abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:49:12 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_164170650
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 09:02 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Eng joh, straks poep je de verkeerde eruit :o :P

Ik heb net de was maar eens afgehaald :')
dat verschil merk je wel :7
disclaimer
pi_164171056
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 09:40 schreef Miezziej het volgende:
Aan het appen met collega over een cliënt, niemand heeft wat door 8-)
Het voelt nu gewoon alsof ik ongesteld ben. Zeurende rugpijn, soms beetje buikpijn, en af en toe zo'n "gush" als je opstaat :9

Verloskundige komt straks hierheen om uit te leggen wat er (kan) gaan gebeuren enzo. Volgens mij vond ze mij ook rustig klinken :') Stilte voor de storm? :P
Grapjes maken over stormen :'( .. maar spannend!

Wij hebben het ook nog niet vastgelegd, doen we wel wanneer we gaan trouwen. De zus van mijn vriend en haar man zijn kinderloos, en wat ons betreft de overduidelijke keus. Nadat we het aan ze vroegen of ze dat zouden zien zitten hebben ze de rest van de dag gedreigd mijn vriend onder een tram te duwen :') O+

Maar: ze wonen in de UK, dus dit gaat alleen op als de kids klein zijn. Als ze vlak voor hun studie staan heb ik liever dat ze naar mijn ouders gaan ofzo zodat ze niet vlak voor de start van het echte leven hoeven te verhuizen naar een ander land.
pi_164171153
Wij hebben t via rechtspraak.nl geregeld. Mijn zusje is voogd van de oudste en straks van de baby ook. Schoonzus was ook een optie geweest tot ze opnieuw trouwde en van 3 naar 6 kindjes ging....dan nog 2 erbij in een situatie waarbij ze veel aandacht nodig hebben leek ons dat geen optie meer!

Heb steken links onder ...gisteren misschien toch niet de halve woonkamer moeten verbouwen... oudste is naar de opvang dus kijk lekker even tv en ga dan even liggen!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_164171203
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:15 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Grapjes maken over stormen :'( .. maar spannend!

Wij hebben het ook nog niet vastgelegd, doen we wel wanneer we gaan trouwen. De zus van mijn vriend en haar man zijn kinderloos, en wat ons betreft de overduidelijke keus. Nadat we het aan ze vroegen of ze dat zouden zien zitten hebben ze de rest van de dag gedreigd mijn vriend onder een tram te duwen :') O+

Maar: ze wonen in de UK, dus dit gaat alleen op als de kids klein zijn. Als ze vlak voor hun studie staan heb ik liever dat ze naar mijn ouders gaan ofzo zodat ze niet vlak voor de start van het echte leven hoeven te verhuizen naar een ander land.
Oh, ik had het niet door :o
Ik bedoel natuurlijk dat ik kalm ben omdat ik dat zo geleerd heb tijdens de cursus :7

Omdat mijn moeder in Amerika woont heb ik haar ook niet echt overwogen als voogd. Misschien eens serieus over gaan hebben met mijn man een keer.
pi_164171234
/ontlurkt
Het is tegenwoordig heel simpel om een voogd aan te wijzen, hoeft niet meer via testament/notaris;
https://www.rechtspraak.n(...)b-aae6-8d08115e1bc30

En zoals al eerder gezegd; een voogd hoeft niet perse de opvoeder van je kind te worden. De voogd "moet" er voor zorgen dat het kind zo goed mogelijk terecht komt, hetzij bij hem/haar zelf, hetzij bij een andere naaste.

Hier hebben we bv mijn zusje als voogd gekozen, omdat ik weet dat zij sowieso zorgt voor het beste voor onze dochter O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:50:28 #231
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164171655
Dat begreep ik ook. Zodoende zijn wij pas voogd geworden van mijn nichtjes (van mijn zus). Dat zullen we ook andersom zo doen, vermoed ik. Maar laat 'm eerst maar eens geboren worden :)

Miezziej, ik vind het wat hoor dat het bij jou gaat beginnen *O*

Gelukkig ben ik weer in slaap gevallen en werd net :o pas weer wakker.
pi_164171767
Hier ook geen voogd nog, schoonzus zien we 2x per jaar, dat vind ik echt te weinig. Broertje is een autist en behoorlijk lomp, al gaat ie nu samen wonen met zn toffe vriendin. Als die bij elkaar blijven dan zou dat zeker wel een optie zijn. Mijn ouders wil ik er eigenlijk niet meer mee opzadelen. Dus wij steken nog even wat verder onze koppen in het zand ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164171901
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 09:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja het liefste zou ik ze dan bij schoonouders doen. Maar die zijn ook al over de 65 dus die wil je niet met die vetantwoordelijkheid opzadelen :@

Maja niks doen is eigenlijk ook geen optie want dan gaat de RvK bepalen en god mag weten wat er dan met ze gebeurt. En het zijn er dan wel meteen 3 bij ons he .. dus de kans dat ze dan ergens samen geplaatst worden.

Niet goed voor mijn hormonen dit :{
De rechter raadpleegt de families om in overleg te kijken wie er voogd kan worden. Komen ze daar niet uit dan wordt de rvk om advies gevraagd. Deze zal onderzoek doen en verschillende mensen spreken en het kind zelf ook zien, of observeren of spreken.

Miezzie spannend! Bij 70% beginnen de weeen binnen 24 uur
pi_164172497
Verloskundige langs geweest, alles was prima. Ze zei tot vanavond/vannacht :+
pi_164172656
Spannend Miezz :D ohhh ik wil oooook O+
pi_164173859
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:26 schreef tombolafan het volgende:
/ontlurkt
Het is tegenwoordig heel simpel om een voogd aan te wijzen, hoeft niet meer via testament/notaris;
https://www.rechtspraak.n(...)b-aae6-8d08115e1bc30

En zoals al eerder gezegd; een voogd hoeft niet perse de opvoeder van je kind te worden. De voogd "moet" er voor zorgen dat het kind zo goed mogelijk terecht komt, hetzij bij hem/haar zelf, hetzij bij een andere naaste.

Hier hebben we bv mijn zusje als voogd gekozen, omdat ik weet dat zij sowieso zorgt voor het beste voor onze dochter O+
:o Ik wist niet dat je al een dochter had! O+

Net naar t ziekenhuis geweest. Was niet uitgedroogd maar zij zagen wel de noodzaak van emesafene. Drie per dag tot iig de volgende afspraak en dan kijken we weer verder. Mochten ook nog even spieken en de groei zat er goed in. O+
pi_164174154
Oh Cygne, wat goed. O+ Hoe ver ben je nu precies?
pi_164174211
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:36 schreef Selvaria het volgende:
Oh Cygne, wat goed. O+ Hoe ver ben je nu?
7+2.
Toch weer even fijn dat hartje te zien knipperen. O+
pi_164174218
Cygne je bent al mooi opweg O+
pi_164174333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 09:01 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

En je mag vast ook niet nog drie weken in het ziekenhuis liggen wachten tot de baby er is :+
Als je vliezen bij 34 weken breken wordt er gewoon afgewacht hoor, ofwel tot baby zelf komt ofwel tot je minimaal 37 weken bent.
Zolang er geen sprake van infectie in de baarmoeder is kan dat ook gewoon.

Wat vivi zegt klopt, na 24 u gebroken vliezen is de richtlijn in principe geen thuisbevalling meer. In de meeste ziekenhuizen mag je tegenwoordig probleemloos afwachten tot 72-96 uur om te zien of het nog zelf op gang komt. Maar je mag ook direct kiezen voor inleiden. Soms wordt dat als standaard aangeboden, dat is gebaseerd op een onderzoek wat een hogere cliënttevredenheid liet zien als er na 24u ingeleid werd.

Het enige punt is dat die 24 u per regio een beetje verschilt. Sommige regio's zeggen dat de baring binnen 24u begonnen moet zijn, andere zeggen dat het kind binnen 24 u geboren moet zijn. Weer anderen willen dat baring binnen 18 u begonnen is maar wanneer kind geboren wordt maakt niet uit.
En niet zelden is het zo dat als je om 22.00 precies 24 uur gebroken vliezen hebt, dat je dan wel tot de volgende ochtend mag wachten en evt nog met eigen vk kunt bevallen.
:)
pi_164174518
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als je vliezen bij 34 weken breken wordt er gewoon afgewacht hoor, ofwel tot baby zelf komt ofwel tot je minimaal 37 weken bent.
Zolang er geen sprake van infectie in de baarmoeder is kan dat ook gewoon.

Wat vivi zegt klopt, na 24 u gebroken vliezen is de richtlijn in principe geen thuisbevalling meer. In de meeste ziekenhuizen mag je tegenwoordig probleemloos afwachten tot 72-96 uur om te zien of het nog zelf op gang komt. Maar je mag ook direct kiezen voor inleiden. Soms wordt dat als standaard aangeboden, dat is gebaseerd op een onderzoek wat een hogere cliënttevredenheid liet zien als er na 24u ingeleid werd.

Het enige punt is dat die 24 u per regio een beetje verschilt. Sommige regio's zeggen dat de baring binnen 24u begonnen moet zijn, andere zeggen dat het kind binnen 24 u geboren moet zijn. Weer anderen willen dat baring binnen 18 u begonnen is maar wanneer kind geboren wordt maakt niet uit.
En niet zelden is het zo dat als je om 22.00 precies 24 uur gebroken vliezen hebt, dat je dan wel tot de volgende ochtend mag wachten en evt nog met eigen vk kunt bevallen.
Dank voor je uitleg :)
Mag je wel langer dan 24 uur thuis afwachten bij gebroken vliezen bij >37 weken of moet je dan naar het ziekenhuis?
pi_164174580
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:38 schreef Cygne het volgende:

[..]

7+2.
O+
pi_164174658
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:24 schreef Cygne het volgende:

[..]

:o Ik wist niet dat je al een dochter had! O+

Net naar t ziekenhuis geweest. Was niet uitgedroogd maar zij zagen wel de noodzaak van emesafene. Drie per dag tot iig de volgende afspraak en dan kijken we weer verder. Mochten ook nog even spieken en de groei zat er goed in. O+
:o :@ ik gooi t ook niet zo vaak op FOK! ;) In januari wordt ze alweer 4 :X
Ik ben zo blij voor je dat t nu zo goed gaat met je buikbaby, maar wat ongelooflijk kut dat je zo beroerd bent :( :*
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:58:58 #244
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164174703
Fijn Cygne!

Qua vliezen heb ik van de vk het advies gekregen om me 's nachts nog maar even om te draaien tot de volgende ochtend (as if... :D ) en verder pas bellen als er om de 3-4 min weeën zijn van ca 1 min. En volgens mij als het langer dan 24 uur duurt dat er iets gebeurt.

Zo, horren voor in onze slaapkamer zijn binnen. Je kunt dan ook maar alles op orde hebben hè?
pi_164174706
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:38 schreef Cygne het volgende:

[..]

7+2.
oh, en misschien zie je er niks in maar een vriendin van me die ook supermisselijk was heeft heel veel baat gehad bij acupunctuur :Y
pi_164175029
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:49 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Dank voor je uitleg :)
Mag je wel langer dan 24 uur thuis afwachten bij gebroken vliezen bij >37 weken of moet je dan naar het ziekenhuis?
De zorg wordt overgedragen aan het zh als je nog niet medisch was. Maar je mag wel gewoon thuis afwachten. Het verschil is dan dat je het zh belt als de bevalling begint en niet de verloskundige. En je gaat dan dus zelf naar het zh en er komt niet eerst iemamd bij je thuis kijken.
:)
pi_164175104
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:58 schreef Quoi het volgende:
Fijn Cygne!

Qua vliezen heb ik van de vk het advies gekregen om me 's nachts nog maar even om te draaien tot de volgende ochtend (as if... :D ) en verder pas bellen als er om de 3-4 min weeën zijn van ca 1 min. En volgens mij als het langer dan 24 uur duurt dat er iets gebeurt.

Zo, horren voor in onze slaapkamer zijn binnen. Je kunt dan ook maar alles op orde hebben hè?
Ook nu al? Of vanaf 37 weken? Ik moest nu gelijk vk bellen en na 37 weken als meneer ingedaald is wat jij zegt en als hij nog niet ingedaald is ook gelijk liggen en bellen.
Ja hij WAS ingedaald maar nu niet meer :')
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:21:47 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164175175
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:18 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ook nu al? Of vanaf 37 weken? Ik moest nu gelijk vk bellen en na 37 weken als meneer ingedaald is wat jij zegt en als hij nog niet ingedaald is ook gelijk liggen en bellen.
Ja hij WAS ingedaald maar nu niet meer :')
Vanaf 37 weken :)
Ik weet nog niet of hij is ingedaald. Hij was nog een beetje op en neer aan het ploppen vorige keer :+ Maandag weer. Mijn gevoel zegt nu van wel en ik ga ook uit van het goede scenario natuurlijk.

Wat een eigenwijsje dat hij bij jou niet meer was ingedaald. Kan nog steeds hè? Wanneer ga je weer naar de vk? Hoe voel je je verder?
pi_164175275
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:21 schreef Quoi het volgende:

[..]

Vanaf 37 weken :)
Ik weet nog niet of hij is ingedaald. Hij was nog een beetje op en neer aan het ploppen vorige keer :+ Maandag weer. Mijn gevoel zegt nu van wel en ik ga ook uit van het goede scenario natuurlijk.

Wat een eigenwijsje dat hij bij jou niet meer was ingedaald. Kan nog steeds hè? Wanneer ga je weer naar de vk? Hoe voel je je verder?
Ja het kind lijkt nu al op z'n ouders :+ Gisteren naar vk geweest, volgende week woensdag weer.

Eigenlijk gaat alles nu heel goed, ja ik merk dat ik 36 weken zwanger ben maar mag verder niet klagen nu. Alleen vreselijke nesteldrang _O-
Hoe is het met jou?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:28:07 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_164175298
Fijn cygne!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')