quote:Meerdere mensen zijn vrijdag omgekomen bij een schietpartij bij een winkelcentrum in de Duitse stad München. Een schutter of meerdere schutters zijn mogelijk op de vlucht geslagen.
De schietpartij was bij het winkelcentrum Olympia in het noorden van de stad. Het Beierse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft tegenover Duitse media bevestigd dat er zeker drie doden zijn.
Volgens de politie zijn er in ieder geval zes zwaargewonde mensen naar het ziekenhuis gebracht.
Honderden politieagenten zijn ter plaatse. Ook is er een helikopter ingezet. Het is niet duidelijk hoeveel verdachten er zijn. Ook weet de politie niet waar de dader of daders zich bevinden.
Advies
De politie roept mensen op pleinen en grote openbare ruimtes te mijden. Ook wordt mensen geadviseerd geen beelden van de politieactie online te zetten, omdat dat het politiewerk kan verzwaren.
In de avond werd ook het Centraal Station van München ontruimd. Er was een melding van een schietpartij. Volgens de politie is daar nog geen zekerheid over.
Schutters
De politie kreeg rond 17.50 uur een melding binnen van een schietpartij bij een McDonalds bij het winkelcentrum. Op beelden is te zien dat een man met een handvuurwapen van dichtbij op omstanders schiet.
Volgens de politie zijn er vermoedelijk twee schutters. Waar die op dit moment zijn is niet duidelijk. Getuigen maakten volgens de politie melding van drie schutters.
Getuige
Volgens een getuige heeft een terrorist bij het centrum zeker dertig keer om zich heengeschoten. Daarbij zouden 15 mensen zijn omgekomen. De berichten zijn niet bevestigd.
De politie heeft de ruime omgeving afgezet. Ook de brandweer is op locatie. Medewerkers van het winkelcentrum mogen het pand niet verlaten. Op livebeelden van de zender RTL is te zien dat enkele mensen uit het winkelcentrum zijn gekomen en de politieafzetting hebben bereikt.
Politie
De politie roept mensen op weg te blijven van het winkelcentrum. Ook wordt mensen in de omgeving aangeraden binnen te blijven.
De metrolijnen in de stad zijn beperkt en bussen van en naar het winkelcentrum rijden niet vanwege de politie-inzet. Metrostations in de nabije omgeving zijn ontruimd.
Centrum
In het centrum van de stad zijn de winkels gesloten. Berichten over een schietpartij in het centrum van de stad bleken vals alarm.
De Duitse regering is vrijdag bijeengekomen voor een crisisberaad. De Beierse minister Horst Seehofer van Binnenlandse Zaken en minister Joachim Hermann van Binnenlandse Zaken ontmoeten elkaar in München.
Meer informatie volgt.
http://www.nu.nl/buitenla(...)trum-in-munchen.html
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
Vertaling van conversatie op het dak in deze link:
http://pastebin.com/kF84hMfy
Ik ookquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoop voor je dat je het vindt, ivm dat webcam gebeuren.
quote:
twitter:PolizeiMuenchen twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 01:10:28We will stream this press conference live online.Please wait for a further link.#gunfire #munich reageer retweet
Ladies and gentlemen, we've got him!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:04 schreef skysherrif het volgende:
http://www.tagesschau.de/(...)vestream2/index.html
link hier
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:04 schreef skysherrif het volgende:
http://www.tagesschau.de/(...)vestream2/index.html
link hier
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:03 schreef Joezi het volgende:
[..]twitter:PolizeiMuenchen twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 01:10:28We will stream this press conference live online.Please wait for a further link.#gunfire #munich reageer retweet
Dank jullie wel!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:05 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
http://www.welt.de/politi(...)enz-der-Polizei.html
persco
Alle nazi's lijken al te bed helaasquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:07 schreef skysherrif het volgende:
Welke taaltopper geeft hier straks live vertaling?
Welke?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:12 schreef 2dope het volgende:
Ik verwacht steeds dat die laptop gaat omvallen.
NOS journaal zegt dat veel erop wijst dat het geen moslim(s) was/waren.quote:
L0Lquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:17 schreef Childofthe90s het volgende:
Ze worden opgehouden door een man die de hele tijd belt over het aantal Nederlandse slachtoffers.
[ afbeelding ]
Was een iranier toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:23 schreef crystal_meth het volgende:
18-jarige dader, meer dan dat weten ze blijkbaar nog niet.
18-jarige Duitser van Iraanse afkomst / met Iraanse achtergrond zei hij geloof ik. Qua nationaliteit 'n Duitser maakte ik er in ieder geval uit op.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:23 schreef crystal_meth het volgende:
18-jarige dader, meer dan dat weten ze blijkbaar nog niet.
Lid van de vijfde colonne vermoed ikquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:25 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Het is dus gewoon een Duitse moslim dus?
Iraniërs zijn wel de echte Ariërsquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:26 schreef Childofthe90s het volgende:
Een extreemrechtse Iraanse Duitser lijkt me onwaarschijnlijk.
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:27 schreef Dunckie het volgende:
het getreiter van de autochtone bevolking
Wat een treurige reactie...quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:27 schreef Dunckie het volgende:
Misschien het eerste gevalletje van een moslim of allochtoon die kortsluiting krijgt door het getreiter van de autochtone bevolking? Zal me niks verbazen als het op termijn van alle kanten zo gaat, doorgedraaide autochtonen, doorgedraaide allochtonen, terroristen. Als de spanning maar op blijft lopen loopt het vanzelf meer uit de hand. Precies de reden waarom al dat gekanker en gehaat en uitsluiten geen oplossingen biedt.
Huldequote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:27 schreef Dunckie het volgende:
Misschien het eerste gevalletje van een moslim of allochtoon die kortsluiting krijgt door het getreiter van de autochtone bevolking? Zal me niks verbazen als het op termijn van alle kanten zo gaat, doorgedraaide autochtonen, doorgedraaide allochtonen, terroristen. Als de spanning maar op blijft lopen loopt het vanzelf meer uit de hand. Precies de reden waarom al dat gekanker en gehaat en uitsluiten geen oplossingen biedt.
Ja veelvuldig, en zonder getreiter.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:28 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ja want dat gebeurt niet.... Praat je wel eens met een allochtoon?
Ik acht de kans groter dat het iets met een geloof te maken.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:27 schreef Dunckie het volgende:
Wat is hier nu weer treurig aan? Het is toch duidelijk dat de spanningen alleen maar verder oplopen of niet?quote:
Heeft?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:29 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ik acht de kans groter dat het iets met een geloof te maken.
Inderdaad een normale reactie. Gaat al decennia zo. Al dat getreiter moet eens ophouden. Eigen schuld, dikke bult.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:27 schreef Dunckie het volgende:
Ik vind eigenlijk dat het nu al uit de hand gelopen is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:27 schreef Dunckie het volgende:
Zo zeg, midden in de nacht nog geen half uur na het eindelijk bekend worden van de dader is de eerste vergoeilijker al gearriveerdquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:27 schreef Dunckie het volgende:
Wat er treurig aan is, is dat je de golf van moslimterreur ontkent en de schuld bij de slachtoffers legt...quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:29 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Wat is hier nu weer treurig aan? Het is toch duidelijk dat de spanningen alleen maar verder oplopen of niet?
Er zijn vast een paar mensen die van mening zijn "verdeel en heers".quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:29 schreef Dunckie het volgende:
Het is toch duidelijk dat de spanningen alleen maar verder oplopen of niet?
Ik zit het ook echt met verbazing te lezen!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo zeg, midden in de nacht nog geen half uur na het eindelijk bekend worden van de dader is de eerste vergoeilijker al gearriveerd
Je hebt gelijk in het laatste gedeelte van je post, maar getreiter van autochtonen, serieusly?
wild poepenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:30 schreef Iknietweten het volgende:
Wat is de rol van die 3 kleurlingen met de broek op hun enkels die aangehouden zijn?
Wat bedoel je? Wat er vanavond gebeurt is, is op geen enkele manier een normale reactie natuurlijk. Gelukkig blijft het bij enkelingen die labiel worden en tot zoiets overgaan. Ik zei bovendien helemaal niet dat wat ik zei ook het geval moet zijn. Het is maar een idee. Ik spreek genoeg jongere allochtonen die in tegenstelling tot anderen enorm hun best doen maar elke dag het gevoel krijgen anders te zijn, er niet bij te horen, of gewoon verrot gescholden worden om het minste geringste. Allicht gaat dat een keer mis, net zo goed als het nu in de VS met die Black Lives Matter discussie tot excessen leidt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:29 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Inderdaad een normale reactie. Gaat al decennia zo. Al dat getreiter moet eens ophouden. Eigen schuld, dikke bult.
Ja, dat vind ik ook wel. Elke keer dat dit gebeurt is er een te veel, van welke kant het ook komt. Maar het kan nog een stuk erger, en is ook veel erger geweest.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat het nu al uit de hand gelopen is.
Maar het komt steeds van dezelfde kant.... Degenen die stiekem hoopten op een rechtse Duitser zullen het nog steeds met Breivik moeten doen, inmiddels 5 jaar en honderden moslimaanslagen geleden.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:33 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook wel. Elke keer dat dit gebeurt is er een te veel, van welke kant het ook komt. Maar het kan nog een stuk erger, en is ook veel erger geweest.
Gast, als je hier vergoeilijken in leest dan weet ik niet wat je op hebt. Is het te veel gevraagd om een beetje nuchter te reageren? Heb je enig idee hoe het momenteel op middelbare scholen gaat? Hoe vaak kinderen die gewoon in Nederland of Duitsland of waar dan ook geboren zijn voortdurend geconfronteerd worden met hun anders zijn, te horen krijgen dat ze 'terroristen zijn', gevraagd worden waarom ze niet oprotten naar hun eigen land? Laten we niet doen of dat niet in enkele gevallen, zeker bij kinderen uit kwetsbare gezinnen, tot problemen kan leiden.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo zeg, midden in de nacht nog geen half uur na het eindelijk bekend worden van de dader is de eerste vergoeilijker al gearriveerd
Je hebt gelijk in het laatste gedeelte van je post, maar getreiter van autochtonen, seriously?
Ja hoor. Wat een onzin. Dat heb ik niet gedaan en zal ik ook niet doen. En al helemaal niet bij de slachtoffers. De individuele slachtoffers bij dit soort gevallen dragen nooit schuld. Als er al oorzaken aan te wijzen zijn liggen die op een heel ander niveau.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:30 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Wat er treurig aan is, is dat je de golf van moslimterreur ontkent en de schuld bij de slachtoffers legt...
Moslim is niet zeker, gevluchten uit Iran zijn voornamelijk christenhondenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:37 schreef skysherrif het volgende:
Het lijkt erop dat mijn trollreactie ( EN een moslim En een suicidaal gekkie) dus toch gaat kloppen.
en met zo'n 300 aanslagen op asielcentra en woningen van asielzoekers in 2015 in Duitsland...quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:35 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Maar het komt steeds van dezelfde kant.... Degenen die stiekem hoopten op een rechtse Duitser zullen het nog steeds met Breivik moeten doen, inmiddels 5 jaar en honderden moslimaanslagen geleden.
Ik begreep dat er twee of drie opgepakt waren die hard wegrenden van de plaats delict (goh....) en dat die opgepakt werden omdat men dat verdacht vond. Ze bleken er niks mee te maken te hebben en werden vrijgelaten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:30 schreef Iknietweten het volgende:
Wat is de rol van die 3 kleurlingen met de broek op hun enkels die aangehouden zijn?
Ben je weleens op een random Amsterdamse of Rotterdamse school geweest? Daar zijn het moslims die treiteren ipv andersom.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:36 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe het momenteel op middelbare scholen gaat?
Ik heb het maar uit gezet en wacht op jullie commentaren. Vakantie-Duits is toch een stuk gemakkelijker te volgen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:38 schreef tesssssssss het volgende:
Dus het is een Iraniër, die vroeger gepest is, en daarom dit heeft gedaan?
Ik versta hem niet zo goed.
Wat ik bedoel is dat iedereen verantwoordelijk is voor z'n eigen gedrag.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:32 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Wat er vanavond gebeurt is, is op geen enkele manier een normale reactie natuurlijk. Gelukkig blijft het bij enkelingen die labiel worden en tot zoiets overgaan. Ik zei bovendien helemaal niet dat wat ik zei ook het geval moet zijn. Het is maar een idee. Ik spreek genoeg jongere allochtonen die in tegenstelling tot anderen enorm hun best doen maar elke dag het gevoel krijgen anders te zijn, er niet bij te horen, of gewoon verrot gescholden worden om het minste geringste. Allicht gaat dat een keer mis, net zo goed als het nu in de VS met die Black Lives Matter discussie tot excessen leidt.
Het is tweerichtingsverkeer. Autochtonen hebben net zo goed reden om door te slaan vanwege de criminaliteitsgolven, terreuraanslagen en openlijk anti-Westerse sentimenten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:36 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Gast, als je hier vergoeilijken in leest dan weet ik niet wat je op hebt. Is het te veel gevraagd om een beetje nuchter te reageren? Heb je enig idee hoe het momenteel op middelbare scholen gaat? Hoe vaak kinderen die gewoon in Nederland of Duitsland of waar dan ook geboren zijn voortdurend geconfronteerd worden met hun anders zijn, te horen krijgen dat ze 'terroristen zijn', gevraagd worden waarom ze niet oprotten naar hun eigen land? Laten we niet doen of dat niet in enkele gevallen, zeker bij kinderen uit kwetsbare gezinnen, tot problemen kan leiden.
Ik heb helemaal niks lopen vergoeilijken, noch heb ik gezegd dat dit een verklaring voor vandaag is, of dat er geen sprake is van islamitische terreur de laatste tijd. Ik heb alleen maar m'n vrees uitgesproken dat het geweld straks uit nog meer hoeken komt vanwege het verhardende maatschappelijke klimaat.
of ouders die aanhanger van de Shah waren...quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:38 schreef Joezi het volgende:
[..]
Moslim is niet zeker, gevluchten uit Iran zijn voornamelijk christenhonden
Je weet het niet he.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:42 schreef Iknietweten het volgende:
Of was dit een poging om zoveel mogelijk mensen te elimineren ivm met de vangst van een zeldzame pokemon die voor de mcdonalds zat?
Hoe kom je erbij dat het een moslim was? Of heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:42 schreef Gorraay het volgende:
Maar het was dus een moslim, en de moslima die hem “allahoe akbar” hoorde roepen zoog dat dus niet uit haar duim...
Riep die ook allahoe akbar?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:43 schreef Childofthe90s het volgende:
Beetje onduidelijk of het in dit geval nou terreur was of gewoon een soort Van der Vlis geval.
Welke dataset je ook pakt, er is het afgelopen decennia minder terreur geweest dan in de voorgaande decennia. Het neemt wel toe momenteel, en dat is grotendeels moslimterreur. Dat is dieptriest. Mensen die hopen op een rechtse Duitser zijn krankjorum. Elke aanslag is er een te veel, waar hij ook vandaan komt. Maar mogen we naast blind getier ook gewoon vragen wat we kunnen doen om aanslagen te voorkomen op de lange termijn, naast korte termijn veiligheidsmaatregelen? Ik denk dat een maatschappelijk klimaat van haat en nijd niet werkt. En daar zijn een stapel moslims op aan te spreken, maar evengoed een stapel niet-moslims. Ik begrijp werkelijk niet waarom dit als een rode lap op een stier werkt bij een paar figuren hier.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:35 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Maar het komt steeds van dezelfde kant.... Degenen die stiekem hoopten op een rechtse Duitser zullen het nog steeds met Breivik moeten doen, inmiddels 5 jaar en honderden moslimaanslagen geleden.
Hij heeft een lekker Bayerisch accentje dat hij poogt te onderdrukken jaquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:38 schreef tesssssssss het volgende:
Dus het is een Iraniër, die vroeger gepest is, en daarom dit heeft gedaan?
Ik versta hem niet zo goed.
Nou die ooggetuige zei van wel, maar jah. Ik was er niet bij.quote:
Dat ontken ik toch ook nergens of wel. Maar aangezien dit me geen roomblanke knul leek, ging ik er even niet van uit dat de oorzaak hier bij treiterende moslims lag, ALS het al zo zou zijn dat het iemand is die door getreiter langzaam over het randje is gedrukt. Echt, jullie lezen er meteen zo veel in.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:38 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ben je weleens op een random Amsterdamse of Rotterdamse school geweest? Daar zijn het moslims die treiteren ipv andersom.
Je doet ook nogal een uitspraak.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:45 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch ook nergens of wel. Maar aangezien dit me geen roomblanke knul leek, ging ik er even niet van uit dat de oorzaak hier bij treiterende moslims lag, ALS het al zo zou zijn dat het iemand is die door getreiter langzaam over het randje is gedrukt. Echt, jullie lezen er meteen zo veel in.
Vind je anders dat er verzachtende omstandigheden zouden zijn?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:48 schreef bascross het volgende:
We kunnen opgelucht ademhalen. De dader is een allochtoon. Welke beweegreden hij voor deze aanslag had is verder niet relevant.
Ik wil het niet goedpraten. Ik wil ook niet zeggen 'goh ik begrijp wel waarom je dat deed knul'. Maar ik wil wel graag begrijpen hoe mensen er toe komen om dit soort onbegrijpelijke daden te verrichten. Net zo goed als ik wil begrijpen waarom iemand depressief wordt en zichzelf van het leven beroofd, of hoe mensen er toe komen de criminaliteit in te gaan, of homo's in elkaar te willen trappen, of weet ik wat voor achterlijk gedrag te vertonen. Of waarom Hitler per se de joden moest hebben. En vul de lijst maar aan.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:40 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat iedereen verantwoordelijk is voor z'n eigen gedrag.
En onschuldigen vermoorden kun je niet goedpraten, niet eens een vleugje begrip voor op brengen.
Waarom moet alles toch tot in den treure begrepen worden, geanaliseerd worden.
Is het echt zo moeilijk om simpelweg te concluderen dat we het hebben over in en in slechte mensen, totaal de weg kwijt.
En belangrijker: zonder excuus gewoon losers zijn die elk eigen verantwoordelijkheid ontkennen en alles gooien op slachtoffer-zijn. Zonder een reden.
Vergunning?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:50 schreef ToT het volgende:
Getreiterd of niet; hoe kwam hij aan die wapens?
Ook dat heb ik gezegd volgens mij.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het is tweerichtingsverkeer. Autochtonen hebben net zo goed reden om door te slaan vanwege de criminaliteitsgolven, terreuraanslagen en openlijk anti-Westerse sentimenten.
In Duitsland is een handwapen niet zo moeilijk te verkrijgen, twas geen kalasnikov ofzoquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:50 schreef ToT het volgende:
Hoezo opgelucht ademhalen; de doden zijn minder dood ?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:48 schreef bascross het volgende:
We kunnen opgelucht ademhalen. De dader is een allochtoon. Welke beweegreden hij voor deze aanslag had is verder niet relevant.
?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:49 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je doet ook nogal een uitspraak.
Dat vraag ik me ook altijd af. Gelukkig maar dat we het niet weten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:50 schreef ToT het volgende:
Okeequote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:51 schreef Joezi het volgende:
[..]
In Duitsland is een handwapen niet zo moeilijk te verkrijgen, twas geen kalasnikov ofzo
Ja op 18 jarige leeftijd was hij zo boos dat hij ook kinderen doodde.quote:
Wie weet werd hij ook geplaagd door kinderen die niet begrepen waarom die meneer zo'n donker kleurtje had of zo?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja op 18 jarige leeftijd was hij zo boos dat hij ook kinderen doodde.
Want die man zei toch dat er ook kinderen bij waren?
Bij de slachtoffers.
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Vind je anders dat er verzachtende omstandigheden zouden zijn?
Het was niet helemaal serieus bedoeld, maar sommige mensen in deze reeks hoopten iets teveel op een nieuwe Breivik imo.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:51 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Hoezo opgelucht ademhalen; de doden zijn minder dood ?
Of omdat het bij uitzondering niet islam-gerelateerd is ?
Wat bedoel je te zeggen ?
Ah right.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:55 schreef bascross het volgende:
[..]
[..]
Het was niet helemaal serieus bedoeld, maar sommige mensen in deze reeks hoopten iets teveel op een nieuwe Breivik imo.
Gelukkig! Ik ga het goede nieuws snel overbrengen aan de nabestaanden!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:54 schreef Dunckie het volgende:
http://www.spiegel.de/int(...)-loser-a-451379.html
Dit vat mijn perspectief wel aardig samen. Het zal voor de meeste schreeuwers die van geen nuance willen weten wel weer te lang zijn. Samenvatting: het is 'n beetje complexer dan je denkt.
Dat gaat dus om 'losers' in het algemeen. Jij begon met de vreemde woordkeuze 'het getreiter van de autochtone bevolking'. Een moslim kan ook door andere moslims worden gepest. Dat is de nuance die bij jou ontbrak.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:54 schreef Dunckie het volgende:
Dit vat mijn perspectief wel aardig samen. Het zal voor de meeste schreeuwers die van geen nuance willen weten wel weer te lang zijn. Samenvatting: het is 'n beetje complexer dan je denkt.
Wat is dat nou weer voor reactie dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:57 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Gelukkig! Ik ga het goede nieuws snel overbrengen aan de nabestaanden!
Het is een zionistisch complot, ik zeg het je!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:57 schreef tesssssssss het volgende:
Ik vind het eigenlijk best een vaag verhaal.
Je niet gewaardeerd, of zelfs gediscrimineerd voelen en daarom mensen vermoorden, heeft niks te maken met schreeuwers of nuance.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:54 schreef Dunckie het volgende:
"colossal security failure" lijkt z'n mening over elke aanslag in Europa...twitter:FoxNews twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 02:51:04Aaron Cohen on #Munich: "What we're seeing here is a colossal security failure that I believe starts systematically from Chancellor Merkel." reageer retweet
quote:Aaron Cohen, a counterterrorism expert and former member of the elite Israeli special forces unit, said on CNN early Friday that the Bastille Day attack in Nice, France, was a "colossal" security failure that could have been stopped.
Achteraf gesproken kan iedere aanslag worden voorkomen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:00 schreef crystal_meth het volgende:
"colossal security failure" lijkt z'n mening over elke aanslag in Europa...twitter:FoxNews twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 02:51:04Aaron Cohen on #Munich: "What we're seeing here is a colossal security failure that I believe starts systematically from Chancellor Merkel." reageer retweet
[..]
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Och, ook nog erbij.
Ben blij dat ik Angela Merkel niet ben.
Welterusten.
Iedereen kan door iedereen gepest worden en in normale omstandigheden leidt dat gelukkig zelden tot kortsluiting. Mijn punt was ALLEEN maar dat ik bang was dat de voortdurende shit die de allochtone bevolking die helemaal niks te maken heeft met heel dat terrorisme moet doorstaan, door de generaliserende platte en vaak discriminerende reacties van delen van de politiek en de bevolking (en lees 'n willekeurig topic hier om te zien wat ik bedoel), dat die spanning nog meer labiele figuren over het randje zou duwen. Verder niks. Niks radicaals, niks goedpraterigs, niks ontkennerigs.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat gaat dus om 'losers' in het algemeen. Jij begon met de vreemde woordkeuze 'het getreiter van de autochtone bevolking'. Een moslim kan ook door andere moslims worden gepest. Dat is de nuance die bij jou ontbrak.
Bovendien, als je het stuk uitleest zie je dat hij specifiek op de Arabische wereld en haar verleden en de rol daarvan in minderwaardigheidsgevoelens en labiliteit bij hedendaagse moslims ingaat (en ook 'n klein beetje kritiek op de rol van het westen daarin, maar bij lange na niet uitsluitend).quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat gaat dus om 'losers' in het algemeen. Jij begon met de vreemde woordkeuze 'het getreiter van de autochtone bevolking'. Een moslim kan ook door andere moslims worden gepest. Dat is de nuance die bij jou ontbrak.
Je verzint aan de lopende band excuses voor de islamitische terreurgolf die de westerse wereld op dit moment treft.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:59 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor reactie dan?
Zeg maar waar ik daar een poging toe deed.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:59 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Je niet gewaardeerd, of zelfs gediscrimineerd voelen en daarom mensen vermoorden, heeft niks te maken met schreeuwers of nuance.
Dat is gewoon idioot en niet te verdedigen.
Doe er dan ook geen poging toe, aub.
Je kan wel steeds zo ontwijkend reageren, maar we replyen niet voor niets op je rare uitspraken.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:05 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Zeg maar waar ik daar een poging toe deed.
Aan de lopende band nog wel. Dit is het eerste topic waar ik me uberhaupt in zo'n discussie als dit mengt man. Bovendien heb ik geen enkel excuus voor de islamitische terreurgolf naar voren gebracht. Je wilt dat gewoon lezen en er dan over tieren omdat dat je wereldbeeld lekker bevestigt. Wijs me aan waar ik dat gedaan heb.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:05 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Je verzint aan de lopende band excuses voor de islamitische terreurgolf die de westerse wereld op dit moment treft.
Ik zeg niet dat je iets probeert goed te praten of ontkennen. Ik snap de analyse die je maakt, maar ik vond dat je hem te scherp stelde.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:04 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Iedereen kan door iedereen gepest worden en in normale omstandigheden leidt dat gelukkig zelden tot kortsluiting. Mijn punt was ALLEEN maar dat ik bang was dat de voortdurende shit die de allochtone bevolking die helemaal niks te maken heeft met heel dat terrorisme moet doorstaan, door de generaliserende platte en vaak discriminerende reacties van delen van de politiek en de bevolking (en lees 'n willekeurig topic hier om te zien wat ik bedoel), dat die spanning nog meer labiele figuren over het randje zou duwen. Verder niks. Niks radicaals, niks goedpraterigs, niks ontkennerigs.
Ik heb precies opgeschreven wat ik bedoel. Als iemand je wereldbeeld niet deelt is het niet meteen een rare uitspraak. Bovendien ontwijk ik niks maar vraag ik je te zeggen waar ik deed wat je beweert. Kun je aanwijzen waar ik dat deed en waarom je dat vindt? Dan wil ik er best met je over discussieren. Ik ga dat niet uit de weg.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:06 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Je kan wel steeds zo ontwijkend reageren, maar we replyen niet voor niets op je rare uitspraken.
Als je het anders bedoelt, moet je het anders opschrijven.
Ok, sorry. Ik reageer misschien wat heftig door sommige reacties waar ik me blijkbaar tegen moet verdedigen. Ik ben niet gewend dat er meteen zo heftig en hatelijk gereageerd wordt als door sommigen hier.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je iets probeert goed te praten of ontkennen. Ik snap de analyse die je maakt, maar ik vond dat je hem te scherp stelde.
Maakt niet uit joh, we reageren allemaal wel eens met hyperbolen, overdrijvingen of provocaties om een discussie kracht bij te zetten. Ik voel me nooit persoonlijk aangevallen en dat zou jij ook niet moeten doen. Ik neem wat hier allemaal wordt gezegd ook met een korreltje zoutquote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:09 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ok, sorry. Ik reageer misschien wat heftig door sommige reacties waar ik me blijkbaar tegen moet verdedigen. Ik ben niet gewend dat er meteen zo heftig en hatelijk gereageerd wordt als door sommigen hier.
De enige manier om het hier uit te houden wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:12 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Maakt niet uit joh, we reageren allemaal wel eens met hyperbolen, overdrijvingen of provocaties om een discussie kracht bij te zetten. Ik voel me nooit persoonlijk aangevallen en dat zou jij ook niet moeten doen. Ik neem wat hier allemaal wordt gezegd ook met een korreltje zout
Motief is nog niet bekend.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:14 schreef PXY225 het volgende:
Een Iraniër?
- Ex-moslim?
- Sjiiet?
- Of bekeerd naar het salafisme?
Toch is dat jammer. Het internet biedt zo veel mogelijkheden om te discussieren en van elkaar te leren. Eigenlijk is het absurd dat het zo snel ontaardt in gescheld.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De enige manier om het hier uit te houden wel.
Ach, stukje tijdsgeest en in topics als deze regeert de emotie vaak. Verder deel ik zelf wel eens een verbale tik uit, dus krijg ik er ook af en toe een paar terug. Daar moet ik dan ook niet moeilijk over doen. Schelden probeer ik altijd wel tot nul te reduceren, dat vind ik toch wel een teken van zwakte.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:17 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Toch is dat jammer. Het internet biedt zo veel mogelijkheden om te discussieren en van elkaar te leren. Eigenlijk is het absurd dat het zo snel ontaardt in gescheld.
Eentje die gepest werd op school, als we die post op 4chan(?) mogen geloven.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:14 schreef PXY225 het volgende:
Een Iraniër?
- Ex-moslim?
- Sjiiet?
- Of bekeerd naar het salafisme?
Dat valt zeker niet uit te sluiten. Ook iets over pesten gelezen. Ik neem aan dat de instanties op dit moment telefoon, laptop, gameconsole etc uit aan het pluizen zijn en binnen enkele uren meer duidelijkheid verschaft wordt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:23 schreef Tweek het volgende:
[..]
Een idioot dus. Maar de kans is dus groot dat het weer Islam was.
Zou de eerste keer zijn in Duitsland dat we het over pesten hebben.Feit is dat is dat de Islam dit aan moedigt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat valt zeker niet uit te sluiten. Ook iets over pesten gelezen. Ik neem aan dat de instanties op dit moment telefoon, laptop, gameconsole etc uit aan het pluizen zijn en binnen enkele uren meer duidelijkheid verschaft wordt.
Gelukkig dan maar dat niet alle anderhalf miljard moslims die aanmoediging begrijpen, anders was het snel gedaan met ons.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:36 schreef Tweek het volgende:
[..]
Zou de eerste keer zijn in Duitsland dat we het over pesten hebben.Feit is dat is dat de Islam dit aan moedigt.
Net als met de christenen hebben het merendeel het boek niet gelezen. Maar de Islam is heel duidelijk, vrouwen hebben geen rechten en ongelovigen dienen vermoord te worden.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat niet alle anderhalf miljard moslims die aanmoediging begrijpen, anders was het snel gedaan met ons.
Dat is een grof schandaal als de islam dat zegt. Maar goed, ik ben benieuwd naar de conclusies die de politie gaat trekken op basis van de informatie die ze aangetroffen hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:55 schreef Tweek het volgende:
[..]
Net als met de christenen hebben het merendeel het boek niet gelezen. Maar de Islam is heel duidelijk, vrouwen hebben geen rechten en ongelovigen dienen vermoord te worden.
De vraag is of de aanhangers van het geloof dat werkelijk kunnnen stellen dat het een geloof van liefde en vrede is. Ze kunnen 150 euro verdienen als dat klopt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is een grof schandaal als de islam dat zegt. Maar goed, ik ben benieuwd naar de conclusies die de politie gaat trekken op basis van de informatie die ze aangetroffen hebben.
We hebben het in dit topic over 10 doden. Motief onbekend. Laten we het bij de feiten houden en het niet transformeren tot een prijsvraag topic.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 04:01 schreef Tweek het volgende:
[..]
De vraag is of de aanhangers van het geloof dat werkelijk kunnnen stellen dat het een geloof van liefde en vrede is. Ze kunnen 150 euro verdienen als dat klopt.
Eerste keer?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:36 schreef Tweek het volgende:
[..]
Zou de eerste keer zijn in Duitsland dat we het over pesten hebben.Feit is dat is dat de Islam dit aan moedigt.
Je hebt gelijk, laten we afwachten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 04:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We hebben het in dit topic over 10 doden. Motief onbekend. Laten we het bij de feiten houden en het niet transformeren tot een prijsvraag topic.
Oh ik dacht juist dat hij net als zovelen zich achter gesteld voelden omdat er een recessie was. Jong en kon geen werk vinden zoals zo vellen anderen. Het enige verschil is dat hem 72 maagden worden beloofd en de rest gewoon probeert een baan te vinden.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 04:18 schreef Hathor het volgende:
Nu je de achtergrond kent en dat naast dat geschreeuw op dat dak legt, krijg ik een beetje de indruk dat het hier gaat om iemand die niet voor vol werd aangezien, buitengesloten werd wellicht. Hij stond op dat dak iets te roepen van "ik ben een Duitser, ik ben hier geboren", maar misschien werd hij gepest met zijn Iraanse achtergrond, het kwam in ieder geval over als iemand die het beu was niet serieus te worden genomen.
Aangezien je een expert ben, kan je me uit leggen waarom ik niet een winkel centrum over hoop heb geschoten? Last van acne en niet de populairste, dit was dus een logische stap voor mij geweest. Waarom heb ik het dan niet gedaan, en deze persoon wel?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 04:18 schreef Hathor het volgende:
Nu je de achtergrond kent en dat naast dat geschreeuw op dat dak legt, krijg ik een beetje de indruk dat het hier gaat om iemand die niet voor vol werd aangezien, buitengesloten werd wellicht. Hij stond op dat dak iets te roepen van "ik ben een Duitser, ik ben hier geboren", maar misschien werd hij gepest met zijn Iraanse achtergrond, het kwam in ieder geval over als iemand die het beu was niet serieus te worden genomen.
Je woont zeker niet in Alphen aan den Rijn?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 04:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
Aangezien je een expert ben, kan je me uit leggen waarom ik niet een winkel centrum over hoop heb geschoten? Last van acne en niet de populairste, dit was dus een logische stap voor mij geweest. Waarom heb ik het dan niet gedaan, en deze persoon wel?
Ik ben geen expert, ik probeer gewoon een logische verklaring te vinden, gissen is het enige wat je kan totdat men met feiten naar buiten komt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 04:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
Aangezien je een expert ben, kan je me uit leggen waarom ik niet een winkel centrum over hoop heb geschoten? Last van acne en niet de populairste, dit was dus een logische stap voor mij geweest. Waarom heb ik het dan niet gedaan, en deze persoon wel?
Waarom zijn er elk jaar zo'n 50 school shooters in de VS (142 in de periode 2013 tot oktober 2015)? Who knows...quote:Op zaterdag 23 juli 2016 04:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 04:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je woont zeker niet in Alphen aan den Rijn?
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 04:36 schreef Hathor het volgende:
De andere uitleg is dat hij duidelijk wilde maken dat de dreiging ook van uit geboren autochtonen komt. Hij was een Duitser, maar dat nam niet weg dat hij Duitsers dood maakte.Want dat is wat zijn religie zegt dat hij moet doen.
Beide ideeën hebben even veel waarden. Jij zegt hij werd gepest, ik zeg dat het symptomatisch is.
[..]
Ik ben geen expert, ik probeer gewoon een logische verklaring te vinden, gissen is het enige wat je kan totdat men met feiten naar buiten komt.
Iedere week een school shooter? Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 04:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waarom zijn er elk jaar zo'n 50 school shooters in de VS (142 in de periode 2013 tot oktober 2015)? Who knows...
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 04:41 schreef Tweek het volgende:
[..]
Iedere week een school shooter? Waar heb je het over?
http://europe.newsweek.co(...)ca-2013-334222?rm=euquote:Map: Every School Shooting in America Since 2013
The Oregon community college shooting is the 45th school shooting in 2015.
By Polly Mosendz On 10/6/15 at 10:31 PM
There have been 142 school shootings in the United States since 2013, according to an index created by Everytown for Gun Safety and Moms Demand Action for Gun Sense in America.
The advocacy groups created a map of "anytime a firearm is discharged inside a school building or on a school campus or grounds," using media reports.
De dader was een Iranieër, en Iran is 98% moslim. Hoe kan je het slappe ''verwarde man'' excuus nou nog steeds gebruiken als de feiten je letterlijk onder de neus gedrukt worden? De politieke correctheid van mensen zoals jij wordt Europa de dood.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:04 schreef Poepz0r het volgende:
Ben er wel van overtuigd dat dit geen islamterrorist is, maar een gevalletje Alphen aan de Rijn.
Dit. En ondertussen heeft niemand door dat die verharding overal alleen maar tot ellende leidt als domino effect.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:27 schreef Dunckie het volgende:
Bekijk de video waar hij staat te praten met de Balkonman. Ik ben een Duitser zegt hij en roept fuck off buitenlanders. Waarschijnlijk moeten we het meer in de trand zoeken van pesterijen/discriminatie etc waardoor iemand doorgedraait is maar zeker geen IS aanhanger.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:21 schreef noidey het volgende:
[..]
De dader was een Iranieër, en Iran is 98% moslim. Hoe kan je het slappe ''verwarde man'' excuus nou nog steeds gebruiken als de feiten je letterlijk onder de neus gedrukt worden? De politieke correctheid van mensen zoals jij wordt Europa de dood.
Dit inderdaad maar ik blijf zeggen; Eigen schuld dikke bult. WIJ (Europa) hebben NIETS te zoeken in landen als Syrië etc. Wij willen weer zo graag haantje de voorste zijn en hulp bieden etc, maar sommigen zijn daar zoals we merken niet van gediend. Laat ze hun eigen teringzooi opruimen. Maar er zal wel olie liggenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:22 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dit. En ondertussen heeft niemand door dat die verharding overal alleen maar tot ellende leidt als domino effect.
Hij had een dubbele nationaliteit natuurlijk, anders zat hij niet in Duitsland. Maar hij komt oorspronkelijk uit Iran. Hoeveel van dit soort mensen wil jij nog in Europa hebben? Ookal hoort hij niet bij IS, hoeveel schietpartijen wil jij nog per jaar voordat je in gaat zien dat onze culturen niet samen door een deur gaan?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bekijk de video waar hij staat te praten met de Balkonman. Ik ben een Duitser zegt hij en roept fuck off buitenlanders. Waarschijnlijk moeten we het meer in de trand zoeken van pesterijen/discriminatie etc waardoor iemand doorgedraait is maar zeker geen IS aanhanger.
Ik ben een Duitser. Dus hij is daar geboren (dubbel paspoort?) Ouders waarschijnlijk Iraniers gok ik zo. Ik ben ook totaal niet blij met alle gebeurtenissen maar dit hebben wij allemaal zelf in de hand gewerkt (wij ook want wij stemmen immers).quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:26 schreef noidey het volgende:
[..]
Hij had een dubbele nationaliteit natuurlijk, anders zat hij niet in Duitsland. Maar hij komt oorspronkelijk uit Iran. Hoeveel van dit soort mensen wil jij nog in Europa hebben? Ookal hoort hij niet bij IS, hoeveel schietpartijen wil jij nog per jaar voordat je in gaat zien dat onze culturen niet samen door een deur gaan?
Dan zou iemand wel echt alle minderheden kaarten hebben getrokkenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:26 schreef Childofthe90s het volgende:
Een extreemrechtse Iraanse Duitser lijkt me onwaarschijnlijk.
Maarja mensen stemmen liever met hun portemonnee (VVD) dan dat ze graag wat meer bescherming willen hebben. Niet janken nu. Dit hadden we aan kunnen zien komen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:29 schreef Poepz0r het volgende:
Ik roep het al jaren; Kijk naar Zwitserland. Waarom kunnen wij dat niet? Bemoeien zich amper met anderen en het mooie is in het land zelf gebeuren amper tot geen nare dingen zoals aanslagen etc. Maar nee Nederland en ook Duitsland moeten NATUURLIJK de helpende hand bieden want ojee er zal eens olie liggen etc. Donder toch op. Dit hebben wij allemaal aan die tyfus regeringen te danken, niets meer of minder.
Nee, dit hebben wij niet zelf in de hand. De bureaucraten in de EU top hebben dit in de hand. Wij zijn nu het slachtoffer omdat de meneertjes in brussel graag een carrière op EU niveau willen in plaats van alleen in hun eigen land. Waarom ook niet? zo verdienen ze veel meer. Wat boeit het hun of Europa kapot gaat? Tegen die tijd zijn ze toch al dood. Alhoewel, het gaat nu de laatste tijd toch wel erg rap.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ben een Duitser. Dus hij is daar geboren (dubbel paspoort?) Ouders waarschijnlijk Iraniers gok ik zo. Ik ben ook totaal niet blij met alle gebeurtenissen maar dit hebben wij allemaal zelf in de hand gewerkt (wij ook want wij stemmen immers).
Klopt wat je zegt maar wie stemmen er? Wij toch? Dan had je andere keuzes moeten maken. Dat de EU kapot gaat had ik je 10 jaar geleden al kunnen voorspellen. Zoveel cultuurverschillen (Zuid en Oost-Europa) in 1 Europa gaat never nooit werken. Lekker terug naar een soort EEG en ieder zijn eigen munteenheid.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:33 schreef noidey het volgende:
[..]
Nee, dit hebben wij niet zelf in de hand. De bureaucraten in de EU top hebben dit in de hand. Wij zijn nu het slachtoffer omdat de meneertjes in brussel graag een carrière op EU niveau willen in plaats van alleen in hun eigen land. Waarom ook niet? zo verdienen ze veel meer. Wat boeit het hun of Europa kapot gaat? Tegen die tijd zijn ze toch al dood. Alhoewel, het gaat nu de laatste tijd toch wel erg rap.
Liefste zie ik Nederland als een Zwitserland 2.0. Dat land bemoeit zich met niemand en is gewoon chill. Waarom kan dat hier niet?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:33 schreef noidey het volgende:
[..]
Nee, dit hebben wij niet zelf in de hand. De bureaucraten in de EU top hebben dit in de hand. Wij zijn nu het slachtoffer omdat de meneertjes in brussel graag een carrière op EU niveau willen in plaats van alleen in hun eigen land. Waarom ook niet? zo verdienen ze veel meer. Wat boeit het hun of Europa kapot gaat? Tegen die tijd zijn ze toch al dood. Alhoewel, het gaat nu de laatste tijd toch wel erg rap.
Het cultuurverschil tussen Europese landen is helemaal niet zo erg. We hebben allemaal westerse normen en waarden die erg veel op elkaar lijken. Natuurlijk is de diversiteit tussen bijvoorbeeld zweden en spanje mooi, maar uiteindelijk kunnen we wel allemaal door een deur met elkaar. Het probleem zit hem in de massa immigratie. De mensen die we Europa in laten komen van landen waar het sowieso al niet goed gaat, en ze nemen die cultuur met zich mee. Deze cultuur is zo tegenstrijdig met onze cultuur dat we niet samen kunnen leven. Het sprookje dat ze integreren en zich aanpassen aan onze cultuur kunnen we nu ook wel achterwegen laten, uit cijfers blijkt juist dat de volgende generatie juist minder geintegreerd is dan de ouders. En het zal alleen maar erger worden met het terrorisme, want de moslimbevolking heeft hogere geboortecijfers dan de europese bevolking. We kunnen het niet meer terugdraaien, maar we kunnen er wel voor zorgen dat het niet nog erger wordt. Uit de EU, stop de vluchtelingenstroom, en zet criminelen met een dubbele nationaliteit uit het land.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt maar wie stemmen er? Wij toch? Dan had je andere keuzes moeten maken. Dat de EU kapot gaat had ik je 10 jaar geleden al kunnen voorspellen. Zoveel cultuurverschillen (Zuid en Oost-Europa) in 1 Europa gaat never nooit werken. Lekker terug naar een soort EEG en ieder zijn eigen munteenheid.
De polls zien er in ieder geval goed uit. PVV loopt flink aan kop.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:40 schreef Old_Pal het volgende:
Weer een reden om straks op Wilders te stemmen.
Natuurlijk zijn cultuurverschillen WEL een probleem. Voorbeeld over de Spanjolen met hun Siesta waar Brussel helemaal niet over te spreken was, want ja er moet gewerkt worden! Probeer zoiets simpels maar eens te veranderenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:45 schreef noidey het volgende:
[..]
Het cultuurverschil tussen Europese landen is helemaal niet zo erg. We hebben allemaal westerse normen en waarden die erg veel op elkaar lijken. Natuurlijk is de diversiteit tussen bijvoorbeeld zweden en spanje mooi, maar uiteindelijk kunnen we wel allemaal door een deur met elkaar. Het probleem zit hem in de massa immigratie. De mensen die we Europa in laten komen van landen waar het sowieso al niet goed gaat, en ze nemen die cultuur met zich mee. Deze cultuur is zo tegenstrijdig met onze cultuur dat we niet samen kunnen leven. Het sprookje dat ze integreren en zich aanpassen aan onze cultuur kunnen we nu ook wel achterwegen laten, uit cijfers blijkt juist dat de volgende generatie juist minder geintegreerd is dan de ouders. En het zal alleen maar erger worden met het terrorisme, want de moslimbevolking heeft hogere geboortecijfers dan de europese bevolking. We kunnen het niet meer terugdraaien, maar we kunnen er wel voor zorgen dat het niet nog erger wordt. Uit de EU, stop de vluchtelingenstroom, en zet criminelen met een dubbele nationaliteit uit het land.
Tevens kan ik je melden dat Nederland zeker niet snel uit de EU zal gaan, want wij zijn een van de grondleggers van de EU (komt weer het haantje de voorste gedrag van onze regering boven drijven).quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:45 schreef noidey het volgende:
[..]
Het cultuurverschil tussen Europese landen is helemaal niet zo erg. We hebben allemaal westerse normen en waarden die erg veel op elkaar lijken. Natuurlijk is de diversiteit tussen bijvoorbeeld zweden en spanje mooi, maar uiteindelijk kunnen we wel allemaal door een deur met elkaar. Het probleem zit hem in de massa immigratie. De mensen die we Europa in laten komen van landen waar het sowieso al niet goed gaat, en ze nemen die cultuur met zich mee. Deze cultuur is zo tegenstrijdig met onze cultuur dat we niet samen kunnen leven. Het sprookje dat ze integreren en zich aanpassen aan onze cultuur kunnen we nu ook wel achterwegen laten, uit cijfers blijkt juist dat de volgende generatie juist minder geintegreerd is dan de ouders. En het zal alleen maar erger worden met het terrorisme, want de moslimbevolking heeft hogere geboortecijfers dan de europese bevolking. We kunnen het niet meer terugdraaien, maar we kunnen er wel voor zorgen dat het niet nog erger wordt. Uit de EU, stop de vluchtelingenstroom, en zet criminelen met een dubbele nationaliteit uit het land.
Als PVV wint, krijgen we een NEXITquote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Tevens kan ik je melden dat Nederland zeker niet snel uit de EU zal gaan, want wij zijn een van de grondleggers van de EU (komt weer het haantje de voorste gedrag van onze regering boven drijven).
Ja en dan? Denk je dat dat zo 1,2,3 even geregeld is? Je kan wel een forum of referendum houden, maar dan ben je er nog nietquote:
Het cultuurverschil binnenin Europa is helemaal geen probleem. Wat jij noemt is onzin. Stelt niks voor tegenover mensen die vinden dat ongelovigen dood moeten, dat joden en christenen dood moeten, dat homos dood moeten, dat vrouwen minderwaardig zijn, dat mensen die de islam verlaten dood moeten, ga zo maar door. Dit gaat toch wel een stapje verder dan een slapende spanjaard.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn cultuurverschillen WEL een probleem. Voorbeeld over de Spanjolen met hun Siesta waar Brussel helemaal niet over te spreken was, want ja er moet gewerkt worden! Probeer zoiets simpels maar eens te veranderenDat is al een cultuurverschil met ons bijvoorbeeld.
Immigratie moet je inperken, niet stoppen. Stoppen gaat sowieso niet. Enig idee hoeveel douanes je daarvoor nodig hebt? Duizenden die iedereen afzonderlijk moeten controleren etc etc. Daarnaast diegene die echt wilt komt toch wel binnen of wil jij een Berlijnse muur rond Nederland zetten?
Criminelen het land uitzetten lijkt mij ook voorbarig. Gewoon berechten en de grootste criminelen zitten in Den Haag en Brussel
Dit geldt ook voor de brexit. Maar het volk heeft in ieder geval gesproken. Dit is wat wij ook moeten doen. Als we niks doen, gaat er ook niks gebeuren.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja en dan? Denk je dat dat zo 1,2,3 even geregeld is? Je kan wel een forum of referendum houden, maar dan ben je er nog niet
Verdiep je eens in de EU economie vriend voordat je wat roept dat dat geen probleem is. Het is een GIGANTISCH probleem namelijk. Brussel wil bijvoorbeeld dat iedereen 40 uur werkt, maar als er aangesloten landen zijn waar dat niet gebruikelijk is, wat dan? Zoals de Spanjolen emt hun Siesta en de Zweden met hun 6-urige werkdag. Daardoor ontstaan fricties, economische problemen etc etc. Uiteraard is dit HEEL iets anders dan terrorisme, maar ik wilde alleen aangeven dat het weldegelijk tot grote problemen binnen de EU aan het leiden is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:55 schreef noidey het volgende:
[..]
Het cultuurverschil binnenin Europa is helemaal geen probleem. Wat jij noemt is onzin. Stelt niks voor tegenover mensen die vinden dat ongelovigen dood moeten, dat joden en christenen dood moeten, dat homos dood moeten, dat vrouwen minderwaardig zijn, dat mensen die de islam verlaten dood moeten, ga zo maar door. Dit gaat toch wel een stapje verder dan een slapende spanjaard.
Probleem is dat de PVV (daar ga jij op stemmen vernam ik) nooit geen 70-80 zetels gaat halen en dus altijd samen zal moeten werken met andere partijen en die gaan een NEXIT tegenwerken. Uiteindelijk gaat er dus niks gebeuren.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:56 schreef noidey het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor de brexit. Maar het volk heeft in ieder geval gesproken. Dit is wat wij ook moeten doen. Als we niks doen, gaat er ook niks gebeuren.
Tip: neem cultuur/identiteit eens in acht met het juiste schaalniveau.schreeuwen over siesta's slaat nergens op. je moet wat verder kijken.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn cultuurverschillen WEL een probleem. Voorbeeld over de Spanjolen met hun Siesta waar Brussel helemaal niet over te spreken was, want ja er moet gewerkt worden! Probeer zoiets simpels maar eens te veranderenDat is al een cultuurverschil met ons bijvoorbeeld.
Immigratie moet je inperken, niet stoppen. Stoppen gaat sowieso niet. Enig idee hoeveel douanes je daarvoor nodig hebt? Duizenden die iedereen afzonderlijk moeten controleren etc etc. Daarnaast diegene die echt wilt komt toch wel binnen of wil jij een Berlijnse muur rond Nederland zetten?
Criminelen het land uitzetten lijkt mij ook voorbarig. Gewoon berechten en de grootste criminelen zitten in Den Haag en Brussel
Volgens mij is lezen lastig aangezien ik aangaf een simpel voorbeeld te geven. Uiteraard gaat het veel dieper, maar dit soort dingen spelen wel degelijk binnen Europa. Landen worden boos op Brussel bemoeizucht met cultuur etc etc. En uiteindelijk valt de hele boel in elkaar, althans dat is gaande nu.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:00 schreef s0k het volgende:
[..]
Tip: neem cultuur/identiteit eens in acht met het juiste schaalniveau.schreeuwen over siesta's slaat nergens op. je moet wat verder kijken.
Eens met dat Brussel zich niet met cultuur moet bemoeien. Maar noord en zuid europa tegen elkaar afzetten als primair probleem slaat nergens op.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Volgens mij is lezen lastig aangezien ik aangaf een simpel voorbeeld te geven. Uiteraard gaat het veel dieper, maar dit soort dingen spelen wel degelijk binnen Europa. Landen worden boos op Brussel bemoeizucht met cultuur etc etc. En uiteindelijk valt de hele boel in elkaar, althans dat is gaande nu.
Niet primair, maar dat is wel iets wat al een aantal jaren een van de problemen is. Nog niet eens het geval Oost-Europa besproken...Ik vrees wel met grote vrezen voor acties vanuit landen als alles uit elkaar dondert.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:05 schreef s0k het volgende:
[..]
Eens met dat Brussel zich niet met cultuur moet bemoeien. Maar noord en zuid europa tegen elkaar afzetten als primair probleem slaat nergens op.
Ik zeg ook niet dat ik voor de EU ben, waar al ons geld naar oost europa gaat, maar ik vind wel dat alle europeanen overal in europa zouden mogen wonen en werken. Wij hebben allemaal dezelfde westerse normen en waarden waardoor we goed samen kunnen leven. Maar ik ben het wel eens dat alle landen voor hun eigen geld moeten zorgen, en niet dat west europa voor oost europa werkt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de EU economie vriend voordat je wat roept dat dat geen probleem is. Het is een GIGANTISCH probleem namelijk. Brussel wil bijvoorbeeld dat iedereen 40 uur werkt, maar als er aangesloten landen zijn waar dat niet gebruikelijk is, wat dan? Zoals de Spanjolen emt hun Siesta en de Zweden met hun 6-urige werkdag. Daardoor ontstaan fricties, economische problemen etc etc. Uiteraard is dit HEEL iets anders dan terrorisme, maar ik wilde alleen aangeven dat het weldegelijk tot grote problemen binnen de EU aan het leiden is.
Vroeger (EEG) konden we ook overal wonen en werken? Ja je moest hier en daar wat papieren invullen maar het werkte prima dus ik noem dat geen voordeel van het lidmaatschap. Ik hoor het de regeringen vaak zeggen; Vrij verkeer van mensen blabla maar dat was vroeger ook zo dus dat is gewoon politiek gelul.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:07 schreef noidey het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik voor de EU ben, waar al ons geld naar oost europa gaat, maar ik vind wel dat alle europeanen overal in europa zouden mogen wonen en werken. Wij hebben allemaal dezelfde westerse normen en waarden waardoor we goed samen kunnen leven. Maar ik ben het wel eens dat alle landen voor hun eigen geld moeten zorgen, en niet dat west europa voor oost europa werkt.
Vrij verkeer van kapitaal, goederen, diensten en personen bestaat in de basis pas sinds de jaren '80. EEG hield op met bestaan in '93? Beetje makkelijk dit.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vroeger (EEG) konden we ook overal wonen en werken? Ja je moest hier en daar wat papieren invullen maar het werkte prima dus ik noem dat geen voordeel van het lidmaatschap. Ik hoor het de regeringen vaak zeggen; Vrij verkeer van mensen blabla maar dat was vroeger ook zo dus dat is gewoon politiek gelul.
Rest eens.
I know maar sinds mijn heugenis is het altijd zo geweest dus beetje makkelijk om dat als reden aan te halen om IN de EU te blijven zeg maar. Het was vroeger geen probleem en nu ook niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:12 schreef s0k het volgende:
[..]
Vrij verkeer van kapitaal, goederen, diensten en personen bestaat in de basis pas sinds de jaren '80. EEG hield op met bestaan in '93? Beetje makkelijk dit.
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:31 schreef Toefjes het volgende:
Denk aan de oproep van Yvonne, houd het hoofd koel.
toch heb ik toch geschreven nuquote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:50 schreef yvonne het volgende:
Kort nachtje idd, maar moest toch weten of het al afgelopen was.
Maar ik begrijp dat er verder nog niets over de dader bekend is, buiten z,n leeftijd en nationaliteit?
Hij zegt volgens mij dat hij gepest is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:50 schreef yvonne het volgende:
Kort nachtje idd, maar moest toch weten of het al afgelopen was.
Maar ik begrijp dat er verder nog niets over de dader bekend is, buiten z,n leeftijd en nationaliteit?
de Dader schoot zichzelf ,ze dachten het zijn 3 Dader gewezen maar het was nur een jong 18 jaar oud !quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:53 schreef Mishu het volgende:
[..]
Hij zegt volgens mij dat hij gepest is.
Hij werd geloof ik steeds voor buitenlander uitgemaakt terwijl hij in Duitsland geboren zou zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:53 schreef Mishu het volgende:
[..]
We zullen het misschien wel nooit weten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij werd geloof ik steeds voor buitenlander uitgemaakt terwijl hij in Duitsland geboren zou zijn.
Tijdens zijn aanslag dachten mensen dat het een racistische aanslag was van Neo-nazi's omdat er iets van "Kutbuitenlanders" geroepen werd, alleen dacht men dus dat het de dader was die dat riep. Misschien dat iemand deze getinte man zag schieten en dat naar hem toe riep, TERWIJL hij dus al zo veel gepest is over dat hij een buitenlander zou zijn?
18 jaar, Iraanse Duitser. Geboren in Duitsland. Motief nog onduidelijk, tegenstrijdige aanwijzingen. Geen links met ISIS of andere militante groeperingen gevonden. Was niet bekend bij de veiligheidsdiensten. Werd onder vuur genomen door een politieagent maar kon vluchten. Op een kilometer(?) van de plaats van de aanslag dood aangetroffen, zelfmoord gepleegd.quote:
Er is een kansje dat ze iets meer zullen vertellen (en misschien dat Merkel het in dit geval juist zo veel mogelijk de publiciteit in wil slingeren om moslims als de ware slachtoffers af te schilderen), maar meestal blijft veel informatie idd toch wel achterwege.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:02 schreef Mishu het volgende:
[..]
We zullen het misschien wel nooit weten.
Ja er zijn gisteravond echt gigantisch veel nepberichten voorbij gekomen, compleet met photoshopjes.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
18 jaar, Iraanse Duitser. Geboren in Duitsland. Motief nog onduidelijk, tegenstrijdige aanwijzingen. Geen links met ISIS of andere militante groeperingen gevonden. Was niet bekend bij de veiligheidsdiensten. Werd onder vuur genomen door een politieagent maar kon vluchten. Op een kilometer(?) van de plaats van de aanslag dood aangetroffen, zelfmoord gepleegd.
Anonieme poster op 4chan schreef dat z'n naam ali sonboli was, hij in z'n klas gezeten had en gepest werd, waarop hij steeds zei dat hij hen zou vermoorden. Niet meteen een betrouwbare bron...
daar is wel en grote schuld van Vrouw Merkel die zoveel buitenlanders,vluchtelingen binnen gelaten heeftquote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Er is een kansje dat ze iets meer zullen vertellen (en misschien dat Merkel het in dit geval juist zo veel mogelijk de publiciteit in wil slingeren om moslims als de ware slachtoffers af te schilderen), maar meestal blijft veel informatie idd toch wel achterwege.
het was wel nur een vraag van een tijd dat het ook in Duitsland gebeurd!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:13 schreef Braindead2000 het volgende:
Dus ondanks dat je vanaf het begin kon zien dat de slachtoffers autochtoon waren, je op een filmpje kon zien dat de dader een midden-oosten-achtig type was, er deze week al twee andere islamitische aanslagen waren, was het toch geen Breivink? Je had het niet verwacht.
Ja maar het is ook weer geen IS aanslag. Het is een....quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:13 schreef Braindead2000 het volgende:
Dus ondanks dat je vanaf het begin kon zien dat de slachtoffers autochtoon waren, je op een filmpje kon zien dat de dader een midden-oosten-achtig type was, er deze week al twee andere islamitische aanslagen waren, was het toch geen Breivink? Je had het niet verwacht.
Incidentje?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:16 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja maar het is ook weer geen IS aanslag. Het is een....
Middenweg.
Het is een buitenlander dus het is gewoon weer moslimterreur om ons hardwerkende volk een klap toe te dienen. Het houdt niet op, niet vanzelf en ik vraag me af hoe lang de echte eerlijke Hollandse, Franse, Belgische en Duitse jongens en meisjes dit nog zullen pikken.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:16 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja maar het is ook weer geen IS aanslag. Het is een....
Middenweg.
Haha.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is een buitenlander dus het is gewoon weer moslimterreur om ons hardwerkende volk een klap toe te dienen. Het houdt niet op, niet vanzelf en ik vraag me af hoe lang de echte eerlijke Hollandse, Franse, Belgische en Duitse jongens en meisjes dit nog zullen pikken.
Meer een Alphen aan de rijntjequote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:13 schreef Braindead2000 het volgende:
Ah dus nou mogen we al helemaal niks meer zeggen over buitenlanders of islam, want anders dan schieten ze ons dood. echt een gevaarlijke logica. Hetzelfde als het gedoe over een tekening over mohammed maken. ''Tja, je weet dat je vermoord kan worden als je er een tekening van maakt, dus lok het dan niet uit!''. Als we serieus die kant op gaan, kunnen we net zo goed meteen naar het oosten bidden.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij werd geloof ik steeds voor buitenlander uitgemaakt terwijl hij in Duitsland geboren zou zijn.
Tijdens zijn aanslag dachten mensen dat het een racistische aanslag was van Neo-nazi's omdat er iets van "Kutbuitenlanders" geroepen werd, alleen dacht men dus dat het de dader was die dat riep. Misschien dat iemand deze getinte man zag schieten en dat naar hem toe riep, TERWIJL hij dus al zo veel gepest is over dat hij een buitenlander zou zijn?
Betwijfel dat Merkel zijn ouders heeft binnengelaten, zelfs niet zeker dat ze in haar land werden toegelaten (Munchen behoorde tot West-Duitsland, Merkel woonde in de DDR).quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:11 schreef mario390 het volgende:
[..]
daar is wel en grote schuld van Vrouw Merkel die zoveel buitenlanders,vluchtelingen binnen gelaten heeft
Mee eens hoor!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:24 schreef noidey het volgende:
[..]
Ah dus nou mogen we al helemaal niks meer zeggen over buitenlanders of islam, want anders dan schieten ze ons dood. echt een gevaarlijke logica. Hetzelfde als het gedoe over een tekening over mohammed maken. ''Tja, je weet dat je vermoord kan worden als je er een tekening van maakt, dus lok het dan niet uit!''. Als we serieus die kant op gaan, kunnen we net zo goed meteen naar het oosten bidden.
Ja dat dacht ik al, maar dit is wel hoe veel mensen denken. Op de knieën gaan voor islam is volgens hun dé oplossing.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Mee eens hoor!Ik lichtte het alleen even toe, maar ik vind het ABSOLUUT geen excuus!
Ik vrees dat we het op de lange termijn wel gaan verliezen; als je filmpjes ziet van hoe de geloofsstromingen zich in de loop der eeuwen verspreidt, dan heeft de islam echt een gruwelijke explosie.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:34 schreef noidey het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik al, maar dit is wel hoe veel mensen denken. Op de knieën gaan voor islam is volgens hun dé oplossing.
Er zijn 3 mogelijke scenarios:quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vrees dat we het op de lange termijn wel gaan verliezen; als je filmpjes ziet van hoe de geloofsstromingen zich in de loop der eeuwen verspreidt, dan heeft de islam echt een gruwelijke explosie.
Maar we kunnen het in ieder geval wel zo lang mogelijk vol proberen te houden het hier LEEFBAAR te houden (dus de islam wat minder kans te geven om snel dominant te worden).
Dat heb ik al na 9/11 gezegd, toen kon het al voor iedereen duidelijk zijn wat de islam is en wat de doelstellingen van de islam zijn. In plaats van tegenmaatregelen is er in de 15 verstreken jaren niets gebeurd, of heeft men alleen maar de islam gefaciliteerd door politiek correcte idiotiequote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:47 schreef noidey het volgende:
[..]
Er zijn 3 mogelijke scenarios:
-Burgeroorlog met honderdduizenden doden
-Uitzettingen van moslims en stop van moslim immigratie
-We bekeren tot de islam
2 is natuurlijk de beste optie, maar dit zie ik niet snel gebeuren ivm politieke correctheid, en de regering die moet toegeven dat ze hebben gefaald. Ik ben bang voor de toekomst.
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:38 schreef mario390 het volgende:
het is een video waar hij zegt dat hij duitser is maar hij is 7 jaren gemobbt worden in een wohngroep
http://www.n-tv.de/politi(...)article18257836.html
quote:"Wegen euch bin ich sieben Jahre lang gemobbt worden. Und jetzt musste ich mir eine Waffe kaufen, um euch alle abzuknallen." Obwohl der Mann akzentfreies Deutsch spricht, wird er von seinem im Video nicht zu sehenden Gegenüber in tiefstem Bayrisch als "Kanake" beschimpft - die Antwort lässt aufhorchen: "Ich bin hier geboren. Ich wurde in meiner Wohngruppe gemobbt. Ich war in Behandlung. Ich bin Deutscher!"
Helaas is dit wel het geval. En dit doen we niet omdat het makkelijk is, maar omdat het feitelijk elke keer weer een moslim is. De dader komt uit Iran, een land waar 98% moslim is. Begin je niet langzaam aan te zien dat we systematisch worden aangevallen door islam? Zij hebben allang oorlog met ons verklaar, ze vallen ons wekelijks aan, en we doen nog steeds alsof het gewoon een verwarde jongen is. Haal je kop uit het zand en kijk naar de feiten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:49 schreef Re het volgende:
het is wel een stuk makkelijker om alles maar onder moslimterrorisme te plaatsen, hoef je verder niet na te denken
Waar komt de haat voor het westen bij de salafisten vandaan?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:47 schreef noidey het volgende:
[..]
Er zijn 3 mogelijke scenarios:
-Burgeroorlog met honderdduizenden doden
-Uitzettingen van moslims en stop van moslim immigratie
-We bekeren tot de islam
2 is natuurlijk de beste optie, maar dit zie ik niet snel gebeuren ivm politieke correctheid, en de regering die moet toegeven dat ze hebben gefaald. Ik ben bang voor de toekomst.
Dat 7 jaar lang gemobbt worden (dooe een groep aangevallen of zo?) is natuurlijk wel erg treurig en iedereen heeft zo z'n breaking point, maar procentueel gezien worden er volgens mij wel meerdere aanslagen / massa-aanvallen en dergelijke hier in Europa gepleegd door moslims dan door anderen, en de laatste tijd lijkt het exponentieel toe te nemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:56 schreef noidey het volgende:
[..]
Helaas is dit wel het geval. En dit doen we niet omdat het makkelijk is, maar omdat het feitelijk elke keer weer een moslim is. De dader komt uit Iran, een land waar 98% moslim is. Begin je niet langzaam aan te zien dat we systematisch worden aangevallen door islam? Zij hebben allang oorlog met ons verklaar, ze vallen ons wekelijks aan, en we doen nog steeds alsof het gewoon een verwarde jongen is. Haal je kop uit het zand en kijk naar de feiten.
Dit klopt natuurlijk, maar kijk ook even naar de aanslagen van salafisten tegen moslims in de moslimlanden. Ik zou ze niet allemaal op een hoop gooien, daarvoor zijn er te veel verschillende stromingen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat 7 jaar lang gemobbt worden (dooe een groep aangevallen of zo?) is natuurlijk wel erg treurig en iedereen heeft zo z'n breaking point, maar procentueel gezien worden er volgens mij wel meerdere aanslagen / massa-aanvallen en dergelijke hier in Europa gepleegd door moslims dan door anderen, en de laatste tijd lijkt het exponentieel toe te nemen.
Denk dat het inderdaad makkelijker rekruteren is onder zulke jongeren.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:53 schreef Mishu het volgende:
[..]
Er zit sowieso verschil tussen ja, dat zeker. Maar landen worden er zelden gezelliger op als er meer en meer en meer moslims naar toe komen. Merk je nu bijvoorbeeld al goed met die Erdoturken.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit klopt natuurlijk, maar kijk ook even naar de aanslagen van salafisten tegen moslims in de moslimlanden. Ik zou ze niet allemaal op een hoop gooien, daarvoor zijn er te veel verschillende stromingen.
Ach, maak je niet druk, wij winnen nog steeds, deze week weer een honderdtal burgerpunten gescoord.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:56 schreef noidey het volgende:
[..]
Helaas is dit wel het geval. En dit doen we niet omdat het makkelijk is, maar omdat het feitelijk elke keer weer een moslim is. De dader komt uit Iran, een land waar 98% moslim is. Begin je niet langzaam aan te zien dat we systematisch worden aangevallen door islam? Zij hebben allang oorlog met ons verklaar, ze vallen ons wekelijks aan, en we doen nog steeds alsof het gewoon een verwarde jongen is. Haal je kop uit het zand en kijk naar de feiten.
iraniers staan niet echt bekend om dit soort dingen eigenlijk, zeker als aartsvijanden van bijv ISISquote:Op zaterdag 23 juli 2016 07:56 schreef noidey het volgende:
[..]
Als ik jou een zak snoep geef, en één van die snoepjes maakt je direct dood, eet je dan nog steeds de hele zak snoep op, of neem je het risico liever niet?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waar komt de haat voor het westen bij de salafisten vandaan?
Het antwoord op die vraag is een oplossing in de vorm van een vierde scenario. En verder niet alle moslims als potentiële terroristen zien, dat maakt de situatie geenszins beter. Niet elke moslim is een salafist, de meeste moslims zijn slachtoffer van salafisten. Wil je de boel doen escaleren, dan vooral alle moslims gaan uitzetten. Waarmee ik niet zeg dat je de extremisten niet zou mogen uitzetten, overigens.
met een zak met 16 miljoen snoepjes, och, kans dat je door bliksem wordt getroffen is groter hoor, statistiek is een leuke angstmeter welquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:17 schreef noidey het volgende:
[..]
Als ik jou een zak snoep geef, en één van die snoepjes maakt je direct dood, eet je dan nog steeds de hele zak snoep op, of neem je het risico liever niet?
Natuurlijk zijn er moslims die geen terroristen zijn, en ik snap ook dat de meeste slachtoffers van terreur moslims zijn, maar als je kijkt naar de koran zie je dat de islam fundamenteel een gewelddadige religie is. Ook de ''normale'' moslim heeft een gevaarlijke ideologie die niet past in de westerse wereld. Ik wil ze de vrijheid van religie zeker niet afpakken, maar een religie mag zeker geen onschuldige mensenlevens kosten. Dan hou je je religie maar in je eigen land.
En dan nog een vraag, waarom zouden wij vluchtelingen ons land in laten? Wat hebben ze ons te bieden? Want werken doen ze sowieso niet. Vluchtelingen kosten ons miljoenen per jaar. Dus waarom zijn wij verantwoordelijk voor het opnemen van nog meer van deze mensen? Waarom per se wij, een land dat al stampvol zit? We zijn deze mensen niets schuldig, en toch betalen we er voor.
Kerel, je kan elke Religie of Ideologie in een gewelddadig iets maken, dat heeft er niets mee te maken het is gewoon de invulling die mensen er zelf aan geven. Het is niet zo dat zonder de Koran die groepen plotseling allemaal vreedzaam met elkaar zouden samenleven, dan zoeken ze wel wat anders, het probleem is gewoon niet Religie het probleem, in ieder geval in Europa, is er een van sociaal-economische aard en of je er nog iets tegen kan doen op korte termijn is maar zeer de vraag te noemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:17 schreef noidey het volgende:
[..]
Als ik jou een zak snoep geef, en één van die snoepjes maakt je direct dood, eet je dan nog steeds de hele zak snoep op, of neem je het risico liever niet?
Natuurlijk zijn er moslims die geen terroristen zijn, en ik snap ook dat de meeste slachtoffers van terreur moslims zijn, maar als je kijkt naar de koran zie je dat de islam fundamenteel een gewelddadige religie is. Ook de ''normale'' moslim heeft een gevaarlijke ideologie die niet past in de westerse wereld. Ik wil ze de vrijheid van religie zeker niet afpakken, maar een religie mag zeker geen onschuldige mensenlevens kosten. Dan hou je je religie maar in je eigen land.
En dan nog een vraag, waarom zouden wij vluchtelingen ons land in laten? Wat hebben ze ons te bieden? Want werken doen ze sowieso niet. Vluchtelingen kosten ons miljoenen per jaar. Dus waarom zijn wij verantwoordelijk voor het opnemen van nog meer van deze mensen? Waarom per se wij, een land dat al stampvol zit? We zijn deze mensen niets schuldig, en toch betalen we er voor.
Maar of jouw kleinkinderen of zelfs onze kinderen dat ook kunnen zeggen..quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ach, maak je niet druk, wij winnen nog steeds, deze week weer een honderdtal burgerpunten gescoord.
Markt niet uit, hij was een man en alle aanslagen worden door mannen gedaan dus alle mannen moeten het land uit.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:20 schreef Falco het volgende:
Die video van balkonman geeft aan dat deze gek niet gedreven werd door de islam.
En je weet dat vrijwel alle ouderen weer terug gaan naar Marokko of Turkije en anders he of?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:21 schreef noidey het volgende:
[..]
Maar of jouw kleinkinderen of zelfs onze kinderen dat ook kunnen zeggen..
Je weet wel dat de moslimpopulatie sneller en meer babies krijgen dan de ''blanke'' populatie he?
Oei!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:21 schreef noidey het volgende:
[..]
Je weet wel dat de moslimpopulatie sneller en meer babies krijgen dan de ''blanke'' populatie he?
Europol heeft onderzoek gedaan en heeft aangegeven dat er al minimaal 5000 ISIS militanten europe in zijn gekomen onder het mom van ''vluchteling''. En je ziet het in Nice, je hebt er maar één nodig om 84 doden te veroorzaken. Dus de echte vraag is eigelijk: Hoeveel doden wil jij nog? Want met elke moslim die je Europa in laat, verhoog je de kans dat er weer een terroristische aanslag gebeurd. Hoeveel mensen durf jij in de ogen te kijken en te zeggen: ''jij verdient om dood te gaan, want niet elke moslim is een terrorist.''quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:20 schreef Re het volgende:
[..]
met een zak met 16 miljoen snoepjes, och, kans dat je door bliksem wordt getroffen is groter hoor, statistiek is een leuke angstmeter wel
Bron? Ik betwijfel het.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:24 schreef Slaro het volgende:
[..]
En je weet dat vrijwel alle ouderen weer terug gaan naar Marokko of Turkije en anders he of?
Euhm, dat was cynisme, ik had het over het aantal "gescoorde" burgerdoden. Lijkt me niet echt een wedstrijd waar m'n kleinkinderen nog steeds aan zouden moeten deelnemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:21 schreef noidey het volgende:
[..]
oh gaan we die sentimenten bewandelenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:25 schreef noidey het volgende:
[..]
Europol heeft onderzoek gedaan en heeft aangegeven dat er al minimaal 5000 ISIS militanten europe in zijn gekomen onder het mom van ''vluchteling''. En je ziet het in Nice, je hebt er maar één nodig om 84 doden te veroorzaken. Dus de echte vraag is eigelijk: Hoeveel doden wil jij nog? Want met elke moslim die je Europa in laat, verhoog je de kans dat er weer een terroristische aanslag gebeurd. Hoeveel mensen durf jij in de ogen te kijken en te zeggen: ''jij verdient om dood te gaan, want niet elke moslim is een terrorist.''
Voor je het weet zijn het er anderhalf miljard, oh wachtquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:21 schreef noidey het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad radicale feministen die om die reden pleiten voor een 90% reductie van de mannelijke populatie.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Markt niet uit, hij was een man en alle aanslagen worden door mannen gedaan dus alle mannen moeten het land uit.
Wanneer heb jij voor het laatst een terroristische aanslag gezien met als motief het christendom of jodendom? Daarvoor moet je diep graven. Voor een islamitische aanslag hoef je nog geen 24 uur terug. Natuurlijk komt er ook geweld voor in andere religies, maar je kan niet zeggen dat de islam het niet dramatisch vaak is. Zeg maar 95% van de tijd.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:21 schreef Slaro het volgende:
[..]
Kerel, je kan elke Religie of Ideologie in een gewelddadig iets maken, dat heeft er niets mee te maken het is gewoon de invulling die mensen er zelf aan geven. Het is niet zo dat zonder de Koran die groepen plotseling allemaal vreedzaam met elkaar zouden samenleven, dan zoeken ze wel wat anders, het probleem is gewoon niet Religie het probleem, in ieder geval in Europa, is er een van sociaal-economische aard en of je er nog iets tegen kan doen op korte termijn is maar zeer de vraag te noemen.
Wist niet dat ik zo gevoelig was voor dit soort angstverhalen, ik bibber van angst nu.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:25 schreef noidey het volgende:
[..]
Europol heeft onderzoek gedaan en heeft aangegeven dat er al minimaal 5000 ISIS militanten europe in zijn gekomen onder het mom van ''vluchteling''. En je ziet het in Nice, je hebt er maar één nodig om 84 doden te veroorzaken. Dus de echte vraag is eigelijk: Hoeveel doden wil jij nog? Want met elke moslim die je Europa in laat, verhoog je de kans dat er weer een terroristische aanslag gebeurd. Hoeveel mensen durf jij in de ogen te kijken en te zeggen: ''jij verdient om dood te gaan, want niet elke moslim is een terrorist.''
eerste verstandige wat ik leesquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Markt niet uit, hij was een man en alle aanslagen worden door mannen gedaan dus alle mannen moeten het land uit.
Christenen en Joden zijn natuurlijk ook dagelijks op grote schaal aangevallen de laatste jarenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:30 schreef noidey het volgende:
[..]
Wanneer heb jij voor het laatst een terroristische aanslag gezien met als motief het christendom of jodendom? Daarvoor moet je diep graven. Voor een islamitische aanslag hoef je nog geen 24 uur terug. Natuurlijk komt er ook geweld voor in andere religies, maar je kan niet zeggen dat de islam het niet dramatisch vaak is. Zeg maar 95% van de tijd.
De islam is geen religie. Het is een totalitaire ideologie met als oogmerk onderwerping door geweld. Deze aanslagen zijn daar een eenentwintigste eeuwse versie van te noemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:30 schreef noidey het volgende:
[..]
Wanneer heb jij voor het laatst een terroristische aanslag gezien met als motief het christendom of jodendom? Daarvoor moet je diep graven. Voor een islamitische aanslag hoef je nog geen 24 uur terug. Natuurlijk komt er ook geweld voor in andere religies, maar je kan niet zeggen dat de islam het niet dramatisch vaak is. Zeg maar 95% van de tijd.
Bron hiervoor graag. In NL ligt het konijnengedrag van allochtonen inmiddels achter ons.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:21 schreef noidey het volgende:
[..]
De kans dat je een andere, onschuldige, vluchteling van de dood redt is vele, vele, vele malen groter dan dat de Westerse mens dood gaat omdat er ook een terrorist binnenkomt. Niemand verdient het om dood te gaan, als je het mij vraagt, zelfs zo'n vent die 9 mensen waaronder zichzelf doodschiet had ik liever levend gezien. Dus die stelling zou ik al nooit innemen. Maar ik durf best tegen mensen te zeggen dat zij een kans van 1 op geen idee hoeveel het zal zijn, 1 op 10000? lijkt me nog een hoge schstting, hebben omdat niet elke moslim een terrorist is en neem zelf ook met alle liefde en plezier dat risico als ik daarmee een ander van de dood kan redden.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:25 schreef noidey het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je daarvoor diep graven want die groepen hebben het nu eenmaal wat minder moeilijk, het gaat om de sterkste vlag die een bepaalde groep meent te moeten representeren of waarbij bepaalde aanhangers zich vertegenwoordigd voelen, net als in voorgaande eeuwen Islamitische rijken het meest stabiel en tolerant waren en veel Christelijke rijken de ene na de andere massavervolgingen aan het uitvoeren zijn. Dat is appels met peren vergelijken en heeft weinig zin.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:30 schreef noidey het volgende:
[..]
Hopelijk lijdt je nachtrust er niet onderquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:30 schreef noidey het volgende:
[..]
>hart en vaat ziektesquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:28 schreef Re het volgende:
[..]
oh gaan we die sentimenten bewandelen...
vliegtuigen
autos
roken
hart en vaat ziektes
diabetes
en zo kan ik er nog wel 50 opnoemen
ook verbieden?
Dit is stromannen. Geen argument.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:29 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Voor je het weet zijn het er anderhalf miljard, oh wacht
Bron voor de criminaliteitscijfers posten bitte.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:37 schreef noidey het volgende:
[..]
>hart en vaat ziektes
>diabetes
Als jij dat kan verbieden, graag!
>vliegtuigen
zwaar gereguleerd, dus geen argument.
>autos
gereguleerd
>roken
eigen keuze zonder gevaar voor anderen. (binnen roken gereguleerd ivm passief roken)
Je moet de risicos afwegen en daar op hanteren. Sommige dingen worden verboden omdat ze een gevaar voor de samenleving zijn, sommige dingen worden gereguleerd, en sommige dingen zijn legaal. We hebben het bij moslimimmigratie over een hoog risico. Heb je de stijging in criminaliteitscijfers al gezien sinds de vluchtelingenstroom?
Katholieken tegen protestanten in N. Ierland, of recenter de Joodse LDJ in Frankrijk, 115 geweldplegingen tussen 2001 en 2013, waaronder het neersteken van politieagenten, bomaanslagen, etc... Ze hebben ook een propaganda video die oproept tot het doden van vijf flikken voor elke Jood, tien Arabieren voor elke Rabijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:30 schreef noidey het volgende:
[..]
Ja, dat zijn ze. Wij in europa, en de joden in israel.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:32 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Christenen en Joden zijn natuurlijk ook dagelijks op grote schaal aangevallen de laatste jaren
Nee, kom maar door met de criminaliteitscijfers in NL en de correlatie met vluchtelingen. Ik ben benieuwdquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:37 schreef noidey het volgende:
[..]
>hart en vaat ziektes
>diabetes
Als jij dat kan verbieden, graag!
>vliegtuigen
zwaar gereguleerd, dus geen argument.
>autos
gereguleerd
>roken
eigen keuze zonder gevaar voor anderen. (binnen roken gereguleerd ivm passief roken)
Je moet de risicos afwegen en daar op hanteren. Sommige dingen worden verboden omdat ze een gevaar voor de samenleving zijn, sommige dingen worden gereguleerd, en sommige dingen zijn legaal. We hebben het bij moslimimmigratie over een hoog risico. Heb je de stijging in criminaliteitscijfers al gezien sinds de vluchtelingenstroom?
Totaal kul argument. Beetje een schoffering naar al die nabestaanden toe. Er moet gewoon een immigratiestop komen voor moslims naar Europa. (althans zeker uit de zogenaamde risicolanden en gebieden) Trump stelt zoiets vergelijkbaars voor in de VS en vele kunnen zich daarin vinden. Laten we eerst de boel hier op orde gaan stellen alvorens we er nog meer binnenlaten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De kans dat je een andere, onschuldige, vluchteling van de dood redt is vele, vele, vele malen groter dan dat de Westerse mens dood gaat omdat er ook een terrorist binnenkomt. Niemand verdient het om dood te gaan, als je het mij vraagt, zelfs zo'n vent die 9 mensen waaronder zichzelf doodschiet had ik liever levend gezien. Dus die stelling zou ik al nooit innemen. Maar ik durf best tegen mensen te zeggen dat zij een kans van 1 op geen idee hoeveel het zal zijn, 1 op 10000? lijkt me nog een hoge schstting, hebben omdat niet elke moslim een terrorist is en neem zelf ook met alle liefde en plezier dat risico als ik daarmee een ander van de dood kan redden.
Mensen wier leven niet bedreigd wordt, hebben natuurlijk niks te zoeken in Europa als 'vluchteling', maar dat is weer een andere discussie voor een ander tooic
Lees dit maar even door.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Bron hiervoor graag. In NL ligt het konijnengedrag van allochtonen inmiddels achter ons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |