Riep die ook allahoe akbar?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:43 schreef Childofthe90s het volgende:
Beetje onduidelijk of het in dit geval nou terreur was of gewoon een soort Van der Vlis geval.
Welke dataset je ook pakt, er is het afgelopen decennia minder terreur geweest dan in de voorgaande decennia. Het neemt wel toe momenteel, en dat is grotendeels moslimterreur. Dat is dieptriest. Mensen die hopen op een rechtse Duitser zijn krankjorum. Elke aanslag is er een te veel, waar hij ook vandaan komt. Maar mogen we naast blind getier ook gewoon vragen wat we kunnen doen om aanslagen te voorkomen op de lange termijn, naast korte termijn veiligheidsmaatregelen? Ik denk dat een maatschappelijk klimaat van haat en nijd niet werkt. En daar zijn een stapel moslims op aan te spreken, maar evengoed een stapel niet-moslims. Ik begrijp werkelijk niet waarom dit als een rode lap op een stier werkt bij een paar figuren hier.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:35 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Maar het komt steeds van dezelfde kant.... Degenen die stiekem hoopten op een rechtse Duitser zullen het nog steeds met Breivik moeten doen, inmiddels 5 jaar en honderden moslimaanslagen geleden.
Hij heeft een lekker Bayerisch accentje dat hij poogt te onderdrukken jaquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:38 schreef tesssssssss het volgende:
Dus het is een Iraniër, die vroeger gepest is, en daarom dit heeft gedaan?
Ik versta hem niet zo goed.
Nou die ooggetuige zei van wel, maar jah. Ik was er niet bij.quote:
Dat ontken ik toch ook nergens of wel. Maar aangezien dit me geen roomblanke knul leek, ging ik er even niet van uit dat de oorzaak hier bij treiterende moslims lag, ALS het al zo zou zijn dat het iemand is die door getreiter langzaam over het randje is gedrukt. Echt, jullie lezen er meteen zo veel in.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:38 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ben je weleens op een random Amsterdamse of Rotterdamse school geweest? Daar zijn het moslims die treiteren ipv andersom.
Je doet ook nogal een uitspraak.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:45 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch ook nergens of wel. Maar aangezien dit me geen roomblanke knul leek, ging ik er even niet van uit dat de oorzaak hier bij treiterende moslims lag, ALS het al zo zou zijn dat het iemand is die door getreiter langzaam over het randje is gedrukt. Echt, jullie lezen er meteen zo veel in.
Vind je anders dat er verzachtende omstandigheden zouden zijn?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:48 schreef bascross het volgende:
We kunnen opgelucht ademhalen. De dader is een allochtoon. Welke beweegreden hij voor deze aanslag had is verder niet relevant.
Ik wil het niet goedpraten. Ik wil ook niet zeggen 'goh ik begrijp wel waarom je dat deed knul'. Maar ik wil wel graag begrijpen hoe mensen er toe komen om dit soort onbegrijpelijke daden te verrichten. Net zo goed als ik wil begrijpen waarom iemand depressief wordt en zichzelf van het leven beroofd, of hoe mensen er toe komen de criminaliteit in te gaan, of homo's in elkaar te willen trappen, of weet ik wat voor achterlijk gedrag te vertonen. Of waarom Hitler per se de joden moest hebben. En vul de lijst maar aan.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:40 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat iedereen verantwoordelijk is voor z'n eigen gedrag.
En onschuldigen vermoorden kun je niet goedpraten, niet eens een vleugje begrip voor op brengen.
Waarom moet alles toch tot in den treure begrepen worden, geanaliseerd worden.
Is het echt zo moeilijk om simpelweg te concluderen dat we het hebben over in en in slechte mensen, totaal de weg kwijt.
En belangrijker: zonder excuus gewoon losers zijn die elk eigen verantwoordelijkheid ontkennen en alles gooien op slachtoffer-zijn. Zonder een reden.
Vergunning?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:50 schreef ToT het volgende:
Getreiterd of niet; hoe kwam hij aan die wapens?
Ook dat heb ik gezegd volgens mij.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het is tweerichtingsverkeer. Autochtonen hebben net zo goed reden om door te slaan vanwege de criminaliteitsgolven, terreuraanslagen en openlijk anti-Westerse sentimenten.
In Duitsland is een handwapen niet zo moeilijk te verkrijgen, twas geen kalasnikov ofzoquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:50 schreef ToT het volgende:
Hoezo opgelucht ademhalen; de doden zijn minder dood ?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:48 schreef bascross het volgende:
We kunnen opgelucht ademhalen. De dader is een allochtoon. Welke beweegreden hij voor deze aanslag had is verder niet relevant.
?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:49 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je doet ook nogal een uitspraak.
Dat vraag ik me ook altijd af. Gelukkig maar dat we het niet weten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:50 schreef ToT het volgende:
Okeequote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:51 schreef Joezi het volgende:
[..]
In Duitsland is een handwapen niet zo moeilijk te verkrijgen, twas geen kalasnikov ofzo
Ja op 18 jarige leeftijd was hij zo boos dat hij ook kinderen doodde.quote:
Wie weet werd hij ook geplaagd door kinderen die niet begrepen waarom die meneer zo'n donker kleurtje had of zo?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja op 18 jarige leeftijd was hij zo boos dat hij ook kinderen doodde.
Want die man zei toch dat er ook kinderen bij waren?
Bij de slachtoffers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |