Zohee, sneltreinbevallingquote:Op zondag 31 juli 2016 14:35 schreef angelatje het volgende:
Ja hoi ze is er! D.jenna Fiona. Stats volgen later!
Het ga je goed!quote:Op zondag 31 juli 2016 19:41 schreef Fien10 het volgende:
Lieve meiden, allemaal nog een fijne zwangerschap en een mooie bevalling gewenst en tot in het babytopic!
Dat laatstequote:Op zondag 31 juli 2016 21:02 schreef Mies_poes het volgende:
Fijn dat je zo'n heerlijke kraamweek heb gehad Fien!
Quoi, in de buurt kamperen, is dat om jou te kunnen ondersteunen of alleen aan zichzelf denkend en continu bij de baby willen zijn? Zou er niet aan moeten denken
Hoe halen ze het in hun hoofdquote:Op zondag 31 juli 2016 21:11 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat laatste![]()
Ze wonen best een endje weg (deze verjaardag was ergens anders). Ik ging eerst ook stuiteren, maar heb eigenlijk liever dat ze hierdoor af en toe een bakkie komen doen ipv - zoals nu - vaak een hele dag komen. En mijn vriend vertrouw ik erop dat hij bewaakt dat ze te vaak en onaangekondigd op de stoep staan. Dan is het snel overZe weten hoe we in elkaar steken, dus durven dat denk ik toch niet.
Ik probeer het los te laten
O grappig die naam hoor jr niet zo vaakquote:Op zondag 31 juli 2016 14:35 schreef angelatje het volgende:
Ja hoi ze is er! D.jenna Fiona. Stats volgen later!
Tuurlijk komt het goed. En echt, dit geldt voor iedereen... Wees er van te voren niet te panisch over. De kans is ook groot dat je zo blij en trots en vol adrenaline zit dat je júist graag veel mensen om je heen wil.quote:Op zondag 31 juli 2016 21:52 schreef Quoi het volgende:
Sja, het is lastig om het genuanceerde verhaal hier uit te leggen. Hoe lastig ik ze ook vind, ik gun ze dit geluksmoment wel na alle shit die ze hebben meegemaakt. Ze zijn ook gelukkig heel erg bescheiden en zullen zich nooit opdringen. Het komt goed.... binnen onze grenzen
Juist daarom zou ik ook sneller hebben van kom maarquote:Op zondag 31 juli 2016 22:28 schreef Quoi het volgende:
Daar reken ik ook op SQ
Twee vriendinnetjes gaven vorige week heel voorzichtig aan dat ze echt pas zouden komen als wíj dat wilden. Ik had meer zoiets van: kom gewoon gezellig! Ik zie wel hoe dat daadwerkelijk gaat.
Jemig, alsof je een kind op de wereld hebt gezet ter vermaak van die mensen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 08:10 schreef Marjolijntje het volgende:
Bezoek toen ook geprobeerd af te houden, werd ons niet in dank afgenomen. Een aantal mensen zijn nooit meer gekomen..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk slaap ik komende nacht beter![]()
O echt sorry daar sta ik zelf niet zo bij stilquote:Op maandag 1 augustus 2016 10:19 schreef Crumpette het volgende:
Twinkle je benoemt echt in elke tweede post je assertiviteit onderhand neemt het mythische proporties aan in mijn hoofd!
Wel fijn dat je dingen aan het afstrepen bent! Nesteldrang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies dat jaquote:Op maandag 1 augustus 2016 10:55 schreef Crumpette het volgende:
Oh dus hij had gewild dat je zijn vrouw zonder hem had uitgenodigd? Ondanks dat je al wat anders had gezegd?sorry hoor, maar dat is redelijk clueless. Anyway, richt je lekker op iets anders
ik zou maar vast beginnen met enveloppen schrijven ofzo
![]()
quote:Op maandag 1 augustus 2016 10:54 schreef Miezziej het volgende:
Sommige (schoon)ouders![]()
Mijn SM is over het algemeen wel lief. Soms een beetje.. stellig ofzoZe zegt dat bij bijvoorbeeld iedere vrouw de buik heel laag hangt een paar dagen voor de bevalling (maw dat het bij mij nog wel even duurt
). Ik geloof nooit zo dat iedere vrouw hetzelfde is
Je spoiler is deels herkenbaar. De vader van mn man is al jaren niet meer in beeld, heb de man nog nooit gezien en dat gaat ws ook niet gebeuren, inmiddels heeft schoonma al een paar jaar een nieuwe vriend, samen huis gekocht en toch heb ik er zo'n moeite mee als hij zichzelf opa noemt over onze kinderen... Nu vind ik het ook echt een kwal van een vent, met vieze rare opmerkingen maar dan nog,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De band met schoonma was altijd wel oke, maar het laatste jaar is dat ook ruk.
Mijn ouders zijn schatten, al noemt mn vader mij de laatste tijd vaak dik![]()
Ik kan altijd op ze rekenen.
S. 2014
J. 2016
quote:Op maandag 1 augustus 2016 11:42 schreef Miezziej het volgende:
Foetus voor SQ!![]()
Klinkt ook herkenbaar Gewoonmezelf, deze man heeft ook vaak van die rare opmerkingen. "Buik groter dan het kontje" enzo![]()
Vandaag is mijn man jarig. Ziet er niet naar uit dat ik de baby cadeau kan geven helaas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd met je man!S. 2014
J. 2016
quote:Op maandag 1 augustus 2016 11:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Sensueel gebeuren hoor, dat kindbaren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd met je man!![]()
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd met je man!![]()
En bedankt voor de felicitaties!![]()
Dat kan ik mij ook voorstellen inderdaad. Niet ergens een wijkgebouw ofzo dat makkelijk af te huren is voor weinig geld?quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou ja ook met in mijn achterhoofd dat Djenna dus eind oktober jarig is. En hoe lief en leuk ik iedereen ook vins .. ik merkte bij Boaz al dat ik geen zin heb om weeeeeekenlang een paar keer per week (voornamelijk het weekend) volk over de vloer te hebben. Met als kers op de taart dus Djenna's verjaardag. Dan liever een paar rustige weekenden en 1 keer een druk knalfeestweekend.
Keuzez .. keuzes ..
Ja geillllSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Wat naar toch al die verhalen over vervelende familie/ bezoek! Hier ook genoeg familiedrama maar ik kan me er sinds L heel goed voor afsluiten gelukkig.
Wij hadden bij L juist heel weinig bezoek, de meeste familie kwam pas maanden later. Ik vond t wel best eigenlijk want zo lekker ging t niet de eerste weken...
Mensen die denken dat ze grappig zijnquote:Op maandag 1 augustus 2016 12:52 schreef ikke_84 het volgende:
Mijn moeder zegt nu ook dat de kleine niet op 10 augustus mag komen want dan is mijn oom jarigja, dus?
dan ga je toch lekker naar zijn verjaardag. Ik kan daar zo kriegel van worden.
Maar goed het zal vast niet zo bedoeld zijn, misschien denkt ze dat ze grappig is![]()
quote:Op maandag 1 augustus 2016 13:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Die bruine pannekoekvlekken van mij waren weinig sexy hoor.
Ja voor praktische dingen vind ik mijn ouders nog altijd wel handig.quote:Op maandag 1 augustus 2016 13:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij wilden de familie van te voren op afstand houden, maar op het moment supreme (niet de bevallng, maar de tijd erna) vond ik het maar wat fijn dat ze dichtbij waren. We hadden geen kraamzorg hier, dus washulp was erg welkom. En ik vond het ook gewoon zo fijn om mijn zus en haar nichtje samen te zien <3 Mijn ouders zijn overleden, en ik woon natuurlijk niet in mijn "vaderland", dus ik vond het heel fijn en bijzonder om mijn zus voor 1,5 week bij ons te hebben. Dat had ik van tevoren niet gedacht.
Maw: je weet vantevoren niet hoe je er tzt in zal staan.
Ja hier juist niet op elkaar lijken, maar op sommige vlakken ook weer wel, de vlakken van mezelf die ik niet leuk vindquote:Op maandag 1 augustus 2016 14:38 schreef ikke_84 het volgende:
[...]
En dat van je moeder herken ik wel uniik kan echt heel weinig van haar hebben in de zwangerschap. Maar misschien komt dat omdat we zoveel op elkaar lijken en dat botst nog wel eens. Ze is ook heel lief want ze heeft Mats net opgehaald en morgen neemt ze hem ook mee
![]()
Doet hier ook pijn onderin. En 23424x naar de wc enzo. Ik twijfel toch over blaasontsteking ja of nee. Aan de ene kant denk ik ach, zal wel baby zijn die aan het (ver)drukken is want de pijn is niet altijd aanwezig, aan de andere kant zit dan weer een wat als...quote:Mijn baby is heel bewegelijk en dat doet onder in mijn buik echt pijn
![]()
Stiekem ben ik wel weer een beetje bang voor de pijn tijdens de bevalling en dan vraag ik me af waar ik aan begonnen ben???
Volgens mij valt er weinig meer te nubben bij 12+5 als ze vanaf 13 weken al geslachtsecho's makenquote:Op maandag 1 augustus 2016 14:43 schreef Stormqueen het volgende:
Tillen jullie niet een beetje te zwaar aan die "niet op die datum" opmerkingen? Ik denk dat dat lang niet zo kwaad bedoeld is allemaal
Spannend ja wup! Mogen we nubben?
ja, prima toch! Ik zou het ook nog niet hoeven weten nu.quote:Op maandag 1 augustus 2016 14:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
Volgens mij valt er weinig meer te nubben bij 12+5 als ze vanaf 13 weken al geslachtsecho's makenMaar ik wil sowieso nog even wachten met weten wat het is. Het gaat me iets te snel ofzo?
hier op FOK tnt 100% volgens mij.quote:Op maandag 1 augustus 2016 14:59 schreef pinquit het volgende:
Met 13wk al geslachtsecho's?hoe betrouwbaar is dat?
http://www.ingender.com/g(...)Theory-Accuracy.aspxquote:Op maandag 1 augustus 2016 14:59 schreef pinquit het volgende:
Als je geluk hebt heel betrouwbaarquote:Op maandag 1 augustus 2016 14:59 schreef pinquit het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door sproetjes op 01-08-2016 15:17:06 ]
Hey stoere kampeerder! Ga je komend weekend? Als het goed is sta je dan in het gebied waar ik op zaterdagochtend altijd doe alsof ik sportief ben. Dan kom ik wel ff zwaaien hoorquote:Op maandag 1 augustus 2016 15:06 schreef Molo het volgende:
Echobureau waar ik was met 21 weken (omdat het niet heel duidelijk te zien was op SEO omdat mevrouw steeds met haar spleet onder mijn navel lag) vertelde dat ze bij vrouwen zonder noemenswaardig overgewicht al deden vanaf 13 weken ja. Bizarrrrr vroeg, maar goed, je moet het maar willen weten, dan kan het dus
Yes kloptquote:Op maandag 1 augustus 2016 15:22 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hey stoere kampeerder! Ga je komend weekend? Als het goed is sta je dan in het gebied waar ik op zaterdagochtend altijd doe alsof ik sportief ben. Dan kom ik wel ff zwaaien hoor
quote:Op maandag 1 augustus 2016 15:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Yes kloptAls het dit soort weer is gaan wel
Is goed, groengrijze tent hebben we en waarschijnlijk lig ik dan voor pampus in het gras
Van wat ik las op de websites durven ze het met zekerheid te zeggen. Het bureau in onze stad doet het overigens vanaf 15 weken.quote:Op maandag 1 augustus 2016 14:59 schreef pinquit het volgende:
Nou vraag ik me tich sterk af welk afdakje je bedoelt, als je van broodkruimels wondjws krijgt :0quote:Op maandag 1 augustus 2016 15:22 schreef Quoi het volgende:
Mensen, hoe netjes ik ook mijn boterhammetje eet, elke kruimel uit de wijde omtrek belandt op mijn 'afdakje'Wat dan vervolgens wondjes veroorzaakt. Dat verzin je toch niet!
Moeders. Ik moet een beetje voor die van mij gaan zorgen komende week. Gaat niet zo heel lekker.
Mijn meneer heeft zijn tweewekelijkse vrije maandag. Is in een razendtempo van alles aan het doen. Ik probeer mijn eigen slakkietempo te bewaken. Straks rijden we lekker naar het strand voor een hapje
[..]
Hey stoere kampeerder! Ga je komend weekend? Als het goed is sta je dan in het gebied waar ik op zaterdagochtend altijd doe alsof ik sportief ben. Dan kom ik wel ff zwaaien hoor
Onder den bursten, daar waar mijn buik naar voren gaat. Dan kriebelt het en de huid staat nogal strak daar en hop... Ze vallen er via de décolleté in, vermoed ikquote:Op maandag 1 augustus 2016 15:53 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Nou vraag ik me tich sterk af welk afdakje je bedoelt, als je van broodkruimels wondjws krijgt :0
Of worden ze naar jou gelanceerd ofzo..?
als ik een aparte geslachtsecho laat doenquote:Op maandag 1 augustus 2016 15:52 schreef BlueEyes het volgende:
Hoezo áls je het doet?
Wup succes morgen! Het blijft spannend natuurlijk.
Zo zal ik nu ook weer opgelucht zijn als de 20weken echo goed zal zijn.
Dacht al, vind het niks voor jou om niet zeker te weten dat je een echt Noudje krijgtquote:Op maandag 1 augustus 2016 16:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als ik een aparte geslachtsecho laat doen
Bij 20 weken kunnen ze dat ook nakijkenquote:Op maandag 1 augustus 2016 16:18 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Dacht al, vind het niks voor jou om niet zeker te weten dat je een echt Noudje krijgt
Zo herkenbaarquote:Op maandag 1 augustus 2016 15:59 schreef Quoi het volgende:
[..]
Onder den bursten, daar waar mijn buik naar voren gaat. Dan kriebelt het en de huid staat nogal strak daar en hop... Ze vallen er via de décolleté in, vermoed ik
Dat weet ik, ik snapte alleen de als niet. Ik dacht dat Sq ineens van het padje was en ging voor de big surprisequote:Op maandag 1 augustus 2016 16:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Bij 20 weken kunnen ze dat ook nakijken
Ik werk in een drogist en er is al eens een jonge vader teruggekomen omdat het niet 'mocht'. Die kwam zijn goede vit d (voor het kind dan, meest effectieve vorm van vit D zonder troep) omruilen voor davitamon.quote:Op maandag 1 augustus 2016 16:26 schreef Radyhyn het volgende:
Echt ik ben zo blij dat we het zo snel al wisten bij beide kindjes.
Jaaahhhh Henka&Noudje
Zouden ze daar echt zo moeilijk over doen Nazil? Als er vit D op het etiket staat is het toch goed zou je zeggen?
Niet! Wat Errug!!quote:Op maandag 1 augustus 2016 16:33 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ik werk in een drogist en er is al eens een jonge vader teruggekomen omdat het niet 'mocht'. Die kwam zijn goede vit d (voor het kind dan, meest effectieve vorm van vit D zonder troep) omruilen voor davitamon.
Hehehehehequote:Op maandag 1 augustus 2016 16:37 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Niet! Wat Errug!!![]()
![]()
Had wel eens gehoord van een vader die braaf vit D had gehaald.. maar ook werd terug gestuurd naar de winkel door de kraam... maarja.. die vader had dan ook tabletjes gehaald ipv druppels
ik gooide ze altijd door het ontbijt. Alleen is mijn kind nogal wispelturig als het op ontbijten aan komtquote:Op maandag 1 augustus 2016 16:56 schreef BlueEyes het volgende:
Die vitamines zitten bij ons zo ingebakken in het avondritueel.
Die gaan beter dan mijn eigen vitamines die ik echt wel in moet nemen met mijn huidige eetpatroon
maar wel met pindaoliequote:Op maandag 1 augustus 2016 16:51 schreef Nouk84 het volgende:
Ik heb ook Davitamon gehaald, maar dan de olie, zonder troep volgens etiket.
Dat is ook waar. En davitamon zal echt niet rampzalig of gevaarlijk zijn maar voor mijzelf heb ik ook goede vitaminen nu en dan geef ik mijn kind wel het 'minder goede'. Voelt ook een beetje cru.quote:Op maandag 1 augustus 2016 17:21 schreef Twinkle20 het volgende:
O ik wou zeggen Nazil je moet niks he. Jouw kind dus jouw keuzes. Kraam en vk kunnen je advies geven en het is aan jou hoe je daarmee om gaat.
Volgens kraamboek geldt ook nog steeds het advies om kind op rug te laten slapen maar dat gaat hier niet gebeuren, al gaat de kraam op der kop staan.
Wij hebben trouwens altijd aquosum gehad van davitamon en de kinders doen het nog steeds
Tip van mijn kraam: multivitamine-tablet zodra ze goed kunnen kauwen! Doe ik nu dus sinds kort voor dreumes en die komt nu zelf om haar "snoepje" vragen. Die druppels vergat ik ook steeds.quote:Op maandag 1 augustus 2016 16:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben tegenwoordig echt superslordig met die vitamines trouwens
Hier ook idd.quote:Op maandag 1 augustus 2016 17:43 schreef Amsel het volgende:
[..]
Tip van mijn kraam: multivitamine-tablet zodra ze goed kunnen kauwen! Doe ik nu dus sinds kort voor dreumes en die komt nu zelf om haar "snoepje" vragen. Die druppels vergat ik ook steeds.
Is dat dan minder goed dan de zonnebloemolie van Solgar? En Solgar bevat sinaasappelsmaak terwijl de Davitamon vitamine D olie geur- en smaakloos is.quote:Op maandag 1 augustus 2016 17:11 schreef Nazil het volgende:
maar wel met pindaolie(of iig olie gemaakt van pinda's ofzo).
Met oog op mogelijk nog niet ontdekte pinda-allergie denk ik dat veel ouders dat liever niet willen. Hier verkopen ze nog levertraan, wat ze dus sterk aanbevelenquote:Op maandag 1 augustus 2016 19:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Is dat dan minder goed dan de zonnebloemolie van Solgar? En Solgar bevat sinaasappelsmaak terwijl de Davitamon vitamine D olie geur- en smaakloos is.
Volgens de fabrikant is dat meestal geen probleem:quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Met oog op mogelijk nog niet ontdekte pinda-allergie denk ik dat veel ouders dat liever niet willen.
http://www.davitamon.nl/p(...)amine-d-olie/vragen/quote:Wij willen een zo stabiel mogelijke kwaliteit van onze producten kunnen garanderen, vandaar dat de keuze op arachideolie is gevallen. De kans op een allergische reactie is nauwelijks aanwezig omdat dit de meest zuivere farmaceutische vorm heeft. Mogelijke eiwitten die een allergische reactie kunnen veroorzaken zijn in het proces uit de olie gefilterd.
Oh dat klinkt ouderwetsch, zal straks even inlezen.quote:Hier verkopen ze nog levertraan, wat ze dus sterk aanbevelen![]()
De kraamzorg zei bij de eerste juist tegen mijn man dat hij vooral eigen merk moest meenemenquote:Op maandag 1 augustus 2016 16:33 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ik werk in een drogist en er is al eens een jonge vader teruggekomen omdat het niet 'mocht'. Die kwam zijn goede vit d (voor het kind dan, meest effectieve vorm van vit D zonder troep) omruilen voor davitamon.
Je hebt bijvoorbeeld al vit d2 en d3, waarbij d2 plantaardig is en d3 dierlijk. D3 neemt je lichaam beter op. In d3 zijn ook weer verschillende vormen oa uit wolvet. Solgar en orthica pakken dan de best opneembare vorm, goedkopere merken soms de wat minder opneembare vorm omdat dat gewoon goedkoper is. Zelfde als met magnesium. Magnesiumcitraat wordt beter opgenomen dan magnesiumoxide, alleen past die laatste vorm veel beter in een tablet (kleiner molecuul) en is goedkoper (alles ff uit m'n hoofd, cursus is alweer tijdje geleden).quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:49 schreef Molo het volgende:
Wat is 'een goed opneembare vorm'?
Oprechte vraag want ik lees het vaker maar weet het gewoon niet
Ah op die manierquote:Op maandag 1 augustus 2016 19:55 schreef Nazil het volgende:
[..]
Je hebt bijvoorbeeld al vit d2 en d3, waarbij d2 plantaardig is en d3 dierlijk. D3 neemt je lichaam beter op. In d3 zijn ook weer verschillende vormen oa uit wolvet. Solgar en orthica pakken dan de best opneembare vorm, goedkopere merken soms de wat minder opneembare vorm omdat dat gewoon goedkoper is. Zelfde als met magnesium. Magnesiumcitraat wordt beter opgenomen dan magnesiumoxide, alleen past die laatste vorm veel beter in een tablet (kleiner molecuul) en is goedkoper (alles ff uit m'n hoofd, cursus is alweer tijdje geleden).
Eigenlijk alles is tegenwoordig d3 behalve die voor vegetariërs. En je mag gerust zelf 25 mcg nemen, overal staat 10 mcg maar dat is eigenlijk te weinig (erg lang verhaal over waarom overal dan 10 mcg aanbevolen wordt). En gewoon hele jaar door slikken, ook in de zomer. De zon hier is niet krachtig genoeg om genoeg vitamine d door te geven. Ik voel mij serieus een stuk beter sinds ik elke dag vitamine d slik.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah op die manierThanks
Ik gebruik normaal altijd alleen vitamine D omdat ik alleen in daglichtloze ruimtes werk, en dan de D3 vorm, maar wist eigenlijk niet wat nou het verschil was
Ja ik slik stuk meer, is tijdens zwangerschap ook handig, maar sowieso wel jaquote:Op maandag 1 augustus 2016 20:08 schreef Nazil het volgende:
[..]
Eigenlijk alles is tegenwoordig d3 behalve die voor vegetariërs. En je mag gerust zelf 25 mcg nemen, overal staat 10 mcg maar dat is eigenlijk te weinig (erg lang verhaal over waarom overal dan 10 mcg aanbevolen wordt). En gewoon hele jaar door slikken, ook in de zomer. De zon hier is niet krachtig genoeg om genoeg vitamine d door te geven. Ik voel mij serieus een stuk beter sinds ik elke dag vitamine d slik.
Nee hoor ze verkopen bijv. ook foliumzuur dat is ook synthetisch. Niks natuurlijks aan.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:47 schreef Nazil het volgende:
Ten eerste is niemand een slechte moeder omdat ze een ander merk vitames koopt. Ik heb alleen liever orthica of solgar omdat die sowieso van alles een goed opneembare vorm hebben en natuurlijk zijn. Maar dat is ieders eigen afweging, verder niks mis met eigen merk of davitamon.
Tof!quote:Op maandag 1 augustus 2016 21:13 schreef Cygne het volgende:
Vandaag de moeders voor moeders-mevrouw op bezoek gehad. Ik mag tot oktober bussenplassen.
Fijn dat je minder spuugt en dat het langer gebruiken van Emesafene via het ziekenhuis wél kan.quote:Ook even de verpleegkundige van t umc aan de telefoon gehad. Ik heb gezegd dat ik met een dosis van 3 emesafene per dag aardig functioneer, kan weer wat eten, niet meer zo spugen. Maar ze wilden me toch even zien morgen en ik kon dan eventueel een recept krijgen waar ik wel een poosje mee vooruit kan.
quote:Op maandag 1 augustus 2016 22:05 schreef Bloesem. het volgende:
Ik was toevallig vandaag bij de tuinen en daar is het huismerk Vitamine D voor baby's twee voor de prijs van éénDan weten jullie dat
Is volgens mij op basis van kokosolie, zonder extra's en gedoe.
Nee fijn! Kokosolie of olijfolie, nóg meer keuzestress.quote:Op maandag 1 augustus 2016 22:14 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben druppels van Bonusan, op basis van olijfolie.
Ja inderdaad. Ik zei dat ik de laatste 2 dagen 3 had genomen op eigen initiatief en dat vond ze heel verstandig. Over de huisarts/apotheek zei ze: 'oei wat zijn ze streng zeg!quote:Op maandag 1 augustus 2016 22:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Tof!Ik wende er vrij snel aan, op het werk gewoon in de wc plassen voelde als spijbelen.
[..]
Fijn dat je minder spuugt en dat het langer gebruiken van Emesafene via het ziekenhuis wél kan.
Hoop dat je er niet nóg zitquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 00:29 schreef sproetjes het volgende:
Gelukkig voel je je iets beter cygne.
Hier weer nachtploeg, dus maar even op de babykamer tussen de kleertjes gaan rommelen
Daarom. Het is ook niet iets wat ik zomaar even aan iemand zou vragen. Weet wel dat ze gewoon bij mijn moeder terecht kan, maar geloof niet dat ik dat wilquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 08:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Miezziej spannend![]()
Mp nee .. heel slecht misschien. Maar we hebben ook echt geen adres. Ja misschien eentje dan. Het is ook zo'n verantwoordelijkheid
Goedemorgenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 08:03 schreef Mies_poes het volgende:
Hebben jullie ergens vast laten leggen waar de baby naar toe gaat mochten jullie beide overlijden? En zo ja, hoe kiezen jullie deze mensen? Ik kan me niemand bedenken waarbij ik m'n kind zou willen onderbrengen
Ik denk, begin even gezellig op deze vroege morgen
Vandaag worden alle leuke kindjes 1! (Zoonlief is jarig!) Oh, en succes! Ben benieuwd of 't doorzetquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 08:37 schreef Miezziej het volgende:
Wij hebben het ook nog niet vastgelegd. Ik denk de moeder van mijn man of zijn broertje. Misschien dat zijn broertje beter is in verband met leeftijd enzo.
Mijn man moest om 7 uur beginnen op werk dus forum is voor mij een beetje afleidingIk heb hem wel gebeld, ik vroeg "hoe laat komt de volgende collega?" Hij begreep niet helemaal waarom ik het vroeg
. Ik zei dat hij wel even op kantoor kon blijven omdat ik verder niet echt iets voelde. Nog steeds niet echt trouwens, vooral kramp in mijn rug.
Trouwens, mijn nichtje is vandaag 1 geworden
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 08:41 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Vandaag worden alle leuke kindjes 1! (Zoonlief is jarig!) Oh, en succes! Ben benieuwd of 't doorzet
De baby moet niksquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 08:46 schreef Mies_poes het volgende:
Miezziej, hoe snel moet de baby nu geboren worden? Dacht dat het 'vroeger' binnen 24 uur na breken van de vliezen was, maar dacht laatst gehoord te hebben dat dat niet meer het protocol is.
dat kan nog makkelijk hoor, het is niet zo dat je nu niet meer mag poepenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 08:44 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
![]()
Gisteravond moest ik naar de wc, maar het lukte niet dus ik dacht komt morgen wel
Dus helaas geen lege darmen
En je mag vast ook niet nog drie weken in het ziekenhuis liggen wachten tot de baby er isquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 08:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
De baby moet niksmaar na 24 uur is een thuisbevalling niet meer de bedoeling.
Eng joh, straks poep je de verkeerde eruitquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 08:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat kan nog makkelijk hoor, het is niet zo dat je nu niet meer mag poepen
Succes! Spannend!
Geloof niet dat er in deze een verkeerde isquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:02 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Eng joh, straks poep je de verkeerde eruit![]()
Ik heb net de was maar eens afgehaald
Gaan ze niet standaard naar de ouders van de moeder? Dacht dat iemand me dat laatst zei. Dat wil je in jouw geval natuurlijk al helemaal niet. Je schoonouders zijn al op leeftijd dus dat zou mijn voorkeur ook niet hebben, maar als je geen betere optie hebt dan zou leeftijd bij mij niet zo'n rol spelen. Als ze maar goed zijn voor je kinderen en het zelf ook zien zitten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja het liefste zou ik ze dan bij schoonouders doen. Maar die zijn ook al over de 65 dus die wil je niet met die vetantwoordelijkheid opzadelen![]()
Maja niks doen is eigenlijk ook geen optie want dan gaat de RvK bepalen en god mag weten wat er dan met ze gebeurt. En het zijn er dan wel meteen 3 bij ons he .. dus de kans dat ze dan ergens samen geplaatst worden.
Niet goed voor mijn hormonen dit
Das een goede! Misschien toch nog eens met man over babbelenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:07 schreef BlueEyes het volgende:
Je kan ook een voogd aanstellen die dan bekijkt/bepaalt waar de kinderen het beste naartoe kunnen.
Dus dat kan je best oudere mensen vragen.
Voogdzijn betekent niet automatisch ervoor zorgen en in huis nemen.
dat verschil merk je welquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:02 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Eng joh, straks poep je de verkeerde eruit![]()
Ik heb net de was maar eens afgehaald
Grapjes maken over stormenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:40 schreef Miezziej het volgende:
Aan het appen met collega over een cliënt, niemand heeft wat door
Het voelt nu gewoon alsof ik ongesteld ben. Zeurende rugpijn, soms beetje buikpijn, en af en toe zo'n "gush" als je opstaat
Verloskundige komt straks hierheen om uit te leggen wat er (kan) gaan gebeuren enzo. Volgens mij vond ze mij ook rustig klinkenStilte voor de storm?
Oh, ik had het niet doorquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:15 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Grapjes maken over stormen.. maar spannend!
Wij hebben het ook nog niet vastgelegd, doen we wel wanneer we gaan trouwen. De zus van mijn vriend en haar man zijn kinderloos, en wat ons betreft de overduidelijke keus. Nadat we het aan ze vroegen of ze dat zouden zien zitten hebben ze de rest van de dag gedreigd mijn vriend onder een tram te duwen![]()
Maar: ze wonen in de UK, dus dit gaat alleen op als de kids klein zijn. Als ze vlak voor hun studie staan heb ik liever dat ze naar mijn ouders gaan ofzo zodat ze niet vlak voor de start van het echte leven hoeven te verhuizen naar een ander land.
De rechter raadpleegt de families om in overleg te kijken wie er voogd kan worden. Komen ze daar niet uit dan wordt de rvk om advies gevraagd. Deze zal onderzoek doen en verschillende mensen spreken en het kind zelf ook zien, of observeren of spreken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja het liefste zou ik ze dan bij schoonouders doen. Maar die zijn ook al over de 65 dus die wil je niet met die vetantwoordelijkheid opzadelen![]()
Maja niks doen is eigenlijk ook geen optie want dan gaat de RvK bepalen en god mag weten wat er dan met ze gebeurt. En het zijn er dan wel meteen 3 bij ons he .. dus de kans dat ze dan ergens samen geplaatst worden.
Niet goed voor mijn hormonen dit
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:26 schreef tombolafan het volgende:
/ontlurkt
Het is tegenwoordig heel simpel om een voogd aan te wijzen, hoeft niet meer via testament/notaris;
https://www.rechtspraak.n(...)b-aae6-8d08115e1bc30
En zoals al eerder gezegd; een voogd hoeft niet perse de opvoeder van je kind te worden. De voogd "moet" er voor zorgen dat het kind zo goed mogelijk terecht komt, hetzij bij hem/haar zelf, hetzij bij een andere naaste.
Hier hebben we bv mijn zusje als voogd gekozen, omdat ik weet dat zij sowieso zorgt voor het beste voor onze dochter
7+2.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:36 schreef Selvaria het volgende:
Oh Cygne, wat goed.Hoe ver ben je nu?
Als je vliezen bij 34 weken breken wordt er gewoon afgewacht hoor, ofwel tot baby zelf komt ofwel tot je minimaal 37 weken bent.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:01 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
En je mag vast ook niet nog drie weken in het ziekenhuis liggen wachten tot de baby er is
Dank voor je uitlegquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als je vliezen bij 34 weken breken wordt er gewoon afgewacht hoor, ofwel tot baby zelf komt ofwel tot je minimaal 37 weken bent.
Zolang er geen sprake van infectie in de baarmoeder is kan dat ook gewoon.
Wat vivi zegt klopt, na 24 u gebroken vliezen is de richtlijn in principe geen thuisbevalling meer. In de meeste ziekenhuizen mag je tegenwoordig probleemloos afwachten tot 72-96 uur om te zien of het nog zelf op gang komt. Maar je mag ook direct kiezen voor inleiden. Soms wordt dat als standaard aangeboden, dat is gebaseerd op een onderzoek wat een hogere cliënttevredenheid liet zien als er na 24u ingeleid werd.
Het enige punt is dat die 24 u per regio een beetje verschilt. Sommige regio's zeggen dat de baring binnen 24u begonnen moet zijn, andere zeggen dat het kind binnen 24 u geboren moet zijn. Weer anderen willen dat baring binnen 18 u begonnen is maar wanneer kind geboren wordt maakt niet uit.
En niet zelden is het zo dat als je om 22.00 precies 24 uur gebroken vliezen hebt, dat je dan wel tot de volgende ochtend mag wachten en evt nog met eigen vk kunt bevallen.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:38 schreef Cygne het volgende:
[..]
7+2.
Toch weer even fijn dat hartje te zien knipperen.![]()
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:24 schreef Cygne het volgende:
[..]Ik wist niet dat je al een dochter had!
![]()
Net naar t ziekenhuis geweest. Was niet uitgedroogd maar zij zagen wel de noodzaak van emesafene. Drie per dag tot iig de volgende afspraak en dan kijken we weer verder. Mochten ook nog even spieken en de groei zat er goed in.
oh, en misschien zie je er niks in maar een vriendin van me die ook supermisselijk was heeft heel veel baat gehad bij acupunctuurquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:38 schreef Cygne het volgende:
[..]
7+2.
Toch weer even fijn dat hartje te zien knipperen.![]()
De zorg wordt overgedragen aan het zh als je nog niet medisch was. Maar je mag wel gewoon thuis afwachten. Het verschil is dan dat je het zh belt als de bevalling begint en niet de verloskundige. En je gaat dan dus zelf naar het zh en er komt niet eerst iemamd bij je thuis kijken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:49 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Dank voor je uitleg
Mag je wel langer dan 24 uur thuis afwachten bij gebroken vliezen bij >37 weken of moet je dan naar het ziekenhuis?
Ook nu al? Of vanaf 37 weken? Ik moest nu gelijk vk bellen en na 37 weken als meneer ingedaald is wat jij zegt en als hij nog niet ingedaald is ook gelijk liggen en bellen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:58 schreef Quoi het volgende:
Fijn Cygne!
Qua vliezen heb ik van de vk het advies gekregen om me 's nachts nog maar even om te draaien tot de volgende ochtend (as if...) en verder pas bellen als er om de 3-4 min weeën zijn van ca 1 min. En volgens mij als het langer dan 24 uur duurt dat er iets gebeurt.
Zo, horren voor in onze slaapkamer zijn binnen. Je kunt dan ook maar alles op orde hebben hè?
Vanaf 37 wekenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:18 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ook nu al? Of vanaf 37 weken? Ik moest nu gelijk vk bellen en na 37 weken als meneer ingedaald is wat jij zegt en als hij nog niet ingedaald is ook gelijk liggen en bellen.
Ja hij WAS ingedaald maar nu niet meer
Ja het kind lijkt nu al op z'n oudersquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:21 schreef Quoi het volgende:
[..]
Vanaf 37 weken
Ik weet nog niet of hij is ingedaald. Hij was nog een beetje op en neer aan het ploppen vorige keerMaandag weer. Mijn gevoel zegt nu van wel en ik ga ook uit van het goede scenario natuurlijk.
Wat een eigenwijsje dat hij bij jou niet meer was ingedaald. Kan nog steeds hè? Wanneer ga je weer naar de vk? Hoe voel je je verder?
Echthoor, in jouw situatie zou ik van de hyperdepiep het hele huis door stuiteren en vriend NU naar huis commanderen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:30 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb gewoon gebeld hoorWel na anderhalf uur pas, wilde eerst even wat eten en drinken en douchen. En de was opvouwen blijkbaar
.
Ik probeer nu nog een beetje te slapen, goed voor de ontspanning dacht ik zo![]()
Wanneer man thuis is (ik laat hem nog steeds gewoon op kantoor) mag hij mijn rug masseren, stomme kramp daar.
Fijn nieuws Cygne!
Ja, die nesteldrangquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:26 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ja het kind lijkt nu al op z'n oudersGisteren naar vk geweest, volgende week woensdag weer.
Eigenlijk gaat alles nu heel goed, ja ik merk dat ik 36 weken zwanger ben maar mag verder niet klagen nu. Alleen vreselijke nesteldrang![]()
Hoe is het met jou?
Stiekem heb ik wel een traantje gelaten toen het vruchtwater over mijn voeten stroomdequote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:34 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Echthoor, in jouw situatie zou ik van de hyperdepiep het hele huis door stuiteren en vriend NU naar huis commanderen.
En hier van alle gekte helemaal los gaan op het forum.
Jij niet, kalmheid zelve
Inwendig niet, dat doet ze pas wanneer de weeën echt goed op gang zijn in verband met infectiegevaar.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:48 schreef BlueEyes het volgende:
Had de vk wel al gevoeld hoe het er voor staat Miezziej?
En dat traantje is logisch hoor.
Over een x aantal uren ga je je eigen kindje ontmoeten en ben je 'echt' mama
En dan de volgende app die ze stuurt morgen terugsturen dat ze oma isquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:54 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Inwendig niet, dat doet ze pas wanneer de weeën echt goed op gang zijn in verband met infectiegevaar.
Mijn moeder is wakker en appt mij zoals elke dag. Alleen vandaag: "hoe gaat het? Vandaag en morgen zijn geen goede bevaldagen hoor!"(vandaag nichtje jarig en morgen mijn moeder). Ik zeg maar niets
Dat wil ik ook maar ik vind dat er te weinig keuze is in wat er te koop isquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:15 schreef ikke_84 het volgende:
Nesteldrang is hier ook mega! Net nieuwe hand en theedoeken gekocht zodat alles in dezelfde kleur is.
Dekbed wassen, zolderkamer afschilderen en met 41 weken de vloer in de wax zetten, yep...quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:26 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb de vorige keer wel met 39+5 de gordijnen af staan halen, uitgewassen en weer opgehangen op mijn gammele keukentrapje. Maar wasknijpers uitwassen is wel level Chanty ja
En ik lachte toen om dezelfde Chanty omdat ze op het allerlaatste moment nog nieuwe theedoeken en handdoeken ging kopen. Twee keer raden wat ik zelf bij 38 weken ineens MOEST gaan halen bij de Hema![]()
Nesteldrang
Bij deze sta ik te dansen voor je!quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:55 schreef Miezziej het volgende:
Mijn moeder komt zaterdag aan Ikke.
Voordeel van verhuizen tijdens zwangerschap: nieuwe gordijnen
Nog steeds krampen die komen en gaan. Kunnen jullie niet even een weeëndans doen zodat de baby vanavond of vannacht geboren wordt?![]()
Baby had net trouwens nog de hik. Dus nog genoeg vruchtwater aanwezig denk ik zo
Jahmaar die kleertjes kan ik niks leuk vinden en kamertje inrichten gaat ook nog even duren tot half september.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:52 schreef Fieder het volgende:
Ik heb het deze zwangerschap wel veel erger dan met L, maar het is nu ook rommeliger en viezer met een peuter in huisik wilde nieuwe handdoeken van hema maar de site deed het niet en nu is de actie voorbij
![]()
Verder valt kleertjes kopen en kamertje inrichten ook onder nesteldrang vind ik
Ik duim voor je dat het snel knuffelen wordt!quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:55 schreef Miezziej het volgende:
Mijn moeder komt zaterdag aan Ikke.
Voordeel van verhuizen tijdens zwangerschap: nieuwe gordijnen
Nog steeds krampen die komen en gaan. Kunnen jullie niet even een weeëndans doen zodat de baby vanavond of vannacht geboren wordt?![]()
Baby had net trouwens nog de hik. Dus nog genoeg vruchtwater aanwezig denk ik zo
jonge wacht maar dit dat allesquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:07 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Jahmaar die kleertjes kan ik niks leuk vinden en kamertje inrichten gaat ook nog even duren tot half september.
Ik ben hormonaal echt vreselijk deze keer.
Billen op en neer bouncen terwijl je je benen kruist om je incontinentie tegen te houdenquote:
Ik ook. Ik zat gisteren online naar een zoutvaatje te kijkenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:34 schreef ikke_84 het volgende:
Uni ik liep er bij toeval tegenaan bij de action.
Waar je al niet blij van kan worden haha ik ben zwanger zo burgerlijk![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik begrijp dat ze het in veel gevallen moeten checken hoor, maar toch
disclaimer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |