Dat is ook waar. En davitamon zal echt niet rampzalig of gevaarlijk zijn maar voor mijzelf heb ik ook goede vitaminen nu en dan geef ik mijn kind wel het 'minder goede'. Voelt ook een beetje cru.quote:Op maandag 1 augustus 2016 17:21 schreef Twinkle20 het volgende:
O ik wou zeggen Nazil je moet niks he. Jouw kind dus jouw keuzes. Kraam en vk kunnen je advies geven en het is aan jou hoe je daarmee om gaat.
Volgens kraamboek geldt ook nog steeds het advies om kind op rug te laten slapen maar dat gaat hier niet gebeuren, al gaat de kraam op der kop staan.
Wij hebben trouwens altijd aquosum gehad van davitamon en de kinders doen het nog steeds
Tip van mijn kraam: multivitamine-tablet zodra ze goed kunnen kauwen! Doe ik nu dus sinds kort voor dreumes en die komt nu zelf om haar "snoepje" vragen. Die druppels vergat ik ook steeds.quote:Op maandag 1 augustus 2016 16:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben tegenwoordig echt superslordig met die vitamines trouwens
Hier ook idd.quote:Op maandag 1 augustus 2016 17:43 schreef Amsel het volgende:
[..]
Tip van mijn kraam: multivitamine-tablet zodra ze goed kunnen kauwen! Doe ik nu dus sinds kort voor dreumes en die komt nu zelf om haar "snoepje" vragen. Die druppels vergat ik ook steeds.
Is dat dan minder goed dan de zonnebloemolie van Solgar? En Solgar bevat sinaasappelsmaak terwijl de Davitamon vitamine D olie geur- en smaakloos is.quote:Op maandag 1 augustus 2016 17:11 schreef Nazil het volgende:
maar wel met pindaolie(of iig olie gemaakt van pinda's ofzo).
Met oog op mogelijk nog niet ontdekte pinda-allergie denk ik dat veel ouders dat liever niet willen. Hier verkopen ze nog levertraan, wat ze dus sterk aanbevelenquote:Op maandag 1 augustus 2016 19:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Is dat dan minder goed dan de zonnebloemolie van Solgar? En Solgar bevat sinaasappelsmaak terwijl de Davitamon vitamine D olie geur- en smaakloos is.
Volgens de fabrikant is dat meestal geen probleem:quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Met oog op mogelijk nog niet ontdekte pinda-allergie denk ik dat veel ouders dat liever niet willen.
http://www.davitamon.nl/p(...)amine-d-olie/vragen/quote:Wij willen een zo stabiel mogelijke kwaliteit van onze producten kunnen garanderen, vandaar dat de keuze op arachideolie is gevallen. De kans op een allergische reactie is nauwelijks aanwezig omdat dit de meest zuivere farmaceutische vorm heeft. Mogelijke eiwitten die een allergische reactie kunnen veroorzaken zijn in het proces uit de olie gefilterd.
Oh dat klinkt ouderwetsch, zal straks even inlezen.quote:Hier verkopen ze nog levertraan, wat ze dus sterk aanbevelen![]()
De kraamzorg zei bij de eerste juist tegen mijn man dat hij vooral eigen merk moest meenemenquote:Op maandag 1 augustus 2016 16:33 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ik werk in een drogist en er is al eens een jonge vader teruggekomen omdat het niet 'mocht'. Die kwam zijn goede vit d (voor het kind dan, meest effectieve vorm van vit D zonder troep) omruilen voor davitamon.
Op maandag 1 augustus 2016 19:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Je hebt bijvoorbeeld al vit d2 en d3, waarbij d2 plantaardig is en d3 dierlijk. D3 neemt je lichaam beter op. In d3 zijn ook weer verschillende vormen oa uit wolvet. Solgar en orthica pakken dan de best opneembare vorm, goedkopere merken soms de wat minder opneembare vorm omdat dat gewoon goedkoper is. Zelfde als met magnesium. Magnesiumcitraat wordt beter opgenomen dan magnesiumoxide, alleen past die laatste vorm veel beter in een tablet (kleiner molecuul) en is goedkoper (alles ff uit m'n hoofd, cursus is alweer tijdje geleden).quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:49 schreef Molo het volgende:
Wat is 'een goed opneembare vorm'?
Oprechte vraag want ik lees het vaker maar weet het gewoon niet
Ah op die manierquote:Op maandag 1 augustus 2016 19:55 schreef Nazil het volgende:
[..]
Je hebt bijvoorbeeld al vit d2 en d3, waarbij d2 plantaardig is en d3 dierlijk. D3 neemt je lichaam beter op. In d3 zijn ook weer verschillende vormen oa uit wolvet. Solgar en orthica pakken dan de best opneembare vorm, goedkopere merken soms de wat minder opneembare vorm omdat dat gewoon goedkoper is. Zelfde als met magnesium. Magnesiumcitraat wordt beter opgenomen dan magnesiumoxide, alleen past die laatste vorm veel beter in een tablet (kleiner molecuul) en is goedkoper (alles ff uit m'n hoofd, cursus is alweer tijdje geleden).
Eigenlijk alles is tegenwoordig d3 behalve die voor vegetariërs. En je mag gerust zelf 25 mcg nemen, overal staat 10 mcg maar dat is eigenlijk te weinig (erg lang verhaal over waarom overal dan 10 mcg aanbevolen wordt). En gewoon hele jaar door slikken, ook in de zomer. De zon hier is niet krachtig genoeg om genoeg vitamine d door te geven. Ik voel mij serieus een stuk beter sinds ik elke dag vitamine d slik.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah op die manierThanks
Ik gebruik normaal altijd alleen vitamine D omdat ik alleen in daglichtloze ruimtes werk, en dan de D3 vorm, maar wist eigenlijk niet wat nou het verschil was
Ja ik slik stuk meer, is tijdens zwangerschap ook handig, maar sowieso wel jaquote:Op maandag 1 augustus 2016 20:08 schreef Nazil het volgende:
[..]
Eigenlijk alles is tegenwoordig d3 behalve die voor vegetariërs. En je mag gerust zelf 25 mcg nemen, overal staat 10 mcg maar dat is eigenlijk te weinig (erg lang verhaal over waarom overal dan 10 mcg aanbevolen wordt). En gewoon hele jaar door slikken, ook in de zomer. De zon hier is niet krachtig genoeg om genoeg vitamine d door te geven. Ik voel mij serieus een stuk beter sinds ik elke dag vitamine d slik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |