abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel zondag 7 augustus 2016 @ 23:36:48 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164316059

Programma en parcours;
6 Augutus - wegrit mannen - 241,5 km
7 Augustus - wegrit vrouwen - 141 km
10 augustus - tijdrit mannen en vrouwen - 54,5 (m) en 29,8 km (v)

Deelnemers Nederland
Mannen 4 (waarvan 2 ook voor tijdrit)
Vrouwen nnb maar waarschijnlijk 4 (in ieder geval 1 voor tijdrit)

Uiteraard liggen er hier genoeg kansen voor Nederlandse medailles. Tom Dumoulin richt zich op de tijdrit en bij de vrouwen kunnen er zelfs meerdere Nederlandsen een medaille pakken!

---
Nieuws;
quote:
Marianne Vos mag komende zomer proberen om voor de derde keer olympisch kampioen te worden. Ze is door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de wegwedstrijd. Op die discipline werd ze in 2012 in Londen olympisch kampioen. In 2008 (Peking) veroverde Vos goud op de puntenkoers bij het baanwielrennen.

Het was lang onzeker of Vos op tijd fit zou zijn voor de Spelen van komende zomer, omdat ze een jaar lang uitgeschakeld was door blessures en vermoeidheid. In maart maakte ze haar rentree op de weg. In april reed Vos voor het eerst weer mee in een WorldTour-wedstrijd, ze werd negende in de Waalse Pijl.

Ook Anna van der Breggen, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk zijn door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de Olympische Spelen. Sportkoepel NOC*NSF moet de voordracht van de KNWU nog wel goedkeuren, maar dat is een formaliteit.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 7 augustus 2016 @ 23:37:16 #2
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164316081
Annemiek van Vleuten, die op 10 km van de finish in de olympische wegwedstrijd zwaar ten val kwam, heeft een zware hersenschudding en drie kleine fractuurtjes in haar lumbale wervelkolom opgelopen. Ze moet nog 24 uur op de intensive care blijven.

http://nos.nl/rio2016/art(...)-in-wervelkolom.html
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:38:33 #3
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_164316129
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:37 schreef Pino112 het volgende:
Annemiek van Vleuten, die op 10 km van de finish in de olympische wegwedstrijd zwaar ten val kwam, heeft een zware hersenschudding en drie kleine fractuurtjes in haar lumbale wervelkolom opgelopen. Ze moet nog 24 uur op de intensive care blijven.

http://nos.nl/rio2016/art(...)-in-wervelkolom.html
Lijkt dus relatief mee te vallen, maar ze zullen je ook niet zomaar op de IC houden.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 7 augustus 2016 @ 23:39:12 #4
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164316228
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:38 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Lijkt dus relatief mee te vallen, maar ze zullen je ook niet zomaar op de IC houden.
Volgens mij valt dat helemaal niet mee.
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:42:38 #6
311468 Van_Poppel
pi_164316277
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ben geen arts...heb dus echt geen flauw idee.
pi_164316305
quote:

[..]

Misschien vooral vanwege die hersenschudding
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_164316502
Jezus, wat een doorgestoken kaart :')
Johansson :"We doen het voor Annemiek".

Die heeft dus gewoon van der Breggen laten winnen :') Zaten Johansson en Breggen ook niet in hetzelfde team Liv-Plantur?

Maar goed, de nationalisten hier zijn helemaal lachwekkend. Dat juichende Holland House :') Zeldzaam dat ik Nederlanders zie juichen voor winst in een wielerwedstrijd. Waar waren die juichende mensen toen van Vleuten de Giro Rosa vorig jaar won? De komende 4 jaar volgt geen hond het vrouwen wielrennen verder. De kijkcijfers voor La Course zijn ook niet zo indrukwekkend.

Maar verder, wel goede wedstrijd ^O^
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_164316547
Dit is wel echt zo'n wedstrijd dat je de naam van Van Vleuten beter onthoudt dan de winnaar.
pi_164316581
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:49 schreef Godshand het volgende:

Die heeft dus gewoon van der Breggen laten winnen :') Zaten Johansson en Breggen ook niet in hetzelfde team Liv-Plantur?

Maar goed, de nationalisten hier zijn helemaal lachwekkend. Dat juichende Holland House :') Zeldzaam dat ik Nederlanders zie juichen voor winst in een wielerwedstrijd. Waar waren die juichende mensen toen van Vleuten de Giro Rosa vorig jaar won? De komende 4 jaar volgt geen hond het vrouwen wielrennen verder. De kijkcijfers voor La Course zijn ook niet zo indrukwekkend.

Jij stond ook niet juichend op de banken toen de Giro Rosa werd gewonnen. Ik weet niet waar je je nou druk om maakt.

En Johansson heeft Breggen helemaal niet laten winnen, waarom zou ze?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:52:03 #11
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164316590
quote:

Vino - Uran, dat was pas doorgestoken kaart

Verder niet gelezen
pi_164316594
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ben geen arts...heb dus echt geen flauw idee.
Het is ook vrij beperkte informatie maar breuken in de onderrug zijn zeker voor een wielrenner een behoorlijk probleem.
pi_164316614
quote:

Wat loop je nou te janken joh. Is toch mooi dat er nu aandacht voor vrouwenwielrennen is? alsof mensen zonder eerdere aandacht er dan opeens niks meer over mogen zeggen

En denk je nu echt dat die Zweedse vdBreggen liet winnen? Die wilde zelf liever winnen, maar ze had VDB nodig om bij die Amerikaanse Abbott te komen.
pi_164316634
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:50 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Dit is wel echt zo'n wedstrijd dat je de naam van Van Vleuten beter onthoudt dan de winnaar.
nu wel maar over 4 jaar weet niemand dat meer.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_164316687
quote:

Het vrouwenwielrennen is gewoon niet makkelijk te volgen, helaas. Beetje kip-en-ei-verhaal. Tv zendt het niet of maar beperkt uit, dus niet populair. Niet populair, dus niet op tv.
pi_164316693
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:53 schreef komrad het volgende:

[..]

nu wel maar over 4 jaar weet niemand dat meer.
Mwa. Weet jij nog wie er goud won op 10 km in Vancouver? En wie er verkeerd wisselde? Dat was ook een zeker goud.

Dit zijn dramatische momenten die je bijblijven

De arm uit de kom van Erben is me ook altijd bijgebleven.
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:55:55 #17
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164316735
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:54 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Mwa. Weet jij nog wie er goud won op 10 km in Vancouver? En wie er verkeerd wisselde? Dat was ook een zeker goud.

Een zuid Koreaan.
pi_164316783
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze is bij bewustzijn en helder, dat is al positief. Nu hopen dat ze niet verlamd is e.d. Nog niemand daarover gehoord.
pi_164316796
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:54 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Dat geschreeuw van Erben. :X
En inderdaad, soms blijven dit soort gebeurtenissen langer en beter bij dan de winnaar.
Ik weet van toen zelfs nog wie Wennemars onderuit schoffelde maar zou echt niet weten wie de winnaar was o.i.d.
pi_164316812
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:55 schreef Tweek het volgende:

[..]

Een zuid Koreaan.
Naam? :7
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:57:53 #21
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_164316818
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:57 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Ze is bij bewustzijn en helder, dat is al positief. Nu hopen dat ze niet verlamd is e.d. Nog niemand daarover gehoord.
Ik las net ergens dat ze een hersenschudding heeft en haarscheurtjes in dr wervels
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:58:04 #22
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164316826
quote:

[..]

Lee Seung-Hoon
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:58:15 #23
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164316833
quote:

[..]

Geen idee uiteraard, volgens mij het enige wat ie ooit gewonnen heeft.
pi_164316844
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:57 schreef -0- het volgende:

[..]

En inderdaad, soms blijven dit soort gebeurtenissen langer en beter bij dan de winnaar.
Ik weet van toen zelfs nog wie Wennemars onderuit schoffelde maar zou echt niet weten wie de winnaar was o.i.d.
Was dat niet een Zwitser oid? Weet wel nog precies hoe het gebeurde.
pi_164316869
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:58 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Grunde Njøs, een Noor.
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:59:29 #26
311468 Van_Poppel
pi_164316873
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is ook vrij beperkte informatie maar breuken in de onderrug zijn zeker voor een wielrenner een behoorlijk probleem.
Zo'n blessure is voor een wielrenner natuurlijk dramatisch, maar eerste prioriteit is dat het je verdere functioneren niet belemmert.

Kleine fractuurtjes in de wervelkolom klinkt wat dat betreft minder erg dan de rug breken.
pi_164316912
Gezien hoe zij erbij lag, valt het mee. En de rug moeilijk te zeggen: kan ze haar verdere carrière last van hebben. Maar kan me ook herinneren dat ze zeiden dat Neymar een wervelbreuk had. Wedstrijd erna zat hij weer op de bank, en de wedstrijd daarna speelde hij volgens mij weer.
pi_164316927
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:58 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Een Noor (Grunde Njøs).

Was al gezegd. Maar dat is mij idd ook goed bijgebleven. Weet niet meer wie toen gewonnen heeft.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_164316938
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:59 schreef -0- het volgende:

[..]

Grunde Njøs, een Noor.
Wel een rood pak dan? Toen was ik 8, kun je nagaan!
  maandag 8 augustus 2016 @ 00:01:48 #30
311468 Van_Poppel
pi_164316957
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:57 schreef -0- het volgende:

[..]

Ik hoor hem nog steeds schreeuwen :X ...net als die val van Beloki. Die blijft je ook altijd bij.
pi_164316970
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:59 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Zo'n blessure is voor een wielrenner natuurlijk dramatisch, maar eerste prioriteit is dat het je verdere functioneren niet belemmert.

Kleine fractuurtjes in de wervelkolom klinkt wat dat betreft minder erg dan de rug breken.
Volgens mij is het hetzelfde als de rug breken, het zijn alleen kleine breuken maar dan wel drie stuks.
  maandag 8 augustus 2016 @ 00:03:16 #32
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164317006
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:00 schreef maan_man het volgende:
Gezien hoe zij erbij lag, valt het mee. En de rug moeilijk te zeggen: kan ze haar verdere carrière last van hebben. Maar kan me ook herinneren dat ze zeiden dat Neymar een wervelbreuk had. Wedstrijd erna zat hij weer op de bank, en de wedstrijd daarna speelde hij volgens mij weer.
Speelde de rest van het toernooi niet meer, maar inderdaad ook een fractured vertebra.
  maandag 8 augustus 2016 @ 00:04:12 #33
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_164317043
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:01 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ik hoor hem nog steeds schreeuwen :X ...net als die val van Beloki. Die blijft je ook altijd bij.
Ken er nog wel meer in die categorie:
- de val van Casartelli
- de crash van Senna
- de idioot die Vanderlei bij de marathon van Athene aan de kant duwde
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  FOK!fotograaf maandag 8 augustus 2016 @ 00:07:42 #34
842 Zorro
Z
pi_164317151
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:04 schreef 4-elements het volgende:

[..]

- de val van Casartelli
- de crash van Senna
Froome die rennend een etappe aflegt :P
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_164317162
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij is het hetzelfde als de rug breken, het zijn alleen kleine breuken maar dan wel drie stuks.
Het zijn beide breuken in je rug maar de uitwerking verschilt nogal.

Als ze scheurtjes in een ruggewervel denk ik aan een ruggewervel die nog volledig op zijn plaats ligt waar een klein scheurtje in zit. Dat is pijnlijk, vervelend en moet stabiel gehouden worden om erger te voorkomen maar ik vermoed dat er geen grote verschuivingen zijn geweest en dat de zenuwen dus allemaal intact zijn. Dan heb je dus ook geen dwarslaesie. (Kan eventueel wat verschijnselen hebben door zwellingen rondom de aangedane wervels.

Bij een echte gebroken rug is de breuk veel groter en treden er verschuivingen op die zenuwbanen geheel of gedeeltelijk doorsnijden. Dan heb je dus een complete of incomplete dwarslaesie en een heel groot probleem.

(Vergelijk het met een pols waar een haarscheurtje in zit of een breuk waarbij de ellepijp volledig van zijn plaats verschoven is)
pi_164317306
quote:

[..]

- de val van Casartelli
- de crash van Senna
Deze greep me ook aan.
pi_164317425
quote:

[..]

- de val van Casartelli
- de crash van Senna
De snelwandelmevrouw in Sydney die aan de leiding lag en werd gediskwalificeerd bij het ingaan van het stadion vond ik ook wel een memorabele.
pi_164317510
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:01 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Ik was 10 toen, mijn eerste spelen waarvan ik echt nog dingen weet.
Die van blijdschap jankende Japanners. Harada en Funaki volgens mij? _O_
pi_164317542
Hoewel ik aan het begin pessimistisch was, wil ik toch nog even kwijt dat ik enorm onder de indruk ben van het vrouwenteam. Enorm sterk gereden, in elke ontsnapping mee. Vos en Van Dijk die concurrenten leegrijden en buffelen voor de groep. Van Vleuten en Van den Breggen die op juiste moment meezitten. Van Vleuten die op juiste moment ontsnapt.
Enorm jammer van de val, ze verdiende goud. Maar hoe Van den Breggen zich herpakte en alsnog goud binnensleept is natuurlijk fantastisch.

De vrouwen van TeamNL doen het weer. Props aan iedereen, inclusief de bondscoach.
pi_164317568
quote:
Parcours schande van organisatie’
Gisteren, 22:23
RIO DE JANEIRO - De verschrikkelijke val van Annemiek van Vleuten is de schuld van de organisatie bij de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Dat zegt voormalig olympisch kampioen Chris Boardman.

Foto: Screenshot
De Brit is in Rio als commentator en analist aanwezig bij de weg- en baanwedstrijden en gaf live verslag tijdens de gouden race van Nederland. Boardman raakte volkomen in shock toen hij de in zijn ogen ‘weerzinwekkende’ val van Van Vleuten voor zijn ogen op het tv-scherm zag plaatshebben.

"Ik ben woest’’, tiert Boardman. "Ik heb hier zelf over het parcours gereden. Ik heb het verkend en ik heb met eigen ogen geconstateerd hoe gevaarlijk de randen en de bochten zijn. Bij de mannenwedstrijd hebben we 24 uur eerder ook kunnen constateren dat dit ver over de grenzen van veiligheid ging. Dit kan gewoon niet. En dat je er dan als organisatie helemaal niets aan doet voor de wedstrijd die een dag later nog volgt bij de vrouwen, vind ik verschrikkelijk.’’

Boardman werd misselijk bij het zien van de smak die Van Vleuten maakte. "Ze (de organisatoren, red.) hebben het zo gelaten! Er is niks aan gedaan sinds een dag eerder. Ik heb groot respect voor Anna van der Breggen. Zij heeft haar teamgenote daar zien liggen en vervolgens moest ze de knop weer omzetten. Ik voorspelde dat ze de Amerikaanse op de streep zou pakken. Heel knap.’’
Iedereen is boos op parcours en organisatie
vond het wel meevallen
pi_164317575
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:01 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Ja, een rood Noors pak. :Y Ik was ook net 10.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_164317632
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:18 schreef Acheronacis het volgende:

[..]

vond het wel meevallen
Wordt nog wel een verzekeringsdingetje hoor, zeker als Van Vleuten tijd moet herstellen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 8 augustus 2016 @ 00:22:41 #43
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_164317668
samenvatting bij de bbc nu
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_164317694
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:22 schreef rubbereend het volgende:
samenvatting bij de bbc nu
ben benieuwd of we het commentaar van boardman zodadelijk ook nog gaan horen
pi_164317709
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:18 schreef Acheronacis het volgende:

[..]

vond het wel meevallen
nou ze hadden na gisteren wel een paar kussens neer kunnen zetten in de meest kritieke bochten
pi_164317737
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:54 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het vrouwenwielrennen is gewoon niet makkelijk te volgen, helaas. Beetje kip-en-ei-verhaal. Tv zendt het niet of maar beperkt uit, dus niet populair. Niet populair, dus niet op tv.
Daar heb je een punt ^O^
pi_164317751
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Wordt nog wel een verzekeringsdingetje hoor, zeker als Van Vleuten tijd moet herstellen.
Ik weet niet

Ze is de enige vrouw vandaag die over de kop ging. Dit was inderdaad wel de ergste val die ik ooit heb gezien.

Maar ik denk dat fout bij haar zelf lag. Ze ging gewoon veel te hard. Veel te hard.

Je moet als wielrenner toch zelf een beetje kunnen inschatten hoe hard je ergens kan gaan? Ze ging gewoon over de rand van toelaatbare.

Dus wie zijn schuld is dit dan?
pi_164317784
en daar is Boardman
pi_164317826
Boardman, zegt hetzelfde wat ik 4 uur geleden al zei

Dit was de beste parcours ooit bij een olympische spelen...
pi_164317837
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:28 schreef Acheronacis het volgende:
Boardman, zegt hetzelfde wat ik 4 uur geleden al zei

Dit was de beste parcours ooit bij een olympische spelen...
En het slechtste beveiligd.
pi_164317917
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:25 schreef Acheronacis het volgende:

[..]

Ik weet niet

Ze is de enige vrouw vandaag die over de kop ging. Dit was inderdaad wel de ergste val die ik ooit heb gezien.

Maar ik denk dat fout bij haar zelf lag. Ze ging gewoon veel te hard. Veel te hard.

Je moet als wielrenner toch zelf een beetje kunnen inschatten hoe hard je ergens kan gaan? Ze ging gewoon over de rand van toelaatbare.

Als je op de fiets blijft zitten dan gebeurt er inderdaad niks. Maar als wij ervan uitgaan dat er niks fout gaat, dan kunnen wij ook miljoenen minder uitgeven aan de vangrail naast de autowegen.

Die stoepranden zijn gewoon vies. Zelfs als je ze relatief onschuldig onderuit glijdt, dan kom je ze tegen, terwijl je op een afdaling in de alpen gewoon de berm in schuift en wat schaafwonden hebt. Maar goed de stoepronden liggen er nu eenmaal. Weet niet hoe makkelijk je iets kunt doen om het veiliger te maken.
pi_164318022
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:31 schreef maan_man het volgende:

[..]

Als je op de fiets blijft zitten dan gebeurt er inderdaad niks. Maar als wij ervan uitgaan dat er niks fout gaat, dan kunnen wij ook miljoenen minder uitgeven aan de vangrail naast de autowegen.

Die stoepranden zijn gewoon vies. Zelfs als je ze relatief onschuldig onderuit glijdt, dan kom je ze tegen, terwijl je op een afdaling in de alpen gewoon de berm in schuift en wat schaafwonden hebt. Maar goed de stoepronden liggen er nu eenmaal. Weet niet hoe makkelijk je iets kunt doen om het veiliger te maken.
KLopt

Maar je kan ergens waar je maximaal 50 kan geen 70 gaan rijden als je begrijp wat ik bedoel.
Dat is wel wat er gebeurde.

Je ziet al ruim van te voren dat ze haar linkervoet al van de pedaal haalt om te gaan steunen omdat ze al weet dat ze veel te hard ging.

Ik denk dat ze zelf nog een keer uitleg moet geven wat er mis ging....
pi_164318054
quote:

[..]

Je antwoord is wat tegenstrijdig, als iets meevalt, dan lig je niet op de IC. maar gewoon in het ziekenhuis.

Als je op de IC ligt dan is er heus wel wat met je aan de hand en in de vele gevallen die ik ken is er dan ook sprake van kritieke toestanden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Intensieve_zorg
  maandag 8 augustus 2016 @ 00:39:30 #54
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164318132
Natuurlijk stond er ook net een omstander te filmen: https://www.facebook.com/(...)eos/918206821641894/ ongeveer na 1 minuut 20.

Medisch personeel is er op zich rap bij, ze beweegt haar armen iig op een gegeven moment.
pi_164318137
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je antwoord is wat tegenstrijdig, als iets meevalt, dan lig je niet op de IC. maar gewoon in het ziekenhuis.

Als je op de IC ligt dan is er heus wel wat met je aan de hand en in de vele gevallen die ik ken is er dan ook sprake van kritieke toestanden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Intensieve_zorg
Waarbij je ervan uit moet gaan dat de zorg dan men in een Nederlands ziekenhuis op een reguliere afdeling kan leveren relatief hoog is. Is dat in Brazilië ook zo? Geen idee, misschien moet je daar voor bepaalde zorg wel op de IC zijn, waar dat in Nederland niet nodig is.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 8 augustus 2016 @ 00:44:47 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_164318238
dat facebookfilmpje, ik heb hem niet afgekeken, zo naar
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_164318294
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:25 schreef Acheronacis het volgende:

[..]

Ik weet niet

Zoals ik het gezien heb leek ze verkeerd in te sturen, maar ze corrigeerde dat met remmen.
De reden voor de val was was dat de fiets tijdens het remmen weggleed op de natte gele streep midden op het wegdek. Daardoor verloor ze de controle en remde instinctief of bewust hard met de voorrem om niet tegen de opstaande wegrand en in de bomen naast de bocht te belanden.
pi_164318368
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:35 schreef Acheronacis het volgende:

[..]

KLopt

Maar je kan ergens waar je maximaal 50 kan geen 70 gaan rijden als je begrijp wat ik bedoel.
Dat is wel wat er gebeurde.

Je ziet al ruim van te voren dat ze haar linkervoet al van de pedaal haalt om te gaan steunen omdat ze al weet dat ze veel te hard ging.

Ik denk dat ze zelf nog een keer uitleg moet geven wat er mis ging....
Ik denk niet meer dat ze dat kan herinneren gezien haar hersenschudding.
Album top 100 2024
pi_164318369
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:39 schreef Tweek het volgende:
Natuurlijk stond er ook net een omstander te filmen: https://www.facebook.com/(...)eos/918206821641894/ ongeveer na 1 minuut 20.

Medisch personeel is er op zich rap bij, ze beweegt haar armen iig op een gegeven moment.
Oh damn :X Die ligt daar wel beroerd, ik hoop dat ze er niks blijvends aan overhoud.
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:39 schreef maan_man het volgende:
Waarbij je ervan uit moet gaan dat de zorg dan men in een Nederlands ziekenhuis op een reguliere afdeling kan leveren relatief hoog is. Is dat in Brazilië ook zo? Geen idee, misschien moet je daar voor bepaalde zorg wel op de IC zijn, waar dat in Nederland niet nodig is.
Ze zullen haar wel niet naar een straatkliniek in de favela`s hebben gebracht.
Als je maar betaalt is er ook in dat soort landen hele goede zorg beschikbaar.
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:26 schreef komrad het volgende:
en daar is Boardman
Reactie van Boardman op de BBC website:

quote:
'I'm quite angry'
Chris Boardman
Olympic cycling champion on BBC One
Posted at
20:20
Chris Boardman is not happy about the safety of the descent at the end of the course, where Annemiek van Vleuten had a horrible crash.

"I'm really just waiting for news, it's very hard to concentrate when you see a crash like that. I'm actually quite angry about it because I looked at the road furniture and thought nobody can crash here and get up. This was way past technical, this was dangerous, and it means people who designed the course have seen it and left it."

[ Bericht 28% gewijzigd door bluemoon23 op 08-08-2016 01:02:54 ]
  Moderator maandag 8 augustus 2016 @ 00:59:05 #60
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_164318510
quote:

Brrrrr zo lang als ze daar ligt, wat een kille beelden.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 8 augustus 2016 @ 01:04:49 #61
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164318629
quote:

Damn, twee heel lange minuten.
pi_164318653
quote:

Pffff. Wel op de een of andere manier goed dat er is gefilmd. Toch wel prettige gedachte dat er binnen 45-60 seconden medisch personeel is geweest om haar gerust te stellen en dat ze haar arm bewoog.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 8 augustus 2016 @ 01:07:09 #63
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164318673
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:05 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Pffff. Wel op de een of andere manier goed dat er is gefilmd. Toch wel prettige gedachte dat er binnen 45-60 seconden medisch personeel is geweest om haar gerust te stellen en dat ze haar arm bewoog.
Hoe kom je bij 45 seconden?
pi_164318712
Hier meer foto's overigens:

https://www.facebook.com/marcelo.demattosgomes

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164318730
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:07 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Hoe kom je bij 45 seconden?
Timen vanaf incident. Laten het er 90 zijn.
pi_164318773
Vind het er echt niet goed uitzien eigenlijk. Maar goed, bij dit soort incidenten moet je uiterst voorzichtig zijn natuurlijk.
pi_164318777
Hele nare beelden.
Citius, Altius, Fortius.
  maandag 8 augustus 2016 @ 01:15:27 #68
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164318803
Overigens zegt de poster zelf dat hij daar elke dag fietst en het een levensgevaarlijke bocht vindt en het niet snapt dat er niemand daar stond om te aangeven dat het oppassen is

Er valt wel wat te zeggen voor kussens bij zulke bochten
pi_164318906
Dat ze ook als eerste voelen of ze nog hartslag heeft. Brrrr, daar krijg je de kriebels van.
pi_164318935
Het is natuurlijk ook lastig. Ze ligt daar heel naar maar als omstander zonder medische kennis kun je je er ook maar beter niet mee bemoeien denk ik.
pi_164318988
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:20 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Dat ze ook als eerste voelen of ze nog hartslag heeft. Brrrr, daar krijg je de kriebels van.
Tja, als ze daar levensloos ligt...... :'(
Ik was laatst getuige van een motorrijder die tegen een auto aan gereden was.
Die was aan het kermen en aan het jammeren, dan zit er tenminste nog leven in ;)
pi_164319001
Ik vond het juist relatief lang duren voordat er medische hulp kwam. Rijden daar geen medische wagens mee?
  maandag 8 augustus 2016 @ 01:27:04 #73
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164319040
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Tja, als ze daar levensloos ligt...... :'(
Ik was laatst getuige van een motorrijder die tegen een auto aan gereden was.
Die was aan het kermen en aan het jammeren, dan zit er tenminste nog leven in ;)
Nou ja in die facebook video zie je haar nog duidelijk ademen en armen bewegen, maar toen die Abott voorbij kwam en ze daar nog zo lag had ik wel even flashbacks naar Wouter Weylandt. Ben gelijk maar wat huishoudelijk werk gaan doen, tot het slot.
  maandag 8 augustus 2016 @ 01:27:21 #74
311468 Van_Poppel
pi_164319044
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:25 schreef marcodej het volgende:
Ik vond het juist relatief lang duren voordat er medische hulp kwam. Rijden daar geen medische wagens mee?
Die zaten misschien nog achter het peloton. Maar idd, normaal rijden bij dit soort koersen een aantal ambulances mee.
pi_164319062
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:21 schreef LuckyLuQ het volgende:
Het is natuurlijk ook lastig. Ze ligt daar heel naar maar als omstander zonder medische kennis kun je je er ook maar beter niet mee bemoeien denk ik.
Klopt zat net te denken wat ik zou doen. Ik zou miss haar hartslag checken (of die er nog is) als ze buiten bewustzijn is en miss haar hand vasthouden oid. Je weet niet of ze dat merkt in haar comateuze toestand. Zou haar lijf absoluut niet verplaatsen.
Als ze bij bewustzijn is zou ik vragen of ze nog weet waar ze is en zeggen dat ze moet blijven liggen en dat er zo iemand aankomt om haar te helpen.
pi_164319073
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:25 schreef marcodej het volgende:
Je kan toch niet om de 10m een medici mee laten rijden?
  maandag 8 augustus 2016 @ 01:31:05 #77
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164319133
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Je kan toch niet om de 10m een medici mee laten rijden?
Het duurde net geen 2 minuten en die Nederlander in dat andere filmpje, zie je nog geen 10 seconden daarna aan komen rennen. Daarnaast zijn ze snel met het waarschuwen van andere rijders, er staan gelijk 4-5 man te fluiten om andere rensters te waarschuwen.
pi_164319137
De hele ploeg verdient wat mij betreft een lintje, hoe ze samenwerkten en zich in dienst stelden van elkaar, blij voor en bezorgd om ploeggenoten waren. Echt een voorbeeld voor Nederland en elk team.

Doet me denken aan de toespraak van Van Uhm: Niet vanuit het ik of het zij, maar vanuit het wij ontstaan de mooie dingen.
  maandag 8 augustus 2016 @ 01:36:36 #79
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164319260
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:31 schreef V-for-Vendetta het volgende:
De hele ploeg verdient wat mij betreft een lintje, hoe ze samenwerkten en zich in dienst stelden van elkaar, blij voor en bezorgd om ploeggenoten waren. Echt een voorbeeld voor Nederland en elk team.

Doet me denken aan de toespraak van Van Uhm: Niet vanuit het ik of het zij, maar vanuit het wij ontstaan de mooie dingen.
De Van Uhm die gepromote werd en zo'n beetje als eerste taak had het overlijden van ze zoon aan te kondigen?

Ik ben er trouwens wel voor dat alle team leden goud krijgen bij de wegrit, of nog een ploegentijdrit. Het teamwerk wat nodig is om te winnen, wordt niet echt beloond. Je kan dan de tijdrit houden voor de individuele prestatie.
pi_164319367
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:36 schreef Tweek het volgende:

[..]

De Van Uhm die gepromote werd en zo'n beetje als eerste taak had het overlijden van ze zoon aan te kondigen?

Ik ben er trouwens wel voor dat alle team leden goud krijgen bij de wegrit, of nog een ploegentijdrit. Het teamwerk wat nodig is om te winnen, wordt niet echt beloond. Je kan dan de tijdrit houden voor de individuele prestatie.
Inderdaad, die Van Uhm

maandag 8 augustus 2016 @ 01:50:23 #81
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164319605
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:41 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Inderdaad, die Van Uhm

Volgens mij heb ik ze Ted Talk een paar jaar geleden ook gekeken, is wel een man die goed kan spreken.
pi_164319768
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:50 schreef Tweek het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ze Ted Talk een paar jaar geleden ook gekeken, is wel een man die goed kan spreken.
Hier krijg ik ook brok van in de keel
Echt heel bijzonder, dat je je zo groot kan houden als je je enige zoon net hebt verloren.
pi_164319798
quote:

[..]

Klopt zat net te denken wat ik zou doen. Ik zou miss haar hartslag checken (of die er nog is) als ze buiten bewustzijn is en miss haar hand vasthouden oid. Je weet niet of ze dat merkt in haar comateuze toestand. Zou haar lijf absoluut niet verplaatsen.
Als ze bij bewustzijn is zou ik vragen of ze nog weet waar ze is en zeggen dat ze moet blijven liggen en dat er zo iemand aankomt om haar te helpen.
Denk niet dat bijvoorbeeld een Braziliaanse dat allemaal kan verstaan.
pi_164319914
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 01:58 schreef Nober het volgende:

[..]

Denk niet dat bijvoorbeeld een Braziliaanse dat allemaal kan verstaan.
I know maar het is al goed als er iemand tegen je praat en je hand vasthoudt.
pi_164320035
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:39 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet, IC is volgens mij internationaal overal hetzelfde, de apparatuur kan anders zijn maar noem het dan niet IC, maar gewoon in het ziekenhuis. Daarbij speelt zich dit af in de enorme stad Rio wat natuurlijk ook rijkdom kent, die ziekenhuizen zijn net zo modern als hier.
  maandag 8 augustus 2016 @ 02:15:53 #86
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164320044
Ome Maurits heeft van te voren allang bekeken welke ziekenhuis ze terecht moeten, dat is allemaal tot in puntjes geregeld
pi_164320087
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 02:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ome Maurits heeft van te voren allang bekeken welke ziekenhuis ze terecht moeten, dat is allemaal tot in puntjes geregeld
En anders de Olympische Organisatie wel, De allergrootste topatleten zijn in Brazilië op bezoek waarvan sommige miljonair zijn, OS organisatie wil dan echt niet het risico lopen op allerlei rechtszaken door medische blunders.
  maandag 8 augustus 2016 @ 02:28:02 #88
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164320210
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 02:19 schreef MakkieR het volgende:

[..]

En anders de Olympische Organisatie wel, De allergrootste topatleten zijn in Brazilië op bezoek waarvan sommige miljonair zijn, OS organisatie wil dan echt niet het risico lopen op allerlei rechtszaken door medische blunders.
Een zware hersenschudding is al reden om iemand ter observatie te houden. En kan ook een reden zijn dat de carrière van Annemieke voorbij is. Bij de NFL moet je een week of twee testen doorlopen bij een normale hersenschudding wil je gecleared worden voor een volgende wedstrijd.
pi_164320744
Herhaling nu op Canvas.
pi_164321417
AvVleuten twitterde op maandag 08-08-2016 om 03:48:40 I am now in the hospital with some injuries and fractures, but will be fine. Most of all super disappointed after best race of my career. reageer retweet
  maandag 8 augustus 2016 @ 04:38:12 #91
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164321743
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 03:57 schreef marcodej het volgende:
AvVleuten twitterde op maandag 08-08-2016 om 03:48:40 I am now in the hospital with some injuries and fractures, but will be fine. Most of all super disappointed after best race of my career. reageer retweet
Goed nieuws!
  maandag 8 augustus 2016 @ 04:46:06 #92
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164321801
AvVleuten twitterde op maandag 08-08-2016 om 03:46:24 Thanks for all the messages! Congrats to @AnnavdBreggen! We were a super strong team today with @ellenvdijk and @marianne_vos. reageer retweet
Kan je alleen maar respect voor hebben.
pi_164321962
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 03:57 schreef marcodej het volgende:
Wielrenners blijven toch de helden van de sport vind ik altijd als ik dit soort dingen lees _O_
  maandag 8 augustus 2016 @ 05:18:23 #94
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164321975
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 05:10 schreef Remzz het volgende:

[..]

Wielrenners blijven toch de helden van de sport vind ik altijd als ik dit soort dingen lees _O_
Zeker!

Ook echt blij dat het goed met haar gaat, want die crash was echt misselijkmakend.
pi_164321993

Hier nog dat ene filmpje voor mensen zonder Facebook.

Tering, die lijkt er echt voor dood bij te liggen, en uj vind de hulp nog best lang op zich wachten eigenlijk. .
  maandag 8 augustus 2016 @ 05:31:42 #96
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164321995
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 05:28 schreef Fokker89 het volgende:

Hier nog dat ene filmpje voor mensen zonder Facebook.

Tering, die lijkt er echt voor dood bij te liggen, en uj vind de hulp nog best lang op zich wachten eigenlijk. .
Net geen 2 minuten in een afdaling, vond het nog best snel. Nederlandse dokter was er ook snel bij.

peterheerschop twitterde op maandag 08-08-2016 om 05:24:21 @AvVleuten Beterschap en ja, je was super in de koers. reageer retweet
mcewenrobbie twitterde op maandag 08-08-2016 om 05:27:00 @AvVleuten blij te horen dat alles goed komt. Sterkte 💪🏽 reageer retweet
pi_164321998
Zet er een mannenkoor bij en deze koers heeft alles wat een Grieks drama in zich moet hebben.

Veel beterschap voor Annemiek en van harte gefeliciteerd Anna !!
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 8 augustus 2016 @ 05:37:48 #98
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_164322004
Ik sluit hem af met Bram Tankink:
bramtankink twitterde op zondag 07-08-2016 om 23:37:49 Hemeltje lief. Wat een knal. reageer retweet
  FOK!fotograaf maandag 8 augustus 2016 @ 07:41:55 #99
145146 Andyy
pi_164322213
quote:

[..]

Je checkt niet de hartslag maar de ademhaling.. Die is duidelijk nog aanwezig, dus wil je haar zo min mogelijk aanraken omdat je niet weet of ze wat heeft gebroken
pi_164322227
Godzijdank is het nu bevestigd door Annemiek zelf dat ze naar omstandigheden oké is. Nu maar hopen dat Annemiek snel kan revalideren en dat ze geen permanente schade voor haar carrière oploopt.
  FOK!fotograaf maandag 8 augustus 2016 @ 07:47:43 #101
842 Zorro
Z
pi_164322228
Als je dat filmpje ziet denk je eerst dat er een wegrace voor motoren bezig is.
Tering wat veel :o
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_164322351
Zou het niet veel beter geweest zijn om op elke gevaarlijke bocht hooibalen te plaatsen zodat je in het hooi terecht komt in plaats van over de stoeprand of uit de berm vliegt?
pi_164322472
Denk dat het naast een gevalletje shock en pijn ook een stuk voorzorg geweest kan (!!!!) zijn dat ze niet bewoog. Zo'n rijder weet wat er allemaal mis kan gaan bij en na zo'n val en dat je liever hebt dat pro's je lichaam om gaan draaien dan dat je zelf probeert en misschien nog meer ergere schade oploopt.

Iedereen is vast ook op kleinere schaal wel eens hard op z'n bek gegaan. Zelf ook, blijf ik toch even een paar tellen liggen om aan m'n lichaam te voelen waar het pijn doet en of/hoe je het beste op kunt staan. Als je dan zo'n klapper als Van Vleuten gemaakt hebt zou je zelf, als je de keus hebt, ook zo stil mogelijk blijven liggen tot hulp.
Ja doei.
pi_164322511
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:50 schreef bluemoon23 het volgende:

Reactie van Boardman op de BBC website:

[..]

Boardman heeft wel een punt. Dat een afdaling technisch en lastig is, is nog niet een probleem, maar die stoepranden maken het wel echt gevaarlijk. Volgens mij zijn er 'maar' 5 renners gevallen in deze afdaling (Nibali, Henao, Porte, Thomas en Van Vleuten). Drie daarvan hebben flinke schade en zijn afgevoerd naar het ziekenhuis. Van Porte weet ik het niet wat die heeft, maar die is ook niet gefinished volgens mij.
  maandag 8 augustus 2016 @ 08:37:37 #105
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_164322520
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
Denk dat het naast een gevalletje shock en pijn ook een stuk voorzorg geweest kan (!!!!) zijn dat ze niet bewoog. Zo'n rijder weet wat er allemaal mis kan gaan bij en na zo'n val en dat je liever hebt dat pro's je lichaam om gaan draaien dan dat je zelf probeert en misschien nog meer ergere schade oploopt.
Denk het niet, een wielrenner wil juist instinctief verder.
  Moderator maandag 8 augustus 2016 @ 08:41:27 #106
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_164322541
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 08:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Van Porte weet ik het niet wat die heeft, maar die is ook niet gefinished volgens mij.
Gebroken schouderblad
pi_164322573
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 08:31 schreef motorbloempje het volgende:

Aangezien ze echt totaal niet beweegt, lijkt het er meer op dat ze buiten bewustzijn was. Anders beweegt er iig nog wel een hand of voet.
pi_164322591
Wat een beelden zeg op dat Facebook-filmpje.
pi_164322606
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 08:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Aangezien ze echt totaal niet beweegt, lijkt het er meer op dat ze buiten bewustzijn was. Anders beweegt er iig nog wel een hand of voet.
in eerste instantie wel ja, daarna lichte beweging als hulp er is. Denk dat er naast strijdlust ook wel wat behoud bij komt kijken bij dit soort klappers. Maargoed, fijn dat ze zelf heeft laten weten naar omstandigheden in orde te zijn. ^O^
Ja doei.
pi_164322795
Er wordt regen verwacht voor woensdag, zou toch jammer zijn als de weersomstandigheden mede de uitslag gaan bepalen..
pi_164322821
quote:

Van Vleuten won de Giro vorig jaar niet hoor 8-)

En natuurlijk heeft Johansson vd Breggen niet laten winnen. Johansson wist ook dat haar enige kans op goud was als ze met 3 volle bak samen zouden werken om Abbott terug te pakken en er dan samen voor zouden sprinten (en normaal gesproken is Johansson dan de snellere van de 2). Net als dat Longo-Borghini maar voor 1 ding reed aan het einde en dat was een medaille, waarbij ze ook wel wist dat brons het hoogst haalbare was, maar als ze Abbott niet terug zouden halen, had ze helemaal geen medaille gewonnen..
pi_164322884
Juichen voor sporten is anders bij de OS. Bij de OS kijken veel mensen dingen die ze normaal niet kijken omdat er zoveel te volgen is in die paar weken. Ik kijk normaal ook niet naar schermen of boogschieten, om maar wat te noemen, en kan het dan ook tof vinden als een Nederlander of Brit het goed doet, ook bij sporten die ik verder niet volg. Dat hoort bij de OS, denk ik.
Ja doei.
pi_164322950
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:11 schreef Marcoss het volgende:

[..]

En natuurlijk heeft Johansson vd Breggen niet laten winnen. Johansson wist ook dat haar enige kans op goud was als ze met 3 volle bak samen zouden werken om Abbott terug te pakken en er dan samen voor zouden sprinten (en normaal gesproken is Johansson dan de snellere van de 2). Net als dat Longo-Borghini maar voor 1 ding reed aan het einde en dat was een medaille, waarbij ze ook wel wist dat brons het hoogst haalbare was, maar als ze Abbott niet terug zouden halen, had ze helemaal geen medaille gewonnen..
ze reden na de afdeling vooral om voor het groepje Arminstead te blijven. Pas later kwam goud in zicht
pi_164322965
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:22 schreef komrad het volgende:

[..]

ze reden na de afdeling vooral om voor het groepje Arminstead te blijven. Pas later kwam goud in zicht
Ja, bedoelde op het moment dat van Vleuten gevallen was en die opmerking van Johansson richting vd Breggen kwam. Al was de kans groot dat ze toen alsnog voor zilver reden omdat Abbott wel heel ver voor lag uiteraard.
pi_164323622
Het blijft bijzonder dat Johansson zich dan in de sprint laat kloppen door Van der Breggen. Hoe vaak Johansson in haar carrière al niet tweede of derde is geworden, is werkelijk ongelooflijk. Als je zelfs Van der Breggen niet kan kloppen in de sprint _O-

Gelukkig lijkt alles goed te komen met Van Vleuten. Zoals ze zelf aangaf op Twitter, dit was misschien wel de beste wedstrijd uit haar carrière, als je op zo'n klim mee kan met Abbott en iedereen verder lost, was de mooiste overwinning uit haar loopbaan geweest, dus de teleurstelling zal wel heel groot zijn voor haar.
Demain, on roule
  FOK!fotograaf maandag 8 augustus 2016 @ 10:22:05 #116
145146 Andyy
pi_164323830
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:08 schreef Mykonos het volgende:
Het blijft bijzonder dat Johansson zich dan in de sprint laat kloppen door Van der Breggen. Hoe vaak Johansson in haar carrière al niet tweede of derde is geworden, is werkelijk ongelooflijk. Als je zelfs Van der Breggen niet kan kloppen in de sprint _O-

Gelukkig lijkt alles goed te komen met Van Vleuten. Zoals ze zelf aangaf op Twitter, dit was misschien wel de beste wedstrijd uit haar carrière, als je op zo'n klim mee kan met Abbott en iedereen verder lost, was de mooiste overwinning uit haar loopbaan geweest, dus de teleurstelling zal wel heel groot zijn voor haar.
Soort van vrouwelijke Sagan dus?
pi_164324578
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:22 schreef Andyy het volgende:

[..]

Soort van vrouwelijke Sagan dus?
Met Sagan bedoel je de wereldkampioen van 2015 die ook al vele ritten won waarvan drie touretappes afgelopen tour?
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:16:10 #118
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164324766
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Met Sagan bedoel je de wereldkampioen van 2015 die ook al vele ritten won waarvan drie touretappes afgelopen tour?
Sagan en Greg van Avermaet zijn de bekende renners die zo vaak ereplaatsen hebben bereikt, toevallig hebben ze beiden dit jaar mooie resultaten gehaald, maar het is echt ongelofelijk hoeveel keer Sagan in top-3 is geeindigd
pi_164325217
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Sagan en Greg van Avermaet zijn de bekende renners die zo vaak ereplaatsen hebben bereikt, toevallig hebben ze beiden dit jaar mooie resultaten gehaald, maar het is echt ongelofelijk hoeveel keer Sagan in top-3 is geeindigd
Maar het is een enorm verschil dat Sagan al regelmatig grote wedstrijden heeft gewonnen (7 touretappes) terwijl Sagan 7 jaar jonger is dan Johansson, de vergelijking slaat helemaal nergens op.
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:43:12 #120
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164325334
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar het is een enorm verschil dat Sagan al regelmatig grote wedstrijden heeft gewonnen (7 touretappes) terwijl Sagan 7 jaar jonger is dan Johansson, de vergelijking slaat helemaal nergens op.
En hoeveel koersen rijden de vrouwen? Veel minder.

Het is een best goede vergelijking, noem jij eens even een andere renner op die heel veel ereplaatsen heeft gehaald en geen grote wedstrijden gewonnen heeft?
pi_164326163
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het is een best goede vergelijking, noem jij eens even een andere renner op die heel veel ereplaatsen heeft gehaald en geen grote wedstrijden gewonnen heeft?
Hoezo een andere renner die geen grote wedstrijden heeft gewonnen? Het is toch duidelijk dat Sagan hele grote wedstrijden heeft gewonnen.
pi_164326344
quote:
Het in deze dagen meest besproken lichaamsdeel van sportminnend Nederland blijft hem in de greep houden. „Het is even slikken wanneer je in Rio opnieuw een pas op de plaats moet maken. Het was een zware domper dat ik woensdag en donderdag gedwongen werd om alleen op de rollen te trainen. Ik had me juist veel van de wegrit voorgesteld. In mijn Tourvorm had ik op dit parcours voor de prijzen kunnen mee doen. Maar de keuze is begrijpelijk.”

„Ik had waarschijnlijk wel 250 kilometer met pijnstillers kunnen rijden en mijn pols zo lang kunnen belasten. Maar die spieren zijn nog altijd niet sterk. Dan krijg ik na de wegrit waarschijnlijk echt een klap. Dat ik echt niet meer kan trainen, dat ik een week niks kan doen. Het zou doodzonde zijn wanneer ik voor een 33ste plaats in de wegrit een dikke streep door mijn tijdrit moet zetten. Het risico was gewoon te groot.”

Off the record zeggen de doktoren nog altijd dat Dumoulin zijn kunstje in de individuele beproeving in het natuurreservaat Grumari succesvol gaat voltooien. Tot dusver heeft de Maastrichtenaar nog geen pijnstiller gebruikt. Woensdag zal hij normaal wel verdoofd worden, zodat hij zeker door de pijngrens heen kan trappen.

Fysiek kan het misschien wel, maar mentaal moet de Maastrichtenaar er zelf ook weer in gaan geloven. Logischerwijs overheerst de onzekerheid. „De doktoren hebben inderdaad heel veel vertrouwen, maar ik maak me wel zorgen. Ik heb de laatste dagen wel geen pijn, maar ik kan met die hand nog altijd niet echt knijpen. Met iedere beweging die ik maak probeer ik mijn pols te ontlasten. Ik heb mijn fiets nog niet in de afdaling gesmeten of volle bak geremd in bochten. Dat zorgt voor twijfels."
pi_164326905
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:24 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Gewoon bij Poels van die Sky-pijnstillers halen. Tramadol FTW
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:04:40 #124
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164327195
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoezo een andere renner die geen grote wedstrijden heeft gewonnen? Het is toch duidelijk dat Sagan hele grote wedstrijden heeft gewonnen.
Jij zegt dat de vergelijking mank gaat omdat Sagan grote wedstrijden heeft gewonnen. Ik vind het een goede vergelijking dus daag ik je uit om een wielrenner te noemen die veel ereplaatsen heeft gepakt maar geen grote wedstrijden heeft gewonnen zoals Johansson volgens jou
pi_164327228
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Jij zegt dat de vergelijking mank gaat omdat Sagan grote wedstrijden heeft gewonnen. Ik vind het een goede vergelijking dus daag ik je uit om een wielrenner te noemen die veel ereplaatsen heeft gepakt maar geen grote wedstrijden heeft gewonnen zoals Johansson volgens jou
Vreemd dus omdat ik zeg dat Sagan en Johansson niet vergelijkbaar zijn moet ik een man noemen die wel vergelijkbaar is? Mogelijk zijn er geen vergelijkingen, dan heb ik nog steeds gelijk dat Sagan en Johansson niet vergelijkbaar zijn.
pi_164327518
quote:

[..]

Ziet er nog niet echt best uit dus voor hem.
pi_164327706
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:18 schreef Syntix het volgende:

[..]

Ziet er nog niet echt best uit dus voor hem.
Ik vind het vrij positief dat hij tot nu toe zonder pijnstillers rond kan rijden. Zijn concurrentie is ook niet optimaal in vorm lijkt het, Froome is niet meer zo goed als in de tour, Oliviera is gevallen, Thomas is ook gevallen. Cancellara lijkt wel goed te zijn, van Dennis weet ik het niet. Het is afwachten, maar goud is nog steeds mogelijk.
Album top 100 2024
pi_164327777
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:26 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik vind het vrij positief dat hij tot nu toe zonder pijnstillers rond kan rijden. Zijn concurrentie is ook niet optimaal in vorm lijkt het, Froome is niet meer zo goed als in de tour, Oliviera is gevallen, Thomas is ook gevallen. Cancellara lijkt wel goed te zijn, van Dennis weet ik het niet. Het is afwachten, maar goud is nog steeds mogelijk.
Nee, goud is niet meer mogelijk die is namelijk al voor Froome. Froome laat namelijk Tim Kerrison (coach bij team Sky) overvliegen.
pi_164328061
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:30 schreef Syntix het volgende:

[..]

Nee, goud is niet meer mogelijk die is namelijk al voor Froome. Froome laat namelijk Tim Kerrison (coach bij team Sky) overvliegen.
Froome was matig in de wegrit, geen goed voorteken.
Album top 100 2024
pi_164328071
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:11 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Nee, was blijkbaar verward met van der Breggen zelf
Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Anna_van_der_Breggen
pi_164328103
Mollema was blij

BaukeMollema twitterde op maandag 08-08-2016 om 12:19:21 Vanaf onze top plaatsen bij de finish @AnnavdBreggen: zo gaaf!! #Goud #TeamNL https://t.co/9QzpbRKjgo reageer retweet
pi_164328861
quote:

[..]

Genre Nizzolo ofzo..

Niet echt sterk dat ik nu wel de vergelijking tussen vrouwenwielrennen en mannenwielrennen maak na de discussie met Wombcat, maar a la.. Blijft een smalle top dat vrouwenwielrennen ;) :P
pi_164329066
AvVleuten twitterde op maandag 08-08-2016 om 14:00:12 Still in the hospital. Waiting for some research&hope I can leave today. Knowing that this chance is 1 in 4 years, doesn't make it easy. reageer retweet
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  FOK!fotograaf maandag 8 augustus 2016 @ 14:32:14 #134
145146 Andyy
pi_164329436
quote:

[..]

Het is toch duidelijk dat Sagan heel veel tweede plaats heeft gereden en daar grappen over heeft gemaakt? Zelfs dit jaar bij de tour heeft hij er grappen over gemaakt.
pi_164330478
quote:

De opmerking over ploegen is best wel onzinnig aangezien Johansson (en Longo Borghini) dit jaar ploeggenoten zijn van Abbott bij Wiggle.
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:08:46 #136
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_164330619
quote:

[..]

Johansson heeft vooral veel ereplaatsen bij kampioenschappen. Voor de rest heeft ze wel hier en daar eens een grote en/of belangrijke dameskoers gewonnen (ook al zijn die niet zo bekend en is er niet altijd een equivalent bij de heren).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_164330857
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:32 schreef Andyy het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk dat Sagan heel veel tweede plaats heeft gereden en daar grappen over heeft gemaakt? Zelfs dit jaar bij de tour heeft hij er grappen over gemaakt.
Ik zou er ook wel mee kunnen lachen, als ik iedereen op een hoop rij in de Tour en weer de groene trui win. En ik ook nog eens weet dat ik nog tien jaar heb om de RvV 4 maal te winnen te winnen, en MS, LBL en RvL op mijn palmares bij te schrijven...

Van Moorsel en Vos hebben wss ook wel eens flink gelachen toen ze dezelfde leeftijd als die van Sagan hadden :P
pi_164331221
https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Sagan#Palmar.C3.A8s

Sagan heeft al zo godsgruwelijk veel gewonnen.
pi_164331490
Toch nog even een tweetje hoor:

DavidHasselhoff twitterde op maandag 08-08-2016 om 06:04:20 Glad you are ok !! You'll be back!! Lotsa love you are a winner !! David H https://t.co/LhOPFbR0jI reageer retweet
:D :D
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:44:32 #140
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_164331673
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:38 schreef Tourniquet het volgende:
Toch nog even een tweetje hoor:

DavidHasselhoff twitterde op maandag 08-08-2016 om 06:04:20 Glad you are ok !! You'll be back!! Lotsa love you are a winner !! David H https://t.co/LhOPFbR0jI reageer retweet
:D :D
:D

Leefden echt veel mensen mee zeg, als ik al die reacties op internationale sites ed. lees. :o
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 8 augustus 2016 @ 16:11:07 #141
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_164332545
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:26 schreef Felagund het volgende:

[..]

Cancellara leek heel goed, testte zich nog even bergop en kwam over de finish alsof hij een oefenrondje had gedaan.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_164332584
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:11 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Cancellara leek heel goed, testte zich nog even bergop en kwam over de finish alsof hij een oefenrondje had gedaan.
:Y, als Dumoulin niet wint mag hij het wel worden.
Album top 100 2024
pi_164334177
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:12 schreef Felagund het volgende:

[..]

:N Froome moet en gaat natuurlijk winnen _O_ Wat een god ^O^
  maandag 8 augustus 2016 @ 17:41:43 #144
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_164335626
quote:
Fysiek kan het misschien wel, maar mentaal moet de Maastrichtenaar er zelf ook weer in gaan geloven. Logischerwijs overheerst de onzekerheid. „De doktoren hebben inderdaad heel veel vertrouwen, maar ik maak me wel zorgen. Ik heb de laatste dagen wel geen pijn, maar ik kan met die hand nog altijd niet echt knijpen.
Lulverhaal. Hij kon in de wegwedstrijd al na tien kilometer goed in de remmen knijpen, dus ik maak me geen zorgen.
pi_164338626
Interview met Van Vleuten op Omroep Gelderland http://www.omroepgelderla(...)-teleurgesteld-audio
pi_164338988
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:12 schreef Felagund het volgende:

[..]

En dan meteen stoppen. O+
pi_164339543
Ik word een beetje moe van Tom Dumoulin. Jammer, was een van de weinige leuke Nederlandse renners.

[ Bericht 1% gewijzigd door groenen op 08-08-2016 19:57:02 ]
- verwijderd door admin -
pi_164339769
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Interview met Van Vleuten op Omroep Gelderland http://www.omroepgelderla(...)-teleurgesteld-audio
Ze nam dus bewust risico omdat ze dacht dat ze een relatief kleine voorsprong had op de achtervolgers. Met oortjes was dit dus mogelijk te voorkomen geweest.
pi_164339810
Of zoiets simpels als een rondebord bij het schaatsen......
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 8 augustus 2016 @ 19:56:33 #150
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_164339861
quote:
9s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:46 schreef groenen het volgende:
Ik word een beetje moe van Tom Dumoulin. Jammer, was een van de enige leuke Nederlandse renners.
ik denk dat het vooral de media zijn die alles willen weten
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 8 augustus 2016 @ 19:57:09 #151
311468 Van_Poppel
pi_164339887
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:53 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ze nam dus bewust risico omdat ze dacht dat ze een relatief kleine voorsprong had op de achtervolgers. Met oortjes was dit dus mogelijk te voorkomen geweest.
Het klinkt misschien cru maar dankzij dat oortjesverbod krijg je wel spannendere koersen die minder worden gecontroleerd. Heb zowel van de mannen- als vrouwenkoers genoten.
pi_164339900
verkeerde
pi_164339915
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Het klinkt misschien cru maar dankzij dat oortjesverbod krijg je wel spannendere koersen die minder worden gecontroleerd. Heb zowel van de mannen- als vrouwenkoers genoten.
Denk dat dat meer aan de 4/5 renners factor lag.
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:02:20 #154
311468 Van_Poppel
pi_164340086
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Dat uiteraard ook, maar nu ze zelf moeten nadenken en improviseren is de kans op een leuke koers wel vergroot.
pi_164340220
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dat uiteraard ook, maar nu ze zelf moeten nadenken en improviseren is de kans op een leuke koers wel vergroot.
Wellicht moet dan toch de optie met 'neutrale' oortjes waarbij gevaarlijke situaties en tijdverschillen door worden gegeven.
pi_164340605
quote:

[..]

Denk dat het geen toeval is dat juist renners als GvA en Fuglsang vooraan terecht kwamen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_164341267
quote:
Froome grapt: "Olympische grote ronde van 3 weken zou leuk zijn"

Chris Froome rijdt woensdag de olympische tijdrit. In afwachting laat hij op Twitter weten dat hij een grote ronde van 3 weken wel ziet zitten als olympische discipline. Maar de Tourwinnaar wil naar eigen zeggen ook rugby sevens wel eens proberen.

Chris Froome werd zaterdag 12e in de olympische wegrit. Woensdag verschijnt hij aan de start van de tijdrit, maar in de tussentijd heeft de Brit wat tijd te doden. Dat zette hem blijkbaar aan het denken. "Als je een olympisch atleet kon zijn, welke sport zou je dan kiezen", vroeg hij zijn volgers op Twitter.

Iemand kaatste de bal terug en wilde wel eens weten welke sport Froome zelf zou kiezen als hij geen wielrenner was. "Moeilijke keuze, maar ik zou voor rugby sevens gaan. Ik hou van die sport, al heb ik er niet de juiste lichaamsbouw voor", klonk het.

Een andere volger vroeg zich af welke sport Froome graag op het programma van de Spelen zou zien. "Een olympische grote ronde van 3 weken zou leuk zijn", grapte de Brit.
pi_164341329
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Klopt. Omloop Het Nieuwsblad vorig jaar is een mooi voorbeeld van een koers die zeker anders was verlopen met oortjes.
Ook met deze OS zag je verschillende keren situaties die met oortjes anders waren verlopen.
  maandag 8 augustus 2016 @ 21:01:23 #159
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_164342261
quote:

[..]

idd, zo komen de favorieten veel sneller zelf aan de bak. Veel rapper man tegen man, en dus veel leuker voor de kijkers.
  maandag 8 augustus 2016 @ 21:02:59 #160
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_164342334
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:33 schreef wimderon het volgende:

[..]

Een rittenwedstrijd van een week is een must wmb :Y. In het zeilen kan het wel.
pi_164343377
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:04 schreef wimderon het volgende:

[..]

De opmerking over ploegen is best wel onzinnig aangezien Johansson (en Longo Borghini) dit jaar ploeggenoten zijn van Abbott bij Wiggle.
Het is geen opmerking, het is iets dat ik mij afvroeg. Ik stelde het niet als feit
pi_164343526
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:25 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het is geen opmerking, het is iets dat ik mij afvroeg. Ik stelde het niet als feit
Het is een suggestieve post, inclucief huillach, die met die argumentatie nergens op slaat.
pi_164343847
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het is een suggestieve post, inclucief huillach, die met die argumentatie nergens op slaat.
Die huillach was vanwege de opmerking van Johansson, dat ze ervoor moesten gaan voor Annemiek.

Niet wat betreft de rest van de eventuele verbanden..
  Redactie Sport / Supervogel maandag 8 augustus 2016 @ 21:49:29 #164
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164344625
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:33 schreef wimderon het volgende:

[..]

En dan met dezelfde teamgrootte en zonder oortjes. Froomie is dan nergens.
pi_164345271
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:02 schreef Beregd het volgende:

[..]

Een rittenwedstrijd van een week is een must wmb :Y. In het zeilen kan het wel.
Waarom is dat een must? Ik vind het prima zo.
  maandag 8 augustus 2016 @ 22:18:49 #166
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_164346154
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:02 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Waarom is dat een must? Ik vind het prima zo.
Nou ja, must, ik zou het gewoon graag zien gebeuren. Wielrennen op de weg is zo'n sport met een enorm rijke geschiedenis en erg internationaal en in dat opzicht wat onderbelicht op de spelen met zn twee medailles. Een ploegentijdrit met kleine ploegen kan ook.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 8 augustus 2016 @ 22:25:36 #167
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164346516
raykerckhoffs twitterde op maandag 08-08-2016 om 21:39:41 Anna Van der Breggen zal uit respect voor Annemiek Van Vleuten in haar nabijheid gouden medaille niet omhangen. #TeamNL #Rio2016 reageer retweet
Uh, oké. :')
pi_164346594
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:49 schreef Pino112 het volgende:

[..]

En dan met dezelfde teamgrootte en zonder oortjes. Froomie is dan nergens.
In deze vorm wel. In tourvorm maakt het geen reet uit.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 8 augustus 2016 @ 22:27:28 #169
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164346626
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat wil ik nog wel eens zien. En qua teams ook gewoon landenteams he.
  maandag 8 augustus 2016 @ 22:28:37 #170
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_164346682
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:25 schreef Pino112 het volgende:
raykerckhoffs twitterde op maandag 08-08-2016 om 21:39:41 Anna Van der Breggen zal uit respect voor Annemiek Van Vleuten in haar nabijheid gouden medaille niet omhangen. #TeamNL #Rio2016 reageer retweet
Uh, oké. :')
Ik zie zo voor me dat Ray die meid een microfoon onder de neus duwt en dan begint met "ik vond je wel veel lachen daar op het podium nadat je teamgenoot net zo'n horrorcrash heeft meegemaakt", "je gaat die medaille toch niet in haar nabijheid dragen he? He??".
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_164349066
Onzin dat vd Breggen niet trots mag zijn. Van Vleuten maakte gewoon een fout. Ze heeft die medialle zelf verspeeld en niemand anders. Kan er ook heel slecht tegen dat mensen zeiden ja ze had zeker gewonnen als. Als mijn tante een lul had was het mijn oom. Ze maakte gewoon een fout in de wedstrijd. Keihard maar zo is wielrennen. Verder ben ik blij dat het goed met haar gaat.
pi_164352097
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ik vond het vooral mooi om te zien dat de (vooraf besproken) tactiek van Italië juist zonder oortjes zo mooi uit de verf komt. Men schoot pas een beetje wakker toen de vogel (Caruso, Aru en Nibali) allang gevlogen was. Zag ook dat er na de koers wat gegrapt werd over de Astana renners in de top 10 op dit forum. Ik denk dat alles vooraf al netjes doorgebriefd was.

Gevolg: gebrek aan improvisatievermogen bij de renners in het peloton op het moment suprême en een Valverde die even later als een kip zonder kop het peloton ment. Mooie koers idd..

Wel jammer dat Nibali en Henao toen tegen de vlakte gingen. Had het Nibali wel gegunt, maar Greg is een mooie derde hond!
pi_164352158
Wout Poels niet in de tijdrit.
zie email 27 oktober
pi_164352164
Geen Poels in de tijdrit, heeft zich afgemeld
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:32:21 #175
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_164352168
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:31 schreef trein2000 het volgende:
;(
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:32:35 #176
311468 Van_Poppel
pi_164352173
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:31 schreef trein2000 het volgende:
Gaat Mollema of Kruiswijk hem vervangen?
pi_164352174
Mag Mollema de plek overnemen of is dat niet mogelijk?
pi_164352178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:32 schreef Max23 het volgende:
Geen winnaarsmentaliteit of doorzettingsvermogen bij die Skybazen.
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:32:56 #179
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_164352183
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Mag dat? (niet dat het veel zin heeft)
pi_164352193
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:32 schreef Max23 het volgende:
Pfff. Had liever Gesink, Clement of Kelderman meegezien dan.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:33:59 #181
311468 Van_Poppel
pi_164352199
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:32 schreef noodgang het volgende:

[..]

Mag dat? (niet dat het veel zin heeft)
Geen idee :P Lijkt me wel een leuke ervaring voor hun. Maar het zou me niks verbazen als beide renners al zijn terug gevlogen.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:34:05 #182
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_164352201
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:33 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Pfff. Had liever Gesink, Clement of Kelderman meegezien dan.
Die hadden hier ook weinig klaargespeeld. Kelderman misschien met een heeeeel goede dag
pi_164352232
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:34 schreef noodgang het volgende:

[..]

Die hadden hier ook weinig klaargespeeld. Kelderman misschien met een heeeeel goede dag
Ja maar doelde meer op wegrit.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:38:05 #184
311468 Van_Poppel
pi_164352286
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:35 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Ja maar doelde meer op wegrit.
Op papier was dit het ideale parcours voor Poels. LBL gewonnen, sterk in lange beklimmingen en een goede sprint in de benen.
pi_164352298
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:38 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Op papier was dit het ideale parcours voor Poels. LBL gewonnen, sterke in lange beklimmingen en een goede sprint in de benen.
Klopt, hoop alleen niet dat hij na Tour al voelde dat t m niet meer ging worden. Gesink was graag in zn plaats gegaan. Topfit.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:40:05 #186
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_164352322
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Klopt, hoop alleen niet dat hij na Tour al voelde dat t m niet meer ging worden. Gesink was graag in zn plaats gegaan. Topfit.
Gesink heeft 0 wedstrijdritme. Je ziet hoever Kruijswijk kwam

[ Bericht 0% gewijzigd door noodgang op 09-08-2016 01:52:24 ]
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:41:47 #187
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_164352348
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Wat een gelul joh weer. Weet je überhaupt waar je het over hebt? Iedereen had wat verwacht van Poels. Gesink totaal niet in vorm.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:42:56 #188
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_164352370
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:41 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Wat een gelul joh weer. Weet je überhaupt waar je het over hebt? Iedereen had wat verwacht van Poels. Gesink totaal niet in vorm.
Eén koers uitgereden sinds Luik: een proloog van 6,5 kilometer. Mee naar Rio!
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:44:28 #189
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_164352403
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:42 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ten Dam had ook wel meegekund. Lekker kunnen tanken in Amerika. Topfit.
pi_164352429
quote:

[..]

Ik weet wel dat iedereen wat van hem verwachtte, maar als je zelf voelt dat het er niet inzit moet je niet meegaan wat mij betreft, vandaar mn opmerking.
pi_164352442
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:42 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

De Gees gaat vlammen in de Vuelta.
Citius, Altius, Fortius.
pi_164352454
quote:

[..]

Ze nemen zelfs een geblesseerde wielrenner mee die meteen afstapt.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:47:08 #193
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164352456
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:33 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Geen idee :P Lijkt me wel een leuke ervaring voor hun. Maar het zou me niks verbazen als beide renners al zijn terug gevlogen.
Mollema gaat idd vandaag of morgen naar huis
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:47:16 #194
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_164352458
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:46 schreef Aguero het volgende:

[..]

De Gees gaat vlammen in de Vuelta.
Ik denk dat hij het stukken beter gaat doen dan Kruijswijk.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:48:22 #195
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_164352483
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:45 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Ik weet wel dat iedereen wat van hem verwachtte, maar als je zelf voelt dat het er niet inzit moet je niet meegaan wat mij betreft, vandaar mn opmerking.
Maar hij voelde niet zelf dat het er niet in zat :?. Kwam hij pas in de koers achter.
pi_164352507
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:47 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het stukken beter gaat doen dan Kruijswijk.
In het verleden heeft hij in ieder geval al laten zien dat koersen in Spanje hem wel ligt en Kruijswijk heb ik buiten de Giro weinig leuks zien doen.
Citius, Altius, Fortius.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:51:49 #197
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_164352543
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

LOL, geen van beiden heeft een tijdritfiets meegenomen. Gaat lekker daar.

Hou me hart vast voor Tom aankomende woensdag.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:53:19 #198
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164352564
Jezus zeg :')

Niet eens de reserve een fiets mee laten nemen
pi_164352583
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Wat een amateurs hey
pi_164352602
Ook leuk voor Tom dat ie in zn eentje mag gaan voorbereiden op de tijdrit :')
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:55:52 #201
311468 Van_Poppel
pi_164352606
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Als je echt wilt, kun je nog een fiets laten invliegen. Niet dat het zin heeft...
pi_164352618
Ik vrees ook met grote vrezen voor Tom ;( maar hij mag me graag ongelijk bewijzen natuurlijk :)
pi_164352695
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:55 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Als je echt wilt, kun je nog een fiets laten invliegen. Niet dat het zin heeft...
Precies, non excuus. Een fiets is daar in 12 uur als het moet.
zie email 27 oktober
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 02:02:30 #204
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_164352708
Waarom geen reservefiets :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_164356052
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nah, er zouden wellicht meer crisissituaties ontstaan voor Froome. Je kan hoe dan ook niet overal op reageren als je alleen zit. Het is nog wat afwachten hoe Froome met crisissituaties zou omgaan. Dat hij in blinde paniek een berg oprent bij een mankement aan zijn fiets is bijvoorbeeld geen goed teken
pi_164356152
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:55 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ook leuk voor Tom dat ie in zn eentje mag gaan voorbereiden op de tijdrit :')
Hij kan lekker met de vrouwen trainen :P
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_164356677
Dumoulin zal een stuk gemotiveerder zijn door het goud en zilver dat wordt gehaald door vd Breggen en van Dijk vlak voor zijn tijdrit
pi_164356697
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:00 schreef Marcoss het volgende:
Dumoulin zal een stuk gemotiveerder zijn door het goud en zilver dat wordt gehaald door vd Breggen en van Dijk vlak voor zijn tijdrit
Zijn van Dijk en van der Breggen ook echt de 2 topfavorieten?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_164356807
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:01 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Vd Breggen wordt gezien als 1 van de favorieten ja. Van Dijk minder, vooral door het parcours, maar die deed het zondag bergop ook niet slecht, dus misschien dat ze ook voor een medaille kan gaan.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:12:06 #210
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_164356956
Dames is morgenmiddag/ Heren 's avonds begrijp ik?
Net efkes anges
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:15:14 #211
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164357021
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:12 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dames is morgenmiddag/ Heren 's avonds begrijp ik?
Dames starten om 13.30
Heren om 15.00
pi_164358415
Is er al een tijdschema bekend?
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:29:52 #213
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_164358432
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:01 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Op basis van dit jaar zeer zeker niet. Op basis van de wegrit misschien wel.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_164360274
Kan Ganna niet de tijdrit rijden nu Nibali uitvalt? Of kost hem dat te veel energie met het oog op de TP?
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:49:23 #215
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_164360630
Zit DE afdaling in de tijdrit? Ja toch? Dan hoop ik dat ze inmiddels kussens hebben geplaatst oid.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:53:07 #216
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_164360717
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:49 schreef Slobeend het volgende:
Zit DE afdaling in de tijdrit? Ja toch? Dan hoop ik dat ze inmiddels kussens hebben geplaatst oid.
Ze rijden het rondje met de kasseien (alleen dan zonder de kasseien). Dus niet de afdaling waar nog steeds stukjes Annemiek liggen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_164360747
Tijdritparkoers gaat geloof ik over de 1e omloop van de wegrace. Maar ze gaan geloof ik niet over de kasseienstrook maar erlangs
pi_164360900
94% neerslagkans in de middag -O-
pi_164360961
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:00 schreef showtimer het volgende:
Dat is niet lekker voor Dumoulin, lijkt me dat hij minder risico durft te nemen dan Dennis bij regen.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:09:37 #220
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_164361122
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:03 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Dat is niet lekker voor Dumoulin, lijkt me dat hij minder risico durft te nemen dan Dennis bij regen.
Die pols is toch al gebroken, dan kun je net zo goed vol gas gaan 8-)
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:18:18 #221
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_164361311
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef Evertjan het volgende:
Tijdritparkoers gaat geloof ik over de 1e omloop van de wegrace. Maar ze gaan geloof ik niet over de kasseienstrook maar erlangs
Daar was die asfaltstrook toch voor, die nu achter hekken lag, zodat de renners over de kasseien moesten?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:22:02 #222
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164361396
quote:

[..]

Lee.
pi_164361429
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:18 schreef noodgang het volgende:

[..]

Daar was die asfaltstrook toch voor, die nu achter hekken lag, zodat de renners over de kasseien moesten?
Tijdens de tijdrit gaan ze idd over de asfaltstrook.

Hopelijk blijven de omstandigheden voor iedereen gelijk.
Album top 100 2024
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:28:28 #224
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164361506
quote:

[..]

Sep.
pi_164361547
Beetje veel offtopic maar rijdt Tom ook de Vuelta ?
pi_164361602
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:00 schreef showtimer het volgende:
Godver, het zit niet mee
pi_164361717
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:33 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Godver, het zit niet mee
Daar gaat Tom zijn goud ;(
pi_164361871
Eerst de startvolgorde maar eens afwachten. Benieuwd hoeveel eerder Roglic mag starten.
pi_164361900
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:30 schreef TLC het volgende:
Nee.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_164361911
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:33 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Godver, het zit niet mee
Wie weet start Tom wel als 5e als het nog net droog is.
In Southern Sun
pi_164361940
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wie weet start Tom wel als 5e als het nog net droog is.
Tom zit sowieso bij de laatste starters.
pi_164361963
Weet niet precies hoe het exacte schema is, maar ze starten wel al om 10.00 bij de heren natuurlijk.
pi_164362025
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:47 schreef Marcoss het volgende:
Weet niet precies hoe het exacte schema is, maar ze starten wel al om 10.00 bij de heren natuurlijk.
De dames nog eerder dan?
In Southern Sun
pi_164362031
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:46 schreef showtimer het volgende:

[..]

Tom zit sowieso bij de laatste starters.
Is dat al bekend?
In Southern Sun
pi_164362038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De dames nog eerder dan?
Ja, 8.30
pi_164362061
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:50 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ja, 8.30
Dat zijn toch geen tijden :').
In Southern Sun
pi_164362117
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Is dat al bekend?
Zit een soort puntensysteem achter volgens mij, iedereen die de laatste jaren op het WK een rol speelde zit normaal in de laatste startgroep.
pi_164362132
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:53 schreef showtimer het volgende:

[..]

Zit een soort puntensysteem achter volgens mij, iedereen die de laatste jaren op het WK een rol speelde zit normaal in de laatste startgroep.
Ah ok. Ik was al benieuwd hoe ze eigenlijk tot zo'n tijdenschema zouden komen.
In Southern Sun
pi_164362163
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat zijn toch geen tijden :').
Zijn ze wel mooi vroeg klaar. :P
Album top 100 2024
pi_164362202
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:55 schreef Felagund het volgende:

[..]

Zijn ze wel mooi vroeg klaar. :P
'Heb je wat aan je dag'
In Southern Sun
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:42:28 #241
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164363523
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:30 schreef TLC het volgende:
Staat niet op voorlopige lijst
pi_164363545
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Op basis van dit jaar zeer zeker niet. Op basis van de wegrit misschien wel.
Van Dijk reed dit jaar twee tijdritten en die won ze allebei met overmacht. Dat klimwerk hier is echt niet onoverkomelijk.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:03:20 #243
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164364161
AvVleuten twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 14:42:32 Thanks for all the messages. Hard to deal with my disappointment but also proud about our performance #teamNL https://t.co/9uRaRniFV6 reageer retweet
pi_164365711
DanFromNam twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 15:52:20 I've just been asked if I'd race the #OlympicTimeTrial tomorrow (so many crashes in road race..). No TT bike etc. What do you guys reckon? 😂 reageer retweet
Ze krijgen het deelnemersveld niet meer vol. :')
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:55:56 #245
295615 the_ring
Klaar voor de strijd
pi_164365757
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:03 schreef Pino112 het volgende:
AvVleuten twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 14:42:32 Thanks for all the messages. Hard to deal with my disappointment but also proud about our performance #teamNL https://t.co/9uRaRniFV6 reageer retweet
[ afbeelding ]
Goed om te zien!
pi_164366419
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:54 schreef showtimer het volgende:
DanFromNam twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 15:52:20 I've just been asked if I'd race the #OlympicTimeTrial tomorrow (so many crashes in road race..). No TT bike etc. What do you guys reckon? 😂 reageer retweet
Ze krijgen het deelnemersveld niet meer vol. :')
Is al gemeld dat Thomas de TT ook mag rijden?
pi_164369820
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 18:18:52 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_164369896
Uiteraard Froome als laatste, dat is wel jammer
pi_164370011
Hoe wordt de volgorde bepaald? UCI ranking is het niet.
pi_164370970
Marges van 90 seconden is best weinig. :{w

Hopelijk geen Mendrisio toestanden, dat was walgelijk. :r
pi_164371719
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoe wordt de volgorde bepaald? UCI ranking is het niet.
Natte vinger werk
pi_164371735
geen Sablikova bij de dames aan de start btw
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:18:36 #253
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164371764
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:53 schreef showtimer het volgende:

En te bedenken dat ze 2 rondjes doen dus zullen er genoeg renners elkaar passeren
pi_164371811
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:17 schreef Evertjan het volgende:
geen Sablikova bij de dames aan de start btw
Michael Boogerd staat ook niet aan de start verneem ik net.
pi_164371865
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

En te bedenken dat ze 2 rondjes doen dus zullen er genoeg renners elkaar passeren
Bah. :N
pi_164371915
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Daarom starten ze in 2 groepen
pi_164372173
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:22 schreef franklop het volgende:

[..]

Daarom starten ze in 2 groepen
Kun je elkaar helpen :D
pi_164372211
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:30 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Kun je elkaar helpen :D
De eerste groep zal al ver klaar zijn als de tweede groep start ;)
pi_164372214
FroomeGOD _O_ _O_ _O_ ^O^ ^O^ ^O^
pi_164372287
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:31 schreef franklop het volgende:

[..]

De eerste groep zal al ver klaar zijn als de tweede groep start ;)
Beetje laten afzakken als je met 2 start.
Hongerklopje, kettingprobleempje :Y)
pi_164372789
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:53 schreef showtimer het volgende:

Froome die Dumoulin naar zilver sleurt?
pi_164372975
Het zijn op zich wel allemaal specialisten en het niet zoals in een grote ronde dat de tijdrijders tussen de klimmertjes staan, dus ik denk niet dat die 90 seconden een heel groot probleem zullen vormen.

Verder zowel bij de vrouwen als bij de mannen niet echt een grote naam in het eerste blok. Daardoor zou de regen een iets kleinere invloed moeten hebben.
pi_164373916
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het zijn op zich wel allemaal specialisten en het niet zoals in een grote ronde dat de tijdrijders tussen de klimmertjes staan, dus ik denk niet dat die 90 seconden een heel groot probleem zullen vormen.

Verder zowel bij de vrouwen als bij de mannen niet echt een grote naam in het eerste blok. Daardoor zou de regen een iets kleinere invloed moeten hebben.
Vrouwen starten niet in meerdere blokken toch? Zit maar 36 minuten tussen 1ste en laatste starter
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:04:10 #264
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_164375167
Hopelijk eindigt Tom met 2 minuten voorsprong op de beide Skybots.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_164380593
Als het een beetje tegenzit dan rijdt de 1e groep in droge weersomstandigheden en de 2e groep in de regen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_164380711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:33 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

zijn idd al beide terug, zaten in zelfde vliegtuig als yuri v gelder :')
hardcoholic
pi_164384092
Is dit parcours inclusief die laatste berg en afdaling zoals in de wegwedstrijd of is het redelijk vlak?
pi_164385463
Alleen Dumoulin in de tijdrit!? Had ook Clement verwacht.

Vrouwen (29.86km)

Vanaf 13:30
13:57 Ellen van Dijk
14:03 Anna van der Breggen

https://www.rio2016.com/e(...)ndividual-time-trial

Mannen (54.56km)

Vanaf 15:00
16:39 Tom Dumoulin

Goud, zilver en goud is mijn voorspelling.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 02:27:06 #269
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164385490
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 02:22 schreef Nober het volgende:
Alleen Dumoulin in de tijdrit!? Had ook Clement verwacht.

Vrouwen (29.86km)
[ afbeelding ]

Vanaf 13:30
13:57 Ellen van Dijk
14:03 Anna van der Breggen

Mannen (54.56km)
[ afbeelding ]

Vanaf 15:00
16:39 Tom Dumoulin

[ afbeelding ]

Goud, zilver en goud is mijn voorspelling.
Je moet de wegrit rijden om ook de tijdrit te mogen rijden
pi_164385599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 02:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je moet de wegrit rijden om ook de tijdrit te mogen rijden
Waarom mag je als pistier niet aan de TT meedoen?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 09:03:28 #271
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_164387413
Hebben de vrouwen een serieuze kans?
pi_164387435
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 02:47 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Waarom mag je als pistier niet aan de TT meedoen?
Volgens mij mag dat gewoon, denk alleen dat die er helemaal geen zin in hebben :P
pi_164387442
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:03 schreef ShaoliN het volgende:
Hebben de vrouwen een serieuze kans?
Ja, allebei medaillekandidaten en vd Breggen wordt gezien als de topfavoriete.
pi_164387570
Zou Taylor Phinney nog een duit in het zakje kunnen doen?
pi_164387688
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:07 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ja, allebei medaillekandidaten en vd Breggen wordt gezien als de topfavoriete.
Nou ja topfavoriete

ze heeft dit jaar geen tijdrit gewonnen. Medaillekandidaat is ze zeker maar niet meer dan dat
pi_164387703
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:29 schreef Max23 het volgende:

[..]

Nou ja topfavoriete

ze heeft dit jaar geen tijdrit gewonnen. Medaillekandidaat is ze zeker maar niet meer dan dat
Topfavoriete, kijk maar bij de bookmakers.
sig verwijderd door FA
pi_164387820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Hopelijk eindigt Tom met 2 minuten voorsprong op de beide Skybots.
Waarom? Hopelijk niet. Froomegod voor de win _O_
pi_164387845
Wat een bullshit trouwens dat je de wegrit moet rijden om ook de tijdrit te mogen rijden :') Zijn er ook zulke belachelijke regels bij andere disciplines?
pi_164387893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:41 schreef Syntix het volgende:
Wat een bullshit trouwens dat je de wegrit moet rijden om ook de tijdrit te mogen rijden :') Zijn er ook zulke belachelijke regels bij andere disciplines?
alle zwemmers bij de estafette moeten meedoen, dus ook de reserves/extra zwemmers :P.
pi_164387897
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:29 schreef Max23 het volgende:

[..]

Nou ja topfavoriete

Bij Unibet is ze in ieder geval veruit de topfavoriete ;)

En de vorm is wel goed als je naar zondag kijkt. Maar op WK's winnen bij de vrouwen ook lang niet altijd de favorietes vooraf, volgens mij.
pi_164387921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:38 schreef Syntix het volgende:

[..]

Waarom? Hopelijk niet. Froomegod voor de win _O_
Hopelijk niet? Je wordt al onzeker.
pi_164387960
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:46 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Hopelijk niet? Je wordt al onzeker.
Niet echt.
pi_164387975
quote:
Tom Dumoulin kende een goede laatste training voor de tijdrit. De Limburger verkende gisteren nog eens het 54 kilometer lange traject met start en finish in Pontal. "De laatste dagen verlopen prima”, aldus bondscoach Johan Lammerts. "Wij gaan er van uit dat Tom optimaal kan presteren.”

Uit voorzorg stapte Dumoulin zaterdag al na 13 kilometer uit de wegrit om zijn gebroken linkerpols niet te forceren. Volgens de medische staf zal hij in de tijdrit nauwelijks last hebben van deze blessure. Zelf kende Dumoulin nog de nodige twijfels.

"Hoe houdt de pols zich onder de extreme omstandigheden tijdens een tijdrit? Ik heb de laatste week in al mijn trainingen die pols vooral ontzien. Het is duidelijk dat mijn voorbereiding behoorlijk in de war is geschopt”, bleef de Maastrichtenaar voorzichtig.
pi_164388232
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:41 schreef Syntix het volgende:
Turnen?
pi_164388330
Het zou teleurstellend zijn als we geen plak halen vandaag.

Met Tom hou ik toch nog wel een slag om de arm/pols..
  woensdag 10 augustus 2016 @ 10:16:03 #286
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_164388375
Ik verwacht van Tom geen medaille. En van de dames heb ik eigenlijk totaal geen idee hoe goed zij kunnen tijdrijden. Dus daar kan ik niet over oordelen of het daar realistisch is om daar een medaille te verwachten.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_164388397
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik verwacht van Tom geen medaille. En van de dames heb ik eigenlijk totaal geen idee hoe goed zij kunnen tijdrijden. Dus daar kan ik niet over oordelen of het daar realistisch is om daar een medaille te verwachten.
Ik verwacht dat Ellen van Dijk stiekem wel eens het goud zou kunnen pakken.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 10:17:57 #288
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_164388411
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:17 schreef franklop het volgende:

[..]

Dat zou heel mooi zijn. Ik ga in ieder geval kijken vanmiddag. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 10:21:36 #289
311468 Van_Poppel
pi_164388476
Tom heeft zich niet optimaal kunnen voorbereiden, heeft niet optimaal kunnen trainen en heeft z'n pols nog niet maximaal kunnen belasten. Ik geloof niet dat je in die omstandigheden dan een topprestatie kunt neerzetten.

Heb eigenlijk meer vertrouwen in de vrouwen dan in Dumoulin.
pi_164388570
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Tom heeft zich niet optimaal kunnen voorbereiden, heeft niet optimaal kunnen trainen en heeft z'n pols nog niet maximaal kunnen belasten. Ik geloof niet dat je in die omstandigheden dan een topprestatie kunt neerzetten.

Ik ook niet.

Maar misschien gaat het wel als 'ie lekker volgestopt is met pijnstillers.
pi_164388637
quote:

Dit dus.
pi_164388651
quote:

[..]

:Y, die was erg goed, vooral op de eerste omloop tijdens de wegrit.
Album top 100 2024
pi_164388708
Ik heb eigenlijk wel vertrouwen in Dumoulin, maar geen idee waar het op gebaseerd is
pi_164388709
quote:

Na de Tour hoef je niet meer veel te trainen. Zolang de benen goed zijn zal hij van de pols ook niet veel last hebben.

het is wel zo dat een froome natuurlijk een vlekkeloze voorbereiding heeft. Voordelig is het dus niet.
pi_164388911
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:35 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Na de Tour hoef je niet meer veel te trainen. Zolang de benen goed zijn zal hij van de pols ook niet veel last hebben.

het is wel zo dat een froome natuurlijk een vlekkeloze voorbereiding heeft. Voordelig is het dus niet.
Froome heeft een zware wegwedstrijd in de benen, weet niet of dat nou zo ideaal is.

Nu kan Froome vrij goed herstellen maar dat is in etappewedstrijden, een eendaagse wedstrijd kan nog wel wat langer nagalmen.

Spuit er in bij Tom en gaan.
pi_164388959
Froome was matig in de wegrit, zijn conditie lijkt mij niet optimaal. Bij Tom is dat natuurlijk ook de vraag.

Hij is overigens wel weer favoriet bij de bookies:
http://www.oddschecker.co(...)ns-time-trial/winner
Album top 100 2024
pi_164389014
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:47 schreef Felagund het volgende:
Froome was matig in de wegrit, zijn conditie lijkt mij niet optimaal. Bij Tom is dat natuurlijk ook de vraag.

Even op Kelderman en poels inzetten :P
pi_164389698
quote:

[..]

Bij de vrouwen heeft Van der Breggen meer kans dan Van Dijk hoor, gezien de klimmen in het parcours.
Demain, on roule
pi_164389713
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:47 schreef Felagund het volgende:

Froome was juist super in de wegrit. Ik ben benieuwd hoe Dumoulin zich gaat houden vandaag en vooral ook wie de andere medailles gaat pakken. Vasil/Dennis/Thomas mss zelfs wel zijn ook wel kanshebbers voor Brons.
pi_164389746
Ik hoop vooral dat iedereen op zijn fiets blijft zitten, zeker als er regen voorspelt is is die afdaling nog twee keer zo gevaarlijk
pi_164389847
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:32 schreef Syntix het volgende:

[..]

Froome was juist super in de wegrit. Ik ben benieuwd hoe Dumoulin zich gaat houden vandaag en vooral ook wie de andere medailles gaat pakken. Vasil/Dennis/Thomas mss zelfs wel zijn ook wel kanshebbers voor Brons.
Kiryienka haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')