazilië ook zo? Geen idee, misschien moet je daar voor bepaalde zorg wel op de IC zijn, waar dat in Nederland niet nodig is.
Reactie van Boardman op de BBC website:quote:
quote:'I'm quite angry'
Chris Boardman
Olympic cycling champion on BBC One
Posted at
20:20
Chris Boardman is not happy about the safety of the descent at the end of the course, where Annemiek van Vleuten had a horrible crash.
"I'm really just waiting for news, it's very hard to concentrate when you see a crash like that. I'm actually quite angry about it because I looked at the road furniture and thought nobody can crash here and get up. This was way past technical, this was dangerous, and it means people who designed the course have seen it and left it."
Brrrrr zo lang als ze daar ligt, wat een kille beelden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:39 schreef Tweek het volgende:
Natuurlijk stond er ook net een omstander te filmen: https://www.facebook.com/(...)eos/918206821641894/ ongeveer na 1 minuut 20.
Medisch personeel is er op zich rap bij, ze beweegt haar armen iig op een gegeven moment.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |