Het cultuurverschil tussen Europese landen is helemaal niet zo erg. We hebben allemaal westerse normen en waarden die erg veel op elkaar lijken. Natuurlijk is de diversiteit tussen bijvoorbeeld zweden en spanje mooi, maar uiteindelijk kunnen we wel allemaal door een deur met elkaar. Het probleem zit hem in de massa immigratie. De mensen die we Europa in laten komen van landen waar het sowieso al niet goed gaat, en ze nemen die cultuur met zich mee. Deze cultuur is zo tegenstrijdig met onze cultuur dat we niet samen kunnen leven. Het sprookje dat ze integreren en zich aanpassen aan onze cultuur kunnen we nu ook wel achterwegen laten, uit cijfers blijkt juist dat de volgende generatie juist minder geintegreerd is dan de ouders. En het zal alleen maar erger worden met het terrorisme, want de moslimbevolking heeft hogere geboortecijfers dan de europese bevolking. We kunnen het niet meer terugdraaien, maar we kunnen er wel voor zorgen dat het niet nog erger wordt. Uit de EU, stop de vluchtelingenstroom, en zet criminelen met een dubbele nationaliteit uit het land.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt maar wie stemmen er? Wij toch? Dan had je andere keuzes moeten maken. Dat de EU kapot gaat had ik je 10 jaar geleden al kunnen voorspellen. Zoveel cultuurverschillen (Zuid en Oost-Europa) in 1 Europa gaat never nooit werken. Lekker terug naar een soort EEG en ieder zijn eigen munteenheid.
De polls zien er in ieder geval goed uit. PVV loopt flink aan kop.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:40 schreef Old_Pal het volgende:
Weer een reden om straks op Wilders te stemmen.
Natuurlijk zijn cultuurverschillen WEL een probleem. Voorbeeld over de Spanjolen met hun Siesta waar Brussel helemaal niet over te spreken was, want ja er moet gewerkt worden! Probeer zoiets simpels maar eens te veranderenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:45 schreef noidey het volgende:
[..]
Het cultuurverschil tussen Europese landen is helemaal niet zo erg. We hebben allemaal westerse normen en waarden die erg veel op elkaar lijken. Natuurlijk is de diversiteit tussen bijvoorbeeld zweden en spanje mooi, maar uiteindelijk kunnen we wel allemaal door een deur met elkaar. Het probleem zit hem in de massa immigratie. De mensen die we Europa in laten komen van landen waar het sowieso al niet goed gaat, en ze nemen die cultuur met zich mee. Deze cultuur is zo tegenstrijdig met onze cultuur dat we niet samen kunnen leven. Het sprookje dat ze integreren en zich aanpassen aan onze cultuur kunnen we nu ook wel achterwegen laten, uit cijfers blijkt juist dat de volgende generatie juist minder geintegreerd is dan de ouders. En het zal alleen maar erger worden met het terrorisme, want de moslimbevolking heeft hogere geboortecijfers dan de europese bevolking. We kunnen het niet meer terugdraaien, maar we kunnen er wel voor zorgen dat het niet nog erger wordt. Uit de EU, stop de vluchtelingenstroom, en zet criminelen met een dubbele nationaliteit uit het land.
Tevens kan ik je melden dat Nederland zeker niet snel uit de EU zal gaan, want wij zijn een van de grondleggers van de EU (komt weer het haantje de voorste gedrag van onze regering boven drijven).quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:45 schreef noidey het volgende:
[..]
Het cultuurverschil tussen Europese landen is helemaal niet zo erg. We hebben allemaal westerse normen en waarden die erg veel op elkaar lijken. Natuurlijk is de diversiteit tussen bijvoorbeeld zweden en spanje mooi, maar uiteindelijk kunnen we wel allemaal door een deur met elkaar. Het probleem zit hem in de massa immigratie. De mensen die we Europa in laten komen van landen waar het sowieso al niet goed gaat, en ze nemen die cultuur met zich mee. Deze cultuur is zo tegenstrijdig met onze cultuur dat we niet samen kunnen leven. Het sprookje dat ze integreren en zich aanpassen aan onze cultuur kunnen we nu ook wel achterwegen laten, uit cijfers blijkt juist dat de volgende generatie juist minder geintegreerd is dan de ouders. En het zal alleen maar erger worden met het terrorisme, want de moslimbevolking heeft hogere geboortecijfers dan de europese bevolking. We kunnen het niet meer terugdraaien, maar we kunnen er wel voor zorgen dat het niet nog erger wordt. Uit de EU, stop de vluchtelingenstroom, en zet criminelen met een dubbele nationaliteit uit het land.
Als PVV wint, krijgen we een NEXITquote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Tevens kan ik je melden dat Nederland zeker niet snel uit de EU zal gaan, want wij zijn een van de grondleggers van de EU (komt weer het haantje de voorste gedrag van onze regering boven drijven).
Ja en dan? Denk je dat dat zo 1,2,3 even geregeld is? Je kan wel een forum of referendum houden, maar dan ben je er nog nietquote:
Het cultuurverschil binnenin Europa is helemaal geen probleem. Wat jij noemt is onzin. Stelt niks voor tegenover mensen die vinden dat ongelovigen dood moeten, dat joden en christenen dood moeten, dat homos dood moeten, dat vrouwen minderwaardig zijn, dat mensen die de islam verlaten dood moeten, ga zo maar door. Dit gaat toch wel een stapje verder dan een slapende spanjaard.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn cultuurverschillen WEL een probleem. Voorbeeld over de Spanjolen met hun Siesta waar Brussel helemaal niet over te spreken was, want ja er moet gewerkt worden! Probeer zoiets simpels maar eens te veranderenDat is al een cultuurverschil met ons bijvoorbeeld.
Immigratie moet je inperken, niet stoppen. Stoppen gaat sowieso niet. Enig idee hoeveel douanes je daarvoor nodig hebt? Duizenden die iedereen afzonderlijk moeten controleren etc etc. Daarnaast diegene die echt wilt komt toch wel binnen of wil jij een Berlijnse muur rond Nederland zetten?
Criminelen het land uitzetten lijkt mij ook voorbarig. Gewoon berechten en de grootste criminelen zitten in Den Haag en Brussel
Dit geldt ook voor de brexit. Maar het volk heeft in ieder geval gesproken. Dit is wat wij ook moeten doen. Als we niks doen, gaat er ook niks gebeuren.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja en dan? Denk je dat dat zo 1,2,3 even geregeld is? Je kan wel een forum of referendum houden, maar dan ben je er nog niet
Verdiep je eens in de EU economie vriend voordat je wat roept dat dat geen probleem is. Het is een GIGANTISCH probleem namelijk. Brussel wil bijvoorbeeld dat iedereen 40 uur werkt, maar als er aangesloten landen zijn waar dat niet gebruikelijk is, wat dan? Zoals de Spanjolen emt hun Siesta en de Zweden met hun 6-urige werkdag. Daardoor ontstaan fricties, economische problemen etc etc. Uiteraard is dit HEEL iets anders dan terrorisme, maar ik wilde alleen aangeven dat het weldegelijk tot grote problemen binnen de EU aan het leiden is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:55 schreef noidey het volgende:
[..]
Het cultuurverschil binnenin Europa is helemaal geen probleem. Wat jij noemt is onzin. Stelt niks voor tegenover mensen die vinden dat ongelovigen dood moeten, dat joden en christenen dood moeten, dat homos dood moeten, dat vrouwen minderwaardig zijn, dat mensen die de islam verlaten dood moeten, ga zo maar door. Dit gaat toch wel een stapje verder dan een slapende spanjaard.
Probleem is dat de PVV (daar ga jij op stemmen vernam ik) nooit geen 70-80 zetels gaat halen en dus altijd samen zal moeten werken met andere partijen en die gaan een NEXIT tegenwerken. Uiteindelijk gaat er dus niks gebeuren.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:56 schreef noidey het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor de brexit. Maar het volk heeft in ieder geval gesproken. Dit is wat wij ook moeten doen. Als we niks doen, gaat er ook niks gebeuren.
Tip: neem cultuur/identiteit eens in acht met het juiste schaalniveau.schreeuwen over siesta's slaat nergens op. je moet wat verder kijken.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn cultuurverschillen WEL een probleem. Voorbeeld over de Spanjolen met hun Siesta waar Brussel helemaal niet over te spreken was, want ja er moet gewerkt worden! Probeer zoiets simpels maar eens te veranderenDat is al een cultuurverschil met ons bijvoorbeeld.
Immigratie moet je inperken, niet stoppen. Stoppen gaat sowieso niet. Enig idee hoeveel douanes je daarvoor nodig hebt? Duizenden die iedereen afzonderlijk moeten controleren etc etc. Daarnaast diegene die echt wilt komt toch wel binnen of wil jij een Berlijnse muur rond Nederland zetten?
Criminelen het land uitzetten lijkt mij ook voorbarig. Gewoon berechten en de grootste criminelen zitten in Den Haag en Brussel
Volgens mij is lezen lastig aangezien ik aangaf een simpel voorbeeld te geven. Uiteraard gaat het veel dieper, maar dit soort dingen spelen wel degelijk binnen Europa. Landen worden boos op Brussel bemoeizucht met cultuur etc etc. En uiteindelijk valt de hele boel in elkaar, althans dat is gaande nu.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:00 schreef s0k het volgende:
[..]
Tip: neem cultuur/identiteit eens in acht met het juiste schaalniveau.schreeuwen over siesta's slaat nergens op. je moet wat verder kijken.
Eens met dat Brussel zich niet met cultuur moet bemoeien. Maar noord en zuid europa tegen elkaar afzetten als primair probleem slaat nergens op.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Volgens mij is lezen lastig aangezien ik aangaf een simpel voorbeeld te geven. Uiteraard gaat het veel dieper, maar dit soort dingen spelen wel degelijk binnen Europa. Landen worden boos op Brussel bemoeizucht met cultuur etc etc. En uiteindelijk valt de hele boel in elkaar, althans dat is gaande nu.
Niet primair, maar dat is wel iets wat al een aantal jaren een van de problemen is. Nog niet eens het geval Oost-Europa besproken...Ik vrees wel met grote vrezen voor acties vanuit landen als alles uit elkaar dondert.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:05 schreef s0k het volgende:
[..]
Eens met dat Brussel zich niet met cultuur moet bemoeien. Maar noord en zuid europa tegen elkaar afzetten als primair probleem slaat nergens op.
Ik zeg ook niet dat ik voor de EU ben, waar al ons geld naar oost europa gaat, maar ik vind wel dat alle europeanen overal in europa zouden mogen wonen en werken. Wij hebben allemaal dezelfde westerse normen en waarden waardoor we goed samen kunnen leven. Maar ik ben het wel eens dat alle landen voor hun eigen geld moeten zorgen, en niet dat west europa voor oost europa werkt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de EU economie vriend voordat je wat roept dat dat geen probleem is. Het is een GIGANTISCH probleem namelijk. Brussel wil bijvoorbeeld dat iedereen 40 uur werkt, maar als er aangesloten landen zijn waar dat niet gebruikelijk is, wat dan? Zoals de Spanjolen emt hun Siesta en de Zweden met hun 6-urige werkdag. Daardoor ontstaan fricties, economische problemen etc etc. Uiteraard is dit HEEL iets anders dan terrorisme, maar ik wilde alleen aangeven dat het weldegelijk tot grote problemen binnen de EU aan het leiden is.
Vroeger (EEG) konden we ook overal wonen en werken? Ja je moest hier en daar wat papieren invullen maar het werkte prima dus ik noem dat geen voordeel van het lidmaatschap. Ik hoor het de regeringen vaak zeggen; Vrij verkeer van mensen blabla maar dat was vroeger ook zo dus dat is gewoon politiek gelul.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:07 schreef noidey het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik voor de EU ben, waar al ons geld naar oost europa gaat, maar ik vind wel dat alle europeanen overal in europa zouden mogen wonen en werken. Wij hebben allemaal dezelfde westerse normen en waarden waardoor we goed samen kunnen leven. Maar ik ben het wel eens dat alle landen voor hun eigen geld moeten zorgen, en niet dat west europa voor oost europa werkt.
Vrij verkeer van kapitaal, goederen, diensten en personen bestaat in de basis pas sinds de jaren '80. EEG hield op met bestaan in '93? Beetje makkelijk dit.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vroeger (EEG) konden we ook overal wonen en werken? Ja je moest hier en daar wat papieren invullen maar het werkte prima dus ik noem dat geen voordeel van het lidmaatschap. Ik hoor het de regeringen vaak zeggen; Vrij verkeer van mensen blabla maar dat was vroeger ook zo dus dat is gewoon politiek gelul.
Rest eens.
I know maar sinds mijn heugenis is het altijd zo geweest dus beetje makkelijk om dat als reden aan te halen om IN de EU te blijven zeg maar. Het was vroeger geen probleem en nu ook niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 06:12 schreef s0k het volgende:
[..]
Vrij verkeer van kapitaal, goederen, diensten en personen bestaat in de basis pas sinds de jaren '80. EEG hield op met bestaan in '93? Beetje makkelijk dit.
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:31 schreef Toefjes het volgende:
Denk aan de oproep van Yvonne, houd het hoofd koel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |